suzuki Love, mikuni 14 automaattiryyppy -ongelma

tino

Suzuki Lovessa on "mikuni vm 14sh" (sama kuin pv:ssä?). Tyyppivikana on näemmä automaattiryyppy ja sen päälle jääminen. Lämmin mopo alkaa röpöttää suurilla kierroksilla eikä ota lisää kierroksia ja bensaa kuluu paljon. Miten tuo vika korjataan? Onko kaasuttimen räjäytyskuvaa saatavilla, koska en oikein osaa katsoa ulkoapäin, missä ryyppyautomatiikka luuraa?

6

6957

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jooa Silander

      Minulla on sama ongelma. Samalla myös tuo scootteri ei suostu käynnistymään millään ilveellä. kestää ikuisuuden että sen saa käyntiin. Siis käytännössä lämmittää käynnistämällä. Voisiko minun ongelma oikeastaan olla käänteinen, että ryyppy ei mene ollenkaan päälle? Tankista tulee kaksi letkua. toista ei pysty säätelemään millään tavalla. jos letkut laittaa kaasariin väärinpäin valuttaa se kampikammion täyteen bensaa. toisaalta toisesta letkusta (ilmeisesti ryyppy) ei tule mitään koskaan. laittamalla tähän letkuun bensaa scootteri lähtee huomattavasti helpommin käyntiin.

      Voisiko ehkä tämän korjata virittämällä jotenkin PV:n kaasuttimen tuonne kiinni ja ottamalla automaattiryypyn pois päältä.

      Onko sen kuparisen tapin tarkoitus lämmittää bensaa vai laajeneeko se tai jotain. sitäkin pystyy säätämään..

      Toivottavasti tänne eksyisi joku tietotaitoinen niin saataisiin scootterit liikkeelle ;)

      Jooa

      • tino

        Kun foorumeilta ei löydy asiantuntijaa, pitää ryhtyä itse. Eli purkasin kaasuttimen ja tutkin mitä se on syönyt. Luulen, että siinä on seuraavia juttuja:
        -Tankissa on automaattibensahana, joka toimii alipaineella. Hana on tankissa kiinni alapuolella ja siihen menee kaksi letkua. Alempaan letkuun (alipaineletku) syntyy imua moottoritilasta moottorin pyöriessä. Tämä avaa hanan, jolloin ylemmästä letkusta (bensaletku) alkaa tulla bensaa.
        -Mikuni mv14sh -kaasuttimia on ainakin kolmea erilaista (pv:ssä, lovessa ja uudemmassa suzukiskootterissa). Eli tietoa loven kaasarista on hankala löytää.
        -Automaattiryyppy on kummallinen mekaaninen härveli. Sylinterin kyljestä tuleva kuparinen tappi lämmittää kotelon sisällä olevaa toista tappia, joka on luultavasti lämmössä laajeneva kaksoismetallielementti. Vaakasuuntainen laajeneminen tuuppaa neulaventtiiliä alaspäin ja tämä sulkee ryyppykanavan.

        Rassasin ryyppymekaniikkaa, puhdistin kaasarin ja säädin luistin neulaa. Luisti tulee ulos kun kiertää auki kaasarin päältä sen korkin, jonne kaasuvaijeri menee. Luistin neula on kiinni luistissa. Neulassa on yläpäässä monta lovea, joista yhdessä on prikka. Minulla prikka oli toiseksi alimmassa lovessa ja siirsin sen yhtä ylemmäs, jotta seoksesta saisi laihempaa. Nyt skootteri liikkuu huomattavasti pirteämmin. Pitänee siirtää prikkaa vielä yksi pykälä ja kokeilla parantaako vai huonontaako se tulosta. Sitten voisi vielä irroitta kaasarin kannen ja lämmittää kolvilla kuparitappia ja katsoa liikuttaako se oikeasti ryyppymekaniikkaa. Joskus voisi myös kokeilla PV:n kaasarilla.

        Kuuluukohan lovessa olla mitään imuäänenvaimenninta?


    • Pancho

      Mikä on ku meikäläisen love EI KÄYNNISTY!! Harmittaa olisi kiva päästä päristelemään skoballa (: akkua yritin ladata ei natsannu. En tiedä noin vanhasta skootterista miten sitä nyt huolletaan..

    • yhdenomistaja

      Mulla on kaksikin kyseistä vehjettä. Tyypillisintä on, että kuparitapin ja sylinterin välissä ei ole lämmönjohtavaa tahnaa, jota siellä kuuluisi olla. Käynnistymisen voi estää sähköpuolen häikät eli CDI tai vaikka puola. Tai automaattihanan rikkoutuminen.

    • 4wt432t

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5005
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3167
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1817
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1780
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1635
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1501
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1257
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1256
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1237
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1217
    Aihe