On varmasti tavallista, että nimi ehdotukset ovat ristissä.. Niin kuin meillä. Itse olen ihan pikkutytöstä asti tiennyt minkä nimen omalle pojalleni haluan. Esikoiselle on vain yksi ja ainoa nimi, jonka haluan. Pojan nimestä ei riitaa tullutkaan. Mieheni hyväksyy nimen. =) Ainakin vielä..
Ongelmaa tuottaa tytön nimi ehdotus. Olen sellainen ihminen, joka ei halua lapselleen mitään kovin tavallista nimeä, mutta mieheni ei hyväksy ehdotuksiani, vaan haluaa tavallisen nimen, ettei tyttöä kiusattaisi tai ettei hän muuten erottuisi muiden joukosta. Minusta tämä on väärin. Itse kärsin koulussa siitä, että nimeni oli niin tavallinen, että samassa luokassa oli ainakin viisi saman nimistä, siksi haluan tytölleni nimen, joka ei ihan joka paikassa tule vastaan. Miten saisin miehenikin tajuamaan tämän? Pitääkö minun hyväksyä mieheni ehdotus, vaikka tiedän, etten koskaan tule pitämään siitä nimestä? Vai pidänkö pääni ja uskon mieheni sanoja siitä, että hän kyllä tottuu minun ehdotukseeni?
Miehen kanssa erimieltä.
7
714
Vastaukset
- Maarit
Minusta asiaan pitäisi löytää joku kompromissi, ettei asiasta kinastella vielä kun lapsi on jo aikuinen. Sellainen asia pyörii varmasti mielessä vuosien ajan. Toista saattaa harmittaa se, että antoi periksi ja toista saattaa harmittaa se, että toinen ei pidä nimestä. Monipiippuinen juttu, mutta toivottavasti löydätte ratkaisun!
- huni
tosin meillä toisinpäin... tytön nimestä olemme päässeet yhteisymmärrykseen, mutta pojan nimestä emme. molemmat olemme sitä mieltä että nimen tulee olla sellainen jota ei jokatoisella luokkakaverilla ole. mieheni haluaisi poikamme nimeksi Nuutti, joka minusta on ihan kamala nimi. olemme leikillämme puhuneet nimistä jo iät ja ajat ja nuutti oli hänen mieleisensä jo silloin. silloin en halunnut asiasta riitaa synnyttää, koska ajattelin mielen vielä muuttuvan ajan kuluessa, mutta ei... miten nyt saisin hienovaraisesti asian sovittua, kun hän luuli asian olevan jo päätetty (2v sitten)? itse pitäisin esim. Tomas Oliverista.
- toki
huni kirjoitti:
tosin meillä toisinpäin... tytön nimestä olemme päässeet yhteisymmärrykseen, mutta pojan nimestä emme. molemmat olemme sitä mieltä että nimen tulee olla sellainen jota ei jokatoisella luokkakaverilla ole. mieheni haluaisi poikamme nimeksi Nuutti, joka minusta on ihan kamala nimi. olemme leikillämme puhuneet nimistä jo iät ja ajat ja nuutti oli hänen mieleisensä jo silloin. silloin en halunnut asiasta riitaa synnyttää, koska ajattelin mielen vielä muuttuvan ajan kuluessa, mutta ei... miten nyt saisin hienovaraisesti asian sovittua, kun hän luuli asian olevan jo päätetty (2v sitten)? itse pitäisin esim. Tomas Oliverista.
Nuutti on sata kertaa kauniimpi ja parempi nimi kuin Tomas Oliver, jotka kumpikaan eivät ole suomalaisia nimiä, vaan ties minkä telkkarisarjan tai muun julkkiksen mukaan tänne tuotuja.
- Annu
huni kirjoitti:
Jos vaihtaisit Tomas-nimen Tuomakseen, niin sopisi hyvin Tuomas Nuutti Oliver ;)
- Sarjaana
Annu kirjoitti:
Jos vaihtaisit Tomas-nimen Tuomakseen, niin sopisi hyvin Tuomas Nuutti Oliver ;)
Yhteisymmärrys on hyvin tärkeää tälläisessä asiassa.
Ehkä voisitte molemmat miettiä jotain toista nimeä. Maailmassa on niin monta kaunista nimeä, että varmasti pääsette yhteisymmärrykseen. Ja ottakaahan huomioon, että voitte pistää myös hyviä nimiehdotuksia toiseksi nimeksi. Voisit kertoia ihan suoraan miehellesi, ettet pidä nimestä Nuuti. Mieti, mikä on sinun mielestäsi toinen kaunis nimi. Ehkä voisitte vähän joustaakin? - Judy
huni kirjoitti:
Nuutti on tyylikäs.
- Judy
Yritä nyt vähän rohkaista miestäsi antamaan tytölle kunnon nimi, että erottuisi joukosta.
Minulla ja miehelläni on niin tavalliset etunimet, että kumpikin oli valmis antamaan tyttärillemme erikoisemmat. Kaikki ovat olleet tyytyväisiä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa
Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k323503On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole232279Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi792218Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä422091Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma561474- 741386
Kaunein nimi
Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?69937Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?
Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?46903Farmi-Amski ja Jucci Hellström - Sydämiä satelee - Onko tässä jotain enemmän?
Amskidamski Anne-Mari Tarkkio ja Jucci Hellström olivat samaan aikaan Farmi Suomi -realityssä. Nyt somessa on nähty mat9807Rakastan sinua hiljaisuudessa
Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi35783