Kaksiosainen kohtu?

Erilainen tapaus

Moi,
löytyykö muita joilla on todettu kaksiosainen kohtu? Olen näihin päiviin asti luullut, että se on tosi harvinaista, enkä ole netistäkään tietoa löytänyt, mutta tänään yllättäen löysinkin paljon uutta tietoa aiheesta, sellaista mitä en ole gynekologeilta kuullut!

Luin, että voi olla hankala tulla raskaaksi tai kantaa lapsi loppuun asti seinämien heikkouden takia. Minulle lääkärit ovat tosin sanoneet vain että raskautta pitää seurata. Toistaiseksi raskaus ei ole ollut ajankohtainenkaan, mutta todella haluaisin joskus vielä äidiksi! Oma rakennepoikkeama todettiin murkkuiässä, ja silloin en osannut juurikaan kysellä lisätietoja. Oliskin kiva kuulla teistä muista kohtalotovereista, miten on asian kanssa mennyt? Oletteko tulleet äideiksi?

32

11886

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mies29

      Olet tosi onnekas, perhettä suunnitellessa voit synnyttää toisen ko toinen on vielä puolessa välissä ja laittaa uuden alulle ennen seuraavan syntymää, semmoinen kuin sarja tuotanto baby automaatti !

    • ....

      Minulla todettiin eilen kaksi erillistä kohtua... kenelläkään kokemusta? Tai muuten tietoa aiheesta? Äidilläni on ollut tuollainen kaksiosainen kohtu ja kolme tervettä lasta on saanut.

    • onnistuu silti

      Minullakin on kaksi kohtua. Toinen sellainen surkastunut, johon ei ole munajohtimella yhteyttä.
      En tiennyt asiasta ennenkuin olin keisarinleikkauksella saanut terveen lapsen .Päädyttiin leikkaukseen, koska lapsi oli ns. väärinpäin ja mulla jo ikää 37v.
      Sairaalassa vietin 3 viimeistä raskauskuukautta. Syynä oli supistelut ja kohdunsuun avautuminen n. 3 cm.Siihen sain pistoksia. Ja lapsi pysyi hyvin, kun vain makoilin.Hällä oli vaan kohdun pienuuden takia liian ahdasta.
      Mut kaikki meni hyvin ja lapseni on terve. Tutkituta onko sullakin vain 1 munuainen, kuten mulla. Se on kuulemma hyvin yleistä näissä ns. synnynnäisissä poikkeavuuksissa?

      • Erilainen tapaus

        Juu, mullakin toinen munuainen puuttuu, se oli tiedossa jo aiemmin. Ilmeisesti lääkärit eivät osanneet yhdistää sitä noihin kohdun poikkeavuuksiin, kun se asia tuli ilmi vasta paljon myöhemmin. Mut hyvä tietää, että raskaus voi kuitenkin periaatteessa onnistua. Toki on varmasti tapauskohtaista. Mullakin tietääkseni oli se ns. ylimääräinen kohtu pieni, jotenkin erillinen varsinaisesta. Ehkä se ei ole yhtä hankala tapaus kuin silloin jos kohdut ovat toisiinsa yhteydessä?


      • onnistuu silti
        Erilainen tapaus kirjoitti:

        Juu, mullakin toinen munuainen puuttuu, se oli tiedossa jo aiemmin. Ilmeisesti lääkärit eivät osanneet yhdistää sitä noihin kohdun poikkeavuuksiin, kun se asia tuli ilmi vasta paljon myöhemmin. Mut hyvä tietää, että raskaus voi kuitenkin periaatteessa onnistua. Toki on varmasti tapauskohtaista. Mullakin tietääkseni oli se ns. ylimääräinen kohtu pieni, jotenkin erillinen varsinaisesta. Ehkä se ei ole yhtä hankala tapaus kuin silloin jos kohdut ovat toisiinsa yhteydessä?

        Aika jännä kuulla, et löytyy toinenkin sisälaluiltaan poikkeava.
        Mä en onneksi, eivätkä edes lääkärit tienneet siitä, ennenkuin aukaisivat.Vaikka olivat ultrassa seuranneet viikoittain, mut keskittyivät niin totaalisesti vain lapsen terveyteen ja kasvuun.
        Lääkäri sanoi mulle leikkauksen jälkeen, että käyhän se näinkin, lapsien teko. Ja kehotti vaan nopeasti yrittämään toista ikäni puolesta siis.
        Olin ja olen tosionnellinen tästä ainokaisestanikin, joka on pian 15 vuotias, komea, terve nuorimies.
        Tieto asioistani ois ainakin mulla lisännyt jännitystä ja paineita. Itse mielestäni olin elämäni kunnossa koko raskauden ajan, kerrankin sai main lepäillä ja lukea, laiskotella lääkärin määräyksestä!
        Suomessa meillä neuvolassa ja esim. Tayks:ssa on erinomainen tarkkailu ja hoito.
        Toivon sullekin , että uskallat yrittää ja uskon, et kyllä se onnistuu..yks terve laps kerrallaan mahtuu kyllä joustavaan kohtuun. Ja voi olla et sulle suositellaan sellaista tukiommelta kohdunsuulle, ettei aukenis liian aikaisin.Mä ainakin kuuliaisena mieluummin makoilin ja annoin lapsen kasvaa(melkein 3kg), kuin et oisin katellu keskoskaapissa keskenerästä lasta. Ja palkkiohan oli parasta, mitä voi saada.:))Tsemppiä ja onnea sinullekin!!


    • Kaksikohtuinen

      Miulla todettiin myös eilen kaksiosainen kohtu. Niillä on ilmeisesti yhteys toisiinsa. Lapsia olisi kiva saada ja on ehditty vähän jo yrittääkin. Jatkotutkimuksiin vuoden päästä, jos ei onnistu..

      • narttu29

        Olen 32 ja olen vuonna 96 saanut tietää et omaan 2 osaisenkohdun.
        Raskaaksi tuleminen ei ole hankalaa mutta sen pysyminen siellä on sitten jo toinen juttu.


    • narttu29

      hei

      jos haluat keskustella niin voit kirjoittaa minulle sähköpostiin....

    • *Minja*

      mitään haittaa siitä ei ole ikinä ollut.
      Ja ei ole kuulemma este lasten hankinnalle.

    • rakennepoikkeama

      kaksiosainen kohtu. Olemme aloittaneet hedelmöityshoidot reilun parin vuoden lapsettomuuuden jälkeen ja olemme olleet ns. selittämättömästä lapsettomuudesta kärsiviä.. Lääkäri sanoi, että tämä poikkeama voi hidastaa raskaaksituloa, aiheuttaa keskenmenoja ja ennenaikaista synnytystä.

      • minä vain

        Kaksiosainen kohtu on ja esikoinen syntyi täysiaikaisena ja terveenä :) toista odottelen parhaillaan :)


    • kypsään ikään ehtinyt

      minulla todettiin 16-vuotiaana kaksiosainen kohtu ja kaksi emätintä väliseinällä.
      Olen saanut kaksi tervettä lasta keisarinleikkauksilla molemmat,koska en kyennyt synnyttämään alakautta johtuen kohtujen sekä emättimien väliseinistä.Lapset syntyivät toinen viikko ennen laskettua aikaa ja toinen kaksi viikkoa ennen laskettua aikaa.Olin loppuraskaudet vuodelevossa 3 kk ennen lasten laskettua syntymäaikaa lääkärin määräyksestä,koska vaarana oli että lapsi ei pysyisi sisällä ja syntyisi ennen aikoja johtuen liian ahtaista kohduista.Lääkäri oli povannut etten lapsia saisi ikinä tai jos tulisin raskaaksi niin keskenmenoja povattiin.Varmaan niin olisi käynytkin jos en olisi ollut 3 kk vuodelevossa loppuraskaudet.Kävely oli kieltämättä hankalaa loppuraskaudella.Loppu hyvin kaikki hyvin.

      • henna729

        Minulla on väliseinä kohdun ja emättimen välissä. Ei näkyvää vuotoa koskaan. Hormonaalinen toiminta kuitenkin OK. Poikani sai alkunsa koeputkihedelmöityksellä ja syntyi terveenä keskosena -97.


    • rampsa86

      Olin sillon n.11-12vuotias kun se minulla todettiin ja toinen munuainen puuttuu!
      Mulla alkoi kuukautiset muutamaa kuukautta ennen kuin täytin 11. Kävin lääkärissä ympäri vuoden kovien kuukautiskipujen takia ja kipuja oli silloinkin kun ei kuukautisia ollut, ruskeaa tiputtelu vuotoa oli kuukautisten välissä lähes joka kuukausi, ja tietenkin lääkärin mielestä se oli aivan normaalia, niin kuin yleensä ne kuukautiset on epäsäännölliset kun ne alkavat. Kivut olivat koko ajan aivan sietämättömät, kävelin aina selkä kyyryssä koska en pystynyt suoristamaan itseäni vatsakivun takia ollenkaan, se vasta oli kamalaa! Lääkärit määräsi vaan jotain hieman vahvempaa kipulääkettä..eihän nekään mitään auttaneet!
      No..vuosi oli kulunut ja isälläni oli 40vuotis syntymäpäivät, ja paaaljon juhla vieraita..Ette voi kuvitellakaan mitä sinä päivänä tapahtui.. Olin siinä sitten menossa vessaan pissalle, äitini oli siellä ja jäin odottamaan oven ulkopuolelle, sit yht´äkkiä musta alko tuntua kummalata ihankun tulis housuihin jotain..äiti tuli vessasta ja sanoin sille että tulee housuihin jotain(äiti jäi tottakai kanssa vessaan) mä sit istahdin pytylle..ja mikä määrä sitä ruskeeta verta multa tuli!! Sitä sentään tulikin, ja se oli muutaman sentin paksuistakin joka jäi emättimestä roikkumaan. Mun tätikin tuli kattoon ja ambulanssihan heti soitettiin. Sairaalassa sitä vasta alettiinkin tutkia oikein hienosti..lääkäri joka mua tutki ei sanonu mitään mitä alkoi tekemään(minä tosiaan silloin n.11-12 vuotias) niin istuin sitten tutkimus pöydällä jalat levällään ja se lääkäri alkoi tekeen mulle gynegologista tutkimusta ja se sattu todella paljon, olinhan sen verran nuori. Äitikin sanoi jo ettei ennen ollut sellaista tehty ja siihen se lopettikin tutkimuksen. No sitten joku lääkäreistä näki mun vuodon ja sano ihan tosissaan että se on normaalia tuollainen vuoto! ..juu.. todellakin oli normaalia kun tulee ämpäri kaupalla verta(ruskeeta)! Sit siihen tuli joku toinen..muistaakseni se oli joku hoitaja..ja sehän käski heti että vaippa pitää pistää, ei siteet auta mitään, ja näin se asia oikeastikkin oli ja vaipoissa kuljinkin sitten varmaan viikon! ..Jäin n.viikoksi sairaalaan ja siellä mut sitten oikeasti vasta tutkitiin kunnolla. Ultra-ääni tutkimus tehtiin muutamaan kertaan ja siellä kävi ilmi että mun toiseen kohdun puoliskoon oli keräytynyt vuoden verran kuukautisverta joka sit oli revenny ja siitä se vuoto johtui. Ultrassa tuli myös ilmi että puuttuu toinen munuainen ja sit mulla oli iso kysta kohdussa, joka oli myös aiheuttanu kivut sen verimäärän lisäks. Ainii..ja joka kerta kun menin ultra-tutkimukseen, aina tehtiin suoli huuhtelu! Ällöttävää kertakaikkiaan! Joitakin kuukausia myöhemmin mulle vielä tehtiin tähystys vatsaan, siin tutkittiin ettei mulla löydy vielä jotain muuta omituista, ja ei onneks löytyny.
      Nyt aikuisena ei ole ollut mitään muita ongelmia kun normaalit kuukautis kivut...Ja en tiedä liittyykö tämä mitenkään kaksiosaiseen kohtuuni mutta olen sairastanut 3kertaa sisäsynnytintulehduksen, minulla ei ole mitään sukupuoli tautia vaan se vaan tulee jostain omistani bakteereista. Ja hiivaa on jatkuvasti kanssa.
      Lapsia en edes uskalla tehdä, ties mitä siitä stten tulisi!
      Että näin.

      • -86

        Mulla kans todettiin n.5v sitten kaksiosainen kohtu. Menkat alko joskus 12-v ja aina ihan järkyttävät kivut joihin määrättiin vaan särkylääkkeitä jotka ei aina auttanu. Sit kun alotin pillereiden syönnin kivut alko olla päivittäisiä ja koski niin kovaa että oksensin. Tähystyksessä selvis et on kaks kohtua toinen "normaali" ja toinen pienempi johon ei mene minkäänlaista kanavaa josta veri pääsis pois, pienenpään kohtuun kertyny veri siis aiheutti kovat kivut. Siitä lähtien oon syöny hormoonilääkkeitä jotka pitää menkat poissa. Leikkausta ei suositella koska kohtu vois vaurioitua. Elämäni ei todellakaan ole normaalia:(


    • luonnonoikku 2

      Todettiin väliseinä keisarileikkauksen yhteydessä. Raskaaksitulo kesti puoli vuotta. Raskaus meni hyvin, tosin lapsi oli perätilassa (ja syy siis selvisi sectiossa pt:aan) a jouduttiin leikkaamaan.

      En uskalla enää olla koskaan raskaana, koska riskot on suuret alusta loppuun ja keisarileikkaus on jotain, mitä en enää ikinä halua kokea.

      • mx2

        En ole moisesta ennen kuullutkaan, paitsi tänään kun se itellä todettiin. En voi tajuta miten olen voinut käydä erinäisillä lääkäreillä ja synnyttänytki yhden lapsen 11 v sitten ja vasta nyt se todettiin!!

        Tulin raskaaksi helposti, mutta lapsi ei meinannut pysyä sisällä millään. Puolesta välistä asti täysmakuulle ja silti poika syntyi reilu kk etuajassa. Siinähän se syy sitten taisi löytyäkkin..


      • 2osainen
        mx2 kirjoitti:

        En ole moisesta ennen kuullutkaan, paitsi tänään kun se itellä todettiin. En voi tajuta miten olen voinut käydä erinäisillä lääkäreillä ja synnyttänytki yhden lapsen 11 v sitten ja vasta nyt se todettiin!!

        Tulin raskaaksi helposti, mutta lapsi ei meinannut pysyä sisällä millään. Puolesta välistä asti täysmakuulle ja silti poika syntyi reilu kk etuajassa. Siinähän se syy sitten taisi löytyäkkin..

        Onhan meitä, minulla on kaksin kappalein kaikkea (uterus didelphys), raskautta en ole vielä edes suunnitellut, mutta oli se melkoista häslinkiä silloin 18-vuotiaana, kun se todettiin ja olin kuin mikäkin ihmetys siellä pikkukylän gynekologin penkillä... Samainen lääkäri myös teki selväksi että mitään lapsia tuskin tulen saamaan, mutta kuten netistä voi lukea, niin eihän se mahdotonta ole... Olen kolmikymppinen.


      • MT

        AIVAN sama meininki mulla. silloin todettiin ku lapsi syntys k-leikkauksella. Lapsi oli perätilassa. nyt on jo toinen tulossa.. nyt on pahempi olla raskaana kun tietää... :/


    • MT

      Mulla kans 2-osainen kohtu! todettiin vasta ku eka lapsi syntys.. 8keisarileikkauksella). Nyt toinen tulossa.

    • 2osainen

      Luittekohan päivän Iltalehteä?
      http://www.iltalehti.fi/terveys/2012011215067305_tr.shtml
      Siellä ihmeteltiin tätä tilaa, ja johan on netti täynnä kirjoituksia ja Facebookissa naureskellaan... Mitä tietämättömyyttä. En tiedä, mistä tuo "yksi miljoonasta" suhdeluku tulee, koska meitä on täälläkin jo näin paljon. :)

      • mhvfg

        Tuolla naisella oli kaksi kohtua, kaksi kohdunkaulaa ja kaksi vaginaa. Näitä on yksi miljoonasta.

        Kaksi kohtua on sitten yleisempi "harvinaisuus".


      • mhvfg
        mhvfg kirjoitti:

        Tuolla naisella oli kaksi kohtua, kaksi kohdunkaulaa ja kaksi vaginaa. Näitä on yksi miljoonasta.

        Kaksi kohtua on sitten yleisempi "harvinaisuus".

        Tuosta näkee lisää erikoisuuskuvia

        http://2.bp.blogspot.com/_Q6oEj0cWDOA/SNpdAAaZo1I/AAAAAAAAAOQ
        /zVZsRpSp878/s400/p1.gif

        Edelliseen kommenttiini viimeiseen kappaleeseen: piti kirjoittamani: väliseinällinen kohtu tai vaikkapa herttakohtu ovat sitten yleisempiä harvinaisuuksia.


    • 2osainen

      Luitkohan edes koko ketjua... Minäkin puhun kaksiosaisesta, vaikka niitä on siis KAKSI. Joka tapauksessa, kyllä meitä Suomessa varmaankin on enemmän kuin viisi kappaletta... :D

    • mhvfg

      Ymmärsinkö oikein: sinulla on myös kaksi vaginaa?

      • 2osainen

        Juu, kaikkia on kaksin kappalein, vaikka minun tapauksessani kyllä selkeästi huomaa, että se toinen puoli on se "parempi puoli". :) Mutta tuosta uutisesta ja ihmisten kommenteista saisi varmaan sen käsityksen, että värkit jotenkin näkyvät ulospäin... Että niinkun olisi selkeästi näkyvissä kaksi reikää tai jotain sellaista. Ehkä joillakin sitten onkin - minulla ei. Miehet eivät todellakaan ole huomanneet asiaa, jos en ole kertonut, eivätkä sittenkään, vaikka olisin kertonut. Myöskään normi papan-ottajat eivät olisi tajunneet, jos en olisi sanonut. Gynekologi kuitenkin huomasi tietysti asian heti.


    • mhvfg

      Ok. Tämä on kyllä ihan mielenkiintoinen aihe.

      Muistelen, että paljon yleisempi harvinaisuus on kaksi kohtua, mutta yksi vagina/ vaginassa osittainen väliseinä. Tätä ei välttämättä tosiaan aina edes huomata. (tai sitten niin, että on yksi kohtu, mutta kohdussa väliseinä). mutta tuon artikkelin tapaus oli minun mielestäni (ymmärtääkseni!) se kaikista harvinaisin tapaus tämän tyyppisistä harvainaisuuksista. Täytyy siis ollakaksi kohtua, kaksi kohdunkaulaa ja kaksi erillistä vaginaa, jotta voisi sanoa olevansa yksi miljoonasta.

      Tuossa artikkelissahan todettiin, että sillä naisella tosiaan oli kaksi reikää, kun kyseliluokkatoveriltaan, että kumpaan reikään tamponi pitää laittaa. Ja että hänen miesystävänsä oli sanonut, että tuota noin... sinussa on jotain erilaista :)

      mielenkiintoinen aihe. Itselläni on yksi ylimääräinen luu (aika yleistä) ja yksi ruston kehityspoikkeama, tätä löytyy 1/10000, eli aika yleinen kehityshäiriö sekin.

      • 2osainen

        Niin, tiedä sitten mikä on todenmukainen suhdeluku. Olisihan se toki kivaa ajatella olevansa "one in a million"! Mutta tässäkin ketjussa oli käsittääkseni lisäkseni useita, ja jossain toisella palstalla oli kertomuksia lisääkin (ehkä kaksplussan keskusteluissa). Myös mm. papaa ottaneet hoitajat ja lääkärinikin ovat sanoneet, että onhan tämä harvinaista, mutta kyllä heillä jokaisella oli ollut muitakin samankaltaisia potilaita.

        Olin teininä jotain häikkää huomannut ensimmäisten seksikokeilujen ja tamponien testailujen aikana, mutta koska en tiennyt millainen muilla on, niin en sitten ajatellut sitä sen kummemmin. Pelkältä väliseinältä se minunkin tapauksessani näyttää/tuntuu (ja ennen ultrassa käyntiä silloin nuorempana epäiltiinkin, että on vain sellainen), eikä sitä huomaa, jos ei tiedä asiasta tai tunne naisen anatomiaa täysin, niin kuin nyt voisi olettaa, että miehet eivät... :)


      • gyne käyntejä 100
        2osainen kirjoitti:

        Niin, tiedä sitten mikä on todenmukainen suhdeluku. Olisihan se toki kivaa ajatella olevansa "one in a million"! Mutta tässäkin ketjussa oli käsittääkseni lisäkseni useita, ja jossain toisella palstalla oli kertomuksia lisääkin (ehkä kaksplussan keskusteluissa). Myös mm. papaa ottaneet hoitajat ja lääkärinikin ovat sanoneet, että onhan tämä harvinaista, mutta kyllä heillä jokaisella oli ollut muitakin samankaltaisia potilaita.

        Olin teininä jotain häikkää huomannut ensimmäisten seksikokeilujen ja tamponien testailujen aikana, mutta koska en tiennyt millainen muilla on, niin en sitten ajatellut sitä sen kummemmin. Pelkältä väliseinältä se minunkin tapauksessani näyttää/tuntuu (ja ennen ultrassa käyntiä silloin nuorempana epäiltiinkin, että on vain sellainen), eikä sitä huomaa, jos ei tiedä asiasta tai tunne naisen anatomiaa täysin, niin kuin nyt voisi olettaa, että miehet eivät... :)

        Oh boy! Kaikkea sitä naisilla on.. Mulla kaksiosaisen kohdun lisäksi endometrioosi ja vulvodyniakin. Tulenkohan koskaan saamaan lapsia...


      • mitä outoo
        2osainen kirjoitti:

        Niin, tiedä sitten mikä on todenmukainen suhdeluku. Olisihan se toki kivaa ajatella olevansa "one in a million"! Mutta tässäkin ketjussa oli käsittääkseni lisäkseni useita, ja jossain toisella palstalla oli kertomuksia lisääkin (ehkä kaksplussan keskusteluissa). Myös mm. papaa ottaneet hoitajat ja lääkärinikin ovat sanoneet, että onhan tämä harvinaista, mutta kyllä heillä jokaisella oli ollut muitakin samankaltaisia potilaita.

        Olin teininä jotain häikkää huomannut ensimmäisten seksikokeilujen ja tamponien testailujen aikana, mutta koska en tiennyt millainen muilla on, niin en sitten ajatellut sitä sen kummemmin. Pelkältä väliseinältä se minunkin tapauksessani näyttää/tuntuu (ja ennen ultrassa käyntiä silloin nuorempana epäiltiinkin, että on vain sellainen), eikä sitä huomaa, jos ei tiedä asiasta tai tunne naisen anatomiaa täysin, niin kuin nyt voisi olettaa, että miehet eivät... :)

        Minulta löytyi kohdusta iso lokero, eli kohtu on yksi kpl, mutta kaksi osaa siinäkin. Sattumalöytö, ootin toista lasta, ultrattiin useemmin kun koitti ja sit oikeesti tulikin perätilaisena... ultraavaa lekuria kovin kiinnosti se isohko lokero kohdussani, ihan näpsi siitä kuvia, mutta asia ei ole juuri riesannut... Nyt vanhemmiten myoomien myötä tiedä miten rupee kiusaamaan.


      • 2osainen
        gyne käyntejä 100 kirjoitti:

        Oh boy! Kaikkea sitä naisilla on.. Mulla kaksiosaisen kohdun lisäksi endometrioosi ja vulvodyniakin. Tulenkohan koskaan saamaan lapsia...

        Vanha ketju, löytyi ihan kun mielenkiinnosta luin uusimpia juttuja asiasta. Nythän Maria Nordinkin jokin aika sitten kertoi, että hänellä sama juttu.

        Minä jo nelikymppinen, eipä tullut lasten hankinta edes ajankohtaiseksi, kun ei koskaan löytynyt sitä oikeaa miestä. Nyt saattaisi sellainen olla, mutta liekö tuota nyt enää viitsii vanhoilla päivillään. :D Mutta lainasin tätä tekstiä siksi, että minullakin sitten vihdoin jokunen vuosi sitten todettiin myös endometrioosi. Ja toisessa (huonommassa) kohdussa myooma. Että voitte vain kuvitella, millaisista menkoista täällä on koko ikä kärsitty! Gynekologi on ollut suostuvainen myös lähetteen kirjoittamiseen kohdunpoistoon, mutta en nyt ainakaan vielä ole siihen lähtenyt. Tottunut jo noihin kipuihin ja vuotoihin...

        Mitenkähän muilla kohtalotovereilla tänä päivänä hurisee? :)


    • Eriskummallista

      Mullakin todettiin kaksiosainen kohtu yläaste ikäisenä. Kivut olivat kovat, ennen kuin sain vuotokohtauksen. Eli vuosin vanhahkoa verta todella paljon. Sitten asiaa tutkittiin ja luultiin että kasvain siellä on, mutta onneksieni todettin kaksiosainen kohtu. Toinen kohdunpuolisko oli kiinninäinen, minne oli kerääntynyt verta. Se aukaistiin tähystyksellä.
      Minulle lääkäri sanoi etten voisi saada lapsia koskaan. Kuitenkin raskaaksi tulin helposti. Vuodin verta aina välillä, mitä pitemmälle raskaus eteni, sitä enemmän verta tuli. Sitä verta tuli kerralla sitten kanssa paljon. Sain keskenmenon viikolla 17, kohtutulehduksen vuoksi. Ilmeisesti vuoto aiheutti sen. Olin silloin päälle 20 vanha ja en saanut tukea, taikka tietoa asiasta mistään. Minulle naurskeltiin terveysasemalla kun tulehdusarvoni olivat koholla ja olin todella kipeä. Sanoivat että se on normaalia raskausaikana (lääkäri ja sairaanhoitaja). Lääkäri ei edes ottanut minua vastaan. Labratyöntekijä, joka oli tuttuni, sanoi aivan jotakin muuta ja kehoitti menemään muualle. Sen jälkeen en ole uskaltanut edes yrittää lasta, vaikka se olisi harras toiveeni.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      75
      2300
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      175
      1781
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      162
      1639
    4. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      50
      1402
    5. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1398
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      296
      1271
    7. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      136
      1133
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1083
    9. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1062
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      55
      958
    Aihe