Volvo hinta/laatusuhde??

ajomies

Onko nyky-Volvon hinta/laatusuhde kohdallaan? Mitä tarkoittavat jatkuvat sähköongelmat ja pikkuviat, joista eri palstoilla huudellaan? Pitävätkö ne paikkansa?

Kertokaa todelliset omistajat ja käyttäjät miten tyytyväisiä olette Volvoihinne. Vuosimallien 1997-99 tai 2000-2002 Volvoissa on tiettävästi paljon pikkuvikoja. Liekö näin vai onko kaikki teinipoikien provoilua ja muuta kiusantekoa? Kertokaa! Nyt on tilaisuus puhua totta ja järkeä. Yrittäkää edes pysyä asiassa.

23

5682

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Volvisti

      Mitä vikoja mahdat tarkoittaa?
      Ei sit edes ajovalopolttimoa ole tarvinnut vaihtaa vielä, kohta vuoden ollut auto.

      Ainoa joka menee tarkistuksen on auraus / pyörienkulmat. Minä ihmettelen itsekkin tota jatkuvaa narinaa sähkövioista joista en edes ole nähnyt unta..

      No, nämä kirjoittajat eivät uskoakseni omista ks. merkkiä saati yhtään mitään.

      Auto V70 D5 A -02

      • ajomies

        Kaverilla on Volvo 940 vm. -98, helkkarin hyvä ajaa ja tilava ja vaikka mitä. Ihan oikeasti.

        Kaveri ei juuri koskaan moiti, mutta eilen tuli sanoneeksi, että usein pitää akun kenkä irrottaa, jotta saa vikamuistin nollattua.

        Vaimolla on Volvo 460 vm. -95 ja siinä on sähkövaivoja ja hankaluuksia ajoneston kanssa. Menossa ensi viikolla Volvo-huoltoon.

        Olin kolmisen viikkoa sitten ostamassa erittäin siistiä ja vähän ajettua Volvoa. Malli oli 850 TDI, vm. -96, mutta jätin kaupat sikseen, kun rehellinen myyjä kertoi laittaneensa autoa viime kesänä yli 2.400 eurolla. Mm. polttoainepumpussa oli ollut häikkää, jne. Olen edelleen kahdenvaiheilla kannattaako perheeseen hankkia toista Volvoa.

        Joko riittää taustatiedoiksi? Toivottavasti. Enkä taatusti ole provoilumielessä liikkeellä, vaan haluan rehellisiä ja asiallisia vastauksia. Ja niitä olen kyllä jo saanutkin, niistä kiitokset.


      • Putte
        ajomies kirjoitti:

        Kaverilla on Volvo 940 vm. -98, helkkarin hyvä ajaa ja tilava ja vaikka mitä. Ihan oikeasti.

        Kaveri ei juuri koskaan moiti, mutta eilen tuli sanoneeksi, että usein pitää akun kenkä irrottaa, jotta saa vikamuistin nollattua.

        Vaimolla on Volvo 460 vm. -95 ja siinä on sähkövaivoja ja hankaluuksia ajoneston kanssa. Menossa ensi viikolla Volvo-huoltoon.

        Olin kolmisen viikkoa sitten ostamassa erittäin siistiä ja vähän ajettua Volvoa. Malli oli 850 TDI, vm. -96, mutta jätin kaupat sikseen, kun rehellinen myyjä kertoi laittaneensa autoa viime kesänä yli 2.400 eurolla. Mm. polttoainepumpussa oli ollut häikkää, jne. Olen edelleen kahdenvaiheilla kannattaako perheeseen hankkia toista Volvoa.

        Joko riittää taustatiedoiksi? Toivottavasti. Enkä taatusti ole provoilumielessä liikkeellä, vaan haluan rehellisiä ja asiallisia vastauksia. Ja niitä olen kyllä jo saanutkin, niistä kiitokset.

        Omallani on vaatimattomasti 413 tuhatta, ja kaikki pelaa vielä ok.
        Auto 850 Tdi -97.

        Mikä oli auton pyyntihinta? se selittäisi jo tuon "rehellisen" kauppiaan selityksen, oliko kovakin, normihinta tuollaiset 7500-10500€


      • ajomies
        Putte kirjoitti:

        Omallani on vaatimattomasti 413 tuhatta, ja kaikki pelaa vielä ok.
        Auto 850 Tdi -97.

        Mikä oli auton pyyntihinta? se selittäisi jo tuon "rehellisen" kauppiaan selityksen, oliko kovakin, normihinta tuollaiset 7500-10500€

        Sillä Vollella oli ajettu tietääkseni 240 tkm, kuvissa erittäin siisti Suomi-auto, säännöllisesti huollettu jne.

        Hp. oli muistaakseni pikkuisen yläkanttiin, 12.000 euroa, mutta ymmärsin, että jos olisin ruvennut tosikaupoille, niin auto olisi irronnut 11.500 tai jopa 11.000 egellä. Mielestäni se alkaa olla aika lähellä, jos auto on OK ja kilometrit kohtuulliset. Kymppitonnilla niitä alkaa saada, mutta yleensä puoli miljoonaa ajettuja tuontivehkeitä.


    • Putte

      Itsekin olen joutunut vaihtelemaan muutamia osia, jokunen ajovalopoltin, koiranluut, jarrupaloja, takaiskarit, ja jouset ( nivomatit pois), mittariston polttimoita, takavalon polttimoita, suodattimia, jopa jarrupalat, ja taka jarrulevyt, ja autolla ei ole vasta ajettu kuin 413 tuhatta, auto on 850TDI -97
      Että oikeassa olet, paljon on varsinkin sähkövikoja ollut, noiden muiden lisäksi,,minullakin.

    • V50

      Vaihdoin juuri entisen V40 T4:n uuteen V50 T5 AWD:hen. Ajoin edellisellä karvan alle 100 tuhatta,
      vuosimalli oli 2002. Ajovalojen polttimot piti kerran vaihtaa ja taisipa takaa mennä yksi parkkivalokin. Etujarrulevyt vaihdettiin kanssa kerran. Siinä kaikki, ei kovin paska auto minusta.

      • Heppu

        ..jos niin vähillä vioilla pääsit V40:n kanssa...! Tosin siinä mallissahan laatu parani loppua kohden, eli vuosimallit 2002-2004 olivat jo toista maata, kuin ensimmäiset vikapesät.

        V50 T5 AWD? Siihen laitoit jonkun 50te? No mikäs siinä, jos rahaa on, mutta henk.kohtaisesti en kyllä tollasta rahasummaa laittas ikinä mihinkään V50:een...oisit vaikka ostanu samalla rahalla Audi A4:n, BMW:n 300 sarjaa tai vaikka V70:n, jos merkin on Volvo oltava...


      • V50
        Heppu kirjoitti:

        ..jos niin vähillä vioilla pääsit V40:n kanssa...! Tosin siinä mallissahan laatu parani loppua kohden, eli vuosimallit 2002-2004 olivat jo toista maata, kuin ensimmäiset vikapesät.

        V50 T5 AWD? Siihen laitoit jonkun 50te? No mikäs siinä, jos rahaa on, mutta henk.kohtaisesti en kyllä tollasta rahasummaa laittas ikinä mihinkään V50:een...oisit vaikka ostanu samalla rahalla Audi A4:n, BMW:n 300 sarjaa tai vaikka V70:n, jos merkin on Volvo oltava...

        Maksoin Volvosta tasan 45.000 euroa enkä olisi sillä hinnalla saanut mistään mainitsemistasi merkeistä tai malleista vastaavaa suorituskykyä ja ominaisuuksia - hyviä autoja kaikki kuitenkin.


    • ihmetyttää

      missähän malleissa näitä ongelmia sitten on???

      Itsellä on -01 V70 eikä todellakaan ole mitään pikkuvikoja eikä myöskään suuria. Joten olishan se hyvä jos laittaisitte tarkennuksia noihin provoihin, koska siltähän ne näyttävät.

      • patarautavolvo

        Tässä omat kokemukset 940 2.3l turbo-farmarista joka volvomiesten mukaan olisi viimeinen oikea volvo joka kestikin jotain.

        Autoa tuli pidettyä 5v ja 100tkm asti eli oli vielä suhteellisen pienellä ajollakin.

        - jarrut muuttuivat pehmeäksi ja pito selvästi heikkeni (ABS alkoi rutista pienessäkin jarrutuksessa kuivalla asfaltilla) jossain 50tkm jälkeen. Bilia "korjasi" vikaa kolme kertaa 400e:llä ilman että mikään olisi muuttunut.

        - etuiskarit loppu 80tkm kohdalla ja takaiskarit aika pehmeät.

        - etujarrupalat loppu 70tkm kohdalla.

        - pakosarjan pultti poikki 85tkm paikkeilla, onneksi jäi sen verran kantaa esiin ettei tarvinnut irroittaa koko kantta.

        - koristelistat repsottivat kyljessä ja ikkunoiden reunoissa 70tkm jälkeen.

        - vaihteistosta II ja IV vaihteiden synkronointi tai jotain alkoi takellella 50tkm jälkeen - on kuulemma ominaisuus eli ei korjattu.

        - kone kävi epätasaisesti tyhjäkäynillä ja tärisi vedätettäessä, käynnistyminen kesti aina useita sekunteja mutta lähti sitten kerrasta käyntiin. Ei korjattu, on kuulemma 2.3l nelosen ominaisuus.


      • ajomies
        patarautavolvo kirjoitti:

        Tässä omat kokemukset 940 2.3l turbo-farmarista joka volvomiesten mukaan olisi viimeinen oikea volvo joka kestikin jotain.

        Autoa tuli pidettyä 5v ja 100tkm asti eli oli vielä suhteellisen pienellä ajollakin.

        - jarrut muuttuivat pehmeäksi ja pito selvästi heikkeni (ABS alkoi rutista pienessäkin jarrutuksessa kuivalla asfaltilla) jossain 50tkm jälkeen. Bilia "korjasi" vikaa kolme kertaa 400e:llä ilman että mikään olisi muuttunut.

        - etuiskarit loppu 80tkm kohdalla ja takaiskarit aika pehmeät.

        - etujarrupalat loppu 70tkm kohdalla.

        - pakosarjan pultti poikki 85tkm paikkeilla, onneksi jäi sen verran kantaa esiin ettei tarvinnut irroittaa koko kantta.

        - koristelistat repsottivat kyljessä ja ikkunoiden reunoissa 70tkm jälkeen.

        - vaihteistosta II ja IV vaihteiden synkronointi tai jotain alkoi takellella 50tkm jälkeen - on kuulemma ominaisuus eli ei korjattu.

        - kone kävi epätasaisesti tyhjäkäynillä ja tärisi vedätettäessä, käynnistyminen kesti aina useita sekunteja mutta lähti sitten kerrasta käyntiin. Ei korjattu, on kuulemma 2.3l nelosen ominaisuus.

        Näköjään noita vaivoja ja vikoja riittää Volvoissakin, jos vain vastaajat ovat rehellisiä.

        Viimeksi eilen vaimon Volvoon tehtiin merkkihuollossa melkein sadan euron valohoito sähkövaivojen takia. Mitään vikaa ei tietysti löytynyt. Eikä olemattomalle työlle mitään takuuta. Eli seuraavan kerran maksaa taas ja paljon, jos Volvo rupeaa temppuilemaan.

        Ihme ja kumma miten paljon ns. laatuautossa näitä mystisiä vikoja riittää. Jo eilisen aikana olivat vaimon tutut kertoneet omista ikävistä kokemuksistaan ja vielä paljon uudempien Volvojen kanssa. Kumma ettei täällä uskalla kuin muutama kertoa todellisista ongelmista.


    • S70/2000

      koiranluut ja etupyörän laakeri vaihdettu, ajettu 80000km. Ajomäärään näden nuo remontit ovat tulleet liian aikaisin, vai ovatko? Takajarrulevyt ovat ruosteessa, ei vielä vaihdettu. Sähkövikoja ei ole ollut.

      Kait pitää olla Volvon laatuun tyytyväinen tämän kappaleen kohdalla?

      • jartsa

        Mulla on S60 ajettu 100000. Mitään kulutusosia ei ole vielä vaihdettu. Tähän kilometrimäärään nähden hyväksynkin jo jotain pientä remppaa, jos vaan ilmaantuu.


      • Putte

        Että, kun laittaa uudet palat, niin hiokaa niistä paloista niitä satulaan koskettavia kohtia, ei ne liiku siellä muuten, ne palat, ja sitten ihmetellään että on jarrulevyt ruosteessa, on kai, koska ei palat liiku, koiranluut ovat jossain määrin vaihtokelpoiset tuossakin km. määrässä.


      • T5 
        Putte kirjoitti:

        Että, kun laittaa uudet palat, niin hiokaa niistä paloista niitä satulaan koskettavia kohtia, ei ne liiku siellä muuten, ne palat, ja sitten ihmetellään että on jarrulevyt ruosteessa, on kai, koska ei palat liiku, koiranluut ovat jossain määrin vaihtokelpoiset tuossakin km. määrässä.

        Takajarrujen juuttumista/ruostumista voi ehkäistä jarruttamalla joskus reippaammin. Ja kun niitä paloja vaihtaa kannattaa siihen liukupintaan laittaa kuparitahnaa.


    • Volvo-man

      Mittarissa 280 tuh josta itse olen ajannut 70 tuh.
      Remonttia joita olen tehnyt:
      Jakopäänhihna,taakse iskarit,raidentangonpää,muutama polttimo,ja jarrupalat kaikkiin kulmiin ja muut normaalit huoltotyöt. Ja joskus silloin tällöin abs valo jää palamaan.Eli kilometreihin nähden aika pienillä remonteilla matkaa tehnyt

    • V40 1.9D HP -01

      Itselläni on ollut diesel V40 vuosimallia 2001 uudesta lähtien. Huollot on tehty huoltosopimuksen mukaisesti, mutta ei mitään ylimääräistä ole ollut. 110 tuhatta nyt mittarissa. Keväällä vaihdan sitten uuteen S40:een.

    • v70-00

      Nivelet ja"koiran luut" kulutus tavaraa. Varaa verstaalle pysyvä aika. Tosi pettynyt n. 100 tuhatta ajettuun "laatu autoon".

    • esimerkiksi

      Audiin ja Mersuun hinta/laatusuhde on Volvon eduksi ja reilusti.

      Audin ja mesen pilviä hipovat hinnat verrattuna niiden nykyiseen laatuun pudottaa nuo kansanautojen tasolle.

      Tuo pikkuvioista vikiseminen on jotenkin omituista, kun omassa Volvo V70:ssä -01 ei ole ollut mitään valittamista. Joten olen katsonut nuo kirjoitukset pelkäksi provoiluksi.

    • mihin verrataan.

      Jos Volvoa verrataan Volkkariin, niin se ei ole kohdallaan, jos taas Mersuun, niin on. Imagon ja koon puolestahan Volvo kuuluu jonnekin noiden välimaastoon. Vikoja on nykyään kaikissa autoissa.

      • Murheitakin

        Volvolla ajettu 310 tkm: vikoja raidetangon pää, polttoainepumppu, käsijarrun vaijeri kulutusosia ml. ohueksi kuluneet jarrulevyt ja renkaat. Huoltokulut tähän asti kaikkineen ml. pyyhkimet ja nesteet ja renkaat n. 3900e.

        Passatilla ajettu 240 tkm. Mm. vaihteisto hajonnut, lista on piitkä... Huoltokulut tähän mennessä kaikkineen 9300e.

        Volvo on syönyt 9.3l/100km, Passat 8.1l/100km.


      • xxx
        Murheitakin kirjoitti:

        Volvolla ajettu 310 tkm: vikoja raidetangon pää, polttoainepumppu, käsijarrun vaijeri kulutusosia ml. ohueksi kuluneet jarrulevyt ja renkaat. Huoltokulut tähän asti kaikkineen ml. pyyhkimet ja nesteet ja renkaat n. 3900e.

        Passatilla ajettu 240 tkm. Mm. vaihteisto hajonnut, lista on piitkä... Huoltokulut tähän mennessä kaikkineen 9300e.

        Volvo on syönyt 9.3l/100km, Passat 8.1l/100km.

        Siis 300000 ajolla nykybensanhinnalla Volvo on syönyt satasta kohden n. 1.5e enemmän eli 4500e. Melkolailla taitavat päikseen mennä. Kummallakohan on arvo pysynyt paremmin? Passat lienee ollut halvempi alkujaan.


    • Merkkiuskoton

      Moi,

      On ollut aikaisemmin 2 Volvoo ( V40 ja 70 ),välissä 95 Saabi ja nyt Tojo Ave.
      Missään näissä autoissa ei ole ollut
      ensimmäistäkään vikaa yhteensä kilometrejä
      varmaan 250tkm.
      Autojen hinnassa eroa ja esim huoltojen
      toimivuudessa ( Bilia ei kerännyt pisteitä..).

      T.Nimim "Merkkiuskoton"

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken kiinniotettua ei epäillä

      Kummallisia kommentteja ja uhkauksia poliisi taas jakelee orjakansalle muituttaakseen verisrstä kostosta jos rahvas kapi
      Maailman menoa
      56
      5674
    2. Valkeakosken murhaaja

      Raiskausrikosten joukossa kanta suomalainen tekijä on niin harvinainen että kannattaa erikseen mainita. Raiskausuutisia
      Maailman menoa
      61
      2643
    3. Tekijä on poliisin vanha tuttu

      Ihan supisuomalainen.
      Valkeakoski
      54
      2397
    4. Kuumat päivät

      Hyvää huomenta. 🌞🌼☕😊🙌 Sinkkukesä 2024
      Ikävä
      347
      1113
    5. Nainen, olet jollakin tavalla pelottava

      Tunne sinun suhteen on ehkä verrattavissa ruusupensaaseen, hurmaavan kaunis kukka, upea tuoksu, mutta jos yrittää lähell
      Ikävä
      57
      1074
    6. Tietääkö kukaan millaisesta perheestä murhaaja on?

      Onko siis rikkaiden lellipentu, joka luulee, että kaikkea saa tehdä, vai köyhien kakara, jolla ei ole mitään vastuuta ku
      Valkeakoski
      27
      1002
    7. Valkeakosken surmaaja oli koeajalla edellisestä tuomiosta

      Tässä osoitus, että rangaistukset Suomessa ovat liian löysiä ja se maksoi tämän tytön hengen https://yle.fi/a/74-2009067
      Maailman menoa
      4
      897
    8. Haaveilen sinusta

      Läheisyydestäsi, kosketuksestasi. Siitä että saisin koskettaa sinua. Pitää sinua lähellä. En tiedä mistä tämä tuli. Tied
      Ikävä
      22
      803
    9. Ohimenevältä

      Tilalta tämä alkaa jo vaikuttamaan. Arjen pieni piristys olimme toisillemme.
      Ikävä
      29
      783
    10. Enpä usko että olisit valmis jättämään kaiken

      Vaikka tulisin ja kosisin sinua.
      Ikävä
      48
      781
    Aihe