Chihuahuan hinta?

Chihuahuhuahuaa

Niin, mitä ne maksaa? Saako alle 1000 eurolla??

265

81122

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tietopankki

      Kaverille etsittiin lemmikkitasoista chihua vuoden verran ja hinnat vaihtelivat 1200e (SKL:n "suositus" urospennulle) 2000e:oon! Nämä kalleimmat vähiten palkituista vanhemmista.Lisäksi kovin moni puhui murtaen suomea ja lupasivat "järjestä huva koira".
      Pentueet pieniä, joten saat varautua oottamaan ja maksamaan.
      Ota tarkkaan selvää vanhemmista, terveystuloksista ym. Sen verran kallis ostos, että itse en luottaisi kuin tunnettuun kasvattajaan.

      • Maija

        Katso www.chihuahuamaailma.com ja sieltä kasvattajien yht.tiedot. Itse olen hankkinut kolme koiraani Suvikasteen Kennelistä Halikosta ja olen ollut todella tyytyväinen. Koirat ovat rekisteröityjä ja tarkastettuja terveitä koiria. Lisäksi kasvattajalta saa neuvoa hoitoon ja mahdollisiin näyttelyasioihin liittyen. Hinnat vaihtelevat 1200-1500 euron välillä. Lisäksi kasvattajat saattavat myydä aikuisia Chihuja esim. narttukoiria joita eivät enää käytä astutuksessa. Aikuinen sopeutuu hyvin uuteen kotiin ja terve koira elää vielä vuosia, vaikka olisi ostettaessa esim. 4-vuotias, eli monta ihanaa vuotta koiran kanssa on edessä, vaikka ei pentua ostaisikaan. Aikuisen Chihun hankinnassa on monta hyötyä. Osaa tehdä ulos tarpeensa, ei ilmene sellaisia ´"vikoja", joita ei ehkä pentuna vielä ilmene, luonne on tiedossa jne. Siskoni osti aikuisen Chihu -nartun ja kaikki on mennyt hyvin ja koira sopeutui uuteen kotiin pian. Kannattaa harkita tätäkin vaihtoehtoa.


      • tosijuttuja
        Maija kirjoitti:

        Katso www.chihuahuamaailma.com ja sieltä kasvattajien yht.tiedot. Itse olen hankkinut kolme koiraani Suvikasteen Kennelistä Halikosta ja olen ollut todella tyytyväinen. Koirat ovat rekisteröityjä ja tarkastettuja terveitä koiria. Lisäksi kasvattajalta saa neuvoa hoitoon ja mahdollisiin näyttelyasioihin liittyen. Hinnat vaihtelevat 1200-1500 euron välillä. Lisäksi kasvattajat saattavat myydä aikuisia Chihuja esim. narttukoiria joita eivät enää käytä astutuksessa. Aikuinen sopeutuu hyvin uuteen kotiin ja terve koira elää vielä vuosia, vaikka olisi ostettaessa esim. 4-vuotias, eli monta ihanaa vuotta koiran kanssa on edessä, vaikka ei pentua ostaisikaan. Aikuisen Chihun hankinnassa on monta hyötyä. Osaa tehdä ulos tarpeensa, ei ilmene sellaisia ´"vikoja", joita ei ehkä pentuna vielä ilmene, luonne on tiedossa jne. Siskoni osti aikuisen Chihu -nartun ja kaikki on mennyt hyvin ja koira sopeutui uuteen kotiin pian. Kannattaa harkita tätäkin vaihtoehtoa.

        Ei välttämättä kannata luottaa tunnettuun kasvattajaan, meinaan tiedän ainakin varmasti yhden "tunnetun" kasvattajan joka on pentutehtailija.


      • örkki
        tosijuttuja kirjoitti:

        Ei välttämättä kannata luottaa tunnettuun kasvattajaan, meinaan tiedän ainakin varmasti yhden "tunnetun" kasvattajan joka on pentutehtailija.

        luin apulan sivuilta että myydään ei rek. chihuahuan pentuja 900e!!! heti niitä pentuja rahan takia teettämässä!!!! en tiedä minkälaista hoitoa pennut saavat.... aika hurja hinta ei rek. chihuilla...


      • Tietopankki
        tosijuttuja kirjoitti:

        Ei välttämättä kannata luottaa tunnettuun kasvattajaan, meinaan tiedän ainakin varmasti yhden "tunnetun" kasvattajan joka on pentutehtailija.

        Onneksi mun tutut niin chihu- kuin muutkin kasvattajat ovat vissiin niitä laadukkaimpia eivätkä mitään tehtailijoita. Mutta heillä varmaan myös paitsi kriteerit korkealla niin ostajaehdokkaiden kuin jalostuskoirienkin kohdalla niin asiat muutenkin kunnossa. Vahinko, että suuri kysyntä joskus voi ajaa tehtailuun, mutta silloin varmaan on muitakin ongelmia elämässä kuin koirat.


      • sara
        Tietopankki kirjoitti:

        Onneksi mun tutut niin chihu- kuin muutkin kasvattajat ovat vissiin niitä laadukkaimpia eivätkä mitään tehtailijoita. Mutta heillä varmaan myös paitsi kriteerit korkealla niin ostajaehdokkaiden kuin jalostuskoirienkin kohdalla niin asiat muutenkin kunnossa. Vahinko, että suuri kysyntä joskus voi ajaa tehtailuun, mutta silloin varmaan on muitakin ongelmia elämässä kuin koirat.

        voi olla mahdollista kun olen kahteen eri kertaan nähnyt chihuja myyvän kahteensataan euroon! pakko olla virhe, ei tehtailijatkaan varmasti noin halvalla myis. En ole soittanut pennuista niin en tarkemmin tiedä.


      • tonttulainen
        sara kirjoitti:

        voi olla mahdollista kun olen kahteen eri kertaan nähnyt chihuja myyvän kahteensataan euroon! pakko olla virhe, ei tehtailijatkaan varmasti noin halvalla myis. En ole soittanut pennuista niin en tarkemmin tiedä.

        missä olet nähnyt chihuja 200e???? anna äkkiä ossa!! kysyn myyjältä myykö hän chihuja tosissaan 200e!!!


      • sara
        tonttulainen kirjoitti:

        missä olet nähnyt chihuja 200e???? anna äkkiä ossa!! kysyn myyjältä myykö hän chihuja tosissaan 200e!!!

        Niin se ilmotus oli ja aika kauan sitte, eli ei enää voimas. oudon halpa kyllä.


      • muttamutta
        sara kirjoitti:

        Niin se ilmotus oli ja aika kauan sitte, eli ei enää voimas. oudon halpa kyllä.

        missä anna linkki!ei haittaa vaikka ois vanha viesti:)


      • sara
        muttamutta kirjoitti:

        missä anna linkki!ei haittaa vaikka ois vanha viesti:)

        eli ei löytynyt netistä vaan muistaakseni teksti-tv:l oli ilmotus, mtv3 sivulla 575?? tai nelosen sivuilla 585. mut ei se ilmotus siis enää siellä ole, mut kannattaa seurata noita sivuja, siel aina väliin myydään halvemmal, en sit tiä minkä taustasia pentuja jne.


      • sara
        muttamutta kirjoitti:

        missä anna linkki!ei haittaa vaikka ois vanha viesti:)

        maksaako joku oikeesti chihuista 1200-2000 €?? eiks ole jo vähän turhan kallista?


      • sekarotuisia
        sara kirjoitti:

        voi olla mahdollista kun olen kahteen eri kertaan nähnyt chihuja myyvän kahteensataan euroon! pakko olla virhe, ei tehtailijatkaan varmasti noin halvalla myis. En ole soittanut pennuista niin en tarkemmin tiedä.

        200 on sekarotuiselle aika sopiva hinta...ja rekisteröimätön = sekarotuinen


      • Ellu
        sekarotuisia kirjoitti:

        200 on sekarotuiselle aika sopiva hinta...ja rekisteröimätön = sekarotuinen

        Olikohan koira varastettu kun niin halvalla menee?


      • koira hullu
        Maija kirjoitti:

        Katso www.chihuahuamaailma.com ja sieltä kasvattajien yht.tiedot. Itse olen hankkinut kolme koiraani Suvikasteen Kennelistä Halikosta ja olen ollut todella tyytyväinen. Koirat ovat rekisteröityjä ja tarkastettuja terveitä koiria. Lisäksi kasvattajalta saa neuvoa hoitoon ja mahdollisiin näyttelyasioihin liittyen. Hinnat vaihtelevat 1200-1500 euron välillä. Lisäksi kasvattajat saattavat myydä aikuisia Chihuja esim. narttukoiria joita eivät enää käytä astutuksessa. Aikuinen sopeutuu hyvin uuteen kotiin ja terve koira elää vielä vuosia, vaikka olisi ostettaessa esim. 4-vuotias, eli monta ihanaa vuotta koiran kanssa on edessä, vaikka ei pentua ostaisikaan. Aikuisen Chihun hankinnassa on monta hyötyä. Osaa tehdä ulos tarpeensa, ei ilmene sellaisia ´"vikoja", joita ei ehkä pentuna vielä ilmene, luonne on tiedossa jne. Siskoni osti aikuisen Chihu -nartun ja kaikki on mennyt hyvin ja koira sopeutui uuteen kotiin pian. Kannattaa harkita tätäkin vaihtoehtoa.

        haluaisin äkkiä halvan pienen koiran vaikka maxh:140e


      • leikattu
        Maija kirjoitti:

        Katso www.chihuahuamaailma.com ja sieltä kasvattajien yht.tiedot. Itse olen hankkinut kolme koiraani Suvikasteen Kennelistä Halikosta ja olen ollut todella tyytyväinen. Koirat ovat rekisteröityjä ja tarkastettuja terveitä koiria. Lisäksi kasvattajalta saa neuvoa hoitoon ja mahdollisiin näyttelyasioihin liittyen. Hinnat vaihtelevat 1200-1500 euron välillä. Lisäksi kasvattajat saattavat myydä aikuisia Chihuja esim. narttukoiria joita eivät enää käytä astutuksessa. Aikuinen sopeutuu hyvin uuteen kotiin ja terve koira elää vielä vuosia, vaikka olisi ostettaessa esim. 4-vuotias, eli monta ihanaa vuotta koiran kanssa on edessä, vaikka ei pentua ostaisikaan. Aikuisen Chihun hankinnassa on monta hyötyä. Osaa tehdä ulos tarpeensa, ei ilmene sellaisia ´"vikoja", joita ei ehkä pentuna vielä ilmene, luonne on tiedossa jne. Siskoni osti aikuisen Chihu -nartun ja kaikki on mennyt hyvin ja koira sopeutui uuteen kotiin pian. Kannattaa harkita tätäkin vaihtoehtoa.

        Hei no mitä siskosi maksoi aikuisesta Chihusta? Itse olen juuri tätä vaihtoehtoa miettinyt..


      • Kesä2008
        tonttulainen kirjoitti:

        missä olet nähnyt chihuja 200e???? anna äkkiä ossa!! kysyn myyjältä myykö hän chihuja tosissaan 200e!!!

        Saisko osoitetta? :)


      • ostetaa
        sara kirjoitti:

        maksaako joku oikeesti chihuista 1200-2000 €?? eiks ole jo vähän turhan kallista?

        chihuahua. On jo säästetty chihua varten reilu tonni rahaa...
        Kalliitahan ne on, mutta seuraa niistä piisaa.
        Minusta 2000 e alkaa olla liikaa, mutta joku tonnin paikkeilla oleva hinta ei
        ole liikaa..


      • kasvattaja
        muttamutta kirjoitti:

        missä anna linkki!ei haittaa vaikka ois vanha viesti:)

        ...nämä jotka "myy" pentuja tähän hintaan on huijareita.luulis että oma järki sen kertoo. Saat läjän kuvia, ja sitten pyydetään koko summa, tai osa varausmaksuna... ja hups... numero ei ole enää käytössä, etkä kuule tyypistä sen jälkeen :D

        (ensinäki kuka hullu maksaa varausmaksua näkemättä koiraa, saati kirjoittamatta sopimusta...)

        Kukaan ei myy koiraa tähän hintaan. Pennusta aiheutuvat kulut ei edes mahdu tähän summaan...halooooo.

        1000e pennusta on HALPA hinta. (ja yleensä tähän hintaan saat ehkä ilman papereita)

        itse olen tarkka mihin kotiin pennut lähtee, ja kaikki papereilla... ja jos joku alkaa hinnasta valittamaan, totean että ei ole hyvä koti, hanki muualta. Jos haluat kunnolisista oloista tulevan pennun, millä on suuri merkitys koiran myöhemmässäkin elämässä, varaudu maksamaan. Omat narttuni tekevät 2-5 petua kerralla, ja suurin osa on periaatteesa varattuja etukäteen, mutta loppujen lopuksi asian ratkaisee mikä pentu on mihinkin kotiin sopiva. Ei ne pennut missään alennusmyynnissä ole koskaan.

        Joten 200e:n chihuja EI OLE OLEMASSA. usko huvikses.


      • on surullista
        kasvattaja kirjoitti:

        ...nämä jotka "myy" pentuja tähän hintaan on huijareita.luulis että oma järki sen kertoo. Saat läjän kuvia, ja sitten pyydetään koko summa, tai osa varausmaksuna... ja hups... numero ei ole enää käytössä, etkä kuule tyypistä sen jälkeen :D

        (ensinäki kuka hullu maksaa varausmaksua näkemättä koiraa, saati kirjoittamatta sopimusta...)

        Kukaan ei myy koiraa tähän hintaan. Pennusta aiheutuvat kulut ei edes mahdu tähän summaan...halooooo.

        1000e pennusta on HALPA hinta. (ja yleensä tähän hintaan saat ehkä ilman papereita)

        itse olen tarkka mihin kotiin pennut lähtee, ja kaikki papereilla... ja jos joku alkaa hinnasta valittamaan, totean että ei ole hyvä koti, hanki muualta. Jos haluat kunnolisista oloista tulevan pennun, millä on suuri merkitys koiran myöhemmässäkin elämässä, varaudu maksamaan. Omat narttuni tekevät 2-5 petua kerralla, ja suurin osa on periaatteesa varattuja etukäteen, mutta loppujen lopuksi asian ratkaisee mikä pentu on mihinkin kotiin sopiva. Ei ne pennut missään alennusmyynnissä ole koskaan.

        Joten 200e:n chihuja EI OLE OLEMASSA. usko huvikses.

        mutta ilmeisen tuottavaa kasvattajille.

        1000€ ei todellakaan ole halpa hinta koirasta. Valitettavasti vielä paljon korkeampiakin kiskurihintoja pennuista pyydetään. Ahneudella ei tunnu olevan rajoja. Se joka maksaa korkeimman hinnan tarjoaa kasvattajan mielestä parhaimman kodin. Ilmeisesti sinäkin määrität hyvän kodin maksetun rahasumman suuruuden perusteella??


      • kasvattaja
        koira hullu kirjoitti:

        haluaisin äkkiä halvan pienen koiran vaikka maxh:140e

        kauan saat kyllä etsiä!


      • koira halvalla
        koira hullu kirjoitti:

        haluaisin äkkiä halvan pienen koiran vaikka maxh:140e

        halvalla saat jos hommaat esim kodittomien koirien turva kodista. itse tiedän pari sellaista jossa koirat ovat rokotettuja, steriloituja ja sirutettuja ja maksavat vain 50 e


      • juubs
        örkki kirjoitti:

        luin apulan sivuilta että myydään ei rek. chihuahuan pentuja 900e!!! heti niitä pentuja rahan takia teettämässä!!!! en tiedä minkälaista hoitoa pennut saavat.... aika hurja hinta ei rek. chihuilla...

        Me ollaan ostettu ei rekisteröity chihu joka maksoi 900e. Pennut olivat saaneet aivan varmasti hyvää ja kunnollista hoitoa. Emolla teetetty kuulemma aikaisemmin yksi pentue. Käytiin kattomassa hauvelia ennen kun tuli meille ja "myyjä" (ikävää käyttää tota sanaa kun myytävä on elävä olento :D) lähetti paljon kuvia sähköpostilla sitä mukaa kun pentu kasvoi ennen kun tuli meille. Luovutuksen (10vko) jälkeen ollaan oltu yhteyksissä, vaihdeltu koira-kuulumisia ja nähtykin kerran :) Koira on ollut terve ja juuri sellainen kun luvattiinkin. Tehtiin vielä kirjallinen sopimus asioista joista on hyvä sopia (onko myyjällä etuosto-oikeus jos joudutaan luopumaan koirasta, mitä jos koiralla onkin joku sairaus joka on ollut sillä ennen meille tuloa jne)
        Eli meillä ainakin todella hyvä kokemus vaikka hintaa olikin ehkä joidenkin mielestä turhan paljon. Saatiin ihana koira jota rakastetaan tosi paljon :)


      • Chihuahua hullu

        Niitä saa alle 300 e jopa.


      • jempaadio
        örkki kirjoitti:

        luin apulan sivuilta että myydään ei rek. chihuahuan pentuja 900e!!! heti niitä pentuja rahan takia teettämässä!!!! en tiedä minkälaista hoitoa pennut saavat.... aika hurja hinta ei rek. chihuilla...

        ..chihuilla, myös rekisteröimättömillä, tehdään kauppaa. Itse sain tuta rekisteröimättömän chihun ostettua, Venäjän tuonti, kun pennulla ilmeni 8kk iässä leg perthes, ja pentu maksoi 1000e. En aio enään ikinä ostaa rekisteröimätöntä pentua, saatika ulkomailta! Pennun kasvuympäristö pitää nähdä ja samoin vähintään pennun emä, että tietää mistä on koira kotoisin...


      • wierdo !!
        sekarotuisia kirjoitti:

        200 on sekarotuiselle aika sopiva hinta...ja rekisteröimätön = sekarotuinen

        sä et siis yhtään tajua!!! rekisteröimättömät koirat ei välttämättä ole sekarotuisia!!!!!! meilläkin on ihan puhdasrrotuinen koira, jota ei rekattu!!!! kaikki myyjät ei vaan rekisteröi pentuja vaikka ois kui puhdasrotuisia!!!!! ei kaikkia puhdasrotusia oo rekattu, senkin ääliö!!!!!!!!!!!!!!


      • älä puolustele pahaa
        wierdo !! kirjoitti:

        sä et siis yhtään tajua!!! rekisteröimättömät koirat ei välttämättä ole sekarotuisia!!!!!! meilläkin on ihan puhdasrrotuinen koira, jota ei rekattu!!!! kaikki myyjät ei vaan rekisteröi pentuja vaikka ois kui puhdasrotuisia!!!!! ei kaikkia puhdasrotusia oo rekattu, senkin ääliö!!!!!!!!!!!!!!

        Ei kuule, kyllä se valitettavasti on niin, ettei sun koirasi ole rotukoira, ellei siiitä ole todisteena rekisteripapereita. Ei vaikka se pennun myynyt pentutehtailija mitä väittäisi. Ei ole mitään hyvää syytä jättää rotupentuja rekisteröimättä. Jos niin tehdään, se kertoo siitä, että pentuja teetettäessä raha on ollut tärkeämpää kuin terveiden ja hyväluonteisten pentujen saaminen.


      • wierdo !!
        älä puolustele pahaa kirjoitti:

        Ei kuule, kyllä se valitettavasti on niin, ettei sun koirasi ole rotukoira, ellei siiitä ole todisteena rekisteripapereita. Ei vaikka se pennun myynyt pentutehtailija mitä väittäisi. Ei ole mitään hyvää syytä jättää rotupentuja rekisteröimättä. Jos niin tehdään, se kertoo siitä, että pentuja teetettäessä raha on ollut tärkeämpää kuin terveiden ja hyväluonteisten pentujen saaminen.

        ootko vähän (tai aika paljonkin) WERIDO ÄÄLIÖ???!!!!!! koirani on ROTUKOIRA vaikkei sitä ole rekattu, ja pidän tästä kiinni!!! entäs jos myyjä ei haluakkaan rekata pentujaan??!! entäs jos ostaja ON NÄHNYT pennun vanhempien rek. todistukset??!! nähtiin koiramme kasvattajan koti eikä TODELLAKAAN näyttänyt miltään pentutehtaalta ja tämä oli ollut koirien eka pentue!!! monet myyvät PUHADROTUISIA ERI REK. KOIRIA jotka tulevat hyvistä elinoloista!!!!!!

        rekisteröimätön voi silti olla PUHDASROTUINEN!!!!!!! ja kyllä koirastani näkee että se on puhdasrotunen!! ja jos sen vanhemmat ovat rek. niin (kun se on teille niin tärkeää, että koira on rek...) niin sittenhän niiden on pakko olla puhdasrotuisia jos ne kerran ovat rekattuja!! ja puhdasrotuisista vanhemmista tulevat pennut OVAT puhdasrotuisia!!!!!!


        ps. yli tonni koirasta EI TODELLAKAAN ole HALPA hinta!!!!!!!!! mielestäni rekkaaminen ei nosta koiran arvoa mitenkään, se ei muuta koiraa!!! ja mielestäni voi myydä 900€ ei rek. chihun pentuja, jos kerran ovat puhtaita!!!!!!


      • koirabisnes perseest
        älä puolustele pahaa kirjoitti:

        Ei kuule, kyllä se valitettavasti on niin, ettei sun koirasi ole rotukoira, ellei siiitä ole todisteena rekisteripapereita. Ei vaikka se pennun myynyt pentutehtailija mitä väittäisi. Ei ole mitään hyvää syytä jättää rotupentuja rekisteröimättä. Jos niin tehdään, se kertoo siitä, että pentuja teetettäessä raha on ollut tärkeämpää kuin terveiden ja hyväluonteisten pentujen saaminen.

        Ja arvaapa kuinka moni "huippukasvattaja" sanoo että "ei raha ole tärkeintä, vaan rotumääritelmää vastaavien ja hyväluonteisten pentujen saaminen"!! No kaikki ne!! Mutta eiväthän he tarkoita sitä, oikeasti he välittävät siitä rahastakin aikasta paljon!! Joillekin "huippukasvattajille" raha on se tärkein asia koirabisneksessä!! Juu, sillä koirabisneksellähän saa ihan hirveästi rahaa, ja siitähän ne kasvattajat ovat tyytyväisiä!! Oikeasti, he ovat yliahneita ihmisiä, jotka ylihinnoittelevat pentuja!! Se ei kai näy päälle päin, mutta näin se ihan varmasti on!! :/


      • CHIHUHAU
        tosijuttuja kirjoitti:

        Ei välttämättä kannata luottaa tunnettuun kasvattajaan, meinaan tiedän ainakin varmasti yhden "tunnetun" kasvattajan joka on pentutehtailija.

        Koirien astuttaminen ON AINA pentutehtailua.


      • lilli989999999999999
        sara kirjoitti:

        maksaako joku oikeesti chihuista 1200-2000 €?? eiks ole jo vähän turhan kallista?

        sara meillä on 5 chihuahuaa ja me maksetiin niistä 1600e


      • Chihuahuan Etsijä
        sara kirjoitti:

        Niin se ilmotus oli ja aika kauan sitte, eli ei enää voimas. oudon halpa kyllä.

        Niin halvat ovat melkein aina huijauksia.


      • fgvhfhdf
        kasvattaja kirjoitti:

        ...nämä jotka "myy" pentuja tähän hintaan on huijareita.luulis että oma järki sen kertoo. Saat läjän kuvia, ja sitten pyydetään koko summa, tai osa varausmaksuna... ja hups... numero ei ole enää käytössä, etkä kuule tyypistä sen jälkeen :D

        (ensinäki kuka hullu maksaa varausmaksua näkemättä koiraa, saati kirjoittamatta sopimusta...)

        Kukaan ei myy koiraa tähän hintaan. Pennusta aiheutuvat kulut ei edes mahdu tähän summaan...halooooo.

        1000e pennusta on HALPA hinta. (ja yleensä tähän hintaan saat ehkä ilman papereita)

        itse olen tarkka mihin kotiin pennut lähtee, ja kaikki papereilla... ja jos joku alkaa hinnasta valittamaan, totean että ei ole hyvä koti, hanki muualta. Jos haluat kunnolisista oloista tulevan pennun, millä on suuri merkitys koiran myöhemmässäkin elämässä, varaudu maksamaan. Omat narttuni tekevät 2-5 petua kerralla, ja suurin osa on periaatteesa varattuja etukäteen, mutta loppujen lopuksi asian ratkaisee mikä pentu on mihinkin kotiin sopiva. Ei ne pennut missään alennusmyynnissä ole koskaan.

        Joten 200e:n chihuja EI OLE OLEMASSA. usko huvikses.

        Jos koirasi saa 5 pentua, jotka myyt 1000€ kpl. Et takuulla ole kuluttanu 5000 euroa niiden hankkimiseen saatika jos teetät useammat pennut. Kyllä suurin osa kasvattajista tekee pentuja paljolti rahan takia, se on verotonta ja silkkaa pimeää rahaa monelle.


      • chili1111
        tonttulainen kirjoitti:

        missä olet nähnyt chihuja 200e???? anna äkkiä ossa!! kysyn myyjältä myykö hän chihuja tosissaan 200e!!!

        ÄLKÄÄ MISSÄÄN NIMESSÄ OSTAKO 200 euron cihua...Minäkin törmäsin näihin virosta tuotuihin koiraparkoihin 3 vuotta sitten kun olin hankkimassa cihua itselleni. Ovat sairaita , varastettuja reppanat. viat kyllä tulee ilmi ... eläinlääkäri laskut sitten päälle. OSTAKAA VAIN SUOMALAISILTA KASVATTAJILTA. Minä olen omaani erittäin tyytväinen on terve ja tasapainoinen tyttö maksoi 2000e. Ja pyytäkää nähdä koiran koti!


      • Chihufani
        tonttulainen kirjoitti:

        missä olet nähnyt chihuja 200e???? anna äkkiä ossa!! kysyn myyjältä myykö hän chihuja tosissaan 200e!!!

        Se on ainakin vammainen chihu


      • minelan
        örkki kirjoitti:

        luin apulan sivuilta että myydään ei rek. chihuahuan pentuja 900e!!! heti niitä pentuja rahan takia teettämässä!!!! en tiedä minkälaista hoitoa pennut saavat.... aika hurja hinta ei rek. chihuilla...

        Aika paljon rekkaamattomasta pennusta tuo 900 euroa, koirahan on virallisesti sekarotuinen.Oliko se edes tutkttu. Eräässä toisessa pentu ja emä kuka tahansa pentu. ell. tutkimukset ovat vain kliinisiä tutkimuksiia, eli tarkoittaa , että pentu on päältäpäin terve, mutta kliinisellä tutkimuksella ei näe, mitä se on sisältää kun, ei edes sitä. vaikka se olisi täynnä matoja.
        Tuosta madotuksesta vielä. Pentua ei pidä madottaa liian usein mukaaN. ON VANHAA TIETOA, ETTÄ KAIKILLA ODOTTAVILLA NARTUILLA JA SYNTYNEILLÄ PENNUILLA OLISI MATOJA. Viimeksi, kun minulla oli pentuja madotin ne 3 viikkoisena, sekä emän. Sen jälkeen tutkitutin pennut ja emän ulosteen. EI MATOJA, eli yksi myrkkyannos jäii antamatta.


    • jpdsjdspåfåpa

      netissä oli ilmotus vähänaikaa sitten 900€ maksavista chihuahuoista..
      itelleni on tulossa 1200€ maksava lk joulun jälkeen. kävin yhden kasvattajan luona vähän aikaa sitten katsomassa pk chihuja maksoivat 1400€

      • Chihuahuhuahuaa

        Sanokaa joku sivu, missä myytäis alle 1200 eurolla chihuahua, jos siis tiette sellast sivuu


      • ugoug
        Chihuahuhuahuaa kirjoitti:

        Sanokaa joku sivu, missä myytäis alle 1200 eurolla chihuahua, jos siis tiette sellast sivuu

        Apulassa myydään sillon tällön.. mutten muista sitä osotetta. :/ Mutta monet jotka myyvät siellä halvemmalla puhuvat huonoa suomea, vaikka voihan niiltäkin saada ihan hyvän koiran..
        itse kuitenkin maksan mielummin ison hinnan kun ostan halvalla sairaan pennun.


      • katja
        Chihuahuhuahuaa kirjoitti:

        Sanokaa joku sivu, missä myytäis alle 1200 eurolla chihuahua, jos siis tiette sellast sivuu

        Tän suomi24senkin myydään koirat osastoa saa seurailla. Siellä oli hetken aikaa sitten rekattuja chihuja 800€ uros ja 1000€ narttupentu. Itsehän ostin rekisteröimättömän nartun 800€.


      • Kingi-fani
        Chihuahuhuahuaa kirjoitti:

        Sanokaa joku sivu, missä myytäis alle 1200 eurolla chihuahua, jos siis tiette sellast sivuu

        Mene sivulle jonka nimi on: "www.koirat.com" sitten näet ylhäällä rivin "nappuloita" (nappuloita on paikkoja mihin voi painaa, ja sitten tulee tietyn lainen sivu tietokoneesi näyttöön) paina nappulaa jossa lukee "rodut". näet että siin ilmestyy rotuja jotka on lajiteltu aakkos-järjestykseen, etsi kirjain "C" ja etsi nappula jossa lukee "chihuahua lyhytkarvainen" ja toinenkin nappula jossa lukee "Chihuahua pitkäkarvainen" paina sinun haluamaasi nappulaa (jos haluat lyhytkarvaisen niin paina sitä nappia, jos pitkäkarvaista niin sitä). Sitten näytölle ilmestyy lista kasvattajia aakkosjärjestyksessä, kun painat jonkun kasvattajan nappulaa niin saat muutaman tiedon esim. missä kasvattaja asuu, kasvattajan nimen.

        Mutta helpompi ja halvempi on ottaa löytöeläinkodista, se on huomattavasti halvempaa ja helpompaa!!
        :)


      • Kingi-fani
        Kingi-fani kirjoitti:

        Mene sivulle jonka nimi on: "www.koirat.com" sitten näet ylhäällä rivin "nappuloita" (nappuloita on paikkoja mihin voi painaa, ja sitten tulee tietyn lainen sivu tietokoneesi näyttöön) paina nappulaa jossa lukee "rodut". näet että siin ilmestyy rotuja jotka on lajiteltu aakkos-järjestykseen, etsi kirjain "C" ja etsi nappula jossa lukee "chihuahua lyhytkarvainen" ja toinenkin nappula jossa lukee "Chihuahua pitkäkarvainen" paina sinun haluamaasi nappulaa (jos haluat lyhytkarvaisen niin paina sitä nappia, jos pitkäkarvaista niin sitä). Sitten näytölle ilmestyy lista kasvattajia aakkosjärjestyksessä, kun painat jonkun kasvattajan nappulaa niin saat muutaman tiedon esim. missä kasvattaja asuu, kasvattajan nimen.

        Mutta helpompi ja halvempi on ottaa löytöeläinkodista, se on huomattavasti halvempaa ja helpompaa!!
        :)

        Ai niin Tori.fi:stäkin voit löytää koiria!!!


      • hhgggcccg
        Kingi-fani kirjoitti:

        Ai niin Tori.fi:stäkin voit löytää koiria!!!

        Tori.fi saa huonoja koiria joiden ikää huitaan esim sen ikä oikeest 6 ja siel sanotaan et se on 3... joten ei kande ostaa sieltä ikinä


      • hhgggcccg
        Kingi-fani kirjoitti:

        Ai niin Tori.fi:stäkin voit löytää koiria!!!

        Tori.fi saa huonoja koiria joiden ikää huitaan esim sen ikä oikeest 6 ja siel sanotaan et se on 3... joten ei kande ostaa sieltä ikinä


    • Hillegård

      Tällä hetkellä lk Chihut maksavat kenneleissä 1500€ ja pk:t 1400€. Jotkut kotimaiset kasvattajat pyytävät jopa 2000€, mikäli väritys on sininen tai merl.. muu harvinaisempi väri. Olen kuullut että joku on maksanut jopa 3000€ laadukkaasta pennusta. Kasvattaja siruttaa, tarkastaa eläinlääkärillä, madottaa ja rekisteröi pennut ennen luovutusta. Mutta tosiasia on se, että jos haluaa hyvistä ja palkituista vanhemmista pennun, niin se maksaa. Koiraa voi itse sitten näyttelyttää ja jos se pärjää, niin sitä voi itse käyttää jalostuksessa ja tienata. Eli toisaalta koiraa voi ajatella myös sijoituksena, varsinkin jos on innostunut näyttelytoiminnasta ja jalostuksesta. Jos hankkii koiran lemmikiksi, niin kyllä koiran toki halvemmallakin saa, mutta kaikkihan me tiedämme että hyvä maksaa ja halvalla saa sitten hintansa mukaista laatua. Joskin pääasia on, että koira on terve vaikka ei mikään näyttelyssä menestyjä olisikaan.

      • tietoa

        Mistähän mahdat saada tietosi...? Pennun luovutusikä on n. 8vk. Eli siihen ikään mennessä ei todellakaan anneta siruja! Eläinlääkärillä käytetään jos on kannuksia tms, mitkä kyllä yleensä napsaistaan pois jo synnytyksen yhteydessä mikäli on ollut keisarinleikkaus (mihin chihut usein joutuvatkin).

        Pennut todellakin rekisteröidään, ja madotetaan ennen luovutusta. Niitä ei rokoteta, tämäkin on kovassa istuva luulo.

        Pennut maksavat todellakin yli 1200e, jos on jotain vikaa, kuten puuttuu toinen kives, tai kosmeettisia virheitä, voidaan myydä sillä 850e:llä. Halvemmalla jos saa niin kannattaa alkaa miettiä että onkohan alla jotain hämärää..

        Onhan sitten näitä ihmisiä jotka myyvät pentujaan "hyvällä hinnalla koska en ole mikään rahankiskuri" mutta kun kerran tietää että astutus ja pennuttaminen on kallista, hämmästelen miten kenelläkään on varaa myydä pentuja tähän hintaan. Usein tällä hinnalla myyvät ovat jotain kotipentueita, eli on hankittu oma chihu ja ajateltu et olispa söpöä teettää sillä pennut ja alkaa kasvattajaksi. Ei siis ole sitä tietoa ja taitoa pohjalla mitä hyvillä kokeneilla kasvattajilla.

        Pentujen hinnat ovat korkeat mm. siksi, että eläinlääkärikuluja voi tulla paljon mm. keisarinleikkauksen takia. Lisäksi omistajan pitää maksaa astutuskulut uroksen omistajalle. Myös koiriin kulutettu aika ja raha halutaan ehkä jotenkin korvattavaksi, on juostu monissa näyttelyissä, mutta kanta on sitäkin kauniimpaa kun on valioita tms pohjalla.

        Lisäksi: pentueet ovat TODELLA pieniä! 2 pentua on aika tavallinen, 1 ei ole ihmetys. 3-4 olisi toivottava, harvoin onnistuu. Meille on syntynyt jopa 8 pentua, joista tosin yksi kuoli jo kohtuun :( Nämä ovat kuitenkin harvinaisuuksia, ja niitä tulee harvoin. Plus ovat emolle fyysisesti erittäin rankkoja, mieluummin noita 4 pennun pentueita..


      • Joni---
        tietoa kirjoitti:

        Mistähän mahdat saada tietosi...? Pennun luovutusikä on n. 8vk. Eli siihen ikään mennessä ei todellakaan anneta siruja! Eläinlääkärillä käytetään jos on kannuksia tms, mitkä kyllä yleensä napsaistaan pois jo synnytyksen yhteydessä mikäli on ollut keisarinleikkaus (mihin chihut usein joutuvatkin).

        Pennut todellakin rekisteröidään, ja madotetaan ennen luovutusta. Niitä ei rokoteta, tämäkin on kovassa istuva luulo.

        Pennut maksavat todellakin yli 1200e, jos on jotain vikaa, kuten puuttuu toinen kives, tai kosmeettisia virheitä, voidaan myydä sillä 850e:llä. Halvemmalla jos saa niin kannattaa alkaa miettiä että onkohan alla jotain hämärää..

        Onhan sitten näitä ihmisiä jotka myyvät pentujaan "hyvällä hinnalla koska en ole mikään rahankiskuri" mutta kun kerran tietää että astutus ja pennuttaminen on kallista, hämmästelen miten kenelläkään on varaa myydä pentuja tähän hintaan. Usein tällä hinnalla myyvät ovat jotain kotipentueita, eli on hankittu oma chihu ja ajateltu et olispa söpöä teettää sillä pennut ja alkaa kasvattajaksi. Ei siis ole sitä tietoa ja taitoa pohjalla mitä hyvillä kokeneilla kasvattajilla.

        Pentujen hinnat ovat korkeat mm. siksi, että eläinlääkärikuluja voi tulla paljon mm. keisarinleikkauksen takia. Lisäksi omistajan pitää maksaa astutuskulut uroksen omistajalle. Myös koiriin kulutettu aika ja raha halutaan ehkä jotenkin korvattavaksi, on juostu monissa näyttelyissä, mutta kanta on sitäkin kauniimpaa kun on valioita tms pohjalla.

        Lisäksi: pentueet ovat TODELLA pieniä! 2 pentua on aika tavallinen, 1 ei ole ihmetys. 3-4 olisi toivottava, harvoin onnistuu. Meille on syntynyt jopa 8 pentua, joista tosin yksi kuoli jo kohtuun :( Nämä ovat kuitenkin harvinaisuuksia, ja niitä tulee harvoin. Plus ovat emolle fyysisesti erittäin rankkoja, mieluummin noita 4 pennun pentueita..

        Ai oikeasti sanot, että 50e kasvattajan nimen rekkaamisen jälkeen jokainen voi sanoa itseään hyväksi kasvattajaksi?

        Älä nyt viitti, tietoa ja taitoa löytyy myös uusilla kasvattajilla. Ei ainoastaan niillä ketkä ne 3!!! pentuetta tehneet. Mitä taitoa siinä on kertynyt? Ja miten tiedät uusista kasvattajista, miten suuret tiedot ja taidot heillä on? Niissä saattaa olla eläinlääkäreitä tai muutenkin kasvattanut koiria vuosia ennen chihun ostoa ja astuttamista.

        Itse en ole "virallisesti" kasvattaja, mutta kyllä äidin koiria virallisesti kasvattanut. Eli, minulla on oikein hyvät tiedot ja taidot kasvattamisesta. Ja jos nyt sitten käyttäisin sen 50e, jotta olisin VIRALLISESTI tieto ja taito tasoltani priima-luokan kasvattaja voisin alkaa myymään teettämiäni pentuja.

        Uskon että chihu piireissä suurin osa pennuista juurikin tulevat näistä kotipentueista. Ja mitä vielä, edelleenkään chihut eivät ole tulleet sairaammiksi, kuin ennenkään. Mihin siis väitteesi perustuu, että "koti"kasvattajat ovat huonompia kuin "Viralliset" kasvattajat?


      • väliä sillä
        Joni--- kirjoitti:

        Ai oikeasti sanot, että 50e kasvattajan nimen rekkaamisen jälkeen jokainen voi sanoa itseään hyväksi kasvattajaksi?

        Älä nyt viitti, tietoa ja taitoa löytyy myös uusilla kasvattajilla. Ei ainoastaan niillä ketkä ne 3!!! pentuetta tehneet. Mitä taitoa siinä on kertynyt? Ja miten tiedät uusista kasvattajista, miten suuret tiedot ja taidot heillä on? Niissä saattaa olla eläinlääkäreitä tai muutenkin kasvattanut koiria vuosia ennen chihun ostoa ja astuttamista.

        Itse en ole "virallisesti" kasvattaja, mutta kyllä äidin koiria virallisesti kasvattanut. Eli, minulla on oikein hyvät tiedot ja taidot kasvattamisesta. Ja jos nyt sitten käyttäisin sen 50e, jotta olisin VIRALLISESTI tieto ja taito tasoltani priima-luokan kasvattaja voisin alkaa myymään teettämiäni pentuja.

        Uskon että chihu piireissä suurin osa pennuista juurikin tulevat näistä kotipentueista. Ja mitä vielä, edelleenkään chihut eivät ole tulleet sairaammiksi, kuin ennenkään. Mihin siis väitteesi perustuu, että "koti"kasvattajat ovat huonompia kuin "Viralliset" kasvattajat?

        Mä vain mietin sitä juttuu et siellä keltasessa pörsissä onpaljon chuja hinnat 2000-500e mutta niissä kaikissa lukee astutukseen( just noin). Mitä se tarkoitaa???


      • se
        väliä sillä kirjoitti:

        Mä vain mietin sitä juttuu et siellä keltasessa pörsissä onpaljon chuja hinnat 2000-500e mutta niissä kaikissa lukee astutukseen( just noin). Mitä se tarkoitaa???

        sitä, että tarjoavat sillä hintaa omaa urostansa astumaan eli siittämään jonkun toisen omistaman nartun. Eli se, joka haluaa narttukoirallensa pennut maksaa uroksen omistajalle siitoksesta. Jotkut uroksen omistajat pyytävät jotain könttäsummaa astutuksesta, jotkut taas saattavat haluta yhden pennun itselleen maksuna tulevasta pentueesta, ja joskus koirien omistajat sopivat, että nartun omistaja maksaa jokaisesta pennusta erikseen jonkin yhdessä sovitun maksun.


    • firefoxi

      saa alle 1000 eurolla.ne on noin 1000-1500 euroa.

    • launo

      Saahan niitä, itte ostin justiin tollasen chihuahuan pennun 900 eurolla.

      • erikkä

        keltaisesta pörssistä löytyy myös hyviä chihuja ja lemmikkipalstat.net sieltä apulasta. Tiedän muutaman tutun jotka ovat ostaneet tunnetulta kasvattajilta kalliin yli 1500€ pennun. emot ja isät olivat oikeita näyttely koiria monet EH ja ERIT mutta silti pennut ihan mätämunia. Ja minusta tärkeintä on että luonne on hyvä ei se että onko emo ja isä hyvin palkittuja näyttelyissä. Itselläni on 2 Chihuahuaa jotka olen ostanut ihmisiltä jotka eivät olleet mitään kasvattajia vaan molemmat olivat päättäneet tehdä omille koti chihuahuoilleen pennut. Ja olen iki onnellinen näihin omiin kullanmuruihini. Maksoin toisesta 1250€ ja toisesta 1400€.


      • 1.2v chihun omistaja
        erikkä kirjoitti:

        keltaisesta pörssistä löytyy myös hyviä chihuja ja lemmikkipalstat.net sieltä apulasta. Tiedän muutaman tutun jotka ovat ostaneet tunnetulta kasvattajilta kalliin yli 1500€ pennun. emot ja isät olivat oikeita näyttely koiria monet EH ja ERIT mutta silti pennut ihan mätämunia. Ja minusta tärkeintä on että luonne on hyvä ei se että onko emo ja isä hyvin palkittuja näyttelyissä. Itselläni on 2 Chihuahuaa jotka olen ostanut ihmisiltä jotka eivät olleet mitään kasvattajia vaan molemmat olivat päättäneet tehdä omille koti chihuahuoilleen pennut. Ja olen iki onnellinen näihin omiin kullanmuruihini. Maksoin toisesta 1250€ ja toisesta 1400€.

        Ostin itsekin viime kesänä koirani keltaisen pörssin kautta,ei ole rekisteröity.Mutta koirani on mitä ihanin yksilö,siro narttu ja painoa 2,5 kg.Puhdas rotinen sanoi eläinlääkäri kun käytin 1v rokotuksilla Vethausissa.Lonkat ja purenta ok,sydän äänet ok.Olipa vielä eläinlääketieteen tohtori.Et silleen....


      • Marie1234
        erikkä kirjoitti:

        keltaisesta pörssistä löytyy myös hyviä chihuja ja lemmikkipalstat.net sieltä apulasta. Tiedän muutaman tutun jotka ovat ostaneet tunnetulta kasvattajilta kalliin yli 1500€ pennun. emot ja isät olivat oikeita näyttely koiria monet EH ja ERIT mutta silti pennut ihan mätämunia. Ja minusta tärkeintä on että luonne on hyvä ei se että onko emo ja isä hyvin palkittuja näyttelyissä. Itselläni on 2 Chihuahuaa jotka olen ostanut ihmisiltä jotka eivät olleet mitään kasvattajia vaan molemmat olivat päättäneet tehdä omille koti chihuahuoilleen pennut. Ja olen iki onnellinen näihin omiin kullanmuruihini. Maksoin toisesta 1250€ ja toisesta 1400€.

        Maksoitko paperittomista pennuista yli 1000 euroa?!

        Se ei ole tyhmä, joka pyytää, vaan se joka maksaa....


      • ....
        Marie1234 kirjoitti:

        Maksoitko paperittomista pennuista yli 1000 euroa?!

        Se ei ole tyhmä, joka pyytää, vaan se joka maksaa....

        Tai se on tyhmä, joka keskellä yötä vastailee ikivanhoihin viesteihin.


    • Emmahhhhh

      Niit myydää tuhanenn molemmin puolin, yleensä se maksaa sen 1500e jos on rek.

    • ma7730001

      Oma chihuahuani maksoi 1800e , mutta on rahalle kyllä ollut vastinettakin on se niin hellyyttävä

    • juliaaaa

      sain itelleni joku pari viikkoo sit chihuahuan, ja me maksettii siitä 3100 euroo ! pikkasen outoo ku niit saa myös 1400 eurol? ;oo
      no mut iha sama, en ainakaa mun bellaani myy takasi mist me ostettiiki se ja ostan tilal jonkun 1400 euron, mut sielt ois saanukki joku vuoden ikäsen 2000 eurol. mut me otettii 7 viikkonen pentu =)
      jeap, nonniih. eiku hei !!! siel oli joku 720 euron chihuahua ja se oli 2 vuotias :D vastatkaa tähän takas jos haluutte :) !!

      • ...

        olet kyllä melko paljon maksanut pennustasi.. oletko varma ettei sinua ole vedätetty?
        toisaalta mikäs siinä jos tahtoo maksaa noin paljon :) onhan ne karvaturrit melko korvaamattomia


      • Kesä2008

        Missä olis myytävänä aikuisia tai pentuja alle 1000 eurolla?
        vastatkaa kiitti :)


      • näin taas
        ... kirjoitti:

        olet kyllä melko paljon maksanut pennustasi.. oletko varma ettei sinua ole vedätetty?
        toisaalta mikäs siinä jos tahtoo maksaa noin paljon :) onhan ne karvaturrit melko korvaamattomia

        eiköhän toi ylempi viesti ollu lähinnä joku vitsi, vaikka kai joku voi yli 3000e maksaakkin, mut epäilen.... ja puolet näistä kirjoituksista on täällä provosoidakseen....

        ps. omat pentumme luovutetaan aina 9-10 vko iässä, ja 8 viikkoisena sirutetaan. Myöskin osa kasvattajista laittaa "vapaaehtoiset" rokotukset jo ennen luovutusta.
        Ja tottakai madotetaan, ja käytetään ell. tarkastuksessa... ja uudet omistajat saa myöskin terveystodistukset mukaansa.
        Ja hinta 1200-1800e/pentu. riippuen monista seikoista (mm. aiheutuneista ell. kuluista....)


      • !!!!!!!
        näin taas kirjoitti:

        eiköhän toi ylempi viesti ollu lähinnä joku vitsi, vaikka kai joku voi yli 3000e maksaakkin, mut epäilen.... ja puolet näistä kirjoituksista on täällä provosoidakseen....

        ps. omat pentumme luovutetaan aina 9-10 vko iässä, ja 8 viikkoisena sirutetaan. Myöskin osa kasvattajista laittaa "vapaaehtoiset" rokotukset jo ennen luovutusta.
        Ja tottakai madotetaan, ja käytetään ell. tarkastuksessa... ja uudet omistajat saa myöskin terveystodistukset mukaansa.
        Ja hinta 1200-1800e/pentu. riippuen monista seikoista (mm. aiheutuneista ell. kuluista....)

        Älyhoi! tiedätkös mitä sä teet kun myyt pentus 9-10vko iässä!?! sä viet niiltä tärkeää sosiaalistamis aikaa! pennulla on 8-12 vko iässä leimautumiskausi jota ei oli koira rokotettu tai ei saisi antaa valua minuuttiakaan hukkaan!!! itse olen vasta 14 wee ja tiedän tämän, sillä äitini on kasvattanut pien rotuja jo noin 10.v ajan!!!!


      • koira kotiin
        Kesä2008 kirjoitti:

        Missä olis myytävänä aikuisia tai pentuja alle 1000 eurolla?
        vastatkaa kiitti :)

        Hei itse meinaan ostaa koiran virosta tuttavani on myös tuonut virosta ja on saanut todella hyvän ja maksoi vain 300 et kyllä suomessa kynitään todella paljon


    • Koiratyttö75

      Hei, mihin hintaan ostaisitte aikuisen yli pari vuotiaan Chisun. Kasvattaja tiedossa, paperit on. Koira on leiakttu, eli pentuja ei tässä olla tehtailemassa.

      • liisa..

        Yrittäisin etsiä vähän halvempaa hinnaltansa n . o-450 euron hintaista..läytynyt on pari,mutta ne on mennyt heti käsistä.Olisiko kuvia.


      • Lelli

        Maksaisin itse pari vuotiaasta koirasta 300-400€, koska nuoria pentujakin saa jo 700€.. Oletko myymässä??


    • hinnoista..

      Itse maksoin pitkäkarvaisesta chihustani 1300euroa(rek)...Mielestäni sopiva hinta on tuo 1000-1500 euroa.Nyttemmin chihuni sai 5 pentua ja pyydän niistä suurin piirtein tuon verran..Narttukoirasta ehkä vähän enemmän kuin uroksesta..

      • Bätsi

        Eli siis aiot myydä tämän aikusen ja pennut?
        Vai ymmärsinkö väärin?
        Olisin kiinnostunut aikuisesta, jos myyt sitä.

        Mun mielestä aikuiselle chihulle hinnaksi riittäisi 400-450€, koska niitä saa jo pentunakin 500-600€:lla!
        Näin juuri yhden ilmoituksen 4-vuotias chihuahua 700€, mutta mun mielestä se on liikaa sekin, jos kerta pennutujakin saa halvemmalla!
        Kiskuri hintoja ne musta on, jotka pyytää 1000€ aikuisesta!
        Mistä päin suomea pikkuisesi ovat?


      • pennuista
        Bätsi kirjoitti:

        Eli siis aiot myydä tämän aikusen ja pennut?
        Vai ymmärsinkö väärin?
        Olisin kiinnostunut aikuisesta, jos myyt sitä.

        Mun mielestä aikuiselle chihulle hinnaksi riittäisi 400-450€, koska niitä saa jo pentunakin 500-600€:lla!
        Näin juuri yhden ilmoituksen 4-vuotias chihuahua 700€, mutta mun mielestä se on liikaa sekin, jos kerta pennutujakin saa halvemmalla!
        Kiskuri hintoja ne musta on, jotka pyytää 1000€ aikuisesta!
        Mistä päin suomea pikkuisesi ovat?

        Siis minä en myy aikuista chihuahuaani vaan pennut...sitten myöhemmin kun,ovat luovutusikäisiä:)


      • Bätsi
        pennuista kirjoitti:

        Siis minä en myy aikuista chihuahuaani vaan pennut...sitten myöhemmin kun,ovat luovutusikäisiä:)

        Moi!
        Me miesystävän kanssa keskusteltiin, ja oltais kiinnostoneita pennuista. :)
        Tultiin siihen tulokseen että pentukin käy :-D

        Kumpia ne ovat, pitkä- vai lyhytkarvaisia?
        ..olisimme kiinnostunut lyhytkarvaisista!
        Mistä päin pennut ovat ja hinta?
        Meinaatko rokottaa ja madottaa?
        Ja onko niillä paperit kunnossa?


      • chihut
        Bätsi kirjoitti:

        Moi!
        Me miesystävän kanssa keskusteltiin, ja oltais kiinnostoneita pennuista. :)
        Tultiin siihen tulokseen että pentukin käy :-D

        Kumpia ne ovat, pitkä- vai lyhytkarvaisia?
        ..olisimme kiinnostunut lyhytkarvaisista!
        Mistä päin pennut ovat ja hinta?
        Meinaatko rokottaa ja madottaa?
        Ja onko niillä paperit kunnossa?

        Minä myyn pentuni eläinlääkärin tarkastamina,madotettuina,rekisteröityinä,pentupussukan kera.Vanhemmat ovat terveitä ja reippaita. n.8-10vk ikäisenä...Vielä ei noista vauvoista tiedä kumpia tulee lyhyt vai pitkäkarvaisia..Emo pitkäkarvainen ja isä lyhytkarvainen.Hinta 1350E


      • haloo!!!!!!!
        Bätsi kirjoitti:

        Eli siis aiot myydä tämän aikusen ja pennut?
        Vai ymmärsinkö väärin?
        Olisin kiinnostunut aikuisesta, jos myyt sitä.

        Mun mielestä aikuiselle chihulle hinnaksi riittäisi 400-450€, koska niitä saa jo pentunakin 500-600€:lla!
        Näin juuri yhden ilmoituksen 4-vuotias chihuahua 700€, mutta mun mielestä se on liikaa sekin, jos kerta pennutujakin saa halvemmalla!
        Kiskuri hintoja ne musta on, jotka pyytää 1000€ aikuisesta!
        Mistä päin suomea pikkuisesi ovat?

        kukaan ei myy 500-600e:lla pentua... miksi edes aikuista? tai sit ne on jotain ihan muita kun chihuja.ostakaa sekarotuisia jos haluatte halpoja koiria.
        Paskaa jauhatte :D


      • Olen chihuahua rotuisten koirien pienimuotoista kasvatusta harrastava, lähinnä omiin näyttely-ja jalostu tarkoituksiin pennuttava ja joskus jonkun myös huom. sopivan ostajan kohdalle tullessa. Ei se aina niin mene , että rahalla saa mitä haluaa, siksi pidän kasvatukseni pienenä jottei minun ole pakko myydä. Siksi en oikein ymmärräkkään näitä joilla pentuja jatkuvasti ja valittavat sitten, että ei mene kaupaksi, vaan pitäisi ilmaiseksi antaa. minä pidän samaa hintaa niin uros-kuin narttupennuille ja 10 viikkoisina luovutan ell terveystarkastettuina, kennelliittoon rekistöröitynä ja mikrosirutoituna. Chihuahuanhinnat vaihtelevat mutta yleensä 1200- 1800. Ostan itsekkin välillä lähinnä sopivan uroksen ja maksan siitä sen 1500 en yhtään enempää vaikka joku sanoisi sen olevan kuin hyvä.Narttulinjaani en halua muuttaa koska minulla on mielestäni se hyvä kun elävät pitkän iän 10-18-vuotta.


    • Piffe

      Joo näiden koirarotujen hinta vaihtelee (: Ite kattele myös chihuu. Yleensä ne maksaa yli tuhat, tosin riippuen, minkälainen suku sillä koiralla on! Hyvät näyttelyssä pärjänneet jne. on yli tuhat ja tavalliset ja terveet siinä tuhannen paikkeilla! Mutta yleensä tuhat tai ylös päin ;)

      • :) ??

        olemme suunnitelleet chihuahuan ostoa jo vuoden mutta ei ole löytynyt sopivaa pentuetta. tiedättekö pentueita jotka olisivat syksyllä luovutus iässä? ja minkä hintasia? mielellään pitkäkarvaisia ja paperi koiria. :)


      • chihulilli
        :) ?? kirjoitti:

        olemme suunnitelleet chihuahuan ostoa jo vuoden mutta ei ole löytynyt sopivaa pentuetta. tiedättekö pentueita jotka olisivat syksyllä luovutus iässä? ja minkä hintasia? mielellään pitkäkarvaisia ja paperi koiria. :)

        meillä o suunnitteilla pentue..tosin vasta ensi kevät talvella...jos vaan sopiva kaunis uros löytyy:)


      • chihuja meillä

        chihuja Suomalaisessa rekisterissä olevia ei myydä 1000 euron paikkeilla. Chihut maksavat 1000 (esim. ei jalostukseen koirat), terveistä tutkituista vanhemmista (ei väliä näyttelyistä) chihu-lapsi maksaa narttu 1400-1800 euroa ja uros 1300-1600 euroa. Suomessa tällä hetkellä on paljon laittomasti maahan tuotuja mm. Venäjältä koiria. Nuo maksavat lähellä 900 euroa. Mutta jos ostat niin pentutehtailua ilmeisesti tuet. Suomessa on perehtyneitä kasvattajia, virallisia papereita ja pentusi on joko terve tai jos jotain käy (esim. synynnäinen vakava vika) niin saat rahat takaisin. Ulkomaalta tuodut pennut ja niiden omistajat tuskin ovat mitä muuta kun pentutehtailijoita ja niiden tulosta. Joten jos haluat chihun varaudu maksamaan hyvän hinnan. Itse kANNATAN koirien korkeitä hintoja. Niillä varmistetaan että ostaja on sitoutunut ja raha-ahneet pentutehtailijat tuskin vaivautuvat ostamaan niin kallista koiraa. Joten harkitseka itse.


      • pentuja lähipäivinä

        luovutusikään tulevat marraskuussa. Hinnat riippuvat väristä ja sukupuolesta. Ota yhteyttä vaikka [email protected]


      • 3 chihua
        chihuja meillä kirjoitti:

        chihuja Suomalaisessa rekisterissä olevia ei myydä 1000 euron paikkeilla. Chihut maksavat 1000 (esim. ei jalostukseen koirat), terveistä tutkituista vanhemmista (ei väliä näyttelyistä) chihu-lapsi maksaa narttu 1400-1800 euroa ja uros 1300-1600 euroa. Suomessa tällä hetkellä on paljon laittomasti maahan tuotuja mm. Venäjältä koiria. Nuo maksavat lähellä 900 euroa. Mutta jos ostat niin pentutehtailua ilmeisesti tuet. Suomessa on perehtyneitä kasvattajia, virallisia papereita ja pentusi on joko terve tai jos jotain käy (esim. synynnäinen vakava vika) niin saat rahat takaisin. Ulkomaalta tuodut pennut ja niiden omistajat tuskin ovat mitä muuta kun pentutehtailijoita ja niiden tulosta. Joten jos haluat chihun varaudu maksamaan hyvän hinnan. Itse kANNATAN koirien korkeitä hintoja. Niillä varmistetaan että ostaja on sitoutunut ja raha-ahneet pentutehtailijat tuskin vaivautuvat ostamaan niin kallista koiraa. Joten harkitseka itse.

        Varsinki pienten koirien kohdalla ostajan on tosiaan oltava sitoutunut huolehtimaan koirastaan. Itse en koskaan ostaisi chihua muualta kuin tunnetulta kasvattajalta, mutta kuitenkin sellaiselta, jolla pennut kasvavat kotona asunnossa. Näin ei isoilla kasvattajilla aina ole.


      • dooris

        suomessa pennut ovat 1500-3000e eli ei kannata haaveilla jos ei löydy rahaa (;


      • minä vaan
        dooris kirjoitti:

        suomessa pennut ovat 1500-3000e eli ei kannata haaveilla jos ei löydy rahaa (;

        Jos joku pönttö menee chihusta 3000€ maksamaan niin voi pyhä sylvi! Kertokaapa mikä siinä koirassa muka niin paljon maksaa?? Ei voi olla se että koira on söpö koska muitakin söpöjä riittää... Ne jotka chihuja kasvattavat ovat vain ja ainoastaan RAHAN PERÄSSÄ ei minkään muun... Siksipä tosiaan ostin koirani jostain muualta kuin suomesta, kyllähän ne sielläkin rahan perässä, mutta parempi sinne kuin tänne siellä sentään kohtuulliset hinnat!!!


    • möhkö

      Okay.
      Chihut maksavat paljon,koska ovat aika harvinainen rotu mutta tunnettu.Pentuja tulee todella vähäsen kerralaan joka korostaa näiden mailman pienimpien koiriaen hintaa.Pentuja tahdotaan paljon ja silloin kasvattajat nostavat hintaa,kyllä viisas järkiset kasvattajat teettävät pentuja alle tuhannen euron mutta ne viedään melkein käsistä.Jos pennun haluat kannattaa tehdä varaus jo ennen kuin pentuetta on edes harkittu.Kannataa kysyä hintaa,yleisimmät hinnat ovat 600 - 900,mutta jotkut myyvät niitä kyllä yli tuhannen.

      • noin halvalla?

        "yleisimmät hinnat ovat 600 - 900" Itse maksoimme aikuisesta (1 v) pitkäkarvaisesta pojastamme 1300 e. 600 eurolla ei todellakaan saa chihua kunnon kasvattajalta. Ehkä korkeintaan varastetun tai rekisteröimättömän. Keskihinnat lienee 1300- 2000e.


    • chihuna

      On mahdollista saada chihuahuoita alle 1000 eurolla mutta aika harvinaista on. Yleensä nämä veijarit maksavat 1000-2500 euroa.

    • koi

      Etsin itselleni koiranpentua.
      Keltaisessa Pörssissä nyt onkin muutama ilmoitus pennuista - shihuahua. Hintapyyntö on aika korkea, enkä tinkinut, ja silti minusta tuntui oudolta myyjän tapa ”myydä”. Soitin sinne – ensinnä minun piti puolituntia kertoa perheestäni, ketkä meillä asuu, miten asuu, ja ei kukaan kuitenkaan soittanut takaisin…
      Siis myyjä määrää? vai minä määrän( maksaja) ?….vai… ovatko pennut olemassa?… Todella outoa! onko muilla samaa kokemusta?…

      • yks vaan

        Moikka!

        Täysin samaan olen törmännyt.Olen laittanut kyselyitä kenneleihin kertonut kaiken tarvittavan ym.Suurin osa jättänyt vastaamata yks vastaus oli sit aika v.mäinen suorastaan ku tarjosin pitkään myynnissä olleesta pennusta 1200e.Tuntuu jotenki oudolta,et hinnoitteleeko ja myykö ne pärsä kertoimen mukaan tai jättää myymättä.Meillä koiralle olisi kuitenkin ihanteelliset oltavat iso talo,rakastava perhe ym...


      • S-onj-a
        yks vaan kirjoitti:

        Moikka!

        Täysin samaan olen törmännyt.Olen laittanut kyselyitä kenneleihin kertonut kaiken tarvittavan ym.Suurin osa jättänyt vastaamata yks vastaus oli sit aika v.mäinen suorastaan ku tarjosin pitkään myynnissä olleesta pennusta 1200e.Tuntuu jotenki oudolta,et hinnoitteleeko ja myykö ne pärsä kertoimen mukaan tai jättää myymättä.Meillä koiralle olisi kuitenkin ihanteelliset oltavat iso talo,rakastava perhe ym...

        Ite ostettiin pitkäkarvainen Chihuahua 1500 eurolla.


      • [i]nnostunut
        S-onj-a kirjoitti:

        Ite ostettiin pitkäkarvainen Chihuahua 1500 eurolla.

        Tietääkö kukaan kenneliä, löytökotia tms. josta saisi sekarotuisia joko chihuahua:oita tai muita pienempi rotuisia koiria kohtuulliseen hintaa (n. alle 1000€)? Sekarotuisia, mutta hyvä kuntoisia ja terveitä yksilöitä siis.


      • pk uros
        [i]nnostunut kirjoitti:

        Tietääkö kukaan kenneliä, löytökotia tms. josta saisi sekarotuisia joko chihuahua:oita tai muita pienempi rotuisia koiria kohtuulliseen hintaa (n. alle 1000€)? Sekarotuisia, mutta hyvä kuntoisia ja terveitä yksilöitä siis.

        sain pk uroksen paperiton kylläkin mutta meille rakas.Minua vaan ihmetyttää miksi täällä ei ole osoteita tai s-postia hallvoille myyjille


      • ...
        pk uros kirjoitti:

        sain pk uroksen paperiton kylläkin mutta meille rakas.Minua vaan ihmetyttää miksi täällä ei ole osoteita tai s-postia hallvoille myyjille

        Näin just äsken tuolla koiratuote sivulla että joku myy ei rek. chihu pentuja 900€ - 1000€... Aika kallista ei rek. pennuista...


      • 3 chihua

        Vastuuntuntoinen myyjä selvittää, minkälaiseen perheeseen on rakkaudella vaalimaansa pentua myymässä.


      • ilman jäin!
        3 chihua kirjoitti:

        Vastuuntuntoinen myyjä selvittää, minkälaiseen perheeseen on rakkaudella vaalimaansa pentua myymässä.

        Kyllä, kuin soitin 15 ilmoit. läpi, ja KERROIN itsestäni ja perheestäni, sain lopuksi laskun 80e, kiitos!... Sijoitaisin nämä rahaa miellumm. pennuun ei tyhmän puheluihin!!:(


      • anskuuuuuuz
        ilman jäin! kirjoitti:

        Kyllä, kuin soitin 15 ilmoit. läpi, ja KERROIN itsestäni ja perheestäni, sain lopuksi laskun 80e, kiitos!... Sijoitaisin nämä rahaa miellumm. pennuun ei tyhmän puheluihin!!:(

        Hei olen jo pitkään lueskellu näitäki viestejä ja ihmettelen suuresti kuka oikeesti luulee saavasa pentu chihun 400-600 eurolla ?? tietysti välillä on niitäkin poikkeuksia, mutta yleisesti ei ``kunnon``(tarkoitan tervettä, sosiaalista,iloista koiraa jolla on ollu hyvät oltavat jo pentuna. Myös eläinlääkärin tark. pitäisi olla ja siitä todistus.) koiraa osteta millään esim. 500 eurolla. Joillakin näyttää olevan jo ihan oikea mielikuva että chihuja saa niinkin halvalla. Tieteki jos menee nettii ja ettii erilaisilta sivuilta on suurin osa esim. 500e chihuista huijausta. Myös se että jotkut haluu äkkii pienen koiran mahollisimman halvalla. Pääasia kunhan koira on pieni, halpa ja tulee nopeasti kotiin. Tässä tulee helposti itsekin huijatuksi, sillä nämä huijarit on keksiny jo kuinka käyttää hyväksi tällaisia ihmisiä. Jos oikeasti chihun haluaa on valmis säästämään muutaman kuukauden pidempään jotta vaikka kerää rahaa sen verran että saa koiran!!
        Itse törmäsin aluksi pelkkiin huijareihin vaikka mielestäni katsoin ns. `hyviä` kasvattajia. Itse odotin rauhassa muutaman kuukauden jotta löysin sen oikean kennelin ja oikean koiran :)Tietenkin noi myynti-ilmotukset 400e houkuttelee mutta suurimmaks osaks ne on huijausta. Oikeesti kannattaa sijottaa vähä enemmä ja varmistaa että saa mitä on ostanu :)


      • Elikkä
        anskuuuuuuz kirjoitti:

        Hei olen jo pitkään lueskellu näitäki viestejä ja ihmettelen suuresti kuka oikeesti luulee saavasa pentu chihun 400-600 eurolla ?? tietysti välillä on niitäkin poikkeuksia, mutta yleisesti ei ``kunnon``(tarkoitan tervettä, sosiaalista,iloista koiraa jolla on ollu hyvät oltavat jo pentuna. Myös eläinlääkärin tark. pitäisi olla ja siitä todistus.) koiraa osteta millään esim. 500 eurolla. Joillakin näyttää olevan jo ihan oikea mielikuva että chihuja saa niinkin halvalla. Tieteki jos menee nettii ja ettii erilaisilta sivuilta on suurin osa esim. 500e chihuista huijausta. Myös se että jotkut haluu äkkii pienen koiran mahollisimman halvalla. Pääasia kunhan koira on pieni, halpa ja tulee nopeasti kotiin. Tässä tulee helposti itsekin huijatuksi, sillä nämä huijarit on keksiny jo kuinka käyttää hyväksi tällaisia ihmisiä. Jos oikeasti chihun haluaa on valmis säästämään muutaman kuukauden pidempään jotta vaikka kerää rahaa sen verran että saa koiran!!
        Itse törmäsin aluksi pelkkiin huijareihin vaikka mielestäni katsoin ns. `hyviä` kasvattajia. Itse odotin rauhassa muutaman kuukauden jotta löysin sen oikean kennelin ja oikean koiran :)Tietenkin noi myynti-ilmotukset 400e houkuttelee mutta suurimmaks osaks ne on huijausta. Oikeesti kannattaa sijottaa vähä enemmä ja varmistaa että saa mitä on ostanu :)

        Itsekkin haluaisin chihun ja olen näitä kauan lukenut ja kun muutan omaan käämpään ja saan opiskelut hoidettua ja talouden kuntoon sen aion hankkia. Saattaa mennä monta vuotta, mutta allergikkoja kun kotoa löytyy niin ei ole muuta vaihtoehtoa kuin tuo odottaminen. Ja eikös sitä sanota, että hyvää kannattaa odotaa!!!


      • heea
        Elikkä kirjoitti:

        Itsekkin haluaisin chihun ja olen näitä kauan lukenut ja kun muutan omaan käämpään ja saan opiskelut hoidettua ja talouden kuntoon sen aion hankkia. Saattaa mennä monta vuotta, mutta allergikkoja kun kotoa löytyy niin ei ole muuta vaihtoehtoa kuin tuo odottaminen. Ja eikös sitä sanota, että hyvää kannattaa odotaa!!!

        Kyllä todellakin hyvää kannattaa odottaa...ite otin alku vuodesta chihun joka on aivan valloittavan ihana!En kadu pätkääkään valintaani...vaikka saihan tästä ilosta maksaakin!=)


      • chihutyttö
        ... kirjoitti:

        Näin just äsken tuolla koiratuote sivulla että joku myy ei rek. chihu pentuja 900€ - 1000€... Aika kallista ei rek. pennuista...

        ei maksa paljoa. Riski voi olla siinä vaan, että pennut eivät ole terveitä tai pentutehtailijoilta-.


      • totuttu maksamaan
        anskuuuuuuz kirjoitti:

        Hei olen jo pitkään lueskellu näitäki viestejä ja ihmettelen suuresti kuka oikeesti luulee saavasa pentu chihun 400-600 eurolla ?? tietysti välillä on niitäkin poikkeuksia, mutta yleisesti ei ``kunnon``(tarkoitan tervettä, sosiaalista,iloista koiraa jolla on ollu hyvät oltavat jo pentuna. Myös eläinlääkärin tark. pitäisi olla ja siitä todistus.) koiraa osteta millään esim. 500 eurolla. Joillakin näyttää olevan jo ihan oikea mielikuva että chihuja saa niinkin halvalla. Tieteki jos menee nettii ja ettii erilaisilta sivuilta on suurin osa esim. 500e chihuista huijausta. Myös se että jotkut haluu äkkii pienen koiran mahollisimman halvalla. Pääasia kunhan koira on pieni, halpa ja tulee nopeasti kotiin. Tässä tulee helposti itsekin huijatuksi, sillä nämä huijarit on keksiny jo kuinka käyttää hyväksi tällaisia ihmisiä. Jos oikeasti chihun haluaa on valmis säästämään muutaman kuukauden pidempään jotta vaikka kerää rahaa sen verran että saa koiran!!
        Itse törmäsin aluksi pelkkiin huijareihin vaikka mielestäni katsoin ns. `hyviä` kasvattajia. Itse odotin rauhassa muutaman kuukauden jotta löysin sen oikean kennelin ja oikean koiran :)Tietenkin noi myynti-ilmotukset 400e houkuttelee mutta suurimmaks osaks ne on huijausta. Oikeesti kannattaa sijottaa vähä enemmä ja varmistaa että saa mitä on ostanu :)

        HINTA on kasvattajan "keksimä" hinta pennusta. Ja kasvattajat menee muiden mukana eli kun suomessa se normaali hinta liikkuu 1000-2000€ välillä niin sen takia täällä hinnat niin korkeat.Mutta jos teetän chihun pentuja niin hyvin voin ne myydä 300-400€ ja sitähän ei kukaan estä eikä se myöskään sitä tarkoita että ne olisivat jotenkin viallisia. Mutta harva laskee pennun hintaa niin alas koska tietää että täällä voi pyytää enempikin ja ostajia silti riittää. Mutta esim kun katsotaan usan hintoja niin sieltä monen pennun hinta liikkuu 300-500 dollarilla. Tai jopa 100 dollarilla, sekä sitten kyllä löytyy niitä 1000 dollarin ja yli pyytäjiäkin.Mutta pääosin hinta on tuo 300-500 dollaria. Mikä siihen vaikuttaa saattaa olla esim. jos on erikoinen väri. yms. seikat. Suomessa vaan on totettu maksamaan suuria summia kaikesta sitten kun jotain saa halvalla niin sitä heti epäillään. Täällä suurinpiirtein kaikessa on 80% voittoa 20% on se todellinen hinta.


      • paivise
        totuttu maksamaan kirjoitti:

        HINTA on kasvattajan "keksimä" hinta pennusta. Ja kasvattajat menee muiden mukana eli kun suomessa se normaali hinta liikkuu 1000-2000€ välillä niin sen takia täällä hinnat niin korkeat.Mutta jos teetän chihun pentuja niin hyvin voin ne myydä 300-400€ ja sitähän ei kukaan estä eikä se myöskään sitä tarkoita että ne olisivat jotenkin viallisia. Mutta harva laskee pennun hintaa niin alas koska tietää että täällä voi pyytää enempikin ja ostajia silti riittää. Mutta esim kun katsotaan usan hintoja niin sieltä monen pennun hinta liikkuu 300-500 dollarilla. Tai jopa 100 dollarilla, sekä sitten kyllä löytyy niitä 1000 dollarin ja yli pyytäjiäkin.Mutta pääosin hinta on tuo 300-500 dollaria. Mikä siihen vaikuttaa saattaa olla esim. jos on erikoinen väri. yms. seikat. Suomessa vaan on totettu maksamaan suuria summia kaikesta sitten kun jotain saa halvalla niin sitä heti epäillään. Täällä suurinpiirtein kaikessa on 80% voittoa 20% on se todellinen hinta.

        aivan niin! itsekkin katselen ihan vakavissani ameriiikan pentua halvemman hinnan toivossa, MUTTA silti tarkastan hyvinkin sukutaulut ym ennen kuin uskallan sieltä ostaa.. tahtoo agility! ja näyttelykoiran ja lopun ajan ihan vaan vieressä köllöttelijäksi! ja lenkkikaveriksi.. rekisteröity tottkai, jotta näyttelyyn pääsee.. paljonkohan rahti lie maksaa, passit ym.. en ole ihan vielä hankkimassa, ellei ihan tosi hyvä tule kohdalle!! mutta nyt ainakin katsastelen etukäteen.. tuleepahan uutta verta suomeenkin.. katselen kyllä muitakin kenneleitä... mm. saksasta, norjasta, ruotsista ja liettuastakin olen vilaissut.. venäjän sivuilla kävin, mutta ei ollut sivuja englanniksi, niin niiden sivut tyssäsi siihen.. auttaiskohan chihuahua jalostusneuvoja hankkimaan pentuja ulkomailta, vai oliskohan niissäkin vai kalliiden kenneleiden "tuttuja" kasvattajia... myös aikuiset tyttökoirulit, kuitenkin alle 4vuotiaat kiinnostaa.. myös suomen neito passaa, taikka pennut tehny rouvakin, jahka hinnasta pääsee sopimukseen.. :) hinta pennulta ehdoton max 900 e, enempään en periaatteessa lähde.. aikuisesta vähemmän.. aina saa tarjota ja kaikin puolin ihanaan perheeseen olisi koira tulossa.. olen jahkannut tätä rotua jo viime kesästä, mutta nuorin lapsi silloin vielä liian pieni.. siskollani on nyt 6 kk ikäinen chihuahua ja hyvin osaa myös omat lapseni 2v ja 4v silittää nätisti vaikkakin mieluummin menevät pois, ei ne näköjään välitä noin pienestä koirasta, äiti silittelee koiraa enemmän... ei se vissiin edes ole koira niiden mielestä.. tottuneet juoksija linjan greyhoundeihin (jossa oma osaomistusnarttu kilpailee) 70 cm korkuisiin kiitäjiin.. meillä on myös lapinkoirasta ja pienimûnsterinseisojista pitkä linja ja seisojien koulutuksen kuri yltää myös lapsiin asti ja olenkin kyllä miettinyt että minä en ainakaan hemmoittelisi pientä pilalle.. sotilaskuri jääny päälle, en lyö, mutta henkinen kuri on kova.. nyt siis tahdon itselleni pienemmän kaverin, ihan vaan omiin juttuihin.. mies touhuilee omien hirvikoiriensa kanssa ja nekin on joskus tulevia, ei vielä.. ensin minulle.. että tämmöistä höpinää täältä..


      • CHIHUJA
        paivise kirjoitti:

        aivan niin! itsekkin katselen ihan vakavissani ameriiikan pentua halvemman hinnan toivossa, MUTTA silti tarkastan hyvinkin sukutaulut ym ennen kuin uskallan sieltä ostaa.. tahtoo agility! ja näyttelykoiran ja lopun ajan ihan vaan vieressä köllöttelijäksi! ja lenkkikaveriksi.. rekisteröity tottkai, jotta näyttelyyn pääsee.. paljonkohan rahti lie maksaa, passit ym.. en ole ihan vielä hankkimassa, ellei ihan tosi hyvä tule kohdalle!! mutta nyt ainakin katsastelen etukäteen.. tuleepahan uutta verta suomeenkin.. katselen kyllä muitakin kenneleitä... mm. saksasta, norjasta, ruotsista ja liettuastakin olen vilaissut.. venäjän sivuilla kävin, mutta ei ollut sivuja englanniksi, niin niiden sivut tyssäsi siihen.. auttaiskohan chihuahua jalostusneuvoja hankkimaan pentuja ulkomailta, vai oliskohan niissäkin vai kalliiden kenneleiden "tuttuja" kasvattajia... myös aikuiset tyttökoirulit, kuitenkin alle 4vuotiaat kiinnostaa.. myös suomen neito passaa, taikka pennut tehny rouvakin, jahka hinnasta pääsee sopimukseen.. :) hinta pennulta ehdoton max 900 e, enempään en periaatteessa lähde.. aikuisesta vähemmän.. aina saa tarjota ja kaikin puolin ihanaan perheeseen olisi koira tulossa.. olen jahkannut tätä rotua jo viime kesästä, mutta nuorin lapsi silloin vielä liian pieni.. siskollani on nyt 6 kk ikäinen chihuahua ja hyvin osaa myös omat lapseni 2v ja 4v silittää nätisti vaikkakin mieluummin menevät pois, ei ne näköjään välitä noin pienestä koirasta, äiti silittelee koiraa enemmän... ei se vissiin edes ole koira niiden mielestä.. tottuneet juoksija linjan greyhoundeihin (jossa oma osaomistusnarttu kilpailee) 70 cm korkuisiin kiitäjiin.. meillä on myös lapinkoirasta ja pienimûnsterinseisojista pitkä linja ja seisojien koulutuksen kuri yltää myös lapsiin asti ja olenkin kyllä miettinyt että minä en ainakaan hemmoittelisi pientä pilalle.. sotilaskuri jääny päälle, en lyö, mutta henkinen kuri on kova.. nyt siis tahdon itselleni pienemmän kaverin, ihan vaan omiin juttuihin.. mies touhuilee omien hirvikoiriensa kanssa ja nekin on joskus tulevia, ei vielä.. ensin minulle.. että tämmöistä höpinää täältä..

        oletteko koskaan ajatelleet asiaa kasvattajan näkö vinkkelisä:
        Eli Tässä Tulee
        Esin nartun hankinta, mitä maksaa??
        Kasvatus kaikki terv. tarkistukset rokotukset?
        Astutus pentu maksut?
        Jos vaikka joudutaan leikkaamaan?
        Ja pentujen eläinlääkärillä käynti, rekistöröinti, ruokinta, ym,...?
        ja kaikki markkinointi ym.?
        Hyvät ystävät miettikää näitä ennen kuin narisette hinnasta ei se kasvattajallekkaan ilmaista ole!!
        Ja jos kaikki on kunnossa saatte rahoillenne vastuulisen kasvattajan johon voi myöhemminkin ottaa yhteyttä.
        KASVATTAJA


      • ----
        CHIHUJA kirjoitti:

        oletteko koskaan ajatelleet asiaa kasvattajan näkö vinkkelisä:
        Eli Tässä Tulee
        Esin nartun hankinta, mitä maksaa??
        Kasvatus kaikki terv. tarkistukset rokotukset?
        Astutus pentu maksut?
        Jos vaikka joudutaan leikkaamaan?
        Ja pentujen eläinlääkärillä käynti, rekistöröinti, ruokinta, ym,...?
        ja kaikki markkinointi ym.?
        Hyvät ystävät miettikää näitä ennen kuin narisette hinnasta ei se kasvattajallekkaan ilmaista ole!!
        Ja jos kaikki on kunnossa saatte rahoillenne vastuulisen kasvattajan johon voi myöhemminkin ottaa yhteyttä.
        KASVATTAJA

        Silti kyseinen rotu on reilusti ylihintainen.


      • onko teillä
        paivise kirjoitti:

        aivan niin! itsekkin katselen ihan vakavissani ameriiikan pentua halvemman hinnan toivossa, MUTTA silti tarkastan hyvinkin sukutaulut ym ennen kuin uskallan sieltä ostaa.. tahtoo agility! ja näyttelykoiran ja lopun ajan ihan vaan vieressä köllöttelijäksi! ja lenkkikaveriksi.. rekisteröity tottkai, jotta näyttelyyn pääsee.. paljonkohan rahti lie maksaa, passit ym.. en ole ihan vielä hankkimassa, ellei ihan tosi hyvä tule kohdalle!! mutta nyt ainakin katsastelen etukäteen.. tuleepahan uutta verta suomeenkin.. katselen kyllä muitakin kenneleitä... mm. saksasta, norjasta, ruotsista ja liettuastakin olen vilaissut.. venäjän sivuilla kävin, mutta ei ollut sivuja englanniksi, niin niiden sivut tyssäsi siihen.. auttaiskohan chihuahua jalostusneuvoja hankkimaan pentuja ulkomailta, vai oliskohan niissäkin vai kalliiden kenneleiden "tuttuja" kasvattajia... myös aikuiset tyttökoirulit, kuitenkin alle 4vuotiaat kiinnostaa.. myös suomen neito passaa, taikka pennut tehny rouvakin, jahka hinnasta pääsee sopimukseen.. :) hinta pennulta ehdoton max 900 e, enempään en periaatteessa lähde.. aikuisesta vähemmän.. aina saa tarjota ja kaikin puolin ihanaan perheeseen olisi koira tulossa.. olen jahkannut tätä rotua jo viime kesästä, mutta nuorin lapsi silloin vielä liian pieni.. siskollani on nyt 6 kk ikäinen chihuahua ja hyvin osaa myös omat lapseni 2v ja 4v silittää nätisti vaikkakin mieluummin menevät pois, ei ne näköjään välitä noin pienestä koirasta, äiti silittelee koiraa enemmän... ei se vissiin edes ole koira niiden mielestä.. tottuneet juoksija linjan greyhoundeihin (jossa oma osaomistusnarttu kilpailee) 70 cm korkuisiin kiitäjiin.. meillä on myös lapinkoirasta ja pienimûnsterinseisojista pitkä linja ja seisojien koulutuksen kuri yltää myös lapsiin asti ja olenkin kyllä miettinyt että minä en ainakaan hemmoittelisi pientä pilalle.. sotilaskuri jääny päälle, en lyö, mutta henkinen kuri on kova.. nyt siis tahdon itselleni pienemmän kaverin, ihan vaan omiin juttuihin.. mies touhuilee omien hirvikoiriensa kanssa ja nekin on joskus tulevia, ei vielä.. ensin minulle.. että tämmöistä höpinää täältä..

        katselijoilla tietoa mitä loppujen lopuksi maksaa Jenkkilästä tuotu viralliseen rekisteriin menevä aikuinen tai pentu??
        Jos meinaat saada kunnollisen pennun luotettavalta kasvattajalta, tarvitset kunnon suositukset. Eivät viralliset kunnon kasvattajat sieltä mitään kunnollisia pentuja tuntemattomille myy.

        Erittäin todennäköistä on kun lähtee kylmiltään etsimään itselleen tuontia Jenkkilästä, saat hautomosta eli pentutehtaan pennun.

        Kunnon luotettava kasvattaja ei lähetä mitä tahansa vieraaseen maahan, jos syntyneessä pentueessa ei hänen mielestään ole tarpeeksi korkealuokkaista, sieltä ei sitten pentukaan lähde.

        Pentujen hinnat ovat meidän hintojamme pienemmät. Päälle tulevat vaaditut todistukset, matkat jne. Hyvin nopeesti hinta kaksin-kolminkertaistuu.

        Meille tuli vuosi sitten pentu jenkeistä. Kaiken kaikkiaan rahaa paloi noin 4000 taalaa.


      • kasvattaja
        ---- kirjoitti:

        Silti kyseinen rotu on reilusti ylihintainen.

        ei ole ylihinnoitettu! Chihuahua saa keskimäärin 2 pentua! Leikkaukset ym hoitokulut ovat kuitenkin samaa luokka mitä saksanpaimenkoiralla, joka tekee 10 pentua...

        Jokainen kasvattaja tietää että koiranjalostus ei ole bisnestä, yleensä kaikki menee koiriin mikä tulee myynnistä... ja veroihin.


      • Jenkkeistäkään halvalla
        paivise kirjoitti:

        aivan niin! itsekkin katselen ihan vakavissani ameriiikan pentua halvemman hinnan toivossa, MUTTA silti tarkastan hyvinkin sukutaulut ym ennen kuin uskallan sieltä ostaa.. tahtoo agility! ja näyttelykoiran ja lopun ajan ihan vaan vieressä köllöttelijäksi! ja lenkkikaveriksi.. rekisteröity tottkai, jotta näyttelyyn pääsee.. paljonkohan rahti lie maksaa, passit ym.. en ole ihan vielä hankkimassa, ellei ihan tosi hyvä tule kohdalle!! mutta nyt ainakin katsastelen etukäteen.. tuleepahan uutta verta suomeenkin.. katselen kyllä muitakin kenneleitä... mm. saksasta, norjasta, ruotsista ja liettuastakin olen vilaissut.. venäjän sivuilla kävin, mutta ei ollut sivuja englanniksi, niin niiden sivut tyssäsi siihen.. auttaiskohan chihuahua jalostusneuvoja hankkimaan pentuja ulkomailta, vai oliskohan niissäkin vai kalliiden kenneleiden "tuttuja" kasvattajia... myös aikuiset tyttökoirulit, kuitenkin alle 4vuotiaat kiinnostaa.. myös suomen neito passaa, taikka pennut tehny rouvakin, jahka hinnasta pääsee sopimukseen.. :) hinta pennulta ehdoton max 900 e, enempään en periaatteessa lähde.. aikuisesta vähemmän.. aina saa tarjota ja kaikin puolin ihanaan perheeseen olisi koira tulossa.. olen jahkannut tätä rotua jo viime kesästä, mutta nuorin lapsi silloin vielä liian pieni.. siskollani on nyt 6 kk ikäinen chihuahua ja hyvin osaa myös omat lapseni 2v ja 4v silittää nätisti vaikkakin mieluummin menevät pois, ei ne näköjään välitä noin pienestä koirasta, äiti silittelee koiraa enemmän... ei se vissiin edes ole koira niiden mielestä.. tottuneet juoksija linjan greyhoundeihin (jossa oma osaomistusnarttu kilpailee) 70 cm korkuisiin kiitäjiin.. meillä on myös lapinkoirasta ja pienimûnsterinseisojista pitkä linja ja seisojien koulutuksen kuri yltää myös lapsiin asti ja olenkin kyllä miettinyt että minä en ainakaan hemmoittelisi pientä pilalle.. sotilaskuri jääny päälle, en lyö, mutta henkinen kuri on kova.. nyt siis tahdon itselleni pienemmän kaverin, ihan vaan omiin juttuihin.. mies touhuilee omien hirvikoiriensa kanssa ja nekin on joskus tulevia, ei vielä.. ensin minulle.. että tämmöistä höpinää täältä..

        eli kuten joku kirjoitti jo, kun näet suloisen pennun ihastut siihen etkä tiedä että siitä voi sit lohikäärme kasvaa isona. Ja vaikka kuinka sie näitä sukutauluja katselet, höpöjä kaikki. Sieltä et pysty selvittämään helpolla mitään. Ja kun lohikäärme kasvaa kenelle valitat? Suomessa saisit jopa rahat takaisin, mitenkän jenkkeistä? Kuulin chihuahua omistajasta joka osti rekiströytyä chihuahua ja pentu kasvoikin mäyräkoiraksi... Kyllä jokainen päättää itse mitä tekee, mutta juuri tämän kaltaisien "rahti ei paljoa maksa" tapauksien takia Suomessa niin paljon ilmoituksia : annetaan lemmikiksi chihuahua "pitovaikeuksien" takia.......


      • kjdbiopudefc
        totuttu maksamaan kirjoitti:

        HINTA on kasvattajan "keksimä" hinta pennusta. Ja kasvattajat menee muiden mukana eli kun suomessa se normaali hinta liikkuu 1000-2000€ välillä niin sen takia täällä hinnat niin korkeat.Mutta jos teetän chihun pentuja niin hyvin voin ne myydä 300-400€ ja sitähän ei kukaan estä eikä se myöskään sitä tarkoita että ne olisivat jotenkin viallisia. Mutta harva laskee pennun hintaa niin alas koska tietää että täällä voi pyytää enempikin ja ostajia silti riittää. Mutta esim kun katsotaan usan hintoja niin sieltä monen pennun hinta liikkuu 300-500 dollarilla. Tai jopa 100 dollarilla, sekä sitten kyllä löytyy niitä 1000 dollarin ja yli pyytäjiäkin.Mutta pääosin hinta on tuo 300-500 dollaria. Mikä siihen vaikuttaa saattaa olla esim. jos on erikoinen väri. yms. seikat. Suomessa vaan on totettu maksamaan suuria summia kaikesta sitten kun jotain saa halvalla niin sitä heti epäillään. Täällä suurinpiirtein kaikessa on 80% voittoa 20% on se todellinen hinta.

        100 euron chihuahuaa niin suosittelen heti ostaa sekarotuinen ongelmakoira. Saaha niitä pentutehtailijoilta Suomessakin.-..


      • täytyy kyllä
        Jenkkeistäkään halvalla kirjoitti:

        eli kuten joku kirjoitti jo, kun näet suloisen pennun ihastut siihen etkä tiedä että siitä voi sit lohikäärme kasvaa isona. Ja vaikka kuinka sie näitä sukutauluja katselet, höpöjä kaikki. Sieltä et pysty selvittämään helpolla mitään. Ja kun lohikäärme kasvaa kenelle valitat? Suomessa saisit jopa rahat takaisin, mitenkän jenkkeistä? Kuulin chihuahua omistajasta joka osti rekiströytyä chihuahua ja pentu kasvoikin mäyräkoiraksi... Kyllä jokainen päättää itse mitä tekee, mutta juuri tämän kaltaisien "rahti ei paljoa maksa" tapauksien takia Suomessa niin paljon ilmoituksia : annetaan lemmikiksi chihuahua "pitovaikeuksien" takia.......

        varautua maksamaan. Sitä paitsi pennun ostamiseen ei vaan mene rahaa vaan myös eläinlääkärikuluihin, ruokiin, tarvikkeisiin jne.


      • TÄYTYY KYLLÄ
        Jenkkeistäkään halvalla kirjoitti:

        eli kuten joku kirjoitti jo, kun näet suloisen pennun ihastut siihen etkä tiedä että siitä voi sit lohikäärme kasvaa isona. Ja vaikka kuinka sie näitä sukutauluja katselet, höpöjä kaikki. Sieltä et pysty selvittämään helpolla mitään. Ja kun lohikäärme kasvaa kenelle valitat? Suomessa saisit jopa rahat takaisin, mitenkän jenkkeistä? Kuulin chihuahua omistajasta joka osti rekiströytyä chihuahua ja pentu kasvoikin mäyräkoiraksi... Kyllä jokainen päättää itse mitä tekee, mutta juuri tämän kaltaisien "rahti ei paljoa maksa" tapauksien takia Suomessa niin paljon ilmoituksia : annetaan lemmikiksi chihuahua "pitovaikeuksien" takia.......

        VARAUTUA MAKSAMAAN. MENEE MYÖS MUIHIN KULUIHIN KUTEN TARVIKKEISIIN JA ELÄINLÄÄKÄRIIN. Meille tulee pentu ja ollaan tietoisia sen viemistä kuluista. '
        Ostohinta on vain yksi osa mitä pentu tulee maksamaan..
        Meillä on toinen koira, joka on ollut leikkauksessa (Lähes 500€), rokotukset (40€ ainakin), ruokaamenee kymmeniä euroja/kk, tarvikkeisiin meni myös suuri määrä rahaa. Ei mitään marketin fleksejä ja tarvikkeita.... jne. Pentu tarvii enemmän ruokaa, kuin aikuinen kaiken lisäksi... Varautukaa maksamaan pennusta muutakin, kuin ostohinnan.
        Sitten. Pentutehtailijoita ei pitäisi tukea. Ette voi tietäää onko niillä perinnöllisiä sairauksia ja muita vikoja. Ette tiedä pakolla mistä olosuhteista ne OIKEASTI on. Monet pennut vieroitetaan liian aikaisin emoista.. Emoa käytetään synnytyskoneena; useat raskaudet, synnytykset ja pennunhoidot se joutuu kestämään. Itse suosittelen ostamaan koiran kennelistä. Ja ei-rekistöröityjä 'rotu'-koiria ei kannata ostaa. Todellisuudessa niissä saattaa olla muitakin rotuja, kuin pelkkää yhtä...


      • s,s,
        kasvattaja kirjoitti:

        ei ole ylihinnoitettu! Chihuahua saa keskimäärin 2 pentua! Leikkaukset ym hoitokulut ovat kuitenkin samaa luokka mitä saksanpaimenkoiralla, joka tekee 10 pentua...

        Jokainen kasvattaja tietää että koiranjalostus ei ole bisnestä, yleensä kaikki menee koiriin mikä tulee myynnistä... ja veroihin.

        ylihinnoiteltu ja oikein kunnolla. Chihuahua saa keskimäärin 3 pentua. Saksanpaimenkoira 6. Olit hieman pyöristellyt lukuja mieleiseksesi.

        Tietenkin koirien kasvatus on bisnestä. Rahahan liikkuu koiria myytäessä ja aika isokin raha.


      • kasvattajako???
        s,s, kirjoitti:

        ylihinnoiteltu ja oikein kunnolla. Chihuahua saa keskimäärin 3 pentua. Saksanpaimenkoira 6. Olit hieman pyöristellyt lukuja mieleiseksesi.

        Tietenkin koirien kasvatus on bisnestä. Rahahan liikkuu koiria myytäessä ja aika isokin raha.

        Vai kateellinen, mistään mitään tietämätön naapuri?


      • XX_YY
        kjdbiopudefc kirjoitti:

        100 euron chihuahuaa niin suosittelen heti ostaa sekarotuinen ongelmakoira. Saaha niitä pentutehtailijoilta Suomessakin.-..

        pentutehtailijota on ns.nimekkäät kasvattajat ja sitä seuraa vähemmän nimekkäät, mutta paperikoirien kasvattajat kumminkin.

        Ensiksikin sille joka kertoo nyykyjuttuja, kuinka paljon maksaa kasvattajalle koiran pito.
        Pysytään nyt chihuissa, kun niiden hinnat on oikeasti pilvissä. Kasvattajat antavat väärä tietoa pennun ostajille, kuin myös muuten vaan hintaa ihmettelevälle.

        Yleensä teillä kasvattajilla on useita koiria. Mutta mitä todellisuudessa homma maksaa.
        Pennun ostohinta. Siitähän se lähtee. Ostat tietty hyvästä suvusta, tarkoituksena pennuttaa ja saada pennuista rahaa.

        Tälläisen koiran pennuista saa hyvän hinnan, vaikka se ei koskaan tulisi näyttelykelpoiseksi. Eikä jalostukseen sopivaksi. Mutta kun on NIIN hyvästä suvusta.

        Kaikki ei toki osta jenkkiläisiä koiria, eli pysytään kotimaassa. Kuvitellaan että maksat 2000e pennusta, josta on tulossa äiti tulevaisuuden pennuille.

        Penturokotus, uusintarokotus, tunnistusmerkintä. Nämä ovat 4kk ensimmäiset maksut oston jälkeen.
        Jos on paljon koiria ennestään, eläinlääkäri antaa hyvinkin alennusta.

        Mutta jos ei, niin rokotusten ja tunnistusmerkinnän hinta ei ole taivaita hipovia.
        Ruoka.Kannattaa syöttää parasta ja kallista ruokaa, koska pentu syö niin vähän ja se minkä pentu syö, siitä pitäisi dsaada kaikki tarpeellinen.

        Mikä on todellinen ruokintakustannus pienen chihun kasvatuksessa. Olematon, koska se pussi kestää todella kauan noin pienellä pennulla. Kun se kasvaa ruokamäärä vähenee vielä, koirahan pysyy pienenä, jos se on huippukasvattajalta ostettu.

        Eläinlääkärin kuluja toitotetaan aina joka yhteydessä. Niidenhän oletetaan olevan terveitä, eikö? Joten eläinlääkärin kulut ovat vain nämä rokotukset ja tunnistusmerkintä.

        Mitä muita kuluja eläinlääkärille menee, jos pentu, aikuinen on terve. Madotus ei todellakaan ole kallista. apteekista ostettu matolääke riittää pitkälle, on vielä edullinenkin.
        Hyvä sijoitus se 2000 narttupentu on.


      • XX_YY
        XX_YY kirjoitti:

        pentutehtailijota on ns.nimekkäät kasvattajat ja sitä seuraa vähemmän nimekkäät, mutta paperikoirien kasvattajat kumminkin.

        Ensiksikin sille joka kertoo nyykyjuttuja, kuinka paljon maksaa kasvattajalle koiran pito.
        Pysytään nyt chihuissa, kun niiden hinnat on oikeasti pilvissä. Kasvattajat antavat väärä tietoa pennun ostajille, kuin myös muuten vaan hintaa ihmettelevälle.

        Yleensä teillä kasvattajilla on useita koiria. Mutta mitä todellisuudessa homma maksaa.
        Pennun ostohinta. Siitähän se lähtee. Ostat tietty hyvästä suvusta, tarkoituksena pennuttaa ja saada pennuista rahaa.

        Tälläisen koiran pennuista saa hyvän hinnan, vaikka se ei koskaan tulisi näyttelykelpoiseksi. Eikä jalostukseen sopivaksi. Mutta kun on NIIN hyvästä suvusta.

        Kaikki ei toki osta jenkkiläisiä koiria, eli pysytään kotimaassa. Kuvitellaan että maksat 2000e pennusta, josta on tulossa äiti tulevaisuuden pennuille.

        Penturokotus, uusintarokotus, tunnistusmerkintä. Nämä ovat 4kk ensimmäiset maksut oston jälkeen.
        Jos on paljon koiria ennestään, eläinlääkäri antaa hyvinkin alennusta.

        Mutta jos ei, niin rokotusten ja tunnistusmerkinnän hinta ei ole taivaita hipovia.
        Ruoka.Kannattaa syöttää parasta ja kallista ruokaa, koska pentu syö niin vähän ja se minkä pentu syö, siitä pitäisi dsaada kaikki tarpeellinen.

        Mikä on todellinen ruokintakustannus pienen chihun kasvatuksessa. Olematon, koska se pussi kestää todella kauan noin pienellä pennulla. Kun se kasvaa ruokamäärä vähenee vielä, koirahan pysyy pienenä, jos se on huippukasvattajalta ostettu.

        Eläinlääkärin kuluja toitotetaan aina joka yhteydessä. Niidenhän oletetaan olevan terveitä, eikö? Joten eläinlääkärin kulut ovat vain nämä rokotukset ja tunnistusmerkintä.

        Mitä muita kuluja eläinlääkärille menee, jos pentu, aikuinen on terve. Madotus ei todellakaan ole kallista. apteekista ostettu matolääke riittää pitkälle, on vielä edullinenkin.
        Hyvä sijoitus se 2000 narttupentu on.

        edelliseen. Kun tämä 2000 euron narttupentu on sen ikäinen että voi pennuttaa, kahdesta pennusta saa jo takaisin hyvin emon hinnan, el.lääkärin kulut ja näyttelykuluja.

        Monet teettää jo toisesta juoksusta, kolmannesta ainakin. Sen jälkeen voi laskea tuloa kasvattajalle tulevista pennuista.

        Kulut päältä pois ja kun se suurin, eli koiran hinta ei ole enää rasitteena, täytyy oikein keksimällä keksiä niitä kuluja että jäisi miinukselle.

        Jos saa vähän tuloja, sehän on hyvä asia, mutta kuinka moni tietää että on kasvattajia joilla on kymmeniä näitä kääpiökoiria.

        Ei koske vaan chihuja. Suosittuja on nämä pikkuterrierit, yorkshirenterrierit esim.
        herranen aika että jollakin voi olla niitä silmän kantamattomiin kodissaan.

        Lisäksi vielä muita rotuja.

        Vois tehdä listan näistä pikkukoirien kenneleistä, joissa tehdään rahaa ja ne ovat kennelliiton hyväksymiä pentutehtaita.


      • XX_YY
        XX_YY kirjoitti:

        edelliseen. Kun tämä 2000 euron narttupentu on sen ikäinen että voi pennuttaa, kahdesta pennusta saa jo takaisin hyvin emon hinnan, el.lääkärin kulut ja näyttelykuluja.

        Monet teettää jo toisesta juoksusta, kolmannesta ainakin. Sen jälkeen voi laskea tuloa kasvattajalle tulevista pennuista.

        Kulut päältä pois ja kun se suurin, eli koiran hinta ei ole enää rasitteena, täytyy oikein keksimällä keksiä niitä kuluja että jäisi miinukselle.

        Jos saa vähän tuloja, sehän on hyvä asia, mutta kuinka moni tietää että on kasvattajia joilla on kymmeniä näitä kääpiökoiria.

        Ei koske vaan chihuja. Suosittuja on nämä pikkuterrierit, yorkshirenterrierit esim.
        herranen aika että jollakin voi olla niitä silmän kantamattomiin kodissaan.

        Lisäksi vielä muita rotuja.

        Vois tehdä listan näistä pikkukoirien kenneleistä, joissa tehdään rahaa ja ne ovat kennelliiton hyväksymiä pentutehtaita.

        Ruokinnasta.Joku kirjoitti että menee kymmeniä euroja kuukaudessa ruokaan.
        Ei taida ollakkaa chihuja.

        Eläinkaupasta kun käy katsomassa kalliiden ruokien annostus pennulle ja mitä se on aikuiselle. Sitten laskee kuukausimäärän.

        Näin helppoa on kumota tuo väite. Paitsi että taisi lipsahtaa.Silloinhan menee kymmeniä euroja kuukaudessa, jos on useita koiria.

        Tiedän paljo, paljon kenneleitä, joissa on yli kolmekymmentä koiraa.
        Kasvattajat tietää ne varmasti. Mutta tietääkö pennunostaja?

        Kyllä silloin voi ruokaa kulua reippaasti. Mutta itsessään yksi koira, pienikokoinen, ei saa alas menemään niin paljon ruokaa.

        Niitähän ruokitaankin kuin kääpiövillakoiria, toy-kokoa. Aikuisten ruokaa ja minimalisesti, että pentu pysyy kasvaessaan koko ajan pienikokoisena.

        Koska pienuus on valttia näyttelyissä. Rokotuksista sanoisin että kun penturokotukset rabiesin kanssa on otettu, vuoden päästä uusitaan, meniskö kahdeksankymppiä ensimmäisenä vuonna.

        Riippuu lääkäristä. Vuosittain uusitaan parvorokotus, joka ei ole kallis. Muut kahden vuoden välein. Joilla on paljon koiria, eläinlääkäri käy kotona ja antaa tuntuvat alennukset.
        Eläinlääkäriltä saa myös huomattavasti halvemmalla loislääkitys-ampullin, jonka kasvattaja itse laittaa koiran niskanahkaan ja selkään.

        Astutus maksaa n.10-15% astutus ja jokaisesta pennusta.

        Näyttelyt sen mukaan missä käy. Mutta siksihän on niitä muitakin koiria, että rahaa tulee ulkomaan matkoihin, näyttelyihin.

        Eli jos kasvatus jää miinuksen puolelle, se johtuu siitä rahan käytöstä.

        Verotuksesta voi itse vihjata mitä vaan, mutta mikä on todellinen totuus.


      • todellakin

        kenelle pentunsa myy. Jos on vastuullinen kasvattaja.
        Jos ei ole, niinkun useita näköjään löytyy... saattavat myydä niitä kenelle vaan.

        Ites en myis ilman tarkkaa selkoa mm. millaiseen perheeseen menee..


      • Niniccis
        XX_YY kirjoitti:

        edelliseen. Kun tämä 2000 euron narttupentu on sen ikäinen että voi pennuttaa, kahdesta pennusta saa jo takaisin hyvin emon hinnan, el.lääkärin kulut ja näyttelykuluja.

        Monet teettää jo toisesta juoksusta, kolmannesta ainakin. Sen jälkeen voi laskea tuloa kasvattajalle tulevista pennuista.

        Kulut päältä pois ja kun se suurin, eli koiran hinta ei ole enää rasitteena, täytyy oikein keksimällä keksiä niitä kuluja että jäisi miinukselle.

        Jos saa vähän tuloja, sehän on hyvä asia, mutta kuinka moni tietää että on kasvattajia joilla on kymmeniä näitä kääpiökoiria.

        Ei koske vaan chihuja. Suosittuja on nämä pikkuterrierit, yorkshirenterrierit esim.
        herranen aika että jollakin voi olla niitä silmän kantamattomiin kodissaan.

        Lisäksi vielä muita rotuja.

        Vois tehdä listan näistä pikkukoirien kenneleistä, joissa tehdään rahaa ja ne ovat kennelliiton hyväksymiä pentutehtaita.

        "Kulut päältä pois ja kun se suurin, eli koiran hinta ei ole enää rasitteena, täytyy oikein keksimällä keksiä niitä kuluja että jäisi miinukselle..."

        Oletko ikinä teettänyt pentuja? et varmaan.
        ei ehkä mene miinukselle...mutta aika pienet on voitot.
        Voin kertoa että niitä kuluja tulee kyllä....
        Ell. kulut viimeisestä omasta 4pennun pentueesta n.1000e, saman verran uroksen omistajalle... ja ruokinta ym. päälle.
        Ja sitten jos jäis vielä itselle vähän vaivan palkkaa, periaatteessa 4 kk ajalta.

        (nartun tiineys aika, siitä aiheutuvat kulut, ruokinta ym. pentujen hoito käy työstä sekin....sen reilu 2kk...eli 4kk:lle kun jakaa sen mitä jäi plussalle. Ei kannata ainakaan sitä päiväduunia jättää...)

        Ei sillä rikastu. ellei ole kasvattaja jolla on sijoituskoiria muualla, joita pennutetaan.
        (eikä silti rikastu)

        uskokaa pois.


      • XX_YY
        todellakin kirjoitti:

        kenelle pentunsa myy. Jos on vastuullinen kasvattaja.
        Jos ei ole, niinkun useita näköjään löytyy... saattavat myydä niitä kenelle vaan.

        Ites en myis ilman tarkkaa selkoa mm. millaiseen perheeseen menee..

        Mistä saat 1000e menemään eläinlääkärin kuluja pentueeseen? Niitä täytyy olla paljon ja sehän ei taas sovi täällä kirjoitettuun 2 pentua / chihu.

        Onko ne jotenkin sairaita kumminkin, kun aina vedetään el.lääkärin kulut kattoon.

        Tuossa edellisessä oli hyvin kirjoitettu, kenelle kukakin pentunsa myy.

        Tuli hyvin ilmi että kasvattajia löytyy paperikoirien kasvattajista vaikka minkälaisia.

        Raha siinä ratkaisee.
        Sille kasvattajalle, jos nyt sitä sanaa voi käyttää, pentutehtailija pahimmasta päästä, oli ostanut sentään montaa eri rotua paperikoiria.Valkealan tapaus.

        Kuinka ne on hänelle myyty? Kukaan ei ollut paikan päällä käymässä katsomassa millaisiin oloihin ne meni.
        Rotuja oli mopseja, chihuja, westejä, gavalierspanielia kuin myös tiibeti-ym.spanieleita. Yorkshin terrieriä, tiibetin terrieriä,lhasa-apsoja, japanin pystykorvaa.Kääpiöpystykorvaa, perhoskoiraa, saksanpaimenkoiraa, pyreneiden mastiffia, shitzsuja, kiinanpalatsikoiria, shelttejä, havannalaisia, maltankoiraa,
        Biconeita, ajokoiraa, sekarotuisia, ym.ym.

        Paperillisia. Kuka myi. Häneltä sai hyvin rahaa, kun oli niin huonomaineinen ja osti varmasti. Pennutukseen.

        Koska alkaa siistiminen, vai jatkuuko sekaisten tekeminen kennelliiton hyväksynnän avulla edelleenkin.

        Onko älyvapaata keskustelua. Ei tarvi tulla sanomaan, kun et tiedä läheskään niinpaljon tämän hetkisestä tilanteesta kuin sinä.


      • XX_YY
        XX_YY kirjoitti:

        Mistä saat 1000e menemään eläinlääkärin kuluja pentueeseen? Niitä täytyy olla paljon ja sehän ei taas sovi täällä kirjoitettuun 2 pentua / chihu.

        Onko ne jotenkin sairaita kumminkin, kun aina vedetään el.lääkärin kulut kattoon.

        Tuossa edellisessä oli hyvin kirjoitettu, kenelle kukakin pentunsa myy.

        Tuli hyvin ilmi että kasvattajia löytyy paperikoirien kasvattajista vaikka minkälaisia.

        Raha siinä ratkaisee.
        Sille kasvattajalle, jos nyt sitä sanaa voi käyttää, pentutehtailija pahimmasta päästä, oli ostanut sentään montaa eri rotua paperikoiria.Valkealan tapaus.

        Kuinka ne on hänelle myyty? Kukaan ei ollut paikan päällä käymässä katsomassa millaisiin oloihin ne meni.
        Rotuja oli mopseja, chihuja, westejä, gavalierspanielia kuin myös tiibeti-ym.spanieleita. Yorkshin terrieriä, tiibetin terrieriä,lhasa-apsoja, japanin pystykorvaa.Kääpiöpystykorvaa, perhoskoiraa, saksanpaimenkoiraa, pyreneiden mastiffia, shitzsuja, kiinanpalatsikoiria, shelttejä, havannalaisia, maltankoiraa,
        Biconeita, ajokoiraa, sekarotuisia, ym.ym.

        Paperillisia. Kuka myi. Häneltä sai hyvin rahaa, kun oli niin huonomaineinen ja osti varmasti. Pennutukseen.

        Koska alkaa siistiminen, vai jatkuuko sekaisten tekeminen kennelliiton hyväksynnän avulla edelleenkin.

        Onko älyvapaata keskustelua. Ei tarvi tulla sanomaan, kun et tiedä läheskään niinpaljon tämän hetkisestä tilanteesta kuin sinä.

        Viimeinen sana on väärin, Se on "minä"


      • ezzz
        todellakin kirjoitti:

        kenelle pentunsa myy. Jos on vastuullinen kasvattaja.
        Jos ei ole, niinkun useita näköjään löytyy... saattavat myydä niitä kenelle vaan.

        Ites en myis ilman tarkkaa selkoa mm. millaiseen perheeseen menee..

        Itse ostin hopean narttu pennun 2000 euroon. Ihan koti/näyttely koiraksi tarkoitettu pentu todella hyvästä isästä (se isä siinä varmaan maksoikin erikoinen hopea väri). Mielestäni hyvän pennun saa 1500-2000 euroon


      • 2 chihua
        ezzz kirjoitti:

        Itse ostin hopean narttu pennun 2000 euroon. Ihan koti/näyttely koiraksi tarkoitettu pentu todella hyvästä isästä (se isä siinä varmaan maksoikin erikoinen hopea väri). Mielestäni hyvän pennun saa 1500-2000 euroon

        Meillä on ennestään 3 vuotias chihu uros, josta maksoimme 1500€ ja kuukauden päästä tulee samalta kasvattajalta narttu pentu 1800€...hyvillä mielin maksan:)


      • mummelil
        2 chihua kirjoitti:

        Meillä on ennestään 3 vuotias chihu uros, josta maksoimme 1500€ ja kuukauden päästä tulee samalta kasvattajalta narttu pentu 1800€...hyvillä mielin maksan:)

        miten jotkut ihmiset pystyvät maksamaan chihuahuastaan noin paljon? : o Lähinnä siis ihmettelen sitä, että mistä saa kerralla noin paljon rahaa kaikkien kustannusten lisäksi? Lottovoitonko te kaikki olette saaneet. Nimiyttäin omasta mielestäni jo 500-1000e:n hintainen koira ON kallis..


      • ulapalle
        --- kirjoitti:

        http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/1031069/40894624

        Miksei koirankasvattajat saisi tehdä voittoa kasvatustyöllään? Kasvattajat, jotka teettävät pentueen vuodessa kolmen vuoden ajan, tai kaksi pentuetta yhden vuoden aikana, ovat elinkeinoharjoittajia, jotka maksavat veroa myymistään koirista. Miksi kukaan tahtoisi harjoittaa elinkeinoa tappiollisena, ei kai kukaan halua päätyä konkurssiin?

        En ole chihu ekspertti, mutta olen ymmärtänyt, että niille syntyy yleensä vain noin 2-3 pentua kerralla, ja nekin keisarileikkauksella. Jos pennun hinta on 1500 €/kpl, kasvattaja saa kolmesta pennusta 4500 €. Jos vastaavasti kasvatetaan dalmatiankoiria, ja pentuja syntyy 10kpl, ja ne myydään 800 € /kpl hintaan, kasvattaja saa 8000 €. Miksi näistä kahdesta chihukasvattajaa pidetään aina ahneempana?

        Niin surullista kuin se onkin, markkinatilanne määrittelee koirienkin hinnat. Kun chihuille on enemmän kysyntää kuin tarjontaa, voi hintaa hilata ylöspäin, ja valikoida tarkemmin ostajat. Ei se ole mielestäni mitenkään eettisesti väärin. Omasta koirastani maksoin mukisematta sen hinnan mitä siitä pyydettiin, enkä pidä kasvattajaa millään lailla ahneena.


      • PomPomPom
        ulapalle kirjoitti:

        Miksei koirankasvattajat saisi tehdä voittoa kasvatustyöllään? Kasvattajat, jotka teettävät pentueen vuodessa kolmen vuoden ajan, tai kaksi pentuetta yhden vuoden aikana, ovat elinkeinoharjoittajia, jotka maksavat veroa myymistään koirista. Miksi kukaan tahtoisi harjoittaa elinkeinoa tappiollisena, ei kai kukaan halua päätyä konkurssiin?

        En ole chihu ekspertti, mutta olen ymmärtänyt, että niille syntyy yleensä vain noin 2-3 pentua kerralla, ja nekin keisarileikkauksella. Jos pennun hinta on 1500 €/kpl, kasvattaja saa kolmesta pennusta 4500 €. Jos vastaavasti kasvatetaan dalmatiankoiria, ja pentuja syntyy 10kpl, ja ne myydään 800 € /kpl hintaan, kasvattaja saa 8000 €. Miksi näistä kahdesta chihukasvattajaa pidetään aina ahneempana?

        Niin surullista kuin se onkin, markkinatilanne määrittelee koirienkin hinnat. Kun chihuille on enemmän kysyntää kuin tarjontaa, voi hintaa hilata ylöspäin, ja valikoida tarkemmin ostajat. Ei se ole mielestäni mitenkään eettisesti väärin. Omasta koirastani maksoin mukisematta sen hinnan mitä siitä pyydettiin, enkä pidä kasvattajaa millään lailla ahneena.

        niin ja olis mul yks paikka nimittäin

        http://www.chihuahuakennel.org

        siellä pentuja on nytkin, sinnne vaan sivuille pörräämään(=


      • kokenutchihuomistaja
        PomPomPom kirjoitti:

        niin ja olis mul yks paikka nimittäin

        http://www.chihuahuakennel.org

        siellä pentuja on nytkin, sinnne vaan sivuille pörräämään(=

        Moi mä löysin yhen netti osotteen mistä sai chihuja 3- 8 sadalla eurolla. Jos jotakuta kiinnostaa, niin osoite on:

        http://www.chihuahua.org/

        Siellä pitäisi olla halpoja chihuja.
        Niin sitten omista chihuahua kokemuksistani. Eli olen ollut lapsesta asti cihu-ihminen. Pidän niistä kovasti. Lapsena minulla oli poika chihu nimeltä Ossi. Maksoi 1200 euroa jostain Tamperelaisesta kennelistä. Vanhemmillani on nyt Enni niminen chihuahua, joka maksoi 1400 euroa tuosta samaisesta kennelistä. Olen nytkin hankkimassa ensimmäistä omaa chihua. Se on tuttavamme chihu Milla. Heillä on toinenkin chihu, Nana, en tiedä otanko molemmat, vai vain toisen. Jos sinua kiinnostaa halvat chihut, niin tiedän paljon nuitakin linkkejä(:


      • TheBreeder
        kokenutchihuomistaja kirjoitti:

        Moi mä löysin yhen netti osotteen mistä sai chihuja 3- 8 sadalla eurolla. Jos jotakuta kiinnostaa, niin osoite on:

        http://www.chihuahua.org/

        Siellä pitäisi olla halpoja chihuja.
        Niin sitten omista chihuahua kokemuksistani. Eli olen ollut lapsesta asti cihu-ihminen. Pidän niistä kovasti. Lapsena minulla oli poika chihu nimeltä Ossi. Maksoi 1200 euroa jostain Tamperelaisesta kennelistä. Vanhemmillani on nyt Enni niminen chihuahua, joka maksoi 1400 euroa tuosta samaisesta kennelistä. Olen nytkin hankkimassa ensimmäistä omaa chihua. Se on tuttavamme chihu Milla. Heillä on toinenkin chihu, Nana, en tiedä otanko molemmat, vai vain toisen. Jos sinua kiinnostaa halvat chihut, niin tiedän paljon nuitakin linkkejä(:

        Vai että halpoja chihuja metsästetään....Oletteko ihan tosissanne hankkimassa jenkeistä tms. pentua ihan vaan kun sieltä saa halvalla. Nettisivut eivät aina kerro totuutta. Haluatteko todella tukea pentutehtaiden toimintaa. Googlettakaa vaikka puppymill tms. hakusanoilla niin saatte faktaa minkälaisissa oloissa niitä halpapentuja tuotetaan. Olot ovat kuin häkkikanalassa tai turkistarhassa. Ihan aikuisten oikeesti, ei yksikään kenneli myy alihintaan jos olosuhteet ja toiminta yleensä on kunnollista.

        Kun ostatte suomesta, menkää paikanpäälle katsomaan olosuhteet niin ei tarvitse potea huonoa omaatuntoa eläinrääkkääjien elättämisestä. Myös suomalaisilla kasvattajilla on hyvin eri hintaisia pentuja.


      • uskoo ken haluaa
        kokenutchihuomistaja kirjoitti:

        Moi mä löysin yhen netti osotteen mistä sai chihuja 3- 8 sadalla eurolla. Jos jotakuta kiinnostaa, niin osoite on:

        http://www.chihuahua.org/

        Siellä pitäisi olla halpoja chihuja.
        Niin sitten omista chihuahua kokemuksistani. Eli olen ollut lapsesta asti cihu-ihminen. Pidän niistä kovasti. Lapsena minulla oli poika chihu nimeltä Ossi. Maksoi 1200 euroa jostain Tamperelaisesta kennelistä. Vanhemmillani on nyt Enni niminen chihuahua, joka maksoi 1400 euroa tuosta samaisesta kennelistä. Olen nytkin hankkimassa ensimmäistä omaa chihua. Se on tuttavamme chihu Milla. Heillä on toinenkin chihu, Nana, en tiedä otanko molemmat, vai vain toisen. Jos sinua kiinnostaa halvat chihut, niin tiedän paljon nuitakin linkkejä(:

        Vai että 3-8kpltta chihuja satasella, kyllä onkin halpaa! Saako sieltä yhden kerrallaan vai onko pakko ottaa aina vähintään kolme kpl? :DDD
        Hei "kokenutchihuomistaja", kaikkea netissä olevaa ei tartte eikä kannata uskoa, kuten juuri noita "halpoja chihuja" myynnissä ties missä afrikassa ym, joista muka ostetaan pentu sitä edes näkemättä ja makselemalla jotain "lentokuluja", ja kas kummaa kun koiraa ei ikinä kuulu eikä näy.
        Mites tuolle Ossille, "jostain kennelistä", kävi, joka oli sinulla lapsena? Kuulostat tosi kokeneelta ja pätevältä neuvomaan sori nyt vaan...


      • kokenutchihuomistaja
        uskoo ken haluaa kirjoitti:

        Vai että 3-8kpltta chihuja satasella, kyllä onkin halpaa! Saako sieltä yhden kerrallaan vai onko pakko ottaa aina vähintään kolme kpl? :DDD
        Hei "kokenutchihuomistaja", kaikkea netissä olevaa ei tartte eikä kannata uskoa, kuten juuri noita "halpoja chihuja" myynnissä ties missä afrikassa ym, joista muka ostetaan pentu sitä edes näkemättä ja makselemalla jotain "lentokuluja", ja kas kummaa kun koiraa ei ikinä kuulu eikä näy.
        Mites tuolle Ossille, "jostain kennelistä", kävi, joka oli sinulla lapsena? Kuulostat tosi kokeneelta ja pätevältä neuvomaan sori nyt vaan...

        .


      • no lol
        kokenutchihuomistaja kirjoitti:

        Moi mä löysin yhen netti osotteen mistä sai chihuja 3- 8 sadalla eurolla. Jos jotakuta kiinnostaa, niin osoite on:

        http://www.chihuahua.org/

        Siellä pitäisi olla halpoja chihuja.
        Niin sitten omista chihuahua kokemuksistani. Eli olen ollut lapsesta asti cihu-ihminen. Pidän niistä kovasti. Lapsena minulla oli poika chihu nimeltä Ossi. Maksoi 1200 euroa jostain Tamperelaisesta kennelistä. Vanhemmillani on nyt Enni niminen chihuahua, joka maksoi 1400 euroa tuosta samaisesta kennelistä. Olen nytkin hankkimassa ensimmäistä omaa chihua. Se on tuttavamme chihu Milla. Heillä on toinenkin chihu, Nana, en tiedä otanko molemmat, vai vain toisen. Jos sinua kiinnostaa halvat chihut, niin tiedän paljon nuitakin linkkejä(:

        "Niin sitten omista chihuahua kokemuksistani. Eli olen ollut lapsesta asti cihu-ihminen. Pidän niistä kovasti. Lapsena minulla oli poika chihu nimeltä Ossi. Maksoi 1200 euroa jostain Tamperelaisesta kennelistä."

        Taidat olla edelleen aika lapsi jos kerran lapsuudessasi oli jo eurot käytössä. :D


      • 6fk6d6kd7
        mummelil kirjoitti:

        miten jotkut ihmiset pystyvät maksamaan chihuahuastaan noin paljon? : o Lähinnä siis ihmettelen sitä, että mistä saa kerralla noin paljon rahaa kaikkien kustannusten lisäksi? Lottovoitonko te kaikki olette saaneet. Nimiyttäin omasta mielestäni jo 500-1000e:n hintainen koira ON kallis..

        Et sä tiiä et voi kerätä rahaa.......


      • minelan
        anskuuuuuuz kirjoitti:

        Hei olen jo pitkään lueskellu näitäki viestejä ja ihmettelen suuresti kuka oikeesti luulee saavasa pentu chihun 400-600 eurolla ?? tietysti välillä on niitäkin poikkeuksia, mutta yleisesti ei ``kunnon``(tarkoitan tervettä, sosiaalista,iloista koiraa jolla on ollu hyvät oltavat jo pentuna. Myös eläinlääkärin tark. pitäisi olla ja siitä todistus.) koiraa osteta millään esim. 500 eurolla. Joillakin näyttää olevan jo ihan oikea mielikuva että chihuja saa niinkin halvalla. Tieteki jos menee nettii ja ettii erilaisilta sivuilta on suurin osa esim. 500e chihuista huijausta. Myös se että jotkut haluu äkkii pienen koiran mahollisimman halvalla. Pääasia kunhan koira on pieni, halpa ja tulee nopeasti kotiin. Tässä tulee helposti itsekin huijatuksi, sillä nämä huijarit on keksiny jo kuinka käyttää hyväksi tällaisia ihmisiä. Jos oikeasti chihun haluaa on valmis säästämään muutaman kuukauden pidempään jotta vaikka kerää rahaa sen verran että saa koiran!!
        Itse törmäsin aluksi pelkkiin huijareihin vaikka mielestäni katsoin ns. `hyviä` kasvattajia. Itse odotin rauhassa muutaman kuukauden jotta löysin sen oikean kennelin ja oikean koiran :)Tietenkin noi myynti-ilmotukset 400e houkuttelee mutta suurimmaks osaks ne on huijausta. Oikeesti kannattaa sijottaa vähä enemmä ja varmistaa että saa mitä on ostanu :)

        En ikinä ostaisi chihuahan pentua 400 eorollla. Se on merkki siitä, että jokin on pielessä.
        Mieluummmi 25000 euroa ja terve, hyvinhoidettu pentu.
        Itselläni on chihuahua, enkä myis sitä mistään hinnasta.


      • minelan
        minelan kirjoitti:

        En ikinä ostaisi chihuahan pentua 400 eorollla. Se on merkki siitä, että jokin on pielessä.
        Mieluummmi 25000 euroa ja terve, hyvinhoidettu pentu.
        Itselläni on chihuahua, enkä myis sitä mistään hinnasta.

        Anteeksi kirjoitusvirheeni. olisin valmiis maksamaan chihuahasta 2.500 euroa-


    • Chicava

      Jossakin oli myynnissä chihuaja, rekattuja ja terveitä asiallinen kasvattaja, niin 600 euroa.
      Houkutti todella, mutta en niin pikkuista kirppua viitsi ottaa.. :D

      • niin varmaan

        Asiallisella kasvattajalla ei ole varaa myydä chihuja 600 eurolla. Miten ihmiset onkaan näin sinisilmäisiä??


      • tietofakta
        niin varmaan kirjoitti:

        Asiallisella kasvattajalla ei ole varaa myydä chihuja 600 eurolla. Miten ihmiset onkaan näin sinisilmäisiä??

        Jo tuollakin hinnalla normaalitapauksessa kasvattaja pääsisi voitolle. Valitettavasti koirakauppakin on nykyään kovaa bisnestä ja pennuista revitään mahdollisimman suuri voitto. Siksi ne hinnat korkealla ovat.


      • niin varmaan
        tietofakta kirjoitti:

        Jo tuollakin hinnalla normaalitapauksessa kasvattaja pääsisi voitolle. Valitettavasti koirakauppakin on nykyään kovaa bisnestä ja pennuista revitään mahdollisimman suuri voitto. Siksi ne hinnat korkealla ovat.

        En usko rttä pääsisi voitolle tuolla hinnalla myymällä. Chihuille kuitennin syntyy niin pieniä pentueita kerrallaan, yleisin määrä on kolme. Jos kolmesta saisi siis rahaa yht. 1800e, se ei kattaisi edes eläinlääkäri, astutus, ruoka ja rekisteröinti kuluja, varsinkin jos jouduttaisiin turvautumaan keisarinleikkaukseen. En kuitenkaan ole koskaan kuulut kenestäkään ihmisestä, joka tekisi noinkin vaativaa työtä ilmaiseksi. Koiran raskaus ja pentuaika kestää kuitenkin yhteensä sen 4-5kk ja sitä ennen pitää vielä etsiä sopiva uros, tutkituttaa nartun silmät ja polvet, mahdollisesti lonkat ja kyynärätkin ja joitaa astutus, jonka vuoksi saattaa joutua matkustamaan kauaskin.

        En siis itse ole kasvattaja, enkä tällaisia henk. koht tunnekaan, mutta silti ymmärrän mihin kaikkeen pennutuksessa menee rahaa.


      • Essukka99
        niin varmaan kirjoitti:

        En usko rttä pääsisi voitolle tuolla hinnalla myymällä. Chihuille kuitennin syntyy niin pieniä pentueita kerrallaan, yleisin määrä on kolme. Jos kolmesta saisi siis rahaa yht. 1800e, se ei kattaisi edes eläinlääkäri, astutus, ruoka ja rekisteröinti kuluja, varsinkin jos jouduttaisiin turvautumaan keisarinleikkaukseen. En kuitenkaan ole koskaan kuulut kenestäkään ihmisestä, joka tekisi noinkin vaativaa työtä ilmaiseksi. Koiran raskaus ja pentuaika kestää kuitenkin yhteensä sen 4-5kk ja sitä ennen pitää vielä etsiä sopiva uros, tutkituttaa nartun silmät ja polvet, mahdollisesti lonkat ja kyynärätkin ja joitaa astutus, jonka vuoksi saattaa joutua matkustamaan kauaskin.

        En siis itse ole kasvattaja, enkä tällaisia henk. koht tunnekaan, mutta silti ymmärrän mihin kaikkeen pennutuksessa menee rahaa.

        Maksaako chihuahua narttu enemmän ku uros? Nimittäin mä ainaki luin niin netistä............


      • tietofakta
        niin varmaan kirjoitti:

        En usko rttä pääsisi voitolle tuolla hinnalla myymällä. Chihuille kuitennin syntyy niin pieniä pentueita kerrallaan, yleisin määrä on kolme. Jos kolmesta saisi siis rahaa yht. 1800e, se ei kattaisi edes eläinlääkäri, astutus, ruoka ja rekisteröinti kuluja, varsinkin jos jouduttaisiin turvautumaan keisarinleikkaukseen. En kuitenkaan ole koskaan kuulut kenestäkään ihmisestä, joka tekisi noinkin vaativaa työtä ilmaiseksi. Koiran raskaus ja pentuaika kestää kuitenkin yhteensä sen 4-5kk ja sitä ennen pitää vielä etsiä sopiva uros, tutkituttaa nartun silmät ja polvet, mahdollisesti lonkat ja kyynärätkin ja joitaa astutus, jonka vuoksi saattaa joutua matkustamaan kauaskin.

        En siis itse ole kasvattaja, enkä tällaisia henk. koht tunnekaan, mutta silti ymmärrän mihin kaikkeen pennutuksessa menee rahaa.

        Hyvin kattaa kulut. Jos keisarinleikkaus on rodussa kovin yleistä, sellaisen rodun pennutus tulisi lopettaa.


      • cihuihminen
        tietofakta kirjoitti:

        Hyvin kattaa kulut. Jos keisarinleikkaus on rodussa kovin yleistä, sellaisen rodun pennutus tulisi lopettaa.

        Ei niitä kannata lopettaa koska muuuten chihuahuat saattaa kuolla sukupuuttoon!!!!!


      • --------------------
        cihuihminen kirjoitti:

        Ei niitä kannata lopettaa koska muuuten chihuahuat saattaa kuolla sukupuuttoon!!!!!

        ei pahal.


      • hahahahah
        -------------------- kirjoitti:

        ei pahal.

        Mikä eläinlaji tahansa kuolee sukupuuttoon, jos yksikään sen edustaja ei enää lisäänny. :D

        Tästä juuri huomaa millaisten vatipäiden kanssa Suoli24:lla pääsee keskustelemaan. :DD


      • papadipappaaa
        hahahahah kirjoitti:

        Mikä eläinlaji tahansa kuolee sukupuuttoon, jos yksikään sen edustaja ei enää lisäänny. :D

        Tästä juuri huomaa millaisten vatipäiden kanssa Suoli24:lla pääsee keskustelemaan. :DD

        ei voi muutaku nauraa teille .. ''chit kuolee sukupuuttooo'' jooo ne kuoleee,kato ku ne kuolee :'''''''''''''''D hei pliiiis EI NÄIN !! : D


      • hahahaha1
        papadipappaaa kirjoitti:

        ei voi muutaku nauraa teille .. ''chit kuolee sukupuuttooo'' jooo ne kuoleee,kato ku ne kuolee :'''''''''''''''D hei pliiiis EI NÄIN !! : D

        Toivon todella, että Darwinin laki pätee myös suhun. :D Kannattais varmaan opiskella jotain evoluutioteoriasta?


      • --------------------
        hahahaha1 kirjoitti:

        Toivon todella, että Darwinin laki pätee myös suhun. :D Kannattais varmaan opiskella jotain evoluutioteoriasta?

        yht äkkii delaa kamoon! vai!?


      • hahahahahah
        -------------------- kirjoitti:

        yht äkkii delaa kamoon! vai!?

        No viimeistään 20 vuotta tästä eteen päin chihuahuat kuolis sukupuuttoon IHAN KOKONAAN jos yksikään niistä ei saisi enää pentuja tästä päivästä alkaen. Mutta ihan siis vaan teoriassa, ei sun tarvitse nyt menettää yöunias ton faktan takia. Mikä laji tahansa kuolee lopulta sukupuuttoon, jos yksikään sen edustaja ei enää lisääntyisi, eihän mikään/kukaan elä ikuisesti.


      • --------------------
        hahahahahah kirjoitti:

        No viimeistään 20 vuotta tästä eteen päin chihuahuat kuolis sukupuuttoon IHAN KOKONAAN jos yksikään niistä ei saisi enää pentuja tästä päivästä alkaen. Mutta ihan siis vaan teoriassa, ei sun tarvitse nyt menettää yöunias ton faktan takia. Mikä laji tahansa kuolee lopulta sukupuuttoon, jos yksikään sen edustaja ei enää lisääntyisi, eihän mikään/kukaan elä ikuisesti.

        ei kannata lopettaa, tä on ihan tyhmä keskustelun aihe muuteski, ei ne chihut näillänäkymin oo kuolemassa(:


      • hahahahahaha
        -------------------- kirjoitti:

        ei kannata lopettaa, tä on ihan tyhmä keskustelun aihe muuteski, ei ne chihut näillänäkymin oo kuolemassa(:

        Ei kukaan olekaan sanonut, että ne nyt olisivat lopettamassa lisääntymistään, ajattelin vain valaista sua vähän biologian kannalta, mut hei, sehän on ihan tyhmää, samaa kamaa mitä koulussaki, ketä sellanen kiinnostaa. :DD ketä nyt muutenkaan kiinnostaa jotkut teoriat, Darwinit tai varsinkaan yhdyssanat, eihän tollasta tarvii ymmärtää. Onhan sulla kuitenkin se kaikista uusin Lady Gagan levy, pinkki huulikiilto ja pörröinen chihu laukussa, mitä muuta nainen tarvitsee?? :D


      • --------------------
        hahahahahaha kirjoitti:

        Ei kukaan olekaan sanonut, että ne nyt olisivat lopettamassa lisääntymistään, ajattelin vain valaista sua vähän biologian kannalta, mut hei, sehän on ihan tyhmää, samaa kamaa mitä koulussaki, ketä sellanen kiinnostaa. :DD ketä nyt muutenkaan kiinnostaa jotkut teoriat, Darwinit tai varsinkaan yhdyssanat, eihän tollasta tarvii ymmärtää. Onhan sulla kuitenkin se kaikista uusin Lady Gagan levy, pinkki huulikiilto ja pörröinen chihu laukussa, mitä muuta nainen tarvitsee?? :D

        höh


      • rexiina
        -------------------- kirjoitti:

        höh

        Eli chihu pentua kaipaisin, mieluiten lyhytkarvainen muttei sillä paljon väliä ole. Sukupuoli olisi uros... narttukin kelpaa. Saisi olla luovutus jo hiihtolomalla.
        Yhteyden ottoja [email protected] pistä postia mahd pian! Ennestään on narttuchihu Rexiina meillä kotona, tulevasta tulisi Rex tai jos on narttu niin Mustiina.


      • Miemiemie123456
        rexiina kirjoitti:

        Eli chihu pentua kaipaisin, mieluiten lyhytkarvainen muttei sillä paljon väliä ole. Sukupuoli olisi uros... narttukin kelpaa. Saisi olla luovutus jo hiihtolomalla.
        Yhteyden ottoja [email protected] pistä postia mahd pian! Ennestään on narttuchihu Rexiina meillä kotona, tulevasta tulisi Rex tai jos on narttu niin Mustiina.

        yhteyttä rotuyhdistykseen!

        Tämä suoli24 ei todellakaan ole oikea paikka kysellä kunnollista koiraa!

        Kai sen nyt huomaa jo näiden kirjoituksien tasosta...


      • ---
        rexiina kirjoitti:

        Eli chihu pentua kaipaisin, mieluiten lyhytkarvainen muttei sillä paljon väliä ole. Sukupuoli olisi uros... narttukin kelpaa. Saisi olla luovutus jo hiihtolomalla.
        Yhteyden ottoja [email protected] pistä postia mahd pian! Ennestään on narttuchihu Rexiina meillä kotona, tulevasta tulisi Rex tai jos on narttu niin Mustiina.

        Katso Keltaista Pörssiä tai apulaa. Sieltä löytyy.

        http://www.lemmikkipalstat.net/apula/koirat.htm


      • mieti vähän
        rexiina kirjoitti:

        Eli chihu pentua kaipaisin, mieluiten lyhytkarvainen muttei sillä paljon väliä ole. Sukupuoli olisi uros... narttukin kelpaa. Saisi olla luovutus jo hiihtolomalla.
        Yhteyden ottoja [email protected] pistä postia mahd pian! Ennestään on narttuchihu Rexiina meillä kotona, tulevasta tulisi Rex tai jos on narttu niin Mustiina.

        Aika nopealla aikataululla sä sen koiran haluisit, hiihtolomahan on jo ensi viikolla. Tuskin kasvattajaa muutenkaan kiinnostaa minkä niminen koirasta olisi tulossa, ja olisi hyvä päättää karvanlaatu ja varsinkin sukupuoli ennen kuin koiraa alkaa etsimään. Huomasin muuten, että koitat myydä tuolla toisella osastolla sekarotuisia pentuja, et kai ole teettänyt niitä jotta saisit rahat chihuahuaan? Se olisi aika arvelluttavaa... :/


      • Aberkios
        tietofakta kirjoitti:

        Jo tuollakin hinnalla normaalitapauksessa kasvattaja pääsisi voitolle. Valitettavasti koirakauppakin on nykyään kovaa bisnestä ja pennuista revitään mahdollisimman suuri voitto. Siksi ne hinnat korkealla ovat.

        Olen kuulunut -90 luvulla joitakin vuosia chihuahua -rotuyhdistykseen. Tämän rotuista koiraa minulla ei kuitenkaan ole koskaan ollut. Muita rotuja olen kasvattanut ja minulla on siten tietenkin myös kennelnimi. Tuolloin laskin rodun vuosikirjoista (vuosirekisteröinneistä) pentueittein keskikokoja. Se oli 2,1 - 2,3 eli keskimäärin kaksi pentua per pentue. 1 500 euron hintaisesta pennusta kasvattaja maksaa 270 euroa ALVia. Astutusmaksu on 150 (2 x 150) = 450 euroa, eli 225 euroa per pentu. Huomaamme, että jo tässä vaiheessa pennun hinnasta on "sulanut" pois kolmannes.

        Siitokseen käytettävä narttu on tutkittava ja siitä on oltava Kennelliiton vahvistama tutkimuslausunto. Kun pentue on pieni, voi pentujen kokovaihtelu olla merkittävä. Siksi voidaan joutua turvautumaan keisarileikkaukseen. Tämä siis ei ole vain pienten rotujen ongelma, vaan suuremmissakin roduissa pienten pentueitten suuret pennut aiheuttavat ongelmia. Helpointa olisi, jos kääpiökoirat saisivat 4 - 6 pentua ja muut rodut 6-8 pentua, mutta näin ei ainakaan chihuilla usein käy. Pennut syntyvät yleensä myöhään illalla tai yöllä, siksi keisarileikkaukset joudutaan hoitamaan päivystystapauksina, tällöin keisarileikkaus maksaa useita satoja euroja. Mikäli vielä tämän kaiken jälkeen syntyy taloudellista tulosta, kasvattaja maksaa tästä liiketulosta veron.

        Heikommallakin matikkapäällä saamme lopputulokseksi, että oikeastaan ne pentutehtailijan 900 - 1000 euron "tuotteet" ne kiskurihintaisia ovat, eivät asiallisen kasvattajan pennut.

        En ole koskaan ymmärtänyt pennunostajia, jotka ensin tinkaavat pennun hinnasta, ja sitten vonkaavat osamaksukauppaa. Kysehän ei ole välttämättömyys"tavarasta", vaan lemmikki- ja harrastuseläimestä. Jos haluaa pennun rodusta, jossa syntyy vain muutama pentu per pentue, on varauduttava sen mukaiseen hintaan. Jos haluaa edullisemman pennun, on syytä harkita jotain muuta rotua. Vähimmäisvaatimus kuitenkin on, että pennun hankintaa harkitseva varautuu tähän hankintaan taloudellisesti etukäteen, eikä aiheuta kiusallista tilannetta näillä tinkaamisillaan ja vonkaamisillaan.


      • ggg.
        Aberkios kirjoitti:

        Olen kuulunut -90 luvulla joitakin vuosia chihuahua -rotuyhdistykseen. Tämän rotuista koiraa minulla ei kuitenkaan ole koskaan ollut. Muita rotuja olen kasvattanut ja minulla on siten tietenkin myös kennelnimi. Tuolloin laskin rodun vuosikirjoista (vuosirekisteröinneistä) pentueittein keskikokoja. Se oli 2,1 - 2,3 eli keskimäärin kaksi pentua per pentue. 1 500 euron hintaisesta pennusta kasvattaja maksaa 270 euroa ALVia. Astutusmaksu on 150 (2 x 150) = 450 euroa, eli 225 euroa per pentu. Huomaamme, että jo tässä vaiheessa pennun hinnasta on "sulanut" pois kolmannes.

        Siitokseen käytettävä narttu on tutkittava ja siitä on oltava Kennelliiton vahvistama tutkimuslausunto. Kun pentue on pieni, voi pentujen kokovaihtelu olla merkittävä. Siksi voidaan joutua turvautumaan keisarileikkaukseen. Tämä siis ei ole vain pienten rotujen ongelma, vaan suuremmissakin roduissa pienten pentueitten suuret pennut aiheuttavat ongelmia. Helpointa olisi, jos kääpiökoirat saisivat 4 - 6 pentua ja muut rodut 6-8 pentua, mutta näin ei ainakaan chihuilla usein käy. Pennut syntyvät yleensä myöhään illalla tai yöllä, siksi keisarileikkaukset joudutaan hoitamaan päivystystapauksina, tällöin keisarileikkaus maksaa useita satoja euroja. Mikäli vielä tämän kaiken jälkeen syntyy taloudellista tulosta, kasvattaja maksaa tästä liiketulosta veron.

        Heikommallakin matikkapäällä saamme lopputulokseksi, että oikeastaan ne pentutehtailijan 900 - 1000 euron "tuotteet" ne kiskurihintaisia ovat, eivät asiallisen kasvattajan pennut.

        En ole koskaan ymmärtänyt pennunostajia, jotka ensin tinkaavat pennun hinnasta, ja sitten vonkaavat osamaksukauppaa. Kysehän ei ole välttämättömyys"tavarasta", vaan lemmikki- ja harrastuseläimestä. Jos haluaa pennun rodusta, jossa syntyy vain muutama pentu per pentue, on varauduttava sen mukaiseen hintaan. Jos haluaa edullisemman pennun, on syytä harkita jotain muuta rotua. Vähimmäisvaatimus kuitenkin on, että pennun hankintaa harkitseva varautuu tähän hankintaan taloudellisesti etukäteen, eikä aiheuta kiusallista tilannetta näillä tinkaamisillaan ja vonkaamisillaan.

        Itse asiassa pentuekoko on vaihdellut viime vuosina 2,7-2,9 välillä. ALV taitaa olla tuntematon käsite suurimmalle osalle kasvattajista.

        Muihin virheihiisi palaan myöhemmin.


      • no huhhuh
        ggg. kirjoitti:

        Itse asiassa pentuekoko on vaihdellut viime vuosina 2,7-2,9 välillä. ALV taitaa olla tuntematon käsite suurimmalle osalle kasvattajista.

        Muihin virheihiisi palaan myöhemmin.

        Muihin virheisiisi palaan myöhemmin??? Olipa nolo vastaus, et tainnut keksiä enää mitään vastaanvängättävää noin asiallisiin ja totuudenmukaisiin perusteluihin? Myönätisit jo, että olet väärässä, hävettää jo sun puolestasikin. :D


      • heh heh
        no huhhuh kirjoitti:

        Muihin virheisiisi palaan myöhemmin??? Olipa nolo vastaus, et tainnut keksiä enää mitään vastaanvängättävää noin asiallisiin ja totuudenmukaisiin perusteluihin? Myönätisit jo, että olet väärässä, hävettää jo sun puolestasikin. :D

        http://jalostus.kennelliitto.fi/frmJalostustilastot.aspx?R=218

        Vuositilasto - rekisteröinnit
        2010 2009 2008 2007 2006 2005
        Pennut (kotimaiset) 141 1300 1228 1043 776 723
        Tuonnit 17 104 146 113 46 45
        Rekisteröinnit yht. 158 1404 1374 1156 822 768
        Pentueet 53 446 428 366 283 264
        Pentuekoko 2,7 2,9 2,9 2,8 2,7 2,7


        Kirjoitat kuin pikkulapsi, joten hävettävää riittää ihan omissa touhuissasi. Tuossa edellä lainaus koiranetistä, joka osoittaa sinun totuudenmukaisina pitämäsi perustelun vääräksi. Oliko vauvelilla vielä vinguttavaa?


      • no huhhuh
        heh heh kirjoitti:

        http://jalostus.kennelliitto.fi/frmJalostustilastot.aspx?R=218

        Vuositilasto - rekisteröinnit
        2010 2009 2008 2007 2006 2005
        Pennut (kotimaiset) 141 1300 1228 1043 776 723
        Tuonnit 17 104 146 113 46 45
        Rekisteröinnit yht. 158 1404 1374 1156 822 768
        Pentueet 53 446 428 366 283 264
        Pentuekoko 2,7 2,9 2,9 2,8 2,7 2,7


        Kirjoitat kuin pikkulapsi, joten hävettävää riittää ihan omissa touhuissasi. Tuossa edellä lainaus koiranetistä, joka osoittaa sinun totuudenmukaisina pitämäsi perustelun vääräksi. Oliko vauvelilla vielä vinguttavaa?

        Niin mitähän muuta ton pitäisi todistaa kuin se, että pentuekoko onkin 0,4 pentua suurempi kuin mitä tuon pitkän ja asiallisen perustelun kirjoittaja oli arvioinut? Samat kulut niistä pennuista silti tulee, ja jos pentuja on enemmän kuin kaksi, on kulujakin enemmän, eikö? Minä en siis ole kirjoittanut tuota Aberkios nimimerkin tekstiä, vaan nauratti vaan tuo sun lyhyt vastauksesi. Lupasit muuten palata MUIHIN VIRHEISIIN kuin tuohon pentuekokoon myöhemmin, joten missäs ne loput vastaväitteet viipyy? Taidat itsekin tietää, että Aberkios puhuu totta, joten et edes pystyisi kumoamaan hänen kertomiaan asioita.


      • ggg.
        no huhhuh kirjoitti:

        Niin mitähän muuta ton pitäisi todistaa kuin se, että pentuekoko onkin 0,4 pentua suurempi kuin mitä tuon pitkän ja asiallisen perustelun kirjoittaja oli arvioinut? Samat kulut niistä pennuista silti tulee, ja jos pentuja on enemmän kuin kaksi, on kulujakin enemmän, eikö? Minä en siis ole kirjoittanut tuota Aberkios nimimerkin tekstiä, vaan nauratti vaan tuo sun lyhyt vastauksesi. Lupasit muuten palata MUIHIN VIRHEISIIN kuin tuohon pentuekokoon myöhemmin, joten missäs ne loput vastaväitteet viipyy? Taidat itsekin tietää, että Aberkios puhuu totta, joten et edes pystyisi kumoamaan hänen kertomiaan asioita.

        Eli se todistaa sen, ettei keskimääräinen pentuekoko ole kaksi vaan lähempänä kolmea. Eli siinä ensimmäinen virhe. Toinen virhe oli kuvitelma siitä, että kaikki kasvattajat maksaisivat veroa kasvatusharrastuksestaan. Verovelvollisia ovat yhtä lailla nämä, joita nimimerkki kutsui pentutehtailijoiksi. Mitä hän sitten termillä tarkoittaakin.

        Jos pentuja on enemmän kuin kaksi, on kulujakin enemmän. Aivan oikein päättelit. Tuloja on myös enemmän ja koska normaalissa tapauksessa kasvatus on voitollista, niin voitto kasvaa pentueen koon lisääntyessä.

        Ihailemassasi kirjoituksessa esitettiin väite, jonka mukaan pennut syntyvät pääasiassa myöhään illalla tai yöllä. Mistähän kirjoittaja moiseen tulokseen on tullut? Tuskin ainakaan haastattelemalla kaikkia rodun kasvattajia. Eli väite ilman faktaa voidaan lukea virheeksi. Sitä paitsi myös sen pentutehtailijaksi kutsutun narttu voi kaivata keisarinleikkausta ja hinnat ovat yhtä korkeat myös heille.

        Chihujen korkeat hinnathan eivät perustu pieneen pentuekokoon kuin ehkä pieneltä osin. Suurin syy ylihintoihin on kova kysyntä ja kysyntää pienempi tarjonta. Valitettavasti rotu tuli taannoin kovaan muotiin ja kasvattajille se mahdollisti hintojen nostamisen pilviin. Nyt ilmeisesti muoti-ilmiö on hiipumaan päin, koska pentuja on saatavilla melko hyvin. Toivottavasti myös hinnat laskevat järkevälle tasolle.


      • hmm?
        ggg. kirjoitti:

        Eli se todistaa sen, ettei keskimääräinen pentuekoko ole kaksi vaan lähempänä kolmea. Eli siinä ensimmäinen virhe. Toinen virhe oli kuvitelma siitä, että kaikki kasvattajat maksaisivat veroa kasvatusharrastuksestaan. Verovelvollisia ovat yhtä lailla nämä, joita nimimerkki kutsui pentutehtailijoiksi. Mitä hän sitten termillä tarkoittaakin.

        Jos pentuja on enemmän kuin kaksi, on kulujakin enemmän. Aivan oikein päättelit. Tuloja on myös enemmän ja koska normaalissa tapauksessa kasvatus on voitollista, niin voitto kasvaa pentueen koon lisääntyessä.

        Ihailemassasi kirjoituksessa esitettiin väite, jonka mukaan pennut syntyvät pääasiassa myöhään illalla tai yöllä. Mistähän kirjoittaja moiseen tulokseen on tullut? Tuskin ainakaan haastattelemalla kaikkia rodun kasvattajia. Eli väite ilman faktaa voidaan lukea virheeksi. Sitä paitsi myös sen pentutehtailijaksi kutsutun narttu voi kaivata keisarinleikkausta ja hinnat ovat yhtä korkeat myös heille.

        Chihujen korkeat hinnathan eivät perustu pieneen pentuekokoon kuin ehkä pieneltä osin. Suurin syy ylihintoihin on kova kysyntä ja kysyntää pienempi tarjonta. Valitettavasti rotu tuli taannoin kovaan muotiin ja kasvattajille se mahdollisti hintojen nostamisen pilviin. Nyt ilmeisesti muoti-ilmiö on hiipumaan päin, koska pentuja on saatavilla melko hyvin. Toivottavasti myös hinnat laskevat järkevälle tasolle.

        On ilmiselvää että jossain vaiheessa koira saa jonkun taudin sun muuta ja lääkärikulut muutenkin.

        Mistä tiedän onko ns ``pentutehtailtu`` ja minkälaiset paperit pitäisi olla? Onko koirille syytä ottaa vakuutusta sairastumisen vuoksi?

        Ja lopuksi mitä mieltä olette tästä sivustosta ja luotettavuudesta http://www.hot.ee/minidog/index.html (huomaa palkinnot ja muut) koirat on virosta ja tarviiko ``ulkomaalaiset`` koirat jotain muita papereita tai rokotuksia? Uros pentu Frank (näkyy sivulla puppies kohdalla Frank) maksaa 600e ja naaras 1000e mutta naaras kalliimpi, koska on ``näyttelykelpoisempi`` onko hinta mielestänne luotettava.


      • minelan
        heh heh kirjoitti:

        http://jalostus.kennelliitto.fi/frmJalostustilastot.aspx?R=218

        Vuositilasto - rekisteröinnit
        2010 2009 2008 2007 2006 2005
        Pennut (kotimaiset) 141 1300 1228 1043 776 723
        Tuonnit 17 104 146 113 46 45
        Rekisteröinnit yht. 158 1404 1374 1156 822 768
        Pentueet 53 446 428 366 283 264
        Pentuekoko 2,7 2,9 2,9 2,8 2,7 2,7


        Kirjoitat kuin pikkulapsi, joten hävettävää riittää ihan omissa touhuissasi. Tuossa edellä lainaus koiranetistä, joka osoittaa sinun totuudenmukaisina pitämäsi perustelun vääräksi. Oliko vauvelilla vielä vinguttavaa?

        Älä nyt heittäydy ilkeäksi. Sinulla ei ole varaa siihen.


    • Chihut rules!

      Saa, kyllä minä sain 800€ mutta johtuen siitä että sillä oli luppakorvat. Mutta jos tahdot näyttelykelposen se voi mennä jopa yli, riippuu kasvattajasta.
      Sori jos tämä ei ollut kelpo vastaus, mutta minulta ei parempaa saa, meillä on kaksi chihuahuaa toinen on ilmainen koska se oli ns. "ongelmakoira".

      • chihulove

        Mä huluaisin chihuahuan pennun, mutta meinaa olla niin kalliita, että ei oikein olis rahaa,,, tietääkö joku hyvää paikkaa, mistä sais suht halpoi, max. 500 e chihuaja. ja ihan kunnon, ei mitään huijareita. Joku luotettava paikka. Mä haluaisin niin kovasti ja pian! Mut kaikki on niin kalliita:.


      • näin se vaan on
        chihulove kirjoitti:

        Mä huluaisin chihuahuan pennun, mutta meinaa olla niin kalliita, että ei oikein olis rahaa,,, tietääkö joku hyvää paikkaa, mistä sais suht halpoi, max. 500 e chihuaja. ja ihan kunnon, ei mitään huijareita. Joku luotettava paikka. Mä haluaisin niin kovasti ja pian! Mut kaikki on niin kalliita:.

        niitä ei saa tohon hintaan......ei sitten mistään
        ellet sitten mene itse hakemaan tuonti koiraa, ei tarvitse mennä kuin esim Ruotsiin, hinnat halpenee ja
        nyt on kruunun kurssi alhaalla......rupea etsimään Ruotsin kenneleistä, ja koirasivustoilta ilmotuksia
        Mä en osta enää suomalaisista kennelesitä mitään, enkä todellakaan maksa 1000 - 2000 euroa.
        tälläkin hetkellä apulan sivuilla myydään 2 v vanha chihu ja pyynti hintana 1700..... joten ei kiitos.


      • hyviä pentuja
        näin se vaan on kirjoitti:

        niitä ei saa tohon hintaan......ei sitten mistään
        ellet sitten mene itse hakemaan tuonti koiraa, ei tarvitse mennä kuin esim Ruotsiin, hinnat halpenee ja
        nyt on kruunun kurssi alhaalla......rupea etsimään Ruotsin kenneleistä, ja koirasivustoilta ilmotuksia
        Mä en osta enää suomalaisista kennelesitä mitään, enkä todellakaan maksa 1000 - 2000 euroa.
        tälläkin hetkellä apulan sivuilla myydään 2 v vanha chihu ja pyynti hintana 1700..... joten ei kiitos.

        olen hankkinut muutaman chihun, ovat olleet tosi terveitä, hyvä luonteisia ja juuri sellaisia miksi kasvattaja oli ne kuvaillut. ( mitä nyt pennusta pystyy kyvailemaan, loppuhan on kiinni siitä miten omistaja koiransa kouluttaa).
        Keskustelin kasvattajien kanssa pelkästään sähköpostin välityksellä, ja kuvien perusteella valitsin pennun. Koska ensimmäinen ostos osoittautui hyväksi uskaltauduin tekemään sen uudestaan, ja nyt siis omistan kaksi chihuahua. Etsin pitkään hyviä pentuja Suomesta, mutta koska täällä kasvattajat pyytävät Kennelliiton suositustenkin ylitse hintaa, päädyin lopulta yli puolen vuoden etsinnän jälkeen kurkkaamaan ulkomaisia sivustoja. Myös Ruotsissa oli hyviä pentuja, Venäjällä on myös hyviä kenneleitä ja pentuja, pitää vaan itse hakea eikä käyttää välikäsiä, koska ne ottavat siitä itselleen voittoa.
        Ja sitten siihen hintaan........ensimmäinen urokseni Englannista maksoi n. 650 euroa HUOM. rekisteröitynä ja toiseksi ottamani narttu maksoi n. 600 euroa, huomaa tässä kohdin, että maksoin jopa nartusta vähemmän kuin uroksesta, siis aivan päinvastoin kuin Suomessa :)
        Suosittelen tätä vaihtoehtoa......eikä tarvitse osata kieltä, google kääntää!!! :) :) :)


      • Netta60
        hyviä pentuja kirjoitti:

        olen hankkinut muutaman chihun, ovat olleet tosi terveitä, hyvä luonteisia ja juuri sellaisia miksi kasvattaja oli ne kuvaillut. ( mitä nyt pennusta pystyy kyvailemaan, loppuhan on kiinni siitä miten omistaja koiransa kouluttaa).
        Keskustelin kasvattajien kanssa pelkästään sähköpostin välityksellä, ja kuvien perusteella valitsin pennun. Koska ensimmäinen ostos osoittautui hyväksi uskaltauduin tekemään sen uudestaan, ja nyt siis omistan kaksi chihuahua. Etsin pitkään hyviä pentuja Suomesta, mutta koska täällä kasvattajat pyytävät Kennelliiton suositustenkin ylitse hintaa, päädyin lopulta yli puolen vuoden etsinnän jälkeen kurkkaamaan ulkomaisia sivustoja. Myös Ruotsissa oli hyviä pentuja, Venäjällä on myös hyviä kenneleitä ja pentuja, pitää vaan itse hakea eikä käyttää välikäsiä, koska ne ottavat siitä itselleen voittoa.
        Ja sitten siihen hintaan........ensimmäinen urokseni Englannista maksoi n. 650 euroa HUOM. rekisteröitynä ja toiseksi ottamani narttu maksoi n. 600 euroa, huomaa tässä kohdin, että maksoin jopa nartusta vähemmän kuin uroksesta, siis aivan päinvastoin kuin Suomessa :)
        Suosittelen tätä vaihtoehtoa......eikä tarvitse osata kieltä, google kääntää!!! :) :) :)

        Onko sulla antaa jotain sivuja mistä löytäisi näitä chihuja? Olen itse yrittänyt etsiä mutta en ole löytänyt hyviä.


      • ......
        Netta60 kirjoitti:

        Onko sulla antaa jotain sivuja mistä löytäisi näitä chihuja? Olen itse yrittänyt etsiä mutta en ole löytänyt hyviä.

        Mitähän tuli noin maksamaan engalnnin tuonti kaikkine kuluineen ? Oliko tuonnit pikku virheellisiä vai esim näyttelyyn kelpaavia ?


      • kannattaa yrittää
        Netta60 kirjoitti:

        Onko sulla antaa jotain sivuja mistä löytäisi näitä chihuja? Olen itse yrittänyt etsiä mutta en ole löytänyt hyviä.

        http://www.terrificpets.com/dogs_for_sale/chihuahua_for_sale.asp

        kannattaa katosa HINTOJA......aivan toista luokkaa kuin Suomessa :)
        ihania chihuja, vaikka itse en henkilökohtaisesti pidä siitä, että koiria puetaan (kukin
        tyylillään)


      • tyytyväinen olen
        ...... kirjoitti:

        Mitähän tuli noin maksamaan engalnnin tuonti kaikkine kuluineen ? Oliko tuonnit pikku virheellisiä vai esim näyttelyyn kelpaavia ?

        suomessahan minit ei voi osallistua näyttelyihin, tai siis voi, mutta ei niistä mitään meriittiä saa :(
        englannista tilaamani mini chihu tuli maksamaan kaikkinen kuluineen, noin 700 euroa, koira oli sirutettu, tarkastettu, takuu (sairauden varalta) rekisteröity, pentupaketti kanssa.


    • suska98

      en muista tarkkaa summaa mutta meidän chihu maksoi jotain 700-800 €.
      Se on kyllä vähän tavalista suurempi kokoinen.

    • Chihu rakas

      Meidän chihu maksoi 650€ ja se on ihan terve ja kaikki kunnossa, ei rekisterissä. Olen netissä nähnyt 180€ halvin ja kallein on ollu 2500€... tohon 180€ en muuten uskois, mut oon nähnyt muilakin sivustoilla 200-500€...

      • orjakaupanvastustaja

        Ja ne 200-500e on myös tyyppejä: mies ja nais chihuahua hyväksyttäväksi mini cute huono suomi blaablaa..

        Itse olen nyt jonkin aikaan etsinyt chihuahua ja todellakin olen järkyttynyt mitä hinnat on korkeat!
        Laskeskelin tässä erään eläinlääkäri sivuston hinnaston perusteella paljon rahaa menee siihen, niin jos ei keisarileikkausta, niin jotain vajaa 200e... esim. siru maksaa 40-60e, madotukset vajaan kympin, rokotukset 30-50e jne.. ja riippuuhan se toki miten niiden pentujen alku tulee.
        Esim. monella on ihan luonnollinen astutus eli toisin sanoen ilmainen jos omistaa nartun ja uroksen, eli ei mitään kalliita lääkärin astutuksia. Tottakai ruoka yms maksaa, mutta minuta on kurjaa, että elävillä olennoilla edes pyydetään hurjia summia...

        Siksi olenkin päättänyt, että ostan chihuan ja kun sillä teen pentuja, haluan tottakai omani pois, ja vähän käteen, elikkäs joku 500-600e on minusta sopiva hinta, riippuen toki tuleeko keisarileikkausta yms mutta ikinä, en ikinä edes kehtaisi pyytää elävästä olennosta 1000e ja tällä nykyajan omistajien periaatteella "paras koti siellä missä eniten maksetaan". Ei todellakaan. Ja tottakai sovitaan kaikista mahd. palautus mahdollisuuksista.

        Tosin, itse en kyllä myöskään ajatellut elättää itseäni koiranpentuja myymällä enkä kannata kenenkään elättämään itseään niin. Tulee jotenkin mieleen keskiajan ihmisorjakauppa yms....


      • ------------------
        orjakaupanvastustaja kirjoitti:

        Ja ne 200-500e on myös tyyppejä: mies ja nais chihuahua hyväksyttäväksi mini cute huono suomi blaablaa..

        Itse olen nyt jonkin aikaan etsinyt chihuahua ja todellakin olen järkyttynyt mitä hinnat on korkeat!
        Laskeskelin tässä erään eläinlääkäri sivuston hinnaston perusteella paljon rahaa menee siihen, niin jos ei keisarileikkausta, niin jotain vajaa 200e... esim. siru maksaa 40-60e, madotukset vajaan kympin, rokotukset 30-50e jne.. ja riippuuhan se toki miten niiden pentujen alku tulee.
        Esim. monella on ihan luonnollinen astutus eli toisin sanoen ilmainen jos omistaa nartun ja uroksen, eli ei mitään kalliita lääkärin astutuksia. Tottakai ruoka yms maksaa, mutta minuta on kurjaa, että elävillä olennoilla edes pyydetään hurjia summia...

        Siksi olenkin päättänyt, että ostan chihuan ja kun sillä teen pentuja, haluan tottakai omani pois, ja vähän käteen, elikkäs joku 500-600e on minusta sopiva hinta, riippuen toki tuleeko keisarileikkausta yms mutta ikinä, en ikinä edes kehtaisi pyytää elävästä olennosta 1000e ja tällä nykyajan omistajien periaatteella "paras koti siellä missä eniten maksetaan". Ei todellakaan. Ja tottakai sovitaan kaikista mahd. palautus mahdollisuuksista.

        Tosin, itse en kyllä myöskään ajatellut elättää itseäni koiranpentuja myymällä enkä kannata kenenkään elättämään itseään niin. Tulee jotenkin mieleen keskiajan ihmisorjakauppa yms....

        Sinulla ei kokemusta koirankasvatuksesta... Se kun ei tapahdu niin, että "herran haltuun"-periaattella, eli kasvatustyöhön kuuluu mm. näyttelyssä käynti (mikä maksaa), astutusmaksut (mikä maksaa astutusmaksun sekä pennuista sen 100-150€/kpl), koska hyvä kasvattaja ei astuta samalla (omalla) uroksella kaikkia naaraita vaan etsitään se paras mahdollinen yhdistelmä terveydellisesti ja rakeenteellisesti), synnytyksen komplikaatiot (eläinlääkärit maksavat ihan kiitettävästi), se että emä voi kuolla synnytykseen tai sen jälkioireisiin, pentujen opettaminen kiiteään ruokaan, käsittelyyn, ihmisiin, toisiin koiriin ja yleinen hoitaminen sekä 24/h tarkkailu että kaikki on kunnossa.

        Silloin ei voi lähteä töihin vaan pitää hoitaa pentuja ainakin sen ensimmäisen viikon syntymästä, itse en todellakaan lähtisi kasvattamaan chihuja, siinä pitää olla paljon tietoa/taitoa jotta kaikki menee hyvin ja chihut kun saavat normaalisti vähän pentuja kerrallaan 1-3kpl on ns. normimäärä. Revippä tuosta kaikesta sitten "kauheat voitot".

        Kasvatustyöhön kun sisältyy paljon muutakin kun sen rahan pyytäminen pennuista ja nostan hattua niille kasvattajille, jotka ovat opiskelleet itsensä hyviksi kasvattajiksi, koska se vaatii paljon enemmän kuin monet sitä uskovatkaan.


      • orjakaupanvastustaja
        ------------------ kirjoitti:

        Sinulla ei kokemusta koirankasvatuksesta... Se kun ei tapahdu niin, että "herran haltuun"-periaattella, eli kasvatustyöhön kuuluu mm. näyttelyssä käynti (mikä maksaa), astutusmaksut (mikä maksaa astutusmaksun sekä pennuista sen 100-150€/kpl), koska hyvä kasvattaja ei astuta samalla (omalla) uroksella kaikkia naaraita vaan etsitään se paras mahdollinen yhdistelmä terveydellisesti ja rakeenteellisesti), synnytyksen komplikaatiot (eläinlääkärit maksavat ihan kiitettävästi), se että emä voi kuolla synnytykseen tai sen jälkioireisiin, pentujen opettaminen kiiteään ruokaan, käsittelyyn, ihmisiin, toisiin koiriin ja yleinen hoitaminen sekä 24/h tarkkailu että kaikki on kunnossa.

        Silloin ei voi lähteä töihin vaan pitää hoitaa pentuja ainakin sen ensimmäisen viikon syntymästä, itse en todellakaan lähtisi kasvattamaan chihuja, siinä pitää olla paljon tietoa/taitoa jotta kaikki menee hyvin ja chihut kun saavat normaalisti vähän pentuja kerrallaan 1-3kpl on ns. normimäärä. Revippä tuosta kaikesta sitten "kauheat voitot".

        Kasvatustyöhön kun sisältyy paljon muutakin kun sen rahan pyytäminen pennuista ja nostan hattua niille kasvattajille, jotka ovat opiskelleet itsensä hyviksi kasvattajiksi, koska se vaatii paljon enemmän kuin monet sitä uskovatkaan.

        En puhunut näyttely koirista. Monet haluavat koiran pelkäksi lemmikiksi - eli näyttelyt voi jättää pois.
        Ja miksi kummassa sitten myydään rotukoiria 600-1000e kerta se on niin raskasta? Vain chihuahuat ja muut pienet rodut tuntuvat olevan niitä 1500-2500e poikkeuksia! Kyllä minä rotukoirasta papereilla maksan sen 800e helposti, mutta 1600e siksi että sen äiti on mestari yms? Siksihän ne sielä näyttelyissä käyvät että saavat rahaa.. Ja no, tottakai omaksi iloksikin, mutta ilmeisesti kerta he sinun mukaansa ottavat rahaa siitäkin, on se työtä heille enimmikseen.


      • -------------
        orjakaupanvastustaja kirjoitti:

        En puhunut näyttely koirista. Monet haluavat koiran pelkäksi lemmikiksi - eli näyttelyt voi jättää pois.
        Ja miksi kummassa sitten myydään rotukoiria 600-1000e kerta se on niin raskasta? Vain chihuahuat ja muut pienet rodut tuntuvat olevan niitä 1500-2500e poikkeuksia! Kyllä minä rotukoirasta papereilla maksan sen 800e helposti, mutta 1600e siksi että sen äiti on mestari yms? Siksihän ne sielä näyttelyissä käyvät että saavat rahaa.. Ja no, tottakai omaksi iloksikin, mutta ilmeisesti kerta he sinun mukaansa ottavat rahaa siitäkin, on se työtä heille enimmikseen.

        Näyttelyissä käyvät kasvattajat juuri siksi, että siinä tulevat ne parhaimmat yksilöt esille jalostusta ajatellen ja hyvä kasvattaja näyttää näin pentujen ostajille, että yksilö on rodunomainen (jos siis pärjää näissä). Pienemmät rodut saavat vähemmän pentuja kuin isot, chihujen normi pentue koko kun tuppaa olemaan se 1-3kpl.

        No, jokainen saa ajatella miten tahtoo, mutta tuo kasvatus työ ei ole aina niin helppoa eikä siinä todellakaan lyö rahoiksi, niin kuin jotkut kuvittelevat..


      • orjakaupanvastustaja
        ------------- kirjoitti:

        Näyttelyissä käyvät kasvattajat juuri siksi, että siinä tulevat ne parhaimmat yksilöt esille jalostusta ajatellen ja hyvä kasvattaja näyttää näin pentujen ostajille, että yksilö on rodunomainen (jos siis pärjää näissä). Pienemmät rodut saavat vähemmän pentuja kuin isot, chihujen normi pentue koko kun tuppaa olemaan se 1-3kpl.

        No, jokainen saa ajatella miten tahtoo, mutta tuo kasvatus työ ei ole aina niin helppoa eikä siinä todellakaan lyö rahoiksi, niin kuin jotkut kuvittelevat..

        Hei!
        Olen nyt onnellisesti pienen poika chiun omistaja, maksoi 1100e eli ihan kohtuullisesti! Ilmeisesti vielä löytyy kenneleitä joissa kohtuu hinnat! Ja nyt mitä vielä seuraillut, on näkynyt niitä 1000e lähtenteleviä hintoja rek. chiuista. Ajatus olisi vuoden sisällä vielä toinenkin ettei koira joutuisi olemaan paljoa yksin.


      • --------
        orjakaupanvastustaja kirjoitti:

        Hei!
        Olen nyt onnellisesti pienen poika chiun omistaja, maksoi 1100e eli ihan kohtuullisesti! Ilmeisesti vielä löytyy kenneleitä joissa kohtuu hinnat! Ja nyt mitä vielä seuraillut, on näkynyt niitä 1000e lähtenteleviä hintoja rek. chiuista. Ajatus olisi vuoden sisällä vielä toinenkin ettei koira joutuisi olemaan paljoa yksin.

        No tuo on kyllä ihan normihinta rekatusta uroschihusta, toiset kasvattajat pyytävät vaan enemmän ja ihan värin vuoksi, mikä tuntuu vähän hassulta hinnoittaa koira sen värin mukaan...


    • onnekas_ostaja

      Itse ostin viime vuoden puolella 800e rek chihupennun. Ei ollut alenettu minkään "vian" vuoksi.

    • Kingi-fani

      Chihuahuan hinta on keski määrin noin !000-!700e, mutta toki niitä saa halvallakin mutta tossa oli niinkuin chihun hinta keskimäärin.

      • Chiuhuahua

        Mitä tarkoittaa koiran hyväksyminen


    • Chika1

      Me ostimme oman narttu chihumme keltaisesta pörssistä. Tyttö oli madotettu, rokotettu, tatuoitu, el.tarkastettu, saimme myös koiran passin pentukortin ja sillä oli Venäjän kennelliiton paperit. Kirjoitimme sopimukseen kohdan jossa myyjä lupasi toimittaa export pedigreen meille puolen vuoden kuluessa ja tämä toteutui kuten sovittiin. Export Pedigreellä tyttö saatiin siis myös Suomen rekisteriin. Maksoimme pennusta 900€ kahdessa osassa. Export Pedigreestä näkyi myös että tytön suvussa oli monia championeja.

    • Koiraa hankkimassa

      Katsoin juuri äsken tuolta OLX -nimiseltä sivustolta Chihuahuan pentuja. Siellä oli parhaimmillaan pennut n. 100€. Luulisin kuitenkin, että näissä ilmoituksissa oli jotain mätää. Kuka nyt möisi sellaisia koiria sadalla eurolla, joista voi saada parhaimmillaan 2000€. Itse olen sitä mieltä, että koiran hankinnassa ei pidä katsoa hintaa. Jos todella haluaa koiran, siitä pitää olla valmis maksamaan maltaita! Tosin olen EHKÄ hankkimassa koiraa, mutta pudjettini ei ole suuri, niin mikä minä olen mitään sanomaan...

      • orjakaupanvastustaja

        Jos katsoo niitä OLX tai nettipirkon ja mitä näitä myyntipalstoja on nii vähä tarkemmin, voi havaita huono suomi puhetyylin. Ne on käännetty googlekääntäjällä ja ovat täyttä huijausta. Olen nyt myös kerran havainnut, että joku oli kopioinut jostain muualta saman tekstin, mikä oli aika helposti huomattavissa sillä kopioidussa tekstissä myytiin kolmea eri ikäistä pentua, ja hlö joka oli sen kopioinut myi yhtä pentua. Monesti myös kuvat joita halpisilmoituksissa myydään ovat kuin mainoksesta yms ja kaikissa kuvissa ei ole välttämättä sama pentu vaikka vain yhtä myytäisiin.
        Olkaapas koiran etsijät tarkkoina!

        Ja tuohon raha asiaan; en ymmärrä miksi hinta ei saa vaikuttaa ostopäätökseen? Tottakai se on normaalia, että jos on mahd. saada yhtä hyvä pentu halvemmalla, ihmiset haluavat sen. Luonnollista? Tekopyhiä he jotka sanovat, että hinta ei vaikuta ostopäätökseen. Ja miksi ihmiset joilla ei ole paljoa rahaa varattuna koiran ostoon, olisivat huonompia ostajia/omistajia? Keneltä löytyy oikeus sanoa: "jos sinulla ei ole varaa maksaa koirasta 1500e, et ole sen arvoinen omistaja" ? Eli rakastaako rahaa vai koiraa, sen itse päättäköön.


    • chihuahuahauvaa

      lk narttupennusta varausmaksun 300€ ja loput 1500€, eli meidän neiti maksoi yhteensä 1800€ mutta oon kuullut yli kahden tonnin pennuistakin..

      • kasvattaja kai?

        Siis mitenkäs oikeasti nämä voi maksaa niin paljon! J.Yrjölä totesikon KOIRAMME lehdessä, että tällaisten "menekki" rotujen kasvattajat aiheuttavat itse nämä "pentutehtailu" ongelmat kun Suomessa pyytävät näin järkyttäviä hintoja ja koskee kaikkia rotuja joita myydään yli 1000e (ja jos varsinkaan koiraa ei ole terveystutkittu, näyttelyarvostelut, luonne jne)!!!
        Mielestäni koiran ostajat voivat mennä itseensä ja ottaa järjen käteen, älkää ostako yli hintaisia koiria! Ei se että koira on tullut maksamaan elin aikanaan kasvattajalle (ostohinta esim.ulkomailta, terveystutkimukset, ell kulut, näyttelyt, työt..) ole mikään peruste sille, että otetaanpa pennun hinnassa kaikki ja yli takaisin??!!Sen ymmärrän että jos uroksen omistaja ottaa esim 300e per pentu ja hyppymaksun 100e että joku osa on jäätävä siitä kasvattajlle mutta liika on liikaa ja ahneus ahneutta, siinä saa jokainen kasvattaja mennä itseensä.. :(


      • Mietintää...
        kasvattaja kai? kirjoitti:

        Siis mitenkäs oikeasti nämä voi maksaa niin paljon! J.Yrjölä totesikon KOIRAMME lehdessä, että tällaisten "menekki" rotujen kasvattajat aiheuttavat itse nämä "pentutehtailu" ongelmat kun Suomessa pyytävät näin järkyttäviä hintoja ja koskee kaikkia rotuja joita myydään yli 1000e (ja jos varsinkaan koiraa ei ole terveystutkittu, näyttelyarvostelut, luonne jne)!!!
        Mielestäni koiran ostajat voivat mennä itseensä ja ottaa järjen käteen, älkää ostako yli hintaisia koiria! Ei se että koira on tullut maksamaan elin aikanaan kasvattajalle (ostohinta esim.ulkomailta, terveystutkimukset, ell kulut, näyttelyt, työt..) ole mikään peruste sille, että otetaanpa pennun hinnassa kaikki ja yli takaisin??!!Sen ymmärrän että jos uroksen omistaja ottaa esim 300e per pentu ja hyppymaksun 100e että joku osa on jäätävä siitä kasvattajlle mutta liika on liikaa ja ahneus ahneutta, siinä saa jokainen kasvattaja mennä itseensä.. :(

        No tuohon kasvatustyöhön kuuluu paljon muutakin kuin koiran hoito sekä näyttelyt, ja sillä tavoin kasvattajat saavat poissuljettua kaiken-maailman-ostajat, jotka havittelevat vain halpiskoiria.

        Osa kasvattajista valitsevat ostajat, eivätkä siis myy kelle tahansa ja näinollen saattavat ylihinnoittaa pennun jotta ostaja perääntyisi, se on tätä myyjän taktiikkaakin ja sopivalle ostajalle laittavat sen oikean hinnan. En minäkään omia pentujani myisi kelle tahansa, vaan siten että pentu tosiaankin saisi sen parhaimman kodin sekä niin että ostajalla olisi varaa myös käyttää tarvittaessa kalliilla eläinlääkäreillä, mitä jotkut saattavat tarvita ja ne ell kulut saattavat olla paljon suuremmat mitä koiran hinta on ollut.


      • järjen ääni
        kasvattaja kai? kirjoitti:

        Siis mitenkäs oikeasti nämä voi maksaa niin paljon! J.Yrjölä totesikon KOIRAMME lehdessä, että tällaisten "menekki" rotujen kasvattajat aiheuttavat itse nämä "pentutehtailu" ongelmat kun Suomessa pyytävät näin järkyttäviä hintoja ja koskee kaikkia rotuja joita myydään yli 1000e (ja jos varsinkaan koiraa ei ole terveystutkittu, näyttelyarvostelut, luonne jne)!!!
        Mielestäni koiran ostajat voivat mennä itseensä ja ottaa järjen käteen, älkää ostako yli hintaisia koiria! Ei se että koira on tullut maksamaan elin aikanaan kasvattajalle (ostohinta esim.ulkomailta, terveystutkimukset, ell kulut, näyttelyt, työt..) ole mikään peruste sille, että otetaanpa pennun hinnassa kaikki ja yli takaisin??!!Sen ymmärrän että jos uroksen omistaja ottaa esim 300e per pentu ja hyppymaksun 100e että joku osa on jäätävä siitä kasvattajlle mutta liika on liikaa ja ahneus ahneutta, siinä saa jokainen kasvattaja mennä itseensä.. :(

        Tuota samaa mitä Yrjölä kertoi on tuotu monta kertaa esille eri keskusteluissa. entujen ylihinnoittelun puolustajat kuitenkin kieltäytyvät näkemästä totuutta. Heidän leivästäänhän siinä on kyse.

        Voi kun ihmiset viisastuisivat ja lopettaisivat ylihintojen maksamisen. Se olisi hyödyksi ennen kaikkea koirille. Ahneet kasvattajat ovat koiramaailman syöpä.


      • Hah-hah-haa
        järjen ääni kirjoitti:

        Tuota samaa mitä Yrjölä kertoi on tuotu monta kertaa esille eri keskusteluissa. entujen ylihinnoittelun puolustajat kuitenkin kieltäytyvät näkemästä totuutta. Heidän leivästäänhän siinä on kyse.

        Voi kun ihmiset viisastuisivat ja lopettaisivat ylihintojen maksamisen. Se olisi hyödyksi ennen kaikkea koirille. Ahneet kasvattajat ovat koiramaailman syöpä.

        Nooh, jos henkilöllä ei ole varaa ostaa 1500€ maksavaa koiraa, niin sitten kannattaa jättää ostamatta koska ell kuluihin saattaa mennä jo parina ensimmäisenä vuotena tuplasti tuo hinta.

        Täällä tuntuu porukka parkuvan koirien "ylihinnoittelua" ja ell kuluja ei lainkaan vaikka ne ovat paljon suurempi meno kuin koiran ostohinta.


      • jempaadio
        Hah-hah-haa kirjoitti:

        Nooh, jos henkilöllä ei ole varaa ostaa 1500€ maksavaa koiraa, niin sitten kannattaa jättää ostamatta koska ell kuluihin saattaa mennä jo parina ensimmäisenä vuotena tuplasti tuo hinta.

        Täällä tuntuu porukka parkuvan koirien "ylihinnoittelua" ja ell kuluja ei lainkaan vaikka ne ovat paljon suurempi meno kuin koiran ostohinta.

        Ja jos verrataan esim. saksanpaimenkoiraan tms. isompaan koirarotuun, niin ostohinta halpa, mutta koira sit syökin sen verra paljon, että tuo 1000-1500e tulee koiran ruokinnassa ja lääkinnässä eteen... Eli siis isoin koiran ostohinta on siis pieni verrattuna koiran hoitokustannuksiin.

        Ja tosiaan ihan hyvä, ettei kaikilla ole varaa ostaa mitätahansa lemmikkiä, sillä muuten tehtailioita tms. pursuisi joka kolkassa, ja omistajia jotka eivät oikeasti osaa koirasta huolta pitää.


      • järjen ääni
        Hah-hah-haa kirjoitti:

        Nooh, jos henkilöllä ei ole varaa ostaa 1500€ maksavaa koiraa, niin sitten kannattaa jättää ostamatta koska ell kuluihin saattaa mennä jo parina ensimmäisenä vuotena tuplasti tuo hinta.

        Täällä tuntuu porukka parkuvan koirien "ylihinnoittelua" ja ell kuluja ei lainkaan vaikka ne ovat paljon suurempi meno kuin koiran ostohinta.

        Yksinkertaisuutesi esti sinua ymmärtämästä asian pointtia. Kyse ei ole niinkään varallisuudesta vaan siitä ettei haluta maksaa turhasta. Ylihinnoittelu luo markkinoita pentutehtailulle kuten Yrjöläkin osuvasti toi esille.

        Ei meillä ainakaan eläinlääkärikulut ole ostohintaa suuremmiksi tulleet. Rokotukset ovat ainoa kulu. Omistat tai kasvatat tietysti jotain näistä ylihinnoitelluimmista roduista. Valitettavasti ne usein kuuluvat sairaimpien joukkoon. Koirissa sekin on merkillistä. Sekunda voi olla kiskurihintaista ja laatua saa jopa ilmaiseksi.


      • järjen ääni
        jempaadio kirjoitti:

        Ja jos verrataan esim. saksanpaimenkoiraan tms. isompaan koirarotuun, niin ostohinta halpa, mutta koira sit syökin sen verra paljon, että tuo 1000-1500e tulee koiran ruokinnassa ja lääkinnässä eteen... Eli siis isoin koiran ostohinta on siis pieni verrattuna koiran hoitokustannuksiin.

        Ja tosiaan ihan hyvä, ettei kaikilla ole varaa ostaa mitätahansa lemmikkiä, sillä muuten tehtailioita tms. pursuisi joka kolkassa, ja omistajia jotka eivät oikeasti osaa koirasta huolta pitää.

        Eli mielestäsi ylihintaa pitäisi maksaa sillä perusteella kun koiran hoitokin tulee maksamaan paljon. Idioottimainen logiikka.

        Juuri sen vuoksi niitä tehtailijoita tulee, koska tiettyjen rotujen pennut ovat ylihintaisia. Ylihinnoittelu luo kannattavat markkinat tehtailulle. On se merkillistä, ettet noin yksinkertaista asiaa ymmärrä.


      • Hah-hah-haa
        järjen ääni kirjoitti:

        Yksinkertaisuutesi esti sinua ymmärtämästä asian pointtia. Kyse ei ole niinkään varallisuudesta vaan siitä ettei haluta maksaa turhasta. Ylihinnoittelu luo markkinoita pentutehtailulle kuten Yrjöläkin osuvasti toi esille.

        Ei meillä ainakaan eläinlääkärikulut ole ostohintaa suuremmiksi tulleet. Rokotukset ovat ainoa kulu. Omistat tai kasvatat tietysti jotain näistä ylihinnoitelluimmista roduista. Valitettavasti ne usein kuuluvat sairaimpien joukkoon. Koirissa sekin on merkillistä. Sekunda voi olla kiskurihintaista ja laatua saa jopa ilmaiseksi.

        Koirani on erittäin terve ja kiitollinen siitä, en vaan ymmärrä miten jotkut parkuvat sitä, että koiran jalostustyöstä voisi saada hieman rahaa myös vaivanpalkaksi. Se kun ei mene niin, että koira hoitaa sen koko homman ja omistaja kerää roposet taskuunsa (poikkeuksia tästäkin löytyy valitettavasti).

        Sinulla ei varmaan ole hajuakaan mitä kaikkea HYVÄ kasvattaja tekee koiransa eteen kun teettää pentuja ja mitä menoja se tuottaa. Itse en ole kasvattaja ja siihen hommaan en koskaan lähtisi, mutta läheltä seuranneena, se ei ole mitään rahakasta meininkiä. Otappa selvää asioista, ennen kuin kitiset palstoilla "ylihinnoitetuista" Chihun pennuista.


      • järjen ääni
        Hah-hah-haa kirjoitti:

        Koirani on erittäin terve ja kiitollinen siitä, en vaan ymmärrä miten jotkut parkuvat sitä, että koiran jalostustyöstä voisi saada hieman rahaa myös vaivanpalkaksi. Se kun ei mene niin, että koira hoitaa sen koko homman ja omistaja kerää roposet taskuunsa (poikkeuksia tästäkin löytyy valitettavasti).

        Sinulla ei varmaan ole hajuakaan mitä kaikkea HYVÄ kasvattaja tekee koiransa eteen kun teettää pentuja ja mitä menoja se tuottaa. Itse en ole kasvattaja ja siihen hommaan en koskaan lähtisi, mutta läheltä seuranneena, se ei ole mitään rahakasta meininkiä. Otappa selvää asioista, ennen kuin kitiset palstoilla "ylihinnoitetuista" Chihun pennuista.

        Miksi sitten väitit eläinlääkärikulujen olevan paljon suurempi meno kuin koiran ostohinta? Mitä olet eläinlääkärissä terveen koirasi kanssa oikein puuhaillut?

        Ota itse asioista selvää ennen kuin yrität päteä. Chihut ovat törkeän ylihinnoiteltuja. Esimerkiksi pk-rotuja saa paljon halvemmalla, vaikka niiden kasvatuksessa on paljon enemmän työtä kokeineen ja kalliimpine tutkimuksineen. Metsästysrotuisia voi saada 3-4 chihun hinnalla ja usein niissäkin on paljon kovempi työ kuin chihuissa. Turha kitistä pentuekoosta. Se ei asiaa selitä.


      • Hah-hah-haa
        järjen ääni kirjoitti:

        Miksi sitten väitit eläinlääkärikulujen olevan paljon suurempi meno kuin koiran ostohinta? Mitä olet eläinlääkärissä terveen koirasi kanssa oikein puuhaillut?

        Ota itse asioista selvää ennen kuin yrität päteä. Chihut ovat törkeän ylihinnoiteltuja. Esimerkiksi pk-rotuja saa paljon halvemmalla, vaikka niiden kasvatuksessa on paljon enemmän työtä kokeineen ja kalliimpine tutkimuksineen. Metsästysrotuisia voi saada 3-4 chihun hinnalla ja usein niissäkin on paljon kovempi työ kuin chihuissa. Turha kitistä pentuekoosta. Se ei asiaa selitä.

        Luetun ymmärtäminen...

        Lueppa uudelleen kirjoittamani viesti, en todellakaan VÄITÄ että ell kulut ovat suurempia, vaan koskaan et tiedä jos koirasi sairastuu, oli se sitten halpispentu taikka "ylihinnoitettu", minä en myisi henkilölle lemmikkiä jolla ei sen hoitamiseen ole varaa.

        Et edelleenkään ole perillä Chihujen kasvatuksesta, joten jätän aiheen tähän ja sinut parkumaan yksiksesi kääpiökoirien kalliista hinnasta, onneksi sinunlaisesi on niin köyhä ettei ole varaa ostaa kyseistä rotua.


      • järjen ääni
        Hah-hah-haa kirjoitti:

        Luetun ymmärtäminen...

        Lueppa uudelleen kirjoittamani viesti, en todellakaan VÄITÄ että ell kulut ovat suurempia, vaan koskaan et tiedä jos koirasi sairastuu, oli se sitten halpispentu taikka "ylihinnoitettu", minä en myisi henkilölle lemmikkiä jolla ei sen hoitamiseen ole varaa.

        Et edelleenkään ole perillä Chihujen kasvatuksesta, joten jätän aiheen tähän ja sinut parkumaan yksiksesi kääpiökoirien kalliista hinnasta, onneksi sinunlaisesi on niin köyhä ettei ole varaa ostaa kyseistä rotua.

        Ymmärrän hyvin halusi paeta kiusallisesta väittelystä, koska chihujen järjettömän korkeille hinnoille ei löydy asiallista perustetta. Syynä ylihinnoitteluun on ahneet kasvattajat, jotka hyödyntävät markkinatilannetta.


      • AHIHUAHUA KASVATTAJA
        kasvattaja kai? kirjoitti:

        Siis mitenkäs oikeasti nämä voi maksaa niin paljon! J.Yrjölä totesikon KOIRAMME lehdessä, että tällaisten "menekki" rotujen kasvattajat aiheuttavat itse nämä "pentutehtailu" ongelmat kun Suomessa pyytävät näin järkyttäviä hintoja ja koskee kaikkia rotuja joita myydään yli 1000e (ja jos varsinkaan koiraa ei ole terveystutkittu, näyttelyarvostelut, luonne jne)!!!
        Mielestäni koiran ostajat voivat mennä itseensä ja ottaa järjen käteen, älkää ostako yli hintaisia koiria! Ei se että koira on tullut maksamaan elin aikanaan kasvattajalle (ostohinta esim.ulkomailta, terveystutkimukset, ell kulut, näyttelyt, työt..) ole mikään peruste sille, että otetaanpa pennun hinnassa kaikki ja yli takaisin??!!Sen ymmärrän että jos uroksen omistaja ottaa esim 300e per pentu ja hyppymaksun 100e että joku osa on jäätävä siitä kasvattajlle mutta liika on liikaa ja ahneus ahneutta, siinä saa jokainen kasvattaja mennä itseensä.. :(

        Järkyttävä porukka! Ai pitää teille ilmaiseksi antaa niitä chihuahua koiranpentuja? Eli ensiksi ostaa hyvän nartun kalliilla, kasvattaa, hoitaa, ruokkia, rokottaa, madottaa, kouluttaa montaa vuotta, sitten astuttaa, maksaa astutusmaksut, laskea päivät, ruokkia erityisellä ruokavaliolla, istua viikon ajan lasketun ajan asti pentulaatikon vieressä, sitten ottaa pentuja vastaan tai käydä keisarileikkauksessa, hoitaa pentuja ja emoa, joka päivä tarkistaa punnita, muistaa mitä pitää tehdä seuraavaksi. Sitten sosiaallistaa pentuja, pyytää kavereita - kahvi ja pulla maksaa, koirakavereita ym. ym. ym... Kerätä pentupaketti, antaa ilmoituksia, antaa ohjeita, neuvotella puhelimellä, sähköpostilla, maksaa netiisivujen ylläpito ym.ym.ym... Olla kiinni pentulaatikossa kokonaiset 2,5 kuukautta JA SITTEN ANTAA NÄMÄ RAKKAAT PENNUT SINULLE ILMAISEKSI; TAI SITTEN MELKEIN ILMAISEKSI? Jotta Sinä, tietämättä rodusta, se kummemmin ajattelematta tekisit minulle palveluksen ja ottaisit minulta pennun, jota sitten olisi myynyt pois vähän ajan kuluttua, koska et tarpeeksi ole miettinyt päätöstäsi? Mikä TEITÄ vaivaa? Jos ei ole rahaa SÄÄSTÄ! Se antaa Sinulle mahdollisuuden miettiä rauhassa päätöstäsi ja tutustua rotuun perustellisesti. Voi että ärsyttää! Et Sinä tule eläinlääkärille ja sanoo rokotukset ovat kalliita, polvitarkastus - 2 min - 70 euroa - kallista... SINÄ VAIN MAKSAT! Arvostat eläinlääkärin työtä, miksi ei kasvattajan????? Minä myyn pentuja kalliilla ja tulen myymään, kalliilla hinnalla pidän typeryyksiä poissa koiranpennuistani. Ja KAIKKI jotka minulta ovat ostaneet, ovat tyytyväisiä, pidämme yhteyttä ja tiedän kaikista pennuistani, miten he pärjäävät. Ja heille, jotka sanoo että näillä koirien myymisellä rikastuu sanon: kasvatan 4 vuotta ja olen 10 000 euroa VELKAA ITSELLENI kirjanpitoni mukaan, vaikka myynkin pentuja kalliilla....
        AGRHHH. ärsyttää! Emme tehdä pentutehtailu VAAN TE; HALPISKOIRISTA HAAVITTELEVAT teette!


    • Londe

      Mä maksoin pitkäkarvaisesta rekisteröidystä uroksesta 1500 e. Hyvältä kasvattajalta on :) Lyhytkarvaisesta maksoin 1200e. Ei oo ihan halvin rotu tämä.

    • chihuahuahinta

      Tokihan chihuja saa alle 1000 euron, mutta halvat chihut tulevat yleensä pentutehtailijoilta tai ovat vahinkopentuja yms. Lemmikkitasoisetkin chihut yleensä ovat siinä 1000 e paikkeilla. Mielestäni hyvästä koirasta kannattaa maksaa, siitä saa hyvän ''ystävän'' moneksi vuodeksi. Ja jos maksat koiran hinnasta vähän, niin todennäköisesti saat maksaa hyvän chihun hinnan moninkertaisesti eläinlääkärillä. Minä kannattaisin sitä, että maksat tarpeeksi kennelichihusta. Mutta enhän minä päätä sitä. (:

    • juupajuuuuu

      Hei, onko kenelläkään chihua, joka olisi ostettu kasvattajalta aikuisena? Sellaista ollaan mietitty. Itse rotuunkin tutustuttu, mutta olisi kiva saada koira jo vähän vanhempana. Jos tiedät hyviä kasvattajia, joilla usein on aikuisia chihuja myynnissä, laitatko linkkinä?

      • jtnsäätöö

        Mielestäni olen sitä mieltä, että kun koiran ostaa, pitää se tulla hyvältä kasvattajalta jolloin hinnalla ei hirveästi väliä. Tietenkään ihan hirveän hintaista en ostaisi, mutta en alkaisi mitenkään siitä tinkimäänkään kunhan pennnun vanhemmat terveet ja pennullakaan ei mtn vikaa. Aina pitäisi saada käydä myös katsomassa paikkaa mistä pennun ostaa ja vanhemmat myös olisi tärkeää nähdä!


    • Depluna

      Miten paljon pitäis säästää rahaa ennen kuin chihun hankkii?

      • 33333333333333333333

        "Miten paljon pitäis säästää rahaa ennen kuin chihun hankkii? "

        Kumman sukupuolen tahdot, nartut yleensä uroksia kalliimpia. Lemmikkitasoisen rekisteröidyn saa tietyiltä kasvattajilta 1000€, mutta aika monet repivät jopa 1800€ jopa lemmikkitasoisesta ihan vain värin vuoksi, ja itse en kyllä sitä hintaa maksaisi.


      • F1K5U

        Aik paljon varmaa


    • lollipoplollipop

      emt

      • chihau

        500e saa


      • Varokaa!!!!!!!!!!!!!
        chihau kirjoitti:

        500e saa

        "500e saa "

        Varmasti saakin, mutta todellisuudessa hinta saattaa tulla 4-kertaiseksi! Pimeät pennut palautetaan takaisin Viroon tai sinne, mistä pentu on tuotu Suomeen. Ja jos on ihan laillinen pentu, niin sairaita saattavat olla. Olkaapa varovaisia noiden halpojen pentujen kanssa, saattavat olla mixejä, sairaita, tai pentutehtaasta tuotettuja pimeitä pentuja!!!


    • chihurakas

      Voisinko saada rekisterissä olevaa alle 1000e? (jos sillä ei voi teettää pentuja tai se on näyttelykelvoton... saako sellaista halvemmalla?)

    • Jepaz

      Venäjältä saa ihan näyttelykelvollisen 800 e :) kasvattajalla näykyy olevan muita suomalaisia ostajiakin. Omani tulossa sieltä ensikuussa

    • knjdflkdjflk

      okei :) Kiitti vastauksesta!

    • hiki

      tietääkö kukaan paljonko chihuahuat maksaa ? ? ? ?

    • aapeli

      Olen juuri ostamassa 1400 euroa! Rekisteröity pentu.

    • rajan takaa saa pilkka hinnalla

    • tia-maria

      Ainaski niitä saa 1300€ ei niitä saa alle tonnilla.

    • tia-maria

      Ainaski niitä saa 1300€ ei niitä saa alle tonnilla.

    • tia-maria

      Ainaski niitä saa 1300€ ei niitä saa alle tonnilla.

      • testi voittaja Chihuahua

        Ainakin niitä saa alle tonnilla ainakin niitä saa alle tonnilla ainakin niitä saa alle tonnilla ainakin niitä saa alle tonnilla ainakin niitä saa alle tonnilla ainakin niitä saa alle tonnilla ainakin niitä saa alle tonnilla ainakin niitä saa alle tonnilla ainakin niitä saa alle tonnilla ainakin niitä saa alle tonnilla ainakin niitä saa alle tonnilla ainakin niitä saa alle tonnilla ainakin niitä saa alle tonnilla ainakin niitä saa alle tonnilla ainakin niitä saa alle tonnilla ainakin niitä saa alle tonnilla ainakin niitä saa alle tonnilla ainakin niitä saa alle tonnilla ainakin niitä saa alle tonnilla ainakin niitä saa alle tonnilla ainakin niitä saa alle tonnilla ainakin niitä saa alle tonnilla ainakin niitä saa alle tonnilla ainakin niitä saa alle tonnilla ainakin niitä saa alle tonnilla ainakin niitä saa alle tonnilla ainakin niitä saa alle tonnilla ainakin niitä saa alle tonnilla ainakin niitä saa alle tonnilla ainakin niitä saa alle tonnilla ainakin niitä saa alle tonnilla ainakin niitä saa alle tonnillaainakin niitä saa alle tonnilla ainakin niitä saa alle tonnilla ainakin niitä saa alle tonnilla ainakin niitä saa alle tonnilla ainakin niitä saa alle tonnilla ainakin niitä saa alle tonnilla ainakin niitä saa alle tonnilla ainakin niitä saa alle tonnilla ainakin niitä saa alle tonnilla ainakin niitä saa alle tonnilla ainakin niitä saa alle tonnilla ainakin niitä saa alle tonnilla ainakin niitä saa alle tonnilla ainakin niitä saa alle tonnilla ainakin niitä saa alle tonnilla ainakin niitä saa alle tonnilla ainakin


    • titta

      Ainakin niitä saa Yli TONNILLA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • titta

      Ainakin niitä saa Yli TONNILLA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • titta

      Ainakin niitä saa Yli TONNILLA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • tia-maria

      Tiedän että niitä saa 25,60netissä. Näkyi tämä hinta.

    • reippaastii

      meillä maksoi 1500 ja 1600euroa, että onhan ne aika kalliita, mutta sen arvoisia

    • ihmettelijä^^

      Tyhmät maksaa koirasta vaikka 4000 euroa. Kysymys kuuluukin mitä itse arvostat koirassasi? Hyviä sukutauluja, lupaava menestystä näyttelyissä jne.?

      Itselleni riittää kun pentu on terve. Nämä 400 euron koirat eivät ole sen arvottomia kuin 4000 euron koirat. Tämä on vain ihmisten raakaa koirbisnestä, missä koirien arvo mitataan "pinnallisissa" merkeissä. Pahimpia pentutehtailijoita ovat myöskin nämä tunnetut kasvattajat. Raha ja oma menestyminen eläinten kustannuksella. Yhtä raakaa touhua, kuin ihmisten lapsimissikisat. Äidit toteuttavat haaveitaan oman lapsensa kautta. Nyt kuuluukin kysymys mitä te arvostatte? Haluatteko sen 4000 euron chihun, mitä esitellä muille ja kehuskella? Koiran ei mielestäni kuuluisi toteuttaa ihmisten turhamaisuutta tai olla mikään esine?

      Näissä keskusteluissa huomaa myös maailman raakuuden. Suosittelen hankkimaan koiran löytöeläinkodista. Nämä koirat on jätetty kylmästi ja tarvitsevat kipeästi rakkautta ja hellyyttä. Ihmistä, joka todistaa koiralle pitävänsä siitä kiinni loppuun asti. Painotan vielä, ettei koira ole tuote/esine vaan elävä olento. Mitä enemmän tuette koirabisnestä, niin sitä enemmän löytöeläinkoteihin päättyy viattomia koiria. Koiria voi tehdä aina lisää, mutta vanhatkin pitää ensin hoitaa loppuun ja niistä täytyy pitää hyvää huolta!

    • sksjs

      Me saatiin chihuahuauros 1500e.... nartut makso 1700e, mutta ne ei ollu näyttelykoirii paitsi meidän uros olisi kelvannu näyttelyihin. Muuten urokset olis ollu sellanen 1700e ja nartut 2000e. Kaikki pennut vielä oli terveistä vanhemmista ja rokotettu ja sirutettu ja muutenkin terveitä...

      • Jaaaaaaaahas

        ^ Jaa.. Kyllä täällä päin vaan saa uroschihun ihan 1000€:lla ja rekatun sekä pallit laskeutuneet normisti.


    • Kasvattajia

      Suomalaisia chihuahua kenneleitä löytyy osoitteesta: www.chihuahuakennelit.com

    • Ihku chihu fani

      Hei,
      Onko teidän mielestä 1300 e liikaa lk poika koirasta?
      Kuuluu B-listaan?
      Kiitos!

    • Lotto voitto

      Harvemmin löytyy. Kasvattajat varsinkin yrittävät, tietty saada koirasta parhaan hinnan. Tarkista myyjän taustat ! Minulle itselleni sattui "Lotto" voitto. Löysin omani vain 600 ekulla. Omistaja joutui luopumaan, hänestä ns. Pitovaikeuksien takia. Myyjä halusi koiralleen hyvän kodin ja minä myös olin tarkassa "syynissä". Ent. omistajan kanssa ollaan vieläkin yhteyksissä. Tästä on jo kolme vuotta, kun tämän ihanuuden kotiini sain :) Älä hätiköi ! Katsele, kuuntele ja muista jos sinä ajattelet vain hintaa ja petyt koiraaan. Se ei ole koiran vika !!!!!!!

    • Lotto Voitto

      Ps. Koiramme on valio vanhemmista. Muista tarkistaa paperit. Huijareita löytyy !!! Vaan meille ja entiselle omistajalle on tärkeintä, että koira voi hyvin ! Ei ole pakko käyttää näyttelyissä jos ei ole kiinostunut. Meille koira on perheen jäsen ! ! !

    • !

      itse sain chihuahuan 600€ mikä oli sinäänsä harvinaista.

    • nipsu

      Koiratori.com:issa oli chihuahuoita 450-1500€ tuolta väliltä kuten ems. 800€, 550€, 700€ tuolta sivulta varmaa löytää sen sopivan chihuahuan.

    • chihuko

      Mikäs on chihuahuan hintahaarukka kasvattajilla?

    • osta aito rolex..

      Kaduttaa suuresti että luin tätä keskustelua, VITTU MITÄ PASKAA!

      Chihu on kallis rotu PISTE. Jos et ole valmis maksamaan, ole hyvä ja etsi halvempi rotu.

      Chihuahua on kaikin mahdollisin tavoin vaativa rotu, ja sitä varten on olemassa AMMATTILAISET jotka kasvatustoimintaa pitävät. Ja mielelläni maksan heille siitä että he ovat omistaneet koko elämänsä näille koriille ja elävät täysin niiden ehdoilla- ja teettävät vain vastuullisia pentuja tarkoin harkitusti.

      Valitettavasti on olemassa myös kasvattajaksi itseään kutsuvia valekasvattajia,aivan kuten on valelääkereitäkin.

      Entten tentten teelikamentten auton takakontissa teetetyt alle tonnin pennut ovat aina suuri riski!

    • nj

      Itse maksoin 1650e chihuahua uroksesta. Todella terve ollut koko ikänsä ja nyt jo lähestyy 6-vuotias synttärit. Aivan mahtava luonne ja ainoat kustannukset ovat olleet rokotukset ja hammaslääkärin nukutukset. Koira syö tavallista sekaruokaa, terve ja elämän iloinen. Suosittelen ostamaan kunnon kasvattajalta, niin säästyy lisäkustannuksilta monessakin asiassa.

    • perseennu

      Minäkin maksoin päälle 1600, mutta jos aikoo maksaa chihusta paljon niin kannattaa kysellä emon taustasta ja onko pentua rekisteröity ja sirutettu yms.

    • maisa222222222222222

      ne maksaa 1500e

      • Mimis

        Me maksoimme lupaavasta lk pennusta (tyttö) 1700€ sekä lennot päälle :). Olin valmis maksamaan siitä, että saamme rohkean, hyväluonteisen ja rodunomaisen koiran. Pentu on ylittänyt kaikki odotuksemme ! Lisäksi vielä kasvattaja on huipputyyppi!


    • Elvari

      Meille muutti hiljattais paperiton chihu-poika Latviasta. On sirutettu, rokotettu, madotettu, ja loishäädetty ( passi ). Käytin vielä omalla eläinlääkärillä, ja kaikki kunnossa. Tästä maksoin 500e.

    • japattaja

      Mistä niitä voi ostaa?

      • chihuahua1

        ei mistään . niitä saa helsingistä. meillä on niitä meinaan jo 10


    • lol8

      niitä saa 100 eurolla ;)))

      • mitävattua.,

        no ei todellakaan saa!

        Chihuahua on kallis koirarotu ja hintansa arvoinen!

        100€ saa vain pentutehtailijoiden koiria, joita sanotaan chihuiksi, mutta todellisuudessa ovat vain sekarotuisia. 100€ rotukoirat elävät täydessä paskassa ja oman ulosteensa sijassa pienessä häkissä, jossa niille ei anneta ruokaa, vettä tai ylipäätänsä rokoteta tai madoteta.

        Tuolla hinnalla ei saa mitään muuta kuin todella sairaan rotukoiran - joka joutuu melkein heti eläinlääkäriin tiputuksiin, leikkauksiin tai pahimmassa tapauksessa sen koiran joutuu lopettamaan kun maha on täynnä matoja ja elimistö kuivunut täysin - eikä asialle voi tehdä mitään.

        Miettisit hieman järjelläsi!


      • Ei tosikoille***
        mitävattua., kirjoitti:

        no ei todellakaan saa!

        Chihuahua on kallis koirarotu ja hintansa arvoinen!

        100€ saa vain pentutehtailijoiden koiria, joita sanotaan chihuiksi, mutta todellisuudessa ovat vain sekarotuisia. 100€ rotukoirat elävät täydessä paskassa ja oman ulosteensa sijassa pienessä häkissä, jossa niille ei anneta ruokaa, vettä tai ylipäätänsä rokoteta tai madoteta.

        Tuolla hinnalla ei saa mitään muuta kuin todella sairaan rotukoiran - joka joutuu melkein heti eläinlääkäriin tiputuksiin, leikkauksiin tai pahimmassa tapauksessa sen koiran joutuu lopettamaan kun maha on täynnä matoja ja elimistö kuivunut täysin - eikä asialle voi tehdä mitään.

        Miettisit hieman järjelläsi!

        Hmm.. huomasitkos tuon hymiön viestin perässä..? Viesti taisi olla siis vitsi ;)


    • niiiinj!!!!

      hei sun kannatais vähä miettii et haluutko hyvästä kodista tulevan pennun joka maksaa vähän enemmän kuin jonku paskaläjässä nukkuvan koiran miettisit nyt ittees jos et tiiä mitää koirista tai jtn ni kannattaaks sun ees ottaa sellast mun sisko saa halval chihui koska se tuntee kasvattajii sen toinen chihu makso 850e ja toinen joka on yksilmänen 150e jos otat koran ni siit pitää olla valmis maksamaan jos et nyt satu tuntemaa ketää kasvattajaa

    • chihuomistaja

      Chihujen hinnat tosiaan liikkuu 1000€ ylöspäin - lähemmäksi 2000€
      Rekisteröimättömiä tietenkin saa alle tonnilla. Itselläni Venäjän rekisterissä oleva chihu uros, jonka hinta oli 700€ - toinen chihuahua urokseni on ihan suomen kennelistä ja maksoi 1000€. Aivan ihania energia pakkauksia kummatkin

      Chihuahuat ovat yksi pitkäikäisimmistä koiraroduista, jonka takia siitä saa moneksi vuodeksi todella hauskaa seuraa. Voivat elää jopa 18 vuotiaaksi - näin vanhaan chihuun olen törmännyt.

      Suosittelen rotua kovasti! Muistakaa pennusta asti sosiaalista chihuahua - käymällä esimerkiksi eläinkaupoissa ja kaupungilla kiertelemässä, jotta pääsevät kunnolla ihmiskontaktiin - näin eivät ala haukkumaan ihmisten ilmoilla tai ylipäätänsä ihmisille, vaan käyttäytyvät nätisti ja sosiaalisesti(:

      Aivan mahtava rotu! Iso koira pienessä koossa tosiaankin;)

      • Huhheli heippuli

        Rekisteröityjä chihuja saa todellakin alta tonnin, kasvattajasta riippuen. Avakaa silmänne ja korvanne, selailkaa nettiä, kasvattajien sivuja niin huomaatte totuuden.

        Rekkaamattomista pyydetään tänä päivänä yhtä paljon mitä muutamat kasvattajat pyytävät rekatuista pennuistaan.


      • minelan

        Chihuahua on mahtava rotu.


    • jokuuuu1

      CHIHUAHUAT MAKSAA 400-2500. Jos ihan tavallinen kelpaa voi saada noin 700 euorolla. Jos taas näyttelyyn maksaa yli 1000 euroa...

    • qaaaqaaa

      Juttujen taso täällä kertoo hyvin paljon monista rotua haluavista tai omistajista, bimbo teinilikka, joka ei ymmärrä koirista yhtään mitään!

    • Tajutkaa!!

      yrittäkää tajuta että toi ensimmäinen viesti on laitettu vuonna 2005 joten ei varmaan enää tartte apua, ja jos joku muuu tartte voisitte vaikka ihan asiallisesti kertoa chihuahuasta tietoa. Minun mielipiteeni on se että jos alle 900 saat chihuahua pennun jolla ei muka ole mitään vikoja niin on jotain hämäräperäistä taustalla.!

      • öalkjaöfköaf

        Chihuissa on tänä päivänä tarjonta ylittää kysynnän, joten hinnatkin tulleet alaspäin. Useat kasvattajat myyvät rekisteröityjä pentuja alta 900€, eikä siinä ole mitään hämärää. Hämärää tosin on se, että rekisteröimättömistä pyydetään sama hinta mitä paperin omaavista, ja tyhmät kansalaiset ostavat näitä...


    • vilm2

      ei saa maksaa 11111100

    • Poju ja Almira<3

      Useimmiten hinta on n: 800-1200 varausmaksu, mutta niitä on kalliimpia/halvempiakin. Meillä on kaksi chihuahauaa ja ne ovat ostettu kasvattajalta Virosta. Uros maksoi 950e ja naaras 1200e (varausmaksuineen) molemmat rekisteröity ja passit. Ollaan oltu tyytyväisiä koiriin :)

    • nimetön

      Yleensä chihut maksavat yli 1 000e mutta on toki halvempia ja kalliimpiakin.

      • iniuxinfunkfidn

        Mä saan oman chihun.....


      • heijj
        iniuxinfunkfidn kirjoitti:

        Mä saan oman chihun.....

        Mun chihu makso 2500 € ja ostin omil rahoil ja oon nyt 12...


      • Chihun omistaja myös
        heijj kirjoitti:

        Mun chihu makso 2500 € ja ostin omil rahoil ja oon nyt 12...

        2500 euron Chihu? Kuulostaa siltä että sinua on ehkä hieman vedätetty, ikäsikin vuoksi. Chihusi pitäisi olla kansainvälinen muotovalio pentuluokassa tuohon hintaan. Anyway - hyvä että olet saanut ystävän. Koiran rakkautta ei mikään voita.


    • mun mielestä

      Mun mielestä jos löytää jostain alle 400€ chihuja, niin kannattaa pyytää mahdollisimman paljon tietoo siitä, ja se koiran emosta ja isästä. Ja jos ei tietoa löydy, niin minä ainakaan en mene ostamaan ikinä! Ps. Chihuauha on HYVIN kallis rotu, suloisia ja leikkisiä ne tietenkin ovat.
      Ja tämä on mun mielipide.

    • Mammanen

      Nordic Flaminstarista Rutavalta ostin fix pennun, terveen ja puhdasrotuisen. Maksoin 800e.

    • Chiuu

      Meidän puhdas EU-rekattu ja tarkastettu, rokotettu tuonti-Chihu 1500 euroa. Nyt 3vuotta vanha.

    • chihuna

      1700 maksoi meidän chihu kuusi vuotta sitten. Tyytyväisiä ollaan oltu :)

    • Yesin

      Itse kannatan kennelistä hankittua pentua tai vaikka aikuista. Meillä nyt 15 vk chihuan pentu. Mielestäni kyllä koiran pennun ja hyvän sellaisenkin saattaa saada myös edullisemminkin. Raha on maksuväline millä kauppa tehdään ja sen tunnet.
      Koiraa ostaessasi on erittäin vaikea tietää mitä sillä rahalla saa. Sillä ei ole sellaista asiantuntijaa joka pennusta pystyyn kertomaan luonteen ja tulevat sairaudet. Mielestäni toisaaltaan taas on hyvä, että koiran hinta on korkeampi. Silloin koiraa hankkivat ovat ehkä harkinneet asiaa moneltakin kannalta eikä vain tehdä
      hankintaa hetken mielijohteesta. ( yksikin huonosti pidetty koira on liikaa ).
      Ai niin meidän chihuan oli 1200e. Harvemmin pentueessa on niitä ns. täysin kaikki kriteerit täyttäviä pentuja 1 - 2 kpl. Tuppaa olemaan millä nivelet, purenta napatyrät yms. koiran luokituksen alentavia sairauksia. Sen mukaan myös tuo hinta vaihtelee vaikka hankit koirasi kennelistä. Tietysti jokainen tekee omat päätöksensä hankinnan ja hinnan suhteen. Mielestäni tuli pentu mistä tahansa tärkeintä hänen on saada hyvä koti ja rakastavat ihmiset ympärilleen ja nauttia elämästään.
      Ps. täällä tuntuu asiat lähtevän toisinaan täysin lapasesta, mutta on kyllä asiaakin.

    • äläostakoiraajossemaksaa

      Kyllä ne maksaa, synnytys on riski aina emolle. Rokotukset ja eläinlääkärikäynnit maksaa. 900 ei rek pentu ei todellakaan ole liikaa. Se on aivan yliarvostettua se rekisteröiminen, ostaja luulee että eläin on parempi jos se on siellä rekisterissä. Meidän chihupoika on rekisterissä (myyjä rekisteröi sen) ja nyt se meidän chihu ei kyllä todellakaan täytä kennelliiton kaikkia ehtoja, ja nämä "virheet" on vasta havaittavissa kun pentu on kasvanut aikuiseksi. Elinikä parhaimmillaan reippaasti yli kymmenen vuotta. Ison koiran voi saada halvalla, mutta laskeppa paljon ruoat maksaa sille ISOLLE koiralle. Chihuahua ei maksa läheskään yhtä paljon kun iso koira loppupeleissä. Ei niitä koiria ilmaseks jaella. Reippaasti yli tonnin pyynti on kyllä jo törkeä omastakin mielestä.

    • 3chihuahuanomistaja

      Jos haluaa halvemmalla niin kannattaa ottaa sijotukseen

    • minelan

      Kunnon pentua, jonka kasnssa haluaa harrastaa ja joka luultavammin on terve,, ell. kirjoittavat valitettavasti terveen paperit koirallu kun koiralle ja vanhemmat tutkittu, mielellään isovanhemmetkin, niin ei saa 1000 eurolla.

    • Anonyymi

      Hei! Me ollaan pohdittu chihuahuaa, mutta ostettaisimme mielellämme penellä alennuksella.

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1214
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1056
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      997
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      890
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      744
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      680
    Aihe