Hiustenpidennys - never again

Kokemusta kylläkin

Pidennys oli tietty aivan mahtava, hiukset näytti upealta. 4,5 kk:n päästä aloin olemaan täynnä niitä hemmetin sinettejä ja sitä jokapäiväistä sinettien peittelyä, kun ne oli kasvaneet "alas".

Ei oo puppupuhetta, että omat hiukset todella ohenee. Luulin todella, että hiukset siinä kasvaa pidennyksen ollessa päässä, ehkä kasvoikin, mutta kyllä nyt on todella ohuet ja edessä on lyhyt malli, poikatukka.

Hoitamisessa ei ollut vikaa, kampaajakin kehu, että hyvin on hoidettu. Mutta kun oma tukka on luonnonkihara ja ohut, no, ainaha niitä takkuja tulee ja niitä kun selvitetään, lähteehän sitä tukkaa poiston yhteydessäkin.

Mulla oli ennen pidennystä ihan hyvällä vauhdilla tukka kasvamassa, mutta menin sitten ottamaan pidennyksen ja lopputuloksena on, että projekti alkaa alusta.

Pidennys oli siis upea, mutta kyllä mä mieluummin olen ilman niitä helvetin sinettejä, tosi rasittavia, tuntuu ärsyttävältä käsissä joka hemmetin päivä kun päätä silittää, ja sitten se ärsytys kun tietää, että ne sinetit näkyy, kääk!

Mutta olihan sekin koettava, muuten ei tietäisi.....

107

88491

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • n21

      Itse olen haaveillut pidennyksestä jo muutaman vuoden, mutten ole uskaltanut ottaa. Nyt kirjoituksesi jälkeen päätin, etten otakaan vaan keskityn hoitamaan omia hiuksiani ja tekemään niistä pitkät ja upeat :)

      • Kokemuksella

        Tsemppiä kasvatukselle! Voi kun mäkin voisin palata takaisin ne viitisen kuukautta ja jättää sittenkin tämän kokemuksen kokematta, mutta ei, tässä ollaan ja edelleen erittäin harmistuneena, ja suorastaan vihaisena. Miten mä meninkin siihen lankaan, yleensä noi kaiken maailman mainospuheet ei muhun kolahda, mutta että nytten. Kaikkein enitenhän tässä pelkää, että se kampaaja sen hirvittävän repimisen kautta repi mun omia hiuksia juurineen (ja itse vielä viime kerralla mainitsi, että hius kun lähtee juurineen, se ei takaisin kasva). Kääk!

        Tottaha toki joillakin on pidennys pidennyksen perään, sitähän mullekin yritettiin ehdottaa, mutta aion kestää mieluummin tämän kuin joutua siihen kierteeseen ja menettää lisää hiuksia seuraavalla poistokerralla.

        Pakon sanelemana joudun ottamaan tuuhennuksen tähän tukkaan (tärkeä päivä tiedossa), mutta sen jälkeen saa sinetit pysyä poissa tukastani. Ostan jonkin hiuslisäkkeen mieluummin.

        Ja ne palopuheet, että tottakai tukka ohenee jne. Mulla oli ihan kivasti tukka kasvamassa ja hyvässä kunnossa ja ihan kivan paksuinen ennen tota hemmetin pidennystä. Mulla oli myöskin luonnonkiharat hiukset, nyt ne vaikuttaa lähinnä elottomilta, kaiken maailman hoidoista huolimatta.

        Korostan edelleen, että pidin pidennyksestä hyvää huolta ja se todella näytti upealta, mutta kyllä siinä omat hiukset kärsi, todella!!

        Lisättäköön vielä, että kyseessä oli ihan GL-pidennys.

        Onnea vielä kerran omista hiuksista!


      • nonsense-80

      • Janne78.

        oma kehu haisee.


      • kampaamo friikki

        cmoooon ottakaa teippipidennykset -.- sinetit on paskoja


      • Pidennyspakkomielle

        Omat hiukset vaan tuntuu ohuemmilta kun on ollu pidennykset päässä. Itse olen käyttänyt kaiken laisia pidennyksiä reilut 5 vuotta ja kertaakaan hiukseni eivät ole ohentuneet.


    • vaihtoehto

      Kannattaishohan sun kokeilla ommelpidennystä.Siinä on myös omat hyvät ja huonot puolensa,kannattajia löytyy sillekin tyylille.
      Etuina: ei rassaa omaa hiusta,on tosi nopea purkaa,hiukset voi käyttää uudelleen.
      Haittoja:pidennyskohta on hieman työläämpi peittää kuin sinetit,ei pysy niin kauaa(n2kk)

      Suosittelen kokeilemaan!
      T;kummatkin kokeillut kampaaja

    • blondi

      Nou hätää... Mulla on viidettä vuotta pidennykset, ja ei tää nyt niin kummoista ole..Siis hoitaminen ja muu. Hiukseni ovat näyttävät, ja joka toinen kuukausi käyn "huollossa", joka maksaa minulle 60€ per kerta plus hiusmateriaali. Pari ystävätärtäni on sivusta seuranneet vuoden, pari "pärjäämistäni" hiusteni kanssa ja nyt ovat hekin, samalta kampaajalta ottaneet pidennykset.

      • Alkup.

        Eipä katsos näissä mainospuheissa mainittu juuri sitä seikkaa, että pidennyksen kun ottaa pitää ottaa se sitten uudelleen ja uudelleen.

        Enpä väittänytkään, että sen hoitaminen tai muu olisi ollut jotenkin vaikeaa, helppoahan sitä oli hoitaa ja näytti upealta, mutta tarkoitus ei ollut ottaa pidennystä pidennyksen jälkeen vaan oli ihan väliaikaisratkaisusta kyse, helpottaakseen sitä pahinta kautta omien hiusten kasvatuksessa.


      • Kateellinen sisko
        Alkup. kirjoitti:

        Eipä katsos näissä mainospuheissa mainittu juuri sitä seikkaa, että pidennyksen kun ottaa pitää ottaa se sitten uudelleen ja uudelleen.

        Enpä väittänytkään, että sen hoitaminen tai muu olisi ollut jotenkin vaikeaa, helppoahan sitä oli hoitaa ja näytti upealta, mutta tarkoitus ei ollut ottaa pidennystä pidennyksen jälkeen vaan oli ihan väliaikaisratkaisusta kyse, helpottaakseen sitä pahinta kautta omien hiusten kasvatuksessa.

        Ei täysin pidä paikkaansa sekään että pakosti koukkuun jäisi, oman hiuksen rakenne ratkaisee. Siskollani oli todella lyhyt polkkatukka kun otti ensim. pidennyksensä. Tykästyneenä pituuteen ja paksuuteen otti seuraavan 6kk kuluttua ja sitten siitä taas seuraavan, kunnes oma tukka oli puolessa välin selkää. Vaati muistaakseni 4 pidennystä 2 vuoden aikana. Nyt on omillaan ollut jo pari vuotta ja hiukset on upeana lähes takapuoleen asti. Itselläni tietenkin on myös ollut pidennyksiä mutta kasvu ja hiusten kunto ei ole ollut sama kuin sisarellani. Johtunee lähinnä siitä että minun hiuksiani vaalennetaan, takku on tiukempaa ja latva lahompaa vaikka kuinka hoitaisi. Sisareni ei koskaan vaalentanut omiaan vaan lähinnä sävytteli punaiseksi joka on tietty hiukselle parempi vaihtoehto.


      • ziini
        Kateellinen sisko kirjoitti:

        Ei täysin pidä paikkaansa sekään että pakosti koukkuun jäisi, oman hiuksen rakenne ratkaisee. Siskollani oli todella lyhyt polkkatukka kun otti ensim. pidennyksensä. Tykästyneenä pituuteen ja paksuuteen otti seuraavan 6kk kuluttua ja sitten siitä taas seuraavan, kunnes oma tukka oli puolessa välin selkää. Vaati muistaakseni 4 pidennystä 2 vuoden aikana. Nyt on omillaan ollut jo pari vuotta ja hiukset on upeana lähes takapuoleen asti. Itselläni tietenkin on myös ollut pidennyksiä mutta kasvu ja hiusten kunto ei ole ollut sama kuin sisarellani. Johtunee lähinnä siitä että minun hiuksiani vaalennetaan, takku on tiukempaa ja latva lahompaa vaikka kuinka hoitaisi. Sisareni ei koskaan vaalentanut omiaan vaan lähinnä sävytteli punaiseksi joka on tietty hiukselle parempi vaihtoehto.

        Hiuksia lähtee sinettien poiston yhteydessä paljon, koska ihmiseltä lähtee päivittäin n.100 hiusta. Sinetit eivät päästä irronneita hiuksia tippumaan luonnollisesti vaan ne jää kiinni sinettien poistoon asti. Sitten kun sinetit poistetaan lähtee kaikki 3-6kk aikana irronneet hiukset kerralla, eli ihan normaalia, tuntuu vaan kerralla kamalalta.. ja toki pidennysten jälkeen tuntuu että hiukset ovat entistä ohuemmat ja elottomammat kun on tottunut pitkään ja tuuheaan pidennykseen.

        Hiustenpidennys on hyvä vaihtoehto myös hätäratkaisuna, itsellä kahdet isot juhlat tulossa 2kk:n sisällä ja pidennykset helpottaa kovasti "polkkatukan" juhlakuntoon laittamista :)


      • Utelias

        Mikä kampaaja? missäpäin? itsekin ajattelin hankkia ommelpidennykset..


      • pimeänharhakuva
        ziini kirjoitti:

        Hiuksia lähtee sinettien poiston yhteydessä paljon, koska ihmiseltä lähtee päivittäin n.100 hiusta. Sinetit eivät päästä irronneita hiuksia tippumaan luonnollisesti vaan ne jää kiinni sinettien poistoon asti. Sitten kun sinetit poistetaan lähtee kaikki 3-6kk aikana irronneet hiukset kerralla, eli ihan normaalia, tuntuu vaan kerralla kamalalta.. ja toki pidennysten jälkeen tuntuu että hiukset ovat entistä ohuemmat ja elottomammat kun on tottunut pitkään ja tuuheaan pidennykseen.

        Hiustenpidennys on hyvä vaihtoehto myös hätäratkaisuna, itsellä kahdet isot juhlat tulossa 2kk:n sisällä ja pidennykset helpottaa kovasti "polkkatukan" juhlakuntoon laittamista :)

        Olen kauan aikaa jo halunnut hiustenpidennystä, mutta olen tullut nyt harkitsemis vaiheeseen, luin monia juttuja netistä hiustenpidennyksistä ja vähintään puolet sanoo että kauhea kokemus.. hiuksia lähtee/ tai hiukset harvenevat ;/ se sai ajatukseni hiukan pysähtymään.. haluaisin kovasti kyllä 30-40 cm. lisää pituutta, mutta en uskalla ottaa esim. ompelupidennyksiä,-tai liimapidennyksiä ihan vaan muiden kokemusten mukaan, koska en kuitenkaan halua hiusteni harventuvan tms. Sitten satuin löytämään www.cybershop.fi -sivuilta tämmöisen letitys systeemin ja ajattelin että siitä ei varmaan olisi mitään haittaa hiuksillenikaan ja kuvia mitä tuolta sivuilta löytyy näyttävät todella hienoilta, letitys ei mitenkään näy ja näin, että hiukset kasvaisivat kokoaika kuitenkin vaikka pidennykset olisikin :)mitäs mieltä itse olette? Ootteko samaa mieltä että niistä ei olisi mitään haittaa hiuksille, noista letitys-kuminauhoilla kiinnityksestä? Kiitos kaikille vastanneille.


      • Ronnie-chan
        pimeänharhakuva kirjoitti:

        Olen kauan aikaa jo halunnut hiustenpidennystä, mutta olen tullut nyt harkitsemis vaiheeseen, luin monia juttuja netistä hiustenpidennyksistä ja vähintään puolet sanoo että kauhea kokemus.. hiuksia lähtee/ tai hiukset harvenevat ;/ se sai ajatukseni hiukan pysähtymään.. haluaisin kovasti kyllä 30-40 cm. lisää pituutta, mutta en uskalla ottaa esim. ompelupidennyksiä,-tai liimapidennyksiä ihan vaan muiden kokemusten mukaan, koska en kuitenkaan halua hiusteni harventuvan tms. Sitten satuin löytämään www.cybershop.fi -sivuilta tämmöisen letitys systeemin ja ajattelin että siitä ei varmaan olisi mitään haittaa hiuksillenikaan ja kuvia mitä tuolta sivuilta löytyy näyttävät todella hienoilta, letitys ei mitenkään näy ja näin, että hiukset kasvaisivat kokoaika kuitenkin vaikka pidennykset olisikin :)mitäs mieltä itse olette? Ootteko samaa mieltä että niistä ei olisi mitään haittaa hiuksille, noista letitys-kuminauhoilla kiinnityksestä? Kiitos kaikille vastanneille.

        Niin siis tuo mainitsemasi menetelmä hiusten pidennyksessä on kyllä ihan kelvollinen, itse siis tosiaan pidin jonkin aikaa Cybershopin kuiturastoja kumilenkein ja letin kiinnitettynä, ja täytyy sanoa, että olihan ne hienot, mutta pirun pitkää pinnaa vaatii se niiden kiinnittäminen. Kaveriltani meinasi palaa hihat kun se väänsi niitä lettejä, mutta hienot tuli. Peseminen oli vähän sitä ja tätä, ainakin minulla oli ongelmia kun yitin olla repimättä niitä lettejä kamalasti. Mutta suosittelen. :) Eivät tosiaan omaa hiustakaan pahemmin rasita, ja sitten kun ne letit lopulta avaa, niin on omassa tukassa niin nätit kiharat, että :D


      • johannajuu
        Utelias kirjoitti:

        Mikä kampaaja? missäpäin? itsekin ajattelin hankkia ommelpidennykset..

        älä ainakaan mene Ruoholahteen.kaveri sai sieltä tosi huonokuntoista hiusta,joka piti poistaa 2 viikon kuluttua kun takkuuntui niin ja oli ihan kiillotonta.kampaaja eikä edes tukku ottanut mitään vastuuta.korvauksia ei tullut joten rahat meni hukkaan!!


      • maaaaahinen
        Ronnie-chan kirjoitti:

        Niin siis tuo mainitsemasi menetelmä hiusten pidennyksessä on kyllä ihan kelvollinen, itse siis tosiaan pidin jonkin aikaa Cybershopin kuiturastoja kumilenkein ja letin kiinnitettynä, ja täytyy sanoa, että olihan ne hienot, mutta pirun pitkää pinnaa vaatii se niiden kiinnittäminen. Kaveriltani meinasi palaa hihat kun se väänsi niitä lettejä, mutta hienot tuli. Peseminen oli vähän sitä ja tätä, ainakin minulla oli ongelmia kun yitin olla repimättä niitä lettejä kamalasti. Mutta suosittelen. :) Eivät tosiaan omaa hiustakaan pahemmin rasita, ja sitten kun ne letit lopulta avaa, niin on omassa tukassa niin nätit kiharat, että :D

        Olen itse käyttänyt Cybershopin pidennyksiä ja rastoja, edullista eikä rasita hiuksia paljoa. Pidennyksien pituuskin on hyvä, ellei mitään monen metrin lettiä tahdo. toimitusaikakin on lyhyt! Suosittelen lämpimästi : )


      • Pettynytmyös
        maaaaahinen kirjoitti:

        Olen itse käyttänyt Cybershopin pidennyksiä ja rastoja, edullista eikä rasita hiuksia paljoa. Pidennyksien pituuskin on hyvä, ellei mitään monen metrin lettiä tahdo. toimitusaikakin on lyhyt! Suosittelen lämpimästi : )

        Itse tilasin kahdet hiuskuitupidennykset vasta, tulivat keskiviikkona 18.7. Saman viikon perjantaina olivat toiset pidennykset menneet pilalle, aivan hamppuset latvasta. Ja sunnuntaina olivat toiset menneet samaan kuntoon. Hoidin ohjeiden mukaisesti. Laitoin cybershopille palautetta sunnuntai iltana, ei vielä tähän päivään mennessä ole vastausta tullut....


    • JiiJansku

      Mulla itsellä ei mitään ongelmia pidennyksien kanssa. Nyt jo viidettä kuukautta päässä ja hyvin pysyy! Ehkä toi kuitenkin on "pääkohtasta." :D

    • Pettynyt

      Otin noin vuosi sitten pidennykset. Hyvältä näytti sen aikaa kun näytti... Hiukset ohentuneet tosi paljon, vaikka kampaajakin kehui kuinka hyvässä kunnossa mun pidennykset oli. En suosittele kenellekään!! Ja vaikka haluaisi ottaa vähän tuuhennusta, eipä kannata sekään. Nimittäin lähtee siinäkin hiuksia ja loppujen lopuksi tuuhennus sittenkin ohentaa ennestään ohuita hiuksia.

      • SVOulu

        Jos haluaa käyttää pidennyksiä useamman vuoden, siis hoidattaa ja käydä ammatti-ihmisellä "huollossa" säännöllisesti, niin kumpi on parempi vaihtoehto ommelpidennys vaiko sinetit?

        Useamman vuoden ole miettinyt, ja olisi kevään tullen aikomus pistää hieman lisää "jouhia" päähän, niin tehdään sitten kerralla kunnolliset!!


      • pamilla
        SVOulu kirjoitti:

        Jos haluaa käyttää pidennyksiä useamman vuoden, siis hoidattaa ja käydä ammatti-ihmisellä "huollossa" säännöllisesti, niin kumpi on parempi vaihtoehto ommelpidennys vaiko sinetit?

        Useamman vuoden ole miettinyt, ja olisi kevään tullen aikomus pistää hieman lisää "jouhia" päähän, niin tehdään sitten kerralla kunnolliset!!

        sinetti ehdottomasti!ommel ei pysy ja se hius on kuin karvalakki päässä.paksua hiusnauhaa.päänahka kutisi kamalasti,eikä hiuksia saa pestyä kunnolla.sinetit ovat huomaamattomat,kevyet ja luonnolliset.tärkein on kuitenkin hiuksen laatu.suosittelen vain b long tai great lengthsin hiuksia.mitkään halpatukkujen hiukset eivät ole laadukkaita.ovat kuivia ja takkuisia,kuin peruukki..


      • raikku

        kyllä ne hiukset vähän ohentuu,mutta jos on laadukasta hiusta,hyvällä keratiinisinetillä,niin ei hius juurikaan ohene.totta on että tuntuu ohkaselta kun on tottunut pidennyksen tuuheuteen..


    • ja muutakin
    • pitkät hiukset

      Heippa,

      Olen haaveillu jo pitemmän aikaa ottavani hiustenpidennyksen, laittaa kunnon pitkät hiukset :) itellä nyt vaan olkapäille ulottuvat hiukset ja aika ohkaset.. Mutta sitten luin noita muiden kauhujuttuja, jotka varmasti on myös yksilöllisiä, mutta kauhistuin silti.. :O hiukset lähtee päästä ja silleen.. Haluaisin kuitenki ihan hirveästi taas pitkät hiukset ja haluaisinkin vain väliaikaisesti pidennyksen (jos hiukset kasvaisivat pidennyksen olon aikana, ja kun ottaisi pois omat hiukset olisi kasvaneet..) Onko kellään kokemuksia? :)

      • vierailija

        Mulla oli ommel tekniikalla laitettu pidennys ja tykkäsin siitä aivan hirveesti. Omat hiukseni oli ennen laittoa noin olkapäille ja poistettuani oli kasvanut noin 15cm. Hiukset eivät kärsineet mielestäni lainkaan. Toki ensimmäiset päivät ilman pidennystä tuntui kuin ei olisi hiuksia lainkaan. Jälkeen päin mietin että jos laittaisin uudelleen pidennyksen sinetti tekniikalla, mutta taidan haudata ajatuksen. Kampaajani kertoi eräästä asiakkaastaan jolta oli otettu sinetit pois, koko päänahka oli täynnä pieniä pyöreitä kalju läikkiä. sinetit oli ilmeisesti kiinnitetty liian ohkasiin tupsuihin ja oli repinyt omat hiukset miltei kokonaan irti. taidan pitäytyä ommel tekniikassa kun kerran olen hyvän kampaajan löytänyt.

        Kannattaa miettiä tarkkaan itselle sopiva tekniikka, hiusten pituus ja kunto. Ja kaikista tärkein on se että kampaaja on ammattitaitoinen ja tietää mitä tekee. Kannattaa mennä suoraan kampaajalle käymään hän osaa neuvoa minkälainen pidennys olisi sopiva juuri sinulle.


      • hiustenpidennykset
        vierailija kirjoitti:

        Mulla oli ommel tekniikalla laitettu pidennys ja tykkäsin siitä aivan hirveesti. Omat hiukseni oli ennen laittoa noin olkapäille ja poistettuani oli kasvanut noin 15cm. Hiukset eivät kärsineet mielestäni lainkaan. Toki ensimmäiset päivät ilman pidennystä tuntui kuin ei olisi hiuksia lainkaan. Jälkeen päin mietin että jos laittaisin uudelleen pidennyksen sinetti tekniikalla, mutta taidan haudata ajatuksen. Kampaajani kertoi eräästä asiakkaastaan jolta oli otettu sinetit pois, koko päänahka oli täynnä pieniä pyöreitä kalju läikkiä. sinetit oli ilmeisesti kiinnitetty liian ohkasiin tupsuihin ja oli repinyt omat hiukset miltei kokonaan irti. taidan pitäytyä ommel tekniikassa kun kerran olen hyvän kampaajan löytänyt.

        Kannattaa miettiä tarkkaan itselle sopiva tekniikka, hiusten pituus ja kunto. Ja kaikista tärkein on se että kampaaja on ammattitaitoinen ja tietää mitä tekee. Kannattaa mennä suoraan kampaajalle käymään hän osaa neuvoa minkälainen pidennys olisi sopiva juuri sinulle.

        heippa ja kiitos tiedoista! :) kauan sinä sitten pietit niitä kun oli kasvanut noinkin paljon hiukset? Minä olen tekemässä niillä sineteillä ja minulla kyllä vieläkin vähän arvelluttaa, kuulemasi perusteella... kaverit ovat minulle sanoneet että ei ne hiukset vahingoitu jos osaa hoitaa.. :)olen kuullut myös että ommel tekniikalla tehdyt olisivat löystyneet rumasti ja sen takia ei ole kauan aikaa voinut pitää niitä..?


      • pitkistä hiuksista haaveileva
        vierailija kirjoitti:

        Mulla oli ommel tekniikalla laitettu pidennys ja tykkäsin siitä aivan hirveesti. Omat hiukseni oli ennen laittoa noin olkapäille ja poistettuani oli kasvanut noin 15cm. Hiukset eivät kärsineet mielestäni lainkaan. Toki ensimmäiset päivät ilman pidennystä tuntui kuin ei olisi hiuksia lainkaan. Jälkeen päin mietin että jos laittaisin uudelleen pidennyksen sinetti tekniikalla, mutta taidan haudata ajatuksen. Kampaajani kertoi eräästä asiakkaastaan jolta oli otettu sinetit pois, koko päänahka oli täynnä pieniä pyöreitä kalju läikkiä. sinetit oli ilmeisesti kiinnitetty liian ohkasiin tupsuihin ja oli repinyt omat hiukset miltei kokonaan irti. taidan pitäytyä ommel tekniikassa kun kerran olen hyvän kampaajan löytänyt.

        Kannattaa miettiä tarkkaan itselle sopiva tekniikka, hiusten pituus ja kunto. Ja kaikista tärkein on se että kampaaja on ammattitaitoinen ja tietää mitä tekee. Kannattaa mennä suoraan kampaajalle käymään hän osaa neuvoa minkälainen pidennys olisi sopiva juuri sinulle.

        Itselläni oli pitkät hiukset jotka sitten puolivahingossa leikkuutin tuohon vähän yli hartioiden pituisiksi, kaduttaa, mutta hiukset ovat nyt paljon paremmassa kunnossa kun moniin vuosiin.
        Hiukseni kyllä kasvavat suht nopeasti, mutta olen niin tottunut pitkiin että tuntuu hirvittävän omituiselta nämä lyhet. Melkein kuin olisi jokin raaja leikattu irti :D
        Nyt siis harkitsen hiustenpidennystä väliaikaisratkaisuksi, kasvatusprojektin avuksi.
        Mietityttää vain tosiaan tuo hiusten kunto sen jälkeen. En enää koskaan halua leikata yhtä lyheksi tukkaa, joten varmuudenvuoksi ottaisin ommelpidennyksen, joka kaiken kuulemani perusteella olisi hiuksille se paras ratkaisu..

        Hinta vielä kammottaa.. paljonko siis teillä on rahaa tähän lystiin palanut?


      • pidennykset
        pitkistä hiuksista haaveileva kirjoitti:

        Itselläni oli pitkät hiukset jotka sitten puolivahingossa leikkuutin tuohon vähän yli hartioiden pituisiksi, kaduttaa, mutta hiukset ovat nyt paljon paremmassa kunnossa kun moniin vuosiin.
        Hiukseni kyllä kasvavat suht nopeasti, mutta olen niin tottunut pitkiin että tuntuu hirvittävän omituiselta nämä lyhet. Melkein kuin olisi jokin raaja leikattu irti :D
        Nyt siis harkitsen hiustenpidennystä väliaikaisratkaisuksi, kasvatusprojektin avuksi.
        Mietityttää vain tosiaan tuo hiusten kunto sen jälkeen. En enää koskaan halua leikata yhtä lyheksi tukkaa, joten varmuudenvuoksi ottaisin ommelpidennyksen, joka kaiken kuulemani perusteella olisi hiuksille se paras ratkaisu..

        Hinta vielä kammottaa.. paljonko siis teillä on rahaa tähän lystiin palanut?

        Heippa! Itse laitoin sineteillä pidennyksen ja maksoi 314 euroa :) mutta kyllä oli mukava saada taas pitkät hiukset takaisin, tietenkin ne sinetit voi näkyä jos on esim. kahdella ponnarilla kiinni :) ja minuakin huolestuttaa vieläkin, mitä omat hiukset tykkää siitä.. :/ toivotaan että ku otan pois, omat olis kasvanu ja suht hyvässä kunnossa vielä :)


      • taratee
        pitkistä hiuksista haaveileva kirjoitti:

        Itselläni oli pitkät hiukset jotka sitten puolivahingossa leikkuutin tuohon vähän yli hartioiden pituisiksi, kaduttaa, mutta hiukset ovat nyt paljon paremmassa kunnossa kun moniin vuosiin.
        Hiukseni kyllä kasvavat suht nopeasti, mutta olen niin tottunut pitkiin että tuntuu hirvittävän omituiselta nämä lyhet. Melkein kuin olisi jokin raaja leikattu irti :D
        Nyt siis harkitsen hiustenpidennystä väliaikaisratkaisuksi, kasvatusprojektin avuksi.
        Mietityttää vain tosiaan tuo hiusten kunto sen jälkeen. En enää koskaan halua leikata yhtä lyheksi tukkaa, joten varmuudenvuoksi ottaisin ommelpidennyksen, joka kaiken kuulemani perusteella olisi hiuksille se paras ratkaisu..

        Hinta vielä kammottaa.. paljonko siis teillä on rahaa tähän lystiin palanut?

        Onko kenelläkään irronnut kammatessa tukkaa sinettilisäke? Mulla ollut toukokuusta alkaen pidennykset ja pari irronnut... hirvittää.


      • sonjar
        taratee kirjoitti:

        Onko kenelläkään irronnut kammatessa tukkaa sinettilisäke? Mulla ollut toukokuusta alkaen pidennykset ja pari irronnut... hirvittää.

        Tietyn ajan päästä minulla irtoili sinettejä, mutta ei pahasti/liikaa "kerralla". On ihan normaalia. Pidemmän ajan päästä sitten saattoi muutamia lähteä. Hiukset tuntui ohkasilta pidennyksien oton jälkeen, mutta itselläni hiukset paksuuntuivat ja olivat paremmassa kunnossa :)Monilla tuntuu olevan kauhukokemuksia pidennyksistä, mutta itse olin tyytyväinen. Mietin vain, että pitäisiköhän sitä taas ottaa, jos lukeman perusteella uskaltaa :D


      • : )
        sonjar kirjoitti:

        Tietyn ajan päästä minulla irtoili sinettejä, mutta ei pahasti/liikaa "kerralla". On ihan normaalia. Pidemmän ajan päästä sitten saattoi muutamia lähteä. Hiukset tuntui ohkasilta pidennyksien oton jälkeen, mutta itselläni hiukset paksuuntuivat ja olivat paremmassa kunnossa :)Monilla tuntuu olevan kauhukokemuksia pidennyksistä, mutta itse olin tyytyväinen. Mietin vain, että pitäisiköhän sitä taas ottaa, jos lukeman perusteella uskaltaa :D

        Mulla oli noin nelisen kuukautta pidennykset teipeillä kiinni. Niitä piti käydä kahen kuukauden välein nostamassa ja ne pysy kyllä hyvin päässä. :) Mää oon kans huomannu että täällä on kauheesti kauhukertomuksia pidennyksistä mutta mulla ainakin onnistu tosi hyvin. Omat hiukset ei kärsineet yhtään! Eikä muutenkaan ollu mitään ongelmia. Olin hirmu tyytyväinen. :) Suosittelen kyllä, ainakin jos on yhtä kärsimätön kun mää eikä jaksa oottaa että omat hiukset kasvaa. : D


      • sandimarz
        : ) kirjoitti:

        Mulla oli noin nelisen kuukautta pidennykset teipeillä kiinni. Niitä piti käydä kahen kuukauden välein nostamassa ja ne pysy kyllä hyvin päässä. :) Mää oon kans huomannu että täällä on kauheesti kauhukertomuksia pidennyksistä mutta mulla ainakin onnistu tosi hyvin. Omat hiukset ei kärsineet yhtään! Eikä muutenkaan ollu mitään ongelmia. Olin hirmu tyytyväinen. :) Suosittelen kyllä, ainakin jos on yhtä kärsimätön kun mää eikä jaksa oottaa että omat hiukset kasvaa. : D

        Eli haluaisin tietää että missä on ammattitaitoisia paikkoja Tampereen seudulla, joissa osataan näitä hiustenpidennyksiä tehdä? Ja niin että hintakaan ei ole päätä huimaava.. :D Itse olen ajatellut myös ottaa mutta tuo kova hinta arveluttaa, ja ei siinä kovassa hinnassakaan mitään ole, jos vain osaava ihminen neuvoo hoidossa ja sitten laittaa ne huolellisesti :) Kiitos jo etukäteen vastauksista.


      • carino

        Mulla on ollu vuoden ompelutekniikalla laitetut pidennykset. Samat hiukset edelleen päässä. Omat hiukset eivät ole kärsineet pienintäkään vauriota ja omat hiukset kasvaneet siellä suojassa pidennysten välissä noin 15-20 senttiä. Kun olen täydellisesti niitä hoitanut niin vielä puolisen vuotta kestää. Korostan nyt vielä että ompelutekniikka on ainut hiuksia vahingoittamaton pidennys menetelmä ja varmasti kaikkein helppo hoitoisin ja halvin. Älkää uskoko myyntipuheita sineteistä ja teipeistä. Olen omin silmin nähnyt miten ne tuhoaa omat hiukset.


      • ...
        carino kirjoitti:

        Mulla on ollu vuoden ompelutekniikalla laitetut pidennykset. Samat hiukset edelleen päässä. Omat hiukset eivät ole kärsineet pienintäkään vauriota ja omat hiukset kasvaneet siellä suojassa pidennysten välissä noin 15-20 senttiä. Kun olen täydellisesti niitä hoitanut niin vielä puolisen vuotta kestää. Korostan nyt vielä että ompelutekniikka on ainut hiuksia vahingoittamaton pidennys menetelmä ja varmasti kaikkein helppo hoitoisin ja halvin. Älkää uskoko myyntipuheita sineteistä ja teipeistä. Olen omin silmin nähnyt miten ne tuhoaa omat hiukset.

        Uskallan vielä olla eri mieltä:) Nimittäin clip onit ovat vielä enemmän hellävaraisempi tekniikka. Ompelupidennyksessä hiukset ommellaan leteiksi, jotka ovat sitten siinä samassa asennossa viikkoja (kuukausia?) ja samalla pidennyshiuksia pitää pestä tiheämpään kuin jos olisi clip onit. Samoin juurikasvun värjääminen/vaalentaminen onnistuu parhaiten kun on clip onit, saa milloin tahansa ottaa pidennyshiukset pois ja laittaa juurikasvun kuntoon. Clip onit voi ottaa yöksi pois päästä, joten hius ei vaurioidu/takuunnu yhtä helposti eikä tarvitse niin usein pestä (kerta viikossa riittää, itselläni harvemmin).


      • Carino
        ... kirjoitti:

        Uskallan vielä olla eri mieltä:) Nimittäin clip onit ovat vielä enemmän hellävaraisempi tekniikka. Ompelupidennyksessä hiukset ommellaan leteiksi, jotka ovat sitten siinä samassa asennossa viikkoja (kuukausia?) ja samalla pidennyshiuksia pitää pestä tiheämpään kuin jos olisi clip onit. Samoin juurikasvun värjääminen/vaalentaminen onnistuu parhaiten kun on clip onit, saa milloin tahansa ottaa pidennyshiukset pois ja laittaa juurikasvun kuntoon. Clip onit voi ottaa yöksi pois päästä, joten hius ei vaurioidu/takuunnu yhtä helposti eikä tarvitse niin usein pestä (kerta viikossa riittää, itselläni harvemmin).

        Jokainen kerta kun laitat Clip onit hiuksiin niin katkaiset omia hiuksia. Mulla on aitoa hiusta ja se vaan tykkää kun pesen hyvillä aineilla ja annan olla pitkään naamion. Värjään juurikasvun kerran kuussa ja onnistuu ihan hyvin yksinkin vaikka on pidennökset. Aidosta hyvälaatuisesta hiuksesta tehdyt pidennökset ei takkuunnu jos niitä vaan viittii hoitaa.


      • Deiw
        ... kirjoitti:

        Uskallan vielä olla eri mieltä:) Nimittäin clip onit ovat vielä enemmän hellävaraisempi tekniikka. Ompelupidennyksessä hiukset ommellaan leteiksi, jotka ovat sitten siinä samassa asennossa viikkoja (kuukausia?) ja samalla pidennyshiuksia pitää pestä tiheämpään kuin jos olisi clip onit. Samoin juurikasvun värjääminen/vaalentaminen onnistuu parhaiten kun on clip onit, saa milloin tahansa ottaa pidennyshiukset pois ja laittaa juurikasvun kuntoon. Clip onit voi ottaa yöksi pois päästä, joten hius ei vaurioidu/takuunnu yhtä helposti eikä tarvitse niin usein pestä (kerta viikossa riittää, itselläni harvemmin).

        Itse omistan clip-onit ja olen tyytyväinen. Voin vielä kertoa että clip-onit päässä ei kannata nukkua, ei se paljon vaivaa vie että ennen nukkumaan menoa ottaa ne pois. Pysyisivät ainakin paremmin hyväkuntoisina ja käyttöaika olisi pidempi. Clip-onien pesussa ei kannata liiotella, ystäväni jolla on samanlaiset kuin minulla pesi clip-oninsa ja niistä lähti niin paljon hiuksia että loppujen lopuksi jäljellä oli enää puolet siitä määrästä mikä oli ennen pesua. Ystäväni neuvoi minua ettei clip-oneja oikeastaan pahemmin kannata pestä, koska se kuluttaa kauheasti ja eihän ne samalla tavalla likaannu kuin oma hius, koska ne eivät ole kokoajan päänahassa kiinni ja näin ne eivät yksinkertaisesti likaannu samalla tavalla kuin oma hius.


      • Kokemus kertoo
        Carino kirjoitti:

        Jokainen kerta kun laitat Clip onit hiuksiin niin katkaiset omia hiuksia. Mulla on aitoa hiusta ja se vaan tykkää kun pesen hyvillä aineilla ja annan olla pitkään naamion. Värjään juurikasvun kerran kuussa ja onnistuu ihan hyvin yksinkin vaikka on pidennökset. Aidosta hyvälaatuisesta hiuksesta tehdyt pidennökset ei takkuunnu jos niitä vaan viittii hoitaa.

        Itselläni on ollut sinetit, ompelu pidennys ja nyt sitten clip onet.

        Clip onet ovat parhaat ja edullisimmat. Eivätkä todellakaan katkaise hiuksia. Ainakaan minun hiuksia eivät katko, vaikka minulla on hentonen hiuslaatu. Ihan testasin sen tarkkaan että katkooko se hiuksia, niin ei katko.

        Muut pidennykset kuluttivat hiuksiani. Ja sinetit oikein katkoivat pahasti hiuksia. Nyt minulla on taas elinvoimaiset hiukset kun jätin pois sinetit ja ompelupidennykset. Hiukset vahvistuu koko ajan. :)


      • hiushullu
        ... kirjoitti:

        Uskallan vielä olla eri mieltä:) Nimittäin clip onit ovat vielä enemmän hellävaraisempi tekniikka. Ompelupidennyksessä hiukset ommellaan leteiksi, jotka ovat sitten siinä samassa asennossa viikkoja (kuukausia?) ja samalla pidennyshiuksia pitää pestä tiheämpään kuin jos olisi clip onit. Samoin juurikasvun värjääminen/vaalentaminen onnistuu parhaiten kun on clip onit, saa milloin tahansa ottaa pidennyshiukset pois ja laittaa juurikasvun kuntoon. Clip onit voi ottaa yöksi pois päästä, joten hius ei vaurioidu/takuunnu yhtä helposti eikä tarvitse niin usein pestä (kerta viikossa riittää, itselläni harvemmin).

        Olen samaa mieltä kanssasi. Ompelu methodia nopeampi ja hellävaraisempi on clip on kiinnitys. Pidennys päässä muutamassa minuutissa ja nukkuessa pois. Pysyy hyvänä pitkään. Ostin omat cybershopista.


      • Wilhelmiina_24
        hiushullu kirjoitti:

        Olen samaa mieltä kanssasi. Ompelu methodia nopeampi ja hellävaraisempi on clip on kiinnitys. Pidennys päässä muutamassa minuutissa ja nukkuessa pois. Pysyy hyvänä pitkään. Ostin omat cybershopista.

        Noi cypershopin clip-onit on kyllä tosi hyviä, ite olen tykännyt tosi paljon, paljon helpommat ja vaivattomat, eikä omat hiukset kärsi näissä ollenkaan, ja pestä ei tartte samallalailla ku omaa tukkaa. Pysyy hyvinä, ku muistaa harjata hyvin ja ottaa nukkumaan mennessä pois päästä :)


    • Järkyttynythius

      Ei kannata ainakaan mennä AnsuMakeup:iin, jos haluaa säilyttää hiuksensa kunnossa. Pidennyksiä on tällä hetkellä hyvin vaikea poistaa vaikka on hoidettu asianmukaisesti. Toinen kampaaja väitti, että Ansussa oli tehty väärin (liian tiheästi). Mitä ei tietenkään firma myöntänyt => asiakas siis väärässä.

      • vieralevatähti

        Tikkurilassa hyvä ja halpa pidennyspaikka.

        Hius on LAADUKASTA ja hinta siltikin edullinen,takuu on.

        Itselläni teippipidennys ja muuta en enää ikipäivänä ottaisi.

        Suosittelen!

        http://beautyroom.suntuubi.com


      • sinettiprinsessa

        Ansumakeupissa olen ottanyt parin vuoden ajan sinettihiukset ja palvelu ja hiustenlaatu loistava.
        Käyttävät mm. Keunen Remys hiusta=laadukasta (kuten ammattilaiset tietävätkin).Myös muita sarjoja tarjolla, asiakkaan toiveesta. Värivalikoimaa noin 200 eri väriä.
        Samoin on myös palvelu.(laadukasta)

        Kampaamoihin mahtuu kaikenlaisia asiakkaita.
        Jotkut joskus jotain jopa haluaisivat ihan ilmaiseksikin:)
        Joku ei taas tajua, omaa päätä pitää pestä ja harjata, vaikka onkin sinetit.

        Ansumakeupista saa kaikki laadukkaat hiustenpidennysshampoot ja harjat ja muut värkit.
        Niitä pitää tietty myös käyttää. (autoakin pitää tankata toisinaan:))
        Hintakin on halpa ja Ansun kampaajat tosi nopeita työssään.
        Samoja karvoja voin käyttää monta kertaa, ne vain irrotetaan ja laitetaan huollettuna taas paikoilleen. Myös värin voin vaihtaa halutessani.

        Hiustenpidennyksiä pitää hoitaa ja omaa lettiä pitää pestä ja harjata:) säännöllisesti:)

        Ansumakeupin sivut, suosittelen!
        www.ansumakeup.com
        Tästä puodista saa siis kaikkee muutakin ja sisään mahtuu isompi porukka kerrallaan.

        t: kampaaja itsekin


      • kantikset
        sinettiprinsessa kirjoitti:

        Ansumakeupissa olen ottanyt parin vuoden ajan sinettihiukset ja palvelu ja hiustenlaatu loistava.
        Käyttävät mm. Keunen Remys hiusta=laadukasta (kuten ammattilaiset tietävätkin).Myös muita sarjoja tarjolla, asiakkaan toiveesta. Värivalikoimaa noin 200 eri väriä.
        Samoin on myös palvelu.(laadukasta)

        Kampaamoihin mahtuu kaikenlaisia asiakkaita.
        Jotkut joskus jotain jopa haluaisivat ihan ilmaiseksikin:)
        Joku ei taas tajua, omaa päätä pitää pestä ja harjata, vaikka onkin sinetit.

        Ansumakeupista saa kaikki laadukkaat hiustenpidennysshampoot ja harjat ja muut värkit.
        Niitä pitää tietty myös käyttää. (autoakin pitää tankata toisinaan:))
        Hintakin on halpa ja Ansun kampaajat tosi nopeita työssään.
        Samoja karvoja voin käyttää monta kertaa, ne vain irrotetaan ja laitetaan huollettuna taas paikoilleen. Myös värin voin vaihtaa halutessani.

        Hiustenpidennyksiä pitää hoitaa ja omaa lettiä pitää pestä ja harjata:) säännöllisesti:)

        Ansumakeupin sivut, suosittelen!
        www.ansumakeup.com
        Tästä puodista saa siis kaikkee muutakin ja sisään mahtuu isompi porukka kerrallaan.

        t: kampaaja itsekin

        Just eilen käytiin viimeks shampanjoimassa ja viettämässä ihanaa hemmotteluiltaa Ansumakeupissa.
        Sielt saa tosiaan ihan kaikkee kivaa.
        Sitä paitti, siel on syötävän hyvän näköinen ja ihana mies duunissa. Harmi, että se on (kait)Ansun oma mies:)

        Ansulle terkut, halit ja pusut

        Ansun kantikset


      • janne78.
        kantikset kirjoitti:

        Just eilen käytiin viimeks shampanjoimassa ja viettämässä ihanaa hemmotteluiltaa Ansumakeupissa.
        Sielt saa tosiaan ihan kaikkee kivaa.
        Sitä paitti, siel on syötävän hyvän näköinen ja ihana mies duunissa. Harmi, että se on (kait)Ansun oma mies:)

        Ansulle terkut, halit ja pusut

        Ansun kantikset

        oletteko lesboja?


    • KOMAKO

      Eikö kannattaisi ostaa clip-on hiustenpidennykset, jos ei kestä sinettejä tai teippejä yms?

    • Katsuja

      Ei kyllä sinetit pitäisi näkyä jos pidennys oikein tehty. Jos sulla on itsellä tosi vaalea ja ohut hius, niin silloin sinettejä ei pitäisi niin ylös laittaa että näkyvät.
      Sinettien koolla on myös merkitystä, joskus olen saanut päähäni ihan hervottomia palleroita, jotka näkyvät. Se riippuu ihan tekijästäkin millaisia laittaa. Itse kun teen pidennyksiä, niin laitan mahdollisimman pienikokoisia sinettejä, varsinkin ylimpiin kerroksiin.
      Tosta kulumisesta myös, omakohtaisesti suosittelen että sinetit poistettaisiin siinä 3,5 kk kohdalla, niin omat hiukset ainakin on vielä hyvässä kunnossa. Mutta sekin on yksilöllistä, että koska ne alkaa takkuuntumaan jne.

      • huoltaa tarviis!

        Tietääkö joku missä laitetaan Helsingissä tai Turussa ommelpidennyksiä! Help :) Oon muuttanu Turkuun äskettäin ja pidennykseni kaipais kiristystä. Olen kysellyt useammalta kampaajalta, mutta kukaan ei tunnu tietävän?! Oon aivan ehdottomasti ommelpidennyksen kannalla: mulla on ollut tää jo pari vuotta (toki tukka on välillä uusittu :)) ja oma hius ei ole mennyt miksikään. Harmi vaan että kotipaikkakunnalle jäi kampaaja, joka sai hiusnauhat pysymään 4 kk todella hyvänä, eikä koskaan irronnut tai tapahtunut muuta accidenttia ;)


      • laura.-..
        huoltaa tarviis! kirjoitti:

        Tietääkö joku missä laitetaan Helsingissä tai Turussa ommelpidennyksiä! Help :) Oon muuttanu Turkuun äskettäin ja pidennykseni kaipais kiristystä. Olen kysellyt useammalta kampaajalta, mutta kukaan ei tunnu tietävän?! Oon aivan ehdottomasti ommelpidennyksen kannalla: mulla on ollut tää jo pari vuotta (toki tukka on välillä uusittu :)) ja oma hius ei ole mennyt miksikään. Harmi vaan että kotipaikkakunnalle jäi kampaaja, joka sai hiusnauhat pysymään 4 kk todella hyvänä, eikä koskaan irronnut tai tapahtunut muuta accidenttia ;)

        haluisin tietää paikan helsingistä mikä tekee niitä???tietääkö kukaa??


      • dandx15
        laura.-.. kirjoitti:

        haluisin tietää paikan helsingistä mikä tekee niitä???tietääkö kukaa??

        suosittelen lämpimästi clip-oneja!! eivät rasita hiuksia ja näyttävät luonnollisilta, eivätkä klipsit näy!! kaveritkin on kehunu. tilasin ne hairtradelta ja ovat hyvälaatuiset! koko lysti maksoi postikuluineen vain 55 e!! mulla kestää n. 3 min. laittaa ne päähän. yleensä nukun niiden kanssa, eivät paina.omat hiukseni yltyvät olkapäille. suosittelen tytöille, jotka haluavat pitkät hiukset, jotka eivät rasita omia hiuksia ja jotka haluaa tosi halvalla, mutta hyvälaatuiset hiukset!! itse olen käyttänyt näitä jo pari kuukautta ja ovat vieläkin kuin uudet, suosittelen!!


        PS. ILOVE MY HAIR ♥


      • Saarenmaan Maija
        laura.-.. kirjoitti:

        haluisin tietää paikan helsingistä mikä tekee niitä???tietääkö kukaa??

        saa ainakin täältä www.heavenlynails.fi
        Minulle laitettiin alle ompelemalla kaksi kiskoa ja päällysosaan sineteillä.
        Nää pidennykset on ihanat!


      • Tiina-Kaisa
        laura.-.. kirjoitti:

        haluisin tietää paikan helsingistä mikä tekee niitä???tietääkö kukaa??

        Itse otin pidennykset Tuusulassa. Asun kyllä itse Helsingissä mutta ei se Tuusula ihan perällä ole :)).
        Otin HairTalkin teippitekniikalla ja olen tykännyt tosi kovaa. Teipit pehmoisia ja joustavia ja hius aitoo hiusta.
        Tekiä on mielestäni osaava ja vieläpä mukava ja välittää oikeesti asiakkaistaan.
        Osoitteen löysin täältä palvelut -puolelta (parturit- kampaajat).
        Kyseiseltö tyypiltä ostin myös tuotteita.
        Voin suositella!


      • matiedan
        laura.-.. kirjoitti:

        haluisin tietää paikan helsingistä mikä tekee niitä???tietääkö kukaa??

        ompelupidennyksiä tekee ainakin heavenlynails.


    • ......

      Hiusket ei tavallaan ohene, vaan hiuksia lähtee 100 joka päivä, vaikei olisi pidennyksiäkään. Ja jos on esim. sinetit, ne hiukset ei pääse lähtemään vaan jää "roikkumaan". Joten kun sinetit otetaan pois, kaikki ne tavalisesti lähteneet hiukset lähtevät nyt kerralla. Ei ihme, että omat hiukset tuntuvat ohuilta.
      Ja toinen syy on se, että kun on pidennyksien aikana tottunut paksuihin, pitkiin hiuksiin. Ja yhtäkkiä niitä ei olekaan.

      • sinettipidennyksiinhurahtanut

        Mietin, onkohan sinettipidennyksen ottajalla ollut ollenkaan realistiset käsitykset pidennyksestä?

        Kun sinetit laitetaan, pitäisi aina sopia tarkastuskäynti kampaajalle. Kampaaja tarkistaa sinettien pysyvyys sekä oikean hoito. Vaikka pidennystä hoitaisi oikein, omia hiuksia irtoo, koska niiden kuuluukin irrota. n 100 hiusta per päivä. Luonnollisesti irronneet hiukset eivät jääkään harjaan tai putoa pois vaan ne jäävät roikkumaan sinetteihin.

        Ajan myötä nämä alkavat solmuuntua ja pahimassa tapauksessa huovittua. Etkö käy kampaajalla tarkastuttamassa pidennystäsi säännöllisesti?

        Itse käyn tarkastuskäynneillä, jossa irronnutta hiusta poistetaan sinetin ympäriltä eikä huovuttumista pääse tapahtumaan.

        Hoitola (heavenlynails), joka hiukseni laittoi simply natural-sineteillä, tarjosi heti aikaa tarkastukselle ja suositteli säännöllisiä tarkastuskäyntejä.

        Kysy pidennyksen laittajalta, jos hän voisi sinun kanssasi jutella ja näytä hänelle pidennyksesi.

        Totta on toki se, että sinetit tulevat lopulta esiin kun ne ovat olleet kuukausia, mutta voithan aina asennuttaa ne uudelleen. Niin minulle tehdään. Kun huoltoaika tulee, niin sinetit irrotetaan ja asennetaan uudelleen paikoilleen uusien keratiinisinettien kanssa. Ja aina on päässä kuin uudet hiukset.

        Ota pidennyksen laittajaan yhteyttä, jos hän on ollut ammattilainen, hän varmasti tarjoaa sinulle apuaan.


      • Pidennystä vailla

        http://www.dreamhair.fi/78,clip-on-4-os-40cm-613-.html

        ^---- Voiko edellä mainitusta linkistä olevia hiustenpidennyksiä värjätä ?

        Olen ajatellut ottaa hiustenpidennykset , ja nuo vaikuttais ihan laadukkailta ja hyviltä.. (?)


      • HD08
        Pidennystä vailla kirjoitti:

        http://www.dreamhair.fi/78,clip-on-4-os-40cm-613-.html

        ^---- Voiko edellä mainitusta linkistä olevia hiustenpidennyksiä värjätä ?

        Olen ajatellut ottaa hiustenpidennykset , ja nuo vaikuttais ihan laadukkailta ja hyviltä.. (?)

        Voi kyllä värjätä aitoa hiusta olevia hiustenpidennyksiä, mutta ei vaaleammaksi. Ja kun värjää niin on oltava KEVYTväri, ei kestoväri!!


    • Soffa_

      ...huh huh mitä tekstiä tuli never againilta!!! Itsellä ollut muutamaankin otteeseen pidennykset ja olen ollut todella tyytyväinen.

      Tottakai omat hiukset tuntuu poiston jälkeen ohuilta, kun hiuksia on lähtenyt, mutta kyllähän niitä lähtee muutenkin!! Ja jos pidennykset tehdään hyvin ja huolletaan hieman useammin kuin 4,5kk päästä, niin sinettejä EI tarvitse peitellä. Ehkäpä runsas hiusten oheneminen johtuukin siitäkin, ettei huolla niitä pidennyksiä sitten ollenkaan...

      • nen666

        Lueskelin tässä muiden mielipiteitä ja ajattelin kertoa omia kokemuksiani.
        Minulla oli ompelipidennykset noin 2 vuotta ja voin suositella niitä lämpimästi. aivan ihanat!
        eivät rasittaneet omaa hiusta ollenkaan, omat hiukset kasvoivat hurjaa vauhtia pidennysten alla ja noiden 2 vuoden aikana tilasimme kampaajani kanssa vain kerran uudet kutrit.. eli minusta edullisin vaihtoehto ja hiusystävällisin.
        Yhden vuoden pidin taukoa ja annoin omien hiusten kasvaa pitkälle selkään asti.. nyt on tullut leikeltyä hiukset takaisin olkapäille asti ja ajattelin ottaa teippipidennykset. sen takia teipit, koska en löydä omalta paikkakunnalta oikeastaan ketään joka tekisi yhtä hyvät ompelut ( harmi ;( )
        Niin ja ne ompelupidennykset maksoivat ensimmäisen kerran vain 320e ( pesu, laitto, 2 pakettii hiusta työ ) muutoin uusiminen tuntipalkan hintaan. :) :)


      • AnuHelsinki
        nen666 kirjoitti:

        Lueskelin tässä muiden mielipiteitä ja ajattelin kertoa omia kokemuksiani.
        Minulla oli ompelipidennykset noin 2 vuotta ja voin suositella niitä lämpimästi. aivan ihanat!
        eivät rasittaneet omaa hiusta ollenkaan, omat hiukset kasvoivat hurjaa vauhtia pidennysten alla ja noiden 2 vuoden aikana tilasimme kampaajani kanssa vain kerran uudet kutrit.. eli minusta edullisin vaihtoehto ja hiusystävällisin.
        Yhden vuoden pidin taukoa ja annoin omien hiusten kasvaa pitkälle selkään asti.. nyt on tullut leikeltyä hiukset takaisin olkapäille asti ja ajattelin ottaa teippipidennykset. sen takia teipit, koska en löydä omalta paikkakunnalta oikeastaan ketään joka tekisi yhtä hyvät ompelut ( harmi ;( )
        Niin ja ne ompelupidennykset maksoivat ensimmäisen kerran vain 320e ( pesu, laitto, 2 pakettii hiusta työ ) muutoin uusiminen tuntipalkan hintaan. :) :)

        Pidennyksiä ei saa irroitettaessa repiä niin, että se sattuu.
        Varovaisesti!!!
        Ja vaikka hius lähtisikin juurineen niin se kyllä kasvaa uudelleen. Lähteehän hiusta luonnollisestikin juurineen irti.
        Ei kannata siis huolestua.
        Ja pitäkää ihmeessä välillä vähän paussia pidennysten välillä.
        Pidennyskin on kuitenkin käsittely hiuksille ja kaikki käsittely jonkin verran kuluttaa.
        Kammatkaa varovaisesti ja älkää kammatko märkinä hiusta (-venyy ja rasittaa myös omaa hiusta)


    • jaejea

      Mulla ei sinällään ole mitään hiustenpidennyksiä vastaan, mutta olen kanssa kokenut tämän sinettien kanssa tappelemisen ja niihin hermostumisen.

      Moni kaverini on juuri kierteessä. Vaikka pidennys ei olisikaan pilannut omia hiuksia (toisilla on näinkin käynyt) niin moni on tavallaan jäänyt koukkuun siihen hiusten määrään ja oma tukka tuntuukin sitten ohuelta.

      Kyllä omat hiukseni voivat paremmin ilman pidennyksiä. Minulla oli pidennykset kerran. Ensin ne olivat tosi ihanat, mutta alkoi kismittää se, kun ei saanut kammattua tukkaa läpi, vaan ne sinetit siellä aina ottivat kiinni. tottakai harjasin luonnonharjalla ja hoidin hyvin hiuksia, mutta lopulta päässä oli pelkät sinetit, koska niistä lähti se lisätty hius ajan mittaa irti.

      En kyllä jaksaisi nähdä sitä vaivaa enää, ei ehkä ole ihan hintansa väärti. Minulla ei oma tukka mennyt pilalle, joten ainahan voi kokeilla, pääseehän niistä sitten eroon.

      Hyvä harjoittelu olisikin juuri tuollaiset clip on pidennykset, jotka voi ottaa itse pois vaikka yöksi. Niillä voisi sitten kokeilla miltä pidennykset tuntuvat. Teippipidennyksiä ja ommeltuja pidennyksiä on kanssa kehuttu.

      Nyt on itselle tullut se vaihe, että aito on kaunista. Minulla oli nuo pidennykset ja rakennekynnet jne. Kunnes tajusin, että mitä ihmettä, omat hiukset ovat ihan kauniit ja kynnetkin oikein sievät :)

      Kai se vaihe meillä useimmilla silti tulee vastaan, että pitää kokeilla kaikkea :)

      • lallale

        Heippa! mulle leikattiin lyhyt malli yhtiin kuvauksiin ja sen jälkeen ne on haitannut mua ja myös miettinyt hiustenpidennyksiä, mutta lukiessani ton, päätin etten halua ottaa, vaan parempi kasvattaa luonnollisesti pitkät ja maksut koska sellaset mulle kasvaa aika nopeasti, kun hiusten kasvu on aika tiivis ;P kiitoksia kertomuksestasi "hiustenpidennys never again" =)


      • ntiHeinäkesä
        lallale kirjoitti:

        Heippa! mulle leikattiin lyhyt malli yhtiin kuvauksiin ja sen jälkeen ne on haitannut mua ja myös miettinyt hiustenpidennyksiä, mutta lukiessani ton, päätin etten halua ottaa, vaan parempi kasvattaa luonnollisesti pitkät ja maksut koska sellaset mulle kasvaa aika nopeasti, kun hiusten kasvu on aika tiivis ;P kiitoksia kertomuksestasi "hiustenpidennys never again" =)

        Itse en laittaisi sinettejä, enkä mikroringejä. Kummatkin rasittaa omaa hiusta. Clip onit ei ainakaan mulla katko omia hiuksia. Sitäpaitsi ei tarvitse sitten koko ajan olla pidennysten kanssa kun haluaa vähän eri lookia itelleen. Kannattaa vertailla hintoja ja sitten sitä että paljon niissä paketeissa on sitä hiusta. Ainakin seuraavista paikoista saa pidennyksiä:

        rapulzenofsweden
        charmhair
        hairium
        kybershop
        hairtrade


      • laura!
        ntiHeinäkesä kirjoitti:

        Itse en laittaisi sinettejä, enkä mikroringejä. Kummatkin rasittaa omaa hiusta. Clip onit ei ainakaan mulla katko omia hiuksia. Sitäpaitsi ei tarvitse sitten koko ajan olla pidennysten kanssa kun haluaa vähän eri lookia itelleen. Kannattaa vertailla hintoja ja sitten sitä että paljon niissä paketeissa on sitä hiusta. Ainakin seuraavista paikoista saa pidennyksiä:

        rapulzenofsweden
        charmhair
        hairium
        kybershop
        hairtrade

        eli mulla oli noin vuosi sitten sinettipidennykset, ja oli tosi ihanat! ja kun otin pois, nin hiukset oli kasvanu eikä omat hiukset ohentuneet lähes ollenkaan! Nyt vuoden tauon jälkeen otan uudestaan pidennykset, ja odotan innolla että ne tipahtavat postiluukusta pian :) Musta tuntuu, että se on paljon kiinni yksilön omasta hiuslaadusta. Kaikille ei vain sovi pidennykset, se on harmillista. Clip onit oli myyös ihan jees, mutta todella rasittavat! Se taitaa olla utenkin kaikkein turvallisin tapa hiustenpidennyksiin.

        http://www.blackandwhite-laura.blogspot.com/
        kohta tulee kunnon postaus hiustenpidennyksistä :)


    • Todella onnellinen

      Itselläni teippi pidennukset tilattu diiva.fi:stä ja kampaajalla laitettu päähän tuli yli puolet halvemmaksi kun menis suoraan kampaajalle ja ostais hiukset sitä kautta. Asennus maksoi 50e vaan. Ja nyt teipit ovat olleet 4kk ja on aivan mahtavat edelleen kuukauden päästä Huolto ja samat hiukset vaan uudelleen vain teippi uusitaan. Todella halpa ja helppo.

    • adsda

      Sinetit pahin kokemus hiustenpidennyksissä., sen jälkeen en pidennyksiä ole halunnutkaan!!!

      -päänahka kutisi. hilseili
      -pidennykset aivan hilseessä, kun ne otettiin pois (tyvi)
      -takkuuntuivat omaan hiukseen nopeasti
      -aina sai olla harjaamassa, ettei takkuunnu, mutta kyllä vain
      -kallis laatuun nähden
      -painoi päänahkaa, kiristi, liikaa hiuksia!?
      -sinetit näkyivät vaihdellen.

      en suosittele! sinne meni 500 e. (kokopään pidennys)

      kasvattakaa mielummin oma hyvä tukka, tämän olen oppinut todellakin kaiken jälkeen...

    • tahtois kokeilla...

      onko oman hiuksen pituudella väliä jos laittais ommelpidennyksen?? mulla on nyt omat hiukset takaa lyhyet ja niissä on sellainen toinen puoli pitkä toinen lyhyt malli (takana on lyhimmät hiukset varmaan jotain viis senttiä??) niin olen miettinyt että jos saisi takaa ja toisen sivun pitkäksi kun tämä kasvatus operaatio ei ole tulosta tuottanut. ja olen ajatellut että ommelpidennys kuulostaa parhaimmalta. joten onko sillä väliä sitten kuinka pitkä oma hius on???

    • Self-remove

      Jos haluaa varmistaa, ettei kampaaja katko omia hiuksia, niin voi ottaa sinetit itse kotna pois. Näin minä ainakin teen. Irroitan sinetit varoen, ei takuulla katkeile omia hiuksia! Ja tämän voi tehdä esim parin viikon aikana, ei tarvitse ottaa kaikkia sinettejä kerralla.

    • cheeppari

      Itselläni oli hyväkuntoiset hiukset ja suhtkoht pitkät , no sitten muutinkin asumaan ulkomaille lämpimään ja hiukset huononi aivan kamalasti kun suoristin joka päivä , blondasin ja aurinko poltti. No ajattelin kun muutin suomeen takaisin että pidennykset pelastaa , tilasin netistä 100e kilpsi pidennykset , todella kauniit oli mutta hirvee homma laittaa esim. aamuna väsyneenä päähän... Ja ittelläni tuli pälvikaljua noiden klipsien takia , onneksi ei paljoa mutta kumminkin ja hiukset kärsiny kovasti ! onneks on kumminki ittelläni kesän aikana kasvanu kivasti hiukset , aattelin kumminkin ku sain vielä uudet halvat tekohiusta olevat pidennykset että käyn laittaa ne ompelemalla lettiin , se on minusta yksi ainut hyvä tapa mutta kampaajani sano että kyllä senkin hiuksia kuluttaa. Onneksi en kerennytkään kampaajalle eikä niitä laitettu päähän sekin lysti oisi maksanut 360e laitto että tänä iltana vielä päätin varmasti että pidennyksiä en päähän enään laita ! Omilla ihanilla luomu hiuksilla kannattaa olla. On nimittäin myös ruman näköstä kun klipsit , sinetit , teipit.. paistaa. toivon että tämä oma kokemukseni hyödyttäisi monia ! :)

    • Piccu clip-in

      Eli kaikki sinetit, tarrat ja muut ei minusta oo hyväksi hiuksille.
      Halpa ja hyvä vaihtoehto on clip-in pidennykset, jolloin omia
      hiuksia ei lähde ollenkaan, ja voi käydä ihan rauhassa
      suihkussa (ilman niitä), koska ne pestään helposti erikseen.
      Lisäksi ne otetaan yöllä pois, jolloin ne eivät kutita päässä
      kuten nuo muut.
      Vielä yksi plussa on, että clip-in: it on halvin vaihtoehto, eli ne
      maksaa noin. 50-200e.
      Ne säilyvät n.4 vuotta riippuen kulutuksesta.
      Itse tilasin englannista, hairtrade.com:ista, ja
      kaverini tilasi dream hairista, joka on suomalainen sivusto.
      OLEN TODELLA TYYTYVÄINEN LOPPUTULOKSEEN!
      Suosittelen kaikille noiden kidutusmenetelmien sijaan...

    • pitkä tuGGA

      Voi, miksi otit sinetit.. tekniikoita on monia ja pidennykset saa kiinni myös ilman keratiinia/liimaa/teippiä tms :-)

      pst. ja sulla irtoo joka ikinen päivä hiuksia, sillon kun sulla on pidennys päässä, irtohiukset jäävät sinettiin odottamaan irrotusta = näyttää että lähtee tuhottomasti tukkaa irrotettaessa.

    • ihan OK

      Itsellä on teippipidennykset olleet kesästä asti,
      eikä kovin helppoa ole. Ensimmäiseen huoltoon asti,
      joka oli 2 kuukautta teippien kiinnittämisestä. Mikään ei haitannut, kunnes nyt viime huollosta on kulunut 4kk ja pisimmillään osa teipeistä roikkuu korvien yläpuolella! Ainakin 10 pidennyskohtaa on tippunut pois. Kutittaa ja tuntuu ikävältä. Onneksi ensiviikolla laitetaan uudet pidennykset (puolta pidemmät) ja muuten hiukset värjätään!

      Pidennykset ovat ihan hyvä vaihtoehto sellaiselle,
      joka haluaa nopeasti melko pysyvää pitkää ja paksua hiusta.
      Itsellä hiukset kasvaneet n. 2 cm kesästä. Hiukset vain ei kasva!
      Voi johtua kylläkin siitä, että ennen teippejen ottoa poltin hiuksia
      lähes päivittäin suoristinraudalla
      koko kevään!

      Pidennyksetkin muuttuvat lopulta kiillottomaksi hampuksi,
      jos ei hoida kunnolla kosteuttavilla alkoholittomilla tuotteilla !
      Myös liika kuumennus ja kiinnityskohtien rasitus pilaa hiusta!

      • tukkajumala

        Kyllä ne teipit pitää irroittaa kokonaan kahden kuukauden välein ja laittaa kokonaan uudelleen.


    • tyhmyr

      olin tyhmä, totaalisen tyhmä laittaessani ITSE sinettipidennykset. En tiedä johtuuko nyt laittajasta, vaiko pidennyksistä yleensä, mutta äsken havahduin painajaiseen. Koko omien hiusten tyvi on yhtä takkua, eikä pidennykset ole olleet päässäni kuin tasan kuukauden! Nyt pelottaa, mitä tapahtuu nämä poistattaessani.... Tuleekohan minusta kalju... eei, en usko, mutta en pysty pidennysten takia kuvittelemaan miltä nämä näyttävät ilman pidennyksiä, enkä myöskään kuvittelemaan, miten saan tyven suoraksi. En siis suosittele sinettipidennyksiä, ainakaan omien kokemuksieni pohjalta.. Nyt varmaan olisi parasta päästä mahdollisimman nopeasti poistattamaan nämä. Noh, nukun ensin yön yli ja katson asiaa huomenna uusin silmin..

    • MJ

      Itselläni on ollut pari kertaa pidennykset sineteillä ja todella hyvät kokemukset molemmista kerroista! Samassa paikassa laitoin molemmila kerroilla. Tottakai joillekin ne taas eivät ollenkaan sovi ja samoin eri "valmistajissa" on eroja. Ainakin ne sinetit, joita omaan päähäni laitatin vaativat kunnon koulutuksen, jotta niitä saa edes tehdä ja täytyy sanoa, että lopputulos on sen muikainen! Itselläni hiukset eivät näyttäneet ns. "epäaidoilta" vaan ne sulautuivat kyllä tosi hyvin omaan tukkaan. Katsottiin kampaajan kanssa vielä muutamaa eri väriä pidennyksiin, kun omassakin tukassa on vähän eri sävyjä. Pidennysten hoitaminen vaati kyllä aikaa ja joskus kyllästytti, mutta oli ne niin upeat, että teki mielikin hoitaa! Suosittelen laatuun satsaamista. Maksaa varmasti vähän enemmän, mutta näyttää paremmalta ja itse pidin niitä molemmilla kerroilla yli sen 6 kk, joka on suositeltu pisin aika. Omat hiukset edelleen hyvässä kunnossa, joten varmasti laitan uudet kun saan vähän säästettyä. :-D

    • mariannahhe

      VAROITUS!! Älkää tilatko dreamhairiltä tukkaa!!!!!!! Meni rahat ja omatukka pilalle =( Kyllä vi...taaa!!!!!

    • KySsÄ

      Moi voitteko vastata näihin!
      1.mikä on halvin hiuspidennyssivu netis josta saa clip on pidennykset?
      2.kuinka paljon hiupid. maksaa?
      pliis vastatkaa!!

    • vittu

      mul oli clip-on pidennykset ja tadaa ne tippu yks päivä pois ku olin junassa. Ei siis yhtään noloa:)

    • se,fjdklgsjdlgjfdljg

      jos jouduit kerta piilottelemaan sinettejä, olivatko ne niin alhaalla että ne alko näkyä ? mietin tässä vaan että kannattaa välillä nostatuttaa sinettejä ylemmäs;)

    • tahmatassu

      Hei!

      Itsekin olen haaveillut joskus pidennyksistä, vielä joskus se ajatus putkahtaa jostain mieleeni että jos nyt kuitenkin edes kuukaudeksi otan?
      Mutta sitten tajusin että omat hiukset ei kestäisi sitä ollenkaan. Ovat hyvässä kunnossa (olen parantanut hiuksien kuntoa huomattavasti kasvatusprojektin takia.) Mutta silti niin hennot hiukset, että en usko että näistä olisi mitään jäljellä sen jälkeen.
      Mutta nyt kun hiukset ovat kasvaneet niin kaikki luulevat että minulla on pidennykset. :O Ärsyttävää. -.-
      Hiukset ovat siis puoleen selkään ja kyllä kannatti odottaa mielummin kuin että suinpäin olisin pidennyksiä mennyt ottamaan. : )

      Kasvatusta ainakin 1,5 vuotta vielä luvassa niin sitten olen tavoitteessani. : )
      Kaikilta pitkähiuksisilta kavereilta muuten kysytään koko ajan että missä on käynyt ottamassa pidennykset ja se kismittää kovasti. Se että jollain on alaselkään asti hiukset, ei aina tarkoita sitä etteivätkö ne olisi omat. Ja pidennykset huomaa, ainakin jos tarkempaa kattoo. Et ottakaa se silmä käteen ja kattokaa. : D

    • :)

      Tiedättekö te että kestääkö 100% aidon hiuspidennykset värjäämistä ?

    • aiprjg

      voi kestää muttei välttämättä kestä. PIdennyshiukset on värjätty erilaisilla kemikaaleilla kun mitä käytät omassa tukassa ja joskus varsinkin kaupan värien kanssa voi tulla yllättäviä reaktioita jos ne panee pidennyshiukseen.

    • Hiustupsu

      Olen tehnyt aitohiuspidennyksiä 14 vuotta ja pitänyt itse pidennyksiä 17 vuotta. Monenlaisia tekniikoita on tullut vastaan ja omilla hiuksillakin olen aina välillä joitakin kuukausia. Esimerkiksi isojen värinvaihtojen yhteydessä(esim tummasta platinaan) "tuuletan päätä" jonkin aikaa:-)

      Minulla on aika vankka kokemus nimenomaan sinettipidennyksistä, ja voin suositella sinettipidennyksiä kaikille joilla on ns. normaalit hiukset. Hentohiuksisille tai ankaraa blondaamista suosiville en välttämättä lähtisi hiustenpidennyksiä edes tekemään, siinä on riskinsä.

      Järkevä vaihtoaika on VAIN 3kk, ellei asiakas käy valillä "huollossa" jossa rastoittumiset ja muut ongelmat havaitaan ajoissa. Yleensä mitään ongelmia ei tule jos kampaaja on ammattilainen ja tietää mitä tekee. Keikenlaisia kokemuksia on minullakin alkuajoilta, enkä itse laitattaisi hiustenpidennystä kuin ykköspaikoissa tai hiustukun omassa kampaamossa. Mielestäni halpaa ja hyvää vaihtoehtoa ei tässäkään asiassa ole.

      Hiustenpidennyksen värjäämisestä sanoisin, että kampaajien tuotteet ovat hellävaraisimpia koska niissä on mahdollisuus säätää hapetteen vahvuutta, esimerkiksi "kaupan kevyt väri" ei ole kuluttajan käsissä aina "kevyt väri". Ja pidennyshiusten vaalentamista en suosittele missään nimessä, niin hyvää aitohiusta ei ole olemassakaan. Kaikki pidennyshiukset käyvät läpi pitkän käsittelyprosessin eivätkä ole enää samaa tavaraa mitä päästä kasvaa.

      Ja varoituksen sana, en luottaisi minkään nettikaupan tarjoamaan aitohiustuotteen laatuun ilman hyvää taustatietoa ja jonkinlaista vakuutta merkin/firman luotettavuudesta. Hius voi pakettia avatessa olla kiiltävä ja hieno kuluttajan silmissä, ja kenties sitä vielä parin pesunkin jälkeen mutta kun riittävä määrä kemikaaleja huuhtoutuu pois voi olla luvassa huikeä yllätys:-((((

      Paras tulos saadaan kun pidennys otetaan sellaisen kampaajan käsittelyssä joka edustaa jotain luotettavaa ja isoa hiustenpidennysmerkkiä ja tekee työn alusta loppuun oikealla menetelmällä, näin ollen työllä on myös takuu.

    • Hiustupsu

      .....ja vielä pari sanaa sinettipidennyksen poistamisesta. Kun sinetit poistaa ammattilainen joka osaa asiansa työ ei missään nimessä ole asiakkaalle kivuliasta, eikä tuhoa hiuksia! Ja suosittelen että pidennyksen poiston suorittaa sama kampaaja joka on sinetit laittanut, näin poistoaine on oikea ja tekniikka hallussa.

      Pidennyksen jälkeen päänahkaan ei kuulu jäädä kaljulänttejä, ei rastoja ei saksittuja tynkähiuksia. Oikein tehty ja oikein poistettu sekä kotona hyvinhoidettu pidennys ei tuhoa omaa hiusta.

      Itse olen poistanut satoja pidennyksiä kampaajantyössäni ja oikeilla välineillä se sujuu ongelmitta. Aikaa kyllä kuluu jos asiakas on pitänyt pidennysta yli suositellun ajan tai esimerkiksi nukkunut kosteilla hiuksilla (mikä on kotihoidossa yksi pahimpia virheitä), mutta en ole tavannut niin pahoja takkuja etten olisi varovaisella selvityksellä saanut niitä auki. Jos kampaaja repii tukkaa poistaessaan sinettejä, on hänellä aivan väärä ote hommaan!

    • adsa89

      Hiustupsu
      27.8.2012 00:07
      0
      Sulje
      .....ja vielä pari sanaa sinettipidennyksen poistamisesta. Kun sinetit poistaa ammattilainen joka osaa asiansa työ ei missään nimessä ole asiakkaalle kivuliasta, eikä tuhoa hiuksia! Ja suosittelen että pidennyksen poiston suorittaa sama kampaaja joka on sinetit laittanut, näin poistoaine on oikea ja tekniikka hallussa"

      Tästä olen erimieltä, ja varmasti aika moni muukin henkilö. repiminen sattuu aina, ja joskus se on pakko tehdä; sinetit liian tiukassa, huopaantuneet, liimaa ympäriinsä yms.
      Sama teippien kanssa.

      Teipit otin ja annoin olla kuukauden, mutta enää en ota.. onneksi on clip-onit varastossa, ja niitä aion käyttää. Pidennykset saavat jäädä.

      • Hiustupsu

        Siis väitätkö todella että on pakko repiä pidennyksen poistossa asiakkaan hiuksia? Aika uskomatonta, mutta ehkä sinulle normaalia.


        Lähtökohtana minulla oli ajatus että kun pidennys on tehty oikein, hoidettu asianmukaisesti ja sinetit eivät ole vanuneet päässä liian kauan (3kk eteenpäin riskit moninkertaistuvat, riippuu tietysti hiuslaadusta paljon!) sen poisto ei ole kivuliasta.


        Jos tukka on huopaantunut sitä pystyy avaamaan melko tehokkaasti kun ensin poistaa poistoaineella ja pihdeillä sinetin ja sen jälkeen alkaa piikkikammalla avata takkua sen laidoilta. Terkoitan normaalia hiuksen tyveen muodostunutta "rastamaista" takkua jossa on pidennyksen käytön aikana irronneita hiuksia. Jos ei millään edisty voi takun varovasti saksella halkaista mutta mielellään aloitan saksimisen varovasti kivikovan takun reunasta näin ei leikata asiakkaalle tynkäkohtia päähän.

        Mutta edelleen korostan että pidennys joka on oikein tehty ei ole kivikovissa takuissa tai rastamatossa kun asiakas tulee poistoon!


        Mainitset että "liimaa on ympäriinsä" siinä onkin ongelman ydin, liimaa ei pidä olla ympäriinsä. Silloin työtä ei ole tehty oikein. Tällöin poisto varmasti onkin kivulias, asiakkaan omat hiukset tuhoutuvat ja käsittelystä seuraa aivan varmasti totaalinen "mallinmuutos" käsittely. Tämän jälkeen ei varmasti pidennyksistä jää hyvää muistoa.


        Yllä ihmiset ovat kertoneet että hiustenkasvatus on epäonnistunut ja oma tukka on huonontunut. Yritin mahdollisimman selkeästi juuri selittää mikä tähän voi johtaa, ja oikein tehtynä pidennys ei tuhoa omaa hiusta eikä pilaa asiakkaan hiustenkasvatus projektia. On aivan samasta asiasta kyse kuin esimerkiksi huonosti tehty hampaiden juurihoito! Kun työ tehdään huonosti/väärin on lopputulos kivulias ja aiheuttaa kohtuutonta murhetta.


    • adsa89

      Hiustupsu
      27.8.2012 19:53
      -2
      Sulje
      Siis väitätkö todella että on pakko repiä pidennyksen poistossa asiakkaan hiuksia? Aika uskomatonta, mutta ehkä sinulle normaalia."

      Ehkä hoidettavanasi on sitten ollut vain hiustenpidennyksiä, jotka ovat pysyneet (mitenköhän??) todella hyvässä kunnossa ilman, että poistovaiheessa etenkään sinettien kanssa ole tarvinnut repiä ollenkaan hiuksia.

      Todella moni ihminen tietää, miten pidennykset, etenkin se poistovaihe, tuhoaa omia hiuksia. Sinä (kampaajana??) varmasti, yrität väittää toista, niin minäkin yrittäisin, olisihan kyse elinkeinostani jolla haluan asiakkailta rahaa ja vaikka pimittämälläkin asioita, miten hiukset tuhoutuvat.

      Vahingoittamatonta pidennysmenetelmää ei olekaan, jos niin väität, niin ihmettelen. Mutta onhan kyse kampaajien elinkeinosta.



      "Jos tukka on huopaantunut sitä pystyy avaamaan melko tehokkaasti kun ensin poistaa poistoaineella ja pihdeillä sinetin ja sen jälkeen alkaa piikkikammalla avata takkua sen laidoilta. Terkoitan normaalia hiuksen tyveen muodostunutta "rastamaista" takkua jossa on pidennyksen käytön aikana irronneita hiuksia"

      Niimpä. Juuri tuonkaltaista se on.

      "OIKEIN TEHTYNÄ" pidennys ei pilaa asiakkaan omaa tukkaa. Ompas sitten paljon väärin tehtyjä pidennyksiä, kuten yltä voi lukea ketjusta ja kuulla vielä muualtakin.

    • annnamaijaliisa

      käytäisite ihmiset clipsi-pidennyksiä :) helppo laittaa ja ottaa pois eikä rasita omaa tukkaa läheskään niin paljoa kun nämä teidän sinetit.

    • Muikkis

      No just niin hei. Tilasin juuri myday.fi:stä upeat 55 senttiset clipsit koko päähän. Aivan mahtavat. Keskivaalea. Saa illalla pois. Eikä koskaan tunnu, että olis karvahattu päässä.
      Menkää katsomaan. Se on verkkokauppa ja niillä on muutakin kivaa. Hinta ei päätä huimaa. Pitkän tukan saa 129 eurolla.

    • linnea

      minulla on teippipidennys, kyllä sen hoitaa jaksaa, jos irtoaa niin vaihtaa teipin, mutta totta, omat hiuksethan niitä teippipidennyksiäkin kannattelee että ohenee oma siinä sivussa :DD

    • Chrissom

      Mulla oli hiustenpidennykset parisen vuotta, samoja käytin ja tosi hyvin pysy. Otin ne sitte kokonaan nyt pois ja oma hius on paksu ja hyväkuntoinen tämänkin jälkeen. Olen kyllä hiustenpidennyksien kannalla itse :) En kyllä sulje poiskaan sitä mahdollisuutta että joillekin hiustyypeille ei sitten vain sovi hiustenpidennykset. Ken tietää (:

    • iin4

      mulla on ollu pidennykset vuoden eikä mulla oo mitään valittamista :O
      Tietenki ne on välillä ärsyttävät päässä ja vähän väliä tarvii miettiä että näkyyks ne sitten vai ei.. mut ne ei oo kyllä vahingoittanu mun hiuksia tai mitään !!
      Mulla on siis tosiaan aina ollu klipsi pidennykset

    • kyselijä--

      Kukaan kokeillut kampaajan laittamia proclip pidennyksiä? uusi menetelmä

    • Järkyttynyt

      VAROITUS!!! Älkää missään nimessä ostako hiusta The look nimisestä liikkeestä helsingissä!!!! Myyvät niin huonolaatuista hiusta ja väittävät aidoksi hiusnauhaksi!! hävetkää!!!!

    • Mistä hyvää hiusta?

      Kokemusta minlullakin tuosta The look paikasta!! en suosittele!! saattavat pulittaa yli150e huonosta hiusnipusta ja kun menee valittamaan 2 viikon jälkeen että nyt ovat myyneet paskaa niin he sepittelevät ihan omia väittävät omaksi syysi ja yrittävät myydä lisää hiusta!

      Sama on dimoran liikkeessä, 200e hunosta takkuuntuvasta hiuslisäkkeestä... samaa paskaa laatua kun rapunzelin 60e hiusnauha!

      Miten kukaan ei täällä myy oikeasti hyvää hiuspidennysnauhaa! ja miksi pitää kusettaa.

    • kiinnostunut4

      Hiustupsu: missäpäin teet pidennyksiä ja millä hinnalla? :)

    • erämies666

      hyviä hiustenpidennyksiä myytävänä iisalmessa vasikan kivespussin karvoista!

    • tuuliaaq

      helpoiten pääsee ku ottaa vaan clip-on pidennykset, saa nopeesti päähän niillä klipseillä ja nopeesti pois eikä vahingoita mitenkää omaa hiusta(: mulla ollu suunnillee vuoden ja tyytyväinen oon. omat oon hankkinu ebay:stä ja sieltä saa hyvälaatusta! ei tietenkää kannata niitä viiden euron juttuja tilata mut 30e sain ite tosi hyvät ja laadukkaat clip-on pidennykset:)

    • vastuu painaa

      Kenellä on omat hiukset kärsineet ja kenellä taas ei.
      Asia on täysin kiinni hiuslaadusta. Huokoiset hiukset ei kestä sinettien ja teippien poistamista, koska liima on imeytynyt syvälle huokoiseen hiukseen, eikä lähde suosilla pois, joten lisäkehius täytyy poistaa väkivalloin.
      Hyvänlaatuinen hius taas kestää poiston.
      Kampaajan on sanottavakin asiakkaalleen, että ei suosittele pidennyksiä/tuuhennuksia, jos asiakkaan hiukset ovat huokoiset.
      Kampaajalla on vastuu tekemästään työstä. Niin rahanahne ei pidä olla, että värkkää pidennykset hiuksiin, joiden arvelee kärsivän niiden poistosta.

    • Kampaaja_

      Vanha ketju, mutta tuli googlaillessa vastaan.

      Niinkuin joku aiemmin kirjoittikin, niin hiuksia lähtee normaalisti n. 100kpl päivässä. Sinettien kanssa ne normaalisti irronneet hiukset jäävät roikkumaan sinetteihin, ja putoavat pois vasta pidennysten poiston yhteydessä.

      Sinetit voivat vauroittaa omia hiuksia jos niitä pitää liian kauan. 3-4kk on sopiva aika. Eli tuon ajan jälkeen pitäisi poistaa pidennykset ja laittaa uudet.
      Kummallista, ettei ap:n kampaaja kertonut kauanko niitä saa pitää päässä.

    • Anonyymi

      Sain kasvatettua omat hiukset vahvoiksi ja pitkiksi polkkatukkamallista sinettipidennysten avulla. Hiukset olivat laadukasta slaavihiusta, jotka palvelivat 2 vuotta hyvin. Edelleen pidennykset ovat siinä kunnossa, että niitä voisi käyttää.
      Toki hoidin niitä hyvin, vaati kosteuttavia tuotteita ja saunassa aina pyyhe päässä.

      Helpot ja huomaamattomat olivat päässä, ei tarvinnut peitellä, koska sinetit olivat todella pienet, eivätkä rastoittuneet mitenkään. Kokemusta on toisenlaisista sinettipidennyksistä 20 vuoden takaa, joissa ei yhtä hyvä kokemus.


      Nämä otin Ulvilassa Kullaan kampaa.ossa Terhiltä. Osasi katsoa minkä kokoiset sinetit laitettiin, ettei rasittanut omaa hiusta. Huolto oli 3-4kk välein.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      60
      3110
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      546
      2967
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      37
      2155
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      49
      1972
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1805
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      304
      1781
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1542
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      99
      1267
    9. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      63
      1208
    10. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      22
      1172
    Aihe