Olisko raadilla kokemusta bmv kuusisylinterisestä sisäperäkoneesta, siis hyvät ja huonot puolet sekä kestävyys ja toimivuus.
BMV 6-sylinterinen
5
1589
Vastaukset
- Lauri
Ei mitään isompaa ongelmaa. Nyt viimeksi jäi toinen kaasarin kurkku auki ja tyhjäkäynti oli turhan korkea. Pitää viedä kaasutin huoltoon kaasutinexpertille. Helppo kone huoltaa ja kun auton mottori niin osia löytyy. Ainoastaan perä on hiukan ongelma, osia saa niin paljon kun haluaa, mutta on vähän hintavia. Omassa nivel pitää ääntä, mutta talven aikana mittaan sen ja pistän jonkin auton nivelen, kun näin on tehty aikaisemminkin. Multa löytyy huoltokirjat, moottoriin niin kuin peräänkin. Periaatteessa moottoria et saa loppumaan, jos huollat säännöllisesti.
Lauri
Varaosia:
BMW Marine Boorsmotoren
M.u.S Yachtport
Inhaber:F.Maier
Luftpoldstr. 30
82152 Krailling/Munchen
Germany
Tel: 49-89-811 15 08
Fax: 49-89-811 20 67
http://www.bmwmarinemotoren-service.de/
Muita www-sivuja
http://www.bmwmarine.net/index.html
http://www.bmwmarine.org/customerboats/customerboats.htm
http://www.marineengine.com/manuals/
Pakosarjan kumintekijä:
Reka Kumi Oy, puh 02-8230500; www.rekarubber.com.- huoltoako
Ihmettelen väitettä, ettei konetta saa ajamalla loppuun.
Kaikilla koneilla on käyttöikä, joka johtuu puhtaasti kulumisesta. Männänrenkaat/ sylinterit, kansi/venttiileineen/koneistoineen, kiertokanget/akselit ym. sisältävät liukupintoja, jotka kuluvat. Koneen hyvä huolto ei kulumista estä. Korkeintaan hidastaa. Jossain vaiheessa moottori on pakko peruskorjata. - Kake
huoltoako kirjoitti:
Ihmettelen väitettä, ettei konetta saa ajamalla loppuun.
Kaikilla koneilla on käyttöikä, joka johtuu puhtaasti kulumisesta. Männänrenkaat/ sylinterit, kansi/venttiileineen/koneistoineen, kiertokanget/akselit ym. sisältävät liukupintoja, jotka kuluvat. Koneen hyvä huolto ei kulumista estä. Korkeintaan hidastaa. Jossain vaiheessa moottori on pakko peruskorjata.Kyllä näkyy, ettei ole tullut
hankittua työkokemusta
korjaamoelinkeinojen puolelta ?
Mitä jos seuraava sukupolvi ...... ! - heh
Kake kirjoitti:
Kyllä näkyy, ettei ole tullut
hankittua työkokemusta
korjaamoelinkeinojen puolelta ?
Mitä jos seuraava sukupolvi ...... !Nyt en taas ymmärtänyt mitä tarkoitit tuolla, ettei ole työkokemusta.
Faktaa on kuitenkin se, että autojen moottoreita ei enää peruskorjata niin kuin 60- ja 70- ja ehkä vielä 80-luvullakin. Monista syistä johtuen nykyisin moottori kestää sen minkä korikin ja moottorikoneistamot ovat panneet lappuja luukulle tai ryhtyneet tekemään muita töitä. Venemoottoreihinkin tulee yleensä niin vähän käyttötunteja, ettei kuluminen aiheuta ongelmaa. Toki sitten korroosio yms. aiheuttavat harmia.
Niin ja eihän kaikki voi olla korjaamolla töissä, pitäähän jonkun maksaakin korjaajien työt. - Lauri
huoltoako kirjoitti:
Ihmettelen väitettä, ettei konetta saa ajamalla loppuun.
Kaikilla koneilla on käyttöikä, joka johtuu puhtaasti kulumisesta. Männänrenkaat/ sylinterit, kansi/venttiileineen/koneistoineen, kiertokanget/akselit ym. sisältävät liukupintoja, jotka kuluvat. Koneen hyvä huolto ei kulumista estä. Korkeintaan hidastaa. Jossain vaiheessa moottori on pakko peruskorjata.Moottoria veneessä ei saa ajamalla loppuun, vain väärä käyttö ja huollon laiminlyönti saa moottorin loppuun ennakkoon. Auton moottori kestää yli 7000h käyttötuntia jos huollot on tehty oikein. Lentokonemoottorin max. käyntiaika on 3000h ja sen jälkeen se menee vaihtoon, vaikka mitään vikaa ei olisikaan. Veneessä on taas suurempi huoli seisokkiajan aiheuttama korroosio. Esim. Lentokonemoottorit suojarasvataan seisokin ajaksi. Öljyt vaihtoon ennen seisokkia, niin rikki ei raiskaa. Rikkihän muuttuu veden kanssa rikkihapoksi. Tuosta 7000h kun jaat vuosittaisella ajomäärälläsi, niin saa kuinka monta vuotta pitäisi kestää. Mulla on lekossa 1972 vuosimallia moottori, tunteja 1800 ja hyvässä iskussa edelleen. Mutta se huolletaankin säännöllisesti, öljyt 50h välein. Ja lekon moottoria huudatetaan nousussa täysillä, eli joutuu kovemmalle kuin veneen moottori.
Silleen...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kela valvoo lasten tilejä.
Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen2592820Nainen, tervetuloa
Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit121905- 1251676
TTK-tähti Saana Akiola paljasti tv-ohjelmassa tapahtuneen ahdistelun
Olisko pitänyt suunnitella ulostulo paremmin? Nyt lehdet soittelevat kaikki 8 läpi ja kuusi sanoo ettei koskenut häntä.181564Elisa laskuttaa jo sähköpostilaskusta erikseen euron
Paperilaskuista on otettu lisämaksua jo ajat sitten, mutta nyt Elisa ottaa euron siitä että lähettävät sähköisen laskun981414Oho! Susanna Laine kohtasi epäonnea lomareissulla Italiassa - Avaa tilannetta: "Vähän sahaavaa..."
Ou nou! Tsemppiä kuitenkin loppulomaan Italiassa, Susanna Laine ja mahdollinen seuralainen! Lue lisää ja katso kuvat:71240Väliämme on noin 6 km
Niin lähellä ja niin kaukana. Sinä olet kotona, minä olen kotona. Olet jo unessa. Mutta kun herään, olet jo töissä ja vä91003- 61968
Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."
Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s2963- 56948