BMV 6-sylinterinen

Bensakone

Olisko raadilla kokemusta bmv kuusisylinterisestä sisäperäkoneesta, siis hyvät ja huonot puolet sekä kestävyys ja toimivuus.

5

1588

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lauri

      Ei mitään isompaa ongelmaa. Nyt viimeksi jäi toinen kaasarin kurkku auki ja tyhjäkäynti oli turhan korkea. Pitää viedä kaasutin huoltoon kaasutinexpertille. Helppo kone huoltaa ja kun auton mottori niin osia löytyy. Ainoastaan perä on hiukan ongelma, osia saa niin paljon kun haluaa, mutta on vähän hintavia. Omassa nivel pitää ääntä, mutta talven aikana mittaan sen ja pistän jonkin auton nivelen, kun näin on tehty aikaisemminkin. Multa löytyy huoltokirjat, moottoriin niin kuin peräänkin. Periaatteessa moottoria et saa loppumaan, jos huollat säännöllisesti.

      Lauri

      Varaosia:
      BMW Marine Boorsmotoren
      M.u.S Yachtport
      Inhaber:F.Maier
      Luftpoldstr. 30
      82152 Krailling/Munchen
      Germany
      Tel: 49-89-811 15 08
      Fax: 49-89-811 20 67
      http://www.bmwmarinemotoren-service.de/

      Muita www-sivuja
      http://www.bmwmarine.net/index.html
      http://www.bmwmarine.org/customerboats/customerboats.htm
      http://www.marineengine.com/manuals/

      Pakosarjan kumintekijä:
      Reka Kumi Oy, puh 02-8230500; www.rekarubber.com.

      • huoltoako

        Ihmettelen väitettä, ettei konetta saa ajamalla loppuun.
        Kaikilla koneilla on käyttöikä, joka johtuu puhtaasti kulumisesta. Männänrenkaat/ sylinterit, kansi/venttiileineen/koneistoineen, kiertokanget/akselit ym. sisältävät liukupintoja, jotka kuluvat. Koneen hyvä huolto ei kulumista estä. Korkeintaan hidastaa. Jossain vaiheessa moottori on pakko peruskorjata.


      • Kake
        huoltoako kirjoitti:

        Ihmettelen väitettä, ettei konetta saa ajamalla loppuun.
        Kaikilla koneilla on käyttöikä, joka johtuu puhtaasti kulumisesta. Männänrenkaat/ sylinterit, kansi/venttiileineen/koneistoineen, kiertokanget/akselit ym. sisältävät liukupintoja, jotka kuluvat. Koneen hyvä huolto ei kulumista estä. Korkeintaan hidastaa. Jossain vaiheessa moottori on pakko peruskorjata.

        Kyllä näkyy, ettei ole tullut
        hankittua työkokemusta
        korjaamoelinkeinojen puolelta ?

        Mitä jos seuraava sukupolvi ...... !


      • heh
        Kake kirjoitti:

        Kyllä näkyy, ettei ole tullut
        hankittua työkokemusta
        korjaamoelinkeinojen puolelta ?

        Mitä jos seuraava sukupolvi ...... !

        Nyt en taas ymmärtänyt mitä tarkoitit tuolla, ettei ole työkokemusta.

        Faktaa on kuitenkin se, että autojen moottoreita ei enää peruskorjata niin kuin 60- ja 70- ja ehkä vielä 80-luvullakin. Monista syistä johtuen nykyisin moottori kestää sen minkä korikin ja moottorikoneistamot ovat panneet lappuja luukulle tai ryhtyneet tekemään muita töitä. Venemoottoreihinkin tulee yleensä niin vähän käyttötunteja, ettei kuluminen aiheuta ongelmaa. Toki sitten korroosio yms. aiheuttavat harmia.

        Niin ja eihän kaikki voi olla korjaamolla töissä, pitäähän jonkun maksaakin korjaajien työt.


      • Lauri
        huoltoako kirjoitti:

        Ihmettelen väitettä, ettei konetta saa ajamalla loppuun.
        Kaikilla koneilla on käyttöikä, joka johtuu puhtaasti kulumisesta. Männänrenkaat/ sylinterit, kansi/venttiileineen/koneistoineen, kiertokanget/akselit ym. sisältävät liukupintoja, jotka kuluvat. Koneen hyvä huolto ei kulumista estä. Korkeintaan hidastaa. Jossain vaiheessa moottori on pakko peruskorjata.

        Moottoria veneessä ei saa ajamalla loppuun, vain väärä käyttö ja huollon laiminlyönti saa moottorin loppuun ennakkoon. Auton moottori kestää yli 7000h käyttötuntia jos huollot on tehty oikein. Lentokonemoottorin max. käyntiaika on 3000h ja sen jälkeen se menee vaihtoon, vaikka mitään vikaa ei olisikaan. Veneessä on taas suurempi huoli seisokkiajan aiheuttama korroosio. Esim. Lentokonemoottorit suojarasvataan seisokin ajaksi. Öljyt vaihtoon ennen seisokkia, niin rikki ei raiskaa. Rikkihän muuttuu veden kanssa rikkihapoksi. Tuosta 7000h kun jaat vuosittaisella ajomäärälläsi, niin saa kuinka monta vuotta pitäisi kestää. Mulla on lekossa 1972 vuosimallia moottori, tunteja 1800 ja hyvässä iskussa edelleen. Mutta se huolletaankin säännöllisesti, öljyt 50h välein. Ja lekon moottoria huudatetaan nousussa täysillä, eli joutuu kovemmalle kuin veneen moottori.

        Silleen...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      74
      3520
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      2942
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      25
      2830
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2718
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      22
      2624
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2425
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      237
      2024
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1857
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      42
      1763
    10. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      160
      1684
    Aihe