AA
A A A
Opastus ja palaute
liity jäseneksi!

 /   /  /  / BMV 6-sylinterinen

BMV 6-sylinterinen

5 Vastausta 1 539 Lukukertaa
Olisko raadilla kokemusta bmv kuusisylinterisestä sisäperäkoneesta, siis hyvät ja huonot puolet sekä kestävyys ja toimivuus.

BMW

Ei mitään isompaa ongelmaa. Nyt viimeksi jäi toinen kaasarin kurkku auki ja tyhjäkäynti oli turhan korkea. Pitää viedä kaasutin huoltoon kaasutinexpertille. Helppo kone huoltaa ja kun auton mottori niin osia löytyy. Ainoastaan perä on hiukan ongelma, osia saa niin paljon kun haluaa, mutta on vähän hintavia. Omassa nivel pitää ääntä, mutta talven aikana mittaan sen ja pistän jonkin auton nivelen, kun näin on tehty aikaisemminkin. Multa löytyy huoltokirjat, moottoriin niin kuin peräänkin. Periaatteessa moottoria et saa loppumaan, jos huollat säännöllisesti.

Lauri

Varaosia:
BMW Marine Boorsmotoren
M.u.S Yachtport
Inhaber:F.Maier
Luftpoldstr. 30
82152 Krailling/Munchen
Germany
Tel: ++49-89-811 15 08
Fax: ++49-89-811 20 67
http://www.bmwmarinemotoren-service.de/

Muita www-sivuja
http://www.bmwmarine.net/index.html
http://www.bmwmarine.org/customerboats/customerboats.htm
http://www.marineengine.com/manuals/

Pakosarjan kumintekijä:
Reka Kumi Oy, puh 02-8230500; www.rekarubber.com.

Peruskorjaus

Ihmettelen väitettä, ettei konetta saa ajamalla loppuun.
Kaikilla koneilla on käyttöikä, joka johtuu puhtaasti kulumisesta. Männänrenkaat/ sylinterit, kansi/venttiileineen/koneistoineen, kiertokanget/akselit ym. sisältävät liukupintoja, jotka kuluvat. Koneen hyvä huolto ei kulumista estä. Korkeintaan hidastaa. Jossain vaiheessa moottori on pakko peruskorjata.

Korjaamolle töihin !

Kyllä näkyy, ettei ole tullut
hankittua työkokemusta
korjaamoelinkeinojen puolelta ?

Mitä jos seuraava sukupolvi ...... !

nyt en taas

Nyt en taas ymmärtänyt mitä tarkoitit tuolla, ettei ole työkokemusta.

Faktaa on kuitenkin se, että autojen moottoreita ei enää peruskorjata niin kuin 60- ja 70- ja ehkä vielä 80-luvullakin. Monista syistä johtuen nykyisin moottori kestää sen minkä korikin ja moottorikoneistamot ovat panneet lappuja luukulle tai ryhtyneet tekemään muita töitä. Venemoottoreihinkin tulee yleensä niin vähän käyttötunteja, ettei kuluminen aiheuta ongelmaa. Toki sitten korroosio yms. aiheuttavat harmia.

Niin ja eihän kaikki voi olla korjaamolla töissä, pitäähän jonkun maksaakin korjaajien työt.

Ajotunnit

Moottoria veneessä ei saa ajamalla loppuun, vain väärä käyttö ja huollon laiminlyönti saa moottorin loppuun ennakkoon. Auton moottori kestää yli 7000h käyttötuntia jos huollot on tehty oikein. Lentokonemoottorin max. käyntiaika on 3000h ja sen jälkeen se menee vaihtoon, vaikka mitään vikaa ei olisikaan. Veneessä on taas suurempi huoli seisokkiajan aiheuttama korroosio. Esim. Lentokonemoottorit suojarasvataan seisokin ajaksi. Öljyt vaihtoon ennen seisokkia, niin rikki ei raiskaa. Rikkihän muuttuu veden kanssa rikkihapoksi. Tuosta 7000h kun jaat vuosittaisella ajomäärälläsi, niin saa kuinka monta vuotta pitäisi kestää. Mulla on lekossa 1972 vuosimallia moottori, tunteja 1800 ja hyvässä iskussa edelleen. Mutta se huolletaankin säännöllisesti, öljyt 50h välein. Ja lekon moottoria huudatetaan nousussa täysillä, eli joutuu kovemmalle kuin veneen moottori.

Silleen...
 /   /  /  / BMV 6-sylinterinen

Keskusteluhaku

Laaja haku



Facebookissa suositeltua

Tietoa mainosten kohdentamisesta