Olisko raadilla kokemusta bmv kuusisylinterisestä sisäperäkoneesta, siis hyvät ja huonot puolet sekä kestävyys ja toimivuus.
BMV 6-sylinterinen
5
1582
Vastaukset
- Lauri
Ei mitään isompaa ongelmaa. Nyt viimeksi jäi toinen kaasarin kurkku auki ja tyhjäkäynti oli turhan korkea. Pitää viedä kaasutin huoltoon kaasutinexpertille. Helppo kone huoltaa ja kun auton mottori niin osia löytyy. Ainoastaan perä on hiukan ongelma, osia saa niin paljon kun haluaa, mutta on vähän hintavia. Omassa nivel pitää ääntä, mutta talven aikana mittaan sen ja pistän jonkin auton nivelen, kun näin on tehty aikaisemminkin. Multa löytyy huoltokirjat, moottoriin niin kuin peräänkin. Periaatteessa moottoria et saa loppumaan, jos huollat säännöllisesti.
Lauri
Varaosia:
BMW Marine Boorsmotoren
M.u.S Yachtport
Inhaber:F.Maier
Luftpoldstr. 30
82152 Krailling/Munchen
Germany
Tel: 49-89-811 15 08
Fax: 49-89-811 20 67
http://www.bmwmarinemotoren-service.de/
Muita www-sivuja
http://www.bmwmarine.net/index.html
http://www.bmwmarine.org/customerboats/customerboats.htm
http://www.marineengine.com/manuals/
Pakosarjan kumintekijä:
Reka Kumi Oy, puh 02-8230500; www.rekarubber.com.- huoltoako
Ihmettelen väitettä, ettei konetta saa ajamalla loppuun.
Kaikilla koneilla on käyttöikä, joka johtuu puhtaasti kulumisesta. Männänrenkaat/ sylinterit, kansi/venttiileineen/koneistoineen, kiertokanget/akselit ym. sisältävät liukupintoja, jotka kuluvat. Koneen hyvä huolto ei kulumista estä. Korkeintaan hidastaa. Jossain vaiheessa moottori on pakko peruskorjata. - Kake
huoltoako kirjoitti:
Ihmettelen väitettä, ettei konetta saa ajamalla loppuun.
Kaikilla koneilla on käyttöikä, joka johtuu puhtaasti kulumisesta. Männänrenkaat/ sylinterit, kansi/venttiileineen/koneistoineen, kiertokanget/akselit ym. sisältävät liukupintoja, jotka kuluvat. Koneen hyvä huolto ei kulumista estä. Korkeintaan hidastaa. Jossain vaiheessa moottori on pakko peruskorjata.Kyllä näkyy, ettei ole tullut
hankittua työkokemusta
korjaamoelinkeinojen puolelta ?
Mitä jos seuraava sukupolvi ...... ! - heh
Kake kirjoitti:
Kyllä näkyy, ettei ole tullut
hankittua työkokemusta
korjaamoelinkeinojen puolelta ?
Mitä jos seuraava sukupolvi ...... !Nyt en taas ymmärtänyt mitä tarkoitit tuolla, ettei ole työkokemusta.
Faktaa on kuitenkin se, että autojen moottoreita ei enää peruskorjata niin kuin 60- ja 70- ja ehkä vielä 80-luvullakin. Monista syistä johtuen nykyisin moottori kestää sen minkä korikin ja moottorikoneistamot ovat panneet lappuja luukulle tai ryhtyneet tekemään muita töitä. Venemoottoreihinkin tulee yleensä niin vähän käyttötunteja, ettei kuluminen aiheuta ongelmaa. Toki sitten korroosio yms. aiheuttavat harmia.
Niin ja eihän kaikki voi olla korjaamolla töissä, pitäähän jonkun maksaakin korjaajien työt. - Lauri
huoltoako kirjoitti:
Ihmettelen väitettä, ettei konetta saa ajamalla loppuun.
Kaikilla koneilla on käyttöikä, joka johtuu puhtaasti kulumisesta. Männänrenkaat/ sylinterit, kansi/venttiileineen/koneistoineen, kiertokanget/akselit ym. sisältävät liukupintoja, jotka kuluvat. Koneen hyvä huolto ei kulumista estä. Korkeintaan hidastaa. Jossain vaiheessa moottori on pakko peruskorjata.Moottoria veneessä ei saa ajamalla loppuun, vain väärä käyttö ja huollon laiminlyönti saa moottorin loppuun ennakkoon. Auton moottori kestää yli 7000h käyttötuntia jos huollot on tehty oikein. Lentokonemoottorin max. käyntiaika on 3000h ja sen jälkeen se menee vaihtoon, vaikka mitään vikaa ei olisikaan. Veneessä on taas suurempi huoli seisokkiajan aiheuttama korroosio. Esim. Lentokonemoottorit suojarasvataan seisokin ajaksi. Öljyt vaihtoon ennen seisokkia, niin rikki ei raiskaa. Rikkihän muuttuu veden kanssa rikkihapoksi. Tuosta 7000h kun jaat vuosittaisella ajomäärälläsi, niin saa kuinka monta vuotta pitäisi kestää. Mulla on lekossa 1972 vuosimallia moottori, tunteja 1800 ja hyvässä iskussa edelleen. Mutta se huolletaankin säännöllisesti, öljyt 50h välein. Ja lekon moottoria huudatetaan nousussa täysillä, eli joutuu kovemmalle kuin veneen moottori.
Silleen...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persuilla ja Saksi-Riikalla meni sitten pornon levittämiseksi koko touhu.
Onko kenellekään yllätys?1952659Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!
Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten2232484Hei A, osaatko
sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en632312Synnittömänä syntyminen
Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.1901804Mitä tämä tarkoittaa,
että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?411354Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla
"Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"121308Nukkumisiin sitten
Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny41287Syö kohtuudella niin et liho.
Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on201243Muistatko komeroinnin?
Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu481225Venäjän sissit lakkojohtajat
Odottavat 'lisätä lakkoja' Toverit käskyttää. Eikä ensimmäinen kerta.31118