HUOLTOYHTIÖ LASSILA&TIKANOJA

asukas Tesomalta

Taloyhtiömme viime keväänä vaihtoi huoltoyhtiötä ja katuu. Valinnan yhtenä perusteena oli se, että LT:llä on erinomainen aurauskalusto käytettävissään naapuriyhtiössä.

Hämmästys on suurinpiirtein 100 prosenttia kesällä, kun todettiin, että huoltoyhtiö oli ulkoistanut mm. nurmikonleikkuun. Se johti siihen, ettei nurmikoita leikattu joissakin vaiheissa lainkaan, ne leikattiin huolimattomasti ja lopuksi kynnettiin nurmikko perusteellisesti. Onni oli tietysti se, että kesä oli riittävän sateinen ja uuden nurmikkosiemenen levitys vielä palautti tilanteen tyydyttävälle tasolle.

Huoltoyhtiö ei useista taloyhtiön vaatimuksestaan yrittänyt parantaa tilannetta.

Nyt lumityöt tuottavat entistä suuremman ongelman. Olimme varautuneet huolelliseen auraukseen. Eräänä aamuna totesimme, että paikalle tuli romutusluokkaa oleve bobcat-aura. Kymmenen minuutin työ kunnollisella kalustolla olisi ymmärretty, mutta bobcat jyrräsi aamusta iltaan noin 100 metrin matkalla. Koneella kynnettiin nurmikoita ja pensasaitaa kaatui.
Jalkakäytävät ja pyräköintialue olivat iltaan mennessä kuin luistin radat ja toisaalta niin epätasaisesti aurattuja ettei tulosta voinut pitää tyydyttävänä. Normaalisti aurauksen jälkeen hiekoitetaan. Bobcat poistui ja hiekkaa ei levitetty.

Perjantain 2.12 bobcat ilmestyi uudelleen. Perjantai iltaan mennessä auraus oli edellä kuvatuin tavoin toteutettu.

Lauantaina 3.12 todettiin, että jalkakäytävä ja pihakäytävä olisi soveltunut luistin radaksi.
Päivän aikana soitettiin kello 9 alkaen päivystysnumeroon ilta 18 mennessä yhteensä 6 kertaa. Kerran hiekoitus toteutettiin toisessa asuntoyhtiössä, mutta sitä ei jostain käsittämättömästä syystä tehty asuntoyhtiömme jalka- ja pihakäytävillä tai erittäinogelmallisilla portailla sisääntuloissa sekä kadulta , että pihakäytävällä.

3.12.2005 kello 18 saatiin kiinni lumipäivystäjäksi ilmoittautunut Lassila&Tikanojan henkilö, joka kertoi ettei hiekoitusta toteuteta, kun aurausmiehet ovat
nukkumassa. Tiedämme, että limipäivystäjä sai tiedon aamu kello 9 alkaen katu- ja pihakäytävien liukkaudesta.

3.12.2005 kello 19 aikoihin saapui seitsemänen puhelun jälkeen normaali päivystävä huoltomies ämpärin kanssa levittämään hiekkaa.

Nostan hattua tälle miehelle hänen asiallisen käyttäytymsensä johdosta. Pelasti jotekin vielä Lassila&Tikanojan mainetta.

Kesä ja nyt talviprosessin aikana on selvinnyt, että Lassila&Tikanoja on urakoinut lähes kaikki huoltotyöt aliurakoitsijoille, joilla ei tunnu olevan vastuuntietoutta ja ammattitaitoa.
Boncat-kuljettajaa haastateltaessa saatiin tietää, että hän oli ollut yli 30 vuotta näissä tehtävissä. Hän jätti kertomatta olleensa Lassila&Tikanojan palveluksessa, mutta työsuhde oli päättynyt. Mistä syystä lieneen selvää?

Kysyä sopii onko Suomen merkittävimmällä tämän alan yrityksellä varaa menettää kasvonsa. Tulemme joka tapauksessa harkitsemaan uudelleen entisen yrityksen palaamista tehtäviin.

25

3927

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaikenaikaa

      muualtakin. taloyhtiöiden hallitusten olisi ryhdyttävä pikaisiin toimiin.

      • Anonyymi

        Miksi teitte sopimuksen paskan firman kanssa.


      • Anonyymi

        Olen samaa mieltä.


    • filosofiaan

      kyllästyneenä totean, että paras asuntoyhtiöiden huoltopalvelu toteutuu lähes entisen kaltaisella talonmiesjärjestelmällä. Kuitenkin niin, että hankitaan koneistus ja riittävästi työvoimaa. Osuuskunta muoto voisi olla hyvä.

    • mullakin

      ...on huonoja kokemuksia L&T:stä, erehdyin nimittäin menemään kyseiseen firmaan eräänä kesänä kesätöihin:( Kauaa en viihtynyt, en tykännyt kun esim. hommat opetettiin tekemään hutaisten, lisäksi työnjohtajaa ei saanut koskaan (puhelimitse) kiinni:( Ei ihme jos ei asiakkaat pidä heidän palveluistaan!

    • tulee samoja

      tietoja. Lassila&Tikanoja aikoo kaapata tarjouskilpailussa kaikki huoltotyöt, mutta sen resurssit eivät riitä.

      Parasta kait on, että taloyhtiöt purkava sopimuksensa muutaman varotuksen annettuaan. Sopimusten purku on mahdollista laiminlyönneistä johtuen. Tätä ennen on syytä tehdä optio toisen huoltoyhtiön kanssa niin, että huoltotyöt alkavat kulkemaan välittömästi.

      Toisaalta taloyhtiöt voivat sopimusrikkomusten ja työn huonon laadun johdosta pidättäytyä maksamasta huoltomaksuja. Tilanteesta on varotettava huoltoyhtiötä, myös tältäosin.

    • L&T:hen

      meillä kans hallitus vaihtoi huoltoyhtiöksi perkeleen L&T.kun olen sitä hommaa siinä nyt n.vuoden seuraillut,niin mikä firma vaan hoitaa huolto hommat paremmin kuin tanan L&T. aivan onnetonta toimintaa.joten älkää vaan ikinä kokeilko kys. firmaa.

      • ..........

        Pidä sä kuule vaan turpas kiinni. ota ensin asioista selvää ja puhu sitten vasta!!!!!!!


    • Talkkari pelastaa
    • Häirköita

      "Kesä ja nyt talviprosessin aikana on selvinnyt, että Lassila&Tikanoja on urakoinut lähes kaikki huoltotyöt aliurakoitsijoille, joilla ei tunnu olevan vastuuntietoutta ja ammattitaitoa."

      JOhtuisikohan tuosta, että yhtenä päivänä yhtiön (aliurakoitseva?) työntekijä huudatti lehtipuhallinta klo puoli seitsemän aamulla. Niitähän ei pitäisi tehdä kuin klo 7-22

      • Tikanpaska?

        "työntekijä huudatti lehtipuhallinta klo puoli seitsemän aamulla. Niitähän ei pitäisi tehdä kuin klo 7-22 "

        Mielenkiintoista, kun on samanlainen kokemus kun itellä. Millä alueella Tampereella tämä tapahtui? Oisko sama Tikanpaskan työntekijä?

        Lehtipuhaltamisen aloittaminen voisi hyvin olla yhdeksältä tai kymmeneltä. Itse en ole ikinä keksinyt yhtään järjellistä selitystä sille, miksi kiinteistöhäirik... huoltoyhtiöt voisi pistää työntekijöitä aloittamaan yhdeksältä tai kymmeneltä kesäisin. Eivät sitten häiritsisi asukkaita niin paljon kuin nykyään.


    • sileeksi vaan
      • älä naurata.

        "Maksu ennakkona käteisellä ennen palvelua " Buhahahahahaaaa

        Ota rahat ja juokse? Ei taida bisnes onnistua noilla ehdoilla.

        Yleensä maksu maksetaan tehdystä työstä. Tai ei makseta, jos työn jälki ei ole kunnollista.


    • Tikanpaska?

      Että LT sitten on varmin reitti Nirvanaan vai?

      "huoltoyhtiö oli ulkoistanut mm. nurmikonleikkuun. Se johti siihen, ettei nurmikoita leikattu joissakin vaiheissa lainkaan"

      Olisipa noin hyvin asiat omassa taloyhtiössä. Huoltoyhtiö leikkaa joka toinen viikko nurmikkoa meluisilla päältäajettavilla. Itselleni sopisi yksi tai kaksi leikkausta per kesä. En ikinä edes katsele ikkunasta ulos tai oleile pihalla.

      Toisaalta eräässä lähitalossa on Lassila Tikanpaska huoltoyhtiönä ja aina välillä aloittaa lehtipuhaltamisen (todella meluinen toimenpide siis) puoli tuntia tai tolleen ennen kuin sen saisi lain mukaan aloittaa.

      • kaikkeatapahtuu

        Ne ei halua maksaa mitään tehdystä työstä. Se on normaalia kusetusta.


    • Lastikoja

      Älkää valittako menkää hoitoon!

    • kaikkeatapahtuu

      Se on normaalia asioita ei hoideta koska kakarat luulee tietävän kaikki.

    • Tiatuula

      Meiltäkin taloyhtiö saisi privat huoltomiehen, kun maksaisivat tarpeeksi. Sitten vois vaikka saksilla leikata niitä nurmikoita.

    • kaikkee

      Tämä kertoo sen että kokopulju on täynnä ihmis roskaa.

    • Anonyymi

      Se on Paska Firma...

      • Anonyymi

        Meillä toimi hyvin ja oli hyvä huoltomies. Sitten tapahtui jotain jokinen vuosi sitten ja huoltomies vaihtoi talohuollolle, joten niin vaihtui huoltoyhtiökin. Paljon riippuu tekeminen huoltomiehestä


    • Anonyymi

      Toivottavasti se entinen yhtiö nostaa liksaa ja kunnolla!! Nyt on tullu iso ripuli housuun vaihdon takia ja yhdessä itkien ihmetellään miksi homma ei toimi.
      Muista nyt tämä asia eli se Talkkarin työ on raskasta ja sen pitäisi näkyä liksassa!
      Otatte kaunista ja halpaa joten oma vika.

      • Anonyymi

        Siinä yhtiössö ei toimi mikään.


    • Anonyymi

      Ei kai se auta vaikka olis minkälaiset vehkeet tahansa, kun suurin osa tekijöistä ei tiedä miten niillä tehdään

    • Anonyymi

      Nyt jo kuusi kertaa olen soittanut L&T:n puhelin "palveluun" - lisäksi olen laittanut kerran spostia ja yhden huoltopyynnön netissä.
      Ensimmäinen soitto 12.10.2020, eli yli kolme viikkoa sitten...

      Asiana yksin asuvan, dementoituneen vanhuksen (äitini) hellan lampun vaihto. Tämä kuuluu isännöisijän mukaan huoltoyhtiölle.

      Mitään muuta ei ole tullut kuin pahoitteluja. Aivan käsittämättömän surkeaa toimintaa "huoltoyhtiöltä".

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1792
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1459
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1252
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      123
      1240
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1150
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      922
    7. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      245
      907
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      106
      867
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      99
      805
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      674
    Aihe