Alkoholirajoitukset?

Eki

Onko kellään varmaa tietoa, paljonko puhdasta alkoholia saan raahata täältä Saksasta jouluksi Suomeen? Vähän poikkeavaa tietoa olen kuullut, Suomeenhan saa tuoda "omaan käyttöön", mutta saako Saksasta myös viedä "omaan käyttöön"?

6

1312

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaan

      niin paljon kuin haluat. Viennin puolesta ei rajoituksia ole, maksathan siitä ostaessa veroa Saksaan, eli mitä enemmän ostat sitä parempi saksalaisille.

    • viina

      >paljonko puhdasta alkoholia saan raahata...

      Puhdasta alkoholia tai muuta väkiviinaa et saa tuoda, mutta alkoholijuomia saat tuoda niin paljon, kuin oma maksa sietää.

      http://www.tulli.fi/fi/03_Yksityishenkilot/01_Matkustajat/01_Alkoholi_ja_tupakka/01_Milloin_alkoholia/index.jsp

      "Alkoholijuoma on sellainen nautittavaksi tarkoitettu juoma, joka sisältää yli 2,8 tilavuusprosenttia etyylialkoholia.

      Väkiviina on yli 80 tilavuusprosenttia etyylialkoholia sisältävä alkoholipitoinen, denaturoimaton aine sen käyttö- ja pakkaustavasta tai päällysmerkinnöistä riippumatta.

      Yksityishenkilö ei saa tuoda väkiviinaa eikä myöskään alkoholijuomapulveria."

      • Nimetön

        joo kokemuksen syvällä äänellä kerron että niin luulisi että saat tuoda rajattomasti saksasta suomeen mutta jos tulet hankoon niin varaudu että tullimies rönkkö kyselee sulta suurinpiirtein minkäväriset alushousut sulla on ja mistä olet tulossa ja mitä sulla on autossa!!!! aivan ihme touhua siellä hangossa´...


      • ikko
        Nimetön kirjoitti:

        joo kokemuksen syvällä äänellä kerron että niin luulisi että saat tuoda rajattomasti saksasta suomeen mutta jos tulet hankoon niin varaudu että tullimies rönkkö kyselee sulta suurinpiirtein minkäväriset alushousut sulla on ja mistä olet tulossa ja mitä sulla on autossa!!!! aivan ihme touhua siellä hangossa´...

        tullimies-rönköt epäilevät, että raahaat viinaa pimästi myytäväksi omistamaasi kapakkaan jossakin päin keski- tai itä-suomea.


      • Nimetön
        ikko kirjoitti:

        tullimies-rönköt epäilevät, että raahaat viinaa pimästi myytäväksi omistamaasi kapakkaan jossakin päin keski- tai itä-suomea.

        juu niinhän ne epäilee ja ns:satsaa kysellä viinoista samalla kun jotkut ei ehkä suomalaiset ajelevat subu ja pilvi ym mällien kanssa ohi rönkön ja kumppaneiden kun he utelelevat suomi ihmisiltä mistä olet tulossa,mihin menossa,kenen auto,mitä kyydissä!!!!!!:) huomatkaa(mistä tulossa) jos tulet superfastilla satamaan? ai miten niin tullimies tyhmä!! hah hah haa!!!!


      • tyhmä on?
        Nimetön kirjoitti:

        juu niinhän ne epäilee ja ns:satsaa kysellä viinoista samalla kun jotkut ei ehkä suomalaiset ajelevat subu ja pilvi ym mällien kanssa ohi rönkön ja kumppaneiden kun he utelelevat suomi ihmisiltä mistä olet tulossa,mihin menossa,kenen auto,mitä kyydissä!!!!!!:) huomatkaa(mistä tulossa) jos tulet superfastilla satamaan? ai miten niin tullimies tyhmä!! hah hah haa!!!!

        voithan olla tulossa vaikka Marokosta!!!


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      110
      1060
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      102
      938
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      96
      797
    4. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      86
      723
    5. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      655
    6. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      17
      607
    7. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      36
      516
    8. Miten j mies

      Sun juhannus meni?
      Ikävä
      47
      506
    9. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      25
      505
    10. Kuinka paljon hänestä tykkäät?

      Vai tykkäätkö ollenkaan? 🤣
      Ikävä
      43
      492
    Aihe