Onko kellään varmaa tietoa, paljonko puhdasta alkoholia saan raahata täältä Saksasta jouluksi Suomeen? Vähän poikkeavaa tietoa olen kuullut, Suomeenhan saa tuoda "omaan käyttöön", mutta saako Saksasta myös viedä "omaan käyttöön"?
Alkoholirajoitukset?
6
1312
Vastaukset
- vaan
niin paljon kuin haluat. Viennin puolesta ei rajoituksia ole, maksathan siitä ostaessa veroa Saksaan, eli mitä enemmän ostat sitä parempi saksalaisille.
- viina
>paljonko puhdasta alkoholia saan raahata...
Puhdasta alkoholia tai muuta väkiviinaa et saa tuoda, mutta alkoholijuomia saat tuoda niin paljon, kuin oma maksa sietää.
http://www.tulli.fi/fi/03_Yksityishenkilot/01_Matkustajat/01_Alkoholi_ja_tupakka/01_Milloin_alkoholia/index.jsp
"Alkoholijuoma on sellainen nautittavaksi tarkoitettu juoma, joka sisältää yli 2,8 tilavuusprosenttia etyylialkoholia.
Väkiviina on yli 80 tilavuusprosenttia etyylialkoholia sisältävä alkoholipitoinen, denaturoimaton aine sen käyttö- ja pakkaustavasta tai päällysmerkinnöistä riippumatta.
Yksityishenkilö ei saa tuoda väkiviinaa eikä myöskään alkoholijuomapulveria."- Nimetön
joo kokemuksen syvällä äänellä kerron että niin luulisi että saat tuoda rajattomasti saksasta suomeen mutta jos tulet hankoon niin varaudu että tullimies rönkkö kyselee sulta suurinpiirtein minkäväriset alushousut sulla on ja mistä olet tulossa ja mitä sulla on autossa!!!! aivan ihme touhua siellä hangossa´...
- ikko
Nimetön kirjoitti:
joo kokemuksen syvällä äänellä kerron että niin luulisi että saat tuoda rajattomasti saksasta suomeen mutta jos tulet hankoon niin varaudu että tullimies rönkkö kyselee sulta suurinpiirtein minkäväriset alushousut sulla on ja mistä olet tulossa ja mitä sulla on autossa!!!! aivan ihme touhua siellä hangossa´...
tullimies-rönköt epäilevät, että raahaat viinaa pimästi myytäväksi omistamaasi kapakkaan jossakin päin keski- tai itä-suomea.
- Nimetön
ikko kirjoitti:
tullimies-rönköt epäilevät, että raahaat viinaa pimästi myytäväksi omistamaasi kapakkaan jossakin päin keski- tai itä-suomea.
juu niinhän ne epäilee ja ns:satsaa kysellä viinoista samalla kun jotkut ei ehkä suomalaiset ajelevat subu ja pilvi ym mällien kanssa ohi rönkön ja kumppaneiden kun he utelelevat suomi ihmisiltä mistä olet tulossa,mihin menossa,kenen auto,mitä kyydissä!!!!!!:) huomatkaa(mistä tulossa) jos tulet superfastilla satamaan? ai miten niin tullimies tyhmä!! hah hah haa!!!!
- tyhmä on?
Nimetön kirjoitti:
juu niinhän ne epäilee ja ns:satsaa kysellä viinoista samalla kun jotkut ei ehkä suomalaiset ajelevat subu ja pilvi ym mällien kanssa ohi rönkön ja kumppaneiden kun he utelelevat suomi ihmisiltä mistä olet tulossa,mihin menossa,kenen auto,mitä kyydissä!!!!!!:) huomatkaa(mistä tulossa) jos tulet superfastilla satamaan? ai miten niin tullimies tyhmä!! hah hah haa!!!!
voithan olla tulossa vaikka Marokosta!!!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1101060
- 102938
Luulet olevasi pidetty
Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap96797- 86723
- 48655
Kalateltta
Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi17607- 36516
- 47506
- 25505
- 43492