AA
A A A
Opastus ja palaute
liity jäseneksi!

 /   /  /  / Derbi kuskin käsikirja

Derbi kuskin käsikirja

258 Vastausta 26 346 Lukukertaa
......versio 1........

Vakio derbi: 60Km/h
Kuristamaton derbi: 85Km/h
Teharilla varustettu derbi: 100Km/h
Tappi viri derbi: 150Km/h

........versio 2........

Vakio derbi: 45Km/h
Kuristamaton derbi: 65Km/h
Teharilla varustettu derbi: 75Km/h
Tappi viri derbi: 125Km/h

Joo ja nyt derbi kuskit voisitteko ystävällisesti kertoa kumpi on se toden mukainen versio...

Olen ostamassa mopoa ja haluan kuulla derbi kuskien käsityksen..

No mutta myös ne joilla on muu mopo niin kertokaa mielipiteenne

Uskallan jo epäillä että joka ikinen derbi kuski vastaa : versio 1
Ja kaikki muut : versio 2

No mutta mielenkiinnosta koitetaan nyt

joo

Mun derbi-04 meni vakiona vähän päälle 50, mut nyt kun on teheri kii niin menee 75, pienemmällä eturattaalla 80. Kyllä se tohon versio 2 puolelle kääntyy.
itselläni meni derbi 65km/h kurien poiston jälkee ja laakerit poksahti -.-
tyhmä paska :D

Versio 3.

Itselläni on Derbi DRD Sm, melko uusi ja erittäin hyvä.

Koska olen itse tehnyt läpän, se menee 60km/h, ilman läppää sen 70km/h, MetraKitin tehoputkella sen 90km/h.

Rattaita vaihtelemalla ja muuta tekemällä saisi lisä tehoja, itselläni on 60 ja 13 piikkiset, joten noilla menee tolleen. Kiihtyy ja vääntää hyvin, siinä OIKEAT nopeudet, ei mitään saatanan 150km/h ja 90km/h läpällä.

4 VERSIO

jos jotain vikaa ilmenee hakkaa vasaralla paskaksi ja heitä roskalavalle

buuba

Bubballa ei oo varaa ku ajella peeveellä, eikä se paska ees lähe kuulemma käyntiin

oikea

nopeus on noitten välistä suuunnilleen
rattaita vaihtamalla lisää tehoja :D:D: ei vittu sä oot hagrid kujalla
Eihän se vitun autisti tehoja lisääkkään ku se vaikuttaa huippu nopeuteen tai kiihtyvyyteen kumpaa nyt sitten haluukin lisää esim 11/70 kiihtyy niin vitusti muttei kulje paskaakaan ja siten taas joku 14-16/50 kulkee niin saatana nopeesti mut kiihtyy niiku 80 vuotias pappa ilman viagraa =D vittu sää oot hagrid kujalla =D

derbi

mulla on ihan uus derbi x-race se kulkee vakiona n.55km/h talvella eli loka-marraskuussa jos ei vaiha talvi suutinta mopoon (vain talvella ajaessa) nii joutuu käyttää ryyppyä ajaessa kun tehot alkaa olemaan nolla kun ryypyn kanss ajaa se menee 70km/h joten sillä lailla... mulla on muuten derbi myynnissä 2005 malli 550km ajettu...

suuri kysymys????

Onko derbit itestään sekottavia vai tarviiko läträtä öljyn ja bensan kans?

gfhgjhj

itestään tietenkin....eli suomeksi tuoreöljyvoitelu.

ihan oikeasti

ihan suomeksi se on tuorevoitelu ei öljy
Onko kuvaa jossain? tai linkkiä mahdolliseen ilmotukseen? tosta sun -05 derbistä meinaan

Oikeat nopeudet

Mulla on uus derbi ja se kulkee mun mielestä (ja kaikkkien kaverien ketä omistaa derbin mielestä) näin:

Vakio derbi: 80Km/h
Kuristamaton derbi: 125Km/h
Kuristamaton derbi tehosuuttimella: 150km/h
Teharilla varustettu derbi: 180Km/h
Tappi viri derbi: 220Km/h

gngfdfb

Ettekö te derbi kuskit osaa ees vastata kunnolla tohon kysymykseen???

Derbi

2 ehdottomasti!

NÄIN!

Ensinnäkin MISSÄÄN derbissä ei riitä tehoja juurikaan yli 110 km/h vauhtiin. Nyt puhutaan oikeista nopeuksista.
-Vakioderbi kulkee luultavasti 55-60 riippuen vuosimallista.
-Kuriston derbi kulkee noin 70-85 ja tällä kertaa riippuu vuosimallista paljon. Tehokkain derbi on derbi senda black edition joka kulkee yli 85 kurittomana
-Teharin kanssa + kurit poissa derbit kulkevat 75-90 riippuen vuosimallista ja välityksistä
-Tappovirit..hmm sanotaan -Malossi MHR 80cc pytty oikein viilattuna, 22,5 millinen kaasari, tehoputki villattomana, ratastukset, tehokurkku, läpät ja muut pikku härpäkkeet max 110 km/h

oo:o

Sittenhän derbit ovat oikein huonoja.. youtubessa on suomalainen jammu joka meni/menee sigmaan(TARKKA) n127 km/h(esim). Ja tuoola epsanjan maalla se 110 on se perus mitä mopon ainakin tulee mennä.. no ehkei ihan mutta on nähty vaikka minkäsorttista videoita joissa gps tai jokin öky mittari näyttää YLI 110km/h. Ja unohit tehosuuttimen nuista vireistä tuola! D:<

Jos PV:lläkin on saatu 100km/h raja rikki lukemattomissa tapauksissa niin uusenskaan kun lyö kunnon palikat nii varmana nyt yli 110 menee.
derbin saa kulkemaa yli 150 ku ostat honda cr 250 moottori eikä tartte ees kiusata sitä 50cc moottoria

huommmmmmmmm

Hyper high endeillä saadaan tehoa tarpeeksi tohon +135km/h

ei ole!

sinä et tiedä derbeistä yhtään mitään!
se menee näin:
vakio: 45-55
kuriton: 60-75 (suutin kokoa 75 tuo nopeutta lisää ehkä 5km/h tai alle)
kuriton+tehari: 75-90
kuriton+tehari+70cc pytty ja välit joku 13/55: 110
kuriton+tehari+80cc pytty ja välit 15/50: 125
kuriton+tehari+80cc pytty josta on madallettu kansi ja viilattu pakoaukko ja välit 15/50 plus kaikki nää tehokurkut ja läpät ja kaikki tämmöset pikku jutut ja tietenkin 21mm kaasari+ 100 suutin:150

JA TÄÄ ON OIKEASTI TOTTA EIKÄ MITÄÄN vitun KUSETUSTA!!!!! derbi kulkee todellakin yli 110 jos osaa laittaa!

jepjep

Kun siirrytään 50cc moottorista isompaan, kyse ei ole enää MOPOSTA! Kyllä minkä tahansa mopon saa kulkemaan vaikka 180 km/h merkistä riippumatta, jos siihen laitetaan tarpeeksi iso moottori. Paitsi että 180km/h millä tahansa enduro- mallisella moottoripyörällä on liian kova vauhti. 50cc VAKIO moottorilla, huom. VAKIO (mopoon tehtaassa tehty moottori) tai edes jollain viri 50cc moottorilla, ette tule pääsemään OIKEAA nopeutta n. 110km/h (yläkanttiin) enempää muutakuin alamäkeen tarpeeksi isoilla välityksillä.
Kun mopo menee yli 65 kyse ei ole enää moposta
63 tarkalleen :DD
Tässä on sitä jotain... mulla on kaks derbi sendaa, toinen 06 toinen 09... tuo uudempi on vakio, kulkee tasan 50. Vanhempaan pistin ensiks isomman suuttimen, niin kulki loivaan alamäkeen, voisi sanoa tasaiseksi 65. Sen jälkeen ostin netistä rajottamattoman cdi-boxin jolloin samalla suoralla 70-75. Sitten leikkasin hukkaputken pois ja vauhti oli 80-85. mittari voi valehdella pikkaisen koska sendoissa mittari loppuu jo 80km/h kohdalla. Oikeilla rattailla voisi päästä lähemmäksi 90. Pelkästään teharilla+suuttimella+uudella cbi boxilla+oikeilla rattailla voisi päästä jo helposti yli 100 km/h. Derbi voi kulkea kyllä sinne 130-150 asti mutta koska derbiä ei ole luotu niin kovaan vauhtiin voi hyvinkin osia tippua tai ohjaus pettää. Sen verran derbeistä tiedän.
vitun spede suuttimella säädetään bensan määrää seoksessa.Ja tehtaalla siihen barbiin on laitettu ihan oikean kokoinen suutin(paras vakio vireille)ja liian pienellä suuttimella kone kävisi liian laihalla,kuumenisi ja leipoisi kiinni.eli se suutin voi olla tehtaalta tullessa tarkotuksella muutaman numeron liian pieni,ettei kone käy ihan täydellisellä seoksella,mutta ei sillä suuttimen vaihdolla mitään 20kmh lisävauhteja tule vitun lehmä

EIKUN NÄIN !

vittu derbin saa kulkemaan sen 130, voidaa lyödä vaikka vetoja... kaverillaki on derbi ja se kulki vähän reilut 130 ja toisella derbillä ajoin sen 126km/h

vittu mikä idiootti

Ootko sattunu apina kuulee parmakitin 110cc?? Menee kyl vähä enemmä ku toi sun 110, sil 28hp mitä siit luvataan ;)
Haista paska ja pata negra on myyteki parempi, ku tehokkain pytty mitä saa rabasan koneelle. sitte alakauttane yasuni, teho kurkku, teholäpät piperi antaa vähä kiihtyvyyttä, täs vaiheessa oletetaa et suutin on vaihettu isompaan, sitte tietyst (luotettavampaa ottaa tuorevoitelu pois lisätä itse bensan sekaa öljyy??...) tarvii vahvemma kampura toi pytty, toisenlainen tulppa. 22mm kaasari, rajottamaton puola CDI). ratastus jne... mut helpost menee yli 110 mul menee jo isommal suuuttimel ja teharil pelkästää 100, itellää derbi drd limited 05.

SIIN ON OIKEET TIETOO.
Mulla on kiinni 80cc metrakit pro race ja mk tehari ja 21mm kassu 14-53 välit nii se menee 5 heittämällä 105km/h nii kyl tappii viritetty kulkee +120
mun derbi kulkee ihan täysin vakiona 51km/h rajottamattoman cdi-boksin ja arrowin ja välityset 50/15 ja 14mm mikuni kaasari eli vakio kaasari sieltä olin vaa vähä kääntäny ilmaruuvia et jaksaa hyvin ja suutiimen vaihtanu ja noil meni 117km/h gps:ään ja kyl se kiihtyki viel iha tarpeeks että älä ny iha tollasii höpise! et ole kai sitte vaa omistanu derbii tai sitten et vaa osannu laittaa sitä!!
Et oo tainnu itte omistaa tämmöstä? Huomaa nimittäin. Itelläni on 73cc airsal midrace, 22mm kaasari (150 suutin), leovince v6 handmade, 15/52 välit ja yms. ja kulki juuri äsken, kun koitin 131km/h GPS loivan alamäen jälkeen. Joten pentu meeppäs muualle, kun et näistä tiiä pätkääkään. Voit muuten itekki tulla ihan testaamaan... kerronko osoitteen? Youtubestakin löytyy videoita voin linkata, jos vaan haluat.
nii ja sit on olemassa se tappavin viri eli parmakit 110cc plus hilppeet sil menee jo mukavasti =D
Itellä on MHR team 80cc ja 24mm kaasari ja pytylle mitotettu putki ja menee sen 130km/h 14-48 väleillä. Ja mitä vittu vaikutta villojen poisto?
Pipo kireel? ( :

jätkällä

on menny vähän lukemat sekasin...

haiista pitk...

derbi ei todellakaa mee noin lujaa vakiona saatanan pelle..... ei vittu sinne päinkää herää ny jo jumalauta ja sano niille kavereilleski et hankkii aivot

munapäää

evo Kyrpä

sgdsfh

XDDDDDDDDDDDDDDDDDD vittu OOT TTYHMÄ XXDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

ei ihan.

derbi menee vakiona 50-55 (ainakin mulla) vaihoin suuttimen 65:ksi ja nyt kulkee 65 kaks päällä..
ja nyt hiljaa pellet joilla ei oo kokemusta!

derbi u broke my heart vittu aika evoja ku väittäää et menee ilman kurei 125 ja silleee et saatana siin pitäs olla viritettyy tappiii suunilleee

s

otatko kaikki nää kirjotukset tosissaan?!
Joo o....mullaki on derbi senda -00 ''kameli'' ja kulkee 120 ku pistin vaa vakipytyn ja männänväliin vähä paperii,uus kampikammion kattovalo(LED 12V) c4 välyksellä oleva pakoputken paukkulaakeri(se kun kiertää noin 15 000r/min) ja viel punainen skootterin variaattorista löytynyt jousi männänpalautusjouseksi...hommassa meni noin 2 tuntia + laitoin honda monkeyn vakiputken ilman kureja ni kulki gps:ään sen 120km/h
No ohan munki kaverin derbi kisanen,tungettiin ykspäivä pakoputkeen kyrpämme ja lauettiin nii et siellä oli kilo satsii,sit ku putki vähä tukkiutu ni laitettiin pienempi suutin sen kaverin anaaliin ni se sai isomman orgasmin tankkiin ni sit laitoin viel mummoni liukuvoidetta alkukäyrään niin että pakokaasu kulkeutuu nopeemmin ulos sylinteristä.sit ku noi oli tehty derbi kulki jo 120km/h ni sit viel laitettiin vakiomännän tilalle kaalimato.comista tilattu vihree kaalimato-dildo ni sit otti kierroksii 19 000rpm(vanhan dolmar-moottorisahan sähköillä) ja noilla kulki poliisin tutkaan 195km/h ku ajeltiin munat toistemme persees ympäri kyliä nii ja pytty OLI 50cc
tosiaaan itellä mhr team 80cc ja metrakit prorace putki 15-53 välit menee sen 140
joku sano tuolla että derbi kulkee kovempaa jos on ryyppy päälä ajaessa? itelläni uusin tän vuode derbi ja iha vakio nii menee 53-55km/h nii meneekö se nopeempaa ryypyllä ajaes? ja sitte tota nii laitoin bensan sekaa 2tahti öljyä nii iha hyvi pyörii sillä, mitä mieltä te ootte että tarviiko öljyä vai meneekö ilma?
Ei kannata ajaa ryyppy pääl. Ku vähä aikaa ajat se menee iha vitu luumuks kaveril kulki 65 ja vahingos kokoaika ryyppy pääl nii yhes vaihees tippu vauhti 35 km/h
omassa derbi x-racessa sm 2006 oli kureina 12/65 välit tehtaalla on 13/53 cdi rajoitettu pieni 60 suutin hukkaputki katalysaattori ja änkässä välilevy. eli vaihoin cdin ja tukin hukkaputken nii meni 70 gps. sit poistin katin nii meni 78gps ja vääntöä vitusti lisää ja tuli tehopiikki sit vaihoin tilalle kuristamattoman änkän tuli taas vähä lisää vääntöä ja sit tehtaalla oleva 75 suutin ja 13/53 välit gps 91 et ne välityksetki on yksi kuristus ja katalysaattori
itelläni derbi drd xtreme (12) lähes uus kulki sen 55 vakion mut nyt ku kurit ja rajotin pois ni sen 80-90
Derbin mittari heittää noin 4 kilsaa jos gps:sään vertaa

ette te tiedä mitään

ei vitun pellet ette te saa niitä derbejä koskaan menemään yli 120 mittari voi näyttää vaikka 500 mut kyllähä se kusettaa ajakaa vaikka auton mittarii.perkeleen evot.
NYT SAATANAN MERKKI USKONEN AM6 FOR EVER hinttari osta derbi ja heitä siihen pamakit 110cc kaikki hilppeet ja putket ja kaasarit yms. ja viilaat ihan loppuun ni katotaan että meneekö yli sen 120 se menee kylä noilla sen 130-145 km/h saatana !

pässi

ikinä ei derbii saa kulkee 220

hgjjhggfvcbgew

vitun tyhmä pässi mikään mopo ei mee 220....tarkotit varmaan 120 mutta kyllä sen saa ku kurit pois oikee suutin tehari, tehomäntä(?) kaasari , pytty , välit jne...

Ihan oikiat nopeudet

Muistakaas kaikki derbikuskit että näiden laitteiden mittarit kusettavat aika pahasti.
Alla olevat nopeudet on mitattu GPSsällä:

Vakio derbi: 45 km/h (kevyt kuski ja tasanen tie niin saattaa mennä max 47)
Kuriton derbi: 55 km/h (Kamelit, X-racet ja X-tremet. Uudemmat derbit voi mennä enemmän)
Kuriton derbi+välit ja suutin isommat: 60-75 km/h (riippuen onko rajotettu boksi ja millaset välit)
Tehari derbi+välit ja suutin isommat: 70-90 km/h (riippuu taas väleistä)
Tehari derbi+80cc pytty+isompi kaasari+muita juttuja: 90-105 km/h (tämäkin riippuu monesta tekijästä)

Katoit jostain netistä?

Mun Derbi kulkee vakiona Toyota Corollan ja Mersu C200 mittarii aika tarkallee kumpaaki sellaset 55-60km/h.
Pot SCR Corse (ylempi) teharin kans ja toisten rattaitten kans menee päälle 90km/h yksi päällä, kaks päällä ei oo kokeiltu mut loppuen lopuks kui virittää mopo ku vuodessa saa jo kevarin? ''jos saa''...

Derbi on Derbi eikä mikään mopo.

Mit helv?

Kerrotko muillekkin mikä on tehosuutin? Siitä varmaan kulkee bensa läpi 21142214km nopeempaa?

derbi

mun derbi menee 60km/h ja on täysin vakio.

devba

Jos deba menee 60 vakiona ni taitaa vähä mittarit kusee. Siinäki yks syy miks ei kannattais ostaa debaa... katoppas äijä se su johtos mikä sinne mittaristoon menee... Suosittelisin CPI:tä... Monet ovat sanoneet että cpi menee sinne 55 km/h suoralla... CPI on kyllä taiwanissa tehty mutta so what??! On vittu neki ihmisii ja yhtä älykkäi tai jopa älykkäämpii ku ne jotka luulee et deba menee 200 tai et vakiona 60... "deba menee 200 ku mittari näytti!" Haloo?!

Niimpä!

Niin kaikki ostakaa CPI se on paskin ja hienoin, ehkä laadukkaampi kuin kaikki eurooppalaiset kun on tehty taiwanissa joka on maailman ykköstalousmahti. Jos siihe laittais tappivirit eli 1201,78 kuutioisen suzuki ninjan motskarin pytyn ja kurittoman putken nii jäis kaikki tehariderbitkin. Jos laittaa vielä teho mittarinpyörittäjän nii menee enemmän ku Toyota Mustang Viper V11.2 mittariin. Sit jos laittaa crossarirenkaat eli nappula renkaat nii voi ajaa crossia crossariraalla eikä tartte ees ostaa crossaria. Sit kaveri sano et Arabian pytyt on hyviä ni jos laittaa semmosen ni kiihtyis niinku ktm sx crossari täystehoputkisena mut kulkee niinku tappiviriderbi. Sit kaveri sano että jos täyttää renkaat heliumilla nii se vähentäis niinku kitkaa ja menis sitte lujempaa mut renkaat puhkeais helpommin. Jos on ajanu 20,5km eli ekan huollon aika nii sylinteri pitäs ottaa irti ja laittaa sinne bensaa ja polttaa karstat pois ni kulkee sitte lujempaa. CPI on muutenki hienompi ku derbi koska siinä on ktm.män katteet ja samanvärisetkin. Ja malli on sama sx mut vaa eri valmistaja eli sillee sama mopo.
Mulla on cpi:ssä mhr teamin 80cc ja parmakitin tehari ja tankissa vähän nitroklyserolia niin meni 179km/h alamäkeen poliisin tutkaan ja vieläpä eturengas ilmas.

derbi

mulla vakio derbi meni poliisin tutkaan 57km/h

pälli

ite ostin tos derbi sm xtremen - 10 vuojen mallia ja vakiona meni se 85km/h.
Vaihoin ilmanputsarin ja kulkee nyt sen 160km/h.
Kamun kaa puhuttiin jos laitetaan tappiin ni menee sen 330km/h.

Kamulki menee 305km/h.

No se nyt riippu

Toi ykkönen vois olla mittarin mukaan ja kakonen oikee nopeus

oikeet nopeudet!!

vakio: 50-55 km/h
kuriton: 60-65 km/h
tehari: 75-85 km/h
tappoviri: jotain 130 km/h

ololol

Kaverilla meni 88 GPS:ssään on vähä niinku ENOXI kii.

no joopa joo

Mitattii GPS derbi menemää 95.
virejä on Leovince V6 tehari, 14/58 välit ja isompi suutin.
Ja jos joku väittää et derbii ei saa vakio putkella menemää yli 100km/h
on aika helevetin paljo väärässä
niinno saathan sinä vakioputkella sen mopon menemää sen 100kmh oikeeta joillain 15/53 väleillä ehkä.. mutta sen saat ajaa johonki 1-2km pituseen ja aivan helvetin jyrkkään mäkeen... tasasella et saa vakioputkella menemää millää väleillä yli 85,90

Mites toi määritellään

Siis miten määrität tappivirin siis jos sulla on tappaiviri niin se kulkee yli 200 ja leikkaa kiinni toisella ajolla :D

versio 1

tuo ensimmäinen on muuten toden mukainen paitsi derbi kulkee vakiona vain 50km/h tietysti riippuu mikä derbi on,uusi xtreme kulkee enemmän kuin vaikka 03 vuoden cross spirit koska 03:sessa on enemmän kuristettu putki ja pitemmät välit uudessa derbissä taas on tajotettu cdi ja hukkaputkella varustettu putki eli vanhaa derbiä on helpompi virittää kuin uutta koska ei tarvitse vaihtaa cdi.tä.ja derbin saa vaikka metrakitin pro race osilla ja 17/46 väleillä kulkemaan lähemmäs 180km/h mutta ajo ominaisuudet häviää jo 130km/h:D vauhdissa

hahhah

Metrakitiillä mihinkää pääse!!!!! Arrowilla uskon jos menee 130

asd

kyllä metrakitilläkin pääse! jos se putki on pro race!
ja derbi todellakin menee helposti yli 120!
pro race xl 80cc
pro race alakauttane
28mm kaasari
pro race kytkin
pro race sähköt
pro race vaihteisto
pro race kampura
lohkojen avarrus
imukaula
läppärunko
pipercross
välit
ja kaikki muut!

tai sit carreran 110cm pytty kii ja sellai..

zvms

kaks pyttyä hahha
äijä oessoo

versio yksi

versio yksi tietennii ainakin mulla

täällä on oikea vastaus

joo o mulla on 06 vuoden drbi drd sm pro ja se meni vakiona 45-50km/h ja nyt on kaikki kurit pois putkesta niin menee äitin volvon mukaan 87km/h
ja sillon loppuu välitykset kesken suoralla tiellä.

Derbi

Omistan Derbi senda xtreme sm-06.Siinä on vakiovälitykset ja hukkaputki tukittu kulkee varmaan oikeaa nopeutta n.70 km/h, jos sitäkään 65+ en osaa tarkalleen sanoa, mutta kiihtyy hyvin ja mukava ajettava.Vakiona taisi kulkea n.50 km/h.Itsekkin olen kuullut kaikenlaisia versioita kurittoman huipuista, mutta välitykset ratkaisevat kanssa.

dööpi

Mun 08 vuos mallin derbi senda X-race kulki vakiona 50-55 kurittomallaputkella vakio väleillä sen 60. Et on aika paljo väleistä kiinni et paljo kulkee.
Mut mulla ei ainakaa auta pelkkä tehari paljoo paskaakaa ku rajotin hakkaa iha vitusti vastaa oli 14-58 välit ja saatii GPS:sää tasasella 92km/h
ja mutsi varmaan tykkää

LOLEOFa

Mulla on DRD limited edition.
Uutena oli vakio ja mittariin kulki tasan 51, otin alkukäyrän kurin pois niin menee mittariin noin 65 pikkasen alle.
Nämä on sitten vakiomittariin ajettuja nopeuksii joten.....

...

http://www.motot.net/wiki/Derbi_Senda kattokaapa sieltä....

derbi senda

ehkä 2 enemmän, kannattaa muuten ostaa -04 tai aiempi kun niissä ei mun saaman tiedon mukaan oo cdi boksia ollenkaan, eli heti menee lähemmäs 60km/h . en oo nyt varma mitä noi entiset omistajat on tohon tehny mutta menee 80km/h :B

joooo

derbi menee helposti ilman kureil väleil ja isommal alku käyräl 80 ku itelki menee sen verran ja on -99 :P

moro

en oo varma versioist mut itel on derbi senda -99 ja siin on isompi alku käyrä kurit pois ja välit ja menee sen 80km/h

Ostetaan derbin katteita

Joo elikkäs jos jollain olis myydä derbi vm:99 katteet (kaikki) nii jos ilmottelisitte tai jos joku tietää mistä niitä sais ku oon kattonu epä toivosesti :D kaikki paikat ja missää ei oo,vaik olis nii ne on uudempii derbeihin ja on mul katteet mut sellases kunnos viime omistajalt et ei niide kaa kehtaa ees ajaa no mutta ilmotelkaa mailii: the.laiho@hotmail.com

derbi

vakio 45-50km/h
kuristamaton 60-65km/h
tehoputkella 70-85km/h
70cc+isompi kaasutin+tehoputki ym 100-110km/h
täydellinen pro race setti 130km/h
hebo pata negra+muut viritykset raskailla välityksillä 130-150km/h

pata negra on tehokkain sylinterisarja rabasaan josta lähtee noin 27hp kampiakselilta.

versio 3

versio 3
vakio: 50km/h mallista riippuen
kuriton vakio: 65-70km/h
tehari: +80km/h väleistäriippuen
tappiviri: +150km/h

joo versio 3

itellä siis drd racing ja kavereilla on xracea ja xtremeä, kahdella on gilera smt, eli oikeastaan sama kuin derbi ja gps:ään on testattu nää nopeudet:

vakio: 52km/h
kuriton vakio: +65km/h
tehari: +82km/h vuosimallista ja väleistä riippuen
tappiviri: (tää on kuultu muilta mutta silti..)+150km/h

VOi vittu teitä

vitun nevarit! Vitut mikään vakioderbi menee yli 50km/h. Kaverin derpi hävis kurittomana suzuki pvlle jossa ei ollut kun 50cc p+, kulkee 60m/h, eli kuriton derpi menee n. 60km/h. Teharilla menee varmaan 70-75 ja välejä vaihtamalla yli 80. ETTÄ vittu PAPPABETALAR DERPIHOMOT ÄLKÄÄ USKOKO SIIHEN VAKIOMITTARIIN VAAN OSTAKAA ESIM. PYÖRÄN MITTARI TAI GPS!

satana....

:AS:DAD: on köyhä ruikuttaja joka itkee ja viiltelee omat ranteesa auki kateudesta ku kavereilla on derbit ja itellää vanha polkupyörä tai ehkäpä joku vanha paska mopo...!!!!!!!!!!!!!!!

nopeus

Mulla on -07 vm drd pro r se kulkee jonkun 45 vakiona!! että 2 versio

niinpä niin!

no ehdottomasti tapa 2 on se oikea vastaus tohon kysymykseen...
Derbi kulkee vakiona 45-55km/h ja kurittomana 70-85km/h luokkaan riippuu väleistä ja muista hilpetööreistä.... Teharilla saa sen aika hyvin kulkemaan 85/100km/h luokkaan voi kulkea teharilla kovempaakin, riippuu taas väleistä ja muista hilpetööreistä! (suosittelisin kuitenki teharin hankkimista jos rupee virittämään siten suht. koht. hyvin. että ei mene vakio putki niin sanottua paskaksi)

Ja sitten kovemman luokan virityksiin:
kunnon viriä jos tahtoo niin ostaa metrakit pro race kaikki maholliset kamat eli, pro race 75cc sylinteri ja pro race putki ja sitten kannattaa hankkia joku 24mm kaasari, kisasähköt ja muita hilpetöörejä eli jotain raskaampia välejä + ala kerran vahvistusta jos haluu kestävän alakerran noilla kamoilla!

Tehoja luvataan pro racen kamoista joku 20-24hp
eli kulkee jotain 125-140km/h luokkaan, tarkemman arvion jos heittäis niin joku 130km/h ois aika lähellä :DDD ja eikö tuota sillon voi enään sanoa mopoksi vaan kevytmoottoripyöräksi!!
itse sanoisin että vakio gilera ja derbi menee sen 49 vakiona gps:ään, ja kurittomana 60-65

VERSIO (x')

vakio derbi: 45-60kmh -Riippuu monista säädöistä. Esim kaikki holkit ja muut rajottimet eivät ole läheskään samallalailla laitettuina derbi mopoissa. derbien vakio putkissakin levyjen ja hukkaputken pituus ja paikka vaihtelevat.

kuristamaton derbi: 65-70kmh

teharilla: 85-100kmh -eri tehoputket välistykset, suuttimen koko vaikuttavat.

tappi viri derbi: varmasti yli 300kmh ku laitat hayabusan turbo koneen kiinni :ASDASDASDSasdasda

Lmao

Khyllä se versio 2 on iha oikee. Ei kuriton voi kulkee yli 60 kovempaa, ainakaan mun ei kulkenu. Mut nytku on metrakit tehari ni menee 85 ja äänet on huimat. Huiput on 90km/h.

Kiitos, Trivi

awe

Mulla on derbi. Menee 47km/h vakiona, 55km/H hukkis tukittuna, 58-59km/H teharilla. Mittariin ne ovat jotain 54/60/64 eli mittari kusettaa. Nopeus ei voi nousta yli 60 ellei vaihda rattaita.

derbi

derbi on paras!

Välitykset

Riippuu täysin vakio välityksistä, ja onko cdi rajotettu vai ei, siitä että kun on kuriton, niin lyhyillä väleillä ei mene niin ei mene, itsellä xtreme -08, tehari, 73cc airsal pytty, 21mm lorton kaasari, cdi vaihettu rajottamattomaan, boost bottle, madallettu kansi, kytkinjouset vaihdettu jäykempiin, välit vaihdettu 12-65 --> 14-50. ja tasasella 115kmh, loivaan alamäkeen 120kmh.

barbi

oma derbi (x race, -08) meni 50km/h auton mittariin kun kaupasta ostettiin. ekas huollos vaihtoivat suuttimen(70) niin sain toisinaan 54km/h edelleen auton mittariin. 14/58 väleillä meni n.58 km/h auton mittariin. sitten laitoin uudemman metran ja samat välit niin meni 74 km/h mittariin, kytän alla tutkaan 71km/h. myöhemmin rajottamaton cdi ja sama metra ja vakio välit niin auton mittariin meni aika tarkkaan 80km/h. sitten kerran kun ajoin kaverin kanssa jolla kevari niin sen mittariin 93km/h eli jotain 85km/h todellista nopeutta. sitten jossain vaiheessa oli kiinni kaverin vakioputki josta hukkis tukittu niin että sitä oli vielä pieni tynkä jäljellä ja edessä 14 ratas niin meni mittariin parhaimmillaan n.59.

ja muistakaa että ilman lämpötila vaikuttaa nopeuteen myös. kun mulla oli metra ja rajotettu cdi ja vakio välit niin joskus alku keväästä (apaut 5-10 astetta) meni 60km/h mittariin mutta kun ilmat lämpeni niin menikin enää 55kh/h mittariin. jollakin virityksillä ero on ollut isompikin. Eli kylmä ilma ja lämmin kone niin mopo kulkee parhaiten ;P

ja sitten kun alkaa noita tappovirejä miettimään niin sehän riippuu jonkun verran mallista ja vuosi mallista, mutta sanoisin että täpi pröö reisillä ja kaasarit ja raskaat välit ja kaikki mahdolliset niin voisi mennä semmoset ~130 km/h. Tosin muistan nähneeni saksalaisen/hollantilaisen/mikälie lehti jutun missä joku oli ajanut tutkaan black editionilla 172km/h!! sillä on omat netti sivut mutta en muista osotetta... siellä luki mitä kaikkea sillä on muttaen muista enkä osaa ymmärtänyt kun en ole kieli tieteiliä... mutta siinä oli aika paljon kaikkea kamaa, 28 kaasari, pytty taisi olla pröö reissi, en oo varma..... Mutta jos kerran lehteen asti päässyt juttu niin tuskin paskaakaan on!!=D=D
kannataa muistaa että autonikin mittarit kusee 5-20km/h

tiedottamat

Nonii tässä teille vähän faktaa

vakio derbi kulkee noin 55-60Kmh
kuristamaton jossa ei rajoittamatonta cditä 65-67
tehari/tyhjävakioputki ja raittamaton cdi 75-87kmh
50cc kisa pytty / 70cc sport pyttyllä 19-21mm kaasari rajoittamaton cdi ja tehari+(välit) 90-105 kmh
70cc kisa pytty + muut virit 100-115kmh
80cc high end + muut härpäkkeet 110-125max kmh
ja siitten 85cc upper high end pytty 26/28 kaasari , kisa cdi , tehari esim yasuni spr3
alakerran vahvistukset jotka kestää 16000 kier. ja välit 15-48 nii nopeus max 140 kmh

näin ja lohkojen avartaminen ja koneistaminen pakollista 70cc kisa ja siitä eteenpäin pakollista

vakio n.50

kyllä se on toi 2 enempi

hyper

Hyper high endeillä saadaan yli 135 km/h

Pavechkin

Itellä tollanen Derbi Drd pro sm 09. Vakiona meni aikalähelle sitä 50 km/h. Ku olin käyttäny 1000 km huollossa ni tuli vähä nopeutta ja vääntöä lisää. Nykyää Gianellin 2T tehari kiinni ja menee semmonen vähä reilu 85 km/h. Pikkasen isomman eturattaan jos laittais ni sais helposti meneen yli 90 km/h. Mut kyllä derbit pääsääntösesti menee sen 45km/h tai vähä reilut. Jokku vanhemman mallin derbit o kuulema menny lähelle 60 km/h. Kaverilla on -04 vuoden senda xtream -r joka meni gps 59 km/h vakiona.

kyll menee

Kyllä nyt derbin pitäis sinne 150km/h ylttää kun kaverin motorhispaniakin kulkee 130km/h eikä ole vielä tappiinsa viritetty.
mul o 8t tehari kii ja menee sen 140km/h

versio 4

HEITÄ SE paska JÄRVEEN JA OSTA KUNNON MOPO

gdfzgdf

sulle versio 5 et heitetää tommone p*ska järvee ku ei tiiä mistää mitää
Kyllä ne vakio derbit menee tasan 45km/h vakiona, sillä mitä mittari näyttää ei ole mitään väliä, mittarin lukemista voi vaikka ottaa päivän lottonumerot.
Teharilla menevät noin 80km/h

Kaikki mittarit näyttää reilusti yläkanttiin ja kuski lisää summaan 200% omaa, eli 150km/h kulkeva derbin oikea nopeus lasketaan kaavalla:
V=X/1.3*0.5, jossa X on väitetty nopeus
Eli V=150km/1.3*0.5 saadaan tulokseksi noin 58km/h, joka taitaa olla yleisin nopeus mitä mopot kulkevat.

"Q siit on otettu niinku prikka pois nii menee vakiona 132 gepsiin!" on tavallinen ilmaisutapa mopon nopeudelle
Se on tost välist itel gilera 80cc barikitti ei kule ku 124km/h gps.
Onko kukaan vatipää ikinä aatellu et ne mittarin nopeudet kusee iha tarkotuksel joka ikises mopos, moottoripyöräs, autos, jne. Ja iha vaa sen takii et ei ajettais niil tehariderbeillä niin paljoa ylinopeutta. Oonko oikeesti ainoo joka tietää näist jotai? Ps. Itse olen mersun uudella tehtaalla töissä ja sielläki ne mittarit ohjelmoidaan kusemaan se 5-10km/h.

ei, tämä on se oikea:

Vakio derbi: 150km/h
Kuristamaton derbi: 110km/h
Teharilla varustettu derbi: 75km/h
Tappi viri derbi: 50km/h

moromoo

helposti pääsin 107 kepsiin. pro race kamoil 4 vaihteel!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

deba

mun derbi menee 85 GPS:ään ja on TÄYSIN vakio!!!! kaverin derbissä on tehari ja meni samaan GPS:ään 55

no terveee

vai että ei tappiviri derbi kule yli 120. Mun derbiä ollaan puol vuotta rakennettu ja viime viikolla pääsin testaa. Vanhalla lentokentällä yli 170 km h gepsiin, en muista tarkkaa.

Pytty on 70cc hebo pata negra, eli tehoikkain pytty minkä rabasaan saa.
putkena scr racing line, eniten kiertävä putki mikä näihi vehkeisii löytyy.
17-46 välitykset
kaikki tarvittavat vahvistukset ja kisa sähköt.
ja kaikkee pikku hilpetööriä..
noilla meni jo sen yli 150 _oikeaa_ nopeutta, loppujen lopuksi tilattiin gearparts24 sivustolta mopoon sopiva nitro järjestelmä, ja jos ette usko että sellainen on tehty niin käykää sieltä ettimässä ;)

suunnilleen samat virit mitä joku sanoki että lehdestä oli lukenu sen 172 lukeman :)
VIIVOILLE????????

Hah, hah..

Täällä ei puolet porukasta tiijä mitään.. Ekanakan 06- X-Race/X-Tremet ei voi mennä kurittomana/teharilla vakioväleillä (12/65) kun mittariin 65 (oikeeta nopeutta n. 60), koska derbissä on rajoitettu CDI, joka rajoittaa 9400 rpm. Itelläni oli alakauttanen tk kiinni, rajotin huutaa kokoajan titititititti ja mittarissa näkyy vauhtia 65. Derbin rajoitettua cditä ei pysty ohittamaan, joten täytyy ostaa rajoittamaton (n. 60e postikuluineen). Ja sitten vielä tämä vitun väite, että derbi menis yli 150, hahaha, eiköhän runko sula jo alka,kun tärinä on niin vittumainen, koska nuo on suunniteltu n. 60-70 km/h vauhtiin.. Kovin vauhti mitä Derbistä on saatu irti on 172 km/h, ja se oli joku saksalainen tyyppi.. Siihen, että semmosiin lukemiin ollaan päästy, on menny muutaman kerran derbin hinnan verran rahaa..

Derbi

Vakiona: 90km/h
Ilma kureja: 150km/h
teharilla: 390km/h
tappiin asti:983002,5 km/h

Joo oma derbi menee simmosen 90 000 km/h. Tosin lievään alamäkee.

J

Se on näin:
vakio derbi: 45-50Km/h
Kuriton derbi: 60-85Km/h riippuen paljon mallista, väleistä ja kuinka hyvä viimeistely kureissa.
Teharilla varustettu derbi: 70-90Km/h riippuen teharista,väleistä yms..
Tappiviri: ~ 140Km/h jos on myötätuulta ja hyper race setti

DERBINI

itellä on vitun hieno derbi, tässä muutama herkku mitä siitä löytyy:
- kisa ilmaa renkaissa
- penkki osottaa päin persettä
- muutama naarmu katteessa ni ei oo nii kova ilman vastus
kakkosee. ei kule vakiot, paitsi kiinalaiset tai muut vastaavat yli 45 yleensä.

joo-oo

täm on todella asiantunteva ja tosissaan otettava foorumi.

välitys

mitkä välit pitais olla jos halua mennä 70-75 jos mulla kulkee derbi jo 65 vakio rattailla (12/53)
"mun derbi ainaki menee 70 vakiona ja ku pistän piikin isomman eturattaan ni 190"
mopot menee todellista nopeutta vakiona 45-50, kurittomana 70, teharilla ja vakioväleillä ehk 75 ja tappivireillä ja tosi pitkillä väliellä max 115

heh

Älkää turhaan väittäkö, ettei Derbiä saa kulkemaan yli tuota 110km/h. Valitettavasti on faktatietoa, että kun kampiakselilta saadaan 27hp (Hebo Pata Negro) ja säädöt + putki + välit ovat oikeanlaiset, niin ~100kg mopo & kuski kulkevat fysiikan lakien mukaa varsin reippaasti tuon 110km/h.

Kevytmoottoripyörässä saa lain mukaan olla max. 11kw, jolloin sillä liikkuminen on mahdollista moottoritiellä ja se kulkee 100km/h+. Hebon PN sylinteri taas tarjoaa jo aiemmin mainitsemani 27hp, joka on noin 20kW. Kun kevytmoottoripyörää (usein) kevyempää laitetta liikuttaa lähes kaksinkertainen voima, liikkuu se myös huomattavasti (ei kuitenkaan lähellekään 2x) nopeammin kuin kevytmoottoripyörä.

2

2 pitää paikkansa muuten mutta tuo tappiin viritetty derbi niin saa kulkemaan sen 135-150km/h

näin

Kyllä se näin menee

Vakio derbi: 70Km/h
Kuristamaton derbi: 95Km/h
Teharilla varustettu derbi: 145Km/h
Tappi viri derbi: 200Km/h
ei niitä saa virittää helvetin urpot. mä ajan teidän päälle autolla jos mun eteen tuutte kaahailemaan perkeleen muovipäät.
ei kukaa virittämistä oo kieltäny
xDD

HOMO

Vedä homo vittu päähäs ja mee norjaa ajaan sillä vitun 170E munamersullas
Kun siirrytään 50cc moottorista isompaan, kyse ei ole enää MOPOSTA! Kyllä minkä tahansa mopon saa kulkemaan vaikka 180 km/h merkistä riippumatta, jos siihen laitetaan tarpeeksi iso moottori. Paitsi että 180km/h millä tahansa enduro- mallisella moottoripyörällä on liian kova vauhti. 50cc VAKIO moottorilla, huom. VAKIO (mopoon tehtaassa tehty moottori) tai edes jollain viri 50cc moottorilla, ette tule pääsemään OIKEAA nopeutta n. 110km/h (yläkanttiin) enempää muutakuin alamäkeen tarpeeksi isoilla välityksillä. Ja ihmiset jotka eivät ole ajaneet mopoilla tai moottoripyörillä esimerkiksi 120km/h oikeaa nopeutta, ei välttämättä tajua millainen merkitys TUULENVASTUKSELLA on nopeuteen. Nopeus ei kasva suoraan verrannolisesti tehojen kanssa, vaan tuulenvastus vaikuttaa nopeuteen sitä enemmän, mitä kovempaa mennään!
Vai että ihan moottoria oltais vaihtamassa......
mitä tappiviri tarkottaa?
en tiiä mistää mitää
anteeksi epäkorrekti termi, ymmärsit varmaankin mitä sanoin kuitenkin?

Hei

Mun Mc Laren kulkee 356km/h viritettynä

totuus

vakio joku 55 kuristamaton 70 pelkällä teharilla 80 tappi emt riippuu iha mitä teet
Vakioderbi 45-55
Kuristamaton 58-75 riippuu mallista, onko rajotettua boksia jne
Teharilla 75-85
Tappiviri 110-115

The Truth

Juu "derbi menee vakiona 60 km/h". Ei tosiaan mee. Omani meni navigaattoriin sen 44 km/h myötätuuleen.

mmoi :)

tappiviri derbin saa kulkemaan yli 130!

NONIIN

Siinä nähdään Derbin laatu menee koko aika paskemmaksi

Tosiasiat!

PERUSTUVAT OIKEISIIN KOKEMUKSIIN JA GPS:ÄÄN

-02 Derbi Senda R WMVA(tai jtn. vastaavaa...)

Vakiona >53 km/h pitkällä suoralla
PELKKÄ kuristamaton sporting-alkukäyrä 68 km/h
PELKKÄ Metrakit Thrower noin 93 km/h

Tappovireillä tämä kulkisi varmasti (pyttyä vaihtamatta) vähintään sen 150 (ratastukset mukaanlukien)

Suuret tehot johtuvat sitä, että vakioalkukäyrä 0,5 cm sisähalkaisija ja pituus 25-30 cm. Välitykset kyseisessä mallissa 12/70. Että kyllä ainakin vanhoissa kunnon Derbeissä tehoja riittää.
Kaverilla 2010 X-Treme, vakiona jtn vähä päälle 50, mutta kiertää ihan pirun nätisti. Tappivireillä ehkä semmonen 140...

tappivirit

laiton omaan derbiini bugatti veyronin w16 moottorin nyt menee sen 500km\h
tää on muuten totta että sillä lailla

Sama

Sama juttu mut laitoin Rolls Roycen turboahdetun 17.4 litrasen suoralla putkistolla mun Derbi X-raceen vm. 2003 ja ajoin poliisitutkaan 478 km/h, sanoivat että kokeillaas uusiks noi huiput ja vetihän se mp-kyttä niiden tutkaan 512 km/h. Ne oli sen päivän tokakovimmat derbilukemat.
Mulla on derbi senda x-race 06. siin on leovince v6 putki ja välit on 13 - 62, Suuttimesta en tiiä mutta vaihettu on. Kulkee sen 65. Nyt on tulossa rajottamaton cdi poksi välit 14-54. sitten vaa suutinta päivittämään. Ja tietty rajotin ja vielä laitan kriikin paikalle :D
Etkö ymmärrä, että nopeuden kasvu ei ole suoraan verrannollinen tehon lisääntyessä. Ilmanvastus alkaa suuremmilla nopeuksilla vaikuttaa yhä enemmän. Voin väittää, että 50cc vakiopyttyisellä viri mopolla et varmasti pääse 150km/h, tai, tai edes 130km/h, tai saat olla melkoinen velho. Täysitehoinen 125cc Yamaha DT (n. 21KW tehoa) maksiminopeus on n. 140-150km/h. (painoa mopoihin n. 20kg lisää, ei vaikuta nopeuteen niin paljon, ja 50cc vakiopytyllä et saa lähimain 21KW tehoa.)

.

Kyllä derbin saa kulkemaan vaikka sen 300km/h kun lyä 1300cc hayabusan motin kiinni.. :D

hftrhstr

mulla on muuten vakio derbi x-treme vm05 mutta takalätkä on pari piikkiä pienempi ja menee vähän yli 50

juu

Derbi X-treme R 04 vm menee 11/65,pipercross,tyhjä vakioputki,75 suutin n. 60-65 nopeutta,sitten jos heittää kiinni 12/65,piper,MK tehai niin menee 80-85,jos sekään ei riitä niin 67cc MK kisapytty,MK thrower,12/52,piper,75 suutin niin 100,ja sit 80cc malossi,pipercross,joku 80-85 suutin,hebo tehoputki,15/48 välit niin 110-125.

Miksi väitellä?

Ei noista derbien nopeuksista voi kiistellä, koska se on malli / osa kohtainen kysymys.

Itselläni -07 vuoden derbi senda r X-race
Virit: Technigas e-nox putki, Rajoittamaton cdi ducati 85w, pääsuutin 80 ja välit 13/53
Kulkee gps:sää 98.6 km/h suoralla muna-asennossa ja hyytyy pieneenkin ylämäkeen jos ei vinguta jatkuvasti tehopiikillä ja yleensä hyytyy silloinkin. Noilla 13/53 väleillä ei kyl nopeudessa oikeen huomaa eroja suoralla 5-6 vaihteiden välillä, mutta alamäessä auttaa paljon, eli kannattaa laittaa vähän tiheemmät mieluummin jos suoralla ajelee.

Ja kyllä derbillä pääsee yli 130km/h jos ostat PARMAKIT 110cc pytyn ja siihen täydellisesti sopiva TEHARI!!!!
Netistä löytyy videoita haulla parmakit 110cc-->
Tossaha äsken joku viisaampi kerto ettei nopeuden kasvu oo suoraan verrannollinen tehon lisääntyessä ja anto hyvän esimerkin piikkisestä detsistä. Parmakitin 110cc pytty ei oo läheskää yhtä tehokas ku 125cc kisacrossit. jotka nekää ei kule ku pitkillä väleillä sen 150km/h. Ja miettikää vittu sitä vielä että ne mittarit kusettaa teiän "tappivirimopoissanne". Ja haaveilkaa vaa nistä "mopolla 130km/h"

huhhuh!

mul on derbi drd pro vm-09 ja kävin koittaa 2km pitusel suoral ja sen saa kulkee 159km/h kun on tehari ! nii et turha selittää mitää ne jotka ei tiedä!

njoopo

kaveril oli kaikki parhaat virit mitä derbiin saa eli oliko joku 07 xrace nii rajottamaton cdi, pytty ,kaasari ja sun muut hommat nii 142kmh @ GPS

helb

Mun vakio xtreme menee 155 km/h ylämäkeen. Keulin sillä kerran rovaniemeltä turkuun (persereikään). oonks leija ????????

Mulla onkin...

Vaan kisailmaa renkaissa ja sain Nasalta viestin et mopo ohitti hiuksenhienosti Mars-luotaimen viime keskiviikkona!
Mun derbi-04 meni vakiona vähän päälle 50, mut nyt kun on teheri kii niin menee 75, _pienemmällä_ eturattaalla 80. Kyllä se tohon versio 2 puolelle kääntyy. Jaa.... Pienenpi eturissa lisää nopeutta... ennenkuulumatonta!!

.....

ei jumalauta... tätä perus suomi24 väittelyä..
No eihä siitä tuu tietenkää mitää jos laittaa 12-15-vuotiaita mopon omistajia/mopon haluavia väittelemää paljo oma vakiomopo kulkee. Ne ei oo käyny koulua että tietäis asioita. Ja kyllä maailmanennätys on 50cc koneella yli 200km/h, mutta siinä oli muutaki ku viilattu pytty ja metrakitin tehari ja pidemmät välit. http://thekneeslider.com/archives/2008/11/04/worlds-fastest-50cc-motorcycle-project/ tuolta käykää kattomassa mitä vaaditaa että kulkee täyzii

DERBI KUNINGAS!

tulkaa vaan viivalle tommosella saatanan worlds fastest 50cc motorcyclellä!!!!!!!! Mun derbin ohi ette mene!!!!! Sitte ku häviätte niin saatte nuolla mun pallit puhtaiksi!
Itellä on -10 drd pro. "viriä" on:
Tk alakauttanen
70cc Airsal sylinterisarja
2 piikkiä isompi eturatas
Kaasari säädetty
Kulkee 94kmh

Päätelkää siitä kulkeeko teidän äksraset kurittomana 85kmh...
Vittun runkkarit derbi menee vakio putkella ja 14-53 väit ja 90 suutin 75+

Ja vittu saa sen derbin kulkemaan iha helvetisti vaan jos ossa jos vittu jo 50cc monkey saa menemään yli 100.
Aikamoinen velho olet jos saat 50cc mankin kulkemaan yli satasta (vapaapudotusta tai autolla kyydittämistä ei lasketa). Vakiopytyllinen manki ei kulje vaikka kuinka tappivirinä yli kahdeksaakymppiä.
Elikkä olen omistanut kohta 3vuotta derbi x-racen ja käynyt kaikki eri viritys asteet läpi sinä aikana.

1.Vakio 50-55km/h
2.Kuriton 60-73km/h
3.Teharilla 80-93km/h (kuriton cdi)
4.kiertopytyllä 50cc, 19mm kaasuttimella, kiihdytys suppilolla, arrowin/giannellin teharilla ja 53/15 väleillä 109km/h maksimissaan
5.74-80cc pytyllä ja sopivalla teharilla ja kaasuttimella Maksimissaan 130km/h
6.patanegran 80cc tai polinin 80cc pytyllä ja 28mm kaasarilla ja malossin teharilla 145km/h max.
7.Parmakitin 90cc tai 110cc pytyllä 32mm kaasarilla, avarretuilla lohkoilla 16/48 väleillä, kisa sähköillä, ja muilla vaadittavilla osilla maksimissaan165km/h-185km/h riippuu kumpi pytty kyseessä. 110cc pytty antaa 32hummaa että ihan kivasti.

nopeudet testattu gps:sään

ja todellisia.

Sainpahan taas nauraa....

Tosin jossaa kohti alko jo tökkimää. Ei tätä hommaa voi yleistää ja puhua kaikista derbeistä yhdessä... Noissaki on niin älyttömättmän paljon eroja, esim. toi mittarin kusetus. Noissa X-race ja X-treme malleissa olva analogimittari varmaan aika paljon kusettaakin ja johonkin lukemaanhan sekin loppuu, kun taas nää DRD mallien Digimittarit ovat astetta tarkempia. Huomaa, että monet vetää täysin hatusta näitä virejä ja nopeuksia täällä. Toiset läpällä toiset ei. Olen sitä mieltä, että tälläset väitökset pitäis aina perustaa omiin kokemuksiin. Joten itsekään en pysty hierveästi kantaa ottamaan noihin nopeuksiin. kerrottakoon, kuitenki, että Oma derbi (DRD Racing Limited Edition -07) menee holkittomana (puolet putken kureista veke) Vakio (11-53) väleillä sen 63-65 ja 13-53 (liian pitkät) noin 70 ja nämä mittariin. Täysin kuritoman en ole kokeillut, mutta veikkaan oikeillä väleillä sen 80 tai vähän yli mittariin... Sitte tolla tämänhetkisellä putkella (TK Cromada) ja väleillä 13-53 menee sen 90 mittariin ilman hirveempiä vingutuksia.. Tuokin lukema saavutettaessa täytyy olla säädöt aika kohillaan. Digimittarikin vaarmaan kusee jonkin verran etenkin nopeuden kasvaessa, mutta veikkaan, että oikee nopeus on tolla setillä aika tarkkaan sen 85 km/h. Mielessäni myös pyörii käsitys, että juurikin DRD mallien vakioputki olisi jonkunverran tehokkaampi kurittomana, kuin X-Racen/X-Tremen. Enskesänä koitetaa sitte päästä testailemaa Derbin huippuja Gepsiin :D Ja pakko vielä sanoa senverran, etten ihmettelisi, vaikka noilla noin 20hp antavilla viritysosilla se 130 km/h meniski optimi väleillä ja säädöillä : )
versio2,ja kyllä sen saa hebo patanegralla 26-30mm kaasarilla ja vaikka metrakit prorace putkella ja sopivilla väleillä sen 130 km/h kulkemaan.
Yleisesti 45-50km/h yksilöstä riippuen
Kureja vakioputkesta irti niin kyllä se sinne ainakin 75km/h pitäs mennä tosin ei vakioväleillä
Teharista riippuen 80km/h tai yli
Teharin lisäksi joku 70cc tai isompi niin kyllähän se sen 100km/h ja ylikin menee (parempi olla rahamies jos bensat makselee >:P)
Jos sinulla on "Tappivirit" oletan että "moposi" jos on enää mopo niin kulkisi ainakin eroottisessa asennossa sen 135km/h+
ja nyt kaikki barbi pojat vois pitää turpansa vaan kiinniettä derbi menee 150kmh 50cc koneella.... ei mene... kaverilla derdi drd racing sm limited meni talven jälkeen 180kmh MITTARIIN ku soittaa torvee samaan aikaan! (akku tyhjä ja sähkö vikoja). Mulla Aprilia rx50 metrakitin 50cc koneella ja avarrettu putki ja menee varmaan noin 70kmh kun ei ole vielä sisäänajettu, tällä hetkellä menee helposti 60kmh
NYT SIT SAATANAN HINTTI!!!!!!! ITSE EN EDES OMISTA DERBIÄ ENÄÄ MUTTA TIIÄN ETTÄ MENEE JO 73cc PYTYL JA ALAKAUTTASELLA 106 GPS MITATTU !!!
J mietippäs että ei siitä irtoo paljon paskaakaan vielä että jos heität parmakitin 110 vitun cc siihen kiinni ja kaikki hilppeet ni se vittu kulkee sen saatana 150 ja maailman ennätys on se 172 KM/H ja nyt vituttaa tollane saatana urputus että vittu myönnä että oot vaan saatanan kateellinen ku isi meni ostamaan luumu apikan eikä se kulje mihinkään joten vittu turpa kiinni tai tuun saatana pöllimään sun aprilian luumus ja työnnän suohon !!!!!!!!
Anna poikien leikkiä barbeilla
Juu elikkäs ilimeisestti nuitten erellisten kirijooittajien piässä kussee aika pahasti, niinko kaveerini derpi tekköö...

Elikkäs vakioona se kulukoo sen 50 km/h
Jaa sittenko löstää pakoputken kiinnitys ruuveja nii kulkoo jo 60 km/h.
Ja sittenko vetelöö paisariin rälläkällä pitkittäis viiltoja nii nuo huiput noussoo sinne 65 km/h tuntumii

Ja tieetysti jos tuoho lissää susuki peeveen siankellin niin ruppee kiekuu kauniisti ja huiput noussoo nuin 115km/h ja tosiaabki kiertää nuin 18 000 rpm tuosta rajotetusta cdi laatikosta huolimatta.

Ja barbithan on ihan mukavia!! Eikö näin??
luulisin ennemmin tota kakkosta, ja itse olen derbikuski, ja jos merkkivikoja haluut, niin niitä sit on nuo sähköt
Kaverin deba menee 130km/h
siinä on 16/52 välit
metrakit pro race 72cc
metrakit pro race alakautanen
kisasähköt
kevennetty vautipyörä
vahvistettu alakerta
25mm kaasari
moottorista lähtee 23-25hp.
vakio 45-55 km/h
kuriton 65-75
tehariderbi 75-85
"tappovirit" 100-120 (70cc-80cc)
Parmakiti 110cc pytyllä varmasti vähä reilu 130
ja btw se riippuu sitte iha väleistäki!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
toi ylempi väite nyt on ihan naurettava.
mulla kulki uudel cdi:l ja tyhjäl putkel 60-65KM/H tehari kiinni 12/62 välit 75Kh/h
enempää en oo kokeillu eikä tarve.
mutta sen sanon että et tuu näkee 50cc "tehari derbii" joka kulkee päälle 100
En osaa sanoa et kumpinoist olis oikee,, itellä on leovincen tehari ja 13-53 välit ja kulkee 90, et tolta väliltä :D

http://www.motot.net/galleria/kuva54624/

on se vaan niin hieno !
kyllä se derbi menee +120km/h sil 110cc parmakitil, mut eipä siine jää derbin moottorist oikeestaa ku lohot ja niitäki joutuu muokata =D
itel derbis 80cc malossi mhr team kisa pytty ja 28mm kaasari välit 15/48 ja kakkee muuta härpäkettä ajettu poliisin tutkaa 151km/h et tulkaa vittu viivoille:)
Kerro vielä tarkempii tuntomerkkejä niin laitetaan poliisit ratsaamaan se mopos. Kuulostaa aika vaaralliselta tommosenaan ellet sitten ajele sillä jossain suljetulla alueella.

Kattele vaikka ajankulukses videoita millasta voi tapahtua liikenteessä ja mitä omaiset joutuu kokemaan kun hengenlähtö on lähellä... muista myös että sinä et ole aina uhri vaan joku toinenkin voi olla
Vakio derbi: 125Km/h
Kuristamaton derbi: 75Km/h
Teharilla varustettu derbi: 65Km/h
Tappi viri derbi: 45Km/h
Ittel oli 03 vuoden derbi senda x-race, pelkäl kurittomal vakioputkel meni noin 60km/h sit pisti teharin (hebo new performer) 82suuttimen, 12/58 välit ja otin ilmanputsarin kurin pois meni mittarin päähän asti ja gps:sään meni 82km/h sit heitin vielä airsalin 70cc pytyn 17,5mm kaasarin ja 52 takarattaan ja jonku 112suuttimen ni gepsiin meni 118km/h et todellaki derbin saa menee isojaki nopeuksii. Ja kyllä toi versio 2 on se oikee et

vakio 47km/h~55km/h riippuu vuosimallist
kuriton+isompi suutin 60km/h~70km/h(vakio väleillä)
tehari+suutin+pienemmät välit 75km/h~90km/h riippuu väleist ja säädöist
+70cc pytty+tehari+muut hilppeet +100km/h --->

JA TIETENKIN ERI PUTKILLA SAA ERILAISIA HUIPPUJA OTETTUA!!
Derbi on iha huono mun mielestä, en tosin omista sellasta
Hyvin huomioituna tämänkin riippuu TAAS AIKA PITKÄLTI VUOSIMALLISTA
Esimerkiksi tähän "Derbi Senda SM Black Edition" <- vakiona 3.0kW
välitykset 13/53
kuriton putki (alakauttanen)
vauhtia saadaan kertymään tasaselle +80
ja näissähän on tiedetysti vakiona rajoittamaton sytytys yksikkö (joten se ei rajoita kierroksia)
Ja toinen esimerkki "Itsemurha-Derbistä"
Kaverilla on 07 X-treme
Sylinteri 73cc
Kaasari 21mm Dell'Orto
välitykset 15/53
+ muut hilppeet imu kaulassa ja muualla koneessa
Vauhtia gps=122
Auton mittariin vauhtia = 125
mulla 80cc derbi drd racing 08 ja kaikkee mitä siihe tarvii, saan muna asennossa 17 piikkisel myötätuuleen 138 km/h mut ei se kyl kiihdy siihe iha tost vaa :) ei ole mukava ajel tollai ko pääsee sil kakkos vaihteel jo 60 :D
mul on derbi senda sm -07 siin virinä koko metrakitin tekniikka 70cc pro race pytyllä paitsi ei vaihteistoo.. sais enemmän tehoja jos laittas 28mm kaasarin nyt kiinni 21mm ja 220 suutin ja vaihtas läppärungon 115km/h saatu huippuja 12/53 väleillä mut entinen omistaja sai 130km/h jollain 16/53 väleillä en tiiä tarkkaan.

et älkää vittu väittäkö et ei mee yli 110....
tää aineki menee satast, koska on 110 barmakit
http://www.nettimoto.com/derbi/drd/1160289
hassua kun kaikki luulee että suutinta isontamalla tulis huippunopeutta lisää...
tosiasia on attä kun suutinta isontaa teho kasvaa mutta huippunopeus laskee vaikka huippunopeuden lasku on ihan minimaalista... jos suutinta pienentää niin huippunopeus kasvaa ja teho laskee.
suuttimia vaihtamalla säädetään seoksia eli se ei ole viritystä.
jos joku apina menee sitten laittamaan liian pienen suuttimen niin moottori saattaa leipoo kii . ja kun jotku urpot luulee että viilaamattomalla 80cc sylinterillä pääsee kovempaa kuin viilatulla 50cc sylinterillä... jos virittäessä ei kasva kierrokset ei kasva myöskään huippunopeus (paitsi jos muuttaa välityksiä) ja jos laittaa esim 85cc pytyn niin alakerta ei kestä jos alakerta pettää niin joutuu ostamaan uuden kampiakselin ja uudet laakerit tai jtn muutakin
Derbin vakionopeudet todellaki riippuu esim vuosmallista, ja on muutenki yksilökohtasta. Ittellä -09 Senda X-Treme, täysin vakiona meni mittarin mukaan 62, ja tutkaan 56. Itellä mittari heittää melkeen kaikissa vauhdeissa (+30) just jonkun femman (toki seki varmaa yksilökohtaista). Nykyää Hebo Performerin tehari kii ja 11/62 välit tällähetkellä. Ei oo viel huippuja tutkaan ehtiny kokeilee mut tuntuu kyl menevän ihan hyvin. Just miettimässä et mitä suutinta käyttäis.

Ja Derbi muuten menee vakiona aika hyvin moneen muuhun vakioon verrattuna, voittanut viivalta kaikki muut vakiot mitä vastaan ajanu. (Solifer, CPI, Yamaha ja joku jota en tunnistanu)
mulla on derbi se menee ykkösellä sataa kakkosella kahtasataa ja kolmosella kolmeasataa ja nelosella neljääsataa ja vitosella viittäsataa ja kutosella loogisesti TUHATTA!!!!!
Ostin ihan uude derbi x-tremen vm 2011. Se kulkee vakiona 70 alamäkeen. Ryyppy päällä menee joku 75km/h. Liikkeessä josta ostin mopon, niin sanoivat, että isompi imuneula toisi väänöt ja he vaihtavat sen 1000 huollossa. Mistä näihi saa rattaita, ku missään liikkees ei ole.
saatanan kusipäät,kertokaas mulle miitkä koneen osat tekee moposta tappiinviritetyn,saatana joku voi laittaa kawan 600cc myllyn derbiin.
menee mitä menee,mutta levii ennekuin pääsee vauhtiin. vaki-osat ei derbissä kestä virejä. muilla kestää, kokeiltu on..enneku joku dööbibarbii älähtää. eli tutkittu juttu!
minun terpi meneee just niin kovaa kun jaksaa työntää. Loppu meinaan pensa
laittakaa akrapovic merkkinen tehari ja hiilikuituläpät 70 suutin nii menee abaut 90!
Joo kaikille teille tiedoks että se huippu nopeus riippuu aika paljon muustaki ku noista vaihto ehto 1 ja 2. No vakio putki vai kuriton/tehari, Vakio kaasari vai isompi kaasari?, 12/65 vai esim 14/53, Rajoittamaton cdi vai rajoittava? vakio pytty vai 110cc barikit? Ja varmasti menee 110cc pytyllä yli 110km/h jos on sopivat välit ja hyvin säädöissä.
Derbi miehet pätemässä :)

Kirjoittaja on poistanut tämän viestin

^äsköne kusi koska ei tullu koko teksti joten uus yritys,
CPI-kuski tulee pätee.

vm-2011 Derbit menee normaalipainosel kuskil (<60-80kg) noin 50km/h vakioina, mallista riippuen. vm.2007 perusDerbi (mm.X-Race) saattaa yksinkin ajaessa kulkea vain sen 45km/h ja 2päällä ei ainakan enempää.
Oma CPI menee alamäkeen 65km/h yksin ajaessa ja tos vaiheessa alkaa olla jo aika hikisen kuulosta, tasasella 57km/h kun ei vääntänyt ihan loppuun asti.
Moi mulla on derbi senda r ja sii on tehari ja joku 100-105 suutin ja välit on 14 ja 52 ni menee sen 125-135 eli oon ton kakkos vaihto ehdon puolella :)
Nno näin täälä Gilera SMT 2010 (Derbi Xtreme 2010)
-Vakiona 50 ryypyn kanssa tai isommal suuttimel 55 (60 mittariin) 11/53 välit
-Putki ilman holkkia (hukkaputki ja katit jne kiinni) 70 mittariin 13/53 välit
-Teharilla, E-Nox 101kmh muna asennossa gepsiin 14/53 välit
-Tehari(Voca Racing), Malossi MHR Team 80cc, Dellorto 28mm, hiilarit, Malossi läppärunko ja läpät, Metrakit Pro Race kampura, 15/50 välit. 149kmh gepsiin.
Tosta pelist uupuu vielä kisasähköt (ottaa täl hetkellä vastaa täysillä kierroksilla)
oma derbi meni vakiona sen 80km/h suoralla ja alamäkeen 100km/h. sit otin peilit ja suuttimen pois niin menee sen 150km/h suoralla. sitte ostin myös pidenmän kaasuvaijerin että jaksaa kaasukääntyä loppuun asti ja poistin ilman putsarin. kulkee sen 250km/h:)))) mutta kaverilla menee 300km/h ku se oli säätåäny moottorii tai jtn xDDd
ostakaa 1300cc ahdettu hayabusa ja otatte sähkösen rajottime pois/ohitatte ja pöllitte kaverin derbistä kilvet ja laitat hayabusaas kiinni nii siinä teilla tappiviri-mopo, kulkee 350-400kmh ellei si enemmänki, kyl tehari derbit jää
poijilla köyhät viritykset mopoissa , itellä oli aprilia rx virejä 110cc parmakit carrera pannu fiilattu laitos , jollymoton gti putki , 125cc ktm sx kisa sähköt , 42 kaasari lortolta , välitykset oli 15/44 , Boot bostle , parannettu kampari joka kestää laakereineen päivineen 19 000 rpm ja vautia lentokentällä saatinn vähä yli 160km/h , jokasella vaihteella heitti keulaa , kisapeli
tunkekaa oikeesti jonnekki vitun reikää ne teijä teharrriii derbit kisa sähkötkää ei auta sit vittu mitää siihe nopeutee ja oikeesti tunkekaa ne prorace mitkä lie osat jonnekki
Itse omistan derbin jossa vireinä:

- Tegnigas e-nox
- rajoittamaton cdi
- välit 14-58
- suutin vaihdettu 88

Lihava poliisi setä testasi = 87km/h
Mulla derbi senda extrime x 06

Viriä:

-turbokit tehoputki
-hiilikuituläpät
-90 suutin
-rajottamaton cdi-boxi
-turbokitin änkkä
-välit 15-65
-ilmanputsari vaihdettu
-ja pytyssä sitten tehomäntää ja kaikkee joilla ei oo tavallisiin loppu peleissä paskan vitun väliä

Hussen mittariin meni 95 loivaan alamäkeen, kiihtyy yllättävän hyvin
15-53 väleillä et saa suomen pisimmäläkään suoralla kutosta silmään.
loppujen loputks putki kirottu, leikkauttanu kiinni 1000km sisällä 3 kertaa...

PS. Jos asut taajama alueella ni isommilla vireillä et tee hevonvittuakaan, leivotat vaan männällä pullaa helvetin monesti.
joo ja mä kävelin 284 Km/h gps:ään ja oikeest taka taskust löyty 80heppaa.

Ja ei varmaan derbi kulje yli 120 Km/h vaik mun kaveri sanos et se veti tutkaan
154 Km/h ( tappiin viritetty ) mutta uskon että se kusetti minua niin vitusti!
Ja vielä ilman vastus on keksitty. Ei derbin tai minkään muun mopon riitä niin kovaan vauhtiin.
Mikko L : Ostin ihan uude derbi x-tremen vm 2011. Se kulkee vakiona 70 alamäkeen. Ryyppy päällä menee joku 75km/h. Liikkeessä josta ostin mopon, niin sanoivat, että isompi imuneula toisi väänöt ja he vaihtavat sen 1000 huollossa. Mistä näihi saa rattaita, ku missään liikkees ei ole.

HEI NII MINÄKI. sm-malli :DD mut siis mulla menee vakiona ehkä 53?? mite sul menee seitkyt? ryyppy päälä ehkä joku 56, mite sula 75 :ooo
http://bit.ly/6qipZD tuolla tehtaan lupaukset nopeuksista kurittomana eri malleista ja riippuen teharista ja välityksistä menee 70-95 ja myös kaasarin säädöistä
mulla on derbi x-treme 09 menee vakiona n.50 tyhjällä vakio putkella n.60km/h ja teharilla n.65km/h ku ottaa boxi vastaa ja jos laittais rajottamattoman boxin tehari ja vakio välit nopeus on n.70km/h-75km/h
Teinit lässyttää ja isät rikkoo lakia kun teinit saa ajaa tuhatta ja sataa.

tulkaapa p*rkele kuusankoskelle ja päristäkää vähän silleen et nään teidän rekkarit, niin otan karahkan ja vetelen pitkin kypärää.

Ja kuka v*tun pässi täällä selittää että painolla olis jotain vaikutusta niin että pentu oikein huomaa sen ? voi v*ttu mitä pellejä... buhahahahaa!

Ajan itse skootterilla, 140kg äijä ja eipä tunnu missään. menee ihan samat kun pikkupojankin ajamana.

Täytyy olla ihan p*skoja rakkineita nää teidän muovimoponne...

Näyttääkin ihan idiootilta joku 50kg herneaivo kun se ajaa tuolla.. haha!

Miten porukka jaksaa jauhaa samaa skeidaa mitä siellä homot-netissäkin missä pellet puhisee muna pystyssä kaikki vuodenpäivät ja koko p*skaa pitää pystyssä nettinero s. tiilikainen?

ei parempaa elämää missään?

olis kiva käydä vähän puhuttelemas näitä teidän isäntiä ja kysellä että mitenkäs sen laillisen puolen kanssa on kun poju virittelee? samalla vois kenkästä pari iskua pataan.
eiköhä se sun skootteri oo enemmä muovinen ja taitaa vituttaa ku 80cc derbit tulee ohi ja näyttää kesoo jollekkin läskille mikä uhkailee ku saa tyyliin 20 mopoilialta turpaa ja makaa sairaalassa ja miettii et miks tälläsen läskin piti mennä aukoo
Täällä kyllä vauhteja satelee... Tämä tappiviri derbi käsitys ei olla vielä määritetty. Esim, tarkottaako se derbin konetta ja isompaa pytty, vai koko koneen vaihtoa? kaikki muut koneet pitäisi kyllä modata mutta missä se tappivirin raja kulkee? derbin koneesta olen itse saanut noin 110 km/h 80cc pytyllä irti. Ja sittenhän on nämä barikitit 110cc, jotka hyvin viilattuna kyllä kulkee... mutta ei niilläkään kuuhun päästä
nii . va sanoinpa vaa että hukkista tukkimalla menee n.60 ku tuolla nuo muut puhuu muka jostai yli 70 vauhista mikä on täyttä paska puhetta.
Mulla menee x-race -07 isommalla suuttimella ja 13/65 väleillä n. 55-60 km/h rajoittimelle. Nuo nopeudet sigmaan, omaan mopon mittariin menee 70 eli kusettaa aika paljon.
melekei kaikki kusettaa
Kaverit heittelee juttuja 70-110cc pytyistä, jotka löytyy toisilta palstoilta... mutta pahus kun on tainnu tuo lohkojen avarrus, laakereiden, kampuran ja muiden alakoneen jutut päässeet unohtumaan...
Mulla on derbissä kuriton cdi, imukaula ja putki välit 12/54. noilla menee mittarin tappiin en ole varma mitä muuta entinen omistaja on tehnyt. Koska kortin menytys ei nyt kesäksi kauheasti kiinnostaisi niin ajattelin että vaihdan vauhdin kiihtyvyyteen joten miten ison takarattan tarvitsen että menis 60 (mulla on toi kurillenen cdi myös tallella)
Itelläni Derbi Senda R 03 (Aka. Kameli derbi)
Ilman Kureja menee sen 78km/h ja kiihtyy hyvin...
Metrakitillä tuli testattua ja meni sen 92km/h (vakio välit)
Kyllä uskon että derbi(kin) menee sen 150km/h eiköhän melkein joka mopon saa menemään sen verran kunhan osaa virittää...
Eikä mopon edes tarvitse kulkea yli sen 80km/h hyvin kusettelee tuolla 80km/h, kuhan kiihtyy ;)
Oletko m*lkun poika ?

Antaako isipappa sulle p*rsettäkin,onko oikein ex- isi? Sitten ymmärrän miksi sinusta tuli tuollainen rasavilli.
Meilläpäin täällä kuusankosken pilkanmaassa on sellainen äijä joka laittaa kaahaaville teinipojille luun kurkkuun kun aika koittaa. Kannattaa pitää se mopo vakiona.
eikä auta lukkopainit saati karatet yhtään mitään.
mitä enemmän yrität sitä enemmän saat turpaasi.
Mun derbi menee 184 geepeeässää ku laitettiin siihen siis niinku putkeen reikiä, irtokipinöitä pyttyyn, kisailmat renkaisii ja sit tietenkin mäntä käännettin(Derbit on kuristettu kääntämällä mäntä väärin päin) ja sit vähäx niinqu kuumotti ku nähtiin maija auto. Lähettiin iha täyzii hanee ja sit juotiin es. edessä oli 18 piikkinen ratas ja 30 piikkinen takan. JA TIETENKIN OLI ES TANKIS
nii varmaa älä kuseta
mun debi meni vakiona 41 kurit pois 65 kaverin metral meni 80
vittu en ymmärrä oikee, mikä vittu vaikeeta uskoo että derbin saa kulkee yli 100 :D mul on derbi drd pro sm 2010 ja pelkä gianelli conti variant tehari ja isompi suutin kiinni, ei mitää muuta ja ku dynosin ni irtos 10.4 hp ja huiput oli 110.3 km/h ja gps näytti 109 ;o vittu ei tarvii mitää hyperdyper perse endei ja vittu isompaa kaasarii ym mitä te pellet tääl huutelette, ja jos ette usko ni kokeilkaa vittu ite, pelkäl contil ja 100 suuttimel menee ton verra.
Vakio derbi 45-53 kuriton 62-63 ainaki itellä vakio väleil putkella se 80 huiput ja molemmat irti ni se tuppaa menee 120 on kokeiltu ja heti se jälkee kävin vaihtamassa vakioksi ja sitten kun huomasin poliisit olivat koululla olipa lähellä tonni sakko et suosittelen vakiona pitämistä.
Ei voi ku ihmetellä et miks pitää päästä noin kovaa mopolla, ostakka kevari jos vauhti kiehtoo :D
Hienoa ihmiset, tullaan nettiin tappelemaan mopojen nopeuksista ja miten kannattaa virittää ja mikä on paras ja miten mittari näyttää totta. Hyvää jatkoa toivoo. 2 päällä vakiolla 90 mittariin ylämäkeen
se on kuljettajan läskeistä ja kelistä kiinni :P
Kyllä sen vittu saa kulkeen, mutta se ei ole enään mopo kun nousee sylinteritilavuus. Voin mää iskee hayabusan tonnisen koneen derbiin kiinni, ja kertoa kuinka tappiviriderpini kulkee sen 300km/h.
Allaolevat viestit kannattaa jättää suosiolla lukematta, koska ankara vitutus alkaa välittömästi, sillä kirjottajat omistavat selvästi vakio vispilän joka ikinen. "vaihtaa pytyn välin männän? Tuorevoitelun sit suuttimen ja paskaa,meni 160" <---PASKAAA ei salee tiiä ees mite suutin vaihetaa, nii vois mennä vaa ajelee ryyppy pääl sillä romullansa ja toivoo että menee kovempaa, haistakaa nyt vittu
Oikeaa tietoa!
Derbini meni vakiona 52 väleillä 11-53, vakio suutin oli 70. Vaihdoin 95 suuttimen ja Derbi kulki vaihdon jälkeen 58. Seuraavaksi otin vakioputken alusta kurin pois ja derbi meni 73 tasaisella tiellä. Ostin TurboKitin alakauttaisen tehoputken ja derbi kulki 85 tasaisella tiellä. Halusin lisää nopeutta joten ostin 73cc Airsalin sylinterin ja isomman kaasuttimen. Derbi meni tämän jälkeen 121km/h auton mittariin. Siinä oikeaa tietoa! Ja kaverillani oli tappiin viritetty derbi ja se meni 147gps
pojat pojat mulla on melkeen tappoviri derbi 50cc pytyllä ja menee 85/km/h(derbi drd sm -04).
mulla on tollane senda sm 04 ilman kuria 63 eli käännyn toho versio 2
1. OTA YKSI KAPPALE DERBI MOPOJA

2. VALELE SE BENSALLA

3. SYTYTÄ BENSA

4. KATSELE KUN DERBI PALAA
Oma -00 vm derbi menee metrakitin vanhanmallin putkella, 16mm dellortolla ja tnt vähänviilatulla vakiopytyllä kaverin kevarin mittariin n.95km/h, ja välit on ne 14h 58h.
Vakio terpi menee suunnilleen sen 50-55 kmh,huomatkaa kaikki mopot ovat yksilöitä eli jollain saatta mennä pari kilsaa kovempaa ku toiselle,mutta vakio on vakio.

Hallaa pahasti omastakin derbistä on tuo rajoitettu cdi mitä ei voi edes ohittaa kuten Moricin laatikoita^^ tosin eise rajoittamaton maksaa "vaan" 50e..

Tällä hetkel muuten vakio paitti kuriton putki ja 14/65 väleil rajotinta vasten noin 65-70,gepsiin ei ole testattu arvio perustuu muita vs viivoista.

tappi(o) viri derbi 80cc pytyllä (malossi mhr) ja loppuun asti viilailtu + lohkot avarreltu.oikeasti asiasta tietävät tietää ;)

saa kyllä menemöön +- 140kmh sää oloista riippuen

derbi gpr saa menemään tappivireillä lähemmäs 170-180 koska ilmanvastus ja muut tekijät vaikuttaa

parmakiti 110cc high end en lähe tähän kertoileen pahemmin,kun hepoja lähtee jo päälle 30..ei se ole enään mopo?!

Te jotka huutelette vaikka ihan läpällä että "kun on hussen lippa monster tarrat kulkee ainaskii 500kmh tyhjäkäynnil" miettikää mille kehitys asteelle ootte jääny
minun mielestä suzuki ts on paras!
derbit on homoille
debi on paras
voi lapset kun on mukavaa
OSTIN DERBI SENDA X RACEN -10 PITI OLLA VAKIO(OLI SAANU VÄHÄ SIIPEENSÄ) LAITOIN KUNTOON JA TOISSA ILTANA NAPPULA RENKAAT ALLA KULKI 70KM/H...POTKII YKKOSEL JA KAKKOSEL HULLUSTI TYHJÄÄ ...NO MTTNTIIN MENEE PIAN .TARVIIKO KUKAAN???
ostin vuoden 1732 derbin se meni vakiona 55 sitte mä pistin siihen toisen 50 pytyn sit se meni 85 sit mä vaihoin siihen parmakitin 110 sylinterit ja 500 kawan teharit ja sit se meni 550 poliisin tutkaan
on siinäki jotai mopo tietäjii jos pytty on yli 50cc ni se ei oo enää mopo!!!!! se lasketaa sillo moottoripyöräks jos on esim se 80cc kiinni
oma derbilia meni 95 geps virit: turbokit, tnt-tuning ilmanputsari, 17,5 kaasari (derbilian vakio) ja välit 14-53 ja hyvät säädöt 8D
on teilläki huvit ja halpa henkiki näyttäis olevan ku virityksistä ja kavereitten mopon nopeuksista puhutte ja leijutte viimestä päivää ja sit joku päivä kun kolariin joudutte nuilla vauheilla nii ei enää sillon teillä naurata!
Derbikuski vastaa versio 2, koska gps näyttää 48kmh, mittari 60kmh.
mulla on derbi ja se on khylla se versio 2 ja kurittomana menee noin 67 mittaarriin elikkäs noin 65 oikeaa nopeutta.
Vakiona kulkee jotain 45-55km/h. Kurittomana 60-75km/h riippuen onko sulla rajotettu vai rajoittamaton CDI, Teharilla ja rajotetulla CDI:llä noin 65-75km/h riippuen teharista ja taas teharilla ja rajoittamattamattomalla cdilla 85-95km/h riippuen putkesta. Tuon jälkeen jos vielä jotain haluaa viritellä niin sitten pitää ruveta vaihtamaan jotain aivan muuta vakiosylinterin ja männän tilalle, ja tämän mukana tarvitaan yleensä vahvistettu kiertokanki, vahvistetut laakerit ja uudet stefat.
Jepajee! Tänne kirjotetaan vieläkin viestejä vaikka alkuperäisestä kysymyksestä on jo yli 8 vuotta! Voi hirveesti vielä kiinnostaa paljon se mopo menee. Ja tiedoksi vaan kaikille junioreille jotka lukee vielä tämän viestin: virittämisen a ja o on tehon lisäys, ihan sama paljon nopeus on kuhan tehoa tulee. Ja muistan omilta mopoilu ajoiltani jolloin tännekkin taisin käydä kirjoittamassa että vaikka oli kova pyörä isommalla sylinterillä ja paremmalla bensan saannilla niin nopeudet pidettiin lähes aina salassa ja ne kerrottiin aina sitten kun oli varmuus asiasta.
Moro

Itsellä olisi ostossa airsali 70cc sylinteri kyselisin vaa jos sattusit tietää, että kumman kaasarin ostasin 19mm vai 21mm?
Millainen ero niillä bensan kulutuksessa/tehossa?
Kiitos jo etukäteen
21mm vie vitusti enemmän bensaa.
Moi! mun vakioderbi kulki 48 ja ylämäet oli helvettimäistä. nyt kun on kuritonputki ja isompi suutin kulkee ihan sopivasti 75, että ei oo versio 1 eikä 2.
kyll derbin saa helposti meneen yli 120 km/h ku laittaa 110cc parmakitin ja kaikki muut tarvittavat hilppeet
Eli oikeasti näin: vakio n.47-50km/h, kuriton (mallista riippuen) 60-65km/h, ala vääntöisellä tehoputkella n. 70-75km/h ja ylävääntöisellä jtn 80-85km/h. Et saa 50cc :tä kulkemaan ainakaan paljoa yli satasta muuta kuin pudottamalla vuorelta mutta jos isompaa sylkkäää mäntää yms yms nii hyvinki päästään satasen paremalle puolelle! :)
Joo mun Derbi Xtremessä olis Hävittäjän tehari ja Bugatti Veyronin CDI ja 150/1200. Näi se juttu siis meni.

Vakio derbi: 49Km/h
Kuristamaton derbi: 170Km/h
Kuristamaton derbi tehosuuttimella: 220km/h
Teharilla varustettu derbi: 340Km/h
Tappi viri derbi: 599Km/h
Itellä ainakin teknigassil meni vakio väleillä 85 ja kaks piikiä isommal eturattaal tappoalamäkeen 105 :D
Tutkaa 60 kurittomana, muuten vakio. Ja kysees xrace 06
vittu joo pappatunturi kulkee vakiona 80 ja teharilla 160
Itse laitoin 21mm kaasarin malossin läpillä, Leo vincen teharin ,13/52 välit ja lähin testaa. Veti tällaista 88kg äijää ihan mukavasti aina sinne 80km/h asti, mut sit loppu kierrokset ku seinään.. Muistin ajaessa, että siinähän oli kiinni rajoitettu CDI-boxi prkl. Noh, huomenna laitan tallin nurkasta lojumasta kiinni malossin kisasytkän ja testailen uudelleen.. Niin ja pytyn virkaa hoitaa vakio 50cc..
smoto/enska versio:

Vakio 50 km/h
Kuriton 75km/h
Teharilla 90km/h
Tapiin laitettu 125km/h
Parma Kit 140km/h

Derbi gp versio:

Vakio 50 km/h
Kuriton 85km/h
Teharilla 100km/h
Tapiin laitettu 140km/h
Parma Kit 160km/h
 /   /  /  / Derbi kuskin käsikirja

Asiantuntijat

  • SincityNaisille ja pariskunnille sunnattu intiimituotteiden erik...

Keskusteluhaku

Laaja haku



Lisää keskusteluja aiheesta

Tietoa mainosten kohdentamisesta