kuttula

52700

Kuttula rules!

32

30803

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • bioäiti

      mikä oli pointtisi???

    • talvikki

      Eikös Kuttula ole jo kauan aikaa sitten lopetettu?

      • faktaa123

        Nimi vaihdettiin ja halukkaat lähtivät jatkamaan elämäänsä toisaalle; mediahässäkkä raatoi aika monen hajalle. Osa jäi ja jatkoi uuden nimen alla.


    • tuolta arkistosta

      millainen "myrsky" Kuttulan ympärillä on käyty.
      Ei enempää
      ja jatkoja kaikille entisille Kuttulan lapsille!

    • Uffaffaa

      Lainaus wikipediasta http://fi.wikipedia.org/wiki/Kuttula

      "Kuttula tuli kuuluisaksi vuonna 1998, kun MTV3:n Rikosraportissa näytettiin paikanpäältä otettu kotivideo. Siinä tainnutettiin vuohi lyömällä sitä vasaralla päähän, jonka jälkeen vedettiin kurkku auki ja kaivettiin silmä päästä vuohen sätkiessä. Sen jälkeen videossa ammuttiin sikaa päähän ja usutettiin koira tappamaan kukkoa. Kun kukko oli tarpeeksi kauan huutanut kauhusta koiran riepotellessa sitä, annettiin 14-vuotiaan pojan lyödä kukolta pään irti.

      Lisäksi osa lapsista syytti Kuttulan "isää", pahoinpitelystä ja seksuaalisesta ahdistelusta yms.

      Tapahtumien ilmitulon jälkeisen kohun ja oikeustoimenpiteiden saattelemana Kuttula joutui lopettamaan toimintansa, mutta Kuttulan isä perusti muualle vastaavanlaisen hoitokodin. Kuttulan myönteisiä tuloksia nuoriin ei juuri kyseenalaistettu, mutta menetelmät saivat kovaakin kritiikkiä."

      Muistan katsoneeni kyseisen rikosraportti- ohjelman ja video järkytti aika pahasti. Taisi kertoa kaiken olennaisen paikan metodeista. Kaiken takana oli vielä entinen poliisi Kari Björkman, joka wikipedian mukaan ainakin on perustanut jonnekin muualle uuden, vastaavanlaisen paikan. Ei voi muuta sanoa kuin, että hyi helvetti.

      • herää

        Wikipedia kutsuu itseään harhaanjohtavasti "tietosanakirjaksi". Oman ilmoituksensakin mukaisesti W on "vapaa ja ilmainen tietosanakirja, jota kuka tahansa, kuten sinä, voi muokata." Parasta on, että "Wikipediassa voit muokata sivuja milloin haluat, myös ilman käyttäjätunnusta" - siis anonyymina. Se ei siis ole enempää kuin mikä tahansa keskustelupalsta (kuten tämäkin), vaikka teksti on eri tavoin järjestelty. Niinpä tekstin info- ja/tai totuusarvokaan ei ole yhtään suurempi, ellei jopa pienempi.

        En siis edes viitsi aloittaa siteeraamasi tekstin virheistä, joita se vilisee. Tai siitä kuinka aloitettuja aiheita ei viedä loppun asti - Mitä tapahtui syytöksille? Ööö, miksei kirjoiteta siitä kuinka massiivinen osa osoittautui sairaiden nuorten valheiksi ja sairaaksi leikiksi? Tiedätkö, mistä ohjelmien kuvamateriaali oli alunperin peräisin, tiesotkö että kuvaa ja ääniä yhdisteltiin tavalla, joka loi totuuteen perustamattomia mielikuvia. Lisää virheitä: Ei lopettanut toimintaansa, vaihtoi nimeä. Eikä vastaavaa paikkaa ole mihinkään ko. vetäjän toimesta perustettu.

        Hyi helvetti sinulle.


    • gypsyboy

      asiahan on niin että kuttulasta valmistui 51 ylioppilasta ja saivat mitä todenmukaisemmin elämänsä raiteilleen... mitä tulee teurastus videoihin niin elkää edes viitsikö... ja jos ihan suoraan sanon niin luulempa että käpy ja tuikki on vieläkin yksiä nerokkaimpia ihmisiä kasvattamaan nuoria oikeaan suuntaan... älkääkä moittiko ihmisiä lehtiartikkeleiden ja huhupuheiden perusteella vaan opetelkaa tuntemaan ihmiset ja moittikaa sitten jos on sanomista... voin antaa neuvon kaikille vanhemmille! jos tuntuu ettet pärjää lapsesi kanssa niin soita karille ja kysy neuvvoa ja olen aika varma että tulet saamaan niin räjähtävän hyvän vinkin että et tule pettymään! terveisiä raskaan =)

      • gypsyboy

        että niinkuin lukee noita kommentteja niin ne jotka oikeesti tuntee ne ihmiset niin ei ne puhu pahaa niistä ihmisistä, päinvastoin...


      • ex-kuttulalainen
        gypsyboy kirjoitti:

        että niinkuin lukee noita kommentteja niin ne jotka oikeesti tuntee ne ihmiset niin ei ne puhu pahaa niistä ihmisistä, päinvastoin...

        Kauniisti sanottu "meidän" isistä ja äitistä. Ei kuitenkaan aivan totuuden mukaista. Varmasti meistä kaikista jotka siel on ollu, ei tuntemukset ole aivan samoja, paitsi jos kuuluu ns, aivopesuryhmään. Itse en pysty vieläkään puhumaan kuttulasta näinkään pitkän terapian jälkeen. Enkä edes halua puhua, lieneekö se "kasvatuksen" tarkoituskin. Jotta näin ja tältä pohjalta. Sanokoon kuka mitä haluaa paikasta, ja kuin kauniisti tahansa, minä tiedän mitä se on mun päälle tehny. En sano muuta kuin KIITOS kuttula, olisikin ollut ollut widu tyhmää olla täysipäinen. Kuolemaa odotellessa... up yours


      • Tuosta aivopesuryhmästä
        ex-kuttulalainen kirjoitti:

        Kauniisti sanottu "meidän" isistä ja äitistä. Ei kuitenkaan aivan totuuden mukaista. Varmasti meistä kaikista jotka siel on ollu, ei tuntemukset ole aivan samoja, paitsi jos kuuluu ns, aivopesuryhmään. Itse en pysty vieläkään puhumaan kuttulasta näinkään pitkän terapian jälkeen. Enkä edes halua puhua, lieneekö se "kasvatuksen" tarkoituskin. Jotta näin ja tältä pohjalta. Sanokoon kuka mitä haluaa paikasta, ja kuin kauniisti tahansa, minä tiedän mitä se on mun päälle tehny. En sano muuta kuin KIITOS kuttula, olisikin ollut ollut widu tyhmää olla täysipäinen. Kuolemaa odotellessa... up yours

        niin Mikkelin kaupunkisivuilla on RAY:n rahoja saaneesta Viola RY:stä juttua, paikalliset kansanedustaja Viitamies, sossuja, Nordean johtaja Violan hallituksessa ja vaimo Violassa työssä.

        Käytätkö tuota Violaa terapiassasi. Viola perustettu terapoimaan Jukolassa pahoinpideltyjä? Pahoinpidellyt ohjataan Violaan saamaan terapiaa ettei tekemiset tulisi yleiseen tietoon? Sijoitetuille on hyvä saada mielenterveysongelmia uskottavuusongelman vuoksi?
        Omaa kuolemaa ei kannata jäädä odottelemaan vaan kannattaa elää ja opiskella ja katsoa miten kuttulalaiset vielä saa nenilleen. Ne on keränneet sinun kohdallasi itselleen huonoa karmaa, odotas vaan niin näet. Niille tulee äkkipysäys.


    • ulkomaanulla

      Katsoin sen televisio-ohjelman Kuttulasta ,ollessani lomalla Suomessa.Oli se kamala.Kana tapettiin nuorten katsoessa vieres.Miten kunnat sijoittivat lapsia tuollaiseen sekavaan perhekotiin?Ihmettelen miten laitossijoituksessa olevia lapsia on viety vuosiksi ulkomaille? Alle 18-vuotias ,kun ei saa matkustaa maasta pois ilman huoltajan lupaa! Sossujen kuuluu lain mukaan valvoa sijoitettujen lasten hyvinvointia!

      • lanka palaa

        Saapa nähdä, milloin Jyväskylän majatalon kupla puhkeaa. Sitten sitä lapioidaan pas.... vielä paljon enemmän, mitä siellä nykyisellään tehdään.


      • elithän sinä jo
        lanka palaa kirjoitti:

        Saapa nähdä, milloin Jyväskylän majatalon kupla puhkeaa. Sitten sitä lapioidaan pas.... vielä paljon enemmän, mitä siellä nykyisellään tehdään.

        valittaa, normaalia maaseudun tapahtumia aikanaan! lapset näki tai ei aina näytetty ns. kotitapahtumia aina, voi voi ne kaupunkilaislapset kun vali vali! eiköhän vanhemmat olleet sit maalta kun oli vali vali?

        että on niin kaikki nykyään steriloitua asiaa...


      • pas...kuin pask...
        elithän sinä jo kirjoitti:

        valittaa, normaalia maaseudun tapahtumia aikanaan! lapset näki tai ei aina näytetty ns. kotitapahtumia aina, voi voi ne kaupunkilaislapset kun vali vali! eiköhän vanhemmat olleet sit maalta kun oli vali vali?

        että on niin kaikki nykyään steriloitua asiaa...

        Äläpä ajattele noin konkreettisesti. Mutta kyllä asiaan liittyvät aatamin aikuiset rangaistukset: "ota halko kätees ja kierrä taloa" yms. Kaikin puolin kieroutunutta ja lantaista toimintaa. Ja paikkakunta on Jyväskylä.


      • sultsinasiina
        pas...kuin pask... kirjoitti:

        Äläpä ajattele noin konkreettisesti. Mutta kyllä asiaan liittyvät aatamin aikuiset rangaistukset: "ota halko kätees ja kierrä taloa" yms. Kaikin puolin kieroutunutta ja lantaista toimintaa. Ja paikkakunta on Jyväskylä.

        Oikeusasiamies tekee vierailuja erilaisiin laitoksiin.Sinne vaan valitusta kirjoittamaan.Asiat ei parane muuten ja lakimuutoksia ei tule.


      • Niin petaa kuin maka
        sultsinasiina kirjoitti:

        Oikeusasiamies tekee vierailuja erilaisiin laitoksiin.Sinne vaan valitusta kirjoittamaan.Asiat ei parane muuten ja lakimuutoksia ei tule.

        Minäkin aikoinaan sijasperheessä kasvaneena, siellä erimielisyykien, taistelujen ja rajojen kanssa kamppailleena tiedän milä tuntuu kun tuntuu pahalle.Vaan tiedän miltä tuntuu kun tuntuu hyv'ällekin. Erimielisyyden puuskassa pois lähtiessä ja pitkän hiljaisolon kanssa miettiessä itseäni ja läheisiäni , olen monesti hiljaa kiittänyt perhettä joka antoi oman kotinsa minunkin käyttöön, vaikka olin millainen omassa elämäntilanteessani.
        Omia lapsia kasvatessani pysähdyn miettimään, mitä minun omassa lapsuudessa meni pieleen , miksi minä olin perhekodissa... ja koitan otaa opiksi. Elämä on kuitenkin pääsääntöisesti ihan mukavaa. Sehän on vain minusta kiinni.Happynes in not someting to realy made,its comes your own actions. (no vain vähän kirj. virheitä ja sekään ei ole ko. paikan vika)
        Toivottavasti näillä kaikilla tietämättömillä iltalehden lukioilla olisi / tei edes olisi mahdollisuus saada kokemuksia elämästä..muutenkin kuin lehtien kautta. Uskallusta sitä se vaatiin.
        Auttakaa toisianne. Varsinkin silloin kun toisella menee huonosti.
        Uskallusta/rohkeutta/välittämistä on puuttua asioihin, ei vain arvostella kun muut auttavat.


      • 2+äiti
        Niin petaa kuin maka kirjoitti:

        Minäkin aikoinaan sijasperheessä kasvaneena, siellä erimielisyykien, taistelujen ja rajojen kanssa kamppailleena tiedän milä tuntuu kun tuntuu pahalle.Vaan tiedän miltä tuntuu kun tuntuu hyv'ällekin. Erimielisyyden puuskassa pois lähtiessä ja pitkän hiljaisolon kanssa miettiessä itseäni ja läheisiäni , olen monesti hiljaa kiittänyt perhettä joka antoi oman kotinsa minunkin käyttöön, vaikka olin millainen omassa elämäntilanteessani.
        Omia lapsia kasvatessani pysähdyn miettimään, mitä minun omassa lapsuudessa meni pieleen , miksi minä olin perhekodissa... ja koitan otaa opiksi. Elämä on kuitenkin pääsääntöisesti ihan mukavaa. Sehän on vain minusta kiinni.Happynes in not someting to realy made,its comes your own actions. (no vain vähän kirj. virheitä ja sekään ei ole ko. paikan vika)
        Toivottavasti näillä kaikilla tietämättömillä iltalehden lukioilla olisi / tei edes olisi mahdollisuus saada kokemuksia elämästä..muutenkin kuin lehtien kautta. Uskallusta sitä se vaatiin.
        Auttakaa toisianne. Varsinkin silloin kun toisella menee huonosti.
        Uskallusta/rohkeutta/välittämistä on puuttua asioihin, ei vain arvostella kun muut auttavat.

        Olen samaa mieltä, tsemppiä.


    • daddy frank

      Siellä Joutsan joutopäivillähän varmaa leppoiset olot?

    • Kuminukke

      Hei Kalle ja Tuikki! Missä menette.? Vieläkö Suomessa.? Tavataanhan vielä. Kesälomakin edessä ja tukka takana. Asiaa on paljon ja sama nainen porskuttaa, kuin moottori vene tyyneen veteen. em tiedä mitä edellinen vertaus mahtoi tarkoittaa, mutta kai elämän virtaa ja kulkuneuvoa. ei tässä minkään kaarnalaivan kyydissä just olla oltukaan. Palaillaanhan? Syyskuussa Käpyn ja mun synttärit. Minä pyöreät 40v. Elämä on parasta huumetta! ! !

      • Pommi muhii taas

        Teidän keskinäinen sanan vaihtonne on erittäin oudon kuuloista. Lukija tulee entistä vakuuttuneemmaksi ettette kumpikaan taho voi hyvin. Tietääköhän Suomen viranomaiset tämän hepun toimista entisten sijoitettujensa kanssa.


      • kuusen käpynen
        Pommi muhii taas kirjoitti:

        Teidän keskinäinen sanan vaihtonne on erittäin oudon kuuloista. Lukija tulee entistä vakuuttuneemmaksi ettette kumpikaan taho voi hyvin. Tietääköhän Suomen viranomaiset tämän hepun toimista entisten sijoitettujensa kanssa.

        Hah hah, onneksi itse voit hyvin. :D


    • Mankka

      Itsehän jokainen on oman onnensa seppä. Turha sitä on Kallea ja Tuikkia syyttää jo ei osaa omia asioitaan hoitaa. Kiree pipo ja ikkuna metsään päin :)

      • Höh!

        Metsän keskellä ikkunoista näkyy pelkkää metsää kyseisessä laitoksessa. Korpiympäristö mahdollisti kaikki kauheudet siellä.

        Pahoinpideltyjen syyllistäminen viittaa Mankan omiin henkilökohtaisiin ja erittäin vakavien ongelmien olemassa oloon.


      • Mankka
        Höh! kirjoitti:

        Metsän keskellä ikkunoista näkyy pelkkää metsää kyseisessä laitoksessa. Korpiympäristö mahdollisti kaikki kauheudet siellä.

        Pahoinpideltyjen syyllistäminen viittaa Mankan omiin henkilökohtaisiin ja erittäin vakavien ongelmien olemassa oloon.

        Olin itse Kuttulassa pari vuotta sekä Anjalankoskella että Mäntyharjussa. En ole hyvin menestynyt elämässäni mutta en siitä muita syytä. Ongelmia on varmaan mulla paljonkin. Itse en huomannut mitään outoa. Pitäähän maailmassa kuri ja järjestys olla vaikka kukkahattutädit ovat eri mieltä. Ketään en ole syyllistämässä, kunhan sanoin oman mielipiteeni.


    • Huolestunut

      Tiedän poikani kautta yhden nuoren joka oli björkmaneilla sijotuksessa pari vuotta. Kävi kuulemma koulussa säännöllisesti eikä käyttäny päihteitäkään paljon tämän parin vuoden aikana, mutta kun lähti pois niin palasi melkein heti vanhoihin piireihin. Nyt en ole onneksi kuullut kyseisetä kaverista mitään, mutta ei kyllä uskoisi että on missään koulussa ollut kun oli piripäissään väkisin mennyt vanhan laitoskaverinsa kämpille ja piessyt mailalla 20euron velan takia. Omalta pojaltani olen nämä jutut kuullut ja toivon että ei olisi ainakaan jäänyt vanhaan kotipaikkaansa asumaan, ihan muiden turvallisuutta ajatellen. Olen kuullut että olisi ollut vankilassakin vähän aikaa ennen sijoitusta. Mietin tässä vain itsekseni että mitä hyötyä on ollut tuhlata kalliiseen hoitoon rahaa kun ei siitä ole näköjään paljon apua ollut?

      • Mankka1

        Niin, Kuttulan periaate taisi olla ettei kukaan ole toivoton tapaus. Ainahan muistetaan huonot puolet ja unohdetaan kaikki hyvä minkä Kalle ja Tuikki ovat saaneet aikaiseksi. Aina on ollut ja aina tulee olemaan myös meitä, jotka emme jostain syystä tahdo tai pysty olemaan yhteiskunnan rattailla emmekä myös suostu aaseiksi vetämään näitä rattaita...


    • tunnistamaton2
      • aurora b tutkikaa!!!

        AURORA B... käsittämätöntä että seksuaalirikoksesta ja pahoinpitelystä käräjille joutunut ei alalle pätevä mies saa jatkaa toimintaansa tällä alalla. mitä maksaa veronmaksajille reissut ulkomaille ja mitä siellä OIKEASTI tapahtuu. mistä johtuu että yksikössä on ollut vajaamiehitystä ja epäpäteviä työntekijöitä ja päteviä vaihtuu kahden vuoden sisällä kolme???KUNNAT JA LÄÄNI HERÄTKÄÄ!!!!!


      • Luvat kunnossa sillä

        Väittävät koulunkäymisen tärkeyttä mutta opiskeluympäristö on muokattuna ankeaksi. Kovilla keittiötuoleilla varustettu oppimisympäristö. Vanhoja ukkola haarut levällään nuorten tyttöjen edessä. Hevoset nuorten tyttöjen houkutuksena laitokseen. Judon laillinen väkivaltaisuus kasvatusmetodina.


      • kuulma huono esimerkki
        Luvat kunnossa sillä kirjoitti:

        Väittävät koulunkäymisen tärkeyttä mutta opiskeluympäristö on muokattuna ankeaksi. Kovilla keittiötuoleilla varustettu oppimisympäristö. Vanhoja ukkola haarut levällään nuorten tyttöjen edessä. Hevoset nuorten tyttöjen houkutuksena laitokseen. Judon laillinen väkivaltaisuus kasvatusmetodina.

        Olin ite sijotettuna aurorab:hen ja minulla jäi niin paljon huonoja muistoja siitä paikasta. "jos sinulla on mustat hiukset, sinulla on ongelmia." kun tytöt nauroi poikien jutuille se oli flirttailua. En halunnut edes kokeilla judoa, mutta kari pakotti se melkein kanto minut kokeilemaan sitä. Aurorassa oli töissä toinenkin pariskunta jotka erotettiin kun olimme pariisissa katsomassa judon mm kilpailuja. Syy siihen oli koska meidän oli tarkoitus ajaa asuntoautolla takaisin ranualle ja jouduimme lähtemään vähän aikaisemmin kuin kilpailu loppui. Karin mielestä yhden pojista olisi pitänyt nähdä kilpailut loppuun saakka. Tämä pariskunta oli ainoa syy miksi jaksoin olla ranualla, mutta kun heidät erotettiin en minäkään kokenut enään olevani valmis työstämään parempaa suhdetta kalleen ja tuikkiin...
        Aloin viihtymään mieluiten omassa huoneessani, koska koin että se on paras paikka minulle koko laitoksessa. Halusin vain pois sieltä kokoajan ja soittelin vanhemmilleni että tulla hakemaan minut koska en jaksa enään.
        Minua lahjottiin ja peloteltiin jäämään laitokselle.
        Kun tulin kotilomilta takaisin Kalle tutki kaikki vaatteeni läpikotaisin etten "salakuljeta" mitään talolle. Kerran Kalle löysi minun laukusta päänsärkylääkkeitä ja suonenvetolääkkeitä ja toi ne kaikkien esille kokoukseen ja kysyi muilta nuorilta tietääkö ne mitä nämä lääkkeet ovat koska kalle luuli että ne on huumeita. En ole ikinä käyttänyt tai edes kokeillut mitään huumeita, mutta yksi nuori oli kuullut kun kalle sanoi tuikille että minä ja yksi minulle jo ennestään tuttu nuori hommaamme lomalla huoraamalla rahat juomiseen ja huumeisiin. Se satutti ja paljon, sen jälkeen halusin vain enemmän pois ja aloin karkailemaan. Viimeisellä karkureissullani kalle ja tuikki oli penkonu minun huoneen läpikotaisin ja lukenut päiväkirjani, senkin tiedän siitä koska he sanoivat sosiaalikokouksessa yhdestä asiasta mistä olin kirjoittanut vain päiväkirjaani. Siellä mikään ei pysy henkilökohtaisena..

        Käpy ja tuikki jos luette tämän niin haluan sanoa että te teitte tämän kaiken mahdolliseksi mitä mulla nyt on, mutta se matka oli äärimmäisen rankka minulle. Me ei erottu hyvissä väleissä mutta toivon silti että joskus kun olen siihen valmis niin voisin tulla käymään siellä kylässä ja voitaisiin jutella. Terveisin: jänkhä


      • spede the real
        kuulma huono esimerkki kirjoitti:

        Olin ite sijotettuna aurorab:hen ja minulla jäi niin paljon huonoja muistoja siitä paikasta. "jos sinulla on mustat hiukset, sinulla on ongelmia." kun tytöt nauroi poikien jutuille se oli flirttailua. En halunnut edes kokeilla judoa, mutta kari pakotti se melkein kanto minut kokeilemaan sitä. Aurorassa oli töissä toinenkin pariskunta jotka erotettiin kun olimme pariisissa katsomassa judon mm kilpailuja. Syy siihen oli koska meidän oli tarkoitus ajaa asuntoautolla takaisin ranualle ja jouduimme lähtemään vähän aikaisemmin kuin kilpailu loppui. Karin mielestä yhden pojista olisi pitänyt nähdä kilpailut loppuun saakka. Tämä pariskunta oli ainoa syy miksi jaksoin olla ranualla, mutta kun heidät erotettiin en minäkään kokenut enään olevani valmis työstämään parempaa suhdetta kalleen ja tuikkiin...
        Aloin viihtymään mieluiten omassa huoneessani, koska koin että se on paras paikka minulle koko laitoksessa. Halusin vain pois sieltä kokoajan ja soittelin vanhemmilleni että tulla hakemaan minut koska en jaksa enään.
        Minua lahjottiin ja peloteltiin jäämään laitokselle.
        Kun tulin kotilomilta takaisin Kalle tutki kaikki vaatteeni läpikotaisin etten "salakuljeta" mitään talolle. Kerran Kalle löysi minun laukusta päänsärkylääkkeitä ja suonenvetolääkkeitä ja toi ne kaikkien esille kokoukseen ja kysyi muilta nuorilta tietääkö ne mitä nämä lääkkeet ovat koska kalle luuli että ne on huumeita. En ole ikinä käyttänyt tai edes kokeillut mitään huumeita, mutta yksi nuori oli kuullut kun kalle sanoi tuikille että minä ja yksi minulle jo ennestään tuttu nuori hommaamme lomalla huoraamalla rahat juomiseen ja huumeisiin. Se satutti ja paljon, sen jälkeen halusin vain enemmän pois ja aloin karkailemaan. Viimeisellä karkureissullani kalle ja tuikki oli penkonu minun huoneen läpikotaisin ja lukenut päiväkirjani, senkin tiedän siitä koska he sanoivat sosiaalikokouksessa yhdestä asiasta mistä olin kirjoittanut vain päiväkirjaani. Siellä mikään ei pysy henkilökohtaisena..

        Käpy ja tuikki jos luette tämän niin haluan sanoa että te teitte tämän kaiken mahdolliseksi mitä mulla nyt on, mutta se matka oli äärimmäisen rankka minulle. Me ei erottu hyvissä väleissä mutta toivon silti että joskus kun olen siihen valmis niin voisin tulla käymään siellä kylässä ja voitaisiin jutella. Terveisin: jänkhä

        Spedet


    • Anonyymi

      EIKS KUTTULA OLLUT 1997-1999 VÄLILLÄ LEHDISSÄ EI ENÄÄ 2000-LUVULLE TULTAESSA

    Ketjusta on poistettu 55 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      137
      1906
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1898
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1848
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1630
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1150
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe