Alfred J.Kwak

ankka

Alfred J.Kwak oli huippu lastenohjema! Miksi sitä ei esitetä enää!?
Kaikki lastenohjelmat oli ennen muinoin paljon parempia kuin nykypäivän ällöt tietokoneanimaatiot!!!

187

44798

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • - Turbo -

      Se oli munki lemppari, nyt mä katon niitä nauhoilt jos löytyy (ne on aika keskel nauhoi). Mutta vanhat RULEZ!

      • - Turbo -

        Jeeeh! ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D


    • vipa

      Oikeassa olet. Kyllä Alfred J. Kwak oli älyttömän ihana lastenohjelma, itselläni on nämä kaikki osat uudemmasta tuotannosta nauhalla. Vaikka olenkin jo vähän päälle 20, niin täytyy silti joskus vielä kattella näitä.
      Itse en koskaan katsellut näitä vanhempia osia, olisi kiva tietää että olivatko ne vieläkin parempia ja koska nämä vanhemmat ovat tehty ja entäs nämä uudemmat osat?
      Itse muistan vieläkin tuosta päätösosasta kohtia. Ja muistan kuinka se kosketti, varmaan yksi parhaimmista päätösjaksoista mitä olen eri jaksoista nähnyt. Siinä esimerkiksi muistaakseni oli Kwakin syntymäpäivät,mihin kaikki lopulta päättyi. Mutta olikos siinä myös tämä Korppi? kidnapannut Alfredin? joku siinä oli kidnapattu kuitenkin...

      Mutta onhan näitä muitankin loistavia lastenohjelmia, esimerkiksi:
      Tohtori Sykerö,Ankronikka,Muumit,Tikun ja Takun pelastuspartio,Halinallet,Kumminallet ja sitten oli tämä bula haloo? vai mikä se oli, missä tämä karhu, tietääkseni tuttu Viidakkokirjasta seikkaili näitten muitten kaverustensa kanssa.

      Entäs mikäs lastenohjelma se oli, mikä kertoi siitä avaruusasemasta? Vähän samanlainen kuin Star Trek? Mutta piirretty.

      • - Turbo -

        Kidnappas mun muistaakseni Alfredin tyttökaverin... Tiedäthän sen tumma sulkaisen, jolla oli iso rosa rusetti pyrstön päällä?


      • vipa
        - Turbo - kirjoitti:

        Kidnappas mun muistaakseni Alfredin tyttökaverin... Tiedäthän sen tumma sulkaisen, jolla oli iso rosa rusetti pyrstön päällä?

        Niin tais ollakin ja sitten Alfred pelasti sen.

        Mutta muistatko vielä sen, että miksi?


      • NoJopas
        vipa kirjoitti:

        Niin tais ollakin ja sitten Alfred pelasti sen.

        Mutta muistatko vielä sen, että miksi?

        korppi oli varastassa von Pallakselta [jääkarhu professori] jotain keksintöä. Hän oli juuri paennut vankilasta. Iiris, joka oli von Pallaksen sihteeri sattui paikalle ja Korppi otti panttivangin. Toki myös se vaikutti että Iiris oli Alfredin tyttöystävä, koska Alfred oli Korpin vankilaan toimittanutkin.
        Alfredilla ja Iiriksellä oli ollut riitaa ennen kidnappausta, joten jälleennäkemisen riemu oli sitäkin suurempi kun Alfred Iiriksen pelasti. Sitten he menivät Alfredin kotiin, jonne olivat tulleet kaikki Alfredin ystävät järjestämään Alfredille syntymäpäivä yllätystä.
        Aivan mahdottoman hieno loppujakso. Sarja sai ansaitsemansa päätöksen.


      • vipa
        NoJopas kirjoitti:

        korppi oli varastassa von Pallakselta [jääkarhu professori] jotain keksintöä. Hän oli juuri paennut vankilasta. Iiris, joka oli von Pallaksen sihteeri sattui paikalle ja Korppi otti panttivangin. Toki myös se vaikutti että Iiris oli Alfredin tyttöystävä, koska Alfred oli Korpin vankilaan toimittanutkin.
        Alfredilla ja Iiriksellä oli ollut riitaa ennen kidnappausta, joten jälleennäkemisen riemu oli sitäkin suurempi kun Alfred Iiriksen pelasti. Sitten he menivät Alfredin kotiin, jonne olivat tulleet kaikki Alfredin ystävät järjestämään Alfredille syntymäpäivä yllätystä.
        Aivan mahdottoman hieno loppujakso. Sarja sai ansaitsemansa päätöksen.

        Mistäköhän saisin ilmaiseksi ladattua netistä noita jaksoja?

        Ja täytyy todeta, että sinullapas se vasta loistava muisti onkin.


      • NoJopas
        vipa kirjoitti:

        Mistäköhän saisin ilmaiseksi ladattua netistä noita jaksoja?

        Ja täytyy todeta, että sinullapas se vasta loistava muisti onkin.

        tästä aiheesta on puhutti aikaisemminkin, kelaa noita vanhoja keskustelu taaksepäin niin siellä on otsikolla Alfred J Kwak, ja siellä joku kertoi netti osoitteita.

        Mulla on toi kyseinen jakso tallessa, oon just siirtänyt kaikki mun jaksot DVD:lle.


      • vipa
        NoJopas kirjoitti:

        tästä aiheesta on puhutti aikaisemminkin, kelaa noita vanhoja keskustelu taaksepäin niin siellä on otsikolla Alfred J Kwak, ja siellä joku kertoi netti osoitteita.

        Mulla on toi kyseinen jakso tallessa, oon just siirtänyt kaikki mun jaksot DVD:lle.

        No niinpäs onkin, mutta ovatko nuo ilmaisia?


      • NoJopas
        vipa kirjoitti:

        No niinpäs onkin, mutta ovatko nuo ilmaisia?

        Emmä tiedä, en oo jaksanut ladata.

        Mulla on nyt alkanut palailla usko siihen että Alfredia voi vielä nähdä telkkarista. Oon vähän järkkäillyt tätä hommaa, mutta Ylestä ei oo vielä kuulunut mitä se sanoo...


      • vipa
        NoJopas kirjoitti:

        Emmä tiedä, en oo jaksanut ladata.

        Mulla on nyt alkanut palailla usko siihen että Alfredia voi vielä nähdä telkkarista. Oon vähän järkkäillyt tätä hommaa, mutta Ylestä ei oo vielä kuulunut mitä se sanoo...

        Olisi kiva tietää ikäsi?

        Kiinnostaa vain tietää, että kaipaako kukaan minun ikäiseni tätä sarjaa enää? Itse olen 21.

        Muistan elävästi vieläkin, kun olin sairaalassa ja sain siskoltani siskoni itseni piirtämän Alfred J. Kwak- kortin. Sellainen valkoiseen pahviin piirretty tunnus, ihan lyijykynällä.
        Ja sitten muistan sen hetken, kun yhden kaverini äiti luki siellä sairaalassa sitä ääneen meille joskus myöhään yöllä... Voi niitä aikoja,voi niitä aikoja.
        Ehdottomasti paras kortti minkä olen koskaan saanut.Melkein itku tulee...

        Mutta muistatko nämä tarrakeräilyt? Kun oli se keltainen "vihko", jossa oli tarinaa ja siihen sai ostaa niitä kuvia, se vasta oli mukavaa. En koskaan vaan saanut valmiiksi sitä. Sitten siinä takana oli ilmoitettu paikka mistä pystyi tilaamaan noita tarroja vaikka kaikki kerralla.

        Niin ja tuli mieleen se jakso, missä maailma muuttui mustavalkoiseksi ja ne lähti etsimään sitä sateenkaaren toisesta päästä löytyvää aarretta, ja eikös se jotenkin niin ollut, että koska joku löysi sen, niin sen takia tuo väri maailmasta hävisi.
        Sitten Alfred ja ainakin kai Mauri joutui sinne kidnapatuksi siellä viidakossa.

        Kyllä tämä Alfred J. Kwak on ehdottomasti omasta mielestäni paras lastenohjelma mitä on koskaan tullut. Ja yltää jopa kategoriaan parhaat ohjelmat tv:ssä, missä on mukana kaikki ohjelmat, myös muutkin kuin lastenohjelmat.

        Ilman muuta ruutuun uudestaan ja mieluiten ihan alusta asti, siis sieltä 1. tuotantokaudesta.
        Ja se vasta olisi unelmien täyttymys mikäli tämän sarjan tekijät tekisivät vielä uuden tuotantokauden.


      • NoJopas
        vipa kirjoitti:

        Olisi kiva tietää ikäsi?

        Kiinnostaa vain tietää, että kaipaako kukaan minun ikäiseni tätä sarjaa enää? Itse olen 21.

        Muistan elävästi vieläkin, kun olin sairaalassa ja sain siskoltani siskoni itseni piirtämän Alfred J. Kwak- kortin. Sellainen valkoiseen pahviin piirretty tunnus, ihan lyijykynällä.
        Ja sitten muistan sen hetken, kun yhden kaverini äiti luki siellä sairaalassa sitä ääneen meille joskus myöhään yöllä... Voi niitä aikoja,voi niitä aikoja.
        Ehdottomasti paras kortti minkä olen koskaan saanut.Melkein itku tulee...

        Mutta muistatko nämä tarrakeräilyt? Kun oli se keltainen "vihko", jossa oli tarinaa ja siihen sai ostaa niitä kuvia, se vasta oli mukavaa. En koskaan vaan saanut valmiiksi sitä. Sitten siinä takana oli ilmoitettu paikka mistä pystyi tilaamaan noita tarroja vaikka kaikki kerralla.

        Niin ja tuli mieleen se jakso, missä maailma muuttui mustavalkoiseksi ja ne lähti etsimään sitä sateenkaaren toisesta päästä löytyvää aarretta, ja eikös se jotenkin niin ollut, että koska joku löysi sen, niin sen takia tuo väri maailmasta hävisi.
        Sitten Alfred ja ainakin kai Mauri joutui sinne kidnapatuksi siellä viidakossa.

        Kyllä tämä Alfred J. Kwak on ehdottomasti omasta mielestäni paras lastenohjelma mitä on koskaan tullut. Ja yltää jopa kategoriaan parhaat ohjelmat tv:ssä, missä on mukana kaikki ohjelmat, myös muutkin kuin lastenohjelmat.

        Ilman muuta ruutuun uudestaan ja mieluiten ihan alusta asti, siis sieltä 1. tuotantokaudesta.
        Ja se vasta olisi unelmien täyttymys mikäli tämän sarjan tekijät tekisivät vielä uuden tuotantokauden.

        Olen ihan hitusta vaille 19.

        En muista tarrakeräilyä ainakaan Alfrediin liittyen, mutta keräsin Leijonakuningas tarroja sellaseen kirjaan niinkuin kuvailit.

        En muista tuota jaksoa jossa värit häviää! Ainakaan kunnolla, mulla on yks muistikuva sellasesta kohdasta jossa Alfred ja von Pallas ajelee autolla ja ihmettelee puita, mutta luulisin sen liittyvät saasteisiin...


        Oon kysellyt sarjan tuottajalta [joka on suomalainen] että kuka omistaa oikeudet sarjaan, ja sain nimeä ja sähköpostiosotetta, ja alkuviikosta lähetin ylelle palautetta että nyt olis aika tehdä asialle jotakin, Alfred pitää uusia, ottakaa yhteyttä tähän osotteeseen jne, mutta ainakaan vielä ei oo kuulunut mitään... Mutta jatkan Ylen ahdistelue, näin sen verran vaivaa kun selvittelin noita juttuja. Ja haluan nähdä Alfredin todella todella kovasti.
        DVD boksi olis myös hieno juttu. Ehkä jopa parempi kun telkkarista näyttäminen.


      • vipa
        NoJopas kirjoitti:

        Olen ihan hitusta vaille 19.

        En muista tarrakeräilyä ainakaan Alfrediin liittyen, mutta keräsin Leijonakuningas tarroja sellaseen kirjaan niinkuin kuvailit.

        En muista tuota jaksoa jossa värit häviää! Ainakaan kunnolla, mulla on yks muistikuva sellasesta kohdasta jossa Alfred ja von Pallas ajelee autolla ja ihmettelee puita, mutta luulisin sen liittyvät saasteisiin...


        Oon kysellyt sarjan tuottajalta [joka on suomalainen] että kuka omistaa oikeudet sarjaan, ja sain nimeä ja sähköpostiosotetta, ja alkuviikosta lähetin ylelle palautetta että nyt olis aika tehdä asialle jotakin, Alfred pitää uusia, ottakaa yhteyttä tähän osotteeseen jne, mutta ainakaan vielä ei oo kuulunut mitään... Mutta jatkan Ylen ahdistelue, näin sen verran vaivaa kun selvittelin noita juttuja. Ja haluan nähdä Alfredin todella todella kovasti.
        DVD boksi olis myös hieno juttu. Ehkä jopa parempi kun telkkarista näyttäminen.

        Hienoa, että jaksat tehdä noin paljon työtä tämän eteen.

        Joo oli tämä sateenkaarijuttu, kun muistan suuttuneeni siitä kauheasti joskus aikoinaan isälleni kun ei tämän toisen osan alkua tullut nauhalle. Tämä oli kaksiosainen.

        Itselläni tosin on kaikki nämä toisen tuotantojakson osat nauhalla, mutta en ole niitä katsellut kyllä varmaankaan koskaan. Mutta ne otettiin nauhalle ihan siksikin, että uusi sukupolvi pääsee aikanaan katselemaan näitä, niin ja onhan mulla nauhalla Tiku ja Taku ja Ankronikatkin.

        Muistatko tätä jaksoa, kun Alfred katselee tv:stä westerniä ja sitten nukahtaa ja unissaan seikkailee samaisessa Villissä lännessä. Tai se toinen unijakso, kun Mauri miettii kauhean kauan sitä seuraavaa shakkisiirtoaan ja sitten Alfred nukahtaa ja näkee unta siitä ja siitä shakkinappulasta joka lennättää sitä pitkin kylää.
        Mikäs se oli muuten se laiva? Tai se, minkä ne yhet roistot kehitteli? Mä tykkäsin lapsena siitä kohdasta kun se näytti akvaariossa miten se pienoismalli toimii, vaikka eihän se tosin kovin mukava kohta ollutkaan.

        Mikäs sen poliisin nimi oli, joka siinä yhdessä jaksossa toi vaimolleen niitä kukkasia ja sitten se Alfred ja Mauri oltuaan myrskyn keskellä ajautuivat tämän poliisin kodin luo ja tämä poliisi otti ne yöksi nukkumaan sinne.

        Kauheasti hyviä muistoja kyllä liittyy tuohon ohjelmaan.

        Mutta itteäni harmittaa, kun en katsellut tuota Kwakin ensimmäistä tuotantojaksoa. Tiedä sitten, että miksen? Milloin se lähetettiin? Paljon aikaisemminko kun tämä kakkonen?


      • NoJopas
        vipa kirjoitti:

        Hienoa, että jaksat tehdä noin paljon työtä tämän eteen.

        Joo oli tämä sateenkaarijuttu, kun muistan suuttuneeni siitä kauheasti joskus aikoinaan isälleni kun ei tämän toisen osan alkua tullut nauhalle. Tämä oli kaksiosainen.

        Itselläni tosin on kaikki nämä toisen tuotantojakson osat nauhalla, mutta en ole niitä katsellut kyllä varmaankaan koskaan. Mutta ne otettiin nauhalle ihan siksikin, että uusi sukupolvi pääsee aikanaan katselemaan näitä, niin ja onhan mulla nauhalla Tiku ja Taku ja Ankronikatkin.

        Muistatko tätä jaksoa, kun Alfred katselee tv:stä westerniä ja sitten nukahtaa ja unissaan seikkailee samaisessa Villissä lännessä. Tai se toinen unijakso, kun Mauri miettii kauhean kauan sitä seuraavaa shakkisiirtoaan ja sitten Alfred nukahtaa ja näkee unta siitä ja siitä shakkinappulasta joka lennättää sitä pitkin kylää.
        Mikäs se oli muuten se laiva? Tai se, minkä ne yhet roistot kehitteli? Mä tykkäsin lapsena siitä kohdasta kun se näytti akvaariossa miten se pienoismalli toimii, vaikka eihän se tosin kovin mukava kohta ollutkaan.

        Mikäs sen poliisin nimi oli, joka siinä yhdessä jaksossa toi vaimolleen niitä kukkasia ja sitten se Alfred ja Mauri oltuaan myrskyn keskellä ajautuivat tämän poliisin kodin luo ja tämä poliisi otti ne yöksi nukkumaan sinne.

        Kauheasti hyviä muistoja kyllä liittyy tuohon ohjelmaan.

        Mutta itteäni harmittaa, kun en katsellut tuota Kwakin ensimmäistä tuotantojaksoa. Tiedä sitten, että miksen? Milloin se lähetettiin? Paljon aikaisemminko kun tämä kakkonen?

        Muistan tuon jakson missä Alfred näkee länkkäri unta, se on kiva. Mulla on se nauhalla.
        Muistan myös noi jaksot joissa Alfred ja Mauri pelaa shakkia. Sitten Alfred näkee unta että Valkea Kuningatar onkin oikea, siis se nappula kasvaa ja se on sellanen nainen. Sitten ne Alfredin kanssa lentelee ympäri kaupunkia. Tämä juttu oli sellanen, ettei siitä tullut ihan selväksi oliko se lopulta unta vai ei...
        Nää jaksot mulla oli joskus nauhalla, mutten löydä niitä...

        Krokodiili kehitteli sellasen laivan jolla pyydettin kaloja tehokkaasti. Sillit lähetti Alfredin ja Maurin kumiveneellä hakemaan valaita apuun, ettei se superalus pääsisi satamasta.
        Ja jos tajusin oikein, poliisi josta puhuit ei ole poliisi vaan kapteeni Tunkki. Hän ainakin pelastaa Alfredin ja Mauri ja Alfred ovat hänen kotonansa. Tunkki on mukana aika monessa jaksossa, kaikissa jossa liikutaan vesillä, luulisin.
        Ne jaksot on hyviä joissa Alfred on pieni. Kun se on meripartiossa. Ja käy koulua ja Korppi kiusaa sitä; ankka pankka myyrän poika...

        Alfred on lähetetty ainakin kahdesti. muistelisin itse että jopa kolmesti... Mutta ei minusta mitenkään osissa, kahta tuotantokautta vaan kaikki jaksot putkeen.


      • vipa
        NoJopas kirjoitti:

        Muistan tuon jakson missä Alfred näkee länkkäri unta, se on kiva. Mulla on se nauhalla.
        Muistan myös noi jaksot joissa Alfred ja Mauri pelaa shakkia. Sitten Alfred näkee unta että Valkea Kuningatar onkin oikea, siis se nappula kasvaa ja se on sellanen nainen. Sitten ne Alfredin kanssa lentelee ympäri kaupunkia. Tämä juttu oli sellanen, ettei siitä tullut ihan selväksi oliko se lopulta unta vai ei...
        Nää jaksot mulla oli joskus nauhalla, mutten löydä niitä...

        Krokodiili kehitteli sellasen laivan jolla pyydettin kaloja tehokkaasti. Sillit lähetti Alfredin ja Maurin kumiveneellä hakemaan valaita apuun, ettei se superalus pääsisi satamasta.
        Ja jos tajusin oikein, poliisi josta puhuit ei ole poliisi vaan kapteeni Tunkki. Hän ainakin pelastaa Alfredin ja Mauri ja Alfred ovat hänen kotonansa. Tunkki on mukana aika monessa jaksossa, kaikissa jossa liikutaan vesillä, luulisin.
        Ne jaksot on hyviä joissa Alfred on pieni. Kun se on meripartiossa. Ja käy koulua ja Korppi kiusaa sitä; ankka pankka myyrän poika...

        Alfred on lähetetty ainakin kahdesti. muistelisin itse että jopa kolmesti... Mutta ei minusta mitenkään osissa, kahta tuotantokautta vaan kaikki jaksot putkeen.

        Mielestäni nämä vanhemmat Kwakit ovat tulleet ensin ja siinä on ollut väli, jos oikein muistan.

        Koska esimerkiksi tuolloin lastenhoitajani omalla pojalla oli nauhalla juuri nuo vanhemmat osat ja sitten tykästyin niihin siellä, näin muutaman pätkän. Sitten nämä uudet osat alkoivat ja isäni keksi laittaa nämä minulle nauhalle.
        Minun mielestäni siinä on ollut väli,mutta en ole varma.
        Mutta minua vain ihmetyttää se, että miksen katsellut noita ekoja osia. Vai kuinka monta näitä ekoja osia sitten olikaan? Siis näitä merikouluja ja koulu-aikoja sun muita?

        Ja niinhän tuo muuten oli Kapteeni Tunkki. Kukas se muuten sitten oli se ööh... punaisessa asussa ollut, joku armeijan henkilö muistaakseni?

        Kuka muuten puhui Kwakin äänellä? Korpin äänen tiedän, on ollut siinä yhdessä Uunossa ja sitten uusimmissa Ihmeidentekijöissä.


      • NoJopas
        vipa kirjoitti:

        Mielestäni nämä vanhemmat Kwakit ovat tulleet ensin ja siinä on ollut väli, jos oikein muistan.

        Koska esimerkiksi tuolloin lastenhoitajani omalla pojalla oli nauhalla juuri nuo vanhemmat osat ja sitten tykästyin niihin siellä, näin muutaman pätkän. Sitten nämä uudet osat alkoivat ja isäni keksi laittaa nämä minulle nauhalle.
        Minun mielestäni siinä on ollut väli,mutta en ole varma.
        Mutta minua vain ihmetyttää se, että miksen katsellut noita ekoja osia. Vai kuinka monta näitä ekoja osia sitten olikaan? Siis näitä merikouluja ja koulu-aikoja sun muita?

        Ja niinhän tuo muuten oli Kapteeni Tunkki. Kukas se muuten sitten oli se ööh... punaisessa asussa ollut, joku armeijan henkilö muistaakseni?

        Kuka muuten puhui Kwakin äänellä? Korpin äänen tiedän, on ollut siinä yhdessä Uunossa ja sitten uusimmissa Ihmeidentekijöissä.

        Mä olen myös miettinyt kuka on Alfredin ääni, mutten ole saanut selville.
        Alfredissa on monia hyviä ääniä, Korppi tietenkin, en muista miehen nimeä, mutta minäkin olen hänet nähnyt telkkarissa. Ja Rabbe Smedlund on joidenkin sivuhenkilöiden ääni. Olikos se Jarmo Koskikin tässä... Eikai se voi olla Alfred.. eeei... Titta Jokinen taisi olla ainut nainen.

        Puna-asuinen laivaston pomo apina oli nimeltään Eversti Rytinä.

        Ehkä ensimmäiselle esityskerralla erituotantokaudet tuli pienen välin kanssa? En tosiaan tiedä enkä muista. Yhdellä sivulla on jaksot lueteltu, laitan linkkiä huomenna, nyt on mentävä nukkumaan....


      • - Turbo -
        vipa kirjoitti:

        Niin tais ollakin ja sitten Alfred pelasti sen.

        Mutta muistatko vielä sen, että miksi?

        Lunnaita tais vaatii, niin ku tälleen, että jos et tule tänne siihen ja siihen aikaan mukanasi sitä ja sitä, nii sille käy huonosti. En muista, mutta jotakin se siinä tahto. Sen korpin ja sen tytön naamat näky telkkarissa ja ne jotankin sen kautta puhu Alfredille. Ainakin se sieppaus tapahtu jossain sen jääkarhun luona, ainakin se korppi tais nukuttaa sen ja sitten kidnappas sen tytön. En mä muuta taida muistaa, siitä jaksosta. Mutta kysy pois! Mistä sitä tietää jos vaikka tietäisin! Onhan meilläkin jaksoja nauhalla!


      • - Turbo -
        vipa kirjoitti:

        Mistäköhän saisin ilmaiseksi ladattua netistä noita jaksoja?

        Ja täytyy todeta, että sinullapas se vasta loistava muisti onkin.

        Niin se olikin! Olin jo unohtanu!


      • - Turbo -
        NoJopas kirjoitti:

        Mä olen myös miettinyt kuka on Alfredin ääni, mutten ole saanut selville.
        Alfredissa on monia hyviä ääniä, Korppi tietenkin, en muista miehen nimeä, mutta minäkin olen hänet nähnyt telkkarissa. Ja Rabbe Smedlund on joidenkin sivuhenkilöiden ääni. Olikos se Jarmo Koskikin tässä... Eikai se voi olla Alfred.. eeei... Titta Jokinen taisi olla ainut nainen.

        Puna-asuinen laivaston pomo apina oli nimeltään Eversti Rytinä.

        Ehkä ensimmäiselle esityskerralla erituotantokaudet tuli pienen välin kanssa? En tosiaan tiedä enkä muista. Yhdellä sivulla on jaksot lueteltu, laitan linkkiä huomenna, nyt on mentävä nukkumaan....

        Tarkoitatko vanhaa? Tiedäthän salkkareissa Taalasmaan Sepon, oikeelta nimeltään joku Jarmo, nii se sitä puhuttaa, ainakin ääni on niin saman kuuloinen, hänhän puhuttaa myös nalle Puhia!


      • NoJopas
        - Turbo - kirjoitti:

        Tarkoitatko vanhaa? Tiedäthän salkkareissa Taalasmaan Sepon, oikeelta nimeltään joku Jarmo, nii se sitä puhuttaa, ainakin ääni on niin saman kuuloinen, hänhän puhuttaa myös nalle Puhia!

        Kai se sitten on Jarmo Koski. Kyllä se siltä kuulostaa... Eikä se oikein kukaan mukaan voi olla...
        Saksassa Alfredilla on ihan liian tyttömäinen ääni.


      • - Turbo -
        NoJopas kirjoitti:

        Kai se sitten on Jarmo Koski. Kyllä se siltä kuulostaa... Eikä se oikein kukaan mukaan voi olla...
        Saksassa Alfredilla on ihan liian tyttömäinen ääni.

        Oot kuullu?


      • NoJopas
        - Turbo - kirjoitti:

        Oot kuullu?

        Mulla on neljä jaksoa saksaksi. Ensimmäinen ja toinen esmes.
        Kyllä suomenkieliset äänet on paremmat.


      • - Turbo -
        - Turbo - kirjoitti:

        Oot kuullu?

        Vai sillä lailla....


      • fez
        - Turbo - kirjoitti:

        Kidnappas mun muistaakseni Alfredin tyttökaverin... Tiedäthän sen tumma sulkaisen, jolla oli iso rosa rusetti pyrstön päällä?

        Sen Alfredin tyttökaverin nimihän oli Iiris. niin mä ainaki muistasin... Se oli hyvä jakso missä Iiris ihastu Michael Ducsoniin (Jackson)!!!XD


      • fez
        vipa kirjoitti:

        Olisi kiva tietää ikäsi?

        Kiinnostaa vain tietää, että kaipaako kukaan minun ikäiseni tätä sarjaa enää? Itse olen 21.

        Muistan elävästi vieläkin, kun olin sairaalassa ja sain siskoltani siskoni itseni piirtämän Alfred J. Kwak- kortin. Sellainen valkoiseen pahviin piirretty tunnus, ihan lyijykynällä.
        Ja sitten muistan sen hetken, kun yhden kaverini äiti luki siellä sairaalassa sitä ääneen meille joskus myöhään yöllä... Voi niitä aikoja,voi niitä aikoja.
        Ehdottomasti paras kortti minkä olen koskaan saanut.Melkein itku tulee...

        Mutta muistatko nämä tarrakeräilyt? Kun oli se keltainen "vihko", jossa oli tarinaa ja siihen sai ostaa niitä kuvia, se vasta oli mukavaa. En koskaan vaan saanut valmiiksi sitä. Sitten siinä takana oli ilmoitettu paikka mistä pystyi tilaamaan noita tarroja vaikka kaikki kerralla.

        Niin ja tuli mieleen se jakso, missä maailma muuttui mustavalkoiseksi ja ne lähti etsimään sitä sateenkaaren toisesta päästä löytyvää aarretta, ja eikös se jotenkin niin ollut, että koska joku löysi sen, niin sen takia tuo väri maailmasta hävisi.
        Sitten Alfred ja ainakin kai Mauri joutui sinne kidnapatuksi siellä viidakossa.

        Kyllä tämä Alfred J. Kwak on ehdottomasti omasta mielestäni paras lastenohjelma mitä on koskaan tullut. Ja yltää jopa kategoriaan parhaat ohjelmat tv:ssä, missä on mukana kaikki ohjelmat, myös muutkin kuin lastenohjelmat.

        Ilman muuta ruutuun uudestaan ja mieluiten ihan alusta asti, siis sieltä 1. tuotantokaudesta.
        Ja se vasta olisi unelmien täyttymys mikäli tämän sarjan tekijät tekisivät vielä uuden tuotantokauden.

        Mä täytän pian 20 vuotta ja ostasin heti kaikki tuotantokaudet, jos niitä vaan jostain sais! Paras ohjelma ikinä! Oikeen on ikävä... =,(


      • jennnni
        - Turbo - kirjoitti:

        Kidnappas mun muistaakseni Alfredin tyttökaverin... Tiedäthän sen tumma sulkaisen, jolla oli iso rosa rusetti pyrstön päällä?

        joo elikkä alfred J. kwak kuului minunkin suosikkeihini. pakko saada kaikki jaksot jostakin. niin, ohjelma poistettiin YLE:n ohjelmistosta, koska se jakoi rasistista vaikutelmaa kansalle. kuten, korppi oli täysin kuin Hitler, syrjittiin tummasulkaisia jnejne. ei sitä kyllä tosiaankaan pienenä ymmärtänyt, mutta nyt kun tarkemmin miettii.... :D Alfred J. Kwak olis semmosta K-15 settiä.


      • Larencia_
        vipa kirjoitti:

        Olisi kiva tietää ikäsi?

        Kiinnostaa vain tietää, että kaipaako kukaan minun ikäiseni tätä sarjaa enää? Itse olen 21.

        Muistan elävästi vieläkin, kun olin sairaalassa ja sain siskoltani siskoni itseni piirtämän Alfred J. Kwak- kortin. Sellainen valkoiseen pahviin piirretty tunnus, ihan lyijykynällä.
        Ja sitten muistan sen hetken, kun yhden kaverini äiti luki siellä sairaalassa sitä ääneen meille joskus myöhään yöllä... Voi niitä aikoja,voi niitä aikoja.
        Ehdottomasti paras kortti minkä olen koskaan saanut.Melkein itku tulee...

        Mutta muistatko nämä tarrakeräilyt? Kun oli se keltainen "vihko", jossa oli tarinaa ja siihen sai ostaa niitä kuvia, se vasta oli mukavaa. En koskaan vaan saanut valmiiksi sitä. Sitten siinä takana oli ilmoitettu paikka mistä pystyi tilaamaan noita tarroja vaikka kaikki kerralla.

        Niin ja tuli mieleen se jakso, missä maailma muuttui mustavalkoiseksi ja ne lähti etsimään sitä sateenkaaren toisesta päästä löytyvää aarretta, ja eikös se jotenkin niin ollut, että koska joku löysi sen, niin sen takia tuo väri maailmasta hävisi.
        Sitten Alfred ja ainakin kai Mauri joutui sinne kidnapatuksi siellä viidakossa.

        Kyllä tämä Alfred J. Kwak on ehdottomasti omasta mielestäni paras lastenohjelma mitä on koskaan tullut. Ja yltää jopa kategoriaan parhaat ohjelmat tv:ssä, missä on mukana kaikki ohjelmat, myös muutkin kuin lastenohjelmat.

        Ilman muuta ruutuun uudestaan ja mieluiten ihan alusta asti, siis sieltä 1. tuotantokaudesta.
        Ja se vasta olisi unelmien täyttymys mikäli tämän sarjan tekijät tekisivät vielä uuden tuotantokauden.

        Ei Alfredia pidä jatkaa, se loppui täydellisesti: Iines ja Alfred katsovat toisiaan oikein romattisesti, Korppi on saatu telkien taakse lopullisesti, kaikki on hyvin. Ei sitä enää pidä jatkaa, se päätösjakso oli sen verran vakuuttava.


      • Anonyymi
        vipa kirjoitti:

        Mistäköhän saisin ilmaiseksi ladattua netistä noita jaksoja?

        Ja täytyy todeta, että sinullapas se vasta loistava muisti onkin.

        Jos You tube on niin kirjotat vaan hakuun jakson. Kokemuksesta voin sanoa, ettei sen vaikeampi homma.


    • NoJopas
      • Jarkko

        Jaahas.. täällä oli joskus puhetta, että voisi kerätä nuo kaikki ja polttaa levyille. Multa nyt löytyisi KAikki jaksot 3:lla dvd-levyllä.


      • ripe
        Jarkko kirjoitti:

        Jaahas.. täällä oli joskus puhetta, että voisi kerätä nuo kaikki ja polttaa levyille. Multa nyt löytyisi KAikki jaksot 3:lla dvd-levyllä.

        olisko mahdollista saada nuo dvd:t


      • jarkko
        ripe kirjoitti:

        olisko mahdollista saada nuo dvd:t

        pistä ripe viestiä osotteeseen [email protected], niin keskustellaan asiasta tarkemmin.


    • takaisin televisioon

      Yksi tapa saada Alfred J.Kwak ja muita hyviä lastenohjelmia televisioon on www.lastenasialla.net

      • - Turbo -

        Sehän piti isänään sellaista myyrää vai?


      • NoJopas
        - Turbo - kirjoitti:

        Sehän piti isänään sellaista myyrää vai?

        Alfredin perheen kuoltua Alfredin adoptoi Mauri niminen Myyrä, joka oli Alfredin isän ystävä.
        Alfred kutsui Mauria Isäksi.

        Alku jaksoissahan Alfred on pieni ankan poikanen. Se jakso jossa Alfred kasvaa aikuiseksi on hyvin toteutettu, Alfred näkee unta, jossa sen jalat ja nokka kasvavat ja se ei enää mahdukaan Maurin taloon sisälle. Sitten se huutaa Isää, mutta Mauri ei ole kuulevinaan. Siinä on kuvattu hyvin aikuiseksi kasvamista...

        Sittenhän Alfred muuttaa omaan puukengän muotoiseen taloon.


      • - Turbo -
        NoJopas kirjoitti:

        Alfredin perheen kuoltua Alfredin adoptoi Mauri niminen Myyrä, joka oli Alfredin isän ystävä.
        Alfred kutsui Mauria Isäksi.

        Alku jaksoissahan Alfred on pieni ankan poikanen. Se jakso jossa Alfred kasvaa aikuiseksi on hyvin toteutettu, Alfred näkee unta, jossa sen jalat ja nokka kasvavat ja se ei enää mahdukaan Maurin taloon sisälle. Sitten se huutaa Isää, mutta Mauri ei ole kuulevinaan. Siinä on kuvattu hyvin aikuiseksi kasvamista...

        Sittenhän Alfred muuttaa omaan puukengän muotoiseen taloon.

        Varmasti hyvä jakso.


    • Tigerwolf

      onnex mul on viel yx kasetilline sitä! Varsinki se viimine Alfred jakso on hyvä!

    • Karuski-95

      Mä laitoin hakusanaks Alfredin niin siellä oli kuva missä korppi uhkaili pyssyllä jotain ankkaneitoa.Vai onko Alfredissa näytetty ennen pyssyä?=(

      • NoJopas

        Se on just se viimenen jakso, jossa Korppi on kidnapannut Iiriksen, Alfredin tyttöystävän.

        Kyllä Alfredissa on aseita näkynyt. Karski Katti muistaakseni kantaa kivääriä mukanaan melkein aina... Ja kerran se ampui poliiseja jotka oli piirittäneet sen tuulimyllyyn [?]

        Alfredia alkaa ymmärtää paremmin vasta vanhemmiten. Ei se ole ihan pienille lapsille suunnattu, mutta en usko että siitä kauheesta haittaakaan on... En usko että pienet lapset siitä mitään edes ymmärtää...


      • - Turbo -
        NoJopas kirjoitti:

        Se on just se viimenen jakso, jossa Korppi on kidnapannut Iiriksen, Alfredin tyttöystävän.

        Kyllä Alfredissa on aseita näkynyt. Karski Katti muistaakseni kantaa kivääriä mukanaan melkein aina... Ja kerran se ampui poliiseja jotka oli piirittäneet sen tuulimyllyyn [?]

        Alfredia alkaa ymmärtää paremmin vasta vanhemmiten. Ei se ole ihan pienille lapsille suunnattu, mutta en usko että siitä kauheesta haittaakaan on... En usko että pienet lapset siitä mitään edes ymmärtää...

        Ja yhes jaksos Alfredia vedettiin rautapallosta kiskoen portaita ylös....


      • leiska89

        Joo siis se kuva on vissii viimeisestä jaksosta jossa Korppi kidnappaa Iriksen. Ja on Alfredeissa aiemminkin ollu aseita mm. Vesimaan, Suurvesimaan, Korppipuolueen, Jallan ja Shalamin armeijoilla.


      • leiska89 kirjoitti:

        Joo siis se kuva on vissii viimeisestä jaksosta jossa Korppi kidnappaa Iriksen. Ja on Alfredeissa aiemminkin ollu aseita mm. Vesimaan, Suurvesimaan, Korppipuolueen, Jallan ja Shalamin armeijoilla.

        Aikas jännä, että alunperin Vesimaa, siis Alankomaat on ollut Suurvesimaa (enkuksi The Great Waterland, hollanniksi en muista..) ja se mikä täällä tunnetaan Suurvesimaana, onkin oikeasti Suur-rustimaa, tai Suurvesiheinämaa (enkuksi The Great Reedland). Mikähän idea tässä suomennoksessa on ollut. Aluksi menin sekaisin, kun meripartiojaksoissa puhutaan Suurvesimaan ja Varpusmaan välisestä kisasta, kun kyseessä on siis Vesimaalaisten ja Varpusmaalaisten kisa ja sitten korppipuoluejaksoissa tyypit äkkiä pakenevat Suurvesimaahan.

        Minä: Siis mitä hit**, eikö ne jo eläneet Suurvesimaassa??!

        Mutta näin se siis menee, jos ymmärsitte..


    • fez

      Alfred J. Kwak oli yks parhaista ohjelmista mitä on ikinä näytetty. Siinä käsiteltii tärkeitä aiheita, niin lastenohjelma ku oliki. Hyvä, paha, valta, inhimillisyys, itsekeskeisyys...sitä kaikkee ei ymmärtäny viä sillon... Hyvä ohjelma myös vähän vanhemmille! Onko sitä mahdollista saada mistään suomenkielisenä tai edes tekstitettynä? Ostaisin kyllä kaikki jaksot, jos niitä vaan olis jossain. Ennen lastenohjelmat kyllä oli parempia. Nykyään ne on vaan kauheeta räiskintää ja yliluonnollisia asioita. Olis todella hienoo, jos J. Kwak näytettäis uusintana. Muitaki ohjelmia sais uusia, kuten esimerkiks Matka maapallon ympäri 80 päivässä...

    • Hannah~~
      • kiiihG

        se on se misää ne oli viidakossa...noi oli jotain eksootisia hedelmiä eli oisko toisen tuotantokauden toiseksi viimeinen jakso (Sademetsä)


      • kiiihG kirjoitti:

        se on se misää ne oli viidakossa...noi oli jotain eksootisia hedelmiä eli oisko toisen tuotantokauden toiseksi viimeinen jakso (Sademetsä)

        Kyseessähän on ilmiselvästi Sillijaksojen neljäs, eli numeroltaan 17, jossa Alfred ja Mauri haaksirikkoutuvat tuliperäiselle saarelle ja törmäävät pariin avaruusolentoon ja auttavat näitä keräämään Marboja, joiksi muukalaiset punaisia hedelimä kutsuvat. Vastapalvelukseksi avaruusankat korjaavat heidän kumiveneensä (niin täydellinen idea lähteä Vesimaasta SOUTAEN KUMIVENEELLÄ etelämantereelle!)

        Marbot maistuvat pahalle mutta tuoksuvat hyvälle. Avaruusankoilla ei kuiteskaan ole hajuaistia ja jostain syystä he pitävät hedelmien mausta. Mikäsh shiinä xD

        Jaksossa Sademetsä ajeltiin vain ympäriämpäri Otterdamin katuja. Viidakossa urheat seikkailijamme kävivät edellisissä jaksoissa 49&50. Etsivät sateenkaaren päätä ja sen aarretta, tutustuivat soppaheimon idioottimaiseen lainsäädäntöön (ei ne raukat osaa edes kunnon soppaa tehdä) ja maailma muuttui mustavalkoiseksi ja silleen..


    • LateZ

      Nyt on tilaisuutenne vaikuttaa!!!

      Käykää täyttämässä nimenne adressiin joka lähetetään ylelle parin kuukauden sisällä, kertokaa myös adressista muille ystävillenne.

      • Tanja R.

        Mikä olikaan tuon adressin osoite jossa voi allekirjoittaa ? Mielelläni sen allekirjottaisin.

        Ylehän lopetti kyseisen ohjelman näyttämisen koska se oli liian väkivaltainen ja poliittinenkin koska sarjassa esiintyvä korppi muistutti Adolf Hitleriä ja sarjassa olivat vastakkain mustat ja valkoiset ankat.

        Mutta olisi hienoa jos sarja alkaisi taas näkymään telkkarissa sillä tämä on todella hieno ohjelma.

        Jos yle ei näitä sarjoja ala näyttämään niin ainakin DC löytyy kaikki sarjan osat suomenkielisinä.


    • LateZ

      Hei kuulkaahan! Nyt jos haluatte Alfredin tv:seen niin käykääpä kirjoittamassa nimenne tänne (yli 400 nimeä!) Yle noteeraa adressin kun saamme tarpeeksi nimiä :)

      Kertokaa myös kavereillenne.
      Alfredin puolesta!

      • LateZ

        Sorry , unohtui taas kirjoittaa osoite :D
        Osoitehan on (legendaarinen seiska lehti boikottiin sivustolla)

        Elikkäs klikkailkaapas ittenne tänne ja nimeä vaan alle jos alfreddia haluaa nähdä :)
        www.adressit.com/alfred


    • kaikki jaksot

      En itsekkään voi uskoa tätä todeksi, mutta vähän aika sitten löysin kaikki (paitsi kaksi) Alfred J Kwakin jaksot netistä ja kaiken lisäksi vielä suomen kielellä. Latasin ne koneelleni.

      • Uploader

        Yritän parhaani mukaan lähettää kyseisiä kahta tuotantokautta kaikille halukkaille. Kumma kyllä, vaikka jakosuhteeni ovat 10.766 ja 8.123 ei muita kokonaisten tiedostojen "seedaajia" näy... :(


      • ???

        Niin mistä saa ladattua noita pätkiä? Ne on just parhaat ja pakko saada koneelle.


      • vaikka
        ??? kirjoitti:

        Niin mistä saa ladattua noita pätkiä? Ne on just parhaat ja pakko saada koneelle.

        Etsi vaikka Torrent:eista.


      • Uploader
        ??? kirjoitti:

        Niin mistä saa ladattua noita pätkiä? Ne on just parhaat ja pakko saada koneelle.

        Nämä kyseiset torrent-tiedostot olivat ladattavissa ainakin piratebayssa ja fulldls:ssa, vielä joskus tämän vuoden alkupuolella, luulisin. Vaan eipä enää tunnu löytyvän. Toki onhan mahdollista että lähetän torrentit sähköpostin välityksellä niitä haluaville, mikäli kiinnostaa niin alla on sähköpostiosoitteeni.


        [email protected]


      • Anni

        Oikeasti? Mistä ihmeestä sie ne löysit?


      • ALFRED TIETÄJÄ

      • leiska89
        ALFRED TIETÄJÄ kirjoitti:

        http://thepiratebay.org/search/alfred j.kwak/0/3/0
        Tossa on kaikki jaksot paitsi yksi.Tarvitse ladataksesi µtorrent:n tai bittorrentin.

        Mä latasin kaikki Alfred J. Kwakin 52 jaksoo joku 2v sitte DC :lt, nykyään dvd-levyille poltettuina ja monee kertaa läpi katottu. :D


    • Alfred DVD:lle!

      Kyseisellä tv-sarjalla on muuten suomalainen tuottaja, tai ainakin oli tuotannossa mukana, nykyinen muumimies Dennis Livson. Kyllähän alfredissa jotain suomalaista oli ja on!

      • Takaisin ja heti!

        Ehdottomasti kaikki täyttämään adressi, siellä on jo yli tuhat nimeä!! Ylen on pakko alkaa näyttään Alfred uudestaan tai työstään sitä DVD:lle suomenkielisillä loistavilla dubbauksilla! Jarmo Koski on mainio Alfredina. Prätkähiiret, TaoTaot, jopa Barbabapaa löytyy DVD:nä, miksei Alfredia? En tajua. Katoin ite Alfredia ennen ku osasin kunnolla edes puhua ja muistan sarjasta paljon. Tuskin lapset sisäistää sarjan poliittista viestintää, mutta vanhempana he tajuavat sen suuremman merkityksen. Alfred opettaa ja on aivan mahtava sarja


      • lisäystä äänistä
        Takaisin ja heti! kirjoitti:

        Ehdottomasti kaikki täyttämään adressi, siellä on jo yli tuhat nimeä!! Ylen on pakko alkaa näyttään Alfred uudestaan tai työstään sitä DVD:lle suomenkielisillä loistavilla dubbauksilla! Jarmo Koski on mainio Alfredina. Prätkähiiret, TaoTaot, jopa Barbabapaa löytyy DVD:nä, miksei Alfredia? En tajua. Katoin ite Alfredia ennen ku osasin kunnolla edes puhua ja muistan sarjasta paljon. Tuskin lapset sisäistää sarjan poliittista viestintää, mutta vanhempana he tajuavat sen suuremman merkityksen. Alfred opettaa ja on aivan mahtava sarja

        Niin ja Rabbe Smedlund alias Muumipeikko on Iiriksen veljen, pienen mustan ankan Tomin äänenä. Ja eikös Korpin ääni ole ollut Roope Ankkana?


    • Jaamiina

      kai munkin on pakko tulla hehkuttamaan kuinka ihana ohjelma tuo oli...Olen ruvennut oikein kunnolla muistelemaan ja etsimään tietoa tuosta ohjelmasta :) Se oli vaan niin paras ja säilyi muistossa niin hyvin...saisivat kyllä ylellä pistää sen tulemaan uudestaan

    • Jodocus

      Wikipedian sivuilta löytyy kaikki Alfredin ääninäyttelijät ja jaksojen nimet http://fi.wikipedia.org/wiki/Alfred_J._Kwak
      Aloin juuri itse katsoa jaksoja uudestaan. Huomasin että olin unohtanut sarjan juonen ja tarkoituksen kokonaan ja muistan vain pätkiä joistain jaksoista. Parhaiten mieleeni on jäänyt Michael Duckson-jakso ;)
      Täältä löytyy joitain pätkiä ja tässä on kohta Michael Duckson-jaksosta :)
      http://www.youtube.com/watch?v=X_jXz2JG1KM

      Alfred takaisin telkkariin!! (ja Dvd:lle... :)

      • Kroenen

        Missä jaksossa se korppi rikkoo sen ajan ytimen puskutratkorilla? vai onks se pelkkää unta viimeses jaksos.


      • Ihanin ikinä
        Kroenen kirjoitti:

        Missä jaksossa se korppi rikkoo sen ajan ytimen puskutratkorilla? vai onks se pelkkää unta viimeses jaksos.

        Viimeisessä jaksossahan Iiris kidnapataan ja Alfred pelastaa sen lopulta ja Korppi karkaa vankilasta. Tässäkin jaksossa muunmuassa on kuuluisa Hitlerin natsitervehdys, joka oli aika järkky kun en sitä muistanut. :D ("Korppi on oikeus" ja käsi ylös) Mä muistan erityisesti valasjaksot


      • pesukarhuUPO2
        Ihanin ikinä kirjoitti:

        Viimeisessä jaksossahan Iiris kidnapataan ja Alfred pelastaa sen lopulta ja Korppi karkaa vankilasta. Tässäkin jaksossa muunmuassa on kuuluisa Hitlerin natsitervehdys, joka oli aika järkky kun en sitä muistanut. :D ("Korppi on oikeus" ja käsi ylös) Mä muistan erityisesti valasjaksot

        Netistä löytyy muistaakseni hollanniksi jaksot 1-5. Jos ei ole aikaa torrenteilla niitä latailla, niin ne voi suoraan katsoa hollanniksi osoitteesta http://video.google.com ja hakusanalla alfred kwak

        :) ite oon just lataamassa 1. ja 2. tuotantokautta. 11 jaksoo oon jo kattonu :)


      • pertti309430
        pesukarhuUPO2 kirjoitti:

        Netistä löytyy muistaakseni hollanniksi jaksot 1-5. Jos ei ole aikaa torrenteilla niitä latailla, niin ne voi suoraan katsoa hollanniksi osoitteesta http://video.google.com ja hakusanalla alfred kwak

        :) ite oon just lataamassa 1. ja 2. tuotantokautta. 11 jaksoo oon jo kattonu :)

        Ja haluaisin katsoa nämä hollanniksi, koska...?


      • Bagu
        pesukarhuUPO2 kirjoitti:

        Netistä löytyy muistaakseni hollanniksi jaksot 1-5. Jos ei ole aikaa torrenteilla niitä latailla, niin ne voi suoraan katsoa hollanniksi osoitteesta http://video.google.com ja hakusanalla alfred kwak

        :) ite oon just lataamassa 1. ja 2. tuotantokautta. 11 jaksoo oon jo kattonu :)

        Ensimmäisen jakson löysin Youtubesta, ja neljännen ja viidennen episoodin video.googlesta.

        Itsekin yritän noita tuotantokausia ladata, mutta ei oikein meinaa minulla onnistua tuolla bittorrentilla... 0,3 kb, 0,4kb...


      • upo2
        pertti309430 kirjoitti:

        Ja haluaisin katsoa nämä hollanniksi, koska...?

        Ei ole pakko katsoa. Anteeksi kun edes ylipäätänsä laitoin linkin.

        Ajattelin vain että jotakuta voipi kiinnostaa. Itseäni ainakin kiinnosti sillä en ollut nähnyt kyseisiä jaksoja moneen vuoteen ja halusin ne uusiksi katsoa. Vieras kieli ei ollut ongelma laisinkaan, sillä muistin muutenkin mitä niissä tulisi käymään..


    • Norden

      Alfred J. Kvak - muksuna pidin ko. sarjasta todella paljon ja harmittelin, etten ollut nähnyt kaikkea, mutta nyt kun tekniikka on kehittynyt niin löysin kaverilta VHS nauhalta kaikki tuotantokaudet, olikohan niitä 3... kuitenkin joku 70 jaksoo...
      Sain kopioitua ne DVD levylle ja nyt ovat kulutus tavaraa suvun nuorimmilla, ja itsekkin niitä katselen.

      Moniko on pannut merkille asian Korpista ja hänen saksankielisestä nimestään Dolf... ketä mies muistuttaa.. no tietty Aatua, eikä ainoastaan muistuta häntä vaan on hän.
      Toinen tuotantokausi kun alkaa Korppi matkaa junalla takaisin kaupunkiin, hänelle on kasvanut viikset, ja tukka on sliipattu sivulle kuin Hitlerillä ikään. Kun tässä alkaa aikuisiällä katselemaan ko. sarjaa niin tuntuu, että onko tämä lastenohjelma alkuunkaan, käsitellään politiikka ja muuta. Uskomattoman hienosti toteutettu sarja. Ei enää tehdä saman moisia. Ja tuskin YLEllä on esitysoikeutta tälle mahtavalle sarjalle enää.

    • Duerg

      Ajattelin DC:llä ladata alfredit mutten oikein tiedä mistä sieltä löytäisin. Mistä hubista löytyisi?

      • Uploader

        Minulta löytyy nuo jaksot koneelta, mutta en ole järin tykästynyt DC :aan. Voin lähettää torrentit jaksojen latausta varten jos haluat, sähköpostini löydät selaamalla aikaisempia posteja....


      • Duerg
        Uploader kirjoitti:

        Minulta löytyy nuo jaksot koneelta, mutta en ole järin tykästynyt DC :aan. Voin lähettää torrentit jaksojen latausta varten jos haluat, sähköpostini löydät selaamalla aikaisempia posteja....

        En tosiaan ole kyllä itsekään kovin, tahtoo vain tuo torrenteilla lataaminen olla tyyliin 0,5 kb/sec


      • Uploader
        Duerg kirjoitti:

        En tosiaan ole kyllä itsekään kovin, tahtoo vain tuo torrenteilla lataaminen olla tyyliin 0,5 kb/sec

        monesta asiasta, kuten yhteyden nopeudesta, clientista, lähettäjistä, lataajista etc.

        Itselläni max.lähetysnopeus on 45-60 kb/s, mutta yleensä jaettu 30 kb/s että jää kaistaa omaankin käyttöön. Lähettäjiä on max. 3/5 kpl(1.kausi/2.kausi), mikä vaihtelee. Ja käytän clienttina Azureusta.


      • Duerg
        Uploader kirjoitti:

        monesta asiasta, kuten yhteyden nopeudesta, clientista, lähettäjistä, lataajista etc.

        Itselläni max.lähetysnopeus on 45-60 kb/s, mutta yleensä jaettu 30 kb/s että jää kaistaa omaankin käyttöön. Lähettäjiä on max. 3/5 kpl(1.kausi/2.kausi), mikä vaihtelee. Ja käytän clienttina Azureusta.

        Itsekin vaihdoin tässä hiljattain Azureukseen, en vain noita asetuksia osaa vielä säätää. Ehkä tämä tästä nyt lähtee vielä.


    • Tiiapiiahiia

      Alfred todellakin oli maailman parhaita ohjelmia vaikka olinkin vasta 5 kun se 1997 viimeisimmän kerran tuli :))

      Nyt kysyisinki mistä ne jaksot voisi saada itsellensä :D
      vaikka tuskin se on mahdollista kun noin vanha ohjelma?
      KIITOS :D

    • että tuota noin

      ..viimeisessä jaksossa se myyrä kuolisi.
      näin mulle kerrottiin ja niin luin myös netistä, mutta kun äsken sen jakson youtubesta katsoin niin ei se myyrä minnekkään kuollut.

      • Vierailija

        Alfredhan on hyvä ohjelma lapsille; se on opettavainen ja käisttelee oikeita, ja edelleen ajankohtaisia asioita lapsille sopivassa muodossa!
        Suunnattoman paljon parempi vaihtoehto nykyisille mäsikintäohjelmille.
        Nykajan "opettavaiset" lastenohjelmat on tylsiä, mutta Alfredit on juuri sopivalla tavalla toteutettu.
        Rasisimi, ilmastonmuutokset, läheisen menettäminen ym. Kaikki tärkeitä asioita ja käsitelty lapselle sopivalla tavalla!
        Upeita!


      • Satsukii
        Vierailija kirjoitti:

        Alfredhan on hyvä ohjelma lapsille; se on opettavainen ja käisttelee oikeita, ja edelleen ajankohtaisia asioita lapsille sopivassa muodossa!
        Suunnattoman paljon parempi vaihtoehto nykyisille mäsikintäohjelmille.
        Nykajan "opettavaiset" lastenohjelmat on tylsiä, mutta Alfredit on juuri sopivalla tavalla toteutettu.
        Rasisimi, ilmastonmuutokset, läheisen menettäminen ym. Kaikki tärkeitä asioita ja käsitelty lapselle sopivalla tavalla!
        Upeita!

        Nykyään ei tule kunnon piirrettyjä. Kaikki piirretyt ovat sellaisia väkivaltaisia ja IhQpissiksiä.

        Saisi näyttää oikeesti kunnon piirrettyjä! Kuten Ankronikka ja matka maailman ympäri.

        Alfred on paras piirretty nyt ja ikuisesti


      • Ei kuollut ei. Papparainen paahtaa!


    • Alfred j.kwak

      niin miksi ei sitä enää näytetä nykyään lapsille on tosi lässyjä ohjelmia ja kaikki kielletään ja mitään sarjoja ei esitetä miksi näin näyttäkää
      alfred j. kwak pliis varmasti monet nauttisivat siitä jopa ne jotka on jo aikuisia ja ovat katsoneet alfredia pienenä se oli tosi kiva juttu
      :)

    • Alfred j. kwak

      pliis voisiko sen näyttää oli ihan katsoa sitä lälleen kerran

    • Cause_of_death

      Toi oli paras lastenohjelma pienempänä :D
      Tosiaanki vois alkaa näyttää noit vanhoja kunnon lastenohjelmia, niitä kattos vanhemmatki ihmiset jos vaa ajotus olis oikee.

      Nykysi kaikki lastenohjelmat liittyy johonki "virtuaalimössöön" tai "barbie-klooneihin". >:(

      • kukusti

        Aika tylsää katsoa alfredia youtubesta. Kaikkia Alfredin jaksoja ei ole youtubessa kun jotkut ovat ihan eri kielisiä alfed videoita. Haluaisin sen telkkariin jo ensi kesänä kun silloin näkee kaikki alfesin jaksot suomeksi


      • ennaku

        Parhaita lastenohjelmia koskaan:

        Muumit
        Prätkähiiret
        Alfred J.Kwak
        Matka maailman ympäri 80 päivässä
        Tao tao pieni pandakarhu
        Muskettikoirat
        Peukaloisen retket
        Pörri oravan seikkailut

        Nämä kaikki ku sais dvd:llä niin ois mahtavaa.


    • Kumiankka

      Nostalgiset lastenohjelmat (YLE TV2)

      Paljon kysyttyjä nostalgisia lastensarjoja kuten mm. Bara rolig i Bullerbyn, Taotao, pieni pandakarhu ja Alfred J. Kwak on hankittu ja niitä tullaan esittämään syksystä 2007 eteenpäin maanantaisin klo 18.30.

      http://www.yle.fi/ulkomaiset/faq2.php?id=251

      Mahtavaa ! :)

    • ALFRED TIETÄJÄ
      • kukusti

        Lähetin ylelle palautteen ja sieltä vastattiiin että alfred j kwakille on hankittu uusinta sopimus


      • kukusti
        kukusti kirjoitti:

        Lähetin ylelle palautteen ja sieltä vastattiiin että alfred j kwakille on hankittu uusinta sopimus

        Mul on jotku jaksot videolla mä katon paljon niitä kun oon sairas


      • kukusti
        kukusti kirjoitti:

        Mul on jotku jaksot videolla mä katon paljon niitä kun oon sairas

        Totta se varmaan on että alfredia ei näytetä siksi telkkarissa kun niissä lopuissa kohdissa se korppi esittää hitleriä


      • A!!
        kukusti kirjoitti:

        Totta se varmaan on että alfredia ei näytetä siksi telkkarissa kun niissä lopuissa kohdissa se korppi esittää hitleriä

        Nimihän on vielä vaihdettu alkuperäisesltä Dolfista (lol itsestäänselvää) Korpiksi niinkuin saksankielisessä versiossakin, siinä se tosin oli Kra, tietenkin. Näytettiinhän ne jaksot ennenkin, ja mitä taaemmas mennään historiassa sitä herkemmäksi ihmiset menevät tuossa natsiasiassa. Hmmh.


      • Satsukiii
        A!! kirjoitti:

        Nimihän on vielä vaihdettu alkuperäisesltä Dolfista (lol itsestäänselvää) Korpiksi niinkuin saksankielisessä versiossakin, siinä se tosin oli Kra, tietenkin. Näytettiinhän ne jaksot ennenkin, ja mitä taaemmas mennään historiassa sitä herkemmäksi ihmiset menevät tuossa natsiasiassa. Hmmh.

        Aivan upea ohjelma!

        Tuli katottua televisiosta ja videoltakin.

        Aion ensivuonna katsoa sen ja DVD:kin pitäisi saada!


      • Aiskiii95

      • trew
        Aiskiii95 kirjoitti:

        Tänään tuli katottua. Se tulee sunnuntaina kello 10.25 ja uusinnat perjantaina kello 11.35.

        heih. ja niille jotka eivät jaksa ja voi mainitsen että alfredin dvd boxin saa nykyään halvallakin summalla.
        http://hintaseuranta.fi/tuote.aspx/216151
        tuossa linkissä löytyy hinnat ja muuta :) itse meinaan jossain välissä tilata :D


      • Aiskiii95
        trew kirjoitti:

        heih. ja niille jotka eivät jaksa ja voi mainitsen että alfredin dvd boxin saa nykyään halvallakin summalla.
        http://hintaseuranta.fi/tuote.aspx/216151
        tuossa linkissä löytyy hinnat ja muuta :) itse meinaan jossain välissä tilata :D

        Minusta nämä nykyajan lastenohjelmat eivät ole sopivia lapsille. Jos minulla olisi aikuisena lapsia, en antaisi heidän kattoo tuommosia väkivaltasia lastenohjelmia. 7-vuotiaille pikkutytöille näytetään BRATZin kaltaista roskaa. Ei 7-vuotiaan kuulu vielä meikata, eikä seurustella, eikä pukeutua seksikkäästi.

        Alfred J. Kwak on parhaita lastenohjelmia ja tulee olemaankin!


      • korppionjohtaja(ei kirj)

        on ihanaa oikein kattoa tätä alfredia tv:stä yleltä, ihan erilainen fiilis kun kattoisi tota dvd-boxia! :D onneks tää alko tulee telkasta, vaikka on allun dvd boxi ja videolle onkin nauhotettu alfred j. kwak-jaksoja (no niitä korppipuolue jaksoja vaan, mutta ei se haittaa. :D).


    • toope ankka

      Alfred j kwak tulee saamaan jatkoa!

    • alex.berg

      Pidän Alfredissa siitä että hänellä on tyttöystävä ja Iiris on muutenkin mukava.

      • alex.berg

        Ihmetyttää miksi Iiris ja Alfred eivät menneet viimeisessä jaksossa tai muutama jakso ennen sitä naimisiin.


      • alex.berg kirjoitti:

        Ihmetyttää miksi Iiris ja Alfred eivät menneet viimeisessä jaksossa tai muutama jakso ennen sitä naimisiin.

        Missä välissä sitä olisi ehtinyt naimisiin mennä? Ehtiihän sitä :D No vakavasti sanoen, olisiko viikka jakso toiminut yhtä hyvin jos he olisi jo olleet naimisissa? Tai jos olisi pidetty jotkin pikavihkiäiset siinä synttärien kunniaksi? Ei minusta. Tosin itselläni viikka jakso ei niin hyvässä asemassa ole muutenkaan. Siinä ne Alfredin ja Korpin keskinäiset voimasuhteet rassaa ja pahasti, kiitos Pallaksen väliintulon. Se loppu oli liian helppo! (Vaikka ymmärtäähän sen, aikaa on rajallinen määrä viikassakin jaksossa)

        Korpilla oli vuosien mittaan kasautuneet kostouhkaukset ja kaunat ja mitkä lie, olisi vihdoin tarjoutunut loistava tilaisuus niiden purkamiseen. Korppi on ollut pienestä asti (vaikkei sitä myönnä edes itselleen) kateellinen siitä, että Alfred on pärjännyt häntä paremmin, vaikka onkin Korpin mielestä samanlainen kuin hän (eli sekarotuinen). Korpin viimeinen teko onkin oikeastaan ensimmäinen, jossa hän toimii suoraan Alfredia vastaan. Ennen päämäärä on ollut raha, valta jne. ja Alfred on vain "sattunut" tulemaan väliin. Mutta nyt, Korpin sanoin: "Se on sama miten hän kuolee, kunhan kuolee!" Muistan, kun innokkaana klikkasin "Alfred J. Kwak Jakso 52 Osa 1/3" -linkkiä youpparissa ja meinasin, että NYT seuraa se Alfred vs. Korppi, jota on pohjustettu kaivojaksoista lähtien!

        Ja sitten: Alku: Korppi vahvoilla, Alfred allapäin
        Keskivaihe: SUPER VON PALLAS JA SEN AVARUUSALUS/SUKELLUSVENE/HELIKOPTERIHÄRVELI
        Loppu: Alfred: Tulin, näin, voitin; Korppi: No voi rähmä.

        Se ei vain toimi. Minulle. Alfred rynnii vanhaan torniin ja mitä tekee Korppi? Nukkuu! Ei mitään hanttiinpanemista, ei edes yritystä, ulkona pollarit venttaamassa. :P Korppi lyötiin oikeastaan jo siinä unessa, kun hän julistaa itsensä maailman hallitsijaksi tuhottuaan ajan ytimen ja yleisöstä kuuluu "VASTALAUSE!" Alfredin noustessa seisomaan. Eihän sen painajaisen jälkeen voinut mitään tehdäkään, kun Alfred napittaa aseen kanssa sängyn vieressä heti kun silmänsä avaa, mutta se, mitä Korppi unen aikana tajusi (ja korppipuolueunen aikana aavisteli) oli: hän ei voi ikinä voittaa Alfredia.

        Ja tämä olkoon vain minun yöllistä tulkintaani. Merci


      • alex.m.berg
        Mareliini kirjoitti:

        Missä välissä sitä olisi ehtinyt naimisiin mennä? Ehtiihän sitä :D No vakavasti sanoen, olisiko viikka jakso toiminut yhtä hyvin jos he olisi jo olleet naimisissa? Tai jos olisi pidetty jotkin pikavihkiäiset siinä synttärien kunniaksi? Ei minusta. Tosin itselläni viikka jakso ei niin hyvässä asemassa ole muutenkaan. Siinä ne Alfredin ja Korpin keskinäiset voimasuhteet rassaa ja pahasti, kiitos Pallaksen väliintulon. Se loppu oli liian helppo! (Vaikka ymmärtäähän sen, aikaa on rajallinen määrä viikassakin jaksossa)

        Korpilla oli vuosien mittaan kasautuneet kostouhkaukset ja kaunat ja mitkä lie, olisi vihdoin tarjoutunut loistava tilaisuus niiden purkamiseen. Korppi on ollut pienestä asti (vaikkei sitä myönnä edes itselleen) kateellinen siitä, että Alfred on pärjännyt häntä paremmin, vaikka onkin Korpin mielestä samanlainen kuin hän (eli sekarotuinen). Korpin viimeinen teko onkin oikeastaan ensimmäinen, jossa hän toimii suoraan Alfredia vastaan. Ennen päämäärä on ollut raha, valta jne. ja Alfred on vain "sattunut" tulemaan väliin. Mutta nyt, Korpin sanoin: "Se on sama miten hän kuolee, kunhan kuolee!" Muistan, kun innokkaana klikkasin "Alfred J. Kwak Jakso 52 Osa 1/3" -linkkiä youpparissa ja meinasin, että NYT seuraa se Alfred vs. Korppi, jota on pohjustettu kaivojaksoista lähtien!

        Ja sitten: Alku: Korppi vahvoilla, Alfred allapäin
        Keskivaihe: SUPER VON PALLAS JA SEN AVARUUSALUS/SUKELLUSVENE/HELIKOPTERIHÄRVELI
        Loppu: Alfred: Tulin, näin, voitin; Korppi: No voi rähmä.

        Se ei vain toimi. Minulle. Alfred rynnii vanhaan torniin ja mitä tekee Korppi? Nukkuu! Ei mitään hanttiinpanemista, ei edes yritystä, ulkona pollarit venttaamassa. :P Korppi lyötiin oikeastaan jo siinä unessa, kun hän julistaa itsensä maailman hallitsijaksi tuhottuaan ajan ytimen ja yleisöstä kuuluu "VASTALAUSE!" Alfredin noustessa seisomaan. Eihän sen painajaisen jälkeen voinut mitään tehdäkään, kun Alfred napittaa aseen kanssa sängyn vieressä heti kun silmänsä avaa, mutta se, mitä Korppi unen aikana tajusi (ja korppipuolueunen aikana aavisteli) oli: hän ei voi ikinä voittaa Alfredia.

        Ja tämä olkoon vain minun yöllistä tulkintaani. Merci

        He kai menivät synttäreitten jälkeen naimisiin tai jos Alfredista tehdää uusia jaksoja niin niissä kai näytetään kun Alfred ja Iiris menee naimisiin ja saa munia. Kuitenkin Iiris olisi sopiva vaimo Alfredille, sillä hänhän on laittanut muutaman kerran Alfredin luonna ruokaa.


      • alex.m.berg kirjoitti:

        He kai menivät synttäreitten jälkeen naimisiin tai jos Alfredista tehdää uusia jaksoja niin niissä kai näytetään kun Alfred ja Iiris menee naimisiin ja saa munia. Kuitenkin Iiris olisi sopiva vaimo Alfredille, sillä hänhän on laittanut muutaman kerran Alfredin luonna ruokaa.

        Vaikka munia tuleekin vain yksi. Plääh, miten tyhmää! Ollilla viis kakaraa, Alfredilla olis ollut kuusi sisarusta. Sitten Ollin, Korpin, Tomin ja Iiriksen mystisesti puuttuvista sisarpesueista en sano mitään, olen aikani mäkättänyt niistä yksikseen :D.

        No, Iirishän oikeastaan asuu jo Alfredilla. Kuten Maurikin. Punkkaavat siellä aina ja juovat teetä/kahveeta. Hitsi, naurattaa aina Michael Ducksonissa kun 1. sataa rankasti 2. Mauri tietää, että Alfred soittaa pianolla 3. Hän ei pidä siitä JA silti vain taivaltaa poikansa luo punkkaamaan!

        Eksyn aiheesta aina, sori. Pitääkin alkaa suunnittelemaan hääasua tuolle tekeillä olevalle pehmolle. Valkoinen sointuu niin ihanasti ruskean kanssa.

        Ja ankkaneidoissa Iiris hakkaa Iineksen. Täysillä.


      • "alex.berg"
        Mareliini kirjoitti:

        Vaikka munia tuleekin vain yksi. Plääh, miten tyhmää! Ollilla viis kakaraa, Alfredilla olis ollut kuusi sisarusta. Sitten Ollin, Korpin, Tomin ja Iiriksen mystisesti puuttuvista sisarpesueista en sano mitään, olen aikani mäkättänyt niistä yksikseen :D.

        No, Iirishän oikeastaan asuu jo Alfredilla. Kuten Maurikin. Punkkaavat siellä aina ja juovat teetä/kahveeta. Hitsi, naurattaa aina Michael Ducksonissa kun 1. sataa rankasti 2. Mauri tietää, että Alfred soittaa pianolla 3. Hän ei pidä siitä JA silti vain taivaltaa poikansa luo punkkaamaan!

        Eksyn aiheesta aina, sori. Pitääkin alkaa suunnittelemaan hääasua tuolle tekeillä olevalle pehmolle. Valkoinen sointuu niin ihanasti ruskean kanssa.

        Ja ankkaneidoissa Iiris hakkaa Iineksen. Täysillä.

        Jos Alfred ja Iiris menee naimisiin niin taustalla soisi sama laulu, joka soi taustalla silloin kun he tapasivat.


      • alex.m.berg
        "alex.berg" kirjoitti:

        Jos Alfred ja Iiris menee naimisiin niin taustalla soisi sama laulu, joka soi taustalla silloin kun he tapasivat.

        Näin kerran sellasta unta että se Korppin ketale sieppasi Alfredin ja Iiriksen munat ja Iiris ja Alfred meni etsimään niitä. He saapuivat vanhaan kuninkaan linnaan ja välttelivät vartioita. samalla Korppi oli isossa salissa yhdeksän munan kanssa nuija kädessä. Siinnä samassa Alfred ja Iiris ryntäsivät saliin ja sanoivat jotain korpille ja sitten herään. Onko kukaan muu nähnyt ihan samaa unta? Uni antoi mulle hyvän jatko-osan. Siis sen että korppi vie Alfredin lapset ja Alfred ja Iiris menee hakemaan ne. Se olisi myös hyvä että munia olisi yhdeksän mitäs luullette?


      • alex.m.berg kirjoitti:

        Näin kerran sellasta unta että se Korppin ketale sieppasi Alfredin ja Iiriksen munat ja Iiris ja Alfred meni etsimään niitä. He saapuivat vanhaan kuninkaan linnaan ja välttelivät vartioita. samalla Korppi oli isossa salissa yhdeksän munan kanssa nuija kädessä. Siinnä samassa Alfred ja Iiris ryntäsivät saliin ja sanoivat jotain korpille ja sitten herään. Onko kukaan muu nähnyt ihan samaa unta? Uni antoi mulle hyvän jatko-osan. Siis sen että korppi vie Alfredin lapset ja Alfred ja Iiris menee hakemaan ne. Se olisi myös hyvä että munia olisi yhdeksän mitäs luullette?

        Liikaa kakaroita mielestäni. Jos jatkosarja kertoo pääasiassa Alfredin lapsista, on yhdeksän päähenkilöä ihan liikaa. Itse pidän rajana neljää, vaikka kolme olisi se klassinen luku. Yhdeksästä lapsesta siis neljä jäisi vain "massaksi" taka-alalle.

        Mihnköhän tämä kirjoitus nyt menee? En ole vielä tajunnut, mitä noista kaikista "vastaa"-napeista pitää painaa, ettei lähde kapenemaan :E


      • a.b
        Mareliini kirjoitti:

        Liikaa kakaroita mielestäni. Jos jatkosarja kertoo pääasiassa Alfredin lapsista, on yhdeksän päähenkilöä ihan liikaa. Itse pidän rajana neljää, vaikka kolme olisi se klassinen luku. Yhdeksästä lapsesta siis neljä jäisi vain "massaksi" taka-alalle.

        Mihnköhän tämä kirjoitus nyt menee? En ole vielä tajunnut, mitä noista kaikista "vastaa"-napeista pitää painaa, ettei lähde kapenemaan :E

        Sen unen jälkeen suunnittelin että kun ne kuoriutuisi niin muut kahdeksan jää auton alle ja vain yksi (ideana tytär
        jäisi henkiin.


      • alex.m.berg kirjoitti:

        Näin kerran sellasta unta että se Korppin ketale sieppasi Alfredin ja Iiriksen munat ja Iiris ja Alfred meni etsimään niitä. He saapuivat vanhaan kuninkaan linnaan ja välttelivät vartioita. samalla Korppi oli isossa salissa yhdeksän munan kanssa nuija kädessä. Siinnä samassa Alfred ja Iiris ryntäsivät saliin ja sanoivat jotain korpille ja sitten herään. Onko kukaan muu nähnyt ihan samaa unta? Uni antoi mulle hyvän jatko-osan. Siis sen että korppi vie Alfredin lapset ja Alfred ja Iiris menee hakemaan ne. Se olisi myös hyvä että munia olisi yhdeksän mitäs luullette?

        testi, älkää välittäkö..


      • alex.m.berg kirjoitti:

        Näin kerran sellasta unta että se Korppin ketale sieppasi Alfredin ja Iiriksen munat ja Iiris ja Alfred meni etsimään niitä. He saapuivat vanhaan kuninkaan linnaan ja välttelivät vartioita. samalla Korppi oli isossa salissa yhdeksän munan kanssa nuija kädessä. Siinnä samassa Alfred ja Iiris ryntäsivät saliin ja sanoivat jotain korpille ja sitten herään. Onko kukaan muu nähnyt ihan samaa unta? Uni antoi mulle hyvän jatko-osan. Siis sen että korppi vie Alfredin lapset ja Alfred ja Iiris menee hakemaan ne. Se olisi myös hyvä että munia olisi yhdeksän mitäs luullette?

        Piti ekana katsoa että mihin tämä menee, jos tosta painaa :E Inhoan tuota, että reunat alkaa kutistumaan...

        Taidetaan jutella täällä nyt a.p.:n kanssa kahdestaan. Kun alfredit nyt vuosien odotuksen jälkeen on kaikkien saatavilla telkussa ja bokseina, niin keskustelu hyytyy. Mahtavaa. Nythän päästään vasta alkuun! Seuraa joukkospekulaatioita sarjasta ja bongataan porukalla Vesimaan omituisuuksia. Kuten se, että eka kunkku metsästi hirviä, tyypit syö kaloja, yksi alfredin veljistä oli sininen (ja tämä jos mikä on outoa), tyypit lähtee etelänavalle KUMIVENEELLÄ soutaen. Riskialtista! En tiedä, tämä on se, mistä minä tykkäisin jutella.

        Mutta ei, kaikki menevät omiin koloihinsa töllöttimen ääreen :D. Ei kannata pahastua ~ siis jos jollain on halua pahastua, ääh, enkun yo:n jälkeen on vielä sekava olo ~

        tilttitauko

        Ja jotta tämä olisi jonkinlaista keskustelua, niin keskustellaan! Minulla taisi olla siinä, hetkonen päiväkirjasitteneliviimemarraskuussa, viime marraskuussa mks jossa keksin samoin Alfredille ja Iirikselle lapset. Tiedän kyllä, oikeasti tulee vaan yksi (armoiso, voi Iiris-raukkaa) muna, ja pojalle nimeksi Alfred Junior (ainakin Siepermanin mukaan), mutta eihän se edes kuullosta hyvältä! Vaan yksi pöh ja pah.. no siis, minun maailmassani on simppelisti kaksi poikaa, kaksi tyttöä ja yksi adoptoitu varpunen. Mulatteja kun ovat, niin yksi pojista on musta, yksi tyttö valkoinen ja loput kaksi sellaisia vaaleanruskeita. nimetkin oli, mutta hope-päivis on kotona. Njoo, oikeasti pitäisi olla kaikkien vaaleanruskeita, kun täysmustat ja valkoiset on tollaisissa perheissä aikas harvinaisia, mutta pitäähän ne jotenkin erottaa toisistaan.

        Taas tuli liian pitkä viesti, voi elämän kevät.

        Huomenna pääsee ostamaan tukikankaan Iiriksen nokkaan!


      • A.M.B
        Mareliini kirjoitti:

        Piti ekana katsoa että mihin tämä menee, jos tosta painaa :E Inhoan tuota, että reunat alkaa kutistumaan...

        Taidetaan jutella täällä nyt a.p.:n kanssa kahdestaan. Kun alfredit nyt vuosien odotuksen jälkeen on kaikkien saatavilla telkussa ja bokseina, niin keskustelu hyytyy. Mahtavaa. Nythän päästään vasta alkuun! Seuraa joukkospekulaatioita sarjasta ja bongataan porukalla Vesimaan omituisuuksia. Kuten se, että eka kunkku metsästi hirviä, tyypit syö kaloja, yksi alfredin veljistä oli sininen (ja tämä jos mikä on outoa), tyypit lähtee etelänavalle KUMIVENEELLÄ soutaen. Riskialtista! En tiedä, tämä on se, mistä minä tykkäisin jutella.

        Mutta ei, kaikki menevät omiin koloihinsa töllöttimen ääreen :D. Ei kannata pahastua ~ siis jos jollain on halua pahastua, ääh, enkun yo:n jälkeen on vielä sekava olo ~

        tilttitauko

        Ja jotta tämä olisi jonkinlaista keskustelua, niin keskustellaan! Minulla taisi olla siinä, hetkonen päiväkirjasitteneliviimemarraskuussa, viime marraskuussa mks jossa keksin samoin Alfredille ja Iirikselle lapset. Tiedän kyllä, oikeasti tulee vaan yksi (armoiso, voi Iiris-raukkaa) muna, ja pojalle nimeksi Alfred Junior (ainakin Siepermanin mukaan), mutta eihän se edes kuullosta hyvältä! Vaan yksi pöh ja pah.. no siis, minun maailmassani on simppelisti kaksi poikaa, kaksi tyttöä ja yksi adoptoitu varpunen. Mulatteja kun ovat, niin yksi pojista on musta, yksi tyttö valkoinen ja loput kaksi sellaisia vaaleanruskeita. nimetkin oli, mutta hope-päivis on kotona. Njoo, oikeasti pitäisi olla kaikkien vaaleanruskeita, kun täysmustat ja valkoiset on tollaisissa perheissä aikas harvinaisia, mutta pitäähän ne jotenkin erottaa toisistaan.

        Taas tuli liian pitkä viesti, voi elämän kevät.

        Huomenna pääsee ostamaan tukikankaan Iiriksen nokkaan!

        Se on hyvä idea että Alfredille tulee 4 lasta mutta en ole varma siitä adoptoidusta varpusesta. Omassa maailmassani on että sin tulee 4 munaa ja sitten korppi kidnappaa ne mutta Alfred pelastaa ne. ja vähän myöhemmin Iiris hautoo munia ulkosalla ja sanoo Alfredille käyvänsä asioilla ja pyytää Alfredia vahtimaan niitä. Sitten Liero tulee ihailemaan munia ja ottaa yhen lonkeroonsa mutta Alfred alkaa hätääntyä ja Liero sanoo laittavansa sen takaisin. Silloin (Korppi silloin pääsi poliisilta irti) Korppi sieppaa sen munan ja Alfred menee perään. Kun hän palaa munan kanssa Iiris odottaa talon pihassa ja on vakavan näköinen. Keksin siihen kohtaan vuorosanat ja ne menee näin: Iiris: Missä sitä ollaan oltu? Alfred: No tuota ööh... Iiris: Älä yritä minä tiedän mitä tapahtui! Alfred: Öö mitä sinä tarkoitat? Iiris: Kyllä minä tiedän että korppi varasti taas munan. On siinä isä, ei jaksa olla vahdissa edes viittä minuttia ei edes viittä minuuttia! Mutta Alfred sanoo kaiken olevan hyvin ja näyttää Iirikselle sitä munaa, joka onkin rikki. He ovat hädissään, kunnes Mauri tulee yhen vaalearuskean ankka tytön kanssa. Mauri tiedustelee nimeä tytölle ja Iiris vastaa Melodi. Ja sitten muutkin kuoriutuu. kuitenkin muut kolme jää auton alle ja Melodi on ainoa lapsi


      • A.M.B kirjoitti:

        Se on hyvä idea että Alfredille tulee 4 lasta mutta en ole varma siitä adoptoidusta varpusesta. Omassa maailmassani on että sin tulee 4 munaa ja sitten korppi kidnappaa ne mutta Alfred pelastaa ne. ja vähän myöhemmin Iiris hautoo munia ulkosalla ja sanoo Alfredille käyvänsä asioilla ja pyytää Alfredia vahtimaan niitä. Sitten Liero tulee ihailemaan munia ja ottaa yhen lonkeroonsa mutta Alfred alkaa hätääntyä ja Liero sanoo laittavansa sen takaisin. Silloin (Korppi silloin pääsi poliisilta irti) Korppi sieppaa sen munan ja Alfred menee perään. Kun hän palaa munan kanssa Iiris odottaa talon pihassa ja on vakavan näköinen. Keksin siihen kohtaan vuorosanat ja ne menee näin: Iiris: Missä sitä ollaan oltu? Alfred: No tuota ööh... Iiris: Älä yritä minä tiedän mitä tapahtui! Alfred: Öö mitä sinä tarkoitat? Iiris: Kyllä minä tiedän että korppi varasti taas munan. On siinä isä, ei jaksa olla vahdissa edes viittä minuttia ei edes viittä minuuttia! Mutta Alfred sanoo kaiken olevan hyvin ja näyttää Iirikselle sitä munaa, joka onkin rikki. He ovat hädissään, kunnes Mauri tulee yhen vaalearuskean ankka tytön kanssa. Mauri tiedustelee nimeä tytölle ja Iiris vastaa Melodi. Ja sitten muutkin kuoriutuu. kuitenkin muut kolme jää auton alle ja Melodi on ainoa lapsi

        Joo, upeaa alun kierrätystä :D. Tosin en pysty kuvittelemaan Iiriksen pystyvän sanomaan replaa samalla änenpainolla kuin Anna. Ei ku äänenpainolla, himpskatin näppäimet. Jäin vain miettimään, miten ne kolme muuta pystyy auton alle jäämään, eihän tie kulje läheltäkään Alfredin mökkiä. No, sunnuntaikaahareita riittää aina, vai?

        Minä itse tykästyin tuohon varpusideaani (koska Iiro on niin söpö


      • Alex berg
        Mareliini kirjoitti:

        Joo, upeaa alun kierrätystä :D. Tosin en pysty kuvittelemaan Iiriksen pystyvän sanomaan replaa samalla änenpainolla kuin Anna. Ei ku äänenpainolla, himpskatin näppäimet. Jäin vain miettimään, miten ne kolme muuta pystyy auton alle jäämään, eihän tie kulje läheltäkään Alfredin mökkiä. No, sunnuntaikaahareita riittää aina, vai?

        Minä itse tykästyin tuohon varpusideaani (koska Iiro on niin söpö

        olen 14 mutta täytän toukokuussa 15. On se tosiaan vähän kopioitu jaksosta yksi se että Iiris puhuu kuin Anna. Mutta se on minun miellestä ihan hyvä. Olen vähän mietinyt sinun ideaasi Alfredin lapsista mutta en tiedä miten se nuori varpunen päätyy Alfredin lapseksi. Missähän ne kersat nukkuisi? hankittaisiko niille oma sänky vai antaako Alfred puukenkäsängynsä niille. En usko että lapset asuisi siinnä Alfredin mökissä. Olisi kai hyvä jos he muuttaisivat jonkun lammen rantaan mitäs tuumit?


      • ALEX B
        Alex berg kirjoitti:

        olen 14 mutta täytän toukokuussa 15. On se tosiaan vähän kopioitu jaksosta yksi se että Iiris puhuu kuin Anna. Mutta se on minun miellestä ihan hyvä. Olen vähän mietinyt sinun ideaasi Alfredin lapsista mutta en tiedä miten se nuori varpunen päätyy Alfredin lapseksi. Missähän ne kersat nukkuisi? hankittaisiko niille oma sänky vai antaako Alfred puukenkäsängynsä niille. En usko että lapset asuisi siinnä Alfredin mökissä. Olisi kai hyvä jos he muuttaisivat jonkun lammen rantaan mitäs tuumit?

        Olen miettinyt Alfredin lapsille nimet ja tiedot ja ne menee näin:

        Melodi: Kuoriutui ekana ja on Alfredin lellikki. Melodi on ihan äitinsä näköinen paitsi että hän on vaaleanruskea ja hän käyttää rusettia hiuksissa eikä takapuolessa ja hänellä on sydämmen motoinen medallijonki kaulassa. Luonteeltaan hän on kuin isäsnsä eli rohkea, nokkela, kiltti ja viisas. Lisäksi hän on kaunis, pojat tykkää hänestä.

        Alfred J.: Melodin veli ja Alfredin toinen lellikki. Hän on ystävällinen ja touhuaa paljon Melodin kanssa. Hän on samanlainen kuin isännsä pienenä.

        Jaska: On ihan tumma ja hänellä on samanlainen tukka kun Tomilla. Hän on luonteeltaan samanlainen kuin kuningas Leijonamielen poika.

        Sanni: On vaalea ja hänellä on oranssi kihara tukka. Hän yrittää kauan olla kaunis ja on paljon marin (Ollin tyttären) kanssa.

        Riku: On Alfredin adoptoitu varpuslapsi. Hän ihan Iiron näköinen mutta on varsin ujo ja pitää Iiristä oikeana äitinään (on myöskin riippuvainen Iiriksestä).

        Onko sun miellestä hyvät tai onko sulla paremmat nimet lapsille?


      • ALEX B kirjoitti:

        Olen miettinyt Alfredin lapsille nimet ja tiedot ja ne menee näin:

        Melodi: Kuoriutui ekana ja on Alfredin lellikki. Melodi on ihan äitinsä näköinen paitsi että hän on vaaleanruskea ja hän käyttää rusettia hiuksissa eikä takapuolessa ja hänellä on sydämmen motoinen medallijonki kaulassa. Luonteeltaan hän on kuin isäsnsä eli rohkea, nokkela, kiltti ja viisas. Lisäksi hän on kaunis, pojat tykkää hänestä.

        Alfred J.: Melodin veli ja Alfredin toinen lellikki. Hän on ystävällinen ja touhuaa paljon Melodin kanssa. Hän on samanlainen kuin isännsä pienenä.

        Jaska: On ihan tumma ja hänellä on samanlainen tukka kun Tomilla. Hän on luonteeltaan samanlainen kuin kuningas Leijonamielen poika.

        Sanni: On vaalea ja hänellä on oranssi kihara tukka. Hän yrittää kauan olla kaunis ja on paljon marin (Ollin tyttären) kanssa.

        Riku: On Alfredin adoptoitu varpuslapsi. Hän ihan Iiron näköinen mutta on varsin ujo ja pitää Iiristä oikeana äitinään (on myöskin riippuvainen Iiriksestä).

        Onko sun miellestä hyvät tai onko sulla paremmat nimet lapsille?

        Yritämmekö me tässä nyt koostaa jotain universaalia lakia Alfredin perheestä :D Kompromissejä on ihan mukava tehdä, mutta, kuten sanoin, pysyn aina ja ikuisesti omassa kannassani (ainakin kunnes näen "virallisen" tekeleen..)

        Aika hyvä tuo juniorin kuvaus btw.

        Minun universumini:

        Viljami: Tumma, nelosten "pomo" (kliseistä, tiedän :E), ehkä Tommaisia vaikutteita (yrittää olla urheampi kuin oikeasti onkaan)

        Eero: vaaleanruskea, hiljainen tapaus. Älykkäin, muttei näytä sitä usein

        Anna: (Joo, nimetty isoäidin mukaan..) vaaleanruskea, kuoriutui ensin. Äänekkäin ja rohkein.

        Sanni: valkoinen. Ensin ajattelin, että sellainen hienostelija, saa nähdä miten kehittyy. Saattaa olla taiteellinen sielu..

        Petri: se varpunen. Tulee perheeseen vasta myöhemmin. Mitä silloin syksyllä se mks oli niin taisi olla joku sotatila akselilla Vesimaa&Rustimaa(= The Great Reedland, suomessa tunnetaan Suurvesimaana, mutta koska Vesimaa on suurvesimaa (The Great Waterland) olen muokannut karttaa..) ja Varpusmaa. Oli siinä kaikenlaista hässäkkää ja siirtolaisuutta Vapausmaassa (mikä Amerikka on ehkä joskus ollut). Petri liittyi perheeseen sodan loputtua, kun vihaiset vesimaalaiset ajoi varpusia "takaisin sinne mistä olivat tulleetkin" (eli nl:ään..) ja Petrin äiti jätti tämän sitten Iirikselle. Nyt en kyllä muista, onko Petrin vanhemmat alunperin vesimaalaisia vai jossain välissä sinne muuttaneita varpusmaalaisia.

        Missähän ne kersat nukkuisi? hankittaisiko niille oma sänky vai antaako Alfred puukenkäsängynsä niille.

        Alfred ja Iiris jakaa puukengän. Tämä on faktaa. A juniorilla taisi sen sarjiksen kannessa olla puukengän muotoinen kehto.

        En usko että lapset asuisi siinnä Alfredin mökissä. Olisi kai hyvä jos he muuttaisivat jonkun lammen rantaan mitäs tuumit?

        Alfredin mökkihän on lammen rannalla! Se kanava laskee siihen. Kts. vaikka Kuivamaa. (ja näkyy se selvemmin joissan muissa, en vaan muista nyt heti) Mitä suotta uusia mökkejä rakentelemaan, hyvä talo se on.


      • Mareliini kirjoitti:

        Piti ekana katsoa että mihin tämä menee, jos tosta painaa :E Inhoan tuota, että reunat alkaa kutistumaan...

        Taidetaan jutella täällä nyt a.p.:n kanssa kahdestaan. Kun alfredit nyt vuosien odotuksen jälkeen on kaikkien saatavilla telkussa ja bokseina, niin keskustelu hyytyy. Mahtavaa. Nythän päästään vasta alkuun! Seuraa joukkospekulaatioita sarjasta ja bongataan porukalla Vesimaan omituisuuksia. Kuten se, että eka kunkku metsästi hirviä, tyypit syö kaloja, yksi alfredin veljistä oli sininen (ja tämä jos mikä on outoa), tyypit lähtee etelänavalle KUMIVENEELLÄ soutaen. Riskialtista! En tiedä, tämä on se, mistä minä tykkäisin jutella.

        Mutta ei, kaikki menevät omiin koloihinsa töllöttimen ääreen :D. Ei kannata pahastua ~ siis jos jollain on halua pahastua, ääh, enkun yo:n jälkeen on vielä sekava olo ~

        tilttitauko

        Ja jotta tämä olisi jonkinlaista keskustelua, niin keskustellaan! Minulla taisi olla siinä, hetkonen päiväkirjasitteneliviimemarraskuussa, viime marraskuussa mks jossa keksin samoin Alfredille ja Iirikselle lapset. Tiedän kyllä, oikeasti tulee vaan yksi (armoiso, voi Iiris-raukkaa) muna, ja pojalle nimeksi Alfred Junior (ainakin Siepermanin mukaan), mutta eihän se edes kuullosta hyvältä! Vaan yksi pöh ja pah.. no siis, minun maailmassani on simppelisti kaksi poikaa, kaksi tyttöä ja yksi adoptoitu varpunen. Mulatteja kun ovat, niin yksi pojista on musta, yksi tyttö valkoinen ja loput kaksi sellaisia vaaleanruskeita. nimetkin oli, mutta hope-päivis on kotona. Njoo, oikeasti pitäisi olla kaikkien vaaleanruskeita, kun täysmustat ja valkoiset on tollaisissa perheissä aikas harvinaisia, mutta pitäähän ne jotenkin erottaa toisistaan.

        Taas tuli liian pitkä viesti, voi elämän kevät.

        Huomenna pääsee ostamaan tukikankaan Iiriksen nokkaan!

        Seka-avioliitot Vesimaassa (tai yleisesti koko sillä maapallolla). Kuinka yleisiä ne ovat? Entä kuinka sallittuja? Ja seka-liitoilla tarkoitan nyt kahden eri lajin välisiä. Kun oli ihan ihme juttu, että myyrä voi kasvattaa ankanpoikaa ja silti vaikka Krokotiili ja Niina-kana näyttävät olevan jonkinlaisessa suhteessa (ja millaisia penikoita niille tulisi!).

        Gersomina ja Orhikin olivat pihkassa toisiinsa, eikä sitä kukaan ihmetellyt. Samoin korppi ja mustarastas olivat naimisissa. Niin ja se Salamin prinssi&Jallan prinsessa. Ymmärtäähän sen, että rakkaus voi puhjeta keiden välille vaan, mutta missä kulkee se raja, jota ei voi ylittää?

        Omituista pohdintaa. Minusta tuossa on vaan jotain ristiriitaista.


      • a b
        Mareliini kirjoitti:

        Seka-avioliitot Vesimaassa (tai yleisesti koko sillä maapallolla). Kuinka yleisiä ne ovat? Entä kuinka sallittuja? Ja seka-liitoilla tarkoitan nyt kahden eri lajin välisiä. Kun oli ihan ihme juttu, että myyrä voi kasvattaa ankanpoikaa ja silti vaikka Krokotiili ja Niina-kana näyttävät olevan jonkinlaisessa suhteessa (ja millaisia penikoita niille tulisi!).

        Gersomina ja Orhikin olivat pihkassa toisiinsa, eikä sitä kukaan ihmetellyt. Samoin korppi ja mustarastas olivat naimisissa. Niin ja se Salamin prinssi&Jallan prinsessa. Ymmärtäähän sen, että rakkaus voi puhjeta keiden välille vaan, mutta missä kulkee se raja, jota ei voi ylittää?

        Omituista pohdintaa. Minusta tuossa on vaan jotain ristiriitaista.

        Eikös Iiriksellä ollut ennen viimeistä jaksoa oma asunto? Minusta Alfredin pitäisi hankkia isompi asunto lapsilleen jotta iiris voisi viedä osan tavaroistaan sinne.


      • :ALEXBERG:
        a b kirjoitti:

        Eikös Iiriksellä ollut ennen viimeistä jaksoa oma asunto? Minusta Alfredin pitäisi hankkia isompi asunto lapsilleen jotta iiris voisi viedä osan tavaroistaan sinne.

        Minulla on yleensä keino milla pääsen Alfredin maailmaan. Kuvittelen että olen mukana jonain toisena oliona. Yleinen mielikuvitusolioni on erä joka muistuttaa teletappien hipsua mutta hänellä on häntä, hän on kung fu soturi ja känellä on maagisia voimia. Lisäksi hän on Alfredin ystävä joka on toiselta planeetalta. Mikä on sinun tapasi päästä Alfredin maailmaan?


      • :ALEXBERG: kirjoitti:

        Minulla on yleensä keino milla pääsen Alfredin maailmaan. Kuvittelen että olen mukana jonain toisena oliona. Yleinen mielikuvitusolioni on erä joka muistuttaa teletappien hipsua mutta hänellä on häntä, hän on kung fu soturi ja känellä on maagisia voimia. Lisäksi hän on Alfredin ystävä joka on toiselta planeetalta. Mikä on sinun tapasi päästä Alfredin maailmaan?

        Tjaah... riippuu... yleensä seuraan tapahtumia ulkopuolisena. Jos omat ideat loppuvat, etsin jostain jonkun "solmun" (eli kohtauksen, joka olisi voinut tapahtua toisin) ja lähden seuraamaan miten hahmot käyttäytyy. Nuorempana muistan, että olin aina itse milloin minäkin hahmona seikkailuni pääosassa, mutta nyt on mennyt aika monta vuotta niin että olen juuri ulkopuolisena kaikkitietävänä tarkkailijana :V. Tietysti joskus mukaan voi keksiä jonkun sivuhahmon, joka minä sitten muka olen, mutta se on käynyt aika tarpeettomaksi. Oikeilla hahmoilla pärjää hyvin.

        Hitsi, tänne tulee joskus joku ihmeissään lukemaan että mistä ihmeestä täällä keskustellaan?? xD

        Jep, ylä-asteella olin aina joku Sada-niminen taikatyttö. Se oli silloin kun risteyttelin kaikkia kirjoja, niiden opetuksia ja tapahtumia keskenään (Pullmanin Universumien tomu trilogian tomu on ilmiselvästi Nixxin Abhorsenissa mainittu kilta jne..) Mutta taikuus ei minusta kuulu Alfredin maailmaan, ei ainakaan hallitsevana tekijänä (mitä nyt muutamat pullonhenget ja kuuviulut) joten jätän en pois. Samoin kuin Piko ja Fantasio mkssistäni joihin siis magia EI kuulu, sanokoot Morvan ja Munuera mitä hyvänsä. Hyvä Dubuis, oikein teit kun annoit niille potkut!

        Mutta.. mitäs jos palautettaisiin tämä keskustelu hilijalleen itse sarjaan...


      • a b kirjoitti:

        Eikös Iiriksellä ollut ennen viimeistä jaksoa oma asunto? Minusta Alfredin pitäisi hankkia isompi asunto lapsilleen jotta iiris voisi viedä osan tavaroistaan sinne.

        Iiris ja Tom hankkivat sen asunnon aika pian vanhempien lähdettyä mutta olen aina ajatellut sen jäävän sitten Tomille..

        Lapset voi kyllä hankkia omat asunnot sitten kun kasvavat, aika reippaan kokoinen tuo talo on. (omituisen laajentunut sisältä. Yritin piirtää pohjapiirrustusta ja makuuhuoneeseen ei kyllä takuulla sänky mahtuisi ainakaan siihen missä se sarjassa on.) Hyvinhän se Ollikin lapsuudenkodissaan (katsoppas lentävästä matosta, miten arrmottoman pieni se on) selviää vaimon ja viiden lapsen kanssa. Korkeintaan taloa voisi laajentaan, kokonaan uuden rakentaminen on kallista. Ja kun Alfred ei edes vaikuta tekevän mitään työkseen. Reissaa vaan ja rakentelee välillä outoja koneita..


      • Mareliini kirjoitti:

        Iiris ja Tom hankkivat sen asunnon aika pian vanhempien lähdettyä mutta olen aina ajatellut sen jäävän sitten Tomille..

        Lapset voi kyllä hankkia omat asunnot sitten kun kasvavat, aika reippaan kokoinen tuo talo on. (omituisen laajentunut sisältä. Yritin piirtää pohjapiirrustusta ja makuuhuoneeseen ei kyllä takuulla sänky mahtuisi ainakaan siihen missä se sarjassa on.) Hyvinhän se Ollikin lapsuudenkodissaan (katsoppas lentävästä matosta, miten arrmottoman pieni se on) selviää vaimon ja viiden lapsen kanssa. Korkeintaan taloa voisi laajentaan, kokonaan uuden rakentaminen on kallista. Ja kun Alfred ei edes vaikuta tekevän mitään työkseen. Reissaa vaan ja rakentelee välillä outoja koneita..

        mihin tämä viesti nyt hyppäsi, Sabre du boins! En tajua siis vieläkään tätä systeemiä.


      • alex 45
        Mareliini kirjoitti:

        mihin tämä viesti nyt hyppäsi, Sabre du boins! En tajua siis vieläkään tätä systeemiä.

        Alfred (omassa maailmassani) tapaa oman hahmoni ja heistä tulee kavereita. Hahmoni Hips muuttaa sen lammenrantaan jossa Alfred kysyi Iirikseltä että muuttaisiko Iiris Vesimaahan ja auttaa Alfredia ja Iiristä menemään naimisiin ja raken uuden talon sinne saman lammen rantaan jossa hän ite asuu ja Alfred ja Iiris muuttavat sinne. Hahmoni käy yleensä Alfredin luonna jutelemassa ja juomassa teetä. Hän on ammatiltaan opettaja alaasteella


      • alex 92
        alex 45 kirjoitti:

        Alfred (omassa maailmassani) tapaa oman hahmoni ja heistä tulee kavereita. Hahmoni Hips muuttaa sen lammenrantaan jossa Alfred kysyi Iirikseltä että muuttaisiko Iiris Vesimaahan ja auttaa Alfredia ja Iiristä menemään naimisiin ja raken uuden talon sinne saman lammen rantaan jossa hän ite asuu ja Alfred ja Iiris muuttavat sinne. Hahmoni käy yleensä Alfredin luonna jutelemassa ja juomassa teetä. Hän on ammatiltaan opettaja alaasteella

        Eiks Iiris käy töissä? Outoa että lasten äiti käy töissä vai mitä. Suunnittelin että Alfred tekisi sinikopioita Hipsille työkseen. Mitäs pidät aika hyvä?


      • ;alex.berg:
        alex 92 kirjoitti:

        Eiks Iiris käy töissä? Outoa että lasten äiti käy töissä vai mitä. Suunnittelin että Alfred tekisi sinikopioita Hipsille työkseen. Mitäs pidät aika hyvä?

        Niin ennen vanhaan ajattelin että Alfredille tulee vain yksi muna ja siitä kuoriutuu se Melodi. Sitten suunnittelin että munia olisi enemmän mutta toiset jäisi auton alle. Mutta se onkin parempi että kaikki neljä olisi elossa. Melodi on kuitenkin nelosten johtaja. Silla Alfred J:llä meinaan Alfred junioria ja hän on vaalea. Päätyykö se Riku tai Petri (mikä lie) Alfredin luo munana vai poikasena?


      • ;alex.berg: kirjoitti:

        Niin ennen vanhaan ajattelin että Alfredille tulee vain yksi muna ja siitä kuoriutuu se Melodi. Sitten suunnittelin että munia olisi enemmän mutta toiset jäisi auton alle. Mutta se onkin parempi että kaikki neljä olisi elossa. Melodi on kuitenkin nelosten johtaja. Silla Alfred J:llä meinaan Alfred junioria ja hän on vaalea. Päätyykö se Riku tai Petri (mikä lie) Alfredin luo munana vai poikasena?

        Iirishän on Ramseksen sihteeri. Se, käykö hän töissä sitten myöhemmin riippuu mihin aikaan homma sijoitetaan. Alfred-sarjahan tehtiin 80 - luvulla ja siinä eletään tyystin erilaista elämää mitä meillä on nykyisin. Suomalaisittain katsottuna kyllä hän ainakin äitiyslomalle jää :D

        Sinun maailmastasi en mene sanomaan mitään. Tehkää vaan sinikopioita siellä jos haluatte... Eihän se hahmon rahansaanti loppujen lopuksi ole tärkeimpien asioiden listassa kun lastensarjaa aletaan tekemään. Minusta Alfred on kuitenkin jonkin sortin yrittäjä. Millainen, se ei ole minun asiani.

        Petri oli minulla poikainen. Ehkä puolivuotias. Hmm...missähän sen sisarukset on...


      • Mareliini kirjoitti:

        Piti ekana katsoa että mihin tämä menee, jos tosta painaa :E Inhoan tuota, että reunat alkaa kutistumaan...

        Taidetaan jutella täällä nyt a.p.:n kanssa kahdestaan. Kun alfredit nyt vuosien odotuksen jälkeen on kaikkien saatavilla telkussa ja bokseina, niin keskustelu hyytyy. Mahtavaa. Nythän päästään vasta alkuun! Seuraa joukkospekulaatioita sarjasta ja bongataan porukalla Vesimaan omituisuuksia. Kuten se, että eka kunkku metsästi hirviä, tyypit syö kaloja, yksi alfredin veljistä oli sininen (ja tämä jos mikä on outoa), tyypit lähtee etelänavalle KUMIVENEELLÄ soutaen. Riskialtista! En tiedä, tämä on se, mistä minä tykkäisin jutella.

        Mutta ei, kaikki menevät omiin koloihinsa töllöttimen ääreen :D. Ei kannata pahastua ~ siis jos jollain on halua pahastua, ääh, enkun yo:n jälkeen on vielä sekava olo ~

        tilttitauko

        Ja jotta tämä olisi jonkinlaista keskustelua, niin keskustellaan! Minulla taisi olla siinä, hetkonen päiväkirjasitteneliviimemarraskuussa, viime marraskuussa mks jossa keksin samoin Alfredille ja Iirikselle lapset. Tiedän kyllä, oikeasti tulee vaan yksi (armoiso, voi Iiris-raukkaa) muna, ja pojalle nimeksi Alfred Junior (ainakin Siepermanin mukaan), mutta eihän se edes kuullosta hyvältä! Vaan yksi pöh ja pah.. no siis, minun maailmassani on simppelisti kaksi poikaa, kaksi tyttöä ja yksi adoptoitu varpunen. Mulatteja kun ovat, niin yksi pojista on musta, yksi tyttö valkoinen ja loput kaksi sellaisia vaaleanruskeita. nimetkin oli, mutta hope-päivis on kotona. Njoo, oikeasti pitäisi olla kaikkien vaaleanruskeita, kun täysmustat ja valkoiset on tollaisissa perheissä aikas harvinaisia, mutta pitäähän ne jotenkin erottaa toisistaan.

        Taas tuli liian pitkä viesti, voi elämän kevät.

        Huomenna pääsee ostamaan tukikankaan Iiriksen nokkaan!

        Katsoin VIHDOIN inhoamani noitajakson uudestaan (ääk!) ja no, yhtä karseat rintavarustukset sillä noidalla oli yhä, mutta mitä ihmettä se uni - tai koko jakso ylipäänsä - tarkoitti? Päällimmäiseksi jäi mieleen epävarmuuden tunne, jota ei valveillaoloaikana huomannut lainkaan, mutta tuli sitten unessa vallitsevaksi tekijäksi.

        Noitajakso on puolivälissä kakkoskautta, sitä ennen kaikki jallasalamin reissut ja pyramidin sokkelot, eli paljon reissaamista (yritän selvittää asioita itselleni, siksi sekavaa..) Alfred ja Iiris ovat tunteneet toisensa jo aika pitkään. Miksi se uni sitten oli niin epävarma. Tjaah, ei kai sitä ikinä voi olla täysin varma toisen tunteista, mutta miksi ihmeessä Iiris oli siinä unessa niin välinpitämätön? Ja mitä se noita edusti? Pelkoa jostakin?

        Taidan mieluummin paneutua niihin laulunsanoihin, ei tähän selvyyttä tule..


      • !ALEXBERG!
        Mareliini kirjoitti:

        Katsoin VIHDOIN inhoamani noitajakson uudestaan (ääk!) ja no, yhtä karseat rintavarustukset sillä noidalla oli yhä, mutta mitä ihmettä se uni - tai koko jakso ylipäänsä - tarkoitti? Päällimmäiseksi jäi mieleen epävarmuuden tunne, jota ei valveillaoloaikana huomannut lainkaan, mutta tuli sitten unessa vallitsevaksi tekijäksi.

        Noitajakso on puolivälissä kakkoskautta, sitä ennen kaikki jallasalamin reissut ja pyramidin sokkelot, eli paljon reissaamista (yritän selvittää asioita itselleni, siksi sekavaa..) Alfred ja Iiris ovat tunteneet toisensa jo aika pitkään. Miksi se uni sitten oli niin epävarma. Tjaah, ei kai sitä ikinä voi olla täysin varma toisen tunteista, mutta miksi ihmeessä Iiris oli siinä unessa niin välinpitämätön? Ja mitä se noita edusti? Pelkoa jostakin?

        Taidan mieluummin paneutua niihin laulunsanoihin, ei tähän selvyyttä tule..

        Ihmetyttää miksi Iiris oli silloin noita. Outoa että noidalla oli isot rinnat mutta Iiriksellä ei ole lainkaan. Yleensä kun katson sitä jaksoa mietin että kun Iiris palaa töihin niin Alfred huolehtii lapsista sillä aikaa. Kun heidän pitää hakea lapsenvahtia ja Mauri olisi flunssanen niin Alfred sanoisi Tomille samalla tavalla kun Olli Iirikselle.


      • !ALEXBERG! kirjoitti:

        Ihmetyttää miksi Iiris oli silloin noita. Outoa että noidalla oli isot rinnat mutta Iiriksellä ei ole lainkaan. Yleensä kun katson sitä jaksoa mietin että kun Iiris palaa töihin niin Alfred huolehtii lapsista sillä aikaa. Kun heidän pitää hakea lapsenvahtia ja Mauri olisi flunssanen niin Alfred sanoisi Tomille samalla tavalla kun Olli Iirikselle.

        On Iiriksellä rinnat, tai jotain vastaavaa (olen joutunut tuijottamaan kuvia aika tarkkaan kun teen pehmoleluja). Sellainen "muhkura" mitä Alfredilla ei ole. Annasta en muista (pikkusiskoni ei jaksa katsella ekaa jaksoa. Miksiköhän? Se on niin ihana


      • alex.berg
        Mareliini kirjoitti:

        On Iiriksellä rinnat, tai jotain vastaavaa (olen joutunut tuijottamaan kuvia aika tarkkaan kun teen pehmoleluja). Sellainen "muhkura" mitä Alfredilla ei ole. Annasta en muista (pikkusiskoni ei jaksa katsella ekaa jaksoa. Miksiköhän? Se on niin ihana

        Ajattelin että kun Alfredille ja Iirikselle tulee munia niin Iiriksellä olisi vapaata hautomiseen ja kuoriutumisen jälkeenkin. Ajattelin myös että he hankkisivat lapsille pienemmän puukenkäsängyn. Alattelin sellasta koska mietin missä Iiris hautoisi munia.


      • alex.berg
        alex.berg kirjoitti:

        Ajattelin että kun Alfredille ja Iirikselle tulee munia niin Iiriksellä olisi vapaata hautomiseen ja kuoriutumisen jälkeenkin. Ajattelin myös että he hankkisivat lapsille pienemmän puukenkäsängyn. Alattelin sellasta koska mietin missä Iiris hautoisi munia.

        Tajusin miten saadaan oikea nimimerkki käyttöön.


      • !ALEXBERG! kirjoitti:

        Ihmetyttää miksi Iiris oli silloin noita. Outoa että noidalla oli isot rinnat mutta Iiriksellä ei ole lainkaan. Yleensä kun katson sitä jaksoa mietin että kun Iiris palaa töihin niin Alfred huolehtii lapsista sillä aikaa. Kun heidän pitää hakea lapsenvahtia ja Mauri olisi flunssanen niin Alfred sanoisi Tomille samalla tavalla kun Olli Iirikselle.

        Siis sillä juniorillahan on se puukenkäkehto. Jos kukaan nyt nykyaikaisessa maailmassa viitsii hautoa :D. Sähköhuopa ajaa saman asian. No ei I-)

        joo, heippa taas, huonot kentät...


      • alex.berg
        Mareliini kirjoitti:

        Siis sillä juniorillahan on se puukenkäkehto. Jos kukaan nyt nykyaikaisessa maailmassa viitsii hautoa :D. Sähköhuopa ajaa saman asian. No ei I-)

        joo, heippa taas, huonot kentät...

        Minäkin näin sen sarjakuvan kannen mutta en tiiä mitä siinä tapahtui jos olet lukenut sitä niin voisitko kertoa?


      • alex.berg kirjoitti:

        Minäkin näin sen sarjakuvan kannen mutta en tiiä mitä siinä tapahtui jos olet lukenut sitä niin voisitko kertoa?

        Ööh, ei kai se ole edes ilmestynyt vielä? Olen kyllä suunnitellut, että tilaisin alankomaista (en osaa kieltä, en edes saksaa. Mutta en osaa kunnolla ranskaakaan ja silti tilaan sieltä..).

        Minä löysin omat tietoni feikkarista, missä sinä siihen törmäsit? Njoo, jonnekkin muuhun keskusteluun (taisi olla AJK saa jatkoa tms..) laitoin lainaukset niistä kuvateksteistä. Voin minä ne tännekin panna:

        "Diary:
        Tuesday , May 11th, 2004:
        Meeting in Soest in Herman's office.
        Herman talks about his idea to create a son for Kwak. This would give us the opportunity to write new stories. The first one, of course , would be about the babies birth. His name would be Junior. It takes me some time to get used to the idea.....but then I like it."

        "Wednesday , May12th . First proposal for a potential theme from Herman: The story should be about "cloning". Very good, I like it.
        I sit down at the computer to write down first storylines.....
        A dew weeks later, whle vacationing in Tuscany, I start with the first sketches for the layout of the comicbooks.
        Page 1 : A hand holding some evil looking fluid. Diabolical laughter ."

        Siinähän sitä. AJK on kuitenski ollut Alankomaissa aika aktiivisesti esillä juuri kirjoissa ja sarjakuvana, jopa YK:n maskottina, ei siis jäänyt pelkästään tv-sarjaksi. Alunperinhän se oli näytelmä. Nämä tämmöiset ilmiöt eivät vaan Suomea koskaan tavoita. Osittain sääli, mutta tuohan se tiettyä jännitystä ja metsästystä tietojen suhteen. Saman homma muuten Fournierin piirtämillä Piko ja Fantasio -sarjoilla: niitä ei ole suomennettu kuin vain pari, muiden piirtäjien jutut on. SELVÄÄ SYRJINTÄÄ!

        edit: Ja eihän sitä Lilo & Stitch tv-sarjaakaan esitetty suomessa kuin osa ykköskautta. >:(


      • Mareliini kirjoitti:

        Siis sillä juniorillahan on se puukenkäkehto. Jos kukaan nyt nykyaikaisessa maailmassa viitsii hautoa :D. Sähköhuopa ajaa saman asian. No ei I-)

        joo, heippa taas, huonot kentät...

        unisefin, ei yk:n. Ääh menee nämä järjestöt päässä sekaisin. Ja minun kun olisi tarkoitus lähteä mantsaa opiskelemaan!


      • a.m.b
        Mareliini kirjoitti:

        unisefin, ei yk:n. Ääh menee nämä järjestöt päässä sekaisin. Ja minun kun olisi tarkoitus lähteä mantsaa opiskelemaan!

        Olen se alex.berg, mutta en ehtinyt enkä pystynyt olemaan täällä koska nimimerkissä on jotain outoa. Kuitenkin olen ajatellu koko ajan sitä Alfredin perhettä ja ajattelin uusia tapahtumia esim että oma päähahmoni uudessa Alfred sarjassa olisi Melodi ja sen veli Alfred Junior. Jaska ja Sanni ovat vain sisaruksi ja heillä on salaseura ja sama säästö. Salaseuraan kuuluu myös yksi ankka joka muutti Japanista äitinsä kanssa ja on Melodin poikaystävä. En kyllä muista sen nimeä mutta silti hän on kivä kaveri. Mitä te olette miettineet?


      • a.m.b kirjoitti:

        Olen se alex.berg, mutta en ehtinyt enkä pystynyt olemaan täällä koska nimimerkissä on jotain outoa. Kuitenkin olen ajatellu koko ajan sitä Alfredin perhettä ja ajattelin uusia tapahtumia esim että oma päähahmoni uudessa Alfred sarjassa olisi Melodi ja sen veli Alfred Junior. Jaska ja Sanni ovat vain sisaruksi ja heillä on salaseura ja sama säästö. Salaseuraan kuuluu myös yksi ankka joka muutti Japanista äitinsä kanssa ja on Melodin poikaystävä. En kyllä muista sen nimeä mutta silti hän on kivä kaveri. Mitä te olette miettineet?

        paljon mitään. Yliopiston pääsykokeisiin harjoittelu on vienyt kaiken ajan (virallisesti) ja ensi huuman ja maailmojensyleilyjen jälkeen on aika vakiintua tietylle tunnetasolle. Siis mitähäh?


      • Henriak
        Mareliini kirjoitti:

        Missä välissä sitä olisi ehtinyt naimisiin mennä? Ehtiihän sitä :D No vakavasti sanoen, olisiko viikka jakso toiminut yhtä hyvin jos he olisi jo olleet naimisissa? Tai jos olisi pidetty jotkin pikavihkiäiset siinä synttärien kunniaksi? Ei minusta. Tosin itselläni viikka jakso ei niin hyvässä asemassa ole muutenkaan. Siinä ne Alfredin ja Korpin keskinäiset voimasuhteet rassaa ja pahasti, kiitos Pallaksen väliintulon. Se loppu oli liian helppo! (Vaikka ymmärtäähän sen, aikaa on rajallinen määrä viikassakin jaksossa)

        Korpilla oli vuosien mittaan kasautuneet kostouhkaukset ja kaunat ja mitkä lie, olisi vihdoin tarjoutunut loistava tilaisuus niiden purkamiseen. Korppi on ollut pienestä asti (vaikkei sitä myönnä edes itselleen) kateellinen siitä, että Alfred on pärjännyt häntä paremmin, vaikka onkin Korpin mielestä samanlainen kuin hän (eli sekarotuinen). Korpin viimeinen teko onkin oikeastaan ensimmäinen, jossa hän toimii suoraan Alfredia vastaan. Ennen päämäärä on ollut raha, valta jne. ja Alfred on vain "sattunut" tulemaan väliin. Mutta nyt, Korpin sanoin: "Se on sama miten hän kuolee, kunhan kuolee!" Muistan, kun innokkaana klikkasin "Alfred J. Kwak Jakso 52 Osa 1/3" -linkkiä youpparissa ja meinasin, että NYT seuraa se Alfred vs. Korppi, jota on pohjustettu kaivojaksoista lähtien!

        Ja sitten: Alku: Korppi vahvoilla, Alfred allapäin
        Keskivaihe: SUPER VON PALLAS JA SEN AVARUUSALUS/SUKELLUSVENE/HELIKOPTERIHÄRVELI
        Loppu: Alfred: Tulin, näin, voitin; Korppi: No voi rähmä.

        Se ei vain toimi. Minulle. Alfred rynnii vanhaan torniin ja mitä tekee Korppi? Nukkuu! Ei mitään hanttiinpanemista, ei edes yritystä, ulkona pollarit venttaamassa. :P Korppi lyötiin oikeastaan jo siinä unessa, kun hän julistaa itsensä maailman hallitsijaksi tuhottuaan ajan ytimen ja yleisöstä kuuluu "VASTALAUSE!" Alfredin noustessa seisomaan. Eihän sen painajaisen jälkeen voinut mitään tehdäkään, kun Alfred napittaa aseen kanssa sängyn vieressä heti kun silmänsä avaa, mutta se, mitä Korppi unen aikana tajusi (ja korppipuolueunen aikana aavisteli) oli: hän ei voi ikinä voittaa Alfredia.

        Ja tämä olkoon vain minun yöllistä tulkintaani. Merci

        Hei, olen tässä ollut ihan ulkona koko keskustelusta (enkä käytä suomi24:ää), mutta nyt satuin lukemaan näitä viestejä ja huomasin, että monet asiat ja teoriat, mitä olet täällä Alfredista (itse sarjasta) puhunut ovat vaan niin totta.

        Lapsena katsoin myös Allua ja rakastin sarjaa jo silloin (kyllä, olen 18-vuotias), mutta ei sitä silloin palosammuttimen kokoisena kaikkea ymmärtänyt. Nyt kun on saannut molempien kausien boksit ja katsonut sarjan uudestaan, niin sitä miettii ihan erillä tavalla ja pintaa syvemmältä (esim. kuinka pahalta Korpista saattoi oikeasti tuntua).

        Kuten juuri tämä viimeinen jakso. Olet aivan oikeassa, se loppuratkaisu oli LIIAN yksinkertainen. Tuollainen jännittävä ja eeppinen ns. viimeinen taistelu olikin vaan tommonen "oho, hups, joko se loppui".
        Hiukan harmitti, mutta no can do..


      • Henriak kirjoitti:

        Hei, olen tässä ollut ihan ulkona koko keskustelusta (enkä käytä suomi24:ää), mutta nyt satuin lukemaan näitä viestejä ja huomasin, että monet asiat ja teoriat, mitä olet täällä Alfredista (itse sarjasta) puhunut ovat vaan niin totta.

        Lapsena katsoin myös Allua ja rakastin sarjaa jo silloin (kyllä, olen 18-vuotias), mutta ei sitä silloin palosammuttimen kokoisena kaikkea ymmärtänyt. Nyt kun on saannut molempien kausien boksit ja katsonut sarjan uudestaan, niin sitä miettii ihan erillä tavalla ja pintaa syvemmältä (esim. kuinka pahalta Korpista saattoi oikeasti tuntua).

        Kuten juuri tämä viimeinen jakso. Olet aivan oikeassa, se loppuratkaisu oli LIIAN yksinkertainen. Tuollainen jännittävä ja eeppinen ns. viimeinen taistelu olikin vaan tommonen "oho, hups, joko se loppui".
        Hiukan harmitti, mutta no can do..

        Käyhän täällä vielä lukemassa muitakin kuin vaan minä ja alex. Kappas kummaa...

        Itse tosiaan tapaan harrastaa omituista pohdintaa riippuen aina siitä mihin olen hurahtanut (onneksi en sentään vielä kuudennella kun katsoa tapitin Nasun suurta elokuvaa :D). Vähän kun asioita mielessä tai päiviksessä pyörittelee, niin maailma alkaa selkiytyä ja eri hahmojen käyttäytymistä oppii ymmärtämään paremmin. Oikea maailma kun ei ole mustavalkoinen (niin kuin ei ole Alfredinkaan, eikä Lilon & Stitchin).

        Ja mukavaa kun en ole ihan yksin mielipiteineni täällä. Kun ylemmällä ketjussa viimeistä osaa on ylistetty aikas estotta hienoksi lopetukseksi ja niin... Ei se minusta umpisurkea ole ja kunnioitan sarjan tapaa lopettaa hiljaa ja sanoisinko "lempeästi". Se nyt ei vaan ollut sen suuntainen lopetus mitä itse olin kuvitellut sarjaa Youpparista katsoessani (ja - tietysti - vohkiessa spoilereita etukäteen).


      • ALEX B kirjoitti:

        Olen miettinyt Alfredin lapsille nimet ja tiedot ja ne menee näin:

        Melodi: Kuoriutui ekana ja on Alfredin lellikki. Melodi on ihan äitinsä näköinen paitsi että hän on vaaleanruskea ja hän käyttää rusettia hiuksissa eikä takapuolessa ja hänellä on sydämmen motoinen medallijonki kaulassa. Luonteeltaan hän on kuin isäsnsä eli rohkea, nokkela, kiltti ja viisas. Lisäksi hän on kaunis, pojat tykkää hänestä.

        Alfred J.: Melodin veli ja Alfredin toinen lellikki. Hän on ystävällinen ja touhuaa paljon Melodin kanssa. Hän on samanlainen kuin isännsä pienenä.

        Jaska: On ihan tumma ja hänellä on samanlainen tukka kun Tomilla. Hän on luonteeltaan samanlainen kuin kuningas Leijonamielen poika.

        Sanni: On vaalea ja hänellä on oranssi kihara tukka. Hän yrittää kauan olla kaunis ja on paljon marin (Ollin tyttären) kanssa.

        Riku: On Alfredin adoptoitu varpuslapsi. Hän ihan Iiron näköinen mutta on varsin ujo ja pitää Iiristä oikeana äitinään (on myöskin riippuvainen Iiriksestä).

        Onko sun miellestä hyvät tai onko sulla paremmat nimet lapsille?

        Pientä nilkutusta: Kuningas Leijonamielellä ei ole poikaa. Jos ehkä tarkoitit jaksoissa 3 ja 6 näkyvää prinssiä, niin se on juuri se Leijonamieli pienenä

        Se kunkku, joka oli vallassa Alfredin ollessa vauva/lapsi kuoli jossain välillä Shakkikunigatarjaksot - Sillijaksot ja Leijonamieli peri kruunun (ei kovin innoissaan, veikkaan). Miten tuomari Ruupertti jaksaa porskuttaa näin pitkään, se on hänen asiansa. Onhan Babarissakin Kornelius papparainen jo Babarin lapsuusaikoina. Toiset ovat sitkeämpiä. Tai ikinuoria...


    • Pyydän tuhannesti anteeksi sekä ankalta että ylläpidolta mikäli tämä häiritsee, mutten kestä noita kapeiksi käyneitä kommenttilaatikoita (hulluu..)

      Tunnustan pitäväni ykköskauden jaksoista paaljon kakkoskautta enemmän. Ei sillä, kyllä kakkoskausikin on monia (lue: kaikkia) nykysarjoja korkeammalla, mutta  

      • alex.m.berg

        Voisimmeko jutella taas Alfred ja Iiris jutuista? Mulla on niin monta ideaa etten voi laskea. koko ajan mulla pyörii se päässä kun ne kuoriutuu ne munat ja myös se jossa ajattelen Alfredin tyttären Melodin sairastuvan.


      • alex.m.berg kirjoitti:

        Voisimmeko jutella taas Alfred ja Iiris jutuista? Mulla on niin monta ideaa etten voi laskea. koko ajan mulla pyörii se päässä kun ne kuoriutuu ne munat ja myös se jossa ajattelen Alfredin tyttären Melodin sairastuvan.

        On ollut oikeastaan aika yksinäistä, kun täällä oli taukoa :D. Ei ole viitsinyt pulista itsekseen, mutta on ollut aikaa tarkastella näkemyksiään.

        Millaisista jutuista haluat keskustella? Itse en ole (kuten sanoin) paljoa miettinyt Alfredin ja Iiriksen lapsia. Ei ole niin tehnyt mieli eikä ole ollut inspistä. Paitsi että tein kyllä pehmoleluilleni yhden lapsen (lisää teen kun jaksan ja löydän sopivia kankaita). Sikäli huvittavaa että pikkusisarukseni nimesivät sen - pitkällisen nimenväännön jälkeen - Santeri Alfred Kwakiksi. Santeri! xD (Alkup. tarkoitus oli käyttää sitä A&I:n lapsena ja välillä ihan Alfredinakin takaumaleikeissä mutta toimiiko se nyt?) Njaa ~ ei ne nimet loppujen lopuksi niin tärkeitä ole.

        Minulla on nyt vaan vähän arka vaihe päällä enkä jaksaisi heittäytyä täysin tyhjän päälle ja oman kuvittelun varaan tekemällä ennen aikaisesti (tuleeko tuo yhteen vai ei?) tarinoita Alfredin perheestä. Itse sarjasakin on vielä niin paljon tutkimattomia polkuja joita olen kiinostunut kokeilemaan. Ja Alfredin lapsuusajat kiehtovat edelleen. Mutta on aina mukava kuunnella ehdotuksiasi. Niistä voi saada itsellekin ideoita - ja päinvastoin.


      • Alex M Berg
        Mareliini kirjoitti:

        On ollut oikeastaan aika yksinäistä, kun täällä oli taukoa :D. Ei ole viitsinyt pulista itsekseen, mutta on ollut aikaa tarkastella näkemyksiään.

        Millaisista jutuista haluat keskustella? Itse en ole (kuten sanoin) paljoa miettinyt Alfredin ja Iiriksen lapsia. Ei ole niin tehnyt mieli eikä ole ollut inspistä. Paitsi että tein kyllä pehmoleluilleni yhden lapsen (lisää teen kun jaksan ja löydän sopivia kankaita). Sikäli huvittavaa että pikkusisarukseni nimesivät sen - pitkällisen nimenväännön jälkeen - Santeri Alfred Kwakiksi. Santeri! xD (Alkup. tarkoitus oli käyttää sitä A&I:n lapsena ja välillä ihan Alfredinakin takaumaleikeissä mutta toimiiko se nyt?) Njaa ~ ei ne nimet loppujen lopuksi niin tärkeitä ole.

        Minulla on nyt vaan vähän arka vaihe päällä enkä jaksaisi heittäytyä täysin tyhjän päälle ja oman kuvittelun varaan tekemällä ennen aikaisesti (tuleeko tuo yhteen vai ei?) tarinoita Alfredin perheestä. Itse sarjasakin on vielä niin paljon tutkimattomia polkuja joita olen kiinostunut kokeilemaan. Ja Alfredin lapsuusajat kiehtovat edelleen. Mutta on aina mukava kuunnella ehdotuksiasi. Niistä voi saada itsellekin ideoita - ja päinvastoin.

        Niistä kuoriutumis jutuista ja vähän omista ideoista. Eli kerro miten suunnittelit sen kun Alfredin lapset kuoriutuu ja mitä sen aikana tapahtuu kuten minä kerroin silloin kun suunnittelin että Iiris sanoisi replaa samalla tavalla, kun Anna.


      • Mareliini kirjoitti:

        On ollut oikeastaan aika yksinäistä, kun täällä oli taukoa :D. Ei ole viitsinyt pulista itsekseen, mutta on ollut aikaa tarkastella näkemyksiään.

        Millaisista jutuista haluat keskustella? Itse en ole (kuten sanoin) paljoa miettinyt Alfredin ja Iiriksen lapsia. Ei ole niin tehnyt mieli eikä ole ollut inspistä. Paitsi että tein kyllä pehmoleluilleni yhden lapsen (lisää teen kun jaksan ja löydän sopivia kankaita). Sikäli huvittavaa että pikkusisarukseni nimesivät sen - pitkällisen nimenväännön jälkeen - Santeri Alfred Kwakiksi. Santeri! xD (Alkup. tarkoitus oli käyttää sitä A&I:n lapsena ja välillä ihan Alfredinakin takaumaleikeissä mutta toimiiko se nyt?) Njaa ~ ei ne nimet loppujen lopuksi niin tärkeitä ole.

        Minulla on nyt vaan vähän arka vaihe päällä enkä jaksaisi heittäytyä täysin tyhjän päälle ja oman kuvittelun varaan tekemällä ennen aikaisesti (tuleeko tuo yhteen vai ei?) tarinoita Alfredin perheestä. Itse sarjasakin on vielä niin paljon tutkimattomia polkuja joita olen kiinostunut kokeilemaan. Ja Alfredin lapsuusajat kiehtovat edelleen. Mutta on aina mukava kuunnella ehdotuksiasi. Niistä voi saada itsellekin ideoita - ja päinvastoin.

        Ja jos oikein muistan olen suunnitellut sen jo muutamaan kertaan ja aina eri tavalla riippuen tilanteesta ja mielikuvituksesta. Oikeimpana pidän ehkä sitä jo selostamaani II ms parodiaa (siinä tenavat varttui jo yli kymmenvuotiaiksi loppupuolella kunnes hoksasin että tarina jumittuu akselille koti-koulu ja hilasin koko höskän korkeimpaan kuuseen) mutta en muista siitä enää mitään! Paitsi että talo paloi pommituksessa ja lapset veistivät hiiltyneestä kengänpalasta minikengän jonka sisällä oli viisi munaa (Alfredille synttärilahjaksi). Niisk ~ sitä kohtaa muistelen mieluusti yhä :) (Taidan olla hieman höynä?)

        Mutta itse kuoriutumistilanteesta? Öh, se kai meni ihan rauhallisesti. Iloinen perhetapahtuma keskellä yötä ja silleen. En todellakaan muista yksityiskohtia enkä viitsi/kehtaa/uskalla kertoilla niitä kovin tarkasti vaikka muistaisinkin. Kun mks:äni nyt ovat yleensä sävyltään synkkiä ja lohduttomia (aina välillä, kyllä naurua ja aurinkoakin riittää) ja koen ne itselleni terapeuttiseksi keinoksi käsitellä omia ongelmiani (?) en liiemmin viitsi niitä levitellä. En ainakaan niitä kaikkein lohduttomimpia kohtia tai omituisimpia yksityiskohtia. En ainakaan tuoreista mielikuvitusseikkailuista.

        Toivottavasti et pettynyt tai loukkaantunut.


      • Alex Mikael Berg
        Mareliini kirjoitti:

        Ja jos oikein muistan olen suunnitellut sen jo muutamaan kertaan ja aina eri tavalla riippuen tilanteesta ja mielikuvituksesta. Oikeimpana pidän ehkä sitä jo selostamaani II ms parodiaa (siinä tenavat varttui jo yli kymmenvuotiaiksi loppupuolella kunnes hoksasin että tarina jumittuu akselille koti-koulu ja hilasin koko höskän korkeimpaan kuuseen) mutta en muista siitä enää mitään! Paitsi että talo paloi pommituksessa ja lapset veistivät hiiltyneestä kengänpalasta minikengän jonka sisällä oli viisi munaa (Alfredille synttärilahjaksi). Niisk ~ sitä kohtaa muistelen mieluusti yhä :) (Taidan olla hieman höynä?)

        Mutta itse kuoriutumistilanteesta? Öh, se kai meni ihan rauhallisesti. Iloinen perhetapahtuma keskellä yötä ja silleen. En todellakaan muista yksityiskohtia enkä viitsi/kehtaa/uskalla kertoilla niitä kovin tarkasti vaikka muistaisinkin. Kun mks:äni nyt ovat yleensä sävyltään synkkiä ja lohduttomia (aina välillä, kyllä naurua ja aurinkoakin riittää) ja koen ne itselleni terapeuttiseksi keinoksi käsitellä omia ongelmiani (?) en liiemmin viitsi niitä levitellä. En ainakaan niitä kaikkein lohduttomimpia kohtia tai omituisimpia yksityiskohtia. En ainakaan tuoreista mielikuvitusseikkailuista.

        Toivottavasti et pettynyt tai loukkaantunut.

        Kyllä minä olen "vähän" pettynyt koska luulin että olisit innokas kertomaan omista suunitelmistasi mutta sori kun vaivasin sinua. Voisitko kertoa siitä talon pommituksesta mistä sä sen sait päähäs?


      • Mareliini kirjoitti:

        On ollut oikeastaan aika yksinäistä, kun täällä oli taukoa :D. Ei ole viitsinyt pulista itsekseen, mutta on ollut aikaa tarkastella näkemyksiään.

        Millaisista jutuista haluat keskustella? Itse en ole (kuten sanoin) paljoa miettinyt Alfredin ja Iiriksen lapsia. Ei ole niin tehnyt mieli eikä ole ollut inspistä. Paitsi että tein kyllä pehmoleluilleni yhden lapsen (lisää teen kun jaksan ja löydän sopivia kankaita). Sikäli huvittavaa että pikkusisarukseni nimesivät sen - pitkällisen nimenväännön jälkeen - Santeri Alfred Kwakiksi. Santeri! xD (Alkup. tarkoitus oli käyttää sitä A&I:n lapsena ja välillä ihan Alfredinakin takaumaleikeissä mutta toimiiko se nyt?) Njaa ~ ei ne nimet loppujen lopuksi niin tärkeitä ole.

        Minulla on nyt vaan vähän arka vaihe päällä enkä jaksaisi heittäytyä täysin tyhjän päälle ja oman kuvittelun varaan tekemällä ennen aikaisesti (tuleeko tuo yhteen vai ei?) tarinoita Alfredin perheestä. Itse sarjasakin on vielä niin paljon tutkimattomia polkuja joita olen kiinostunut kokeilemaan. Ja Alfredin lapsuusajat kiehtovat edelleen. Mutta on aina mukava kuunnella ehdotuksiasi. Niistä voi saada itsellekin ideoita - ja päinvastoin.

        Täytyy oppia siihen että kaikkia ei voi miellyttää ;D

        Olen kyllä innokas keskustelemaan, mutta ehkä enemmän itse sarjasta. Tiedäthän, sellaista filosofista pohdiskelua jota olen täällä jo vähän pulissutkin (yksikseni. Missä kaikki muut ovat??!). Mutta olen huomannut sen, ettei kukaan muu jaksa kuunnella tai edes tajua mitä järkeä on miettiä syytä siihen, että alkutunnarissa lauletaan selvästi "Minä lennän.." vaikka Alfred EI osaa lentää. (Syy on tietysti se että epätäydellisempi sankari on kiinnostavampi, mutta ei selitä laulun ja todellisuuden ristiriitaa). Tai jotain vastaavaa.

        Ja en tuolla edellisellä viestillä tarkoittanut (vaikka se nyt siltä näyttää) etten puhuisi ollenkaan omista ideoistani. On ideoita jotka ovat niin typeriä, ettei niitä viitsi kertoa ja ideoita, jotka ovat niin ~ pelottavia? Ja sitten ideoita, joita ei muista enää. Itselleni kun tuo sarja on ollut mielenkiintoisempi ideakeidas kuin oman kuvittelun varaan jäävä ja siksi hutera jatko, en ole vaan miettinyt sitä paljoa.

        Ja se pommitus? Siellähän alkoi sota, hiisi vieköön! Vai oliko se sittenkin joku vihollisten täsmäisku? Hertsi, nyt jäi vaivaamaan. Se oli kyllä hyvä seikkailu. Paljon pakenemista ja juonittelua, taisi Alfred ja Korppi peräti liittoutua kukistaakseen sen Mustan Variksen. Mutta lapset taisi olla vaan tiellä, aina niistä piti huolehtia. No, se oli Iiriksen heiniä. Eli vaikka olenkin tehnyt mks:n jossa esiintyy Alfredin lapset, on päähenkilönä silti ollut Alfred.


      • Noita-jaksossa olleen unen epävarmuuden lähteen! Michael Duckson -jakso oli sitä ennen! Se selittä KAIKEN! HAHAA!


      • alex berg mies
        Mareliini kirjoitti:

        Noita-jaksossa olleen unen epävarmuuden lähteen! Michael Duckson -jakso oli sitä ennen! Se selittä KAIKEN! HAHAA!

        Hauska tietää että sinua kiinnostaa jutalla taas Alfredin lapsista! Lähes joka kerta kun ajattelen Alfredin lapsia alkaa ajatukset muuttua eri tapahtumiin. Esim ne neljä toimii yhdessä ja sitten kuvittelen sellasta että kaikki neljä elää pari vuotiaiksi kunnes muut kolme joutuu kaupunkiruuhkassa johonkin onnettomuuteen ja mun suunnittelema lapsi se Melodi olisi silleen ainoa. Alunperin mietin sitä ,että tytär olisi ainoa lapsi koska minusta sopisi sellanen että lapsi on tyttö ja äitinsä näköinen mutta luonteeltaan samanlainen kun isänsä. Olen suunnitellut yhtä kohtaa ja keksin siihen vuorosanat, jos tahdot tietää voin kertoa siitä.


      • Mareliini kirjoitti:

        Noita-jaksossa olleen unen epävarmuuden lähteen! Michael Duckson -jakso oli sitä ennen! Se selittä KAIKEN! HAHAA!

        en vain pidä ideasta että ne kuolisi (ja se on vain minun mielipiteeni, tee sinä mitä tahdot siellä). Vastaavasti, jos sinä tahdot, voin kertoa jotain Santerin kuoriutumisesta (vaikka leikki meni pikkuveljeni takia pieleen, muistan siitä sentään jotain). Plääh...

        Ja voin minä niistä lapsista jutella, kun ei muutakaan juteltavaa ole. Essuliini! Tule tänne kaveriksi!


      • Essuliini98
        Mareliini kirjoitti:

        en vain pidä ideasta että ne kuolisi (ja se on vain minun mielipiteeni, tee sinä mitä tahdot siellä). Vastaavasti, jos sinä tahdot, voin kertoa jotain Santerin kuoriutumisesta (vaikka leikki meni pikkuveljeni takia pieleen, muistan siitä sentään jotain). Plääh...

        Ja voin minä niistä lapsista jutella, kun ei muutakaan juteltavaa ole. Essuliini! Tule tänne kaveriksi!

        Moi! Minuata AJK on tosi IHANA!


      • a berg
        Mareliini kirjoitti:

        en vain pidä ideasta että ne kuolisi (ja se on vain minun mielipiteeni, tee sinä mitä tahdot siellä). Vastaavasti, jos sinä tahdot, voin kertoa jotain Santerin kuoriutumisesta (vaikka leikki meni pikkuveljeni takia pieleen, muistan siitä sentään jotain). Plääh...

        Ja voin minä niistä lapsista jutella, kun ei muutakaan juteltavaa ole. Essuliini! Tule tänne kaveriksi!

        Olen suunnitellut moneenkin kohtaan vuorosanat. Yleensä ajattelen kaikkia neljää muttä minä pidä siitä että tytär olisi silleen ainoa. Kuitenkin taisin unohta sen kohan mutta olen miettiny jo monta kertaa monia juttuja. Oletko huomannut että youtubessa on Alfred & Iiris juttuja. Katson niitä usein aina kun yritän muistella milta Iiris tai Alfred näyttäisi. Jos haluan muistella ääniä niin katon joitakin kohtia sarjoista.

        Yleensä mietin sitä missä Melodi sairastuu mutta ei kerro siitä ja kun hän leikkii japanilaisen kaverinsa kanssa pallo leikkiä hän pyörtyy ja hänen kaverinsa kertoo opettajalle (eli minun hahmolle) ja tämä ilmoittaa vanhemmille. Alfred ja Iiris tulee sairaalaan ja hakee Melodin sieltä kotiin ja ajallaan hän paranee. Mitäs pidät aika hyvä?


      • Jesh! Nyt sitten päästään asiaan (vai mitä a.p.?) Kolmistaan on aina hauskempaa kuin kaksin :E.

        Asetan siis vadille suuremmoisen kymysyksen (kysymyksen): MIKSI kiinnostuit AJK:sta?

        Ja en jaksa vastata siihen nyt :D (eli koko juttu oli turhaa!). Tajusin, että olin kertonut sen jo yhdessä toisessa ketjussa. Eikä! Kopioin sen tietysti tähän!

        "Pienenä seurasin Alfredia telkusta ja meillä oli videolla ostettuna kolme ekaa sillijaksoa. Päässä muutama muistikuva, toinen toistaan hämärämpi käsittäen rubiinivarkautta, viidakon soppaheimoa ja kuussa soittelevaa pelleä. Ei muuta.

        Oikeastaan löysin Alfredin vasta tänä sykysynä huomattuani mainoksen kakkostuotantokaudesta ja selailtuani näitä ja taikalinnan keskusteluja. Jos joku miettii, niin olen 18 v. Äkkiä alkoi vaan päähän tulla muistoja ja tervettä kiinnostusta sarjaa kohtaan. Paljon on kiittäminen Youtubea, ehdin katsella sieltä kaikki jaksot ennen boksien hankkimista.

        En enää muista, montako kertaa olen katsellut sarjan läpi. Ei siihen kyllästy ikänä! Tänä aamuna viimeksi pidettiin pikkusiskon kanssa kaksituntinen maraton ja vedettiin sillijaksot alta pois. Seuraavaksi haluttaisi katsella Alfredin lapsuusaikoja, ehkä linnajaksot?

        Mutta siis. Koska aloitin seuraamisen täysin ummikona sarjan maailma suorastaan pysäytti. Olin haltioitunut siitä, että lastensarjasta on saatu näin kaunis, raaka ja lumoava. Ei mitään ikuista söpönöpöhöpistelyä, ei idioottimaisia muka-jännittäviä seikkailuja, joiden juonen arvaa heti ja jotka uppavat vain tietyn ikäisiin kakaroihin. Pois se! Lapset eivät tajua Alfredista puoliakaan! Sarja avautuu paremmin varttuneemmille. Tarinoiden synkät teemat, aidontuntuiset tapahtumat, vahva kantaaottavuus, joka ei kuitenkaan lyö silmille. Jaksot pysäyttävät, osa hätkähdyttää (kuten korppipuoluejaksot. Tiesin ennestään - kiitos wikipedian - mitä tulee tapahtumaan, mutta silti. Natsisaksa ujutettuna suloiseen piirrosmaailmaan, korppipuolueen nopea nousu vallan kahvaan on vain jotain niin ~ pöyristyttävän todellista) ja silti, kaikesta kamalasta huolimatta ne ovat niin ihanan lämpimiä. Perusvire on aina luottavaisen optimistinen. ^w^ niihin jää koukkuun.

        Sanonpa teille, että olette onnellisia, kun olette tietäneet Alfredin todellisen arvon jo näin pitkään. Minulle kun se oli vain lastensarja lastensarjojen joukossa viime syksyyn asti."

        Jos joku jaksoi lukea tänne loppuun asti, niin pisteen annan! Mikä se Melodin sairastumisjuttu muuten oli?


      • Mareliini
        Mareliini kirjoitti:

        Jesh! Nyt sitten päästään asiaan (vai mitä a.p.?) Kolmistaan on aina hauskempaa kuin kaksin :E.

        Asetan siis vadille suuremmoisen kymysyksen (kysymyksen): MIKSI kiinnostuit AJK:sta?

        Ja en jaksa vastata siihen nyt :D (eli koko juttu oli turhaa!). Tajusin, että olin kertonut sen jo yhdessä toisessa ketjussa. Eikä! Kopioin sen tietysti tähän!

        "Pienenä seurasin Alfredia telkusta ja meillä oli videolla ostettuna kolme ekaa sillijaksoa. Päässä muutama muistikuva, toinen toistaan hämärämpi käsittäen rubiinivarkautta, viidakon soppaheimoa ja kuussa soittelevaa pelleä. Ei muuta.

        Oikeastaan löysin Alfredin vasta tänä sykysynä huomattuani mainoksen kakkostuotantokaudesta ja selailtuani näitä ja taikalinnan keskusteluja. Jos joku miettii, niin olen 18 v. Äkkiä alkoi vaan päähän tulla muistoja ja tervettä kiinnostusta sarjaa kohtaan. Paljon on kiittäminen Youtubea, ehdin katsella sieltä kaikki jaksot ennen boksien hankkimista.

        En enää muista, montako kertaa olen katsellut sarjan läpi. Ei siihen kyllästy ikänä! Tänä aamuna viimeksi pidettiin pikkusiskon kanssa kaksituntinen maraton ja vedettiin sillijaksot alta pois. Seuraavaksi haluttaisi katsella Alfredin lapsuusaikoja, ehkä linnajaksot?

        Mutta siis. Koska aloitin seuraamisen täysin ummikona sarjan maailma suorastaan pysäytti. Olin haltioitunut siitä, että lastensarjasta on saatu näin kaunis, raaka ja lumoava. Ei mitään ikuista söpönöpöhöpistelyä, ei idioottimaisia muka-jännittäviä seikkailuja, joiden juonen arvaa heti ja jotka uppavat vain tietyn ikäisiin kakaroihin. Pois se! Lapset eivät tajua Alfredista puoliakaan! Sarja avautuu paremmin varttuneemmille. Tarinoiden synkät teemat, aidontuntuiset tapahtumat, vahva kantaaottavuus, joka ei kuitenkaan lyö silmille. Jaksot pysäyttävät, osa hätkähdyttää (kuten korppipuoluejaksot. Tiesin ennestään - kiitos wikipedian - mitä tulee tapahtumaan, mutta silti. Natsisaksa ujutettuna suloiseen piirrosmaailmaan, korppipuolueen nopea nousu vallan kahvaan on vain jotain niin ~ pöyristyttävän todellista) ja silti, kaikesta kamalasta huolimatta ne ovat niin ihanan lämpimiä. Perusvire on aina luottavaisen optimistinen. ^w^ niihin jää koukkuun.

        Sanonpa teille, että olette onnellisia, kun olette tietäneet Alfredin todellisen arvon jo näin pitkään. Minulle kun se oli vain lastensarja lastensarjojen joukossa viime syksyyn asti."

        Jos joku jaksoi lukea tänne loppuun asti, niin pisteen annan! Mikä se Melodin sairastumisjuttu muuten oli?

        Tässä käy niin kuin yhdessä tekstariketjussa, jossa mentiin lopulta sekaisin mihin viestiin ollaan vastattu. Eli jutut menee nyt vähän päällekäin kun ollaan täällä yhtä aikaa. Ei mahda mitään.

        Mjoo, ihan kiva perusjuoni.


      • Essuliini98
        Mareliini kirjoitti:

        Jesh! Nyt sitten päästään asiaan (vai mitä a.p.?) Kolmistaan on aina hauskempaa kuin kaksin :E.

        Asetan siis vadille suuremmoisen kymysyksen (kysymyksen): MIKSI kiinnostuit AJK:sta?

        Ja en jaksa vastata siihen nyt :D (eli koko juttu oli turhaa!). Tajusin, että olin kertonut sen jo yhdessä toisessa ketjussa. Eikä! Kopioin sen tietysti tähän!

        "Pienenä seurasin Alfredia telkusta ja meillä oli videolla ostettuna kolme ekaa sillijaksoa. Päässä muutama muistikuva, toinen toistaan hämärämpi käsittäen rubiinivarkautta, viidakon soppaheimoa ja kuussa soittelevaa pelleä. Ei muuta.

        Oikeastaan löysin Alfredin vasta tänä sykysynä huomattuani mainoksen kakkostuotantokaudesta ja selailtuani näitä ja taikalinnan keskusteluja. Jos joku miettii, niin olen 18 v. Äkkiä alkoi vaan päähän tulla muistoja ja tervettä kiinnostusta sarjaa kohtaan. Paljon on kiittäminen Youtubea, ehdin katsella sieltä kaikki jaksot ennen boksien hankkimista.

        En enää muista, montako kertaa olen katsellut sarjan läpi. Ei siihen kyllästy ikänä! Tänä aamuna viimeksi pidettiin pikkusiskon kanssa kaksituntinen maraton ja vedettiin sillijaksot alta pois. Seuraavaksi haluttaisi katsella Alfredin lapsuusaikoja, ehkä linnajaksot?

        Mutta siis. Koska aloitin seuraamisen täysin ummikona sarjan maailma suorastaan pysäytti. Olin haltioitunut siitä, että lastensarjasta on saatu näin kaunis, raaka ja lumoava. Ei mitään ikuista söpönöpöhöpistelyä, ei idioottimaisia muka-jännittäviä seikkailuja, joiden juonen arvaa heti ja jotka uppavat vain tietyn ikäisiin kakaroihin. Pois se! Lapset eivät tajua Alfredista puoliakaan! Sarja avautuu paremmin varttuneemmille. Tarinoiden synkät teemat, aidontuntuiset tapahtumat, vahva kantaaottavuus, joka ei kuitenkaan lyö silmille. Jaksot pysäyttävät, osa hätkähdyttää (kuten korppipuoluejaksot. Tiesin ennestään - kiitos wikipedian - mitä tulee tapahtumaan, mutta silti. Natsisaksa ujutettuna suloiseen piirrosmaailmaan, korppipuolueen nopea nousu vallan kahvaan on vain jotain niin ~ pöyristyttävän todellista) ja silti, kaikesta kamalasta huolimatta ne ovat niin ihanan lämpimiä. Perusvire on aina luottavaisen optimistinen. ^w^ niihin jää koukkuun.

        Sanonpa teille, että olette onnellisia, kun olette tietäneet Alfredin todellisen arvon jo näin pitkään. Minulle kun se oli vain lastensarja lastensarjojen joukossa viime syksyyn asti."

        Jos joku jaksoi lukea tänne loppuun asti, niin pisteen annan! Mikä se Melodin sairastumisjuttu muuten oli?

        Huomaa helposti, että viestissä on vanhentunutta tietoa. Tänä aamuna nukuin pommiin että se siitä...


      • Essuliini98
        a berg kirjoitti:

        Olen suunnitellut moneenkin kohtaan vuorosanat. Yleensä ajattelen kaikkia neljää muttä minä pidä siitä että tytär olisi silleen ainoa. Kuitenkin taisin unohta sen kohan mutta olen miettiny jo monta kertaa monia juttuja. Oletko huomannut että youtubessa on Alfred & Iiris juttuja. Katson niitä usein aina kun yritän muistella milta Iiris tai Alfred näyttäisi. Jos haluan muistella ääniä niin katon joitakin kohtia sarjoista.

        Yleensä mietin sitä missä Melodi sairastuu mutta ei kerro siitä ja kun hän leikkii japanilaisen kaverinsa kanssa pallo leikkiä hän pyörtyy ja hänen kaverinsa kertoo opettajalle (eli minun hahmolle) ja tämä ilmoittaa vanhemmille. Alfred ja Iiris tulee sairaalaan ja hakee Melodin sieltä kotiin ja ajallaan hän paranee. Mitäs pidät aika hyvä?

        Että Melodilla on jokin vakavampi sairaus vai onko se vaan jokin auringonpistos?


      • a berg kirjoitti:

        Olen suunnitellut moneenkin kohtaan vuorosanat. Yleensä ajattelen kaikkia neljää muttä minä pidä siitä että tytär olisi silleen ainoa. Kuitenkin taisin unohta sen kohan mutta olen miettiny jo monta kertaa monia juttuja. Oletko huomannut että youtubessa on Alfred & Iiris juttuja. Katson niitä usein aina kun yritän muistella milta Iiris tai Alfred näyttäisi. Jos haluan muistella ääniä niin katon joitakin kohtia sarjoista.

        Yleensä mietin sitä missä Melodi sairastuu mutta ei kerro siitä ja kun hän leikkii japanilaisen kaverinsa kanssa pallo leikkiä hän pyörtyy ja hänen kaverinsa kertoo opettajalle (eli minun hahmolle) ja tämä ilmoittaa vanhemmille. Alfred ja Iiris tulee sairaalaan ja hakee Melodin sieltä kotiin ja ajallaan hän paranee. Mitäs pidät aika hyvä?

        aloin miettimään ihan samaa. Pikkutarinat on mukavia, mutta dramatiikka tekee kutaa :)


      • Essuliini98 kirjoitti:

        Huomaa helposti, että viestissä on vanhentunutta tietoa. Tänä aamuna nukuin pommiin että se siitä...

        siitä toisesta AJK keskustelusta möö!


      • a berg kirjoitti:

        Olen suunnitellut moneenkin kohtaan vuorosanat. Yleensä ajattelen kaikkia neljää muttä minä pidä siitä että tytär olisi silleen ainoa. Kuitenkin taisin unohta sen kohan mutta olen miettiny jo monta kertaa monia juttuja. Oletko huomannut että youtubessa on Alfred & Iiris juttuja. Katson niitä usein aina kun yritän muistella milta Iiris tai Alfred näyttäisi. Jos haluan muistella ääniä niin katon joitakin kohtia sarjoista.

        Yleensä mietin sitä missä Melodi sairastuu mutta ei kerro siitä ja kun hän leikkii japanilaisen kaverinsa kanssa pallo leikkiä hän pyörtyy ja hänen kaverinsa kertoo opettajalle (eli minun hahmolle) ja tämä ilmoittaa vanhemmille. Alfred ja Iiris tulee sairaalaan ja hakee Melodin sieltä kotiin ja ajallaan hän paranee. Mitäs pidät aika hyvä?

        Sieltähän minä katsoin kaikki jaksot (paitsi presidenttijaksojen ekaan osan kolmatta lukua kun se oli poistettu) jo ennen boksien hankintaa. Ja sieltä veljeni nyt katselee AJK:n pilajaksoja, jotka saavat minut raivon partaalle. (Muumimuunnelmat ovat sen sijaan upeita! :D)


      • Essuliini98
        Mareliini kirjoitti:

        Sieltähän minä katsoin kaikki jaksot (paitsi presidenttijaksojen ekaan osan kolmatta lukua kun se oli poistettu) jo ennen boksien hankintaa. Ja sieltä veljeni nyt katselee AJK:n pilajaksoja, jotka saavat minut raivon partaalle. (Muumimuunnelmat ovat sen sijaan upeita! :D)

        Hirvi - MÖÖ!! - on käynyt täällä! Myyn& Nipsun kokkinurkkaus- On kivaa kun saa kokeilla omasta päästään!


      • Essuliini98
        Mareliini kirjoitti:

        siitä toisesta AJK keskustelusta möö!

        Minä nyt sen tiedän :D


      • Essuliini98 kirjoitti:

        Hirvi - MÖÖ!! - on käynyt täällä! Myyn& Nipsun kokkinurkkaus- On kivaa kun saa kokeilla omasta päästään!

        Seuraavat replat voitkin mennä mylvimään muumi-ketjuun, jookosta? Pyritään pysymään asiassa (vaikka se tulee olemaan hankalaa kun me molemmat olemme täällä..) :E


      • alex,berg
        Essuliini98 kirjoitti:

        Minä nyt sen tiedän :D

        Mukava kun joku muu puhuu Alfredista, sen vaimosta ja sen lapsista. Jos luin oikein niin joku ajattelee samaa kun mä. Niin se Melodin sairausjuttu ei ole mikään auringonpistos vaan se menee niin että aamulla Melodi huomaa olevansa kipeä eikä kerro siitä vanhemmille. Sitten koulussa on sellaista että Melodilla on japanilainen ystävä jonka kanssa hän potkii palloa välitunnilla ja sitten pyörtyy. Japanilainen kaveri kertoo opettajalle joka on minun keksimä oma hahmoni joka kuvastaa minua ja tämä ilmoittaa vanhemmille. Sitten Alfred ja Iiris tapaavat Hipsin (oman hahmoni) sairaalassa ja menevät Melodin osastoon jossa hän makaa sängyssä ja Hips palaa kouluun. Myöhemmin Melodi herää ja ihmetteleee mitä tapahtui. Alfred kertoo asiasta ja tiedustelee miksi Melodi ei kertonut asiasta. Lääkäri tarkistaa Melodin ja sitten Melodi sanoo haluavansa kotiin. Hän ei vaan voi kävellä joten Alfred kantaa hänet kotiin ja ajallaan hän toipuu. Jos joku pitää mun ideoista niin annan sille pisteen.


      • Mareliini kirjoitti:

        Jesh! Nyt sitten päästään asiaan (vai mitä a.p.?) Kolmistaan on aina hauskempaa kuin kaksin :E.

        Asetan siis vadille suuremmoisen kymysyksen (kysymyksen): MIKSI kiinnostuit AJK:sta?

        Ja en jaksa vastata siihen nyt :D (eli koko juttu oli turhaa!). Tajusin, että olin kertonut sen jo yhdessä toisessa ketjussa. Eikä! Kopioin sen tietysti tähän!

        "Pienenä seurasin Alfredia telkusta ja meillä oli videolla ostettuna kolme ekaa sillijaksoa. Päässä muutama muistikuva, toinen toistaan hämärämpi käsittäen rubiinivarkautta, viidakon soppaheimoa ja kuussa soittelevaa pelleä. Ei muuta.

        Oikeastaan löysin Alfredin vasta tänä sykysynä huomattuani mainoksen kakkostuotantokaudesta ja selailtuani näitä ja taikalinnan keskusteluja. Jos joku miettii, niin olen 18 v. Äkkiä alkoi vaan päähän tulla muistoja ja tervettä kiinnostusta sarjaa kohtaan. Paljon on kiittäminen Youtubea, ehdin katsella sieltä kaikki jaksot ennen boksien hankkimista.

        En enää muista, montako kertaa olen katsellut sarjan läpi. Ei siihen kyllästy ikänä! Tänä aamuna viimeksi pidettiin pikkusiskon kanssa kaksituntinen maraton ja vedettiin sillijaksot alta pois. Seuraavaksi haluttaisi katsella Alfredin lapsuusaikoja, ehkä linnajaksot?

        Mutta siis. Koska aloitin seuraamisen täysin ummikona sarjan maailma suorastaan pysäytti. Olin haltioitunut siitä, että lastensarjasta on saatu näin kaunis, raaka ja lumoava. Ei mitään ikuista söpönöpöhöpistelyä, ei idioottimaisia muka-jännittäviä seikkailuja, joiden juonen arvaa heti ja jotka uppavat vain tietyn ikäisiin kakaroihin. Pois se! Lapset eivät tajua Alfredista puoliakaan! Sarja avautuu paremmin varttuneemmille. Tarinoiden synkät teemat, aidontuntuiset tapahtumat, vahva kantaaottavuus, joka ei kuitenkaan lyö silmille. Jaksot pysäyttävät, osa hätkähdyttää (kuten korppipuoluejaksot. Tiesin ennestään - kiitos wikipedian - mitä tulee tapahtumaan, mutta silti. Natsisaksa ujutettuna suloiseen piirrosmaailmaan, korppipuolueen nopea nousu vallan kahvaan on vain jotain niin ~ pöyristyttävän todellista) ja silti, kaikesta kamalasta huolimatta ne ovat niin ihanan lämpimiä. Perusvire on aina luottavaisen optimistinen. ^w^ niihin jää koukkuun.

        Sanonpa teille, että olette onnellisia, kun olette tietäneet Alfredin todellisen arvon jo näin pitkään. Minulle kun se oli vain lastensarja lastensarjojen joukossa viime syksyyn asti."

        Jos joku jaksoi lukea tänne loppuun asti, niin pisteen annan! Mikä se Melodin sairastumisjuttu muuten oli?

        luin, että a.p. on lukenut älypitkän viestini :E. Sen kunniaksi annan siis pisteen

        .

        Siinä olis. Ja puolestani vastaanotan pisteen, sillä kässärisi kuullostaa ihan muikealta (onko väärä sana?). Mutta eikös tämän ketjun idea ollutkin paasata Alfredista eikä jaella pisteitä? (joo, itse aloitin eli se siitä).

        Ja minustakin on kivaa kun Essuliiniska tuli mukaan. Pitkään hän sitä miettikin. Vaikka oikeastaan omalta kantiltani turhaa kun juttlu käy paljon helpommin ihan kotona :D, Mutta on ainakin useamoi keskustelija. Tämä alue kun on ollut kuoleman kielissä jo hyvän aikaa vastavuoroisuuden puutteesta.

        Mutta mitä tehdä kun kahta pehmolelua uhkaa pesäero yhden yli-innokaan patsaan toimesta? Hempulin banaanit!

        (@a.p. ehdin jo säikähtää, että onnistuimme essuliinin kanssa pelottelemaan sinut ulos ikiaikaisella sähläämisellä. Meidän on vain hankala pysyä asiassa kun ajatus lentää ;E)


      • alex.,berg
        Mareliini kirjoitti:

        luin, että a.p. on lukenut älypitkän viestini :E. Sen kunniaksi annan siis pisteen

        .

        Siinä olis. Ja puolestani vastaanotan pisteen, sillä kässärisi kuullostaa ihan muikealta (onko väärä sana?). Mutta eikös tämän ketjun idea ollutkin paasata Alfredista eikä jaella pisteitä? (joo, itse aloitin eli se siitä).

        Ja minustakin on kivaa kun Essuliiniska tuli mukaan. Pitkään hän sitä miettikin. Vaikka oikeastaan omalta kantiltani turhaa kun juttlu käy paljon helpommin ihan kotona :D, Mutta on ainakin useamoi keskustelija. Tämä alue kun on ollut kuoleman kielissä jo hyvän aikaa vastavuoroisuuden puutteesta.

        Mutta mitä tehdä kun kahta pehmolelua uhkaa pesäero yhden yli-innokaan patsaan toimesta? Hempulin banaanit!

        (@a.p. ehdin jo säikähtää, että onnistuimme essuliinin kanssa pelottelemaan sinut ulos ikiaikaisella sähläämisellä. Meidän on vain hankala pysyä asiassa kun ajatus lentää ;E)

        Koska pidät ideositani ja kiitos siitä sun antamasta pisteestä. Niin tämän ketjun idea on siis paasata Alfredista joten paastaanpas. Jos luin oikein aijoit ajatella samaa kun mä eli sitä että Alfredilla olisi yleensä tytär joka on äitinsä näkönen mutta vaalenruskea ja hänellä on pinkki rusetti hiuksissa ja on saman luonteinen kun isänsä muiden kolmen jälkeen ainoa lapsi. On silti kuitenkin vaikea kuvitella muiden kolmen kuolevan mutta olen myös ajatellut kauan sitä että tytär olisi ainoa lapsi. Ensin ajattelin silloin ajat sitten että Alfredille tulisi yksi muna ja siitä kuoriutuu se Melodi mutta sitten kun näin sen unen jossa korppi varastaa munat niin ajattelin että Melodilla olisi sama menetys kun Alfredilla vauvana mutta hänen vanhemmat jää henkiin. Ja sitten kuulin sun ajatukset niin ajattelin että lapsia olisi neljä mutta en voi pysyä poissa ajatuksesta Melodia ainoana lapsena. Kun ajattelin niitä neljää ja sun varpus ideaa niin ajattelin kauan miten se varpunen liittyisi sarjaan mutta se on nykyään vaikeaa kuvitella varpusta jolla ei ole aurinkolaseja. Nykyään ajattelen sitä että se Melodi olisi ainoa ja niiden kolmen menettäminen olisi vaikeaa. Sano suoraan jos pidät mun nykyisestä ideasta


      • alex.,berg kirjoitti:

        Koska pidät ideositani ja kiitos siitä sun antamasta pisteestä. Niin tämän ketjun idea on siis paasata Alfredista joten paastaanpas. Jos luin oikein aijoit ajatella samaa kun mä eli sitä että Alfredilla olisi yleensä tytär joka on äitinsä näkönen mutta vaalenruskea ja hänellä on pinkki rusetti hiuksissa ja on saman luonteinen kun isänsä muiden kolmen jälkeen ainoa lapsi. On silti kuitenkin vaikea kuvitella muiden kolmen kuolevan mutta olen myös ajatellut kauan sitä että tytär olisi ainoa lapsi. Ensin ajattelin silloin ajat sitten että Alfredille tulisi yksi muna ja siitä kuoriutuu se Melodi mutta sitten kun näin sen unen jossa korppi varastaa munat niin ajattelin että Melodilla olisi sama menetys kun Alfredilla vauvana mutta hänen vanhemmat jää henkiin. Ja sitten kuulin sun ajatukset niin ajattelin että lapsia olisi neljä mutta en voi pysyä poissa ajatuksesta Melodia ainoana lapsena. Kun ajattelin niitä neljää ja sun varpus ideaa niin ajattelin kauan miten se varpunen liittyisi sarjaan mutta se on nykyään vaikeaa kuvitella varpusta jolla ei ole aurinkolaseja. Nykyään ajattelen sitä että se Melodi olisi ainoa ja niiden kolmen menettäminen olisi vaikeaa. Sano suoraan jos pidät mun nykyisestä ideasta

        "ajattelin että Melodilla olisi sama menetys kun Alfredilla vauvana mutta hänen vanhemmat jää henkiin."

        Ihan mielenkiintoinen ajatusmalli ja tunteenkierrätys. Itse vaan tosiaan keskityn mieluummin itse Alfrediin.

        Vähän vaan alkaa ärsyttää, kun täällä puhutaan vaan mks:sistä! Ainoa aktiivinen keskustelu minkä olen onnistunut löytämään ja täällä mietitään vain alfredin perhettä sivumetri toisensa perään. No, olen kyllä tottunut siihen ettei ketään kiinnosta keskustella itse sarjasta nyt kun se on kaikkien saatavilla ja onhan sitä muutakin elämää mutta silti.

        Ja omista mielipiteistä kannattaaa pitää kiinni eikä heti alkaa muuttelemaan toisten puheiden tahdissa. Jos sinusta yksi lapsi on parempi kuin viisi, niin himpskatti sentään, pidä sitten se yksi. Ja Petriä ei ole pakko ottaa mukaan, se oli vain minun oma ajatukseni, ei absoluuttinen totuus jota on pakko noudattaa. Kunhan vaan mainitsin sen kun pyysit kertomaan omista ideoista. Jokainen kuitenkin tekee tämän eri korostuksin ja omin valinnoin eikä yhtä ja oikeaa ole olemassa. Paitsi alkup. tekijöiden. Eikä niitäkään ole pakko kuunnella.

        Anteeksi purkaus, tänään oli vähän paha päivä kun satoi eikä pääsyt lenkille. Alkaa vaan kyllästyttämään ketjun paikoillaan polkeva ilmapiiri.

        Muuten tuo minun perhehomma on nyt menossa uusiksi pehmolelujen myötä. Lisää lapsia teen tosiaan kesällä kunhan eka hoidan yhden pehmolelutilauksen pois tieltä (joku animeotus, älä kysy, ei mitään hajua mutta kun rahaa saa..) mutta nyt on siis vain yksi kersa, Santeri, joka tykkää rallatella ärrsyttävästi ja vetää ikäiseksen liian fiksuja johtopätöksiä kaikesta.


      • alex|berg
        Mareliini kirjoitti:

        "ajattelin että Melodilla olisi sama menetys kun Alfredilla vauvana mutta hänen vanhemmat jää henkiin."

        Ihan mielenkiintoinen ajatusmalli ja tunteenkierrätys. Itse vaan tosiaan keskityn mieluummin itse Alfrediin.

        Vähän vaan alkaa ärsyttää, kun täällä puhutaan vaan mks:sistä! Ainoa aktiivinen keskustelu minkä olen onnistunut löytämään ja täällä mietitään vain alfredin perhettä sivumetri toisensa perään. No, olen kyllä tottunut siihen ettei ketään kiinnosta keskustella itse sarjasta nyt kun se on kaikkien saatavilla ja onhan sitä muutakin elämää mutta silti.

        Ja omista mielipiteistä kannattaaa pitää kiinni eikä heti alkaa muuttelemaan toisten puheiden tahdissa. Jos sinusta yksi lapsi on parempi kuin viisi, niin himpskatti sentään, pidä sitten se yksi. Ja Petriä ei ole pakko ottaa mukaan, se oli vain minun oma ajatukseni, ei absoluuttinen totuus jota on pakko noudattaa. Kunhan vaan mainitsin sen kun pyysit kertomaan omista ideoista. Jokainen kuitenkin tekee tämän eri korostuksin ja omin valinnoin eikä yhtä ja oikeaa ole olemassa. Paitsi alkup. tekijöiden. Eikä niitäkään ole pakko kuunnella.

        Anteeksi purkaus, tänään oli vähän paha päivä kun satoi eikä pääsyt lenkille. Alkaa vaan kyllästyttämään ketjun paikoillaan polkeva ilmapiiri.

        Muuten tuo minun perhehomma on nyt menossa uusiksi pehmolelujen myötä. Lisää lapsia teen tosiaan kesällä kunhan eka hoidan yhden pehmolelutilauksen pois tieltä (joku animeotus, älä kysy, ei mitään hajua mutta kun rahaa saa..) mutta nyt on siis vain yksi kersa, Santeri, joka tykkää rallatella ärrsyttävästi ja vetää ikäiseksen liian fiksuja johtopätöksiä kaikesta.

        En tarkoittanut ärsyttää sinua mutta en vaan voi ajatella muuta kun sitä mitä selostan koko ajan. Mitä sä tarkoitat tolla mks:sällä? Jos se koskee jotain mitä minä kuvittelen niin se loukkaa minua. Sun ei ole pakko ajatella samaa kun mä koska olemme niin erillaisia. Jos mulla olisi irc-galleria niin voisin kattoa sun pehmolelut siitä kun ne on valmiit mutta en vaan kehtaa hakea. Niin ja anteeksi viellä kerran ;_;


      • alex.,berg kirjoitti:

        Koska pidät ideositani ja kiitos siitä sun antamasta pisteestä. Niin tämän ketjun idea on siis paasata Alfredista joten paastaanpas. Jos luin oikein aijoit ajatella samaa kun mä eli sitä että Alfredilla olisi yleensä tytär joka on äitinsä näkönen mutta vaalenruskea ja hänellä on pinkki rusetti hiuksissa ja on saman luonteinen kun isänsä muiden kolmen jälkeen ainoa lapsi. On silti kuitenkin vaikea kuvitella muiden kolmen kuolevan mutta olen myös ajatellut kauan sitä että tytär olisi ainoa lapsi. Ensin ajattelin silloin ajat sitten että Alfredille tulisi yksi muna ja siitä kuoriutuu se Melodi mutta sitten kun näin sen unen jossa korppi varastaa munat niin ajattelin että Melodilla olisi sama menetys kun Alfredilla vauvana mutta hänen vanhemmat jää henkiin. Ja sitten kuulin sun ajatukset niin ajattelin että lapsia olisi neljä mutta en voi pysyä poissa ajatuksesta Melodia ainoana lapsena. Kun ajattelin niitä neljää ja sun varpus ideaa niin ajattelin kauan miten se varpunen liittyisi sarjaan mutta se on nykyään vaikeaa kuvitella varpusta jolla ei ole aurinkolaseja. Nykyään ajattelen sitä että se Melodi olisi ainoa ja niiden kolmen menettäminen olisi vaikeaa. Sano suoraan jos pidät mun nykyisestä ideasta

        Äh, unohda, eilen oli vaan ärtynyt olo ja pakko se oli jonnekin purkaa vähän koventunein sanoin.

        Mks: mielikuvitusseikkailu, eli ylipäänsä tämä mistä olemme pulisseet, kuvitelma, mielikuvittelu, itse kutsun sitä noin. Eikä minua rasannut se, että olisin kuvitellut samaa kuin sinä, tai että sinun juttusi olisivat muka tyhmiä vaan se, että minusta tuntui että sinä muokkaat juttujasi minun ideoitteni mukaan.

        IRC-galleria? Mikäsh she on? Tai tiedänhän minä, mutta ei ole ikinä tullut mieleenkään mennä sinne. Ikävät värit. Feikkariin (facebook) olen kyllä kuvia laitellut.

        Oikeastaan ymmärrän kyllä tilanteesi :D. On minullakin ollut hetkiä, tai oikeastaan useampia hetkiä jolloin keskittyminen muuhun kuin "siihen" on tiessään. Leijailen vaan päivät ajatellen ties mitä enkä saa innostukseltani kirjoitettua mitään edes päivikseen kun käsi tutisee ;E. Ja jaarittelen ja huokailen niin, että sisarukset (15 ja 12 v) kyllästyvät läpikotaisin. Ja koulu kärsii kun mieluummin tapitan videoita tai luen laatusarjakuvaa


      • a.:b
        Mareliini kirjoitti:

        Äh, unohda, eilen oli vaan ärtynyt olo ja pakko se oli jonnekin purkaa vähän koventunein sanoin.

        Mks: mielikuvitusseikkailu, eli ylipäänsä tämä mistä olemme pulisseet, kuvitelma, mielikuvittelu, itse kutsun sitä noin. Eikä minua rasannut se, että olisin kuvitellut samaa kuin sinä, tai että sinun juttusi olisivat muka tyhmiä vaan se, että minusta tuntui että sinä muokkaat juttujasi minun ideoitteni mukaan.

        IRC-galleria? Mikäsh she on? Tai tiedänhän minä, mutta ei ole ikinä tullut mieleenkään mennä sinne. Ikävät värit. Feikkariin (facebook) olen kyllä kuvia laitellut.

        Oikeastaan ymmärrän kyllä tilanteesi :D. On minullakin ollut hetkiä, tai oikeastaan useampia hetkiä jolloin keskittyminen muuhun kuin "siihen" on tiessään. Leijailen vaan päivät ajatellen ties mitä enkä saa innostukseltani kirjoitettua mitään edes päivikseen kun käsi tutisee ;E. Ja jaarittelen ja huokailen niin, että sisarukset (15 ja 12 v) kyllästyvät läpikotaisin. Ja koulu kärsii kun mieluummin tapitan videoita tai luen laatusarjakuvaa

        Viime yönä näin unta Alfredista ja Iiriksestä että Alfredilla oli punainen viiden hengen auto ja sillä hän kyytsäsi Iiristä ja kun Alfred ajoi Iiriksen talon pihaan ja sopivat jotain tapaamisia ja kun Alfred lähti niin Iiris taisi sanoa "Hittu hääpukua" eli he kai suunnittelivat hääpukua tai jotain. Mä en oikein tiedä mitä hän meinasi sillä hittu sanalla mutta unta se vain oli.


      • Mareliini kirjoitti:

        Jesh! Nyt sitten päästään asiaan (vai mitä a.p.?) Kolmistaan on aina hauskempaa kuin kaksin :E.

        Asetan siis vadille suuremmoisen kymysyksen (kysymyksen): MIKSI kiinnostuit AJK:sta?

        Ja en jaksa vastata siihen nyt :D (eli koko juttu oli turhaa!). Tajusin, että olin kertonut sen jo yhdessä toisessa ketjussa. Eikä! Kopioin sen tietysti tähän!

        "Pienenä seurasin Alfredia telkusta ja meillä oli videolla ostettuna kolme ekaa sillijaksoa. Päässä muutama muistikuva, toinen toistaan hämärämpi käsittäen rubiinivarkautta, viidakon soppaheimoa ja kuussa soittelevaa pelleä. Ei muuta.

        Oikeastaan löysin Alfredin vasta tänä sykysynä huomattuani mainoksen kakkostuotantokaudesta ja selailtuani näitä ja taikalinnan keskusteluja. Jos joku miettii, niin olen 18 v. Äkkiä alkoi vaan päähän tulla muistoja ja tervettä kiinnostusta sarjaa kohtaan. Paljon on kiittäminen Youtubea, ehdin katsella sieltä kaikki jaksot ennen boksien hankkimista.

        En enää muista, montako kertaa olen katsellut sarjan läpi. Ei siihen kyllästy ikänä! Tänä aamuna viimeksi pidettiin pikkusiskon kanssa kaksituntinen maraton ja vedettiin sillijaksot alta pois. Seuraavaksi haluttaisi katsella Alfredin lapsuusaikoja, ehkä linnajaksot?

        Mutta siis. Koska aloitin seuraamisen täysin ummikona sarjan maailma suorastaan pysäytti. Olin haltioitunut siitä, että lastensarjasta on saatu näin kaunis, raaka ja lumoava. Ei mitään ikuista söpönöpöhöpistelyä, ei idioottimaisia muka-jännittäviä seikkailuja, joiden juonen arvaa heti ja jotka uppavat vain tietyn ikäisiin kakaroihin. Pois se! Lapset eivät tajua Alfredista puoliakaan! Sarja avautuu paremmin varttuneemmille. Tarinoiden synkät teemat, aidontuntuiset tapahtumat, vahva kantaaottavuus, joka ei kuitenkaan lyö silmille. Jaksot pysäyttävät, osa hätkähdyttää (kuten korppipuoluejaksot. Tiesin ennestään - kiitos wikipedian - mitä tulee tapahtumaan, mutta silti. Natsisaksa ujutettuna suloiseen piirrosmaailmaan, korppipuolueen nopea nousu vallan kahvaan on vain jotain niin ~ pöyristyttävän todellista) ja silti, kaikesta kamalasta huolimatta ne ovat niin ihanan lämpimiä. Perusvire on aina luottavaisen optimistinen. ^w^ niihin jää koukkuun.

        Sanonpa teille, että olette onnellisia, kun olette tietäneet Alfredin todellisen arvon jo näin pitkään. Minulle kun se oli vain lastensarja lastensarjojen joukossa viime syksyyn asti."

        Jos joku jaksoi lukea tänne loppuun asti, niin pisteen annan! Mikä se Melodin sairastumisjuttu muuten oli?

        osaahan Alfred ajaa (vaikka ajokortin hankkiminen on mennyt vähän ohi. Missä välissä?).

        Jännä juttu, minä yhtenä yönä heräsin tajutessani että "Alfred yrittää avata ovea väärältä puolelta!" (Siis siinä lentävä matto -unessa (joka yhdessä lampolantyhjennysunessa noteerattiin sarjan pelottavimmaksi jonkun pöhelön radio-ohjelman mukaan. Unessa siis :D) missä Alfred yritti päästä sisään) Miksen ole ennen huomannut sitä? Maurin talon ovihan AUKEAA sisäänpäin (kummallista..)

        Eilispäivä meni netissä kun yritin metsästää alkutunnarin enkunkielisiä sanoja. Ilokseni löysin pitkään etsimäni italiankieliset sanat. Mutta hollanti livahti jotenkin ohi ja engalnnin sanoista ei näkynyt mitään jälkeä. Vain japanin-, tanskan- ja saksankielisiä. Ja tietysti suomen. Ja "ten little ducks went swimming one day", tietysti.. MISSÄ NE SANAT LUURAAVAT?


      • alex berg"
        Mareliini kirjoitti:

        osaahan Alfred ajaa (vaikka ajokortin hankkiminen on mennyt vähän ohi. Missä välissä?).

        Jännä juttu, minä yhtenä yönä heräsin tajutessani että "Alfred yrittää avata ovea väärältä puolelta!" (Siis siinä lentävä matto -unessa (joka yhdessä lampolantyhjennysunessa noteerattiin sarjan pelottavimmaksi jonkun pöhelön radio-ohjelman mukaan. Unessa siis :D) missä Alfred yritti päästä sisään) Miksen ole ennen huomannut sitä? Maurin talon ovihan AUKEAA sisäänpäin (kummallista..)

        Eilispäivä meni netissä kun yritin metsästää alkutunnarin enkunkielisiä sanoja. Ilokseni löysin pitkään etsimäni italiankieliset sanat. Mutta hollanti livahti jotenkin ohi ja engalnnin sanoista ei näkynyt mitään jälkeä. Vain japanin-, tanskan- ja saksankielisiä. Ja tietysti suomen. Ja "ten little ducks went swimming one day", tietysti.. MISSÄ NE SANAT LUURAAVAT?

        Kun kerroit kerran että sait silloin selville että heille kahelle tulee vaan yksi muna ja pojalle nimeksi "Alfred junior" ihmettelin mistä sä ees sitä sait päähäs mutta kun luin sitä kohtaa tarkemmin ja kävin siellä Siepermanilla niin huomasin että olit oikeassa. Siinä tosiaan oli kuva siitä että oli yksi iso muna kehdossa kuoriutumaisillaan. Lisäksi siellä oli sellainen kuva jossa Alfred ja Iiris nukkuu kahestaan siinä puukenkäsängyssä. Tuon ♥ merkin kopioin aina jostai toisesta jutusta en oikein osaa tehä sitä mutta osaatko sinä?


      • alex berg" kirjoitti:

        Kun kerroit kerran että sait silloin selville että heille kahelle tulee vaan yksi muna ja pojalle nimeksi "Alfred junior" ihmettelin mistä sä ees sitä sait päähäs mutta kun luin sitä kohtaa tarkemmin ja kävin siellä Siepermanilla niin huomasin että olit oikeassa. Siinä tosiaan oli kuva siitä että oli yksi iso muna kehdossa kuoriutumaisillaan. Lisäksi siellä oli sellainen kuva jossa Alfred ja Iiris nukkuu kahestaan siinä puukenkäsängyssä. Tuon ♥ merkin kopioin aina jostai toisesta jutusta en oikein osaa tehä sitä mutta osaatko sinä?

        Se puukenkä on ~ läskiintynyt :D

        Missä sinä siis olet käynyt? (Itse olen tutustunut herraan feikkarin välityksellä..) Ja ei, en osaa tehdä tuota sydäntä täällä. Jostain syystä


      • alex.berg
        Mareliini kirjoitti:

        Se puukenkä on ~ läskiintynyt :D

        Missä sinä siis olet käynyt? (Itse olen tutustunut herraan feikkarin välityksellä..) Ja ei, en osaa tehdä tuota sydäntä täällä. Jostain syystä

        Kun luin sitä että sait selville Siepermanilta sen lapsijutun niin kirjoitin hakusanaksi Alfred J Kwak Sieperman ja kävin Sieperman facebookissa ja sieltä löysin ne mitä sä kerrroit mulle.


      • alex.berg kirjoitti:

        Kun luin sitä että sait selville Siepermanilta sen lapsijutun niin kirjoitin hakusanaksi Alfred J Kwak Sieperman ja kävin Sieperman facebookissa ja sieltä löysin ne mitä sä kerrroit mulle.

        aha. Ei siis mitään minulta huomaamatonta sivustoa :D


      • alex.berg
        Mareliini kirjoitti:

        aha. Ei siis mitään minulta huomaamatonta sivustoa :D

        Muuten katsoin eilen sen jossa kuningas päättää luopua kruunustaan ja pitää presidenttivaalit. Kun kuningas pyysi Alfredia presidentiksi niin Alfred ei suostunut vaan ajatteli että Olli olisi hyvä. Minun mielestä Alfred olisi ollut hyvä pressa. Jos olisin ollut Alfred niin olisin suostunut siihen entä sä.


      • Mareliini kirjoitti:

        osaahan Alfred ajaa (vaikka ajokortin hankkiminen on mennyt vähän ohi. Missä välissä?).

        Jännä juttu, minä yhtenä yönä heräsin tajutessani että "Alfred yrittää avata ovea väärältä puolelta!" (Siis siinä lentävä matto -unessa (joka yhdessä lampolantyhjennysunessa noteerattiin sarjan pelottavimmaksi jonkun pöhelön radio-ohjelman mukaan. Unessa siis :D) missä Alfred yritti päästä sisään) Miksen ole ennen huomannut sitä? Maurin talon ovihan AUKEAA sisäänpäin (kummallista..)

        Eilispäivä meni netissä kun yritin metsästää alkutunnarin enkunkielisiä sanoja. Ilokseni löysin pitkään etsimäni italiankieliset sanat. Mutta hollanti livahti jotenkin ohi ja engalnnin sanoista ei näkynyt mitään jälkeä. Vain japanin-, tanskan- ja saksankielisiä. Ja tietysti suomen. Ja "ten little ducks went swimming one day", tietysti.. MISSÄ NE SANAT LUURAAVAT?

        Olihan Alfredilla kuivamaajaksoissakin mahdollisuus päätyä kuninkaaksi, eikä hän tahtonut. Se, mitä itse luulee on vähän eri asia kuin todellisuus. Äh, outoa lähteä miettimään tässä samalla kun kirjoittaa...

        Herra Leijonamieli oli oikeassa siinä, että Alfredeilla olisi hyvät mahdollisuudet voittaa vaalit. Ja sitten tietysti toimia presidenttinä niin hyvin kuin pystyy. Ei se ole niin yksinkertaista! Jotenkin tuntuu, että Alfred haluaa mieluumin toimia "varjossa" silloin kun toimii. Ei hän ainakaan ole kovasti tuonut seikkailujaan ilmi (mitä nyt kertoo kuninkaalle niistä pyydettäessä..), korppipuolueenkin sortuessa Kuningas oli valokeilassa. Ja sillijaksoissakin koko valasoperaatio toimi melko salassa (osin ymmärrettävistä syistä, mutta niin isoksi operaatioksi..)

        Ei ,en ole tainnut edes ajatella sitä vaihtoehtoa että Alfred asettuisi ehdolle. Hän ei vaan ole sen luonteinen.

        Jaa entä minä sitten? Liian raskas vastuu johtaa koko maata. On helpompi panostaa yksityiskohtiin, kuin yrittää pitää yllä laajaa yleiskuvaa politiikan kentästä ja sosiaalisista ongelmista. Kansanedustajaakaan minusta tuskin ikinä tulisi, aktivisti kylläkin. Olen pahoillani, Suomi!


      • alex.berg
        Mareliini kirjoitti:

        Olihan Alfredilla kuivamaajaksoissakin mahdollisuus päätyä kuninkaaksi, eikä hän tahtonut. Se, mitä itse luulee on vähän eri asia kuin todellisuus. Äh, outoa lähteä miettimään tässä samalla kun kirjoittaa...

        Herra Leijonamieli oli oikeassa siinä, että Alfredeilla olisi hyvät mahdollisuudet voittaa vaalit. Ja sitten tietysti toimia presidenttinä niin hyvin kuin pystyy. Ei se ole niin yksinkertaista! Jotenkin tuntuu, että Alfred haluaa mieluumin toimia "varjossa" silloin kun toimii. Ei hän ainakaan ole kovasti tuonut seikkailujaan ilmi (mitä nyt kertoo kuninkaalle niistä pyydettäessä..), korppipuolueenkin sortuessa Kuningas oli valokeilassa. Ja sillijaksoissakin koko valasoperaatio toimi melko salassa (osin ymmärrettävistä syistä, mutta niin isoksi operaatioksi..)

        Ei ,en ole tainnut edes ajatella sitä vaihtoehtoa että Alfred asettuisi ehdolle. Hän ei vaan ole sen luonteinen.

        Jaa entä minä sitten? Liian raskas vastuu johtaa koko maata. On helpompi panostaa yksityiskohtiin, kuin yrittää pitää yllä laajaa yleiskuvaa politiikan kentästä ja sosiaalisista ongelmista. Kansanedustajaakaan minusta tuskin ikinä tulisi, aktivisti kylläkin. Olen pahoillani, Suomi!

        Jos Alfred olisi ollut presidenttiehdokas ja voittanutkin olesiko Iiris pitänyt siitä vai olisiko hän tykännyt Alfredista rahvaana? Olisi ollut selvää että Korppi ei olisi pitänyt siitä se on salettiD:


      • alex.berg kirjoitti:

        Jos Alfred olisi ollut presidenttiehdokas ja voittanutkin olesiko Iiris pitänyt siitä vai olisiko hän tykännyt Alfredista rahvaana? Olisi ollut selvää että Korppi ei olisi pitänyt siitä se on salettiD:

        En ihan ymmärtänyt mitä hait takaa.. (ei sillä, välillä en saa edes omasta tekstistäni selvää, sano vaan jos puhelen sekavia 8D )

        Iiris... yritän parhaani mukaan olla sekoittamatta häntä meidän Banaaniimme (Ullakolta löytynyt pikkupatsas jota erotukseksi pehmosta kutsutaan Iiris Banaaliksi (Eli Vanaaliksi toisinaan), omituista kyllä, pahis. "Olen Iiris Banaani, me Banaanit olemme luonnostaan käyriä.") Haluan kyllä uskoa, ettei ehdokkaanaolo olisi kovasti vaikuttanut. Ei puoleen eikä toiseen. Iirishän oli kuitenkin rakastunut siihen Alfrediin jonka tapasi silloin junassa (Joka tuli Rustimaasta tai Saksasta, en ole varma kummasta).

        Mutta mitä mieltä olisi ollut.. En osaa sanoa, enhän minä ole Iiris :D Ja tuollaiset tulkinnat tekee kuitenkin omien silmälasiensa läpi. Tai maailmankoatsomuksen. Alkaa miettimään miten itse suhtautuisi ja heijastaa omaa käytöstään hahmoihin. Iloinen varmaan? Tai sitten surullinen. Jotain siltä väliltä varmasti.


    • Sucklaamönjä

      Korppi oli kaikista hahmoista mun lemppari hahmo. Se oli tyhmää, kun se kuoli. :

      • korppionoikeus

        Ei Korppi kuollu! Vankilaan se kuitekki joutu useemman kerran :D


      • alfred-fani
        korppionoikeus kirjoitti:

        Ei Korppi kuollu! Vankilaan se kuitekki joutu useemman kerran :D

        Korppi teloitetaan alkuperäisen tarinan mukaan, mutta tämä on sensuroitu aikamonessa versiossa, myös Suomessa.


    • alex.berg

      Hei kuulkaa! Olen vähän käynit deviantartsissa ja löytänyt jonkun alfredin tarinan nimellä Valhe. Sen on tehnyt joku Ray92. Tarinasta on tehty jo 8 lukua. Toivon että Ray92 saa sen 9 luvun valmiiksi sillä en usko että se on ohi. Uskokaa että se on ihan suomalainen juttu eikä amerikkalainen. Siinä alussa Alfred kosii Iiristä ja iiris suostuu. Myöhemmin iiris kidnapataan ja alfred liittoutuu korpin kanssa ja joutuu suureen seikkailuun. Siinä selviää myös että Iiris on raskaana. Mut nyt en kerro enempää, se on niin jännä juttu ja saatte itse selvittää sen. Odotan innolla yhdeksännettä osaa.

      • Löyyykö tätä fanien original Creation sarjista enää mistään?


    • aatuli

      alfred yksi parhaista ikinä :)

    • aatuli

      ja hei btw , tietääkö kukaan onko noita alfredeja enemmänkin kuin nuo 52 jaksoa ? kuin jäi vähän päälle...

    • Anonyymi

      Tässä asiasta olen samaa mieltä. Lastenohjelmien laadun huonoutta ei voida liioitella. Surkeaa eikä minkäänlaista jännää tai opettavaista juonta.

    • Anonyymi

      Maailma on nykyään liian woke ja sosiaalinen media on ammattiloukkantujia täynnä. Sitä ulinan määrää jos esitettäisiin ilman sensuuria nykyisin.

      Alfred J. Kwak on todella synkkä sarja, mutta ei koskaan aliarvioinut sitä katsovien lasten älykkyyttä mitä niin moni sarja nykyisin tekee.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      78
      1500
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1257
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      120
      1227
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      78
      1156
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      70
      1024
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      82
      823
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      762
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      42
      755
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      377
      731
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      686
    Aihe