Epilepsiako?

Sairaslomalainen

Minulle tämä on nyt ihan uutta ja tarvitsisin teiltä viisaammat tietoa. Olen pyörtynyt tässä viimeiset puoli vuotta 12 kertaa ja viimeisen kahden viikon ajalla kolme kertaa. Lääkäri laittoi lähetteen neurolle ja olen nyt käynyt tavallisessa ja unenaikaisessa aivosähkökäyrässä. Vilkkuvaloissa raajani nykivät ja sen jälkeen en pystynyt puhumaan ja jouduin jäädä nukkumaan sairaalaan. Unenaikaisessessa vain sydän hakkasi järkyttävästi. Nyt tutkivat vielä sydämen, kun on ollut niin paljon rytmihäiriöitä. Ennen pyörtymistä minulla on ymmäertämisen vaikeuksia, sitten vain kuulema lyyhistyn kasaan ja sen jälkeen en pysty puhumaan tuntiin mitään ja sitten alkaa monen päivän karmea väsymys. Joissakin pyörtymis tapauksissa minulta on mennyt toinen puoli tunnottomaksi, ei aina. Muistikatkoksia minulla on myös ja näin ollen olen onnistunut kadottamaan tärkeitäkin asioita.
Mitä te luulette? Lääkäri epäilee epilepsiaa. Onko? Aivosähkökäyrissä luki vain että on tehty normaali löydös normaalissa rajoissa. Ihmettelen sitä, koska oloni oli kaamea sen jälkeen. Tarvitsisin teiltä nyt apua. Kiitos jos voitte valaista asiaa.

5

1241

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hugo

Selkeästi jotain vialla ja vaikka vertaukseni voi tuntua hölmöltä, niin juuri sydänmen toimintahäiriöt voivat aiheuttaa epilepsiankaltaisia kohtauksia.

Mielestäni nuo sinun varsinaiset kohtauksesi ovat pyörtymisiä ja johtuvat jostain hapen puutteesta, sillä käsittääkseni pyörtyessä lyyhistytään ja epileptikko kaatuu hieman erilailla... riippuen tapauksesta.

Epilepsiaan kyllä viittaa tuo raajojesi nykinä, mutta ehkä et vaan tykännyt vilkkuvalosta ja olet sen verrran herkkä, että aloit tanssimaan vilkkuvalon tahtiin:). Voi olla myös jäänitystä.

Jos aivosähkökäyrä on normaali, niin se on tietenkin myös viite siihen, että ei olisi epilepsiasta kyse.

• saattaa tulla rytmihäiriöistä, mutta muista en ole lääkäri.

Itselleni, kun tehtiin epikokeet, niin ei löytynyt kuin pieni poikkeama aivokäyrissä.

Neuroni oli siitä fiksu, että laittoi lähetteen Hyksiin sydän tutkimuksiin.

Siellä tehtiin kallistuskokeita ja välillä pillereitä nassuun ja taas jatkettiin kallistelua.

Yhdessä vaiheessa alkoi vintti pimenemään ja lääkärille tuli kiire laskea pöytä alas ja vielä siten, että pääpuoli oli alempana.

Paineet putosivatjo niin alas, että yläpaine oli 40 ja alempaa ei edes löytynyt.

Tuolloin todettiin, että joko sydän tai aivot antavat väärän tiedon eli paineen pudotessa pitäisi verisuonien supistua, jottei aivoista veri katoaisi.

Minulle kävi suonien osalta juuri päinvastoin ja päähän tyhjeni hetkessä, koska sydän ei pystynyt/jaksanut pumpata verta päähän asti.

Seuraavana päivänä oli vuorossa sydämen tutkiminen kameralla ja tarkoituksena oli myös aiheuttaa tahallinen rytmihäiriö.

Kamera ja sähköjohdot laitettiin nivusista suoraan valtimon sisälle ja sitä kautta sydämmeen.

Kokeen aikana ei tullut rytmihäiriötä ja lääkärin tutkiessa tietokoneelta tuloksia tuli ilman sähköä paha rytmihäiriö.

Kiireellä kamera johtoineen ulos ja hälyttämään nukutuslääkäriä, jotta olisivat voineet antaa ulkopuolisia sähköiskuja rintaan asennetuille lätkille.

Nämä molemmat kokeet tehtiin siksi, että saataisiin varmuus epileptisten kohtausten aiheuttajasta.

Tosin tänä päivänäkään ei ole löytynyt lääkäriä, joka uskaltaisi sanoa onko syyllinen aivokäyrässä oleva pieni poikkeama vai sydän.

Sydämen takia en joudu lääkkeitä syömään ja ainakin minulla Trileptal-lääkitys on pitänyt kohtaukset kurissa.

Toivottavasti saat apua oli syy sitten sydän tai aivot/epilepsia.

• tarjasusanna

ei ole kukaan vihjannut meikäläiselle mitään tästä mahdollisuudesta - kas kun aina kärsin matalista paineista -ja kun kohtaukset ovat aina tulleet oikein stressaavan ajanjakson päätteeksi tai sen aikana - eikä meikäläisen päästäkään oikein mitään tahtonu löytyä(tyhjä vissiin tai jotain...;) - voi olla sitten ihan mitä tahansa..Luoja yksin tietää eikä sekään kerro!!

• Piikki3

Niinpä!
        Oikeassa olet.
        Valvominen ja stressi, voivat laukaista epilepsian, ja tai pahentaa sitä.
        Koko hermosto menee epäbalanssiin.
        Epilepsialääkkeeni, poisti verenpainelääketarpeeni, joita pahimmillan oli 3 yhtä aikaa.
        Epilepsia pitää yllä monta muuta sairauden oiretta, huom, oiretta.
        En ole täysin oireeton nykyäänkään. On yöllä alkanut tulla kouristuksia, nukkuessa.Kasvoista huomaan, koska on ollut, kun kasvot ovat epätasapainossa, vinossa.
        Kiva seurata jälleen kirjoituksia ja saada vertaistukea.

• Hile

Epilepsiaa sairastavallakin voi tosin olla normaali EEG-löydös.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      31
      6079
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      34
      5553
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      3134
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2504
    5. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      44
      2397
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2138
    7. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2128
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1721
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      39
      1706
    10. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1697
    Aihe