Psykiatrian uhri kertoo:
Masennuslääkkeet tuhoavat libidon!
Minulle määrättiin lääkitys pari vuotta sitten.
Ensimmäinen lääke jota kokeilin oli Optipar. Optipar ei tuntunut sopivan minulle ollenkaan. Kärsin aamuisin voimakkaasta huimauksesta ja pahoinvoinnista. Lisäksi kahden viikon kokeilun jälkeen ilmaantuivat ensimmäiset seksisivuvaikutukset. Minun oli vaikea saada orgasmia. Muuten libidoni ja kykyni oli normaali.
Lääke vaihdettiin Zoloftiin. Pian aloin kuitenkin huomata lisää seksisivuvaikutuksia. Erektio ei enää ollut normaali ja orgasmin saaminen viivästyi edelleen. Nämä sivuvaikutukset pakottivat vaihtamaan lääkettä uudestaan.
Seuraavaksi kokeiltiin Efexoria. Efexorin kanssa aloin ensimmäistä kertaa
kärsiä haluttomuudesta ja tunnottomuudesta.
Lääkärit sanoivat sivuvaikutusten häviävän heti kun lääkitys lopetettaisiin.
Lopulta sivuvaikutukset saivat minut vaihtamaan lääkettä vielä kerran. Lääkkeeksi valittiin SNRI-lääke Ixel. Annos nostettiin 50mg 2x/vrk. Aloin kärsiä ajoittaisesta täydellisestä haluttomuudesta ja seksuaalinen toimintakykyni koki siihenasti pahimmat kolaukset. Erektio alkoi olla olla hyvin heikko ja jo puolittainen erektio käynnisti ejakulaation ikäänkuin vuotamalla. En enää kokenut minkäänlaista
orgasmia, saati mielihyvää.
Siedin tilannetta aikani, kunnes hain lääkäriltä apua. Halusin lopettaa lääkityksen jotta saisin seksuaalisuuteni takaisin, mutta lääkäri
määräsi Mirtazapinia Ixelin lisäksi sivuvaikutuksia helpottamaan. Suostuin
kokeilemaan tuota vaihtoehtoa.
Mirtazapin ei sopinut minulle ollenkaan. Ensimmäinen tabletti väsytti valtavasti
ja seuraavien tablettien jälkeen oloni muuttui hyvin ärtyneeksi ja aggressiiviseksi. Seksisivuvaikutuksiin lääkkeestä ei ollut mitään apua.
Hakeuduin uudestaan lääkärin vastaanotolle ja Mirtazapin jätettiin pois.
Lääkäri halusi jatkaa lääkitystäni Ixelillä ja sain siihen reseptin, jota en kuitenkaan enää käyttänyt. Kärsittyäni pitkään täydellisestä seksuaalisesta haluttomuudesta ja heikosta erektiosta, vedin loput lääkkeet vessasta alas ja
lopetin lääkityksen kuin seinään. Tämä tapahtui juuri joulun alla viime vuonna.
Mielialani tuntui vain kohentuvan jätettyäni lääkkeet. Aloin odottamaan sivuvaikutusten luvattua häviämistä. Kolme kuukautta kului ja tilanne muuttui katastrofaaliseksi. Libidoni ei palautunut, vaan aloin kärsiä haluttomuuden lisäksi täydellisestä tunnottomuudesta.
Nyt tilanne on se, etten tunne minkäänlaista seksuaalista halua tai kiihottumista. En tunne seksuaalista himoa, en edes laimeata halua. Ikäänkuin seksuaalisuus olisi aivoissani
sammutettu.
Mielikuvat tai visuaaliset ärsykkeet eivät herätä minussa minkäänlaista vastakaikua. En yksinkertaisesti tunne mitään. Voin katsoa pahvilaatikkoa tai alastonta naista ja tunnen täsmälleen samalla tavalla. En mitään.
Masturboimalla tai harrastaessani seksiä saan aikaan vain etäisesti mielihyvää muistuttavan tunteen. Tuntuu siltä, kuin tiedonvälitys peniksen ja aivojen välillä olisi poikki.
Tuntoaisti on heikko eikä aivoissani synny mielihyvän kokemusta.
Saamani erektio on useinmiten hyvin heikko. Penis jäykistyy vähän ja siemennestettä alkaa vuotaa samantien. Sperma on paakkuista ja kylmän
tuntuista ja sitä tulee huomattavasti vähemmän kuin ennen. Varsinaista ejakulaatiota ei tapahdu, enkä koe saavani orgasmia. En edes tunne mielihyvää.
Hyvänä hetkenä penis voi jäykistyä kovaksi asti ja pienen vuodon jälkeen sperman valuminen loppuu ja saan ylläpidettyä erektion fyysisen stimulaation avulla. Lopulta voin onnistua aikaansaamaan heikon ejakulaation. Minkäänlaista orgasmia tai mielihyvää en tunne.
Ennen lääkkeisiin koskemista olin seksuaalisesti erittäin aktiivinen.
Halusin tyttöystävääni valtavasti. Ejakulaatio oli hyvin voimakas ja erektio kivikova. Laukeamisen jälkeen pystyin kiihottumaan hyvin nopeasti uudestaan ja orgasmini olivat voimakkaita ja intensiivisiä.
Masennuslääkkeet tuhosivat elämäni! Tunnen olevani kemiallisesti kastroitu, sukupuoleton ihmisraunio. Tilanne ei ole parantunut yhtään, vaikka olen ollut ilman lääkkeitä n. puoli vuotta.
Masennuslääkkeet vei sexikyvyt
38
35510
Vastaukset
- kävi
hyvin. Sillä seksin harrastaminen kuuluu vain avioliittoon. Avioliitossa miehen ja naisen välillä seksi pelittää.
- Lord Aragnath
Ja taas kristityt sotkee ittensä joka paikkaan. menkää pois...
- kirjoitus
jo puoli vuotta sitten. Mene tutkituttamaan se vehkeesi, ei tiedä vaikka olis eturauhasissa vikaa.
- Saman kokenut
Mutta olenkin nainen
ja lääkärit vähättelevät naisten oireita
koska
naisten erektiovaivoista (klitoris) ei ole tutkimuksia
ja on tavallista että terveilläkin naisilla on orgasmi ongelmia
(ts. kyvyttömiä saamaan orgasmia, sanoi eräs lekur)
Ei minulla ennen lääkkeitä ollut mitään ongelmia ja olin aktiivinen
Minulla oli ensiksi verenpainelääkkeet ja niiden sivuoireena tuli nuo kaikki muut lääkkeet ja niiden sivuoireet
Tänään olisin viisaampi ja en alkaisi syömään kaikkea mitä lääkärit määrää
en ainakaan beetasalpaajia ja masennuslääkkeitä
mutta...........
toivossa on hyvä elää (sanoi lapamato)
mutta.....
seksin (orgasmin) puutteeseen ei kuole
(sanoi eräs lääkäri)
Kyllä kirveelle olisi töitä- antti
Masennuslääkkeiden aiheuttamat seksuaaliset haitat voivat joissakin tapauksissa "jäädä päälle" vielä lääkkeen käytön lopettamisen jälkeenkin. Itselläni tätä on kestänyt kohta seitsemän vuotta ja eräällä toisella suomalaisella reilun vuoden. Olemme molemmat jäseninä tähän ongelmaan paneutuneessa keskusteluryhmässä: http://health.groups.yahoo.com/group/SSRIsex/
(myös naisia jäseninä)
Eräs suomalainen psykofarmakologian asiantuntija ottaa tämän asian vakavasti ja uskoo että ongelma on hoidettavissa. Joistakin lääkkeistä on jo ollut huomattavasti apua. Ko. lääkäri tahtoisi että mahdollisimman moni tästä ongelmasta kärsivä ottaisi häneen yhteyttä koska hän aikoo myös kirjoittaa tästä artikkelin lääketieteelliseen julkaisuun. Niin että laitapa meiliä tulemaan joko osoitteeseen [email protected] tai [email protected] niin saat sitten tuon lääkärin yhteystiedot paluupostissa. - Fevarin
antti kirjoitti:
Masennuslääkkeiden aiheuttamat seksuaaliset haitat voivat joissakin tapauksissa "jäädä päälle" vielä lääkkeen käytön lopettamisen jälkeenkin. Itselläni tätä on kestänyt kohta seitsemän vuotta ja eräällä toisella suomalaisella reilun vuoden. Olemme molemmat jäseninä tähän ongelmaan paneutuneessa keskusteluryhmässä: http://health.groups.yahoo.com/group/SSRIsex/
(myös naisia jäseninä)
Eräs suomalainen psykofarmakologian asiantuntija ottaa tämän asian vakavasti ja uskoo että ongelma on hoidettavissa. Joistakin lääkkeistä on jo ollut huomattavasti apua. Ko. lääkäri tahtoisi että mahdollisimman moni tästä ongelmasta kärsivä ottaisi häneen yhteyttä koska hän aikoo myös kirjoittaa tästä artikkelin lääketieteelliseen julkaisuun. Niin että laitapa meiliä tulemaan joko osoitteeseen [email protected] tai [email protected] niin saat sitten tuon lääkärin yhteystiedot paluupostissa.Vieläkö Antilta löytyy kyseistä tutkimusta tekevän lääkärin yhteyistiedot.Vai joko artikkeli on julkaistu, koska viimeisin viestisi on kuitenkin jo pari vuotta vanha??
- Fevarin
antti kirjoitti:
(myös naisia jäseninä)
Eräs suomalainen psykofarmakologian asiantuntija ottaa tämän asian vakavasti ja uskoo että ongelma on hoidettavissa. Joistakin lääkkeistä on jo ollut huomattavasti apua. Ko. lääkäri tahtoisi että mahdollisimman moni tästä ongelmasta kärsivä ottaisi häneen yhteyttä koska hän aikoo myös kirjoittaa tästä artikkelin lääketieteelliseen julkaisuun. Niin että laitapa meiliä tulemaan joko osoitteeseen [email protected] tai [email protected] niin saat sitten tuon lääkärin yhteystiedot paluupostissa.Vieläkö Antilta Löytyy kyseistä tutkimusta tekevän lääkärin yhteystiedot? Vai onko artikkeli jo julkaistu, koska viimeisimmästä viestistäsi on jo pari vuotta??
- Nainen lääkityksellä
Olen syönyt Efexoria pitkään aika isoa annosta. Mitään sivuvaikutuksia ei ole ollut. Olen masennuksesta toipumaan päin. Seksi ja orgasmi ovat olleet koko ajan hyvällä mallilla tällaisella iäkkäämällä naisihmisellä. Masenus tautina voi viedä seksihalut eikä syy välttämättä ole lääkkeiden.
- on kertakaikkiaan
Ala-arvoinen ja kehno.On todella törkeää tulla tänne masentuneiden osastolle tekemään meistä pilkkaa ja loukata meitä. Osaatko edes hävetä ?
- Leija
Alkuperäinen kirjoitti nimittäin pelkkää asiaa. Kyllä masennuslääkkeet aika usein aiheuttavat seksihalujen katoamista, joka on todella vaikea asia käsitellä. Minusta kirjoituksessa ei ollut mitään loukkaavaa.
- lääkkeet
paransivat erektiotani ja liian aikainen siemensyöksy ongelma poistui. Nyt voin itse tilanteen mukaan päättää koska saan orgasmin terveisin Mies 50vuotta
- Maija
...näin käy. Cipralex tekee saman.
- ei enää koskaan lääkkeitä
sinulle joka kirjoitit masennuslääkkeiden sivuhaitoista sanon vain että otan osaa. Kyllä se on totta että nämä lääkkeet vie halut lopullisesti joiltakin .On oma kohtaisia kokemuksia.cipralex on yksi lääke joka aiheuttaa juuri tämän kaltaisia sivuvaikutuksia.Olenkin tullut siihen tulokseen että en huoli enää mitään lääkkeitä koska ne tekevät ihmisestä turtuneen ja ilottoman.Suomessa määrätään liian hepposesti psyykelääkkeitä, kun olis muitakin keinoja hoitaa mielenterveyttä,mutta se on niin helppo lykätä lääkkeet kouraan ja katsoa mitä tapahtuu.sitten kokeillaan toista jos yksi ei sovi ja niin ollaan koekaniineita vastoin omaa tahtoa.Tähän asiaan on saatava korjaus.
- Parasta seksiä vuosiin
ei enää koskaan lääkkeitä kirjoitti:
sinulle joka kirjoitit masennuslääkkeiden sivuhaitoista sanon vain että otan osaa. Kyllä se on totta että nämä lääkkeet vie halut lopullisesti joiltakin .On oma kohtaisia kokemuksia.cipralex on yksi lääke joka aiheuttaa juuri tämän kaltaisia sivuvaikutuksia.Olenkin tullut siihen tulokseen että en huoli enää mitään lääkkeitä koska ne tekevät ihmisestä turtuneen ja ilottoman.Suomessa määrätään liian hepposesti psyykelääkkeitä, kun olis muitakin keinoja hoitaa mielenterveyttä,mutta se on niin helppo lykätä lääkkeet kouraan ja katsoa mitä tapahtuu.sitten kokeillaan toista jos yksi ei sovi ja niin ollaan koekaniineita vastoin omaa tahtoa.Tähän asiaan on saatava korjaus.
ilman lääkkeitä olisin joutunut laittamaan lapset hoitoon, ehkä en olisi edes hengissä. Orgasmin puute on pieni hinta siitä, että arki on alkanut sujua, enkä makaa enää pelkästään sängyssä.
Sitä paitsi: minä olen ollut suhteessamme aina halukkaampi kuin mieheni ja olen jäänyt usein "ilman". Nyt mieheni on halukkaampi, minun ei tarvitse ruinata ja tunnen itseni kiinnostavammaksi ja viehättävämmäksi. Voi olla, että olinkin aiemmin vain huomion tarpeessa, enkä niinkään kaivannut seksiä. Sytyn kyllä kun on hyvät sytykkeet ja nautin, mutta melkein aina orgasmi jää jumiin ja se saattaa tuntua jopa tuskalliselta. Mitä enemmän ajattelee seksin lopputulosta, sitä varmemmin se jää saavuttamatta.
Mieheni on käyttänyt masennuslääkkeitä nyt noin vuoden, ja siitä on ollut hänelle pelkkää etua, myös seksin suhteen! Masennus vie seksihalut ja keskittymiskyvyn. Opetelkaa nauttimaan ensin tavallisesta hellyydestä, antamaan ja ottamaan vastaan. - Caarina
ei enää koskaan lääkkeitä kirjoitti:
Mulle kokeiltiin useita masennuslääkkeitä, joista tuli tosi sairas olo.Efexoria söin kolmisen vuotta ja nukuin tosi paljon.En saanut orgasmia niitä syödessäni.Sitten lääkärini kirjoitti Mirtatsapiinia, joka sopii minulle hyvin.Seksikin on hyvällä mallilla.
Miehelleni määrättiin Efexoria, ja hän muuttui välinpitämättömäksi ja tunteettomaksi.Onko teille tullut tällaisia fiiliksiä?Viekö se joiltakin herkkyyden ja empatiakyvyn? - VNMVBN
Parasta seksiä vuosiin kirjoitti:
ilman lääkkeitä olisin joutunut laittamaan lapset hoitoon, ehkä en olisi edes hengissä. Orgasmin puute on pieni hinta siitä, että arki on alkanut sujua, enkä makaa enää pelkästään sängyssä.
Sitä paitsi: minä olen ollut suhteessamme aina halukkaampi kuin mieheni ja olen jäänyt usein "ilman". Nyt mieheni on halukkaampi, minun ei tarvitse ruinata ja tunnen itseni kiinnostavammaksi ja viehättävämmäksi. Voi olla, että olinkin aiemmin vain huomion tarpeessa, enkä niinkään kaivannut seksiä. Sytyn kyllä kun on hyvät sytykkeet ja nautin, mutta melkein aina orgasmi jää jumiin ja se saattaa tuntua jopa tuskalliselta. Mitä enemmän ajattelee seksin lopputulosta, sitä varmemmin se jää saavuttamatta.
Mieheni on käyttänyt masennuslääkkeitä nyt noin vuoden, ja siitä on ollut hänelle pelkkää etua, myös seksin suhteen! Masennus vie seksihalut ja keskittymiskyvyn. Opetelkaa nauttimaan ensin tavallisesta hellyydestä, antamaan ja ottamaan vastaan.Voisitteko TE psykiatrit ja lääkeyhtiöiden palkkaamat nettikirjoittelijat lopettaa noiden valeylistysten lähettely nettipalstoille? Te todella TUHOATTE MONEN IHMISEN ELÄMÄN syöttämällä pahaa aavistomattomille ihmisille näistä MODERNIIN PAKKOSTERILOINTIIN käytettävistä lääkkeistä moista pajunköyttä.
- toipumassa
On varmaan totta, että millä tahansa lääkkeillä on sivuvaikutuksia, kuten myös masennuslääkkeillä, joita on paljon eri valmisteita ja eri vaikutuksilla. Itselleni määrättiin pitkään jatkuneen unettomuuden takia masennuslääkkeitä, ja tunnistin myös masennusoireet. Ensin oli Cipralex, ja rinnalle nukahtamislääkkeitä. Nämä tekivät minusta entistä levottomamman, ja kun muutoin olen aktiivinen, tämä vain lisäsi levottomuutta ja fiilikset menivät vuoristorataa, tuntui kuin mopo ei pysyisi käsissä. Ja vaikutukset libidoon huomasin heti, vaikeuksia tuli, juuri orgasmivaikeuksia. Jatkoin kuitenkin niiden syömistä ja buukkasin ajan alan asiantuntijalle, joka vaihtoi lääkityksen mirtatsepaniin koska pahin ongelmani oli unettomuus. Rinnalle puolikas Cipralex, joiden käytön kyllä lopetin oma-aloitteisesti, liikaa vuoristoratafiilistä. Unettomuus korjaantui pikkuhiljaa, ja seksuaalisuuskin parani, päinvastoin, koska unettomuus/masennus kyllä vaikuttaa seksuaalihaluihin, halut nimittäin katoavat vähintään keskivaikeassa masiksessa. Sivuvaikutuksena oli tietysti alussa aamuväsymys, ruokahalun mieletön kasvu, mikä sekin tuntui itse asiassa hyvältä, koska itselläni masennus oli vienyt myös ruokahalut, ja olisin voinut jättää syömiset kokonaan väliin, mitään ruokahalua en ikinä tuntenut, mutta söin tietysti kun järki sanoi, että pitää syödä. Olin myös todella ahdistunut ja jatkuvasti huolestunut, tämäkin liittyy masennukseen, selittämättömiä syyllisyydentunteita, huumorintaju kadoksissa, mistään ei tuntenut iloa, ilo oli kadonnut. Aluksi lääkkeiden käytön myötä ahdistuneisuus vain lisääntyi ja masentunut fiilis lisääntyi, puhumattakaan siitä syyllisyydentunteesta, kun käytti masennuslääkkeitä. Noin parin kk:n käytön jälkeen olo alkoi kohentua, tähän osaltaan vaikutti tietysti se, että sain nukuttua, unettomuus oli jatkunut useita kuukausia, joten tilanne oli aika paha. Ja onneksi menin lekuriin, koska en enää kestänyt, masennus ei vain mennyt ohi itsestään. Ja sain mielestäni apua lääkityksellä, saa voimia lisää, ja liika miettiminen loppuu, toisaalta jaksaa käsitellä asioita, ja myös jaksaa miettiä omia masennuksen syitä ja taustatekijöitä. Lääkkeiden tehohan alkaa vasta noin parin kk:n kuluttua, sekin on yksilöllistä, miten ne vaikuttavat. Minulta nimenomaan masennus oli vienyt seksihalut, ja kaikki muutkin elämään kuuluvat ilot, uupumus ja stressi vaikuttuavat haitallisesti libidoon. Myös parisuhdeongelmat - sevittämättömät mitkä tahansa ristiriidat heijastuvat nupin kautta alapäähänkin, erityisesti naisilla. Itselläni kyllä seksihalut ovat alkaneet palautua, koska lepääminen, uni, relaaminen, elämästä kaikkinensa nauttiminen ja arkiasioista iloitseminen ruokkivat myös libidoa. Kunnon kännikin saattaa olla paikallaan silloin tällöin, jostain syystä krapulassa tekee mieli seksiä. Ehkä ei kannata pyörittää ajatuksia tämän haluttomuuden ympärillä, samahan on masennuksenkin kanssa. Pitää saada muuta ajateltavaa - se on tärkeintä, ja pitää yrittää karkoittaa ensimmäinenkin negatiivinen ajatus päästänsä, siitähän ei ole kellekään muulle haittaa kuin itselleen, negatiivisesta ajattelusta. Huumoriakin kannattaa yrittää viljellä, vaikka uskkon että tällä hetkellä vitsikin on vähissä, niin ne välillä aina on, mutta paradoksaalinen intentio - sitä on hyvä harjoittaa. Löytää niitä elämän paradokseja, itselleen nauraminen auttaa, jos vai kykenee. Ajan kanssa sunkin ongelmasi häviää, ei mikään elämässä ole lopullista, täytyy vain uskoa, että aikanaan kaikki muuttuu paremmaksi, eihän tuolta voi muuhun suuntaan edes mennä, jos on pohjalla käynyt. Mutta masennus kannattaa hoitaa, hoitamattomana se voi pahentua, ja lääkkeet myös tukevat/auttavat parantumaan siitä, kärsivällisyyttähän tämä vaatii. Mutta mulle ainakin on taas elämä alkanut maistumaan paremmin. Ja olen taas enemmän oma itseni, ja saanut sosiaalisuuteni, elämäniloni takaisin, ja asiat naurattaa, tunnen iloa - se on ihana tunne.
- Wiagra
Kyllä kuullostaa tutulta tuo juttusi, olen kokenut suunnilleen samanlaisia asioita masennuslääkkeen kanssa. Kyvyt meni ja normaali erektion saa enää potenssilääkkeillä. En ole syönyt masennuslääkkeitä enää moneen vuoteen, mutta tilanne ei ole palautunut ennalleen.
- Totuuden etsijä
Vai niin,minkähän syyn vuoksi masennuslääkkeitä saitte.Kannattaisi varmaan palata alkuperäiseen syyhyn.Ja aloittaa tutkailemalla ja keskustelemalla asioista niiden oikeilla nimillä.Ei kuullosta oikein vakuuttavalta tämä syiden etsintä seksuaalisen kyvyttömyyden menettämisestä.Olkaa rehellisiä.Mikähän se teidän normaali seksuaalinen tarve oikein on.Siirretään ongelma syrjään ja syytetään lääkkeitä.Tehkää kantelu lääkefirmaan ,jos noin ymmärrätte ongelmanne.Taidan tehdä valituksen alkoon kun tulee aina niin karmea kankkunen ja rahatkin on menneet,ja paljon muutakin.Kyllä ne syyt löytyivät aivan omasta itsestäni ja kyvyttömyydetä myötää asia ja hakea apua.Voimia kaikille,jokainen syyllisen löytää,jos ei itsestä niin naapurin kissasta vaik ei sillä kissaa olekaan.
- Toinen Idari
Totuuden etsijä kirjoitti:
Vai niin,minkähän syyn vuoksi masennuslääkkeitä saitte.Kannattaisi varmaan palata alkuperäiseen syyhyn.Ja aloittaa tutkailemalla ja keskustelemalla asioista niiden oikeilla nimillä.Ei kuullosta oikein vakuuttavalta tämä syiden etsintä seksuaalisen kyvyttömyyden menettämisestä.Olkaa rehellisiä.Mikähän se teidän normaali seksuaalinen tarve oikein on.Siirretään ongelma syrjään ja syytetään lääkkeitä.Tehkää kantelu lääkefirmaan ,jos noin ymmärrätte ongelmanne.Taidan tehdä valituksen alkoon kun tulee aina niin karmea kankkunen ja rahatkin on menneet,ja paljon muutakin.Kyllä ne syyt löytyivät aivan omasta itsestäni ja kyvyttömyydetä myötää asia ja hakea apua.Voimia kaikille,jokainen syyllisen löytää,jos ei itsestä niin naapurin kissasta vaik ei sillä kissaa olekaan.
Koskahan näistä asiattomista "totuudentorvista" päästään eroon! Ei kai ennen maailmanloppua.
Itse olen syönyt Cymbaltaa lokaakuun alusta asti, halu elämään on hieman parantunut mutta seksihalut ovat kyllä himmuneet jonnekin takaalalle ja orgasmin saaminen on äärimmäinen harvinaisuus. Säikäytti kuulla etteivät halut välttämättä palaisikaan lääkkeiden lopettamisen jälkeen. Muutenkin suhtaudun niiden syömiseen suurella pelolla. Vaan vaihtoehtoja ei ollut siinä vaiheessa kun musta vesi kiehtoi enemmän kuin kultainen auringonkehrä. Muistakaa kohtalotoverini kuitenkin terapia, se on ainoa keino voittaa masennus lopullisesti. Lääkkeet ovat vain keino jaksaa terapia läpi ja selvitä vaikeimmista alhoista! Toipumista kaikille saman onnettomuuden kohdanneille!
- kokemuksia 30v mies
söin alle vuoden 2.eri masennuslääkettä,jälkimmäisenä mirzapin ,nyt lääkkeiden käytön lopettamisesta jo pari kk eikä ole oikein ollut entiseen malliin seksihaluja ja seisokin ollessa päällä veitikka on todella löysä,tullutkin jo siintä ongelmia, mitä tehdä??
- Paransivat
Masennuslääkkeet paransivat mieskuntoa. Katso lisää:
http://www.masennusapua.info/ - nomorelääkkeitä.
http://mootsartti.blogspot.com/2012/01/masennuslaakkeista.html
- I used to b Brubaker
Minulle kävi lähes samoin kuin ketjun aloittajalle, lääkkeetkin tuttuja: Mirtatsapin ja Efexor. Joku lääketehdashan varmaan mielellään rahoittaa puolueettoman tutkimuksen aiheesta tuhoaako masennuslääkkeet potenssin ikiajoiksi
- hipaksyl
masennuslääkkeet voivat nostaa prolaktiinia eli maitohormonia sekä miehillä että naisilla!
ja se vie seksikyvyt, tästä ei lääkärit kerro eikä lääkepakkauksen seloste!
käykää mittauttamassa prolaktiiniarvot ja jos ne ovat korkeat niitä voidaan koittaa alentaa dopamiiniantagonisteilla cabacer,norprolac(parkinsonintautilääkkeitä ovat ja sivuvaikutukset voi olla tosin pahoja)norprolac turvallisempi sivuvaikutusten kannalta..
e-pillerit voi tehdä saman naisille nostaa prolaktiinia ja siitä ei myöskään gynegologit kerro mitään eikä pakkausseloste! - uuser..
Optipar vaikutti aikoinaan minulla niin, että en tahtonut laueta millään, käsittääkseni sitä voidaan myös määrätä pienenä annoksena ennenaikaiseen siemensyöksyyn.
Lopetin liian suurien sivuvaikutuksien takia, ei seksiin liittyviä..
Nykyään käytössä on moclobemid, tämä tuntuu vievän seksihalut pois jotakuinkin, vaikka käsittääkseni on sanottu että tämä juuri ei niihin vaikuta, mutta itsellä vaikuttaa kyllä. Mutta kun pidän taukoa lääkkeestä halut kyllä taas jylläävät ,,tosin saattaa jyllätä kaikki negatiiviset jututkin sitten,, esim ahdistus - .
Lääkitty mieli!
http://www.katsomo.fi/?progId=131798
Masennuksen ravitsemushoitoa!
http://personal.inet.fi/koti/remeli/laakkeet.htm - Tyytyväinen!
Teidän hyvät masennusta sairastavat pitää valita kahdesta pahasta: sairastaako masennusta vai valitako lääkkeet jotka MAHDOLLISESTI auttavat masennukseenne ja aiheuttavat myös sivuvaikutuksia kuten seksuualisen kyvyn vähenemistä, KUTEN KÄYTTÖOHJEESSA SANOTAAN!
Näin yksinkertaista se on, turha valittaa täällä!
Itse olen syönyt masennuslääkkeitä yli 10 v., ja seksi ei ole minulle enää yhtä tärkeää kuin ennen, mutta silti valitsen paremman psyykkisen olon kuin mitä minulla oli ennen lääkitystä.- 20v:nä kyvyttömäksi
Masennusta voi sairastaa vaikka söisikin lääkkeitä. Ei se sieltä välttämättä (tai edes yleensä) mihinkään kokonaan häviä. Noh, asiaan:
Koettelee kyllä parisuhdettakin kun yhtäkkiä seksi ei enää toista osapuolta niin kiinnostakaan ja orgasmit ovat muisto vain. Ei se seksikykyjen tai halujen menettäminen varmaan tunnukaan niin pahalta, jos ei ennen lääkkeitä pitänyt koko asiaa niin tärkeänä?
Minulle seksi ja läheisyys oli keino jaksaa silloinkin kun aloin olla jo pahasti masentunut. Iltaisin sentään pääsi toisen kainaloon ja hellittäväksi... Nyt ei ole sitäkään iloa enää kuin osittain, ts. ei tunnu oikein miltään vaikka tiedän että haluaisin. Lääkkeitä olen syönyt reilut kaksi vuotta.
Ennen mies kutsui minua leikkimielisesti nymfomaaniksi. En usko että seksihaluni ja orgasminsaantikykyni noin vain loppuivat seinään, kummallisesti samoihin tiimoihin kun aloitin lääkkeiden syönnin. Minulle tämä asia on niin vaikea etten edes halua avautua siitä psykiatrilleni, koska tiedän että saan kuulla sieltä tätä samaa paskaa jota tähänkin ketjuun on suollettu. "Ei se johdu lääkkeistä, valitse kahdesta pahasta jompi kumpi, blaa blaa blaa." - olet homo haha
Itseasiassa pakkauksessa sanotaan että lääkkeet VOIVAT aiheuttaa sivuvaikutuksia. Sanonpahan vaan...
- Älyäläjätä
olet homo haha kirjoitti:
Itseasiassa pakkauksessa sanotaan että lääkkeet VOIVAT aiheuttaa sivuvaikutuksia. Sanonpahan vaan...
Sinä taasen olet ihan totaali-idiootti. Ei ihmiset sitä tiedä, että kyseiset sivuvaikutukset voivat jäädä pysyviksi! Hei haloo, kaikki olettaa, että ne ovat vain väliaikaisia.
- mömmö*
Yhdenkään masennuslääkkeen vaikutustapaa ei tiedetä. Edes banaanikärpäsen aivojen toimintaa ei tunneta. Kun aivot tutkivat aivoja, niin mitään ei selville saada.
Lääketehtaat keksivät kokoajan uusia lääkkeitä ja myös ihmisille vikoja ja sairauksia, joita voi heidän keksimillään lääkkeillä parantaa.
Lääkäri on laillinen diileri, joka määrää kaikenlaisia mömmöjä jo yhdellä käynnillä. - puute1
Kyllä masennuslääkkeet voi viedä halut. Jouduin käyttämään puoli vuotta ko lääkkeitä ja halut ja kyvyt meni sensileän tien. Ensin erektiovikeuksia sitte meni halut ja kohta kyvyt. Lääkkeet kyllä autto masennuksen poistoon, puoli vuotta riitti,
mut halut meni sen siliän tien. Kohta 5v kärsitty eikä halut palannu.
KYLLÄ vituttaa. Näin viiskymppinen ukko, joka elämänsä kunnossa,mut ei haluja,ei kykyjä. - Ldldl
N.4kk käytin efexor depottia 75mg. Huomasin jo heti aluksi, että peniksestä hävisi tunto osittain ja ei tahtonut enää tulla. Kaipaan peniksen herkkyyttä, nyt seksi tuntuu epämääräiselle hankaamiselle jolle sitten jossain vaiheessa tulen. Niin kuin moni sanoi, että aivot ei tunnu saavan yhteyttä penikseen. Peniksen alapuoli joka oli ennen herkin ei tunne enää mitään. 2 vuotta sitten lopettanut eikä mikään ole muuttunut. Voin vain rukoilla, että Herra palauttaisi.
- käyttis
eikö käyttö ohjeessa lue, et tuntohäiriöiden ilmaantuessa tulee ottaa yhteys heti lääkäriin... ei saa syödä, jos tulee tuntohäiriöitä.
- 11+12
käyttis kirjoitti:
eikö käyttö ohjeessa lue, et tuntohäiriöiden ilmaantuessa tulee ottaa yhteys heti lääkäriin... ei saa syödä, jos tulee tuntohäiriöitä.
Onneksi tiedän mitä nämä lääkkeet aiheuttaa niin osaan olla enää aloittamatta niitä nyt kun mitään pysyvää vahinkoa ei ole vielä päässyt tapahtumaan. En aio antaa periksi vaikka lääkärit jatkuvasti painostaa aloittamaan lääkityksen. Ei kannata taipua lääkäreiden painostuksen alla vaan pitää oman päänsä.
Myöhemmin olen varmaan vielä kiitollinen etten uskonut lääkäreitä tässä asiassa. Harmillista on se että lääkärit ei suostu määräämään sellaisia lääkkeitä joista varmaankin olis apua ja joissa ei ole seksisivuvaikutuksia. On siis valittava joko jatkuvan henkisen kärsimyksen tai pysyvän seksikyvyn menetyksen välillä.
- H.U. Alehinta
Aivokemiaa ei pitäisi puoskaroida kuin ääritapauksissa mielialamömmöillä.
http://www.uiowa.edu/ucs/documents/Csoka et al. PSSD Case reports.pdf
Siinä jotain lukemista lontoon kielellä asiasta.
Itselläni myös muuten on libido ja peniksen tuntoaistimus alentunut, mutta en ole varma johtuiko varsinkaan libidon aleneminen SSRI-lääkkeistä, vaiko alkoiko jo ennen kuin aloitin niitä. Toisaalta peniksen tuntoaistumuksen vähentyminen saattaa ainakin johtua lääkityksestä. - Cipralex
Cipralex pitäs kieltää lailla.
Sexi ollu yks tärkeimmistä asioista elämässäni (ellei jopa tärkein) ja tota paskaa syötyäni menetin haluni ja stondis on täl hetkel naurettava mitä se oli enne. Reilu kuukaus ilman tota paskaa ja edistys 0...Jos tässä iässä joutuu rupee vetää jotain vitun Viagraa naamaan ni terve...
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?
Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä4111754Sanna Marin vetänyt leukoja 11 kertaa
Tästähän oli joskus polemiikkia, kun muistaakseni lupasi kymmenen tai jotain vedellä. No nyt niin on, ainakin omien san354714Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman
nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie2532848Miksi Seta ja Sofia Virta ei vaadi muslimeita kunnioittamaan priden-arvoja?
Kuten tiedetään niin islam ei hyväksy sitä mitä pride edustaa. Seta-pomo Mikkonen nosti hirveän äläkän kun yksi tepsin1482638- 1121732
Farmi Suomi: Kokeeko Frederik, 81, saman kohtalon kuin ikämies Danny?
Danny, musiikkineuvos Ilkka Lipsanen, nähtiin mukana Farmi Suomi -realityssä v. 2024. Danny teki yllätysratkaisun ja tuo14112840 vuotta töitä paiskinut ja 3 vuotta työttömänä mamuna Suomessa, sama eläke
Jokin mättää. Eläkettä ei pidä maksaa lainkaan mamuille jos työhistoriaa ei ole vähintään 10 vuotta takana.210897- 82850
- 76813
En luota sinuun
en edelleenkään yhtään tiedä oletko lintu vai kala vai kalavale. Ja ilmeisesti haluat pitää sen niin, syitä voi vain arv62796