Suola ihonhoidossa

Kokeilin

Kokeilin suolan käyttöä ihonhoidossa, kun sitä suositeltiin Method Putkisto Kasvokoulu -kirjassa, ja ihmeellistä kyllä se on tehonnut todella hyvin!! Olen nyt parin viikon ajan pessyt naaman joka ilta suola-oliiviöljy -seoksella ja ihoni on parempi kuin mitä se on ollut yli kuuteen vuoteen. Uusia tulehtuneita näppylöitä ei ole tullut ollenkaan ja ihomadotkin ovat suureksi osaksi kadonneet !?!

En sitten tietysti tiedä kuinka pysyviä tulokset ovat, mutta kehoitan kokeilemaan. Itselläni on melko kuiva iho, jossa on hormonaalista aknea. Paljon ihomatoja ja ihonalaisia finnejä. Olen syönyt roaa 7 kuuria, mutta se ei ole ikinä auttanut pysyvästi. :(

84

66267

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • emy

      hei.. kiva kuulla.. pitänee itse kanssa kokeilla.. millanen suhde siis suolalla ja oliiviöljyllä?? siis miten paljon kumpaakin.. ?? kiitti jos voit vielä vastata..

      • emy

        niin vielä että millasta suolaa.. karkeeta vai hienojakoista ja millä levittelit sitä naamaan.. =) ?? tyhmiä kysymyksiä mutta olen aika epätoivoinen.. =) !!


      • kokeilin

        Itselläni on sellainen valmis tuote, jonka ostin joskus vuosi sitten Stokkan italiapäiviltä (tarkoitettu vartalonkuorintaan), mutta kuvittelisin, että samanlaista saa, kun ottaa reilusti suolaa ja laittaa sekaan sellaisen lorauksen öljyä, että siitä tulee kunnon mössöä. Muistaakseni siinä ostamassani tuotteessa oli myös vähän sitruunahappoa, joten kai sitruunamehuakin voisi kokeilla laittaa sekaan. En suostu nyt luopumaan tästä ihon hyvästä kunnosta!!!

        Method Putkisto -ohjeiden mukaan suolaa voisi myös laittaa kostealle iholle sellaisenaan ja antaa vaikuttaa vähän aikaa (tehohoitona, myös saunassa) tai sekoittaa puhdistusmaitoon ja pestä sillä päivittäin. Täytynee kokeilla näitä kaikkia lähiaikoina, koska se ostamani tuote on melkein lopussa, eikä sitä saa enää Stockmannilta..


      • emy
        kokeilin kirjoitti:

        Itselläni on sellainen valmis tuote, jonka ostin joskus vuosi sitten Stokkan italiapäiviltä (tarkoitettu vartalonkuorintaan), mutta kuvittelisin, että samanlaista saa, kun ottaa reilusti suolaa ja laittaa sekaan sellaisen lorauksen öljyä, että siitä tulee kunnon mössöä. Muistaakseni siinä ostamassani tuotteessa oli myös vähän sitruunahappoa, joten kai sitruunamehuakin voisi kokeilla laittaa sekaan. En suostu nyt luopumaan tästä ihon hyvästä kunnosta!!!

        Method Putkisto -ohjeiden mukaan suolaa voisi myös laittaa kostealle iholle sellaisenaan ja antaa vaikuttaa vähän aikaa (tehohoitona, myös saunassa) tai sekoittaa puhdistusmaitoon ja pestä sillä päivittäin. Täytynee kokeilla näitä kaikkia lähiaikoina, koska se ostamani tuote on melkein lopussa, eikä sitä saa enää Stockmannilta..

        pitääkin heti tänä iltana kokeilla.. jospa sillä sais minunkin ihon kuntoon... kiitti tosi paljon..


      • Ansku83
        kokeilin kirjoitti:

        Itselläni on sellainen valmis tuote, jonka ostin joskus vuosi sitten Stokkan italiapäiviltä (tarkoitettu vartalonkuorintaan), mutta kuvittelisin, että samanlaista saa, kun ottaa reilusti suolaa ja laittaa sekaan sellaisen lorauksen öljyä, että siitä tulee kunnon mössöä. Muistaakseni siinä ostamassani tuotteessa oli myös vähän sitruunahappoa, joten kai sitruunamehuakin voisi kokeilla laittaa sekaan. En suostu nyt luopumaan tästä ihon hyvästä kunnosta!!!

        Method Putkisto -ohjeiden mukaan suolaa voisi myös laittaa kostealle iholle sellaisenaan ja antaa vaikuttaa vähän aikaa (tehohoitona, myös saunassa) tai sekoittaa puhdistusmaitoon ja pestä sillä päivittäin. Täytynee kokeilla näitä kaikkia lähiaikoina, koska se ostamani tuote on melkein lopussa, eikä sitä saa enää Stockmannilta..

        Oletteko jo kokeilleet itse tehtyjä oliiviöljy-suolaseoksia? Olen kokeillut pari kertaa. Yllättävin huomio oli ettei oliiviöljystä jäänyt tukkoinen olo iholle.

        Sitten muistin sellasen jutun kauneus ja terveys-messuilta, että siellä kosmetologi kertoi heidän aknetuotteidensa olevan melko happamia, jottei aknea aiheuttavat bakteerit pysty lisääntymään siinä. Elintarvikkeissa käytetään sitruunahappoa happamuudensäätöaineena, eli vissiin tärkeetä pistää sitä sitruunaa!


    • katip

      Luin itte saman ja menin kattomaan Method Putkiston kotisivuille, siellä sitten myytiin jotain merisuolaseosta ihonhoitoon, mutta hinta oli huima. Millaista suolaa käytät? Ja jos voit vielä antaa ton "reseptin", että missä suhteessa mitäkin? :)

      • kokeilin

        Niin se suola siinä tuotteessa joka minulla on, on merisuolaa. Se Method Putkisto suola oli kai merisuolan ja maasuolan (?) seosta, joten kai sitä voi itsekin tehdä. Vaikea uskoa, että se MP-suola jotenkin erikoista olisi... Itselläni se merisuolajuttu toimi siis todella hyvin, eikä kuivattanut ihoa yhtään.


      • kokeilin
        kokeilin kirjoitti:

        Niin se suola siinä tuotteessa joka minulla on, on merisuolaa. Se Method Putkisto suola oli kai merisuolan ja maasuolan (?) seosta, joten kai sitä voi itsekin tehdä. Vaikea uskoa, että se MP-suola jotenkin erikoista olisi... Itselläni se merisuolajuttu toimi siis todella hyvin, eikä kuivattanut ihoa yhtään.

        Luulisin, että hienompi suola on parempaa kuin karkea. Siinä omassa tuotteessani se ainakin on varsin hienojakoista ja se MP-suola on pienikiteistä. (Sitä on MP-studiolla vessoissa, sinne vaan pesemään naamaa ;))

        Siellä kotisivuilla on siis yksi MP-suola ohje:

        http://www.methodputkisto.com/images/suola_kaytto.pdf


      • ..........
        kokeilin kirjoitti:

        Luulisin, että hienompi suola on parempaa kuin karkea. Siinä omassa tuotteessani se ainakin on varsin hienojakoista ja se MP-suola on pienikiteistä. (Sitä on MP-studiolla vessoissa, sinne vaan pesemään naamaa ;))

        Siellä kotisivuilla on siis yksi MP-suola ohje:

        http://www.methodputkisto.com/images/suola_kaytto.pdf

        Käytitkö "suolakuurin" aikana mitään muita ihonhoitotuotteita?


      • kokeilin
        .......... kirjoitti:

        Käytitkö "suolakuurin" aikana mitään muita ihonhoitotuotteita?

        Muita ihonhoitotuotteita käytin normaalisti paitsi että jätin kaikki perinteiset aknetuotteet pois. Pesin siis meikit meikinpoistoaineella ja käytin suolapesun jälkeen kasvovettä ja kosteusvoidetta.

        Sekoitin eilen hienokiteistä merisuolaa Lumenen puhdistusmaitoon ja se tuntui tosi hyvältä iholla. Tänään aamulla iho oli ainakin (edelleen) tosi hyvässä kunnossa.

        Tätä suolan vaikutusta pohtiessani tuli mieleen kaverini, jolla oli tänä talvena kamala poskiontelotulehduskierre, johon antibiotit eivät lopuksi enää auttaneet. Lääkäri kehoitti kaveriani ostamaan nenäkannun ja huuhtelemaan nenää suolavedellä. Tulehdus parani muutamassa päivässä, joten kai suola sitten desinfioi varsin tehokkaasti. :)


    • HHH

      Olen nyt lähdössä matkalle, mutta kun palaan niin taidanpa käydä ostamassa merisuolaa ja oliiviöljyä. Ja jos ei tunnu hyvälle, niin ne onneksi tulee käytettyä muutenkin. Olisi kyllä todella mukava päästä näistä vahvoista aknevoiteista ym. eroon. Ihoni kyllä on ihan hyvässä kunnossa, mutta se edellyttää jatkuvaa voiteiden käyttöä.

      • ichigo-79

        tv:stä kuulin että kannattaa kokeilla merisuolaa ja oliiviöljyä, eli aion ostaa karkeaa merisuolaa ja jauhaa sen hienoksi ja jotin extra virgin oliiviöljyä. Sen pitäisi tosiaan tehota akneen ja olen valmis epätoivoissani kokeilemaan kaikkea.
        olen raapinut ihoani ja pikkuarpia koho sellaisia on varmaan yli sata käsissä, rintakehässä ja selässä.
        Mikäköhän niihin auttaisi? tiertääkö kukaan?
        Olen ajatellut mikro hierontaa mutta siihen ei vain ole varaa maksaa kuulemma 700 euroa kerta ja hoitokertoja ainakin 4, mutta kuinka laajan alan se käsittää? luulisi ainakin että pallomaiset arvet lähtisi helpommin, mutta hävettää kunn olen itse raapinut...ja nyt kostautuu...


      • Kiintoisaa
        ichigo-79 kirjoitti:

        tv:stä kuulin että kannattaa kokeilla merisuolaa ja oliiviöljyä, eli aion ostaa karkeaa merisuolaa ja jauhaa sen hienoksi ja jotin extra virgin oliiviöljyä. Sen pitäisi tosiaan tehota akneen ja olen valmis epätoivoissani kokeilemaan kaikkea.
        olen raapinut ihoani ja pikkuarpia koho sellaisia on varmaan yli sata käsissä, rintakehässä ja selässä.
        Mikäköhän niihin auttaisi? tiertääkö kukaan?
        Olen ajatellut mikro hierontaa mutta siihen ei vain ole varaa maksaa kuulemma 700 euroa kerta ja hoitokertoja ainakin 4, mutta kuinka laajan alan se käsittää? luulisi ainakin että pallomaiset arvet lähtisi helpommin, mutta hävettää kunn olen itse raapinut...ja nyt kostautuu...

        Olisi kiintoisaa kuulla, että missä yhteydessä/ohjelmassa tästä puhuttiin TV:ssä...? :)


      • artikkeli
        Kiintoisaa kirjoitti:

        Olisi kiintoisaa kuulla, että missä yhteydessä/ohjelmassa tästä puhuttiin TV:ssä...? :)

        En tiedä, onko tästä apua arpiasiassa, mutta tämmöiseen törmäsin netissä, kun etsin tietoa suolasta aknen hoidossa. Jutussa mainitaan myös suolan käyttö aknearpien hoidon yhteydessä, mutta en kyllä ymmärtänyt kaikkea. (puutteellinen kielitaito...)

        http://www.womenshealthpc.com/12_01/pdf/770AcneScarring.pdf


      • ichigo-79
        artikkeli kirjoitti:

        En tiedä, onko tästä apua arpiasiassa, mutta tämmöiseen törmäsin netissä, kun etsin tietoa suolasta aknen hoidossa. Jutussa mainitaan myös suolan käyttö aknearpien hoidon yhteydessä, mutta en kyllä ymmärtänyt kaikkea. (puutteellinen kielitaito...)

        http://www.womenshealthpc.com/12_01/pdf/770AcneScarring.pdf

        Se oli täältä pesee niminen ohjelma missä kaksi naista hoitaa aina yhden ihmisen hygienia ongelmat kuntoon. Siinä kerrottiin että merisuola ja oliiviöljy on hyvä luonnollinen ihon kuorinta aine, ei siis pitäisi olla sivu vaikutuksia.
        se ei siis varsinaisesti liittynyt hoitoon mutta innostuin koska se on niin halpaa ja tämän keksustelun luetuani ei sitä voi olla kokeilematta!


      • A-R
        ichigo-79 kirjoitti:

        tv:stä kuulin että kannattaa kokeilla merisuolaa ja oliiviöljyä, eli aion ostaa karkeaa merisuolaa ja jauhaa sen hienoksi ja jotin extra virgin oliiviöljyä. Sen pitäisi tosiaan tehota akneen ja olen valmis epätoivoissani kokeilemaan kaikkea.
        olen raapinut ihoani ja pikkuarpia koho sellaisia on varmaan yli sata käsissä, rintakehässä ja selässä.
        Mikäköhän niihin auttaisi? tiertääkö kukaan?
        Olen ajatellut mikro hierontaa mutta siihen ei vain ole varaa maksaa kuulemma 700 euroa kerta ja hoitokertoja ainakin 4, mutta kuinka laajan alan se käsittää? luulisi ainakin että pallomaiset arvet lähtisi helpommin, mutta hävettää kunn olen itse raapinut...ja nyt kostautuu...

        Ei mikrohionta niin paljoa maksa! Mistä tuon hinnan olet kuullut? Muistaakseni se oli halvimmillaan n.45€/krt, mutta niitä pitää ottaa sarjahoitona. Mikrohionta tasoittaa ihoa, mutta ei sillä arpia kokonaan saa pois. Itse olen ajatellu laseria. Sillä lähtee arvet pois, mutta hinta on huima, yli 1000€. Soitin lääkärille tosta laserista. Niitä on kahenlaisia. Toinen on semmonen, että se ymmärtääkseni ottaa ihon pintakerroksen pois ja sit tarvii 5-6vk sairasloman, sit ihan uus juttu Suomessa on semmonen laser, ettei tarvi sairaslomaa ollenkaan. En tiiä kyllä miten se toimii. Siihen oon kuitenki aatellu mennä. Mut iho prkl meni uudestaan huonoks, eikä hiontoihin voi mennä huonolla iholla. Ai niin, sit on olemassa kans kemiallinen kuorinta. Siinäki lähtee arvet pois. Se kuulostaa kyllä aika hurjalta, koska tietääkseni siinä laitetaan jotain happoa iholle ja sit ihon pintakerros lähtee pois ja tilalle kasvaa uus nätti iho. Sit on olemassa vielä hedelmähappohoito, jonka tulokset on samaa luokkaa ku mikrohionnan.


      • ichigo-79
        A-R kirjoitti:

        Ei mikrohionta niin paljoa maksa! Mistä tuon hinnan olet kuullut? Muistaakseni se oli halvimmillaan n.45€/krt, mutta niitä pitää ottaa sarjahoitona. Mikrohionta tasoittaa ihoa, mutta ei sillä arpia kokonaan saa pois. Itse olen ajatellu laseria. Sillä lähtee arvet pois, mutta hinta on huima, yli 1000€. Soitin lääkärille tosta laserista. Niitä on kahenlaisia. Toinen on semmonen, että se ymmärtääkseni ottaa ihon pintakerroksen pois ja sit tarvii 5-6vk sairasloman, sit ihan uus juttu Suomessa on semmonen laser, ettei tarvi sairaslomaa ollenkaan. En tiiä kyllä miten se toimii. Siihen oon kuitenki aatellu mennä. Mut iho prkl meni uudestaan huonoks, eikä hiontoihin voi mennä huonolla iholla. Ai niin, sit on olemassa kans kemiallinen kuorinta. Siinäki lähtee arvet pois. Se kuulostaa kyllä aika hurjalta, koska tietääkseni siinä laitetaan jotain happoa iholle ja sit ihon pintakerros lähtee pois ja tilalle kasvaa uus nätti iho. Sit on olemassa vielä hedelmähappohoito, jonka tulokset on samaa luokkaa ku mikrohionnan.

        sotkin varmasti hoidon nimen, tarkoitin varmaan laser hoito.. joka tapauksessa katsoin joltain kotimaiselta plastiikkakirurgian sivulta hintoja.
        Mutta käytetäänkö niitä hionta hoitoja muuhun ihoon kuin kasvoihin? Sillä ongelmani ei ole naamassanio vaan käsivarsisa ja rintakehässä ja niskassa.
        Niihin on arpia tullut kun olen tuskissan8i raapinut. kamalaa jälkeä..jos tosiaan on 45 ekeä kerta rupean heti säästämään! Mistä niitä hoitoja kannattaisi kysellä?


      • löytänyt
        artikkeli kirjoitti:

        En tiedä, onko tästä apua arpiasiassa, mutta tämmöiseen törmäsin netissä, kun etsin tietoa suolasta aknen hoidossa. Jutussa mainitaan myös suolan käyttö aknearpien hoidon yhteydessä, mutta en kyllä ymmärtänyt kaikkea. (puutteellinen kielitaito...)

        http://www.womenshealthpc.com/12_01/pdf/770AcneScarring.pdf

        yhteyttä suolan käyttöön ko. artikkelista.


      • suomennosta
        artikkeli kirjoitti:

        En tiedä, onko tästä apua arpiasiassa, mutta tämmöiseen törmäsin netissä, kun etsin tietoa suolasta aknen hoidossa. Jutussa mainitaan myös suolan käyttö aknearpien hoidon yhteydessä, mutta en kyllä ymmärtänyt kaikkea. (puutteellinen kielitaito...)

        http://www.womenshealthpc.com/12_01/pdf/770AcneScarring.pdf

        Mainittiin suolasta siinä yhteydessä "microdermabrasion" - ehkä jonkinlainen 'mikro-ihokuorinta' suomeksi.

        "suhteellisen uusi tekniikka, jossa käytetään alumiini-, suola- tai timantti-mikropartikkeleja joilla 'pommitetaan' ihoa ja imevää laitetta, jolla imuroidaan pois ihon ylin, pintakerros.
        Ihon toipumisaikaa tarvitaan vähän tai ei laisinkaan, tulokset ovat erittäin hiuksenhienoja ja vaativat useita käsittelykertoja."

        vaikutti tosi hyvältä se artikkeli kokonaisuudessaan!


      • arvista eroon
        ichigo-79 kirjoitti:

        sotkin varmasti hoidon nimen, tarkoitin varmaan laser hoito.. joka tapauksessa katsoin joltain kotimaiselta plastiikkakirurgian sivulta hintoja.
        Mutta käytetäänkö niitä hionta hoitoja muuhun ihoon kuin kasvoihin? Sillä ongelmani ei ole naamassanio vaan käsivarsisa ja rintakehässä ja niskassa.
        Niihin on arpia tullut kun olen tuskissan8i raapinut. kamalaa jälkeä..jos tosiaan on 45 ekeä kerta rupean heti säästämään! Mistä niitä hoitoja kannattaisi kysellä?

        Mikrohionnalla ei päästä eroon arvista. Se on, niin kuin nimikin kertoo, hyvin kevyt ihon kuolleen solukon "kuorinta". Olen kokeillut. Ihan kiva hoito kyllä muuten, jos samalla tehdään mekaaninen ihonpuhdistus eli finnien puristelu kosmetologin toimesta.

        Itse olen käynyt aikoinaan yrttisyväkuorinnassa (green peel, tms.) kosmetologilla. Ensimmäisellä hoidolla lähtivät pahimmat arvet kasvojen poskilta. Mutta loppujen lopuksi mulla onneksi ei ollutkaan kauheen syviä kuoppia, mutta pieniä arpikuoppia kuitenkin. Olen ymmärtänyt, että pahempiin arpiin tarvitaan muutama kerta enemmän. Yksi hoito maksaa muistaakseni noin 150 e(jos se sisältää jälkihoidon). Voi ehkä saada halvemmallakin...(?) Iho kuoriutuu hoidon jälkeen ja tilalle kasvaa uusi sileämpi kerros. Pahin punoitus ja kuoriutuva vaihe kestää noin viikon.

        Itsellä akne siirtyi myöhemmin sivummalle kasvoihin ja nyt yritän saada ne hoidettua pois. Kunpa se onnistuisi ennen kesää, koska itse haluaisin pikimmiten taas kuorintaan ja saada vihdoin sileän ihon. Kärsinyt tästä jo kolme vuotta, ainakin! Niin, green peelin aikana täytyykin välttää aurinkoa - tai oikeastaan koko kuukausi sen jälkeen (muistelen).


      • Edelleen ongelmissa
        arvista eroon kirjoitti:

        Mikrohionnalla ei päästä eroon arvista. Se on, niin kuin nimikin kertoo, hyvin kevyt ihon kuolleen solukon "kuorinta". Olen kokeillut. Ihan kiva hoito kyllä muuten, jos samalla tehdään mekaaninen ihonpuhdistus eli finnien puristelu kosmetologin toimesta.

        Itse olen käynyt aikoinaan yrttisyväkuorinnassa (green peel, tms.) kosmetologilla. Ensimmäisellä hoidolla lähtivät pahimmat arvet kasvojen poskilta. Mutta loppujen lopuksi mulla onneksi ei ollutkaan kauheen syviä kuoppia, mutta pieniä arpikuoppia kuitenkin. Olen ymmärtänyt, että pahempiin arpiin tarvitaan muutama kerta enemmän. Yksi hoito maksaa muistaakseni noin 150 e(jos se sisältää jälkihoidon). Voi ehkä saada halvemmallakin...(?) Iho kuoriutuu hoidon jälkeen ja tilalle kasvaa uusi sileämpi kerros. Pahin punoitus ja kuoriutuva vaihe kestää noin viikon.

        Itsellä akne siirtyi myöhemmin sivummalle kasvoihin ja nyt yritän saada ne hoidettua pois. Kunpa se onnistuisi ennen kesää, koska itse haluaisin pikimmiten taas kuorintaan ja saada vihdoin sileän ihon. Kärsinyt tästä jo kolme vuotta, ainakin! Niin, green peelin aikana täytyykin välttää aurinkoa - tai oikeastaan koko kuukausi sen jälkeen (muistelen).

        GreanPeal oli minulle hurja kokemus. Iho oli olevinaan hyvässä kunnossa ja rohkaistuin kuorintaan. Kosmetologi kertoi, että vaikka akne olisi päällä niin hoito tehoaa. Arvet tuntuivat pienenevän ja pari ensimmäistä viikkoa olin todella tyytyväinen, mutta KAIKKI ihonalainen lika lähti liikkeelle ja koko seuraava kesä meni siinä kun kasvoihin tuli näppyä näpyn jälkeen. Järkyttävä homma. Jos joskus pääsen näpyistä oikeasti eroon niin menen kyllä uudestaan, mutta en tällaisella iholla.
        Toki voi ajatella, että hyvä kun iho puhdistuu mutta kun sille ei tullut loppua ollenkaan. Olisi ehkä sitten pitänyt vaan uusiksi ja uusiksi ottaa hoitoa, mutta en uskaltanut.

        Onko kokemuksia hedelmähappohoidoista? Kannattaako mennä jos iholla epäpuhtautta?

        Olen 29v ja kärsinyt aknesta yli puolet elämästäni! Raskauden aikana iho oli erityisen pahana.
        Roacutania harkitsen ehkä sitten kun toinen lapseni on rinnalta pois.


      • tca
        arvista eroon kirjoitti:

        Mikrohionnalla ei päästä eroon arvista. Se on, niin kuin nimikin kertoo, hyvin kevyt ihon kuolleen solukon "kuorinta". Olen kokeillut. Ihan kiva hoito kyllä muuten, jos samalla tehdään mekaaninen ihonpuhdistus eli finnien puristelu kosmetologin toimesta.

        Itse olen käynyt aikoinaan yrttisyväkuorinnassa (green peel, tms.) kosmetologilla. Ensimmäisellä hoidolla lähtivät pahimmat arvet kasvojen poskilta. Mutta loppujen lopuksi mulla onneksi ei ollutkaan kauheen syviä kuoppia, mutta pieniä arpikuoppia kuitenkin. Olen ymmärtänyt, että pahempiin arpiin tarvitaan muutama kerta enemmän. Yksi hoito maksaa muistaakseni noin 150 e(jos se sisältää jälkihoidon). Voi ehkä saada halvemmallakin...(?) Iho kuoriutuu hoidon jälkeen ja tilalle kasvaa uusi sileämpi kerros. Pahin punoitus ja kuoriutuva vaihe kestää noin viikon.

        Itsellä akne siirtyi myöhemmin sivummalle kasvoihin ja nyt yritän saada ne hoidettua pois. Kunpa se onnistuisi ennen kesää, koska itse haluaisin pikimmiten taas kuorintaan ja saada vihdoin sileän ihon. Kärsinyt tästä jo kolme vuotta, ainakin! Niin, green peelin aikana täytyykin välttää aurinkoa - tai oikeastaan koko kuukausi sen jälkeen (muistelen).

        Happoa naamaan, ja arpiin vahvempaa, niin että lähtee iho irti ja alta paljastuu ehompi hipiä, sillä voi aknearpia saada poistettua. Suomessakin joku myy happoa kotihoitoon, mutta aika hirveältä vaikuttaa niillä läträys...Ei ole asiaa ihmisten ilmoille ainakaan viikkoon koska naama menee tosi hirveän näköiseksi tyyliin Lordi..


    • ichigo-79

      tätä suola-öljy kuorinta seosta voi käyttää?
      kokeilin jo kerran ja tulee kiva tunne, ei kutise iho niin kuin yleensä.

      • kokeilin

        Olen nyt jatkanut näitä suolaöljykokeiluita monta viikkoa ja tekemäni johtopäätökset ovat seuraavat. :)

        1) Suola yksinään ei riitä, itselläni toimii täsmälleen se suolan ja öljyn yhdistelmä. (Suolan ja puhdistusmaiton yhdistäminen ei ollutkaan hyvä idea... tuli takapakkia)

        2) Mitä pahempi akne/finni, sen pidempi (paikallinen) vaikutusaika. Minimi 2-3 min. Sain tulehtuneet kohdat rauhoittumaan yhdessä yössä, kun annoin vaikuttaa pari tuntia naamalla.

        3) Kannattaa käyttää (ainakin) joka ilta ja kun iho on todella huonona niin myös aamuisin. En ole kuitenkaan hangannut ihoa joka ilta, jottei tule kuorittua liikaa.

        Nämä ovat siis havaintoja siitä, mikä on toiminut hyvin oman ihoni kohdalla. Jotenkin pseudotieteellisesti näitä voisi perustella suolan desinfioivilla ominaisuuksilla. Mystistä tässä hoidossa mielestäni on kuitenkin se, että iho ei ole kuivunut yhtään eikä kutise. Yleensä nämä pakkaset ovat tuhoisia...

        Lääkärituttavani väitti, että iho ei voi "tottua" tähän hoitoon eli tehon pitäisi kestää. Se perustui siihen, miten eri antiseptiset aiheet tuhoavat bakteereita. Ilmeisesti suola tuhoaa ne jotenkin osmoottisesti, joten niillä ei ole mahdollisuutta kehittää mitään resistantteja kantoja kuten ilmeisesti joidenkin aknetuotteiden kanssa käy silloin, kun teho yhtäkkiä lässähtää.

        Nyt ihoni on tosi hyvässä kunnossa ja toivon ja rukoilen, että tämä kestää!!


      • Disa
        kokeilin kirjoitti:

        Olen nyt jatkanut näitä suolaöljykokeiluita monta viikkoa ja tekemäni johtopäätökset ovat seuraavat. :)

        1) Suola yksinään ei riitä, itselläni toimii täsmälleen se suolan ja öljyn yhdistelmä. (Suolan ja puhdistusmaiton yhdistäminen ei ollutkaan hyvä idea... tuli takapakkia)

        2) Mitä pahempi akne/finni, sen pidempi (paikallinen) vaikutusaika. Minimi 2-3 min. Sain tulehtuneet kohdat rauhoittumaan yhdessä yössä, kun annoin vaikuttaa pari tuntia naamalla.

        3) Kannattaa käyttää (ainakin) joka ilta ja kun iho on todella huonona niin myös aamuisin. En ole kuitenkaan hangannut ihoa joka ilta, jottei tule kuorittua liikaa.

        Nämä ovat siis havaintoja siitä, mikä on toiminut hyvin oman ihoni kohdalla. Jotenkin pseudotieteellisesti näitä voisi perustella suolan desinfioivilla ominaisuuksilla. Mystistä tässä hoidossa mielestäni on kuitenkin se, että iho ei ole kuivunut yhtään eikä kutise. Yleensä nämä pakkaset ovat tuhoisia...

        Lääkärituttavani väitti, että iho ei voi "tottua" tähän hoitoon eli tehon pitäisi kestää. Se perustui siihen, miten eri antiseptiset aiheet tuhoavat bakteereita. Ilmeisesti suola tuhoaa ne jotenkin osmoottisesti, joten niillä ei ole mahdollisuutta kehittää mitään resistantteja kantoja kuten ilmeisesti joidenkin aknetuotteiden kanssa käy silloin, kun teho yhtäkkiä lässähtää.

        Nyt ihoni on tosi hyvässä kunnossa ja toivon ja rukoilen, että tämä kestää!!

        Lopettakaa nyt herranjestas toi omien sörsseleitten kokeilu. Orgon-suola sisältää mineraaleja aivan kuten kuolleen meren tuotteet, eikä sitä kuulu sekoittaa mihinkään hoitojen yhteydessä, eikä todellakaan rasvoittaa ihoa millään tavalla - ei suolan kanssa eikä hoidon jälkeen...Olkaa yhteydessä iholääkäriin/kosmetologiin niin saatte kunnon ohjeistukset siihen miten juuri TEIDÄN ihoanne tulee hoitaa. Kaikki menetelmät ei sovi kaikille! Ottakaa nyt neuvosta vaari ja lopettakaa tällaiset kokeilut, ja ottakaa selvää faktoista.
        Huom-mitään loanheittoa en tästä viestistä kuuntele...


      • Jerssi
        Disa kirjoitti:

        Lopettakaa nyt herranjestas toi omien sörsseleitten kokeilu. Orgon-suola sisältää mineraaleja aivan kuten kuolleen meren tuotteet, eikä sitä kuulu sekoittaa mihinkään hoitojen yhteydessä, eikä todellakaan rasvoittaa ihoa millään tavalla - ei suolan kanssa eikä hoidon jälkeen...Olkaa yhteydessä iholääkäriin/kosmetologiin niin saatte kunnon ohjeistukset siihen miten juuri TEIDÄN ihoanne tulee hoitaa. Kaikki menetelmät ei sovi kaikille! Ottakaa nyt neuvosta vaari ja lopettakaa tällaiset kokeilut, ja ottakaa selvää faktoista.
        Huom-mitään loanheittoa en tästä viestistä kuuntele...

        Mitä häviämistä tässä kokeilussa on? :D

        PELKÄÄTKÖ ETTÄ IHOSI MENEE PILOILLE!!?1 1?1

        Tyhmä paljon töitä tekee, viisas pääsee vähemmällä. Mielummin ensin kokeilen luomu, ja yksinkertaista itsetehtyä halpaa hoitoa, kuin menen heti jonnekkin puoskarin pakeille.

        Sun viestis oli täysin turha.


      • Tiukka täti
        Disa kirjoitti:

        Lopettakaa nyt herranjestas toi omien sörsseleitten kokeilu. Orgon-suola sisältää mineraaleja aivan kuten kuolleen meren tuotteet, eikä sitä kuulu sekoittaa mihinkään hoitojen yhteydessä, eikä todellakaan rasvoittaa ihoa millään tavalla - ei suolan kanssa eikä hoidon jälkeen...Olkaa yhteydessä iholääkäriin/kosmetologiin niin saatte kunnon ohjeistukset siihen miten juuri TEIDÄN ihoanne tulee hoitaa. Kaikki menetelmät ei sovi kaikille! Ottakaa nyt neuvosta vaari ja lopettakaa tällaiset kokeilut, ja ottakaa selvää faktoista.
        Huom-mitään loanheittoa en tästä viestistä kuuntele...

        Imeppä pyllyäs ja mene vameloimaan muualle.


    • enni

      Anoppi kertoi, että heillä lasten vesirokkokutinaa helpotettiin heilläpäin uittamalla lapsia merivedessä. Omat lapseni sairastivat aikaisin keväällä, joten laitoimme merisuolaa reippaasti kylpyveteen. Vaikka nuorempi, 1-vuotias, jolla vesikelloja oli vieri vieressä, ei osaakaan kertoa tuntemuksiaan, niin vaikutus oli ilmeinen. Vesikellot kuivuivat nopeammin, eivätkä tulehtuneet. Kutina helpottui pariksi, kolmeksi tunniksi, jonka jälkeen uusimme hoidon.

    • ferti

      toimiiko toi suola juttu miehillekkin??

      • Suolamies

        Liuota merisuolaa veteen ja levitä liuosta hoidettaville ihoalueille. Anna vaikuttaa iholla esim. yön yli ja pese aamulla pois. Positiivisen muutoksen ihon kunnossa huomaa viimeistään parin viikon kuluessa. Ja mikä parasta, tämä on todella halpa hoitokeino.


      • Suolaasilli
        Suolamies kirjoitti:

        Liuota merisuolaa veteen ja levitä liuosta hoidettaville ihoalueille. Anna vaikuttaa iholla esim. yön yli ja pese aamulla pois. Positiivisen muutoksen ihon kunnossa huomaa viimeistään parin viikon kuluessa. Ja mikä parasta, tämä on todella halpa hoitokeino.

        Aine tuo merisuola. Kannattaa käyttää sitä myös sisäisesti. Eli ruokasuolat roskiin ja merisuola ruuan valmistukseen. Kyllä ne mineraalit alkaa toimia myös sisältäpäin parantaen ihoa ja paljon muutakin. Kestää kyllä pidempään huomata vaikutus. Menee viikoista kuukausiin.


      • Oliivi_
        Suolaasilli kirjoitti:

        Aine tuo merisuola. Kannattaa käyttää sitä myös sisäisesti. Eli ruokasuolat roskiin ja merisuola ruuan valmistukseen. Kyllä ne mineraalit alkaa toimia myös sisältäpäin parantaen ihoa ja paljon muutakin. Kestää kyllä pidempään huomata vaikutus. Menee viikoista kuukausiin.

        Aion kyllä itsekin kokeilla kys. yhdistelmää. Ja siis merisuolalla tunnetusti on erittäin myönteisiä vaikutuksia niin ihon kuin kropan muussakin hoidossa. Merisuolahaudetta käytetään esim. kireiden lihasten hoitoon ja tunnetusti auttaa! Ihmettelen vahvasti jos siitä ei olis myönteisiä vaikutuksia myös iholle, varovainen täytyy kyllä olla koska kaikki aineet ei sovi kaikille. Suosittelen kokeilemaan Herbamedicus sarjan oliviiviöljyvoidetta ja muutenkin sen sarjan tuotteita. ÄLYTTÖMÄN halpoja ja löytyy mm. Honkong tavarataloista :D Katsotaan miten vaikuttaa meitsin naamaan tää hoito mitä suositeltiin oliiviöljyvoide. Tsemppiä muillekin :)


      • Toimiikohan??
        Oliivi_ kirjoitti:

        Aion kyllä itsekin kokeilla kys. yhdistelmää. Ja siis merisuolalla tunnetusti on erittäin myönteisiä vaikutuksia niin ihon kuin kropan muussakin hoidossa. Merisuolahaudetta käytetään esim. kireiden lihasten hoitoon ja tunnetusti auttaa! Ihmettelen vahvasti jos siitä ei olis myönteisiä vaikutuksia myös iholle, varovainen täytyy kyllä olla koska kaikki aineet ei sovi kaikille. Suosittelen kokeilemaan Herbamedicus sarjan oliviiviöljyvoidetta ja muutenkin sen sarjan tuotteita. ÄLYTTÖMÄN halpoja ja löytyy mm. Honkong tavarataloista :D Katsotaan miten vaikuttaa meitsin naamaan tää hoito mitä suositeltiin oliiviöljyvoide. Tsemppiä muillekin :)

        Tällasen ohjeen löysin:

        Sekoita keskenään 1 rkl merisuolaa, 1 rkl oliiviöljyä ja 2 tlk sitruunamehua. Määrät voivat vaihdella, mutta tarkoitus on tehdä seoksesta tarpeeksi juoksevaa. Levitä seos iholle ja anna sen vaikuttaa 10 - 20 minuuttia. Huuhtele lopuksi iho kylmällä vedellä, joka supistaa ihohuokoset.


      • Eps
        Toimiikohan?? kirjoitti:

        Tällasen ohjeen löysin:

        Sekoita keskenään 1 rkl merisuolaa, 1 rkl oliiviöljyä ja 2 tlk sitruunamehua. Määrät voivat vaihdella, mutta tarkoitus on tehdä seoksesta tarpeeksi juoksevaa. Levitä seos iholle ja anna sen vaikuttaa 10 - 20 minuuttia. Huuhtele lopuksi iho kylmällä vedellä, joka supistaa ihohuokoset.

        Mistä löysit tuon ohjeen, onko yhteneväinen aloittajan Method Putkiston kanssa?

        Pitäisikö suolaseoksen jälkeen laittaa vielä ihan normaalisti yövoidetta?

        Taidan olla niin epätoivoinen, että kokeilen :P Käyn ostamassa kaupasta merisuolaa, oliiviöljyä ja sitruunamehua. Kiitos vinkeistä!


      • Oliivi_
        Eps kirjoitti:

        Mistä löysit tuon ohjeen, onko yhteneväinen aloittajan Method Putkiston kanssa?

        Pitäisikö suolaseoksen jälkeen laittaa vielä ihan normaalisti yövoidetta?

        Taidan olla niin epätoivoinen, että kokeilen :P Käyn ostamassa kaupasta merisuolaa, oliiviöljyä ja sitruunamehua. Kiitos vinkeistä!

        Pistin kokeiluun kys. hoitomenetelmän, no naamaa tuntui ainakin kihelmöivän silleen kivasti ehkä hiukan nipistävää tunnetta, kaippa se on hyvä...huomenna nähään onko naama räjähtäny entisestään. Sitä vain ihmettelen, että oliiviöljyy ei saa kunnolla naamasta pois ainakaa vesipesulla, pitääskö pyyhkii naama vielä kasvovedellä vai onko hyväksi että oliiviöljyä jää kasvoihin??? Nyt ainaki iholla sellanen tunne ettei tod. tarvi laittaa mitään kosteusvoidetta tähän, mitenkä te muut ootte toimineet? Onko ollu millaisia vaikutuksia?


      • viiriäinen
        Oliivi_ kirjoitti:

        Pistin kokeiluun kys. hoitomenetelmän, no naamaa tuntui ainakin kihelmöivän silleen kivasti ehkä hiukan nipistävää tunnetta, kaippa se on hyvä...huomenna nähään onko naama räjähtäny entisestään. Sitä vain ihmettelen, että oliiviöljyy ei saa kunnolla naamasta pois ainakaa vesipesulla, pitääskö pyyhkii naama vielä kasvovedellä vai onko hyväksi että oliiviöljyä jää kasvoihin??? Nyt ainaki iholla sellanen tunne ettei tod. tarvi laittaa mitään kosteusvoidetta tähän, mitenkä te muut ootte toimineet? Onko ollu millaisia vaikutuksia?

        Oi vitsi. Täähän auttaa! Mulla on todella pintakuiva iho ja tällä hetkellä pari kuukautta ollu todellinen tulehduskierre päällä. Oliiviöljy on kosteuttanu ihanasti ja suola kuivattanu tulehtuneita näppyjä. Tällä hetkellä iho alkaa taas hiljalleen olemaan siedettävä. :D Viikkohan tätä kuuria on vasta kestäny, että saa nähä miten jatkossa käy.

        Itse käytän välillä kasvovettä ja välillä en. Kosteusvoiteen laitan kuitenki aina, koska sen verran kuiva iho, ettei tuo pelkkä oliiviöljykään tunnu riittävän. Varmaan kannattaa tehdä niin, kuin parhaimmalta tuntuu itselleen.

        Olin aivan kauhuissani, kun laitoin mönjät naamaan ensimmäisen kerran aamulla. Koska olen erittäin rasvoittuvan ihon stressaantunut omistaja, ajattelin että se nyt ainakin on aivan vikatikki ja naama kiiltää niin, että huhheijaa sentään. Mutta mutta. En vieläkään tiedä miten ihmeessä tämä voi olla mahdollista, mutta iho rasvottui päivän aikana paljon vähemmän. Eikä hilseilly. U-pe-aa.


      • ööps
        viiriäinen kirjoitti:

        Oi vitsi. Täähän auttaa! Mulla on todella pintakuiva iho ja tällä hetkellä pari kuukautta ollu todellinen tulehduskierre päällä. Oliiviöljy on kosteuttanu ihanasti ja suola kuivattanu tulehtuneita näppyjä. Tällä hetkellä iho alkaa taas hiljalleen olemaan siedettävä. :D Viikkohan tätä kuuria on vasta kestäny, että saa nähä miten jatkossa käy.

        Itse käytän välillä kasvovettä ja välillä en. Kosteusvoiteen laitan kuitenki aina, koska sen verran kuiva iho, ettei tuo pelkkä oliiviöljykään tunnu riittävän. Varmaan kannattaa tehdä niin, kuin parhaimmalta tuntuu itselleen.

        Olin aivan kauhuissani, kun laitoin mönjät naamaan ensimmäisen kerran aamulla. Koska olen erittäin rasvoittuvan ihon stressaantunut omistaja, ajattelin että se nyt ainakin on aivan vikatikki ja naama kiiltää niin, että huhheijaa sentään. Mutta mutta. En vieläkään tiedä miten ihmeessä tämä voi olla mahdollista, mutta iho rasvottui päivän aikana paljon vähemmän. Eikä hilseilly. U-pe-aa.

        Mitä sekotussuhdetta olette käyttäneet öljyyn/suolaan? Lisäättekö sitruunamehuakin? Ja kuinka kauan pitäisi antaa vaikuttaa..


      • nimimerk
        viiriäinen kirjoitti:

        Oi vitsi. Täähän auttaa! Mulla on todella pintakuiva iho ja tällä hetkellä pari kuukautta ollu todellinen tulehduskierre päällä. Oliiviöljy on kosteuttanu ihanasti ja suola kuivattanu tulehtuneita näppyjä. Tällä hetkellä iho alkaa taas hiljalleen olemaan siedettävä. :D Viikkohan tätä kuuria on vasta kestäny, että saa nähä miten jatkossa käy.

        Itse käytän välillä kasvovettä ja välillä en. Kosteusvoiteen laitan kuitenki aina, koska sen verran kuiva iho, ettei tuo pelkkä oliiviöljykään tunnu riittävän. Varmaan kannattaa tehdä niin, kuin parhaimmalta tuntuu itselleen.

        Olin aivan kauhuissani, kun laitoin mönjät naamaan ensimmäisen kerran aamulla. Koska olen erittäin rasvoittuvan ihon stressaantunut omistaja, ajattelin että se nyt ainakin on aivan vikatikki ja naama kiiltää niin, että huhheijaa sentään. Mutta mutta. En vieläkään tiedä miten ihmeessä tämä voi olla mahdollista, mutta iho rasvottui päivän aikana paljon vähemmän. Eikä hilseilly. U-pe-aa.

        "Koska olen erittäin rasvoittuvan ihon stressaantunut omistaja, ajattelin että se nyt ainakin on aivan vikatikki ja naama kiiltää niin, että huhheijaa sentään. Mutta mutta. En vieläkään tiedä miten ihmeessä tämä voi olla mahdollista, mutta iho rasvottui päivän aikana paljon vähemmän."

        itse olen kuullut, että oman ihon rasvoittuvuus nimenomaan vähenee / talineritys vähenee, kun iho saa kosteutta ulkoisesti. jos käyttää kuivattavia tuotteita, iho puolustautuu entistä tehokkaammin eli rasvoittuu (se on ihon tehvävä kuitenkin), mutta jos sille antaa kosteutusta ulkoisesti, sen ei tarvitse itse tehdä sitä rasvoittumistyötä niin tehokkaasti.

        huonosti selitetty, mutta ehkä ymmärrätte.


    • Seka-ihoHyi

      Aion siis kokeilla, ja minullahan on erittäin yleinen seka-iho, elikkäs kuiva poskista, rasvainen T-alueelta. Ilmoittelen tasaisin väli-ajoin tänne sitten että miten toimii ^_^

    • ????

      Sotkettu suolaa, oliiviöljyä ja sitruunamehua. Mutta miten ihmeessä merisuolan saa sekoittumaan noihin muihin aineisiin?? Käytän karkeaa merisuolaa, sillä hienossa merisuolassa näytti olevan lisänä paakkuuntumisen estoainetta. Ilman lisäaineita parempi, eikö? Olen murskannut merisuolaa huhmareessa, mutta silti se pirulainen kiteytyy eikä halua asettua hienoon olomuotoon.

      • on apua

        Toi karkea suola voipi olla vaikeaa käyttää? Ainut tapa taitaa olla murskata suola. Itse käytä Himalajan kristallisuolaa, koska siinä ei ole mitään säilöntäaineita eikä paakkuntumisenestoaineita. Suolaa on sekä karkeana että hienona. Mulla on hienoa suolaa käytössä. Suolaa saa esim luontaistuotekaupoista. Iso pakkaus joka on riittoisa. Olikohan jotain kahdeksan egeä. Mutta kestää pitkään vaikka käytän sitä muutenkin. Itse sekoitan suolan kämmenellä mietoon puhdistusmaitoon (Erisaniin tällä hetkellä).


      • nimimerk

        itse murskasin karkean merisuolan magic bulletilla, mutta varmaan joku vastaava terällinen laite pilkkoo sen myös hienoksi? itselläni ainakin toimi hyvin, ja suolasta sai todella hienoa magic bulletilla. tosin en usko kenenkään hankkivan sitä vain tämän takia, mutta mainitsinpa vaan. :D


      • uidy5s
        nimimerk kirjoitti:

        itse murskasin karkean merisuolan magic bulletilla, mutta varmaan joku vastaava terällinen laite pilkkoo sen myös hienoksi? itselläni ainakin toimi hyvin, ja suolasta sai todella hienoa magic bulletilla. tosin en usko kenenkään hankkivan sitä vain tämän takia, mutta mainitsinpa vaan. :D

        Itsellä toimi aikoinaan suola/vesiliuos kasvolävistyksen hoitoon! Ensimmäisenä vuotena lävistyksellä oli tapana ajoittain tulehtua ja kun pari päivää valeli tällä liuoksella tulehdus loppui.Lävistäjä neuvoi kikan. Taidanpa todella kokeilla nykyiseen tulehtuneeseen akneihooni:)Jos vaikka olisi yhtä hyvä teho.


      • ^Oliivi
        uidy5s kirjoitti:

        Itsellä toimi aikoinaan suola/vesiliuos kasvolävistyksen hoitoon! Ensimmäisenä vuotena lävistyksellä oli tapana ajoittain tulehtua ja kun pari päivää valeli tällä liuoksella tulehdus loppui.Lävistäjä neuvoi kikan. Taidanpa todella kokeilla nykyiseen tulehtuneeseen akneihooni:)Jos vaikka olisi yhtä hyvä teho.

        Tämä oikeesti toimii, oon nyt kuukauden verran suunnilleen käyttäny tätä hoitoo lähestulkoon joka pv! Naamassa on jäljellä toki viel finnejä ja arvet on tallella :/. No aikaahan tämä paraneminen ottaa mutta suosittelen oikeesti kokeileen tätä hoitoo. En sitten tiedä vaikuttaako mulla ihon paranemiseen pelkästää tämä suolahoito vaiko auttaako asiaan uudestaan aloittamani e-pilleritkin(uskoisin niin). Mun aknen alunperin aiheuttikin e-pillerien lopetus ja siks vähän harmittaakin kun menin paniikissa aloittaa pillerit uudestaan, paska homma vaan jos pillerit on ainoo pelastus...lapsiaki ois kiva joskus hankkia ja sen myötä pillerit pois, kauhulla odotan sitä päivää ku pitää pilsut lopettaa!! Mutta tosiaan suolahoidosta vielä, kylpy/sauna on myös loistava keino tehostaa vaikutusta..iho on ku vauvanpylly sen jälkeen! Kiitos ketjun aloittajalle vinkistä. :)


      • luomunen
        ^Oliivi kirjoitti:

        Tämä oikeesti toimii, oon nyt kuukauden verran suunnilleen käyttäny tätä hoitoo lähestulkoon joka pv! Naamassa on jäljellä toki viel finnejä ja arvet on tallella :/. No aikaahan tämä paraneminen ottaa mutta suosittelen oikeesti kokeileen tätä hoitoo. En sitten tiedä vaikuttaako mulla ihon paranemiseen pelkästää tämä suolahoito vaiko auttaako asiaan uudestaan aloittamani e-pilleritkin(uskoisin niin). Mun aknen alunperin aiheuttikin e-pillerien lopetus ja siks vähän harmittaakin kun menin paniikissa aloittaa pillerit uudestaan, paska homma vaan jos pillerit on ainoo pelastus...lapsiaki ois kiva joskus hankkia ja sen myötä pillerit pois, kauhulla odotan sitä päivää ku pitää pilsut lopettaa!! Mutta tosiaan suolahoidosta vielä, kylpy/sauna on myös loistava keino tehostaa vaikutusta..iho on ku vauvanpylly sen jälkeen! Kiitos ketjun aloittajalle vinkistä. :)

        Olen myös huomannut todella hyviä tuloksia mineraalisuolan käytöstä. Ihoni on aina ollut tosi rasvainen ja kalpean harmaa, ja siinä on silloin tällöin ollut finnejä. Päätin lopettaa liiallisen meikin käytön, ja nykyään käytän arkisin vain vähän peitepuikkoa, poskipunaa ja ripsiväriä. Nekin ovat luonnonkosmetiikkaa, mikä näyttää olevan erittäin hyväksi ainakin omalle iholleni. Pesen aamuin illoin kasvot mineraalisuolalla ja sekoitan siihen joukkoon hiukan vettä ja luontaistuotekaupasta ostamaani olive-pesuainetta, mikä on todella kevyttä ja ihanan tuntuista. Sitten rasvaan ihoni aidolla 100% kookosöljyllä, mitä olen myös ostanut luontaistuotekaupasta. Sitä ei tietysti voi päiväsaikaan laittaa kuin ihan vähän, koska muuten naama jää rasvaiseksi. Mutta ainakin itselläni tulokset ovat olleen erittäin hyvät, ja ihon oma värikin on heleytynyt. Jos satunnaisesti kuitenkin joku finni sattuu tulemaan, laitan siihen sitruunaa, niin kyllä on tehonnut nopeasti. Käsivarsissakin mulla oli ennen todella paljon inhottavaa, rumaa ihottumanäppylää, jotka välillä tulehtuivat pahasti ja sain aina häpeillä käsiäni. Aloin hieroa käsivarsiin sitruunaa joka päivä, lisäksi kuorin välillä mineraalisuolalla ja rasvasin kookosöljyllä silloin tällöin. Rumat märkäpäiset näpyt ovat hävinneet, vain pieniä merkkejä ihottumasta on enää jäljellä.


      • kylpy
        luomunen kirjoitti:

        Olen myös huomannut todella hyviä tuloksia mineraalisuolan käytöstä. Ihoni on aina ollut tosi rasvainen ja kalpean harmaa, ja siinä on silloin tällöin ollut finnejä. Päätin lopettaa liiallisen meikin käytön, ja nykyään käytän arkisin vain vähän peitepuikkoa, poskipunaa ja ripsiväriä. Nekin ovat luonnonkosmetiikkaa, mikä näyttää olevan erittäin hyväksi ainakin omalle iholleni. Pesen aamuin illoin kasvot mineraalisuolalla ja sekoitan siihen joukkoon hiukan vettä ja luontaistuotekaupasta ostamaani olive-pesuainetta, mikä on todella kevyttä ja ihanan tuntuista. Sitten rasvaan ihoni aidolla 100% kookosöljyllä, mitä olen myös ostanut luontaistuotekaupasta. Sitä ei tietysti voi päiväsaikaan laittaa kuin ihan vähän, koska muuten naama jää rasvaiseksi. Mutta ainakin itselläni tulokset ovat olleen erittäin hyvät, ja ihon oma värikin on heleytynyt. Jos satunnaisesti kuitenkin joku finni sattuu tulemaan, laitan siihen sitruunaa, niin kyllä on tehonnut nopeasti. Käsivarsissakin mulla oli ennen todella paljon inhottavaa, rumaa ihottumanäppylää, jotka välillä tulehtuivat pahasti ja sain aina häpeillä käsiäni. Aloin hieroa käsivarsiin sitruunaa joka päivä, lisäksi kuorin välillä mineraalisuolalla ja rasvasin kookosöljyllä silloin tällöin. Rumat märkäpäiset näpyt ovat hävinneet, vain pieniä merkkejä ihottumasta on enää jäljellä.

        Käykääpäs täällä :
        http://www.mtv3.fi/helmi/kauneus/artikkeli.shtml/899450?kauneus-kauneuden_tahden-ihonhoito

        Itse kokeilen parhaillaan Ahavan mineraalikylpysuolaa, toinen päivä menossa. Olen jättänyt kosteusvoiteen pois (ehkä virhe, koska iho tuntuu pikkuisen kuivalta - näyttämättä siltä) mutta pesen edelleen iltaisin puhdistuaineella ennen suolaa. Pikkuisen kylpysuolaa käsiin, sulaa todella nopeasti ja levittelen sen sitten kasvoihin. Ensimmäisellä kerralla kirveli kyllä. Olenkin ajatellut, että jatkaisin suolan kanssa, mutta käyttäen sitä vain iltaisin - tai tarvittaessa muun ihonhoidon ohessa. Käytän puhdistusaineena, silmänympärysvoiteena ja kosteusvoiteena apteekin Favora- sarjaa.

        Olen huomannut pienen eron mm. ihon värissä. Saa nähdä, miten jatkossa. Ihollani on pikkuisen epäpuhtautta, ei paljon - vain sen verran, että minua häiritsee. En haluaisi käyttää meikkiä enää, haluaisin vain laittaa uva ja uvb-suojalla varustetun kosteusvoiteen päiväksi, silmänympärysvoidetta ja huulirasvaa.

        Käykää katsomassa linkki jonka laitoin!


      • kolmet konstit
        kylpy kirjoitti:

        Käykääpäs täällä :
        http://www.mtv3.fi/helmi/kauneus/artikkeli.shtml/899450?kauneus-kauneuden_tahden-ihonhoito

        Itse kokeilen parhaillaan Ahavan mineraalikylpysuolaa, toinen päivä menossa. Olen jättänyt kosteusvoiteen pois (ehkä virhe, koska iho tuntuu pikkuisen kuivalta - näyttämättä siltä) mutta pesen edelleen iltaisin puhdistuaineella ennen suolaa. Pikkuisen kylpysuolaa käsiin, sulaa todella nopeasti ja levittelen sen sitten kasvoihin. Ensimmäisellä kerralla kirveli kyllä. Olenkin ajatellut, että jatkaisin suolan kanssa, mutta käyttäen sitä vain iltaisin - tai tarvittaessa muun ihonhoidon ohessa. Käytän puhdistusaineena, silmänympärysvoiteena ja kosteusvoiteena apteekin Favora- sarjaa.

        Olen huomannut pienen eron mm. ihon värissä. Saa nähdä, miten jatkossa. Ihollani on pikkuisen epäpuhtautta, ei paljon - vain sen verran, että minua häiritsee. En haluaisi käyttää meikkiä enää, haluaisin vain laittaa uva ja uvb-suojalla varustetun kosteusvoiteen päiväksi, silmänympärysvoidetta ja huulirasvaa.

        Käykää katsomassa linkki jonka laitoin!

        Suolahoitoa koko keholle voi kokeilla myös hoitolassa.
        On olemassa valmiita tuotteita jotka sisältävät suolaa.
        Ei tarvitse itse sekoitella

        www.kolmenkonstin.suntuubi.com


      • TEINITUSKAA
        kolmet konstit kirjoitti:

        Suolahoitoa koko keholle voi kokeilla myös hoitolassa.
        On olemassa valmiita tuotteita jotka sisältävät suolaa.
        Ei tarvitse itse sekoitella

        www.kolmenkonstin.suntuubi.com

        Googletinpa sanan akne ja löysin tämän ketjun. En ihan joka juttua lukenut läpi, mutta muistuupa mieleeni.

        Olin joskus 70-luvun alussa ns. missikiertueella ja siellä eräs osallistuja kertoi puhdistavansa ihonsa aina sokerin ja oliviiöljyn seoksella. Minäkin teen sitä joskus vieläkin.

        Nyt itse hoitoalalla olevana tiedän varmasti, että monet haavat huuhdellaan suolaliuksella (natriumkloridi) koska se auttaa haavaa paranemaan ja puhdistumaan.

        Suolahuoneet kylpylöissä on todettu tehokkasti.

        Joten ihan järjellä ajatelleen uskon, että suola neitsytöljy (voinee olla myös neitsyt-luomu-rypsiäkin?) toimii hyvin tulehduksien hoidossa.

        Heti huomenna kehoitan "iltatähteäni" kokeilemaan.


      • kylpy
        TEINITUSKAA kirjoitti:

        Googletinpa sanan akne ja löysin tämän ketjun. En ihan joka juttua lukenut läpi, mutta muistuupa mieleeni.

        Olin joskus 70-luvun alussa ns. missikiertueella ja siellä eräs osallistuja kertoi puhdistavansa ihonsa aina sokerin ja oliviiöljyn seoksella. Minäkin teen sitä joskus vieläkin.

        Nyt itse hoitoalalla olevana tiedän varmasti, että monet haavat huuhdellaan suolaliuksella (natriumkloridi) koska se auttaa haavaa paranemaan ja puhdistumaan.

        Suolahuoneet kylpylöissä on todettu tehokkasti.

        Joten ihan järjellä ajatelleen uskon, että suola neitsytöljy (voinee olla myös neitsyt-luomu-rypsiäkin?) toimii hyvin tulehduksien hoidossa.

        Heti huomenna kehoitan "iltatähteäni" kokeilemaan.

        Hei, kirjoittelin aikaisemminkin tähän ketjuun kylpysuolasta ja laitoin linkin MTV3:n Helmen sivuille. Nyt jatkan..

        Käytin viikon verran suolaa iholla, ja vaikka finnit paranivatkin, niistä jäi ISOT arvet, koska suola rikkoi aina (vaikka levitin sitä varovasti!!) ihon pinnan finnin kohdalta - seurauksena arpia. Nyt minulla on ylähuulen reunalla ja toisessa kulmakarvassa kivat arvet. Ennen en ole saanut arpia finneistä, eikä näissä finneissä ollut mitään erikoista verrattuna edellisiin finneihin... Joten varovaisuutta.

        olen palannut takaisin normaaliin ihonhoitoon ja iho on parantanut huomattavasti..


      • acnemotors
        kylpy kirjoitti:

        Hei, kirjoittelin aikaisemminkin tähän ketjuun kylpysuolasta ja laitoin linkin MTV3:n Helmen sivuille. Nyt jatkan..

        Käytin viikon verran suolaa iholla, ja vaikka finnit paranivatkin, niistä jäi ISOT arvet, koska suola rikkoi aina (vaikka levitin sitä varovasti!!) ihon pinnan finnin kohdalta - seurauksena arpia. Nyt minulla on ylähuulen reunalla ja toisessa kulmakarvassa kivat arvet. Ennen en ole saanut arpia finneistä, eikä näissä finneissä ollut mitään erikoista verrattuna edellisiin finneihin... Joten varovaisuutta.

        olen palannut takaisin normaaliin ihonhoitoon ja iho on parantanut huomattavasti..

        Hei,

        Innostuin kokeilemaan myös suolan ja oliiviöljyn sekoitetta kasvojen hoidossa.

        Olen aiemmin kärsinyt pahasta aknesta ja avuksi siihen löysin Diane Nova- pillerit. Pillereitä tuli syötyä yli kymmenen vuotta, ja lopetin ne noin puoli vuotta sitten. Naama alkoi taas pikku hiljaa osoittaa rasvoittumisen merkkejä. Ei kuitenkaan niin pahasti kuin teininä.

        Pari päivää ihoni tuntui paremmalta käytettyäni suola/oliiviöljyä ihon hoidossa. Käytin luononsuolaa. Mutta hyvin pian tämän jälkeen huomasin että ihoni tuli kipeäksi ja kutisevaksi, eli hyvinki ärtyneeksi tästä menetelmästä. Tällä hetkellä naamani alkaa muistuttaa surullisesti minua teinivuosien takaisesta ongelmastani, aknesta.

        Kävin tänään lääkärillä, joka määräsin minulle Epiduo- rasvaa. Aloitan sen kokeilun illalla. Hienoa, että jolleikkin tämä tehoaa. Itse olen kyllä pettynyt kokeiluun. Varsinkin kun odotukset olivat liiankin suuret.


      • Toinen suolamies
        acnemotors kirjoitti:

        Hei,

        Innostuin kokeilemaan myös suolan ja oliiviöljyn sekoitetta kasvojen hoidossa.

        Olen aiemmin kärsinyt pahasta aknesta ja avuksi siihen löysin Diane Nova- pillerit. Pillereitä tuli syötyä yli kymmenen vuotta, ja lopetin ne noin puoli vuotta sitten. Naama alkoi taas pikku hiljaa osoittaa rasvoittumisen merkkejä. Ei kuitenkaan niin pahasti kuin teininä.

        Pari päivää ihoni tuntui paremmalta käytettyäni suola/oliiviöljyä ihon hoidossa. Käytin luononsuolaa. Mutta hyvin pian tämän jälkeen huomasin että ihoni tuli kipeäksi ja kutisevaksi, eli hyvinki ärtyneeksi tästä menetelmästä. Tällä hetkellä naamani alkaa muistuttaa surullisesti minua teinivuosien takaisesta ongelmastani, aknesta.

        Kävin tänään lääkärillä, joka määräsin minulle Epiduo- rasvaa. Aloitan sen kokeilun illalla. Hienoa, että jolleikkin tämä tehoaa. Itse olen kyllä pettynyt kokeiluun. Varsinkin kun odotukset olivat liiankin suuret.

        Suolamies kirjoitti:
        "Liuota merisuolaa veteen ja levitä liuosta hoidettaville ihoalueille. Anna vaikuttaa iholla esim. yön yli ja pese aamulla pois. Positiivisen muutoksen ihon kunnossa huomaa viimeistään parin viikon kuluessa. Ja mikä parasta, tämä on todella halpa hoitokeino."

        Tällä tavalla minäkin lähdin itsekseni kokeilemaan, vailla mitään ennakkotietoja, ihan itsekseni. Syy tähän kiinnostukseen oli poskiontelon tulehduskierre, joka tuli antibioottikuurien jälkeen uudelleen ja uudelleen, kunnes... Kokeilin ns. sarvikuonoa (apteekista, muoviastia) jolla huuhtelin miedolla merisuolaliuksella nenäontelot. Auttoi parissa päivässä ja siihen loppui se kierre!

        Näin se meni: 0,7 litran pulloon laitoin 0,5 litraa vettä ja n. 2 rkl merisuolaa. Ajatuksena, että olisi jotakin 5-7% suolaisuus. Ensin normaali kevyt pesu pelkällä vedellä ja sitten suolavedellä. Pesulappua tai vanutyynyä voi käyttää, mutta ei hangaten, vaan kevyesti painellen. Suolavesi saa jäädä iholle kuivumaan. Kuivuva suola iholla tuntuu imaisevan huokosista tavaraa ja samalla korkeampi suolapitoisuus estää bakteerien yms. elämää. Tunnin päästä tai myöhemmin voi huuhtaista pois ja sitten hyvin kevyesti jotakin kosteuttavaa. Yöksikin olen jättänyt suolan iholle, mutta silloin kuiva suola voi vaurioittaa ihon pintaa. Suola tuntuu auttavan myös silloin, kun iskee allerginen reaktio.
        Mukavinta asiassa; ei maksa kuin ehkä 0,05 € kerta.


    • kiinostunut hoidosta

      mitä sitruuna mehua laitoitte? itse puristettua?

    • tietämätön

      voiko mahdollisesti ruokaöljyä käyttää kuorintaan? :DD

    • Herkkäihoinen

      Minulla on herkkä iho ja lievä akne. Kokeilin tätä suolahoitoa ja liuotin veteen hieman merisuolaa, jonka jälkeen painelin sitä vanulapulla kasvoille. Naamani alkoi kuitenkin punoittaa pahasti jo minuutin kuluttua. Huuhtelin ihon kylmällä vedellä ja laitoin kosteusvoidetta. Meni ehkä kymmenisen minuuttia että punoitus häipyi. Onko muilla käynyt samoin? Vai oliko suolaliuos liian tujua herkälle iholleni? En uskalla pitää liuosta kasvoillani pidempään, sillä pelkään että se ärsyttää ihoani.

      Kuinka oma ihonne on siis reagoinut tähän? Haluaisin mieluusti kuulla vastauksia! :)

    • Huhhuhhuh

      Sekopäät tekee omii koktaileita, ei silleen kannattais ihotautilääkärille mennä? Tai kosmetologille edes...

    • ei aina mee noin..

      Mä ainaki ajattelin kokeilla, enkä mielestäni ole ihan hirveen flipannu.. Olen käynyt kalliilla ihotautilääkärillä, johon on mennyt pätää varmaan 1000e ihan lyhyen ajan sisällä. Se muija ei oo mun mielestä koskaan edes vilkassu mun ihoa, lätkäs vaan roa kuurin käteen ja käski tulee aina vähän väliä visiitille.. roasta oli vain haittaa... en usko menettäväni mitään jos kokeilen tota suolajuttuu.

    • Eliiiina

      Hemmottelen itseäni kerran viikossa laittamalla kasvoille jääkaappikylmän tahnan, turkkilaista luomujugurttia ripaus aamullista kahvisakkaa suodatinpussista (jos sattuu unohtuneen kahvinkeittimeen) sitruunamehua olliviöljyä hienojakoista merisuolaa. Pyyhin pois lämpimään veteen kostutetulla froteisella kasvopyyhkeellä ja iho tuntuu ja näyttää uskomattoman upealta !

    • suolaisaa

      Dead sea salttia vaan naamaan

    • Annif

      Disa, niin eli kemialliset sörssöt naamalle vaan eikä luonnonmukaisia menetelmiä sovi edes kokeilla? Mulla on ollut erilaisia iho-ongelmia jo 7 vuotta, mikään ei auta; ei reseptittömät tavarat eikä reseptilliset.

      Nyt kokeilen oliiviöljy-suola-sitruunanaamioita vaihteeksi, ennen kuin ihoni on lopullisesti tuhoutunut, kiitos tehdastuotettujen paskamössöjen.

      Nämä hoidot ovat halpoja ja ekologisia, ja useimmilla ne toimivat. Eivät kaikilla - sinua lainaten - kuten eivät kaikilla toimi ne tehdasmössöt.

    • cruzial

      ite käytin ihan perus oliiviöljyä ja merisuolaa myllystä. eikä niitä tarvii paljoa, oliiviöljyä kuitenkin enemmän ja ihan pari kierrosta suolaa myllystä. iho kiittiää. toimii jaloille, käsille, kasvoille. ihanan pehmee iho

    • ei kiitti

      Mä saan kaikista öljyistä ja myös suolasta isoja paiseita. Kokeiltu on ja riittävän pitkään, iho meni ihan kauheaan kuntoon. Ei sovi öljypuhdistukset mulle. Sen sijaan Inkuton musta saippua, jossa on kookosöljyä ja poltettua kaakopuun kuorta kyllä sopii eikä kuivata.

    • Yllättynyt!

      Ihanaa. Mä oon nyt kuukauden verran käyttänyt tavallisten naamanpuhdistusaineiden sijaan pelkästään tuota suola-öljy hoitoa joka ilta. Oon antanut vaikuttaa 5-10 minuuttia joskus vähän kauemminkin, sitten vain pesen pois, joskus käyttänyt myös kuorintana suola kiteitä kasvoihin hieromalla samalla kun pesen pois. Olen aina pessyt pois niin että kasvoihin jää hivenen öljyistä pintaa joka saa imeytyä ihoon. Ja mä oon nyt todella positiivisesti yllättynyt!

      Omalla kohdallani tuo toimii! Mulla oli poski pielissä pienen pieniä ihonalaisia finnejä , jotka sai mun kasvot näyttämään hyvin epätasaiselta ja rumaltakin, enkä minkäänlaisilla marketti tököteillä meinannut saada pois. Nyt ne ovat kuin häivähtäneet pois!

      Missään vaiheessa ei ole finnejä ulos puksahtanut (muutamaa pientä lukuun ottamatta) jota ihmettelen myös.

      Mä en voi käsittää miten tämä suola-öljy systeemi voikin toimia näin voimakkaasti. Ja kaikinpuolin kasvoni hehkuvat, joka johtunee varmastikin öljystä jonka on täytynyt antaa kosteutta ja mahdollisesti jotain vitamiineja iholleni. Tuntuu myös että tuo jotenkin pistäisi ihon verenkierronkin liikkeelle.

      Taidan sanoa hyvästit tavallisille kasvojenpuhdistus menetelmille ja ainoastaan suola-öljy hoito jatkoon (:

    • kk222

      Täytyy itsekkin kokeilla tuota suola-öljy seosta :) Itse muistan kyllä matkustusajalta että suolainen merivesi helpotti kyllä kummasti aina akinea ja iho oli aina matkoilla vähemmän huonompi tai ehkä jopa hyvä verrattuna aijempaan, mutta eipä meikäläinen tota osannu yhdistää.... Kiitti vinkeistä! huomenna alkaa mun suola-öljy hoidot :)

    • saltset

      Hienoa, että olemme löytäneet vanhan hyvän tavan hoitaa ihoamme ja kehoamme, ajatelkaa, kuinka hienoa ja helppoa on saada esim. akneiho paranemaan merisuolalla hoitaen, ei tarvi kalliita lääkkeitä, voi kun yhä useampi löytäisi vielä tämän asian, aina on vielä näitä ihmisiä, jotka mollaavat tämän hoitomuodon, mutta sehän johtuu vain siitä, että heillä on kykentä lääke-meikki tms teollisuuteen.
      Eli tsemppiä meille kaikille jotka rakastamme itseämme ja haluamme vain parasta ja luonnonmukaista hoitoa itsellemme.Merisuolaan hurahtanut ja uuden elämän tämän kautta löytänyt nainen.

      • I have experience

        Ei suola auta lähimainkaan kaikkia. Ja öljy ei myöskään. Niillä voi saada myös frankensteinin naaman.


    • Luomunainen

      Muutama viikko sitten vaihdoin kosteusvoiteen jojobaöljyyn. Jojobaöljyä kostealle iholle iltaisin, ei kasvovettä tai muutakaan perään. Toiminut itsellä aivan loistavasti! Talin eritys vähentynyt, naama rasvoittuu paljon vähemmän ja vasta illemmalla. Jojobaöljyä suositellaan mm. akneen ja aknearpien lievittämiseen, ja näin talvella tuntuu kosteuttavan todella hyvin. Pintakuivuus on tiessään. Välillä sipaisen aamusuihkun jälkeen hieman, tarpeeksi vähän että kerkee kunnolla imeytyä ennen meikkaamista.

      Itsellä lähinnä mustapäitä, silloin tällöin tulee pieniä näppyjä naamaan. Apteekin tai marketin tuotteet eivät toimi minulla yhtään, ja heti kun olen näihin öljyihin perehtynyt niin mustapäät ovat vaalentuneet, ihon väri on tasaisempi ja voi muutenkin kaikin puolin paremmin.

      Nyt olen ottanut käyttöön myös risiiniöljy-oliiviöljy puhdistuksen. Googlettakaa OCM tai Oil Cleansing Method. Meikit lähtevät eikä tämän jälkeen välttämättä tarvitse pistää jojobaöljyäkään. Ravitsee ja kosteuttaa ihoa hyvin.

      Ajattelin koittaa nyt tätä suola-oliiviöljy kuorintaa, nyt on ollut Neutrogenan Blackhead Eliminating kuorinta käytössä mutta en tuosta ole mitään ihmeellistä huomannut. Itse en kyllä joka päivä kuorisi ihoa, kerkeekö iho edes uusiutua silloin? Koitan tätä nyt kuitenkin muutaman kerran viikossa, merisuolaakin löytyy kaapista.

      Ajattelin myös seuraavaa seosta, kerta kaikki aineet löytyvät kaapista:
      Merisuola
      Oliiviöljy
      Hunaja
      Käytettyjä kahvinpuruja

      Eiköhän tuo kuori ja ravitse ihoa riittävästi ;)

      Muistakaa että öljyjä on monenlaisia, eikä kaikki sovi kaikille. Kannattaa perehtyä asiaan ja katsoa, mikä sopii omalle iholle parhaiten!

    • kyllästynyttähänXD

      itselläkin on huono iho ja se on ärsyttävää koska vaikka saan peitettyä sen hyvin niin on ahdistavaa pestä meikit illalla ja katsoa peiliin. taidan kokeikka tuota. joskus kokeilin pelkkää suolaa ja vettä mutta öljy taitaa olla järkevämpää. Ei kuivu iho ainakaan silloin. Kiitos vinkistä! :D

    • teppo5

      Käytin tosa yks ilta tätä menetelmää. Laitoin rypsiöljyy vähäse piene kupi pohjal ja iha tavallista suolaa ainaki ruokalusikalline. Laitoin iholle annoin olla 10 min eikä kirvelly tai tullu mitää punotusta? mitä tein vääri

    • Adam22

      Lukekaapa uudelleen kaikkien kokemukset, näköjään jotain hyötyä
      saaneet vain muutamat ja nekin varmaan tän ketjun aloittajia,typeriä vouhottajia.
      Ei suolasta oikeasti ole mitään apua vakamielisessä aknenhoidossa,
      se vaan kuivattaa ja tuhoaa kollageenin muodostusta joten iho voi vaurioitua
      pysyvästi.

    • aknelapsi

      jos laitan öljysuola sekokkseen sitruunaa niin riittääkö sitruunamehu vai pitääkö ostaa oikeita sitruunoita???

      • yoloswagzxcvbnm

        OIKEE SITRUUNA! AKNELAPSI..


    • surusilmä

      Kyllä se suola vaan toimii, se poistaa tulehdusta ja punoitusta, kun vaikutusaika on tarpeeksi pitkä.
      Minä käytän Meinebase mineraalisuolaa veden kanssa, se hajoaa eikä siis riko ihoani.
      Minulla on nenässä mustapäitä, jotka välillä tulehtuu ja tulee tosi kipeitä punaisia paiseita.
      Suolahoito auttaa...
      Tämä kaikki sai alkunsa, kun lopetin e-pillerit ja sain tämän aknen, joka vaan paheni....
      Piti aloittaa uudestaan pillerit.
      Aknemömmöt eivät sovi minulle koska minulla on tosi herkkä ja atooppinen iho, sain muutamista aknevoiteista rajun allergiareaktion.

      Kysyisinkin, onko täällä muita joilla on hormonaalinen aikuisiän akne? Miten uskaltaisin taas lopettaa pillerit, olisi kiva niitä lapsiakin hommata...?
      Yhden tetralysal antibioottikuurin olen synyt, kyllähän se auttoi mutta palasi takaisin noin puolen vuoden päästä...

    • biibadaaba

      Siis rypsiöljyy? Mä laitoin RUOKAÖLJYÄ.... mites se sitte vaikuttaaaa...?

      • faccia di oliva

        Tämä on aika vanha viesti, mutta haluan vain sanoa, että käytettävän öljyn pitäisi olla OLIIVIöljyä koska sillä on sen verran suuret molekyylit, etteivät ne tuki ihohuokosia. Kun taas muissa öljyissä, esim. rypsiöljyssä on pienemmän molekyylit, jotka pitkään käytettynä aiheuttaa sitten niitä tukkeumia ihoille. Oliiviöjyllä on myöskin omega 3:nsa ja E-vitamiinin ansiosta ihoa hoitavia ominaisuuksia. Olen myös kuullut, että kookosöljy olisi jotenkin hyvää, en ole itse koittanut enkä tiedä mihin se perustuu.


    • Annodomini

      Minulla on ollut pahapahapaha akne läpi elämän, mitkään poppaskonstit eivät tehonneet, ei mitkään hoitokuurit tai voiteet kunnes söin Roacuttanin. Myrkkyähän se on ja suhteellisen kallis sekä vaatii maksa- ja raskaustestit mutta vei näpyt mennessään eivätkä ole takaisin tulleet parinkaan vuoden jälkeen. Ehkä kaikki eivät tarvitse ihan myrkkyjä näpyistä päästäkseen mutta suosittelen aknen kanssa ihotautilääkäriä ehdottomasti mielummin nyt heti kuin 10v päästä. Mustapäitä jonkin verran on nenässä ja siksi googlettelin suolaa ihonhoidossa ja törmäsin tähän ketjuun. On öljyt ja suolat juuri naamassa, en epäile etteikö toimisi kotikasvohoitoon vallan mainiosti.

    • jatta's diary
    • jattasdiary
    • vinkki

      Helppo keino levittää suolaa kasvoille hankaamatta on ostaa ns. suolasaippua. Saippua kostutetaan vedessä ja pyyhitään kostealla, nihkeäksi väännetyllä kasvo-froteelapulla pintaa. Tämän jälkeen taputellaan kasvopyyhkeellä kasvot kauttaaltaan ja jätetään iholle kuivumaan. Kosteusvoide päälle.

    • Maldon

      Olen ajatellut kokeilla suolaa ihonhoidossa. Olen lukenut, että puhdistamaton merisuola olisi parasta tähän tarkoitukseen. Onko Maldon merisuola puhdistamatonta?

      • l'Atlantique

        Paketissa lukee erikseen onko se puhdistamatonta, mikäli on. Suolat ovat yleensä oletusarvoisesti puhdistettuja. Pakkauksessa lukee siis "raffinoimaton" ja/tai "käsittelemätön" mikäli se on puhdistamatonta. Maldon -suolassa ei lukenut mielestäni raffinoimaton. Jos kotikaupungissasi tai lähistöllä on Stockmannia niin Stockmann herkkukaupassa on ainakin raffinoimatonta merisuolaa myynnissä, nimeltään "Sel marin de l'Atlantique" eli Atlannin merisuolaa. Se on sinisen sävyinen kilon pussi ja hintaa 2,95€ ainakin meillä päin.


      • jattasdiary

    • Suolakokeilija

      Kokeilin tänään ensimmäistä kertaa (kasvoihin, selkään, olkapäille ja rintaan). Oliiviöljyä, hienonnettua merisuolaa, sitruunan mehua, vaikutusaika 15-20 min. Pesu viileällä vedellä. Iho tuntuu jälkeenpäin hyvältä. Aion testata ainakin viikon verran, joka ilta.

      Tunsin pieneksi ongelmaksi sen, että odotusaikana piti olla lähes liikkumatta, ettei oliivi-suolamössö tipu lattialle. Ihanteellista olisi, jos olisi joku oma hoitaja, joka sivelisi tuotteen selkään ja itse voisin makoilla mahallani odotusajan (jolloin tuote pysyisi varmasti paikoillaan), mutta omaa hoitajaa ei valitettavasti ole. :)

      Mietin myös, että pitääkö seos hieroa ihoon (kuorintavoiteen tyylin) vai riittääkö, että tuotteen sivelee ihon pintaan ja jättää vaikuttamaan? Nimittäin tuotetta hieroessa (tai kuoriessa) tuntuu, että mönjää menee hukkaan, kun sitä tippuu iholta pois. Vai pitäisiköhän minun lisätä öljyn määrää..? Mielestäni suhde oli juuri nyt hyvä - massa ei ollut liian löysää eikä liian jänkkiä.

    • Anonyymi

      suola
      Suola jokovartalon hoidoissa, joko tuoreessa tai suola a, huom koskaan ei kosmetologit kysy Kala allergiaa, sisältävät jotain meren elävää, myös suola on merivesi pitoinen.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      64
      4406
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2219
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1734
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1478
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      25
      1411
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1278
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1207
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1126
    9. SOSIALI DEMOKRATIA

      AATE , JOKA ETENEE.
      22
      1076
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1004
    Aihe