MAAILMAN PARAS AUTO

osajaska

Provoilijat näyttävät aktivoituneen. Älkää menkö heidän ketjuihinsa keskustelemaan. Minulle on yksi ja sama, mitä muut ajattelevat autostani. Se on jo kolmas pösö, kahden edellisen mittariin on tullut vähintään 400tkm molempiin ilman suurempia ongelmia.

On yksi hailea vaikka ajaisin TM:n mielestä maailman huonoimmalla autolla, se on minulle ihan hyvä auto, mitä minä siitä perustan, että jonkun muun mielestä se ei ole tehokas, ei tilava, kuluttaa liikaa, ei ole turvallinen ja syttyy palamaan helposti. Se on vain mielipide, minulla kestää ja olen tyytyväinen.

Mitä sitten vaikka huolto on perseestä, minulle se huoltaa autoni, tosin kalliilla tuntihinnalla, ilman suurempi ajanvarauksia. Minulle on aivan sama, vaikka minulla olisi maailman ainoa pösö, se toimii minulla mainiosti. Turha siitä on väitellä, jokaisella on oikeus mielipiteeseen, mutta kaikista mielipiteistä ei tarvitse välittää, siinähän sekoaa pää, katsos kun sitä maailman parasta autoa ei ole vielä tehtykään. Ja sillä huonolla pidolla saa rikki vaikka panssarivaunun.

40

8900

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pösöfani.

      Peugeot on hyvä auto. Monien erimerkkisten uusien autojen omistajana voin osallistua mielipiteeseesi.

    • pakkastako

      tässäkin pösössä?

    • paras

      Niin, mutta kun ne palaa ja samalla sytyttää taloja yms, palamaan .Pelotaa

    • ei paras

      niin yksi parhaista.

      T. Neljä vuotta ja 180 tkm ajo-nautintoa takana ilman vikoja

      • edelleen

        jäätyykö jarrut, kuten jossain pösömallissa?


      • pelle
        edelleen kirjoitti:

        jäätyykö jarrut, kuten jossain pösömallissa?

        Usko nytt hyvä mies ei jäädy Pösön jarrut sen kummenmin kun muissakaan autoissa.


      • jarrut
        edelleen kirjoitti:

        jäätyykö jarrut, kuten jossain pösömallissa?

        enkä ole koskaan kuullutkaan Pösöissä jäätyvän.

        Jäätymisongelmia on lähinnä Tojoissa.


      • Se riippuu
        jarrut kirjoitti:

        enkä ole koskaan kuullutkaan Pösöissä jäätyvän.

        Jäätymisongelmia on lähinnä Tojoissa.

        aikapaljon vanteista eli umpinaiset peltivanteet evät kerää puuterilunta sisäänsä mutta sopivan avonaiset alunvanteet holvaantuvat lumesta joka sulaa sitten jarrujenpäälle.


    • totuus.

      Kun ei paremmata tiedän niin täytyy kehua täyspaskaa.

      • ville

        ..kirjoittaa?


      • Anttivaari

        ....mikääa se sit oliis, se 'paremmata' josta vertailukohdan sais?


    • repola

      Jos minulle riittäisi jokin pienempikin auto (307 sw) ja hintaluokka olisi sama niin voisin harkita... No, eipä niitä kilpailijoita niin hirveästi ole? Lähetäpä oma ehdokkaasi...
      (3 lasta/2aikuista välillä muitakin). Toyota on mielestäni myös hyvä ehdokas. (2 omistaneena).

      • totskit

        oli vuosimallia -90 xsi FX corolla ja myöhemmin -82 carina hätäapu-autona...


      • aeufheuifh
        totskit kirjoitti:

        oli vuosimallia -90 xsi FX corolla ja myöhemmin -82 carina hätäapu-autona...

        homot


    • Kokojaska

      Oli 5 pösöä ja tykkäsin niistä. Olen kuitenkin viime vuonna vaihtanut saksalaiseen ja olen onnellisempi, sillä näillä kilometreillä oli edellisessäkin pösössä ainakin 7 remonttia - aika kalliitakin joukossa.

      Tässä ei ole vielä ollut mitään. Näin se vaan on. Mainittakoon vielä, että kaikki pösöt oli yleensä aikanaan mallisarjojensa huipulta, 205 1.9 Gti, Mi16 (viattomin), 605 3.0V6 jne jne.

      • hyutrwgeruyqh

        kokojaska haista paska


    • auto=saksalainen

      .. ovat kaikki todellista ongelmajätettä. Ne pitäisi jyrsiä kaikki puruiksi ja sirotella purut galaksien väliseen avaruuteen ....

      • ex opelisti

        Laita nyt hyvä mies myöskin opukka ja folkkari tuohon listaasi....


      • bmw
        ex opelisti kirjoitti:

        Laita nyt hyvä mies myöskin opukka ja folkkari tuohon listaasi....

        .. eirityisesti ooppeli ja fortti pitäisi hinata lähimpään mustaan aukkoon ja pudottaa ne sinne. Tunnetusti sieltä ei edes nämä kulkuneuvot pääse normaaleja sunnuntai-autoilijoita häiritsemään.


      • Peugeot 406

        hinaamassa uudenkarheaa VW Passattia Turussa Ohikulkutiellä klo 10.15. Kulkujärjestys oli Peugeot 406-VW Passat-Peugeot 406. Muutama sekunti myöhemmin: Peugeot 406-Peugeot 406-VW Passat. Volkkarikuskia varmasti lohdutti, ettei välimatka edelläajavaan Pösöön kasvanut. Ja meillä kaikilla oli niin ihanaa.


      • hyvä oli ennen

        En ota kantaa nykypösöjen kestävyyteen. Kerron oman pösö-kokemukseni. Ostin uuden 309 GR pösön 1,6 litran koneella. Automaatinkin olisin halunnut, mutta siihen ei ollut varaa, kun maksoi 1989 peräti 16000 markkaa lisää. Myöskään ohjaustehostinta autossa ei ollut.

        Ajoin autolla 10 vuotta ja 270.000 km. Ei siinä mitään poikkeuksellisen isoa korjattavaa ollut. Vuonna 1989 oli kyllä vaihtoehdoista ehdottoman kilpailukykyinen. Kulki hyvin ja oli parempi ajaa kuin nykyinen 2000 vuosimallia oleva Nissan.

        Pösössä oli jotain pientä vikaa, kuten öljynpaineen anturin öljyvuoto ja vanhemmiten joka ainoan stefan öljyvuoto. Mukava se oli aina ajaa ja matkustaa. Koskaan ei pettänyt.

        Ymmärrän hyvin ihmisiä, jotka ostavat Pösön. Ostakaa vaan jatkossakin. Minä arvostan nykyisessä autossani sitä, että siinä ei koskaan ole yhtään mitään vikaa. En kuitenkaan väitä sitä Pösöä paremmaksi. Pösö on hieno ajaa. Nissanilla meinaa hampaista lähteä paikat, kun ajaa töyssyn yli.

        Nautítaan kaikki autoistamme ja ollaan onnellisia.


      • tiiselikin
        hyvä oli ennen kirjoitti:

        En ota kantaa nykypösöjen kestävyyteen. Kerron oman pösö-kokemukseni. Ostin uuden 309 GR pösön 1,6 litran koneella. Automaatinkin olisin halunnut, mutta siihen ei ollut varaa, kun maksoi 1989 peräti 16000 markkaa lisää. Myöskään ohjaustehostinta autossa ei ollut.

        Ajoin autolla 10 vuotta ja 270.000 km. Ei siinä mitään poikkeuksellisen isoa korjattavaa ollut. Vuonna 1989 oli kyllä vaihtoehdoista ehdottoman kilpailukykyinen. Kulki hyvin ja oli parempi ajaa kuin nykyinen 2000 vuosimallia oleva Nissan.

        Pösössä oli jotain pientä vikaa, kuten öljynpaineen anturin öljyvuoto ja vanhemmiten joka ainoan stefan öljyvuoto. Mukava se oli aina ajaa ja matkustaa. Koskaan ei pettänyt.

        Ymmärrän hyvin ihmisiä, jotka ostavat Pösön. Ostakaa vaan jatkossakin. Minä arvostan nykyisessä autossani sitä, että siinä ei koskaan ole yhtään mitään vikaa. En kuitenkaan väitä sitä Pösöä paremmaksi. Pösö on hieno ajaa. Nissanilla meinaa hampaista lähteä paikat, kun ajaa töyssyn yli.

        Nautítaan kaikki autoistamme ja ollaan onnellisia.

        Ajelit sitten 270.000 Talbotilla. Peugeot 309 merkillä myyty auto oli alkuaan Talbot Arizona. Malli on Suomessakin valmistetun Talbot Horizonin seuraaja.

        Että semmoinen "Peugeot"...


      • sori vaan...
        ex opelisti kirjoitti:

        Laita nyt hyvä mies myöskin opukka ja folkkari tuohon listaasi....

        volkkari on yliavostettu paska !


    • Jape

      Yleensä osajaska kirjoittaa asiaa ja tulihan sitä tälläkin kertaa. Helppo sanoa, että olen samaa mieltä hänen kanssaan.

      Provoilijoita sun muita on taas riittämiin ollut tälläkin palstalla.

    • Boxer -04

      Omistan 2 pösöä ja pakkasistakaan ei ole ollut harmia, suosittelen ilomielin pösöä

    • neopösö

      VANHANA OPEL MIEHENÄ USKOIN MINÄKIN JUTTUJA PÖSÖN VIOISTA

      TOSIASIA ON ETTÄ KAIKKI PÖSÖT 405 MALLISTA LÄHTIEN OVAT LAATUAUTOJA
      MOOTTORI KESTÄÄ JA SE NÄKYY AJOKILOMETREISTÄ
      KAIKKI MUUT OVAT KULUVIA OSIA JA KORJATTAVISSA JA SINKKIRUNKOHAN EI HELPOSTI RUOSTU

      HAKSAHDIN PÖSÖÖN JA PYSYN SIINÄ

    • ike

      olen mielenkiinnolla katsellut eri kes.forum. ihmisten kommentteja eri autojen kestävyydestä puoleen ja vastaan. olen persaukisena joutunut läpi elämäni ajelemaan milloin milläkin ritsalla ja kas kummaa kaikissa ollut jotain sanomista milloin putket, milloin kori, milloin moottori, startti ,laturi, jarrut ym.ym.ym.ym. oma ajotapani ei ole siitä parhaasta päästä ja asun jumalanhylkäämän korpitien päässä eli kaikki seikat huonolle auton kohtelulle erinomaiset. kun olen seurannut ystävien uusien autojen huoltolaskuja, pirun isoja osamaksueriä.vähänajettujen lähes uusien(4v)78km ajettujen. omien 2500€ritsojen ja kaikkien tielläliikkuvien autoilijoiden menopelejä, tullut suuressa tyhmyydessäni siihen tulokseen, aivan v.... sama millä ajat, liikaa maksaa, aina hajoaa ja oma käytös niin huolloissa kun ajotavoissa antaa autolle enemmän ikää.
      ja jos yrität kääntää jonkun MB miehen ostamaan toyotan ei onnistu jos tarjoat tälle citikkaa ei huoli ja kaverit tietää kertoa että se vasta onkin pas... auto. itse kokeilen läpi elämäni eri merkkejä joskin niitä halvimpia 2500€ hintaisia . enkä viitsi kehua millä HÄRÄLLÄ ajan vaan en ferrarilla.

    • Make5er

      No, alkuun tää, vetää, ihan oikeqastiu väärästä päästä.. Kokeile, vaikka vanhaa Ladaa

      • jj

        405:n jälkeen kaikki pösöt laatu-autoja. Juuri päinvastoin!
        Juurikin ennen -90-luvun puoltaväliä olevilla ajettiin helposti lähemmäs miljoona km, tiedän kun useampia ollut.
        Piti vaan osata hankkia oikealla tekniikalla oleva.
        Kun esim jarruja oli kolmelta toimittajalta ja vain yksi hyvä.
        Pösön huoltohan on suomessa ollut aina syvältä.
        Nytkin ajan -84 vuoden 205 dieselillä, ajettu 870tkm, moottorille ei tehty muuta kuin hehkut kertaalleen vaihdettu. Käynnistyy lämmittämättä -36c pakkasella, kylmempää ei ole ollut:)
        Mistään ei hitsattu!
        Ei kuluta öljyä. 2,9L/100km keskikulutuksena viime vuodelta, kulkee 165KM/H.
        Lämmin talvella...
        Toki, eihän ole uusi, mutta juuri viikko sitten katsastin taas huomautuksitta.
        Moottorihan on päällepäin aika öljylähde, ei kuitenkaan merkkaa reviiriään.
        Ford, Opel, Saksalaisten ylihintaromujen ajurit yrittäkää päästä samaan ja koittakaa japanilaisten hevoskärrytekniikkaan perustuvien autontapaisten omistajat edes pysyä tiellä joku 800tkm, niin sanottujen ajo-ominaisuuksienne kanssa.


      • pöjgyu
        jj kirjoitti:

        405:n jälkeen kaikki pösöt laatu-autoja. Juuri päinvastoin!
        Juurikin ennen -90-luvun puoltaväliä olevilla ajettiin helposti lähemmäs miljoona km, tiedän kun useampia ollut.
        Piti vaan osata hankkia oikealla tekniikalla oleva.
        Kun esim jarruja oli kolmelta toimittajalta ja vain yksi hyvä.
        Pösön huoltohan on suomessa ollut aina syvältä.
        Nytkin ajan -84 vuoden 205 dieselillä, ajettu 870tkm, moottorille ei tehty muuta kuin hehkut kertaalleen vaihdettu. Käynnistyy lämmittämättä -36c pakkasella, kylmempää ei ole ollut:)
        Mistään ei hitsattu!
        Ei kuluta öljyä. 2,9L/100km keskikulutuksena viime vuodelta, kulkee 165KM/H.
        Lämmin talvella...
        Toki, eihän ole uusi, mutta juuri viikko sitten katsastin taas huomautuksitta.
        Moottorihan on päällepäin aika öljylähde, ei kuitenkaan merkkaa reviiriään.
        Ford, Opel, Saksalaisten ylihintaromujen ajurit yrittäkää päästä samaan ja koittakaa japanilaisten hevoskärrytekniikkaan perustuvien autontapaisten omistajat edes pysyä tiellä joku 800tkm, niin sanottujen ajo-ominaisuuksienne kanssa.

        Pösö on aina laatu ja vikatilastojen viimeinen joten se siitä paskapökäleen laadusta.


      • kallis ja huono.
        pöjgyu kirjoitti:

        Pösö on aina laatu ja vikatilastojen viimeinen joten se siitä paskapökäleen laadusta.

        Viimekuussa 30 eniten myydyn auton joukossa ei ollut yhtään Peugeotia. Renault Megane kuitenkin oli - luulen että Renaultin pidentynyt takuu valaa uskoa ostajiin. Renaultin laatu yhtäheikkoa kuin Peugeotin.

        Omien kokemuksieni perusteella Peugeot kuuluu sinne laaduttomimpien auotomerkkien joukkoon.
        107 on yhteistyötä Toyotan kanssa ja se onkin parhaiten tilastoissa menestynyt Peugeot.


    • ajaa pösöä

      Itselläni on Peugeot 206 ja toimii kun unelma! Hyvä ajaa ja tehojakin on ihan mukavasti.

    • Pösö 307 2.0 HDI Break vm-05.....Toimii ku junan vessa! Ei mitään vikoja ole ilmennyt. kilsoja on nyt 255tkm ja hyvin porskuttaa, ainoa joka on edessä on jarrujen uusiminen...JA HOX!!! PROVOT!!! TÄMÄ ON NORMAALIA KULUMAA!!!

      Kiva auto ajaa ja vähäkulutksinen, kun vaihdan uuteen joskus on sekin PÖSÖ!

    • BMW535 i

      Niti,nati,kolin,tunks,tönks.Ei kuulu mulle millä ihmiset ajaa itellä ollut 2 volvoa,toyota,2 hondaa,daihatsu,mazda joka oli jo auto,mutta nyt alla saksantuontina bmw535i ja voin vannoa ettei ennen bmw minulla autoa ole ollut vain kulkupelejä.Minusta aivan komia tehokas ajettava bmw on suosittelen kaikille auton vaihtajille menkää koe ajamaan ja sanokaa sitten valittiinko 5 sarja 96 alkaen maailman paras auto!!!!SE on totta.

    • ukkeli65

      26 vuotta Pösöillä .Nykyinen 306 Diesel -95 malli 448,000 .Niinkuin 205 omistaja kertoi ,miljoona kilsaa Dieselillä ,antakaa meille rauha ,en tätä ajamalla saa loppuun ja kun ei ruostu .Katsastajat kehuu ,ei pösöt semmosta .

      • Viirumiiru

        Joo mulla pösö, 9 vuotta vanha diesel, paljon ajettu ja vieressä japanilainen katumaasturi, uusi sellainen, hintaeroa yli 30.000 euroa. Erot on lähinnä näkyvyydessä ja nelivedon ominaisuuksissa, pääseehän sillä maasturilla perunapellolla ja Lapin tuntureihin kipuamaan kevyesti...mutta muuten voin sanoa, ettei niitä eroja nyt niin paljon ole kuin kuvitella saattaisi, en välillä edes muista kummalla autolla olen liikenteessä, kun meno on yhtä tasaista, varmaa, hallintalaitteet pelaavat. Ehkä pösön ovien lukot ei 30 asteen pakkasessa toimi yhtä hyvin kuin maasturin, mutta onneksi on lämmin autotalli, missä kun yön sulattelee, niin lukotkin sulaa ja kuivahtaa. Kummassakin autossa on tehoja paljon, joten pösölläkään en oo jäänyt kenenkään jalkoihin jumittamaan (sekös tuntuu joitakin harmittavan).
        Mä en aio olla merkkiuskollinen, on ollut niin monia merkkejä käytössä, että oon huomannu, että kun vain onnistuu valitsemaan sopivan yksilön ja pitää kiinni omista hyväksi koetuista kriteereistä autoa valitessaan, niin kyllä kulkee ja kusti polkee.

        Joo just käytin pösön katsastuksessa, meni läpi pienillä huomautuksilla (maksoivat 40 euroa tutulla korjaajalla), iskarit ovat ehkä parin vuoden kuluessa uusittava, muuten ei ongelmia, en oo pahemmin "töyssyissä" hidastellut ; )

        Kun auton vaihto tulee eteen, Peugeotista on sen verran hyvät kokemukset, että ihan varmaan on "kisassa" mukana ja varsinkin järkihintojen takia.


      • palamattomat paaliin

        ".Katsastajat kehuu ,ei pösöt semmosta" heh heh..itkevät ku ranskiksen näkevät..eihän katsurit kehu edes kunnon autoja, mutta älä valehtele enempää pösöistä tai palstan sheriffi laittaa viestiä äidillesi eläintarhaan että ainut ihmislapsesi puhuu pötyä autokeskusteluissa


    • Korbela

      Laadusta en tiedä, mutta minulla oli pari päivää moinen 206 vuokrattuna ja moista kivirekeä en kyllä itselleni hommaisi. Luulisi että kun on pienen ja näppärän näköinen, myös olisi sitä, mutta se oli enemmänkin tuulahdus 80-luvulta. Vaan kyllä kai siihenkin tottuisi.

    • Merkkiuskollisuus

      Merkkiuskollisuus on sairautta. Ei sellaista autovalmistajaa ole, minkä kaikki mallit olisivat hyviä. Aina löytyy joku malli / tekniikka joka on susi. Joten turha alkaa koko merkkiä haukkumaan, jos on yhestä mallista vain kokemuksia.

      Ja sitte tämä....... ÄLÄKÄÄ HERRANJUMALA SEKOITTANU RELLUA JA PÖSÖÄ KESKENÄÄN VAIKKA SAMASTA MAASTA TULEVATKIN!!!
      Ethän sinäkään vertaa mersua ja ooppelia keskenään, ethän?? Ethän sinäkään vertaa bemaria ja foordia keskenään, ethän??

      Mutta sen sanon että koittakaapa löytää 90 -luvun loppupäästä yhtä halvalla diesel -autoa jossa samat ajo-ominaisuudet, yhtä kestävä kone, sama varustelutaso ja yhtä ruostumaton kori kuin esim. 406 2.1 SVDT. Ette löydä.

      Ku kattoo 500tkm ajettuja mersuja 90 -luvun loppupäästä, ja jos ei ole yhtään hitsattu, nii on melko surkean näkösiä tapauksia, verrattuna 406 (saman ikänen) samoilla kilsoilla!

      Iteltä löytyy 306 1.9td ja 406 2.1td, kummatki vuosimallia -98 ja kummatki ollu todella luotettavia. 350tkm ajettu molemmilla. 306 ollu itellä 5 vuotta ja 406:n hommasin muutama kuukautta sitten. Bensa -pösöistä en niin välitä, paitsi jos on joku erikoisempi (Gti, s16, Mi16 jne...). Nämä diesel -pösöt tuntuu olevan laadukkaampia kestävyydeltään kuin bensat.

      Ei ole omia kokemuksia uudemmista pösöistä, mutta löytyy niistäki niitä "susia".
      Tää uus 508 -malli voi jopa korjata pösön mainetta parempaan suuntaan oikeen kunnolla, oon ajanu kyseisellä kamppeella, oli farkku 2.0HDi koneella, aivan loistava oli ajaa, ja oli tilava sisältä! Eikä oo kyllä kuulunu haukkuja vielä omiin korviin. Näkyy olevan taksissakin käytössä.

      • psan paskat

        Eipä niitä montaa ole taksissa: kun tarkoitus on tienata eikä korjata kuten pösöjä: taksi palstalta poimittua "ranskalaiset autot on tehty sisäkäyttöön"..eli taloudellinen itsemurha ostaa ranskis auto johonkin missä tarkoitus tienata...!!!, meneppä vaikka "leijona luolaan" esittelemään idea: rakennan arevan kanssa uuden ydinvoimalan ja pösöllä ja sitikalla haetaan osia..!!


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1498
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1032
    3. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      39
      773
    4. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      771
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      707
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      700
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      669
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      37
      666
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      71
      634
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      304
      609
    Aihe