AA
A A A
Opastus ja palaute
liity jäseneksi!

/   /  / hermosärky jalassa

hermosärky jalassa

20 Vastausta 23 901 Lukukertaa
Onko kellään hermosärkyä jalassa pääsääntöisesti lepoasennossa??
Minulla koskee öisin ettei voi nukkua , vain toiseen jalkaan. Alaselkäkin on jäykkä ja kipeä, kipeen jalan lonkka ei taivu ulospäin kunnolla.Kipu jalassa on kulkee säännönmukaisesti tiettyä rataa pitkin ,pakarasta isoon varpaaseen.Olen käynyt magneettikuvassa lonkasta ja lannerangasta, mitään ei ole löytynyt, lisäksi uä- lonkasta , ei tulehdusta. Mikä voisi aiheuttaa tälläisen hermosäryn??? Tuntuu kuin lääkärit ei tajuaisi mitään ne vaan antaa särkylääkereseptin ja sairaslomaa jos itse pyytää ja käskevät ottaa yhteyttä jos ei helpota , eli ei minkään näköistä
jatkuvuutta ole hoidolla että yksi tutkisi loppuun kunnolla.Olen käynyt sekä yksityisellä ja kunnallisella puolella.Kirurgi ja Fysiatri ovat jalkaa tutkinut, mutta siihen se jää, pitäisi itse olla vinkumaan ja vaatimaan hoitoa mutta ei ilkeä
jatkuvasti. Olen kumminkin vähän yli kolmekymppinen ja liikunnallinen ihminen, ei ylipainoa. Mikä neuvoksi, onko jostain ollut apua tai onko samanlaista vaivaa ja diagnoosi on tehty.
Kiitos etukäteen vastauksista.

Hermosärky.

Hermosärkyyn ei auta mikään muu kuin hamppu,eli Suomesta et saa mitään muuta hamppu tuotetta kun hampunsiemenöljyä,mutta jopa sekin auttaa hermösärkyyn.http://www.finola.com/Tuossa on osoite josta voit tilata sitä,tai ostaa kaikista hyvin varustetuista yliopistollisista apteekeista.Itselläni on MS-tauti ja sen kivut ovat just hermosärkyä,olen pitänyt kivut jo kahden vuoden ajan hamppuöljyllä kurissa,suosittelen.

Minulla

yöllistä ja varsinkin aamuöistä särkyä jaloissa mutta tutkimuksia ei suuremmin tehty vaan lääkäri sanoi minulla olevan levottomat jalat!

OSAAN NEUVOA!

Jep. Veikkaan, etta sulla on (ehka urheiluharrastusten vuoksi tai jostain muusta syysta) syntynyt ns. AHTAUMAA lonkan seudulle - siis joku osa selkarangan luustosta on hieman "painunut kasaan" tms...taman tyyppista voi aiheutua esim. liian painavien tavaroiden kantamisesta.

Joka tapauksessa tama ahtauma aiheuttaa sita hermopuristusta ja se kipu sitten sateilee pitkin jalkaa.

AVUKSI: lonkan ja jalkojen venyttely - oikeastaan sinun pitaisi esim. suorittaa rivakka potku molemmilla jaloilla suoraan alaspain (tata on vaikeaa selittaa), mutta se yksinkertaisesti "avaisi hermoradat" ja kivun lievitys saattaa olla valiton!

Jos sinulla on kaveri, han voisi suorittaa tietynlaisen "jalan vedon" pois "ahdistuksesta"...eli siis nopea, rivakka (mutta ei vakivaltainen) jalan "nytkays" itseen pain kun toinen on makuuasennossa.

(mutta homma ei siis saa menna repimiseksi)

jep

"siis joku osa selkarangan luustosta on hieman "painunut kasaan" tms..."

Kuvailit juuri SI-nivelen dislokaation...

Diskolaatio on siis mikä?

Joku vois selittää sen SANOIN ei linkkejä kiitos

Siis Dislokaation

???

Selkärangan luusto

Onpa si-nivel sinun mielestäsi tosi epämääräinen käsite: "joku osa selkärangan luustossa". Voiko se nykyään sijaita vaikka niskanikamissa? Vastaa kunnolla, jos kerran vastaat.

hand made

Mulla on ollu samantyyppisiä kipuja, ja iskias kipuiluna juuri lonkan ja pakaran seutuvilla. Tein omatekoisen "selkäpenkin" filmivanerista, jota vahvistin alapuolelta, koko n. 2m *50cm. Laitoin toiseenpäähän vanhasta vyöstä jalkalenkit, sen verran naftit, että jalka mahtuu sujahtamaan lenkkiin. Sitten jalkopää saunajakkaran päälle, ja itse makoilemaan 10 min kerralla, pari kertaa päivässä. selkä venyy samanlailla kun kalliissakin penkissä, ja mahtuu sängyn alle piiloon. Ja toimii ainakin minulla, helpotti iskiakseen. Eikä maksa matsku paljon, vaikka kokeilee.

vaadi

Vaadi lisää virallisia hoito-ohjeita! Nuo omatekoiset jutut onnistuvat joskus, mutta riskejä on. Yleensä fysioterapeutit neuvovat välttämään äkkinykäyksiä, ne voivat joskus pahentaa tilannetta.
Välilevyn pullistumaa EI voi työntää takaisin, se on kuulemma helppoa kuin hammastahnan saaminen tyhjäksi puristettuun tuubiin. Mutta kaikenlaista hyvää hoitoa on tarjolla. Itselleni suositeltiin Selkäliiton lääkärin toimesta OMT-fysioterapeuttia, ja se vei pahimman yli.

oho

- meni näköjään Kikille tarkoitettu vastaus väärään paikkaan! Sorry!

onko kokeiltu

Jos kaikki kliiniset tutkimukset on jo tehty, niin onko tutkittu nikamalukkojen ja/tai si-nivelen lukko/toiminta häiriöt.

Ovathan muutkin syyt mahdollisia, mutta vika vois olla ihan mekaanisessa hermon juuripuristus oiressa, jonka voi aiheuttaa nikamalukko tai lihasjännitys, joka myös voi olla seurausta em. subluksaatioista.

On aivan mahdollista, että lääkärit eivät ole tutkineet manuaalisesti selkääsi, jos magneetti-kuvatkin on otettu, niin manipulaatiohoidon vasta-aiheetkin alkavat olla vähissä.

...kannattais ainakin kokeilla; paljon voi saada, mutta tuskin paljon menettää! ...ja ennenkaikkea hoidettaisi vika kuntoon, eikä vain oireita!

Hirveä kipu

Olen tänä kesänä fillaroinut kuten aiemminkin, kun sää sallii, siis paljon. En uskoisi kivun johtuvan siitä, melkeinpä liikkeessä on paras olla. Jalkoja kuitenkin särkee pakaroiden päältä ristiselästä sivuja pitkin alas, mutta ei se muistuta iskiassärkyä. Kipu viiltää sivuista sääriin. Yöt ovat painajaismaisia.Oikeastaan valvon koko ajan. Myös oikean käden olkapäästä peukaloon juilii kummasti ja 90 asteen kulma saa sormet, varsinkin peukalon tunnottomaksi ja pistelee. Onko kenelläkään ollut vastaavaa? Olisiko lisäravinteista apua, hierontaa kavahdan ainakin nyt kun on kipua?

apua on

heippa, mulla on särkyä, mutta toi sun särkys on selvä issias.
Apua saat, kun ostat sähkö-lämpötyynyn ja laitat sen ristiselän alle, kun olet sängyssä.
mulla tää lämpö on auttanut.
hermo särky molemmissa jaloissa ja lonkissa kuvattiin alin selkänikama painaa ristiluun päälle siel hermot jumissa .lääkkeeksi epilepsia ja kipukynnyksen nosto lääkettä . seuraavaks .ohjattuun selkä jumppaan . saas nähä miten akan käy. terveisin paljon unettomia öitä,
Kokeilkaa kaikki raaja- tai muita kehon osia kipupotevat luonnon omaa, lääkkeetöntä hoitomuotoa: Annatte toisen kehonpuolenne kontaktihoitoa kipuunne. Tehkää näin:
Nostatte jalkakivussa terveen jalkanne kipeän päälle. Jos se puutuu, vaihdatte jalkaa. Käsien asennoillakin on merkitystä. Laitatte toisenkin kätenne kivun puolelle vatsan päälle. Jostain syystä kipu lievittyy.
(syy löytyy selkäydinkanavan kaksoisrakenteesta, kanavissa virtaa erimerkkinen heikko bioenergiavirta)

Toivo Lång
Inkeroinen
(syy löytyy selkäydinkanavan kaksoisrakenteesta, kanavissa virtaa erimerkkinen heikko bioenergiavirta) ????
Minulla alkoi juuri tuollainen hillitön repivä särky vuosi sitten.olen saanut sitä helpottumaan venyttelemällä etureisiä.eli laitan kylkiasennossa päällimmäisen jalan koukkuun niin että kantapää on pepun päällä ja vedän jalkaa peppuun kiinni kädelläni.kipu on välillä vähäisempää. Mutta autolla ajaminen ja istuminen pahentaa sitä.kipu vaan tuntuu ja vaivaa pelkästään ja onneksi vain öisin makuulla ollessani.kävelyä ja liikkumista se ei estä. Jotenkin tuntuu että nivusessa on ahtautta.mietin voiko liian kireät housut aiheuttaa kipua. Särkylääkkeillä olen nukkunut. Viime yö oli taas ihan kamala.ajoin 3 tunnin matkan autolla eilen (.kytkinjalka rasittuu kovasti.)olen tehnyt raskasta nostotyötä 10 vuotta ja nyt lopettanut sen. Hermopinne leikattu ranteesta nostelutyöni takia . Välillä mietin voiko se kipu olla joku tukos verisuonessa ?ehkä kalkkeutunut verisuoni ? Kävin myös lääkärissä, mutta en saanut mitään selvyytttä asiaan.kai tästä on selvittävä omin avuin.
minulla on kova särky molemmissa jaloissa ja diaknosi on hermosärkyä on mangnetti röngätty kahdesti vuoden sisällä ei diskråck .
ei autä tavalliset kipulääkket
Hei kaikki kivusta kärsivät ! Haluaisin kertoa paljon kivuista joita minulla on mutta eivät taida mahtua tähän.Minä sain välilevynpullistuman 4-5 nikaman väliin jota ensin hoidettiin venyttämällä,niin sanotussa venytys pöydässä.On suoraan sanoen ,h....! Minulla on 5laite ihonalla ,niin sanottu stimulaattori ja valtava lääkekavalkaari,stimulaattoria on tällähetkellä kaksi ihon alla joista menee 8 johtoa jalkoihin. En voi nukkua,voi vain itkeä mutta sekään ei auta.Asun toistaseksi ulkomailla lämpimässä ,mutta ei apua.Soitin suomeen ,minua olisi kuvattava uudelleen mutta mageettikuvaa ei laitteen takia tehdä eli sitten tietokonekuva.Täytyy vaan olla luovuttamatta ja katsoa jaksaako kuinka kauan.kirjoitelkaa terveisin Tuu1
Joo samoin on mulla sitämätön kipu oikeassa jalasa en saa nukuttua on hermoärkyä mikä tuohon auttaisi TV kipuunkyllästynyt
 /   /  / hermosärky jalassa

Asiantuntijat

• SincityNaisille ja pariskunnille sunnattu intiimituotteiden erik...

Keskusteluhaku

Laaja haku

Lisää keskusteluja aiheesta

Tietoa mainosten kohdentamisesta