Glamox lämmitys

Oke Make

Onkohan kellään muulla vastaavia kokemuksia Glamox2001 sähköpattereista? Itselläni on noin 10 vuotta sit rakennettu omakotitalo jossa on kyseiset paterit. Alkuun ne toimivat ihan hyvin mutta nyt pakkasten aikaan on jo seitsemästä patterista hajonnut termostaatit.... Ei luulisi olevan niin heikkoja, vai onko vaan niiden toiminta aika tullut täyteen?

32

16483

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • onko

      Oli entisessä omakotitalossa, merkkiä en muista. Yläosastaan sellainen huoneeseenpäin kaartuva malli jossa termostaatti systeemi oli oikeassa yläkulmassa "lämmittimen takana" erillisenä muoviin koteloituna osana. Liitännät patterin / termostaatin välissä surkeat. Samoin termostaatin piirilevyn juotokset. Korjattiin puolet pattereista vaihtamalla sulaneet liittimet uusiin tai juottamalla piirilevyt kuntoon ja lisäämällä jäähdytyslevyt kuumeneviin komponentteihin..

      • täällä

        myös tapeltu samaisten termareiden kanssa..elektroniikka kypsyy noista ja IC-piiri pintaliitostekniikkaa..paha kolvata..yleensä se ic kypsyy..parivuotta sitten noita sai vielä varaosina, mutta nyt ei enää, valmistus kuulema lopetettu...bad..jos jollain on kyseisiä termostaatteja olen myös kiinnostunut!


      • penax
        täällä kirjoitti:

        myös tapeltu samaisten termareiden kanssa..elektroniikka kypsyy noista ja IC-piiri pintaliitostekniikkaa..paha kolvata..yleensä se ic kypsyy..parivuotta sitten noita sai vielä varaosina, mutta nyt ei enää, valmistus kuulema lopetettu...bad..jos jollain on kyseisiä termostaatteja olen myös kiinnostunut!

        Moro

        Tuota pistokeliitäntäistä, takaa kaarevaa termostaattia kyllä saa vielä. Mulla on toimituskanava josta sain ainakin vielä viime viikolla.


      • pete333
        penax kirjoitti:

        Moro

        Tuota pistokeliitäntäistä, takaa kaarevaa termostaattia kyllä saa vielä. Mulla on toimituskanava josta sain ainakin vielä viime viikolla.

        Joo mullakin olis todellinen tarve niille uusille termareille,ainakin 3 sököä termariaja patterit about 10vuotta vanhat joten laita ihmeessä osoitetiedot mistä saa tilattua!!!


      • jii
        pete333 kirjoitti:

        Joo mullakin olis todellinen tarve niille uusille termareille,ainakin 3 sököä termariaja patterit about 10vuotta vanhat joten laita ihmeessä osoitetiedot mistä saa tilattua!!!

        Muakin kiinnostais hommata noita. Tähän mennessä yksi patteri on mennyt toimimattomaksi. Ollut käytössä n. 9 vuotta. Ei mitenkään viitsisi alkaa laittaa uusia pattereita, kun vain termari on sökö. Muistaakseni termari on sellainen takaa kaareva. Siinä lukee Glamox type ted 08 2, 800W. (Sanoin muistaakseni, koska patterit on kämpässä jota vuokraan, enkä siis näe niitä jatkuvasti.)


      • pete333
        jii kirjoitti:

        Muakin kiinnostais hommata noita. Tähän mennessä yksi patteri on mennyt toimimattomaksi. Ollut käytössä n. 9 vuotta. Ei mitenkään viitsisi alkaa laittaa uusia pattereita, kun vain termari on sökö. Muistaakseni termari on sellainen takaa kaareva. Siinä lukee Glamox type ted 08 2, 800W. (Sanoin muistaakseni, koska patterit on kämpässä jota vuokraan, enkä siis näe niitä jatkuvasti.)

        Jep.Sähkötukkuliikkeestä löysin komponentin mikä oli menny.Maksoi kappale n.7.5 euroa.Eikun tinakolvi käteen entinen pois ja uusi paikalleen ja pelaa kun kello!Eikun ostoksille ja kolvaamaan,kahteen olen vaihtanut ja kahteen pitää vielä vaihtaa mut sähköliikkeestä oli loppun tilaamalla saa lisää.


      • jii
        pete333 kirjoitti:

        Jep.Sähkötukkuliikkeestä löysin komponentin mikä oli menny.Maksoi kappale n.7.5 euroa.Eikun tinakolvi käteen entinen pois ja uusi paikalleen ja pelaa kun kello!Eikun ostoksille ja kolvaamaan,kahteen olen vaihtanut ja kahteen pitää vielä vaihtaa mut sähköliikkeestä oli loppun tilaamalla saa lisää.

        Mitä kolvasit? Vaihdoit siis jonku komponentin siitä termarimoduulista? Minkä? Mistä sait selville mitä pitää vaihtaa? Mistä kaupasta ostit? Mikä sun patterin/termarin tyyppi on? Ainakin mulla siinä moduulissa on liittimet sekä patterin että verkkoliitännän puolella. Meinaan vaan, että jos vaihtaa koko moduulin, niin silloin ei tarvii mitään kolvailla... Oletan siis ettet vaihtanut koko moduulia. Sitä paitsi 7.5 euroa tuntuisi melko halvalta(?) hinnalta koko moduulista.


      • Pete #17
        penax kirjoitti:

        Moro

        Tuota pistokeliitäntäistä, takaa kaarevaa termostaattia kyllä saa vielä. Mulla on toimituskanava josta sain ainakin vielä viime viikolla.

        Laitahan tarkempaa tietoa,
        Kiitos :)


      • teropart
        penax kirjoitti:

        Moro

        Tuota pistokeliitäntäistä, takaa kaarevaa termostaattia kyllä saa vielä. Mulla on toimituskanava josta sain ainakin vielä viime viikolla.

        Moi!

        Vieläkö saat termareita tuohon TED 08 2, 800W tyyppiseen patteriin (Glamox) ?

        Inffoa tänne, jos onnistuu, tarvetta olis varmaan muutamalle kymmenelle meidän taloyhtiössä!

        Tero


      • korjattuja
        teropart kirjoitti:

        Moi!

        Vieläkö saat termareita tuohon TED 08 2, 800W tyyppiseen patteriin (Glamox) ?

        Inffoa tänne, jos onnistuu, tarvetta olis varmaan muutamalle kymmenelle meidän taloyhtiössä!

        Tero

        termostaatteja glamoxiin ja suht helppo korjata itsekkin jos kolvi pysynnee kädessä, yleisimmät viat termostaatissa on joko tehovastus, tai triakki (tai jotain sinneppäin) mitkä pitää vaihtaa...

        Vaikka markkinarakoa tuntu olevan, niin en kehtaa tietoja laittaa, jos apua tarvitsee niin laittakaa yhteystietoa ja mahdollisuuksien mukaan autetaan (pk seutu lähinnä) ja jos laitetaan "uusi" termari, niin tarvitsemme vanhan/risan tilalle...=)


      • Kalle_39
        korjattuja kirjoitti:

        termostaatteja glamoxiin ja suht helppo korjata itsekkin jos kolvi pysynnee kädessä, yleisimmät viat termostaatissa on joko tehovastus, tai triakki (tai jotain sinneppäin) mitkä pitää vaihtaa...

        Vaikka markkinarakoa tuntu olevan, niin en kehtaa tietoja laittaa, jos apua tarvitsee niin laittakaa yhteystietoa ja mahdollisuuksien mukaan autetaan (pk seutu lähinnä) ja jos laitetaan "uusi" termari, niin tarvitsemme vanhan/risan tilalle...=)

        Moi,
        Minkä kokoinen se tehovastus mahtaa olla, nimittäin kun en saa oikein niistä merkinnöistä selvää?


      • io
        Kalle_39 kirjoitti:

        Moi,
        Minkä kokoinen se tehovastus mahtaa olla, nimittäin kun en saa oikein niistä merkinnöistä selvää?

        Vastus on 15Kohm 5W metallikalvo vastus.
        Jos joku haluaa korjausta kyseiseen termariin niin
        meilaa ioetdlc.fi


      • mikki666
        korjattuja kirjoitti:

        termostaatteja glamoxiin ja suht helppo korjata itsekkin jos kolvi pysynnee kädessä, yleisimmät viat termostaatissa on joko tehovastus, tai triakki (tai jotain sinneppäin) mitkä pitää vaihtaa...

        Vaikka markkinarakoa tuntu olevan, niin en kehtaa tietoja laittaa, jos apua tarvitsee niin laittakaa yhteystietoa ja mahdollisuuksien mukaan autetaan (pk seutu lähinnä) ja jos laitetaan "uusi" termari, niin tarvitsemme vanhan/risan tilalle...=)

        terve mulla on kans kolme patteria sökönä minkähän näköinen osa on se tehovastus


      • korjattuja kirjoitti:

        termostaatteja glamoxiin ja suht helppo korjata itsekkin jos kolvi pysynnee kädessä, yleisimmät viat termostaatissa on joko tehovastus, tai triakki (tai jotain sinneppäin) mitkä pitää vaihtaa...

        Vaikka markkinarakoa tuntu olevan, niin en kehtaa tietoja laittaa, jos apua tarvitsee niin laittakaa yhteystietoa ja mahdollisuuksien mukaan autetaan (pk seutu lähinnä) ja jos laitetaan "uusi" termari, niin tarvitsemme vanhan/risan tilalle...=)

        Moi onko vielä tietoa siitä mitä termostaatista pitäis vaihtaa että alkais taas pelittää ??
        T:mika ([email protected])


      • lämpöälisää
        teropart kirjoitti:

        Moi!

        Vieläkö saat termareita tuohon TED 08 2, 800W tyyppiseen patteriin (Glamox) ?

        Inffoa tänne, jos onnistuu, tarvetta olis varmaan muutamalle kymmenelle meidän taloyhtiössä!

        Tero

        Minulla olisi myynnissä muutama käyttämätön termostaatti paketissa sekä käytettyjä pattereita montaa eri kokoa termareineen.


      • paleleeko
        lämpöälisää kirjoitti:

        Minulla olisi myynnissä muutama käyttämätön termostaatti paketissa sekä käytettyjä pattereita montaa eri kokoa termareineen.

        Hei !

        Tarvitsisin pari Glamox -termostaattia, jos sinulta vielä niitä löytyy. Merkinnät ovat S21/M2 max 2200W/230V.

        Asun Vartiokylässä ja voisin noutaakin ne pääkaupunkiseudulta ! Hinta ?

        Matti Ahola email [email protected], p. 040 - 8410569


      • Glamox sm2 tarvetta
        lämpöälisää kirjoitti:

        Minulla olisi myynnissä muutama käyttämätön termostaatti paketissa sekä käytettyjä pattereita montaa eri kokoa termareineen.

        Minä olisin kiinnostunut myöskin termostaatista tai mikäli ei sitä löydy, niin koko patterista.
        Voin noutaa pks alueelta tai sitten maksan kyllä postituksen.

        Minut tavoittaa puhelimitse 040 - 502 6420

        - Matti


      • PATERI NOBÖ
        io kirjoitti:

        Vastus on 15Kohm 5W metallikalvo vastus.
        Jos joku haluaa korjausta kyseiseen termariin niin
        meilaa ioetdlc.fi

        Hei Sm2 Minun pattereissa on samankaltainen vika, Onko sama tehovastus MYÖS Nobö patereissa.


    • permuraattori

      on hajonnut! termostaatit jäykistyy ettei niitä pysty enään säätää!

    • Harmittaa

      Joo minulla on ollut 5 vuotta kesämökillä 5 kpl glamox 3001-lämpöpattereita ja nyt ne alkavat aiheuttaa ongelmia. Talvisin asetan ne 7 asteen peruslämmölle koska käyn siellä harvoin. Nyt on pari kevättä ollut niin että pari patteria on itsestään muuttanut asetusarvoaan 20 asteeseen ja numerot vilkkuvat. Suomen edustaja kohauttaa ja sanoo ettei takuu ole päällä enää ja kun osa pattereista oli alunperin maalattukin. En ole saanut selvyyttä miten termostaatit näin nopeasti rikkoutuvat. Hyvät neuvot otetaan vastaan.

    • Larzan48

      Moikka. Minä asustelen pinessä -82 valmistuneessa omakotitalossa jossa alkuperäiset Glamoxin ihmeet. Patterit toimivat vielä, mitä nyt inhottavasti "naksuttavat" lämpälaajenemisen/ supistumisen myötä. Termostaatit on niitä etulevystä säädettäviä elektronisia malleja, niissä on ainoastaan punainen ledi indikaattorina. Patterin kun avaa muutaman vuoden välein ja putsaa pölyt pois, ei termarit jäykisty. Termarit on ajanmittaan tulleet yliherkiksi, kytkevät tehoja muutamaksi sekunniksi kerrallaan aika tiheässä syklissä etc.
      Seuraavat patterit eivät tule olemaan Glamoxeja, löytyy parempiakin merkkejä.

      • exasentaja

        jostain parin vuosikymmenen takaa kun niitä asenneltiin. Jotkut hermostui kokonaan siihen naksumiseen, jota oli uudesta asti, ja niitä vaihdeltiin. Samoin niitä termostaatteja hajosi jo sillon vinot pinot ;) Aika viritys koko patteri.


      • io
        exasentaja kirjoitti:

        jostain parin vuosikymmenen takaa kun niitä asenneltiin. Jotkut hermostui kokonaan siihen naksumiseen, jota oli uudesta asti, ja niitä vaihdeltiin. Samoin niitä termostaatteja hajosi jo sillon vinot pinot ;) Aika viritys koko patteri.

        Siinä termarissa ei ole yhtään sellaista osaa mikä voisi naksua, ei ole yhtään liikkuvaa osaa, ja tyristori ei naksu.
        Että taidat puhua omiasi tai sitten erehdyit termarista.


      • exasentaja
        io kirjoitti:

        Siinä termarissa ei ole yhtään sellaista osaa mikä voisi naksua, ei ole yhtään liikkuvaa osaa, ja tyristori ei naksu.
        Että taidat puhua omiasi tai sitten erehdyit termarista.

        se lämmityselementti joka on putkimainen vastus isossa alumiinijäähdytyslevyssä patterin sisällä (sehän oli virtaustyyppinen se patteri). Lämpölaajeneminen ja supistuminen aiheuttaa sellaista ärsyttävää tikityksenomaista naksetta. Tämä siis näistä vanhoista malleista, uudemmista en edes tiedä. Termereista hajosi aina joku komponentti, olisko ollut just se tyristori. Sellainen piirilevy jossa jäähdytyslevy oli se termari.


    • kukaan ei kerro varaosatermostaatin hintaa :-( jos on kolminumeroinen, voisi ajatella modata pistotulpalle ja pistorasiatermostaatille (35 €, clas ohlson)

    • vesa väre

      Tuolla ainakin itse korjautin omani http://www.huoltodata.com , hintakaan ei ollut paha verrattuna koko patterin vaihtoon.

      Hyvin on ainakin itselläni toiminut korjauksen jälkeen, ja palvelu oli nopeaa ei tarvinnut kauaa käkkiä kylmässä.

    • KirsiMaija

      Tarvitseeko joku käyttämättömiä Glamox 2001 -lämpöpattereita.Minulla on niitä 2 kpl,tehtaan paketissa.

      • vote 0400-631085

        olen kiinnostunut pattereista


    • patterina

      viel'kö jostain saisi pari kpl tuollasia termareita, vai joko kaikki nurkat koluttu niistä puhtaiksi? glamox m2 te042 lukee patterissa ja on juurikin tuo yläosastaan huoneeseenpäin kaareva patteri, termari oikeassa sivussa oleva irrotettava moduli liittimillä.

      mistä siis apuja? pantterina(ät)yahoo.com

      • mmm1

        minulla löytyy 2 1000 wattista, 2 800 wattista sekä 8 600 wattista glamoxia


    • MLP ei glamox

      joo nuo galoxit on ihan perseestä ne menee paskaksi hetkessä eikä oikein muutenkaan mitään niillä tee. joutuu palelemaan ja hirveästi sähköä vaan palaa ja kauhea käry haisee kun vastuksissa pölyhiukkaset palaa. johan siinä syöpä tulee moisista palamistuotteista mitä vastusten pinnoilla käryää.

      onneksi tähän löytyy ratkaisu nimittäin maalämpö. saneeraa glamox maalämpöön niin jopa alkaa lämmitys toimimaan! investointikulut ovat vain sijoitus talon jälleen myyntiarvoon kun laitetaan vesikierto lämmitys ja maalämpö!

      sähkölasku putoaa murto osaan eikä tarvitse termostaateista huolehtia kun nykyaikaiset tarkat patteriventtiilit ja maalämpökojeen automatiikka pitävät lämpötilan erittäin tasaisena ja vakiona säästäen energiaa jopa puolet vanhoihin galomexin verrattuna.

      ja tuosta puolesta maksetaan vain yksi kolmasosa. eli lämmityskulut putoavat n. 80% joka on erittäin huima säästö ja maalämpö maksaa itsensä takaisin reilusti muutamassa vuodessa jonka jälkeen hirveä säästö vasta alkaakin!

    • vanhajuttuko

      Tarttis vanhoja glamox termareita, varaosiksi kelpaavia tai toimivia tai jopa uusia pari kpl , tyyppiä : glamox m2 te042 , eli just niitä kaarevia moduuleita sinne oikeaan yläkulmaan. 2000watt max oli niissä merkintä myös. Onko jossain vielä tuollasia, laittaa mailia os [email protected]

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      135
      5589
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3455
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1893
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      23
      1865
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      24
      1720
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      73
      1558
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      14
      1463
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1356
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1347
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      23
      1308
    Aihe