AA
A A A
Opastus ja palaute
liity jäseneksi!

 /   /  /  /  / startti ei pyöri bmw523

startti ei pyöri bmw523

9 Vastausta 952 Lukukertaa
kävi täss sellanen juttu että jäi valot päälle bemuun, akku meni finaaliin. Auto pukattiin käyntiin työntämällä. käytin 30 min ja sammutin moottorin. nyt ei startti pyöri, latausta on kyllä ja ei lähde edes työntämällä käyntiin.
mikäköhän mättää.

Puolen tunnin käyttö.......

.......Ei vielä riitä täyttämään tyhjää akkua!

Voihan olla, että akkukaan ei ole enää ollut ihan täysissä älyissään. Tyhjä akku myöskin jäätyy helposti jos jää pakkaseen. Jäätyminen rikkoo akun lopullisesti.

Lataa 8 h

Akku ei lataudu 30 min auton käyttämisellä, lataa akkulaturilla vähintään 8 tuntia ja kokeile sitten startata, jos ei vielläkään ole virtaa, joudut ostamaan uuden akun.

Vaikkapa

Irrota akun navat ja puhdista ne. Yleisin syy virranpuutteeseen.

Starttaa apuakulla. Napojen on silloin oltava puhtaat.

Toimivan tyhjän akun lataukseen 30 minuutin käyttö riittää loistavasti. Tilanne ei parane 8 tunnin akkulaturilatauksella. Auton laturi työntää helposti kymmenen kertaa suuremman virran kuin verkkovirtalaturi.

Jos sittenkään ei käynnisty, vie auto asiantuntijalle.

Osta uusi akku. Sen hinnan merkitys autoilun kuluissa on olematon.

30min

lataamaan tyhjää akkua. jos lataus virta on 10ampeeria akun kapasiteetti 70ampeeria, niin teoriassa latausaika on 7tuntia. todellisuudessa enemmän.

Näin

Auton laturi kun on 120A, niin riittää siitä akulle enemmän kuin 10A

Palataanpa

BMW E39:n laturin latausvirta on tosiaankin
120 A. Eli 60 Ah akku täyttyy tosi nopeasti.

Vaikka mylly olisi tehottomampikin, kyllä auto normaalisti käynnistyy puolen tunnin latauksella.

Ennen vanhaan olen valomuistittomien autojen kanssa tyhjentänyt akkuja moneen otteeseen. Niin tyhjäksi, että mitkään mittarivalot eivät pala. Ja niin tyhjäksi, että autoa on pitänyt hinata yli kilometri, koska herätevirtaakaan ei ole.

Ja kun autoa on ajettu 5 minuuttia käynnistymisen jälkeen, on se aina startannut kokeiltaessa.

Että näin käytännössä.

Laturin nimellisteho

Laturin kyljessä komeileva ampeerilukema vaikkapa tuo 120 A saadaan ulos vasta kun laturi pyörii nimellistehoa vastaavalla nopeudella. Käytännössä jossain 6500 rpm, voi olla uudemmissa enemmänkin. Tyhjäkäynnillä ulos saatava sähköteho on hyvin paljon pienempi. Kovemmilla kierroksilla tietysti voidaan saada enemmänkin kuin tuo 120A.

Riippuen siitä mitä sähkön kuluttajia on päällä, niin ehjänkin (tyhjän) akun täyttäminen ottaa oman aikansa.

Yleensä mitä olen eri autojen sähköjen kanssa ollut tekemisissä, niin sähköjärjestelmä on ollut mieluummin alamittainen kuin riittävä. Bemari näyttäis olevan tässäkin suhteessa iloinen poikkeus moniin muihin kinnereihin verrattuna.

vielä asiaan

kyllä mulla on kans kokemuksia autojen akun tyhjäyksestä ja jos akku on kunnos se kyllä lataantuu jo 5 min. sen verran että lähtee auto uudestaan starttaamalla käyntiin.

vika selvis

laakkosen veljekset selvitti ongelman, ajonestosysteemi oli hajonnut. Kiitos kuiteskin asiallisista kommenteista.
 /   /  /  /  / startti ei pyöri bmw523

Asiantuntijat

  • SincityNaisille ja pariskunnille sunnattu intiimituotteiden erik...

Keskusteluhaku

Laaja haku



Lisää keskusteluja aiheesta

Tietoa mainosten kohdentamisesta