kävi täss sellanen juttu että jäi valot päälle bemuun, akku meni finaaliin. Auto pukattiin käyntiin työntämällä. käytin 30 min ja sammutin moottorin. nyt ei startti pyöri, latausta on kyllä ja ei lähde edes työntämällä käyntiin.
mikäköhän mättää.
startti ei pyöri bmw523
9
2110
Vastaukset
- Kra
.......Ei vielä riitä täyttämään tyhjää akkua!
Voihan olla, että akkukaan ei ole enää ollut ihan täysissä älyissään. Tyhjä akku myöskin jäätyy helposti jos jää pakkaseen. Jäätyminen rikkoo akun lopullisesti. - Aku
Akku ei lataudu 30 min auton käyttämisellä, lataa akkulaturilla vähintään 8 tuntia ja kokeile sitten startata, jos ei vielläkään ole virtaa, joudut ostamaan uuden akun.
- näitä konsteja
Irrota akun navat ja puhdista ne. Yleisin syy virranpuutteeseen.
Starttaa apuakulla. Napojen on silloin oltava puhtaat.
Toimivan tyhjän akun lataukseen 30 minuutin käyttö riittää loistavasti. Tilanne ei parane 8 tunnin akkulaturilatauksella. Auton laturi työntää helposti kymmenen kertaa suuremman virran kuin verkkovirtalaturi.
Jos sittenkään ei käynnisty, vie auto asiantuntijalle.
Osta uusi akku. Sen hinnan merkitys autoilun kuluissa on olematon.- ei riitä
lataamaan tyhjää akkua. jos lataus virta on 10ampeeria akun kapasiteetti 70ampeeria, niin teoriassa latausaika on 7tuntia. todellisuudessa enemmän.
- akkulaturilla
ei riitä kirjoitti:
lataamaan tyhjää akkua. jos lataus virta on 10ampeeria akun kapasiteetti 70ampeeria, niin teoriassa latausaika on 7tuntia. todellisuudessa enemmän.
Auton laturi kun on 120A, niin riittää siitä akulle enemmän kuin 10A
- vielä asiaan
ei riitä kirjoitti:
lataamaan tyhjää akkua. jos lataus virta on 10ampeeria akun kapasiteetti 70ampeeria, niin teoriassa latausaika on 7tuntia. todellisuudessa enemmän.
BMW E39:n laturin latausvirta on tosiaankin
120 A. Eli 60 Ah akku täyttyy tosi nopeasti.
Vaikka mylly olisi tehottomampikin, kyllä auto normaalisti käynnistyy puolen tunnin latauksella.
Ennen vanhaan olen valomuistittomien autojen kanssa tyhjentänyt akkuja moneen otteeseen. Niin tyhjäksi, että mitkään mittarivalot eivät pala. Ja niin tyhjäksi, että autoa on pitänyt hinata yli kilometri, koska herätevirtaakaan ei ole.
Ja kun autoa on ajettu 5 minuuttia käynnistymisen jälkeen, on se aina startannut kokeiltaessa.
Että näin käytännössä. - Kra
vielä asiaan kirjoitti:
BMW E39:n laturin latausvirta on tosiaankin
120 A. Eli 60 Ah akku täyttyy tosi nopeasti.
Vaikka mylly olisi tehottomampikin, kyllä auto normaalisti käynnistyy puolen tunnin latauksella.
Ennen vanhaan olen valomuistittomien autojen kanssa tyhjentänyt akkuja moneen otteeseen. Niin tyhjäksi, että mitkään mittarivalot eivät pala. Ja niin tyhjäksi, että autoa on pitänyt hinata yli kilometri, koska herätevirtaakaan ei ole.
Ja kun autoa on ajettu 5 minuuttia käynnistymisen jälkeen, on se aina startannut kokeiltaessa.
Että näin käytännössä.Laturin kyljessä komeileva ampeerilukema vaikkapa tuo 120 A saadaan ulos vasta kun laturi pyörii nimellistehoa vastaavalla nopeudella. Käytännössä jossain 6500 rpm, voi olla uudemmissa enemmänkin. Tyhjäkäynnillä ulos saatava sähköteho on hyvin paljon pienempi. Kovemmilla kierroksilla tietysti voidaan saada enemmänkin kuin tuo 120A.
Riippuen siitä mitä sähkön kuluttajia on päällä, niin ehjänkin (tyhjän) akun täyttäminen ottaa oman aikansa.
Yleensä mitä olen eri autojen sähköjen kanssa ollut tekemisissä, niin sähköjärjestelmä on ollut mieluummin alamittainen kuin riittävä. Bemari näyttäis olevan tässäkin suhteessa iloinen poikkeus moniin muihin kinnereihin verrattuna. - bmw-01
Kra kirjoitti:
Laturin kyljessä komeileva ampeerilukema vaikkapa tuo 120 A saadaan ulos vasta kun laturi pyörii nimellistehoa vastaavalla nopeudella. Käytännössä jossain 6500 rpm, voi olla uudemmissa enemmänkin. Tyhjäkäynnillä ulos saatava sähköteho on hyvin paljon pienempi. Kovemmilla kierroksilla tietysti voidaan saada enemmänkin kuin tuo 120A.
Riippuen siitä mitä sähkön kuluttajia on päällä, niin ehjänkin (tyhjän) akun täyttäminen ottaa oman aikansa.
Yleensä mitä olen eri autojen sähköjen kanssa ollut tekemisissä, niin sähköjärjestelmä on ollut mieluummin alamittainen kuin riittävä. Bemari näyttäis olevan tässäkin suhteessa iloinen poikkeus moniin muihin kinnereihin verrattuna.kyllä mulla on kans kokemuksia autojen akun tyhjäyksestä ja jos akku on kunnos se kyllä lataantuu jo 5 min. sen verran että lähtee auto uudestaan starttaamalla käyntiin.
- epätietoinen2
laakkosen veljekset selvitti ongelman, ajonestosysteemi oli hajonnut. Kiitos kuiteskin asiallisista kommenteista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kela valvoo lasten tilejä.
Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen2452654Nainen, tervetuloa
Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit111583- 1201579
TTK-tähti Saana Akiola paljasti tv-ohjelmassa tapahtuneen ahdistelun
Olisko pitänyt suunnitella ulostulo paremmin? Nyt lehdet soittelevat kaikki 8 läpi ja kuusi sanoo ettei koskenut häntä.161452Elisa laskuttaa jo sähköpostilaskusta erikseen euron
Paperilaskuista on otettu lisämaksua jo ajat sitten, mutta nyt Elisa ottaa euron siitä että lähettävät sähköisen laskun961325Oho! Susanna Laine kohtasi epäonnea lomareissulla Italiassa - Avaa tilannetta: "Vähän sahaavaa..."
Ou nou! Tsemppiä kuitenkin loppulomaan Italiassa, Susanna Laine ja mahdollinen seuralainen! Lue lisää ja katso kuvat:71170Väliämme on noin 6 km
Niin lähellä ja niin kaukana. Sinä olet kotona, minä olen kotona. Olet jo unessa. Mutta kun herään, olet jo töissä ja vä9933- 61898
- 56888
Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."
Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s1855