jalostettu suolahoito

Outi Oravannahka

Hei suolattaret.
Kokeilinpa ensin tuota suolasotkua. Sitten sotkin suolaa veteen rasvan sijasta, vaikutti paremmalta. Sotkuun tylsistyneena tein suolakasvovetta, ja se on paras kaikista, minusta. Tein kokeeksi pullollisen. Kaadoin siis puoli litraa vetta kattilaan, ja kiehutin siita kyllaisen suolaliuoksen. Sita sitten naamaan kerran paivassa ihan nassu maraksi, ja kun se on kuivanut, pyyhin kuivaneen suolan pois n.vartin kuluttua. Toisinaan hankaan kuivanutta suolaa, ja siina tulee oikein mukava kuorinta. Varsin mainio litku, harmi kun en aikasemmin tajunnut.

17

8244

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

      Kuinka paljon laitoit suolaa puolelle litralle vettä?

      • mutta totta

        Tein eilen satsin hyvin kylläistä suolaliuosta (tuli laitettua vähän liikaakin suolaa, kattilasta tuli kamalan näköinen :)) ja kokeilin sitä nassuun. Tänä aamuna en ollut uskoa silmiäni, koska ihoni oli uskomattoman hyvässä kunnnossa!! Kaikki tulehtuneet kohdat olivat rauhoittuneet. Olen käyttänyt myös suolaöljyseosta ja se on auttanut varsin hyvin, mutta tämä oli todella vielä paljon paljon parempi hoitokeino! Kiitos loistavasta vinkistä! (Mistä ihmeestä keksit tämän?)

        Kokeilkaa ihmeessä kaikki! Myös te, joilla öljysuolaseos ei ole toiminut! Se öljy ei varmaankaan sovi kaikille.


      • myöskin...
        mutta totta kirjoitti:

        Tein eilen satsin hyvin kylläistä suolaliuosta (tuli laitettua vähän liikaakin suolaa, kattilasta tuli kamalan näköinen :)) ja kokeilin sitä nassuun. Tänä aamuna en ollut uskoa silmiäni, koska ihoni oli uskomattoman hyvässä kunnnossa!! Kaikki tulehtuneet kohdat olivat rauhoittuneet. Olen käyttänyt myös suolaöljyseosta ja se on auttanut varsin hyvin, mutta tämä oli todella vielä paljon paljon parempi hoitokeino! Kiitos loistavasta vinkistä! (Mistä ihmeestä keksit tämän?)

        Kokeilkaa ihmeessä kaikki! Myös te, joilla öljysuolaseos ei ole toiminut! Se öljy ei varmaankaan sovi kaikille.

        laitoin kans ihan kylmään veteen suolaa ja liuotin. sit pyyhin naamalle ja ku kuivu huuhtelin vedellä. kuivatti vähän mut rauhotti kans ihoa. piti vain laittaa kosteusvoidetta ettei menny liian kuivaksi, itellä tulee yleensä jättipatteja kuivaan ihoon..


      • koekaniini
        mutta totta kirjoitti:

        Tein eilen satsin hyvin kylläistä suolaliuosta (tuli laitettua vähän liikaakin suolaa, kattilasta tuli kamalan näköinen :)) ja kokeilin sitä nassuun. Tänä aamuna en ollut uskoa silmiäni, koska ihoni oli uskomattoman hyvässä kunnnossa!! Kaikki tulehtuneet kohdat olivat rauhoittuneet. Olen käyttänyt myös suolaöljyseosta ja se on auttanut varsin hyvin, mutta tämä oli todella vielä paljon paljon parempi hoitokeino! Kiitos loistavasta vinkistä! (Mistä ihmeestä keksit tämän?)

        Kokeilkaa ihmeessä kaikki! Myös te, joilla öljysuolaseos ei ole toiminut! Se öljy ei varmaankaan sovi kaikille.

        Äsken just tossa keittelin suolavesiseoksen, joka on nyt jääkaapissa jäähtymässä. Lisäsin vähän sitruunaa, tosin niin vähän että tuskin kovasti vaikuttaa. Sitruunahan on kuitenkin iholle hyväksi tietääkseni. Kaikkea muutakin lisättävää voisi varmaan keksiä mutta meidän kaapeista en nyt muuta keksinyt. Te jotka olette tuota kasvovetenä kokeilleet, oliko se seos kovin karkeaa? Siis onko suola keitettynä yhtä rosoista? Mietin vaan, että tuleekohan liian kovakourainen käsittely tehtyä. Jos tuo toimii niin kohta ei varmaan tartte kaupan tuotteita käyttääkään....:)


      • Outi Oravannahka

        Eli siis kyllainen liuos tarkoittaa sita, ettei nesteeseen enaa liukene kyseista ainetta. Eli siis kiehuta vetta siihen suolaa sekoittaen niin kauan, ettei siihen enaa liukene suolaa, vaan se jaa pohjalle, jolloin vesi on suolan suhteen kyllainen. Sitten vain jaahdytat ja siina on kasvovetesi. Ja itse kaytin merisuolaa.


      • kylmäänkin
        Outi Oravannahka kirjoitti:

        Eli siis kyllainen liuos tarkoittaa sita, ettei nesteeseen enaa liukene kyseista ainetta. Eli siis kiehuta vetta siihen suolaa sekoittaen niin kauan, ettei siihen enaa liukene suolaa, vaan se jaa pohjalle, jolloin vesi on suolan suhteen kyllainen. Sitten vain jaahdytat ja siina on kasvovetesi. Ja itse kaytin merisuolaa.

        Ei sitä tartte välttämättä edes keittää, suola liukenee ihan yhtä hyvin ja nopeasti kylmään kuin kuumaankin veteen.


    • minä

      Siis merisuolaa vai mineraanisuolaa ?

      Joku poikahan tuolla aiempana kertoi ihotautilääkärinsä suositelleen merisuolaveden keittämistä, pyyhkeen kastamista veteen ja sitten pyyhkeen kasvoille laittamista esim. 10 min.

      • hyvältä idealta!

        Täytyykin kokeilla myös tota pyyhejuttua! Noin saa tarvittaessa pidemmän vaikutusajan.

        Suolan ei muuten pitäisi kuivattaa ihoa. Kuulin, että jotkut jopa hoitavat -kuivaa- ihoa suolakylvyillä. Jännittävää..


      • Kemian opiskelija
        hyvältä idealta! kirjoitti:

        Täytyykin kokeilla myös tota pyyhejuttua! Noin saa tarvittaessa pidemmän vaikutusajan.

        Suolan ei muuten pitäisi kuivattaa ihoa. Kuulin, että jotkut jopa hoitavat -kuivaa- ihoa suolakylvyillä. Jännittävää..

        Kun ihon ulkopuolella suolapitoisuus on suurempi kuin sisäpuolella, tapahtuu osmoosi, jolloin ihoon sitoutunut vesi siirtyy ihon ulkopuolelle. Eli iho kuivuu. Lyhytaikaisesti iho voi tuntua paremmalta, mutta pidemmän päälle en usko, että tekee hyvää. En ainakaan itse uskaltaisi kokeilla. Mutta toki voitte testata, mitä menetelmiä haluatte. Kertokaa sitten tänne tuloksista.

        En myöskään suosittele tekemään suola"hoitoa" Roa-kuurin aikana, koska kuorinta on muutenkin pahasta, sillä arpia muodostuu helpommin.


    • se vaan

      on että luomukin tehoaa.

      Itse huomasin hyvän ihon korreloivan etelä-euroopassa vietettyjen vuosien suhteen. Eli paljon aurinkoa (ei liikaa kummiskaan) ja lähes jokapäiväiset kylvyt meressä niin kyllä iho tykkää! On terveen näköinen ja tietty sopivan ruskea!

      • nasu

        minäkin testasin tota kasvovettä..eli kiehauttaa vettä ja sekoittaa merisuolaa siihen niin että suolakiteet liukenevat...pitääkin hakea oikeaa merivettä heti kun merenjää sulaa sehän olis tietenki parempaa


      • Suolan ystävä
        nasu kirjoitti:

        minäkin testasin tota kasvovettä..eli kiehauttaa vettä ja sekoittaa merisuolaa siihen niin että suolakiteet liukenevat...pitääkin hakea oikeaa merivettä heti kun merenjää sulaa sehän olis tietenki parempaa

        Hei

        Itämeri ei ole tarpeeksi suolainen tuohon tarkoitukseen. Huomasin itsekin eron muutama vuosi sitten kun olin parin viikon lomalla kreikassa, iho oli sen jälkeen sileä, pehmeä, kauniin ruskea ja ennen kaikkea finnitön. Itse olen sen jälkeen tehnyt suolakuorintaa koko vartalolle silloin tällöin sekoittamalla meri- tai tavallista ruokasuolaa johonkin hyväntuoksuiseen halpaan kuorinta-aineeseen niin että siitä tulee paksua tahnaa. Kun sen hieroo ihoon ja istuu vähän aikaa saunassa kunnes suola sulaa ennen kuin huuhtelee pois iho on sen jälkeen uskomattoman pehmeä.


    • rapakko

      Olen tässä viikon popsinut roaa (tai oikeastaan rinnakkais valmistetta) ja ajattelin että uskaltaakohan tätä suolaa kokeilla. Iho ei ole kuivunut juurikaan vielä koska olen rasvannut paljon. Eikä tunnu aralta tai mitään. Ajattelin tiedustella onko muut käyttäny tätä suolaa kasvoihin kuurin aikana? Kiitos vastanneille ja hienoa jos jotkut ovat löytäneet avun tästä suolasta :)

    • Kiitollinen ++

      Pakko sydämestäni kiittää tämän ketjun aloittajaa! Jos tietäisin osoitteesi, lähettäisin kukkia :)

      Minulla toisen lapsen syntymän ja imetysajan jälkeen puhkesi akne. Sain siihen reilu vuosi sitten tetra-kuurin epiduo-voitten, joka auttoi tuolloin joksikin aikaa. Ongelma palasivat kuitenkin takaisin. Yritin ruokavaliomuutosta ja kaikkea muuta mahdollista, mutta lääkkeisiin en mielelläni enää halunnut palata takaisin.

      Sitten reilu viikko sitten vahingossa löysin tämän keskustelun ja päätin kokeilla suola-vesi-liuosta. Enkä kadu yhtään! ihan loistavasti naama rauhoittunut! Ja kosteusvoiteet on saanut myös heittää nurkkaan. Aluksi luulin että naama kuivui, mutta se olikin vain harhaluulo. Mineraalimeikin alle olen hieman sipaissut perusvoidetta, mutta muuten ei ole ollenkaan ollut kuivuus-ongelmaa.

      Naama ei toki (vielä) ole täydellisessä kunnossa, enkä sitä oletakaan näin lyhyen käytön jälkeen, mutta ihan mahtavasti on näppylät rauhoittuneet ja ne pari pientä jotka hoidon aikana on yrittäneet pukata pintaan, ovat päivässä hävinneet. Toki tämäkään ei välttämättä kaikille tehoa, mutta suosittelen kyllä kokeilemaan!!

      KIITOS!

    • ei tuu loppua

      rapakko kai sitä voisi kokeilla myös roan kanssa, jos vaan kosteuttaa ihonsa hyvin. Itse olen syönyt roaa jo melkein koko kuurin, eikä tää ota parantuakseen..#&/#%¤/&
      Tämän luettuani muistin, kuinka merivesi paransi ihoani huomattavasti tossa pari kuukautta sitten käytyäni etelässä. Olin sillon vetäny noita punaisia paholaisia ehkä 2 kk. Nyt ajattelin kokeilla tätä suolavettä. Voin myöhemmin kertoa, onko naamani sulanut vai kenties jopa parantunut=))

    • venice beach

      Kuulostaa lupaavalta! Onko toiminut nuorella tytöllä? Meidän 10v tytöllä on alkanut iho kukkia ja harmitus on suuri - kavereilla moista ongelmaa ei ole. Iho on kuitenkin hyvin herkkä ja ohut, jolloin normaalit nuorille tarkoitetut aknetuotteet ovat aivan liian voimakkaita.

    • jattasdiary

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      1
      13442
    2. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      184
      1784
    3. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      77
      1124
    4. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1123
    5. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      64
      1046
    6. Persut petti duunarit

      Kyllä persujen kuuluu nyt mennä häpeämään kun äänestivät lakkolakien puolesta. Vielä muka kehutaan olevan työväenpuolue,
      Perussuomalaiset
      194
      956
    7. Persuille kovaa kyytiä YLEn kannatusmittaus

      https://yle.fi/a/74-20085866 Näin se menee persueliitti. Pettäjän tie on karu, persujen äänestäjät ovat nyt reagoineet
      Maailman menoa
      182
      920
    8. Lindtman runnonut demarit huimaan nousukiitoon!

      Palkansaajat – siis Suomen käynnissä pitävä kansanosa – ei näemmä arvosta EK/SY-sätkyakka Purran saksipelleilyä. Niin
      Maailman menoa
      271
      886
    9. Mitä ajattelen sinusta

      Että olit erilainen kuin muut ja jollakin kummalla tavalla samanlainen kanssani, vaikka ei tunnetukaan. Sinun kanssa tu
      Ikävä
      35
      833
    10. Itkisikö onnesta

      Jos panisin sua kunnolla?
      Ikävä
      86
      707
    Aihe