Kahden marsun häkki

grouel

Mitä mieltä siitä, että kahta aikuista naarasmarsua pidetään 77x51cm kokoisessa häkissä? Mitä tehdä, kun omistajalle ei mene päähän, että häkki on jo yhdellekin marsulle liian pieni? Neuvoja otetaan vastaan.

25

3556

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tassutin

      Noh, "mahtuuhan" tuohon eläinsuojelulain mukaan 2 marsua (ainakin minun laskujeni mukaan..) mutta itse en ainakaan pitäisi kahta, yhdelle on kyllä ihan ok kokoinen häkki, jos marsu saa jaloitella päivittäin vapaana..

      • sille.....

        Sanot sille, että se on liian pieni!
        Voi miettiä, haluaisko itse olla sellasessa pienessä tilassa, eihän siinä mahdu olemaan!
        Meidän kahdella marsulla on monikertaisesti isompi häkki. Kaksikerroksinen, rakennettu taikakuutiosta. Ne vipeltää edes taas innostuttuaan yläkertaan ja ympäri häkkiä. Sellaista ei varmaan tuon häkin omistajalla ole ollut ilo kokea...


    • -neels-

      HÄKKI ON LIIAN PIENI!!! SANO KAVERILLESI: "JOS ET HANKI MARSUILLESI SUUREMPAA HÄKKIÄ, ILMOITAN ELÄINSUOJELUVALVOJALLE!" ONKO VAIKEAA?

      • grouel

        Eläinsuojeluvalvojaan olen ottanut yhteyttä, mutta ei oikein voi auttaa asiassa, kun eläinsuojeluasetusten mukaan häkki on sopiva kahdelle. Itkettävän pieniä ne mitat, sanon minä.


      • Mira__
        grouel kirjoitti:

        Eläinsuojeluvalvojaan olen ottanut yhteyttä, mutta ei oikein voi auttaa asiassa, kun eläinsuojeluasetusten mukaan häkki on sopiva kahdelle. Itkettävän pieniä ne mitat, sanon minä.

        Miten ne voivat sanoa,että häkki on sopivan kokoinen kahdelle marsulle,kun yhden marsun häkin minimikoko on 50 kertaa 100 cm?????????!!!!Näin oli Suomen marsuyhdistyksen sivuilla.
        Kysynpä vaan miten tämä kyseinen eläinsuojeluviranomainen on voinut moista väittää...


      • suski87
        Mira__ kirjoitti:

        Miten ne voivat sanoa,että häkki on sopivan kokoinen kahdelle marsulle,kun yhden marsun häkin minimikoko on 50 kertaa 100 cm?????????!!!!Näin oli Suomen marsuyhdistyksen sivuilla.
        Kysynpä vaan miten tämä kyseinen eläinsuojeluviranomainen on voinut moista väittää...

        Marsuyhdistyksen sivuilta löytyy marsuyhdistyksen suositus häkin minimikooksi. Tämä suositus ei ole sitova, mutta eläimen viihtyvyyden kannalta sitä olisi hyvä noudattaa.

        Eläinsuojeluviranomainen taas toimii eläinsuojelulaissa säädettyjen minimimittojen mukaan. Nämä mitat ovat huomattavasti yhdistyksen suosittelemia pienemmät. Lain mukaan yhden marsun asumuksen pinta-alan tulee olla vähintään 0,3m2 (esim. 50*60cm) ja korkeuden vähintään 25cm. Ryhmässä pidettävää marsua kohden tarvitaan lisätilaa 0,15m2/marsu. Eläinsuojeluviranomainen ei voi puuttua asiaan elleivät nämä mitat alitu tai oloissa ole muuten jokin todella pahasti vialla.


      • EII
        Mira__ kirjoitti:

        Miten ne voivat sanoa,että häkki on sopivan kokoinen kahdelle marsulle,kun yhden marsun häkin minimikoko on 50 kertaa 100 cm?????????!!!!Näin oli Suomen marsuyhdistyksen sivuilla.
        Kysynpä vaan miten tämä kyseinen eläinsuojeluviranomainen on voinut moista väittää...

        HÄKKI ON TODELLAKIN IHAN LIIAN PIENI! EI SITTE OIS TULLU NIILLEKÄÄN MIELEEN ENSIN VÄHÄN KASVATTAA AIVOJA!


      • --
        Mira__ kirjoitti:

        Miten ne voivat sanoa,että häkki on sopivan kokoinen kahdelle marsulle,kun yhden marsun häkin minimikoko on 50 kertaa 100 cm?????????!!!!Näin oli Suomen marsuyhdistyksen sivuilla.
        Kysynpä vaan miten tämä kyseinen eläinsuojeluviranomainen on voinut moista väittää...

        Onks 34 levee ja 76 liian pieni marsul / marsuil?


      • PiHa
        -- kirjoitti:

        Onks 34 levee ja 76 liian pieni marsul / marsuil?

        Kahden marsun minimihäkki on 50cm leveys, 100 cm pituus. Mutta käytännössä on parempi 60/120.
        Pienempi häkki on mainio yhdelle. Kahdellekin silloin, kun saavat liikkua paljon vapaana. Siis todella paljon.


    • Marsuliini

      Kun on yhdelle marsulle pieni häkki, on TODELLAKIN kahdelle! Sano vain suoraan. X(

    • Muimo

      Mun laskujen mukaan häkki on ihan tarpeeksi iso, vaikka vois se isompikin olla. Toivottavasti ne marsut saa jalotella paljon, ei se sillon varmaan haittaa niin paljon.

    • APUA

      Eiks sil sun kamul tai mikä lieneekään oo ees vähään järkee! Vaik missä laissa se ois sopiva nii mun mielestä noi mitat on suorastaan säälittävän pieniä! HALOO?!?!?

    • Veradeh

      Marsuparat :(
      Olisi edes kaksikerroksinen -.-m Raivostuttavaa tuollainen välinpitämättömyys! Eräs "kaverini" on aivan samanlainen :((((

      • marsuilija

        Mulla yhdellä marsupojalla 60x 130 cm häkki, toi kuulostaa iha hirveeltä, että kahta pidetään noin pienessä...


      • niin voi marsupoloiset D:


    • ukkeli 10

      mul ois semmonen kysymys et jos kahdelle tyttö marsulle ostaa uuden häkin vanhan sijasta koska ajattelin ostaa isomman kuin vanha miten marsut siihen sitten reagoi onks se ne ilosia,onnellisia vai mitä?

    • Kuikuikuikut

      Meillä kahdella marsulla 120x220 häkki,pieneen en tunkis missään nimessä.

    • marsu-kamu

      Jee! Saan huomen 2 tyttö marsuu, 150cmx80cm häkkiin tulevat.

      • tautiu

        mistä ton kokoisen häkin saa ja mitä maksaa?


      • tautiu

        Mistä ton kokoisia häkkejä saa ja mitä ne maksaa?


    • ukkeli10

      mul on 140cm pitkä ja 50cm levee ;)

    • Eläin rakas

      Mun gerbiilienkin terraario on ISOMPI KU TOI JA GERBIILIT ON PALJON PIENEMPIÄ KUIN MARSUT!

    • mul on 120cmx75cmx50cm häkki sekin oli liian pieni kirjojen mukaan pitäs olla 120cmx80cm50cm mieti sitä grouel

    • ne marsupolot kärsii niin pienessä häkissä

    • -.-.-.-.-.-.-.-

      Tee eläinsuojeilmoitus.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2743
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2330
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2090
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      15
      1847
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1721
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      38
      1715
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1696
    8. 100
      1646
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      129
      1477
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1294
    Aihe