hackman matador "susiko"

hepa.h

Marraskuulla ostettu paistinpannu jonka piti kestää mitä vain,pohjaan tarttuu kaikki mitä siinä yrittää paistaa. Onko muilla samantyylisiä ongelmia kyseisen pannun kanssa.Eilen lähetin sen hagmannille takaisin jos vaikka olis joku teko virhe. Toivottavasti, oli meinaan hintava pannu.(Paistamisiin)

109

53206

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mate

      Hommasin Matadorin joskus viime syksynä ja hyvin on kestänyt eikä tartu.
      Vaikka pitäisi kestää metallisia lastoja niin en ole edes kokeillut vaan suosiolla käytän muovisia ja puisia.

      • hepa.h

        On käytetty meidänkin pannuun vain puisia ja muovisia lastoja.Aluksi oli kyllä hyvä mutta ainakin pari kuukautta sitten ongelmat alkoi. Ensin tuli pieniä pisteitä joihin tarttui.Nyt on liki koko pannun pohja johon tarttuu.


    • jou jou

      mutta kiinnipalaminen ilmeni alusta asti ja reklamoin asiasta hackmannia, sieltä otettiin yhteyttä ja ensimmäisissä erissä oli kuulemma joitain ongelmia,lupasivat lähettää uutta tilalle vaan ei oo kuulunu neljään kuukauteen.voilla pitäisi paistaa,öljyt ei kuulemma oikein sovellu,minä kun en käyttäis juuri mitään mutta pannun valmistaja taitaapi vaihtua.ihmetteli vielä kovasti liesivalmistajaakin josko johtuisi siitä!

    • Chef

      Minulla on ollu matadot tuotteita käytössä jo pidempään eikä ole ollut minkään näköisiä ongelmia yhdenkään tuotteen kanssa.
      Voi paistaa voilla,öljyllä tai ilman.
      Nuo pohjaan tulevat pilkut kyllä kuvastaisivat ennemmin hoitovirheeseen kuin tuotteen laadun ongelmiin. Mm.pesu ja kuivaus sekä pannun jatko huolto on syytä tehdä oikein, eikä kaikesta kestävyydestä huolimatta kannattaisi koskaan pestä astianpesukoneessa! Matadorin ohjeissa (ainakaan mitkä minulla on)ei luvata sille kestävyyttä jatkuvasta metalli hankaumasta, terävistä esineistä jne....
      Yleensähän se syy on helpoin löytää jotain muualta kuin itsestään....

      • hepa.h

        Tänään posti toi juuri ilmoituksen pannusta. Pannussa oli todettu valmistusvika, jonka johdosta uusi pannu tulee lähipäivinä postissa. Ei muuten ole pesty astianpesukoneessa eikä käytetty kuin puu- tai muovilastoja.Ystävällisesti pian uuden matadorin omistaja :-)


      • e220
        hepa.h kirjoitti:

        Tänään posti toi juuri ilmoituksen pannusta. Pannussa oli todettu valmistusvika, jonka johdosta uusi pannu tulee lähipäivinä postissa. Ei muuten ole pesty astianpesukoneessa eikä käytetty kuin puu- tai muovilastoja.Ystävällisesti pian uuden matadorin omistaja :-)

        Mistä kannattaa ostaa?
        28cm maksaapi CityMarketissa 40,90€ Saako mistään halvemmalla?


    • kössi

      Samat ongelmat. Ostoaika suunnilleen sama ja alusta asti kaikki on pohjaan tarttunut. Pohjassa täytyy olla materiaali/valmistusvirhe. Tarkoitus lähettää myös takaisin tehtaalle.
      Saitko palautteen/uuden pannun/rahat takaisin?

      • hepa.h

        Sain uuden pannun tilalle,noin parin viikon kuluttua lähettämisestä.Mukana oli pahoittelu kirje. Uusi pannu on toiminut hyvin.


      • kössi
        hepa.h kirjoitti:

        Sain uuden pannun tilalle,noin parin viikon kuluttua lähettämisestä.Mukana oli pahoittelu kirje. Uusi pannu on toiminut hyvin.

        Kiitos tiedosta, mun pannu lähtee tänään. Toivottavasti uusi tulee ja toimii yhtä hyvinkuin sinulla.


      • mummokulta
        kössi kirjoitti:

        Kiitos tiedosta, mun pannu lähtee tänään. Toivottavasti uusi tulee ja toimii yhtä hyvinkuin sinulla.

        Hauska nähdä, etten ole ainoa Matadoriin pettynyt. Hoito- ja käyttöohjein viisastelut eivät pannua paranna, susi mikä susi. On tietty hienoa olla maailmanennätyshuonon paistinpannun omistaja, mutta sen käyttäjänä oleminen ei juuri huvita.


    • Wolf

      Joo meille hommattiin joku 6kk sitte kyseinen pannu ja tänää sitte pinna napsahti poikki ku makaronilaatikkoa lämmitin (pitäs olla perussettiä) ja pannun pohjaan palo semmonen kahden millin "kuorrutus"

      Soitin osto mestaa ja sano että: "Tuo tänne ni lähetetään tehtaalle."

      Pelottaa vaan et josse toka pannuki on samanlainen susi.

      • Wolf

        Jep, eli tänää sitte vein pannun Jumbon Retail parkin Hackmannin myymälään ja sain uuden kouraan. Olin ulkona liikkeestä alle viidessä minuutissa..bojot sinne. :)

        Tais myyjä tietää että mistä on kyse ku ei pistäny yhtää hanttii.

        Himaan tullessa oli pakko ottaa koepaistos. Otin ihan iisisti ja paistoin kananmunan, joka "ekan polven" Matadorilla tarttu kii ku purkka tukkaan. Ja laitoin mielestäni vielä aika vähä voita paistamiseen.

        Noh, ilokseni huomasin, että vika ei tosiaan ollut paistajassa vaan pannussa. Nyt toimii niiku pitää ja mieli on huojentunut.

        Hyviä syksyisiä paistattelu hetkiä!


      • Wolf
        Wolf kirjoitti:

        Jep, eli tänää sitte vein pannun Jumbon Retail parkin Hackmannin myymälään ja sain uuden kouraan. Olin ulkona liikkeestä alle viidessä minuutissa..bojot sinne. :)

        Tais myyjä tietää että mistä on kyse ku ei pistäny yhtää hanttii.

        Himaan tullessa oli pakko ottaa koepaistos. Otin ihan iisisti ja paistoin kananmunan, joka "ekan polven" Matadorilla tarttu kii ku purkka tukkaan. Ja laitoin mielestäni vielä aika vähä voita paistamiseen.

        Noh, ilokseni huomasin, että vika ei tosiaan ollut paistajassa vaan pannussa. Nyt toimii niiku pitää ja mieli on huojentunut.

        Hyviä syksyisiä paistattelu hetkiä!

        Joo ei morjes!

        Tänää heitin ton tokanki pannun roskiin samoista ongelmista ja päätin koskaan olla ostamatta Hackmanin pannuja. Pidin vielä tota tokaa kuin kukkaa kämmenellä, aina rasvaten sen ja pesten heti käytön jälkeen. Uskomatonta miten paska vehje.

        Matador pannu - Älkää ostako!


    • Cad

      Elikkäs pannu on koetellut hermoja viimesen 4kk ja päädyin viimein palautukseen itsekin. Ensin koettivat kaupassa kysellä, että josko olisi jotenkin voinut olla oma vika, ja saivat käännytettyä takaisin. No tuttu, jolla myös samainen pannu, kokeili mun matadoria, ja totesi ettei hänen yksilö tee yhtä brutaalia jälkeä, vaan toimii moitteetta. Joten eroja löytyy saman pannun eri yksilöiden väliltä.

      • hepa.h

        Nyt on pannu pelannut ihan hyvin ei mitään ongelmia.
        Paistettu on ja aikasta paljon (joka päivä)
        Toivottavasti pelaa jatkossakin.
        Syksyn jatkoa ja paistamisiin.


      • Mattadori

        Minä ostin Matadorini (pannu ja paistokasari) tuossa kesällä. Noin kahden viikon käytön jälkeen alkoivat tartuttaa kiinni. Harvoinpa saa pekonia raaputtaa lastalla irti pannusta. Aikaisemmin käytin teräksistä paistokasaria, jossa oli helppo paistaa esimerkiksi jauhelihaa. Uuteen liukkaaseen paistokasariini sikanauta (80/20) tarttuu todella tiukasti kiinni. Täytyy varmaan käydä juttelemassa myyjän kanssa pannuista.


      • Ottaa pannuun
        Mattadori kirjoitti:

        Minä ostin Matadorini (pannu ja paistokasari) tuossa kesällä. Noin kahden viikon käytön jälkeen alkoivat tartuttaa kiinni. Harvoinpa saa pekonia raaputtaa lastalla irti pannusta. Aikaisemmin käytin teräksistä paistokasaria, jossa oli helppo paistaa esimerkiksi jauhelihaa. Uuteen liukkaaseen paistokasariini sikanauta (80/20) tarttuu todella tiukasti kiinni. Täytyy varmaan käydä juttelemassa myyjän kanssa pannuista.

        Vuoden sisällä kolme Matadorin pannua. Kaksi ensimmäistä olivat alusta asti viallisia. kolmas toimi puolisen vuotta hyvin, mutta enää ei auta mikään. Vaikka lorauttaisi litran rasvaa pannuun, niin kiinni tarttuu! En voi muuta sanoa kuin todella
        surkea kapistus.


      • ärsyttää
        Ottaa pannuun kirjoitti:

        Vuoden sisällä kolme Matadorin pannua. Kaksi ensimmäistä olivat alusta asti viallisia. kolmas toimi puolisen vuotta hyvin, mutta enää ei auta mikään. Vaikka lorauttaisi litran rasvaa pannuun, niin kiinni tarttuu! En voi muuta sanoa kuin todella
        surkea kapistus.

        Ostin loppukesästä kaksi Matador-pannua ja molemmat olleet alusta asti aivan susia. Kaikki palaa kiinni...ja hermot siinä menee, kun niitä yrittää hinkata puhtaaksi.

        Käsittämätöntä, miten Hackman myy tällaista.


      • helpottavaa kuulla
        ärsyttää kirjoitti:

        Ostin loppukesästä kaksi Matador-pannua ja molemmat olleet alusta asti aivan susia. Kaikki palaa kiinni...ja hermot siinä menee, kun niitä yrittää hinkata puhtaaksi.

        Käsittämätöntä, miten Hackman myy tällaista.

        Hei,

        Samat ongelmat Matadorin kanssa. Kiinni tarttuu kaikki! Ostin vajaa vuosi sitten ja luulin tehneeni hyvän ostoksen. Huono pannu ollut, ja mikä pahinta olen epäillyt omia taitoja. Tämän palstan löytyminen helpotti!

        Voiko pannun palauttaa ilman kuittia (luulen ettei löydy)?

        Ihmettelen myös että miten Hackmanin toimintaa. Ja kun ongelmia ollut niin miksi ei tiedota avoimesti ja vedä markkinoilta pois huonot erät vaan antaa maineen mennä.

        t kokkaaja


      • Ei enää matadoria
        helpottavaa kuulla kirjoitti:

        Hei,

        Samat ongelmat Matadorin kanssa. Kiinni tarttuu kaikki! Ostin vajaa vuosi sitten ja luulin tehneeni hyvän ostoksen. Huono pannu ollut, ja mikä pahinta olen epäillyt omia taitoja. Tämän palstan löytyminen helpotti!

        Voiko pannun palauttaa ilman kuittia (luulen ettei löydy)?

        Ihmettelen myös että miten Hackmanin toimintaa. Ja kun ongelmia ollut niin miksi ei tiedota avoimesti ja vedä markkinoilta pois huonot erät vaan antaa maineen mennä.

        t kokkaaja

        Ostettu viime keväänä Matador, tarttu kaikki pohjaan parin kuukauden päästä. Lähetin kesällä Hackmanille pannun, sain uuden tilalle. Sama vika jälleen (ottaa pannuun ko ottaa pannuun). Lähetin sähköpostia Hackmanille, aikoi lähettää tilalle Iittalan Allsteelin (ei tarvitse vanhaa Matadoria lähettää takaisin). En ole vielä saanut kyseistä pannua.

        Kuittia en lähettänyt mukana kun pannun olen lähettänyt.


      • Jonttura
        Ei enää matadoria kirjoitti:

        Ostettu viime keväänä Matador, tarttu kaikki pohjaan parin kuukauden päästä. Lähetin kesällä Hackmanille pannun, sain uuden tilalle. Sama vika jälleen (ottaa pannuun ko ottaa pannuun). Lähetin sähköpostia Hackmanille, aikoi lähettää tilalle Iittalan Allsteelin (ei tarvitse vanhaa Matadoria lähettää takaisin). En ole vielä saanut kyseistä pannua.

        Kuittia en lähettänyt mukana kun pannun olen lähettänyt.

        Meilläkin jo kolmas pannu menossa, ja palautukseen lähtee tämäkin. Kaksi ensimmäistä kesti molemmat sen parisen viikkoa. Kolmas pari kuukautta.
        Ei tule enää neljättä.


      • huh huh
        Jonttura kirjoitti:

        Meilläkin jo kolmas pannu menossa, ja palautukseen lähtee tämäkin. Kaksi ensimmäistä kesti molemmat sen parisen viikkoa. Kolmas pari kuukautta.
        Ei tule enää neljättä.

        Katselin just tänään citymarketissa tuollasta paistokasaria, näytti just sellaiselta mitä olen etsinyt, mutta taitaa jäädä sitte ostamatta. Aika pirun kallis paskaksi, jotain 60€. olispa harmittanut. Kiinalaiset vois osata tämänkin homman nykyään paremmin...


      • abc-123
        Ei enää matadoria kirjoitti:

        Ostettu viime keväänä Matador, tarttu kaikki pohjaan parin kuukauden päästä. Lähetin kesällä Hackmanille pannun, sain uuden tilalle. Sama vika jälleen (ottaa pannuun ko ottaa pannuun). Lähetin sähköpostia Hackmanille, aikoi lähettää tilalle Iittalan Allsteelin (ei tarvitse vanhaa Matadoria lähettää takaisin). En ole vielä saanut kyseistä pannua.

        Kuittia en lähettänyt mukana kun pannun olen lähettänyt.

        Meillä lähti viimeinen matador vaihtoon 2 viikkoa sitten (vuoden sisällä kolmas) ja nyt sanoin että matadoria ei tartte meille enää laittaa. Rahoja ei kuulema saa takaisin kuin tosi pitkällisen odotuksen jälkeen joten tyydyin tuotehyvitykseen.

        Eilen postissa tuli kirje sekä All Steel paistinpannu (pinnoitettu sekin) , lisukkeina veitsi ja juustohöylä. Pahoittelivat kovasti vaivaa ja sitä miten meille on vaan sattunut huonosta erästä kyseistä pannua... Saa nähdä onko tuokaan All Steel -pannu kelvollinen, Hackmanin tuotteisiin on mennyt usko aika tarkkaan täysin.


      • Itsellä sama
        ärsyttää kirjoitti:

        Ostin loppukesästä kaksi Matador-pannua ja molemmat olleet alusta asti aivan susia. Kaikki palaa kiinni...ja hermot siinä menee, kun niitä yrittää hinkata puhtaaksi.

        Käsittämätöntä, miten Hackman myy tällaista.

        Taas on Lidlissä tarjouksena pannu joka ainakin itelläni on kestänyt vuosia.


    • LLL

      lähti jo toinen Matador palautukseen ja kolmatta ei enää huolita. Molemmat pannut toimi muutaman kuukauden, jonka jälkeen kaikki alkoi tarttua kiinni. Ihme että näitä vielä on myynnissä! Vai liekö joukossa joku kunnollinenkin yksilö... Hackmannilla kovin pahoittelevat, että onpa sattunut huono tuuri kun kaksi huonoa pannua peräkkäin...

      • hepa.h

        Hei!
        Meillä toiminut hyvin tämä toinen matador,Käytössä on ollut melkein joka päivä.


      • ......................
        hepa.h kirjoitti:

        Hei!
        Meillä toiminut hyvin tämä toinen matador,Käytössä on ollut melkein joka päivä.

        Minkä kokoisen tulisi paistinpannun olla (halkaisija) jos levyn halkaisija on 18-19 cm? Ohjeissa mainitaan yleensä että joko saman kokoinen tai hieman suurempi, mutta onko 22-23 cm jo liikaa?


    • Hackmann

      ...koska oikea pannu on merkiltään Hackmann. Hagmann-merkkiset tuskin kestävät. ;P

    • dega

      Onpas täällä yhden pannun perässä paljon sakkia. Me ei kait sitten yksikään osata paistaa mitään.

      Piti tulla googlettamaan, että mikä on, kun tarttui haamukerros pohjaan, joka ei tahdo lähteä millään. Reilumman samanlaisen perästä vaihdatin tuon jo kerran, pahoittelivat valmistusvirhettä jo kerran.

      Ei sanottu ohjeissa, että lettujen paisto rasvassa olis liian hc-toimintaa.

    • Jamien Oliverin serkku

      Ostin pannun ja parin käyttökerran jälkeen alkoi ruoka tarttua pintaan ja paistaminen oli lähes mahdotonta.
      Pannu kävi pari kertaa astianpesukoneessa, mutta toisaalta pakkauksessa lukee, että konepesu on sallittu.
      Sain nyt uuden pannun Hackmanilta, katsotaan kauanko pinta pysyy tarttumattomana.

      • Jamien veli

        Sain uuden pannun, kesti hetken, eikä ole pesty asitanpesukoneessa, mutta tarttuu silti...


    • ..eikä samaa mallia tule ta...

      Meille ostettiin eka Matador paistokasari keväällä 2006. Syksyllä alkoi polttaa pohjaan kaiken, ja toimitin tehtaanmyymälään. Sieltä kerrottiin että ekoissa erissä oli laadunvalvonnassa puutteita, joten saatiin uusi.
      Uusi pannu kesti n. 2kk kun alkoi polttaa kaiken pohjaan. Lähetin suoraan Hackmannille jossa kovasti pahoiteltiin huonoa tuuria ja "hyvityksenä" sain sitten vielä jonkun typerän paistolastan.
      Kolmas pannu tuli siis alkuvuodesta ja nyt taas kaikki palaa pohjaan. Reklamoin jälleen Hackmannille, ja vastaus oli että saan vaihtaa mihin tahansa pannuun haluan, itse ehdottivat All Steel sarjan paistokasaria. Nyt pitäisi vielä jaksaa viedä postiin tuo pannu.
      Ja väärästä käsittelystä tässäkään ei ole ollut kyse, sillä hoito-ohjeita olen noudattanut orjallisesti enkä ole pessyt koneessa. Susi mikä susi.

    • marre70

      No just...Ensin kinattiin Hackmanin kanssa Kovanaama-pannun kohtalosta (ei saatu mitään korvausta kun oli kuulemma väärinkäytetty - hurjaa touhua tuo letunpaisto). Sorruttiin sitten Matadoriin ja on yritettu pitää sitä just eikä melkein kuten käyttöohjeissa. Tulos: muutaman kuukauden käytön jälkeen pohjaan tarttuu aivan kaikki.Ei jaksaisi taas tapella valmistajan kanssa mutta kai sitä pitäisi.

      • Annu00

        Onneksi löysin tämän keskustelun, kun meinasi lentää kallis matador-pannu roskiin, koska kaikki tarttui kiinni. Lähetin tuotteen hackmanille takaisin viime viikon lopulla ja jo nyt tuli tieto että uusi pannu lähetetään tilalle. Olen tyytyväinen nopeaan asiakaspalveluun, kunhan vain uusi tuote oikeasti toimii :/


      • Annu00
        Annu00 kirjoitti:

        Onneksi löysin tämän keskustelun, kun meinasi lentää kallis matador-pannu roskiin, koska kaikki tarttui kiinni. Lähetin tuotteen hackmanille takaisin viime viikon lopulla ja jo nyt tuli tieto että uusi pannu lähetetään tilalle. Olen tyytyväinen nopeaan asiakaspalveluun, kunhan vain uusi tuote oikeasti toimii :/

        Ja pannu palautettiin ilman kuittia!


      • käyttää
        Annu00 kirjoitti:

        Onneksi löysin tämän keskustelun, kun meinasi lentää kallis matador-pannu roskiin, koska kaikki tarttui kiinni. Lähetin tuotteen hackmanille takaisin viime viikon lopulla ja jo nyt tuli tieto että uusi pannu lähetetään tilalle. Olen tyytyväinen nopeaan asiakaspalveluun, kunhan vain uusi tuote oikeasti toimii :/

        Opetellaan ostamaan oikeanlainen pannu käyttötarkoitukseen, pannu suunnattu kovaan paistamiseen. Kai se nyt hiivatti käryttää ne teidän valkuaispitoiset ruuat kiinni ihan järestäen,ku te onnettomat ette osaa käyttää rasvaa ruuanlaitossa. Ei se matador ole mikään pannu missä on ns. teflon eli titan pinnoite.
        Pannu on verrattavissa valurautaiseen paistinpannuun, ettekai te niitäkin lähettele valmistajille joka toinen kuukausi ku kanamunat sun muut sörsselit palaa kiinni ilman rasvaa.


      • ruuanlaittaja
        Annu00 kirjoitti:

        Ja pannu palautettiin ilman kuittia!

        Ostin helmikuussa matadorin paistinpannun ja risottopannun, koska sopivat induktiolieteen. Vasta tämän syksyn aikana olen tajunnut, että paistotaidoissani ei ole vikaa. Alusta alkaen kaikki jäänyt kiinni pohjaan ja öljyä saa käyttää uskomattomat määrät. Sen lisäksi painavan lasikannun kahva jäi käteen pari kuukautta sitten ja tiski vesi jää vielä kahvan sisälle lillumaan. Näin kehnoja pannuja en ole tavannut sitten opiskeluvuosieni enkä käsitä, että Hackman kehtaa tälläisia myydä. Jos on niin, että vain voilla pitäisi paistaa, niin soisi siitä pakkauksessa mainittavan. Älkää hyvät ihmiset ostako!!!


      • pauhau
        käyttää kirjoitti:

        Opetellaan ostamaan oikeanlainen pannu käyttötarkoitukseen, pannu suunnattu kovaan paistamiseen. Kai se nyt hiivatti käryttää ne teidän valkuaispitoiset ruuat kiinni ihan järestäen,ku te onnettomat ette osaa käyttää rasvaa ruuanlaitossa. Ei se matador ole mikään pannu missä on ns. teflon eli titan pinnoite.
        Pannu on verrattavissa valurautaiseen paistinpannuun, ettekai te niitäkin lähettele valmistajille joka toinen kuukausi ku kanamunat sun muut sörsselit palaa kiinni ilman rasvaa.

        Parhaita paistinpannuja markkinoilla.

        Valurautapannut painaa liikaa, keraaminen pannu on suorastaan nerokas keksintö.

        Tarttumista voivottelevat voivat hakea lähikaupoistaan joka viikko uuden tarjous teflonin.

        Itse ruskistan lihat matadorissa ilman rasvaa, eikä pannuun tartu mitään.


      • Porin Valu
        käyttää kirjoitti:

        Opetellaan ostamaan oikeanlainen pannu käyttötarkoitukseen, pannu suunnattu kovaan paistamiseen. Kai se nyt hiivatti käryttää ne teidän valkuaispitoiset ruuat kiinni ihan järestäen,ku te onnettomat ette osaa käyttää rasvaa ruuanlaitossa. Ei se matador ole mikään pannu missä on ns. teflon eli titan pinnoite.
        Pannu on verrattavissa valurautaiseen paistinpannuun, ettekai te niitäkin lähettele valmistajille joka toinen kuukausi ku kanamunat sun muut sörsselit palaa kiinni ilman rasvaa.

        Lähetin tänään toisen Matadorin takaisin. Minulla käytössä myös vanha Porin Valun valurautapannu ja siihen ei "sörsselit" tartu likimainkaan yhtä pahasti kuin Matadoriin. Joten kyllä mielestäni noissa Matadoreissa on selkeä laatuongelma.


    • paim

      Pannu on ollut aivan alusta saakka semmoinen , että siihen palaa kiinni jo pienelläkin lämmöllä kaikki. Ainoa mikä ei ole palanut kiinni on vesi ja puhdas ruokaöljy. Aion viedä asian eteenpäin. En ole eläessäni nähnyt yhtä huonoa pannua.

    • Räpsä

      Sama ongelma. Kertaalleen jo palautin Hackmannille ja tilalle tuli uusi pannu (kesti pari kuukautta). Mutta jo parissa kuukaudessa siihenkin tarttuu kaikki kiinni.

      • hepa.h

        Susuia ne on kaikki! Ostettiin tefalin pannu eikä ole ollut mitään vikaa! Ei ikänä Hagmannia meille missään muodossa!!


      • paistaja
        hepa.h kirjoitti:

        Susuia ne on kaikki! Ostettiin tefalin pannu eikä ole ollut mitään vikaa! Ei ikänä Hagmannia meille missään muodossa!!

        Tarttuuko noihin pahemmin kuin valurautapannuun? Jos on suunnilleen samaa luokkaa ja kestää käytössä niin kelpaa mulle. Kattelin kaupassa ja tein kynnellä viiltelykokeen. Näihin ei tullut pintaan jälkiä, kovanaamaan esim tuli. Semmosia pieniä uria/naarmuja.

        Ite oon kyllästyny perustefloneihin(noita Tefaleitakin on menny monta) kun niihin tulee reikiä pinnoitteeseen suunnilleen kun puottaa. sipulirenkaan paistumaan. Valurautapannu toimii, mutta on sairaan painava. Niin ja paistan vain voilla taikka muulla reilulla eläinrasvalla.


      • pauhau
        paistaja kirjoitti:

        Tarttuuko noihin pahemmin kuin valurautapannuun? Jos on suunnilleen samaa luokkaa ja kestää käytössä niin kelpaa mulle. Kattelin kaupassa ja tein kynnellä viiltelykokeen. Näihin ei tullut pintaan jälkiä, kovanaamaan esim tuli. Semmosia pieniä uria/naarmuja.

        Ite oon kyllästyny perustefloneihin(noita Tefaleitakin on menny monta) kun niihin tulee reikiä pinnoitteeseen suunnilleen kun puottaa. sipulirenkaan paistumaan. Valurautapannu toimii, mutta on sairaan painava. Niin ja paistan vain voilla taikka muulla reilulla eläinrasvalla.

        ei tartu niin helposti kuin valurauta pannuun.

        lisäksi kevyempi ja helpompi puhdistaa.

        nerokas pannu. en käytä muita.

        en halua teflonia elimistööni.


      • Hanna

        Samoja kokemuksia Matadorin kanssa. Kaikki tarttuu, käytti rasvaa vähän tai paljon. Tarttumisongelma oli heti alusta pitäen. Muutaman kuukauden sinnittelin kunnes palautin Iittala Groupin laadunvalvontaan pannun. Kerroin kirjeessä kokemukseni pannun kanssa ja todella nopeasti tuli Iittalan All Steel -pannu tilalle. Palvelu reklamaatioiden käsittelyssä toimii ainakin moitteetta. Toivottavasti korvaava pannu osoittautuu paremmaksi kuin alkuperäinen hankinta.


      • pannu kuumana
        hepa.h kirjoitti:

        Susuia ne on kaikki! Ostettiin tefalin pannu eikä ole ollut mitään vikaa! Ei ikänä Hagmannia meille missään muodossa!!

        Lueskalin tuota keskustelua teflon pinnoitettujen paistinpannujen toimimattomuudesta.
        Itselläni ei ole ollut Hackmanin tuotteita mutta kahdesta Tefalista kylläkin. Ensinmäinen meni pikku hiljaa karheaksi eikä toiminut enää edes, voin kanssa joka on muuten parempi rasva pannulla kuin margariinit tai öljyt.
        Toinen Tefal Privlege toimi noin vuoden ja siinä alkoi olla jo koko pohja alueella selkeitä kuplia.
        Itse alkoi epäillyttää ylikuumentuminen mutta Tefalin mainostamaa punaista 2-väristä merkkiä pannun keskellä ei koskaan saanut 1-väriseksi jolloin käyttöohjeen mukaan pannu olisi ollut kuuma ja käyttövalmis.
        Tuo pannu meni Tefalin maahantuojalle joka korvasi tuotteen uudella samanlaisella.
        Taitaa seuraava pannu olla valurautaa.


    • kokki

      Ostin Matadorpannun n.vuosi sitten, olimme koko talven Thaimaassa 56 vuotiaat aviopari eli lapset maailmalla, käyttö pientä. Toinen Matador ostettiin mökille, koska sitä mainostettiiin loistavaksi sekä sähköön että kaasuun. Olen erittäin tarkka ruuanlaitossa, siis teen itse kaikki ruuat, en käytä terästä pannuun jne. Mutta tämä ns. Matadorpannu ihan romuna kolmen käyttökuukauden jälkeen. Olen suoraan sanottuna erittäin pettynyt, nyt ei enää paistu kalat eikä fileet. Mitä teen? Meillä on Hackmanin juttuja monia, nyt tuli pettymys.
      Vastausta odotellen
      Anne Näsi
      Näsintie 6
      29900 Merikarvia

      Kiitos!

      • hepa.h

        Harmittava juttu! Ei muuta kuin palauta hagmannille
        postipakettina. Postista saa ohjeet kuinka tapahtuu!
        Meillä kolmas pannu jo romuna, en enää viitsi lähettää takaisin. Ostettiin Tefalin pannu ja on hyvin toiminut. Kesää odotellessa t. hepa.


      • janzu
        hepa.h kirjoitti:

        Harmittava juttu! Ei muuta kuin palauta hagmannille
        postipakettina. Postista saa ohjeet kuinka tapahtuu!
        Meillä kolmas pannu jo romuna, en enää viitsi lähettää takaisin. Ostettiin Tefalin pannu ja on hyvin toiminut. Kesää odotellessa t. hepa.

        Sorruin kesällä 2007 Keskon ja Hackmanin yhteiskampanjaan ja tein mielestäni hyvät kaupat, sainhan puoleen hintaan ammattilaisten käyttämät pannut, jotka oli testattu ääriolosuhteissa!
        No, paistokasari ja paistinpannu alkoivat oirehtia heti alkuunsa ja kaikenlainen liha tarttui osittain pannun pohjaan. Käsinpesun jälkeenkin jäi tahmeita tahroja pohjiin. Poistin tahrat hellävaraisella karhunkielellä ja sitten pannut taas toimivatkin pari käyttökertaa moitteettomasti. Ajattelin että ok näin, ehkä kuuluu asiaan. En yleensä kovin pienistä valita, kas kun elämässä on ollut TODELLA isojakin vastoinkäymisiä. Kuitenkin kesällä putosi yllättäen Matadorin lasikansi lattialle (rikkoen pari kissanruokalautasta mukanaan ja aiheuttaen parkettiin kolon). Vain kahva jäi käteen. Itse lasikansiosa pysyi ihmeekseni ehjänä.
        Lähetin sähköpostia Hackmannille ja kysyin toimintaohjeita. Palautanko kannen heille vai mitä teen. Olen nyt toista kuukautta odottanut vastausta. Mitään ei ole kuulunut.

        Olen nyt lueskellut näitä kokemuksia ja taitaa käydä niin että palautan sekä kannen että molemmat pannut Hackmannille. Vahvasti alkaa tuntua siltä ettei Hackmannin laatuun ole enää luottamista.


      • pettynyt matadoriin
        janzu kirjoitti:

        Sorruin kesällä 2007 Keskon ja Hackmanin yhteiskampanjaan ja tein mielestäni hyvät kaupat, sainhan puoleen hintaan ammattilaisten käyttämät pannut, jotka oli testattu ääriolosuhteissa!
        No, paistokasari ja paistinpannu alkoivat oirehtia heti alkuunsa ja kaikenlainen liha tarttui osittain pannun pohjaan. Käsinpesun jälkeenkin jäi tahmeita tahroja pohjiin. Poistin tahrat hellävaraisella karhunkielellä ja sitten pannut taas toimivatkin pari käyttökertaa moitteettomasti. Ajattelin että ok näin, ehkä kuuluu asiaan. En yleensä kovin pienistä valita, kas kun elämässä on ollut TODELLA isojakin vastoinkäymisiä. Kuitenkin kesällä putosi yllättäen Matadorin lasikansi lattialle (rikkoen pari kissanruokalautasta mukanaan ja aiheuttaen parkettiin kolon). Vain kahva jäi käteen. Itse lasikansiosa pysyi ihmeekseni ehjänä.
        Lähetin sähköpostia Hackmannille ja kysyin toimintaohjeita. Palautanko kannen heille vai mitä teen. Olen nyt toista kuukautta odottanut vastausta. Mitään ei ole kuulunut.

        Olen nyt lueskellut näitä kokemuksia ja taitaa käydä niin että palautan sekä kannen että molemmat pannut Hackmannille. Vahvasti alkaa tuntua siltä ettei Hackmannin laatuun ole enää luottamista.

        Meillä aivan samoja kokemuksia. Meillä kaksi matador-pannua, ja kumpaankin tarttuu kaikki, paistoi sitten vähässä tai paljossa rasvassa. Ja käyttöohjeissa sanotaan että saa laittaa astianpesukoneeseen, sen pitäisi olla kiellettyä jos se ei ole hyväksi pannuille.
        No, kumpikin pannu täysin susi. Palautin jo kertaalleen Hackmanille, ja sain tilalle uuden, mutta se ei ole sen parempi. Olen nyt sinnitellyt niiden kanssa kun en ole "kehdannut" uudelleen palauttaa, mutta eilen sitten jäi kannesta käteen pelkkä kahva, nyt ei voi edes käyttää koko pannua, joten ajattelin kyllä sittenkin reklamoida uudelleen. Vetäisivät koko matador-tuotesarjan pois myynnistä kun tuntuvat olevan hieman heikkoa (tai ainakin vaihtelevaa) laatua.


      • Soksula
        pettynyt matadoriin kirjoitti:

        Meillä aivan samoja kokemuksia. Meillä kaksi matador-pannua, ja kumpaankin tarttuu kaikki, paistoi sitten vähässä tai paljossa rasvassa. Ja käyttöohjeissa sanotaan että saa laittaa astianpesukoneeseen, sen pitäisi olla kiellettyä jos se ei ole hyväksi pannuille.
        No, kumpikin pannu täysin susi. Palautin jo kertaalleen Hackmanille, ja sain tilalle uuden, mutta se ei ole sen parempi. Olen nyt sinnitellyt niiden kanssa kun en ole "kehdannut" uudelleen palauttaa, mutta eilen sitten jäi kannesta käteen pelkkä kahva, nyt ei voi edes käyttää koko pannua, joten ajattelin kyllä sittenkin reklamoida uudelleen. Vetäisivät koko matador-tuotesarjan pois myynnistä kun tuntuvat olevan hieman heikkoa (tai ainakin vaihtelevaa) laatua.

        Joopa joo. Iski melkeen paha mieli kun luki et useilla muilla on samaa ongelmaa. Itse odottelen juuri postista neljättä matadoria juuri samojen ongelmien takia mitä edellä mainittu. Voin uskoa, että edellämainittujen lisäksi on tuhansia ihmisiä jotka ovat suoraan heittäneet tuotteen viallisena roskiin.

        Ehdotin itsekin toista tuotetta tilalle, niin minulle kerrottiin matadorin pinnoitteen uusiutuneen elokuussa 2008. Nyt siihen on lisätty joku uusi kerros. Ihan sen takia ajattelin et jos tää nyt sitten vihdoin olis jo sellanen et toimis. Toisaalta ketuttaa jo etukäteen kun se "ihana" tunne taas tulee, kun ruoka alkaa tarttua kun purkka tukkaan. Aion kyllä palauttaa sen neljännenkin pannun jos se yhä tarttuu ja ehdotan sit sellasta vastaavaa iittalan pannua. Onko ne toiminut teillä hyvin?

        Ja sit ihan sellanenkin tuli mieleen, että onko teillä millanen liesi kellä ne pannut on alkanut tarttua. Meillä on tuo induktio homma ja mietin että kuumeneeko se niinku liian nopeeta? vai onko se sama ongelma normaalillakin levyllä et ei matadorit kestä.

        Ostin nyt postiin vientireissulla itselle LIDListä sellasen italialaisen SCANPAN 19 euron induktiopannun.. saas nähdä miten se skulaa. Alku on ainakin lupaava, kuten se kyllä oli matadoreissakin.

        Kovaa vuodatusta, mutta kyllä ketuttaa. Ajatella ihmisiä joilla on sukunimenä HACKMAN..


      • pannu pannu
        Soksula kirjoitti:

        Joopa joo. Iski melkeen paha mieli kun luki et useilla muilla on samaa ongelmaa. Itse odottelen juuri postista neljättä matadoria juuri samojen ongelmien takia mitä edellä mainittu. Voin uskoa, että edellämainittujen lisäksi on tuhansia ihmisiä jotka ovat suoraan heittäneet tuotteen viallisena roskiin.

        Ehdotin itsekin toista tuotetta tilalle, niin minulle kerrottiin matadorin pinnoitteen uusiutuneen elokuussa 2008. Nyt siihen on lisätty joku uusi kerros. Ihan sen takia ajattelin et jos tää nyt sitten vihdoin olis jo sellanen et toimis. Toisaalta ketuttaa jo etukäteen kun se "ihana" tunne taas tulee, kun ruoka alkaa tarttua kun purkka tukkaan. Aion kyllä palauttaa sen neljännenkin pannun jos se yhä tarttuu ja ehdotan sit sellasta vastaavaa iittalan pannua. Onko ne toiminut teillä hyvin?

        Ja sit ihan sellanenkin tuli mieleen, että onko teillä millanen liesi kellä ne pannut on alkanut tarttua. Meillä on tuo induktio homma ja mietin että kuumeneeko se niinku liian nopeeta? vai onko se sama ongelma normaalillakin levyllä et ei matadorit kestä.

        Ostin nyt postiin vientireissulla itselle LIDListä sellasen italialaisen SCANPAN 19 euron induktiopannun.. saas nähdä miten se skulaa. Alku on ainakin lupaava, kuten se kyllä oli matadoreissakin.

        Kovaa vuodatusta, mutta kyllä ketuttaa. Ajatella ihmisiä joilla on sukunimenä HACKMAN..

        maksaa 125 e.Siinä on hoito-ohjeet joissa sanotaan että jos ruoka tarttuu pohjaan tee niin ja näin, eikä sille edes luvata astianpesukonepesumahdollisuutta.
        hinnasta osa tullee siitä että suunnittelijan suunnittelema.Itsellä mahdollisuus palauttaa 14 vrk sisään nettikaupasta ostamani matador


      • Jallu

        Tein pannusta reklamaatiokirjeen 10.1.2009, jonka pakkasin samaan pakettiin pannun kanssa (kuittia ei tarvita, eikä postitus maksa mitään)
        Viikon päästä tuli pahoittelukirje ja ilmoitus uuden pannun lähettämisestä. Viime viikonloppuna jo paisteltiin pihviä...hienosti toimii.
        No vaivaahan hommasta tietenkin koitui.
        t. jallu

        Ohessa vielä reklamaatiokirjeen runko:

        Iittala Group
        Laadunvalvonta
        79130 SORSAKOSKI

        Tämä palautuslähetys "postin sopimustunnus 603058" sisältää viallisen paistinpannun sekä tämän reklamaatiokirjeen.

        Paistinpannu Hackman Matador 28 cm
        Hankimme "Hackman Matador 28 cm" -paistinpannun vuoden 2007 loppupuolella Porttipuiston Kodin 1 -liikkeestä Vantaalta.
        Paistinpannua olemme puhdistaneet ja käyttäneet (keraamisella liesitasolla) valmistajan ohjeiden mukaisesti.

        Ongelma
        1. käyttökerrasta lähtien paistinpannu ei ole toiminut tuotteen markkinoinnissa luvatulla ja tuotteen käyttötarkoituksen mukaisella tavalla:
        •pannun "tarttumattomaan ns. non-stick" -pinnoitteeseen tarttuu heti kiinni kaikki pannuun laitetut ruoka-aineet (liha, kana, kala, kananmuna, lettutaikina, pekoni jne.)
        •tarttumista olemme yrittäneet estää ruokaöljyn sekä voin avulla – turhaan.

        Saamiemme tietojen mukaan tuotannossanne on ollut laatuongelma, johon kuvaamamme ongelma todennäköisesti liittyy.

        Vaatimus
        Viitaten kuvaamaamme tuotevikaan, sekä tuotteelle myöntämäänne usean vuoden (muistaaksemme 5 vuotta) tuotetakuuseen,
        vaadimme Teitä toimittamaan meille uuden toimivan tuotteen osoitteeseen:
        ...


      • kolukolu

        Hienoa että sossusta saa rahaa fileisiin ym . Silti takausvelka maksamatta jo vuosia


    • TJE

      Kävin juuri Hackmanilla vaihtamassa uuteen jo toisen Matador pannun jonka pohjaan ruoka oli alkanut tarttua.

      Selitys on kuulemma että pohja ei ole rikki vaan pohjassa on erittäin tiukkaan pinttynyttä likaa joka tarttuu pikkuhiljaa Ceratec:iin marinadeista, kananmunasta jne. Pannu kuulemma alkaa taas toimia kunhan sen hankaa karkealla sienellä puhtaaksi(Ceratec kuulemma kestää sen mutta ei tietenkään patapataa). Pannujen ekassa erässä noin 3 vuotta sitten oli kuulemma selkeä vika, joka tosin on korjattu joten kyse ei kuulemma ollut siitä.

      Myyjä antoi kuitenkin uuden Matadorin ja sanoi että uusissa on uudistettu pinnoite jossa ei ko. ongelmaa kuulemma ole. Pannussa olikin iso lappu jossa mainostettiin että Non-Stick on uudistettu.

      Jään innolla testaamaan. Jos tämä versio toimii luvatusti annan anteeksi ja ostan Hackmanin tuotteita jatkossakin, yleensä olleet tosi laadukkaita (ja vaihtoivat kuitenkin pannun jo toisen kerran sen suuremmin valittamatta).

      TE

      Ps. Älkää sitten minua syyttäkö jos hankaatte pannujenne pohjat hajalle ja Hackman väittää teidän itse hajottaneen ne väärällä hoidolla. Kerroin vain minkä kuulin, minusta on aika outoa jos meillä on Non-Stick pinnoite johon marinadi ja kananmuna alkaa pikkuhiljaa tarttumaan...

    • pakkastyttö

      Mielenkiintoista kuulla täällä kyseisestä pannusta keskustelua. Voisin sanoa, että olen epätoivoinen paistinpannun käyttäjä, koska olen pilannut kaikki käsiini saamani. Minusta on törkeää, että ne maksavat paljon siihin nähden mitä ne kestävät. Kavereillani on sama ongelma ja sanovat ostavansa nykyään jonkin todella halvan, sen sijaan, että ostaisivat Hackmannilta kalliilla. Käytän muovisia ja puisia välineitä. Tahdon paistaa kuumalla, mutta muuten olen pannujen kanssa varovainen. Olen pilannut Kovanaaman ja Tefalin. Nyt sain joululahjaksi tämän Matadorin ja odottelen tässä kuinka kauan se kestää. Vielä se vaikuttaa ihanan `liukkaalta´, mutta jos tämä ei kestä käyttöä kuin kuukausia, en todellakaan osta enää Hackmannin paistinpannuja. Seuraava voi maksaa ihan mitä vaan, kuhan se kestäisi käyttää.

      • Handé

        Täällä on paljon ollut viestejä huonoista Hackmanin Matador-pannuista. Ihan aiheesta.
        Itse palautin kaksi kertaa 6kk sisään koska laatu oli ala-arvoinen. Yhdessä tuotteessa selkeästi 4 eri vikaa! Saavutus sekin

        Reklamaationi meni näin:

        Paistinpannu,18/10, Stainless Hackman Induction

        1...Pannu on kohtalaisen uusi ja hyväkuntoinen, mutta pinta on kovin tarttuvainen, ero tosi selvä halpaan teflon-pannuun verrattuna - halvan hyväksi
        2...ei ruskista kunnolla Rosenlewin keraamisella liedellä käytettynä vaan menettää lämpönsä tosi nopeasti, ero tosi selvä halpaan teflon-pannuun verrattuna - halvan hyväksi
        3...imee hajut. Ei merkitystä peseekö käsin vai koneessa, kun ottaa pannun kaapista niin se haisee!
        4...kannen kahva kerää töhnät ja valuttaa niitä ulos.

        Nyt on ollut käytössä 6 viikkoa uusi ja uudistettu ja näyttää siltä että se toimii kuten 60 euron pannun pitääkin. Pinta on "lasisempi", kannen kahva uudistettu, lämpiää tosi hyvin eikä hajut jää.

        TARINAN OPETUS:
        Jos sinulla on huonoksi kokemasi Matador, niin olet luultavasti oikeassa. Reklamoi, lähetä tuote takaisin ja saat tod.näk. uuden paremman tilalle. Ei kannata murista ja kirota ja ottaa paskaa laatua omaan takkiin.

        t. Yrittäjä, joka itse hoitaa aina reklamaatiot kuntoon


      • Rane775664
        Handé kirjoitti:

        Täällä on paljon ollut viestejä huonoista Hackmanin Matador-pannuista. Ihan aiheesta.
        Itse palautin kaksi kertaa 6kk sisään koska laatu oli ala-arvoinen. Yhdessä tuotteessa selkeästi 4 eri vikaa! Saavutus sekin

        Reklamaationi meni näin:

        Paistinpannu,18/10, Stainless Hackman Induction

        1...Pannu on kohtalaisen uusi ja hyväkuntoinen, mutta pinta on kovin tarttuvainen, ero tosi selvä halpaan teflon-pannuun verrattuna - halvan hyväksi
        2...ei ruskista kunnolla Rosenlewin keraamisella liedellä käytettynä vaan menettää lämpönsä tosi nopeasti, ero tosi selvä halpaan teflon-pannuun verrattuna - halvan hyväksi
        3...imee hajut. Ei merkitystä peseekö käsin vai koneessa, kun ottaa pannun kaapista niin se haisee!
        4...kannen kahva kerää töhnät ja valuttaa niitä ulos.

        Nyt on ollut käytössä 6 viikkoa uusi ja uudistettu ja näyttää siltä että se toimii kuten 60 euron pannun pitääkin. Pinta on "lasisempi", kannen kahva uudistettu, lämpiää tosi hyvin eikä hajut jää.

        TARINAN OPETUS:
        Jos sinulla on huonoksi kokemasi Matador, niin olet luultavasti oikeassa. Reklamoi, lähetä tuote takaisin ja saat tod.näk. uuden paremman tilalle. Ei kannata murista ja kirota ja ottaa paskaa laatua omaan takkiin.

        t. Yrittäjä, joka itse hoitaa aina reklamaatiot kuntoon

        Laitoin itsekin meiliä Hackmannille ja sieltä tule osoite johon saa ilmaiseksi viallisen tuotteen lähettää. 2 päivää lähetyksestä tuli kirje, että minulle lähetetään tehtaalta uusi. Kannattaa siis reklamoida.

        Hyvä firma toimii näin. Tosin ihmetyttää miten tuo pannu on ylipäänsä pistetty markkinoille. Paska mikä paska. Pekonikin tarttuu kiinni.


      • MasSu
        Rane775664 kirjoitti:

        Laitoin itsekin meiliä Hackmannille ja sieltä tule osoite johon saa ilmaiseksi viallisen tuotteen lähettää. 2 päivää lähetyksestä tuli kirje, että minulle lähetetään tehtaalta uusi. Kannattaa siis reklamoida.

        Hyvä firma toimii näin. Tosin ihmetyttää miten tuo pannu on ylipäänsä pistetty markkinoille. Paska mikä paska. Pekonikin tarttuu kiinni.

        Meille tuli "takuuna" jo toinen Matador-paistokasari. Todella asiallisesti ja ripeästi ovat Hackmanilla molemmat reklamaatiomme hoitaneet! Toista kuin erään toisen paistinpannuvalmistajan vastaus kälyni reklamaatioon: "Olette käyttäneet paistinpannuanne väärin!
        Meilläkin on tuon toisen firman "liedellä keikkuva" paistinpannu, joka vaihtuu kyllä Hackmaniin!


      • MasSu kirjoitti:

        Meille tuli "takuuna" jo toinen Matador-paistokasari. Todella asiallisesti ja ripeästi ovat Hackmanilla molemmat reklamaatiomme hoitaneet! Toista kuin erään toisen paistinpannuvalmistajan vastaus kälyni reklamaatioon: "Olette käyttäneet paistinpannuanne väärin!
        Meilläkin on tuon toisen firman "liedellä keikkuva" paistinpannu, joka vaihtuu kyllä Hackmaniin!

        Vajaan vuoden olen nyt kärvistellyt pannun kanssa.Tänään sitten riitti,kaikki minkä siihen laittoi tarttui kiinni.Pesussa tosin se sitten irtosi.Eli ei toiminut paistossa,mutta pestessä irtosi töhnä hyvin.Paitsi......vähitellen kertyi moska reunoille,eikä irronnut kuin keittämällä pyykkipulveria,sen jälkeen tietty rasvaus....vittu sentään,näin paljon ei ole tullutkaan käytettyä vanhaa valurautapannua vuosiin.
        Ihan helvetin parempi paistotulos ja huomattavasti helpompi hoidettava.
        Saman ikäinen kattila ei ole tehnyt tenää vielä kertaakaan,siihen on voinut heitellä mitä tahansa kypsymään,eikä ole tarttunut mitään kiinni.
        No panin pannun pakettiin ja huomenna posti saa viedä sen vaikka helvettiin asti,se kun jäi pesemättäkin viimeisen käytön jälkeen.


      • ottaapas pannuun
        h-a-r-z-a kirjoitti:

        Vajaan vuoden olen nyt kärvistellyt pannun kanssa.Tänään sitten riitti,kaikki minkä siihen laittoi tarttui kiinni.Pesussa tosin se sitten irtosi.Eli ei toiminut paistossa,mutta pestessä irtosi töhnä hyvin.Paitsi......vähitellen kertyi moska reunoille,eikä irronnut kuin keittämällä pyykkipulveria,sen jälkeen tietty rasvaus....vittu sentään,näin paljon ei ole tullutkaan käytettyä vanhaa valurautapannua vuosiin.
        Ihan helvetin parempi paistotulos ja huomattavasti helpompi hoidettava.
        Saman ikäinen kattila ei ole tehnyt tenää vielä kertaakaan,siihen on voinut heitellä mitä tahansa kypsymään,eikä ole tarttunut mitään kiinni.
        No panin pannun pakettiin ja huomenna posti saa viedä sen vaikka helvettiin asti,se kun jäi pesemättäkin viimeisen käytön jälkeen.

        Hienoa että tällaisia keskusteluita käydään. Itseäni ja emäntää minäkin olen syyttänyt pannun pilaamisesta ja tarttumisesta, kunnes aloin googlaamaan ja päädyin tänne. Kumma pannu. Pinta näyttää puhtaalta ja moitteettomalta, ei naarmuja, ei vikaa, vaan kaikki mitä siihen laittaa tarttuu kiinni. Aiemmat teflonit on silmällä nähnyt viallisiksi kun ne on lakanneet luistamasta, mutta tästä ei näe mitään vikaa. Viikonloppuna hihat palo kalafileiden kanssa, ne kun meni irrottaessa muussiksi.

        Vissiin pitää lähettää pannu takaisin valmistajalle.


      • jp
        ottaapas pannuun kirjoitti:

        Hienoa että tällaisia keskusteluita käydään. Itseäni ja emäntää minäkin olen syyttänyt pannun pilaamisesta ja tarttumisesta, kunnes aloin googlaamaan ja päädyin tänne. Kumma pannu. Pinta näyttää puhtaalta ja moitteettomalta, ei naarmuja, ei vikaa, vaan kaikki mitä siihen laittaa tarttuu kiinni. Aiemmat teflonit on silmällä nähnyt viallisiksi kun ne on lakanneet luistamasta, mutta tästä ei näe mitään vikaa. Viikonloppuna hihat palo kalafileiden kanssa, ne kun meni irrottaessa muussiksi.

        Vissiin pitää lähettää pannu takaisin valmistajalle.

        Matadorissa EI OLE TEFLON PINNOITE. Se on keraaminen pinnoite, ei ole edes mainostettu tarttumattomana pinnoitteena, vaan juuri sitä että kestää korkeita lämpötiloja ja kovaa kulutusta.


      • pannari
        jp kirjoitti:

        Matadorissa EI OLE TEFLON PINNOITE. Se on keraaminen pinnoite, ei ole edes mainostettu tarttumattomana pinnoitteena, vaan juuri sitä että kestää korkeita lämpötiloja ja kovaa kulutusta.

        "Hackman Matador tuo uuden suorituskyvyn keittiöön. Kovan paistamisen ammattilainen on saanut pintaansa uuden, tehokkaan ja tarttumattoman Ceratec°-pinnoitteen...."

        http://www.hackman.fi/web/hackmanwww.nsf/fi/keitto-_ja_paistoastiat_matador


      • Memmus

      • Gringo.
        Memmus kirjoitti:

        Todellakin uusi pinnoite. Tää ketju on aloitettu kaks vuotta sitten. Taidettu parantaa pinnoitetta =)

        Täyttä puppua tämä ketju ainakin nykyään. Ikinä en ole näin hyvää paistinpannua omistanut. Entinen pannu oli 10 vuotta vanha Hackmanin Kovanaama, mutta tämä Matador hackaa teflon-pinnoitteiset pannut mennen tullen juuri tuon kestävän ja liukkaan pinnoitteensa takia. Pari kuukautta tämä on ollut päivittäisessä käytössä ilman mitään ongelmia. Lupaan kertoa, jos ongelmia ilmenee, mutta toistaiseksi ihmetyttää tällainen disinformaation jakaminen näinkin mainiosta tuotteesta!


      • matadora
        Gringo. kirjoitti:

        Täyttä puppua tämä ketju ainakin nykyään. Ikinä en ole näin hyvää paistinpannua omistanut. Entinen pannu oli 10 vuotta vanha Hackmanin Kovanaama, mutta tämä Matador hackaa teflon-pinnoitteiset pannut mennen tullen juuri tuon kestävän ja liukkaan pinnoitteensa takia. Pari kuukautta tämä on ollut päivittäisessä käytössä ilman mitään ongelmia. Lupaan kertoa, jos ongelmia ilmenee, mutta toistaiseksi ihmetyttää tällainen disinformaation jakaminen näinkin mainiosta tuotteesta!

        Minulla on kokemusta sekä hyvästä etä huonosta Matadorista. Isokokoinen paistinpannu paistaa kiinni kaiken! Lavuaari tukkeutuu, kun sinne kaapii pannuun jääneet ruuantähteet. Pieni paistinpannu toimii kuin unelma! Siihen ei ole ikinä tarttunut mitään kiinni. Hoito ja pesu ovat molemmilla paistinpannuilla olleet samanlaiset. Kyllästyneenä isoon paistinpannuuni laitan reklamaatioviestin tehtaalle heti tänään (kahvan ruuvikin löystyy jatkuvasti).


      • Gringo.
        matadora kirjoitti:

        Minulla on kokemusta sekä hyvästä etä huonosta Matadorista. Isokokoinen paistinpannu paistaa kiinni kaiken! Lavuaari tukkeutuu, kun sinne kaapii pannuun jääneet ruuantähteet. Pieni paistinpannu toimii kuin unelma! Siihen ei ole ikinä tarttunut mitään kiinni. Hoito ja pesu ovat molemmilla paistinpannuilla olleet samanlaiset. Kyllästyneenä isoon paistinpannuuni laitan reklamaatioviestin tehtaalle heti tänään (kahvan ruuvikin löystyy jatkuvasti).

        Minä en ole millään tavoin hellävarainen pannujani kohtaan. Kerran olen onnistunut pyttipannunkin tuossa 26 cm pannussa polttamaan, mutta eipä silloinkaan pyttis jäänyt pannuun kiinni, kuten teflon-pannulla olisi käynyt. Teflon-pannu ei muutenkaan kestä kovaa kuumuutta, joten pihvien paiston voi unohtaa. Jenkeissä teflon-pinnoitteen käyttö pinnoitteena saatetaan jopa kieltää terveysriskien takia. Terveysriskien takia vaihdoin itse teflon-pannuni turvallisempaan Matador-pannuun Ceratec-pinnoitteella. Tää on niin hyvä pannu, että haluan 10 vuoden päästä ostaa vastaavan (jollei sitten parempia materiaaleja ole tarjolla) joten lopettakaas ny toi ihme loanheitto ja teflonin ihannointi :D


      • no höh
        Gringo. kirjoitti:

        Minä en ole millään tavoin hellävarainen pannujani kohtaan. Kerran olen onnistunut pyttipannunkin tuossa 26 cm pannussa polttamaan, mutta eipä silloinkaan pyttis jäänyt pannuun kiinni, kuten teflon-pannulla olisi käynyt. Teflon-pannu ei muutenkaan kestä kovaa kuumuutta, joten pihvien paiston voi unohtaa. Jenkeissä teflon-pinnoitteen käyttö pinnoitteena saatetaan jopa kieltää terveysriskien takia. Terveysriskien takia vaihdoin itse teflon-pannuni turvallisempaan Matador-pannuun Ceratec-pinnoitteella. Tää on niin hyvä pannu, että haluan 10 vuoden päästä ostaa vastaavan (jollei sitten parempia materiaaleja ole tarjolla) joten lopettakaas ny toi ihme loanheitto ja teflonin ihannointi :D

        Meillä kanssa jää ruuat kiinni Matadoriin ja pannu lähdössä vaihtoon.

        Nyt ihmettelenkin ihmisiä, jotka väittävät käyttäjässä olevan vikaa jos kerran Hackman kiltisti vaihtaa pannut uusiin reklamoitaessa. Tuskin mikään yritys myöntää,että tuotteessa on ollut vikaa ja korvaa tuotteen jos näin ei olisi.

        Onneksi on teitä onnekkaita jotka olette onnistuneet ostamaan toimivan ja hyvän pannun, toimottavasti minäkin saan sellaisen.


      • Gringo.
        no höh kirjoitti:

        Meillä kanssa jää ruuat kiinni Matadoriin ja pannu lähdössä vaihtoon.

        Nyt ihmettelenkin ihmisiä, jotka väittävät käyttäjässä olevan vikaa jos kerran Hackman kiltisti vaihtaa pannut uusiin reklamoitaessa. Tuskin mikään yritys myöntää,että tuotteessa on ollut vikaa ja korvaa tuotteen jos näin ei olisi.

        Onneksi on teitä onnekkaita jotka olette onnistuneet ostamaan toimivan ja hyvän pannun, toimottavasti minäkin saan sellaisen.

        Voi hyvin olla, että pinnoitteessa on joskus ollut vikaa, koska Hackman on ilmeisesti uusinut pinnoitteen. Hackman ei tietenkään voi tietää, onko palautettavassa pannussa vanha, mahdollisesti helpommin ruoan "kiinni jättävä" pinnoite vai pannun uudistettu versio. Tämän takia ottavat vastaan kaikki pannut.

        Vaikutatte silti hieman uusavuttomilta. Oletteko lukeneet pannun hoito-ohjeet? Nämä löytyvät Hackmanin myös sivuilta. Ohjeissa sanotaan:

        Jos ruoka tarttuu pannun pohjaan, tulee pannu puhdistaa seuraavasti: Liota pannussa litra kuumaa vettä, johon on sekoitettu teelusikallinen astianpesukoneainetta ja poista lopuksi pinttynyt lika tiskiharjalla. Huuhtele huolellisesti. Ceratec°-pinnoite ei kestä teräsvillaa eikä karhunkieltä.
        Mikäli pannuun edelleen tarttuu paistettaessa ruoka pohjaan; kuumenna pannussa voimakkaalla lämmöllä sianrasvaa (pekonisiivuja) ja pyyhi pannu paperilla.

        Oletteko edes kokeilleet tuota menetelmää, vai itku silmässä palauttaneet pannun ensi tilassa? Täytyy korostaa, ettei minun ole tarvinnut tuota hoito-ohjetta edes kokeilla. Itse ostin pannun heräteostoksena ja olin jo aikeissa palauttaa sen, kun luin tätä ketjua ennen pannun testausta. Olipa hyvä, etten tehnyt niin!


      • Jymppä
        Gringo. kirjoitti:

        Voi hyvin olla, että pinnoitteessa on joskus ollut vikaa, koska Hackman on ilmeisesti uusinut pinnoitteen. Hackman ei tietenkään voi tietää, onko palautettavassa pannussa vanha, mahdollisesti helpommin ruoan "kiinni jättävä" pinnoite vai pannun uudistettu versio. Tämän takia ottavat vastaan kaikki pannut.

        Vaikutatte silti hieman uusavuttomilta. Oletteko lukeneet pannun hoito-ohjeet? Nämä löytyvät Hackmanin myös sivuilta. Ohjeissa sanotaan:

        Jos ruoka tarttuu pannun pohjaan, tulee pannu puhdistaa seuraavasti: Liota pannussa litra kuumaa vettä, johon on sekoitettu teelusikallinen astianpesukoneainetta ja poista lopuksi pinttynyt lika tiskiharjalla. Huuhtele huolellisesti. Ceratec°-pinnoite ei kestä teräsvillaa eikä karhunkieltä.
        Mikäli pannuun edelleen tarttuu paistettaessa ruoka pohjaan; kuumenna pannussa voimakkaalla lämmöllä sianrasvaa (pekonisiivuja) ja pyyhi pannu paperilla.

        Oletteko edes kokeilleet tuota menetelmää, vai itku silmässä palauttaneet pannun ensi tilassa? Täytyy korostaa, ettei minun ole tarvinnut tuota hoito-ohjetta edes kokeilla. Itse ostin pannun heräteostoksena ja olin jo aikeissa palauttaa sen, kun luin tätä ketjua ennen pannun testausta. Olipa hyvä, etten tehnyt niin!

        Ongelmat alkoivat meillä heti ensimmäisestä kanasuikaleiden paistosta. Heti paloivat palat kiinni, eikä auttanut mikään. Puhtaaksi se vielä tuli, mutta viidennellä käyttäkerralla sai jo käyttää tuota hoito-ohjetta. Vaikka siis aina liotetaan pannua pitkiä aikoja ennen kuin pestää käsin. Joku neljä kuukautta jaksettiin pannua ihmetellä, kunnes palautettiin Prismaan, mistä pannua oli ostettu. Siellä infossa prisman työntekijä teki itse reklamaation, ja saimme heti rahat käteen. Ostettiin samalla kertaa Fiskarsin paistinpannu (n. 40e) joka on toiminut vuoden aivan loistavasti. Käsittämättömän hyvä pannu, ei siis ole maksettu mainos, mutta jos päätät palauttaa Matadorisi, niin suosittelen tuota koittamaan. Toimii kuten pitääkin!


      • Matadora
        Jymppä kirjoitti:

        Ongelmat alkoivat meillä heti ensimmäisestä kanasuikaleiden paistosta. Heti paloivat palat kiinni, eikä auttanut mikään. Puhtaaksi se vielä tuli, mutta viidennellä käyttäkerralla sai jo käyttää tuota hoito-ohjetta. Vaikka siis aina liotetaan pannua pitkiä aikoja ennen kuin pestää käsin. Joku neljä kuukautta jaksettiin pannua ihmetellä, kunnes palautettiin Prismaan, mistä pannua oli ostettu. Siellä infossa prisman työntekijä teki itse reklamaation, ja saimme heti rahat käteen. Ostettiin samalla kertaa Fiskarsin paistinpannu (n. 40e) joka on toiminut vuoden aivan loistavasti. Käsittämättömän hyvä pannu, ei siis ole maksettu mainos, mutta jos päätät palauttaa Matadorisi, niin suosittelen tuota koittamaan. Toimii kuten pitääkin!

        jatkaa, että nyt on saatu uusi iso pannu Hackmannilta. Pahoittelivat siellä, että jouduin jo toisen reklamaation tekemään.


      • M
        Gringo. kirjoitti:

        Täyttä puppua tämä ketju ainakin nykyään. Ikinä en ole näin hyvää paistinpannua omistanut. Entinen pannu oli 10 vuotta vanha Hackmanin Kovanaama, mutta tämä Matador hackaa teflon-pinnoitteiset pannut mennen tullen juuri tuon kestävän ja liukkaan pinnoitteensa takia. Pari kuukautta tämä on ollut päivittäisessä käytössä ilman mitään ongelmia. Lupaan kertoa, jos ongelmia ilmenee, mutta toistaiseksi ihmetyttää tällainen disinformaation jakaminen näinkin mainiosta tuotteesta!

        Outoa että täällä saa vielä lukea tällaista skeidaa. Jos oma pannusi toimii hyvin, ja sata muuta valittaa omastaan, saat aika urpo olla jos menet leimaamaan disinformaatioksi. Ihme pässi. Pysy poissa palstoilta.


    • Flooris

      Meillä kans vuosia sitten ostettu Matador paistokasari (olisiko 2007), ei sillä pystynyt edes kananmunaa paistamaan. Kerran reklamoin, sain uuden, uusi samanlainen susi. Paistokasari jäi kaapinnurkkaan lojumaan. Nyt vuosia myöhemmin aloin googlata tietoa paistokasareista, jotta tällä kertaa ostettais kunnon vehje ja törmäsin jollain keskustelupalstalla kirjoitukseen, jossa sanottiin, että ennen vuotta 2009 tehdyt vialliset Matadorit saa yhä palauttaa liikkeeseen ja saa uuden tilalle. Eli tuote on uusittu. Kävelin Iittalan Outlet myymälään, myyjä näki heti, että kyse on sillä viallisella pinnoitteella olevasta tuotteesta, vaihtoi samantien uuteen. Uudessa on aivan toisenlainen pinnoite ja on aivan loistava, ainakin näin pari kertaa kokeiltuna. Ihme, että vuosikausia möivät tuollaista paskatuotetta... mutta hienoa että ovat myöntäneet virheensä ja korvaavat tuotteen vielä näin vuosienkin jälkeen.

      • Pipsari

        Minäkin olen saanut uuden pannun jo kahden Matador-pannun tilalle, vanhemmassa erässä on kuulemma ollut perustavaa laatua oleva vika pinnoitteessa. Näin juuri eilen Citymarketin vanhojen pannujen keräyspisteessä yhden Matadorin, harmi, että kaikki eivät ole ymmärtäneet valittaa. Tosin koska ongelma tuntuu olevan varsin laaja ja hyvin Hackmanin tiedossa, ihmettelen, etteivät he esim. nettisivuillaan pyydä ihmisiä palauttamaan huonoja pannujaan.


      • matador tyytyväinen
        Pipsari kirjoitti:

        Minäkin olen saanut uuden pannun jo kahden Matador-pannun tilalle, vanhemmassa erässä on kuulemma ollut perustavaa laatua oleva vika pinnoitteessa. Näin juuri eilen Citymarketin vanhojen pannujen keräyspisteessä yhden Matadorin, harmi, että kaikki eivät ole ymmärtäneet valittaa. Tosin koska ongelma tuntuu olevan varsin laaja ja hyvin Hackmanin tiedossa, ihmettelen, etteivät he esim. nettisivuillaan pyydä ihmisiä palauttamaan huonoja pannujaan.

        joo uuden ja vanhan matadorin ero kuin yöllä ja päivällä!!!!


      • Kusetettu.
        matador tyytyväinen kirjoitti:

        joo uuden ja vanhan matadorin ero kuin yöllä ja päivällä!!!!

        Ei se uudempi ole sen parempi. Meillä polttaa pohjaan 3 kuukauden käytön jälkeen. Kusetusta koko pannut. Elämäni surkein ostos.


      • laiskakotikokki
        Pipsari kirjoitti:

        Minäkin olen saanut uuden pannun jo kahden Matador-pannun tilalle, vanhemmassa erässä on kuulemma ollut perustavaa laatua oleva vika pinnoitteessa. Näin juuri eilen Citymarketin vanhojen pannujen keräyspisteessä yhden Matadorin, harmi, että kaikki eivät ole ymmärtäneet valittaa. Tosin koska ongelma tuntuu olevan varsin laaja ja hyvin Hackmanin tiedossa, ihmettelen, etteivät he esim. nettisivuillaan pyydä ihmisiä palauttamaan huonoja pannujaan.

        Itsellä myös tuo Matadori alkoi polttamaan pohjaan ja nyt noin 1,5 vuoden käytön jälkeen, käytännössä kaikki palaa pohjaan. Kevyellä lämmöllä, kuumalla lämmöllä, aivan sama. Teräskattilassakin paistaa paremmin ilman pohjaan polttamista.

        Kerran putsattu pohjaanpalanut karsta pesupulveriliuoksella, jonka jälkeen rasvapoltettu ja yritetty rasvata kunnolla. Toimii jotenkin, kun joka käytön jälkeen polttaa uuden rasvan. Mutta ei tuo jatkuva rasvan käristäminen ole ihmisen hommaa...

        Valurautapannu pysyy kunnossa huomattavasti helpommalla. Jos rautapannuun jotain palaakin, niin heti nopea pesu kuumalla vedellä ja harjalla. Kuivaus, kevyt rasva pintaan ja kuumalle levylle jäähtymään. Toimii ko junan vessa!

        Olisko jollain vinkkiä paremmasta pannusta (ei teflonia kiitos)? Laiskana, kun mielellään paistaa ja hauduttaa samassa pannussa. Rautapannussa happamien ruokien hauduttaminen syö rasvat pannusta.

        Olisko joku perinteinen hiiliteräspannu toimiva?


    • Jami123

      Tuo ceratec pinnoite on kyllä ihan syvältä. Ihan kaikki palaa kiinni, liha, munat, kasvikset vaikka ne uittais rasvassa. Onhan tuo pinta kovaa ja kestää kulutusta, mutta taidanpa pysyä valuraudassa jatkossa.

    • ostan halpoja

      Itsekkin olen ostanu aikoinaan pari kallista Hackmannia, eikä ne käytössä pitkään pysy hyvinä, runko vääntyy ja pinnoite alkaa hilseillä.

      Parempi ostaa halpoja pannuja, kunhan vaan katsoo että se on hyvän oloinen, ihan halvipia ohuita ripuloita ei kannata ostaa.

      Havan pannun voi heittää roskiin ja uuden tilalle, eikä harmita läheskään niin paljon kuin kalliin kanssa.

      • Rinsku22

        Nyt markkinoilla oleva uusittu Matador, on oikeanlaisessa käytössä aivan loistava! Tätä pannua ei ole tarkoitettu kananmunien, lettujen yms paistamiseen vaan nimenomaan kovalla lämmöllä tehtävään lihan paistamiseen jossa toimii moitteettomasti.

        Todellakin kannattaa hankkia vähintään se kaks paistinpannua: toinen Teflon pinnoitteella oleva kevyempään paistamiseen (kalaan, kananmunaan yms) sekä toinen kovemmilla lämmöillä tehtävään (esimerkiksi keraamisella pinnoitteella oleva Matador, joka on suhteellisen kevyt ja helppo puhdistettava tai sitten loistava valurautapannu, joka on toki painavampi sekä vaatii puhdistukselta hiukan enemmän).


      • Sutta&Sekundaa
        Rinsku22 kirjoitti:

        Nyt markkinoilla oleva uusittu Matador, on oikeanlaisessa käytössä aivan loistava! Tätä pannua ei ole tarkoitettu kananmunien, lettujen yms paistamiseen vaan nimenomaan kovalla lämmöllä tehtävään lihan paistamiseen jossa toimii moitteettomasti.

        Todellakin kannattaa hankkia vähintään se kaks paistinpannua: toinen Teflon pinnoitteella oleva kevyempään paistamiseen (kalaan, kananmunaan yms) sekä toinen kovemmilla lämmöillä tehtävään (esimerkiksi keraamisella pinnoitteella oleva Matador, joka on suhteellisen kevyt ja helppo puhdistettava tai sitten loistava valurautapannu, joka on toki painavampi sekä vaatii puhdistukselta hiukan enemmän).

        ei juuri muuhun kelvannutkaan kuin LETTUJEN paistoon! Kaikki muu, niin lihat, pekonit kuin rasvamakkarat otti kiinni mutta letut eivät. Toivottavasti nykyinen tuotekorvaus-Matador toimii paremmin, ainakin pari ensimmäistä kuukautta lupaa parempaa.

        Se, että tämä ketju on aloitettu jo vuonna 2006 ja silti vieläkin ihmiset joutuvat "itkemään" tuotteen huonoutta, kertoo jotain Hackmannin (Hack a Man = Nuiji Ihminen) tuotteista ja yrityksen vähäisestä kunnioituksesta asiakkaitaan kohtaan.


      • rautapannu
        Rinsku22 kirjoitti:

        Nyt markkinoilla oleva uusittu Matador, on oikeanlaisessa käytössä aivan loistava! Tätä pannua ei ole tarkoitettu kananmunien, lettujen yms paistamiseen vaan nimenomaan kovalla lämmöllä tehtävään lihan paistamiseen jossa toimii moitteettomasti.

        Todellakin kannattaa hankkia vähintään se kaks paistinpannua: toinen Teflon pinnoitteella oleva kevyempään paistamiseen (kalaan, kananmunaan yms) sekä toinen kovemmilla lämmöillä tehtävään (esimerkiksi keraamisella pinnoitteella oleva Matador, joka on suhteellisen kevyt ja helppo puhdistettava tai sitten loistava valurautapannu, joka on toki painavampi sekä vaatii puhdistukselta hiukan enemmän).

        "loistava valurautapannu, joka on toki painavampi sekä vaatii puhdistukselta hiukan enemmän"

        Kun kerran jotakuinkin kaikki ovat suorastaan liikuttavan yksimielisiä siitä, että valurautapannu on paistinpannujen referenssi, isä, äiti ja muutenkin luotettava, aina toimiva jokapaikan höylä, niin
        ... miksi sitten ei käyttäisi valurautapannua?

        Ellei kaapin perällä jo ole valurautapannua, niin niitä myydään edelleenkin useimmissa keittiötarvikeliikkeissä. Oikeasti hyvän pannun saa siis ostettua ihan rahalla kaupasta - sitä ei tarvitse metsästää eBaystä, varastaa tai ostaa joltain epämääräiseltä alamaailman diileriltä.

        Sain tässä Matador-pannun kaupanpäällisenä. Paistamisesta on vastannut viime vuodet Skeppshult-valurautapannu. Missä käytössä Matador hakkaisi Skeppshultin... vai hautaanko Matadorin suosiolla kaapin perälle muiden high-tech-pannujen seuraksi?


      • Mumma57
        rautapannu kirjoitti:

        "loistava valurautapannu, joka on toki painavampi sekä vaatii puhdistukselta hiukan enemmän"

        Kun kerran jotakuinkin kaikki ovat suorastaan liikuttavan yksimielisiä siitä, että valurautapannu on paistinpannujen referenssi, isä, äiti ja muutenkin luotettava, aina toimiva jokapaikan höylä, niin
        ... miksi sitten ei käyttäisi valurautapannua?

        Ellei kaapin perällä jo ole valurautapannua, niin niitä myydään edelleenkin useimmissa keittiötarvikeliikkeissä. Oikeasti hyvän pannun saa siis ostettua ihan rahalla kaupasta - sitä ei tarvitse metsästää eBaystä, varastaa tai ostaa joltain epämääräiseltä alamaailman diileriltä.

        Sain tässä Matador-pannun kaupanpäällisenä. Paistamisesta on vastannut viime vuodet Skeppshult-valurautapannu. Missä käytössä Matador hakkaisi Skeppshultin... vai hautaanko Matadorin suosiolla kaapin perälle muiden high-tech-pannujen seuraksi?

        Omistan kaksi Matador pannua eikä minulla ole mitään valittamista niiden suhteen.
        Paistoinpa kananmunia tai pihvejä - niin kaikki on onnistunut tosi hyvin.
        Kestänyt hyvin kuumaa, ei tartu, ei väänny...pitää ihmetellä miten joillakin on ollut
        huonoja kokemuksia, mutta varmaan kaikilla valmistajilla on jotakin epäonnistuneita kappaleita - mutta uskon että Hackmannin tuotteet ovat yleensä todella laadukkaita.....


    • ottaa pannuun

      Meillä on ollut kolme pannua tätä samaa ihan ala-arvoista laatua - on saatu kaksi niistä lahjaksi. Kaksi tai kolme kuukautta kestää, sitten palaa kaikki kiinni. Kolmeen kertaan on vaihdettu nuo kaikki. Ei varmaan enää maksa vaivaa lähettää tehtaalle. En halua yhtään pannua enää!

    • susi susi

      matador on ollut koko ajan susi ihan ekoista näihin viimeisiin. kokemusta on. ekan jälkeen myyjä myönsi valmistusvikaa olleen. kun uutta olin ostamassa, en enää siihen sortunut. osti toisen hackmanin, joka nokin toiminut jo yli 6v. on ihan hyvä ja virheetö vieläkin

    • ................

      Itellänikin on ollut huonoja kokemuksia näistä kalliista pannuista.
      Halpa pannu näyttä kestävän sen saman kuin kalliskin.
      Kai se on tuurista kiinni.

    • blaah...

      Kumma homma ettei noi pannut toimi! kyllä päälle 50e pannun pitäis olla jo miltei huippu luokkaa! sama homma,kaikki tarttuu ja pohja aivan kiero,ollu vasta pari kuukautta. meillä ollu tefalin pannu jo monta vuotta eikä jää mikään pohjaan. pohja vaan on vähän kiero,joka johtunee iästä. Matadoria pidetty ku kukkaa kämmenellä....

    • kokkikolmonen3

      Kyllä vaan kalliit pannut kestää todella hyvin verrattuina halpoihin. jos tekee itse ruokaa paljon niin kannattaa sijoittaa!

    • rodatam

      Haluan tuoda esille suurimman virheen jonka Matador tai muun vastaavan pannun hankkija tekee.Hän ei pese astiaansa pakkauksesta otettuaan,vaan laittaa sen suoraan paketista purettuaan kuumalle liedelle,jolloinka kaikki kuljetuspöly tarttuu pannuun kiinni,suorastaan palaa.Tämä nanokalvo estää pannun omat ominaisuudet pääsemästä esille.Muistakaa pestä aina tuote jonka ostatte,ennen kuin käytätte sitä. Oli kyseessä pannu tai pyyhe,niissä on aina sellaisia epäpuhtauksia joita pitää välttää.

    • Pannunkattoja

      Joko toimivat ok?

      • Erkki

        Ei toimi. Vaihtoon menee..


    • onnekas vissiin

      Kuulostaa oudoilta vioilta näillä käyttäjillä.

      Palaa pohjaan? Tarkoittaako ne ettei lähde irti pesemälläkään?

      Meillä on kaksi Matadoria ollut kovassa käytössä jo kaksi vuotta eikä sitä päälle päin näy. Kaverini kysyikin viikonloppuna ettenkö raaski niitä käyttää kun on niin uuden näköisiä... Juu, "palaa" pohjaan joskus. Ei se pannua riko. Lähtee joko laatalla rapsimalla tai viimeistään kun pesee. Pesen aina suht tuoreeltaan, käsin, tilkka ast.pesuainetta ja käsiharja. En kuivaa erikseen vaan laitan kuivauskaappiin kuivumaan. Eivät ole siitäkään pilalle menneet.

      Valmistusvirheitä sattuu varmaan joka tuotemerkeille. Parasta on reklamoida koska vain siten asiaan voi vaikuttaa, ja sen lisäksi varmistua ettei enää saa/osta samaa tuote-erää.

      Olin vuosikymmen sitten töissä kaupassa, jossa myyntiin tuli erä eräitä keittiötarvikkeita. Viikko myöhemmin ne käskettiin vetää pois myynnistä kun oli valitettu ja todettu valmistusvirhe. Niin toimii vastuullinen valmistaja. Mutta myös vastuullinen asiakas, reklamoi.

    • Kolumbo

      Meillä kesti puoli vuotta pannu. Heitin roskiin. Olisin reklamoinut jos olisin nähnyt tämän keskustelun ...tana kun oletin, että käyttäjässä oli vika. Vaihdoin merkkiä.

    • kusastu

      Täyttä paskaa. Vein mokoman paskan Iittalan pääkonttoriin Helsingin Arabiassa ja kehtasi vielä suttura kysellä että ostaisinko (rahalla) uutta roskaa tilalle.
      Muutama paska mikä vielä on kaapissa päätyy kyselemättä kaatikselle eikä Arabian paskaa lasia tai peltiä tässä torpassa enää katella, maailmalla on kunnonkin tavaraa olemassa.
      Jopa Ikean krääsä on parempaa kuin tämä Iittalan paska lasi- tai peltitavara.

    • taitenpaistaja

      Kiitos ketjun aloittajalle! puolvuotta olen hävennyt suomalaista laatua Hackmanin muodossa. Uskoin ostavani jotain erinomaista ja pettymys oli melkoinen, kun huomaan, että perus 10€:n tefloni toimii 10krt pifempään, kuin yli 60€:n "suomalaisen muotoilun ihme".

      Tänään ostin 19 €:n keraamisen pannun paikallisesta ruotsalaisfirmasta, ja hämmästys oli suuri. kuinka teflon kalpenee tuolle! tutkitaanpa Hackmanin tuotevastuuta..

    • Xtubor

      Soittelin äsken kuluttajapalveluun Hackmanille, sanoivat että jostain syystä Kovanaama-pannujen pinta "pilaantuu", jos paistamiseen käyttää kylmäpuristettua öljyä. Pinta kestää siis vain voissa/ihrassa paistamisen. Pistän tänään vanhan pannun menemään palautukseen.

    • taitenpaistaja

      Laitoin pannun laadunvalvontaan toissapäivänä, ja sieltä tuli vastaus tänään, että uusi pannu on matkalla ;) ans kattoo toimiiko. Asiallinen on kuitenkin reaktionopeus.

    • Astiakauppias

      Itse en suostu käyttämään muuta kuin matadoria. Tässä olisi muutama sana matador pannusta:

      Pinnoite EI ole tarttumaton kuten teflon pinnoite. Matadorissa on ceratec pinnoite joka on keraaminen, kun taas teflon on muovisekoitetta.

      Pannu ei ole tarkoitettu ruoan säilyttämiseen vaan valmistamiseen. Pannussa ei saa säilyttää jääkaapissa päiväkaupalla ruokaa. Ei ylipäätänsä missään paistinpannussa.

      Pannu pitää pestä kunnolla käytön jälkeen tiskiaineelle, ei pelkällä vedellä. Jos palaa kerran ruoka kiinni ja pannuun jää likaa, niin ihan varmasti palaa myös seuraavalla kerralla. Matador kestää myös tiskikonepesun.

      Alkuperäisissä pannuissa oli vikaa ja vanhan pannun erottaa selkeästi uudesta.

      Kuunnelkaa hyvät ihmiset kun myyjät neuvovat teitä pannun käytössä. Kun ostatte paistinpannua kysykää myyjältä apua.

    • matadorilla korahtaa

      No johan oli yllätys tämä ketju! :)

      Pitää jatkossa AINA heittää tuotenimi Googleen, ennenkuin:
      a) ostaa mitään uutta
      b) Heittää mitään suoraan roskiin
      c) moittii itseään osaamattomuudesta!

      Ostin pari joulua sitten K-kaupan keräilystä upeat kasarimallisen ja keskikokoisen pannun ja ihmetellyt, miten joka ikinen ruoka, mitä valmistan, palaa pohjaan!

      Syön terveellisesti, en käytä missään nimessä voita pannulla, vaan luomu rypsiöljyä tilkkasen tai vain vettä. Tefalin pannulla toimi vuosia loistavasti.

      Näillä keskilämmölläkin kaikki on kiinni pohjassa!

      Joku kirjoitti ylempänä, ettei tällä pannulla voisi kanamunia paistaa, vaan koko lihaa!? Meillä ei edes syödä koko lihaa! :D

      Kyllä tavallisessa paistokasarissa pitää voida tavallista suomalaista kotiruokaa valmistaa! Esim. paistaa kanamunat tai lämmittää eineslaatikkoa.

      Juu, meitillä on nyt niin hiano ja kallis pannu, ettei ole enää varaa ostaa kokolihaa paistettavaksi! :D Ei vaan..

    • Surkeaalaatua

      Kuulostaa tutulta,meillä myös aiakaan kaunis ja komea "kromipintainen" pannu jolla ei tehnyt mitään! Kananmunatkin tarttui pohjaan kiinni....Se jouti koirallee vesikupiksi..
      Muutenkin olen pettynyt paistinpannujen onnettomiin pohjiin, jotka menee järkiään kuperaksi käytössä,vaikka uusia pannuja olen ostanut ,niin ei tarvi montakaan kertaa lättyjä paistaa kun pohja on kupera ja lätyt keskeltä ohkasempia ja jäävät keskeltä kuopalle kun laittaa päällekkäin..
      Onkohan Swiss Diamond maineensa veroinen,sen aion kokeilla seuraavaksi.

      • Näin se on

        Swiss Diamond on ainut pannu, joka meillä on toiminut. Ostaessa hinta kyllä hirvitti, mutta tuntuu olevan sen veroinen.


    • Matador3

      Saatiin joululahjaksi Hackmanin Matador-paistinpannu ja kuukauden käytön jälkeen kaikki ruoka tarttui pannuun kiinni. Olin laittamassa jo pannua reklamaatioon, koska näytti siltä, että pannun pinnoitteet olivat lähteneet lähes kokonaan. Kuitenkin tulin vielä jossain mielenhäiriössä kokeilleekseni pannun puhdistukseen saippuoituvaa teräsvillaa. Ja niin vain kävi, että koko pannu puhdistui ja on nyt kuin uusi :) Pannu näytti juuri siltä, että siitä olisi pinnoite kulunut/lähtenyt, mutta se olikin vain kiinni palanutta ruokaa ym. joka ei suostunutkaan lähtemään enää normaalilla pesuaineella. Eli kokeilkaa ihmeessä teräsvillaa Matadorin pannun puhdistukseen. Siitä ei jäänyt minkäänlaisia jälkiä pannuun ja pannu näyttää nyt kuin pakkauksesta otetulta :)

    • poikamies3

      Mullakin on matador sarja k-kaupan kuponkitarjouksena aikanaan ostettu ja mitään vikaa ei ole ollut.Astianpesukoneessa tälläkin hetkellä paistinpannu.

    • Hermot menny!

      Yksi Hackmanin Matador paistinpannu jo palautettu ja tänään vien toisen Matador pannun jonka sain sen tilalle postiin! Toimii pari kuukautta ja sen jälkeen kaikki tarttuu pohjaan kiinni! Tosi huono pannu! Saa nähdä saanko taas samanlaisen tilalle. Lähetän kyllä heti takaisin jos on sama vika ja vaadin jonkun toisen tilalle. Älkää heittäkö huonoja pannuja roskiin vaan tehkää reklamaatio niin saatte uuden tai vastaavan tilalle. Ei vie montaa minuuttia kun niille laittaa palautetta. :)

    • SD suuri pettymys

      Swiss Diamond on ehdottomasti heikoin kestävyydeltään, normaali teflon on huomattavasti parempi.
      Mutta ihan up to you, jos haluat maksaa sata euroa pannusta joka kestää kolme kuukautta, samapa tuo.

      • sonnitappelija

        Matadorin paras puoli on erittäin hyvä lämmön pitäminen - kuumenee nopeasti ja ylläpitää lämmön vaikka vähän enemmänkin tavaraa pannulle laittaisi - toisaalta se voi olla myös heikkous, jos nopeaa lämmön säätelyä kaipaa kuten kaasu- ja induktio-liesissä joillain ruoilla on tarpeen.

        Ensimmäisen Matadorin pinnoite oli valmistusviallinen ja kaikki ruoka paloi kiinni riippumatta lämpötiloista tai rasvan määrästä, mutta reklamaation jälkeen saatu toinen pannu on erinomainen ja toiminut hyvin jo 3 vuotta.

        Paras pannu on yhden valurautaisen lisäksi Hackmannin vanha pieni 18-senttinen teflon-pinnoitettu pannu - sillä tekee hyvin maukkaan munakkaan eikä oikeastaan mikään tartu siihen kiinni. Ikävä vain, että se on tulossa parin vuosikymmenen jälkeen tiensä päähän. Seuraava pannu taitaa olla jokin myös uunikäyttöä kestävä - kenelläkään mitään suosituksia sellaisista?


    • kokki15

      Onpa vaikeata elämää... pyörä on jo keksitty eli käytän valurautapannuja ainoastaan. Ei tarvitse koskaan ostaa pannuja.
      Olen käyttänyt paistinpannuja joilla äitini teki ruokaa aikoinaan.
      Ei moitteen sijaa.
      Ja ostin yhden Hietalahden kirpparilta vitosella, erinomainen.

    • etsilleenjatolleen

      Edellisestä kirjoituksestani onkin jo pari vuotta ja iloksenne voin sanoa, että Matador pelittää edelleen - paistaa hyvin eikä ruoka ota kiinni edelleenkään eli hyvä tuote.

      Ostin sitten kevytvalurauta-pannun, joka ohjeiden mukaisista rasvapoltoista huolimatta otti kiinni - ei skulannut kunnes tein pannaria sillä ja pinta oli kuin silkkiä vain eli pannarin teko on rasvapolttoa parempi tapa tehdä pannusta kelpoinen.

      Pannarin resepti simppelisti on kaksi desiä vehnäjauhoja kulhoon, vähän suolaa, sekoittaen, sekaan 2 desiä maitoa tasaiseksi sekoittaen, yksi kananmuna rikottuna ja sekoitettuna sekaan ja sekoittaen tasaiseksi, kulho jääkaappiin peitettynä muutamaksi tunniksi vetäytymään, uuni päälle 225 asteeseen, pannu liedelle kuumentumaan, muutama ruokalusikallinen voita sulamaan, kun voin vaahto on tasaantunut niin sekoitettu massa pannulle ja uuniin noin 15-20 minsaksi kunnes pinta on kauniin ruskea ja rapsakas ja hajut ovat kypsät, nauti hyvän jäätelön ja marjahillon kera, ehkä myös kermavaahto sopii tähän.

    • jhab

      Itselläni on ollut tällainen Hagmanin Ceratec(tm)-pannu jo vuosia (kenties kohta 10!). Kun ostin, sain luvan paistaa kuumalla, käyttää teräsesineitä jne. Olen ollut todella tyytyväinen. Ruskistan pihvit, kalat ja muut kuumassa voissa, tulos on ihan eri kuin teflonilla. Pelkkä huuhtelu vesihanan alla riittää ensipesuun. Vähän huolimattomana miehenä on jäänyt joskus pannu kuitenkin pesemättä heti käytön jälkeen. Kenties siitä syystä oli yhteen laitaan pannun pohjaan kertynyt jotain ylimääräistä, joka a) ei lähtenyt normaalissa käsipesussa, b) ei haitannut ruoanlaittoa, mutta c) haittasi silmää.

      Luin yllä olevaa 10 vuoden aikana kertynyttä viisautta ja löysin yhden vinkin, jossa neuvottiin käyttämään keraamiliesien puhdistamiseen tarkoitettua ainetta. Levitin sellaista pannulle, pyyhin pois paperilla ja totta tosiaan -- lika oli tiessään. Haluan kiittää ko. vinkin antajaa, valitettavasti en enää löytänyt hänen viestiänsä voidakseni kommentoida suoraan hänelle. Joka tapauksessa, pannun pinta on nyt todellakin aivan kuin uusi!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      3120
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2111
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2044
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1885
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      72
      1587
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      26
      1346
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1242
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1241
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      34
      1201
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1188
    Aihe