kipeää

ahdistavaa

ja silti niin kiehtovaa;olla ihastunut ystävättäreensä. Joka kerta kun tiedän meidän tapaavan, päätän, että tälläkertaa en tunne muuta kuin ystävyyttä, mutta heti kun näen hänet... kuin väkisin hymy syttyy kasvoilleni, ja kun hän hymyilee takaisin, on kuin tuhat aurinkoa valaisisi päivääni. Pakahduttava riemu täyttää minut salvaten hengitykseni ja vain vaivoin saan estettyä itseäni hyppäämästä ystäväni syliin. Elän ja hengitän vain varten niitä hetkiä, jolloin satumme töissä samaan työtehtävään, samaan huoneeseen, samaan kahvipöytään, samalle käytävälle. Yritän sopia tapaamisia työn ulkopuolelle niin paljon kuin on mahdollista, ilman että vaikutan yli-innokkaalta takertujalta. Kiusoittelen häntä toivoen ystävällistä töytäisyä kylkeen; vilkaisen häntä salaa ja nauran kaikkein tyhmimmillekin jutuille. Hymyilen ja puren huultani. Olen kuin lapsi, joka haluaa olla huomion keskipisteenä, mutta joka pelkää tulevansa huomatuksi. Kaipaan, kaipaan, KAIPAAN ja samalla vihaan, vihaan, VIHAAN; vihaan olla omien mielitekojeni vanki, ja tavoitella mahdotonta. Vihaan mieletöntä mieltäni, joka saa minut epätietoiseksi siitä, mitä todella haluan ja tarvitsen, ja kuinka saan kaiken sopimaan yhteen: ihastukseni ystävääni, erilaisen kosketuksen kaipuun, vapauden kaipuun ja poikaystäväni ja yhteisen kotimme... Olen TYHMÄ... mutten voi itselleni mitään. Olen hulluna poikaystävääni, mutta olen koukussa tähän salaiseen ihastukseen, ja siihen, kuinka saan taas haaveilla; en tiedä olenko enemmän ihastunut ystävääni vai ihastumisen tunteeseen. Tähän kummaan väreilyyn sisälläni, joka saa minut aamuisin nousemaan ennen kellon soittoa ja perjantaisin odottamaan maanantaita. Älkää kertoko mitä minun tulisi tehdä; antakaa minun pitää pilvilinnani. Kertokaa mieluummin, etten ole ainoa; että teitä on muitakin, jotka eivät tiedä, mihin ilmansuuntaan heidän tulisi kääntyä.

19

2992

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuttua...

Niin tutulta kuulostaa. :) Jos kaipaat juttuseuraa, mailaile bi_tytto@yahoo@com!

• edellinen

yahoo.com

• nonna
        edellinen kirjoitti:

yahoo.com

Mulla on vähän eri tilanne, ystäviäni tietää että olen bi, samoin avomieheni. Saan hänen luvallaan olla myös naisten kanssa, se ei haittaa häntä, koska kumpikaan ei koe sitä pettämiseksi. Elämä on ihanaa, ja mun tyttöystävä on ihana

• kirjoitettu

Osaat laittaa aika monen naisen(ja ehkäpä miehenkin) tunteet sanoiksi. Eipä tuo taida olla kovin epätavallista, vaikka itse luulin aluksi niin. Sitä on niin yksin tunteidensa kanssa ja kotona ei taida tulla paljon myötätuntoa, jos alkais sydäntänsä avaamaan...

Tieto siitä, että tuo tunne joskus helpottaa on auttanu mua. Kunhan koitan olla muistamatta, että voin ihastua joku päivä taas. Mutta ainakin saan hetken levähtää ennen uutta ihastusta. Ihastus on mulla aina niin kokonaisvaltaista, että se vie mehut ja pään pilviin. Mulla on koulussa(olen yli kolmekymppinen nainen) ihastus ja se on kestänyt tämän vuoden alusta asti. Olen nyt systemaattisesti yrittänyt hallita itseäni, että ihastus haihtuisi. Olen koittanut olla katsomatta häneen, en katso edes vahingossa. Voin olla pari päivää katsomatta ja se auttaa jo kummasti; ihastus "laantuu" kun sitä ei "ruoki". Sitten välillä ote helpaantuu ja katselen häntä (kaunis nainen, häntä on ihana katsella), se ei vielä aiheuta ihastuksen kasvua. Laantuminen tapahtuu, kun hän sitten katsoo takas... Välillämme on kemiaa tai ainakin tulkitsen hänen katseensa niin. No, se siitä itsehillinnästä. Olen taas taivaissa. Päätän jälleen lujasti, että nyt saa riittää, ja pidän itseni kurissa.

Aikomukseni ei ole pettää miestäni ja siksi pidän itseni kurissa, jotenkin. Kuri tarkoittaa henkistä kuria, se on vaikeaa. Fyysinen kuri ei ole vaikeata ja fyysisiin tekoihin en aio sortua, vaikka vastassa on tavattoman vastustamaton vastusteltava.

• jo kolme vuotta kaivannut

Olen rakastunut parhaaseen ystävääni ja tämän tunteen kanssa ei ole todellakaan helppo elää. Tunne helpottaa kun ei olla tekemisissä. Olen yrittänyt unohtaa ja unohtaa, mutta niin kauheaa ja ihanaa kuin se onkin - hän pitää minuun säännöllisesti yhteyttä. Viikko on todellakin jo pitkä jos emme kuule toisistamme mitään. Pitkät puhelut ja kävelylenkit...uuh. Tuskaa! Se että hän pitää yhteyttä jatkuvasti saa minut uskomaan ja toivomaan, että tunne olisi molemminpuolinen. On aika merkillistä, että kun itse kaipaan ja ikävöin hän soittaa minulle päin ja ehdottaa lenkkiä tms..ja taas mennään! Juttelemme kaikesta maan ja taivaan väliltä..ihan tavallisista asioista. Mutta jos sittenkin...

• amsi

.....juttu mulla menossa.eli ihastunut työkaveriini(nainen)ja olen aivan onnessani kun ollaan samassa kohteessa töissä tai muuten jutellaan, ja hänen ihana tapansa kiusoitella ja ihana hymy ja muutenkin koko persoona saa minut aivan sekaisin...mulle näin on käyny eka kerran ja arvanettekin että olemme molemmat heteronaisia ja tiedän hänen mielipiteensä lesboista ja bisseistä,mutta välillä tuntuu et niistä katseista vois lukee jotain...apua pimahdan kohta!!!!!

• ahdistunut

Lohduttavaa kuulla että teitä on muitakin. Olen sen toki tiennyt, mutta saada aivan suoraa palautetta omasta sydämestä kirjoitettuun tekstiin, on riemuvoitto kaltaiselleni kameleontille. Juuri siksi kirjoitin sen, mitä kirjoitin, ja oloni on kummasti nyt parempi. Myös oman tekstinsä näkeminen tällaisessa "julkisessa levityksessä" on omanlaisensa orgasmi. Tiedän mikä olen, ja olen tavallaan sen jo hyväksynyt, mutta täytyy sanoa, että bi-seksuaalisen ihmisen osa tässä maailmassa on kipeimpiä ja arvoituksellisimpia ilmiöitä. Heterot ja homoseksuaalit edes tietävät, mitä tahtovat; meidän bi-seksuaalien on kamppailtava kahden tulen välissä, ja usein salattava homoseksuaalinen puoli itsestämme. Tiedän omasta kaveripiiristäni varmuudella ainakin kaksi ihmistä, jotka alkaisivat karttaa minua, ja lakkaisivat pitämästä yhteyttä, jos kertoisin pitäväni myös tytöistä. Heidän olisi liian vaikeaa ymmärtää, että ihastun ennemmin ihmiseen, kuin sukupuoleen. Jätän siis kertomatta, ja elän vapaata elämää vain omassa fantasia maailmassani. Toivoisin niin voivani valita sen puolen, jolla seison, mutta se tuntuu mahdottomalta. En luultavastikaan voisi elää ja asua vakituisesti naisen kanssa, vaan haluan vakituisen heterosuhteen, jossa nyt siis elänkin, mutta se ei riitäkään. Toistuvasti huomaan ihailevani kauniita naisia, ja ihastuvani tyttöihin. Se on kuin huume, johon olen koukussa, ja jota nautin poikaystäväni silmien alla. Silti jään tänne omaan kaappiini, jonka ovea nyt tosin hieman teille raotin. Enempään minusta ei ole;en uskalla meilata kenellekään, enkä antaa nimeäni, haluan pysyä mahdollisimman anonyymina. Ehkä näin myös huijaan hieman itseäni, ja estän asioita menemästä liian vakavaksi; en halua satuttaa ketään. Mutta silti leikittelen ajatuksella, haaveilen toisinaan, silloin tällöin, joskus, joka päivä, liian usein... Koettakaa kestää.

• sahhis
        ahdistunut kirjoitti:

Lohduttavaa kuulla että teitä on muitakin. Olen sen toki tiennyt, mutta saada aivan suoraa palautetta omasta sydämestä kirjoitettuun tekstiin, on riemuvoitto kaltaiselleni kameleontille. Juuri siksi kirjoitin sen, mitä kirjoitin, ja oloni on kummasti nyt parempi. Myös oman tekstinsä näkeminen tällaisessa "julkisessa levityksessä" on omanlaisensa orgasmi. Tiedän mikä olen, ja olen tavallaan sen jo hyväksynyt, mutta täytyy sanoa, että bi-seksuaalisen ihmisen osa tässä maailmassa on kipeimpiä ja arvoituksellisimpia ilmiöitä. Heterot ja homoseksuaalit edes tietävät, mitä tahtovat; meidän bi-seksuaalien on kamppailtava kahden tulen välissä, ja usein salattava homoseksuaalinen puoli itsestämme. Tiedän omasta kaveripiiristäni varmuudella ainakin kaksi ihmistä, jotka alkaisivat karttaa minua, ja lakkaisivat pitämästä yhteyttä, jos kertoisin pitäväni myös tytöistä. Heidän olisi liian vaikeaa ymmärtää, että ihastun ennemmin ihmiseen, kuin sukupuoleen. Jätän siis kertomatta, ja elän vapaata elämää vain omassa fantasia maailmassani. Toivoisin niin voivani valita sen puolen, jolla seison, mutta se tuntuu mahdottomalta. En luultavastikaan voisi elää ja asua vakituisesti naisen kanssa, vaan haluan vakituisen heterosuhteen, jossa nyt siis elänkin, mutta se ei riitäkään. Toistuvasti huomaan ihailevani kauniita naisia, ja ihastuvani tyttöihin. Se on kuin huume, johon olen koukussa, ja jota nautin poikaystäväni silmien alla. Silti jään tänne omaan kaappiini, jonka ovea nyt tosin hieman teille raotin. Enempään minusta ei ole;en uskalla meilata kenellekään, enkä antaa nimeäni, haluan pysyä mahdollisimman anonyymina. Ehkä näin myös huijaan hieman itseäni, ja estän asioita menemästä liian vakavaksi; en halua satuttaa ketään. Mutta silti leikittelen ajatuksella, haaveilen toisinaan, silloin tällöin, joskus, joka päivä, liian usein... Koettakaa kestää.

rakastan tyttöystävääni valtavasti!! en haluaisi erota! en olla ilman häntä!
        mutta ihastuilen ihan holtittomasti toisinaan, ja se on kipeän ihanaa.
        olenko kahtiajakoinen? rakastan tyttöystävääni, mutta ihastumiset on kuin huumetta ja ihanaa leikkiä.
        tyttöystäväni näkee kilometrien päähän jos ihastun, ja saatan ihastua äkkiarvaamatta, salaman nopeasti. en edes itse tiedä milloin kehenkin yhtäkkiä ihastun. mutta edellee, kaikesta huolimatta rakastan tyttöäni, mikään ihastuminen ei ole niistä tunteista pois joita tunnen häntä kohtaan.

• imimerkki

Nauti tunteesta, ajaudu sen vietäväksi jos mahdollisuudet siihen on, mutta jos ei, niin nauti vain... Nauti siitä tunteesta, vaikkei se olisi sen enempää. Nauti, sillä se on ihanaa!

• tarzanious

mä oon naimisis ja 3 lapsen isä.
      Munaa tekee mieli joka toinen päivä.
      Ja pillua ihan sairaasti kokoajan..

• JaanaTravolta

Minäkin olin ihastunut ystävättäreeni, kunnes huomasin että olen rakastunut häneen. Kunnes huomasin viettäväni kaiken ajan hänen kanssaan. Kunnes huomasin hänen rakastuneen minuun. Kunnes kaikki alkoivat olla sitä vastaan että meillä olisi jotain. Kunnes huomasin ahdistuneeni. kunnes tänään kaikki loppui.

Se oli ihanaa aikaa, olla ihastunut, olla rakastunut. Nyt se ei sitä enään ole.

Tsemii kaikille muille.

• nainen_

Olen korviani myöten ihastunut työkaveriini, naiseen siis, mutta en uskalla ajatellakaan kertovani siitä hänelle. Hänen näkemisensä saa minut aina loistavalle tuulelle.

Viime viikolla kuulin musertavan uutisen: hän muuttaa toiselle paikkakunnalle muutaman viikon päästä! Nyt koitan viettää hänen seurassaan kaiken mahdollisen ajan ja painaa mieleeni jokaisen piirteen ja eleen. Tuskallista, mutta kun ikävä on joskus ohi, niin toivottavasti myös jotenkin vapauttavaa..?

• ...

Ihastuminen, päiväunet, rakastuminen... Kaikki ilmaista huvia! Itse pyrin haaveilemaan niin paljon kuin pystyn, kehittelen mielessäni kaikenlasia ihania juttuja ja salarakastan monia joiden kanssa toimin viikoittain. Jokin niistä haaveista voi tulla todeksi, mutta ei pidä ajaa itseään siihen. Parhaat palat saa jos jaksaa odottaa!

• Kaitafilmi

Kuten joku jo sanoikin, puit sanoiksi monien tunnot!

Itse elän parisuhteessa miehen kanssa, mutta olen samanaikaisesti kokenut erinäisiä ihastumisia toisiin naisiin. Kummasti merkityksellisyyttä elämälle antavia nuo lämpimät tunteet toisiin naisiin. On kiva nähdä toisissa se kauneus. Ja nauttia toisen läsnäolosta siten. Jos kaikki ihmiset herättäisivät moisia tunteita, olisi lähimmäisenrakkaus helppoa. ;)

Olen huomannut, että joidenkin kanssa syntyy sellainen "erityislaatuinen" yhteys. En ole koskaan ottanut puheeksi näitä bi-tunteitani kyseisten henkilöiden kanssa, mutta tuntemieni julkisemmin ei-heteroiden kanssa olen tuntenut samaa kiinnostusta toisessa. On vaikea tarkentaa tätä kovin paljon, mutta luulisin, että joku tällainen naisista tykkäävien naisten tutka on olemassa... :) Tai liekö toiveajattelua.

Joidenkin kanssa on vain semmoisia pitkiä ja intensiivisiä katseita, ja fyysistä läheisyyttäkin helpommin... sellaista mielenkiintoa, joka ei niin sanotusti "heti tökkää" vaan joka ikään kuin kasvattaa mielenkiintoa ja toinen ihminen on sille vastaanottavainen. Kauniille naiselle, jonka kanssa tällainen "erityislaatu" vuorovaikutuksessa syntyy, olen helposti täysin mennyttä - naista. :) Vaikka kaikki tapahtuukin oman pääni sisällä. Miestäni en haluaisi pettää.

En tiedä, paljonko tuossa tunteessa, että vuorovaikutus on alati syvenevää ja toisen silmissä tuikkii kiinnostuksen valo jotenkin eri tavalla kuin yleensä, on sitä, että itse viestii pitämistään. Itse olen joskus miettinyt, kuinkahan läpinäkyväkin (?) saatan olla tunteissani toisiin? Kun tuntuu joskus näissä erityisiksi muodostuvissa suhteissa, että voisin vain vajota, hukkua, toisen silmien syvään pehmeään. Että ajatus toisen kosketuksesta saa vatsanpohjan pistelemään mielihyvästä. Väreilyä. Olisi ihanaa ajatella, että se olisi yhteistä mielihyvää ajatuksessa, yhteistä iloa ja nautintoa toisen olemassaolosta.

Noita tunteita tuntiessa jokin minussa on liikkuvaa. Iloitkaamme siitä!

• ihminen

Voih miten upeesti kuvailit! Ja miten tuttua on tuo kaikki...
      Itellä sama tilanne, menen pian järjiltäni, koska olen niin hullaantunut naispuoliseen työkaveriini. Tämä nainen on tosin mua vanhempi, mutta sillä ei tunnu nyt olevan mitään merkitystä. Tietty kypsyys ja siihen liittyvä itsevarmuuden vaikutelma vain lisäävät hänen viehättävyyttään. Hän on niin kiehtovan salaperäinen, tuntuu kuin kätkevän jotakin. Kovin moni työpaikallamme ei voi sanoa tuntevansa häntä. Tiedän että hän on vapaa, ja siksi annan mielikuvitukseni lentää. Meitä yhdistävät siis saman ammatin lisäksi tietyt yhteiset kiinnostuksen kohteet. Oon joskus varovaisesti tarjonnut tilaisuutta nähdä työajan ulkopuolella, mutta toistaiseksi olemme käyneet lähinnä työpaikan järjestämissä tilaisuuksissa, joissa meinaan aina täysin seota, kun ilmassa on s-ä-h-k-ö-ä..Sydän hakkaa tuhatta ja sataa, aivan sekoan hänen hajuvetensä tuoksusta, kun olemme istuneet rinnakkain. Yritä siinä sitten kuunnella jotakin luentoa ja tehdä muistiinpanoja, kun samaan aikaan vieressä istuu magneetti, joka mielettömällä voimalla kiskoo sisuksia puoleensa. Mieleen on hiipinytkin ajatus, että mitä tapahtuisi, jos kevyesti hipaisisin hänen kättään niin etteivät muut näe? Ehkäpä siitä ei tosiaan seuraisi hyvää. Hän voisi säikähtää, sillä täysin mahdollisesti tämä kaikki on vain oman pääni sisällä olevaa kuvitelmaa.

Lisäksi lähetämme joskus tekstareita toisillemme, teen tikusta asiaa ja esim. kysyn jotain työhön liittyvää. Pari kertaa hän on kuitenkin oma-aloitteisesti tekstannu mulle (ei-työasioista) ja olen viestin saatuani aivan taivaissa! Gosh, hän sittenkin ajattelee minua, muutenkin kuin vain työjuttujen näkökulmasta.

Olen varmasti säälittävä unelmoija, mutta kun en kerta kaikkiaan tälle huumalle mitää voi. Tuntuu, että hullaantuminen sen kuin vain voimistuu nyt kun kevät tekee tuloaan. Odotan kuin kuuta nousevaa seuraavaa työpäivää tai maanantaita, että näkisin hänet edes vilaukselta...apuaa..
      Kertokaa jos teillä samoja kokemuksia!

• on tuntemukset

Täällä myös... Kauheasti masentaa tuleva viikonloppu ja se, etten näe häntä... Olen aivan rakastunut!! Aina kun olen hänen vieressä, meinaa sydän pakahtua, kun tekisi niin mieli suudella, syleillä ja koskea, mutta kun EI SAA!! Luulisin, että hän on hetero, mutta ne katseet, voih...

Onko heteronaiset kaikki vaan niin lämpimiä ihmisiä, flirttailevia? Kuvittelenko tämän kaiken päässäni vai tapahtuuko se oikeasti??

Toisina päivinä hän on niin läheinen, kallistuu lähelle, antaa koskea pitkään, kiusottelee kutittamalla, punastelee ja kikattaa... Ja toisina päivinä hän on neutraali. Miten tätä tilannetta voi lukea? Onko hän vaan kiltti ja mukava, vai tunteeko hän jotain enemmän???

Me kummatkin ollaan pitkässä suhteessa miehen kanssa, joten mä oon aivan JUMISSA tän tilanteen kanssa! Joka päivä yrittää pitää omat tunteet kurissa, mutta heti kun näen hänet, sulan täysin..

• kaikkea ei voi saada
        on tuntemukset kirjoitti:

Täällä myös... Kauheasti masentaa tuleva viikonloppu ja se, etten näe häntä... Olen aivan rakastunut!! Aina kun olen hänen vieressä, meinaa sydän pakahtua, kun tekisi niin mieli suudella, syleillä ja koskea, mutta kun EI SAA!! Luulisin, että hän on hetero, mutta ne katseet, voih...

Onko heteronaiset kaikki vaan niin lämpimiä ihmisiä, flirttailevia? Kuvittelenko tämän kaiken päässäni vai tapahtuuko se oikeasti??

Toisina päivinä hän on niin läheinen, kallistuu lähelle, antaa koskea pitkään, kiusottelee kutittamalla, punastelee ja kikattaa... Ja toisina päivinä hän on neutraali. Miten tätä tilannetta voi lukea? Onko hän vaan kiltti ja mukava, vai tunteeko hän jotain enemmän???

Me kummatkin ollaan pitkässä suhteessa miehen kanssa, joten mä oon aivan JUMISSA tän tilanteen kanssa! Joka päivä yrittää pitää omat tunteet kurissa, mutta heti kun näen hänet, sulan täysin..

Se rakkautesi kohde kuulostaa multa(nainen yli kolmekymppinen). Omaa ihastustani(nainen 20-vee) kohtaan olen välillä lämmin ja välillä kylmä ja etäinen. Olen hulluna häneen, mutta olen varatttu ja en halua pettää miestäni. Tämä nainen myös sytytti minut ensimmäistä kertaa naiselle ja asia on uusi minulle.

Tää oli oma kokemukseni.

• ihastuksesta sekaisin
        kaikkea ei voi saada kirjoitti:

Se rakkautesi kohde kuulostaa multa(nainen yli kolmekymppinen). Omaa ihastustani(nainen 20-vee) kohtaan olen välillä lämmin ja välillä kylmä ja etäinen. Olen hulluna häneen, mutta olen varatttu ja en halua pettää miestäni. Tämä nainen myös sytytti minut ensimmäistä kertaa naiselle ja asia on uusi minulle.

Tää oli oma kokemukseni.

juu, tutulta kuulostaa....itse myös ihastunut samassa koulussa olevaan naiseen....kylläkin vanhempaan (itse vähän päälle parikymmpinen) tää nainen ehkä päälle kolmikymppinen...
        siis aivan upea ilmestys! henki salpaantuu , sydän jyskyttää ja kädet alkavat vapisemaan kun tää nainen on lähellä tai et edes näen hänet kaukaa....en tiedä sitten niistä katseista mitä hän minuun luo..? katsoo silmiin pitkään ja jotenkin erilailla kuin yleensä nyt ihmisiä katsotaan..ja ne pienet eleet, hipaisut..mitä ne tarkoittaa..? onko ne vain kuviteltua ihastuksen lumoissa? mikä sitten saa ihmisen ihastumaan?
        onko se jokin ulkonäön tekijä, katse..se miten katsoo? vai mikä..? onko siinä loppuenlopuksi kahden ihmisen välillä oleva yhteys..? hmmm...en tiiä..toiveajattelua tämäkin..ihminen sekoilee kun on rakastunut.. ;D
        mut ihaaaaaaaaaana tää nainen on ja ihanaaaaaaaaa on olla ihastunut ja nähdä häntä edes vilahdus....

• työkamuun ihastunu

Oli pakko nostaa tämä kun niin ihanasti näissä kuvaillaan sisällä tuntuvia mylleryksiä ja tunteita.

Vaikka tällä hetkellä olen maani myynyt, niin nousen täältä ja nopeasti. Kyllä tuo naiseen ihastuminen on rankkaa, koska mitä suurimmalla todennäköisyydellä ei sitä vastakaikua tule. Kuitenkin tuo ihastuminen on niin ihanaa, kun toista saa koskettaa, saa jutella mistä vaan, ne kaikki ihanat tunteet...naisen kanssa on niin helppoa ruokkia tuota ihastustaan, koska lämmin ja välittävä voi olla ilman että paljastuu... Mutta sehän tässä hankalaa onkin, kun toisen eleet voi olla vaan ystävyydestä kertovia ja oma sydän hakkaa kuin viimeistä päivää toisen läsnäollessa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa

Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k
      Maailman menoa
      154
      4035
    2. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      41
      2450
    3. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      74
      2437
    4. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      73
      2332
    5. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      51
      2102
    6. Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään

Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl
      Maailman menoa
      22
      1826
    7. Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen

Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma
      Maailman menoa
      80
      1653
    8. Mitä kirjainta haluaisit

Ra kastella mahdottomasti?
      Ikävä
      80
      1610
    9. Kaunein nimi

Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?
      Ikävä
      81
      1197
    10. Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?

Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?
      Ikävä
      58
      1111
    Aihe