mitähän jos....

realisti

Jos lintuinfluenssa tarttuisi ihmisestä ihmiseen,ja jossain vaiheessa leviäisi Suomeen,seuraukset olisivat katastrofaaliset.

En tarkoita taudin tappavuutta,vaan sitä että täysi anarkia ja kaaos leviäisi kansan keskuuteen.
Kauppaliikkeet ja marketit ryöstettäisiin putipuhtaiksi,ihmisten kerätessä hysteerisinä elintarvikkeita.

Apteekkeihin ja terveysasemille hyökkättäisiin ja lääkevarastot ryöstettäisiin,ehkäpä aseellisten joukkioiden toimesta.
Samoin voisi käydä sairaaloillekin.
Kuolemanpelkoiset ja lääkkeillä rikastumaan mielivät kyllä tulisivat näin tekemään.

Missä vaiheessa poliisit ja mahdollisesti armeija ehtisi estämään ryöstelyn ja anarkian?.

Ihmisiä kuolisi kyllä muutenkin kuin lintuinfluenssa virukseen väkivaltaisuuksissa.

Ei kannata väittää vastaan,tämä voisi tapahtua ihan hyvin täällä Suomessa.
Sellaisia me suomalaiset olemme,emme yhtään jalompia kuin muutkaan.

13

614

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • höpö...

Eihän se tauti nyt päivässä leviä.

Meille tulee jo ennen pandemiaa Suomeen kaikille kansalaisille influenssarokote, joka lieventää taudin oireita. Ja sitten kun tiedetään, millainen se pandemiavirus on, tehdään jokaiselle suomalaiselle rokotus myös sitä vastaan.

Jos se pandemia tulee, niin me parina päivänä kiltisti jonotamme rokotukseen ja sillä siisti.

Kukaan muu ei ala kauppoja ryöstelemään kuin pari sinun kaltaistasi hysteeristä horisijaa. Hankihan itsellesi rauhoittavia lääkkeitä. Sillä siitä pandemiasta selviät.

• realisti

Höpötä iseksesi.Minä olen kaiken hysterian yläpuolella,mutta ihmiset tuntien ja varsinkin nykyihmiset tuntien edellämainittu tilanne on täysin mahdollinen.

Olen huvittuneena seurannut kirjoitteluja näillä palstoilla,kun jo kysellään "voiko pääsiäisenä syödä suklaamunia viruksen takia"?.

Ihmisen pimeät puolet tulevat poikkeustilanteessa aina esille.
        Suomessakin on tällä hetkellä "minulle kaikki heti" mentaliteetti päällimmäisenä,eikä siinä silloin toiset ihmiset merkitse mitään.Ahneus ja itsekkyys ovat suomalaisen perusominaisuuksia jotka tulevat korostumaan poikkeustilanteessa.
        Samoin suomalaisten rehellisyys on enää pelkkä myytti.Niin oli ehkä joskus vuosikymmeniä sitten.

Ns. talvisodanhenki on kuuden vuosikymmenen takainen asia,ja sen jälkeiset ikäluokat ovat täysin eri maailmasta,ja oman edun tavoittelu on päällimmäisenä.

• höpö edelleen
        realisti kirjoitti:

Höpötä iseksesi.Minä olen kaiken hysterian yläpuolella,mutta ihmiset tuntien ja varsinkin nykyihmiset tuntien edellämainittu tilanne on täysin mahdollinen.

Olen huvittuneena seurannut kirjoitteluja näillä palstoilla,kun jo kysellään "voiko pääsiäisenä syödä suklaamunia viruksen takia"?.

Ihmisen pimeät puolet tulevat poikkeustilanteessa aina esille.
        Suomessakin on tällä hetkellä "minulle kaikki heti" mentaliteetti päällimmäisenä,eikä siinä silloin toiset ihmiset merkitse mitään.Ahneus ja itsekkyys ovat suomalaisen perusominaisuuksia jotka tulevat korostumaan poikkeustilanteessa.
        Samoin suomalaisten rehellisyys on enää pelkkä myytti.Niin oli ehkä joskus vuosikymmeniä sitten.

Ns. talvisodanhenki on kuuden vuosikymmenen takainen asia,ja sen jälkeiset ikäluokat ovat täysin eri maailmasta,ja oman edun tavoittelu on päällimmäisenä.

Ei ole mitään tarvetta mihinkään hysteeriseen poikkeustilaan, joten laskeuduhan sieltä sfääreistä realismiin ja todelliseen maailmaan. Sinusta on realismi kaukana.

• toinen realisti
        höpö edelleen kirjoitti:

Ei ole mitään tarvetta mihinkään hysteeriseen poikkeustilaan, joten laskeuduhan sieltä sfääreistä realismiin ja todelliseen maailmaan. Sinusta on realismi kaukana.

Realisti ykkösen puhe ei ole höpöpuhetta.
        Tässä puhuu yksi realisti, joka on oppinut äidiltään todellisen kivikovan realismin.
        Emme elä enää talvisodan aikoja.Onko meissä suomalaisissa enää yhteishenkeä?

• minä

"Kukaan muu ei ala kauppoja ryöstelemään kuin pari sinun kaltaistasi hysteeristä horisijaa."

Höpö höpö.

En nyt puhu nimenomaan lintuinfluenssasta vaan ylöeisesti.

Laillinen järjestys on kyllä aika hutera todellisissa massiivisessa kriisitilanteissa. Muistellaampa mitä tapahtu esim Katrina pyörremyrskyn aikaan New Orleansissa, eikä nyt mitään kiihkomielisiä usa:n vastaisia kommentteja. Osa ryöstelijöistä oli toki oikeita rikollisia hyödyntämässä tilannetta, mutta osa ryösteli vain pysyäkseen hengissä. Suuren yhteiskunnan lamauttavan katastrofin keskelle joutuneet ihmiset ei juuri välitä laeista. Jos tapahtuu jotain oikeen pahaa ja koko yhteiskunta lamautuu, niin laillinen järjestys romahtaa aivan varmasti ellei sitä esim armeijan voimin pyritä tukemaan.

• aika sentään
        minä kirjoitti:

"Kukaan muu ei ala kauppoja ryöstelemään kuin pari sinun kaltaistasi hysteeristä horisijaa."

Höpö höpö.

En nyt puhu nimenomaan lintuinfluenssasta vaan ylöeisesti.

Laillinen järjestys on kyllä aika hutera todellisissa massiivisessa kriisitilanteissa. Muistellaampa mitä tapahtu esim Katrina pyörremyrskyn aikaan New Orleansissa, eikä nyt mitään kiihkomielisiä usa:n vastaisia kommentteja. Osa ryöstelijöistä oli toki oikeita rikollisia hyödyntämässä tilannetta, mutta osa ryösteli vain pysyäkseen hengissä. Suuren yhteiskunnan lamauttavan katastrofin keskelle joutuneet ihmiset ei juuri välitä laeista. Jos tapahtuu jotain oikeen pahaa ja koko yhteiskunta lamautuu, niin laillinen järjestys romahtaa aivan varmasti ellei sitä esim armeijan voimin pyritä tukemaan.

Kyllä on jotkut hulluja!

• että influenssarokote

lieventää taudin oireita? Siitä ei ole mitään takeita...

• suomeen julistetaan
        höpö edelleen kirjoitti:

poikkeustila!! Että älähän höpötä siinä kun et tunnu tietävän asioista mitään!! "musta tuntuu" tieto ei nyt aivan riitä...

• tiedät
        että influenssarokote kirjoitti:

lieventää taudin oireita? Siitä ei ole mitään takeita...

että se tauti yleensä tulee - siitäkään ei ole mitään takuita!

• Se ei ole minun
        tiedät kirjoitti:

että se tauti yleensä tulee - siitäkään ei ole mitään takuita!

hallussa se...mutta todennäköisesti tulee!! Jos ei nyt heti niin jossain välissä varmasti ainakin joku pandemia!

• yhtä todennäköistä
        Se ei ole minun kirjoitti:

hallussa se...mutta todennäköisesti tulee!! Jos ei nyt heti niin jossain välissä varmasti ainakin joku pandemia!

on että valittu rokote auttaa tuohon tautiin!

• vain vähän
        yhtä todennäköistä kirjoitti:

liian myöhään, siinäpä se ongelma.

• se auttaa
        yhtä todennäköistä kirjoitti:

mutta siitä ei ole mitään takeita!! Ennen kun lintuinfluenssa muuttuu pandemiaksi saattaa virus muuttua sen verran että rokote on hyödytön...
        Kaikki on tällä hetkellä vain arvuuttelua!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      74
      1933
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1673
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      148
      1240
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      688
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      198
      662
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      646
    7. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      55
      571
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      191
      553
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      498
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      462
    Aihe