Kirjoitussuojaus pois?

TIM

Ostin taannoin Buffalon UBB-muistitikun. Siirsin sille joitain tiedostoja kotikoneelta viedäkseni ne kouluun. Sain ne sieltä normaalisti ulos ja kerran onnistuin myös tallentamaan dokumentin uudestan tikulle koulussa. Sitten seuraavaa tallennusta tehdessäni kone rupesi herjaamaan, että levy on kirjoitussuojattu, eikä tallennus onnistu. Oma kannettava reagoi samoin kuin tuo koulun kone. Mikä tämän suojauksen on aiheuttanut ja miten sen saa pois? Tikulta saa ulos tavaraa, mutta sieltä ei voi poistaa mitään, eikä sinne voi tallentaa mitään.

Kiitos jo etukäteen asiantuntijoille!

58

39917

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TIM

      Eli siis tietysti USB-muistitikun, ei UBB. Tarkkuutta kirjoittamiseen...

    • buffalossa**

      on toisessa kapeassa kyljessä häviävän pieni kellertävä namikka, jota on vaikea nähdä ja siirtää. Apuvälineenä käytin haarukkaa, jolla siirsin sen toiseen asentoon. Tuollatavoin sain kirjoitussuojauksen pois päältä. Toivottavasti sinäkin saat.

      • TIM

        Kyllä, se ratkesikin näin mekaanisella keinolla. Kiitos sinulle! Olin varmaan vahingossa sohaissut tuota namiskaa sen verran, että se on vaihtanut asentoa.


      • fake

        tästä oli apua minullekin :D


      • Tiuku1964

        En löytännyt mitään napukkaa vaikka kuinka tutkin. Joka tapauksessa muistitikkuuni mahtuu vielä "tavaraa" mutta kun sinne koittaa tallentaa jotain niin tulee ilmoitus että joko se on täynnä, kirjoitussuojattu tai vahingoittunut. Vahingoittunut sen en usko olevan koska se on ihan uusi, eikä ole vielä täynnä joten ainoa mahdollisuus on että kirjoitussuojaus on mennyt päälle.
        Mikä neuvoksi???


      • kodesman

        Muutin napukan asentoa ja se auttoi!


      • Nimetön
        Tiuku1964 kirjoitti:

        En löytännyt mitään napukkaa vaikka kuinka tutkin. Joka tapauksessa muistitikkuuni mahtuu vielä "tavaraa" mutta kun sinne koittaa tallentaa jotain niin tulee ilmoitus että joko se on täynnä, kirjoitussuojattu tai vahingoittunut. Vahingoittunut sen en usko olevan koska se on ihan uusi, eikä ole vielä täynnä joten ainoa mahdollisuus on että kirjoitussuojaus on mennyt päälle.
        Mikä neuvoksi???

        Monissa muistitikuissa ei tosiaan ole vipua kirjoitussuojan poistamiseen. Kokeile tikun formatointia. Jos ei anna formatoida samasta syystä, lataa http://www.apacer.com/en/products/Handy_Steno_HA202.htm ja formatoi tällä ohjelmalla tikkusi.

        Siis yllä oleva linkki ----> Europe(english) ---->
        service/support ----> kirjoita keyword searchiing handy steno ja lataa ohjelma.


      • omppu
        Nimetön kirjoitti:

        Monissa muistitikuissa ei tosiaan ole vipua kirjoitussuojan poistamiseen. Kokeile tikun formatointia. Jos ei anna formatoida samasta syystä, lataa http://www.apacer.com/en/products/Handy_Steno_HA202.htm ja formatoi tällä ohjelmalla tikkusi.

        Siis yllä oleva linkki ----> Europe(english) ---->
        service/support ----> kirjoita keyword searchiing handy steno ja lataa ohjelma.

        Kiitti neuvoista :) oon koko illan miettiny miten saisin kirjotussuojauksen pois... Nyt se tossa formatoi sitä usb-tikkua.. toivottavasti toimii sitten kunnolla :)


      • aina viisastuu

        buffalossa nimimerkille olit fiksu . Mulla kai meni vahingossa suoja päälle mutta nyt selvis.


      • jamza94
        Nimetön kirjoitti:

        Monissa muistitikuissa ei tosiaan ole vipua kirjoitussuojan poistamiseen. Kokeile tikun formatointia. Jos ei anna formatoida samasta syystä, lataa http://www.apacer.com/en/products/Handy_Steno_HA202.htm ja formatoi tällä ohjelmalla tikkusi.

        Siis yllä oleva linkki ----> Europe(english) ---->
        service/support ----> kirjoita keyword searchiing handy steno ja lataa ohjelma.

        Latasin ohjelman mutta kun koitan käynnistää sen, rupeaa kone herjaamaan että "Preformat not supports this IC!" Onko itse ohjelmassa joku vika vai pitääkö se käynnistää jollain muulla tapaa?


      • Moikku-

        Tästä oli minullekin apua muisti-kortin kanssa :D


    • myös minulla oli ongelmia =)

      Kiitos, en ollutkaan huomannut moista napukkaa ! =) !!

      • nannyt ja pallit

        napukat joita haluan huomata löytyy tisseistä


    • mooooooooi!

      mulla on sama juttu, mutt mul on se kännykässä. taino yritän siirtää musiikkii kännykkää, ni sit sihhe tulee sellane et " Levy on kirjoitussuojattu. Poista kirjoitussuojaus tai käytä toista levyä. " < miten saan sen pois sitte ?

      • eff

        Hei tota mullakin oli sama kirjoitussuojaus ongelma ja se oli kännykässä, ku yritin siirtää muistikortille koneelta kuvia. No, jos siirrät sellasella Adapterilla, tai siis sellasella pienellä kortilla, jonne tungetaan muistikortti ja joka laitetaan koneeseen kiinni, niin siinä on tollanen pieni nappula siinä isommassa kortissa (ei siis muistikortissa) jota pitää sit siirtää. Siinä lukee ainaki mulla "Lock". En olis muuten tajunnu sitä nappulaa käydä siirtelemään jos tästä keskustelusta en olis lukenu. Vaikka tää keskustelu koskeeki muistitikkua ja mulla puolestaa kännykkää :) Mutta onneks selvis ja toivottavasti sullaki selviää.


      • V-K

        mulla on täysin sama juttu että kun koitan siirtää musiikkia kännykkään niin tulee sanoma että levy on kirjoitussuojattu, poista kirjoitussuojaus tai käytä toista levyä haluisin kans tiätää miten sen kirjoitussuojan saa pois


      • terkki
        V-K kirjoitti:

        mulla on täysin sama juttu että kun koitan siirtää musiikkia kännykkään niin tulee sanoma että levy on kirjoitussuojattu, poista kirjoitussuojaus tai käytä toista levyä haluisin kans tiätää miten sen kirjoitussuojan saa pois

        mullakin oli tuo ongelma mutta kiitos teidän viisaitten ihmisten! =)


      • tutuci
        eff kirjoitti:

        Hei tota mullakin oli sama kirjoitussuojaus ongelma ja se oli kännykässä, ku yritin siirtää muistikortille koneelta kuvia. No, jos siirrät sellasella Adapterilla, tai siis sellasella pienellä kortilla, jonne tungetaan muistikortti ja joka laitetaan koneeseen kiinni, niin siinä on tollanen pieni nappula siinä isommassa kortissa (ei siis muistikortissa) jota pitää sit siirtää. Siinä lukee ainaki mulla "Lock". En olis muuten tajunnu sitä nappulaa käydä siirtelemään jos tästä keskustelusta en olis lukenu. Vaikka tää keskustelu koskeeki muistitikkua ja mulla puolestaa kännykkää :) Mutta onneks selvis ja toivottavasti sullaki selviää.

        Kiitoksia todella paljon! Sain joululahjaksi uuden puhelimen, jossa oli muistikortti. Vähän aikaa sitten, siihen en kuitenkaan saanut ladattua musiikkia. Kokeilin kaikkia tiedostojen asetuksia yms. Onneksi löysin tieni tänne. Kiitoksi kovasti!


      • yks nero :D
        terkki kirjoitti:

        mullakin oli tuo ongelma mutta kiitos teidän viisaitten ihmisten! =)

        Kiitos teille viisaill ihmisille :D mulla oli kans toi kirjotus suojaus ongelma kännykän misti kortissa. Mkoitin muuttaa kaikkia asetuksia ja sit lopulta ihan epätoivosena googletin ja löysin tänne :D Kiitos ihan kauheesti kun jaksoitte laittaa tänne sen adapteri jutun :D


      • asdfuggu
        eff kirjoitti:

        Hei tota mullakin oli sama kirjoitussuojaus ongelma ja se oli kännykässä, ku yritin siirtää muistikortille koneelta kuvia. No, jos siirrät sellasella Adapterilla, tai siis sellasella pienellä kortilla, jonne tungetaan muistikortti ja joka laitetaan koneeseen kiinni, niin siinä on tollanen pieni nappula siinä isommassa kortissa (ei siis muistikortissa) jota pitää sit siirtää. Siinä lukee ainaki mulla "Lock". En olis muuten tajunnu sitä nappulaa käydä siirtelemään jos tästä keskustelusta en olis lukenu. Vaikka tää keskustelu koskeeki muistitikkua ja mulla puolestaa kännykkää :) Mutta onneks selvis ja toivottavasti sullaki selviää.

        Kiitos tästä. Mietinkin eka yks päivä et mikä ihmeen vipu se siin on ja oli vissii jääny siihen kirjoitussuojaus asentoon ja oli mennä äsken hermot ku en saanut poistettua muistikortilta koneen kautta tiedostoja wnkä lisättyä sinne mitään.
        KIITOS OLET JUMALAINEN!


      • väiski 5
        eff kirjoitti:

        Hei tota mullakin oli sama kirjoitussuojaus ongelma ja se oli kännykässä, ku yritin siirtää muistikortille koneelta kuvia. No, jos siirrät sellasella Adapterilla, tai siis sellasella pienellä kortilla, jonne tungetaan muistikortti ja joka laitetaan koneeseen kiinni, niin siinä on tollanen pieni nappula siinä isommassa kortissa (ei siis muistikortissa) jota pitää sit siirtää. Siinä lukee ainaki mulla "Lock". En olis muuten tajunnu sitä nappulaa käydä siirtelemään jos tästä keskustelusta en olis lukenu. Vaikka tää keskustelu koskeeki muistitikkua ja mulla puolestaa kännykkää :) Mutta onneks selvis ja toivottavasti sullaki selviää.

        Huómasin sen napukan adapterissa ja nyt toimii , kiitoksia vaan viisaammille.


    • Lohkari

      Ja voisin sellaisenkin huomautuksen tänne laittaa, että jos ämppärissä, joka laitetaan USBhen, on "hold" tai "lukitse" -nappula, niin pitää varmistaa, että se ei ole päällä, muuten (ainakin minulle) tulee tuo kirjoituksensuojaus. :P Säikähdin hetkeksi ennen kuin tajusin tuon.

      • Ozibo

        Mulla on muistikortissa se nappula sielä mutta ei auta vaikka sen asentoa muuttaa??


      • Tekniikan Ihmelapsi

        Minulla oli tuo mp3 ongelma hold nappulan kanssa : D Jouduin täältä katsomaan ennen kuin hoksasin. Kiitos kaikille tiedosta.


      • Manu vaan
        Tekniikan Ihmelapsi kirjoitti:

        Minulla oli tuo mp3 ongelma hold nappulan kanssa : D Jouduin täältä katsomaan ennen kuin hoksasin. Kiitos kaikille tiedosta.

        Eli siis ensin nappula pois HOLD asennosta ja vasta sitten tietokoneeseen kytkentä. Sitten vaikka poista tiedosto tai tallenna lisää. Toimii!


      • Haradl
        Manu vaan kirjoitti:

        Eli siis ensin nappula pois HOLD asennosta ja vasta sitten tietokoneeseen kytkentä. Sitten vaikka poista tiedosto tai tallenna lisää. Toimii!

        Kortti toimii puhelimessa normaalisti ja siihen voi lisätä sekä poistaa kuvia ja musiikkia johdon avulla. Kuitenkin jos samaa yrittää tehdä lukijalla ei onnistu mikään, aina on muka suojaus päällä tai tiedostoa ei löytyä. Laitteissa ei ole vikaa mutta kaikki ei vaan aina toimi keskenään.


      • pyhäkadun pietari
        Haradl kirjoitti:

        Kortti toimii puhelimessa normaalisti ja siihen voi lisätä sekä poistaa kuvia ja musiikkia johdon avulla. Kuitenkin jos samaa yrittää tehdä lukijalla ei onnistu mikään, aina on muka suojaus päällä tai tiedostoa ei löytyä. Laitteissa ei ole vikaa mutta kaikki ei vaan aina toimi keskenään.

        Kiitos tästä itselläkin herjasi tuota kirjoutussuojaa ja nyt vihdoin toimii!


      • (:
        pyhäkadun pietari kirjoitti:

        Kiitos tästä itselläkin herjasi tuota kirjoutussuojaa ja nyt vihdoin toimii!

        kiitos te viisaat


      • rili
        (: kirjoitti:

        kiitos te viisaat

        Minäkin yritin >( onneton tietokonenörttitär) siirtää kuvia tikulla, kirjoitussuojattu, sitten vaan googleen sana kirjotussuojattu ja sain teidän tekstinne...napukkaa vaan eri asentoon ja meilläkin toimii...KIITOS KIITOS teille ihanille ihmisille avustanne ! Palvelee vuosien päästä vaikka tämäkin keskustelu alkanut vuonna 2006!


    • kiitollinen147

      kiitos paljon neuvosta, pähkäilin kirjoitussuojausta vaikka kuinka kauan, kunnes eksyin tänne palstalle !

    • Nollo

      Sama ongelma on ollut sn jälkeen minullakin, kun vaihdoin kannettavassani tikun toiseen porttiin. Sen saa nyt enää poistettua mitään, en muutettua tekstiä ja koneeni herjaa koko ajan: "Ei levyä asemassa"!! Aseta levy asemaan \Device\Harddisk2\DR14. Missähän tällainen mahtaa olla????
      Olen nyt itse ostanut toisen tikun ja siirrän sinne avatut tiedostot tästä "herjustikusta" tosi hidasta touhua, mutta postettua en kylläkään saa entiseltä tikulta mitään.
      Kirjoitin tämän 24.10.10, joten olisiko huhtikuun kirjoitukseen jku oannut vastausta antaa, jotta minäkin saisin ongelmani poistettua.
      Terveiset Costa del Sol´lilta / 24

      • J

        Minulla on SDHC-muistikortti siinä on semmonen vipu mutta vaikka kuinka vaihan vivun asentoa se ei auta kone väittää edelleen että siinä on kirjoitussuojaus!!!


    • siness_

      NÖRTIT HEI!

      Ettepä paljoa osannut auttaa siinä ongelmassa kun vipujen väännöillä eri asentoihin ei ole mitään vaikutusta!

      http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/673609
      Täältä sain apuja. Alustin kortin kamerassa (Canon), sillä alustaminen tietokoneella voisi tehä jippoja korttiin ja kamera ei enää osaa lukea sitä.

      Mulla kyseessä MicroSD-muistikortti adapterissa.

      • 75776567856785688678

        on semmonen ilmainen ohjelma kuin CardTricks jolla voi alustaa tietokoneella kamerassa käytettäviä SD-kortteja ilmeisen onglemattomasti.


    • avut0N

      Ittellä on puhelimessa netistä ladattu video jota ei voi poistaa. "Poista ensin kirjoitussuojaus!"
      Mitenhän se tommonen poistetaan..?
      Eli siis kaikkia muita puhelimen muistikortilla olevia tiedostoja voi poistaa/siirtää.

    • rizart

      kiitos pirusti avusta : ))))

    • TIM 1.4.2006 13:42

      Eipä kestä ritsa!

    • 6278388383388338

      Kiitos namikan paljastamisesta!

    • älynplingväläys

      Minullakin oli ongelmia tiedostojen siirrossa, ilmoitti tosiaan kirjoitussuojauksen olevan päällä..
      Monta tuntia asiaa pähkäilin, ja sitten päätin etsiä apua netistä.
      KIITOS, kun autoitte minua ymmärtämään miten saan kirjoitussuojauksen poistettua. Yksi typerä pikku vipu väärässä asennossa....

    • edie 17

      kiitos teille mäki sain otettuu pois ton kirjoitussuojan :D onneks on tälläsii ihmisii ketkä osaa auttaa

    • tyhmempi toista

      Kiitos :) tämä toimi loistavasti minulla hihi

    • tarvitsisin apua! D:

      Mulla on oma läppäri ja kun siin on semmonen et; pääsen kirjautuu omalle käyttäjälle, vain silleen et; mää vetäsen sormeni semmosesta sormi tunnisteesta.. haluaisin sen nyt vain pois, mutta en saa sitä ? ja en ees tiiä tätä mun käyttäjän salasanaa, eikä se anna palauttaa sitä kun tarvitsisin jonkun levykkeeen tai tikun.. tietäiskö joku, et miten saisin ton sormi tunnisteen pois?

    • minä aivoton lissu

      mutta entä jos on sellainen juttu johon pitää laittaa muistikortti sisää,nii lataan musiikeja kännyyn,se on aina toiminu mut ny tulee tiedosto on kirjasuojattu -.- pliiiiiiiiis auttakaaa :))

      • auttaja1

        siinä mihin tunget sen sd cardin on semmonen nappula vasemmassa reunassa(lukee lock) nii sen laitat vaa toisin päin:)


    • apua? :)

      mun kamera on kirjoitussuojattu , voisko joku auttaa , olin menossa ottaa kuvia , mut sit siihen tuli et kirjoitus suojattu , voisko joku auttaa? -,- kameraa en voi nyt käyttää , se on ihan tiltissää ......... ::/

    • kalvojumala

      trollit kunniaan....

    • kiitokset

      Kiitoksia paljon kun käskitte siirtää napukkaa,auttoi myös micro sd adapteriin! :)

    • anos

      Ja tiedoksi niille että jos ei meinaa homma onnistua niin voi tehdä myös helpomman kautta,
      koneesta --> usb kaapelillla puhelin
      tuo on helpoin tapa saada homma wörkkimään.

      • jänis ulvoo

        Häh? Koneesta usb kaapelilla puhelin??? ei tajuu mitää vaikka olen mensan jäsen


    • Kiitos!!!

      Kiitos neuvosta napukan siirtämiseen, se auttoi! :)

    • Thanks!

      Kiitos!

      Apua oli!

    • Kadonnut napukka

      Mikä neuvoksi, kun "napukka" on ilmeisesti pudonnut pois? Voiko sen korvata jollakin? Eli mikä on napukan tehtävä ;) ?

    • apina

      Kiitos google taas yksi ongelma korjattu

    • tekniikkatumpelot

      Vielä näinkin monen vuoden jälkeen mekin (kaikki kolme) saimme suunnattomasti apua tästä keskustelusta ! Hermot ehtivät jo repeillä riekaleiksi näin joulun alla kun emme saaneet siirrettyä kuvia tai musiikkia kännykän muistikortille juuri tuon kirjoitussuojaus- herjauksen johdosta ! Ja adapterin nipukastahan siinä tosiaan oli kyse ja sen yläasentoon siirto poisti herjauksen eli ongelman saman tien. KIITOS KIITOS teille viisaat ja kokeneet avusta ja neuvoista, jotka goolettaminen tarjosivat. Hyvää Joulua kaikille avuliaille !

    • äöäöäö

      Mulla on sama juttu, yritän laittaa musiikkia kännykkään adapterin kautta, mut siihen tulee poista kirjotussuojaus tai käytä toista levyä ? Miten se kirjotussuojaus poistetaan? Luin tätä keskustelua ja yritin siirtää sitä nappulaa toiseen suuntaan, mut mulla se ei ainakaan auttanut. Mikä siis neuvoksi? :))

    • jez1

      Kiitos kaikille! Minullekin oli apua tästä!!

    • tyhmätyhmätyhmä

      tiiätkömiten kirjotussuojauksensaapois intenso rainbowline tikusta

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5670
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3597
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      210
      1732
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1712
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      92
      1176
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      29
      1135
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      927
    8. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      72
      849
    9. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      846
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      838
    Aihe