Nokia puhelimen suojakoodi selville

antti1

Hei,

Yritin tuossa googlettaa että olisiko millään tavalla mahdollista saada nokia puhelimen suojakoodia selville, ainakin nuissa vanhemmissa on mahdollista kotikonstilla saada. Mutta onko kenelläkään kokemusta että saako uusissa nokia puhelimissa tätä selville? tai saako sitä pois päältä?

Master Codella se on vissiin jotenkin mahdolista
http://www.nfader.z-host.ru/ ?
Mutta miten?

Puhelin on Nokia 6681

186

140807

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 112§§

      Huollossa saavat sen nollattua oletus-suojakoodiksi.

      • Juups huolto on tiedossa, mutta kotikonstista on kyse.

        Huoltohan maksaa n. 30 €kee


      • vvvvaaaaaa

        Ei tossa mitään huoltoja tarvita, aika helppo tehdä itse hakemalla netistä oikea ohjelma.


    • samzu

      Saat sen mastercodella. Näpyttelet siihen vaan imei koodisi ja sit laitat sen mastercoden siihen kun se kysyy suojakoodia. Ja sit vaan laitat uuden suojakoodin. Helppoa.

      • antti1.

        Niin minäkin ajattelin mut ei vaan pelitä silleesti.. sanoo vaan että väärä kodoodi. onko se sitten uskottava että se ei toimi nuin uudessa puhelimessa... nyyh...


      • Joku

        Mikä se mastercodi on? Meilki on kännykässä suojakoodi, ku yks pikkunen vaihto sen, eikä tierä mikä se on! yhyyy... mUt mikä se mastercode on? Voisitko vastata??


      • joomzsdjrfj
        Joku kirjoitti:

        Mikä se mastercodi on? Meilki on kännykässä suojakoodi, ku yks pikkunen vaihto sen, eikä tierä mikä se on! yhyyy... mUt mikä se mastercode on? Voisitko vastata??

        sehän näky tuosa ekassa vistissä.. siinä on linkki!


      • matkamies

        Ostin kioskilta kortin maailmoja matkanneeseen luotettavaan 3-taajuus 6310i puhelimeeni, ja kuinka ollakaan olin 5 v sitten vaihtanut suojakoodin, ja sitä kortin vaihto vaati! Venäjän poikain tukiohjelma pelasti tilanteen eli bolsoi pasiiba vaan naapurille! YYA ta parhaimmillaan!


      • al_1991
        matkamies kirjoitti:

        Ostin kioskilta kortin maailmoja matkanneeseen luotettavaan 3-taajuus 6310i puhelimeeni, ja kuinka ollakaan olin 5 v sitten vaihtanut suojakoodin, ja sitä kortin vaihto vaati! Venäjän poikain tukiohjelma pelasti tilanteen eli bolsoi pasiiba vaan naapurille! YYA ta parhaimmillaan!

        master code pelasti päiväni


      • Nimetön
        antti1. kirjoitti:

        Niin minäkin ajattelin mut ei vaan pelitä silleesti.. sanoo vaan että väärä kodoodi. onko se sitten uskottava että se ei toimi nuin uudessa puhelimessa... nyyh...

        Mullakaan ei toiminu tuo master code... sanoo vain että koodi väärin (puhelin N95)..


      • soosipsi

        mikä imei koodi? mist nään sen imei koodin?


      • Näkyvä koodi
        soosipsi kirjoitti:

        mikä imei koodi? mist nään sen imei koodin?

        Puhelimen pakkauksessa ostettaessa Näkyvä koodi. International Mobile Equipment Identity (IMEI) on viisitoista merkkiä pitkä matkapuhelimen laitetunnus, jolla voidaan tunnistaa matkapuhelin verkosta. Laitetunnuksiin siirryttiin, koska matkapuhelimia varastettiin ja niiden SIM-kortit vaihdettiin toisiin, minkä vuoksi pelkkä SIM-tunnuksella laitteen tunnistaminen verkosta ei ollut riittävä tapa vaikuttaa puhelimen käyttöominaisuuksiin.

        IMEI koodi näkyy siis operaattorille aina soittaessasi, ja siksi urpot koulu-uhkaajat jäävät kiinni, vaikka he ovelasti luulevat, että kukaan ei pysty heitä jäljittämään, kun soittavat prepaid-simkortilla.


      • joku 2
        al_1991 kirjoitti:

        master code pelasti päiväni

        mut mite??? mul ei toimi... :(


      • hjflslghg
        Näkyvä koodi kirjoitti:

        Puhelimen pakkauksessa ostettaessa Näkyvä koodi. International Mobile Equipment Identity (IMEI) on viisitoista merkkiä pitkä matkapuhelimen laitetunnus, jolla voidaan tunnistaa matkapuhelin verkosta. Laitetunnuksiin siirryttiin, koska matkapuhelimia varastettiin ja niiden SIM-kortit vaihdettiin toisiin, minkä vuoksi pelkkä SIM-tunnuksella laitteen tunnistaminen verkosta ei ollut riittävä tapa vaikuttaa puhelimen käyttöominaisuuksiin.

        IMEI koodi näkyy siis operaattorille aina soittaessasi, ja siksi urpot koulu-uhkaajat jäävät kiinni, vaikka he ovelasti luulevat, että kukaan ei pysty heitä jäljittämään, kun soittavat prepaid-simkortilla.

        mtä teen kun hukkasin sen laatikon missä se koodi on??


      • dasdfasdtyrtwt444
        hjflslghg kirjoitti:

        mtä teen kun hukkasin sen laatikon missä se koodi on??

        mun puhelimessa suojakoodiin mahtuu vaan 8numeroo mutta master codessa se sanoo että siinä on 10 numeroo mitä teen???????


      • heizzar
        soosipsi kirjoitti:

        mikä imei koodi? mist nään sen imei koodin?

        se löytyy puhelimen takaa kun siis otat akun irti. pienellä textillä alkaen IMEI:ja numero sarja.


      • jouuuu

        mikä tuo imei koodi sitte oikeen on ??? voisitteko vastata äkkiä :)


      • hyllyttr
        jouuuu kirjoitti:

        mikä tuo imei koodi sitte oikeen on ??? voisitteko vastata äkkiä :)

        googlaa imei koodi


      • jouuuu kirjoitti:

        mikä tuo imei koodi sitte oikeen on ??? voisitteko vastata äkkiä :)

        Imei koodi on viisitoista merkkiä pitkä matkapuhelimen laitetunnus, jolla voidaan tunnistaa matkapuhelin verkosta. Laitetunnuksiin siirryttiin, koska matkapuhelimia varastettiin ja niiden SIM-kortit vaihdettiin toisiin, minkä vuoksi pelkkä SIM-tunnuksella laitteen tunnistaminen verkosta ei ollut riittävä tapa vaikuttaa puhelimen käyttöominaisuuksiin.

        By: Wikipedia


      • MIEIMEI
        soosipsi kirjoitti:

        mikä imei koodi? mist nään sen imei koodin?

        Mitäs tuut tänne jos et tiedä mistään mitään. Saat imein selville näppäilemällä puhelimeen #*06#


      • auttava käsi
        heizzar kirjoitti:

        se löytyy puhelimen takaa kun siis otat akun irti. pienellä textillä alkaen IMEI:ja numero sarja.

        imei koodin saa myös selville kun laittaa *#06# laitat tuon siihen tulee sajanumero joka on sama kun imei


    • OlettTaja

      Oletus suojakoodi Nokialaisissa on 12345
      Kai olet kokeillut sitä..... ?

      • samperinsamperi

        mäkin oon nähtävästi vaihtanut suojakoodin. ei ollut oletus eikä se minkä muistelin laittaneeni. mastercodella ei onnistu myöskään.


      • Olliolliolli

        Kiitos avusta. sain puhelimeni auki. Nokia 3110 glassic.


      • temppukasarilta

        Kiitos tästä tiedosta.. yritin niin peijoonisti "1234" ja meinas masentua iha :D


      • joqqa
        Olliolliolli kirjoitti:

        Kiitos avusta. sain puhelimeni auki. Nokia 3110 glassic.

        miten sait ton sun nokia 3110 auki?


      • Ardiana

        Noniin. Kiitos vaan. Oletuskoodi toimi kun laitoin sisään mun 1112:een. Sai siinä 1234 ää tosiaan kokeilla ja vähän hiuksia repiä kun ei pakkauksesta tai ohjeista heti tollasta löytynyt.


      • väsynytjaonneton

        KIITOS!


    • twister

      Kiitos tuhannesti! Mastercode toimi (mulla 3v vanha puhelin...)

      • kyrpälänjaakko

        mikä mastercode oikeen on?


    • Nyt iloinen

      Puhelimemme on NOKIA 2650, type RH53.
      Tuon ekassa viestissä olevan linkin avulla saimme selville security mastercoden ja käytimme sitä, kun puhelin kysyi suojakoodia. Onnistui hienosti.
      Kirjoitimme IMEI-koodin linkissä olevaan ikkunaan ilman kautta-viivoja (/), vaikka puhelimen akun alla olevassa tyyppitarrassa niitä on.
      Oli niin helppoa, että valitettavasti varmaan kännykkävarkaatkin ovat löytäneet nämä konstit.

      • kannukkavarkaankaver

        no tottakai ne kännykkävarkaat ne asiat tietää, miksi ne muuten edes varastelis niitä puhelimia....
        ja tiesitkös muuten että puhelimesi IMEI koodinkin voi vaihtaa ihan tosta vaan ;)


      • muista se

        Ja se linkissä oleva Mastercode-sivusto tallentaa sun IMEI-koodisi ja IP:si sekä kaikki selaintietosi, että jos koitat käyttää varastettua puhelinta niin yksilöintitiedot susta on jo tallessa. Näitä sivustojahan pitää viranomaistahot.
        IMEI-koodin avulla jäljitetään rikollisia jotka koittaa varastetulla puhelimella tehdä katalia tekojaan. Pelkän IMEI-koodin avulla sut jo saadaan kiinni kun koitat puhelimella käyttää SIM-korttia. Sun ei tarvitse kuin soittaa jollekin, joka sut tuntee niin nalkissa olet. Ja puhelinhan on ilman SIM-korttiakin yhteydessä tukiasemiin (pelastuspuhelut), joten sut voidaan paikallistaa puhelintukiaseman tarkkuudella, skannaamalla sitten jo kotiisi.


    • SEKSI-SEPPO

      Mul aukes sit ku pidin auki n. 10 min nii vanha toimi taas JIPPIII!!! jja kaikki lassen ansiota.

      • eestä ja taakkaa,, e-e eest...

        VITTUTTAA TOMMOSET SUOJAKOODIT SAATANA!!!


      • suomi24:llä

        Kiva uudistus. Nyt saa palstan jutut ihan sikin sokin. Kenenkähän iidea tää uudistus oli?

        Paska homma


      • jurppeli

        Hei, ihan samat sanat sulle.


    • Hyvä juttu.

      Toimii!

      • 6630

        kokeilin omalla puhelimella joka on nokia 6630 ja ei toiminu. onko kellään tiedossa kuinka sais 6630 suojakoodin resetoitua?


    • chee

      joo tota kaverilta saatu Nokia 7309 josta pitäs suojakoodi pois saada. Saisko sitä mitenkään pois ilman et pitäs liikees käydä? ku ei viittis niit turhii kysymyksii niilt ottaa. ?? ketää joka tietäis mtn ?

      • chee

        äskeisen viestin puhelin on siis NOKIA 7390


      • FederalBureauOfInvest...
        chee kirjoitti:

        äskeisen viestin puhelin on siis NOKIA 7390

        viestii,jos ikävät kyssät hermostuttaa...


    • oma suojakoodi

      Noksun oma suojakoodi on: 00000 (eli viisi nollaa, löytyy ohjekirjastakin)

    • kun kadonneiden puhe-

      linten uuden onnelliset omistajat saa opetusta ja neuvoja täällä! Haistakaa kukka jonka lehmä eilen söi!

      • koodit ainakaan

        tässä puhelimessa - pviuuuuuuuuuuuuuuuugh


    • leipäkirsikka

      uusissa puhelimissa jos ei ole vaihtanut suojakoodia se on 12345
      ja jos kokeilee 5 kertaa se ei enää hyväksy koodia vaan pitää odottaa 5 minuuttia ja syöttää samakoodi uudestaan. Sen jälkeen sen pitäisi avata puhelin jälleen.

      itselläni nokia 6233

      • suojakoodit

        Itse uskoin tuota neuvoo et pidä 10 minsaa kii ja sit avasin.. mut siis koodi muistis, se oli vaa jumahtanu, vissii tyty yritti liian monesti siihe.


      • HELOOUREI

        EI KYLLÄ MUN KÄNNYKKÄ TOIMI!! VAIKKA KOKEILIN! :o JA EN OLE VAIHTANUT SIIHEN MITÄÄN KOODIA IKINÄ ?????!!!


      • 3kybää pajalle?
        HELOOUREI kirjoitti:

        EI KYLLÄ MUN KÄNNYKKÄ TOIMI!! VAIKKA KOKEILIN! :o JA EN OLE VAIHTANUT SIIHEN MITÄÄN KOODIA IKINÄ ?????!!!

        ei aukee vaikka kuinka yritän, odottelin joo 10 min. koodi linkin kautta imei numerolla joka akun alla. ostettu viime jouluna. onkohan suojaus muuttunut?


      • BZ
        3kybää pajalle? kirjoitti:

        ei aukee vaikka kuinka yritän, odottelin joo 10 min. koodi linkin kautta imei numerolla joka akun alla. ostettu viime jouluna. onkohan suojaus muuttunut?

        Mulla on nokian E66 puhelin. Vaihdoin suojakoodin ja nyt ku mulla on uus liittymä ja en tietenkää muista sitä suojakoodia enään. Toi imei koodi ohjelma ei toimi. Neuvoja jtn muuta kun, että vie liikkeeseen.


      • Vek_e
        3kybää pajalle? kirjoitti:

        ei aukee vaikka kuinka yritän, odottelin joo 10 min. koodi linkin kautta imei numerolla joka akun alla. ostettu viime jouluna. onkohan suojaus muuttunut?

        Itse laitoin suojakoodin käyttöön about 1v sitten ja hyvin toimisi tähän päivään saakka. Koitin jopa satoja kertoja samaa / uusia koodeja (noita perus koodeja, joita on annettu tässä viestiketjussa). Ongelma ratkesi niinki helposti, että antaa koodin kun se kysyy sitä roskaa ja odottaa sen jälkeen tosiaan sen 5/10min ja antaa sen oikean suojakoodin niin aukesi ainakin minulla itsellä.

        Ongelma ilmeni niinki yksinkertaisesti, että soitin puhelun ja riipasin näppäinlukon päälle ja 5min päästä ei koodi toiminutkaan enää, vaikka hyvin tiesin tämän koodin. Varmaankin joku nokian perusbugi, joita ny ilmenee joka 5min, softakehittäjä voisivat hieman enemmän laittaa kommenttia tuosta suojakoodista, koska siihen on ilmeisestikkin laitettu joitakin estoja tarpeeksi monen yrityksen jälkeen.


      • Koodeja
        Vek_e kirjoitti:

        Itse laitoin suojakoodin käyttöön about 1v sitten ja hyvin toimisi tähän päivään saakka. Koitin jopa satoja kertoja samaa / uusia koodeja (noita perus koodeja, joita on annettu tässä viestiketjussa). Ongelma ratkesi niinki helposti, että antaa koodin kun se kysyy sitä roskaa ja odottaa sen jälkeen tosiaan sen 5/10min ja antaa sen oikean suojakoodin niin aukesi ainakin minulla itsellä.

        Ongelma ilmeni niinki yksinkertaisesti, että soitin puhelun ja riipasin näppäinlukon päälle ja 5min päästä ei koodi toiminutkaan enää, vaikka hyvin tiesin tämän koodin. Varmaankin joku nokian perusbugi, joita ny ilmenee joka 5min, softakehittäjä voisivat hieman enemmän laittaa kommenttia tuosta suojakoodista, koska siihen on ilmeisestikkin laitettu joitakin estoja tarpeeksi monen yrityksen jälkeen.

        Käsittääkseni kun kolme kertaa antaa väärin koodi lukkiutuu. Muistaakseni silloin PUK-koodi pitää olla jonka saa liikkeessä.
        Puhun PIN-koodista jos sen antaa väärin.


      • Koodeja
        Koodeja kirjoitti:

        Käsittääkseni kun kolme kertaa antaa väärin koodi lukkiutuu. Muistaakseni silloin PUK-koodi pitää olla jonka saa liikkeessä.
        Puhun PIN-koodista jos sen antaa väärin.

        Niin se suojakoodi taitaa olla ellei muuttanut itse 12345 nokialla.


    • :(

      Ei mee ees mastercodella sisää. Oon koittanu moneen otteesee ja tarkastanu imeinki moneen otteesee... Ei vaa taho luonnistua ny...

      • Suomipoika10

        Mitenköhän on?En saa toimimaan tota Mastercode juttua ja tartvitsen puhelintani kipeästi mutta suojakoodi on päässytr unhotumaan.Eikö ole tosiaankaan mitään muita keinoja puhelimen avaamiseen kiun nuo yllä mainitut? Puhelin: Nokia 6300i


    • niiikkoo

      KIITTOS TOIMI KIITTI se pitää antaa se imei sit tulee koodi sit siin lukee väärä koodi sit kirjota siihen joku sit se toimii =)

      • lolloloohh

        tiedän miten suojakoodin voi purkaa joka puhelimessa mutta en kai minä sitä teille kerro!!! :D


      • jar jar
        lolloloohh kirjoitti:

        tiedän miten suojakoodin voi purkaa joka puhelimessa mutta en kai minä sitä teille kerro!!! :D

        moi! no jos et taho kertoo miten saa n95 suojakoodin aukii ni voitko sä aukasta jos ilmotan IMEI koodin.. jos voit helppiä? :) en kyl itekään kertos kaikille miten saa auki uudet puhelimet! :D


      • rambou5
        jar jar kirjoitti:

        moi! no jos et taho kertoo miten saa n95 suojakoodin aukii ni voitko sä aukasta jos ilmotan IMEI koodin.. jos voit helppiä? :) en kyl itekään kertos kaikille miten saa auki uudet puhelimet! :D

        No miten saa Nokia 2600 Suojakoodin selville? ei ole Master code jutulla vaikka olen kuinka yrittänyt.


      • rambou5
        lolloloohh kirjoitti:

        tiedän miten suojakoodin voi purkaa joka puhelimessa mutta en kai minä sitä teille kerro!!! :D

        No kerro?


      • siskon tyttö
        lolloloohh kirjoitti:

        tiedän miten suojakoodin voi purkaa joka puhelimessa mutta en kai minä sitä teille kerro!!! :D

        No miten saa Nokia 2760 Suojakoodin selville? ei ole Master code jutulla selvinnyt vaikk, olen kuinka yrittänyt selvitää, ku siskon 13 v tyttö lukitsi minun puhelimeni voisitko sinä auttaa minua jos ilmotan IMEI koodin??


      • Kirspa
        jar jar kirjoitti:

        moi! no jos et taho kertoo miten saa n95 suojakoodin aukii ni voitko sä aukasta jos ilmotan IMEI koodin.. jos voit helppiä? :) en kyl itekään kertos kaikille miten saa auki uudet puhelimet! :D

        Onnistuitko saamaan nokian n95 suojakoodia tota kautta auki ? :S kun mulla ei aukee mitenkää enkä muista sitä suojakoodia minkä oon joskus laittanu :(


    • setää

      NOKIA ON KURAA!
      APPLE ON PÄIVÄN SANA!

      • mapex

        antenni-apple on kuraa. nokia on päivän sana


    • Master Code ei toimi todennäköisesti uusimmissa puhelimissa!

      Itse aikoinaan huomasin että Nokia 6681 puhelimessa kyseinen koodi ei toiminut, siinä ainut vaihtoehto oli viedä se huoltoon.

    • -tjs-

      oli ihan pississä, ku menin vaihtamaan sim-kortin vanhaan 7280aan. puhelin meni lukkoon, eikä millään auki. sit nettii ja löytyi tämä sivu/ohje/linkki. ja simsala-pim; puhelin aukes ohjeillanne.
      Syvästi KIITTÄEN
      -tjs-

      • joik2ww

        kertokaas minne tungen ne kaikki koodit kun puhelin on lukossa suojakoodin takana


      • A.A. Tos
        joik2ww kirjoitti:

        kertokaas minne tungen ne kaikki koodit kun puhelin on lukossa suojakoodin takana

        Olisko jelppiä kellään? Löysin alkuperäisestä paketista vanhan pölkyn,joka toimii. Siis toimii osittain.
        Sisällä vanha Radiolinjan (!) SIM-kortti, jolla puhelimen saa auki, muttei tietenkään voi mihinkään soittaa.
        Kun koitan kokeilla nykyistä SIM-korttia, 'kaveri' on yleisavainta vailla.
        Kun en millään meinaa muistaa tämän ikinuorikon yleisavainta (lue: suojakoodia), niin homma tuntuu mahdottomalta. Kiva olisi saada känny toimimaan ihan oikeassa käytössäkin.

        Olen kokeillut selvittää Mastercodea, mutta ei sillä mikään aukene.Voisiko joku vielä antaa vinkkiä, miten tuon saadun koodin kanssa toimitaan, kiitos?


    • Mää-ä

      Kokeillaan tota.

    • xanoor88

      Itselläni ei ole koskaan ollut suojakoodia käytössä enkä ole myöskään vaihtanut sitä. Olen yrittänyt laittaa kännykkääni(Nokia 6500-s) suojakoodin, mutta en tiedä sitä. IMEI koodia se ei hyväksy, koska suojakoodi on max. 10 numeroa pitkä. Oletuskooditkin on kokeiltu läpi eikä mikään niistä toiminut(00000,12345 jne.) Onkohan tähän joku kotikonsti?

      • viedä se huoltoon. Ota mukaan henkilötunnuksesi, koska ne saattavatkysyä sitä turvallisuuden takia.


      • vapunen kirjoitti:

        viedä se huoltoon. Ota mukaan henkilötunnuksesi, koska ne saattavatkysyä sitä turvallisuuden takia.

        Sinun tosiaan pitää pystyä todistamaan, että puhelin on tosiaan sinun, eikä kenenkään muun...... huollossa


      • Merameti
        vapunen kirjoitti:

        Sinun tosiaan pitää pystyä todistamaan, että puhelin on tosiaan sinun, eikä kenenkään muun...... huollossa

        on ottaa puhelin ens kerralla mukaan johonkin baltian maahan. AInakin Tallinnas pystyvät avaa SECURITY coden. Olen ostanut Suomesta kännykän vuosi sitten, ja ongelmia ei ollut. SItte menin Ukrainaan ja ostin sieltä PREPAID kortin ja laitoin sen puhelimeeni. Eipäs toiminukkaan. Ilmeisesti puhelimeni onkin ns kytkypuhelin, vaikkei myyjä asiasta maininnutkaan. No, menin kännyhuoltoon, ja ne saivat sen toimimaan ilman security codea. No yllätys tuli kun panin takasin sen suomi-simmin. Nyt se halus taas sen turvakoodin tuon pinkoodini perään. No, kokeilin nettipalstoja luettuani tuota 12345:ttä, ja se toimi. Ilmeisesti tuo Ukrainann huolto oli vaihtanut sen...


      • ydfkgul
        Merameti kirjoitti:

        on ottaa puhelin ens kerralla mukaan johonkin baltian maahan. AInakin Tallinnas pystyvät avaa SECURITY coden. Olen ostanut Suomesta kännykän vuosi sitten, ja ongelmia ei ollut. SItte menin Ukrainaan ja ostin sieltä PREPAID kortin ja laitoin sen puhelimeeni. Eipäs toiminukkaan. Ilmeisesti puhelimeni onkin ns kytkypuhelin, vaikkei myyjä asiasta maininnutkaan. No, menin kännyhuoltoon, ja ne saivat sen toimimaan ilman security codea. No yllätys tuli kun panin takasin sen suomi-simmin. Nyt se halus taas sen turvakoodin tuon pinkoodini perään. No, kokeilin nettipalstoja luettuani tuota 12345:ttä, ja se toimi. Ilmeisesti tuo Ukrainann huolto oli vaihtanut sen...

        kun minä käytän anti tiefh ohjelmaa ei saa auki kuin huolto:=)ilmainen ohjelma eikä masterkoodit pelaa eli jos puhelin katoaa ei sillä varas tee mitään ikinä.fsecuren ohjelma suosittelen kaikille.saa paikannettuakin ja muistin tyhjennettyä etänä.


      • ydfkgul kirjoitti:

        kun minä käytän anti tiefh ohjelmaa ei saa auki kuin huolto:=)ilmainen ohjelma eikä masterkoodit pelaa eli jos puhelin katoaa ei sillä varas tee mitään ikinä.fsecuren ohjelma suosittelen kaikille.saa paikannettuakin ja muistin tyhjennettyä etänä.

        Puhelimeen ei tarvitse vielä virus torjunta ohjelmaa. Se vain hidastaa puhelinta. Riittää jos olet laittanut suojausasetukset kuntoon: keskustelu.suomi24.fi/node/9409112


      • olli.n.,.,
        vapunen kirjoitti:

        Puhelimeen ei tarvitse vielä virus torjunta ohjelmaa. Se vain hidastaa puhelinta. Riittää jos olet laittanut suojausasetukset kuntoon: keskustelu.suomi24.fi/node/9409112

        Ei ole mikään viirusohjelma vaan varkaussuoja ohjelma.Sen saa myös päältä pois silloin kun ei tartte eli kotosalla vaikka tai tarvittaessa tehoja muuhun.


      • olli.n.,., kirjoitti:

        Ei ole mikään viirusohjelma vaan varkaussuoja ohjelma.Sen saa myös päältä pois silloin kun ei tartte eli kotosalla vaikka tai tarvittaessa tehoja muuhun.

        F-secure Anti Tiefh sisältää melkein kaikki samat suojaus menetelmät kuin Nokian puhelimen asetuksissa.


      • bhjgf
        vapunen kirjoitti:

        F-secure Anti Tiefh sisältää melkein kaikki samat suojaus menetelmät kuin Nokian puhelimen asetuksissa.

        mitä mun pitäis tehdä kun vaihdoin suojakoodia ja sitten koitin sitä ja se ei toiminutkaan sammutin puhelmien ja nyt sitä ei saa ilma suojakoodia auki,olisiko mahollista saada se auki ilman simmoista huoltoa ?:D


    • bloni

      omistan nokian n97 mini comes with music puhelimen ja yritin laittaa linkistä saamani master coden ym mahdolliset koodit mitä vain keksin mutta ei aukea mitä teen !?

      • varkaille loppu

        eikä muillakaan auki ikinä,jos kunnolla erillisellä ohjelmalla suojattu.Täydellinen puhelimen resetointi ja ajo alusta koko ohjelma on ainoa keino ja ei onnistu niin vain.nykyisin ei saa ohjelmistoa edes puhelimen mukana eli huolto ainoa jos ei ole varastettu..sillä voi heittää vesilintua.
        esim tuota ilmaista F-secure Anti Tiefh ohjelmaa on suomessa ladattu jo 476898kpl nokian ovi-kaupan kautta.
        loppuu varastettujen puhelimien käyttö sillä operaattorit aikovat asentaa tuon jokaiseen kytkyyn.Eli salasanaa ei saa ja operaattori voi pyyhkiä puhelimen tyhjäksi ohjelmista etänä jos ei maksa kytkyä.Puhelin kirjapainoksi vain kelpaa sitten.


      • olabola7777777
        varkaille loppu kirjoitti:

        eikä muillakaan auki ikinä,jos kunnolla erillisellä ohjelmalla suojattu.Täydellinen puhelimen resetointi ja ajo alusta koko ohjelma on ainoa keino ja ei onnistu niin vain.nykyisin ei saa ohjelmistoa edes puhelimen mukana eli huolto ainoa jos ei ole varastettu..sillä voi heittää vesilintua.
        esim tuota ilmaista F-secure Anti Tiefh ohjelmaa on suomessa ladattu jo 476898kpl nokian ovi-kaupan kautta.
        loppuu varastettujen puhelimien käyttö sillä operaattorit aikovat asentaa tuon jokaiseen kytkyyn.Eli salasanaa ei saa ja operaattori voi pyyhkiä puhelimen tyhjäksi ohjelmista etänä jos ei maksa kytkyä.Puhelin kirjapainoksi vain kelpaa sitten.

        mikä se imei koodi on


      • --
        olabola7777777 kirjoitti:

        mikä se imei koodi on

        tähti risuaita 06 risuaita


      • ota ohjeet googlesta

        nollaa puhelimen perusasetuksiin. Samalla katoaa kaikki ladatut ohjelmat ja tiedot. Varmuuskopiothan on kunnossa. Mahdollinen muistikortti on myös alustettava.


    • :)

      mulla kävi kans ikävä juttu ku äiti luki mu viestei ja hermostu mitä niis luki ni piti saada suojakoodi taas käyttöö mut en tietenkää muistanu mikä se oli ni sit luin tuolt jostai et 12345 murtaa sen ja saa asetettua uuden ja mulla se ainaki toimi, kiitos oikein paljon sille kuka sen kertoi:)

      nokia XpressMusic 5530

    • Janna80

      PLEASE!!
      Auttakaa mua mun Nokian 6720 classic puhelin on mennyt lukkoon ja tietenkin pyytää suojakoodia ja jostain syystä ei tunnista sitä mikä se on ja muistaakseni en ole sitä edes vaihtanut. Kokeilin tota Master Codea mut puhelimeni herjaa et väärä suojakoodi. Tarvitsen siis apua siihen et kuinka saan sen toimimaan, voisiko joku auttaa?

    • Ei toi Master Code oikeasti toimi.... Se on huijausta.... Muuta ei taida olla tehtävissä kuin huoltoon vienti.

    • Jmmmmmmmmm

      Mulki oli suojakoodi ja arvasin sen, se oli "12345" puhelin nokia 5230

    • Niin. Nämä ovat Nokian kännyköissä mahdolliset oletussuojakoodit: 0000,1234,12345 Suojakoodi kannattaa vaihtaa erillaiseksi.

    • uuuuyyyouoououiyiyiy

      entä jos on yrittäny nii monta kertaa että se ei aukee pitääkö mun odottaa vai mitä?!?

    • turhautunut :)

      nohh, ite ainaski oon just laittamas suojakoodia. se toimii helposti. sain suojakoodin vaihdettua puhelimeni opaskirjan koodilla. nyt vain on ongelmana, miten kännykän saa pyytämään sitä ? ...

    • Daniel1999

      Ainakin minun puhelimessani alku suojakoodi on 12345

    • asdfgdfsa

      jaa a, mitäköhän nyt pitäis tehdä ku puhelin on nokian 7280 ja en saa edes tota IMEI juttua selville kun tohon turvakoodikohtaan ei saa tähtiä eikä tuota toistakaan merkkiä.

      • näin

        IMEI koodin voi selvittää niin, että ottaa puhelimesta sim-kortin pois ja kirjoittaa tuon *#06#, sillon puhelin ei kysele mitään koodeja ja saa imein selville.


    • jirina

      mulla nokia c3 ja oon unohtanu suojakoodin, onnistuuko murtamaan ilman kännykkäliikkessä käyntiä?

    • namupoika

      mää voin murtaa sen mun munalla

    • ottakaa taas selvää

      JA TAAS tuli puppua,kuka hullu nyt OMALLA puhelimella ja prepaidkortilla uhkailee,onhan maailmassa paljon toisten puhelimia;kortti sinne niin voit uhkailla vaikka poliisiylijohtajaa ETKÄ jää kiinni

    • huijaus758498394

      Nää mitä te kaikki ootte kirottanu tänne ni on otain huiausta koska un puhelin ei auennu millää noilla vaihtoehdoilla ni vein sen huoltoon

    • hätääntynyt

      mites tää toimii kun puhelin on suljettu ja sen avaa ja laittaa pin koodin niin kysyy heti sitä suojakoodia?

    • hfghfgh..

      jos olet varastanut sen niin ei auta mikään muu kuin kysyä omistajalta sitä suojakoodia,muuten se on käyttökelvoton

    • apuaa

      Kaveri vaihto suojakoodin ja en tiedä sitä ja kokeilin master koodia ja siihen tulee vaan "väärä koodi" puhelimeni on nokia 2690..

    • fgd

      kysy kaveriltas,muuten se ei aukee

    • ****n suojakoodit

      sisko oli pistänyt puhelimeensa suojakoodin. nyt otin sen puhelimen käyttööni kun omani hajosi lopullisesti. sisko ei tietenkään muista sitä ja kaikki mastercodet, imeit yms käyny läpi mut ei auta muu kuin käyttää liikkeesssä mutta maksamaan en siitä rupea !

      • 3 perusasiaa

        1. Puhelimen IMEIn saa selville näppäilemällä *#06#

        2. Nettisivulle http://nfader.su syötetään imei-koodi

        3. Sivu antaa vastaukseksi masterkoodin joka syrjäyttää suojakoodin

        Sivu on testattu viimeksi tänään kolmella Nokian puhelimella,
        a) 2 vuotta vanhalla, toimi moitteetta
        b) 1 vuoden vanhalla, toimi moitteetta
        c) 2 kk vanhalla, ei toiminut

        Eli peruspuhelimilla homma hoituu ongelmitta, uusilla äly(ttömyys)puhelimilla Nokian huollossa hinta n. 46 €


      • 3 perusasiaa kirjoitti:

        1. Puhelimen IMEIn saa selville näppäilemällä *#06#

        2. Nettisivulle http://nfader.su syötetään imei-koodi

        3. Sivu antaa vastaukseksi masterkoodin joka syrjäyttää suojakoodin

        Sivu on testattu viimeksi tänään kolmella Nokian puhelimella,
        a) 2 vuotta vanhalla, toimi moitteetta
        b) 1 vuoden vanhalla, toimi moitteetta
        c) 2 kk vanhalla, ei toiminut

        Eli peruspuhelimilla homma hoituu ongelmitta, uusilla äly(ttömyys)puhelimilla Nokian huollossa hinta n. 46 €

        Tuo sivusto on huijausta... sinne ei kannata laittaa omaa imei-koodia...


    • just112

      voisko joku kertoo että miten saan nokia 3120 suoja koodin pois kun en itse tiedä sitä ?

    • just112

      minun kaveri hakkeroi tämän puhelimen jotenkin ihmeellisesti ja siihen tuli suoja koodi puhelin pitäisi saada takaisin käyttöön onko kellään mitään ideaa miten voin ohittaa tämän suojakoodin

    • aaapuaaaaa

      hei apua ! mä laitoin yks päivä tossa suojakoodin , muistaakseni se oli 1234 mut, sit ku mun mutsi otti sen ja sit siin kysyttii sitä suojakoodia, nii sit siin ssanottiinki et se on väärä . en tajuu mitä mun pitää tehä !

    • onsku

      en saa auki x3 puhelinta kun en tiädä suoja koodii auttakaa mua

    • MASTERCODE ei toimi

      Kerran munkin kännykkä (nokia 5230) oli jumissa. se kysy tota suojakoodii. näppäilin imei ja sit se taas toimi. en tarvinnu mastecobea. HAHAHAHAHAA

    • heipparallaa

      mulla on nokia 7610 ja halusin tietää suojakoodin.. ei käy kuulkaas nollat ja ykkösestä vitoseen menevät

    • Helppiä!!

      Mä koitan asentaa puhelimeeni näppäimistön turvalukkoa, se oli mulla kerran ja menin poistamaan sen kun en enää tarvinut. Nyt haluan sen uudestaan, mutta näppäimistön turvalukon asentamiseksi tarvii puhelimen suojakoodin. Vaihdoin sen kerran ja nyt en muista suojakoodia jonka vaihdoin ! Tarvin apua!

      Puhelin Nokia 5130c-02 Xpress Music

    • 5230,.

      tuossa pitäis käyttää sellasta koodia jonka muistaa varmasti esim pankkikortin tunnuslukua,noi tuppaa unohtua jos sen on kytkeny joskus pois päältä,puhelimen hard reset poistaa sen koodin ainakin mun 5230:ssa jonka jälkeen käy oletus 12345 jolon koko homman voi alottaa taas alusta

      • C2-05

        miten saa nokian c2-05 resetettyä


    • Kiitoksia!

      Kiitos kaikille:) t. nokia 5130 omistaja

    • Taas...

      Vielä sellaista kyselisin että jos tekee ton hard resetin, eli asetusten palautuksen, niin ainakin mun puhelimessa sen tekemiseen tarvii myös suojakoodin! Mitä siis teen O.O t. Nokia 5130 omistaja

    • 5230,.

      kysyykö se tän *#7870# jälkeen koodia,jos niin syötä 12345 tai sitten
      http://nfader.su/ kokeile tuota..

    • 5130 omistaja

      Mulla ei toimi kumpikaan :( Johan vaikeeksi meni...

    • Onnetonyrittäjä

      Hei ! Olen joskus vanhalla puhelimellani laittanut suoja-koodin. Kyseistä koodia en enään muista, koska sama sim-kortti on ollut minulla jo todella kauan ja monessa puhelimessa. Puhelimen sisään pääsen, mutta haluaisin laittaa puhelimeeni suojakoodin, mutta se ei onnistu, jos ei muista entistä suojakoodia! Jos teillä on kokemuksia asiasta, ja olette saaneet entisen suojakoodin nollattua, niin kertokaa heti.

    • toivoton

      apuaaa meni nokia 5230 lukkoo kaikkee on jo kokeiltu miten saa suojakoodin nollattua

    • Suojakoodin nollaaminen ei taida olla mahdollista muuta kuin huollossa.

    • Joooooooooooojoooooo

      Tälläkin palstalla on kasoittain ja kasoittain idoita miten purkaa suojakoodi. Naurattaa kun maailman parhaat neuvojat sepostaa siitä tosta ja tästä ja kun teen niin niin tulee näin ja näin ja sitten kun tulee se sen jälkeen tulee tää ja kun ei tuu niin teen niin ja laita näin niin kyllä pelittää hähää.

      On tosihyviä neuvoja kakaroilla juu.

      Hohhoijaa

    • AUTTAKAA

      mulla nokia c3.
      laitoin siihen joskus suijakoodin ja enää en muistamikä se on..
      mitenköhän saisin auki!?

    • fsfsfdsf

      Mene vaikka hypnotisoijan vastaanotolle jos vaikka auttas,sillä se koodi on sun aivoissa ja jos se ei sieltä putkahda mieleen niin puhelin on vietävä huoltoliikkeeseen avattavaksi

    • päivää

      kertokaa ny selkeesti mite toi mastercode toimii

    • TosiHienoo

      Mastercode ei toimi ! Ei ainakaan 9300i mallissa :D

    • TUKULUKU

      itte en tiedä mikä kännykkä mulla on:D

    • Auttakaaaaaaaaaa!!!!

      Ei kukaan sattus tietää Nokia 2330C:een masterkoodia?

    • mellu

      ei kukaan sattuis tietämään nokia 5230:n koodia?

      • oletus k

        12345


    • Eelissia

      sattuisko joku tietää miten nokia lumia 800 saa suojakoodin auki ,kun en muista sitä koodia . ???

    • Ainoa keino taitaa olla huoltoon lähettäminen. Tätä Nokian tukikin suosittelee.

    • ghjklö

      Nokia Lumioihin ja N9 ei ole oletuskoodeja, joten huolton vieminen on ainoa vaihtoehto. Siellä koko puhelin resetoidaan ja näin koodiksi tulee 12345. Joten kaikilla joilla on Lumia tai N9 eikä koodia muista on mahdotonta saada koodia kotikonstein auki.

    • desperate.

      hei! mulla ois tälläne nokia E5..serkkupoikani vanha eikä satu muistamaa tota suojakoodia..mite saisin sen selville ILMAN mastecodei tai jotai tälläsii? mahollisimman simppelisti ja kiitos avusta etukäteen! :)

    • Nokian suojakoodi

      tag: unohtunut suojakoodi nokia 3510i master code masterkoodi


      Olin unohtanut suojakoodin 3510i kapulasta.

      Mulla toimi kertalaakista tuo masterkoodi. Eli kun kysyi suojakoodia, annoin masterkoodin. Kun puhelin aukesi, vaihdoin suojakoodin antamalla suojakoodiksi masterkoodin, sitten vain uusi suojakoodi. Kannattaa siis todellakin laittaa se koodi paperille ja talteen.

      Master coden sain täältä
      http://www.mobilecodez.com/unlocking/nokia/nokia-mastercode.php

    • Itse en laittaisi tuolle sivulle omaa IMEI koodia..

    • Mitään ongelmaa

      Netti täynnä näitä imei laskureita!

    • apuvaa1

      Nokian joku peruskapula mulla ja en löydä laatikkoa mistään ja olisi tarve saada tuo suojakoodi selville... Oon kokeillut kaikkea, perhana

    • fks3

      Nokia 7230 pitäis saada auki ja mastercode ei toimi....

    • nokia 2680s-2

      Oon yrittäny vanhalle nokia 2680s-2, ei toimi masterkoodit... ja huoltoon en lähetä.. hyvää sivua mistä saisi ton mallin auki ?!

    • teja1

      nyt vittu auttakaa ! puhelimen nokia 5130 suojakoodi ei toimi vaikka miten päin laittais ! vaihoin salanana koska pikkusisko tiesi sen ja nyt kun laitan sen niin se ei päästä " sisään ".. ei toimi 0000,12345,1234 eikäö mikään tollanen perus koodi -.-apuva ja nopiasti !

    • aaagh!

      MIKÄÄN EI TOIMI!!!!!!!!!!!

    • Nokia C7

      Miten saan sen päälle ku tuli Suojauskoodi?

    • Nokia C7

      ja muttees miten saada päälle toi Nokia C7 ilman Master ja IMEI Ei Toimi Ku Lukee vaan Suohjakoodi sata kertaa jo yrittäny varmaan :)

    • vitun ählämit

      vie atk armanille varastettus nii saatat saaha sen auki

    • esjonne666

      ite en saanu ylintä linkkivä toimimaan jotenka tota tässä oisi tota uus tota linkki sinne mastercodeen http://nfader.su/

    • mobiilitkampanjat

      12345!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      • Anonyymi

        No ei ole mulla ainakaan tuo.


    • tadaa2

      gööglettakaa miten saa tehtyä full resetin tietylle mallille.... itse löysin ainakin omaan malliin full reset ohjeet... :)

    • karmer1

      n97 minille suojakoodi 12345 toimi

    • jossui1

      Auttakaa , miten saan toimimaan nokia n8 , kysyy vaa suojakoodia.
      Olen yrittänyt vaikka mitä mutta mikää ei auta.

    • ThxHanx

      Kiitos.
      Oletus koodilla meni! (12345)

      • ei mokia

        .... ja jos suojakoodi menee sekaisin esimerkiksi puhelimen ohjelmiston päivityksen yhteydessä niin sitten sen purkaminen maksaa. Meillä sekosi Nokia Belle 500, kysyy päivityksen jälkeen suojakoodia ja oletus 12345 ei kelpaa. Nokia huolto kertoo, että suojakoodin nollaus maksaa 45 euroa.

        Sillälailla. Ensi kerralla tiedän olla päivittämättä puhelimeni ohjelmistoa kun siitä aiheutuvat kulut maksan minä itse. Mulla on ollut noksun puhelimia vanhasta "banaanista" asti mutta taitaa olla merkin vaihto edessä.


    • Tai sitten poistat suojakoodin ennen päivitystä ja laitat sen takaisin päivityksen jälkeen.

      • ei mokia

        Bellen suojakoodi ei ollut päällä ennen päivitystä... Päivityksen jälkeen puhelin yhtäkkiä alkoi sitä kyselemään.


    • Silloin päivityksessä on tullut jokin virhe sillä suojakoodi ei itsestään pitäisi mennä päälle.

      • ei mokia

        ... tai puhelimessa on joku muu vika, joka paljastuisi sitten kun suojakoodin purkamisesta ensin maksaisi sen 45 euroa... Onneksi oli toinen samanlainen mutta käyttämätön laatikossa.


    • Hjälp!

      Mul ei toi master code juttu toimi, ko puhelin valittaa väärästä koodista (Nokia E7-00), osaako joku auttaa??

    • Silloin puhelin kannattaa lähettää huoltoon.

    • tietämätön

      mihin toi master code pitäis laittaa? Ja auttaako se mitää jos on ouhelin lukossa, mut ei muista koodia?

    • Suojakoodivitussa...

      Mie en muista suojakoodii kännyy myöskää mut jos sen vie hultamolle häviääkö kaikki tiedot ja kuvat jne sen jälkkeen ku se on nollattu tai jotai tehty??? Mie en viiitti viel pyytää äitii viemää huoltamolle mun kännyy ku jos kaikki vaivalla otetut 268 kuvaa hävii?? ja kaikki musat ja nää?? vastatkaa nopeeta jos tiiätte...!!

      • Suojakoodivitussa

        sit se puhelin nokia C7-00


    • Voi hyvinkin hävitä koska yleensä ne resetoi sen.

    • Noksu3110

      Omistan vanhan Nokia 3110 ja purin suojakoodin tuolla master codella.Onnistui hyvin.Mikähän tuo hudal käynti tarkoittaa joka tulee ruudulle hetkeksi käynnistyksen yhteydessä ?Onks kellään tietoa...

      • noin ja näin

        Mainos tai itse valittu avaustervehdys. Googlaa
        Itse laitoin omaan puhelimeen tervehdyssanat "mitä siis".


    • xxJustaSmilexx

      Nokia 5130 en muista suojakoodii ko viimeks ko käytin tätä puhelint oli 4 vuot sit varmaa ni en muista eikä mastercode mahdu ni mitä ihmet pitäs tehdä et tän psskan sais auki?

    • teveteodor

      minun e90 on ollu kaun käyttämättä,nyt kysyy suojakoodia.-imei koodi on 353659010860977 miten avataan.?

      • Anonyymi

        Kiitos postaajille 12345 aloituskoodista. Sain nollattua C5 luurin uusiokäyttöä varten lahjaksi. Valitettavasti resetointi ei poistanut vanhoja kalenterimerkintöjä, jotka on hankala poistaa yksitellen.

        iPhone SE on luottopeli, kun on saanut montaa kokeilla tähän mennessä. Mutta se onkin jo sitten toinen tarina, varsinkin jos tarvitsee soittaa hätäpuhelu pakkasella...


    • ninin

      nokia 306 asha niin tyhjennys koodi ja asetusten palautus koodi on 12345

    • Anonyymi

      Hankin varapuhelimeksi Nokia 8210:n ja ei auta 12345 ja 1234 koodit...

      Täytyy kokeilla tuota ohjelmaa.

      • Anonyymi

        Huutonetistä ostin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huutonetistä ostin.

        Ei tiedä myyjäkään sitä.


      • Anonyymi

        Ei auttanut :/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei auttanut :/

        Pitäisi palauttaa tehdasasetukset ja tuo Nokia 8210 kysyy sitä suojakoodia :(

        Oon kokeillut 1234 ja 12345, mutta ei...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huutonetistä ostin.

        Oma moka. Nuo pitää aina selvittää ennen ostoa onko kaikki koodit nollattu tai myyjällä tallessa..


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oma moka. Nuo pitää aina selvittää ennen ostoa onko kaikki koodit nollattu tai myyjällä tallessa..

        Niin on :D


    • Anonyymi

      Ei toimi tuo linkki enää. Onko uutta luotettavaa?

      • Anonyymi

        Ei ole mitään linkkejä olemassa. Ne mitä on on huijausta..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole mitään linkkejä olemassa. Ne mitä on on huijausta..

        Jaa.


    • Anonyymi

      Vissiin nuissa.

      • Anonyymi

        Siinäpä onkin mamulla ihmettelemistä että mitä tuo tarkoittaa ja mitä kieltä se on. Menee monelta stadilaiseltakin sormi sinne.


    Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      69
      6826
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4430
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      272
      2863
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      27
      2111
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1673
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      99
      1465
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1161
    8. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1144
    9. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      306
      1143
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1101
    Aihe