Kävipä taas anoppi ja appiukko kylässä ja taas alkoi puheet lasten hankkimisesta. Tällä kertaa viesti oli se, että suku ei jatku eikä ole perinnön jakajia jos me emme lapsia hanki. Anopin mielestä naisen on ainakin kerran synnytettävä elämänsä aikana, muuten nainen ei ole nainen. Mitäpä siihen sanoa? Jos parisuhteeseemme ei nyt jostain syystä koskaan lapsia synny niin kiva tietää olevansa arvoton nainen.
Tehkää meille lastenlapsia!
146
45752
Vastaukset
- korvasta
sisään ja toisesta ulos tuollaiset jutut. Mutta sen voi tehdä ihan ystävällisesti. Jokaisella on oikeus itse päättää haluaako lapsia vai ei. Jos olette päättäneet olla hankkimatta, miehesi voi sen vanhemmilleen kertoa. Lasten aikuiseksi saattaminen ei ole ihan yksinkertainen juttu, pinnaa tarvitaan, ja paljon. Siihen hommaan ei toisten toivomuksesta kannata lähteä. Toki se on mahtava kokemus, kieltämättä, mutta kaikki sitä eivät halua.
- mitä se muille?
Miksi ehdotat, että miehen tulisi asia kertoa vanhemmilleen? Ei se heille kuulu, todellakaan ei.
Asia on kahdenvälinen. Siihen ei tarvita muiden neuvoja, ei kehoituksia eikä kieltoja. Sanotte kylmästi, että tämä on asia, josta ette halua keskusteltavan.
Toinen ääripää on vanhemmat, jotka kauhistelevat lapsenlapsien lukumäärää.
Antakaa olla, ja sanokaa, jos asiasta jatkuvasti puhutaan, että täytyy varmaan jättää nämä tapaamiset, kun ei teillä tunnu muuta asiaa olevan. - appivanhemmat
mitä se muille? kirjoitti:
Miksi ehdotat, että miehen tulisi asia kertoa vanhemmilleen? Ei se heille kuulu, todellakaan ei.
Asia on kahdenvälinen. Siihen ei tarvita muiden neuvoja, ei kehoituksia eikä kieltoja. Sanotte kylmästi, että tämä on asia, josta ette halua keskusteltavan.
Antakaa olla, ja sanokaa, jos asiasta jatkuvasti puhutaan, että täytyy varmaan jättää nämä tapaamiset, kun ei teillä tunnu muuta asiaa olevan.ovat miehen vanhemmat. Parempi että oma poika tuon asian selittää, ettei sitä kokoajan oteta esille. Puhutaan asiat kerralla halki ja jätetään tuo asia sitten taakse. Aivan turha tuollaisesta asiasta on sukuriita nostaa. Vanhemmat saavat vähän sulatteluaikaa, niin ymmärtävät varmaan nuorten tahdon. Ei aina pidä olla heti ensimmäisenä heittämässä bensaa liekkeihin. Asiat voi hoitaa aikuisemmallakin tavalla.
- sitten tippaakaan
appivanhemmat kirjoitti:
ovat miehen vanhemmat. Parempi että oma poika tuon asian selittää, ettei sitä kokoajan oteta esille. Puhutaan asiat kerralla halki ja jätetään tuo asia sitten taakse. Aivan turha tuollaisesta asiasta on sukuriita nostaa. Vanhemmat saavat vähän sulatteluaikaa, niin ymmärtävät varmaan nuorten tahdon. Ei aina pidä olla heti ensimmäisenä heittämässä bensaa liekkeihin. Asiat voi hoitaa aikuisemmallakin tavalla.
Miksi jollekin parisuhteen ulkopuoliselle pitäisi selittää tuollainen intiimi juttu? Kun se ei kuulu muille alkuunkaan.
Ja kuka tuossa on riitaa haastamassa (bensaa liekkeihin vai miten sen kuvasit) ellei juuri nuo miehen vanhemmat? Pitäisivät mölyt mahassaan ja hoitaisivat vain oman elämänsä. - Charles
sitten tippaakaan kirjoitti:
Miksi jollekin parisuhteen ulkopuoliselle pitäisi selittää tuollainen intiimi juttu? Kun se ei kuulu muille alkuunkaan.
Ja kuka tuossa on riitaa haastamassa (bensaa liekkeihin vai miten sen kuvasit) ellei juuri nuo miehen vanhemmat? Pitäisivät mölyt mahassaan ja hoitaisivat vain oman elämänsä.Hyvin todennäköisesti anoppi ei tarkoita puheitaan haukkumiseksi. Hän vain haluaa kovasti lapsenlapsia. Niin kauan, kun kyseinen pariskunta ei kerro anopille, että lapsia ei tule, anoppi ylläpitää haluaan. Mistä anoppi tietää olla puhumatta asiasta, jos hänelle ei kerrota, mikä on totuus. Jos taas kyse on lapsettomuudesta, aivan turha on rypeä hiljaa itsesäälissä. Siitä voi avoimesti kertoa. Sen jälkeen fiksut appivanhemmat ovat hiljaa, koska ymmärtävät ja tietävät tilanteen.
Hyvin usein tuollaisissa tilanteissa on kyse informaation puutteesta. Koska anoppi ei tiedä, että lapsia ei aiota hankkia, hän niistä puhuu.
Onko pakko aina olla haastamassa riitaa? Eikö appivanhempien kanssa voi asioita hoitaa ensin fiksusti. Jos se ei onnistu, niin haastaa riitaa vasta sitten. - Diena
Charles kirjoitti:
Hyvin todennäköisesti anoppi ei tarkoita puheitaan haukkumiseksi. Hän vain haluaa kovasti lapsenlapsia. Niin kauan, kun kyseinen pariskunta ei kerro anopille, että lapsia ei tule, anoppi ylläpitää haluaan. Mistä anoppi tietää olla puhumatta asiasta, jos hänelle ei kerrota, mikä on totuus. Jos taas kyse on lapsettomuudesta, aivan turha on rypeä hiljaa itsesäälissä. Siitä voi avoimesti kertoa. Sen jälkeen fiksut appivanhemmat ovat hiljaa, koska ymmärtävät ja tietävät tilanteen.
Hyvin usein tuollaisissa tilanteissa on kyse informaation puutteesta. Koska anoppi ei tiedä, että lapsia ei aiota hankkia, hän niistä puhuu.
Onko pakko aina olla haastamassa riitaa? Eikö appivanhempien kanssa voi asioita hoitaa ensin fiksusti. Jos se ei onnistu, niin haastaa riitaa vasta sitten.Yhdyn edelliseen puhujaan ja lisää...
Lapsia voi adoptoida.
Tietysti, jos haluaa lapsen ja sitä ei voi saada.
Minulla on tuttava perheessä 3 adoptiolasta. - se taas
sitten tippaakaan kirjoitti:
Ja kuka tuossa on riitaa haastamassa (bensaa liekkeihin vai miten sen kuvasit) ellei juuri nuo miehen vanhemmat? Pitäisivät mölyt mahassaan ja hoitaisivat vain oman elämänsä.varsinainen vänkyrä olet. Ei tuolla ajatusmallilla kyllä tulla toimeen kenenkään kanssa. Koitahan tyttö pieni opetella vähän sosiaalisemmaksi, ettet koko elämääsi pilaa juuri tuohon vihan lietsomiseen ja katkeruuteen. Sovussa eläminen antaa paljon enemmän kuin viha...
- intiimeja
Charles kirjoitti:
Hyvin todennäköisesti anoppi ei tarkoita puheitaan haukkumiseksi. Hän vain haluaa kovasti lapsenlapsia. Niin kauan, kun kyseinen pariskunta ei kerro anopille, että lapsia ei tule, anoppi ylläpitää haluaan. Mistä anoppi tietää olla puhumatta asiasta, jos hänelle ei kerrota, mikä on totuus. Jos taas kyse on lapsettomuudesta, aivan turha on rypeä hiljaa itsesäälissä. Siitä voi avoimesti kertoa. Sen jälkeen fiksut appivanhemmat ovat hiljaa, koska ymmärtävät ja tietävät tilanteen.
Onko pakko aina olla haastamassa riitaa? Eikö appivanhempien kanssa voi asioita hoitaa ensin fiksusti. Jos se ei onnistu, niin haastaa riitaa vasta sitten.parisuhdeasioita kolmansille ja neljänsille pyörille.
Ja jos on lapsettomuudesta kyse eikä pari satu haluamaan adoptiota, niin siitä se riita vasta syntyykin eikä marmattamisesta tule loppua ollenkaan.
Kaikki appelat kun EIVÄT ole fiksuja vaan kuvittelevat että heillä on jotain sisäsyntyistä sananvaltaa aikuisten lastensa perhe-elämään. - ei-aloittaja
se taas kirjoitti:
varsinainen vänkyrä olet. Ei tuolla ajatusmallilla kyllä tulla toimeen kenenkään kanssa. Koitahan tyttö pieni opetella vähän sosiaalisemmaksi, ettet koko elämääsi pilaa juuri tuohon vihan lietsomiseen ja katkeruuteen. Sovussa eläminen antaa paljon enemmän kuin viha...
Kai miehelläkin saa olla näkökulma näihin asioihin?
Minä ainakin inhoan vanhempiani (koska ovat kohdelleet minua niin kaltoin) eikä tulisi mieleenikään selostaa heille lapsi- tai lapsettomuussuunnitelmiani. Se on parin kahdenkeskinen asia.
Meillä ainakin sattuu olemaan niin että vanhempani ovat niitä vihanlietsojia emmekä me.
Mutta sinähän kuvittelet olevasi joku selvänäkijä vissiin, niitähän tämä palsta on täynnä... - kuulosti
ei-aloittaja kirjoitti:
Minä ainakin inhoan vanhempiani (koska ovat kohdelleet minua niin kaltoin) eikä tulisi mieleenikään selostaa heille lapsi- tai lapsettomuussuunnitelmiani. Se on parin kahdenkeskinen asia.
Meillä ainakin sattuu olemaan niin että vanhempani ovat niitä vihanlietsojia emmekä me.
Mutta sinähän kuvittelet olevasi joku selvänäkijä vissiin, niitähän tämä palsta on täynnä...vain parikymppisen katkeran miniän tilitykseltä. Pyydän anteeksi kömmähdystäni. Toki, miehetkin saavat olla katkeria.
- Charles
ei-aloittaja kirjoitti:
Mutta sinähän kuvittelet olevasi joku selvänäkijä vissiin, niitähän tämä palsta on täynnä..."Minä ainakin inhoan vanhempiani..."
No tulihan se sieltä. Se, että sinä inhoat vanhempiasi, ei tarkoita, että muut inhoavat omia vanhempiaan. Jos olisit ajatellut alkuperäisen kirjoitusta, niin hän kertoi, että he vierailevat puolisonsa vanhempien luona. Näin ollen puoliso ei inhoa vanhempiaan, joten sinun tilanteesi ei päde tässä.
Luultavasti suurin osa ihmisistä ei inhoa vanhempiaan, joten sinun ei kannata omia inhojasi levitellä minään universaaleinta totuuksina. Jos haluat, että sinua ei pidetä vihanlietsojana, älä kirjoita kuin vihanlietsoja. - omapää
mitä se muille? kirjoitti:
Antakaa olla, ja sanokaa, jos asiasta jatkuvasti puhutaan, että täytyy varmaan jättää nämä tapaamiset, kun ei teillä tunnu muuta asiaa olevan.Tuleekohan meistä samanlaisia tahdittomia juntteja puheissamme kuin mitä meidän vanhemmat on? Hämmästyttää kun aikuiset (appi vanhemmat) eivät osaa käyttäytyä sivistyneesti ja huomaavaisesti. No minä ratkaisin ongelman, jossa siis appivanhemmat olivat sivistymättömiä moukkia, juuri tuollaisten asioiden suhteen, lopetin kaikki muut tapaamiskäynnit paitsi pakolliset. Johan he sitten alkoivat käyttäytyä nöyrästi kun eivät enää näekään lapsenlastaan milloin huvittaa.
- oikeaa
omapää kirjoitti:
Tuleekohan meistä samanlaisia tahdittomia juntteja puheissamme kuin mitä meidän vanhemmat on? Hämmästyttää kun aikuiset (appi vanhemmat) eivät osaa käyttäytyä sivistyneesti ja huomaavaisesti. No minä ratkaisin ongelman, jossa siis appivanhemmat olivat sivistymättömiä moukkia, juuri tuollaisten asioiden suhteen, lopetin kaikki muut tapaamiskäynnit paitsi pakolliset. Johan he sitten alkoivat käyttäytyä nöyrästi kun eivät enää näekään lapsenlastaan milloin huvittaa.
kiristyksen ja alistuksen makua!
- omaan
oikeaa kirjoitti:
kiristyksen ja alistuksen makua!
kiristystä. Onnea vaan, opetatpahan lapsellesikin tuon mainion taidon (: Onneksi en ole itse niin riippuvainen miniöistäni että suostuisin moiseen. Pysy poissa ja selitä sitten lapsellesi MIKSI hän ei oppinut tuntemaan isänsä vanhempia, kun hän sitä vanhempana kysyy....
- Nimetön
Diena kirjoitti:
Yhdyn edelliseen puhujaan ja lisää...
Lapsia voi adoptoida.
Tietysti, jos haluaa lapsen ja sitä ei voi saada.
Minulla on tuttava perheessä 3 adoptiolasta.Ei kirjoittaja kyl kertaakaan sanonut, että eivät voi saada lapsia. Sanoi, etteivät halua. Mitä adoptio siihen silloin liittyy? Kuvitteletko, että jos ei halua lapsia, on sama kuin se, että ei voi saada niitä? Se voi olla ihan oma valinta ettei tahdo, vaikka olis kuinka hedelmällinen.
- näämmä
kuulosti kirjoitti:
vain parikymppisen katkeran miniän tilitykseltä. Pyydän anteeksi kömmähdystäni. Toki, miehetkin saavat olla katkeria.
... turha jatkaa keskustelua sun kanssasi kun luulet olevasi selvänäkijä.
- ei-aloittaja
Charles kirjoitti:
"Minä ainakin inhoan vanhempiani..."
No tulihan se sieltä. Se, että sinä inhoat vanhempiasi, ei tarkoita, että muut inhoavat omia vanhempiaan. Jos olisit ajatellut alkuperäisen kirjoitusta, niin hän kertoi, että he vierailevat puolisonsa vanhempien luona. Näin ollen puoliso ei inhoa vanhempiaan, joten sinun tilanteesi ei päde tässä.
Luultavasti suurin osa ihmisistä ei inhoa vanhempiaan, joten sinun ei kannata omia inhojasi levitellä minään universaaleinta totuuksina. Jos haluat, että sinua ei pidetä vihanlietsojana, älä kirjoita kuin vihanlietsoja.Missähän kohdin yritin yleistää vanhempien inhoa, satuinpa nyt vain mainitsemaan omistani. Kaikille kun ei ole sattunut rakastavia vanhempia, jotka toivovat hyvää omille lapsilleen. Eikö olisi saanut mainita?
Minun omat vanhempani siis ovat sattuneet olemaan niitä vihanlietsojia, en minä eikä puolisoni. Jos tämä ei sovi sinun määrittelemääsi skenaarioon maailmasta, niin voi voi.
Ei kaikki ole niin mustavalkoista että joko ihminen sopii sinun ajatusmaailmaasi tai sitten on vihanlietsoja. Sori vaan. Mutta pidä omituinen mielikuvasi, eipä se minua haittaa. - aivan oikeassa.
ei-aloittaja kirjoitti:
Missähän kohdin yritin yleistää vanhempien inhoa, satuinpa nyt vain mainitsemaan omistani. Kaikille kun ei ole sattunut rakastavia vanhempia, jotka toivovat hyvää omille lapsilleen. Eikö olisi saanut mainita?
Minun omat vanhempani siis ovat sattuneet olemaan niitä vihanlietsojia, en minä eikä puolisoni. Jos tämä ei sovi sinun määrittelemääsi skenaarioon maailmasta, niin voi voi.
Ei kaikki ole niin mustavalkoista että joko ihminen sopii sinun ajatusmaailmaasi tai sitten on vihanlietsoja. Sori vaan. Mutta pidä omituinen mielikuvasi, eipä se minua haittaa.Mikään ei ole niin ärsyttävää kuin appivanhemmat, jotka tunkevat nokkaansa aikuisen jälkikasvunsa henkilökohtaisiin asioihin. Mitä iloa he ristiriitojen tekemisestä saavat? Toivomme siis, ettei meistä koskaan tule samanlaisia... siis olettaen, että tämän lukijat ovat äitejä ja isiä tai mielivät sellaisiksi, siis mahdollisesti myös tulevia appivanhempia...
- skäribo
Charles kirjoitti:
Onko pakko aina olla haastamassa riitaa? Eikö appivanhempien kanssa voi asioita hoitaa ensin fiksusti. Jos se ei onnistu, niin haastaa riitaa vasta sitten.mun anoppi tietää tasan tarkkaan, ettei lapsia ole tulossa, mutta horisee siitä silti koko ajan.
- Älä viitsi
appivanhemmat kirjoitti:
ovat miehen vanhemmat. Parempi että oma poika tuon asian selittää, ettei sitä kokoajan oteta esille. Puhutaan asiat kerralla halki ja jätetään tuo asia sitten taakse. Aivan turha tuollaisesta asiasta on sukuriita nostaa. Vanhemmat saavat vähän sulatteluaikaa, niin ymmärtävät varmaan nuorten tahdon. Ei aina pidä olla heti ensimmäisenä heittämässä bensaa liekkeihin. Asiat voi hoitaa aikuisemmallakin tavalla.
Mitä ihmeen selittämistä siinä on? Onko selitettävä, jos lapsia on yllättävästi kolme, vaikka anoppi oletti yhden riittävän?
Onko selittämistä, jos lapset syntyvät eri aikaan kuin anopille sopii?
Onko selitettävä, jos lapsia ei ole? Ei tule?
Miten niin nuorempi sukupolvi on selitysvelvollinen asioista, jotka eivät todellakaan kuulu muille?
Ei ole.
Kohtuuttomat appivanhemmat vaiennettava tavalla tai toisella.
Jso ei kyselyt lopu, niin reippaasi vain raivari, ja ilmoitus, että tämä asia on tällä mellastuksella loppuunkäsitelty. - Neito
Älä viitsi kirjoitti:
Mitä ihmeen selittämistä siinä on? Onko selitettävä, jos lapsia on yllättävästi kolme, vaikka anoppi oletti yhden riittävän?
Onko selittämistä, jos lapset syntyvät eri aikaan kuin anopille sopii?
Onko selitettävä, jos lapsia ei ole? Ei tule?
Miten niin nuorempi sukupolvi on selitysvelvollinen asioista, jotka eivät todellakaan kuulu muille?
Ei ole.
Kohtuuttomat appivanhemmat vaiennettava tavalla tai toisella.
Jso ei kyselyt lopu, niin reippaasi vain raivari, ja ilmoitus, että tämä asia on tällä mellastuksella loppuunkäsitelty.Eiköhän se ole vanhempien ihan oma henkilökohtainen asia ne lapset,lapsiluku yms. Anoppi on nuoruudessaan tehnyt omat lapsensa tai jättänyt tekemättä,ei kuulu hänelle enää toisten lapsienteko.
Eikä se kuulu muillekaan sukulaisille,miksi toisten asiat pitäisi kuulua,MIKSI???IDIOOTTIMAISTA!! - asenne
ei-aloittaja kirjoitti:
Missähän kohdin yritin yleistää vanhempien inhoa, satuinpa nyt vain mainitsemaan omistani. Kaikille kun ei ole sattunut rakastavia vanhempia, jotka toivovat hyvää omille lapsilleen. Eikö olisi saanut mainita?
Ei kaikki ole niin mustavalkoista että joko ihminen sopii sinun ajatusmaailmaasi tai sitten on vihanlietsoja. Sori vaan. Mutta pidä omituinen mielikuvasi, eipä se minua haittaa.hyvä mies, se se ratkaisee ja myös näkyy muille, siis ihan riippumatta onko mies taihi naisen puoli :)
Sanoo Isä 57v, isoisä ja isoisoisä (10 omaa ja pari enemmän tai vähemmän vierasta kasvatettua lasta runsas jälkipolvi)
Hyvää Vappua ja kevättä -kesää kohti mennään!
PS. kuinka ollakaan, niin katkeruus tai omat negatiiviset asenteet ja ajatusmaailma kyllä tulee ilmi käytöksessä, kirjoituksissa, yleensä elämässä - jos ei muuten, niin sairastumisena. - kiitos tiedosta
asenne kirjoitti:
hyvä mies, se se ratkaisee ja myös näkyy muille, siis ihan riippumatta onko mies taihi naisen puoli :)
Sanoo Isä 57v, isoisä ja isoisoisä (10 omaa ja pari enemmän tai vähemmän vierasta kasvatettua lasta runsas jälkipolvi)
Hyvää Vappua ja kevättä -kesää kohti mennään!
PS. kuinka ollakaan, niin katkeruus tai omat negatiiviset asenteet ja ajatusmaailma kyllä tulee ilmi käytöksessä, kirjoituksissa, yleensä elämässä - jos ei muuten, niin sairastumisena.Vanhempani ovatkin sairastaneet lastensa puolestakin.
- Palvelijatar
ei-aloittaja kirjoitti:
Ei kaikki ole niin mustavalkoista että joko ihminen sopii sinun ajatusmaailmaasi tai sitten on vihanlietsoja. Sori vaan. Mutta pidä omituinen mielikuvasi, eipä se minua haittaa.Katkeruus ketään kohtaan tai toisten syytteleminen synnyinkodin olosuhteista ei auta ketään.
Jos syytätte vanhempianne , niin myöhemmin tulette syyttämään itseänne, jos ette saaneet välejänne sovituksi kun vanhemmista aika jättää.
Kuolleen kanssa on vaikea selvittää riitoja.
Jokainen vanhempi tekee virheitä elämässään, sitä ei voi välttää, mutta jokainen myös onnistuu
jossain joskus. Ja he ovat siinä hommassa aina joskus ensikertalaisia vanhempina.
Perheiden pitäisi pitää yhtä, kun maailma vaatii yhä enemmän ja rikkoo perheitä vaatimuksillaan.
Antakaa anteeksi vanhemmillenne, sillä muutoin teilläkään ei ole toivoa saada anteeksi omilta lapsiltanne tulevaisuudessa, koska he ovat nähneet mallin teissä.
Tämä on ihan itse huomattua ihmiselämässä.
Katkeruus on vähän kun ottaisit myrkkyä ja odotat että toinen kuolee. Siitä on ihmisille itselleen enemmän haittaa kuin katkeruuden kohteelle.
Olkaa aikuisia ja iloitkaa siitä, jos teillä on edes olemassa vanhemmat. Kaikilla ei ole sitä onnea.
Syiden seurauksiin kannattaa etsiä niitä ratkaisuja mutta syyt itsenänsä ovat vain tekosyy sille että vihaa.
Vapauta itsesi ihminen kaikesta vihasta ja katkeruudesta ja antakaa elämällenne ilmaa ja tilaisuus edetä eteenpäin.Kun olette katkeria, estätte itseänen katsomasta eteenpäin ja oppimasta.
Älkää antako itsellenne mahdollisuutta
syyttää itseänne vanhoina, kun elämänne jäi elämättä kantaessanne vihaa toisia kohtaan.
Anteeksi jos tämä tuntui kohtuuttomalta tai saarnaamiselta, tahtoisin vain auttaa ihmisiä ehkäisemään elämänkaarensa turhaa katkeamista. - olikin
Palvelijatar kirjoitti:
Katkeruus ketään kohtaan tai toisten syytteleminen synnyinkodin olosuhteista ei auta ketään.
Jos syytätte vanhempianne , niin myöhemmin tulette syyttämään itseänne, jos ette saaneet välejänne sovituksi kun vanhemmista aika jättää.
Jokainen vanhempi tekee virheitä elämässään, sitä ei voi välttää, mutta jokainen myös onnistuu
jossain joskus. Ja he ovat siinä hommassa aina joskus ensikertalaisia vanhempina.
Perheiden pitäisi pitää yhtä, kun maailma vaatii yhä enemmän ja rikkoo perheitä vaatimuksillaan.
Antakaa anteeksi vanhemmillenne, sillä muutoin teilläkään ei ole toivoa saada anteeksi omilta lapsiltanne tulevaisuudessa, koska he ovat nähneet mallin teissä.
Katkeruus on vähän kun ottaisit myrkkyä ja odotat että toinen kuolee. Siitä on ihmisille itselleen enemmän haittaa kuin katkeruuden kohteelle.
Olkaa aikuisia ja iloitkaa siitä, jos teillä on edes olemassa vanhemmat. Kaikilla ei ole sitä onnea.
Syiden seurauksiin kannattaa etsiä niitä ratkaisuja mutta syyt itsenänsä ovat vain tekosyy sille että vihaa.
Vapauta itsesi ihminen kaikesta vihasta ja katkeruudesta ja antakaa elämällenne ilmaa ja tilaisuus edetä eteenpäin.Kun olette katkeria, estätte itseänen katsomasta eteenpäin ja oppimasta.
syyttää itseänne vanhoina, kun elämänne jäi elämättä kantaessanne vihaa toisia kohtaan.
Anteeksi jos tämä tuntui kohtuuttomalta tai saarnaamiselta, tahtoisin vain auttaa ihmisiä ehkäisemään elämänkaarensa turhaa katkeamista.paljon ja hyvää asiaa. Kiitos että jaksoit kommentoida noinkin perusteellisesti. Joka sana on aivan totta, katkeruudella aiheuttaa itselleen pahaa. Itsekin olin riidoissa veljeni kanssa muutaman vuoden, se oli tuskaista aikaa. Lopulta otin häneen yhteyttä ja pyysin anteeksi. Oli erittäin helpottava kokemus. Nykyään meillä on todella hyvät välit.
- sanon minä
olikin kirjoitti:
paljon ja hyvää asiaa. Kiitos että jaksoit kommentoida noinkin perusteellisesti. Joka sana on aivan totta, katkeruudella aiheuttaa itselleen pahaa. Itsekin olin riidoissa veljeni kanssa muutaman vuoden, se oli tuskaista aikaa. Lopulta otin häneen yhteyttä ja pyysin anteeksi. Oli erittäin helpottava kokemus. Nykyään meillä on todella hyvät välit.
Te kaksi edellistä kirjoittelijaa kuvittelette näköjään, että se mikä pätee teihin itseenne pätee myös aivan yleisesti kaikkiin muihin ihmisiin.
Tiedoksenne: näin ei ole.
Ihmiset ovat keskenään hyvin erilaisia. - veljesi
olikin kirjoitti:
paljon ja hyvää asiaa. Kiitos että jaksoit kommentoida noinkin perusteellisesti. Joka sana on aivan totta, katkeruudella aiheuttaa itselleen pahaa. Itsekin olin riidoissa veljeni kanssa muutaman vuoden, se oli tuskaista aikaa. Lopulta otin häneen yhteyttä ja pyysin anteeksi. Oli erittäin helpottava kokemus. Nykyään meillä on todella hyvät välit.
olisi sinua loukannut,eikä koskaan pyytänyt anteeksi? Yksinään tai syyttömänä on paha sopia...
- sanoit sen itse
omapää kirjoitti:
Tuleekohan meistä samanlaisia tahdittomia juntteja puheissamme kuin mitä meidän vanhemmat on? Hämmästyttää kun aikuiset (appi vanhemmat) eivät osaa käyttäytyä sivistyneesti ja huomaavaisesti. No minä ratkaisin ongelman, jossa siis appivanhemmat olivat sivistymättömiä moukkia, juuri tuollaisten asioiden suhteen, lopetin kaikki muut tapaamiskäynnit paitsi pakolliset. Johan he sitten alkoivat käyttäytyä nöyrästi kun eivät enää näekään lapsenlastaan milloin huvittaa.
Aivan niin.. siitä vaan sama juttu siirty sukupolvelta toiselle. Ei tarvitse sitten ihmetellä, jos omillakaan lapsilla eivät nämä suhteet oikein toimi. Nimittäin sillä tavoinhan me lapsillemme opetetaan, mallilla.. Sitten joskus poikasi tai tyttäresi käyttää samoja tapoja tai sallii ne puolisolleen, ikäänkuin itsestään selvyytenä.
Olenkin usein ihmetellyt, miksi joissakin suvuissa nämä jutut ovat niin vaikeita, aina ovat appivanhammat ja miniät tai vävyt riidoissa ja toistensa kimpussa, ikäänkuin se kuuluisi asiaan.
En väitä, etteikö olisi vaikeita appivanhempia, miniöitä tai vävyjä myös, mutta kannattaisi ehkä yrittää pysyä väleissä, koska lapsenlapset oikeasti tarvitsevat ukkeja ja mummeja, se on suuri rikkaus ja viisas se vanhempi, joka pystyy pitämään mölyt mahassaan ja antaa lasten ja isovanhempien luoda hyviä suhteita. Ne eivät ole itseltä pois ja mikäli siltä tuntuu, kannattaa katsoa peiliin. - sadetta
se taas kirjoitti:
varsinainen vänkyrä olet. Ei tuolla ajatusmallilla kyllä tulla toimeen kenenkään kanssa. Koitahan tyttö pieni opetella vähän sosiaalisemmaksi, ettet koko elämääsi pilaa juuri tuohon vihan lietsomiseen ja katkeruuteen. Sovussa eläminen antaa paljon enemmän kuin viha...
joidenki anoppien kanssa vaan ei voi elää sovussa kun poika on tai tyär on verisukua ja aina number 1.
- mikki
Palvelijatar kirjoitti:
Katkeruus ketään kohtaan tai toisten syytteleminen synnyinkodin olosuhteista ei auta ketään.
Anteeksi jos tämä tuntui kohtuuttomalta tai saarnaamiselta, tahtoisin vain auttaa ihmisiä ehkäisemään elämänkaarensa turhaa katkeamista.pyhimys ja saarnaaja toisille sinä olet???
Kaikkiin ei sovi nuo sinun höpötyksesi. mitä se muille? kirjoitti:
Antakaa olla, ja sanokaa, jos asiasta jatkuvasti puhutaan, että täytyy varmaan jättää nämä tapaamiset, kun ei teillä tunnu muuta asiaa olevan.on hoitaa rajat selviksi omille vanhemmilleen ja vaimon omilleen.
Jos sitä mies ei tee todennäköisesti nainen saa pikku hiljaa mittansa täyteen.
Kuka jaksaa jatkuvasti kuunnella anopin sinun pitää synnyttää minulle lapsen lapsia puheita?- täällä, anoppi ahdistaa
skäribo kirjoitti:
mun anoppi tietää tasan tarkkaan, ettei lapsia ole tulossa, mutta horisee siitä silti koko ajan.
ainainen valitusvirsi, että kelles jätätte perinnön kun ei tuu kuulemma lapsia, pitäähän niitä olla, että saavat sitten perintöä kun kuollaan pois!
anoppi tietää kyllä, ettei lapsia oo tulossa, mutta silti aina sen tarttee sanoa asiasta. lisäksi mulla on sellainen elämäntilanne ollut jo useamman vuoden, etten saa lapsia hankkia, leikkauksi ja lääkityksiä, jotka aiheuttaa sikiövaurioita, pitäis olla itsestäänselvää ettei kersoja tuu jo vähintään siitä syystä!
ja ilmankin tuota syytä juttu on niin ettei lapsia haluta. - eräs vaan
....voi jäädä kokematta, jos pari on kykenemätön saamaan lapsia. On törkeää vaatia selitystä toisten lapsettomuudesta, koska se voi olla elinikäinen murhe, joka vain kasvaa ymmärtämättömien typerien ihmisen jaarittelusta ja utelusta. Ylimielinen huomautus, että kaikki eivät tätä mahtavaa tilannetta halua kokea, saattaa olla raastavaa kuunneltavaa. Ei asiasta haluta puhua.
- ahaetheah
Nimetön kirjoitti:
Ei kirjoittaja kyl kertaakaan sanonut, että eivät voi saada lapsia. Sanoi, etteivät halua. Mitä adoptio siihen silloin liittyy? Kuvitteletko, että jos ei halua lapsia, on sama kuin se, että ei voi saada niitä? Se voi olla ihan oma valinta ettei tahdo, vaikka olis kuinka hedelmällinen.
Eikös se niin mene että miehen tehtävä on suorittaa asevelvollisuus ja käydä töissä. Naisen tehtävä on synnyttää lapsi(a) ja hoitaa kotityöt.
- miniä mikkelistä
ahaetheah kirjoitti:
Eikös se niin mene että miehen tehtävä on suorittaa asevelvollisuus ja käydä töissä. Naisen tehtävä on synnyttää lapsi(a) ja hoitaa kotityöt.
Hih, ollaan 40 plus aviopari, ei lapsia (oma päätöksemme) ja mies ei ole käynyt inttiä aikanaan, olemme siis poikkeuspari. Eikä edes omakotitaloa.
Onnellisia olemme ja anoppi on avarakatseinen ja suvaitsevainen ihminen joka ymmärtää täysin sen kun emme ole lisääntyneet. Olemme ihan avoimesti puhuneet asiasta; en ole valmis äidiksi eikä homma kiinnosta yhtään, that s it ja se siitä.
Nou probleemos.
- anoppi
Minäkin haluan lapsenlapsia!
Tosiasia kuitenkin on, että en voi saada lapsenlasta, ellei lapseni saa lasta. Se taas on hänen ja hänen puolisonsa valinta, johon en halua vaikuttaa. Lapsen saaminen on niin iso juttu, että sitä pitää lasten vanhempien haluta. Toisaalta ei niitä lapsiakaan aina niin vain saada, vaikka haluaisikin.
Minulle tärkeintä on, että lapset ovat itse tyytyväisä valintaansa.
Jos nainen ei ole nainen ilman lasta, ei kai mieskään voi olla mies ilman lasta? Neuterejako lapsettomat muka on? Järjetöntä! - meillä
Anoppi ottaa asian puheeksi joka ikinen kerta kun sitä näkee. Se kuvittelee että automaattisesti kaikki haluaa lisääntyä. Itse emme ole ikinä sanoneet haluavamme kersoja.
Kaikista naurettavinta on se, että anoppi lähettelee minulle seksiasuja lahjaksi, joululahjaksi ja joskus ihan ilman syytä. Pikku vinkiksi että siitä pitäisi tulla mummo.
Itse en ainakaan kehtaisi kenellekkään antaa seksiasuja lahjaksi, varsinkin kun en itsekään sellaisia edes käytä!- ...........
ihmisen niinku anopinkin olla tyytyväinen elämässään siihen mitä saa...ei kaikki saa kaikkee,niin se vaan menee. Toiset saa lapsenlapsia ja toiset ei. piste.luulis vanhan ja kaiken kokeneen tietävän,ettei maailmassa saa kaikkea kun näin nuorenakin joutuu sen kokemaan.
- keskustelun aiheena
Monen parin lapsettomuus on heille murhe ja vaikea asia, josta eivät pysty puhumaan.
Lapsettomuudesta kärsivät surevat sellaista, jota ei ole olemassa.
Itse asian kokeneena tiedän, miltä tuntuu, kun ilkeamieliset eli typerät ja ajattelemattomat ihmiset kyselevät vauvauutisia.
Pahinta on, että sanotaan, että turhaan siinä mietitte, lapset tehdään nuorena, ei pidä olla itsekäs, ei pidä hankkia hienoja autoja ja ulkomaanmatkoja, pitää tehdä lapset nyt eikä miettiä kauempaa.
Vastaile siinä sitten, kun on murheessa ja surussa taas kerran.
Sellaisessa tilanteessa kannattaa kertoa se edes appivanhemmille, että lakkaavat vaahtoamasta.
Jos eivät usko kerralla, niin ovat sitten juuri niin tyhmiä, kuin olet arvellutkin.- lapseton 34v
Miksi en saisi tehdä mieheni kanssa ulkomaan matkoja ja ostaa kalliita autoja? Keneltä se on pois?
Vastausta odotellen. - keskustelun aiheena
lapseton 34v kirjoitti:
Miksi en saisi tehdä mieheni kanssa ulkomaan matkoja ja ostaa kalliita autoja? Keneltä se on pois?
Vastausta odotellen.Sanoinhan juuri, että ihmiset eivät kestä sitä, että toisilla on mahdollisuus matkustella ja ostaa autoja.
Heidän mielestään se osoittaa itsekkyyttä, sillä nuorten ihmisten pitää hankkia lapsia.
Toiset eivät halua lapsia, kuten sinä esimerkiksi, ja toisille vain ei luoja niitä suo, vaikka kovin toivovat.
Monilla ihmisillä on asiasta mielipide, joka on se, että pari on ITSEKÄS. Minulta tämä asia on jo elettyä elämää, mutta ihmettelin aikani, miksi katsottiin itsekkyydeksi sitä, että teki omilla rahoillaan mitä halusi.
Muitten ihmisten tahdittomuutta myös ihmettelin. Kuinka omaiset tai miltei vieraat, jotkut työtoverit tai muut tuttavat, katsoivat oikeudekseen kysellä vauvauutisia tuon tuostakin.
Välillä se oli minusta niin uskomaton tilanne, että purskahdin nauruun ja kysyin, mitä helkkaria se sulle kuuluu.
Vanhempien kanssa oli vaikeampaa, sillä isät ja äidit katsovat, että lasta voi kohdella lapsena, vaikka tämä olisi yli kolmekymppinen omillaan toimeen tuleva. Heille oli vaikea vastailla joka kerran. Toivoi vain, että he lopettaisivat. - Kummo
keskustelun aiheena kirjoitti:
Sanoinhan juuri, että ihmiset eivät kestä sitä, että toisilla on mahdollisuus matkustella ja ostaa autoja.
Heidän mielestään se osoittaa itsekkyyttä, sillä nuorten ihmisten pitää hankkia lapsia.
Toiset eivät halua lapsia, kuten sinä esimerkiksi, ja toisille vain ei luoja niitä suo, vaikka kovin toivovat.
Monilla ihmisillä on asiasta mielipide, joka on se, että pari on ITSEKÄS. Minulta tämä asia on jo elettyä elämää, mutta ihmettelin aikani, miksi katsottiin itsekkyydeksi sitä, että teki omilla rahoillaan mitä halusi.
Muitten ihmisten tahdittomuutta myös ihmettelin. Kuinka omaiset tai miltei vieraat, jotkut työtoverit tai muut tuttavat, katsoivat oikeudekseen kysellä vauvauutisia tuon tuostakin.
Välillä se oli minusta niin uskomaton tilanne, että purskahdin nauruun ja kysyin, mitä helkkaria se sulle kuuluu.
Vanhempien kanssa oli vaikeampaa, sillä isät ja äidit katsovat, että lasta voi kohdella lapsena, vaikka tämä olisi yli kolmekymppinen omillaan toimeen tuleva. Heille oli vaikea vastailla joka kerran. Toivoi vain, että he lopettaisivat.Mun mielestä itsekkyys on sitä, että ajattelee vain itseään tai suurimmaksi osaksi itseään eikä muita. Ketä pitäisi tässä tapauksessa sitten ajatella? Keltä se on pois, että ostatte auton tai matkustatte? Tai ette hanki lasta. Ei se syntymätöntä lasta ainakaan harmita. Kelle ne rahat pitäisi antaa? Lapsiperheillekö?
Miten niin pitää? Minua ei vaivaa lainkaan, jos sinä, ystäväni, työkaverini, sukulaiseni tai kuka vaan ei hanki lapsia. Miten se minua liikuttaisi ettei heillä ole lasta? Ja ovatko ne joilla on lapsia hankkineet ne "epäitsekkäistä" syistä? Pelastaakseen maailman tai naapurin iloksi tai jotain? Voi lapsen vanhammatkin olla itsekkäitä? Eivät anna lapselle aikaa tai huolehdi lapsesta niin kuin kuuluisi.
Ehkä he ovat vain kateellisia, kun eivät pääse matkustamaan tms. Mutta sehän on jokaisen oma valinta. Ja onhan lapsiperheitäkin joilla on varaa matkustella yms.
Onko täällä joku jonka mielestä itse valittu lapsettomuus on itsekästä? Ja voisitteko perustella miksi? Ihan kiinnostaisi, kun en ymmärrä sitä. - lapseton täältä
Kummo kirjoitti:
Mun mielestä itsekkyys on sitä, että ajattelee vain itseään tai suurimmaksi osaksi itseään eikä muita. Ketä pitäisi tässä tapauksessa sitten ajatella? Keltä se on pois, että ostatte auton tai matkustatte? Tai ette hanki lasta. Ei se syntymätöntä lasta ainakaan harmita. Kelle ne rahat pitäisi antaa? Lapsiperheillekö?
Miten niin pitää? Minua ei vaivaa lainkaan, jos sinä, ystäväni, työkaverini, sukulaiseni tai kuka vaan ei hanki lapsia. Miten se minua liikuttaisi ettei heillä ole lasta? Ja ovatko ne joilla on lapsia hankkineet ne "epäitsekkäistä" syistä? Pelastaakseen maailman tai naapurin iloksi tai jotain? Voi lapsen vanhammatkin olla itsekkäitä? Eivät anna lapselle aikaa tai huolehdi lapsesta niin kuin kuuluisi.
Ehkä he ovat vain kateellisia, kun eivät pääse matkustamaan tms. Mutta sehän on jokaisen oma valinta. Ja onhan lapsiperheitäkin joilla on varaa matkustella yms.
Onko täällä joku jonka mielestä itse valittu lapsettomuus on itsekästä? Ja voisitteko perustella miksi? Ihan kiinnostaisi, kun en ymmärrä sitä.Niin just! Ja aina ihmettelen sitä, KETÄ kohtaan me lapsettomat ollaan niin kauhian itsekkäitä sitten? Paavia? Ruotsin kuningasta? Naapurin Jokkea? Ketä?????!??!???
- keskustelun aiheena
lapseton täältä kirjoitti:
Niin just! Ja aina ihmettelen sitä, KETÄ kohtaan me lapsettomat ollaan niin kauhian itsekkäitä sitten? Paavia? Ruotsin kuningasta? Naapurin Jokkea? Ketä?????!??!???
...että vanhemmilla on elämänsä aikana kertynyt omaisuutta, samoin lapsettomille nuorille.
Kun heistä kaikista aika jättää, ei perinnöllä ole vastaanottajaa.
Moni ikäihminen alkaa pohtia työnsä hedelmien kohtaloa.
Onhan se inhimillistä.
Olet tehnyt lähes 50 v. työtä, olet aikanasi opiskellut ammattiin, olet kasvattanut perheen, maksanut velat, jne.
Lapset samoin, opiskelevat, ovat ammatissaan menestyviä, vaurastuvat.
Nyt on omaisuutta jo kahdessa polvessa, mutta jatkajaa ei enää näykään.
Kyllä varmaankin moni tarkan markan eläjä alkaa murehtia työnsä hukkautumista, koska ei mitään oteta mukaan rajan taakse. Ikäihmiset eivät tunne oikeaksi etsiä sukulaisista sopivaa testamentin saajaa, koska omiakin lapsia on, lapsettomia.
Me olemme niin ihmisiä. Haluamme että meistä jää jälki seuraville sukupolville. Niin se vaan on.
Pitää olla valokuvat, sukututkimukset, perinteet, historiikit. Omaisuus.
Lapset ja lapsenlapset.
Kun seuraajia ei kuulukaan, sanotaan, että he ovat niin itsekkäitä. Eivät ajattele jatkuvuutta. Vain itseään. - ......
Kummo kirjoitti:
Mun mielestä itsekkyys on sitä, että ajattelee vain itseään tai suurimmaksi osaksi itseään eikä muita. Ketä pitäisi tässä tapauksessa sitten ajatella? Keltä se on pois, että ostatte auton tai matkustatte? Tai ette hanki lasta. Ei se syntymätöntä lasta ainakaan harmita. Kelle ne rahat pitäisi antaa? Lapsiperheillekö?
Onko täällä joku jonka mielestä itse valittu lapsettomuus on itsekästä? Ja voisitteko perustella miksi? Ihan kiinnostaisi, kun en ymmärrä sitä....kuolla sukupuuttoon moiset omaan napaansa tuijottajat ja kiinalaiset hoitaa heitä vanhana siellä vanhainkodissa :-) kuka heitä kaipaa - ei kukaan!
- vs. omatunto
keskustelun aiheena kirjoitti:
...että vanhemmilla on elämänsä aikana kertynyt omaisuutta, samoin lapsettomille nuorille.
Kun heistä kaikista aika jättää, ei perinnöllä ole vastaanottajaa.
Moni ikäihminen alkaa pohtia työnsä hedelmien kohtaloa.
Onhan se inhimillistä.
Olet tehnyt lähes 50 v. työtä, olet aikanasi opiskellut ammattiin, olet kasvattanut perheen, maksanut velat, jne.
Lapset samoin, opiskelevat, ovat ammatissaan menestyviä, vaurastuvat.
Nyt on omaisuutta jo kahdessa polvessa, mutta jatkajaa ei enää näykään.
Kyllä varmaankin moni tarkan markan eläjä alkaa murehtia työnsä hukkautumista, koska ei mitään oteta mukaan rajan taakse. Ikäihmiset eivät tunne oikeaksi etsiä sukulaisista sopivaa testamentin saajaa, koska omiakin lapsia on, lapsettomia.
Me olemme niin ihmisiä. Haluamme että meistä jää jälki seuraville sukupolville. Niin se vaan on.
Pitää olla valokuvat, sukututkimukset, perinteet, historiikit. Omaisuus.
Lapset ja lapsenlapset.
Kun seuraajia ei kuulukaan, sanotaan, että he ovat niin itsekkäitä. Eivät ajattele jatkuvuutta. Vain itseään.Eli miksi haalia omaisuutta itselleen, siinä se suuri kysymys. Maailma näkee nälkää ja voi huonosti, mutta jotkut ne harrastaa omaisuuden keräämistä ja kirjaa toivelistalleen vielä perijän. Siitä itsekkyydestä puheen ollen....
Mekään emme tee lapsia, mutta päätimme olla tekemättä myös omaisuutta. Ja jos kuitenkin sitä vahingossa saamme, laitamme kiertoon niille joilla ei ole edes puhdasta vettä juotavanaan.
Lasten teko on suurinta itsekyyttä mitä voi olla. "Minä haluan lapsen". "Minulta puuttuu lapsi, auto ja työ jo on...Minä haluan täyttää tyhjiön sisälläni". Paras oli se, että "vielä ei kannata tehdä lasta".???
Olen jo 3-kymppinen ja monen nuoren äidin elämässäni kohdannut, mutta yhtäkään pyyteetöntä en.
- on monia
Meillä oli ihan toisin, poikani joutui melkoiseen painostukseen lapsen tekemiseksi.
Anoppi painosti tytärtään todella raa'asti samoin poikaani ja minua.
Lapsenlapsi syntyi tyttärensä hormonihoidon ja vuosien yrittämisen jälkeen.
Tuttua on kaikki tuo, loukkaavuus, ilkeys ja itsekeskeisyys.
En pidä yhteyttä, kuin pakkotapaamiset...
Lapsenlapsi on hoidossa säännöllisesti illan viikoittain minun toiveestani.- mk
On se kumma jos aikuinen meis ei saa sanottua takaisin naisensa äidille että asia ei hänelle kuulu vain oliko lapsita kasvatettu niin nössöjö ettei uskallettu sanoa mitään. että silleen.
- Muhammed Virtanen
...Keniasta vauveli.
Irtoiskohan perintö? - kerrot
anopille, että panohommat, jotka tuntuvat häntä kiinnostavan, eivät ole ykkösprioriteetti sinun elämässäsi. On vähän haluttomuutta, ja impotenssia (psyykkistä ja fyysistä) molemmilla... Suut tukkeutuvat varmasti!
Mielestäni toisten vauvvauutisten tivaaminen on ihan yhtä tökeröä, kuin toisten seksielämän sujumisen utelu. Ja on samalla tavalla asia, joka ei kuulu ulkopuolisille... - Folio Mulder
Tällä toiveella he kenties ilmaisevat tyytyväisyyden suhteeseenne. Ainakin toivovat, että juuri TE saatte lapsia. He kenties samalla viestivät, että kuulutte toisillenne.
Ja mitä minä sanon, niin on toivottavaa, että suomessa on mahdollisimman paljon SUOMALAISIA terveellä pohjalla eläviä pareja, jotka yrittävät useammankin lapsen saamista, jotta kansamme jatkumo taataan. Suomalaisten määrän soisi kasvavan tuonne 10 miljoonan paikkeille pitkällä tähtäimellä ilman euroopan ulkopuolisten heimojen apua.- sanat
suustani. Tuskin he lapsenlapsia kovasti toivoisivat jos olisi epämiellyttävä miniä. Ottaisin tuon kohteliaisuutena.
- Kummo
sanat kirjoitti:
suustani. Tuskin he lapsenlapsia kovasti toivoisivat jos olisi epämiellyttävä miniä. Ottaisin tuon kohteliaisuutena.
Näinkin voisi ajatella. Erään tutun äiti tokaisi lapsiuutisen kuulleessaan, että "oliko se vahinko?". Hän ei ollut ollenkaan innostunut lapsenlapsesta. Kun ei pitänyt vävystä. Myöhemmin kyllä innostui.
- Minijä
sanat kirjoitti:
Potentiaalinen miniäehdokas, mutta kelvollinen vasta lisäännyttyään... sen viestin minä olen anopiltani saanut, ja ei juuri kohteliaisuudelta tuntunut.
- Räpsyripsi
Keksi vastavuoroisesti joku naiseuteen liittyvä yhtä henkilökohtainen asia, josta anoppisi sinua muistuttaa. Ehdotuksen pitää olla sellainen, jota anoppi ei missään nimessä haluaisi tehdä ja ehdota tätä asiaa sinnikkäästi jo kerta kun tapaatte - ystävälliseen sävyyn.
Anna hänen maistaa omaa lääkettään. - rapu1981
Meillä sama ongelma, minulla ja avomiehelläni ei ole vielä aikomusta tehdä lapsia ja SAATTAA jopa olla ettemme koskaan edes halua lasta..eihän se varmaa ole mutta, tällä hetkellä on sellaiset ajatukset ja onneksi me molemmat ajattelemme asiasta samalla tavalla koska olisi hirveää jos toinen haluaisi lapsen ja toinen ei.
Olemme olleet yhdessä 6 vuotta josta kihloissa 3 vuotta, ensi vuonna olisi tarkoitus mennä naimisiin ja noin parin vuoden päästä mennä jatkamaan tilan pitoa avomiehen kotitilalle, noin vuosi sitten alkoi tämä painostus ja vihjailu appi vanhempien puolelta ja melkein joka kerta kun käymme heillä saamme kuulla tästä asiasta ja tässä muutama esimerkki:
- Kyllä teidän nyt pitää hommata lapsia kun olemme kohta niin vanhoja ettei meistä ole apua vauvan hoidossa.
- eihän teillä ole nyt parempaakaan tekemistä.
- pitää saada uusia veronmaksajia.
- ei ole ketään jatkamassa perintöä.
ja kaiken huippu oli kun appi ukkoni sanoi minun kuulleni avomiehelleni että eikö sänkyhommat suju ja ootko päässy edes sormella kokeilemaan.
Tuossa vaiheessa olisi varmaan pitänyt jo tirvasta appiukkoa turpaan mutta, olin sen verran järkyttynyt kommentista etten sitä älynnyt tehdä.
Onneksi omat vanhempani kunnioittavat meidän päätöksiä josta olemme erittäin kiitollisia, kyllähän hekin toki lapsenlapsia haluavat mutta ymmärtävät myös sen että se on meidän asia ja että lapsia tulee kun niiden aika on ja mielestäni meillä ei ole vielä mitään kiirettä tehdä lapsia kun itse olen 24 ja avomieheni 27.omista oikeuksistasi, jos todella jäät pääsääntöiseksi emännäksi.
Eroon kannattaa vähäsen varautua vaikke yhdessä ollessa sellaista usko omalle kohdalle tulevan siis ajatellen asian taloudellista puolta.
Mitä lapsiin tulee iän puolesta ei ole mitään kiirettä, aikaa on parikymmentävuotta.
- anoppi
appivanhempia toiset. Olen itse anoppi eikä poikieni asia kiinnosta minua. Ovat molemmat täysijärkisiä ja tietävät mitä tekevät.
Heillä on hankittu oma puoliso sitä varten, jonka kanssa asiat selvitetään.
Ainoastaan jos kysyvät jotain.
Ala kysellä heidän seksielämästään heti jos kyselevät lasten hankkimisesta. Eivätköhän hiljene. - tärkeämpääkin
Vahinkoja on yhteiskunnassa muutenkin liikaa.
Minä olen yksi sellainen,joten älkää tehkö. - viitsi
intoilla liikaa. Kyselyt loppuvat, kun ilmoitat että ongelmia on tai sitten mietintämyssy on päällä tai että ei hankita.
Kun lopuksi sanot, että appivanhempien on paras testamentata omaisuus Mannerheimin lastensuojeluliitolle tai Pelastakaa lapset ry:lle tai Unicefille, niin kyselyt loppuvat just.
Ja kun kohta olet ex-miniä, voi uusi miniä olla vaikka lapsensaamisintoinen ja muutenkin mukava.
Miksi kärsiä kurjia appivanhempia ja voi mieskin löytää mukavemman ja sietokykyisemmän naisen.- sinä
niitä kauhuanoppeja.
- lapsenlapsia?
Tuo oli hyvä neuvo kysyä mites anopilla ja apella menee makuukammarin puolella nykyään, jos taas intoutuvat lapsenteosta teiltä kysymään. Yhtä intiimi asia. Kysymykseen "oletko jo raskaana"?
Kysy vastakysymys: No onnistuuko "se" teiltä vielä?
Perinnölle löytyy jatkossa taatusti hyviä lahjoituskohteita. - manniska
Jos appiksia huolettaa käyttämätön omaisuus, niin ehdottakaa ihmeessä heille pientä projektia: Laitatte yhteistuumin fyrkat menemään! Kyllähän nyt aikuiset ihmiset yhteistuumin saavat rahan kulumaan ilman lastenlapsiakin!
- ...
Teillä taitaa olla tylsää kun tälläsistä riitelette ihan täällä. Eihän sillä nyt oo mitään merkitystä että mitä kummankaan vanhemmat lasten teosta sanoo. Minä ainakin vaan nauran jos meille tollasia "tehkää meille lapsenlapsi"-juttuja puhutaan. Tottakai se on parin yksityinen asia eikä kuulu yhtään kenellekään muulle. Läpän heitoks koko homma jos ei kerta ole parille ajankohtainen.
- samasta,
... kirjoitti:
Teillä taitaa olla tylsää kun tälläsistä riitelette ihan täällä. Eihän sillä nyt oo mitään merkitystä että mitä kummankaan vanhemmat lasten teosta sanoo. Minä ainakin vaan nauran jos meille tollasia "tehkää meille lapsenlapsi"-juttuja puhutaan. Tottakai se on parin yksityinen asia eikä kuulu yhtään kenellekään muulle. Läpän heitoks koko homma jos ei kerta ole parille ajankohtainen.
muille kuulumattomasta asiasta,on pidemmän päälle aika väsyttävää. Kuin takoisi päätänsä seinään kun aikuiset ihmiset ei ymmärrä lopettaa.
- pölhö anoppi
Kyllä kun tuollaisista appivanhemmista lukee niin voin olla onnellinen omista appivanhemmistani. Kertaakaan he eivät ole puuttuneet asioihimme millään lailla. Kertaakaan eivät ole puhuneet meille lasten hankkimisesta. He ymmärtävät, että lapsia ei aina hankinta niinkuin mieli tekee ja ymmärtävät myös sen, että se asia ei kuulu kenellekään muulle kuin miehelleni ja minulle. Kiitokset appivanhemmilleni.
- tyhmempi
Meillä ei ole lapsia suotu. Minulta ei anoppi eikä äitini koskaan kysynyt asiasta, jos vihjailivat sitä en muista. Minusta olisi ollut omituista kertoa sellaista asiaa appivanhemmille, mihin itse ei ollut syypää eikä saanut selvää miksi niitä kakruja ei tullut.
saa meillä olla omia salaisuuksiakin.
Kysy anopeilta just sitä mikä heiltä puuttuu ja mikä hänelle on arka paikka. Esim. miksi hän ei ole itse tehnyt enemmän lapsia. - muutenkin
Meillä on tuttavapiirissä ihana pariskunta, yli viisikymppisiä reippaasti, joiden omat kolmekymmpiset tytöt eivät ole syystä tai toisesta (vielä) hankkineet lapsia.
Pariskunta 'hoitaa' omaa tarvetta olla isovanhempia olemalla varamummola meidän lapsille. Mikä taas sopii meille ja meidän lapsille oikein hyvin, koska oma 'oikea' mummola on kaukana eikä siellä juurikaan käydä. Varamummolaa ei ole mitenkään kehitetty, vaan se on syntynyt itsestään erilaisista tilanteista...
Lapset käyvät silloin tällöin, ehkä noin kerran kuukaudessa, varamummolassa ja kivaa on! Sekä lapset että aikuiset saavat siinä paljon. Eikä enää edes puhuta varamummolasta vaan MUMMOSTA... Ihanaa! =)
Löytyisikö teidän suvustanne tai tuttavapiiristä ketään lapsia, joilla ei ole mummolaa lähellä tai ollenkaan, niin saisivat appivanhempasi muuta ajateltavaa... Eikä tosiaan ole kiinni siitä, etteikö lapsiin voisi kiintyä, vaikka eivät biologisesti olekaan omia lapselapsia.ymmärtämättömiltä ihmisiltä.Tottakait jokainen haluaa lapsenlapsia ja kaikkien kannalta on viisasta tehdä lapset nuorempana kun vanhempana.
Miksi nýkyään haukutaan isovanhempia jotka rakastavat lapsiaan ja toivovat heille vai hyvää.Toivottavasti saavat sana kokea kun omat lapset alkaa haukkua itseään vanhana.- Njep
pääsky kirjoitti:
ymmärtämättömiltä ihmisiltä.Tottakait jokainen haluaa lapsenlapsia ja kaikkien kannalta on viisasta tehdä lapset nuorempana kun vanhempana.
Miksi nýkyään haukutaan isovanhempia jotka rakastavat lapsiaan ja toivovat heille vai hyvää.Toivottavasti saavat sana kokea kun omat lapset alkaa haukkua itseään vanhana.Lapsenlapsien haluaminen ja toivominen on aivan eri
asia kuin jatkuva asialla painostaminen ja arvottomaksi
naiseksi hankkiminen. Siinähän menee jo puolustuskannalle
ja alkaa vihaamaan anoppia. Njep kirjoitti:
Lapsenlapsien haluaminen ja toivominen on aivan eri
asia kuin jatkuva asialla painostaminen ja arvottomaksi
naiseksi hankkiminen. Siinähän menee jo puolustuskannalle
ja alkaa vihaamaan anoppia.vaikka ei toinen sitä tarkoittaisi.Anopin ja miniän välillä on aina jännite eikä se suju luontevasti mikään asia.Lapsenlapsi joka tulee nauttii muummusta yhtä paljon kun toisinpäin.
Turha siitä on miniän loukkantua jos isovnhemmat haluaa lapsia.Se on sitä liian heikko hipiäistä.- painostus
pääsky kirjoitti:
vaikka ei toinen sitä tarkoittaisi.Anopin ja miniän välillä on aina jännite eikä se suju luontevasti mikään asia.Lapsenlapsi joka tulee nauttii muummusta yhtä paljon kun toisinpäin.
Turha siitä on miniän loukkantua jos isovnhemmat haluaa lapsia.Se on sitä liian heikko hipiäistä.Ja ne lasten perään haikailevat appelat voivat hankkiutua vaikka koulussa ylimääräisiksi vanhemmiksi, elleivät muuta sisältöä elämälleen löydä. Tai adoptoikoon, jos vielä ovat siinä iässä että saavat tehdä niin.
Ei kenenkään parin tarvitse tehdä lapsia vain siksi että joku parin ulkopuolinen haluaisi. - heikko
pääsky kirjoitti:
vaikka ei toinen sitä tarkoittaisi.Anopin ja miniän välillä on aina jännite eikä se suju luontevasti mikään asia.Lapsenlapsi joka tulee nauttii muummusta yhtä paljon kun toisinpäin.
Turha siitä on miniän loukkantua jos isovnhemmat haluaa lapsia.Se on sitä liian heikko hipiäistä.hipiä,jos lapsettomuutta on kärsitty kauan ja aina vain jaksetaan aiheesta vihjailla?!
- Nälvimistä
pääsky kirjoitti:
ymmärtämättömiltä ihmisiltä.Tottakait jokainen haluaa lapsenlapsia ja kaikkien kannalta on viisasta tehdä lapset nuorempana kun vanhempana.
Miksi nýkyään haukutaan isovanhempia jotka rakastavat lapsiaan ja toivovat heille vai hyvää.Toivottavasti saavat sana kokea kun omat lapset alkaa haukkua itseään vanhana.Minäkin välitän anopistani ja toivon hänelle hyvää. Haluaisin hänelle pitkän, terveen elämän. Enkä silti huomauttele joka tapaamisellamme hänen painostaan ja ruokavaliostaan, koska ne ovat hänen yksityisasioita, päätöksiä omasta kehosta. Vaikka se olisikin kaikkien kannalta viisasta laihtua nuorempana kuin vanhempana...
- Tractor
Joku anoppi haluaa lapsiasiaa pitää yllä kaikkein eniten. Anoppia on asian tiimoilta käsitelty sekä asiallisesti, asiattomasti että rakkaudella ja myös tylyydellä. On oltu pitämättä yhteyttä ja pidetty rajoitettu ayhteyttä. Hän siirtyy aina uuteen strategiaan ja ei näytä antavan periksi. Tosin aina esittää ymmärtävänsä, mutta kun selän käätää niin taas alkaa "ei kuulu pienten jalkojen sipsutusta vieläkään, saa nähdä ehdinkö niitä elinpäivinäni teillä kuulemaan". Arvelee ja ivailee miehen kykyä. Ei ajattelekaan muuta vaihtoehtoa tms. Kertoo "liian vähän seksin" olevan syynä. "Ei se kerralla osu". Lisäksi tivaa, "onko jo tutkittu onko vehkeissä vikaa". "Olisiko parempi vaihtaa mieheen, jolla on jo lapsia", esittää "huumorilla". Itse en juuri puhu asiasta ollenkaan, koska mikään ilkeydestä, asiallisuuteen ei ole tehonnut. Ihminen ei ole tarkoituksella ilkeä, tyly tai ymmärtämätön. Hän ei vaan kestä sitä, että joidenkin elämä menee eri tavalla kuin olisi ajatellut. Nyt on sitten tullut uusi kuvio "olisitte hankkineet lapset nuorena, kun nyt on lapsenvalmistusvehkeet jo ohi viimeisen käyttöpäivän". Näin teille nuorille. Onneksi on anoppeja moneen lähtöön. Ja tämäkin on ihan muuten mukava...kun niikseen sattuu.
- siellä päin
Kerro lähemmin missä asuu, että tiedämme kiertää moisen akan kaukaa.
- Pessi Misty
Se on hullu, edesvastuuton ja ikuinen superoptimisti, joka tähän maailmaan lapsen tahtoo synnyttää... Tulevaisuus niin taloudellisesti kuin globaalistikin NIIN epävarma, jopa epätodennäköinen.
- tytti
Minulle isäni sanoi, että on viisas se kuka ei tänne lapsia tee. Maailma on niin paha, eikä jatkossa tiedä kuinka paljon joutuvat kärsimään.
- lyyli
Minun lapsuuteni unelmaksi muodostui oma lapsi/ lapset.
Isääni, mies esimerkkinä katsellessani, en koskaan halunnut naimisiin.
Tunnen asiasta siis sen toisen laidan.
Ilmoitimme suvulle; Nyt meillä tehdään lasta, kummankin kohdalla jo useita kuukausia ennen kuin onnistui. Sukuni kielsi ehdottomasti tahallaan teon, niitä tulee vaikka ei haluaisikaan.
Minulla ei koskaan ollut pahamieli, olen aina pitänyt lapsista.
Miehelläni ei ollut sukua pahemmin elossa.
Mutta minun vanhempani; kokivat tahallaan työllä tehdyt lapset, maailman rauhan kaatajiksi, elämän uhaksi ja luonnon vastaisiksi.
Itku ja vaikerrus;
ennen ei ollut ehkäisyä..
ennen ei ollut yhteiskunnan tukia = lapsilisät.
Ainoa mitä voisin surra, oli lasten isän huono valinta, mutta minkäs teet, tyttö valitsee mallin mukaan, vaikka järki sanoisi mitä.. - ...tutustua tähän
- kolmen nuoren äiskä
Hyvät perustelut, mutta saattaa saada mummu-kipeyttä potevan anopin katkaisemaan välit, mikä saattaisi olla hyvin suotavaa hänelle itselleen.
On muitakin mukavia asioita äideille ja anopeille kuin huonon omantunnon paikkaaminen, ettei ole ollut omille lapsille aikaa.
- Sulevi
ja se luuloo olevansa parempi muitan.
- mustakissa
Eihän niitä lapsia isovanhemmille tehdä.Jos olette päättäneet että ette halua lapsia,niin ette halua.
Ei ole itsekästä olla haluamatta lapsia.Jokaisella lapsella on oikeus syntyä toivottuna ja rakastettuna.Itse olen ainakin ihan tarpeeksi nähnyt niitä perheitä,joihin ei olisi lapsia koskaan tarvinnut tullakkaan... - Jouko & M
Kun lapselta puuttuu vielä vaimoehdokas, on tilanne vieläkin tukalampi. Katsokaas miten täällä on tilanne ratkaistu:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000005&conference=4500000000000430&posting=22000000016020127- varmasti
Sitä asiaa ei tarvi edes miettiä.
- Vastaussss
tai Timo TA Mikkoselta. Heillä on nuoret vaimot omaan ikäänsä nähden.
- asiantuntija
....terveisiä että juoksee perseeseen mielipiteittensä kanssa!
- Näinkin
Ehdottakaa appivanhemmillesi, että hankkivat lapsenlapsia suvun ulkopuolelta. Suomenmaassakin olisi paljon lapsia, jotka olisivat onnellisia, jos saisivat omat isovanhemmat.
- Tulevaisuudesta
Anoppisi on huolissaan perinnostä, koska jos suvussa ei ole perijöitä, menee perintö valtiolle. Siis jos jälkikasvua ei ole, ja jos serkkua lähempiä sukulaisia ei ole..
- sitten
Mitä se nuorelleparille kuuluu, jos heidän vanhempansa eivät tiedä mitä rahoillaan tekisivät?
- katriina X
sitten kirjoitti:
Mitä se nuorelleparille kuuluu, jos heidän vanhempansa eivät tiedä mitä rahoillaan tekisivät?
Mä testamenttaisin ainakin omaisuuteni ennemmin kissakodille, kuin v-mäisille sukulaisilleni!
- ihan totta
katriina X kirjoitti:
Mä testamenttaisin ainakin omaisuuteni ennemmin kissakodille, kuin v-mäisille sukulaisilleni!
Omaiseni ovat niin v-mäisiä, etteivät ansaitse periä minun pieniä pennosiani. Täytyykin käydä ajoissa jonkun notaarin juttusilla ja panna paperit kuntoon.
- tarkoita
joo mutta tehkää niitä lapsia sitten kun itse haluatte. ei muiden mieliksi missään nimessä.Toisaalta ymmärrän appivanhempiasi hyvin. Lapset kuuluu elämään jossain vaiheessa kun niihin on valmis.He yrittävät sanoa, että niitä on järkevä tehdä silloin vielä kun niitä jaksaa hoitaa.Nuorena se on vitsa väännettävä.Kyllä minullekin aikanaan sanottiin ja oikeassa olivat. Näin jälkikäteen, olisinpa ite tajunnut tehä aikasemmin. Toinen juttu on se, että jos niitä ei kerta kaikkiaan saa tai ei halua, niin kannattaa sanoa se niin loppuu puheet!
- kantanne selkeästi
Mitä jos ihan ystävällisesti ja rehellisesti vain sanoisitte, että lapsenlapset eivät ole suunnitelmissanne, joko koskaan tai lähitulevaisuudessa. Ei se ole pitkä lause ja luultavasti lopettaa jauhamiset.
Toisaalta, jo lapsensa aikuiseksi tehneet ihmiset tietävät ehkä jotain niistä asioista, ehkä he vain haluavat muistutella, koska tietävät, että aika on rajallista ja ihminen vanhenee. Tuskin tarkoittavat pahaa. Sehän on hyvin yleistä, että nuorehkolta lapsettomalta parilta kysellään, kuulinpa kerran sellaisen kommentin eräältä nuorelta mieheltäkin, hän kesken juhlapäivällisin töksäytti pariskunnalle, että mikäs on kun teille ei lasta tule.. Se oli paha juttu, minä sitten sekaannuin ja totesin pienen hiljaisuuden jälkeen naurahtaen, että eiköhän se ole ihan oma asia, kaikki eivät lapsia edes halua. Syytä heidän lapsettomuuteensa en tiedä, enkä koskaan kysykään. Mutta yritin vaan sanoa, että muutkin kyllä varmaan huomauttelevat, samanikäisetkin, ystävätkin. Ja vanhemmat, luultavasti tarkoittavat vain hyvää, eivät ehkä osaa ilmaista asiaansa kovin hyvin.- siis ihan pakko?
Eikö kukin voisi pitää huolta vain omista asioistaan? Toisten lastenhankinta ei kuulu tasan kelleen muulle. Ikävät huomauttelut jättävät usein syviä ja parantumattomia haavoja.
- käytöstavat kateissa
On anteeksiantamattoman törkeää kysyä keneltäkään, miksi hänellä ei ole lapsia.
Kysyjällä ei ole mitään muuta motiivia kysymykseensä kuin tirkistelevä uteliaisuus.
Kysymyksen ympärillä leijalee äänettömiä kysymyksiä parin seksualisuudesta, suhteen aitoudesta, terveydestä, toimeentulosta, elämänasenteesta jne.
Kysymyksen esittäjä paljastaa typerän asenteensa. Utelija osoittaa kyselyllään mikä hän on, eli ylemmyydenuntoinen ja toista aliarvioiva tärkeilijä.
- Viagra
Anna appiukolle.
- ei kukaan jaksa
kannata ottaa todesta se on vaan tapa.Eli lapsenlapset on todella välillä rasittavia sillä uskotellaan attä niistä aina pidetään.Sillon tällön mutta jois jatkuvasti luullaan että mummit ja ukit heitä kaipaa,se on väärää luuloa!
- ab1
kenenkäs rahoilla meinaatte järjestää eläkkeenne, sekä kenenkäs muksut teitä vanhoina hoitaa...? Naapurin Mirkku ja Markku vai. Tehkää niin kuin parhaaksi näette mutta älkää sitten vanhempana ruikuttako niitä naapurin muksuja hoitaa teitin asioita...!
- Rituliii
Moikka tiedän kokemuksesta että appivanhempasi eivät rauhoitu ennenkun kerrotte tilanteen että ette halua lasta. minun tilanne aikoinaan oli että en tullut raskaaksi.. ja jatkuvat kyselyt ja jankkaamiset siitä että kyllä nyt jo pitäisi...alkoivat ottaa päähän.. kunnes kerran naksahti ja huusin koko suvun läsnäollessa että v*t*u kun en saa lapsia niin helposti. kerroin miten monta vuotta olen hormoneja syönyt yms.. siihen loppui kyselyt ja tenttaamiset. ja se oli upea yllätys kaikille kun viimein 7v yrittämisen jälkeen sain tytön. =) vaikka teillä on tilanne että ette halua lasta. niin kertokaa ihmeessä. parantaa se ainakin sinun oloasi. vaikka appivanhempasi eivät sitä ehkä heti voi ymmärtää ja hyväksyä. =) hauskaa kesää teille
- kuulehan
Älä usko. Itse tiedät mitä olet -varmaan mukava ja upea ihminen. Teet niinkuin susta tuntuu parhaalle. Ei kukaan toisten takia voi synnyttää, tai ottaa synnytyskipuja tai lapsia huollettavaksi. Aika paljon työtä niissä on ja vastuu. Voisi nyt anoppi ym olla hienotunteisempia. Jokainen tekee vain omasta tahdostaan lapsia, tähän hulluun maailmaan.
- uusi suomalainen
hyvä niin! se on meidän afrikkalaisten aika! käykää töissä ja tehkää meille lisää rahaa meidän lapsemme lihottamiseksi!
- Me ei saatu valita
Jokaisen aikuisen, täyspäisen ihmisen pitäis ymmärtää, että kaikki ei voi valita, hankkiiko lapsia vai ei. Osalla pareista ei ole muuta vaihtoehtoa kuin olla ilman. Okei, osa haluaa tahallisesti olla lapsettomia ja se on heidän valintansa ja hyvä niin. Usein kuitenkin unohdetaan, että lapsettomista pariskunnista suuri osa on tahattomasti lapsettomia jonkin sairauden tms. takia. Kaikista nykyaikaisista lääketieteellisistä hoidoista huolimatta 20% jää kuitenkin kokonaan lapsettomiksi.
Eli kannattaa pitää suuta soukemmalla jos sieltä lentelee lepakoita. - lapsellinen ja outo anoppi
oiskohan anopillasi aihetta lääkitykseen tai laittaa se kohdalleen. Kukaan ei puhu nyky-yhteiskunnassa tuollaiseen sävyyn lapsista ja rahasta samaan hengenvetoon... aika pimeä. Lapset ja raha yhdistetään lähinnä lapsikaupassa. Siinä työsarkaa anopillesi,jos haluaa äänensä kuuluville ja rahat sijoitukseen.
- Järkyttäjä
Kertokaa, että olette hedelmättömiä ja että suunnittelette adoptiolapsen hankkimista köyhästä Haitista. Uskoakseni tuollaisista lapsentekopuheista eivät jauha muut kuin maaseudun uskovaiset maalaisliittolaiset, joiden mielestä naisen paikka on edelleenkin nyrkin ja hellan välisssä. Eivätköhän puheet perijöistä lopu tuon kertomisen jälkeen...
- linkola
On se kumma että jotkut luulee tietävänsa muita paremmin ,että mikä tässä elämässä on oikeen tärkeää. Muka lasten hankkiminen sen takia että olis joitain perinnön jakajia on mukamas tärkeä asia..
Eivätköhän ne ihmiset ole arvottomia itse, jotka tuommoiseen lasten tekemiseen vaahtoaa..
Kuka tervejärkinen tähän maailmaan yleensä haluaa lapsia tehdä enää, kysympä vaan?- -liike
on nimeltään VHEMT - The Voluntary Human Extinction Movement.
Sivut suomeksi:
http://www.vhemt.org/fnindex.htm
Vapaaehtoinen liike ihmiskunnan lopettamiseksi
"Eläkäämme pitkään ja kuolkaamme pois"
- Gan
taas menee sillai,
et toinen ei missään nimessä halua lapsia meille ja toinen ei sano juuta eikä jaata. - lejaby
Et todellakaan ole arvoton nainen jos et halua synnyttää lasta. Mielestäni on ihailtavaa että TIEDÄT MITÄ HALUAT ja mitä et, tuo se vain rohkeasti esille. Ei ihmisillä tarvitse olla omia lapsia rakkautta, hellyyttä ja huolenpitoa voi antaa toisten lapsille. Ei naiseus ole synnyttämisestä kiinni.., kokemuksena varmasti hieno (olen vierestä katsonut). Olet paljon onnellisempi elämässäsi kun teet niin kuin sinusta tuntuu, kuin että tekisit niin kuin toiset haluavat.
- kehittyessä muuttaa
mielesi varmasti vielä vaikka 70-vuotiaana, nythän on jo saatu jostain vajaa 60-vuotiaastakin äiti.
Asian hyvänä puolena on lisäksi se ettei tartte hoitaa sitä riiviötä montaa vuotta ennen omaa kuolemaasi.
Lasten tekeminen on varmasti oma asiasi.
Oli syy mikä tahansa.
Tuttavapiirissä on parikin pyöreesti neljäkymppistä ensisynnyttäjää. Kaikki meni hyvin synnytyksessä ja silleen, mutta nelikymppisenä on jo vähän -vanha-, ovat selvästi uupuneempia olemukseltaan ja lasten kasvatusmetodeiltaan kuin nuoremmat.
Tomua, tuhkaa ja tyhjää.
Joskus kun olet yksin ja mietit niitä matkoja, autoja ja kaikkea kivaa mitä olet ostanut, kerännyt tai aiot hankkia..niin miltä se lopuksi tuntuu, onko sillä merkitystä..haluaisitko aloittaa alusta, mutta selkeällä suunnitelmalla ja tavoitteilla tehdä jotain, tulla joksikin, saada jotain?
Jälleensyntyminen on satua.
Ainoa miten voit syntyä uudestaan ja paikata tekemättömiä unelmia on tehdä lapsia, onko se itsekästä tai ei, ei ole kysymys; vaan ainoa vastaus. Lapsissa on tulevaisuus. - mutta..
Noinhan se on, jos ajatellaan. Mutta elämä onkin siitä jännä juttu, että tunnelmat muuttuu. Meissä on kai koodattuna joku juttu, elämän tarkoitus ja jossain vaiheessa se tulee selvänä esiin.
Tätä elämää voi elää hyvinkin ilman lapsia, onnellisena, jos se on oma valinta. Toisaalta nuorempana ihmisellä on taipumusta ajatella yksilöllisemmin, juuri noin, mitä haluan.
Mutta tiedätkös, ne halut muuttuu, se elämän tarkoitus muuttuu ja erityisesti se muuttuu ihmisellä, joka miettii mitä haluaa. Biologia on siitä pirullinen juttu, että sillä on rajat, lapsen tekoon vain on rajat. Sain ensimmäisen lapseni 22-vuotiaana ja toisen 35-vuotiaana. Välillä ajattelin, että jäi yhteen. Mutta sitten vaan tuli joku tunne, että pakko kokeilla. Paras päätökseni elämässä, mutta sanonpa vaan, että paljon myöhäisempään ei kannattaisi jättää, varsinkaan ensimmäisen lapsen tekoa.
Nyt 49-vuotiaana minua kaduttaa, etten tehnyt useampaa lasta, koska minua ei enää kiinnostakaan tavara ja raha, vaan elämä ympärillä.
Ystävätär, teetti abortin 25-vuotiaana, kun mies ei ollut sopiva, lapsentekohetki ei ollut sopiva. On nyt yli viisikymppinen, hänelle ei sitten koskaan löytynyt sellaista tilaisuutta toista.
Mutta selkeästi se "elämän järjestäminen sopivammaksi" kaduttaa, koska se mikä silloin oli epäsopivaa olisikin nyt mitä sopivinta ja mielekästä.
Voi olla, että anopit, apet, isät, äidit, tietävät tämän tosiasian, että on elämään myös keski-iässä, mutta että nuoruuden valinnat vaikuttavat pitkälti sinne. - kyllästyttää.
mutta.. kirjoitti:
Noinhan se on, jos ajatellaan. Mutta elämä onkin siitä jännä juttu, että tunnelmat muuttuu. Meissä on kai koodattuna joku juttu, elämän tarkoitus ja jossain vaiheessa se tulee selvänä esiin.
Tätä elämää voi elää hyvinkin ilman lapsia, onnellisena, jos se on oma valinta. Toisaalta nuorempana ihmisellä on taipumusta ajatella yksilöllisemmin, juuri noin, mitä haluan.
Mutta tiedätkös, ne halut muuttuu, se elämän tarkoitus muuttuu ja erityisesti se muuttuu ihmisellä, joka miettii mitä haluaa. Biologia on siitä pirullinen juttu, että sillä on rajat, lapsen tekoon vain on rajat. Sain ensimmäisen lapseni 22-vuotiaana ja toisen 35-vuotiaana. Välillä ajattelin, että jäi yhteen. Mutta sitten vaan tuli joku tunne, että pakko kokeilla. Paras päätökseni elämässä, mutta sanonpa vaan, että paljon myöhäisempään ei kannattaisi jättää, varsinkaan ensimmäisen lapsen tekoa.
Nyt 49-vuotiaana minua kaduttaa, etten tehnyt useampaa lasta, koska minua ei enää kiinnostakaan tavara ja raha, vaan elämä ympärillä.
Ystävätär, teetti abortin 25-vuotiaana, kun mies ei ollut sopiva, lapsentekohetki ei ollut sopiva. On nyt yli viisikymppinen, hänelle ei sitten koskaan löytynyt sellaista tilaisuutta toista.
Mutta selkeästi se "elämän järjestäminen sopivammaksi" kaduttaa, koska se mikä silloin oli epäsopivaa olisikin nyt mitä sopivinta ja mielekästä.
Voi olla, että anopit, apet, isät, äidit, tietävät tämän tosiasian, että on elämään myös keski-iässä, mutta että nuoruuden valinnat vaikuttavat pitkälti sinne.Minä lähestyn viittäkymmentä hurjaa vauhtia, eikä vieläkään ole tullut sitä paljonpuhuttua vauvakuumetta.
Epäilen myös räväkästi, että monet vain yhdenkin lapsen hankkineet katuvat päätöstään katkerasti, mutta eivät voi sitä myöntää, kun se olisi niin noloa. Eikä lasta voi noin vain ilman hyväksyttävää syytä lahjoittaa pois.
- Anoppi minäkin
Tyttäreni (nyt 28 v) on ollut aviossa 3 vuotta ja ei lapsia.
Kysyin, onko heillä lapsia suunnitelmissa ja sain suoran vastauksen, että ei ole ainakaan toistaiseksi.
Tämä tieto riittää minulle ja en kysele enempää, asia ei minulle kuulu.
Tietysti minusta olisi mukavaa saada lapsenlapsia myös tyttäreltä, pojalta niitä onkin 2, mutta asia ei todellakaan sen enempää minulle kuulu.- hyvä ihminen
Miksi tajusit vasta kyselysi JÄLKEEN, ettei asia sinulle edes kuulu?
Fiksu ihminen tajuaa jutun ENNEN KUIN menee utelemaan toisilta lastenhankintasuunnitelmia. - avoimuus parasta
hyvä ihminen kirjoitti:
Miksi tajusit vasta kyselysi JÄLKEEN, ettei asia sinulle edes kuulu?
Fiksu ihminen tajuaa jutun ENNEN KUIN menee utelemaan toisilta lastenhankintasuunnitelmia.Miksi ei saisi kysyä? Kaikkea saa kysyä, ja kaikesta SAA puhua, mikä mietityttää, kysymällähän asiat selviää. Suuri osa ihmisten ongelmista tulee siitä että ei saada sanotuksi, kysytyksi eikä selvitetyksi asioita.
- Miramella
avoimuus parasta kirjoitti:
Miksi ei saisi kysyä? Kaikkea saa kysyä, ja kaikesta SAA puhua, mikä mietityttää, kysymällähän asiat selviää. Suuri osa ihmisten ongelmista tulee siitä että ei saada sanotuksi, kysytyksi eikä selvitetyksi asioita.
On varmaankin ihan ok kysyä anopin seksielämästä? Tai appiukon potenssista? Eikös toi lapsiasia ole ihan henkilökohtainen? Mitä se vanhemmille kuuluu tekeekö toinen lapsia ikinä? Tai käyttääkö hän kondomeita tai pillereitä? Tai toimiiko sänkypuoli ollenkaan?
Mikä oikeus kellään on tuollaisia kysellä? Taitaa olla niin, että moni ajattelee, että kun minä olen kerran sinut tähän maailmaan lykännyt, niin voin sinua koko elämäsi hallita ja asioita udella. Aikuinen lapsi on aikuinen ja hänellä on ihan oma henkilökohtainen elämä, josta ei tarvise udella. Jos lapsi haluaa puhua lapsista, niin eiköhän se ota itse asian puheeksi.
Ja yleensä, jos suhteet vanhempiin ovat hyvät ja turvalliset, lapsi itse kertookin mitä on tulevaisuudestaa ajatellut. Että tekeekö lapsia vai ei. - hirveitä miniöitä
Miramella kirjoitti:
On varmaankin ihan ok kysyä anopin seksielämästä? Tai appiukon potenssista? Eikös toi lapsiasia ole ihan henkilökohtainen? Mitä se vanhemmille kuuluu tekeekö toinen lapsia ikinä? Tai käyttääkö hän kondomeita tai pillereitä? Tai toimiiko sänkypuoli ollenkaan?
Mikä oikeus kellään on tuollaisia kysellä? Taitaa olla niin, että moni ajattelee, että kun minä olen kerran sinut tähän maailmaan lykännyt, niin voin sinua koko elämäsi hallita ja asioita udella. Aikuinen lapsi on aikuinen ja hänellä on ihan oma henkilökohtainen elämä, josta ei tarvise udella. Jos lapsi haluaa puhua lapsista, niin eiköhän se ota itse asian puheeksi.
Ja yleensä, jos suhteet vanhempiin ovat hyvät ja turvalliset, lapsi itse kertookin mitä on tulevaisuudestaa ajatellut. Että tekeekö lapsia vai ei.On se nyt vittu kumma jos ei maailman luonnollisesta asiasta saa edes kysyä ilman, että miniä saa traumoja! Voi perkeleen perkele.
Jos kysymyksen esittää fiksusti niin ei siinä pitäisi olla mitään ihmeellistä. Normaaliälyiselle ihmiselle ei myöskään tuota suuria vaikeuksia vastata esimerkiksi
"Asia ei ole juuri nyt ajankohtainen"
"Asiaa ei ole vielä harkittu"
tai vaikkapa vähän hämärämmin
"Eihän sitä koskaan tiedä"
tai ehkä jopa rohkeasti vetää
"kyllähän niitä varmaan jossain vaiheessa olisi tarkoitus hankkia" - vielä tämä asia
hirveitä miniöitä kirjoitti:
On se nyt vittu kumma jos ei maailman luonnollisesta asiasta saa edes kysyä ilman, että miniä saa traumoja! Voi perkeleen perkele.
Jos kysymyksen esittää fiksusti niin ei siinä pitäisi olla mitään ihmeellistä. Normaaliälyiselle ihmiselle ei myöskään tuota suuria vaikeuksia vastata esimerkiksi
"Asia ei ole juuri nyt ajankohtainen"
"Asiaa ei ole vielä harkittu"
tai vaikkapa vähän hämärämmin
"Eihän sitä koskaan tiedä"
tai ehkä jopa rohkeasti vetää
"kyllähän niitä varmaan jossain vaiheessa olisi tarkoitus hankkia"Ei ole omia lapsia, tarkoitus olisi kohta alkaa tekemään. Kukaan ei ole vielä udellut, mutta tiedän että kumpaisemmankin vanhemmat niitä toivoo. Jos kysyvät häissä aikataulua, en aio vetää hernettä nenääni, vaan sanoa että aika näyttää.
- kaikenlaista kokenut
vielä tämä asia kirjoitti:
Ei ole omia lapsia, tarkoitus olisi kohta alkaa tekemään. Kukaan ei ole vielä udellut, mutta tiedän että kumpaisemmankin vanhemmat niitä toivoo. Jos kysyvät häissä aikataulua, en aio vetää hernettä nenääni, vaan sanoa että aika näyttää.
Ei taida kukaan YHDESTÄ kysymyksestä vetää mitään hernettä nenäänsä. Kiukutus alkaa - ihan oikeutetusti - kun niitä ikäviä vihjailuja ja jopa vaatimuksia jäkätetään vuosikaudet. Asiasta, joka ei kuulu kelleen muulle kuin parille itselleen. Menikö nyt tämä rautalangasta väännetty vastaus perille sinullekin, vai oletko jollain tavalla vähän jälkeenjäänyt? Siinä tapauksessa en voi auttaa.
- mikä perhe!
kaikenlaista kokenut kirjoitti:
Ei taida kukaan YHDESTÄ kysymyksestä vetää mitään hernettä nenäänsä. Kiukutus alkaa - ihan oikeutetusti - kun niitä ikäviä vihjailuja ja jopa vaatimuksia jäkätetään vuosikaudet. Asiasta, joka ei kuulu kelleen muulle kuin parille itselleen. Menikö nyt tämä rautalangasta väännetty vastaus perille sinullekin, vai oletko jollain tavalla vähän jälkeenjäänyt? Siinä tapauksessa en voi auttaa.
Tunnen tuskasi. Me olemme jo asiasta kertoneet KAHDESTI. Ei haluta lapsia PISTE. Mutta silti turhamainen anoppihyväkäs kehtaa jankata ja loukata samalla puheenaiheella. Ei kovin koulutettu ihminen ja se alkaa näkyä jo käytöksessäkin.
Eikä kyse ole siitä, ettei tällä olisi lapsenlapsia. Kaksi jo olemassa ja kolmas tulossa! Mutta kun mikään ei riitä. Huvittavinta rouva hienohelmassa on se, että ei tasan ota mitään vauvankäärylettä edes hoitoon. Silti niitä on pakko hälle muka tehdä. Taitaa vaan haluta pistää kiertämään oman mokansa tehdä lapsia. Kärsiköön muutkin kun itsekin joutui kärsimään. Varmasti raskaudesta muistelee vain sitä kun joutui lyhentämään 10 sentin noidankynsiään ja siirtymään korkkareista sandaaleihin. Voi kamalaa!
No, vältämme kyläilyä viimeiseen asti. Lipsut vielä unohtaa. Tahallista loukkaamista ei.
- anoppi
on sanonu ihan suoraan että lasta ette hanki ainakaan 5:teen vuoteen. mitäs sitten jos tulisin raskaaksi ja anoppi on tämän asian kieltänyt?? itse me aviomieheni kanssa tämän päätöksen tietysti teemme mutta hienoa mennä onnellisena kertomaan että meille tulee vauva kun tietää jo valmiiksi mitä siitä ajatellaan. mut kai ne asenteet jossain vaiheessta muuttuu. toivottavasti.
- Painostusta lastentekoon
Meillä on anoppi odottanut automaattisesti lapsenlapsia, siitä asti kun vaihdoimme kihlasormukset. Virallisesti ja kuuluvasti siitä (olemme saaneet kuulla) kun pappi sanoi aamenen.
Ei ollut meidän omissa suunnitelmissamme lapsi vielä ainakaan pariin ensimmäiseen vuoteen, mutta hän usutti pian meitä jo tippa linssissä tutkimuksiin ja hoitoihin, kun ei lasta kuulunut.
Ole siinä sitten rentoutunut. - avoimuus kannattaa
Yleensä kaikki asiat selviävät puhumalla. Appivanhemmat ovat kertoneet toiveensa lapsenlapsista, ja on teidän vuoronne vastata kertomalla että ette aio niitä hankkia. Niin yksinkertaista se on. Tottahan he utelevat ja kyselevät niin kauan kun eivät tiedä. Sitten kun tietävät, teidän ei tarvitse selvitellä asiaa enempää, vaan tarvittaessa riittää lyhyt muistutus että ette halua käsitellä asiaa enää. Onhan normaalia vastata kun kysytään!
Eihän lasten hankkiminen ole nykyaikana mikään vaikea, intiimi tai arkaluontoinen asia, niin että siitä ei pystyisi puhumaan sukulaisten tai vieraampienkaan kanssa? Sehän on ihan luonnollinen puheenaihe, ja sitäpaitsi niin iso tapahtuma koko suvulle, että ei ihme jos appivanhempia kiinnostaa tietää.- onhan noita
1. "Niin yksinkertaista se on." Miksi parin lastenhankinta kuuluisi KENELLEKÄÄN? Sehän on luonnollisesti parin oma asia, eikä sitä tarvitse selitellä suuntaan eikä toiseen. Sitä paitsi asia ei ole yksinkertainen ollenkaan, jos appiväki on moukkamaista lajia eikä usko monestakaan kerrasta, vaan jatkaa röyhkeästi jankutustaan siitä mitä HE haluavat parin tekevän.
2. "Sitten kun tietävät, teidän ei tarvitse selvitellä asiaa enempää," Ei appiväen tarvitse tietää asiasta ensinkään.
3. "vaan tarvittaessa riittää lyhyt muistutus että ette halua käsitellä asiaa enää." Mistä kuvittelet tietäväsi, että lyhyt muistutus riittää? Ja mistä heille muka syntyisi "tarve" keskustella asiasta, jos pari kerran jo on ilmoittanut, ettei aio hankkia lapsia tai aikoo hankkia joskus x vuoden päästä? Kummallista vatvomista.
4. "Onhan normaalia vastata kun kysytään!" Yliuteliaille, epähienoja ja intiimiä parisuhdetta koskevia kysymyksiä tekeville ei tarvitse vastata. Sellaiset menköön itseensä ja hoitakoot vain ne omat asiansa. - mistä puhuu
Itselleni kaksitoista vuotta lasta yrittäneenä ja kuuden keksenmenon jälkeen lapsenteosta puhuminen ei ole ihan kahvipöytäkesksutelun ykkösaihe. Nykyaika tai ei et taida itsekään ottaa anoppia katselemaan seksiaktiasi sängynlaidalle.
Kyllä ne ovat juuri niin henkilökohtaisia, intiimejä ja arkaluontoisia kuin miltä jokaisesta itsestä tuntuu. - kysellä!
Eikö sen sitten näe tuleeko niitä lapsia vai ei? Mitä sitä kyselemään?
Ja kaikille ei riitä vaikka vastaa, että lapsia ei tule. Vaan sitä jankataan. Ja alkuperäinen kirjoittaja ei kerro viestissään, että olisi mitenkään varmaa, että lapsia ei ole tulossa koskaan.
Oma isäni ja äitini ei koskaan kyselleet aiommeko mieheni kanssa hankkia lapsia.
Minusta asia on kahdenkeskinen. En ymmärrä miksi vieraampiakin ihmisiä kiinnostaa toisten lapsiasiat? Minulle on aivan sama aikooko joku puolituttu hankkia lapsia vai ei. Mitä minä sillä tiedolla teen, ei se minun elämääni miksikään muuta? Ja kyllähän sen sitten näen, jos lapsia ilmaantuu! Minusta lapsi-asia ei ole sen luonnollisempi puheenaihe kuin vaikka toisten seksielämästä kyseleminen. Ja kaikki ei halua vatvoa keskenmenojaan, lapsettomuuttaan tms. puolituttujen kanssa. Tai puhua, että puoliso tai kumpikaan ei halua lapsia tms.
Ja miksi iso osa ihmisistä automaattisesti olettaa, että kaikki edes haluavat lapsia?
Itseäni ärsyttää kun ihmiset kyselee, että "koskas teille lapsia on tulossa" ja "naapurin Lissulle ja Pekalle on tulossa vauva, jokos teillekin kohta? Oon vähän sun vatsaas tarkkaillut!", "ai sulla oli synttärit, paljonkos sä täytitkään? Eikös olis jo korkein aika hommata lapsia, alkaa tuo biologinen kello tikittämään", "nyt kun menitte naimisiin niin onkos teille tulossa lapsia?". "Koskas teille on tulossa tämmöinen"?
Se, että asia ei ole sinulle intiimi tai arkaluontoinen niin se voi hyvin olla jollekin toiselle. Ota se huomioon. En minäkään juttele/kysele ihan mistä vaan aiheesta ihmisten kanssa vaikka asia minulle itselleni ei olisi lainkaan vaikea, intiimi tms. Enkä kysele työkaveriltani, onko hänen tyttärensä lesbo. Vaikka se nykypäivänä olisi tuikitavallista. Ja siitä olisi niin mukava rupatella.
- Niin vain on!
Tähän appivanhempiesi asenteeseen en sen enempää halua puuttua. Aika tahditonta vaatia lapsenlapsia. On pareja, joille lapsettomuus on suuri murhe.
Lapsettomuudesta moittiminen on veitsen kääntämistä haavassa.
Mutta haluaisin korostaa miten hankalalta voi tuntua, kun sukuun ei enää tunnu syntyvän perillistä.
Lähiomaiseni on naimisissa perheensä ainokaisen kanssa. Vanhempiensa kuoltua puoliso siis peri vanhempiensa koko omaisuuden. Oman elämänsä aikana sukulaispari on tienannut hyvin, ja heillä on kohtalainen omaisuus itselläänkin. Ainoa poikansa on lähes 50 v. ja naimaton ja lapseton. Hän on tehnyt hienon uran ja on vakavarainen.
Ihan todella sukulaisemme murehtivat mitä heidän omaisuuksilleen tapahtuu sitten, kun aika jättää, koska tämä sukuhaara loppuu siihen.
Testamentillaan he voivat tietysti varmistaa, ettei omaisuus mene kokonaan valtiolle, mutta ihminen nyt vain on sitä sorttia, että haluaisi elämäntyönsä tulokset jättää hyviin käsiin. Jos tietää, että se katoaa maailman tuuliin, niin haikeaksi se varmasti vetää, vaikka vain "maallista mammonaa" onkin.- vai myötätunto
Kyllä on vaan kamalaa...Niin, että mitähän sitä omaisuudellaan tekisi....
http://www.kepa.fi/uutiset/5308/
http://yle.fi/uutiset/ulkomaat/2009/10/nalanhata_pahin_liki_40_vuoteen_1081648.html - ja lapset
Voi voi... Ehkä kannattaisi olla keräämättä omaisuutta, jos siitä on niin kauhea huoli mitä sille tapahtuu, kun itsestä ja lapsesta aika jättää. Ei lapsia voida "hankkia" vain siksi, että omaisuus pysyisi suvussa! Ja eikö kyseisillä ihmisillä ole ketään muuta sukulaista jolle omaisuus jättää? Ja ainahan voi testamentata omaisuuden vaikka johonkin hyväntekeväisyyteen. Kohteita varmaan on riittämiin.
On tahditonta vaaitia lapsenlapsia vaikka lapset niitä saisikin. Kaikki ei halua lapsia ja niitä ei voi vain vanhempien mieliksi tehdä. Vai aikooko vanhemmat adoptoida lapsen ja pitää lapsesta huolta?
Oma anoppini ja appeni on testamentannut omaisuutensa kummilapselleen (ystävän lapsi), siis jos hänen poikansa ei saa lapsia niin omaisuus heidän kuoltuuan menee tälle kummilapselle.
- suhde boikottiin
Sanot niin monta kertaa kun tarve vaatii, että tästä asiasta et halua puhua etkä kuulla ja jos ei tehoa niin sitten sanot, että ette ole yhteyksissä niin kauan kun hän jankkaa samasta asiasta.
Minä jouduin katkaisemaan välit vuosiksi anoppiin , kun ei kunnioittanut yksityisyyttä. Sitten syntyi toinen lapsi ja tajusi ettei näkisi uutta lasta jos ei ota toista tyyliä kanssakäymiseen. Vielä anopilta lipsahtelee tahdittomuuksia ja vänkää vaikka sanotaan, mutta sitten vain kävelen tyynesti pois ja anoppi jää vänkäämään yksinään ja lopulta hiljenee. Ei tosiaankaan tarvitse kuunnella loukkauksia vaan anoppisuhde jäähylle jos ei normaali puhe tehoa. - miten ihmiset
jotkut voivat olla ajattelemattomia. Mistä ne tietävät, vaikka teillä olisi ollut ongelmia saada niitä lapsia ja olisitte läpikäyneet monia keskenmenoja tai olleet hoidoissa.
Huh huh.. eikun tsemppiä sulle!!! - panomiees
Kuittaa joka kerta sanomalla: harjoitus tekee mestarin.
- kypsynyt
Tuollainen jankkaaminen on rasittavaa. Suosittelen kuitenkin että sanotte että asia ei kuulu anopille tai ei ole ajankohtainen. Kaikille ei sekään mene jakoon.
Oma anoppini aloitti lapsista jankkaamisen toisella vierailukerralla, omien lasteni (!) kuullessa ruokapöydässä ja jatkoi kaikenlaisilla vihjailuilla jne, kunnes sanoin ettei niitä meille tule, kun ei mies edes tiedä haluaako omaa jälkikasvua. Sitten oli hetken hiljaisempaa.
No, mies sitten jonkin ajan päästä päätti haluta. Sitten yritettiin melkein vuosi ennenkuin edes tärppäsi. Nyt ollaan loppusuoralla yhteisen odottelussa. Kyllä nuo vihjailut ovat jääneet takaraivoon loukkaavina, niin että suhtaudun hyvin etäisesti anoppiin, joka jaksaa vouhottaa 12. lapsenlapsestaan.
Jotenkin olen melko varma, että vihjailut jatkosesta alkavat hetimmiten ja olen jo pääättänyt, että puhun suoraan, jos niin käy. Että tämä oli se ensimmäinen ja viimeinen pojanlapsi joka tuli. Terveyskään ei enempää salli.
Lapset ovat tosiaan jokaisen parin oma asia. - Candy-eye
kypsynyt kirjoitti:
Tuollainen jankkaaminen on rasittavaa. Suosittelen kuitenkin että sanotte että asia ei kuulu anopille tai ei ole ajankohtainen. Kaikille ei sekään mene jakoon.
Oma anoppini aloitti lapsista jankkaamisen toisella vierailukerralla, omien lasteni (!) kuullessa ruokapöydässä ja jatkoi kaikenlaisilla vihjailuilla jne, kunnes sanoin ettei niitä meille tule, kun ei mies edes tiedä haluaako omaa jälkikasvua. Sitten oli hetken hiljaisempaa.
No, mies sitten jonkin ajan päästä päätti haluta. Sitten yritettiin melkein vuosi ennenkuin edes tärppäsi. Nyt ollaan loppusuoralla yhteisen odottelussa. Kyllä nuo vihjailut ovat jääneet takaraivoon loukkaavina, niin että suhtaudun hyvin etäisesti anoppiin, joka jaksaa vouhottaa 12. lapsenlapsestaan.
Jotenkin olen melko varma, että vihjailut jatkosesta alkavat hetimmiten ja olen jo pääättänyt, että puhun suoraan, jos niin käy. Että tämä oli se ensimmäinen ja viimeinen pojanlapsi joka tuli. Terveyskään ei enempää salli.
Lapset ovat tosiaan jokaisen parin oma asia.lapsenlapsia vaativa anoppi. Minulle on tehty selväksi että niitä hankitaan joko luomusti tai adoptoimalla "yhteinen". Piste. Sinällään ei tarvetta koska itselllä yksi lapsi, joka myös miehelle on rakas ja kuin oma. Suhde anoppiin on jäähyllä ja pysyy, ei tästä syystä vaan useammasta-.
Niin monenlaista nielin ja odottelin anopin käytöksen parantumista vuosia.. etten voi suositella kenellekkään samaa. Vetäkää ne rajat ennenkuin anoppi alkaa ahdistamaan ja ahdistelemaan päivittäin!
- Rakas (?) Anoppi
Kirjoittamasi teksti sopisi ehkä hiukan muotoiltuna syksyllä julkaistavaan kirjaan "Rakas (?) Anoppi". Saisinko käyttää sitä mahdollisesti? Tosin joutuisit luovuttamaan Katja Salolle kaikki oikeudet oheisen tekstin käyttöön ja julkaisemiseen. "Anoppi" löytyy myös FBstä. Kiittäen, Katja
- no höh
jokos niitä pikkutappeja on tehty? varmaan keretty vaihtaa jo kumppaniakin?
Miks nostetaan näitä vanhoja aloituksia? Tuntuu jotenkin naurettavalta kun ihmiset vastailevat kuin akuuttiin ongelmaan. - 4+ vuotta
Tämä aloitus on vuodelta 2006.
Olisikohan perheessä on jälkikasvua.
Jäämme odottamaan raporttia. - turhaa, aivan turhaa
he puhuivat: suku ei jatku eikä ole perillisiä, jos kerran miehesi on heidän ainoa lapsenne, eikä hän saa lapsia. Ikävä juttu.
Ei synnyttämätönkään nainen arvoton ole, mutta varmasti tuntuu vanhemmiten kurjalta, että on jäänyt paitsi elämän upeinta kokemusta, varsinkin, jos se on tapahtunut omasta valinnasta.
Mitäpä siihen tosiaankaan sanoa.- yyyxxx
Elämässä kuules on naisella joka on sinkkuna pitempään tai ei omia mukuloita vaan tahdo niin sellainenkin mahdollisuus lapsiin, että adpotoi, on kummina taikka muuta, jos siisedes lapsista pitää. Jokaisen naisen ei pidä synnyttää ollakseen "arvokas".. Yksi tie ei ole kaikille se sama, autuaaksi tekevä asia.. elämänsä upeimman kokemuksen voi jokainen valita itse!
Toiselle se on lapsi..toiselle vaikka se pelkkä hankkimiseen liittyvä puoli..eli seksi..kolmannelle jotain muuta..
nimimerkille "turhaa, aivan turhaa"
- parin oma asia
Vaikka juttu on vanha, samaa asiaa on monesti.
Vaikka appivanhemmat toivovat lapsenlapsia, teidän itse pitää kuitenkin asiasta päättää haluatteko lapsia vai ette ja aina ei voi saadakaan lapsia.
Lapset pitää parin aidosti itse haluta, ei kenenkään sovi mennä esittämään tuollaista asiaa. Kun halauatte itse perheen, uskon sen paremmin olevan vastuullinen ja elinikäinen liittonne, kuin että vanhempienne toiveen täyttämiseksi teette lapsen ja sitten perheenne hajoaa. - tytöstään onnellinen
Unohti mainita, että lapsen on oltava poika? Ja myöhemmin, ettet sitten poikaa osannut tehdä, kun tyttö tuli.
- yyxxx
Totta että itsekkin toivon saavani lapsenlapsia.. taikka ylipäätään pidän lapsista.
MUTTA en takuulla mene sanomaan vävylle enkä tyttärelleni mitään.. Anoppini on muistanut itsellekkin sanoa yhtä sun toista asiasta.. Kehoittanut minua jopa adoptoimaan ja hoputtanut.. Ei, ei ja ei. Hommatkoon itse itselleen lapsia hoitoon, kyllä niitä vähäosaisia riittää joille jakaa aikaa ja rahaa ilman lapsenlapsiakin! Varamummoille olisi siis varmasti kysyntää.
Tässä kuultaa jollain isovanhemmilla läpi vain se Minun oma Tahto saada omia jälkeläisiä lisää.. maailma on jo ylikansoitettu. Tässä ei tarvita lisää väkisin ainakaan.. Oikeasti.- yyyxxx
Siis minun anoppini ei edes pidä lapsista, on sen sanonutkin.. OMAT ovat yli kaiken..miden eivät mitään. Hän siis tahtoo omistaa lapsensa, ja näitten lapset. Säälittävää.. Haluta jotakin vain koska tahtoo omistaa sen. Ei rakastaakseen pyyteettömästi..
- Jatkumo ilman riitaa
Hyvä kirjoitus sinulta,yyxxx :) Minä lisäisin vielä että jokainen tehköön lapsensa itse. Siis appivanhemmat ovat tehneet aikanaan omat lapsensa ITSE itselleen. Ja sen jälkeen lapset voivat tehdä ITSE itselleen omia lapsia. Ei toisen lapsia voi omistaa. Minä olen aikanani tehnyt omat lapset itse enkä omille/ puolison vanhemmille. Jos alkaisin omistelemaan lapsenlapsiani, siitä ei varmastikaan hyvää seuraisi. Annan lapsilleni mahdollisuuden tehdä ja kasvattaa lapsensa ihan itse. Minäkin olen aikanani saanut tehdä niin.
- JK
NINKÖ
- urmas hurmas
Taas jotku tuhka...:), LAPSET VOI OSTAA...tai pitää talkoot!!!;(.)
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa
Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k1083895On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole402415Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi722383Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä732292Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.402048Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma781620- 761517
Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl101245Kaunein nimi
Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?711087Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?
Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?581081