Kun nämä kaksi suurinta on kuin yksissä tuumin päättäneet ajaa alas halpaliittymänsä niin vähän haiskahtaa kartellilta joten sonera ja elisa pitäisi laittaa boikottiin ja valita joku toinen liittymä mutta ei kannata valita saunalahtea koska se lähtee seuraavaksi .Niillä ei ollut pokkaa sulkea kaikkia yhtäaikaa se olisi ollut liian paljastavaa ja kilpailuvirasto olisi hyökännyt heti kimppuun ,mutta näin niinkuin yksitellen ne luulee ettei kukaan sitä huomaisi että on yhteinen sopimus kyseessä.
OPERAATTORIT BOIKOTTIIN
104
27949
Vastaukset
- KUN TARKEMMIN AJATTELEE
Saattaa asia ollakin näin kun sitä nyt tarkemmin alkaa ajattelemaan kumma yhteensattuma se ainakin on .Tätä täytyy vähän pureskella ja ottaa asioista selvää.Jos se näin menee niin sitten on boikotointi paikallaan.Mietitään yön yli ja sitten päätetään mitä tehdään.
- Masa.
Pitäneekö tämä paikkansa .Sittenhän ei jää kun kalliita vaihtoehtoja jäljelle sonerakin muutti juuri uudet hinnat ja perumaksut kyllä kalliiksi tämä sitten käy.
- Soneralainen.
Masa. kirjoitti:
Pitäneekö tämä paikkansa .Sittenhän ei jää kun kalliita vaihtoehtoja jäljelle sonerakin muutti juuri uudet hinnat ja perumaksut kyllä kalliiksi tämä sitten käy.
Hyvinkin pitää paikkansa kun minä kuulin tänään työkaverilta saman asian.Hommalle on nyt tehtävä jotakin ettei ne ihan pääse pompottamaan miten vaan.Soneralla ainakin hinnat nuosi niiden lähtömaksujen takia.Nyt pistää miettimään ja kyllä taidan yhtyä boikottiin.
- PÄÄTÖS ON TEHTY
Yönyli nukuttuani on pääkin selvillä mistä tässä on kyse ilman muuta tässä on tarkoitus viedä meidä hivuttamalla kalliimpiin liittymiin ja koska ne luulevat että ilman muuta me siirrytään siinä menee suunnitelmat pieleen minä en ainakaan suostu vaihtamaan kalliimpiin liittymiin joissa on ihan turhia ominaisuuksia joita vain harvat käyttävät ja laittavat kaikki maksamaan muiden huvitukset.En hyväksy sitä.
- samperi2
Asiakkaat ovat kuin pässejä narussa, ei vaihtoehtoiset operaattorit koskaan ole Suomessa menestyneet. Jengi pysi kiinni "tutussa ja turvallisessa" Sonerassa ja Radiolinjassa(nyt. Elisa) vaikka Telia Mobilen minuuttihinta oli yli puolet edullisempi. Markkinaosuus noin 4% kun DNA sen haukkasi pois hintoja polkemasta. Sitten tuli TELE2, siihen ei ilmeisesti edes 4% tarttunut vaikka silläkin selvästi muita edullisemmat hinnat. Nyt sitten ruikutetaan kun olette itse omilla toimillamme suoltaneet rahaa noille vanhoille monopolien turvin verkkonsa luoneille. Paha sitä nyt on ruikuttaa kun kuorma jo on housuissa.
- tele2
samperi2 kirjoitti:
Asiakkaat ovat kuin pässejä narussa, ei vaihtoehtoiset operaattorit koskaan ole Suomessa menestyneet. Jengi pysi kiinni "tutussa ja turvallisessa" Sonerassa ja Radiolinjassa(nyt. Elisa) vaikka Telia Mobilen minuuttihinta oli yli puolet edullisempi. Markkinaosuus noin 4% kun DNA sen haukkasi pois hintoja polkemasta. Sitten tuli TELE2, siihen ei ilmeisesti edes 4% tarttunut vaikka silläkin selvästi muita edullisemmat hinnat. Nyt sitten ruikutetaan kun olette itse omilla toimillamme suoltaneet rahaa noille vanhoille monopolien turvin verkkonsa luoneille. Paha sitä nyt on ruikuttaa kun kuorma jo on housuissa.
kerkisin olemaan prepaid asiakas 2kk ja sitten se lopetti ilman varoitusta.Ei niillä ollut tavallisia liittymiä.Ei hinta ollut ainakaan halvempi
- Silloin ennen
samperi2 kirjoitti:
Telian entisenä asiakkaana ihmettelen kovasti sinun puolet halvemmista hinnoista puhumisia .Telian hinnat olivat suurinpiirtein samalla tasolla kuin muidenkin .Huomion arvoinen seikka on myös se ettei silloin voinut siirtää numeroita liittymää vaihdettaessa ja tämä oli ehkä yksi suurin este niille jotka tarvitsivat puhelinta työnsä puolesta ja olisi ollut melkoinen urakka ilmoitella joka paikkaan numeronsa muuttuneen se olisi jopa saattanut vaikeuttaa monin tavoin yhteydenpitoa.Kaikki käyntikortit yms.olisi mennyt uusiksi.Kun numeronsiirto tuli mahdolliseksi alkoikin melkoinen joukkopako kalliista operaattoreista pois päin .Siitä alkoin tämänpäiväiseen hintojen alennuskilpailuun johtanut päätön kisa.Tässä vain muutama syy siihen miksi olimme pässejä.
- Saunalahtelainen
Tämä on kannatettava ajatus .Sonenra pamautti ihmeelliset aloitusmaksut ja ajaa alas tele f. ja elisa lopettaa kolumbuksen niin tämä tarkoittaa pakottamista kalliisiin liittymiin.
- Reijo Lindman.
Ihmeelliseksi on mennyt tämä operaattoreitten touhu.Suomessa ei näköjään sallita vapaata kilpailua.Ensin houkutellaan asiakkaat vaihtamaan liittymiään halvempiin ja kun on saatu asiakas kuokkuun niin sitten lakkautetaan liittymätyyppi ja kuvitellaan että kaikki suomalaiset ovat tyhmiä eikä osaa ajatella aivoillaan mutta siinä ne erehtyivät .Luulempa vain kun kaikki laittaa sanan kiertämään tästä boikotista niin saadaan vähän voimaa niin kyllä ääni tulee muuttumaan kellossa.Totta kai siellä on aina niitä fanaatikkoja jotka luulee olevansa maailmannapoja ja alkaa haukkumaan tätä boikottia mutta mitäs me niistä ne saavat sitten jäädä makselemaan niitä vielä kovempia hintoja kun tulee asiakaskato elisalla ja soneralla.Eikun sana kiertämään.
- Arska.
Reijo Lindman. kirjoitti:
Ihmeelliseksi on mennyt tämä operaattoreitten touhu.Suomessa ei näköjään sallita vapaata kilpailua.Ensin houkutellaan asiakkaat vaihtamaan liittymiään halvempiin ja kun on saatu asiakas kuokkuun niin sitten lakkautetaan liittymätyyppi ja kuvitellaan että kaikki suomalaiset ovat tyhmiä eikä osaa ajatella aivoillaan mutta siinä ne erehtyivät .Luulempa vain kun kaikki laittaa sanan kiertämään tästä boikotista niin saadaan vähän voimaa niin kyllä ääni tulee muuttumaan kellossa.Totta kai siellä on aina niitä fanaatikkoja jotka luulee olevansa maailmannapoja ja alkaa haukkumaan tätä boikottia mutta mitäs me niistä ne saavat sitten jäädä makselemaan niitä vielä kovempia hintoja kun tulee asiakaskato elisalla ja soneralla.Eikun sana kiertämään.
Nythän on niin että kun ensin saadaan kokoon pieni porukka joka sitten jos hyvin menee alkaa kasvamaan. Pienen pienistä puroista kasvaa pikkuhiljaa isovirta .Kun ensin lähtee muutama sata ja sitten muutama tuhat niin eiköhän herrat ala laskemaan kumpi tuottaa enemmän muutamat kännykästä telkkaria katsovat vai isot määrät pikkulaskuja tekevät niin veikkaan että suunta kyllä muuttuu.
- KOHTI DNA
Arska. kirjoitti:
Nythän on niin että kun ensin saadaan kokoon pieni porukka joka sitten jos hyvin menee alkaa kasvamaan. Pienen pienistä puroista kasvaa pikkuhiljaa isovirta .Kun ensin lähtee muutama sata ja sitten muutama tuhat niin eiköhän herrat ala laskemaan kumpi tuottaa enemmän muutamat kännykästä telkkaria katsovat vai isot määrät pikkulaskuja tekevät niin veikkaan että suunta kyllä muuttuu.
Käykää katsomassa dna hinnastot siellä on aivan saman hintainen ONNI kun on sauniksen YKKÖNEN ja TELE FINLAND siellä on paljon muitakin vaihtoehtoja .Jos aiotte boikotoida niin sinne vaan mukaan.
- TUOMO .R
Reijo Lindman. kirjoitti:
Nyt ollaan oikealla asialla .Tämä on menossa ihan päinp.... kyllä jotain rajaa on oltava ettei kilpailua viedä alalta pois .Boikottiin molemmat firmat ja vaikka dna tai cubio.Ihan sama mutta pois lähden sonerasta.
- ELISALAINEN
KOHTI DNA kirjoitti:
Käykää katsomassa dna hinnastot siellä on aivan saman hintainen ONNI kun on sauniksen YKKÖNEN ja TELE FINLAND siellä on paljon muitakin vaihtoehtoja .Jos aiotte boikotoida niin sinne vaan mukaan.
Tai ei enää vaan olin ja kyllä otti aivoon kun lopettavat se K1 myynnin ja sen mukana alkoi alasajo.Tässä minun boikottini miten muilla.
- VANHEMPI ROUVA
TUOMO .R kirjoitti:
Nyt ollaan oikealla asialla .Tämä on menossa ihan päinp.... kyllä jotain rajaa on oltava ettei kilpailua viedä alalta pois .Boikottiin molemmat firmat ja vaikka dna tai cubio.Ihan sama mutta pois lähden sonerasta.
Mitä minun nyt pitäisi tehdä neuvokaa.Olen soneran asiakas ja sonera teki kovan hinnan noston .Minä puhun lyhyitä puheluita ja se tulee nyt todella kalliiksi.Mihin pitäisi vaihtaa antakaa vähäsen neuvoja kun minä en oikein ymmärrä näitä kaikkia hienouksia.Enkä myöskään tarvitse niitä.Mikä olisi paras liittymä.
- DNA.
VANHEMPI ROUVA kirjoitti:
Mitä minun nyt pitäisi tehdä neuvokaa.Olen soneran asiakas ja sonera teki kovan hinnan noston .Minä puhun lyhyitä puheluita ja se tulee nyt todella kalliiksi.Mihin pitäisi vaihtaa antakaa vähäsen neuvoja kun minä en oikein ymmärrä näitä kaikkia hienouksia.Enkä myöskään tarvitse niitä.Mikä olisi paras liittymä.
Nyt kun kaikki halvat ajetaan alas ei jää muita halpoja kuin ehkä DNA ONNI LIITTYMÄ se olisi nyt paras valinta ennenkuin tilanteet vähän selviää.
- RIISTO SONERAN
DNA. kirjoitti:
Nyt kun kaikki halvat ajetaan alas ei jää muita halpoja kuin ehkä DNA ONNI LIITTYMÄ se olisi nyt paras valinta ennenkuin tilanteet vähän selviää.
Minulle riitti nyt riisto ja sonera sai jäädä ja tilalle tulee dna jos ei muuta enää kerran ole.
- TEIN JO SAMAN
RIISTO SONERAN kirjoitti:
Minulle riitti nyt riisto ja sonera sai jäädä ja tilalle tulee dna jos ei muuta enää kerran ole.
Minä olen jo siirtänyt omat 2 liittymääni pois soneran riisto hinnoittelusta.
- yksi harmistunut
ELISALAINEN kirjoitti:
Tai ei enää vaan olin ja kyllä otti aivoon kun lopettavat se K1 myynnin ja sen mukana alkoi alasajo.Tässä minun boikottini miten muilla.
miksihän niitten oli lopetettava toi liittymän myynti kun ei oo mitää nyt tilalle ottaa muuta ku noi ylihintaset liittymät
- ainakin vielä
DNA. kirjoitti:
saunis on ihan hyvä se toimii niinku ennenki vaikka elisa sen osti ei se ole lopettanu sauniksessa on hyvii eri tyyppei josta valita ei se ole kiinni menny mulla on saunis ja aion pitää sen niin kaua kun sulkee sen
- Onnimerkkinen
DNA. kirjoitti:
Onkin paras-ollut minullakin jo 3 vuotta,eikä oo kaduttanut. Ne muut isot "operatöörit" ovat kiskureita. Elisa myös lankaverkkokiskuri. Tosin sanoin senkin irti kun ei oo tarvinnut pitkiin aikoihin.
Onnimerkkinen kirjoitti:
Onkin paras-ollut minullakin jo 3 vuotta,eikä oo kaduttanut. Ne muut isot "operatöörit" ovat kiskureita. Elisa myös lankaverkkokiskuri. Tosin sanoin senkin irti kun ei oo tarvinnut pitkiin aikoihin.
itelläni on otsikon mukainen liittymä, laskut tippuivat heti soneralta dna:han siirryttäessä puoleen. On hyvä liittymä, ja aina vaan paranee kun sonera nostaa hintoja.
- Jukkis
acid_rain kirjoitti:
itelläni on otsikon mukainen liittymä, laskut tippuivat heti soneralta dna:han siirryttäessä puoleen. On hyvä liittymä, ja aina vaan paranee kun sonera nostaa hintoja.
Mä oon vaihtamassa tf.ehkä dna:an miten on sen kuuluvuuden laita kun niitä aina haukutaan onko se ollenkaan paikkansa pitävää juttua?
- Soneraan kyllästynyt
TEIN JO SAMAN kirjoitti:
Minä olen jo siirtänyt omat 2 liittymääni pois soneran riisto hinnoittelusta.
Viimeinkin joku on tarttunut asiaan .Minua suoraan sanoen v.....a tämä että ensin nostetaan hintoja ja samalla estetään siirtyminen halvempiin liittymiin kun ne ollaan lopettamassa.Onko tämä oikein?Ei ole tavallista kansaa on taas petetty.
- Grön
Vapaa kilpailu päättyy aina kuluttajan tappioksi, MOT, sen takia minulla ei ole kännykkää.
- sitten
voi kai siirtyä DNA:lle, jos Kolumbus ja TF lopettavat. Kyllä suomalaiset ovat tottuneet vaihtamaan liittymää, että kannattaisi operaattoreiden miettiä kahteen kertaan, ennen kuin luopuvat halvoista liittymistään.
- Mihin voi enää siirtyä
sitten kirjoitti:
voi kai siirtyä DNA:lle, jos Kolumbus ja TF lopettavat. Kyllä suomalaiset ovat tottuneet vaihtamaan liittymää, että kannattaisi operaattoreiden miettiä kahteen kertaan, ennen kuin luopuvat halvoista liittymistään.
Kun nämä isot toimivat näin törkeästi meitä kohtaan niin tehdään me asiakkaat samoin ja vaihdetaan.DNA on ilmeisesti ainoa mikä toimii.
- Tele finlandin asiakas
sitten kirjoitti:
Kysymyshän ei ole siitä enää että jos vaan niin tulee tapahtumaan kun ne ajavat alas toiminnot ensin TF.ja sitten lähtee kolumbus ja suoraa seurausta on että vielä lähtee saunalahden halvimmatliittymät ja viimein elisa nielaisee koko sauniksen.Vaihto kannattaa tehdä ajoissa että saa vielä vanhan numeronsa mukaan.DNA taitaa olla se liittymä johon kannattaa haukuista huolimatta siirtyä ainakin minä vaihdan.
- Sonerasta.
Täällähän puhutaan kerrankin oikeasta asiasta.Olisi jo aikakin alkaa jotain tekemään ennen kuin on liian myöhäistä.Jos nyt nämä isot pääsee määräilemään hinnat tulee varmasti aika koviksi.Kyllä täällä tarvitaan näitä jotka nyt on imaistu suurten sisään eikä ne enää kauan ole olemassakaan.Boikottia tarvitaan ja ainoa keino on liittymänvaihto.
- Sivusta asioita seurannut.
Sonerasta. kirjoitti:
Täällähän puhutaan kerrankin oikeasta asiasta.Olisi jo aikakin alkaa jotain tekemään ennen kuin on liian myöhäistä.Jos nyt nämä isot pääsee määräilemään hinnat tulee varmasti aika koviksi.Kyllä täällä tarvitaan näitä jotka nyt on imaistu suurten sisään eikä ne enää kauan ole olemassakaan.Boikottia tarvitaan ja ainoa keino on liittymänvaihto.
Näin tökerösti kun asiaa viedään eteenpäin niin kaikkihan sen tajuaa mistä on kyse eli jonkinlainen sopimus on täytynyt olla ei ne muuten näin toimisi koska kilpailuahan tässä ei ole ollenkaan.
- KILPAILU
Tämä on ensimäinen askel kohti sitä hetkeä kun kaksi suurta operaattoria sanelee meille hinnat jos emme tee mitään .Aoin vaihtaa ainoaan operaattoriin joka ei kuulu tähän"kartelliin"elijäljelle jää vain DNA se kuulemma toimii ihan hyvin ympäri suomea on joitain paikkoja missä on hiukan huonot kentät .Mutta kyllä se siitä paremmaksi muuttuu kunhan saadaan kaikki mukaan rahoittamaan kukin omalla pienellä panoksella.Kun meidän rahat ei kelpaa soneralle eikä elisalle niin viedään sitten DNA:lle kaikki yhdesä.
- Blå
"Päättyy kuluttajan tappioksi." Kenen syytä tai ansiota on se, että puhelut maksavat nyt 6,9 c eikä 20 c, kuten muutama vuosi sitten?
Vaikka puheluiden hinnat nousisivatkin, niin eivät operaattorit varmaankaan tule meidän lompakoillemme ottamaan sitä hintaetua, minkä olemme hintakilpailun avulla viime vuosina saavuttaneet? - Saunislainen.
Blå kirjoitti:
"Päättyy kuluttajan tappioksi." Kenen syytä tai ansiota on se, että puhelut maksavat nyt 6,9 c eikä 20 c, kuten muutama vuosi sitten?
Vaikka puheluiden hinnat nousisivatkin, niin eivät operaattorit varmaankaan tule meidän lompakoillemme ottamaan sitä hintaetua, minkä olemme hintakilpailun avulla viime vuosina saavuttaneet?Jos tässä halutaan löytää minkä ansiota on että hinta on nyt vielä 0,069€ niin tästä ensisijaisesti on kiittäminen DNA JA SAUNALAHTEA mikä nyt ikävä kyllä tulee poistumaan operaattorikartalta.Nämä kaksi uskalsivat alentaa hintoja heti kun numeronsiirto tuli mahdolliseksi.Tähän kilpailuun lähti mukaan viimein sitten sonera ja elisan oli pakko seurata.Nyt tilanne on palaamassa takaisin näiden kahden suuren takia kohti nousevia hintoja ,mutta toivoa sopii että edes dna pysyy linjassaan sillä sinne tulee viimekädessä siirtymään ne ketkä joutuvat itse maksamaan omat puhelukulunsa.Ne saavat minun puolestani jäädä entisiin liittymiinsä ja maksaa sitä hintää minkä kaksikko tulee määräämään.Tyyli millä kaksikko tappaa vapaankilpailun on hiukan vastenmielinen mielestäni.Ottakaa reilusti kantaa näihin väitteisiin mutta vinoilu ei vie asiaa eteenpäin millään muotoa.
- KILPAILUA.
Saunislainen. kirjoitti:
Jos tässä halutaan löytää minkä ansiota on että hinta on nyt vielä 0,069€ niin tästä ensisijaisesti on kiittäminen DNA JA SAUNALAHTEA mikä nyt ikävä kyllä tulee poistumaan operaattorikartalta.Nämä kaksi uskalsivat alentaa hintoja heti kun numeronsiirto tuli mahdolliseksi.Tähän kilpailuun lähti mukaan viimein sitten sonera ja elisan oli pakko seurata.Nyt tilanne on palaamassa takaisin näiden kahden suuren takia kohti nousevia hintoja ,mutta toivoa sopii että edes dna pysyy linjassaan sillä sinne tulee viimekädessä siirtymään ne ketkä joutuvat itse maksamaan omat puhelukulunsa.Ne saavat minun puolestani jäädä entisiin liittymiinsä ja maksaa sitä hintää minkä kaksikko tulee määräämään.Tyyli millä kaksikko tappaa vapaankilpailun on hiukan vastenmielinen mielestäni.Ottakaa reilusti kantaa näihin väitteisiin mutta vinoilu ei vie asiaa eteenpäin millään muotoa.
Hyväksyttekö te sen että sonera ja elisa tappaa suomesta kilpailun telemarkkinoilla kun ne yhdessä toimien hoitavat tilanteen niin ettei kilpailua enää ole kun ei ole mistä kilpailisi jäljelle jäävä DNA ei ole oikein tasapuolisessa kilpailuasemassa pienempänä operaattorina.Tilanteen korjaamiseksi olisi kaikkien yhteisen edun vuoksi lähdettävä vastustamaan näitä kahta suurinta ettei hinnat palaa entisille tasoilleen eli todella koviksi.Jos kuka kaipaa puhelimeensa telkkarin niin maksakoon myös ,mutta ei ole oikein jos me puhelinta puhumiseen käyttäjät joudumme maksamaan nämä uudet turhamaiset ominaisuudet silloin ollaan hakoteillä siis minä lähden ja olen jo vaihtamassa dnan liittymään ja katsotaan kuinka tämä uusi idea lähtee liikkeelle onnea vaan osuuskunta yritykselle mukana olen jos se käynnistyy.
- HANNU .
KILPAILUA. kirjoitti:
Hyväksyttekö te sen että sonera ja elisa tappaa suomesta kilpailun telemarkkinoilla kun ne yhdessä toimien hoitavat tilanteen niin ettei kilpailua enää ole kun ei ole mistä kilpailisi jäljelle jäävä DNA ei ole oikein tasapuolisessa kilpailuasemassa pienempänä operaattorina.Tilanteen korjaamiseksi olisi kaikkien yhteisen edun vuoksi lähdettävä vastustamaan näitä kahta suurinta ettei hinnat palaa entisille tasoilleen eli todella koviksi.Jos kuka kaipaa puhelimeensa telkkarin niin maksakoon myös ,mutta ei ole oikein jos me puhelinta puhumiseen käyttäjät joudumme maksamaan nämä uudet turhamaiset ominaisuudet silloin ollaan hakoteillä siis minä lähden ja olen jo vaihtamassa dnan liittymään ja katsotaan kuinka tämä uusi idea lähtee liikkeelle onnea vaan osuuskunta yritykselle mukana olen jos se käynnistyy.
Onko mitään tietoa meneekö Saunalahti myös tässä pesuvesien mukana vai jääkö se vielä toimintaan.Minkälainen on tilanne pitäisikö nyt vaihtaa saunis jonnekin muualle .Kertokaa kun en ole kuullut mitään siitä tarkoittaako tämä samaa kun elisa osti sauniksen.Mutta kun en minäkään pidä näistä salaseuroista niin boikottiin vaan boikottiin.
- Soppatykkisissi
HANNU . kirjoitti:
Onko mitään tietoa meneekö Saunalahti myös tässä pesuvesien mukana vai jääkö se vielä toimintaan.Minkälainen on tilanne pitäisikö nyt vaihtaa saunis jonnekin muualle .Kertokaa kun en ole kuullut mitään siitä tarkoittaako tämä samaa kun elisa osti sauniksen.Mutta kun en minäkään pidä näistä salaseuroista niin boikottiin vaan boikottiin.
Vielä tämän vuoden puolella tullee ilmoitus tyyliin "Saunalahti lopettaa uusien liittymien myymisen." Se siitä sitten. Toisaalta se ja sama koska Saunis = Elisa anyway. Kossupullon veto, lähteekö joku mukaan? :)
- Jari.
Soppatykkisissi kirjoitti:
Vielä tämän vuoden puolella tullee ilmoitus tyyliin "Saunalahti lopettaa uusien liittymien myymisen." Se siitä sitten. Toisaalta se ja sama koska Saunis = Elisa anyway. Kossupullon veto, lähteekö joku mukaan? :)
Tämä ennuste oli jo tossa alotus viestissä ja ilmeisesti aika todennäköinen jatkumo aikaisemmille alasajoille.
- Pois K1 ja Elisa
Jos tämä pitää paikkansa niin silloin lähtee elisan liittymä jonnekkin muualle.En aio alistua tällaiseen leikkiin.
- Mervi.T
Tää on mun mieletä kyl tosi törkeet ihan tost noin vaan ne heittää meitsit pihalle.Ei kyl onnaa mä lähen mukaa matsiin ja tsekkaan jonku operaattorin.
- PITÄÄ
Paikkansa ja meitä on taas huijattu ensin pyydetään sitten potkitaan.Kannatan boikottia ehdottomasti
- Kilpailuvirasto
Toivottavasti ne huomaa mitä on menossa .Ei tällaista saisi tapahtua ettei kukaan puutu asiaan.
- TAVOITELLAAN
Mikä on tämän boikotti jutun päämäärä.Onko sillä tavoite herättää operaattorit vai mitä haetaan ajatus on kyllä huomion arvoinen mutta ymmärtääkö ne teitä.Mukana ollaan kävi miten kävi.
- sonera ja elisa
TAVOITELLAAN kirjoitti:
Mikä on tämän boikotti jutun päämäärä.Onko sillä tavoite herättää operaattorit vai mitä haetaan ajatus on kyllä huomion arvoinen mutta ymmärtääkö ne teitä.Mukana ollaan kävi miten kävi.
Hereille ja tajuumaan ettei me hyväksytä näiden halpaliittymien alasajoa je viimein lopettamista siitä on kyse.
- YMMÄRTÄVÄN
sonera ja elisa kirjoitti:
Hereille ja tajuumaan ettei me hyväksytä näiden halpaliittymien alasajoa je viimein lopettamista siitä on kyse.
Kun meitä on riittävän monta lähdössä joko elisasta tai sonerasta luulisi paksummankin pölkyn ymmärtävän että taisi tulla tehtyä virhelikke.Tästä yhteensattumasta että kummatkin toimivat samoin lähes yhtäaikaa tulee helposti sellainen ajatus että kaikki ei ole rehellistä.Saunalahti olisi hyvä vaihtoehto mutta eiköhän sekin hiljalleen kuopata.
- VAIKUTTAA VARMASTI
YMMÄRTÄVÄN kirjoitti:
Kun meitä on riittävän monta lähdössä joko elisasta tai sonerasta luulisi paksummankin pölkyn ymmärtävän että taisi tulla tehtyä virhelikke.Tästä yhteensattumasta että kummatkin toimivat samoin lähes yhtäaikaa tulee helposti sellainen ajatus että kaikki ei ole rehellistä.Saunalahti olisi hyvä vaihtoehto mutta eiköhän sekin hiljalleen kuopata.
Kun virta kasvaa joeksi ja joki viimein valtamereksi silloin sillä on voimaa ja vaikutusta mitä ei voi vastustaa edes suuret operaattorit.Kaikki kyllästyneet vain mukaan niin saadaan isot polvilleen ja koppavat tyypit hiljaiseksi.Yhdessä meissä on riittävä voima yksin ei kukaan voi vaikuttaa.
- ANTTI.H
VAIKUTTAA VARMASTI kirjoitti:
Kun virta kasvaa joeksi ja joki viimein valtamereksi silloin sillä on voimaa ja vaikutusta mitä ei voi vastustaa edes suuret operaattorit.Kaikki kyllästyneet vain mukaan niin saadaan isot polvilleen ja koppavat tyypit hiljaiseksi.Yhdessä meissä on riittävä voima yksin ei kukaan voi vaikuttaa.
Niinhän se mene että pienistä puroista kasvaa isovirta joka sitten kasvaa kasvamistaan eikä kukaan voine arvata mihin se johtaa eli kyllä jokaisen panos on yhtä tärkeä tässä boikotissa yksikään mukaan tullut ei ole arvoton vaan kaikki lasketaan ainakin soneran sekä elisan konttoreissa ja mietitään kuinka heidät saisi takaisin ,mutta virta ei helposti ole silloin käännettävissä sillä tehtyä ei saa millään tekemättömäksi.Jotenka boikottiin vaan siinä ei mitään voi menettää mutta paljon on voitettavissa.
- SONERANMIES
Mitä te turhaan täällä itkette ei soneraa tai elisaa kiinnosta kympin tai parin soittajat ne haluaa päästä teistä eroon ei halua pitää teitä joten siitä vaan lähdette dna liittymiin niin päästään teistäkin ja soneran tulos alkaa nousta.
- Masa.
nyt kovia sinäkin soneralainen.Näitä koviksia riittää joka paikkaan.Tästä soneran ja elisan hommasta ei voi sanoa muuta kun sikamaista hommaa.Kaikki mukaan boikottiin niin siitä se lähtee
- SONERAN KOVIKSIA
Nää on niitä turhia tyyppejä soneralta jotka ei ole mitää ilman puhelinta
- RUOTSIIN KOKONAAN
Eipä haittaisi jos koko sonera menis naapuriin ja lopettaisi suomessa ei täällä ainakaan huonommaksi sen takia voisi mennä.Saisi viedä noi koppavat asiakkaansa mukanaan tietenkään kaikki eivät ole koppavia ne on vaan nämä muutamat kun ei ole kai muuta tekemistä jos vaikka puhelinyhteys on mennyt poikki.Jos elisa toimisi viisaasti se säästäisi saunalahden .
- OTTAA PÄÄHÄN
RUOTSIIN KOKONAAN kirjoitti:
Eipä haittaisi jos koko sonera menis naapuriin ja lopettaisi suomessa ei täällä ainakaan huonommaksi sen takia voisi mennä.Saisi viedä noi koppavat asiakkaansa mukanaan tietenkään kaikki eivät ole koppavia ne on vaan nämä muutamat kun ei ole kai muuta tekemistä jos vaikka puhelinyhteys on mennyt poikki.Jos elisa toimisi viisaasti se säästäisi saunalahden .
Tällaiset salailut ja neuvottelut viekää se koko operaattori sinne minne se kuuluukin ja jättäkää suomi ja suomalaiset rauhaan ja elisa myös voisi palata ruotuun eikä lähteä soneran kanssa kimppaan.Eikun boikottiin vaan kummatkin ja suunta dnaan suuntaan tai muihin vastaaviin.Nyt riitti sonera on irtisanottu.
- Toimivat näin koska
Tällä tavalla hitaasti mutta varmasti saadaan kaikki kilpailu hävitettyä eikä kukaan oikein pääse kiinni mistään sopimisista kun eivät sulje samanaikaisesti.Vaikkakin tämä toiminta liippaa kyllä läheltä "kartellia" mutta ei ihan suoranaisesti ole sitä.Outoa kylläkin .
- mobiilihemmo
Ensinnäkin operaattoreita tarvitaa ainoastaan verkon rakentamiseen ja sen toimivuuden varmistamiseen. Ongelma on vain tyhmät ajattelukyvyttömät ihmiset jotka ei millään halua tulla mukaan kulutajien itsensä omistamaan matkapuhelin osuuskuntaan joka tarkoittaa sitä että kuluttajat perustaa oman liittymän vuokraamalla verkkokapasiteettia verkon omistavalta operaattorilta ja osuuskunnan jäsenet maksaa puheluista vaan omakustanne hinnan mikä on verkon liikennen maksu kuukausimaksu eli käytännössä sama asia kuin hesburgerin hese liittymä jota kyllä joo asiakkilta laskutetaan katetta mutta hesburger omistajat puhuvat verkossa omakustannehintaan.
- TELE F.LÄINEN
Tämähän oli ihan uusi juttu ei ole vain tullut ajatelleeksi että noinhan se oikeesti toimisi . Ongelmana on varmasti juuri tuo mainitsemasi ihmisten ei niinkään tyhmyys vaan epäluulot.Tämä asia pitäisi vain saada lanseerattua ihmisille ja perustella kuinka tämä ajatus toimii ja kuka on vastuullinen ,mutta ensimmäinen kunnon idea.Hyvä tätä on mietittävä .Sitten vielä vastuut verkon vuokraamisesta ym.
- Alkuperäinen.
Terve.Uusi ajatusmalli oletko työstänyt tätä juttua miten tämä etenisi tästä käytännön tasolle mikä voisi olla se verkonvuokraaja?Senverran hyvä mutta monelle vieras ajatus mutta parhaimmillaan voisi jopa onnistua kun saadaan vain muurit auki.Voisit hyvinkin kertoa hieman lisää tästä hommasta jos sopii.
- Masa.
Tervetullut idea kun vain saataisi tarpeeksi väkeä innostumaan .Sitten ei ainakaan operaattoreiden mielivalta enää pääsisi jyräämään.Kannatettava uusi asia ainakin minulle.Toivoisin että tällainen saataisi polkaistua käyntiin.
- JUSA.
TELE F.LÄINEN kirjoitti:
Tämähän oli ihan uusi juttu ei ole vain tullut ajatelleeksi että noinhan se oikeesti toimisi . Ongelmana on varmasti juuri tuo mainitsemasi ihmisten ei niinkään tyhmyys vaan epäluulot.Tämä asia pitäisi vain saada lanseerattua ihmisille ja perustella kuinka tämä ajatus toimii ja kuka on vastuullinen ,mutta ensimmäinen kunnon idea.Hyvä tätä on mietittävä .Sitten vielä vastuut verkon vuokraamisesta ym.
Sillähän se sanoma leviäisi kun saataisi puskaradio toimimaan sehän on kaikista paras sanansaattaja.Boikotti olisi aika tehokas kun saataisi ihmisiä liikkeelle tuhansia jos ei satojatuhansia.Sonera ja Elisa toimii täysin häkäilemättömästi kun se alkaa ajamaan alas kilpailijoitaan.Sinällään aika raukkamaista toimintaa.Minä en kerinnyt olemaan tele finlandissa kuin puolisen vuotta ja tässä sitä nyt ihmetellään mihinkä seuraavaksi.Valittavana ei ole montaa mihin voisi mennä.Mikä tämä osuuskunta juttu oikein on en ihan ymmärtänyt ideaa .Onko siinä laite investointeja vai miten se menee saisiko lisäselvityksiä jotta menisi jakelukeskukseen.
- Hande.
JUSA. kirjoitti:
Sillähän se sanoma leviäisi kun saataisi puskaradio toimimaan sehän on kaikista paras sanansaattaja.Boikotti olisi aika tehokas kun saataisi ihmisiä liikkeelle tuhansia jos ei satojatuhansia.Sonera ja Elisa toimii täysin häkäilemättömästi kun se alkaa ajamaan alas kilpailijoitaan.Sinällään aika raukkamaista toimintaa.Minä en kerinnyt olemaan tele finlandissa kuin puolisen vuotta ja tässä sitä nyt ihmetellään mihinkä seuraavaksi.Valittavana ei ole montaa mihin voisi mennä.Mikä tämä osuuskunta juttu oikein on en ihan ymmärtänyt ideaa .Onko siinä laite investointeja vai miten se menee saisiko lisäselvityksiä jotta menisi jakelukeskukseen.
Tämä puskaradio varmaan tavoittaa useimmat,mutta kuinka monet.Täällä on esitetty tämä kannatettava uusi asia joka saattaa saada mukaansa oikein tehtynä paljon isoihin operaattoreihin kyllästyneitä asiakkaita mutta asiaan vaan pitäisi saada joku joka tuntee ja tietää miten toimia että homma lähtisi käyntiin .Ei se lähde itsestään vaan johtaja eli vetäjä tulisi saada silloin voisi tapahtuakin jotain.Asia on hyvä ja boikottiin liitettynä varmaan saa kannattajia.
- OSUUSKUNTA.
Hande. kirjoitti:
Tämä puskaradio varmaan tavoittaa useimmat,mutta kuinka monet.Täällä on esitetty tämä kannatettava uusi asia joka saattaa saada mukaansa oikein tehtynä paljon isoihin operaattoreihin kyllästyneitä asiakkaita mutta asiaan vaan pitäisi saada joku joka tuntee ja tietää miten toimia että homma lähtisi käyntiin .Ei se lähde itsestään vaan johtaja eli vetäjä tulisi saada silloin voisi tapahtuakin jotain.Asia on hyvä ja boikottiin liitettynä varmaan saa kannattajia.
Miksi pitäisi perustaa osuuskunta kun halvalla saa edelleenkin soitella jos valitsee dna-liittymän se on toimiva eikä ole edes kallis .Onko tästä mitään laskelmia mitä se tulee kustantamaan jos haluaa lähteä mukaan ja mitkä on riskit .Kyselen vaan siksi että kun tällainen perustetaan niin jos se on halvempi kuin nykyiset olemassa olevat liittymät niin minkähän takia niitä ei ole sitten perustettu aiemmin.Tämä boikotti puree varmaan jossain vaiheessa ja kiva nähdä miten.
- mobiilihemmo
Alkuperäinen. kirjoitti:
Terve.Uusi ajatusmalli oletko työstänyt tätä juttua miten tämä etenisi tästä käytännön tasolle mikä voisi olla se verkonvuokraaja?Senverran hyvä mutta monelle vieras ajatus mutta parhaimmillaan voisi jopa onnistua kun saadaan vain muurit auki.Voisit hyvinkin kertoa hieman lisää tästä hommasta jos sopii.
Itsessään koko osuuskuntajärjestelmä on valmiiksi suunniteltu pientä hienosäätöä lukuuottamatta. Ongelma on että itse olen ennenkaikkea talousosaaja, innovaattori,ogelmanratkaisia tyyppiä en myyjä, innostaja, neuvottelija tyyppiä eli idean myynti omalla paikkakunnalla ei ole johtanut mihinkään tarkoittaen sitä että en millään saa keneltäkään suoraa vastaus kyllä tai ei .Toisaaltaan ei kukaan ole onnistunut viellä keksimään yhtään järjellä ja faktaan perustuvaa syytä miksi ei lähtisi osuuskunta malliin mukaan.Tämän lisäksi yrittäjät ja johtajat yrityksissä näyttävät omaavan silmittömän vimman ja halun keksiä jonkinnäköisiä syitä miksi ei itse ja henkilökunta lähtisi mukaan. Josta esimerkkinä se että he ei ole kiinostunut osuuskunta liittymästä koska jokainen osuuskunnan jäsenellä on oikeus tutkia jäsenenä osuuskunnan puhelinliikenne määrää liittymä kohtaisesti eli he eivät halua että kilpailevan yrityksen tai naapuri yrityksen henkilökunta tietää kuinka monta minuttia heidän henkilökunnan jäsen puhuu matkapuheluita työaikana.
Eli yksinkertaistettuna tässä tarvitaan ulospäinsuuntautuneita, spuliikeja, mukavia,mielyttäviä neuvottelu ja myyntitaitoisia partnereita .
Lisätietona osuuskunta konseptista kerrotakoon se että lähes kaikki hallinnollinen toiminta on konseptissa ulkoistettu . - Osuukunta toiminnasta
mobiilihemmo kirjoitti:
Itsessään koko osuuskuntajärjestelmä on valmiiksi suunniteltu pientä hienosäätöä lukuuottamatta. Ongelma on että itse olen ennenkaikkea talousosaaja, innovaattori,ogelmanratkaisia tyyppiä en myyjä, innostaja, neuvottelija tyyppiä eli idean myynti omalla paikkakunnalla ei ole johtanut mihinkään tarkoittaen sitä että en millään saa keneltäkään suoraa vastaus kyllä tai ei .Toisaaltaan ei kukaan ole onnistunut viellä keksimään yhtään järjellä ja faktaan perustuvaa syytä miksi ei lähtisi osuuskunta malliin mukaan.Tämän lisäksi yrittäjät ja johtajat yrityksissä näyttävät omaavan silmittömän vimman ja halun keksiä jonkinnäköisiä syitä miksi ei itse ja henkilökunta lähtisi mukaan. Josta esimerkkinä se että he ei ole kiinostunut osuuskunta liittymästä koska jokainen osuuskunnan jäsenellä on oikeus tutkia jäsenenä osuuskunnan puhelinliikenne määrää liittymä kohtaisesti eli he eivät halua että kilpailevan yrityksen tai naapuri yrityksen henkilökunta tietää kuinka monta minuttia heidän henkilökunnan jäsen puhuu matkapuheluita työaikana.
Eli yksinkertaistettuna tässä tarvitaan ulospäinsuuntautuneita, spuliikeja, mukavia,mielyttäviä neuvottelu ja myyntitaitoisia partnereita .
Lisätietona osuuskunta konseptista kerrotakoon se että lähes kaikki hallinnollinen toiminta on konseptissa ulkoistettu .Minua kiinnostaa kovasti tämä ajatus ,mutta kun minä olen täysin pihalla siitä kuinka ja miten tämän tapainen liikeidea toimii.Onko siinä jotain liittymismaksuja ja kuinka sitten liikennettä seurataan että se pysyy salaisena mitä siellä puhutaan ja kuinka laskenta ym. systeemi käytännössä hoituu.Tässä on ihan typeriä kysymyksiä mutta minun on kysyttävä enhän muuten ymmärrä mihin olisin mukaan lähdössä mutta sen olen jo tehnyt että Elisasta lähti meidän perheen puhelimet.
- mobiilihemmo
Osuukunta toiminnasta kirjoitti:
Minua kiinnostaa kovasti tämä ajatus ,mutta kun minä olen täysin pihalla siitä kuinka ja miten tämän tapainen liikeidea toimii.Onko siinä jotain liittymismaksuja ja kuinka sitten liikennettä seurataan että se pysyy salaisena mitä siellä puhutaan ja kuinka laskenta ym. systeemi käytännössä hoituu.Tässä on ihan typeriä kysymyksiä mutta minun on kysyttävä enhän muuten ymmärrä mihin olisin mukaan lähdössä mutta sen olen jo tehnyt että Elisasta lähti meidän perheen puhelimet.
Tässä muutamia pelkistettyjä vastauksia kysymyksiin.
Osuuskunta liittymä on liittymä jos sim kortin haltiat eivät ole ns.asiakkaita vaan ääni ja päätösvaltaisia osuuskunnan jäseniä jotka maksavat puheluista ja viesteistä vaan omakustanne hinnan, koska osuuskunnan tehtävä ei ole tehdä voittoa vaan kattaa vain verkkovuora kulut sekä osuuskunnan operatiiviset sekä hallinto kulut.
Osuuskunnassa on tietenkin osuuskunta osuusmaksu joka osuuskunnan yhtiöjärjestyksen mukaan säilyy osuuskunnan jäsenen omaisuuspanoksena ja palautetaan jäsenelle kokonaisuudessaa jos jäsen haluaa luopua osuuskunnan jäsenyydestä.
Liikennettä tietysti seuraa verkon vuokraaja ja liikenne eli laskutusperusteet toimitetaan suoraan perintäyritykselle joka hoitaa laskutuksen (osuuskunta siis ei palkkaa laskutushenkilökuntaa itsellee) Perintäyritys ei myöskään laskuta osuuskunnan jäseniä perintäyrityksen kirjekuorilla vaan osuuskunnan itse painamilla kirjekuorilla eli osuuskunnan jäsenelle ei ala satelemaa perintätoimiston logolla ja nimellä olevia kirjekuoria kuuakusittain.
Osuuskunnan talousruutiinit ja taloushallinnon hoitaa tilitoimiston ns. talous johtaja palvelu eli osuuskunta ei palkkaa itselleen talousjohtaajaa sekä talousasistenttia vaan koko taloushallinto ostetaan avaimet käteen perjaatteella tilitoimistolta jne. - MASA.
mobiilihemmo kirjoitti:
Tässä muutamia pelkistettyjä vastauksia kysymyksiin.
Osuuskunta liittymä on liittymä jos sim kortin haltiat eivät ole ns.asiakkaita vaan ääni ja päätösvaltaisia osuuskunnan jäseniä jotka maksavat puheluista ja viesteistä vaan omakustanne hinnan, koska osuuskunnan tehtävä ei ole tehdä voittoa vaan kattaa vain verkkovuora kulut sekä osuuskunnan operatiiviset sekä hallinto kulut.
Osuuskunnassa on tietenkin osuuskunta osuusmaksu joka osuuskunnan yhtiöjärjestyksen mukaan säilyy osuuskunnan jäsenen omaisuuspanoksena ja palautetaan jäsenelle kokonaisuudessaa jos jäsen haluaa luopua osuuskunnan jäsenyydestä.
Liikennettä tietysti seuraa verkon vuokraaja ja liikenne eli laskutusperusteet toimitetaan suoraan perintäyritykselle joka hoitaa laskutuksen (osuuskunta siis ei palkkaa laskutushenkilökuntaa itsellee) Perintäyritys ei myöskään laskuta osuuskunnan jäseniä perintäyrityksen kirjekuorilla vaan osuuskunnan itse painamilla kirjekuorilla eli osuuskunnan jäsenelle ei ala satelemaa perintätoimiston logolla ja nimellä olevia kirjekuoria kuuakusittain.
Osuuskunnan talousruutiinit ja taloushallinnon hoitaa tilitoimiston ns. talous johtaja palvelu eli osuuskunta ei palkkaa itselleen talousjohtaajaa sekä talousasistenttia vaan koko taloushallinto ostetaan avaimet käteen perjaatteella tilitoimistolta jne.Toimiiko siinä normaalisti myös numeronsiirrot ja kaikki muut tavalliset toiminnot ,tekstarit esim.Paljonko pitää olla osakkaita että se on kannattavaa?
- TULISI KYSYMYKSEEN?
MASA. kirjoitti:
Toimiiko siinä normaalisti myös numeronsiirrot ja kaikki muut tavalliset toiminnot ,tekstarit esim.Paljonko pitää olla osakkaita että se on kannattavaa?
Jos tällainen osuuskunta vaikka perustettaisi niin mikä operaattori voisi tulla kysymykseen verkon vuokraajana .Jotenkin tämä pitäisi saada liikkeelle että nähtäisi onko kiinnostus riittävä ,olet varmaan tehnyt laskelmia määrästä mikä pitää olla että se tulisi riittävän houkuttelevaksi.Täällä on nyt paljon kysymyksiä ilmassa kun ei monikaan ,niinkuin en itsekään tunne tätä muotoa ja miten se käytännössä toimii.Se olisi kyllä aika kova juttu noin boikotti mielessä toivotaan että jotenkin lähtisi liikkeelle.
- Hansu.
TULISI KYSYMYKSEEN? kirjoitti:
Jos tällainen osuuskunta vaikka perustettaisi niin mikä operaattori voisi tulla kysymykseen verkon vuokraajana .Jotenkin tämä pitäisi saada liikkeelle että nähtäisi onko kiinnostus riittävä ,olet varmaan tehnyt laskelmia määrästä mikä pitää olla että se tulisi riittävän houkuttelevaksi.Täällä on nyt paljon kysymyksiä ilmassa kun ei monikaan ,niinkuin en itsekään tunne tätä muotoa ja miten se käytännössä toimii.Se olisi kyllä aika kova juttu noin boikotti mielessä toivotaan että jotenkin lähtisi liikkeelle.
Näin tietämättömänä naisena haluaisin vähän kysellä tästä osuuskunta periaatteesta.Onko tässä jotain vastuita osakkailla jos jokin menee pieleen vai kuinka näissä menetellään.Vai riittääkö se osuusmaksu mikä se sitten tulisi olemaan ja mikä se puhelukustannus olisi noin arviolta tai sanotaanko tavoitehinta /s onko se mahdollisesti paljonkin edullisempi kuin nyt sonerassa olevat hinnat.Olisi paljon kysyttävää mutta kai ne tästä pikku hiljaa sitten tulee esiin kun jokainen vähän kyselee kun tämä tuli vähän niinkuin yllättäen tämä systeemi eteen niin sitä ihan hölmönä vain miettii että mikä tämä on.Mutta vaikuttaa varmasti operaattoreihin jos mukaan lähtee satoja tai tuhansia aika näyttää
- TOTEUTTAA
Hansu. kirjoitti:
Näin tietämättömänä naisena haluaisin vähän kysellä tästä osuuskunta periaatteesta.Onko tässä jotain vastuita osakkailla jos jokin menee pieleen vai kuinka näissä menetellään.Vai riittääkö se osuusmaksu mikä se sitten tulisi olemaan ja mikä se puhelukustannus olisi noin arviolta tai sanotaanko tavoitehinta /s onko se mahdollisesti paljonkin edullisempi kuin nyt sonerassa olevat hinnat.Olisi paljon kysyttävää mutta kai ne tästä pikku hiljaa sitten tulee esiin kun jokainen vähän kyselee kun tämä tuli vähän niinkuin yllättäen tämä systeemi eteen niin sitä ihan hölmönä vain miettii että mikä tämä on.Mutta vaikuttaa varmasti operaattoreihin jos mukaan lähtee satoja tai tuhansia aika näyttää
Tässä on hyvä aloite se täytyy yrittää saada aikaan jotenkin.
- suurin osa
Masa. kirjoitti:
Tervetullut idea kun vain saataisi tarpeeksi väkeä innostumaan .Sitten ei ainakaan operaattoreiden mielivalta enää pääsisi jyräämään.Kannatettava uusi asia ainakin minulle.Toivoisin että tällainen saataisi polkaistua käyntiin.
kirjoituksista on yhden ja saman pallopään kirjoittamia.Onjollakin aikaa leikkiä.
- Hansu.
Masa. kirjoitti:
Taitaa olla soneran fani
- zaqqe
Hansu. kirjoitti:
Ei osuuskunnan ns.jäsenasiakkaalla ole muuta vastuuta kuin maksaa lasku ajallaan ja oma riski tietenkin rajoittuu osuuskunnan jäsen tai liittymismaksuun .Se mitä tulee liittymien määriin niin vaikka olisi kyseessä voittoa tavoittelematon operaattori niin kyllä liittymä asiakkaita tarvitaan alusta alkaen tuhansia, koska verkon kk perusvuokra muistaakseni on 9000-10000 e / kk .
- Hansu.
zaqqe kirjoitti:
Ei osuuskunnan ns.jäsenasiakkaalla ole muuta vastuuta kuin maksaa lasku ajallaan ja oma riski tietenkin rajoittuu osuuskunnan jäsen tai liittymismaksuun .Se mitä tulee liittymien määriin niin vaikka olisi kyseessä voittoa tavoittelematon operaattori niin kyllä liittymä asiakkaita tarvitaan alusta alkaen tuhansia, koska verkon kk perusvuokra muistaakseni on 9000-10000 e / kk .
Näyttää summat sellaisilta että porukkaa on oltava ainakin 100000 niin silloin jää puhelujen hinnat kohtuu tasolle ja osuusmaksu vai mikä se on nimeltään ei ole liian korkea jos olen oikein ymmärtänyt.Tämä oli tärkeää tietoa että tiedän missä mennään.Ei mikään mahdoton määrä kuitenkaan mutta suuri äkkiä ajatellen.
- Ihmettelen vaan
suurin osa kirjoitti:
kirjoituksista on yhden ja saman pallopään kirjoittamia.Onjollakin aikaa leikkiä.
se on vaan yksi klimmpi mikä ei pidä dna:sta
- Zorge
TULISI KYSYMYKSEEN? kirjoitti:
Se on ihan neuvottelu kysymys mikä tekee parhaan tarjouksen se ilman muuta otetaan käyttöön.Neuvotteluissa on todella monta asiaa mitkä on otettava huomioon.Tarkkana saa olla ettei valitse halvinta ja ehkä samalla huonointa.
- taskulaskimen omistaja
Hansu. kirjoitti:
Näyttää summat sellaisilta että porukkaa on oltava ainakin 100000 niin silloin jää puhelujen hinnat kohtuu tasolle ja osuusmaksu vai mikä se on nimeltään ei ole liian korkea jos olen oikein ymmärtänyt.Tämä oli tärkeää tietoa että tiedän missä mennään.Ei mikään mahdoton määrä kuitenkaan mutta suuri äkkiä ajatellen.
kuukausi kulu 10000 euroo kk jaettuna esim 5000 liittymäällä = liittymän perusmaksu 2 euroo littymääkohden kk.
- Hansu.
taskulaskimen omistaja kirjoitti:
kuukausi kulu 10000 euroo kk jaettuna esim 5000 liittymäällä = liittymän perusmaksu 2 euroo littymääkohden kk.
Se olikin taas tätä naisen laskulogiikkaa hyvä kun vähän ojensit minua.Kuulostaa toi luku paljon helpommalta tavoittaa.Pitäisikö ostaa taskulaskin mullekin?
- Hannu
Hansu. kirjoitti:
Se olikin taas tätä naisen laskulogiikkaa hyvä kun vähän ojensit minua.Kuulostaa toi luku paljon helpommalta tavoittaa.Pitäisikö ostaa taskulaskin mullekin?
Jostakin se on aloitettava ja eikä toi nyt niin paha tavoite ole se 100000 mutta hyvä jos tulee edes puolet niin sillä se olisi hyvä lähteä.Toi naisen logiikka olisi ihan hyvä jos se menisi noin ei siitä tässä olisi mitään haittaakaan.Hommaa vaan se laskin niin menisi tavoitteet kohdalleen.
- mobiilihemmo2
Kuule mobiilihemmo,
ootkos paljonkin perehtynyt aiheeseen noin niinku aikuisten oikeesti? Vai missä leikkitarhassa näitä kirjoittelet?
Osuuskunta? Joopa joo.
Aloita nyt vaikka sillä että miksi luulet
Hesburgin, MTV3, Stokkaliittymän jne hävinneen vähin äänin markkinoilta?
Kas kun et ajatellut perustavasi omaa valtiota samalla, niinku osuuskunta? Että omistus olisi tasapuolinen, kaikille sama määrä hyvää jne?
Ai niin, mut sellainenhan on ollut..... - mobiilihemmo
mobiilihemmo2 kirjoitti:
Kuule mobiilihemmo,
ootkos paljonkin perehtynyt aiheeseen noin niinku aikuisten oikeesti? Vai missä leikkitarhassa näitä kirjoittelet?
Osuuskunta? Joopa joo.
Aloita nyt vaikka sillä että miksi luulet
Hesburgin, MTV3, Stokkaliittymän jne hävinneen vähin äänin markkinoilta?
Kas kun et ajatellut perustavasi omaa valtiota samalla, niinku osuuskunta? Että omistus olisi tasapuolinen, kaikille sama määrä hyvää jne?
Ai niin, mut sellainenhan on ollut.....Mainitsemasi liittymien katoaminen ei perustu liittymien tappiollisuuteen vaan kahden yrityksen väliseen sopimukseen jonka yksityskohdista molemmat osapuolet ovat sitoutuneet pitämään salassa.
Tämän lisäksi verkonomistajan ja halpaliittymän väliset riidat koskien verkovuokran ylihinnottelusta käsitellään salassa välimiesoikeudessa eikä asiakirjoja tai tietoja saa antaa ulkopuolisille ilman riidan kaikkien osapuolien lupaa. Monesti riita päätty sovintoon missä halpaliittymän liiketoiminnan ostaa verkon omistama operaattori ja kumpikaan osapuoli ei kerro kaupan hintaa julkisuuteen.jne.
Halpaliittymän liiketoiminnan kannatavuus ei siis ole ongelma eikä se voikaan olla, koska viestintävirasto myöntää verkon rakentamisluvan operaattorille joka sitoutuu vuokraamaan verkkoa kaikkille muille ei verkon omistaville operaattoreille saamaan perus teknilliseen ja dataliikenne kuluhintaa kuin heidän omat liittymä kulut on.
Eli verkon omistaja ei saa kustannusetua verkon omistamisesta muihin nähden ja siksi toimintaa valvoo niin kilpailuviraston lisäksi myös viestintäministeriö. - Soppatykkisissi
Alkuperäinen. kirjoitti:
Mitenkään haluaisi dissata kaunista ajatustanne mutta tietyt toimialan realiteetit sietäisi hyväksyä.
Listasinpa lämpimikseni muutamia sudenkuoppia joihin koko homma voisi hyvinkin kaatua, olettaen että osuuskuntamalli ottaisi tuulta purjeisiin ja jostain yht'äkkiä syntyisi toimiva organisaatio ja tarvittava pääoma toteutukseen.
- Markkinat ovat kyllästetyt
- Suurten toimijoiden dominanssi
- Kilpailu kytkykaupan kanssa (ja ylipäätään suuret voivat tarvittaessa ajaa uudet toimijat vaikka subventiolla markkinoilta)
- Penetraation vaikeus
- Imagokysymys
- Osuuskuntamallin toimivuus
Ihan vain jos vaikka herättäisi ajatuksia.
Periaatteessa kannatan ja jos suunniteltu ok olisi edes teoriassa elinkelpoinen ilmoittaudun ensimmäisenä jakamaan vaikka flaikkuja kadulle. Tosiasiassa kyseessä on yksi Suomen vaikeimmista toimintaympäristöistä minne ei kannata lähteä pelkän kauniin ajatuksen kanssa mellastamaan. - qweertty
Mitenkään haluaisi dissata kaunista ajatustanne mutta tietyt toimialan realiteetit sietäisi hyväksyä.
Listasinpa lämpimikseni muutamia sudenkuoppia joihin koko homma voisi hyvinkin kaatua, olettaen että osuuskuntamalli ottaisi tuulta purjeisiin ja jostain yht'äkkiä syntyisi toimiva organisaatio ja tarvittava pääoma toteutukseen.
- Markkinat ovat kyllästetyt
- Suurten toimijoiden dominanssi
- Kilpailu kytkykaupan kanssa (ja ylipäätään suuret voivat tarvittaessa ajaa uudet toimijat vaikka subventiolla markkinoilta)
- Penetraation vaikeus
- Imagokysymys
- Osuuskuntamallin toimivuus
Ihan vain jos vaikka herättäisi ajatuksia.
Periaatteessa kannatan ja jos suunniteltu ok olisi edes teoriassa elinkelpoinen ilmoittaudun ensimmäisenä jakamaan vaikka flaikkuja kadulle. Tosiasiassa kyseessä on yksi Suomen vaikeimmista toimintaympäristöistä minne ei kannata lähteä pelkän kauniin ajatuksen kanssa mellastamaan.Ihan hyviä pointeja soppatykki esittelee, mutta miksi näet pääoman tarpeen ongelmana tilanteessa missä toimintaan ei tarvitse tehdä perinteisiä investointeja koska verkkoa vuokrataan ja esitetyssä osuuskuntamallissa myös laite ja ohjelmisto investoinnit käsittääkseni vältetään ulkoistamalla taloushallinta ja laskutus.
- Kiinnostunut soittaja
mobiilihemmo kirjoitti:
Mainitsemasi liittymien katoaminen ei perustu liittymien tappiollisuuteen vaan kahden yrityksen väliseen sopimukseen jonka yksityskohdista molemmat osapuolet ovat sitoutuneet pitämään salassa.
Tämän lisäksi verkonomistajan ja halpaliittymän väliset riidat koskien verkovuokran ylihinnottelusta käsitellään salassa välimiesoikeudessa eikä asiakirjoja tai tietoja saa antaa ulkopuolisille ilman riidan kaikkien osapuolien lupaa. Monesti riita päätty sovintoon missä halpaliittymän liiketoiminnan ostaa verkon omistama operaattori ja kumpikaan osapuoli ei kerro kaupan hintaa julkisuuteen.jne.
Halpaliittymän liiketoiminnan kannatavuus ei siis ole ongelma eikä se voikaan olla, koska viestintävirasto myöntää verkon rakentamisluvan operaattorille joka sitoutuu vuokraamaan verkkoa kaikkille muille ei verkon omistaville operaattoreille saamaan perus teknilliseen ja dataliikenne kuluhintaa kuin heidän omat liittymä kulut on.
Eli verkon omistaja ei saa kustannusetua verkon omistamisesta muihin nähden ja siksi toimintaa valvoo niin kilpailuviraston lisäksi myös viestintäministeriö.Mobiilihemmolle ei kannata luopua tästä asiasta uskon että sen aika koittaa viimeistään siinä vaiheessa kun Saunalahden lyhty puhalletaan sammuksiin .Kannattaa pitää asia vireillä sekä hereillä ettei se pääse unohtumaan euron tai kahden soittajilta kuten joku viisas täällä kirjoitti.Sen hetki tulee mitä ilmeisemmin syksyllä kun Elisa puhaltaa lamput majakasta sammuksiin silloin on iskettävä kun liittymiä on irrallaan ja odottaa vain uutta kotia.Pidä lippu korkealla kaikista vastaväiteistä huolimatta sillä ne on vain katkerien ihmisten juttuja.
- Soppatykkimies
qweertty kirjoitti:
Ihan hyviä pointeja soppatykki esittelee, mutta miksi näet pääoman tarpeen ongelmana tilanteessa missä toimintaan ei tarvitse tehdä perinteisiä investointeja koska verkkoa vuokrataan ja esitetyssä osuuskuntamallissa myös laite ja ohjelmisto investoinnit käsittääkseni vältetään ulkoistamalla taloushallinta ja laskutus.
Vaikka pääoman tarve pienenee esitetyillä toimilla niin ei se katoa. Päätoimisia työntekijöitä tarvittaisiin joka tapauksessa muutama, puitteet toiminnalle ja suurimpana rahareikänä markkinointi. Niinjuu ja ulkoistaminenkin maksaa joka tapauksessa rahaa.
Homma tarvitsee suurehkon starttipääoman mutta sellaisen saaminen voi olla aikas hankalaa kun se helpoin rahoittaja (eli sijoittaja) odottaa voittoa rahalle jota esitetty malli ei juuri tuota. Eli pääoma pitäisi kääriä kasaan pienen ryhmän henkilökohtaisilla panostuksilla (ne osakkaat.) Koska satsaus per nuppi olisi jo satoja euroja (arvio), kuka lähtee mukaan? - Optimisti
Zorge kirjoitti:
Se on ihan neuvottelu kysymys mikä tekee parhaan tarjouksen se ilman muuta otetaan käyttöön.Neuvotteluissa on todella monta asiaa mitkä on otettava huomioon.Tarkkana saa olla ettei valitse halvinta ja ehkä samalla huonointa.
Tottakai kaikki on laskettava .Ihmetystä herättää kun aina syntyy ensin muutoksen vastarinta ettei mitään uutta saisi kehitellä.Jos ei mitään asialle tee ei asiat myöskään muutu ainakaan paremmiksi.Soppis kiikkuu juuri siinä rajoilla että heittää epäilyksen varjon ja kuitenkin sanoo olevansa valmis toimiin?Realiteetit on ilman muuta otettava huomioon ja siitä on lähdettävä että kansa kyllästyy kun heiltä viedään vaihtoehdot.
- Sonera Elisalainen
Optimisti kirjoitti:
Tottakai kaikki on laskettava .Ihmetystä herättää kun aina syntyy ensin muutoksen vastarinta ettei mitään uutta saisi kehitellä.Jos ei mitään asialle tee ei asiat myöskään muutu ainakaan paremmiksi.Soppis kiikkuu juuri siinä rajoilla että heittää epäilyksen varjon ja kuitenkin sanoo olevansa valmis toimiin?Realiteetit on ilman muuta otettava huomioon ja siitä on lähdettävä että kansa kyllästyy kun heiltä viedään vaihtoehdot.
Huom:asiaan liittyvä kartoitus
24 keskustelu /talous ja raha / säästövinkit / säästö mahdollisuuden kartoitus. - Mitä haluat kertoa
Sonera Elisalainen kirjoitti:
Huom:asiaan liittyvä kartoitus
24 keskustelu /talous ja raha / säästövinkit / säästö mahdollisuuden kartoitus.Varmaan olisi pieni tarkennus paikallaan että joku ymmärtäisi tarkoitus peräsi.Olen seurannut tätä keskustelua ja nyt en oikein päässyt perille mitä ajat takaa osasin kyllä lukea ja yritin rivienvälistä saada selvää mitä yrität kertoa.Oletko ajatusta vastaan vai puolesta se ei oikein auennut.Kyllä heillä on varmaan tiedossa että kaikki liittyy kaikkeen ja että myös eri seikat on laskettava ja kartoitettava mahdollisten mukaan lähtijöiden määrä ja se on kai kaikista vaikeinta tässä sekavassa tilanteessa.Minä kuulun elisan/saunalahden piiriin ja tavallaan kiinnostunut kaikista uusista ajatuksista.Jos kykenet niin selvennä hieman.
- sonera elisalainen
Mitä haluat kertoa kirjoitti:
Varmaan olisi pieni tarkennus paikallaan että joku ymmärtäisi tarkoitus peräsi.Olen seurannut tätä keskustelua ja nyt en oikein päässyt perille mitä ajat takaa osasin kyllä lukea ja yritin rivienvälistä saada selvää mitä yrität kertoa.Oletko ajatusta vastaan vai puolesta se ei oikein auennut.Kyllä heillä on varmaan tiedossa että kaikki liittyy kaikkeen ja että myös eri seikat on laskettava ja kartoitettava mahdollisten mukaan lähtijöiden määrä ja se on kai kaikista vaikeinta tässä sekavassa tilanteessa.Minä kuulun elisan/saunalahden piiriin ja tavallaan kiinnostunut kaikista uusista ajatuksista.Jos kykenet niin selvennä hieman.
Idea oli huokutella monia säästövinkit osaston keskusteluun otsikolla säästö mahdollisuuden kartoitus ( siis toinen osasto kuin boikotit) ilmaisemaan matkapuhelimen kuukausi käyttöä määränsä siis eräänlainen gallup julkinen lista kuinka paljon matkapuhelimen käyttäjät puhuvat / tekstaavat KK. Koska vasta silloin voidaan tehdä jonkinlaisia laskelmia siitä kuinka mahdollinen ja edullinen osuuskuntaliittymä voisi olla.
- Mullekin .
sonera elisalainen kirjoitti:
Idea oli huokutella monia säästövinkit osaston keskusteluun otsikolla säästö mahdollisuuden kartoitus ( siis toinen osasto kuin boikotit) ilmaisemaan matkapuhelimen kuukausi käyttöä määränsä siis eräänlainen gallup julkinen lista kuinka paljon matkapuhelimen käyttäjät puhuvat / tekstaavat KK. Koska vasta silloin voidaan tehdä jonkinlaisia laskelmia siitä kuinka mahdollinen ja edullinen osuuskuntaliittymä voisi olla.
Täytyy käydä katsastamassa.Se eka juttu oli niin vähän kertova mutta nyt on asia selvä.
- laskuista
sonera elisalainen kirjoitti:
Ottakaa ihmeessä osaa jos asia on teille ajankohtainen.
- Kilpailija
Kun tässä on nyt ollut runsaasti puhetta kilpailun vähyydestä, niin onkohan kenellekään tullut mieleen, että markkinatilanne voi olla nyt sellainen, että uusia toimijoita ei kertakaikkiaan pysty/halua tulla markkinoille. Selvää on, että markkinoille saa tulla niin osuuskunnat kuin muutkin. Mutta jos hinnat on kilpailun mukana painettu niin alas, että bisnes olisi tappiollista tai lähes tappiollista, niin uusia firmoja ei alalle synny.
Samasta syystä voi olla, että soneralla&elisalla on hinnoissa korotuspaineita, jos suuri osa noista 0,069 €/min-liittymistä on kannattamattomia. Palkat ja muut yrityksen kustannukset nousevat vuosittain.- Sivusta seuranneena
Totta on että kilpailu on totista ja kovaa.Silloin kun kenttä oli vain soneralla silloin ei voinut puhua kilpailusta ja sonera yksin päätti hinnoista.Soneran maailmanvalloitus on tullut maksamaan yritykselle hirveitä summia joita maksetaan vielä tänäpäivänäkin ja siinä on yksi syy hinnankorotus paineelle,tästä voi syyttää soneran johto vain itseään.Kaikki olisi mennyt vielä kilpailullisesti suhteellisen hyvin jos Elisa ei olisi lähtenyt sotkemaan kenttää vaan olisi yrittänyt kehittää vain sitä aluetta minkä hallitsi.Kun kilpailijoita alkoi tulla markkinoille lisää ja ehkä liikaa niin se on selvä että kilpailu asiakkaista oli veristä ja saunalahti alkoi nousta jaloilleen ja alkoi laskea hintoja niin soneralla ja elisalla oli liian raskas koneisto näille hintatasoille ettei jäänyt muuta vaihtoehtoa kuin kadottaa nämä jotka toimivat kivuttomasti ja pienemmällä koneistolla ja tällä epäreilulla tavalla asiakkaan näkökulmasta vei mahdollisuuden käyttää halpoja liittymä tyyppejä.Veikkaan että nyt kun ei jää halpoja vaihtoehtoja niin ihmiset käyttävät saman rahamäärän suunnilleen kuin ennenkin mutta saavat vain puhua lyhyempiä puheluita.Tämä on vain minun veikkaukseni saattaa olla että se meni metsään mutta tulihan ilmaistua näkemykseni tästä kilpailun puutteesta.Tosiasiahan on että maassamme on paljon ihmisiä joilla ei ole varaa kalliimpiin liittymiin vaikka kuinka tarvitsisivat pitkien välimatkojen maassa puhelinta.Siihen osuuskunta asetelmaan en puutu koska en oikein näe sillä olevan paljoakaan mahdollisuuksia onnistua mutta ainahan sitä saa yrittää jos se vaikka onnistuisikin,mistä sitä koskaan voi tietää.
- puhuja
Voi itku näitä boikotti-juttuja.
Lopettakaa tuollainen itkeminen, naurettavaa.
Jos ei ole varaa,ei kannata puhua.
Kukaan ei pakota pitämään matkapuhelinta.
Toiseksi, juuri tuollaiset parin sentin itkijät jotka keräävät muutaman euron laskun kuukaudessa,
ketä kiinnostaa? Ei ainakaan operaattoreita.
Pari euroa sinne-tänne, ei mitään merkitystä.
Osuuskunta? Voi halooo!
Mitä porukkaa, just äidin tisusta irronneita
poikaisia? Taloustiedot hallusssa, hehhh.
Miksi luulette että mm MTV3, Heseburger jne
ns halpis virtuaalioperaattorit kuolivat pois?
Miksei niitä ole miljoonia jos se ois järkevää?
Huhhuhh. Herätkää! - minäittejajokumuukin
pitäs vaan niitä halpaliittymiä! voihan ne irtisanoo ihmisiä jos alkaa tuotot loppua!
tai mihin ne tuottoja tarttee!? nehän on vaan liikeyrityksiä!
oikeasti! siis nehän vois vaikka polttaa ne rahansa. - kysyn vaan
Miksi operaattorit eivät saisi tuottaa voittoa?
Miksi niiden pitäisi myydä tuotteensa tappiolla?
Miten niin ne muka riistää jos yritykset yrittävät parantaa tuloksiaan, niinhän kaikki tekee. Viimeisin esim Finnair.
Mm Sonera on melko iso työllistäjä, ollut vielä isompi. Alihankkijat ja muut yhteenlaskien melkoinen verojen maksaja myös. Sitä kautta varmaan tuottanut paljon hyvää yhteiskuntaa.
Useampia tuhansia ihmisiä saavat suoraan leipänsä operaattoreilta, siihen päälle välilliset puhutaan ihan merkittävistä asioista.
Joten,te jotka itkette niin hieman mukaan myös yhteiskuntavastuuta puheisiin eikä vaan itkua omien pikku eurojen perään.- Soppatykkisissi
Vastauksena kysymyksiisi:
Molemmat suuret operaattorit tuottavat voittoa.
Soneran tulos vuonna 2004 n. 354 milj. euroa, koko konsernin (TeliaSonera) tulos n. 2,1 mrd. euroa. Konsernin liikevaihto n. 8,6 mrd. euroa, josta Suomen yksikön (eli Soneran) osuus n. 1,9 mrd. euroa. Elisan vastaavat luvut vuodelta 2005: liikevaihto 1,3 mrd. euroa, liikevoittoa 233 milj. euroa. Lyhyesti, yhtiöt tuottavat voittoa ja melkoisen paljon. Tosin eivät sijoittajan näkökulmasta tarpeeksi.
Operaattoreiden ei tarvitse myydä tuotteitaan tappiolla. Toisaalta operaattorit eivät saa muodostaa hintakartelleja (jollaisesta siis nyt on kyse) jotka epäilemättä johtaisivat markkinoiden epäterveelliseen kehitykseen. Koska TS ja E yhdessä ovat yhtä kuin määräävä markkina-asema, haiskahtaa halpisoperaattoreiden alasajossa kartellin piirteet. Koskaan näitä operaattoreita ei kuitenkaan tulla saamaan tästä nalkkiin.
Jokainen voittoa tuottava yritys pyrkii parantamaan tulostaan, luonnollisesti. Tuloksen parantaminen epäterveillä keinoilla taas koituu käytännössä aina kuluttajan tappioksi. Kannattaa myös miettiä mihin se tulos, eli eurot, konkreettisesti katoavat. Jos firma tuottaa voittoa, sinä et hyödy siitä mitään. Ellet sitten omista ko. lafkojen osakkeita, mitä en yhtään ihmettelisi. Vai miten muuten voi edes mainita yhteiskuntavastuun ja Soneran samassa viestissä... - Se alkuperäinen
Vastauksena kysymyksiisi:
Molemmat suuret operaattorit tuottavat voittoa.
Soneran tulos vuonna 2004 n. 354 milj. euroa, koko konsernin (TeliaSonera) tulos n. 2,1 mrd. euroa. Konsernin liikevaihto n. 8,6 mrd. euroa, josta Suomen yksikön (eli Soneran) osuus n. 1,9 mrd. euroa. Elisan vastaavat luvut vuodelta 2005: liikevaihto 1,3 mrd. euroa, liikevoittoa 233 milj. euroa. Lyhyesti, yhtiöt tuottavat voittoa ja melkoisen paljon. Tosin eivät sijoittajan näkökulmasta tarpeeksi.
Operaattoreiden ei tarvitse myydä tuotteitaan tappiolla. Toisaalta operaattorit eivät saa muodostaa hintakartelleja (jollaisesta siis nyt on kyse) jotka epäilemättä johtaisivat markkinoiden epäterveelliseen kehitykseen. Koska TS ja E yhdessä ovat yhtä kuin määräävä markkina-asema, haiskahtaa halpisoperaattoreiden alasajossa kartellin piirteet. Koskaan näitä operaattoreita ei kuitenkaan tulla saamaan tästä nalkkiin.
Jokainen voittoa tuottava yritys pyrkii parantamaan tulostaan, luonnollisesti. Tuloksen parantaminen epäterveillä keinoilla taas koituu käytännössä aina kuluttajan tappioksi. Kannattaa myös miettiä mihin se tulos, eli eurot, konkreettisesti katoavat. Jos firma tuottaa voittoa, sinä et hyödy siitä mitään. Ellet sitten omista ko. lafkojen osakkeita, mitä en yhtään ihmettelisi. Vai miten muuten voi edes mainita yhteiskuntavastuun ja Soneran samassa viestissä...Soppatykkisissi on ymmärtänyt ja sisäistänyt boikottimme sisällön juuri niinkuin se on tarkoitettu.Asiamme ei millään muotoa ole tarkoitettu soneran asiakkaita vastaan koska olemme niitä itsekin toistaiseksi vaan päinvastoin se hyödyttää asiakkaita silloin jos isot operaattorit luopuvat (mikä on epätoden näköistä) "halpaliittymien" alasajosta koska se ei tulisi palvelemaan muita kuin ehkä osakkeenomistajia ei meitä asiakkaita.On aivan turha haukkua henkilöitä jotka ovat täällä mielipiteensä kirjoittanut.Tämän kaltainen kirjoittelu on lähinnä lapsellista ja oman älynkäytön köyhyyttä.Siinä ei ole mitään pahaa jos jotenkin haluaa ilmaista vastakkaisen kantansa se on jokaisen oikeus mutta ei se että koitetaan keksiä mitä älyttömämpiä nimityksiä .
- suomalaiset
"Joten,te jotka itkette niin hieman mukaan myös yhteiskuntavastuuta puheisiin eikä vaan itkua omien pikku eurojen perään."
Mielenkiintoista, miksi asiakkaan pitäisi olla huolissaan yhteisvastuusta? Hän etsii markkinoilta mahdollisimman halpaa ratkaisua ongelmaansa ja yhtiö on tullut markkinoille, joista sen omistajat uskovat saavansa voittoa, koska heillä on kyky tyydyttää asiakkaan tarpeet kustannustehokkaasti. Kyllä tästä yhtälöstä on kaukana minkäänlainen "yhteisvastuu".
Suomen ongelma noin yleisestikin on tuo omituinen Natsi-Saksasta tuttu ajattelu, jossa kaikkien oletetaan puhaltavan yhteen hiileen yritysten johtoportaasta aina ojankaivajaan. Turha odottaakaan, että mikään kilpailu toimii tällaisilla "markkinoilla". Maksetaan siis yhteisvastuun nimissä jatkossakin yritysten kultaiset kädenojennukset, toilailut markkinoilla, muistaako kukaan UMTS-kauppoja??? ja suuret osingot, kun olisi mahdollista markkinoiden kautta "tervehdyttää" tämä epäterve yrityskulttuuri. Suomalaiset ovat s*atanan hullua kansaa. - 1323
suomalaiset kirjoitti:
"Joten,te jotka itkette niin hieman mukaan myös yhteiskuntavastuuta puheisiin eikä vaan itkua omien pikku eurojen perään."
Mielenkiintoista, miksi asiakkaan pitäisi olla huolissaan yhteisvastuusta? Hän etsii markkinoilta mahdollisimman halpaa ratkaisua ongelmaansa ja yhtiö on tullut markkinoille, joista sen omistajat uskovat saavansa voittoa, koska heillä on kyky tyydyttää asiakkaan tarpeet kustannustehokkaasti. Kyllä tästä yhtälöstä on kaukana minkäänlainen "yhteisvastuu".
Suomen ongelma noin yleisestikin on tuo omituinen Natsi-Saksasta tuttu ajattelu, jossa kaikkien oletetaan puhaltavan yhteen hiileen yritysten johtoportaasta aina ojankaivajaan. Turha odottaakaan, että mikään kilpailu toimii tällaisilla "markkinoilla". Maksetaan siis yhteisvastuun nimissä jatkossakin yritysten kultaiset kädenojennukset, toilailut markkinoilla, muistaako kukaan UMTS-kauppoja??? ja suuret osingot, kun olisi mahdollista markkinoiden kautta "tervehdyttää" tämä epäterve yrityskulttuuri. Suomalaiset ovat s*atanan hullua kansaa.Suomalaiset vaan yksinkertaisesti on enemmistönä sellaisia jotka kyllä suuttuu, ärsyntyy erillaisista asioista , mutta asian muuttamiseksi ei kuitenkaan haluta tai viitsitä tehdä mitään vaan keskitytään vaan valittamaan ja murehtimaan asiaa. Ongelma on myös yleinen asenne vamma uusiin ideoihin .Esimerkkinä monen tapa suhtautua osuuskunta operaattoria ideaan siten että ensin ja yksin omaan pohtimaan miksi se ei onnistuisi. Ehkä juuri suomalaisten asenne vamma uusiin ideoihin on syy miksi Amerikalaiset,Britit ja myös naapurimme ruotsalaiset on onnistuu jatkuvasti luomaan maailmalla menestyviä liiketoimintamalleja asenteella jossa keskitytään idean positiivisiin ja hyviin puoliin ja siihen miksi idea voisi onnistua.
- suomalainentyöntekijä
suomalaiset kirjoitti:
Suomen ongelma noin yleisestikin on tuo omituinen Natsi-Saksasta tuttu ajattelu, jossa kaikkien oletetaan puhaltavan yhteen hiileen yritysten johtoportaasta aina ojankaivajaan. Turha odottaakaan, että mikään kilpailu toimii tällaisilla "markkinoilla". Maksetaan siis yhteisvastuun nimissä jatkossakin yritysten kultaiset kädenojennukset, toilailut markkinoilla, muistaako kukaan UMTS-kauppoja??? ja suuret osingot, kun olisi mahdollista markkinoiden kautta "tervehdyttää" tämä epäterve yrityskulttuuri. Suomalaiset ovat s*atanan hullua kansaa.Suomalaisten yksi "omituinen" piire on myös että
näissä yhteyksissä yhteiskuntavastuu on aivan outo käsite. Huudetaan vaan oman parin euron perään ja jatkuvasti pitäisi saada halvemmalla,
miksei ilmaiseksi palveluita ja tuotteita.
Esim. matkapuhelut ovat jo nyt Euroopan edullisimpia Suomessa. Ja miksi näin?
Miksi Suomalaisille puhuminen pitäis olla ilmaista?
Mutta sitten kun UPM tai vastaava heittää tuhat ihmistä pihalle, siirtää tehtaan Kiinaan niin johan samat inisijät huutavat yhteiskuntavastuu ja yritysten johdon perään. Kuin työmiestä sitten syrjitään.
Näin se homma menee. Jos suosit aina halvinta,
lopulta se kolahtaa omaan nilkkaan siten että työpaikat katoavat ja ostovoima kärsii.
Tai sitten markkinavoimat vaan lopulta voittavat,
vahvin pärjää. Operaattori business on suurta
volyymibusinesta, kohta täällä ei ole enää yhtään pientä toimijaa, ei vaan riitä rahkeet. - Kaksinaamaisuutta
suomalainentyöntekijä kirjoitti:
Suomalaisten yksi "omituinen" piire on myös että
näissä yhteyksissä yhteiskuntavastuu on aivan outo käsite. Huudetaan vaan oman parin euron perään ja jatkuvasti pitäisi saada halvemmalla,
Mutta sitten kun UPM tai vastaava heittää tuhat ihmistä pihalle, siirtää tehtaan Kiinaan niin johan samat inisijät huutavat yhteiskuntavastuu ja yritysten johdon perään. Kuin työmiestä sitten syrjitään.
lopulta se kolahtaa omaan nilkkaan siten että työpaikat katoavat ja ostovoima kärsii.
volyymibusinesta, kohta täällä ei ole enää yhtään pientä toimijaa, ei vaan riitä rahkeet.Tämä herra kuka jatkuvasti huutaa yhteisvastuun perään on kirjoituksista päätellen juuri sitä ihmisryhmää joka ajattelee ainoastaan itseään ja tässä tapauksessa sitä että saisi pitää mahdollisimman halvalla kännykkänsä huippuominaisuudet. Yhteisvastuu loppuu siihen kun hän unohtaa esimerkiksi sen eläkeläisten joukon joka on rakentanut Suomen missä on hyvä elää ja kyllä minä ainakin soisin heillekin mahdollisuuden sillä pienellä eläkkeellä jonka he saavat palkaksi tekemistään uhrauksista.Kysynkin sinulta nyt eikö yhteiskuntavastuu sinun osaltasi yllä niin pitkälle että soisit heillekin mahdollisuuden käyttää varojensa mukaisia liittymiä sillä ehkä sinun 500€ on sama kuin heidän 50€ ei niillä rahoilla paljon soitella.Sitä on hyvin toimeentulevan vaikea asettautua köyhienihmisten asemaan kun itsensä ei tarvitse jokapäivä laskea sitä otanko tänään yhden vai kaksi perunaa.Täällä on aivan turha rehennellä ja taas toisaalla turha haukkua ihmisten rahankäyttöä .Kukin eläköön varojensa mukaan mutta kaikkia etuja ei saa ottaa sijoittajien vuoksi pois vaihtoehtoja on oltava.Soneran rahat eivät jää suomalaisten hyväksi.
- Osta ja myy
suomalaiset kirjoitti:
Suomen ongelma noin yleisestikin on tuo omituinen Natsi-Saksasta tuttu ajattelu, jossa kaikkien oletetaan puhaltavan yhteen hiileen yritysten johtoportaasta aina ojankaivajaan. Turha odottaakaan, että mikään kilpailu toimii tällaisilla "markkinoilla". Maksetaan siis yhteisvastuun nimissä jatkossakin yritysten kultaiset kädenojennukset, toilailut markkinoilla, muistaako kukaan UMTS-kauppoja??? ja suuret osingot, kun olisi mahdollista markkinoiden kautta "tervehdyttää" tämä epäterve yrityskulttuuri. Suomalaiset ovat s*atanan hullua kansaa.Täytyy sanoa muutama sana tälle innokkaalle ylihintojen maksajalle.Jokainen yrityksen ostajana toimiva henkilö pyrkii löytämään aina sen riittävän hyvän mutta kuitenkin kilpailuttaa aina hinnat mahdollisimman alas tämä on vaan yrittäjyyden yksi tärkeä osa sitten hän pyrkii saamaan mahdollisimman korkeanhinnan tuotteesta .Miksi siis olisi maksettava nyt puheluista enemmän vapaaehtoisesti kuin olisi mahdollista aina on käytettävä tervettä tarveharkintaa ja ostettava ainoastaan sitä mitä tarvitsee.Miksi olisi ostettava täysperävaunurekka jos pärjää pakettiautollakin.Tässä olen yhtämieltä boikotoijien kanssa toisaalta ymmärrän hädän joka tulee vastaan jos haluaa sen rekan ja sen hinta tulee nousemaan siksi korkeammaksi kun näitä pakettiauton käyttäjiä onkin lähdössä muille maille eikä halua maksaa toisten rekka-auton käytöstä.Tämä on kylmä totuus ei tällä ole mitään tekemistä minkään yhteiskunta vastuun kanssa tämä on selvää harkintaa ei muuta.
- Puhut suulla suuremmalla
suomalainentyöntekijä kirjoitti:
Suomalaisten yksi "omituinen" piire on myös että
volyymibusinesta, kohta täällä ei ole enää yhtään pientä toimijaa, ei vaan riitä rahkeet.Soneran suuret vaikeudet eivät johdu näistä euron puhujista vaan kyllä ne ongelmat ovat syntyneet aivan soneran omassa sylttypajassa ei niistä voi eikä kannata syyttää halvimman liittymän etsijöitä kaikkihan pyrkii ostamaan aina sieltä mistä edullisimmin saa en usko että sinäkään vaikka yrität niin väittää menisit ostamaan sieltä missä tuote eniten maksaa jos niin toimit olet todella hukassa.Se vaan on näin ihmisen perusluonne on sellainen varmasti myös sinun vaikka nyt puhut komeasti suulla suuremmalla.Teki euron puhujat miten tahansa niin sonera potkii vielä porukkaa pihalle .
- Kaikki aikanaan
Osta ja myy kirjoitti:
Täytyy sanoa muutama sana tälle innokkaalle ylihintojen maksajalle.Jokainen yrityksen ostajana toimiva henkilö pyrkii löytämään aina sen riittävän hyvän mutta kuitenkin kilpailuttaa aina hinnat mahdollisimman alas tämä on vaan yrittäjyyden yksi tärkeä osa sitten hän pyrkii saamaan mahdollisimman korkeanhinnan tuotteesta .Miksi siis olisi maksettava nyt puheluista enemmän vapaaehtoisesti kuin olisi mahdollista aina on käytettävä tervettä tarveharkintaa ja ostettava ainoastaan sitä mitä tarvitsee.Miksi olisi ostettava täysperävaunurekka jos pärjää pakettiautollakin.Tässä olen yhtämieltä boikotoijien kanssa toisaalta ymmärrän hädän joka tulee vastaan jos haluaa sen rekan ja sen hinta tulee nousemaan siksi korkeammaksi kun näitä pakettiauton käyttäjiä onkin lähdössä muille maille eikä halua maksaa toisten rekka-auton käytöstä.Tämä on kylmä totuus ei tällä ole mitään tekemistä minkään yhteiskunta vastuun kanssa tämä on selvää harkintaa ei muuta.
Muistakaa seurata sivustoja sillä osuustoiminnasta tulee vielä kova sana se kyllä kismittää soneraan kiikkiin jääneitä mutta kahdenvuoden päästä he vapautuvat ja ovat silloin nöyriä sille aatteelle.Sonera häipyy Ruotsiin ja jättää Suomen köyhät jäljellä olevat asiakkaansa kuin vanhanrukkasen lapionvarteen.Silloin loppuu soneran taival.
- DNA ASIAKKAIKSI
Kaikki aikanaan kirjoitti:
Muistakaa seurata sivustoja sillä osuustoiminnasta tulee vielä kova sana se kyllä kismittää soneraan kiikkiin jääneitä mutta kahdenvuoden päästä he vapautuvat ja ovat silloin nöyriä sille aatteelle.Sonera häipyy Ruotsiin ja jättää Suomen köyhät jäljellä olevat asiakkaansa kuin vanhanrukkasen lapionvarteen.Silloin loppuu soneran taival.
Se on tällä hetkellä ainoa järkevä vaihtoehto soneran koville hinnoille.Saunis katoaa sekä tele finland syksyn aikana.Tervetulöa dna:han.Kunnes osuustoiminta käynnistyy.
- Liian kallis sonera
DNA ASIAKKAIKSI kirjoitti:
Se on tällä hetkellä ainoa järkevä vaihtoehto soneran koville hinnoille.Saunis katoaa sekä tele finland syksyn aikana.Tervetulöa dna:han.Kunnes osuustoiminta käynnistyy.
Kävin tänään netistä hakemassa hinnat nyt vain on päätettävä mikä niistä monista eri tyypeistä olisi paras minun käytössä.Joudun puhumaan eri liittymiin ennen kun saan kaikki mukaan dna liittymän käyttäjiksi.
- Kirjoituksista
Suomi on siitä hyvä maa , että meillä kaikilla on oikeus lausua mielipiteemme ja tämä perustuu sananvapauteen joka on loukkaamaton.Olen seurannut tämän keskustelun kulkua aamuseitsemästä - iltaseitsemään. Yleispiirre on hyvin selkeä mitä tulee boikotin syihin,sekä tavoitteisiin.Nähdäkseni boikottiin osallistuneet kirjoittajat ovat pysyneet vain yhtiöiden vastaisissa kirjoituksissa.Missään näistä kirjoituksista ei ole löydettävissä henkilöihin kohdistuvaa herjaa tai suorastaan henkilöön kohdituvaa aineistoa.Tämä uusi idea joka on tässä ilmi tullut eli osuustoiminnan aloittaminen on hyvä osoitus , että vaihtoehtoja löytyy jos vain niitä halutaan.Puolenpäivän tietämissä alkoi keskusteluun syntyä ikäviä piirteitä, kun jokin ryhmä lähti suoraan henkilöön kohdistuvaan lapsellisen oloiseen loanheittoon.Tämän kaltainen kirjoittelu ei johda minkäänlaiseen positiiviseen tulokseen ,vain päinvastoin se osoittaa kirjoittajan tavoitteena olevan ainoastaan toisen henkilön loukkaamisen .Kun nämä kirjoittajat eivät millään muotoa ole boikotin kohteina täytyy ihmetellä ,miksi he käyttäytyvät ja kirjoittavat mainitsemallani tavalla.Sananvapaus on hieno asia , mutta sitä tulisi osata käyttää oikealla tavalla.Ei toisia loukkaavasti vaan argumentoiden miksi he ovat toista mieltä asiasta.Tässä tiivistettynä se mitä minä olen kokenut ja mitä olen mieltä tavasta kirjoittaa.
- Ei suotavaa
kl 11.23 15-05-06
Henkilöt tekevät päätöksiä.
Useasti emme tiedä että mistä nämä eminenssit tulevat ja missä ne ovat.
Heidän päätöksensä ovat salaisia ja kohdistuvat meihin.
Siksi emme ole toimettomia.
Jää arvailujen varaan ketkä ovat kaiken takana.
Ei ole hyvä syyttää syytöntä, vielä vähemmän asian puolestapuhujaa.
Tässä tapauksessa niitä jotka tarjoavat loistopalveluja ei ole syytä parjata.
Vaan takana on ryhmä mustapukuisia kalkulatyyrejä joille omaneduntavoittelu, bonukset ja muhkeat voitot ovat kannustimena.
Ei voitot sinäänsä ole pahasta vaan ahneuden suurentuminen sille tasolle missä rohmutaan ja tehdään rikollista, tai ymmärrettävästi laitonta menettelyä, joka ei kuitenkaan täytä tunnusmerkkejä.
Puutumme siksi henkilöihin jotta ne tulisivat julkisuuteen selittämään menettelynsä ja että voisimme olla varovaisi heidän suhteensa.
Halauamme myös läheistemme tietävän että ketkä ovat kieroja vaarallisia ihmisiä, joilla on tarkoitus selviytyä laittomuuden rimaa hipoen meidän kustannuksellamme.
Toisaalta taas meidän Robin Hoodimainen käyttäytymisemme ei suvaitse suurien pullistelua pienien kustannuksella.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa
Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k323503On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole232279Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi792218Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä422091Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma561474- 741386
Kaunein nimi
Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?69937Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?
Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?46903Farmi-Amski ja Jucci Hellström - Sydämiä satelee - Onko tässä jotain enemmän?
Amskidamski Anne-Mari Tarkkio ja Jucci Hellström olivat samaan aikaan Farmi Suomi -realityssä. Nyt somessa on nähty mat9807Rakastan sinua hiljaisuudessa
Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi35783