Viinakramppi.

Örvelö.

Ei ole vielä ainakaan päässyt iskemään, kun tässä särvin vielä pientä kossua viiden millin paksuisina siivuina ison vesimäärän kera.
Sitä olen taivastellut, että kun olen kymmeniä vuosia juonut pitkiäkin putkia, niin kunnolla ei ole päässyt yllättämään.
Sen tiedän, että voi iskeä jo selviävään juopotelleeseen yhtäkkiä, kuin epilepsia. Ja siitä on leikki kaukana. Nähnyt olen.
Kerran oli yritystä, kun jo selvänä nukkumista yrittäessä vatsan ja rinnan alueen kaikki lihakset kouristi siihen malliin, että oksat pois. Oli paikat kipeänä monta päivää.
Sekö se meikäläisen on pelastanut, kun vanhemmiten juopottelun lisääntyessä olen popsinut monivitamiinien lisäksi magnesiumia?
Se tietääkseni yleensäkin estää lihaskramppeja.
Eihän tämä mikään juopotteluneuvontapalsta ole, mutta onko vapaamielisiä tähän vastaamaan? Eli magnesiumin vaikutukseen kännikalan ruodossa?

18

11764

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vadelmamehua

      vaikka pörri niin nätisti pyysi?

      Ookko oikeesti tollanen örvelö, että oot vetänny viinaa kun viemäri, vai trollaatko?
      Meinaan sillä, kun pidän ihmeenä, että joku pystyisi vielä kun on huikka päällä tänne noinkin fiksusti kirjoitteleen.

      Krampista en tiedä mitään, olen ihan amatööri ryyppmisessä suhun verrattuna.

      • kirjoittaa

        Joka päivä tuosta aiheesta. Taitaa olla vaan pätemisen tarve koko örvelöllä?


      • Örvelö.
        kirjoittaa kirjoitti:

        Joka päivä tuosta aiheesta. Taitaa olla vaan pätemisen tarve koko örvelöllä?

        Pitäisikö minun kirjoittaa kastematojen sukupuolielämästä vai mistä, että sopii sinun pirtaan?
        Vilkaise yläreunasta palstan aihe.
        Keksittyä juttua en kirjoita koskaan, vaan omasta viinanjuonnista.


      • sinä olet
        kirjoittaa kirjoitti:

        Joka päivä tuosta aiheesta. Taitaa olla vaan pätemisen tarve koko örvelöllä?

        sentään fiksu kuin lärspepi. Tänne saa kait kirjoittaa vaikka tunnin välein mikä on meininki, jos haluttaa!

        Kyllä se raittiina oleminen ottaa koville, nuppihan siinä näköjään tärveltyy, ja hermot menee pilalle!

        Ja sit kysyn vielä, että mitä ihmeen pätemistä siinä on, jos toinen kärsii krapulasta ja vaivautuu sen tänne kertomaan?!

        HANKI ELÄMÄ!! PAHVI!!


      • kirjoittaa
        Örvelö. kirjoitti:

        Pitäisikö minun kirjoittaa kastematojen sukupuolielämästä vai mistä, että sopii sinun pirtaan?
        Vilkaise yläreunasta palstan aihe.
        Keksittyä juttua en kirjoita koskaan, vaan omasta viinanjuonnista.

        Ihan aiheessa pysyen. Sitä vaan kun kysyt milloin neuvoa, et koskaan kommentoi mitään. Rakkaimman ystäväsi Kossun ympärille nivoutunutta juttua. Ja alkoholismista kertovaa tarinaa kun ilmiselvästi alkoholisti olet ja kaiken lisäksi juoppokin.

        Josko jotain uutta keksisit joskut?

        Kaikki jutut on palstan aihetta juu...

        Kerroppa seuraavassa avauksessasi vaikka alkoholin vaikutuksesta kastemadon kehoon, heh.


    • ..............................

      Vieroituskouristukset eli viinakrampit tulevat tavallisimmin heti pitkään jatkuneen juopottelun loputtua alkoholin poistuttua aivokudoksesta. Viinakramppi tulee helpommin, jos aivokudoksen ärtyvyyttä samanaikaisesti lisää aivovamma tai muu aivosairaus. Silloin yhdenkin illan juopottelu voi provosoida kohtauksen. Epileptisen kohtauksen tunnusmerkkejä ovat äkkiä alkava tajuttomuus ja kouristelu tai lievissä kohtauksissa, kontaktin menettäminen ympärillä tapahtuvaan ja kohtauksenaikaisten tapahtumien muistamattomuus. Usein viinakrampin saanut on purrut kieleensä kohtauksen aikana ja lyönyt päänsä lattiaan.

    • sinulle vaan

      Urpo-Örvelö.

    • Elämä on ;)

      Tulin juuri kotiin sairaalasta. Olin katsomassa ystävääni joka makaa teholla hengityskoneessa saatuaan kolme viikkoa sitten viinakrampin.Ehkäpä hän selviää hengissä mutta aivorungon vaurio aiheuttaa, että kun ja jos hän toipuu, joutuu kaiken opettelemaan uudelleen.Niin ja tämän kolmen viikon ajan olen joka päivä käynyt häntä katsomassa ja jokainen päivä on ollut itkua pelkoa ja jännitystä. Sillä kun häntä katseelee miettii miksi ihminen juo? Hetket kun joutuu leikkaukseen paksunsuolen puhjettua taikka kun oma munuainen ei toimikaan ja joudutaankin antamaan keinomunuaishoitoa (virtsa ja uloste ei tulekaan niinkuin pitäisi) verenpaine heittelee ja sydämen syke on todella huimia lukemia ja sitten kun vielä tulehdusarvot on tuolla 370:ssä ja kuumekin on melkein 40:ssä.Siinä pikkasen purtavaa aivoillesi niinkauan kun nyt pystyt vielä itse ajattelemaan siinä samalla kun popsit vitamiineja ja viinaa. Niin eihän se tietysti minulle kuulu miten elämääsi elät mutta ajattelimpahan vain antaa sinulle ajattelemisen aihetta.PS: käyhän vilkaisemassa vähän aivorungon vaurion sivuja.

      • ---

        arkistosta yli 3 vuotta vanhoja viestejä.
        Onneksi olkoon.


      • "elämä on"
        --- kirjoitti:

        arkistosta yli 3 vuotta vanhoja viestejä.
        Onneksi olkoon.

        Onneksi olkoon vain sinullekin. Mitenkäs sinä olet onnistunut ajautumaan näille sivuille???? =D Kerropa olisitko sinä mielelläsi nyt teholla? Maaten toisten armoilla kun et pysty liikkumaan etkä puhumaan ja näkemään. No selvishän siitä sentään hengissä. Ja kun aikanaan sairaalasta kotiutuu niin elämä jatkuu pyörätuolissa muiden armoilla. Ja jos vielä ilkut elämää, joka on kallisarvoinen, niin toivon totisesti että joudut kokemaan saman. VIINA VAIKO ELÄMÄ????


    • eräs raitistuva

      Samaa mieltä kuin nim. "elämä on". On aika typerää ja lapsellista vääntää vitsiä tai romantisoida näin vakavia alkoholin aiheuttamia sairauksia, jotka joillekin ovat elämän ja kuoleman kysymyksiä. Arvaan, että oma hymysi hyytyy viimeistään sairaalassa, kun viiden millin kossu vaihtuu viiden millin letkuihin.

      Ja juu, magnesium auttaa kramppeihin, itselläni hyvinkin tehokkaasi pohjekramppeihin, mutta ei se viinan tuholta pelasta. Huonolla tuurilla varoittava signaali tulee vain liian myöhään...

    • Seija PuliSeija

      Kaitpa se kramppi iskee, jos on iskeäkseen. Magnesiun on urheilijoilla ihan peruseväs. just lihasten krampaamiseen. jokin aika sitten oli tutkimus, jonka mukaan magnesium tekee hyvää myös maksalle. Erikseen mainittiin, että magnesium on erittäin toimiva etenkin alkoholisteille. Arvot normalisoituvat nopeammin, kun käyttää reilusti magnesiumia.

      Itse käytän magnesiumia melko säännöllisesti. Piti vastata, koska tässä aamusta otin kaksi poretta sitä. Alasajo alkaa olememaan voiton puolella. Hain eilen kahdeksan kaljaa päivällä. Kaksi on vieläkin jääkaapissa. Hyvä ett' on, illemmalla voi olla tarpeen, kun koittaa päästä nukkumaan.

      Kuten sanottua, alasajo on taitolaji. Ikinä en muuten ole kuullut, että kukaan alasajon tehnyt olisi krampannut. Äkkistopin jälkeen niitä tulee. En tiedä miten lie nyt, aikanaan kertoivat, että kun krampissa ja vierareissa viedään sairaalaan, laitetaan alkoholia tiputuksessa, että oireet lieventyvät ja potilasta pääsee sitten hoitamaankin.

      • -----------------

        Viisastelevalle amatöörille vaan tiedoksi, että lihaskrampit, joihin mainostamasi magnesium auttaa, ei ole sama asia asia, kuin viinakramppi, joka on epileptinen kohtaus, jolloin koko keho menee aivojen mikrosähköisen häiriötilan vuoksi kramppiin, eikä yksittäiset lihakset.
        Eli luulet varmaan nakkimakkaroitakin sormiksi.


      • Oxapam

        Olen kokenut viinakrampit kolme kertaa. Kerran olin kotona, kerran vietiin mielisairaalaan, kerran sairaalaan. Lääkkeenä Diapam. Siinä ei paljon magnesiumit auta kun koko keho menee kramppiin ja tajunta häviää.


      • .....
        ----------------- kirjoitti:

        Viisastelevalle amatöörille vaan tiedoksi, että lihaskrampit, joihin mainostamasi magnesium auttaa, ei ole sama asia asia, kuin viinakramppi, joka on epileptinen kohtaus, jolloin koko keho menee aivojen mikrosähköisen häiriötilan vuoksi kramppiin, eikä yksittäiset lihakset.
        Eli luulet varmaan nakkimakkaroitakin sormiksi.

        Teoriassa näin.


    • näin on näreet

      Amatöörien hommaa kaikki krampit ja pahemmat viekkaritkin. Ihme nöösipoikia ja -tyttöjä, viinaa kyllä osataan juoda mutta lopettaa ei osata HALLITUSTI. Kramppi ja muutkaan pahemmat oireet ei satavarmasti iske, jos osaa ajaa alas. Mulla ei ole ollut 3 viikon putkenkaan jälkeen muuta kuin käsien tärinää ja unettomuutta. Krampeista ei ole ollut tietoakaan.

      Uskon sitäpaitsi, että krampit iskee muutenkin lähinnä heiveröisessä mielentilassa oleviin. Samoin kuin pelkotilat. Pääkopassa on jotain jo ennestään vialla.

      • .....

        Jep. Alkoholi on todella vaarallista synnynnäisistä vioista kärsiville.Mutta ei normaaleille.


    • Huh.huh.huh

      Pahempi juttu nuo viinakrampit...

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2763
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2350
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2110
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      16
      1874
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1731
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      38
      1725
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1696
    8. 103
      1676
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      129
      1487
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1294
    Aihe