Nordea oli ensin hukannut pienen määrän rahaa tililtäni, joka sitten ilmestyi parin pankkipäivän kuluessa takaisin. Viikonloppusuunnitelmat meni kyllä uusiksi, oli tarkoitus juhlia kaverin synttäreitä, mutta jouduin olemaan menemättä ilman rahaa.
Rahojen tultua tilille pankki sijoitti sovitun summan kaksinkertaisena osakemarkkinoille. Jouduin ravaamaan pankissa kolme kertaa tämän selvittämiseksi, polkemaan kymmeniä kilometrejä tämän vuoksi. Vihdoin sain selvityksen verottajalle. Olin tyytyväinen, ainakin hetken. Poistuttuani pankista aloin tarkistelemaan lappua ja siinä oli nöyrin lukemani kirjallinen anteeksipyyntö, VEROTTAJALLE. Verottajalta pyydeltiin anteeksi, pahoiteltiin tapahtunutta ja selviteltiin että mitä on käynyt. Minulta ei pyydetty anteeksi, hyvä että edes pahoittelivat tapahtunutta, lähinnä vain että "voi voi, miten näin voi käydä".
On se jännä, että miten valtio astuu asiakkaana tavallisen edelle tilanteessakin, jossa pankki on munannut pahemman kerran.
Minun piti vielä toimittaa selvitys verottajalle, ei tästäkään pankki pyydellyt anteeksi ja voinut itse sitä toimittaa.
Olisiko ideoita uudesta pankista? Myös ulkomaalaiset pankit kelpaavat.
Näin nordea kohtelee asiakastaan
13
2679
Vastaukset
- tajuta
mutta saithan sijoitettua tupla määrän osuuksia yhden hinnalla.
- vaimiten tää menee
mite pankki voi saada alennusta 50% ts. kuka myy puoleen hintaan
- jätin nordean jo v:nna 2002
Ihan samantapaista juttua ei itselläni ollut, mutta joka tapauksessa Nordea selvästi "nöyryytti" minua ja piti minua ala-arvoisena asiakkaana.
IPanki ilmoitti jopa ennen ratkaisuani, että EN PÄÄSE HEISTÄ EROON: Oli siinä pankkitoimihenkilöllä todella pokkaa soittaa suuta ja esittää määräyksiänsä.
Tein yksinkertaisesti seuraavasti:
menin "enten entten" periaatteella Handelsbankeniin, selitin tilanteen ja esitin kysymyksen: "miten te tässä pankissa aiotte kohdella asiakasta?"
"Ja jos vastaus on väärä kävelen sen sileän tien ulos pankista."
Vastaus oli sellainen että tein pankkineidille valtakirjan jossa valtuutin hänet lopettamaan tilini Nordeassa ja siirtämään varani HB:niin. Kuulemma mukaan vasta siinä vaiheessa, kun HB:n pankkineiti oli esittänyt vaatimuksensa Nordean tiskillä -alkoi siellä "hälinä" miksi minä (nimetön) nyt l ä h d e n N o r d e a s t a p o i s.
Olin heitä asiasta varoittanut puhelimitse -ja kun sieltä tosiaan tuli vastaus "ettei onnistu", niin päätin pistää kortit pöytään. Ei ollut Nordella "paskan vertaa asiaan sanomista" - ai että tuntui hyvältä lyödä luu kurkkuun kertaheitolla - ja näin vuosien jälkeen voin sanoa että "hiljaista on ollut Nordean viulun soitto minun osoitteeseeni".
Vain sen pankkiryhmän tunkemisyritys ammattiliiton kautta on "korttiensa kautta" ollut joskus postilaatikossa - mutta ne olen surutta pesään heittänyt. EN PIDÄ NORDEATA EDES P**** ARVOISENA. Piti laittaa nuo ***jotta tämä julkaistaan.
Siis: tee oma päätös - josta ei sinulle ole vahinkoa - älä anna pompottaa itseäsi. - konttori?
Asioin enemmän tai vähemmän säännöllisesti neljän pankin kanssa.
Kyseisissä konttoreissa on huomattaviakin eroja.
Olen kuitenkin päätellyt että oleellisimmin eroihin vaikuttavat henkilöt ja oma käytös.
Konttorin päällikkö luo työskentelyilmapiirin. Pankkien työntekijät ovat erilaisia ihmisiä ominaisuuksineen ja reagoivat minun käyttäytymiseeni eri tavalla.
Olen itsekin kahdesti lähtenyt pankista ovet paukkuen.
Ensimmäisellä kerralla syynä oli pankin päällikön naapuruus.
Toisella kerralla se etten ymmärtänyt vähemmän asioivani pankin henkilökunnan olevan tajuamatta käytöstäni.
Ei ehkä kannata leimata kokonaisuudessaan jotain pankkiryhmää mutta lähikonttoreiden välillä joutuu tekemään valintoja!- vanham.
Nordeassa on kuin vain prosenttipalkkaus,
jos ei saa rahaa sisään ei, saa palkkaa.
Tästä johtuu virheet ja heikko käytös.
Toiseksi,
vanhemmatkaan eivät osaa kaikkia asioita,
onkohan pankki uudistunut liian nopeasti.
(muissa pankeissa istutaan vain kääntyvällä konttorituolilla ja tehdään kaiki tehtävät,
Nordeassa käydään takahuoneessa ja kysytään naapuria apuun tietokoneelle,
aivan pikku asioissa,
kyseessä ei ole suuren summan vahvistaminen) - konttori?
vanham. kirjoitti:
Toiseksi,
(muissa pankeissa istutaan vain kääntyvällä konttorituolilla ja tehdään kaiki tehtävät,
aivan pikku asioissa,
kyseessä ei ole suuren summan vahvistaminen)Kokemukseni Nordeasta ovat pelkästään positiivisia.
Aikanaan, SYP:n aikaan, vaihdoin KOP:iin SYP:n silloisen konttoripäällikön henkilön johdosta.
Muu henkilökunta oli silloinkin suurenmoista!
SYP/KOP fuusion jälkeenkin samat, hienot ihmiset ovat hoitamassa asioita enkä voisi kuvitella parempaa!
Handelsbankenissa on myös miellyttävä henkilöstö ( siirtyneet Nordeasta ).
OP on tavanomainen ja Sammossa minulla on vain pari rahasto-osuutta.
Sammon Imatrankosken keskustan konttorissa asioiminen on kuin tervan juontia.
Ko. konttorin päällikköä ei ilmeisesti lainkaan kiinnosta konttorin päivittäinen toiminta?!
Väitän edelleenkin että kyse on ihmisistä eikä niinkään pankin nimestä! - vanham.eu
konttori? kirjoitti:
Kokemukseni Nordeasta ovat pelkästään positiivisia.
Aikanaan, SYP:n aikaan, vaihdoin KOP:iin SYP:n silloisen konttoripäällikön henkilön johdosta.
Muu henkilökunta oli silloinkin suurenmoista!
SYP/KOP fuusion jälkeenkin samat, hienot ihmiset ovat hoitamassa asioita enkä voisi kuvitella parempaa!
Handelsbankenissa on myös miellyttävä henkilöstö ( siirtyneet Nordeasta ).
OP on tavanomainen ja Sammossa minulla on vain pari rahasto-osuutta.
Sammon Imatrankosken keskustan konttorissa asioiminen on kuin tervan juontia.
Ko. konttorin päällikköä ei ilmeisesti lainkaan kiinnosta konttorin päivittäinen toiminta?!
Väitän edelleenkin että kyse on ihmisistä eikä niinkään pankin nimestä!Kaikki ovat yksilöllisiä, siis eri konttorit osittain erilaisia,
mutta kyllä pankkien kulttuuri on samanlaista joka paikkakunnalla.
Kyllä minullakin on pankeissa miellyttävät ihmiset palvelemassa,
tuntevat jopa torilla ja halailevat ja kyselevät ”mitä kuluu”.
Onhan se miellyttävää kun nelikymppiset naiset halailevat 59 v. miestä.
Mutta tuo miellyttävyys ei merkitse minulle mitään,
vaan sopivan nopea toiminta ja asiantuntemus ja rahan tuotto.
Kävi jopa juuri tänä kesänä niinkin kun hain shekin Nordeasta
ja vein torin toisella puolella olevaan pankkiin,
se ei kelvannutkaan, eivät pystyneet lunastamaan,
jotain numeroita oli väärin.
Soittivat pankkiin ja koska luottivat puheluun ja minuun,
tehtiin myös kaikki kauppakirjat valmiiksi ja allekirjoitukset.
(ostaja minä ja saksalainen myyjä sai käteensä kauppakirjat)
Shekkin lunastus onnistui vasta 3 vrk kuluttua.
-----niin
rahastoasioissa kyllä kannattaa katsoa netistä,
toiminta on yli puolet halvempaa ja tulee helpommin vaihdettua tuottoisampiin,
kuin pankin tiskillä. - konttori?
vanham.eu kirjoitti:
Kaikki ovat yksilöllisiä, siis eri konttorit osittain erilaisia,
mutta kyllä pankkien kulttuuri on samanlaista joka paikkakunnalla.
Kyllä minullakin on pankeissa miellyttävät ihmiset palvelemassa,
tuntevat jopa torilla ja halailevat ja kyselevät ”mitä kuluu”.
Onhan se miellyttävää kun nelikymppiset naiset halailevat 59 v. miestä.
Mutta tuo miellyttävyys ei merkitse minulle mitään,
vaan sopivan nopea toiminta ja asiantuntemus ja rahan tuotto.
Kävi jopa juuri tänä kesänä niinkin kun hain shekin Nordeasta
ja vein torin toisella puolella olevaan pankkiin,
se ei kelvannutkaan, eivät pystyneet lunastamaan,
jotain numeroita oli väärin.
Soittivat pankkiin ja koska luottivat puheluun ja minuun,
tehtiin myös kaikki kauppakirjat valmiiksi ja allekirjoitukset.
(ostaja minä ja saksalainen myyjä sai käteensä kauppakirjat)
Shekkin lunastus onnistui vasta 3 vrk kuluttua.
-----niin
rahastoasioissa kyllä kannattaa katsoa netistä,
toiminta on yli puolet halvempaa ja tulee helpommin vaihdettua tuottoisampiin,
kuin pankin tiskillä.Nordeassa ja HB:ssa ovat asiat hoituneet erinomaisesti!
Jos moittia haluaa niin Nordean toissa jouluna antamat villasukat olivat heikkolaatuiset.
Pankkitoimintaan sukilla ei onneksi ole mitään yhteyttä!
Tarkoitin miellyttävillä ihmisillä nimen omaan heidän kykyään, haluaan ja tapaansa hoitaa asiani!
Myöskään pitkä työttömyyskauteni ei vaikuttanut toimintaan. Pankin henkilöstö kyllä tiesi tilanteeni. Vaimo oli silloin marketin osa-aikakassa joten suurilla tuloillakaan ei pankkia hurmattu.
Nyt olen ollut 2,5 vuotta työttömyyseläkkeellä.
Shekkien kanssa minulla ei ole ollut ongelmia suuntaan eikä toiseen.
Ei tapahdu kovin usein.
Kaikki pörssitoimeksiannot olen vuosikaudet hoitanut tietsarilla. - ollakseen hyvä
konttori? kirjoitti:
Nordeassa ja HB:ssa ovat asiat hoituneet erinomaisesti!
Jos moittia haluaa niin Nordean toissa jouluna antamat villasukat olivat heikkolaatuiset.
Pankkitoimintaan sukilla ei onneksi ole mitään yhteyttä!
Tarkoitin miellyttävillä ihmisillä nimen omaan heidän kykyään, haluaan ja tapaansa hoitaa asiani!
Myöskään pitkä työttömyyskauteni ei vaikuttanut toimintaan. Pankin henkilöstö kyllä tiesi tilanteeni. Vaimo oli silloin marketin osa-aikakassa joten suurilla tuloillakaan ei pankkia hurmattu.
Nyt olen ollut 2,5 vuotta työttömyyseläkkeellä.
Shekkien kanssa minulla ei ole ollut ongelmia suuntaan eikä toiseen.
Ei tapahdu kovin usein.
Kaikki pörssitoimeksiannot olen vuosikaudet hoitanut tietsarilla.Tulee useasta pankista mieleen jo ulkomaan matkojen tarjoilijat: "Sinä minun ystävä", puhutellaan etunimellä, kysellään kuulumiset jne.
Tjaa, jotkut tykkäävät. Minä koen itseni kiusaantuneeksi.
Käyn vain jotain tiettyä tarkoitusta varten pankissa, en sosiaalisten kontaktien tai small talkin takia.
Tuntuu tosiaan lähes pankista riippumatta että tiskien takaa on raivattu tai ylentyneet asiansa osaavat henkilöt pois.
En tarkoita etteikö ne pääsääntöisesti yrittäisi, mutta jos tulee jokin tavallisesta rutiinista poikkeava asia..
Ajan varaus auttaa, mutta ei välttämättä, useasti jos ei aina, ovat ensisijaisesti myyjiä.
Harvoin mitään näkemystä pankin omien tuotteiden lisäksi.
Vastaus voipi olla: "Pitää kääntyä henkilökohtaisen varainhoidon piiriin" tai "Kannattaa tilata viikko/kuukausi tms katsaus".. Noniin.. - touhua..
vanham. kirjoitti:
Toiseksi,
aivan pikku asioissa,
kyseessä ei ole suuren summan vahvistaminen)totta, nordeassa mennään heti kysymään takahuineesta apua, kun tiskillä oleva duunari ei osaa katsoa tietokoneelta asiaa. Sitten samaa tietokoneen ruutua tulee tuijottamaan 2 vanhempaa ämmää joista kumpikaan ei tiedä yhtään mitään. Nordeassa on vain vanhoja ämmiä (lehmiä) töissä jotka ovat työhönsä ja itseensä NIIN kyllästyneitä ja sen huomaa myös asiakas. Asian voi huomata vaikka Nordea Pasilassa, jossa läskit ämmät hautovat ihrojaan tiskin takana, vittuuntunut ilme kasvoilla..
- minne he menneet
Niinpä. Minkä pankin palvelukseen ovat kadonneet siitä keskivälistä olevat virkailijat? Nordeassa vain nuoria tyttöjä, jotka ei tiedä mistään mitään tai sitten vanhempia naisia, jotka hekään ei tiedä mistään mitään kun ovat jo ajat sitten tippuneet kärryiltä.
- Nordea on c:stä
Jonotin juuri 35 minuuttia Nordeassa, jossa harvat jäljelle jääneet virkailijat yrittivät palvella vihaista jonoa.
Nordea pilkkaa asiakkaitaan joinoilaan! - auts..
Mitä vähemmän kuulen pankeista, sitä onnellisempaa elämäni on.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh801965Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971683- 1581270
- 59698
- 225697
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6656- 56600
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako199566- 46498
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337472