Vuosaari

millasta on

nii, eli lyhykäisyydessään, millanen paikka Vuosaari on asua?

kiitos vastauksista.

54

15260

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ookoo..

      Hyvä ja siisti. Hyvät kulkuyhteydet keskustaan. Rastilassa on erilaista.

    • Rastilan alkuasukas

      Keski-Vuosaaressa vanhoja kerrostaloalueita, Meri-Rastilassa maahanmuuttajia, Aurinkolahdessa uusia kalliita kerros- ja kaupunkirivareita (eli postimerkinkokoiset pihat). Ihan mukavaa ja vehreää, merellistä seutua, jossa kaikki palvelut.

      • Vuosaari

        Ahhahah älä naurata kerro mulle onko rikkaiden asuinalueella ent.vankien asuntoja jotka valtio maksaa ? EHDOTETTAISIINKO rikkaiden aluella että juuri siihen viereen rakennetaan köyhien yöpymispaikka,josta 200 metrin säteellä on : Nuorisotalo,koulu,tarha ja 4 baaria. Sanon sen et rastilassa näkee lähes joka päivä huumeita, väkivaltaa,alkoholismia,poliiseja,rikollisuutta.
        Jos asialle ei tehä mitää saatte nähä et 10 vuoden päästä rastila on pahin slummi mitä suomessa on ikinä ollu 20% rastilan asukkaista on maahanmuuttaja taustasii valtio vaa haluu et ne on poissa RIKKAIDEN alueelta siinä täs on kyse. Totta yrittäähän ne rakentaa vähän kalliimpia asuntoja et rikkaat muuttais tänne ja ei olis nii slummi mesta.


      • Kaupunkitietäjä
        Vuosaari kirjoitti:

        Ahhahah älä naurata kerro mulle onko rikkaiden asuinalueella ent.vankien asuntoja jotka valtio maksaa ? EHDOTETTAISIINKO rikkaiden aluella että juuri siihen viereen rakennetaan köyhien yöpymispaikka,josta 200 metrin säteellä on : Nuorisotalo,koulu,tarha ja 4 baaria. Sanon sen et rastilassa näkee lähes joka päivä huumeita, väkivaltaa,alkoholismia,poliiseja,rikollisuutta.
        Jos asialle ei tehä mitää saatte nähä et 10 vuoden päästä rastila on pahin slummi mitä suomessa on ikinä ollu 20% rastilan asukkaista on maahanmuuttaja taustasii valtio vaa haluu et ne on poissa RIKKAIDEN alueelta siinä täs on kyse. Totta yrittäähän ne rakentaa vähän kalliimpia asuntoja et rikkaat muuttais tänne ja ei olis nii slummi mesta.

        Tyypillinen idiootti joka sotkee Rastilan ja Meri-Rastilan. Niillä ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa.
        Rastila ON rikkaiden alue, joskin myös Meri-Rastilassa on äveriäitä omakotitaloja.


    • Kallion Asukas

      Jos ihan lyhkäsesti pitäis sanoa, niin syvältä on. Vuosaareen asutetaan ne, ketkä eivät ole kaupungista kotoisin. Älä missään nimessä ainakaan osta asuntoa sieltä!

      • kanta-asukki

        Kun et tuon paremmin tiedä...


      • Kallion Asukas
        kanta-asukki kirjoitti:

        Kun et tuon paremmin tiedä...

        Kyllä Kallio käsittääkseni kuitenkin kuuluu Helsingin kaupunkiin. Vuosaari on tyypillinen muualta muuttajien läpikulkupaikka. Paljon ulkomaalaisia, mutta myös paljon muualta Suomesta työn perässä muuttaneita "juntteja", jotka eivät ole tajunneet, että Vuosaari on slummiutuva lähiö, jonne märkäkorva on helppo houkutella roikkuvien narunpätkien ja kelluvien kuulien avulla.


      • hauskan vitsin laukaisit
        Kallion Asukas kirjoitti:

        Kyllä Kallio käsittääkseni kuitenkin kuuluu Helsingin kaupunkiin. Vuosaari on tyypillinen muualta muuttajien läpikulkupaikka. Paljon ulkomaalaisia, mutta myös paljon muualta Suomesta työn perässä muuttaneita "juntteja", jotka eivät ole tajunneet, että Vuosaari on slummiutuva lähiö, jonne märkäkorva on helppo houkutella roikkuvien narunpätkien ja kelluvien kuulien avulla.

        Kalliohan nimenomaan on maaltamuuttajien mekka, kun jokaikinen juntti ja heinähattu haluavat juuri sieltä kämpän tullessaan tänne opiskelemaan. Kun se on kuulemma niin trendikästä...:-)


      • Kaupunkitietäjä
        Kallion Asukas kirjoitti:

        Kyllä Kallio käsittääkseni kuitenkin kuuluu Helsingin kaupunkiin. Vuosaari on tyypillinen muualta muuttajien läpikulkupaikka. Paljon ulkomaalaisia, mutta myös paljon muualta Suomesta työn perässä muuttaneita "juntteja", jotka eivät ole tajunneet, että Vuosaari on slummiutuva lähiö, jonne märkäkorva on helppo houkutella roikkuvien narunpätkien ja kelluvien kuulien avulla.

        Minulla on asunto sekä Kalliossa että Vuosaaressa. Kallion asunnon olen vuokrannut ja asun itse Vuosaaressa. Viihdyn hyvin Vuosaaressa. Olen asunut Vuosaaressa jo 15 vuotta.


    • vuosaaresta

      Ihan kiva paikka tämä on. Ihanat ulkoilumahdollisuudet. Mukavat naapurit ja hyvät kulkuyhteydet. Merellistä ja rauhallista..ainakin täällä missä itse asustelen.

    • muuttais

      Poikaystävä veli asunut vuosaaressa jotain olen siellä suht paljon liikkunut. En kyllä voi suositella..
      Todella paljon maahanmuuttajia ja manneja. Uusi puoli ainaki aika rauhaton, inhosin liikkua iltaisin. Usein tuli ulkomaalaiset häiritsemään kun yritti kävellä metrolle yms.

      Kertoo jotain kun koko ajan vapautuu asumisoikeusasuntoja, joihin normaalisti hirveät jonot. On niitä toki paljon vuosaaressa mutta niin on esim leppävaarassakin.

      • Piia---

        Olen asunut Aurinkolahdessa nyt 2 vuotta vuokralla. En tuntenut aluetta etukäteen ja tulinkin Vuosaareen avoimin mielin.

        En kyllä pidä alueesta. Ohessa plussat ja miinukset:
        Meri
        Uutelan ulkoilualue
        - Aurinkolahti rakennetaan täyteen asuntoja! Asunnot ovat aivan vierivieressä ja lisää tulee.
        - Metsät on kaadettu asuntojen alta eikä ikkunoista enää näe luontoa
        - Nyt Uutelan lähelle tehty uusi kanava. Alta kaadettu metsä!
        - metron alue rauhaton

        En voi kyllä suositella aluetta. Uusien asuntojen rakentaminen tuntuu aivan mahdottomalta. 2 vuoden aikana näkymä ikkunastani on muuttunut täysin: metsän tilalle on syntynyt 10 uutta kerrostaloa aivan kiinni toisiinsa. Asuntoja tulee sillä mitalla, että minun on vaikea uskoa, että asuntojen hinnat tulevat alueella säilymään, ehkä merinäköala-asuntoja lukuunottamatta.

        Vanha Vuosaari vaikuttaa ihan mukavalta alueelta.


      • Kallion Asukas
        Piia--- kirjoitti:

        Olen asunut Aurinkolahdessa nyt 2 vuotta vuokralla. En tuntenut aluetta etukäteen ja tulinkin Vuosaareen avoimin mielin.

        En kyllä pidä alueesta. Ohessa plussat ja miinukset:
        Meri
        Uutelan ulkoilualue
        - Aurinkolahti rakennetaan täyteen asuntoja! Asunnot ovat aivan vierivieressä ja lisää tulee.
        - Metsät on kaadettu asuntojen alta eikä ikkunoista enää näe luontoa
        - Nyt Uutelan lähelle tehty uusi kanava. Alta kaadettu metsä!
        - metron alue rauhaton

        En voi kyllä suositella aluetta. Uusien asuntojen rakentaminen tuntuu aivan mahdottomalta. 2 vuoden aikana näkymä ikkunastani on muuttunut täysin: metsän tilalle on syntynyt 10 uutta kerrostaloa aivan kiinni toisiinsa. Asuntoja tulee sillä mitalla, että minun on vaikea uskoa, että asuntojen hinnat tulevat alueella säilymään, ehkä merinäköala-asuntoja lukuunottamatta.

        Vanha Vuosaari vaikuttaa ihan mukavalta alueelta.

        Näin se ikävä kyllä on. Alueesta on tulossa pahin slummi mitä Helsingissä on ikinä ollut.


      • Santtu
        Kallion Asukas kirjoitti:

        Näin se ikävä kyllä on. Alueesta on tulossa pahin slummi mitä Helsingissä on ikinä ollut.

        Aivan samaa mieltä. 20 vuoden päästä viimeistään alue on kunnon slummi.


      • Kallion Asukas
        Santtu kirjoitti:

        Aivan samaa mieltä. 20 vuoden päästä viimeistään alue on kunnon slummi.

        Kun lapset kasvavat isoiksi, sanotaan 10-vuotiaiksi, alkaa tapahtua. Viiden vuoden päästä kukaan ei edes viitsi tuhnuttaa alueen suuntaan.


      • Pois Muuttanut
        Kallion Asukas kirjoitti:

        Kun lapset kasvavat isoiksi, sanotaan 10-vuotiaiksi, alkaa tapahtua. Viiden vuoden päästä kukaan ei edes viitsi tuhnuttaa alueen suuntaan.

        Vuosaari ei vedä paska paikka ikinä vertoja kalliolle.

        Katsokaa kuinka tiheään rakennettu on kallio, ikkunasta näkyy naapurin seinä ja roskis.

        Kallion talot ja asunnot ovat vanhoja ja huonokuntoisia.


        Kallion on helsingin alueista levottomin, huumeongelmat, alkoholistit, rikolliset, katsokaa sörkan seutua!

        Kallion Asukas katselee punaisten lasien läpi ja tietystä syystä, kun ei rahat riitä Aurinkolahteen, siellä on meri ja luonto ja uusien asuntojen neliöhinnat ovat4-5. tonnin huitteilla, todellinen kultahammasrannikko.

        Ikinä ei enää vanhaan mätään kallioon asumaan!


      • se surullisen kuuluisa

        Meri-Rastilan aluetta. Ei se alue ole koko Vuosaarta.


      • sipp
        Pois Muuttanut kirjoitti:

        Vuosaari ei vedä paska paikka ikinä vertoja kalliolle.

        Katsokaa kuinka tiheään rakennettu on kallio, ikkunasta näkyy naapurin seinä ja roskis.

        Kallion talot ja asunnot ovat vanhoja ja huonokuntoisia.


        Kallion on helsingin alueista levottomin, huumeongelmat, alkoholistit, rikolliset, katsokaa sörkan seutua!

        Kallion Asukas katselee punaisten lasien läpi ja tietystä syystä, kun ei rahat riitä Aurinkolahteen, siellä on meri ja luonto ja uusien asuntojen neliöhinnat ovat4-5. tonnin huitteilla, todellinen kultahammasrannikko.

        Ikinä ei enää vanhaan mätään kallioon asumaan!

        se on sipoon söderkulla.eilen muuten oli televisiossa kuuluisa karhusaari,landbo,storören. sielä se on.


      • Luki.
        sipp kirjoitti:

        se on sipoon söderkulla.eilen muuten oli televisiossa kuuluisa karhusaari,landbo,storören. sielä se on.

        (tiesitkö mikä on ollut ja on kultahammasrannikko.)

        Oikein nauratti kun luin noita juttuja,moni ei edes tiedä missä on kultahammasrannikko,tuolla asuneena tiedän kyllä,hjallis ja monet muut äveriäät asuvat juuri tuolla vesistön äärellä.


    • Aurinkolahtelainen

      Olen asunut Aurinkolahdessa liki 3 vuotta ja viihdyn erittäin hyvin. Vuosaaressa on paljon mukavia ja rauhallisia asuinalueita, ulkoilumaastot ovat hyvät ja luonto kaunista. Palvelut ja liikenneyhteydet ovat erinomaiset, muualle ei juuri tarvitse lähteä peruspalvelujen perässä. Täällä on myös hyvin aktiivista asukastoimintaa, jolla pyritään kehittämään alueita mm. Vuosaari-seura, Aurinkolahtiseura, eri alueiden aluefoorumit ym. yhdistykset.

      Aurinkolahti on tosiaan tiheään rakennettu, mutta toisaalta vielä tiheämpää on Hesan keskustassa, Kalliossa jne. Täällä Vuosaaressa kuitenkin rantaan, lenkkipolulle jne. on tosi lyhyt matka ja vieressä on lisäksi Uutelan upea ulkoilualue. Kannattaa käydä tutustumassa Vuosaaren omaan paikallisportaaliin osoitteessa www.vuosaari.fi.

      Kallioon, Vallilaan, Sörnäisiin en muuttaisi. Mutta toisaalta entisille kotiseuduille Etelä-Haagaan ja Katajanokalle voisi joskus vielä palata, nekin ovat samanlaisia rauhallisia alueita, joissa palvelut ovat lähellä kuin tämä Vuosaari.

      Aurinkolahtelainen

      • Kallion Asukas

        "Vuosaaressa on paljon mukavia ja rauhallisia asuinalueita,"

        Anna nyt joku esimerkki edes. Pelkkää häirikkölähiötä täynnä koko saari nuorisorikollisineen ja muine ongelmatapauksineen.

        "Palvelut ja liikenneyhteydet ovat erinomaiset"

        Eli yksi ostari ja hyvät yhteydet Kallioon ja keskustaan.

        "Täällä on myös hyvin aktiivista asukastoimintaa, jolla pyritään kehittämään alueita mm. Vuosaari-seura, Aurinkolahtiseura, eri alueiden aluefoorumit ym. yhdistykset."

        Niin, kyllähän noita seuroja pitää olla, että saataisiin edes joku roti alueelle. Kukkahattutädeillä riittää töitä!

        "Aurinkolahti on tosiaan tiheään rakennettu, mutta toisaalta vielä tiheämpää on Hesan keskustassa, Kalliossa jne."

        Niinpä. Kallio on kantakaupunkia, mutta Aurinkolahti mainostaa itseään luonnonläheisenä paikkana. Aurinkolahti on lähiö, jossa on kaikki kaupunkiasumisen haitat, mutta ei mitään etuja.

        "Täällä Vuosaaressa kuitenkin rantaan, lenkkipolulle jne. on tosi lyhyt matka"

        Täällä Kalliossa on vieläkin lyhyempi matka rantaan ja lenkkipolulle.

        Pakko vain on todeta, että Aurinkolahti on yksi surkeimmista epäonnistumisista, mitä viime vuosikymmenten suhteen on lähiöiden kanssa tehty. Karmea slummi ongelmineen ja neukkukuutioineen. Kuka ottaa vastuun tästä ongelmajätteen keräämisestä ennen niin luonnonkauniille alueelle?


      • Luonnon Ystävä
        Kallion Asukas kirjoitti:

        "Vuosaaressa on paljon mukavia ja rauhallisia asuinalueita,"

        Anna nyt joku esimerkki edes. Pelkkää häirikkölähiötä täynnä koko saari nuorisorikollisineen ja muine ongelmatapauksineen.

        "Palvelut ja liikenneyhteydet ovat erinomaiset"

        Eli yksi ostari ja hyvät yhteydet Kallioon ja keskustaan.

        "Täällä on myös hyvin aktiivista asukastoimintaa, jolla pyritään kehittämään alueita mm. Vuosaari-seura, Aurinkolahtiseura, eri alueiden aluefoorumit ym. yhdistykset."

        Niin, kyllähän noita seuroja pitää olla, että saataisiin edes joku roti alueelle. Kukkahattutädeillä riittää töitä!

        "Aurinkolahti on tosiaan tiheään rakennettu, mutta toisaalta vielä tiheämpää on Hesan keskustassa, Kalliossa jne."

        Niinpä. Kallio on kantakaupunkia, mutta Aurinkolahti mainostaa itseään luonnonläheisenä paikkana. Aurinkolahti on lähiö, jossa on kaikki kaupunkiasumisen haitat, mutta ei mitään etuja.

        "Täällä Vuosaaressa kuitenkin rantaan, lenkkipolulle jne. on tosi lyhyt matka"

        Täällä Kalliossa on vieläkin lyhyempi matka rantaan ja lenkkipolulle.

        Pakko vain on todeta, että Aurinkolahti on yksi surkeimmista epäonnistumisista, mitä viime vuosikymmenten suhteen on lähiöiden kanssa tehty. Karmea slummi ongelmineen ja neukkukuutioineen. Kuka ottaa vastuun tästä ongelmajätteen keräämisestä ennen niin luonnonkauniille alueelle?

        Kallion Asukas puhuu taas mitä ei tiedä.

        Vuosaaressa aivan Aurinkolahden vieressä sijaitsee iso kauppakeskus Columbus, johon avataan syksyllä mm. Citymarket, muita liikkeitä siellä on jo yli 50.

        Meri on aivan Aurinkolahden asukkaiden vieressä ja välimeren tyylinen hieno hiekkaranta rantabulevardeineen, kalliossa ei uimarantaa ole ja Hakaniemen ranta on puliukkojen ja linnavenkuloiden valloittama.

        viimeksi kun kävin kalliossa oli surullista katsella seutua, keskellä sunnuntaipäivää kadulla kuseskeltiin ja ryypättiin ja pummattiin ohikulkijoilta mitä sattuu, vaarallisen näköinen paikka ja väkivalta läsnä, valitettavasti kallio on slummi ja huono-osaisten kaupunginosa.

        Asuyin itse vähän aikaa vuokralla kalliossa kun olin myynyt leikosaarentien ja hiekkalaiturintien viieressä sijainneen 44 neliön asuntoni kallion asumiskurjuus riitti minulle puolen vuoden jälkeen olin täysin kypsä, otin lainaa reilusti lisää ja ostin aurinkolahdesta uuden asunnon.

        uudessa asunnossani on hyvä äänieristys, mainio merinäkymä, oma sauna ja kaikki herkut ja alue on omistusasuntovoittoista, vain taiteilijoiden talo ja eläkekassan talo etäämmällä ovat kovan rahan vuokra-asuntoja.

        Kallio on pullollaan vuokra-asuntoja ja irtolaisia ja ne kallion palvelut ovat lähinnä vitsi, pikku puoteja ja kapakoita ja muita hämäräperäisiä paikkoja, kalliolaiset käyvätkin ostoksilla itiksessä tai Vuosaaressa ja uimassa vuosaaressa, samoin uutelan lenkkimaastoissa näkee usein kallion asukkaita, niitä harvoja, jotka jaksavat jotain liikuntaa harrastaa, kun lähinnä kallion asukkaiden liikunta on terasilla olutlasin nostoa.


      • Kallion Asukas
        Luonnon Ystävä kirjoitti:

        Kallion Asukas puhuu taas mitä ei tiedä.

        Vuosaaressa aivan Aurinkolahden vieressä sijaitsee iso kauppakeskus Columbus, johon avataan syksyllä mm. Citymarket, muita liikkeitä siellä on jo yli 50.

        Meri on aivan Aurinkolahden asukkaiden vieressä ja välimeren tyylinen hieno hiekkaranta rantabulevardeineen, kalliossa ei uimarantaa ole ja Hakaniemen ranta on puliukkojen ja linnavenkuloiden valloittama.

        viimeksi kun kävin kalliossa oli surullista katsella seutua, keskellä sunnuntaipäivää kadulla kuseskeltiin ja ryypättiin ja pummattiin ohikulkijoilta mitä sattuu, vaarallisen näköinen paikka ja väkivalta läsnä, valitettavasti kallio on slummi ja huono-osaisten kaupunginosa.

        Asuyin itse vähän aikaa vuokralla kalliossa kun olin myynyt leikosaarentien ja hiekkalaiturintien viieressä sijainneen 44 neliön asuntoni kallion asumiskurjuus riitti minulle puolen vuoden jälkeen olin täysin kypsä, otin lainaa reilusti lisää ja ostin aurinkolahdesta uuden asunnon.

        uudessa asunnossani on hyvä äänieristys, mainio merinäkymä, oma sauna ja kaikki herkut ja alue on omistusasuntovoittoista, vain taiteilijoiden talo ja eläkekassan talo etäämmällä ovat kovan rahan vuokra-asuntoja.

        Kallio on pullollaan vuokra-asuntoja ja irtolaisia ja ne kallion palvelut ovat lähinnä vitsi, pikku puoteja ja kapakoita ja muita hämäräperäisiä paikkoja, kalliolaiset käyvätkin ostoksilla itiksessä tai Vuosaaressa ja uimassa vuosaaressa, samoin uutelan lenkkimaastoissa näkee usein kallion asukkaita, niitä harvoja, jotka jaksavat jotain liikuntaa harrastaa, kun lähinnä kallion asukkaiden liikunta on terasilla olutlasin nostoa.

        Edellisen tekstin kirjoittaja on lempinimeltään Moga, mies, joka on ostanut kuplahintaisen läävän aurinkolahtelaisesta neukkukuutiosta.

        Haluaisitko Sinä asua tuommoisten naapurissa? Jos et halua, niin tervetuloa Kallioon mukavien ihmisten ja hyvien palveluiden luo!


    • vuosaaressa

      Olen asunut vanhassa Vuosaaressa muutamia vuosia. Liikenneyhteydet ovat tosi hyvät, joten vaikka kauppaan on täältä pikkuisen matkaa, ei sitä montaa minuuttia bussilla taita. Metrolla kaupunkiin pääsee nopeasti. Täältä vanhan vuosaaren perukoilta rautatientorille kulkee ruuhka-aikaan reiluss 20 minuutissa, kovin kaukaa lännestä ei tuossa ajassa keskustaan kulje.
      Palvelut pelaavat muutekin mahtavasti! Kiva täällä on asua.

      • mogadishu

        ja se vaan on pakko hyväksyy. Työkaveri (nainen)kertunut muutaman kerran, että ei uskalla iltasin liikkuu pimeellä, koska yksi pakolainen kuulemma jahtaa sitä ja on runk.... sen edessä kerran.


      • ...
        mogadishu kirjoitti:

        ja se vaan on pakko hyväksyy. Työkaveri (nainen)kertunut muutaman kerran, että ei uskalla iltasin liikkuu pimeellä, koska yksi pakolainen kuulemma jahtaa sitä ja on runk.... sen edessä kerran.

        on tämän kuvauksen mukainen paikka, ei vanha vuosaari.


    • 22905

      Kyllähän Aurinkolahti on aivan eri paikka asua kuin vanha Vuosaari. Aurinkolahti on hienostojen Westend. Hieno uimaranta bulevardeineen, hienot ulkoilumaastot Uutelassa ja se niin ihana meri. Kalliossa ei asu kuin vanhoja ukkoja ja mummeleita. Sörkän vierusta täynnä narkkareita ja puliukkoja, asunnot vanhoja/rähnäisiä kellarit ja likakaivot täynnä rottia, etenkin Aleksis Kiven seudulla, ilotytöt on sentään saatu sisätiloihin, sörkän ympäristö täyttä kaiken maailman hieromalaitoksia ja juottokuppiloita. HYI HELVETTI EI IKINÄÄN KALLIOON VAIKKA MIHIN MUUALLE...

    • kitina

      Itse olen asunut Vuosaaressa nyt noin 12 vuotta, eli on tullut tutustuttua paikkaan aika tarkasti. Asun noin 0,3 kilmetrin päässä Columbuksesta Aurinkolahden ja Vanhan Vuosaaren välissä. Asuinalue on melko rauhallinen, eikä minun elämääni ole koskaan kukaan maahanmuuttaja tai romani häirinnyt. Kyllähän täällä päin niitä paljon asuu, mutta ehkä enemmänkin niitä ongelmia on Rastilan puolella.

      Vuosaari on mielestäni viihtyisä paikka asua. Täältä on hyvät kulkuyhteydet keskustaan, siistejä uimarantoja ja pieni kauppakeskus :D

      • mmsa

        Heips,

        Mitä mieltä olette Rastilankalliosta? Leirintäalueen, omakotitaloalueen sekä metron tuntumassa, ranta ja luonto lähellä. Olen viihtynyt perheeni kanssa täällä kuusi vuotta ja aion täällä viihtyäkkin!


      • hyvä paikka
        mmsa kirjoitti:

        Heips,

        Mitä mieltä olette Rastilankalliosta? Leirintäalueen, omakotitaloalueen sekä metron tuntumassa, ranta ja luonto lähellä. Olen viihtynyt perheeni kanssa täällä kuusi vuotta ja aion täällä viihtyäkkin!

        Olen myös viihtynyt tosi hyvin Rastilankalliossa. Lyhyt matka metorolle, ulkoilualueet, uimarannat vieressä. Kaikki palvelut myös lyhyen matkan päässä. Kivat naapurit, rauhallinen taloyhtiö. Parkkipaikalla ollut joskus ilkivaltaa, mutta niinhän sitä on ympäri Helsinkiä.


      • Vuosaari
        hyvä paikka kirjoitti:

        Olen myös viihtynyt tosi hyvin Rastilankalliossa. Lyhyt matka metorolle, ulkoilualueet, uimarannat vieressä. Kaikki palvelut myös lyhyen matkan päässä. Kivat naapurit, rauhallinen taloyhtiö. Parkkipaikalla ollut joskus ilkivaltaa, mutta niinhän sitä on ympäri Helsinkiä.

        Olen viihtynyt myös Rastilankalliossa, siisti alue, meri ja ranta lähellä, metro lähellä(ei kuitenkaan liian lähellä), talojen arkkitehtuuri yhtenäistä, hyvät lenkkeilymahdollisuudet, todella rauhallista.


      • kulman kundi
        Vuosaari kirjoitti:

        Olen viihtynyt myös Rastilankalliossa, siisti alue, meri ja ranta lähellä, metro lähellä(ei kuitenkaan liian lähellä), talojen arkkitehtuuri yhtenäistä, hyvät lenkkeilymahdollisuudet, todella rauhallista.

        ei kannata muuttaa tänne juoppoja paljon vanhan lammen puolella paha ongelma
        sitten on nuo varkaat heti kun silmä välttää niin lähtee pyörät ja autot pihasta kellarit myös ilkivaltaa tehdään paljon tyhmää touhua kuri pitäs saada tänne
        heti paikalla porukka kaahaa autoilla 120/tunnissa kallvikintiellä poliisia ei näy missään silloin ei se auta ollenkaan kamerat tolppiin vaan ,,


      • eräs asukas
        kulman kundi kirjoitti:

        ei kannata muuttaa tänne juoppoja paljon vanhan lammen puolella paha ongelma
        sitten on nuo varkaat heti kun silmä välttää niin lähtee pyörät ja autot pihasta kellarit myös ilkivaltaa tehdään paljon tyhmää touhua kuri pitäs saada tänne
        heti paikalla porukka kaahaa autoilla 120/tunnissa kallvikintiellä poliisia ei näy missään silloin ei se auta ollenkaan kamerat tolppiin vaan ,,

        se hirveä paikka on asua. Aamuisin kun lähdet töihin saat pidellä nenästäsi kiinni ettei kusen haju tarvitse haistella.


    • ananas ja basilika

      Millainen paikka on Pohjavedenkuja Vuosaaresa? Millaista asujamistoa?

      millaiset lattiat asunnoissa, onko korkeat katot, onko kellään laittaa kuvaa sisätiloista?

      Onko sieltä rauhallinen kävelymatka metrolle myös iltaisin, vai joutuuko pelkäämään?

      mitä katuja tarkoittaa 'vanha puoli'?

      onko Vuosaaressa kahvilaa?

      • Kaupunkitietäjä

        "onko Vuosaaressa kahvilaa?"

        Onko tuo vitsi? Että muka lähes Hämeenlinnan kokoisessa kaupunginosassa ei olisi kahvilaa. Vaikka kuinka monta. Oma suosikkipaikkani on Villa Ullas. Vanhan pieni punainen ex. kalastajatorppa merenlahden rannalla.

        Täältä löytyy jopa kokonainen kahvipaahtimo! Oliskohan vieläpä pohjoismaiden suurin.


    • Kaupunkitietäjä

      Samaa kuin kysyisi millainen auto on. Ei siihen ole yhtä vastausta.
      On Ladaa ja Mersua. On kuorma-autoja ja urheiluautoa. Vuosaaressakin on sekä luksuta että köyhää. Helvetin iso alue johon mahtuu monenlaista. Tai oikeammin monta erilaista aluetta.

      • Meren Rannalla

        Vuosaari on hieno alue, Aurinkolahden uimarantaa kutusutaan Suomen Rivieraksi, kaunis rantakatu kukee rannan viertä, rannan päässä, kahvilat ja liikunta-aueet, uutelan suojeltu ukoiua-alue, vanhassa Vuosaaressa Mustavuoren ulkoilualue, Kirjasto, Citymarket, S-market, kaikki palvelut sijaitsevat kauppakeskus Coumbuksessa, vieressä terveyskeskus ym...

        Aurinkolahden kalliit uudet talot on hyvin rakennettu ja vanhassa vuosaaressa taas väljää rakentamista, Vuosaaressa sijaitsee myöskin jykevästi rakennettu Cirrus 26 kerrosta, suomen korkein kerrostalo, siinä paksut paikalla valetut väipohjat ja mahtavat merinäkymät.

        Asuin aikoinaan kaliossa vanhoissa taloissa, kyllästyin jatkuviin remontteihin, alueen levottomuuksiin, asuntojen huonoon äänieristykseen ja elukoihin asunnoissa, nyt asun Vuosaaressa uudessa hienossa kerrostalossa, jossa oma rauha ja loistava asumisen taso.


      • huumoria päivään!
        Meren Rannalla kirjoitti:

        Vuosaari on hieno alue, Aurinkolahden uimarantaa kutusutaan Suomen Rivieraksi, kaunis rantakatu kukee rannan viertä, rannan päässä, kahvilat ja liikunta-aueet, uutelan suojeltu ukoiua-alue, vanhassa Vuosaaressa Mustavuoren ulkoilualue, Kirjasto, Citymarket, S-market, kaikki palvelut sijaitsevat kauppakeskus Coumbuksessa, vieressä terveyskeskus ym...

        Aurinkolahden kalliit uudet talot on hyvin rakennettu ja vanhassa vuosaaressa taas väljää rakentamista, Vuosaaressa sijaitsee myöskin jykevästi rakennettu Cirrus 26 kerrosta, suomen korkein kerrostalo, siinä paksut paikalla valetut väipohjat ja mahtavat merinäkymät.

        Asuin aikoinaan kaliossa vanhoissa taloissa, kyllästyin jatkuviin remontteihin, alueen levottomuuksiin, asuntojen huonoon äänieristykseen ja elukoihin asunnoissa, nyt asun Vuosaaressa uudessa hienossa kerrostalossa, jossa oma rauha ja loistava asumisen taso.

        Vuokkiko hieno alue?? Haha voi jeesus mitä porukkaa. Vuosaari on yksi pahimpia slummeja heti jakomäen kontulan, hakunilan ja meri-rastilan jälkeen. En ikinä voisi muuttaa tuonne. Alkkikksia narkkareita ja mamuja. Kuunnelkaapa steen1 biisi veri vetää itään.


      • Vuokkilainen
        huumoria päivään! kirjoitti:

        Vuokkiko hieno alue?? Haha voi jeesus mitä porukkaa. Vuosaari on yksi pahimpia slummeja heti jakomäen kontulan, hakunilan ja meri-rastilan jälkeen. En ikinä voisi muuttaa tuonne. Alkkikksia narkkareita ja mamuja. Kuunnelkaapa steen1 biisi veri vetää itään.

        Vuosaari on Hesan ja ehkä koko Suomen kauhein paikka asua -hirveesti kaikkee epämiellyttävää; mamuja ja romaneja kadut ja kaupat pullollaan, valkoihoiset vähemmistönä, kaikki varastetaan mitä irtisaadaan, poliisit ja ambulanssit ajaa täällä yhtenään, hirvee meteli koko ajan jokapaikassa, haisee kahvilta ja tuulee koko ajan- pirun kylmää kesät talvet- metro kulkee miten sattuu, aikatauluista ei ole tietoakaan- huojuu ja nykii niin ettei meinaa niskat kestää- asuintalotkin ihan hirveen näköisiä hökkeleitä täällä jokapaikassa- paljon, paljon pahempi paikka kuin joku Jakomäki,Kontula, Hakunila ja Meri-Rastila.
        Vuosaarelaisen neuvo: Älä edes harkitse tänne muuttoa!! Täällä asuminen edellyttää erittäin poikkeuksellista ja harvinaista luonnetta, sopeutumis- ja havainnointikykyä.


      • Vuosaari on hyvä!!
        Vuokkilainen kirjoitti:

        Vuosaari on Hesan ja ehkä koko Suomen kauhein paikka asua -hirveesti kaikkee epämiellyttävää; mamuja ja romaneja kadut ja kaupat pullollaan, valkoihoiset vähemmistönä, kaikki varastetaan mitä irtisaadaan, poliisit ja ambulanssit ajaa täällä yhtenään, hirvee meteli koko ajan jokapaikassa, haisee kahvilta ja tuulee koko ajan- pirun kylmää kesät talvet- metro kulkee miten sattuu, aikatauluista ei ole tietoakaan- huojuu ja nykii niin ettei meinaa niskat kestää- asuintalotkin ihan hirveen näköisiä hökkeleitä täällä jokapaikassa- paljon, paljon pahempi paikka kuin joku Jakomäki,Kontula, Hakunila ja Meri-Rastila.
        Vuosaarelaisen neuvo: Älä edes harkitse tänne muuttoa!! Täällä asuminen edellyttää erittäin poikkeuksellista ja harvinaista luonnetta, sopeutumis- ja havainnointikykyä.

        Kirjoitus on keksittyä luritusta.. Ensin kirjoitat, et voi muuttaa Vuosaareen ja sitten kirjoitat vuokkilaisena. Vuosaari on rauhallinen, nykyaikainen ja viihtyisä luonnonläheinen paikka asua. Arkkitehtuuri on ajan mukainen. Makuasia on, kuka pitää mistäkin. Juoppojen keskittymät ovat nimenomaan keskustassa. Joka tykkää juopoista, metelistä ja saasteesta, mielii kantakaupunkiin.

        Meren äärellä tuulee joka paikassa. Tuuli voi olla myös lempeä. Meri on kaunis. Meren läheiset asumisalueet ovat arvostettuja. Vuosaaressa asuu tummaihoisia, mutta niin asuu muuallakin. Valkolhoiset ovat kuitenkin enemmistö. Metro on verraton kulkuväline. Palvelut ovat monipuoliset.

        Syysmasennus ja pahansuopaisuus vaivaa nim. huumoria päivään ja vuokkilaista. Purkaa pahaa mieltään syyttömään ja keksii kamalia paikkansa pitämättömiä tarinoita.


      • Oikea vuosaarelainen
        Vuosaari on hyvä!! kirjoitti:

        Kirjoitus on keksittyä luritusta.. Ensin kirjoitat, et voi muuttaa Vuosaareen ja sitten kirjoitat vuokkilaisena. Vuosaari on rauhallinen, nykyaikainen ja viihtyisä luonnonläheinen paikka asua. Arkkitehtuuri on ajan mukainen. Makuasia on, kuka pitää mistäkin. Juoppojen keskittymät ovat nimenomaan keskustassa. Joka tykkää juopoista, metelistä ja saasteesta, mielii kantakaupunkiin.

        Meren äärellä tuulee joka paikassa. Tuuli voi olla myös lempeä. Meri on kaunis. Meren läheiset asumisalueet ovat arvostettuja. Vuosaaressa asuu tummaihoisia, mutta niin asuu muuallakin. Valkolhoiset ovat kuitenkin enemmistö. Metro on verraton kulkuväline. Palvelut ovat monipuoliset.

        Syysmasennus ja pahansuopaisuus vaivaa nim. huumoria päivään ja vuokkilaista. Purkaa pahaa mieltään syyttömään ja keksii kamalia paikkansa pitämättömiä tarinoita.

        Vuosaaressa on hieno rantaalue, kävelykatuineen, kuin välimeren rantakohde.
        Vuosaaressa on korkeatasoista rakentamista, kuten suomen korkein kerrostalo 26 kerrosta Cirrus, josat mahtavat merinäkymät ja Cirrushan on todella hyvin rakennettu, paksut paikalla valetut välipohjat, alimmat kerrokset parkkihallit ja ensimmäinen kerros kokonaan paikalla rakennettu ja metrin paksuiset seinät.
        Paloturvallisuus on huippuluokkaa, joka asunnon ,joka huoneessa vesisumute sprinklerit ja kaksi savusuojattua poistumisrappua, palomestari sanoi, että Cirrus on turvallisempi asua, kuin tavallinen 3 kerroksinen kerrostalo ja paksut paikalla valetut välipohjat parantava äänieristystä. Asukkaat kertovat talo on hyvä asua ja kaikki palvelut vieressä.


      • menisit ittees
        Vuosaari on hyvä!! kirjoitti:

        Kirjoitus on keksittyä luritusta.. Ensin kirjoitat, et voi muuttaa Vuosaareen ja sitten kirjoitat vuokkilaisena. Vuosaari on rauhallinen, nykyaikainen ja viihtyisä luonnonläheinen paikka asua. Arkkitehtuuri on ajan mukainen. Makuasia on, kuka pitää mistäkin. Juoppojen keskittymät ovat nimenomaan keskustassa. Joka tykkää juopoista, metelistä ja saasteesta, mielii kantakaupunkiin.

        Meren äärellä tuulee joka paikassa. Tuuli voi olla myös lempeä. Meri on kaunis. Meren läheiset asumisalueet ovat arvostettuja. Vuosaaressa asuu tummaihoisia, mutta niin asuu muuallakin. Valkolhoiset ovat kuitenkin enemmistö. Metro on verraton kulkuväline. Palvelut ovat monipuoliset.

        Syysmasennus ja pahansuopaisuus vaivaa nim. huumoria päivään ja vuokkilaista. Purkaa pahaa mieltään syyttömään ja keksii kamalia paikkansa pitämättömiä tarinoita.

        Ja sulla niitä sivupersoonia taitaa olla...


    • pois yritän päästä

      vuosaari on likainen roskainen välinpitämättömiä ihmisiä rikollisia narkkareita maahanmuuttajia koiranpaskattajia väkivaltaa hienoja rantoja lenkkipolkuja merenrantaa ruuhkaisia palveluita paljon virolaisia javenäläisiä välinpitämättömia ihmisiä kaahareita ym...

    • 10 +++

      Katohan Hilda-Rane on kaivanut vanhan ketjun taas esille. Kalliossa sinä asut ja siellä pysyt, kun et muuhun pysty. Turhaan kateellisena näitä vuosaari perättömiä herjoja laitat.

    • camsuu

      Vuosaaressa asunut 1½ vuotta ja pois en muuta kulumallakaan! Sopii niin nuorille kuin vanhoillekkin ihmisille. Meri-rastila asia erikseen mutta muu osa vuosaaresta on viihtyisää ja turvallista. Uskaltaa liikkua myöhään illalla ilman että joutuu pelkäämään. Koirien omistajille mahtava paikka asua! Paljon vihreää ja hyvä koirapuisto. Valaistut ulkoilureitit tekevät olon turvallisemmaksi , lenkkipolut ovat siistejä, tosin jossain sattuu törmäämään koiran jätöksiin...

    • __...__

      Sanoisin että Vuosaari on kesäisin parhaimmillaan ulkonäöllisesti, mutta sitten syksyisin ja talvisin kyseinen osa kaupunkia on aikamoisen apea betoniviidakko useimmilta alueiltaan. Muutenkin Vuosaaressa kulminoituu monen lähiön ongelmat juuri näkyvien alkoholistien, sekakäyttäjien sun muiden porukoiden lorvimisena pitkin ostoskeskuksia ja muita paikkoja.

      Aikamoista urbaania rappiota on nähtävissä esimerkiksi metroaseman ja Columbuksen tienoilla. Ostoskeskus huokuu sellaista lähiöiden rapistuvaa sosiaalista puolta, jota näkee aika paljon itäpuolella Helsinkiä muutenkin.

      Omakotitalo-alueet ovat Vuosaaressa varmaan ihan kivoja, mutta sanotaan näin että Vuosaaren yleisilme on aikalailla "peruslähiötä". Aurinkolahti osana Vuosaarta nyt toki on uudempaa rakennelmaa, mutta sielläkin kyllä pilkottaa sellainen kerrostalojen katveessa kestettävä lähiöelämä niin että tuntuu.

    • puotil1

      En asu Vuosaaressa vaan Puotilassa. Teen kesäisin pyörälenkkejä Meri-Rastilan läpi ja sieltä Kallahden uimarannan kärkeen. Sitten kävelemään rannalle ja luontopolulle. Jatkan matkaani Kallahden kautta Aurinkolahteen ja istuskelen hiukkasen rannalla. Itselleni ranta on liian karu mutta talot sen varrella komeita "lasipalatseja". Paras on vielä edessä eli Uutela ja siellä Skatanniemen kärki. Siellä voi nähdä merelle kaikkiin ilmansuuntiin. Harmi vaan kun Miina ei lehmineen ole enää Uutelassa, niitä oli niin mukava katsella, palanen maaseutua tuotu kaupunkiin.

    • puotil1

      Lisään vielä tietoa Keski-Vuosaaresta (vanhasta).

      http://fi.wikipedia.org/wiki/Keski-Vuosaari

      Paljon remontteja(putki)tehty moniin taloihin jo. Alue vihreätä ja Mustavuoren luontopolut lähellä. Omasta ja tuttavieni mielestä rauhallista asua.

    • asuminen

      Asun vuokissa ja liikaa pakolaisii rastilassa muualla hyvät oltavat. mäkkäri ja kolkka ihan vieressä.

    • espoolainen123456

      Kävin Espoolaisena ekaa Uutelan hiekkarannalla ja se oli aivan upea paikka! Ihan kuin olisi ollut ulkomailla Espanjassa: valkosita hiekkaa, rantabulevardi ja kahviloita. Kaikki siistiä ja upeaa luontoa. Hienoja valkoisia kerrostaloja.

    • Kulttuuri muuttuu

      Helsingin Sanomissa oli juhannuksen tienoilla laaja kehuva juttu alueesta. On halal-lihakauppaa ja muuta tärkeää toimintaa, ainakin syyrialaisille tai muille itämaalaisille. Kantasuomalaiselle ei ehkä mikään ihannepaikka, mutta eihän Helsinki muutenkaan oikein enää ole sellainen.

      • Pikkukyrpiö

        Sinä homokurdin raiskaama älä tule kertomaan meille satujasi ,Aurinkolahdessa ei asu yhtään teikäläistä anus-jakkea , Rastilassa kyllä.


    • 6+6

      Aurinkolahdessa asuu päivä päivältä enemmän ryssiä, rikkaat ostavat ylihintaisia asuntoja, elävät mölyävää ja öykkäröivää elämää muista välittämättä.

    • Anonyymi

      Ala-arvoinen paikka.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      3010
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      26
      2089
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2034
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      91
      1863
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      71
      1573
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1323
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1232
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1221
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1193
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1181
    Aihe