LAHJA HOITOTÄDEILLE

ÄITI -79

Onko kellään ollut tapana lasten päiväkotiaikana tai sen loputtua ostaa hoitajille aina ryhmän muututtua tai sirryttäessä eskariin jotain pientä "läksiäislahjaa"?
Itselläni lapset 4v. ja 6v. ja ovat olleet vuorohoidossa pari vuotta.Päiväkoti on suuri ja joka vuosi he vaihtavat ryhmää aina suurempiin ja hoitajia on aika paljon...
Rupesin vaan tänään miettimään kun vanhimpani aloittaa ensi viikolla eskarin (samassa päiväkodissa) että olisiko ollut kohteliasta ostaa jokin pieni lahja tai kenties leipoa jotain???
Tämä vaan ei aiemmin käynyt mielessäni kun ajattelin että kun eskari kumminkin jatkuu samoissa tiloissa ja yksi hoitajakin säilyy samana ja iltapäivinäkin samat hoitajat....
Joten jos sitä vaikka sitten leipoisi koko hlö kunnalle kun eskari vuosi loppuu....

25

6649

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asian kanssa pähkäilen

ja taidan käydä ostamassa heille (3 tätiä) jotkut kauniit mukit,joista voivat sitten kahvipaussilla kahvitella.
      Leripominenkaan ei ole ollenkaan pöllömpi idea,jos vaikka ostaisi kauniit pienet rasiat ja lapsi saisi leipoa joitain kovoja pikkuleipiä.
      Täytyykin alkaa suunnittelemaan...!

• ent.lh

Tuttu ongelma. Itselläni oli juuri se kun hoitajia/ opettajia/ avustajia oli niin monta ettei olisi pienet rahat riittäneet ostaa kaikille lahjaa - vaikka mieli olisikin tehnyt. Ehdotankin että viet jo ennen päättäjäisiä tai juhlia lapsesi oman osaston henkilökunnalle kahvipullat tai -keksipaketin, karkkipussin tai vaikka jäätelöä. Tällä tavalla kiitos menee niille joille se kuuluu eikä sinun tarvitse ostaa kalliita lahjoja koko päiväkodille.

Ajatus on tärkein!

• Lastentarhanopettaja

Olen lastentarhanopettaja ympärivuorokautisessa pk:ssa

Kahvimukeja on pk:n henkilökunnlla liikaakin, kun jokainen äiti ajattelee, että omat kahvimukin olisivat hyvät...

Ja itseleivottua (ja varsinkin lapsen leipomaa) parempi vaihtoehto on ostaa ihan kaupasta jotakin valmista herkkua. Hygieniasyistä siis... Meille ei saa töihin edes tuodakaan itsetehtyjä synttäritarjottavia, juuri tuosta hygienisyystä.

Parhain lahja, jos on monta hoitajaa, on varmaankin juuri tuo kahvin kanssa mutusteltava herkku tai sitten yksi hieno lahja voisi olla jokin viherkasvi, joka ilahduttaa sitten koko ryhmää pitkiä aikoja. Jos hoitajia on vain muutama niin on tosi mukavaa, jos jokaiselle voi ostaa vaikka oman pienen kukkasen tai joulun alla todella ihanaa on saada jokin suklaa-paketti =)

Itse en saanut kuin yhdeltä perheeltä henk. koht. muistamisen ja muuten saammekin sitten yleensä koko ryhmää koskevia, herkkuja, kukkia ym. (meitäkin yhdessä ryhmässä 5 aikuista ja viime vuonna kun kaksi ryhmää yhdistettiin niin 9 aikuista!!!)

• menneet....

teillä pikkuisen yli... Kyllä me leivomme lasten kanssa päiväkodissakin. Hyvin tietysti pestään kädet ja jos sormet menee suuhun ei voi jatkaa jne. Uuniinhan ne sitten menee "desinfioitumaan".

• voi joutua
        menneet.... kirjoitti:

teillä pikkuisen yli... Kyllä me leivomme lasten kanssa päiväkodissakin. Hyvin tietysti pestään kädet ja jos sormet menee suuhun ei voi jatkaa jne. Uuniinhan ne sitten menee "desinfioitumaan".

leivonnaisiin vielä uunista tultuakin kun tahmanäppinen lapsi ja äiti niitä yhdessä koiran kanssa pakkailevat tuppervaare rasioihin.
        JOten olen samaa mieltä, synttäritarjottavat sekä lahjukset kaupan avaamattomasta paketista KIITOS.

• päiväkodinsetä

aina onneksi muutama perhettä muistaa viinipullolla(ei muuten edes kovin kallis vaihtoehto), rihkamaesineitä yms on ja kaikilla alan ammattilaisilla kaapit pullollaan

• Tiedän asian

...nyt aina tarvii olla työntämässä jotain krääsää. Ajattele, jos kaikki tekis niin!

Katse silmiin ja lämmin kiitos on parasta. Eihän sitä edes muista kaikkia menneittenvuosien asiakkaita.Se on työtä.

• pph.

Meidän kaupungissa on kiellettyä tuoda hoitopaikkaan, pph:lle tai päiväkotiin mitään itse tehtyjä laivonnaisia tms., karkkia, jäätelöä tai muitakaan herkkuja. Lapset eivät siis saa niitä hoitopaikassa. Aikuisille kyllä voi tuoda piparia, suklaata tms. mutta onko se reilua?

Oman ryhmäni lapset ovat muistaneet minua aina jouluisin ja kokonaan hoidosta pois jäädessään, joskus myös lomalle jäädessään. viinipullo tai kynttilä joulun alla, keittiöpyyhe matkoilta tuliaisiksi, kukka kesälomalle siirryttäessä jne. Kokonaan pois hoidosta jäädessä jotain mikä kestää, maljakko, laudeliina tms.

Nämä siis vain vinkkeinä, joista minä olen ilahtunut. Kaikki lahjojen antaminen ja muistaminen on kuitenkin vapaaehtoista, enkä pahastu vaikkei joku lapsi muistaisikaan tai ei olisi tapana muistaa.

• toinen pp
        pph. kirjoitti:

Meidän kaupungissa on kiellettyä tuoda hoitopaikkaan, pph:lle tai päiväkotiin mitään itse tehtyjä laivonnaisia tms., karkkia, jäätelöä tai muitakaan herkkuja. Lapset eivät siis saa niitä hoitopaikassa. Aikuisille kyllä voi tuoda piparia, suklaata tms. mutta onko se reilua?

Oman ryhmäni lapset ovat muistaneet minua aina jouluisin ja kokonaan hoidosta pois jäädessään, joskus myös lomalle jäädessään. viinipullo tai kynttilä joulun alla, keittiöpyyhe matkoilta tuliaisiksi, kukka kesälomalle siirryttäessä jne. Kokonaan pois hoidosta jäädessä jotain mikä kestää, maljakko, laudeliina tms.

Nämä siis vain vinkkeinä, joista minä olen ilahtunut. Kaikki lahjojen antaminen ja muistaminen on kuitenkin vapaaehtoista, enkä pahastu vaikkei joku lapsi muistaisikaan tai ei olisi tapana muistaa.

kielto.
        Meillä ainakin lapset yleensä tuovat synttäripäivänään jotain herkkua tarjottavaksi hoitokavereille. Vähän karkkia, jätskiä,keksiä, pillimehua. Miksi se pitäisi kieltää?? Haluavathan aikuisetkin juhlistaa herkuin milloin mitäkin.

Yllätän lapset itsekin silloin tällöin vastaleivotulla pullalla tai muulla hyvällä. Kun ruoka on pääsääntöisesti hyvää ja terveellistä, niin pieni herkuttelu joskus on ihan paikallaan. Se tuo lapsille ihan yhtä paljon hyvää mieltä kuin aikuisillekin.

Aikuiset menevät välillä ihan mahdottomuuksiin niuhotuksineen.

• pph.
        toinen pp kirjoitti:

kielto.
        Meillä ainakin lapset yleensä tuovat synttäripäivänään jotain herkkua tarjottavaksi hoitokavereille. Vähän karkkia, jätskiä,keksiä, pillimehua. Miksi se pitäisi kieltää?? Haluavathan aikuisetkin juhlistaa herkuin milloin mitäkin.

Yllätän lapset itsekin silloin tällöin vastaleivotulla pullalla tai muulla hyvällä. Kun ruoka on pääsääntöisesti hyvää ja terveellistä, niin pieni herkuttelu joskus on ihan paikallaan. Se tuo lapsille ihan yhtä paljon hyvää mieltä kuin aikuisillekin.

Aikuiset menevät välillä ihan mahdottomuuksiin niuhotuksineen.

Kielto on lähtenyt vanhempien toiveesta. Suurissa päiväktoiryhmissä saattaa olla joka viikko junkun lapsen juhlat, sitten toiset juhlat kotona ja näin ollen karkin ja herkkujen määrä on liian suurta ja liian usein. Vanhemma tovat toivoneet että nämä epäterveelliset herkut jätetään päivähoidosta pois, ja he itse päättävät milloin heidän lapsensa saa herkutella. Minun ryhmässäni on kaksivuotiaita jota eivät viel ole saaneet karkkia tai jäätelöä olllenkaan ja ymmärrän etteivät vanhemmat halua että lapset oppisivat tämän päivähoidossa. Juhlia voi leikkien, laulujen, ilmapallojen ja muun mukavan merkeissä. EWi sitä syömisellä tarvitse juhlistaa. Herkkujuhlat on kuitenkin monella lapsella kotona. (ravitsemusterapeutti ja hammashoitola yhdessä ovat olleet asiassa mukana linjausta vedettäessä.)

Pienä soveltamista tässä asiassa käytetään silloin kun lapset itse leipovaty hoidossa, niin silloin he savat omia pulliaan myös maistaa. Yhden. Loput annetaan mukaan kotiiin ja vanhemmat päättävät minka verran lapsi niiät syö ja milloin.

• toinen pph
        pph. kirjoitti:

Kielto on lähtenyt vanhempien toiveesta. Suurissa päiväktoiryhmissä saattaa olla joka viikko junkun lapsen juhlat, sitten toiset juhlat kotona ja näin ollen karkin ja herkkujen määrä on liian suurta ja liian usein. Vanhemma tovat toivoneet että nämä epäterveelliset herkut jätetään päivähoidosta pois, ja he itse päättävät milloin heidän lapsensa saa herkutella. Minun ryhmässäni on kaksivuotiaita jota eivät viel ole saaneet karkkia tai jäätelöä olllenkaan ja ymmärrän etteivät vanhemmat halua että lapset oppisivat tämän päivähoidossa. Juhlia voi leikkien, laulujen, ilmapallojen ja muun mukavan merkeissä. EWi sitä syömisellä tarvitse juhlistaa. Herkkujuhlat on kuitenkin monella lapsella kotona. (ravitsemusterapeutti ja hammashoitola yhdessä ovat olleet asiassa mukana linjausta vedettäessä.)

Pienä soveltamista tässä asiassa käytetään silloin kun lapset itse leipovaty hoidossa, niin silloin he savat omia pulliaan myös maistaa. Yhden. Loput annetaan mukaan kotiiin ja vanhemmat päättävät minka verran lapsi niiät syö ja milloin.

meillä päin ei ole vedetty tuollaisia linjauksia.

Järki päässä tietenkin herkkujen syönnissä niin kuin kaikessa muussakin, mutta yleensähän ne ovat juuri niitä lasten vanhempia, jotka haluavat tuoda vähän hyvää hoitopaikkaan synttäreinä. Päiväkodeissa tilanne on vähän toinen kuin perhepäivähoidossa, mutta kai sielläkin nyt joskus voi lapsille tarjota vaikka jätskiä välipalaksi. Ei siitä kukaan vahingoitu.

Jossakin ei saanut hoitajilla olla lemmikkieläimet näkyvillä hoitolasten ollessa paikalla. Kaikkea kummaa täältä saa lukea.

• pph.
        toinen pph kirjoitti:

meillä päin ei ole vedetty tuollaisia linjauksia.

Järki päässä tietenkin herkkujen syönnissä niin kuin kaikessa muussakin, mutta yleensähän ne ovat juuri niitä lasten vanhempia, jotka haluavat tuoda vähän hyvää hoitopaikkaan synttäreinä. Päiväkodeissa tilanne on vähän toinen kuin perhepäivähoidossa, mutta kai sielläkin nyt joskus voi lapsille tarjota vaikka jätskiä välipalaksi. Ei siitä kukaan vahingoitu.

Jossakin ei saanut hoitajilla olla lemmikkieläimet näkyvillä hoitolasten ollessa paikalla. Kaikkea kummaa täältä saa lukea.

Ilmeisesti mm. helsinki on paikka jossa pph:n lemmikkit ovat kiellettyjä. Meiläkin tämä tulee olemaan näin. Nyt vasta aloitellaan. Saas nähdä miten se käytännössä toimii. Muutama kissa on asian takia jo lopetettu. Muutama pph on jo itsensä asian takia irtisanoutunut.

• toinenpph
        pph. kirjoitti:

Ilmeisesti mm. helsinki on paikka jossa pph:n lemmikkit ovat kiellettyjä. Meiläkin tämä tulee olemaan näin. Nyt vasta aloitellaan. Saas nähdä miten se käytännössä toimii. Muutama kissa on asian takia jo lopetettu. Muutama pph on jo itsensä asian takia irtisanoutunut.

Varmasti hoitajia tulee irtisanoutumaan enemmänkin tuollaisen kiellon myötä.
        Ei monikaan ole valmis luopumaan perheenjäsenistään työn vuoksi. Niitähän ne lemmikit ovat.

• lemmikkikieltoa
        pph. kirjoitti:

lemmikkikieltoa, ainakaan vielä meillä Helsingissä.
        Sen sijaan tupakointikielto tuli syksyllä ja koskee
        kaikkia kaupungin työntekijöitä, myös kotona
        työskenteleviä hoitajia. Varoitus ja toinen niin
        irtisanominen. Et silleen, tosin ihan ok
        kun itse en polta.

• Ammattikasvattaja

Paha homma, jos asiakkaat laiminlyövät muistamisen. Heidän asioitahan siinä hoidetaan. Tapoihin kuuluu, että antaa laadukasta.

• säjasunlaatus

Olen saanut kaksi tiimarin halpaa pikku mukia ja aina kun näen ne, muistan sen ilon ja hymyn joka
        lapsella oli kun hän niitä meille jakoi! Itse oli kaupassa ne valinnut, viidenkymmenen centin mukit!

• Pk-työläinen
        säjasunlaatus kirjoitti:

Olen saanut kaksi tiimarin halpaa pikku mukia ja aina kun näen ne, muistan sen ilon ja hymyn joka
        lapsella oli kun hän niitä meille jakoi! Itse oli kaupassa ne valinnut, viidenkymmenen centin mukit!

Vaikia tilanne, kun näkee, että lahja on hökälehditty kiireellä. Jos saat lähi-Siwan karkkihyllyltä kettukarkkipussin, niin parempi on, ettei anna mitään. Eihän sitä tiedä, mihin alkaa kattomaan, kun silmistä näkee, että kiireistä pakkopullaa tuokin tuossa on ostellut.
        Kiittele siinä sitten, että 'onpas kiva lahja'.
        Parempi tunne tulee siitä, että näkee lahjan antajan miettineen asiaa kunnolla. Sydämestä sen on tultava.
        Kun kerran niitten / sen mukuloita on hoidettu.
        Vaikiaks menee silloinkin, kun törmää vanhoihin asiakkaisiin esim. ostoskeskuksen liukuportaissa tai kassajonossa: heti muistuu mieleen, että tolta ei saanut mitään, ei edes kunnolla kiittänyt.
        Voiko siinä tilanteessa edes hymyillä? Näkeehän sen sokea einarikin, että teeskentelyksihän se menee, kun naamaansa niin oudosti koittaa vääntää herkkään hymyyn.
        Samaa mieltä olen, että laatua on löydyttävä. Marimekkoa, Aarikkaa ja Kultakeskuksen tuotteet alkavat olla vähän sinnepäin. Alepan ulkomainen keksipaketti yököttää eli sen kaltaista en kenenkään soisi lapsensa hoitajalle antavan.

• E_U_R_O
        Pk-työläinen kirjoitti:

Vaikia tilanne, kun näkee, että lahja on hökälehditty kiireellä. Jos saat lähi-Siwan karkkihyllyltä kettukarkkipussin, niin parempi on, ettei anna mitään. Eihän sitä tiedä, mihin alkaa kattomaan, kun silmistä näkee, että kiireistä pakkopullaa tuokin tuossa on ostellut.
        Parempi tunne tulee siitä, että näkee lahjan antajan miettineen asiaa kunnolla. Sydämestä sen on tultava.
        Vaikiaks menee silloinkin, kun törmää vanhoihin asiakkaisiin esim. ostoskeskuksen liukuportaissa tai kassajonossa: heti muistuu mieleen, että tolta ei saanut mitään, ei edes kunnolla kiittänyt.
        Voiko siinä tilanteessa edes hymyillä? Näkeehän sen sokea einarikin, että teeskentelyksihän se menee, kun naamaansa niin oudosti koittaa vääntää herkkään hymyyn.
        Samaa mieltä olen, että laatua on löydyttävä. Marimekkoa, Aarikkaa ja Kultakeskuksen tuotteet alkavat olla vähän sinnepäin. Alepan ulkomainen keksipaketti yököttää eli sen kaltaista en kenenkään soisi lapsensa hoitajalle antavan.

Ne saa siitä liksaaki. Kuulemma vähä.

• kiitti vaan
        E_U_R_O kirjoitti:

Ne saa siitä liksaaki. Kuulemma vähä.

Tosi vähä...
        Kiitos lämmittäis kummasti.

• pakkomuistaminen:(
        Pk-työläinen kirjoitti:

on nuo lasten lähtökohdat niin mahottoman eriarvoisia, ja miten vanhemmat ovat kasvatetut aikoinaan. siitähän se arvostus lähtee ja opetus arvostamiseen,,olen itse saanut roikkumansikoita,viinipulloi,karkkii,hiustenhoitosalkun,lasikoriste-esineen,mukeja,tottakai, kukkasia suklaata, omia kortteja kaikkea mahdollista. väliin tietysti siltäkin lapselta toivoisi,jonka kanssa eniten väännetään arjessa.mutta kaikilla ei ole asiat hyvin.itse vein lasteni ollessa pieniä,ryhmään pelejä tai muita leluja,sovin aikuisten kanssa ja olivat iki-onnellisia,kerroin että ärsyttää laittaa sitä turhaa tilpehööriä. yhden kerran laitoin kolmelle hoitajalle monitoimikorin,"joulusiivoukseen " siihen kyllä mahtui tiskiainetta,siivousainetta, pöytäpyyhkeitä, käsipyyhe, tiskiharja,käsisaippua,ym.hyödyllinen, minä kun en välitä siitä että muistaisivat lapseni jostain tuotteesta.mä tykkään itse antaa toiselle jotain. Lähtiessään päikkäristä kokonaan. poikani halusi ostaa hoitsuille kunnon puukot, ja emännälle kunnon lihaveitsen, ja ilo oli kyllä aito. .tyttäreni antoi elokuvalipun jokaiselle, saivat käyttää sen koska halusivat. lahjakortin sain kukkaliikkeeseen.mitähän kaikkea olen saanut 30 vuoden aikana. se on valtaisa määrä henkilökohtaista ja yhteistä lahjaa.onnenhetkiä kaikki tyynni,mutta mitään en vaihtaisi pois.olkoon sitten sydän ollut mukana tai ei.

• Taihvuuni
        pakkomuistaminen:( kirjoitti:

on nuo lasten lähtökohdat niin mahottoman eriarvoisia, ja miten vanhemmat ovat kasvatetut aikoinaan. siitähän se arvostus lähtee ja opetus arvostamiseen,,olen itse saanut roikkumansikoita,viinipulloi,karkkii,hiustenhoitosalkun,lasikoriste-esineen,mukeja,tottakai, kukkasia suklaata, omia kortteja kaikkea mahdollista. väliin tietysti siltäkin lapselta toivoisi,jonka kanssa eniten väännetään arjessa.mutta kaikilla ei ole asiat hyvin.itse vein lasteni ollessa pieniä,ryhmään pelejä tai muita leluja,sovin aikuisten kanssa ja olivat iki-onnellisia,kerroin että ärsyttää laittaa sitä turhaa tilpehööriä. yhden kerran laitoin kolmelle hoitajalle monitoimikorin,"joulusiivoukseen " siihen kyllä mahtui tiskiainetta,siivousainetta, pöytäpyyhkeitä, käsipyyhe, tiskiharja,käsisaippua,ym.hyödyllinen, minä kun en välitä siitä että muistaisivat lapseni jostain tuotteesta.mä tykkään itse antaa toiselle jotain. Lähtiessään päikkäristä kokonaan. poikani halusi ostaa hoitsuille kunnon puukot, ja emännälle kunnon lihaveitsen, ja ilo oli kyllä aito. .tyttäreni antoi elokuvalipun jokaiselle, saivat käyttää sen koska halusivat. lahjakortin sain kukkaliikkeeseen.mitähän kaikkea olen saanut 30 vuoden aikana. se on valtaisa määrä henkilökohtaista ja yhteistä lahjaa.onnenhetkiä kaikki tyynni,mutta mitään en vaihtaisi pois.olkoon sitten sydän ollut mukana tai ei.

Eiks oo mitään rajaa, ku kesähelteellä lätkäistään suklaakonvehtirasia rystysille?
        Sanoisin, että ollaan puoli vuotta myöhässä.... tai etuajassa... ihan miten vaan.

• henkisesti.
        Pk-työläinen kirjoitti:

tsissus...muistaksä muka kaik sun lahjat ja lahjatta jäämiset...jo on köyhää!

• tutu.
        säjasunlaatus kirjoitti:

joo...parempi sekin tiimarin muki kuin se äidin maulla valittu pentikin tai marimekon muki " joista kaikki tykkää"...joo just sellaset jotka ei pysty itse ajattelemaan omilla aivoillaan...

• Hyvä käytäntö

Mielestäni parasta olisi sellainen, että kaikki lahjat sun muut muistamiset unohdettaisiin toptykkänään.
      Näin toimien ei kenenkään tarvitsisi olla pahoilla mielin / häpeissään / kiitollisuudenvelassa.
      Työ on työtä ja sillä sipuli. Jätetään vaan tunteenomaiset ns. huomionosoitukset vaan lähipiiriin eikä vieraille - lasta palkkatyönä hoitaville - ihmisille.

• Niihä

määki.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. "Miko Bergbom, miksi euron bensa maksaa kaksi euroa?"

Valtakunnan suurin kaupallinen porvarimediakin kyselee nyt miksi perussuomalaisset ovat rikkoneet tärkeimmän vaalilupauk
      Maailman menoa
      196
      6743
    2. SDP: "On hyvä että bensiinin hinta nousee"

Suurin oppositiopuolue SDP on mielissään siitä, että bensan hinta nousee suomalaisille. https://www.iltalehti.fi/polit
      Maailman menoa
      194
      3466
    3. Mistä ihmeestä sitä viirasi?

Oliko tuo Timo Kalima hyvä silmälääkäri? Mikähän hänen silmiinsä osui kun piti mennä tuollaista tekemään. Kaikki näytti
      Jyväskylä
      26
      3229
    4. "Mieheksi ja naiseksi hän heidät loi."

Räsäsen tuomio on iso harppaus woke-valtioksi. – Tässä maassa on nyt selvästi kiellettyjä sanoja ja ajatusrikoksia. –
      Maailman menoa
      172
      2189
    5. Partamies hoi!

En aio häiritä jos on mukavampi olla hiljaa tai jos siellä kaukana sinun paikkakunnalla on jo joku hoito. Miten olisi re
      Ikävä
      40
      1747
    6. SDP haluaa tappaa maaseudun - bensan hinta mahdollisimman korkealle

Maaseudulla auto on välttämätön asia, ja lähes kaikilla on bensa-autot. Kuinka tyhmä pitää olla jos äänestää demareita?
      Maailman menoa
      85
      1687
    7. Outoa toimintaa Tuhannen taalan yrittäjällä

Ihmiset ympäri Suomen on kyselleet, että miksi tämä yrittäjä hoitaa ilkivalta-asiaa netissä kun se kuuluisi poliisille.
      Haapavesi
      116
      1424
    8. Martina Aitolehti pistää luun kurkkuun Erikoisjoukot-kouluttajalle - Ei usko tätä!

Martina Aitolehti on persoona, joka herättää monessa tunteita. Hänen yksityiselämänsä on noussut kohuotsikoihin mm. eläm
      Suomalaiset julkkikset
      14
      1056
    9. Etkö vieläkään ole löytänyt ketään??

😅😅😅😅😅😅😅
      Ikävä
      120
      953
    10. Riiko Sakkinen läväyttää totuuden - Tästä syystä keskeytti Farmi-kuvaukset

Riikon toiminta hämmensi... Kuvataiteilija teki yllättävän päätöksen ja halusi lopettaa Farmi Suomi -leikin kesken. Rii
      Tv-sarjat
      16
      915
    Aihe