AMERIKAN KENPO-KARATE

TOTAL fIGHTING

kaveri oli kaksi vuotta jenkeissä opiskelemassa ja aloitti siellä Kenpo-karaten, se on kova tyyli ja keskittyy itsepuolustukseeen, suomessahan ei kenpoa ole ollut aiemmin, lajitaustaa kaverilla oli suomesta hokuto-ryu jujutsun vihreä vyö ja nyt hän on suorittanut kenpon 2. dania amerikassa.

olisi mukava jos saataisiin seura pystyyn suomessa, kiinnostusta varmasti lajiin löyty täältäkin, kaverin kanssa on puhuttu toiminnan aloittamisesta.

Onko täällä ketäää joka olisi treenannut Ed Parkerin kenpoa?

24

3046

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • malliin

      kaksi vuotta = 2 dania

    • olen...

      ameriikan kenpo karatea nähnyt, että toivon sen totisesti jäävän sinne ameriikkaan.

    • budoka

      Tuntuu vöitä tippuvan sitä vauhtia että tommosen lajin vois varmaan suorittaa ihan suomesta käsin sähköpostin välityksellä !

      • Hard feelings

        Chuck Liddelillä lukee Ken(m?)po-Karate olkapäässä. Eli eikös sillä sitten pärjää vapaaotteluissa erinomaisesti samalla logiikalla kuin Shemy Schildt pärjää karatella K-1-otteluissa. :P


      • Hku-jutsuka
        Hard feelings kirjoitti:

        Chuck Liddelillä lukee Ken(m?)po-Karate olkapäässä. Eli eikös sillä sitten pärjää vapaaotteluissa erinomaisesti samalla logiikalla kuin Shemy Schildt pärjää karatella K-1-otteluissa. :P

        kun kaverilla on vihreä vyö hokuto-jujutsussa pohjana, enpä ihmettele vaikka saisi kahdessa vuodessa kenpon ja monen muunkin lajin 2. dania, itseasiassa hokuto ryun vihreään vyöhön vaadfitaan paljon enemmän osaamista ja kovuutta, kuin monen monen muun lajin mustaan vyöhön, hokuton vihreä vyö osaa paljon enemmän oikeaa itsepuolusta, kuin karaten tai judon musta vyö, tämä on kokeiltu ja nähty juttu.


      • jaa
        Hku-jutsuka kirjoitti:

        kun kaverilla on vihreä vyö hokuto-jujutsussa pohjana, enpä ihmettele vaikka saisi kahdessa vuodessa kenpon ja monen muunkin lajin 2. dania, itseasiassa hokuto ryun vihreään vyöhön vaadfitaan paljon enemmän osaamista ja kovuutta, kuin monen monen muun lajin mustaan vyöhön, hokuton vihreä vyö osaa paljon enemmän oikeaa itsepuolusta, kuin karaten tai judon musta vyö, tämä on kokeiltu ja nähty juttu.

        ...ku haukotuttaa 8O)


      • kyllä..
        Hku-jutsuka kirjoitti:

        kun kaverilla on vihreä vyö hokuto-jujutsussa pohjana, enpä ihmettele vaikka saisi kahdessa vuodessa kenpon ja monen muunkin lajin 2. dania, itseasiassa hokuto ryun vihreään vyöhön vaadfitaan paljon enemmän osaamista ja kovuutta, kuin monen monen muun lajin mustaan vyöhön, hokuton vihreä vyö osaa paljon enemmän oikeaa itsepuolusta, kuin karaten tai judon musta vyö, tämä on kokeiltu ja nähty juttu.

        joku hokujuku leijailee pilvissä. Arvioin kaverin olevan korkeintaan oranssivöinen. ;-)


      • terveisiä
        Hku-jutsuka kirjoitti:

        kun kaverilla on vihreä vyö hokuto-jujutsussa pohjana, enpä ihmettele vaikka saisi kahdessa vuodessa kenpon ja monen muunkin lajin 2. dania, itseasiassa hokuto ryun vihreään vyöhön vaadfitaan paljon enemmän osaamista ja kovuutta, kuin monen monen muun lajin mustaan vyöhön, hokuton vihreä vyö osaa paljon enemmän oikeaa itsepuolusta, kuin karaten tai judon musta vyö, tämä on kokeiltu ja nähty juttu.

        että hokuto-jujutsussa vihreä vyö vastaa muiden dan arvoja hah,hah,hah,hah,vittu mikä dorka,hah,hah,hah


      • Vihreävöinen jutsuka
        Hku-jutsuka kirjoitti:

        kun kaverilla on vihreä vyö hokuto-jujutsussa pohjana, enpä ihmettele vaikka saisi kahdessa vuodessa kenpon ja monen muunkin lajin 2. dania, itseasiassa hokuto ryun vihreään vyöhön vaadfitaan paljon enemmän osaamista ja kovuutta, kuin monen monen muun lajin mustaan vyöhön, hokuton vihreä vyö osaa paljon enemmän oikeaa itsepuolusta, kuin karaten tai judon musta vyö, tämä on kokeiltu ja nähty juttu.

        Näillä temppujutuilla ei oikeasti pärjää oikeata esim judomatsaajaa vastaan. Ei vaan nimittäin ehdi. Ja kokeiltu on monen monta kertaa, koska treenaan säännöllisesti myös heidän kanssaan. Siis kyseessä on kamppailureaktiot. Itse olen kyllä aika hissukseen näistä taidoistani versus vaikkapa danarvoinen judoka.


      • pärjää tottakai
        Vihreävöinen jutsuka kirjoitti:

        Näillä temppujutuilla ei oikeasti pärjää oikeata esim judomatsaajaa vastaan. Ei vaan nimittäin ehdi. Ja kokeiltu on monen monta kertaa, koska treenaan säännöllisesti myös heidän kanssaan. Siis kyseessä on kamppailureaktiot. Itse olen kyllä aika hissukseen näistä taidoistani versus vaikkapa danarvoinen judoka.

        judosäännöillä. Kokeile seuraavaksi lyönnein ja potkuin. ;-)


      • Vihreävöinen ....
        pärjää tottakai kirjoitti:

        judosäännöillä. Kokeile seuraavaksi lyönnein ja potkuin. ;-)

        ollaan oteltu. Kuten sanoin olennaista on kovan harjoittelun myötä saadut nopeat refleksit. Turha lyödä tai monottaa, jos toinen on iholla ja itse lentää mattoon. Sitäpaitsi matsikovettunut judoka ei muutamasta lyönnistä tai potkusta paljon piittaa. Tämä on nyt vain minun oma kokemukseni. Kovia tyyppejä, arvostan!


      • vaan...
        Vihreävöinen .... kirjoitti:

        ollaan oteltu. Kuten sanoin olennaista on kovan harjoittelun myötä saadut nopeat refleksit. Turha lyödä tai monottaa, jos toinen on iholla ja itse lentää mattoon. Sitäpaitsi matsikovettunut judoka ei muutamasta lyönnistä tai potkusta paljon piittaa. Tämä on nyt vain minun oma kokemukseni. Kovia tyyppejä, arvostan!

        lyönti- potkuottelua, siis ei heittoja. Kyllähän jokainen todella treenaava ymmärtää grabblingin arvon, en sitä kiistä. Tarkoitin vain, että kokeile, mitä tapahtuu, kun viette matsin pois judokan erikoisalueelta. Semmoista kokeilua vain, ettei tulisi nostettua ketään jalustalle.Paraskin äijä oman osaamisensa ulkopuolella on tavallinen taatelintallaja. Sinä olet jo osoittanut olevasi ennakkoluuloton treenaaja. Onko judokaverisi sitä, vai sparraako hän vain, mikäli saa pitää kiinni turvarievustaan, lähiosaamisestaan?

        Ottelu pelkillä nyrkkeilyhanskoilla voisi olla avartava kokemus hänellekin.


      • judoka...
        pärjää tottakai kirjoitti:

        judosäännöillä. Kokeile seuraavaksi lyönnein ja potkuin. ;-)

        ... pyyhkäisee sinut perseellesi lyönti- ja potkumatsissa, ennen kuin huomaatkaan ;-) ;-) ;-) ;-) ;-) ;-) ;-) ;-) ;-) ;-)


      • pyyhkäiseekö
        judoka... kirjoitti:

        ... pyyhkäisee sinut perseellesi lyönti- ja potkumatsissa, ennen kuin huomaatkaan ;-) ;-) ;-) ;-) ;-) ;-) ;-) ;-) ;-) ;-)

        tämä hyvä judoka vastustajan perseelleen myös nyrkkeilymatsissa nyrkkeilysäännöillä. Nyt jää pointti näkemättä. Edellisen kirjoittaja lienee judoka, joka ei ymmärtänyt lukemaansa. Lue uudelleen ja ajattele, mitä luit. Omilla säännöillään jokainen laji on lujin.

        Judoka häviää pistekaratesäännöin karatekaa vastaan. Omilla säännöillään judoka on vahvoilla nyrkkeilijän kanssa. Ja päinvastoin. Kysymys on peleistä. Mikä tässä on nyt vaikea ymmärtää?

        Kamppailu-urheilulla on aika vähän tekemistä todellisen väkivallan kanssa. Vanha väkäleuka kriminaali jolla ei ole mitään menetettävää on paha vastustaja tosimaailmassa. Jos et tämän vertaa ymmärrä, ja luulet judon olevan vastaus näköjään lähes kaikkeen, olet aika hukassa. :-)


      • judoka...
        pyyhkäiseekö kirjoitti:

        tämä hyvä judoka vastustajan perseelleen myös nyrkkeilymatsissa nyrkkeilysäännöillä. Nyt jää pointti näkemättä. Edellisen kirjoittaja lienee judoka, joka ei ymmärtänyt lukemaansa. Lue uudelleen ja ajattele, mitä luit. Omilla säännöillään jokainen laji on lujin.

        Judoka häviää pistekaratesäännöin karatekaa vastaan. Omilla säännöillään judoka on vahvoilla nyrkkeilijän kanssa. Ja päinvastoin. Kysymys on peleistä. Mikä tässä on nyt vaikea ymmärtää?

        Kamppailu-urheilulla on aika vähän tekemistä todellisen väkivallan kanssa. Vanha väkäleuka kriminaali jolla ei ole mitään menetettävää on paha vastustaja tosimaailmassa. Jos et tämän vertaa ymmärrä, ja luulet judon olevan vastaus näköjään lähes kaikkeen, olet aika hukassa. :-)

        ... mutta olen kyllä nähnyt elävässä elämässä, miten nopeasti lyönti- ja potkumatsiin judokaa vastaan lähteneeltä kaverilta meni jalat alta.

        Sitähän tässä kysyit, etkä puhunut minkään erityisen lajin säännöillä käytävästä ottelusta.

        Mutta olihan tuossa tietenkin tasoeroakin, eikä kysymys koskaan ole puhtaasti lajien paremmuudesta, mutta sanoisin, että vuosikausia matsanneet judokat ovat ylipäätään aika kovatasoisia ottelijoita.


      • Tositilanteet
        judoka... kirjoitti:

        ... mutta olen kyllä nähnyt elävässä elämässä, miten nopeasti lyönti- ja potkumatsiin judokaa vastaan lähteneeltä kaverilta meni jalat alta.

        Sitähän tässä kysyit, etkä puhunut minkään erityisen lajin säännöillä käytävästä ottelusta.

        Mutta olihan tuossa tietenkin tasoeroakin, eikä kysymys koskaan ole puhtaasti lajien paremmuudesta, mutta sanoisin, että vuosikausia matsanneet judokat ovat ylipäätään aika kovatasoisia ottelijoita.

        tosijuttuja olen nähnyt useitakin ja kun vastassa on kaksi tai kolme vastustajaa, mahdolliseti aseita ym, judoak on kusessa, mutta oikealla jujutsu ja krav maga harjoittelulla, näihinkin tilanteisiin saa valmiutta.

        muistan kun eräs vihreävöinen jujtusuka(Aven salilat) joutui kadulla kahden hyökkääjän uhriksi, mutta toimivilla tekniikollaan pääsi niskan päälle kamppailussa ja tiedän rusekan vyön judokan jolle kävi huonosti, koska selkärangassa olivat vain säännöt ja urheilutekniikat.


      • kiellä
        judoka... kirjoitti:

        ... mutta olen kyllä nähnyt elävässä elämässä, miten nopeasti lyönti- ja potkumatsiin judokaa vastaan lähteneeltä kaverilta meni jalat alta.

        Sitähän tässä kysyit, etkä puhunut minkään erityisen lajin säännöillä käytävästä ottelusta.

        Mutta olihan tuossa tietenkin tasoeroakin, eikä kysymys koskaan ole puhtaasti lajien paremmuudesta, mutta sanoisin, että vuosikausia matsanneet judokat ovat ylipäätään aika kovatasoisia ottelijoita.

        etteikö hyvin treenannut judoka olisi kunnioitettava vastus, mutta tarkoitin juuri näitä sääntöpelejä kokemusta avartavina "leikkeinä".


    • Minä vaan

      Itasekin tuli kesällä kenpoa treenattua, kyseessä oli joku United studios of selfdefence tai vastaava ja sanon vaan että jäi huono maku suuhun. Lyönnit eivät olisi edes minua kaataneet saati isompaa jamppaa, torjuntoja ei paljoa tehty, sanottiin että väistätte vaan nopeasti ja teette nopeita lyöntejä jotka kaatavan vastustajan...

      Itsellä kokemusta karatesta kyllä on ja jujitsusta myös, ja ainakin tuon seuran kenpo karate oli pelkkä vitsi. Se oli jotain kunf fu:maista aamuvoimistelua pääosin...

      • Total fighting

        Aito Kenpo on kovaa ja suoraviivaista, en tiedä mitä pagiaatiota olet harjoitellut, mutta Amerikan kenpo on yksi tehokkaimmista tyylisuunnista.

        Kaverilla oli tosiaan hokuto-taustaa ja voin todeta, että osaa hommat, pistetään homma pyörimään kun saadaan salivuoroja hesasta.


      • tarkoitat
        Total fighting kirjoitti:

        Aito Kenpo on kovaa ja suoraviivaista, en tiedä mitä pagiaatiota olet harjoitellut, mutta Amerikan kenpo on yksi tehokkaimmista tyylisuunnista.

        Kaverilla oli tosiaan hokuto-taustaa ja voin todeta, että osaa hommat, pistetään homma pyörimään kun saadaan salivuoroja hesasta.

        aidolla kenpolla ?


    • LanceArmstrong

      Hello

      I just come to Finland and i would like to know if someone teaches kenpo karate in Helsinki. I did kenpo fu-shih before (green belt) and i would like study kenpo karate.
      Does anyone know somewhere?

      Thanks

    • Kenpo kolme nyrkkiä

      Kenpo Karate usassa on selvästi itsepuolustukseen tähtäävä laji, hyvinkin brutaali laji ja ei verrata kilpa eli hippakarateen. Kenpossa on mukana asetekniikat, veitset. kepit, toiminta useampaa hyökkääjää vastaan ym., lähempänä esim krav magaa kuin karatea..
      Laji on lähtöiisn Hawaijilta ja on katutappeluun perustuva, mukana monia muita metodeja mm. filipiinolajeista ym.

    • Kendoka

      Kyl mun mielestä vois perustaa kenpo karate seuran, mutta sane niille tyypeille et tulee sieltä ameriikasta vasta 20 vuoden päästä, vaikka siltikin kusis hokuton mustalle vyölle (ja Judon)

    • Tietoa kyselevä

      Onko tietoa, että missäpäin Helsingissä treenataan Amerikan Kenpo Karatea ? Onko kyseistä tyylisuunnan Karate-seuraa perustettu käyntiin vielä ? jos on, niin mistäpäin Helsingistä tiedettävästi löytyisi ?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1458
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1012
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      751
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      35
      725
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      697
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      680
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      659
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      36
      644
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      67
      623
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      303
      597
    Aihe