homeopatiasta tai vyöhyketerapiasta apua?

Crispi

Vauvallamme (9 kk) on ollut nyt neljä kertaa peräkkäin korvatulehdus. Nuhasta seuraa aina korvatulehdus ja antibioottikuurin jälkeen hän on ollut vähän aikaa terveenä. Kuulin, että mahdollisesti vyöhyketerapiasta vai homeopatiasta voisi olla apua. Itse en tiedä kummastakaan mitään. Onko kenelläkään kokemuksia?

12

2743

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sarah

      Vyöhyketerapiasta tosiaan on ollut meillä ainakin apua! Onhan se pitkä prosessi, mutta alkaa kyllä tepsimään jo muutaman kerran jälkeen, kunhan vaan jatkaa hoitoa. Kuulin tänään, että gefilus-tuotteilla (esim. maito) on moni saanut juuri korvatulehdukset loppumaan. Siitä on tehty ihan jokin tutkimus.. Onnea teille, toivottavasti ainainen riesa loppuu!

    • Ayla

      Kannattaisi kyllä kokeilla homeopaattisia aineita. Käy kysymässä ihan luontaistuote kaupasta, ne osaa kyllä siellä neuvoa! itse syötän myös hammasvaivoihin vuoden ikäiselle ja tepsii ihan ok.
      Mutta ennen kaikkea suosittelen käyttämään ihan ravintoterapiassa lasta sillä kuulostaisi siltä että hänellä on jokin ravintopuutos minkä takia lapsen immuunipuolustus on koko ajan kovilla. Ja antibiootti kuurit vain pahentavat asiaa sillä ne heikentävät entisestään tuota imuunipuolustusta.
      Yksi hyvä vaihtoehto on aloittaa imetys uudestaan, sillä mitä ilmeisemminkin olet sen jo jokin aika sitten lopettanut. Se olisi ehkä paras ratkaisu lapsen kannalta. Tiedän kyllä että se on sinun kannaltasi "inhottavaa" ...No mutta parasta terveyttä lapsellesi!

      Ayla

      • äiti

        Vain koululääketiede tuntee hoitovastuun. Vaihtoehtoiset lupaavat seitsemän hyvää ja kahdeksan kaunista, mutta en kyllä lapsiani heille veisi. Tai kyllä, jos kyse on vaikka syylästä tms. pikkujutusta. Hanki pysyvä hoitosuhde hyvään lastenlääkäriin, niin ei tarvita antibioottia pelkkään välikorvan punotukseen, jota esiintyy aina flunssassa. Vakavien jälkitautien vuoksi niitä lääkkeitä usein määrätään.
        Terveyttä ja hyvää joulua.


      • Crispi

        Imetän vielä ja en usko mihinkään puutokseen. Esikoisemme on ollut erittäin terve ja samalla lailla hoidan kuopustamme kuin hoidin esikoista vauvana.


      • Crispi
        äiti kirjoitti:

        Vain koululääketiede tuntee hoitovastuun. Vaihtoehtoiset lupaavat seitsemän hyvää ja kahdeksan kaunista, mutta en kyllä lapsiani heille veisi. Tai kyllä, jos kyse on vaikka syylästä tms. pikkujutusta. Hanki pysyvä hoitosuhde hyvään lastenlääkäriin, niin ei tarvita antibioottia pelkkään välikorvan punotukseen, jota esiintyy aina flunssassa. Vakavien jälkitautien vuoksi niitä lääkkeitä usein määrätään.
        Terveyttä ja hyvää joulua.

        Antibiootteja ei ole kirjoitettu vain punoitusta varten. Kerran oma lääkärimme jo suunnitteli puhkaisemista. Valitettavasti viimeksi emme päässeet omalle lääkärillemme, että olisin päässyt keskustelemaan eri hoitovaihtoehdoista hänen kanssaan. En vie lastani minnekään puoskarin luo tai osta lääkkeitä lapselleni luontaistuotekaupasta. Jos päädyn kokeilemaan esim. homeopatiaa vien lapseni lääkärikeskuksen homeopaatille. Kysyn täällä muiden kokemuksia, jotta saan lisää tietoa. Kysyn myös oman lääkärimme ja neuvolan mielipidettä ennen kuin teen mitään. Tärkeintä on lapseni terveys ja sen takia haluan tämän kierteen ja antibioottien jatkuvan syömisen loppuvan.


    • M
    • Jyri Snellman(entinen Jyri ...

      ...asia on niin, että psykologinen vyöhyketerapia ei tehoa minuun, vaikka vyöhyketerapeuttini oli käsistään varsin taitava.

      En maksa 60€ per tunti vain siitä, että saan kuulla ettemme uskalla elää jos mietimme tiettyjä asioita paljon.

      Koska osaan ajatella asioita pintaa syvemmälle ja "seuraavaa perjantaipulloa pidemmälle"(toisin kuin monet kaverini), minä olen hyvin ahdistunut ihminen. Hakukoneilla löytää kirjoituksiani ajatuksistani.

      Minua ahdistavat vaaratilanteet, joihin olen joskus joutunut. Joskus on ollut hengenlähtökin lähellä.

      Minua kehotettiin ajattelemaan asia niin että: "No olipa hyvä kun ei tapahtunut".
      Siis jos asia on aina niin mustavalkoinen että kaikki asiat joko 100% eivät tapahdu tai 100% tapahtuvat, niin jos jokin tärkeä ja hyvä asia nippa nappa epäonnistuu, niin sekään ei kai sitten ole mikään "melkein onnistui" vaan täydellinen epäonnistuminen? Ymmärrän ettemme elä missään Sailor Moon -maailmassa jossa hyvä aina voittaa tai videopelissä, jossa saa aina uuden mahdollisuuden.

      Ja onko aina, siis aina pakko elää nykyhetkessä, vaikka se olisi täyttä tuskaa? Minä unelmoin paremmista nykyhetkistä, kuten esim:

      http://davidszondy.com/future/futurepast.htm

      http://www.paleofuture.com

      http://www.retrofuture.com

      Nykyään elämäni on varsin umpikujassa. Myönnän, että minunkin olisi joskus pitänyt pelata korttini paremmin...

      • Jyri Snellman (entinen Jyri...

        Kömmähdyksien(i) takia minulta meni Tuusulan kansanopistossa vuonna 1993 sivu suun ihana romanssinalku(tosin olin juuri tullut Anna Tapion koulusta jossa rakkaus oli rikos).

        Mutta siis on ollut myös paljon sellaisia hetkiä, joita en mistään hinnasta haluaisi elää uudestaan.

        Vyöhyketerapia on siis uskonto, joka ei sovi minulle.

        Eihän ihmiskunta ole ennenkään hallinnut keksintöjään(joko niitä käytetään tahallaan pahaan tai ne huolimattomuuden seurauksena riistäytyvät hallinnasta), miksi siis mahdollinen tulevaisuuden aikamatkailu olisi poikkeus?


      • Jyri Snellman (entinen Jyri...

        ...olette, arvoisat keskustelijat?


      • Jyri Snellman (entinen Jyri...
        Jyri Snellman (entinen Jyri... kirjoitti:

        ...olette, arvoisat keskustelijat?

        ...minusta varusmiespalveluskelpoisen?
        Minun mielestäni vapautuksen hommaaminen armeijasta on yhtä helppoa kuin iltapäivälehden ostaminen kioskista.

        Se että tekisin itseni tahallani hulluksi on sama asia kuin että eskimo ostaisi itselleen jääkaapin.


      • Jyri Snellman
        Jyri Snellman (entinen Jyri... kirjoitti:

        ...minusta varusmiespalveluskelpoisen?
        Minun mielestäni vapautuksen hommaaminen armeijasta on yhtä helppoa kuin iltapäivälehden ostaminen kioskista.

        Se että tekisin itseni tahallani hulluksi on sama asia kuin että eskimo ostaisi itselleen jääkaapin.

        ...jatkuu: http://hommaforum.org/index.php/topic,5436.0.html


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      140
      6153
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      34
      3738
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      1955
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1949
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      25
      1768
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1626
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      16
      1542
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      14
      1455
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1448
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      31
      1365
    Aihe