Varmaan aika yleinen tilanne suomalaisilla miehillä, että haluaisi tanssia muttei osaa tai kehtaa. Itsellänikin näin. Rytmitajua löytyy ja kyllä paikoillakin ollessa alkaa musiikki hytkyttämään, mutta sitten kun pitäisi seisoen alkaa hytkymään ja tanssimaan niin se näyttää todella säälittävältä ja eikä tunnu yhtään mukavalta. Itsetuntoni on muuten aika hyvä, paitsi tanssiessa. Mikä neuvoksi? Onko muista tuntunut samalta ja sitten saanut ongelman ratkaistua? En tiedä yhtään mitenkä pitäisi liikkua ettei se näyttäisi tyhmältä. Eikä kyse ole siitä että haluaisin tanssia vain naisten iskemisen tähden, mutta muutenkin olisi kiva tehdä yökerhossa muutakin kuin istuskella ja juoda drinkkejä. Onko jotain harjoitusvinkkejä tanssimiseen? Tai hitto vaikka jotain harjoitusvideoita. Mitä vaan.
En osaa tanssia yökerhossa vaikka haluaisin
14
5095
Vastaukset
- entinen tahkojalka
en tiedä olenko oikea henkilö neuvomaan mutta tuo kuvauksesi sopii minuun reilut 20 vuotta sitten paitsi että musiikki ei oikein paikallaankaan saanut minua liikkeelle niinpä hautasin ajatuksen reiluksi 20 vuodeksi. Jälkeenpäin olen muistellut niitä lukemattomia kertoja kun on keljuttanut kun ei osaa.
Nyt sitten lähdin ihan tosissani opettelemaan tanssimista tosin paritanssia mutta kuitenkin. Kurssit eivät antaneet sitä mitä tarvitsin joten onneksi älysin lähteä yksityisopetukseen.
Kovan työn jälkeen hoksasin sen jonkin ja palat loksahtivat aika hyvin paikalleen ja huomasin että löydän musiikista sellaista mitä aiemmin en löytänyt.
Loppujen lopuksi kun kuuntelee näitä rokki ja disko musiikkia niin yllätys yllätys foksin askeleet sopivat niihin kuin nakutettu, ei tietenkään tarvitse seilata parkettia ympäri mutta painopisteen muutokset saavat vartalon liikkumaan musiikin tahdissa ja jotain pientä lisää niin siinähän se on.
Ei muuta kuin yksityisopetusta jos joku ei osaa opettaa disko tansseja niin opettele sitten humppa, tangoa, foksia ja valssia. Ne antavat sulle todella hyvän pohjan.
Älä jätä tanssia unholaan niinkuin minä, joudut vain jälkeenpäin harmittelemaan sitä. - -n25
Uskomaton sattuma kirjoituksesi ajankohta, koska hajoilen täällä juuri samaan ongelmaan eli tanssimattomuuteeni. Siksi tännekin nyt eksyin.
Tykkäisin tanssia ja eläytyä musiikkiin, jos tietäisin edes jotain peruskuvioita, joita kannattaa tehdä ettei näyttäisi kasariääliöltä. Tietty tahdissa hytkyminen onnistuu, mutta kun kaverit osaa inspiroida näyttäviä kuvioita niin tunnen itseni siinä vieressä ihan puujalaksi. Usein sitten jäänkin istumaan, kun muut menee tanssimaan. Hyvä tapa oppia olisi kai seurata hyvien tanssijoiden liikkeitä lattialla, mutten kehtaa tuijottaa ketään liiaksi ja lähettää vääriä signaaleja...
Oikeasti, videovinkit olisi tosi jees! - tanssija
Pari tanssivideota, ainakin on huomio taattu yökerhossa ;):
http://home.astrakan.hig.se/sax/rokka/files/ake.mpeg
http://www.fugly.com/videos/5232/the_evolution_of_dancing.html- jautaa
Åken tavalla on menty jo kolkyt vuotta discoa ja mimmit käy kuumana vieläkin ;)
Löytäis vain valkoisen slipoverin jostain.
Tuo toinen on myös erinomainen irroittelupätkä.
Siihen lisää vielä hustlen askeleet, niin menestys on taattu. - Miljardi
Noita videoita en todellakaan suosittele kokeilemaan, ellei sitten halua vaikuttaa pelleltä tai yritä iskeä hiukan vanhempia ( 45) naisia :D MTV:tä suosittelisin myös lämpimästi.
- Tepsu
Heippa. Tässä eräs tositarina: Mieheni (28v) oli aivan onneton rytmitajunsa ja tanssiliikkeidensä kanssa, kunnes kehotin häntä aina kotiaskareita tehdessään pitävään MTV:tä tai Voicea päällä volyymit kaakossa. Ei mennyt kuin muutama kuukausi kun herra joraili imurin ympärillä tiskiharja partnerinaan aivan uskomattomia kuvioita. Eli katselkaa kotona kaikessa rauhassa musavideoita ja antakaa mennä. Kun vapaudutte, niin vain taivas on rajana. MENESTYSTÄ!!!
- Vaino Harha
Kamala kohtalo. Kertakaikkiaan. Toivottavasti annoit sille edes muutaman pullon tärpättiä tahrojenpoistoonkin, sillä mulla ainakin menee joka kerta siivotessani ihan silmittömästi tärpättiä ja siksi mä niin harvoin siivoankin. Ajattele nyt vähän: nythän on hyvinkin pitkälti niin, että enhän mäkään ota toinen toistansa ihanenpaa neitsykäistä mulle pyykkäämään ja lattioita ja astioita jynssäämään ja ruokaa laittaan. No enhän mä tietenkään kiellä niitä mulle siivoamasta sekä paitoja viikkaamasta ja grokiklaseja tiskaamasta, jos ne itte on sitä mieltä, että nyt pitää, mutta ruokaa niitten on ihan turha mulle laittaa, kun mä syön nääs aina ulkona.
- Tepsu
Vaino Harha kirjoitti:
Kamala kohtalo. Kertakaikkiaan. Toivottavasti annoit sille edes muutaman pullon tärpättiä tahrojenpoistoonkin, sillä mulla ainakin menee joka kerta siivotessani ihan silmittömästi tärpättiä ja siksi mä niin harvoin siivoankin. Ajattele nyt vähän: nythän on hyvinkin pitkälti niin, että enhän mäkään ota toinen toistansa ihanenpaa neitsykäistä mulle pyykkäämään ja lattioita ja astioita jynssäämään ja ruokaa laittaan. No enhän mä tietenkään kiellä niitä mulle siivoamasta sekä paitoja viikkaamasta ja grokiklaseja tiskaamasta, jos ne itte on sitä mieltä, että nyt pitää, mutta ruokaa niitten on ihan turha mulle laittaa, kun mä syön nääs aina ulkona.
Joo, mutta kun asutaan 120 neliön omakotitalossa avoliitossa ja molemmat käyvät vielä töissä, niin kyllä niitä kotitöitä riittää kummallekin. Tasapuolisesti tietysti ;)
- tanssija
Tepsu kirjoitti:
Joo, mutta kun asutaan 120 neliön omakotitalossa avoliitossa ja molemmat käyvät vielä töissä, niin kyllä niitä kotitöitä riittää kummallekin. Tasapuolisesti tietysti ;)
Sääliksi käy nuo köhät jotka ei pysty palkkaan apulaista.Tanssitaan me muut
- Vaino Harha
Tepsu kirjoitti:
eikäkun jos sulla on toinen toistansa pötikkömännikköisenpi hehtaari jossain jemmassa, niin mehän voitaisiin edelleenkehitellä talousihmeenne työnjakoa: Nythän vasta onkin hyvinkin pitkälti niin, että joka kerta, kun siinäkin vaiheessa vielä tietämättäni ohitseni kadulla kävelee tahi vanhaintansseissa pokkailen alun toista tuhatta hehtaaria semmoisia männiköitä, alkaa sydämmeni jollaintapaa kiihtyvästi läpättää ja tiedän näissä männikköasioissa pitää varani, koska vanhaintanssieni lisäksi harrastan myöskinsä salamannopeaa sekä talous- että aarnimetsien hoitelua sekä lähimmässä että kaukaisimmassa tarkoitukseen sopivaisessa vanhaintanssikapakassa. Eli sinänsä toki vasta alustavana eli orastavana kotitaloutenne työnjakoja edesauttelevana ratkaisumellinani ehdottaisin, että hoitaisimme kahdestaan po metsät niinsanottuina ulkohommeleina ja jättäisimme ukkosi sisähommiin siivoilemaan ja pyykkäämään.
- Me muut
tanssija kirjoitti:
Sääliksi käy nuo köhät jotka ei pysty palkkaan apulaista.Tanssitaan me muut
Hieno piirre ihmisessä, että pystyy tuntemaan sääliä, se on eräänlaista empatiaa sekin. Sääliä vaan sinne tanssiharrastuksenkin puolelle.
- ihan hulluna 12v
mulla on sama ongelma kuin monilla muilla en uskalla/osaa tanssia, ja mulla on aivan ihana tyttö kiikarissa. Se pyysi mua tanssii ja mä suostuin disko on viikon pääst enkä osaa tanssii. Mikä neuvoksi?
- mies Korpilahdelta
http://www.youtube.com/watch?v=_JoZS6LgqYI&feature=related
Käytän tätä tyyliä discossa ja täytyy myöntää olen melko suosittu tästä johtuen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa
Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k1544015On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole412450Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi742417Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä732322Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.512092Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl221816Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma801643- 791576
Kaunein nimi
Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?721142Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?
Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?581101