Hägglund Kekkosen pojista:

JormaKKorhonen

Suomen Kuvalehden mukaan Gustav Hägglund kertoo muistelmissaan mm. seuraavan anekdootin:

Hägglundin ollessa tutkijaprofessorina Harvardissa 1980-luvun alussa siellä vieraili Saksan Vatikaanin lähettiläs. Hän kysyi Hägglundilta:

”Onko totta, että Vatikaaniin akkreditoitu Suomen Itävallan lähettiläs Jussi Mäkinen on presidentti Kekkosen avioton poika, kun hän on aina humalassa”. ”Mitähän tuohon vastaisin, ajattelin” sanoo Hägglund, mutta samassa Belgian entinen Puolan lähettiläs ehätti sanomaan: ”Kyllä hän varmaan on, sillä Suomen Puolan lähettiläs on Kekkosen poika, ja hänkin on aina humalassa”.

Puolan lähettiläänä oli tuolloin Urkin aviollinen poika Taneli.

En tiedä, oliko tuo tamperelaisen teollisuusmiehen poika Jussi Mäkinen Kekkosen siittämä, kuten yleisesti kerrottiin (sanottiin, että tuo tamperelainen teollisuusmies, Kekkosen ystävä, olisi adoptoinut Jussin Kekkosen kanssa tekemänsä sopimuksen mukaisesti).

Kovin suurta vastuuta Urkki Jussista kuitenkin tunsi. Hän sai pysyä diplomatian korkeimmilla paikoilla aina ennenaikaiseen kuolemaansa saakka, vaikka oli paitsi täysi alkoholisti myös tunnettu homoseksualisti, joka toi diplomaattikutsuillekin mukanaan ”poikamorsiamiaan”, joiden kanssa käyttäytyi erittäin suurta paheksuntaa herättävästi.

Itävallan silloinen liittopresidentti (onkohan titteli oikea) Bruno Kreisky Suomessa vieraillessaan totesikin, että ”on miellyttävää tietää, että Suomessa Itävaltaa pidetään niin vapaamielisenä maana, että olette voineet lähettää meille suurlähettilääksi mr. Mäkisen!”.

- - -

Ai, miksi tämä tälle saitille, vai?

No, siksi, että Oiva Härkönenkin eilen totesi, että kyllä Kekkosesta puhuminen tälle saitille kuuluu.

31

3050

Vastaukset 31

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • intellektuelli

Kun ilmenee että joku lukee Suomen Kuvalehteä, Tiede-lehteä tai Valittuja Paloja niin silloin melkein arvaa että kyseessä on ns. vantaalainen intellektuelli.

• JormaKKorhonen

En ole vantaalainen, vaan helsinkiläinen intellektuelli. Oiva Härkönen on vantaalainen!

Joo, olen minä ollut Suomen Kuvalehden tilaaja yli 40 vuotta. Vain parin vuoden aukko on välissä, kun peruutin lehden tilauksen kahden viimeisen YK-palvelusteni ajaksi, kun tuolloin olin yksin elävä eronnut mies.

Vuosikymmenet minulle todellakin on tullut myös Tiede –lehti (viime vuosituhannella sen nimi oli Tiede 2000). Hyvin kauan on minulle tullut myös Suomen Luonto (olen Suomen Luontoliiton jäsen), samoin Latu ja Polku (olen myös Suomen Ladun jäsen), Suomen Sotilas, Sinibaretti, Päällystö –lehti, Reserviläinen –lehti, Sydän –lehti (olen Sydänliiton ja Helsingin Sydäntoipilaiden jäsen), Suomen Punainen risti (olen myös sen järjestön jäsen), Kirkko ja kaupunki (olen Pakilan seurakunnan jäsen) ja tietysti Helsingin Sanomat, jonka tilaaja olen ollut muutaman vuoden keskeytystä lukuun ottamatta n. 50 vuotta.

Ja paljon muitakin, lähinnä noita ilmaisjakelulehtiä tulee, niin paljon, että ei niitä kaikkia ehdi lukea ollenkaan. Kun koetan lukea – ja luenkin – lisäksi paljon kirjallisuutta. Mutta Seuroja, Seiskoja, Hymyjä, Apuja ja muuta ilmeisesti sinun ja muiden kepulaisten arvostamia lehtiä en tilaa enkä lue edes parturissa!

Suosittelisin sinullekin tuollaisten parempien lehtien tilaamista ja lukemista. Ne nimittäin viisastuttavat. Kuten hyvä kirjallisuuskin, historia historiasta, muu muusta, mutta hömppä tyhmänkin vain tyhmentää entisestään. Joskaan se ei ole enää mahdollista kaikkien täällä esiintyvien kohdalla. Olisikohan vielä vaaraa sinun kohdallasi?

• hauskaa...
        JormaKKorhonen kirjoitti:

En ole vantaalainen, vaan helsinkiläinen intellektuelli. Oiva Härkönen on vantaalainen!

Joo, olen minä ollut Suomen Kuvalehden tilaaja yli 40 vuotta. Vain parin vuoden aukko on välissä, kun peruutin lehden tilauksen kahden viimeisen YK-palvelusteni ajaksi, kun tuolloin olin yksin elävä eronnut mies.

Vuosikymmenet minulle todellakin on tullut myös Tiede –lehti (viime vuosituhannella sen nimi oli Tiede 2000). Hyvin kauan on minulle tullut myös Suomen Luonto (olen Suomen Luontoliiton jäsen), samoin Latu ja Polku (olen myös Suomen Ladun jäsen), Suomen Sotilas, Sinibaretti, Päällystö –lehti, Reserviläinen –lehti, Sydän –lehti (olen Sydänliiton ja Helsingin Sydäntoipilaiden jäsen), Suomen Punainen risti (olen myös sen järjestön jäsen), Kirkko ja kaupunki (olen Pakilan seurakunnan jäsen) ja tietysti Helsingin Sanomat, jonka tilaaja olen ollut muutaman vuoden keskeytystä lukuun ottamatta n. 50 vuotta.

Ja paljon muitakin, lähinnä noita ilmaisjakelulehtiä tulee, niin paljon, että ei niitä kaikkia ehdi lukea ollenkaan. Kun koetan lukea – ja luenkin – lisäksi paljon kirjallisuutta. Mutta Seuroja, Seiskoja, Hymyjä, Apuja ja muuta ilmeisesti sinun ja muiden kepulaisten arvostamia lehtiä en tilaa enkä lue edes parturissa!

Suosittelisin sinullekin tuollaisten parempien lehtien tilaamista ja lukemista. Ne nimittäin viisastuttavat. Kuten hyvä kirjallisuuskin, historia historiasta, muu muusta, mutta hömppä tyhmänkin vain tyhmentää entisestään. Joskaan se ei ole enää mahdollista kaikkien täällä esiintyvien kohdalla. Olisikohan vielä vaaraa sinun kohdallasi?

On aina hauskaa kun joku kertoo lukevansa tuollaisia ja vieläpä ihan tohkeissaan ynnä vakuuttuneena siitä että on tavallista parempi ihminen. Se on vähän kuin autoiljoilta kysyttäisiin oletko keskimääräistä parempi kuski. Yhdeksän kymmenestä vastaa että on.

Ja saat vielä laatueronkin syntymään noiden ja muiden nyyrikkien väliin.

Olen minä itsekin sortunut joskus joihinkin noista "laatulehdistäsi" kirjoittelemaan, mutta toimittajat tuntevana en kyllä kunnioita niitä. Ei Suomessa ilmesty oikeastaan yhtään kunnollista yleislehteä. Erikois- ja ammattilehtiä on muutama hyväkin.

Hyvä lehti on sellainen kuin esimerkiksi The Independent, jonka eilispäivän etusivulla Britannian varapääministeri John Prescott sanoo kissankokoisin kirjaimin: "Bush on täysi paska!" Lehti ei ole hyvä siksi että Prescott on tuota mieltä vaan siksi, että lehti on ollut tuota mieltä koko Bushin hallintokauden ajan.

Sinä muuten voisit ihan hyvin lukea Seuraa tai Seiskaa. Et sinä niistä enää tyhmemmäksi tulisi. Tämä arvio koskee sekä lehtiä että sinua.

• Uusinen

Sopii todella suomalaisen tai suomenruotsalaisen upseerin ulkomailla suorittamaan tieteelliseen työhön.

• oivahärkönen

... saitti, minne saat kirjoittaa sairaita tärkyjäsi.

• ???

Tarkoitatko sitä, että kapin kirjoitukset eivät ole mitään sairasta törkyä, vaan kuuluvat siksi tänne.

Vai sitä, että tämä saitti on juuri oikea paikka sairaille törkykirjoituksille, kuten kapin ja varsinkin sepin ulostuksille?

Niin kuitenkin tuo on ymmärrettävä, että oikeaksi paikaksi kapin kirjoitukselle tämän saitin toteat. Oikeassa olet, ja sanoithan itsekin eilen, että Kekkosesta saa täällä puhua. Et kai tarkoittanut, että pitäisi aina vain kehua? Se ei ole tämän saitin tarkoitus enempää kepun kuin Kekkosenkaan suhteen.

• Inhottavaa

Oma poika ja avioton poika, alkoholisteja ja seksuaalisesti poikkeavia molemmat, Suomen korkeina edustajina maailmalla. Rakastajatar suurvaltanaapurin todellisena suurlähettiläänä, puhekyvyttömäksi invalidisoitunut miehensä kulissina.

Kaikkea tuota ja paljoa muuta saastaa ylläpidettiin vieraan vallan, diktatorisen hirmuvallan tuella. Jos joku suomalainen politiikko yritii siihen puuttua, hän oli nopeasti entinen politiikko.

Todella sairasta. Inhottavaa. Pahempaa kuin Kuubassa tai Pohjois-Koreassa. Ja sitä sitten jotkut täälläkin muistelevat kaiholla ja ylistävät tuon sairaan systeemin rakentajaa ja ylläpitäjää.

• olisi...

... mielestäsi oikea rangaistus siitä että on Kekkosen avioton poika? Pantaisiinko kurkusta poikki, vai riittäisikö elinkautinen pimeimmässä tyrmässä? No alkoholistit nyt tietää, kuritta kasvaneita kakaroita. Nille riittäisi että saisivat oikein kunnolla isän kädestä selkään. Ja mites tämä homoseksualismi sitten. Inhottava perverssio. Munat pois ja linnaan. Eikös se sitäpaitsi olekin rangaistavaa? Ainakin vielä äsken oli. Ennen olivat kaikki asiat paljon paremmin. Paitsi Kekkonen. Se oli ennenkin täysi kiero konna. Neukkunuolija.

Perkele.

• JormaKKorhonen

...ja vaikka siitä osan lukisi ajan ja tilanteen vaatimuksiin kuuluvaksi, niin kyllä siinä mentiin monissa asioissa kovin paljon siitä ylikin.

Minusta pahinta oli ulkopolitiikan ja vieraan vallan - ja millaisen vallan! - käyttäminen myös sisäpoliittisena aseena. Myös tuo kotimaisten poliitikkojen dikriminointi oli kyllä paljolti kotoista perua ja juuri kekkoslähtöistä.

Puuttumatta enää enempää noihin "Kekkosen poikiin" sanon tuosta toisesta esiin nostamastasi asiasta eli Moskovan lähettiläspariskunnan asemasta ja Kekkosen tarkoituksista siinä, että todellakin: hyvin sairasta. Ja millaista pilkkaa pariskunnan miestä kohtaan!

• individi

En ole vielä kerinnyt lukemaan viimeisintä Suomen Kuvalehteä ja Gustav Hägglundin haastattelua, mutta maistiaisesi lupaavat mielenkiintoisen lehtiartikkelin. Täytynee ostaa koko kirjakin, kun kenu on koko elämänsä ollut etulinjassa. Kaikenkarvaisten kabinettipoliitikkojen rinnalla Hägglundin tapa sanoa suht´koht suoraan mielipiteensä asioista on raikas. Kiistäköön ken voi!

Nykyajan muskettisoturit voisivat olla Ahtisaari, Lipponen ja Hägglund. Kuka neljänneksi?

• joka halusi kuninkaaksi

mutta ei päässyt.

• individi
        joka halusi kuninkaaksi kirjoitti:

mutta ei päässyt.

Lipponen on demokraatti, on tai ei ole käytettävissä. Lipposen takia ei poikkeuslakeja ole rustattu.

• JormaKKorhonen

Joo, on siellä SK:ssa nyt kaksikin juttua Hägglundista, eli "Häkä-Köpistä", kuten pieni piiri aikoinaan Sandikassa häntä nimitti. Tarkoittamatta, että hänellä olisi häkää päässänsä. Kirjan esittely ja Ervastin pakina ovat ne jutut.

Aion minäkin tietysti kirjan ostaa. Täytyy pitää silmällä lehtiä, koska on kirjan esittely ja siihen liittyvä Hägglundin haastattelu esim. Akateemisessa, Suomalaisessa tai mahdollisesti vasta syksyn kirjamessuilla, ja mennä ostamaan sieltä, niin saa samalla omistuskirjoituksen.

Kotiutuessaan Siinailta Hägglund läksiäisissään päällystömessissä sanoi sanansa meistä jokaisesta läsnäolleesta. Istuimme pitkässä, U-muotoisessa pöydässä, ja Hägglund käveli aina kunkin eteen ja kohdisti sanansa asianomaiselle.

Minulle jotenkin näin: "Sinä olet tehnyt osaltasi minun elämäni komentajana helpoksi. Olen voinut huoletta tehdä myös hallinnollisia päätöksiä varmana siitä, että jos se on menossa väärin, kyllä Korhosen Jorma tulee heti ja ilmoittaa, että "et sinä noin voi tehdä, ja esittää paragraafit ja pykälät, joita vastaan päätökseni on, ja niinpä toimitaan sitten oikein".

Minun tehtäviini komentotoimiston toimistoupseerina kuului paljon henkilö- ja muita hallinnollisia asioita, mutta en kylläkään muista kuin kerran joutuneeni toppuuttelemaan komentajaa, joka todellakin nopeana päättäjänä ja toimijana oli antaa hieman virheellisen ohjeen jostakin asiasta, ja Hägglund muisti sen.

Menimme Siinaille yhtä aikaa Hägglundin kanssa, etukomennuskunnassa, mutta minä jäin sinne vielä kolmeksi kuukaudeksi Köpin lähdettyä, sillä hän palveli siellä vain vuoden, kuten komentajat yleensä aina.

• JormaKKorhonen

Ehdotan pientä muutosta listaasi:

Varsinaiset muskettisoturit Athos, Porthos ja Aramis olisivat Ahtisaari, Lipponen ja Niinistön Sale. Hägglund olisi juuri se neljäs, eli d´Artagnan, sillä hän on kuitenkin hieman sivullinen, ja mielestäni sopisi muutenkin hyvin tuon gascognelaisen rooliin!

• individi

Ehdotan pientä muutosta listaasi:

Varsinaiset muskettisoturit Athos, Porthos ja Aramis olisivat Ahtisaari, Lipponen ja Niinistön Sale. Hägglund olisi juuri se neljäs, eli d´Artagnan, sillä hän on kuitenkin hieman sivullinen, ja mielestäni sopisi muutenkin hyvin tuon gascognelaisen rooliin!

Noin se pitää tietysti olla.

• JormaKKorhonen

...antoi tähän avaukseeni eilen vastineensa, jossa hän toisti koko avaukseni ja oli sen eteen liittänyt ylläpidolle vaatimuksensa sen poistamisesta. Lienee lähettänyt suoraankin ylläpidolle.

Siinä hän erittäin rumin sanankääntein taas määritteli minut ja tekstini puhuen hullusta kaahosta ja rivon paskan rikollisesta sylkijästä. Toi taas esille eversti Jarkan todistajanaan minua vastaan.

Laitoin vastineeni jossa mm. huomautin, että tuo teksti on kyllä Hägglundin tekstiä, joten nuo rumat sanasi kohdistat siis häneen. Muistutin taas tunteneeni hyvin eversti Jarl Jarkan, ja olin sitä mieltä, että tuo uskovainen, hieno mies olisi viimeisenä todistamassa Hietasen puolesta. Arvelin, että Hietanen on tullut tuntemaan häntä Helsingin sosialitoimen kautta, sillä Jarkka toimi myös siellä, kuten mm. kirkon diakoniatyössä ja monissa hyvissä asioissa.

Ennustin, että Hietanen tulee kohta poistamaan vastineensa ja samalla sen saamat vastineet, joita jo monia hyviä oli tullut, niiden joukossa oma vastineeni. Niin näkyy jälleen tapahtuneen!

Siinä meillä mies - tai ainakin koiraspuolinen, ainakin joskus sellaiseksi määritelty! Aukoo päätään kuin jakoavain, mutta ei kestä kuulla arviointeja siitä!

• JormaKKorhonen
        CITY.-Keskusta kirjoitti:

.
        Tiettyjä tuotoksia arvioitaessa jää jäljelle vain yksi kysymys:

http://www.jotte.info/narsismi/index.html

Olet lukuista kerrat koettanut puhua minulle tuosta narsismi-ongelmasta, mutta en ole ymmärtänyt tarkoitustasi.

Mutta nyt laitoit sellaisen linkin, josta se tulee ilmiselväksi!

Siis minä olen Narkissos ja sinä koet olevasi nymfi Echo! Selvä kuin pläkki; siihenhän nyt oikein tikulla osoitat tuolla:

>> Jo kuudentoista ikäisenä Narkissos oli kuuluisa. Hän sai osakseen rakkautta ja ihailua kaikkialla ja kaikilta, neidoilta ja nuorukaisilta. Narkissos itse oli kuitenkin mieleltään kova ja ylpeä, toisten lemmen palo ei häntä koskettanut. Moni rakkaudessaan pettynyt oli rukoillut koston jumalalta Nemesikseltä apua. He toivoivat, että Narkissos itse joutuisi rangaistuksena kylmyydestään kokemaan saman tuskan, joka heidän osakseen oli tullut.

Myös nymfi Echo rakastui palavasti Narkissokseen, mutta ei voinut lähestyä nuorukaista, koska jumalien kirous esti sen. Echolta oli osittain riistetty puhekyky, hän pystyi vain toistamaan itselleen esitetyt sanat. Onnettomana Echo seurasi Narkissosta kaikkialle etsien tilaisuutta lähestyä rakastettuaan.

Kerran metsästysretkellä Narkissos eksyi tovereistaan ja alkoi huhuilla heille. Echo tunsi tilaisuutensa tulleen ja toisti kaikki Narkissoksen sanat. Narkissos lumoutui kaiusta ja pyysi tuntematonta astumaan esiin. Toiveikkaana Echo lähestyi nuorukaista. Narkissos kuitenkin pelästyi Echoa ja torjui tylysti onnettoman nymfin.

Syvästi pettyneenä ja häpeissään Echo pakeni vuorille ja vetäytyi yksinäiseen luolaan murehtimaan kohtaloaan. Lopulta Echon ruumis riutui pois rakkauden pettymyksestä, eikä jäljelle jäänyt kuin ääni, jonka vielä tänäkin päivänä voimme kuulla vuorilla ja laaksoissa. > hän pystyi vain toistamaan itselleen esitetyt sanat

• JormaKKorhonen kirjoitti:

Olet lukuista kerrat koettanut puhua minulle tuosta narsismi-ongelmasta, mutta en ole ymmärtänyt tarkoitustasi.

Mutta nyt laitoit sellaisen linkin, josta se tulee ilmiselväksi!

Siis minä olen Narkissos ja sinä koet olevasi nymfi Echo! Selvä kuin pläkki; siihenhän nyt oikein tikulla osoitat tuolla:

>> Jo kuudentoista ikäisenä Narkissos oli kuuluisa. Hän sai osakseen rakkautta ja ihailua kaikkialla ja kaikilta, neidoilta ja nuorukaisilta. Narkissos itse oli kuitenkin mieleltään kova ja ylpeä, toisten lemmen palo ei häntä koskettanut. Moni rakkaudessaan pettynyt oli rukoillut koston jumalalta Nemesikseltä apua. He toivoivat, että Narkissos itse joutuisi rangaistuksena kylmyydestään kokemaan saman tuskan, joka heidän osakseen oli tullut.

Myös nymfi Echo rakastui palavasti Narkissokseen, mutta ei voinut lähestyä nuorukaista, koska jumalien kirous esti sen. Echolta oli osittain riistetty puhekyky, hän pystyi vain toistamaan itselleen esitetyt sanat. Onnettomana Echo seurasi Narkissosta kaikkialle etsien tilaisuutta lähestyä rakastettuaan.

Kerran metsästysretkellä Narkissos eksyi tovereistaan ja alkoi huhuilla heille. Echo tunsi tilaisuutensa tulleen ja toisti kaikki Narkissoksen sanat. Narkissos lumoutui kaiusta ja pyysi tuntematonta astumaan esiin. Toiveikkaana Echo lähestyi nuorukaista. Narkissos kuitenkin pelästyi Echoa ja torjui tylysti onnettoman nymfin.

Syvästi pettyneenä ja häpeissään Echo pakeni vuorille ja vetäytyi yksinäiseen luolaan murehtimaan kohtaloaan. Lopulta Echon ruumis riutui pois rakkauden pettymyksestä, eikä jäljelle jäänyt kuin ääni, jonka vielä tänäkin päivänä voimme kuulla vuorilla ja laaksoissa. > hän pystyi vain toistamaan itselleen esitetyt sanat

Vaikka et kuuna päivänä uskalla asiaa myöntääkään, niin kaiken narsimuksesi suojan takana tiedät itsekin toimintasi tolkuttomuuden.

Millaisen profiilin osaava ammattilainen piirtääkään 70 henkilöstä, joka suuren ylivvoimaisen persoonsa korskeella kertoo yhä samaa toistaen suurista teoistaan, ajautuksistaan ja ylivoimiasesta laadustaan, "minä ja Manenrhein, minä jali, minä ja Höglund, minä ja ministerit, minä ja Libanonin pordellien kanottaret, minä ja miekuntoni, nimä ja nerot perilliseni...."

...ja kaiken kääntöpuolena on UKK, Keskusta ja sitä lähellä olevat henkilöt.

Niin, rohkenetko kertoa miten tuo profiili hahmottuisikaan?
        Sisäisen syvä häpeän voit peittää enää kahta kauheammalla tolkutomuudella.

Tee tästä "kehäpäätelmä", jossa kiihtyvällä vauhdilla maailmankuva muuttuu herneen kokoiseksi joka lopulta sopii pyörimään näkijänsä omassa navassa.

minä-minä-minä, ja sama 100 kertaa...
        eiks' niin? .. eikä mitään muuta sen jälkeen.

Seppo Hietanen

• JormaKKorhonen

Vaikka et kuuna päivänä uskalla asiaa myöntääkään, niin kaiken narsimuksesi suojan takana tiedät itsekin toimintasi tolkuttomuuden.

Millaisen profiilin osaava ammattilainen piirtääkään 70 henkilöstä, joka suuren ylivvoimaisen persoonsa korskeella kertoo yhä samaa toistaen suurista teoistaan, ajautuksistaan ja ylivoimiasesta laadustaan, "minä ja Manenrhein, minä jali, minä ja Höglund, minä ja ministerit, minä ja Libanonin pordellien kanottaret, minä ja miekuntoni, nimä ja nerot perilliseni...."

Tee tästä "kehäpäätelmä", jossa kiihtyvällä vauhdilla maailmankuva muuttuu herneen kokoiseksi joka lopulta sopii pyörimään näkijänsä omassa navassa.

Seppo Hietanen

...kun ilmoitat sentään toimittaja olevasi.

Montako kirjoitusvirhettä löydät tuosta:

"minä ja Manenrhein, minä jali, minä ja Höglund, minä ja ministerit, minä ja Libanonin pordellien kanottaret, minä ja miekuntoni, nimä ja nerot perilliseni...."

No, se että bordellista tulee pordelli lienee vain sitä savolaiselle ominaista kovien ja pehmeiden äänteiden erottamiskyvyn puutetta, joka sinullakin ilmenee aina konsonanttien b/p, d/t ja g/k kohdalla.

Tuon "asiasisältö" on niin sairasta puppua, että siihen ei kannata puuttua. Varsinkaan, kun olen jo käsitellyt samaa asiaa toisaalla:

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=110&conference=1500000000000105&posting=22000000018780016

• kyllä...

Seppo Hietanen

Tässä narsismi-asiassa olet oikeassa. Mutta en sittenkään pitäisi sinua narsismin uhrina. Kapin narsismin uhreja ovat juuri nuo joita luettelit: Kekkonen, Keskusta, tulilinjalle joutuneet kirjoittelijat, kukin vuorollaan. Kapin sappi on yhtä kitkerää kuin sinunkin kun niikseen sattuu ja primitiivireaktiot laukeavat.

Ihan kivoja hetkiä kuitenkin näin sivustaseurailijalle tarjoaa kapi silloin kun on oikein tohkeissaan ja esittelee suuria saavutuksiaan. Tänä aamuna luin tuolta jostain kapin kuvauksen kohtaamisestaan Hägglundin kanssa ja voin sanoa, että mitään niin elävää kuin suoraan keskiaikaisesta sielunmaisemasta nousevaa omien tuntojen kuvausta en ole pitkään aikaan saanut herkuteltavakseni. Oli todellisena koettua keskiaikaista uskollisuusmotiivia, oli auktoriteetin herättämää homoeroottista ihannointia -- kuvaus oli kuin suoraan Tolstoilta, joka kuvaa Sodassa ja rauhassa ranskalaissotilaiden taantumista lapsenasteisiksi kun he saavat kuulla Napoleonin olevan lähettyvillä.

Sinun ongelmasi saattaa kuitenkin olla toisen narsistin ongelma. Olet kokenut jostain narsistisen loukkaantumisen, ehkä jonkin samantapaisen joka aikanaan on saanut kapin fiksoitumaan Kekkoseen. Kun kaksi narsistia kohtaa ja takertuu toisiinsa, riuduttavatko he toisensa lopulta samalla tavalla kuin myytin Narkissokselle kävi peilikuvansa ääressä?

• JormaKKorhonen kirjoitti:

...kun ilmoitat sentään toimittaja olevasi.

Montako kirjoitusvirhettä löydät tuosta:

"minä ja Manenrhein, minä jali, minä ja Höglund, minä ja ministerit, minä ja Libanonin pordellien kanottaret, minä ja miekuntoni, nimä ja nerot perilliseni...."

No, se että bordellista tulee pordelli lienee vain sitä savolaiselle ominaista kovien ja pehmeiden äänteiden erottamiskyvyn puutetta, joka sinullakin ilmenee aina konsonanttien b/p, d/t ja g/k kohdalla.

Tuon "asiasisältö" on niin sairasta puppua, että siihen ei kannata puuttua. Varsinkaan, kun olen jo käsitellyt samaa asiaa toisaalla:

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=110&conference=1500000000000105&posting=22000000018780016

Vastaat juuri niin kuin "narsissipenkin" takaa kuuluukin! ...siinä kaikki ja jatka pöyhimistäsi ja kahlaamista omissa liemissäsi.

Kehitäisit jo uusia aputoiminimiäsi, nuo ovat vähän syvältä! ....ja laajenna hieman kolmikantasi perustaa, se saattaa palkita, pääset "näyttäämään taas niille, uljaasti ja ylväästi, paremmin..."

• otto-ville.kuusinen

Vastaat juuri niin kuin "narsissipenkin" takaa kuuluukin! ...siinä kaikki ja jatka pöyhimistäsi ja kahlaamista omissa liemissäsi.

Kehitäisit jo uusia aputoiminimiäsi, nuo ovat vähän syvältä! ....ja laajenna hieman kolmikantasi perustaa, se saattaa palkita, pääset "näyttäämään taas niille, uljaasti ja ylväästi, paremmin..."

ihan kännissä

• JormaKKorhonen

...yritän väänttä sinulle rautalangasta, vaikka uskon kyllä sinun hyvin tietävän totuuden: ei ole narsismia se, jos ihminen on tyytyväinen itseensä ja saavutuksiinsa. Minulla on siihen syytä. Monilla on paljon korkeampiakin saavutuksia, mutta ei kovinkaan monella minun lähtökohdistani lähteneellä.

Sinun lähtökohtasi ovat kertomasi mukaan olleet paremmat, jopa erinomaiset. Saavutustesi kanssa taitaa olla toisin. Joten sinulla lienee aihettakin katkeruuteen, mutta osastasi sinun pitäisi syyttää eniten itseäsi.

Tuohon edelliseen lipsahti väätä linkki. Tätä tarkoitin:

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=110&conference=1500000000000105&posting=22000000018780556

• kukaan...

...yritän väänttä sinulle rautalangasta, vaikka uskon kyllä sinun hyvin tietävän totuuden: ei ole narsismia se, jos ihminen on tyytyväinen itseensä ja saavutuksiinsa. Minulla on siihen syytä. Monilla on paljon korkeampiakin saavutuksia, mutta ei kovinkaan monella minun lähtökohdistani lähteneellä.

Sinun lähtökohtasi ovat kertomasi mukaan olleet paremmat, jopa erinomaiset. Saavutustesi kanssa taitaa olla toisin. Joten sinulla lienee aihettakin katkeruuteen, mutta osastasi sinun pitäisi syyttää eniten itseäsi.

Tuohon edelliseen lipsahti väätä linkki. Tätä tarkoitin:

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=110&conference=1500000000000105&posting=22000000018780556

... kertonut että paitsi narsisti olet myös toivoton monomaanikko?

• Heh-heh ja mitä vielä

....niin kuin sanoit jonkun toisen sanoneen:
        -".....taas määritteli minut ja tekstini puhuen hullusta kaahosta ja rivon paskan rikollisesta sylkijästä."
        Naulan kantaan sanottu sinusta sairas sekopää.

• Kekkosen pojat.

Tarkoitan nyt avioliitosta syntyneitä Mattia ja Tanelia. Vaikka olivat kaksoset, eivät ainakaan identtiset. Ulkonäöltäänkin ihan erilaiset, tavoiltaan myös.

Matti oli kaljua myöten isänsä pienennetty painos, Taneli pitempi ja sutjakampi. Matti pyrki kaikessa noudattamaan isänsä tahtoa, olemaan hyvä poika, Taneli kulki enemmän omia polkujaan. Taneli oli ihmisenä paljon herkempi kuin Matti, enemmän äitinsä poika.

Tanelin avioliitto Fagerholmin tyttären kanssa oli kai aluksi hyvin onnellinen, mutta sitten alkoivat ilmetä Tanelin epätietoisuudet seksuaalisesta identiteetistään, ja tuli ongelmia. Avioero heille kai oli tulossa silloin, kun hän riisti hengen itseltään.

Matti oli varmaan perushetero, eikä hänellä tietääkseni ole julkisuuteen tulleita syrjähyppyjäkään. Avioero kuitenkin myös hänelle tuli.

Jussi Mäkinen on oma lukunsa, olipa hän Kekkosen lihasta tai ei. Monet seikat kyllä viittaavat siihen, että olisi. Tanelin läheinen ystävyys homoseksuaaliin alkoholistiin Jussiin taisi lopulta vaikuttaa suuresti myös Tanelin surulliseen kohtaloon.

• Varma taho

Hailuodossa alkava sorsastuskausi on aina iso tapaus ja kyllä se paikka tunnetaan muuallakin "hyvänä jahtipaikkana". Isokenkäisillä on oma metsästyskööri nimeltään muistaakseni "Paukku tai Naukku". Kustu Häklunti oli ja taitaa olla vieläkin aika usein nähty jahtivieras Hailuodossa jo hyvissä ajoin eli maankuuluissa jahtitansseissa. Olen toki itsekin käynyt siellä muutaman kerran 1990 -luvun alkupuolella vaimoni kanssa. No eräänä syksynä oli taasen jahtitanssit ja isokenkäiset oli sakilla tulleet "punahuulisorsan" jahtiin sinne tansseihin, jotka oli siis avajaispäivää edeltävänä iltana. Kustu oli iskenyt silmäni vainooni ja tanssitti häntä kerta toisensa perään ehdotellen jatkoja asuntovaunussa, josta ei kuulemma viina loppuisi. Kustu vonkasi pillua ihan estoitta ja vaimoni joutui lopulta
      "lähtemään vessaan" päästäkseen karkuun tuota kiimaista jahtaajaansa! Kustu oli ollut aika "hägeltynyt" kun vaimoni ei tunnistanut häntä, silloista aika tunnettua everstiä, eikä alkanut päästää häntä huulille...

Juttu on totta ja on sitä kaveripiireissä naurettu ja kerrottu kerta toisensa jälkeen.

Onhan se hyvä että itsellä on akka joka kelpaisi ihan silloiselle tulevalle puolustusvoimain komentajallekin! Kustu sai sinä iltana siis kahdesti, pyytää ja olla ilman!

• oivahärkönen

Vielä vanha upseeri, pyörit täällä saiteilla kymmenen nimimerkin voimin ja käyt läpi ja levitellen tuollaisisa huhuja intoimoisten hyökkäystesi kohteista, jotka ovat kepu ja Kekkonen poikineeen.

Täytyy sinulla olla vaikeaa ensin päättää, minkä nimen otat kulloinkin käyttöön. Sinähän tässä kerroit, että sinulla om kaiken tyyppisiin kirjoituksiin oma nimimerkki. Muistelen näiden tyyppien olleen Kekkosen ja hänen poikiensa henkilökohtainen mollaamin, Kekkosen, epäluotettavuus valtion turvallisuudessa ja hänen vakoilutoimintansa vieraiden valtiojen hyväksi, Keskustan epäisänmaallisen, valtionvarat tuhlaavan, epädemokraattisen ja saamattoman toiminnan kuvaamiseen, erityisesti Vanhasen moittiminen, henkilökohtaisten turistimatkojesi kuvaaminen, tuttavesiesi tapaaminen ja toimintasi sotilasjärjestöissä,
      seikkailusi Lähi-idässä rauhanturvajoukoissa, Hankkijan aikasi toiminnan kuvaaminen sotilaseläkeaikanasi jotain nimimerkkiä varmaan tarvitset sossujen Tannerin ja Lipposen kehumiseen, jotain tarvitset sen pohtimiseen, olisiko tällä kertaa demarit vai kokkarit tahi aivan jokin muu puolue tukesi arvoinen ja hyvä nimimerkin tarvitse omakehujen laveisiin kuvauksiin täällä saiteilla.

Kaikki tuo kuvaa ihmiseen syvää pahuutta vihansa kohteita kohtaan, päättämättömyyttä ja häilyvyyttä, suorastaan tuuliviirin ominaisuukksia sekä sairaanloista omahyväisyyttä. En tosin jaksa juttujasi yleensä lukea, selailen niitä joskus ja huomaan, että samaa paskaa ovat.

Sietää ihmetellä, miksi Eniro ei kohdallasi noudata saitin sääntöjä ja posta törkyjäsi. Saattapi olla, että he käyttävät sinua pellenään keräämässä sensaatiojutuillasi lukijoita saitille ja sitä tietä mainostuloja, ehkäpämaksavatkin siitä sinulle.

• Ahti Koo

Ketjusta on poistettu 20 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Törkeä petosepäily Suomussalmella

Uutisoi maikkari. Uhrin nimiin on nostettu pankkilainaa, hänet on saatu sijoittamaan hevosiin ja ostamaan autoja. Ei ta
      Suomussalmi
      46
      2172
    2. Vieläkö se tarjous

On voimassa?
      Ikävä
      90
      1055
    3. Kysymys miehille ...

Kertokaapas miehet, että miksi monille miehille on niin hirveän tärkeää määritellä mitä mies saa tehdä ja mitä ei ja mil
      Sinkut
      297
      939
    4. Poliisi etälamautti, sitten pahoinpiteli

Vaikeasti kehitysvammaisen niin vakavasti että kuoli pian sairaalassa. Ei osannut kehitysvammainen heti noudattaa polii
      Maailman menoa
      308
      878
    5. Itsensäpaljastelija

Mikä juttu tämä nyt on. Ulkomaalainen ahdistelee naisia simpsiöllä Ei pysty lukea Lapuansanomista juttua loppuun asti. O
      Lapua
      51
      844
    6. Ttp:llä kuontalot ojennukseen

Ttp n yrittäjä ilmoitti facessa, että ttp: n tiloihin tulee lokakuun eka vkl parturi. Se tulee parturoimaan vähävaraiste
      Haapavesi
      77
      833
    7. Hyvää yötä.....M

Miten me edettäs...............
      Ikävä
      69
      714
    8. Mikä sua vaivaa

@?
      Ikävä
      90
      675
    9. Mies, olen pahoillani kun olen kuvitellut

Että pitäisit minusta. En sitä mistään tähdistä kuitenkaan lukenut, mulle vaan tuli jostain semmoinen tunne, kun itse ty
      Ikävä
      63
      668
    10. Oot kaunis ja fiksu

Ja pidän susta kovasti. Tiiäppä se.
      Ikävä
      33
      633
    Aihe