Salainen numero & Find-palvelu

Katti

Miten puhelin numeron voi muuttaa salaiseksi?

Kun joku hakee tietoja Soneran Find-palvelusta, miten saisi oamt tiedot sellaisiksi, ettei esimerkiksi oma osoite ja puhelin numero, tule Find-palvelussa esille?

9

2343

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näin tehnyt

      Soitto asiakaspalveluun niin siellä ne muuttavat tiedot salaisiksi.Tämä yleensä tehdään jo liityttäessä .Viive on noin vuorokausi kun tiedot päivittyy numerotiedusteluihin.

    • kirppu1

      Itse olen vaihtanut nroni salaiseksi soittamalla liittymäni asiakaspalveluun.Jos jossain vaiheessa vaihdat operaattoria,muista mainita sopimusta tehdessäsi siitä, että nrosi on salainen.

    • salainennicki

      Soneran omat sivut ja siellä liittymä hallinta ja numeropalvelussa näkyvät tiedot.

    • Katti

      Kiitos paljon vastauksista. :)

      Maksaako tuo muuttaminen muuten jotain?
      Entä voiko salaisen muuttaa joskus uudestaan ei-salaiseksi?

      Sitten vielä yksi kysymys: jos numero on muutettu tuntemattomaksi ja soittaa vaikka kaverille, niin näkyykö kaverin puhelimessa soittajan nimi/numero vai "tuntematon numero"? Vai voiko noita asetuksia muuttaa omasta puhelimesta samalla tavalla kuin ennenkin? (eli silloin kun ei ole salaista numeroa)

      • rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr1

        - salainen/ei salainen muutos ei maksa mitään
        - voi muuttaa takaisin
        - numeroasi ei ole muutettu tuntemattomaksi, vaan salaiseksi. Jos soitat salaisesta numerosta kenelle tahansa, numerosi ei näy.

        Puhelimessasi on (mallista vähän riippuu missä, kerron Noksu 6230i:n valikot) Asetukset- valikossa Puheliasetukset-valikko, josta nöydät kohdan "Oman numeron lähetys". Laita siihen asetukseksi "Sopimuksen mukaan". Sopimuksen mukaan tarkoittaa, että (sinun liittymäsopimuksesi mukaan) salaista numeroasi ei lähetetä. Jos kuitenkin haluat, että joillekin henkilöille soittaessasi numerosi poikkeuksellisesti näkyy, voit valita numeron eteen merkit *31# (tähti 31 ruutu) ja silloin vastaanottaja näkee numerosi. Voit tallentaa ko. koodin myös puhelimen muistiin (=puhelinluetteloon). Esim. minä olen laittanut tuon koodin sukulaisten ja tuttavien numeron eteen, nämähän muutenkin tietävät numeroni. Samoin he ovat menetelleet omien salaisten numeroidensa kanssa. meillä ei ole tarvetta soitella tutuille tuntematon numero- puheluita.
        Jos lähetät tekstatin ko. henkilöille, poista koodi, muuten viesti ei lähde.

        - tekstiviestissä lähettäjän numero näkyy aina.


      • Pamsu
        rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr1 kirjoitti:

        - salainen/ei salainen muutos ei maksa mitään
        - voi muuttaa takaisin
        - numeroasi ei ole muutettu tuntemattomaksi, vaan salaiseksi. Jos soitat salaisesta numerosta kenelle tahansa, numerosi ei näy.

        Puhelimessasi on (mallista vähän riippuu missä, kerron Noksu 6230i:n valikot) Asetukset- valikossa Puheliasetukset-valikko, josta nöydät kohdan "Oman numeron lähetys". Laita siihen asetukseksi "Sopimuksen mukaan". Sopimuksen mukaan tarkoittaa, että (sinun liittymäsopimuksesi mukaan) salaista numeroasi ei lähetetä. Jos kuitenkin haluat, että joillekin henkilöille soittaessasi numerosi poikkeuksellisesti näkyy, voit valita numeron eteen merkit *31# (tähti 31 ruutu) ja silloin vastaanottaja näkee numerosi. Voit tallentaa ko. koodin myös puhelimen muistiin (=puhelinluetteloon). Esim. minä olen laittanut tuon koodin sukulaisten ja tuttavien numeron eteen, nämähän muutenkin tietävät numeroni. Samoin he ovat menetelleet omien salaisten numeroidensa kanssa. meillä ei ole tarvetta soitella tutuille tuntematon numero- puheluita.
        Jos lähetät tekstatin ko. henkilöille, poista koodi, muuten viesti ei lähde.

        - tekstiviestissä lähettäjän numero näkyy aina.

        Soneran käytännöstä en tiedä, mutta olettaisin sen kaikilla operaattoreilla olevan samanlainen. Salainen numero EI tarkoita numeronnäytönestoa soitettaessa, vaan ainoastaan sitä, että numeroa ei saa asiakkaan nimen perusteella numerotiedusteluista. Ainakin DNAlla on sitten erikseen sopimuksessa ja liittymän hallinnassa kohta "kiinteä numeron näytön esto".


      • rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr1
        Pamsu kirjoitti:

        Soneran käytännöstä en tiedä, mutta olettaisin sen kaikilla operaattoreilla olevan samanlainen. Salainen numero EI tarkoita numeronnäytönestoa soitettaessa, vaan ainoastaan sitä, että numeroa ei saa asiakkaan nimen perusteella numerotiedusteluista. Ainakin DNAlla on sitten erikseen sopimuksessa ja liittymän hallinnassa kohta "kiinteä numeron näytön esto".

        Salainen numero TArKOITTAA Soneralla sitä, että kun valitset puhelimesi numeronäyttövalikosta "sopimuksen mukaan" tai "oletus" tai "ei lähetetä" (Nokian puhelimissa), numerotietoa EI LÄHETETÄ soiton mukana.
        Jos haluaa, että salainen numero näkyy, sen voi valita joko kaikkiin lähteviin puheluihin valistemalla numeronäyttöasetuksista "lähetetään". Sen voi valita myös manuaalisesti näppäilemällä koodin *31# (tähti-31-ruutu) puhelinnumeron eteen.

        Elisalla on kaksi vaihtoehtoa. 1) numeroa ei lähetetä vaikka tekisi mitä 2) numero lähetetään, jos asikas on itse valinnut sen vaihtoehdon puhelimestaan.


    • Tyhmä vai petetty

      voiko puhelin numero hävitä tulleesta ja vastaanotetusta puhelusta itsestään vuorokauden sisällä? Onko olemassa jotkut asetukset esim tuntemattomilta tulleisiin puheluihin?

    • vilhemi

      Siis käsittääkseni numerot (tai ei numeroa) häviävät vain poistamalla. En ole kuullut tai lukenut että itsestään häviäisivät. Valitan taidat olla petetty.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      71
      3240
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      2832
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      22
      2648
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2608
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      20
      2486
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2325
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      210
      1783
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1727
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      37
      1600
    10. Dear mies,

      Hymyiletkö ujosti, koska näet minut? 😌
      Ikävä
      18
      1446
    Aihe