Meinasin päätyä nch:lle töihin,mutta oma terve järki ja täällä käydyt keskustelut toivat sellaisen kuvan yhtiöstä että kieltäydyin kunniasta.PS olisin muuten saanut firman logolla varustetun takin jos olisin myynyt 27000e/kk
nch
21
7373
Vastaukset
- niin haisee
olen samaa mieltä
- Simpauttaja
olisit tienannut tuolla myynnillä 6 750 euroa / kk!?
- haisee
niin olisin nyt rupes vituttaan...
- ex nch
olisi palkka ollut asiallinen , mutta eläke ei kerry kuin 50%:sta ja kaikki "palkinnot" on veronalaista ansiota!!!
- haisee
ex nch kirjoitti:
olisi palkka ollut asiallinen , mutta eläke ei kerry kuin 50%:sta ja kaikki "palkinnot" on veronalaista ansiota!!!
Koko homma alko tuntua heti alusta lähtien oudolta esim. rekrytointi päällikön huonolaatuinen käyntikortti ja se,että firmalla ei ole edes omia kirjekuoria.Muutenkin homma tuntui perin amerikkalaiselta esim.puhelinlinja jossa voit käräyttää työkaverisi nimettömänä hauskaa vai mitä?Jos kerniten isoin päällikkö luulee keskustelumme aikana isoa paperitehdasta terästehtaaksi vaikka nimessä esiintyy sana pulp ollaan menossa päin helvettiä.Kukaan kysisessä firmassa ei tiennyt asiakkaista mitään kun kysyin sain asiakaspiiristä aika heikon kuvan.Kyselin myös eräältä paperitehtaan työntekijältä tunteeko kerniteä vastaus oli en ole koskaan törmännyt kyseisiin tuotteisiin.Minulle kuitenkin kerrottiin koko ajan että kyseiset firmat ovat asiakkaana.Samapa tuo mutta koko homma tuntuu pyramiidihuijjaukselta pärjää jos on tarpeeksi korkealla.Odotan innolla kun yksi nurkka lohkeaa ja koko homma romahtaa...
- Simpauttaja
haisee kirjoitti:
Koko homma alko tuntua heti alusta lähtien oudolta esim. rekrytointi päällikön huonolaatuinen käyntikortti ja se,että firmalla ei ole edes omia kirjekuoria.Muutenkin homma tuntui perin amerikkalaiselta esim.puhelinlinja jossa voit käräyttää työkaverisi nimettömänä hauskaa vai mitä?Jos kerniten isoin päällikkö luulee keskustelumme aikana isoa paperitehdasta terästehtaaksi vaikka nimessä esiintyy sana pulp ollaan menossa päin helvettiä.Kukaan kysisessä firmassa ei tiennyt asiakkaista mitään kun kysyin sain asiakaspiiristä aika heikon kuvan.Kyselin myös eräältä paperitehtaan työntekijältä tunteeko kerniteä vastaus oli en ole koskaan törmännyt kyseisiin tuotteisiin.Minulle kuitenkin kerrottiin koko ajan että kyseiset firmat ovat asiakkaana.Samapa tuo mutta koko homma tuntuu pyramiidihuijjaukselta pärjää jos on tarpeeksi korkealla.Odotan innolla kun yksi nurkka lohkeaa ja koko homma romahtaa...
suuri firma, ettei se aivan heti romahda. Toimintaa on yli 50 maassa ja työntekijöitäkin on yli 8500 jne...
http://www.groupnch.com
http://www.nch.com - haisee edelleen
Simpauttaja kirjoitti:
suuri firma, ettei se aivan heti romahda. Toimintaa on yli 50 maassa ja työntekijöitäkin on yli 8500 jne...
http://www.groupnch.com
http://www.nch.comNiinhän se on täytyy myöntää,mutta vaihtuvuus myyntimiehissä on kova kai se jotain kertoo kyseisestä firmasta.Toisaalta kun työsopimuksen lukee läpi niin firma varaa oikeuden kaikkeen eli ne voi myydä sinun ohi jne jne..Eipä kyseisestä firmasta paljon hyvää ole kuullut kertaakaan.Samapa tuo minulle kyllähän nuo paikat yleensä jotenkin täytetään.Tämä oli vain minun mielipiteeni firmasta varmasti siellä on paljon hyviäkin puolia ja tyytyväisiä myyntimiehiä ja naisia.
- homo
Pääsin työhaastatteluun, mutta onneksi peruin sen tekstiviestillä luettuani juttuja siitä firmasta täällä. Aika huonosti taitaa olla siellä asiat, kun kenelläkään ei ole siitä hyvää sanottavaa. Sanoma kaikissa viesteissä on sama: Älä vaan ole niin tyhmä, että menet sinne.
- haisee
Tietysti kaikkea kannattaa kokeilla jos ei satu sillä hetkellä olemaan töissä varmaa työpaikkaa ei kyseisen firman takia kannata uhrata.Itselläni oli tällainen tilanne.Todellakin taitaa ko.firmalla olla sellainen tilanne,että muut ei osta kun metsäteollisuus jo sekään.Samanlaisia tuotteita saa muualta yli puolet halvempaan ja pienempiä määriä kerrallaan ja pahin kilpailijasi on saman firman mies tietysti monet muut yritykset.Ainahan sitä voi soittaa firman vasikointi linjalle ja kertoa muista myyntimiehistä perättömiä,että saisi kilpailua vähemmäksi heh heh...
- kokemusta on
haisee kirjoitti:
Tietysti kaikkea kannattaa kokeilla jos ei satu sillä hetkellä olemaan töissä varmaa työpaikkaa ei kyseisen firman takia kannata uhrata.Itselläni oli tällainen tilanne.Todellakin taitaa ko.firmalla olla sellainen tilanne,että muut ei osta kun metsäteollisuus jo sekään.Samanlaisia tuotteita saa muualta yli puolet halvempaan ja pienempiä määriä kerrallaan ja pahin kilpailijasi on saman firman mies tietysti monet muut yritykset.Ainahan sitä voi soittaa firman vasikointi linjalle ja kertoa muista myyntimiehistä perättömiä,että saisi kilpailua vähemmäksi heh heh...
Joo, kokemusta on. Omalla alueellani on edustajat vaihtuneet tiuhaan tahtiin. Omalla alueellani on toisen divisioonan mies samoilla tuotteilla kuin minä. Asiakkaiden kommentit lähes poikkeuksetta ovat: "Ongelmana on että teidän edustajat vaihtuvat jatkuvasti, teillä on liian kalliit tuotteet / liian isot myyntierät. Teidän edustaja kävi meillä juuri viime viikolla". Edustajat ovat antaneet asiakkaille katteettomia lupauksia tuotteiden toimivuudesta. Uskomatonta mutta totta. Sain luotettavan kuvan yrityksen nettisivuilta, mutta on se jo merkillistä että omalla alueella pitää kilpailla saman talon edustajan kanssa. Pyh. tosi typerää. Kertokaa muutkin minulle kokemuksistanne.
- ent.nch.
kokemusta on kirjoitti:
Joo, kokemusta on. Omalla alueellani on edustajat vaihtuneet tiuhaan tahtiin. Omalla alueellani on toisen divisioonan mies samoilla tuotteilla kuin minä. Asiakkaiden kommentit lähes poikkeuksetta ovat: "Ongelmana on että teidän edustajat vaihtuvat jatkuvasti, teillä on liian kalliit tuotteet / liian isot myyntierät. Teidän edustaja kävi meillä juuri viime viikolla". Edustajat ovat antaneet asiakkaille katteettomia lupauksia tuotteiden toimivuudesta. Uskomatonta mutta totta. Sain luotettavan kuvan yrityksen nettisivuilta, mutta on se jo merkillistä että omalla alueella pitää kilpailla saman talon edustajan kanssa. Pyh. tosi typerää. Kertokaa muutkin minulle kokemuksistanne.
Veit jalat suustani!!!
olin itse 6vuotta nch:lla ja aivan samat kokemukset!
Tuotteet on ok. mutta hinta ei!
- edustaja/nch
Satunpa olemaan kyseisessä firmassa töissä, joten tiedän tuon 27000/klubitakki jutun olevan hieman vääristelty. Klubitakkiin sinun olisi pitänyt myydä kolmen kuukauden aikana yhteensä se 27000....
- niinhän
se oli mutta ne pisteet!!!!!!
- ex-dynalainen
Olin 6kk dynalla edustajana, ja ei mitään hyvää sanaa voi talosta sanoa. Ensi alkuun annettu kuva lässähtää hyvin pian ja en voi suositella taloa kenellekkään. Älkää hyvät ihmiset antako kusettaa itseänne.
- NCH:lla duunis
Ettei haisis jossain muualla...
Kyl pikkusen ihmetyttää tää katkera rutina täl palstalla. Oma kokemus on ihan toista. Työtä tarvii tehdä sen myönnän ei ne eurot puusta putoo. Homma on omissa käsissä ja sopii itsenäiseen työhön kykenevälle ja hyvin suunniteltu on puokiks tehty. Näin se menee.
Myönnettäköön että vaihtuvuuta on kun helpon rahan saalistajat käy lottoomassa. - Simo
NCH:lla duunis kirjoitti:
Ettei haisis jossain muualla...
Kyl pikkusen ihmetyttää tää katkera rutina täl palstalla. Oma kokemus on ihan toista. Työtä tarvii tehdä sen myönnän ei ne eurot puusta putoo. Homma on omissa käsissä ja sopii itsenäiseen työhön kykenevälle ja hyvin suunniteltu on puokiks tehty. Näin se menee.
Myönnettäköön että vaihtuvuuta on kun helpon rahan saalistajat käy lottoomassa.Olen ollut hommissa muutaman vuoden ja kauppa on käynyt erittäin hyvin. Entisessä duunissa en olisi päässyt lähellekkään nykyistä palkkatasoa. Tästä aiheesta itkee täällä entiset epäonnistujat, jotka eivät tehneet töitä!
- 1 vuosi elämästä
Simo kirjoitti:
Olen ollut hommissa muutaman vuoden ja kauppa on käynyt erittäin hyvin. Entisessä duunissa en olisi päässyt lähellekkään nykyistä palkkatasoa. Tästä aiheesta itkee täällä entiset epäonnistujat, jotka eivät tehneet töitä!
Vaikeaa se on kun samalla alueella käy kuusi entistä nch edustajaa jotka ovat kilpailijalla ja näiden lisäksi sisaryhtiöiden uudet edustajat. Se on eri asia jos on aloittanut 5-10 v. sitten ja saanut valmiin hyvän alueen. Ja se on kyllä niin että kun perse ruvella pyyhältää ympäri pääkaupunki seutua tulevat kulut aika nopeasti suureksi. Suurin epäkohta tässä firmassa on täysin perseestä oleva palkkaussysteemi. Sitten uikutetaan kun edustajat lähtevät kilpailijoille, ja ruvetaan tekemään kiusaa entisille edustajille. Todella lapsellista.
- Kokemusta työelämän kuvoista
1 vuosi elämästä kirjoitti:
Vaikeaa se on kun samalla alueella käy kuusi entistä nch edustajaa jotka ovat kilpailijalla ja näiden lisäksi sisaryhtiöiden uudet edustajat. Se on eri asia jos on aloittanut 5-10 v. sitten ja saanut valmiin hyvän alueen. Ja se on kyllä niin että kun perse ruvella pyyhältää ympäri pääkaupunki seutua tulevat kulut aika nopeasti suureksi. Suurin epäkohta tässä firmassa on täysin perseestä oleva palkkaussysteemi. Sitten uikutetaan kun edustajat lähtevät kilpailijoille, ja ruvetaan tekemään kiusaa entisille edustajille. Todella lapsellista.
Ei kannata mennä töihin, kokemusta on talosta ne 6kk.
Sitten se leikki riitti minulle.
Firmalta tuli katteeton lupaus, että sinulla on "hyvin hoidettu asiakaspiiri". Moni asiakas sanoi ettei teitä NCH:n edustajia ole näkynyt moneen vuoteen meidän puljussa. Ja sekin kauppa hoidettiin huolimattomasti. (hinta, tuote ja epäselvyyksiä)
(NCH:ssa monia eri divisiooneja, jotka myyvät samoja tuotteita alueellasi) Ja sopimus asiakkaita oli tosi paljon alueella jo valmiiksi, helppoa menet ja myyt. EI SIIS TODELLAKAAN!
Sanottiin näin että; "Sun pitää aloittaa tyhjästä", hyvä nyhjästä tälläisessä taloudellisessa tilanteessa kun ollaan nyt.
Eli menkää jonnekin muualle myymään, ja katsokaa järkevä ala/tuote, mitä menee aina, mikä on helppo perustella asiakkaalle. Niitä tusina kynämyyjiä, saippuakauppiaita on pilvin pimein maailmassa ja Suomessakin!
Vaatikaa alkuun aina pohjapalkkaa, (2-4kk) ettei käy niin kuin minulle 15vuotta sitten, kun tein pelkällä provikalla ja kun ei tullut tuloja, oltiinkin ihmeissään!!
Ei ollut varaa käydä edes kaupassa, saatikka maksaa laskujani!! Nyt olen jo oppinut nuoruuteni virheeni, kun oppivuodet on jo tullut maksetuksi.
Monissa firmoissa ei ole riittävästi kunnon koulutusta/perehdytystä uudelle työntekijälle, joka on elintärkeää, se ei auta jos firman isokiho istuu muutaman päivä vierellä ja sanoo: "hyvin menee, jatka samaan malliin" Tai päivän myyntikoulutus.
Isoissa hyvissä firmoissa koulutusta on koko työntekijän työsuhteen ajan, ja tietysti alku painoiteista, että saadaan uusi työ aloitettua mahd. hyvin ja saadaan ns. tatsi siihen työhön. Tämä valitettavan usein unohdetaan, ja vaaditaan uudelta kaverilta heti kuuta ja jupiteria taivaalta!! Joten vaatikaa sitä rahaa ja koulutusta riittävästi. Se ei ole tyhmä joka vaatii, vaan se joka antaa". - Myyntimiäs
Kokemusta työelämän kuvoista kirjoitti:
Ei kannata mennä töihin, kokemusta on talosta ne 6kk.
Sitten se leikki riitti minulle.
Firmalta tuli katteeton lupaus, että sinulla on "hyvin hoidettu asiakaspiiri". Moni asiakas sanoi ettei teitä NCH:n edustajia ole näkynyt moneen vuoteen meidän puljussa. Ja sekin kauppa hoidettiin huolimattomasti. (hinta, tuote ja epäselvyyksiä)
(NCH:ssa monia eri divisiooneja, jotka myyvät samoja tuotteita alueellasi) Ja sopimus asiakkaita oli tosi paljon alueella jo valmiiksi, helppoa menet ja myyt. EI SIIS TODELLAKAAN!
Sanottiin näin että; "Sun pitää aloittaa tyhjästä", hyvä nyhjästä tälläisessä taloudellisessa tilanteessa kun ollaan nyt.
Eli menkää jonnekin muualle myymään, ja katsokaa järkevä ala/tuote, mitä menee aina, mikä on helppo perustella asiakkaalle. Niitä tusina kynämyyjiä, saippuakauppiaita on pilvin pimein maailmassa ja Suomessakin!
Vaatikaa alkuun aina pohjapalkkaa, (2-4kk) ettei käy niin kuin minulle 15vuotta sitten, kun tein pelkällä provikalla ja kun ei tullut tuloja, oltiinkin ihmeissään!!
Ei ollut varaa käydä edes kaupassa, saatikka maksaa laskujani!! Nyt olen jo oppinut nuoruuteni virheeni, kun oppivuodet on jo tullut maksetuksi.
Monissa firmoissa ei ole riittävästi kunnon koulutusta/perehdytystä uudelle työntekijälle, joka on elintärkeää, se ei auta jos firman isokiho istuu muutaman päivä vierellä ja sanoo: "hyvin menee, jatka samaan malliin" Tai päivän myyntikoulutus.
Isoissa hyvissä firmoissa koulutusta on koko työntekijän työsuhteen ajan, ja tietysti alku painoiteista, että saadaan uusi työ aloitettua mahd. hyvin ja saadaan ns. tatsi siihen työhön. Tämä valitettavan usein unohdetaan, ja vaaditaan uudelta kaverilta heti kuuta ja jupiteria taivaalta!! Joten vaatikaa sitä rahaa ja koulutusta riittävästi. Se ei ole tyhmä joka vaatii, vaan se joka antaa".Sun ei kannata hakeutua myyntityöhön. Jokin helpompi ala voisi olla sopiva (autokuski?). Olen ollut 5 vuotta kyseisessä firmassa ja ongelmia ei ole. Voi katsoa ihan itse peiliin.
- Jartsi-39
Myyntimiäs kirjoitti:
Sun ei kannata hakeutua myyntityöhön. Jokin helpompi ala voisi olla sopiva (autokuski?). Olen ollut 5 vuotta kyseisessä firmassa ja ongelmia ei ole. Voi katsoa ihan itse peiliin.
Hei kuule miksi sitten tällä palstalla keskustellaan nch:n toiminnasta kun on aivan selvää että firmahan on iso mutta ei sitä sano etteikö se voisi olla perseestä. Joo myönnän siellä voi bruttoprovisiolla hankkia jos sulla ensin on rahaa itsellä pyörittää hommaa kuin olisit yrittäjä mutta mitäs tässä teidän vitun viisaiden kanssa asiasta jankkaamaan kun eläke joskus tulee eteen niin huomaatte mistä se sitten kertyi no siitä bruttoprovisiosta ja aika hintsusti kertyi. Itse ollut Chemsearchilla töissä tuossa puulaakissa ja divisioonan päälikkö taitaa uskoa itse niihin satuihin mitä kertoo. Yleensä reaktio asiakkailla oli ja on vieläkin että voi vittu miten kallista kun saman tavaran saa muualta 12 x halvemmalla ja ne hyvin hoidetut piirit vittu onko se hyvin hoidettu jos asiakkaalla ei ole käyty viimeiseen kolmeen vuoteen laisinkaan. Edelleen olen sitä mieltä että muualla kaikilla meillä parempi kuin siinä firmassa mutta kaikkeahan pitää kokeilla kun on sitten kokeillut huomaa että töitä on myynnin parissa muuallakin ja palkkaakin maksetaan muuallakin että Kiitos kokemuksesta vitun nch ja hyvästi.
- aegharoöginuroöi
tuttu oli firmassa töissä. ei kannata
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 12010316
- 525030
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html422221Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1052058- 261924
Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia131591Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,411402Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta251010Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v311001Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk54977