Runosmäki

MisSeN

Turkuun kohta ehkä muuttamassa... Millaista aluetta on Runosmäki (Lipunkantajankatu, Friskinkatu ja lähialueet)? Runosmäestä olen kuullut hyvää, mutta jotain negatiivista ainakin tuosta Lipunkantajankadusta.

129

39481

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jenna-76

      Lipunkantajankadulle ei missään tapauksessa !! Kaikki pahimmat narkkarit, juopot jne asustavat siellä. Mitä nyt olen vuoden sisällä juttua kuullut, niin on kirveen kanssa menty johonkin asuntoon sisälle, pahoinpitelyjä yms. Muu Runosmäki on aika pitkälle vanhusten aluetta niitä kaljajuoppoja ja joka paikka lasinsiruja täynnä. En todellakaan suosittele. Siinä lähistöllä Nättinummi on ainakin mukava alue ja siisti. Samoin Suikkila.

      • MiSseN

        Kiitos tosta, jätän siis väliin... En ihan näin nuorena vielä halua kuolla :)


      • muuttaisi
        MiSseN kirjoitti:

        Kiitos tosta, jätän siis väliin... En ihan näin nuorena vielä halua kuolla :)

        Runosmäkeen.... =/ Olen itse turkulainen ja Runosmäkeen en muuttaisi... Vaikka mieluummin Runosmäki kuin Lauste/Varissuo!


      • ...paha...
        muuttaisi kirjoitti:

        Runosmäkeen.... =/ Olen itse turkulainen ja Runosmäkeen en muuttaisi... Vaikka mieluummin Runosmäki kuin Lauste/Varissuo!

        Asun itse runosmäessä ja totta on että jotkut alueet täällä on aika rauhattomia, mutta jos asuu vähän syrjässä, ei siis ihan sen pääkadun varrella tai aurinkolaakson vieressä, niin on tämä ihan hyvä paikka asua. Koulut, kaupat, päiväkodit, pizzeriat ihan vieressä. Mutta huomioitava myös että kaikki runosmäen 3(!)pubia koulujen vieressä... Hyvää suunnittelua...
        Joten en ihan heti lähtis leimaamaan tätä turun huonoimpiin lähiöihin.. Toki jos paremmasta asunnon löydät, niin tietty sen parempi... =)


      • MiSseN
        ...paha... kirjoitti:

        Asun itse runosmäessä ja totta on että jotkut alueet täällä on aika rauhattomia, mutta jos asuu vähän syrjässä, ei siis ihan sen pääkadun varrella tai aurinkolaakson vieressä, niin on tämä ihan hyvä paikka asua. Koulut, kaupat, päiväkodit, pizzeriat ihan vieressä. Mutta huomioitava myös että kaikki runosmäen 3(!)pubia koulujen vieressä... Hyvää suunnittelua...
        Joten en ihan heti lähtis leimaamaan tätä turun huonoimpiin lähiöihin.. Toki jos paremmasta asunnon löydät, niin tietty sen parempi... =)

        Säikähdin kyllä tota alkkisnarkkis- meininkiä sen verran, et passaan ton Lipunkantajankadun. :) Nyt sitten menikin vähän vaikeeks, kun ei näytä kauheesti olevan kivoja kämppiä muualla kuin toisella puolella Turkua ja mieluiten muuttaisin johonkin länsikeskuksen lähelle. Höh höh...


      • turulainen turust
        MiSseN kirjoitti:

        Säikähdin kyllä tota alkkisnarkkis- meininkiä sen verran, et passaan ton Lipunkantajankadun. :) Nyt sitten menikin vähän vaikeeks, kun ei näytä kauheesti olevan kivoja kämppiä muualla kuin toisella puolella Turkua ja mieluiten muuttaisin johonkin länsikeskuksen lähelle. Höh höh...

        Turkulaisilla nyt on vaan tapa aika paljon värittää juttujaan. Runosmäki on aika kaukana pahasta asuinalueesta vielä.

        Olen jakanut hetken runosmäes postia, enkä huomannut mitään hirveen hirveetä. Kivalta alueelta se itseasiassa vaikutti.

        En ainakaan itse pelkäisi sinne muuttaa.


      • MiSseN
        turulainen turust kirjoitti:

        Turkulaisilla nyt on vaan tapa aika paljon värittää juttujaan. Runosmäki on aika kaukana pahasta asuinalueesta vielä.

        Olen jakanut hetken runosmäes postia, enkä huomannut mitään hirveen hirveetä. Kivalta alueelta se itseasiassa vaikutti.

        En ainakaan itse pelkäisi sinne muuttaa.

        Niin, onhan toi vähän ihmisestäkin kiinni, miten asiat ottaa ja mitä jännittää... Hitto, nyt en enää tiedä mitä uskoa ja mihin muuttaa :)


      • JappaPappa
        MiSseN kirjoitti:

        Niin, onhan toi vähän ihmisestäkin kiinni, miten asiat ottaa ja mitä jännittää... Hitto, nyt en enää tiedä mitä uskoa ja mihin muuttaa :)

        Älä edes harkitse näitä alueita Runosmäki, Lauste, Varissuo, Jyrkkälä. Mikäli suunnittelisit muuttaa johonkin Turun lähikaupunkeihin niin älä missään tapauksessa harkitse Turun itäpuolisten keskustoja kuten esimerkiksi Kaarinan Hovirintaa, alkaa olla jo legendaarista Vakkeakin pahempi.

        Kaaribasta löytyy kyllä todella mukavia ja viihtyisiä eliittialueitakin kuten Kuusisto, Littoinen ja Koriston ranta!


        Unohda Runosmäki ja muuta vaikka Kakskertaan, ainiin jos rahaa ei oo niin ei kannata muuttaa ollenkaan. Tyhjätaskuja ja pakolaisia Turussa maleksii jo liikaakin.


      • Lipunkantajankadulla 3 vuot...

        Olen asunut Lipunkantajankatu 7:ssä (2h k s, 62,5 m2, alimmassa kerroksessa vähän yli 500 @/kk), eikä täällä ole ollut mitään ongelmia. Lipunkantajankatu 9 on ollut kuulemma aika rauhaton, mutta tämä seiska on ollut ihan rauhallinen (olen asunut täällä 3 vuotta). Ennemmin asun Lipunkantajankadulla kuin noissa noissa 70-luvulla rakennetuissa läävöissä, joita pintaremolla yritetään saada kuntoon. :)


      • Runosmäkeläinen Porista
        turulainen turust kirjoitti:

        Turkulaisilla nyt on vaan tapa aika paljon värittää juttujaan. Runosmäki on aika kaukana pahasta asuinalueesta vielä.

        Olen jakanut hetken runosmäes postia, enkä huomannut mitään hirveen hirveetä. Kivalta alueelta se itseasiassa vaikutti.

        En ainakaan itse pelkäisi sinne muuttaa.

        "Turkulaisilla nyt on vaan tapa aika paljon värittää juttujaan. Runosmäki on aika kaukana pahasta asuinalueesta vielä. "

        En ymmärrä, etteikö alue voi muuttua toisenlaiseksi 70-luvulta nykypäivään ja parantua ihmisten mielessäkin. Täällä elää paljon vanhoja ihmisiä ja nehän eivät kauan asuisi paikassa, jossa olisi levotonta, vai eläisikö?

        Olen syntyjäni kotoisin Porista. Kaikenlaista sielläkin oli Sampolassa, Pormesterinluodossa ja Pihlavan kaupunginosissa jne. ja kuulin huhupuhetta. Asuin itse Vähärauman kaupunginosassa. Pormestarinluotoa kuvailisin, että yhtä hieno lähiökaupungin osa kuin Runosmäki (Lausteelle/Varisuolle en muuttaisi).

        Turussa Laustekin on "rauhoittunut"! Elämme siis 70-lukua!?

        Olen asunut Runosmäessä n. 3 vuotta ja opiskeluaikanani 3 lukuvuotta Haritun kaupunginosassa. Harittu, joka monella on kuin "paratiisi" niin meiltä pöllittiin auto, joka löysimme myöhemmin 200 metrin päästä suuremmalta parkkipaikalta, jonne emme olleet sitä jättäneet eli auto ei ollut meidän käsistämme karannut.

        Runosmäessä poliisivalmiutta ollaan myös parannettu/tuplattu, sillä nykyisin poliisikin pitää majapaikkaansa Runosmäen nuorisoasemalla.

        Kannattaa kysyä heiltä enemmän, onko Runosmäki turvallinen paikka viikonloppuisin.

        Ottakaa noihin poliiseihin yhteyttä, mikäli epäilette Runosmäen rauhottomuutta:

        http://www.poliisi.fi/poliisi/turku/home.nsf/Pages/740F0E9B1C790B01C2256C4B00285F86
        http://www.poliisi.fi/turku

        Lipunkantajankujalla ei myöskään oltu potkittu vapun aikana olleita ikkunaremonttia odottelevia ikkunoita hajalle, joten ihmettelen missä täällä on ne väkivaltaa tahtovat Suomen kansalaiset!?

        Uskoo kuka tahansa mihin niin ihmettelen sen uskoa, mistä sellainen on peräisin. Runosmäessä on paras sivukirjasto, jossa voin käydä jopa katsastamassa Satakunnan kansan, joka kertoo Poria koskevista asioista. Viikonloppuisin heilahtaa Turun sanomat!

        Levotonta on ehkä Varissuolla, mutta ote sielläkin on tullut paremmaksi?

        Näin on meillä kuitenkin Turun Runosmäessä, Lipunkantajankadulla!


      • ag2g21g1g

        Ehkä myöhäistä vastata viestiin, mutta menköön nyt vaikka tulevana varoituksena.

        Kaveri ja isäni on asunut kyseisessä paikassa (aurinkolaakso). Tosiaan tulvillaan maahanmuuttajia ja huumehörhöjä. Ovia potkitaan jne.

        Ja "jenna-76" mainitsema "Mitä nyt olen vuoden sisällä juttua kuullut, niin on kirveen kanssa menty johonkin asuntoon sisälle" tapahtui itseasiassa juuri isälleni. Veli ja isä olivat viettämässä saunailtaa kun nää änki sisään. Pienessä hiprakassa ei veli tajunnut katsoa ovisilmästä. Ja varmasti ei ole kovin tapanakaan kun ns. kovia kavereita. Tosiaan kaksi sälliä änki aseen ja kirveen kanssa sisään. Veljeni sai heti osuman käteen kirveestä, muttei sen pahempaa. Isä tuli väliin ja ne apinat lähti liukkaan paikalta. Ei ilmeisesti kovin kokeneita kun eivät edes kirveellä ja aseella pärjänneet aseettomille.


      • Lähiöissa12vuotta

        Juu, no onhan niitä nyt joka paikassa, siis keskitason asukkaita. Öky talot-ja lähiöt tietääkseni ihan oma lähiönsä. Itse asun Porissa, mutta nuorempana, eikä tästä siis montaa vuotta, asuin äitini kanssa runosmäessä Friskinkadulla. Sehän on suhteellisen rauhallista aluetta lukuunottamatta apteekin vieressä sijaitsevaa ravintolaa, räkälä minun mielestäni, mutta eiköhän kaikki lähiöravintolat/baarit yleisesti luokitella räkälöiksi. Tasokkaammat ravintolat löytyvät keskustasta, tai itseasiassa ne ovat juuri siellä missä itse trykkää käydä.
        Jokaisella pitäisi olla tervettä varovaisuutta ja oppi etsiä oman seuransa, yleisestihän tälläiset tappelut sun muut murtautumiset tapahtuvat "piirissä", eli jos menet tutustumaan/kaveeraamaan tämän luokan ihmisten kanssa, niin voi olla että joku päivä asuntosi olisikin pirstaleina. Onhan toki niitäkin tapauksia jossa tekijällä/öillä ei ole MITÄÄN yhteyttä, nämä tapaukset ovat ERITTÄIN harvassa, ja voidaan verrata esimerkiksi siihen jos jäisi auton alle..


      • LPK

        Ei missään kannata asua, jos uskoo noita höpöhöpö-puheita!

        t: Lipunkantajankadun asukas vuodesta 2005 lähtien


      • ihan sama
        MiSseN kirjoitti:

        Säikähdin kyllä tota alkkisnarkkis- meininkiä sen verran, et passaan ton Lipunkantajankadun. :) Nyt sitten menikin vähän vaikeeks, kun ei näytä kauheesti olevan kivoja kämppiä muualla kuin toisella puolella Turkua ja mieluiten muuttaisin johonkin länsikeskuksen lähelle. Höh höh...

        Täällä runosmäenkadulla on ainaki ihan rauhallista. Yksi lutka kylläkin minkä luona hyppää narkit jne. paskisukot.


      • hannu s
        Lähiöissa12vuotta kirjoitti:

        Juu, no onhan niitä nyt joka paikassa, siis keskitason asukkaita. Öky talot-ja lähiöt tietääkseni ihan oma lähiönsä. Itse asun Porissa, mutta nuorempana, eikä tästä siis montaa vuotta, asuin äitini kanssa runosmäessä Friskinkadulla. Sehän on suhteellisen rauhallista aluetta lukuunottamatta apteekin vieressä sijaitsevaa ravintolaa, räkälä minun mielestäni, mutta eiköhän kaikki lähiöravintolat/baarit yleisesti luokitella räkälöiksi. Tasokkaammat ravintolat löytyvät keskustasta, tai itseasiassa ne ovat juuri siellä missä itse trykkää käydä.
        Jokaisella pitäisi olla tervettä varovaisuutta ja oppi etsiä oman seuransa, yleisestihän tälläiset tappelut sun muut murtautumiset tapahtuvat "piirissä", eli jos menet tutustumaan/kaveeraamaan tämän luokan ihmisten kanssa, niin voi olla että joku päivä asuntosi olisikin pirstaleina. Onhan toki niitäkin tapauksia jossa tekijällä/öillä ei ole MITÄÄN yhteyttä, nämä tapaukset ovat ERITTÄIN harvassa, ja voidaan verrata esimerkiksi siihen jos jäisi auton alle..

        Se on kyllä täysi räkälä, mutta kun Se ottoautomaatti on siinä vieressä. niin tulee joskus poikettua..


      • No problems

        Hullu!itse olen asunut 6 v. lapsen kanssa parissakin osoitteessa ja mitään ongelmia ei ole ollut.Ei sen kummempaa kuin kaupungissa asuessa yleensä.Täällä on haudanhiljaista!


      • Elitistinisti
        JappaPappa kirjoitti:

        Älä edes harkitse näitä alueita Runosmäki, Lauste, Varissuo, Jyrkkälä. Mikäli suunnittelisit muuttaa johonkin Turun lähikaupunkeihin niin älä missään tapauksessa harkitse Turun itäpuolisten keskustoja kuten esimerkiksi Kaarinan Hovirintaa, alkaa olla jo legendaarista Vakkeakin pahempi.

        Kaaribasta löytyy kyllä todella mukavia ja viihtyisiä eliittialueitakin kuten Kuusisto, Littoinen ja Koriston ranta!


        Unohda Runosmäki ja muuta vaikka Kakskertaan, ainiin jos rahaa ei oo niin ei kannata muuttaa ollenkaan. Tyhjätaskuja ja pakolaisia Turussa maleksii jo liikaakin.

        eliittialue, voi voi mitä pelleilyä.


      • Anonyymi
        JappaPappa kirjoitti:

        Älä edes harkitse näitä alueita Runosmäki, Lauste, Varissuo, Jyrkkälä. Mikäli suunnittelisit muuttaa johonkin Turun lähikaupunkeihin niin älä missään tapauksessa harkitse Turun itäpuolisten keskustoja kuten esimerkiksi Kaarinan Hovirintaa, alkaa olla jo legendaarista Vakkeakin pahempi.

        Kaaribasta löytyy kyllä todella mukavia ja viihtyisiä eliittialueitakin kuten Kuusisto, Littoinen ja Koriston ranta!


        Unohda Runosmäki ja muuta vaikka Kakskertaan, ainiin jos rahaa ei oo niin ei kannata muuttaa ollenkaan. Tyhjätaskuja ja pakolaisia Turussa maleksii jo liikaakin.

        Asuin yli kolme vuotta jyrkkälässä eikä koskaan mitään ongelmia.


    • Minna.K.

      Moi!

      Itse olen asunut Runosmäessä aikoinani 18 vuotta ja olen nähnyt sen 70-luvun sekä 80-luvun. Silloin oli ainakin paikoittain levotonta,mutta myös rauhaisaa. Homma on niin,katsos kun Runosmäki on tällä hetkellä Turun suurin lähiö,mahtuu sinne myös erilaisia alueita.
      Aurinkolaaksoon en muuttaisi minäkään,mutta Runosmäessa esim. Signalistinkadun loppu puoli on tosi rauhallista paikkaa,3-kerrostaloja,metsän reunassa. Siellä ei vaan tosin taida vuokrataloja olla,vaan ovat kovarahan taloja kaikki. Yksityinen voi kyllä vuokratakin.

      Sellaisia lähiöitä Turussa joita neuvon välttämään ovat Lauste, Varissuo, Jyrkkälä, Halinen(bronx), Pansio, Perno, Vaala,Ilpoinen, Vienola, sekä Jäkärlä.
      Näistä ei muuten ole oikeastaan mikään edes lähellä Länsikeskusta.=).


      Mukavia lähiöitä joita suositella voi ovat Suikkila, Nättinummi, Paltta(nukkumalähiö), Hepokulta, Koivula- Harittu ja
      Uittamo. Siis ainakin nämä. Ja näistä liki Länsinummea ovat Hepokulta, Suikkila ja Nättinummi.
      Eli onnea etsintään ja tervetuloa! =)

      • auringonlaakson asukki

        "Turun suurin lähiö,mahtuu sinne myös erilaisia alueita.
        Aurinkolaaksoon en muuttaisi minäkään"

        Heh, ihmiset ovat erittäin ennakkoluuloisia aurinkolaaksoa/auringonkukkaa kohtaan. Meillä ei ole ollut mitään häiriötä tässä Lipunkantajankatu 7. Ainut ehkä on sellainen, että yläkerran naapurissa kuuluu silloin tällöin riitelyä klo 23 aikaan illalla kun pitäisi nukkua aamuvuoroon, mutta sekin kuullostaa ihan joltakin teinin kiukuttelulta ja kesäisin talon vekarat pelaavat jalkapalloa asuintalon päätyyn.

        "Lauste, Varissuo, Jyrkkälä, Halinen(bronx), Pansio, Perno, Vaala,Ilpoinen, Vienola, sekä Jäkärlä.
        Näistä ei muuten ole oikeastaan mikään edes lähellä Länsikeskusta.=). "

        Näitä minäkin yritän välttää, mutta en auringonlaaksoa. Mitä vikaa Ilpoisissa on?


      • auringonlaakson asukki

        "Koivula- Harittu"

        Tästä ollaan samaa mieltä, vaikka sieltä pöllittiinkin auto. Olen asunut siellä n. 3 vuotta ja saman verran kuin täällä auringonlaaksossa. Kummassakin yhtä rauhallista, sen voin taata!


      • 0000
        auringonlaakson asukki kirjoitti:

        "Turun suurin lähiö,mahtuu sinne myös erilaisia alueita.
        Aurinkolaaksoon en muuttaisi minäkään"

        Heh, ihmiset ovat erittäin ennakkoluuloisia aurinkolaaksoa/auringonkukkaa kohtaan. Meillä ei ole ollut mitään häiriötä tässä Lipunkantajankatu 7. Ainut ehkä on sellainen, että yläkerran naapurissa kuuluu silloin tällöin riitelyä klo 23 aikaan illalla kun pitäisi nukkua aamuvuoroon, mutta sekin kuullostaa ihan joltakin teinin kiukuttelulta ja kesäisin talon vekarat pelaavat jalkapalloa asuintalon päätyyn.

        "Lauste, Varissuo, Jyrkkälä, Halinen(bronx), Pansio, Perno, Vaala,Ilpoinen, Vienola, sekä Jäkärlä.
        Näistä ei muuten ole oikeastaan mikään edes lähellä Länsikeskusta.=). "

        Näitä minäkin yritän välttää, mutta en auringonlaaksoa. Mitä vikaa Ilpoisissa on?

        Joo siis muokin kiukututtaa ihmisten ennakkoluulot, en tosin Turussa asu mutta kuitenkin. Jos siinä osassa on tapahtunut ennen jotain pahaa, tai se ei ennen ole ollut sopiva asuinympäristö, muistetaan se myös kymmenien vuosien päästä. Sinällään hassua, jos jossain tapahtuisi jotain hyvää niin sitä ei noteerattaisi, tai ehkä sivuhuomautuksella "ihmeteltäisi" *miten siellä nyt noin, sehän on kauhea paikka*


      • Anne-Mari

        Haluaisin kommentoida Suikkila nimiseen lähiöön viitaten. Olen yllättynyt sen alueen kerrostalojen hintatasosta. Asuin siellä nimittäin kahdessa eri kerrostalossa jonkinaikaa. Siis sanoisin seuraavaa: se ei ole parempi asuinalue kuin vaikkapa Runosmäki tai Ilpoinen. Myös sielläkin löytyy taloja joissa asuu avohoitopotilaita ja alkoholisoituneita vanhuksia. Olen pahoillani, mutta tämä on totuus...


      • hann s
        Anne-Mari kirjoitti:

        Haluaisin kommentoida Suikkila nimiseen lähiöön viitaten. Olen yllättynyt sen alueen kerrostalojen hintatasosta. Asuin siellä nimittäin kahdessa eri kerrostalossa jonkinaikaa. Siis sanoisin seuraavaa: se ei ole parempi asuinalue kuin vaikkapa Runosmäki tai Ilpoinen. Myös sielläkin löytyy taloja joissa asuu avohoitopotilaita ja alkoholisoituneita vanhuksia. Olen pahoillani, mutta tämä on totuus...

        Olen minäkin alkoholisoitunt yksinäinen vanhus 70 , asunut Runosmäessä likipitäen yli 30 vuotta, en ole havainnut suurempia häiriöitä en ainakaan Piiparinpolku seiskassa, jossa olen asunut kolmekymmentä vuotta, kun olutta riittää, kaikki hyvin, ja Runostuoppi on lähellä, on suuresti liioiteltua alueen rauhattomuutta


      • Nimetön845

        Olen samaa mieltä Halisista koska täällä hetkellä asumme sielä mutta en oo samaa mieltä Lausteesta. Lausten loppu kohdat on sairaan rauhallisia


      • jussiboy
        Nimetön845 kirjoitti:

        Olen samaa mieltä Halisista koska täällä hetkellä asumme sielä mutta en oo samaa mieltä Lausteesta. Lausten loppu kohdat on sairaan rauhallisia

        Halinen ihan jees paikka kun ei asu siellä perällä vaan tääl kymppitien puolella.


      • Anonyymi

        Vienolahan on se unohdettu kylä sen kukkulan päällä.
        Ei kauppaa, ei narkkeja eikä juoppoja. Vain mummoja ja pappoja. T. 16v täällä asunut nuori.
        Tääl vienolaa kävellään koko alueen läpi näkemät yhtään ihmistä.


    • on__

      runosmäkeen ei kannata muuttaa. miksi haluat muuttaa lähelle länsinummea? muuta keskustan lähimaastoon (ei siis ihan keskustaan). varmaan löytyy kohtuu halvalla vuokra-asunto. ei tarvitse käyttää julkisia, ei autoa, ei edes pyörää, mutta silti rauhalliset alueet ovat lähellä.
      mutta jos tosiaan lähiöön haluat, niin tuo edellinen viesti on hyvä ja paikkaansa pitävä selvitys.

      • MiSseN

        Länsikeskuksen lähistölle siksi, koska tuleva kouluni on siinä aika lähellä, joten siitä olis helppo kulkea. Vaikka pääsehän busseillakin ilmeisesti ihan hyvin, varsinkin keskustasta. Kävin muuten Lipunkantajankadulla kattelemassa, eikä yhtään näyttänyt slummilta - ja normaalin näkösiä tyyppejäkin jopa. Mut silti noista edellisistä teksteistä viisastuneena en uskalla sinne muuttaa, koska en todellakaan kaipaa mitään kirvesmiehiä ovien taakse. :)
        Vissiin aika huono vuokra-asuntotilanne Turussa tällä hetkellä... Kohta alkaa tuleen kiire, kun ei oikein mitään kivaa kämppää löydy. /


      • Minna.K.
        MiSseN kirjoitti:

        Länsikeskuksen lähistölle siksi, koska tuleva kouluni on siinä aika lähellä, joten siitä olis helppo kulkea. Vaikka pääsehän busseillakin ilmeisesti ihan hyvin, varsinkin keskustasta. Kävin muuten Lipunkantajankadulla kattelemassa, eikä yhtään näyttänyt slummilta - ja normaalin näkösiä tyyppejäkin jopa. Mut silti noista edellisistä teksteistä viisastuneena en uskalla sinne muuttaa, koska en todellakaan kaipaa mitään kirvesmiehiä ovien taakse. :)
        Vissiin aika huono vuokra-asuntotilanne Turussa tällä hetkellä... Kohta alkaa tuleen kiire, kun ei oikein mitään kivaa kämppää löydy. /

        tuon asunnon kanssa.

        Kyllä nyt luulisi että Länskärin läheltä nyt yhden vuokra-asunnon saisi!

        Oletko kokeillut etsiä Vaulalta??

        Vaula on ikivanha vuokra-asunto välitys Turussa.
        Välittää kaiketi lähinnä yksityisten asuntoja.

        Vaulalla lienee jonkinlainen nettiosoitekin,kokeile googlata sanalla Pertti Vaulan vuokra-asunnonvälitys, tai jotain....

        Onnea etsintään!!! =) Kerro miten kävi ja mitä vaihtoehtoja sulle on ehdotettu...voin vaikka hieman opastaa sinua sitten ja sitäkin että mitenkä pitkä matka sieltä on Länskäriin...=)


      • MiSseN
        Minna.K. kirjoitti:

        tuon asunnon kanssa.

        Kyllä nyt luulisi että Länskärin läheltä nyt yhden vuokra-asunnon saisi!

        Oletko kokeillut etsiä Vaulalta??

        Vaula on ikivanha vuokra-asunto välitys Turussa.
        Välittää kaiketi lähinnä yksityisten asuntoja.

        Vaulalla lienee jonkinlainen nettiosoitekin,kokeile googlata sanalla Pertti Vaulan vuokra-asunnonvälitys, tai jotain....

        Onnea etsintään!!! =) Kerro miten kävi ja mitä vaihtoehtoja sulle on ehdotettu...voin vaikka hieman opastaa sinua sitten ja sitäkin että mitenkä pitkä matka sieltä on Länskäriin...=)

        Tosiaan, mun pitäis saada kämppä mikä olisi heti vapaa, koska irtisanoin tän kämpän syyskuun loppuun, joten vika päivä pitäis olla jo ulkona. Ei ois ehkä pitänyt hätiköidä, koska löysin pari kämppää Teräsrautelasta mut ne vapautuu vasta 1.10. Tarttis olla joku paikka mihin sais kamat päiväks tai pariks, mut kun ei oo... Joten pakko tyytyä johonkin huonompaan ja etsii sit vaikka uutta asuntoa kun pääsee sinne suunnille. Ei kyllä kauheesti nappaa jatkuvasti muuttaa, mut ei taida olla vaihtoehtoja... Yh-asuntojen tätikin sanoi eilen, että Turun vuokra-asunnot viedään ihan käsistä - jopa melkein kaikki kaupungin kämpätkin on menny. :o
        Löysin vaulan sivut, kiitti vinkistä, mutta nekin oli 1.10 vapautuvia kaikki, ja lisäksi vuokrasopimukset määräaikaisia. En uskalla sitoutua kovin pitkäksi aikaa, kun ei kuitenkaan koskaan tiedä mitä käy ja mihin elämä vie...
        Hitto, nyt en enää oo edes niin innoissani tulossa sinne kun on tämmöstä säätöä näiden asuntojen kanssa... :/


      • KAMA
        MiSseN kirjoitti:

        Tosiaan, mun pitäis saada kämppä mikä olisi heti vapaa, koska irtisanoin tän kämpän syyskuun loppuun, joten vika päivä pitäis olla jo ulkona. Ei ois ehkä pitänyt hätiköidä, koska löysin pari kämppää Teräsrautelasta mut ne vapautuu vasta 1.10. Tarttis olla joku paikka mihin sais kamat päiväks tai pariks, mut kun ei oo... Joten pakko tyytyä johonkin huonompaan ja etsii sit vaikka uutta asuntoa kun pääsee sinne suunnille. Ei kyllä kauheesti nappaa jatkuvasti muuttaa, mut ei taida olla vaihtoehtoja... Yh-asuntojen tätikin sanoi eilen, että Turun vuokra-asunnot viedään ihan käsistä - jopa melkein kaikki kaupungin kämpätkin on menny. :o
        Löysin vaulan sivut, kiitti vinkistä, mutta nekin oli 1.10 vapautuvia kaikki, ja lisäksi vuokrasopimukset määräaikaisia. En uskalla sitoutua kovin pitkäksi aikaa, kun ei kuitenkaan koskaan tiedä mitä käy ja mihin elämä vie...
        Hitto, nyt en enää oo edes niin innoissani tulossa sinne kun on tämmöstä säätöä näiden asuntojen kanssa... :/

        Kokeilehan seuraavia: www.teuvo.net, www.oikotie.fi ja www.etuovi.com

        Jos näistä ei löydy sopivaa niin kyllä kumma juttu on!!!


      • MiSseN
        KAMA kirjoitti:

        Kokeilehan seuraavia: www.teuvo.net, www.oikotie.fi ja www.etuovi.com

        Jos näistä ei löydy sopivaa niin kyllä kumma juttu on!!!

        Oon siis kattonu varmasti ihan kaikki mahdolliset paikat, mut kun ne vaan on niitä 1.10 vapautuvia... Pitäisi saada siis heti vapaa, et kerkeis rauhassa muutella syyskuun aikana. :/


      • vielä...
        MiSseN kirjoitti:

        Oon siis kattonu varmasti ihan kaikki mahdolliset paikat, mut kun ne vaan on niitä 1.10 vapautuvia... Pitäisi saada siis heti vapaa, et kerkeis rauhassa muutella syyskuun aikana. :/

        Kato noi sivut vielä läpi. Laita vaikka ilmoitus asuntohelpin sivuille. SOITA TVT-asuntoihin ja selosta tilanne- varmasti joustavat. Vapaita asuntoja kyllä on, jos on valmis ottamaan hieman huonommaltakin alueelta- ainoa hankaluus sitten on se, miten sieltä opiskelijan budjetilla pääsee muuttamaan pois; vuokratakuut, muuttoautot jne.


        http://www.asuntohelppi.fi/


        http://www.tvtasunnot.fi/


      • MiSseN
        vielä... kirjoitti:

        Kato noi sivut vielä läpi. Laita vaikka ilmoitus asuntohelpin sivuille. SOITA TVT-asuntoihin ja selosta tilanne- varmasti joustavat. Vapaita asuntoja kyllä on, jos on valmis ottamaan hieman huonommaltakin alueelta- ainoa hankaluus sitten on se, miten sieltä opiskelijan budjetilla pääsee muuttamaan pois; vuokratakuut, muuttoautot jne.


        http://www.asuntohelppi.fi/


        http://www.tvtasunnot.fi/

        Saisin TVT:ltä asunnon, mutta se on juuri siellä Lipunkantajankadulla, mistä en oo muuta kuullut kuin huonoa. Muita ei ollut tarjolla kun sinne soittelin. Täytyy vielä kokeilla VVO, ja kysyä millanen tilanne siellä on. Kun pääsis edes syyskuun vikalla viikolla muuttamaan, niin sekin riittäisi... Luulisi kyllä, että ainakin jotkut kämpät olisivat tyhjillään jo ennen lokakuuta, jollei sit kaikki muutkin oo näin hädässä ja viime tipassa asialla niin kuin minä :)
        Ainiin, semmonen selvennys vielä, että en ole muuttamassa yksin, joten ihan opiskelijabudjetilla ei tartte pärjätä. Onneksi. :)


      • KAMA
        MiSseN kirjoitti:

        Saisin TVT:ltä asunnon, mutta se on juuri siellä Lipunkantajankadulla, mistä en oo muuta kuullut kuin huonoa. Muita ei ollut tarjolla kun sinne soittelin. Täytyy vielä kokeilla VVO, ja kysyä millanen tilanne siellä on. Kun pääsis edes syyskuun vikalla viikolla muuttamaan, niin sekin riittäisi... Luulisi kyllä, että ainakin jotkut kämpät olisivat tyhjillään jo ennen lokakuuta, jollei sit kaikki muutkin oo näin hädässä ja viime tipassa asialla niin kuin minä :)
        Ainiin, semmonen selvennys vielä, että en ole muuttamassa yksin, joten ihan opiskelijabudjetilla ei tartte pärjätä. Onneksi. :)

        Kyllä esimerkiksi oikotiellä on heti vapaita asuntoja aika paljonkin. Esimerkiksi Jäkärlästä näyttäisi olevan joka kokoista vapaana. Ja muuallakin vapaita on. Ne kriteerit on sitten eri juttu. Halpa, hyvä, heti vapaa ja vielä hyvältä alueelta ei välttämättä samaan pakettiin mahdu. Ja toisaalta, voiko lähiöstä löytää sellaisen asunnon minkä sijainnista kellään ei ole mitään huonoa sanottavaa, varsinkaan tällä palstalla. Lähiössä on aina lähiöelämä. Sehän riippuu ihan omasta suhtautumisesta ja tottumisesta. Minä itse en muuttaisi enää ikinä lähiöön ellei pakko ole! Puolitoista vuotta kokeilua riitti enkä sopeutunut lainkaan =)

        Onnea asunnon etsintään!!


      • asukas
        MiSseN kirjoitti:

        Saisin TVT:ltä asunnon, mutta se on juuri siellä Lipunkantajankadulla, mistä en oo muuta kuullut kuin huonoa. Muita ei ollut tarjolla kun sinne soittelin. Täytyy vielä kokeilla VVO, ja kysyä millanen tilanne siellä on. Kun pääsis edes syyskuun vikalla viikolla muuttamaan, niin sekin riittäisi... Luulisi kyllä, että ainakin jotkut kämpät olisivat tyhjillään jo ennen lokakuuta, jollei sit kaikki muutkin oo näin hädässä ja viime tipassa asialla niin kuin minä :)
        Ainiin, semmonen selvennys vielä, että en ole muuttamassa yksin, joten ihan opiskelijabudjetilla ei tartte pärjätä. Onneksi. :)

        Kyllä Jyrkkälä on hyvä paikka asua.Minä olen ainakin viihtynyt täällä jo kaksikymmentävuotta.Kaikki asunnot ovat juuri kunnostettu ja pihat ovat varmasti turun kauneimmat.Ja muuten vuokrat turun halvimmasta päästä.


      • Minna.K.
        MiSseN kirjoitti:

        Tosiaan, mun pitäis saada kämppä mikä olisi heti vapaa, koska irtisanoin tän kämpän syyskuun loppuun, joten vika päivä pitäis olla jo ulkona. Ei ois ehkä pitänyt hätiköidä, koska löysin pari kämppää Teräsrautelasta mut ne vapautuu vasta 1.10. Tarttis olla joku paikka mihin sais kamat päiväks tai pariks, mut kun ei oo... Joten pakko tyytyä johonkin huonompaan ja etsii sit vaikka uutta asuntoa kun pääsee sinne suunnille. Ei kyllä kauheesti nappaa jatkuvasti muuttaa, mut ei taida olla vaihtoehtoja... Yh-asuntojen tätikin sanoi eilen, että Turun vuokra-asunnot viedään ihan käsistä - jopa melkein kaikki kaupungin kämpätkin on menny. :o
        Löysin vaulan sivut, kiitti vinkistä, mutta nekin oli 1.10 vapautuvia kaikki, ja lisäksi vuokrasopimukset määräaikaisia. En uskalla sitoutua kovin pitkäksi aikaa, kun ei kuitenkaan koskaan tiedä mitä käy ja mihin elämä vie...
        Hitto, nyt en enää oo edes niin innoissani tulossa sinne kun on tämmöstä säätöä näiden asuntojen kanssa... :/

        Mukava että Vaulan osoite löytyi, vaikkei siitä nyt niin paljon apua ollutkaan.

        Toivottavasti tilanteesi on jo parempi ja joku katto pään päälle löytynyt.

        Teräsrautela on erittäin hyvä paikka!
        Sulla kävi tuuri! =). Ja on lähellä Länsikeskusta!

        Älä nyt masennnu...kyllä se muutto onnaa, ei hätiä mitiä,tsemppiä vaan ja pian asut jo täällä!=)


      • Minna.K.
        KAMA kirjoitti:

        Kyllä esimerkiksi oikotiellä on heti vapaita asuntoja aika paljonkin. Esimerkiksi Jäkärlästä näyttäisi olevan joka kokoista vapaana. Ja muuallakin vapaita on. Ne kriteerit on sitten eri juttu. Halpa, hyvä, heti vapaa ja vielä hyvältä alueelta ei välttämättä samaan pakettiin mahdu. Ja toisaalta, voiko lähiöstä löytää sellaisen asunnon minkä sijainnista kellään ei ole mitään huonoa sanottavaa, varsinkaan tällä palstalla. Lähiössä on aina lähiöelämä. Sehän riippuu ihan omasta suhtautumisesta ja tottumisesta. Minä itse en muuttaisi enää ikinä lähiöön ellei pakko ole! Puolitoista vuotta kokeilua riitti enkä sopeutunut lainkaan =)

        Onnea asunnon etsintään!!

        Jäkärlää ei kyllä kannata suositella kenellekään vaikka sitten millaisia asuntoja olisi siellä tarjolla.
        Ensinnäkin rauhaton paikka ja toisekseen on vielä ihan helvetin kaukanakin muusta kaupungista.
        Jäkärlä on Turun kauimmainen lähiö.
        Ite en menis sinne millään asumaan!


      • Pixa
        Minna.K. kirjoitti:

        Mukava että Vaulan osoite löytyi, vaikkei siitä nyt niin paljon apua ollutkaan.

        Toivottavasti tilanteesi on jo parempi ja joku katto pään päälle löytynyt.

        Teräsrautela on erittäin hyvä paikka!
        Sulla kävi tuuri! =). Ja on lähellä Länsikeskusta!

        Älä nyt masennnu...kyllä se muutto onnaa, ei hätiä mitiä,tsemppiä vaan ja pian asut jo täällä!=)

        Tyttäreni on asunut vuoden Friskinpolulla Runosmäessä. Hiljainen talo. Rauhallinen alue asua. Autokin pysynyt ehjänä. Kaikki tarvittavat palvelut lähellä. Kouluun oli matkaa, mutta linja-autoliikenne pelaa. Hänen asuntonsa vapautuu viimeistään 30.9. Muuttoon on aivan muut syyt. Asunto järjestyi yllättävän helposti vuosi sitten Helpin kautta. Olen edelleen seurannut vuokra-asuntoja, joita löytyy hyvin. Hinnatkin kohtuullisia.


      • oooo
        Minna.K. kirjoitti:

        Jäkärlää ei kyllä kannata suositella kenellekään vaikka sitten millaisia asuntoja olisi siellä tarjolla.
        Ensinnäkin rauhaton paikka ja toisekseen on vielä ihan helvetin kaukanakin muusta kaupungista.
        Jäkärlä on Turun kauimmainen lähiö.
        Ite en menis sinne millään asumaan!

        Ensinnäkin, Jäkärlä ei TODELLAKAAN ole turun kauimmaisin lähiö.
        Toiseksi, kannattaa käyttää päätään niin voi asua missä vaan.. ihan vaan pikku vinkkinä..


      • T.M.
        MiSseN kirjoitti:

        Länsikeskuksen lähistölle siksi, koska tuleva kouluni on siinä aika lähellä, joten siitä olis helppo kulkea. Vaikka pääsehän busseillakin ilmeisesti ihan hyvin, varsinkin keskustasta. Kävin muuten Lipunkantajankadulla kattelemassa, eikä yhtään näyttänyt slummilta - ja normaalin näkösiä tyyppejäkin jopa. Mut silti noista edellisistä teksteistä viisastuneena en uskalla sinne muuttaa, koska en todellakaan kaipaa mitään kirvesmiehiä ovien taakse. :)
        Vissiin aika huono vuokra-asuntotilanne Turussa tällä hetkellä... Kohta alkaa tuleen kiire, kun ei oikein mitään kivaa kämppää löydy. /

        Moro!
        Mun ystävä asuu juurikin sillä "pahamaineisella" Lipunkantajan kadulla. Olen usein ollut siellä yötä ja vietän paljon aikaa hänen luonaan. AINOA "paha" asia mitä minulla on sanottavana siitä kadusta on että se on aika vilkas katu, nukkumaan mennessä ei siis kannata pitää ikkunaa auki jos hurina häirii :)


      • auringonlaakson asukki -Lip...
        MiSseN kirjoitti:

        Saisin TVT:ltä asunnon, mutta se on juuri siellä Lipunkantajankadulla, mistä en oo muuta kuullut kuin huonoa. Muita ei ollut tarjolla kun sinne soittelin. Täytyy vielä kokeilla VVO, ja kysyä millanen tilanne siellä on. Kun pääsis edes syyskuun vikalla viikolla muuttamaan, niin sekin riittäisi... Luulisi kyllä, että ainakin jotkut kämpät olisivat tyhjillään jo ennen lokakuuta, jollei sit kaikki muutkin oo näin hädässä ja viime tipassa asialla niin kuin minä :)
        Ainiin, semmonen selvennys vielä, että en ole muuttamassa yksin, joten ihan opiskelijabudjetilla ei tartte pärjätä. Onneksi. :)

        "Saisin TVT:ltä asunnon, mutta se on juuri siellä Lipunkantajankadulla, mistä en oo muuta kuullut kuin huonoa."

        Olisit kysynyt asiasta sellaisilta ihmisiltä, jotka sua vastaan täällä Lipunkantajankadulla sitten vastaan käveli ja jotka mahdollisesti asuu täällä, äläkä usko perättömiin huhupuheisiin, jotka eivät pidä paikkaansa! Minusta on suuri loukkaus suomalaisenakin perusteluna rauhattomuudelle, että siellä missä asuu maahanmuuttajia niin silloin se alue on jotenkin rauhaton, vaikka totuus on se että me itse suomalaiset sitä rauhatonta elämää eletään, eivätkä ne maahanmuuttajat. Itse en luottaisi sellaisen henkilön puheeseen, joka asuu "Runosmäen vanhalla alueella" (alkaen Lipunkantajankujalta), joka ei koskaan ole nokkaansa auringonlaakson taloihin edes laittanut. En muuttaisi mistään hinnasta itse "Runosmäen vanhalle alueelle", koska talot ovat peräisin 70-luvulta, joita perusparannetaan eikä niissä ole omaa saunaa.

        entisenä v. 2007 taloyhtiön varapuheenjohtajana voin tämän kaiken allekirjoittaa vielä nykyisinkin!


      • auringonlaakson asukki -Lip...
        Minna.K. kirjoitti:

        Jäkärlää ei kyllä kannata suositella kenellekään vaikka sitten millaisia asuntoja olisi siellä tarjolla.
        Ensinnäkin rauhaton paikka ja toisekseen on vielä ihan helvetin kaukanakin muusta kaupungista.
        Jäkärlä on Turun kauimmainen lähiö.
        Ite en menis sinne millään asumaan!

        "Ensinnäkin rauhaton paikka ja toisekseen on vielä ihan helvetin kaukanakin muusta kaupungista. "

        Täytyy tässä kysyä, oletko asunut Jäkärlässä tai viettänyt elämäsi aikana siellä yhtäkään yötä, jotta voisit tahrata huhupuheillasi ko. kaupunginosan. Minä en ole asunut, joten en menisi myöskään sanomaan tällöin, että ko. kaupunginosa olisi rauhaton paikka asua. Olisikohan nyt niin, että me suomalaiset olisimme pikkuisen ennakkoluuloisia kaikesta. Onhan se varmaan ihmeellistä, jos maahanmuuttaja osaakin Suomea, mutta me ei osata taas turkkia ja meidän pitäisi ymmärtää korva tapetissa mistä ne keskustelevat toistensa kanssa, ettei ne vaan olisi asettamassa pommia kämppäänsä tms. ? :D


      • 0000
        MiSseN kirjoitti:

        Saisin TVT:ltä asunnon, mutta se on juuri siellä Lipunkantajankadulla, mistä en oo muuta kuullut kuin huonoa. Muita ei ollut tarjolla kun sinne soittelin. Täytyy vielä kokeilla VVO, ja kysyä millanen tilanne siellä on. Kun pääsis edes syyskuun vikalla viikolla muuttamaan, niin sekin riittäisi... Luulisi kyllä, että ainakin jotkut kämpät olisivat tyhjillään jo ennen lokakuuta, jollei sit kaikki muutkin oo näin hädässä ja viime tipassa asialla niin kuin minä :)
        Ainiin, semmonen selvennys vielä, että en ole muuttamassa yksin, joten ihan opiskelijabudjetilla ei tartte pärjätä. Onneksi. :)

        Ooks idiootti sokea, vai onko mulla silmisssä vikaa??? Näin ylhäällä ihan hyviäkin kirjoituksia..........


      • Anonyymi
        KAMA kirjoitti:

        Kokeilehan seuraavia: www.teuvo.net, www.oikotie.fi ja www.etuovi.com

        Jos näistä ei löydy sopivaa niin kyllä kumma juttu on!!!

        Satolta saa kivoja asuntoja, ei takuuta


    • Pixa

      Jos vielä on tarvetta ja kiire, kysele Helpistä, josko tyttäreni asunto on siellä jo tarjolla (siisti, tilava yksiö, lasitettu parveke). Hänellä on jo muuttopuuhat menossa.
      Helpin kautta vuokraajat maksaa vain 1 kk:n takuuvuokran.
      Löytyy netin kautta: Helppi, Turku tai Oikotie, Turku

      • MiSseN

        Asunto löytyi, Runosmäestä, mutta ei ihan pahimmalta mahdolliselta paikalta. Soittelin isännöitsijällekin ja kyselin talosta ja alueesta - vakuutteli että hyvä talo, eikä mitään elämää suurempaa meteliäkään ole siellä ilmennyt. Hyvä näin, nyt nukun astetta rauhallisemmin. Ja parin viikon kuluttua olenkin jo turkulainen!! :)
        Tuhat kiitosta kaikille avusta ja vinkeistä, toivotaan että kaikki sujuu hyvin myös tästä eteenpäin! :)


      • Pixa
        MiSseN kirjoitti:

        Asunto löytyi, Runosmäestä, mutta ei ihan pahimmalta mahdolliselta paikalta. Soittelin isännöitsijällekin ja kyselin talosta ja alueesta - vakuutteli että hyvä talo, eikä mitään elämää suurempaa meteliäkään ole siellä ilmennyt. Hyvä näin, nyt nukun astetta rauhallisemmin. Ja parin viikon kuluttua olenkin jo turkulainen!! :)
        Tuhat kiitosta kaikille avusta ja vinkeistä, toivotaan että kaikki sujuu hyvin myös tästä eteenpäin! :)

        Sieltä löytyy mm. kaksi kauppaa, posti, grilli, kirjasto, palloiluhalli, Terveysasema, Nuorisotalo, uimahallikaan ei ole kaukana, useita busseja ja usein kulkee keskustaan, kuten bussi nro 18. Runosmäkeen on helppo tulla esim. h-autolla Tampereen suunnasta. Käännös oikealla hyvissä ajoin ennen Turun keskustaa. Monta kertaa kävin kuluneen vuoden aikana Runosmäessä. Ihan ikävä tulee ;( Nyt on opeteltava uusi reitti - Halisiin, jota ei ole suuremmin kehuttu.


    • Arse

      Asun itse runosmäessä ja pidän todella paikasta!
      Käyn baareissa täällä ja ei ole ollut mitään ongelmia ainakaan viellä kun pitää turvan tukossa!
      Tottakai runosmäkeen mahtuu monen näköisiä heppuja kun se on Turun suurimpia lähiöitä! (onhan joka kaupungissa ns.paska paikkoja)!

    • pjjj

      En suosittele muuttamaan runosmäkeen tai ainakaan aurinkolaaksoon sillä se on täynnä narkkareita

      • auringonlaakson asukki -Lip...

        ...sitä sairastaa varmaankin jokainen suomalainen, joka ei ole vielä edes uskaltanut keskustella esimerkiksi ulkomaalaisen kanssa.

        Kaikkihan me suomalaiset ollaan joltakin osin narkkareita. Lappalaisillakin on inkkarien verta, näin ainakin uskotaan!

        En ole vielä törmännyt ainakaan huumeneulaa mistään täältä Runosmäen kaduilta, kuten joskus sattumalta työtä tehdessäni löysin sellaisen Lottisista.

        Pernoon tai Varissuolle minua ei kyllä saisi!


    • tiedän_kaiken

      aurinkolaakso=narkkarilaakso
      Ja kai se on vähän sillä tavalla, että kaikkialla turussa (oli se sitten hirvensalo tai varissuo) on häirikköjä ja laitapuolenkulkijoita. Turha sitä on eritellä että minne kannattaa muuttaa ja minne ei missään nimessä.

    • hyvä, mut ei

      suunnitelmathan sulla oli 2006!

      Törttö aluetta. Siellä on niin paljon juopottelevia, mikä tietysti on ounasteltavissa jo käydessä paikan päällä, kuppila kuppilan vieressä ja paras kai lastentarhan vieressä.

      Niin pienessä paikassa noin monta kuppilaa - tietäähän sen mitä se tarkoittaa!

      Muuten kyllä ihan ok, jos ne kännääjät aiheuttais vähemmän älämölöö. Niin, ja kun tietää että alkoholistiperheissä on sitten usein lapsia, joilla on sitten omat ongelmansa, juu.........

      Liikenneyhteydet kyllä hyvät, hyvät ulkoilumaastot. Siin mielessä hyvä.

      • Yhhhh

        Hyvä jo siksiki kun hakee lapsen päiväkodista niin kuppila on vieressä.


      • Asukas PK
        Yhhhh kirjoitti:

        Hyvä jo siksiki kun hakee lapsen päiväkodista niin kuppila on vieressä.

        kuppilaterassi kirjaston vieressä ja aika törkeällä paikalla on Börsinkin terassi torin vieressä.Mielestäni pitäisi olla laki ettei anniskelulupia saa myöntää paikoille joissa ohi kulkee lapsia .Lipunkantajankadusta sen verran että alueella on eri yhtiöiden vuokra-asuntoja ja myös asumisoikeusasuntoja.Ongelmat keskittyvät tiettyihin TVT:n taloihin (niihin punaisiin).Kadun toisella puolella (keltaisissa taloissa),jotka eivät ole kaupungin on aivan rauhallista.


      • LPK
        Asukas PK kirjoitti:

        kuppilaterassi kirjaston vieressä ja aika törkeällä paikalla on Börsinkin terassi torin vieressä.Mielestäni pitäisi olla laki ettei anniskelulupia saa myöntää paikoille joissa ohi kulkee lapsia .Lipunkantajankadusta sen verran että alueella on eri yhtiöiden vuokra-asuntoja ja myös asumisoikeusasuntoja.Ongelmat keskittyvät tiettyihin TVT:n taloihin (niihin punaisiin).Kadun toisella puolella (keltaisissa taloissa),jotka eivät ole kaupungin on aivan rauhallista.

        "Ongelmat keskittyvät tiettyihin TVT:n taloihin (niihin punaisiin).Kadun toisella puolella (keltaisissa taloissa),jotka eivät ole kaupungin on aivan rauhallista."

        Lipunkantajankatu 5 on Osuuspankin talo, jossa osa on osaomistusasuntoja ja osa vuokra-asuntoja!

        Asun just niissä punaisissa taloissa, eikä täällä ole mitään melskettä. Keltaisesta talosta sitä rakettejakin ammuskeltiin punaiseen taloon päin uudenvuoden aatonaattona ja meidän ikkunan laudalle lensi yhden raketin varsi. Kattelen kun keltaisen talon asukkaat parkkeeraa meidän pihaan autonsa, joka ei ole parkkiruutua nähnytkään...ei taida olla yhtään sen parempia ihmisiä siellä kadun "paremmallakaan" puolella!!!

        Keltaisissa taloissa saa kuulemma maksaa vedestä, mutta punaisissa ei vedestä erikseen tarvitse maksaa! :)


      • riittää...
        LPK kirjoitti:

        "Ongelmat keskittyvät tiettyihin TVT:n taloihin (niihin punaisiin).Kadun toisella puolella (keltaisissa taloissa),jotka eivät ole kaupungin on aivan rauhallista."

        Lipunkantajankatu 5 on Osuuspankin talo, jossa osa on osaomistusasuntoja ja osa vuokra-asuntoja!

        Asun just niissä punaisissa taloissa, eikä täällä ole mitään melskettä. Keltaisesta talosta sitä rakettejakin ammuskeltiin punaiseen taloon päin uudenvuoden aatonaattona ja meidän ikkunan laudalle lensi yhden raketin varsi. Kattelen kun keltaisen talon asukkaat parkkeeraa meidän pihaan autonsa, joka ei ole parkkiruutua nähnytkään...ei taida olla yhtään sen parempia ihmisiä siellä kadun "paremmallakaan" puolella!!!

        Keltaisissa taloissa saa kuulemma maksaa vedestä, mutta punaisissa ei vedestä erikseen tarvitse maksaa! :)

        Se nyt on ihan sama mikä se talo on, ongelmia riittää.

        Tässä oli yhden kerran tilanne,että oli siellä kirjaston takaisella hiekkakentällä joku juniorijalkapalloharjoittelu ja joku niistä sen porukan "valmentajista", sellainen iso tumma korsto, voi herran pieksu,mikä säälittävä tyyppi.
        No, näinhän se tietysti on, että nykyään sitä ei voi tilanteen tai ulkonäön perusteella paljon uskoa, että ihan fiksu tyyppi, kun sitten kun se ääliö sen turpansa avaa, niin siinähän se vasta paljastuu! Niin kuin nyt tuokin, nuorten kanssa puuhasteleva "valmentaja" - vai olikohan sillä tarkoitus huvittaa niitä naisia siinä kentän laidalla!


    • Africanwife83

      Asia on niin että asua voi missä vaan kun itse valitsee seuransa eikä sekaannu muiden asioihin eikä ole tekemisissä niiden "narkkien/holistien kanssa": / muiden joiden kanssa ei yksinkertaisesti halua, elä omaa elämääsi niin kaikki on hyvin!

    • asunut

      dhg

    • HAHAHAHHAxD

      Hei ihmiset oikeesti! :D vanha keskustelu mut ihan sama :D itse muuttamassa runosmäkeen ja ei kyllä yhtää häiritte millast aluetta se on :D oon asunu itse paraisilla koko ikäni ja ei täälläkää oo mitää kehumista. kuppiloit vierekkäin jne ja tunnetut juopotkin mut eiköhän niitä oo iha joka paikassa! jos joku on nii kauhisteleva varissuota, runosmäkeä yms kohtaan niin kertokoot missä on paikka jossa ei ole ollenkaan alkoholia, ilkivaltaa tai huumeita. en oo itse löytänyt sellasta mistään. että anteeksi nyt vaan. itse liikkunut paljon varissuolla mut se on tosiaanki rauhottunut, ei mitään muista paikoista poikkeevaa tapahdu :D ja jos rehellisii ollaa ni kyllä mä valitsen mielummin runosmäen kuin turun keskustan. mut ei mitää sai ainaki nauraa ihmisille. on nääs olemas niit henkilöi jotka uskovat puheisiin.. kaikkii asioi suurennellaa kylil oon huomannu sen :D että näin voi rehellisesti sanoo et hyvil mielil muuttelen linpunkantajankadul! :D

    • xyzb

      Aurinkolaakso on rauhoittunut vuodesta 2006. Pihalla juopot ja narkkarit saattoivat käydä käsiksi keskellä päivää, jos jokin habituksessa häiritsi. Silloin yhden vuoden aikana lähtöpassit naapuristosta sai vuoden aikana kymmeniä häirikkötalouksia ja alue alkoi pikkuhiljaa rauhoittumaan.
      Olen asunut täällä kuusi vuotta. Talvi on ollut harvinaisen rauhallinen, jääkiekkoilijat ovat pysytelleet koulujen kentillä ja juopot sisätiloissa. Alkuaikoina poliisi kävi 7 ja 9 pihapiirissä viikoittain, vähintään. Nyt on rähinät siirtyneet Kevan taloihin, niihin keltaisiin. Kesällä on vilkasta, usein läpi yön.

      Porukat vaihtuvat tiheään, elämä on sen mukaista mitä siellä milloinkin asuu.
      Täällä asuu paljon eläkeläisiä ja nuoria, keski-ikäiset työssäkäyvät eivät pitkään viihdy, on sitkeitä sissejäkin jotka ovat asuneet täällä toista kymmentä vuotta.
      Kyllä täällä on narkkareita ja juoppoja, joka paikassa on. Huumeita myytiin viime kesänä jopa piha alueella. Myyjäporukka on vaihtanut maisemia jo syksyllä. Uusia tulee varmaan taas keväällä kuin muuttolinnut, ei niille mitään voi.
      Mitään pahaa väkivaltaa ei tosin ole tapahtunut aikoihin. Se mikä häiritsee ja mikä ei on itsestä kiinni.

      • Viuhka

        Hei vaan,

        Olen itse Runosmäen kasvatteja. Asunut siis muinoin alueella 15v. Nyt palasin. Kovin on sottaiseksi muuttunut. Varsinkin tuo Salen ympäristö. Roskaa jne. Busseissa myös huomaa että väki on muuttunut. Epämääräiseksi, jos se sana sallitaan. Muuten kun asuu reuna-alueella tai ihan alueen alkupäässä on rauhallista. Hyvät kulkuyhteydet on iso plussa. Toivottavasti häiriköt saadaan kuriin.


      • Venla
        Viuhka kirjoitti:

        Hei vaan,

        Olen itse Runosmäen kasvatteja. Asunut siis muinoin alueella 15v. Nyt palasin. Kovin on sottaiseksi muuttunut. Varsinkin tuo Salen ympäristö. Roskaa jne. Busseissa myös huomaa että väki on muuttunut. Epämääräiseksi, jos se sana sallitaan. Muuten kun asuu reuna-alueella tai ihan alueen alkupäässä on rauhallista. Hyvät kulkuyhteydet on iso plussa. Toivottavasti häiriköt saadaan kuriin.

        Runosmäki on iso ja paljon mahtuu erilaisia ihmisiä. Olen asunut muinoin Runosmäessä v.sta -76 - vuoteen 90 eripituisia aikoja. Silloin ei ollut vielä Aurinkolaaksoa joka on mielestäni pahin, jonne itse en muuttaisi. Muu osa Runosmäkeä kun on pääosin omistusasuntoja niin siellä asuu ihan normi-ihmisiä.Pallivahan alue on ollut aina arvossaan eikä sinne asti Aurinkolaakson levottomuudet vaikuta. Alueen reunamilla on rauhallista. Pubien läheisyydessä levotonta, sääliksi käy niitä jotka omistavat asunnon pubien vierestä. Kulkuyhteydet loistavat ja ihan kaunistakin. Paljon puita. Itse en ostaisi asuntoa ihan keskeltä Runosmäkeä vaan Pallista tai Runosmäen alkupäästä. Siellä on ihan ok asua. Sen sijaan Aurinkolaaksossa on paljon vapaita asuntoja myös ASO-asuntoja, johtuen juuri siitä että alue on levotonta.Ehkä kannattaisi omistajien miettiä kenelle asuntoja vuokrataan ?


    • Elämän hylkäämä

      Runosmäessä kun kerran pysähdyin,siihen S-markettiin ostoksille,niin sen jälkeen se sai kauhean päätöksen.
      Koirani Petu oltiin irrotettu,ja jollakin autolla viety.
      Sen jälkeen sinne tuli ulkomaalaisia jota kamppasivat minut heti ovien jälkeen.
      Kananmunat särkyivät ja mehu valui pitkin tietä,myös pahastuin,koska koirani oltiin viety.Tulin erittäin surulliseksi,vielä edellisvuonna,kun asuin Runosmäellä,koirani huomasi jotakin liikettä yöllä.Siellä oli murtovaras!
      Varas juoksi pakoon,kun se huomasi että heräsin.
      Autoni oli naarmutettu kivillä ja heitelty palloilla.(asialla koululaiset)
      Luulin Runosmäkeä kivaksi asuinalue-lähiöksi,mutta onneksi muutin lopuksi pois sieltä Keskustaan.
      Iltaisin baareista kuuluu horinaa ja kadut ovat sotkuiset.
      Poliisit eivät oikeen kulje Runosmäessä ja siellä on muutenkin huonot palvelut.
      Pizzeeriaan kun kerran poikkesin alkoi turkkilainen vitsailemaan tyyliin:
      -Sun pää olla iso ja se syoda paljon pitsa.
      En ymmärrä tuollaista paskaa tippaakaan!
      Impivaaran Uimahalli oli siinä lähellä ja sinne pääsi pyörällä,mutta lisää häirikköjä tuli.Kerran aamulla klo: 7.25 lompakkoni vietiin Uimahallin pukuhuoneesta ja olin hyvin pettynyt Runosmäkeen.Bussilla ravasin Keskustaan,kun paikalliset palvelut olivat ala-arvoisia.
      Siellä näin useasti kun Pubin jälkeen,juopot hakkaa toisiaan puistossa.
      Ilman ystäviä en selvinnyt.Omaiset auttoivat minua kovin.
      Asun nykyään paljon paremmassa kodissa,uuden koirani ja isojen rahojeni kanssa.
      En suosittele ketään muuttamaan Runosmäkeen,koska jos luette tämän: saatte päättää itse.

      • Olet valepukki.

        Osa tosta on täyttä paskaa!


      • 20 v Rmäessä

        Kyl sä nyt ¨vähä¨ liiottelet jutuillas. Alkaa melkee hävettää moinen liiottelu. Valitat palveluiden määrästä :D kerroppa kuinka monessa lähiössä on tarjolla koulu 1luokasa lukionloppuun? kolme ruokakauppaa, apteeki, terveyskeskus, 2 kebab pizzeriaa... yms . Jotenki sen huomaa ettet tiiä mistä puhut.


      • Anonyymi
        20 v Rmäessä kirjoitti:

        Kyl sä nyt ¨vähä¨ liiottelet jutuillas. Alkaa melkee hävettää moinen liiottelu. Valitat palveluiden määrästä :D kerroppa kuinka monessa lähiössä on tarjolla koulu 1luokasa lukionloppuun? kolme ruokakauppaa, apteeki, terveyskeskus, 2 kebab pizzeriaa... yms . Jotenki sen huomaa ettet tiiä mistä puhut.

        No hyvät koulut ilmeisesti olleetkin, jos siellä noin hyvin oppii kirjoittamaankin.


      • Anonyymi

        Kirjoitan omat kokemukseni Runosmäessä asumisesta ja on totta sanasta sanaan ,s..tana siellä Runosmäessä ei elä kuin Turun suurimmat varkaat ja varaskoplat jolle ei edes Poliisi voi tehdä mitään,siellä kun on koiria ja koiranpaskaa enemmän kuin ihmisiä, koirat saavat haukkua myös yöllä ja maahanmuuttajat joita on enemmistö aloittavat sen mekastuksen,kun kello on kymmenen ja jos olet muuttamassa sieltä pois,niin älä tee sitä virhettä,kun minä tein,jos haluat pitää kaikki omistamasi tavarat,mutta jos on pakko,niinkuin minulle tuli ns.mitta täyteen,niin ole tarkkana ,koska ovela varas iskee tietämättäsi.Kun Premico kodit vuokraa asuntoa Piiparinpolku 7,niin ei allekirjoittamasi sopimus voi muuttua kun olet jo muuttanut asumaan,älä usko siihen mitä luvataan.Olen muuttanut kolme kertaa ja viimeisellä kerralla oli vain isommat tavarat kaapit ym, kaikki laatikot vein omalla autolla,muuttomiehet tekivät hyvää työtä,mutta sittenkin varas vei vähän isompaakin tavaraa,eli baarikaapin lasihylly 1.m.pitkä,sekä 4.kpl.30.cm.lasihyllyt,lähti rosvon mukaan ja kun lastasin yksin tavaraa,niin rosvo käytti tilaisuutta ja seurasi liikkeitäni,kun olisin tehnyt jonkun erilaisen kulkutavan,niin olisi ollut kuumat paikat rosvon housuissa,mutta niinhän Premico kodit totesi,kysyessäni,eikä uskonut,että tässä talossa on joku varas,tai useampikin,mutta on luojan kiitos että saan nyt nukkua vaikka koko päivän,enkä ikinä muuta Surullisen kuuluisaan Runosmäkeen,nämä kaksi vuotta riitti minulle,mutta sinä joka luet tämän,niin kaikki sanasta sanaan on tosi .


    • Paumi

      Pöh, hyvin siellä pärjää! Lapsenakin (n. 10 v. sitten) pyöritiin Runosmäen kaduilla eikä koskaan ole ollut ongelmia. Asennekysymys se mielestäni on.

      En itse koe esimerkiksi satunnaisesti vastaan käveleviä pulsuja ongelmana, niitähän on kaikkialla, keskustassa varmaan eniten. Kun eivät yleensä edes mitenkään tuppaudu seuraan, mitä haittaa niistä on, jollei nyt esteettistä? Ja siihen ei kai sentään sovi puuttua. Antaa heidän käyttää elämänsä sopivaksi katsomallaan tavalla! No, eri asia on tietysti kaikenlainen kiusaaminen ja ilkivalta, kuten ylemmän tekstin kirjoittajan tapauksessa kai.

      Jos joku Runosmäessä on ärsyttänyt, on se yöbussien lesoavat teinit ja pitkä matka keskustaan (esim. keskustasta baari-illan jälkeen taksi maksaa melkein 20 e. )

    • Elämän hylkäämä

      Minä en ole oikein pärjännyt siellä.
      Uudessa kodissani Koulukadulla minun on parempi.

    • muklaasonni

      Suosittelen mieluummin Härkämäkeä. Rauhallinen miljöö keskellä luontoa.

      • Kirahvi2

        Makuasioista voi aina kiistellä. Lähiöt ovat loppujen lopuksi melko samanlaisia.
        Nimenomaan kerrostalolähiöt. Riippunee asuuko vuokrataloissa vai omistus yms.


    • onni18

      ei kannata muuttaa...aivan kamala paikka koko lipunkantajankatu. Varsinkin 20 c ei saa nukkua öitä ilman pauketta...joku kolistelee kuulilla.

    • Kaisu 83

      Jollei haittaa, et naapuri hakkaa yölläki kamapäissään päätään seinään ja väll patterin, ni sit voi toki muuttaa. Onneks pääsen koht pois täält!

    • piikkulainen

      Millanen talo runosmäessä lipunkantajankatu 8????

    • polkupyörä

      runosmäki kiva asuinalue 10.v asunut

    • poismuuttaja1

      Itse olen asunut nuorena Runosmäessä vuosikaudet ja vähän aikaa uudelleen v. 88-91. Nyt olen asunut jälleen vuodenpäivät ja muutan pois. Heti kun Aurinkolaakso tuli, tuli levottomuudet. Onhan asue todella iso ja mahtuu kaikenlaista. Alue on todella sotkuinen verrattuna alueen alkutaipaleelle. Pultsarit makailee kesät kävelypolun penkeillä kaljatötsien kanssa, kuseskelevat puskiin. Tosi mukavaa ? Alue todellakin tarvitsisi lähipoliisinsa.
      Alue on levoton. JA todella ruma harmaiden ankeiden betonitötsien täyttämä. Huonosti aikoinaan suunniteltu. Jos esim. Lipunkantajankatu on niin mukava kuin joku väittää miksi siellä vierailee hälytysajoneuvot jatkuvasti ? Miksi siellä on niin paljon vapaita , uusiakin asuntoja tarjolla ? Miksi ASO-asunnot eivät käy kaupaksi. En muuttaisi enää ilmaiseksikaan Runosmäkeen. Vaan olen onnellinen että pääsen pois. Mutta - makuja on monia. Päättäjien pitäisi jalkautua viikonlopulla Piiparinpolulle, ja nähdä miten pimeä ja ankea se on. Jos uskaltavat -en tiedä. Runosmäki on samaa sarjaa Varissuon ja Halisen kanssa, ankeudessa ja levottomuudessaan. Sekä rumuudessaan. Valoja ehdottomasti lisää Piiparinpolulle ja pulsut pois sieltä.

    • Yksi "pulsuist"

      No missä me sitten hengailtais ja vietettäis aikaamme, kun ei koko päivää jaksa sisäl neljän seinän sisälkää olla?

    • 20v kokemuksella

      Pultsarit voisivat vierailla toistensa luona eikä Piiparinpolun penkeillä kaljakasseineen, eikä pissailla kirjaston puskiin. Ei ihan normitouhua siis R-mäessä. Alue on valaistu huonosti talvisin. Ankea, harmaa, Betonitaloja toistensa kopioita vieri vieressä. Alueen rumuuden näkee juuri marraskuussa ja heti kun bussi kaartaa Teboilin kulmalta alueelle. Runosmäki -seura voisi oikeasti katsella aluettaan nyt, mikä alamäki sitä on seurannut. Onneksi en ostanut omistusasuntoa alueelta. En suosittele muuttamaan, mutta riippuu tietysti ihmisestä missä viihtyy.

    • Kaikkea nähnyt

      Asuin 12 vuotta Lapinkadulla Haritus ja sinä aikana oli tulipaloja useasti ,raiskauksia ,murhia ja muuta mukavaa . Lipunkantajankadul 5 asuin vajaa kaks vuotta ja kerran näin kun ruumist kannettiin ja pyörät varastettiin mut muuta ei ollu .

    • Runosmäen kasvatti

      Itse oon asunu Runosmäessä yli 22 vuotta. Asunu alueella syntymästä asti ja on aika yli ampuvaa juttuu runosmäestä täällä. Jos nyt kesäl muutamat puliukot on ottamassa kaljaa piiparinpolun varrella ei sen luulis ketää haittaavan. Erittäin mukava lähiö, mutta jokaisesta lähiöstä näitä huonoja asukkeja löytyy missä on kaupungin vuokrataloja. En nyt sano et Runosmäki olisi paras asuinalue Turussa, mutta paljon huonompia vaihtoehtoja löytyy ettei tätä lähiöitä kannata karttaa huhu puheiden vuoksi

    • Älä sille kadulle..

      Joo se on aika piip katu siellä.
      Aika samaa tasoa kuin esim Töykkälänkatu siinä Nummipakan ja Halisten rajamailla tai Valpuri Innanmaankatu Varissuolla.
      Eli aika iso osa on näistä kadun asukeista on aika levotonta porukkaa, ketä nyt ei oikein tunnu kiinnostavankaan olla normaaliosa yhteiskuntaa.
      Mut Nättinummi vois olla sulle sopiva paikka, jos haluat sillä puolen Turkua asua.
      On ihan oikeesti kiva ja rauhallinen paikka.

      • Lipunkantajankadulta

        Nättinummessa asuu naapureita vainoavia kusipäitä,jos joku käy kylässä niin ollaan jo tunkemassa.ylimääräistä vesilaskua postiluukusta.Myös pikkulapsia vainotaan,vauvankin pitää ymmärtää olla pihalla aina hiljaa!Lisäksi lahkouskovaista sakkia.Muita palveluja ei ole kuin K-market ja pubi.Ja pari yksityistä päiväkotia,joista toinen aika surkea,toinen pubin yläkerrassa vailla omaa pihaa!En ikinä muuttaisi!


    • Pelkkää hyvää
      • Lipunkantjankadulta

        Martin koulussa kauhea täiongelma,hyi olkoon!


    • ei haitta naapurit

      Ja rauhallistakin siellä Saton tiilentekijänkadun asunnoissa näyttää olevan.
      Tyhjillään aika paljon.

    • Hyshys-Hysteerikko

      MiSseN parahti 30.8.2006 13:01:

      "Huh!Kiitos tosta, jätän siis väliin... En ihan näin nuorena vielä halua kuolla :)"

      Olen asunut vuosina 1995-2001 Runosmäessä, enkä sitä mitenkään erityisen kauniiksi, pittoreskiksi, sieväksi, idyllis-romanttiseksi tai muuksi sen sellaiseksi Eedeniksi itsekään väittäisi, se on tosiaankin peijakkaan rumaa seutua, mutta kyllä nämä Sinun pelkosi ja tosikkoutesi ovat silti kertakaikkiaan absurdeja. Ehkä ne olivatkin vitseiksi tarkoitettuja?

      Jos kuitenkin olit tosissasi, niin annan Sinulle ilmaisia ohjeita hyvään elämään: älä vain asu ja elä missään kun kaikkialla on niin kauhean vaarallista että henki menee joskus.

      Älä syö mitään: kaikki on myrkyllistä ja epäterveellistä.

      Lopeta hengittäminen: ilmassa on niin paljon myrkkyjä, että niihin kuolee väistämättä.

      Äläkä enää katsele amerkikkalaisia rikossarjoja TV:stä yömyöhällä yksinäsi. Olet selvästi saanut niistä jo yliannostuksen.

      • KAMALA PA)KKA!

        Vieläkö Runosmäen kraanavesi maistuu keväisin sonnalle? Nyt viimeisimpänä talvena ei kyllä lunta ollut, mutta onhan tuo maa kuitenkin ilman lumien sulamisvesiä keväisin märkää ja se märän maan maku maistui ainakin ennen Runosmäen kraanavedessä, ja sitten kun sitä vettä piti fluorata sen maaperästä lähteneen aineksen takia, niin se vesi oli totaalista myrkkyä herkälle hipiälle peseytyessä!
        Ja narkkareita siellä Runosmäessä asuu, häiriöporukkaa, ja tietenkin kun on paljon teini-ikäisiä, niin sekin vielä aiheuttaa häiriötä, rölläääminen kun kuuluu nuoruuteen, valitettavasti, kuseksitaan postilaatikoihin ja muuta mukavaa! Kurittomia penskoja ja välinpitämättömiä aikuisia.

        En suosittele kenellekään, jolla vain on valinnanvaraa.

        Eivätkä ne asunnotkaan ainakaan vuokralle tarjotut, mitään erinomaisessa kunnossa olevia ole.
        En suosittele tosiaankaan...


      • Everybody loves
        KAMALA PA)KKA! kirjoitti:

        Vieläkö Runosmäen kraanavesi maistuu keväisin sonnalle? Nyt viimeisimpänä talvena ei kyllä lunta ollut, mutta onhan tuo maa kuitenkin ilman lumien sulamisvesiä keväisin märkää ja se märän maan maku maistui ainakin ennen Runosmäen kraanavedessä, ja sitten kun sitä vettä piti fluorata sen maaperästä lähteneen aineksen takia, niin se vesi oli totaalista myrkkyä herkälle hipiälle peseytyessä!
        Ja narkkareita siellä Runosmäessä asuu, häiriöporukkaa, ja tietenkin kun on paljon teini-ikäisiä, niin sekin vielä aiheuttaa häiriötä, rölläääminen kun kuuluu nuoruuteen, valitettavasti, kuseksitaan postilaatikoihin ja muuta mukavaa! Kurittomia penskoja ja välinpitämättömiä aikuisia.

        En suosittele kenellekään, jolla vain on valinnanvaraa.

        Eivätkä ne asunnotkaan ainakaan vuokralle tarjotut, mitään erinomaisessa kunnossa olevia ole.
        En suosittele tosiaankaan...

        kysymys aloitettu vuonna 2006 - edelleenkin pohditaan, millainen paikka se kaikkien turkulaisten rakastama RUNOSMÄKI on!


      • keskiajalle jääneet

        Runosmäen suurin huoltoyhtiöhän taitaa olla se Runosmäen lämpö, lieneekö edelleen, oli ainakin ennen. Hoito myös sitä, onko se Runosmäenkatu vai -tie 1 tai 2, ne matalat kaksikerroksiset rumat vuokra- ja omistusasuntoja käsittävät kolossit. No, siinä firmassa ainakin tiedetään miten käyttäydytään: huoltomies, joka taisi olla tuttu muutamassakin paikkakunnan kuppilassa, istui kaikessa rauhassa röökaamaan rapun ulko-oven eteen ja seinässä vieressä on "Tupakointi kielletty" -kyltti. Mutta huoltofirmassa ollaan ylpeitä sekä asukkaista että työntekijöistä, heillä kyllä käytöstavat ovat kondiksessa, toinen esimerkki se ala-asteikäisten kanssa oikeata jalkapalloturnausta pitävä mustatukkainen pitkä äijä, joka ohikulkijalle sieltä pelin tuoksinasta vitsejänsä huuteli, sellaisia kakaramaisten aikuisten kehittelemiä vitsejä, jotka eivät jaksa naurattaa muuta kuin heikompitasoista porukkaa!

        Semmoista elämää turkulaisten rakkaassa RUNOSMÄESSÄ!


    • huttu1

      ihan paska paikka

    • w22ed2

      Muutin Runosmäkeen noin 1 ½ vuotta sitten enkä ole hetkeäkään surrut. Ennen kuin muutin tänne minua arvelutti tämä paikka kun oli kuulut huhuja. Silleenhän se on, että mitä isompi paikka niin sitä enempi rikollisuutta ja Runosmäkihän on yksi Turun isoimpia paikkoja. En tiedä kuinka arkoja ihmisiä täällä käy kommentoimassa kun haukkuvat paikan pystyy, ovatkohan ikinä edes asuneet täällä?

    • huoltomies virtanen

      Runosmäki ehdottamasti parasta aluetta Turussa. Miellyttävät maisemat ja hyvät palvelut.

    • mauritzella

      Lipunkantajankatu 8 rauhallinen, siisti ja hiljainen talo. Asunnot uusia,nykyaikaisia saunallisia, hyvillä huonejärjestelyillä. Ja kohtuullisella vuokralla. Sisäpiha aivan ihana istua iltaa ja lasten leikkiä.

      • roobert

        Niin näistä lipunkantajankadun taloista laittavat häiriköt pihalle pikaisesti, eivät anna mekastaa ja häiriköidä naapureita mite sattuu. Lisäksi näissä taloissa on paljon asumisoikeusasuntoja, että mikähän ihmeen kiire joillakin on mustamaalata tätä asumisympäristöä...? Kannattaa käydä itse kokeilemassa asumista, oma sauna, siistit asunnot ja moni muuttaa pois vaikka ei taloissa ole häiriöitä kun uskovat kaikenmaailman sähläreitä ja huhupuheita. Toki normaaleissa vuokra-asunnoissa asuu vanhuksia, ym. muitakin monenlaisesta eri yhteiskuntaluokasta, mutta en ole vielä asuinympäristöön törmännyt joissa ei ole koskaan ambulanssi,poliisi tai paloauto pihassa käynyt! Tai sit nää p****puhujat viettävät itse rauhatonta elämää, ja tokihan se harmittaa kun muut asuvat uusissa asunnoiss.


    • levoton

      Runosmäki ruma, betonilähiö. Pulsut parveilee kauppojen edessä. Talvisin kävelypolku aivan pimeä. Todella ankea paikka. Ainoastaan palli olisi ok. Lipunkantajankadulle en muuttaisi ilmaiseksikaan, ei ihme että sieltä saa jonottamatta asunnon. Olen sentään asunut R-mäessä lapsena eikä alue ollut sellainen kuin nykyään on. Muutin pois 2 v sitten. enkä enää takaisin mene.

    • huuhaata

      Runosmäki on huorien ja narkkareitten paikka.

    • muudduu

      sellasta se on. toki ihminen voi muuttaa sieltä. harva muuttuu-

    • darra3

      Lipunkantajankadun eli puukkolaakson alkuhistoria on synkkä. Pyörii siellä nytkin narkkaria ja alkoholisteja päivittäin, mutta eivät ne normaali ihmisiä pahemmin häirihte. Sen sijaan lapset ja vanhukset saa olla varuillaan. Muuten Runosmäki on ihan hyvä paikka asua. Liikenneyhteyden pelaa mainiosti. Myllyn liikekeskus on reippaalle kävelymatkan päässä, samoin monet muut liikkeet.

      Kauppoja on 3 ja pubeja 2. Niistä toinen puretaan jolloin jäljelle jäänee lopulta Runostuoppi. Apteekkikin oli, en tiedä onko enää. Kirjasto on, mutta sekin vissiin puretaan koulun kanssa kun on samassa homekiinteistössä.

    • Mettis66

      Sopii tulla katsomaan Lipunkantajankadulle. Narkkarit, mannet ja ählämit siirretty muualle, nykyään kuin huopatossutehdas.
      Juoppoja sen verran mitä muuallakin...

      Taksinkin saa ihan ajoissa, eivät enää pelkää)))

    • Positiivista2016

      Kaikenlaista sitä ihmiset kirjoittavatkin. Itse olen yli 20 vuotta asunut. Onhan täällä ihmisiä kaikenlaista sorttia, missä ei olisi. eivätpä ole minua häirinneet. Ihan tyytyväinen olen ollut täällä asuessani. Missä nyt kukakin tykkää asua se on vain maku asia..Jos ei tykkää menköön muualle :) kaupat lähellä hyvät ulkoilu mahdollisuudet otettakoon esimerkiksi vaikka pomponrahkan luontopolku, todella nättiä kävellä varsinkin kesäisin. Löytyy jos jonkin moista metikköä jossa kävellä, pururadoista sitten puhumattakaan. Uimahalli lähellä, kirjasto ja lähikapakat. Täällä on ihan hyvä elää ja olla.

    • jaatei

      Olen kuullut paljon koirien myrkkypaloista?Iltalenkit riittääkö valo? Missä hyvät lenkki mahdollisuudet?

    • Tamperlaine

      Harkitsemme asuntoa osoitteessa Rauramäentie 1. Kannattaako?? Millainen alue?

    • Jbajabaduu

      Minkälainen paikka Runosmäki on nykyisin ?
      TVT Asunnoilla vuokra-asuntoja siellä ja myös lyhyt Matka Myllyyn..? Siellä ei ole Lidliä lähellä kuiteskaan..
      Miten on Nostoväenkatu ja Lipunkantajankatu ?
      Siellä kait ois hyviä ne asuntoalueet siellä lähellä kait ?

    • RandellONHomo

      Lipunkantajankadun asumisoikeusasunnot on aivan loistava asumismuoto.
      Siellä ei aika tule pitkäksi kun seuraa muiden asukkaiden toimintaa,

      Asukkaiden vaihtumistiheys on nopeaa ja aina pääsee tutustumaan uusiin ihmisiin,

      Runosmäki on vanha lähiö jossa saa varautua putki remontteihin ja muuhun talon korjaamiseen.

      Runosmäestä kulkee Bussit tiheään. joka houkuttelee alueelle tummaihoisia maahanmuuttajia ja he tuovat eksottisen tuulahduksen ympäristöön. että muut heidän laittaessaan ruokaa joutuvat poistumaan luukuistaan, koska hajut ovat niin kitkerät.

      Tervetuloa Turkuun Suomen persereikään. jossa kaikki asiat hoidetaan suhteilla. joten turha odottaa työpaikkaa ellei sukusi ole asunut Turussa yli 50 vuotta.

      Turun tauti tappaa

      • papakoe1234

        Pelkän peruskoulun ala-asteen käyneenä voisit keskittyä johonkin järkevään. Ala vaikka porrassiivoojaksi tai keskustapuolueen kansanedustajaksi...


    • Pysy.Turus.älä.kirkos
    • jaapuri

      Olen asunut Lipunkantajankadulla nyt n. puolivuotta. Rauhallista on,paitsi että tuossa pihalla (kesällä)tummaihoiset kakarat huutaa välillä ihan täysillä! Muuten siis rauhallista,Ei mitään tappomeininkiä ainakaan enää,jos joskus täällä semmoista on ollut? Olen tykännyt asua täällä.

    • Franciscus_Assisilainen

      Asun Lipunkantajankadulla TVT:n vuokra-asunnossa. Viimeisen vuoden aikana olen kerran tai kaksi kuullut jonkun sulkevan asunnon oven "hieman" äänekkäästi.
      Viime kesänä kuulin jonkun huutavan kadulla kovaäänisesti, "HUORA!"
      Siinä viimeiset huomioimani "järjestyshäiriöt" asuinpaikkani ympäristössä...)))

      Rapussani asuu 3-4 maahanmuuttajaperhettä, jotka sukunimiensä perusteella ovat kotoisin Balkanin maista. Rasisteille tiedoksi, että ovat ihan vitivalkoisia ja monina aamuina kävelevät samoihin aikoihin parkkipaikalle (n.06.30)
      Edelleen rasisteille tiedoksi, että koko alueella taitaa tällä hetkellä asua 2-3 huiviperhettä, eikä ainuttajaan hameperhettä...

      Itse olen vakituisessa työsuhteessa, vuokrissa pyrin pysymään 2-3 kuukautta etuajassa, enkä käytä heroiinia tai amfetamiinia tms.
      Pilveä olen polttanut kaksi kertaa vuonna 1986, olin silloin valtion sotilashommissa;)
      Kalsarikännejä otan viikonloppuisin, mutta naapureita häiritsemättä.

      Tervetuloa vaan, ainakaan rauhattomuuden takia ei tartte muuttopäätöstä katua.
      Monessa ns. omistuslähiössä saattaa olla paljon rauhattomampaa(?)

    • Franciscus_Assisilainen

      Asun Lipunkantajankadulla TVT:n vuokra-asunnossa. Viimeisen vuoden aikana olen kerran tai kaksi kuullut jonkun sulkevan asunnon oven "hieman" äänekkäästi.
      Viime kesänä kuulin jonkun huutavan kadulla kovaäänisesti, "HUORA!"
      Siinä viimeiset huomioimani "järjestyshäiriöt" asuinpaikkani ympäristössä...)))

      Rapussani asuu 3-4 maahanmuuttajaperhettä, jotka sukunimiensä perusteella ovat kotoisin Balkanin maista. Rasisteille tiedoksi, että ovat ihan vitivalkoisia ja monina aamuina kävelevät samoihin aikoihin parkkipaikalle (n.06.30)
      Edelleen rasisteille tiedoksi, että koko alueella taitaa tällä hetkellä asua 2-3 huiviperhettä, eikä ainuttajaan hameperhettä...

      Itse olen vakituisessa työsuhteessa, vuokrissa pyrin pysymään 2-3 kuukautta etuajassa, enkä käytä heroiinia tai amfetamiinia tms.
      Pilveä olen polttanut kaksi kertaa vuonna 1986, olin silloin valtion sotilashommissa;)
      Kalsarikännejä otan viikonloppuisin, mutta naapureita häiritsemättä.

      Tervetuloa vaan, ainakaan rauhattomuuden takia ei tartte muuttopäätöstä katua.
      Monessa ns. omistuslähiössä saattaa olla paljon rauhattomampaa(?)

    • Franciscus_Assisilainen

      Asun Lipunkantajankadulla TVT:n vuokra-asunnossa. Viimeisen vuoden aikana olen kerran tai kaksi kuullut jonkun sulkevan asunnon oven "hieman" äänekkäästi.
      Viime kesänä kuulin jonkun huutavan kadulla kovaäänisesti, "HUORA!"
      Siinä viimeiset huomioimani "järjestyshäiriöt" asuinpaikkani ympäristössä...)))

      Rapussani asuu 3-4 maahanmuuttajaperhettä, jotka sukunimiensä perusteella ovat kotoisin Balkanin maista. Rasisteille tiedoksi, että ovat ihan vitivalkoisia ja monina aamuina kävelevät samoihin aikoihin parkkipaikalle (n.06.30)
      Edelleen rasisteille tiedoksi, että koko alueella taitaa tällä hetkellä asua 2-3 huiviperhettä, eikä ainuttajaan hameperhettä...

      Itse olen vakituisessa työsuhteessa, vuokrissa pyrin pysymään 2-3 kuukautta etuajassa, enkä käytä heroiinia tai amfetamiinia tms.
      Pilveä olen polttanut kaksi kertaa vuonna 1986, olin silloin valtion sotilashommissa;)
      Kalsarikännejä otan viikonloppuisin, mutta naapureita häiritsemättä.

      Tervetuloa vaan, ainakaan rauhattomuuden takia ei tartte muuttopäätöstä katua.
      Monessa ns. omistuslähiössä saattaa olla paljon rauhattomampaa(?)

      • Franciscus_Assisilainen

        Palvelinvirhe? Siksi noi kopiot...


    • CharlesQuansah

      Alueen maine on kärsinyt kovasti. Siellä asuu paljon juoppoja, narkkareita ja sosiaalipummeja. Joku kertoi Lipunkantajankadulla asuvan nettihuijauksella itsensä elättävä rouva jonka mies Ghanasta.

    • 11336699

      Jos ihmiset viitsisivät käyttää omaa järkeään eikä sokeasti uskoisi mediaan niin kaikille olisi selvää ettei Auer murhannut miestään eikä todellakaan syyllistynyt mihinkään seksirikosjuttuihin silloisen miesystävänsä kanssa.
      SYYLISEKSI KIRJOITETTU-kirja selventää hyvin miten suomalainen mhhedia tuomitsi 2 ihmistä jo ennen oikeudenkäyntiä.

      http://mikkoniskasaari.fi/node/162
      Tämä herra kertoo lyhyesti ja ytimekkäästi asian oikean laidan ja häneltä löytyy muitakin kirjoituksia alkaen Ulvilan murhasta.
      Toiv. Annelin lapset saisivat joskus käsiinsä MURHALESKEN MUISTELMAT jotta saisivat oikeaa tietoa eivätkä joudu kovin pitkään enää elämään sijaisvanhempien kanssa valheessa
      Dokumentti ULVILAN MURHAMYSTEERI tuo lyhyessä ajassa esille Porin poliisin hyväveliverkoston,korruption ja valehtelun sekä se osoittaa selkeästi miten Porin poliisi vainosi Annelia hinnalla millä hyvänsä.
      Annelin kirjoituksia löytää annelikirjoittaa.blogspot ja lisää infoa anneliauer.com.
      Miten on mahdollista että nämä sijaisvanhemmat saivat eristää lapset kokonaan isän ja äidin sukulaisista,isovanhemmistaan ja ihan kaikista lähemmäisistään.He pelkäsivät kuollaakseen että lapset avautuisivat totuuksista joten se asia piti karsia.Miten lapset voivat tänään henkisesti..sitä ei tiedä kukaan..heitä on lannistettu,uhkailtu ja peloteltu niin monta vuotta pienestä pitäen etteivät enää pysty itse muistamaan mikä on totta mikä ei.Onko heitä kotona rajoitettu kännyköistä.tietokoneista, lehdistä,telkkarista...sitä ei kukaan tiedä ..eikä varsinaissuomen lastenviranomaiset ota asiaan kantaa koska he tietävät että kun totuus vihdoin tulee julki he ovat suoranaisesti kusessa.Kaikki Annelin tukijat uskovat ja toivovat että joku jonakin päivänä pääsee kysymään lapsilta ja he silloin mahdollisesti uskaltavat paljastaa totuuden.Viimeistään silloin kun sijaisvanhempien rahantulo lakkaa.
      Sijaisvanhemmat heittivät silloisen isosiskon ulos koska hän ei suostunut nielemään valheita vaan pysyi äitinsä rinnalla ja TOTUUDEN.Siihen hänen pienemmät sisarensa pystyneet.
      Toivottavasti joku huomaa lasten ahdingon ja vie asiaa eteenpäin...

    • Anonyymi

      Anneli se jaksaa puolustella tekojaan joka paikassa.

    • Anonyymi

      Runosmäessä on kohtuuhintaset asunnot ja kaikki peruspalvelut löytyy. Kioskeja sais olla enemmän kun niin laaja alue kumminkin

    • Anonyymi

      Asuimme aikoinaan muutaman kuukauden runosmäessä kun asunto jossa elelimme myytiin ja uusi ostettiin toisesta kaupungista ja kävin turussa töissä sen kyseisen vuoden loppuun joten piti jokin paikka olla. Ei kyllä huumoria revitty siitä kämpästä' olohuone tyhjän panttina' vain tv ja tuoli' tv räjähti' se nyt ei ollut asunnon vika. Puolisoni asusteli jo uudessa asunnossa eri kaupungissa' haki minut vkonlopuksi' toi taas työviikon alkuun. Sitä kesti noin puoli vuotta. Kyllä asukkaat vaikuttaa alueeseen' talot aika jees mut tosi yksinkertasia sisältä' oltiin opittu asumaan vähän erikoisemmassa asunnossa' 3 kerrosta' takkahuone' sauna' pieni baarinurkkaus takkahuoneessa. Tää uusi asunto eri paikkakunnalla isossa jugend-talossa' korkeat huoneet' metrin paksut ulkoseinät' isot ikkunat' leveät ikkuna-aukot siis se ns ikkunalauta ja siinä mahtuu istumaan hienosti jalat laudalla. Nii että en asuis enää taviskämpässä köyhälistöalueella vaikka köyhä olenkin. Mutten NIIN köyhä...

    • Anonyymi

      Runosmäki Parolanpolku olen asunut aikoinaan. Jos perheenjäseneni kysyisi, että kannattaako sinne muuttaa, niin sanoisin, että älä muuta, sillä Turussa on hauskempiakin paikkoja.

    • Anonyymi

      Vesalankadulla asuin Runosmäessä aikoinaan. Keskitason paikka asua.

      • Anonyymi

        On siinä kaksiväyläinen autotie vieressä, jossa on koko ajan liikennettä. Se ei ole kiva.


    • Anonyymi

      olen asunut kohta vuoden runosmäessä raskinpolku 9.e.ja täällä näyttää olevan paljon vanhempia asukkaita,mutta myös varkaita,en tiedä vielä asuuko tämä varas samassa talossa,mutta röyhkeä näyttää olevan ja käyttää tilaisuutta hyväkseen,olen päivät lähes aina kotona,ehkä joku on seurannut milloin menen hetkeksi ulos,koska minulta hävisi 3.kpl.paksuja paperi kansioita yhdessä oli kaikki elämäni aikana tallettamani verotiedot,toisessa oli kaikki autoni asiapaperit ja kolmannessa kaikki eläkepaperit,mutta jos sinä rosvo luet tämän viestini,niin palauta kaikki minulle kuuluvat ja korvaamattomat paperit takaisin,raskinpolku 9.e.87. ennenkuin poliisi puuttuu asiaan ja tekee sen aika nopeasti.kuvittelin silloin kun muutin ,että tämä vois olla hyvä alue,mutta nyt olen tullut sen näkemään,että ei kaikki kultaa mikä kiiltää

    • Kyllä Runosmäki on todella hyvä ja viihtyisä asuinalue.On koulut 3 tdella hyvää kauppaa ja jos haluaa kaljatella niin niitäkin löytyy.l´Luulen että Nättinummestakin tullaan Runosmäkeen olueelle.suomessa on paljon pienempiä kaupunkeja kuin Runosmäki jossä pitkälti yli 10000asukasta.Totta kai tähän mahtuu määrään kaikenlaisia ihmisiä. olen puhunut Runosmäestä .Aurinkolaakso on eri kaupunkin osa kuten em. Raunistula tai Paka.

      • Anonyymi

        taidat olla asuntoasi myymässä, silloin kaikki on pelkkää hyvää.


    • Anonyymi

      Millaisia on Munterinkadun asukkaat. Kannattaako ostaa asunto sieltä?

    • Anonyymi

      Kannattaa miettiä kahteen kertaan. Alueelle muuttanut Betonilaatta Oy tuottaa koneillaan hirvittävää meteliä.
      Runosmäen pohjoisen puolen asukkaat alkavat olemaan aika kypsiä kyseiseen yritykseen.

    • Runosmäki on mun kotini, enkä vaihtaisi sitä mihinkään.

    • Anonyymi

      Ollaan asuttu 2 vuotta Runosmäessä...ei ole pahaa sanottavaa. Kaupat,kirjasto,apteekki,terveysasema kaikki löytyy läheltä. Kannattaa muistaa et joka lähiössä on samanlaisia ongelmia. Tervetuloa Runosmäkeen:-

    • Anonyymi

      Tyttäreni asunut 10vuotta lipunkantajankadulla.
      Ihan hyvä ja rauhallinen ollut. Ihmiset ystävällisiä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      154
      2696
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2001
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1996
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1796
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1540
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1313
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1201
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1171
    Aihe