Cylindan päältätäytettävät

puhdasta päälle

Olisi pesukoneen uusinta käsillä. Olen katsonut tuota Cylindan TT-63 mallia, jolla olen nykyisen ElektroHelioksen ajatellut korvata. Tällä palstalla kirjoiteltiin vuosi-pari sitten tuosta Cylindan vanhemmasta mallista C1304. Olisin kiinnostunut kuulemaan, minkälaisia kokemuksia kyseisen koneen ostaneille on tänä aikana kertynyt. Onko ollut häikkää ja minkälaista? Kuinka pian ilmeni koneen käyttöönoton jälkeen? yms. - Saa toki antaa positiivistakin palautetta!

21

6452

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pyykkimummo

Meille ostettiin n. 2 v. sitten tuollainen C1304 ja hyvin on pessyt ja toiminut.

• tosi on

valinta. Cylindan pt pesukoneet=candy, eli halvinta italialaista roskaa, cylindan nimi
      nostaa hintaa candyyn nähden, eli ota mieluummin candy jos nyt tuollaisen koneen haluat.

• puhdasta päälle

Ehkä en kuitenkaan Candyä osta. Vaikka olen tiedostanut tämän laitteiden laadun tipahtamisen, olen kuitenkin pitänyt Cylindan koneita suhteellisen hyvinä. Mikäli Cylindan pt-koneet ovat huonoja, minkä sitten uskaltaisi ostaa?

Olin vaihtoehdoksi miettinyt Siemensiä. Kun silmäilin näitä viestejä vähän taaksepäin, joku käyttäjä kirjoitti kuitenkin näin : "Siemensin uudet pt-koneet ovat fagorin tekemiä ja niissä on halvat italialaiset moottorit...". Karsiutuu siis Siemens ja myös sisarmerkki Bosch. Sekä tietenkin UPO ja Miele hinnan takia.....

• Teemu S

Cylindan päältä täytettävät eivät ole Candyn tekemiä, kannattaisi ottaa asioista selvää ennenkuin kirjoittelee perättömyyksiä. Siskollani on ollut tuollainen C1304-malli kohta kaksi vuotta ja ihan moitteettomasti on toiminut. Kaverini, joka on asiantunteva myyjä, suositteli, eikä ole tarvinnut katua.

• tosi on
        Teemu S kirjoitti:

Cylindan päältä täytettävät eivät ole Candyn tekemiä, kannattaisi ottaa asioista selvää ennenkuin kirjoittelee perättömyyksiä. Siskollani on ollut tuollainen C1304-malli kohta kaksi vuotta ja ihan moitteettomasti on toiminut. Kaverini, joka on asiantunteva myyjä, suositteli, eikä ole tarvinnut katua.

,kannattaa todellakin katsoa missä tuo kone on
        tehty. Lukisko siellä tyyppikilvessä made in italy, lukisko???

• myyjä(tär)
        tosi on kirjoitti:

,kannattaa todellakin katsoa missä tuo kone on
        tehty. Lukisko siellä tyyppikilvessä made in italy, lukisko???

No eipä lue made in Italy, kilvessä lukee made in EU, kone on tehty Ranskassa. Itse olen myynyt noita Cylindan koneita paljon (sekä myös muita merkkejä), ja Cylindan uskallan myydä kaverillekin - ei tule sanomista jälkeenpäin.

• myyjä myöskin
        myyjä(tär) kirjoitti:

No eipä lue made in Italy, kilvessä lukee made in EU, kone on tehty Ranskassa. Itse olen myynyt noita Cylindan koneita paljon (sekä myös muita merkkejä), ja Cylindan uskallan myydä kaverillekin - ei tule sanomista jälkeenpäin.

ja ranskasta ne parhaat autotkin tulevat, vai mitä? heh heh..

• puhdasta päälle
        myyjä myöskin kirjoitti:

Pääosa päältätäytettävistä koneista taidetaan nykyään tehdä Ranskassa. Ja henkilökohtaisesti luotan kyllä enemmän ranskalaiseen kuin italialaiseen työn laatuun. En hae mitään huippukestävää konetta, mutta kyllä tuollaiselle n. 600 euron koneelle pitää voida käyttöikää laskea 5-7 vuotta. Myy niitä tonnin Mielejäs muualla!

• pesukone vai auto
        myyjä myöskin kirjoitti:

Ensinnäkin - jos et ole ymmärtänyt - pesukone ei ole auto.

Ja toiseksi, minulla on ollut kolme japsiautoa, neljä saksalaista, yksi ruotsalainen ja nyt neljäs ranskalainen ja näistä kaikista on ne ranskikset ollut parhaita.

• myyjä myöskin
        pesukone vai auto kirjoitti:

Ensinnäkin - jos et ole ymmärtänyt - pesukone ei ole auto.

Ja toiseksi, minulla on ollut kolme japsiautoa, neljä saksalaista, yksi ruotsalainen ja nyt neljäs ranskalainen ja näistä kaikista on ne ranskikset ollut parhaita.

vitsin väänsit, kiitos vaan kun hauskuutat meitä
        tuollaisilla hauskoilla jutuilla. Että siitä vaan
        ranskanrapeeta ostamaan, on nääs mailmanparas auto. Onnea vaan valitsemallasi tiellä!

• Morgey
        Teemu S kirjoitti:

Ovatpahan kumminkin. Brandt-nimisen tehtaan alla, joka tekee Candyt,Hooverit, Siemensit, Boschit. Helkamat ja Fagorit päältätäytettävinä. Mekaniikka siis sama, elektroniikka ko. firmoilta.

Tehtaan omistaa FagorBrandt-niminen iso yhtiö. Katso vaikka mitä Cylinda mainostaa (Posistop ym.). Ne löytyy myös Brandt (ent. Fagor) mainoksista....

• puhdasta päälle

Kiitos tähän mennessä tulleista kommenteista. Tehdäänpäs vähän yhteenvetoa tästä. Toistaiseksi on siis selvinnyt, että

- kyseessä on ranskassa valmistettu kone
      - pesee ja huuhtoo kunnolla
      - linko 1300 rpm, joten paksummallekin pyykille riittävä
      - suhteellisen luotettava(?)

Pitäisiköhän tuo yksi onneton tapaus, jossa Cylinda C 1104 koneesta oli paukahtanut tuo pesurummun luukku luokitella yksittäistapaukseksi? Vai onko näitä ollut Cylindan koneissa enemmäkin?

Voisiko joku huollon edustaja ystävällisesti vähän kommentoida tätä Cylinda -asiaa päältätäytettävien koneiden osalta?

• korjausmies

Näitä Ranskassa valmistettuja Cylindan päältä täytettäviä on ollut myynnissä nyt n 2,5 v. ja luotettavia ovat tähän mennessä olleet, ei mitään yleistä vikaa ja muutenkin erittäin vähän on tarvinnut korjailla. Huoltomiehen kannalta "huono" kone, kun ei tuo töitä.

• puhdasta päälle
        korjausmies kirjoitti:

Näitä Ranskassa valmistettuja Cylindan päältä täytettäviä on ollut myynnissä nyt n 2,5 v. ja luotettavia ovat tähän mennessä olleet, ei mitään yleistä vikaa ja muutenkin erittäin vähän on tarvinnut korjailla. Huoltomiehen kannalta "huono" kone, kun ei tuo töitä.

Voihan olla että Cylinda on oivaltanut jo heikentää jotain näissä uusissa malleissaan. Kiitän vastauksesta.

• onneksi oli takuuta jäljellä

Takuuta oli onneksi kaksi kuukautta jäljellä kun kone keitti pyykit, ylikuumeni ja meinasi syttyä tulipalo...

• TT 63

Meillä on toi CYLINDA TT 63. Toiminut moitteettomasti jo 3 vuotta. Ei mitään ongelmaa. Puolen vuoden välein olen puhdistanut pumpun suodattimen ja puhdistanut sen, samoin pesuainekotelon olen laittanut palasiksi ja puhdistanut, kuten ulkopinnat. Ulkokannen saa helposti auki ja pääsee puhdistaan väleistä kaikki kiknat.

Puhdasta ja raikasta pyykkiä tekee. Ei ole mikään energiasyöppö.

• Hoo ja hoo
        TT 63 kirjoitti:

Meillä on toi CYLINDA TT 63. Toiminut moitteettomasti jo 3 vuotta. Ei mitään ongelmaa. Puolen vuoden välein olen puhdistanut pumpun suodattimen ja puhdistanut sen, samoin pesuainekotelon olen laittanut palasiksi ja puhdistanut, kuten ulkopinnat. Ulkokannen saa helposti auki ja pääsee puhdistaan väleistä kaikki kiknat.

Puhdasta ja raikasta pyykkiä tekee. Ei ole mikään energiasyöppö.

Cylinda/upo quatro edestä täytettävät tehdään ruotsissa ja ovat jykeviä koneita.

• hyvinkö nukutti?
        Hoo ja hoo kirjoitti:

Cylinda/upo quatro edestä täytettävät tehdään ruotsissa ja ovat jykeviä koneita.

Meinaan, että kesti epätavallisen kauan ennen kuin kerkisit pukkaamaan pakollisen Miele/Cylina/Audi quatro -mainostekstisi tähänkin ketjuun.

• hg

Viisi vuotta kesti sitten hajosi rummun ripustus. Onneksi ei hajottanut kylpyhuonetta.
      Hyvin kyllä pesi ne viisi vuotta. Mutta nyt joutaa kaatopaikalle.

• Anonyymi

Pakko kirjoittaa tähän ketjuun, kun etsin netistä TT63:n manuaalia, enkä ole löytänyt sitä. Minulla on ollut käytössä kyseinen Cylinda malli nyt rapiat 17- vuotta. Mitään vikaa siinä ei ole tänä aikana ollut, vaikka kone on ollut välillä kovassakin käytössä.

Kysyisin, että onko tässä mallissa ns.nukkasuodinta lainkaan, kun sellaista en löydä ja manuaali on hävinnyt jossain muutossa?

• Anonyymi

Onko rummussa se sihti? Upon yhdessä mallissa se sijaitsi pesurummun pohjassa. Aika veemäinen paikka.
        Eli pyöritä rummun luukku yläasentoon ja kurkkaa sinne pohjalle, näkyykö irroitettavaa sihtimäistä levyä? Upossa muistaakseni piti siirtää sitä sivuttain johonkin suuntaan että vapautui sellaisista lirpakkeista ja nostaa pois. Kyllä noissa koneissa kaikissa se sihti yleensä on, Upossa se oli piiloitettu aika hyvin.

Tuossa Upon ohje, jos vaikka olisi samantyylinen ratkaisu.

http://www.upo.fi/asiakaspalvelu/kayttoohjeet?cm=pesukarhu

Käyttöohje:
        Valinta 1
        Laitteen mallista riippuen pumpun suodattimeen käsiksi pääsytapa
        voi olla erilainen (katso vaihtoehdot 1 ja 2).
        Suodatin kerää kaikki pestävien vaatekappaleiden taskuihin
        mahdollisesti jääneet pikkutavarat ja suojaa siten pumppua vaurioilta.
        Puhdistaaksesi suodattimen toimi seuraavasti:
        — Avaa rummun luukut. Rummun takaosassa näet muoviosan (Kuva
        D15)
        — Irrota muoviosa (Kuva D16).
        Toimi seuraavasti:
        1- Aseta ohut puikko (esim. kynä tai ruuvimeisseli) muoviosassa olevaan
        reikään
        2- Paina puikkoa vaakatasossa reikään ja paina samalla muoviosaa
        oikealle, kunnes se irtoaa kiinnikkeestään.
        — Vedä ulos muoviosa
        — Pyöritä rumpua luukut avattuina hiukan eteenpäin (Kuva D17)
        Aukosta, jossa muoviosa oli, voit nyt nähdä suodattimen .
        — Irrota suodatin pesästään (Kuva D17)
        — Poista suodattimeen kertyneet esineet.
        — Huuhtele suodatin juoksevalla vedellä (Kuva D18)
        — Tarkasta, että suodatinpesä on puhdas ja asenna tämän jälkeen
        suodatin takaisin painamalla se kunnolla pesäänsä.
        — Aseta tämän jälkeen muoviosa varovasti takaisin aukkoon ja paina
        sitä kevyesti vasemmalle, kunnes se lukittuu paikalleen (Kuva D19).

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen näytät mummolta. :D

Siks sua ei huoli kukaan.
      Ikävä
      215
      2821
    2. Kompostointitarkastaja tuli tarkastukselle!

En ole ikinä kompostoinnut ja eilen kävi kompostointitarkastaja kylässä. Tosi hianoa byrokratiaa taas: "Laki edellyttää,
      112
      2017
    3. Varattais lähihotellista

🥰 huone viikoksi. Oltais vaan ja tilattais huonepalvelusta herkkuja! Viikonloppukin käy jos et viikoksi ehdi ❤ Hyvää
      Ikävä
      217
      1681
    4. Nyt jäi velat perimättä

Mikä idea se talo oli polttaa ja velalliset sisällä nyt jäi rahat saamatta
      Jämsänkoski
      14
      1585
    5. Martinan aussikulta, missä?

Mihin katosi Martina Aitolehden aussikulta kyselee Seiska!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      283
      1436
    6. Ellen Jokikunnas muistelee Reino-koiraa - Ralph-poika koskettavalla tavalla esiin: "Kiitos, että..."

RIP Reino. Lämmin osanotto suureen suruunne Ellen, Jari ja Ralph. Reino tuli tutuksi monelle suomalaiselle Unelmia Ita
      Tv-sarjat
      47
      1227
    7. Haluaisin sun kanssa yhteisen

Elämän. Haluun sut.
      Ikävä
      47
      1176
    8. Mitä tekisit jos kaivattusi olisi

humalassa, kun tapaat hänet jossain seuraavalla kerralla?
      Ikävä
      105
      1014
    9. Meneekö eläinpuiston johto vaihtoon vaalien jälkeen?

Ähtärissä kuhistaan ja kuiskitaan, että perussuomalaiset esittävät vaalien jälkeen, että eläinpuiston hallitus uusitaan
      Ähtäri
      56
      948
    10. Rakkauden kesä 2025

Oletko valmis? 🥰
      Ikävä
      85
      895
    Aihe