Miehen pihiys

Pihistelijä

Ollaan seurusteltu muutama kuukausi, viihdytään tosi hyvin toistemme seurassa, yhteisiä arvojakin, rakastuttukin. Mutta, eräs piirre miehessä ärsyttää suunnattomasti - on erittäin nuuka. Itse en ole sinne päinkään, ihan päinvastoin.

Mitään ei haluaisi tehdä mikä maksaa, kaikki pitää olla aina halvinta mahdollista, kaikessa säästetään, kaikki käytetään loppuun asti (mm.vaatteet, uusia ei osteta ennenkuin entiset kuluneet puhki, sukatkin reikäisiä).

Kyseessä ei todellakaan ole vähävarainen mies, vaan hyvin toimeentuleva, pakko ei ole pihistellä. Itselleni elämän erinäiset nautinnot ovat tärkeitä, ja arvostan huoliteltua ja siistiä ulkoista olemusta. Pihiys on minulle "kirosana".

Voiko tästä tulla mitään, näin erilaiset ihmiset? Uskallanko ottaa asian puheeksi? Toistahan ei voi muuttaa, etenkin kun tuollainen ominaisuus on tavallaan "henkinen vamma". Tunnen, ettei kumppanini arvosta minua, kun ei halua satsata mihinkään mitään, omaan ulkoasuunsa (edes ehjät vaatteet, mistä olen maininnutkin, mutta huonoin tuloksin).

14

3190

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Köyhä, mutta rikas

Varmaan hän ajattelee ihan samoin, että tuhlaat vain turhuuteen. Oletko ajatellut tuota? Ehkä ei ole tulevaisuutta, jos ette ymmärtää toistenne raha-asioita. Stressaavaa.

Olen seurustellut vuosia miehen kanssa, joka säästää pahan päivän varalle. Asutaan erillään, koska varmaan tulisi monta pahaa riitaa rahan käytöstä. En kuitenkaan itsekään ole hirveä tuhlari, mutta säästää en osaa. Aina pitää ostella jotain kivaa.

• tämäjuttu

ehkä kuitenkin. laitapa asiat arvojärjestykseen. jos toinen osapuoli muuten kaikin puolin jees, niin ehkä ei vioista pahin ole kuitenkaan..

• Nainen27v.
        tämäjuttu kirjoitti:

ehkä kuitenkin. laitapa asiat arvojärjestykseen. jos toinen osapuoli muuten kaikin puolin jees, niin ehkä ei vioista pahin ole kuitenkaan..

Sehän vaikuttaa koko elämään! Siihen mitä kokemuksia hankitaan, esim. matkustelu, siihen miten koti sisustetaan, millaiset häät tulee: kaikkeen! En ikänä kestäisi mitään pihtaria. Itselleni on tärkeää myös, että toisella on ns. antamisen iloa, eli tykkää antaa pikkulahjoja tms. eikä silleen että sitä vituttaa että joutui tuonkin ostamaan ja "pakotettuna" joutuu rahoistaan luopumaan..

• nautiskelija
        Nainen27v. kirjoitti:

Sehän vaikuttaa koko elämään! Siihen mitä kokemuksia hankitaan, esim. matkustelu, siihen miten koti sisustetaan, millaiset häät tulee: kaikkeen! En ikänä kestäisi mitään pihtaria. Itselleni on tärkeää myös, että toisella on ns. antamisen iloa, eli tykkää antaa pikkulahjoja tms. eikä silleen että sitä vituttaa että joutui tuonkin ostamaan ja "pakotettuna" joutuu rahoistaan luopumaan..

Itse ajattelen,vaikka säästäväinen luonne olenkin,että rakkaimmille on ihana ostaa/antaa lahjoja,kun on niiden aika enkä ajattele aina et pitäis saada mahdollisimman halvin jos se ei ole sit sopiva.Pienet lahjat tai toisen muistaminen muulla tavoin piristävät arkea.Toivon saavani jotain ihanaa tietty myös itsellenikin:). Miehen pitää olla sellainen,että hän haluaa antaa lahjan oikeasti sydämestään,eikä ajattele jälkeenpäin,et olipa virhe tai tulipa kalliiksi.Vähään tyytyvälle miehelle vähään tyytyvä nainen=onnelliset yhdessä.

• nautiskelija
        nautiskelija kirjoitti:

Itse ajattelen,vaikka säästäväinen luonne olenkin,että rakkaimmille on ihana ostaa/antaa lahjoja,kun on niiden aika enkä ajattele aina et pitäis saada mahdollisimman halvin jos se ei ole sit sopiva.Pienet lahjat tai toisen muistaminen muulla tavoin piristävät arkea.Toivon saavani jotain ihanaa tietty myös itsellenikin:). Miehen pitää olla sellainen,että hän haluaa antaa lahjan oikeasti sydämestään,eikä ajattele jälkeenpäin,et olipa virhe tai tulipa kalliiksi.Vähään tyytyvälle miehelle vähään tyytyvä nainen=onnelliset yhdessä.

ei siis ole pikkujuttu,onko mies itsekäs vai antelias luonteeltaan. Se vaikuttaa koko elämään. Nainen ei saa esim.haluamiaan isoja häitä jos mies on päättänyt säästellä ja hänelle riittää vaan pienet muodollisuudet salassa maistraatissa:). Ja vaikka molemmat osallistuvat häiden kustannuksiin,eli ei tarkoita et eletään miehen siivellä.
        Miehiä ja naisia on monenlaisia. Toiset ei vaan ole oppineet antamaan ja jakamaan omastaan ja sit semmosen kans eläessä tulee väliin paha olo kun on nii erilainen..

• Nainen27v.
        nautiskelija kirjoitti:

ei siis ole pikkujuttu,onko mies itsekäs vai antelias luonteeltaan. Se vaikuttaa koko elämään. Nainen ei saa esim.haluamiaan isoja häitä jos mies on päättänyt säästellä ja hänelle riittää vaan pienet muodollisuudet salassa maistraatissa:). Ja vaikka molemmat osallistuvat häiden kustannuksiin,eli ei tarkoita et eletään miehen siivellä.
        Miehiä ja naisia on monenlaisia. Toiset ei vaan ole oppineet antamaan ja jakamaan omastaan ja sit semmosen kans eläessä tulee väliin paha olo kun on nii erilainen..

Niin, ei siinä varmaan sillä pihilläkään ole kiva olla kun toinen ilmaisee sen, että koko ajan haluaisi jotain enemmän. Ei tietenkään niin, että joka päivä pitäisi olla lahjoja ja kukkia kantamassa, mutta jos käsitykset on hirmu erilaisia, usein toinen tuntee elävänsä puutteessa ja toinen sellaisten odotusten paineessa, joita ei pysty täyttämään. Varmaan helpointa on kun on suunnilleen samanlaiset kulutustottumukset. Mielestäni on tosi iso osa ihmistä ja elämäntyyliä.

• pupp

Säästäväisyys on hyvä asia, piheys ei varsinkaan jos on varaa muuhunkin. Olen kerran elänyt pihin ihmisen kanssa enkä toiste sitä virhettä tee.

En näe siinä mitään hyvää, että liikkua risaseissa sukissa, kalsareissa ja tukka epäsiistiniä koska siinä saastaa hyvin toimeentulva ihminen rahaa. Eiköhän se ole jo sairaalloista pihiyttä. Pihiys ja ylenpalttinen tuhlaaminen ovat ikäviä asioita.

• angellost

Olen seurustellut jo ainakin kahden kanssa, jotka eivät muuta osanneetkaan kuin pihistellä kaikessa. Vaatteitä saattoi ostella, uusia kännyköitä, autoon kaikkia uusia osia yms oli sentään varaa. Mutta kaikessa muussa piti hankkia se halvin vaihtoehto.

• Kärmestys

Jokainen tuntemani ihminen on pihi jossain asiassa.

• Duunari-

Voi sua raukkaa. Tapasit varakkaan miehen ja nyt se pihtari ei anna sulle yhtään hilloo! Voi hitsi sentään..

• pojalle jo

pienestä pitäen miten kaikki naiset tulevat olemaan vain ja ainoastaan rahojesi perään. Siksipä tuletkin viettämään antoisan elämän kultapatasi äärellä sateenkaaren päässä.

• hanna

toimeentulevat pelkäävät tulevansa hyväksikäytetyksi; ovat siksi pihejä. Pihiys onkin pirullisinta juuri silloin, kun varaa olisi joskus ostaa toiseksi halvintakin... Muista en tiedä, mutta ainakin itsestäni tuntuu hyvältä, kun kumppani ostaa jotain todella kallista minulle. Siis sellaista, jota haluan ja jolle on käyttöä.

• ---------

meillä luonteenpiirteet ovat tasoittuneet toistemme seurassa. Kaupassa mies on aina laittamassa jotain kauheaa vetistä euroshopperkinkkua koriin koska se on halvinta. Miehen mielestä se jopa maistuu paremmalta siksi, kun tietää että se on maksanut vähän! :D Olen vaan lopulta laittanut haluamaani ruokaa koriin ja piste. Kun ei ole rahoista pulaa kummallakaan, ja maksetaan kulut suunnilleen puoliksi, niin en hyväksy tuollaista jatkuvaa säästölinjaa :) Mies on nyt oppinut tämän, ja antaa mun ostaa kaupasta mitä mieli tekee. MUTTA olen minäkin miehen myötä alkanut tuijottaa kilohintoja, ja hiukan nämä ovat vaikuttaneet valintoihini. En osta enää turhuuksia, mutta tarpeellisista tuoptteista valitaan se, mitä halutaan.

Mies on myös oppinut ottamaan rennosti lomalla. Siellä ei ajatella rahanmenoa. Ennen lomaa voidaans säästää ja nuukailla, jotta saadaan rahaa käytettäväksi lomalle.

Kyllä miehen säästeliäisyys on ollut hyvä juttu itselleni, olen oppinut itsekin säästäämään hiukan, ja mietin mitä todella tarvitsen. Liika on aina liikaa, mutta kyllä minun kokemuksellani pihi ja hälläväliä-tyyppi voivat asua saman katon alla :)

• Minut on kasvatettu nuukaksi enkä pääse tavoistani eroon. Vaimo joskus kysyi, pitääkö aina ostaa halvinta kaupasta? Minä sanoin, ettei hänen tarvitse, mutta minua on turha alkaa opettamaan. Minä voin syödä sitä Euroshopper-kinkkua ja vaimo syököön mitä lystää. Minä kuitenkin suurempituloisena maksan siellä kaupassa joka ikinen kerta.

Hauskaa näissä keskusteluissa ylensä on, että piheys on tehnyt toisesta osapuolesta varakkaan ja tuhlaria vituttaa, kun ei pääse tuhlaamaan varakkaamman rahoja. Omia kun ei oikeastaan ole tuhlattavaksi...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan vappumiljardin maksavat sairaat, vanhukset ja kuolleiden omaiset

Vappumiljardi, eli Riikan päätös laskea yhteisöveroa kaksi prosenttiyksikköä 18 prosenttiin, vie verotuloja noin miljard
      Maailman menoa
      228
      3675
    2. Purra ennen vaaleja: "pienituloisten etuuksista leikkaaminen ei meille käy"

"...perussuomalaisten ero muun muassa kokoomukseen, joka haluaa leikata pienituloisten etuuksista, se ei meille käy."
      Maailman menoa
      5
      3222
    3. Ammattiliittojen jäsenmaksut valtion maksettavaksi

Ammattiliitot neuvottelvat jäsenilleen paremmat palkat, jotka lisäävät valtio verotuloja. Tästä syystä valton tulee maks
      Maailman menoa
      15
      2993
    4. Seiska: Helmi Loukasmäki, 25, rehellisenä Dannystä, 83, ja isosta ikäerosta

Helmi Loukasmäki, 25, ja Ilkka Danny Lipsanen, 83, ovat pitäneet yhtä jo useamman vuoden. Nyt Helmi kertoo rehellisenä i
      Kotimaiset julkkisjuorut
      37
      2850
    5. VVM Riikka Purra ministerin asemassaan valehteli ja rikkoi perustuslakia.

Valtiovarainministeri Riikka Purra (PS) kiisti Ylen ykkösaamussa luvanneensa ennen vaaleja, ettei pienituloisilta leikat
      Politiikka
      5
      2769
    6. Uus terveysassema

Ei taia olla vielä ketjua siitä ni minäpä alotan. Joko sitä ruvettas porukalla nyt mollaamaa ja arvostelemaa ku nii ruma
      Kuhmo
      13
      2705
    7. Toksinen persuvasemmisto

Kun toksiset ihmiset eivät kykene hallitsemaan sinua, saamaan sinua näkemään asiat niin kuin he haluaa, toimimaan niin k
      Maailman menoa
      16
      2677
    8. Särkyneelle sydämelle

Särjin sun sydämen En voi lakata itkemästä Minuun tekee kipeää Koska sinuunkin. Että näin.. En ole runoilija😂
      Suhteet
      50
      2351
    9. Purralla luistaa hihna isolla pyörällä, kasetti ei kestä

”Purra käy nyt pahasti ylikierroksilla” Nähtiinhän Purran sekoilut jo Lohjan torilla taannoin. Eikö eduskunnassa ole
      Maailman menoa
      26
      1948
    10. Riikka Purra: Autoilu tulee Suomen valtiolle pyöräilyä edullisemmaksi! Siksi pyöräetu poistettiin!

🐸🐸🐸🐸🐸 Perussuomalaisten trollitehdas kiukkuaa kun Riikka Purra päästi taas sammakoita suustaan että autoilu tulee S
      Maailman menoa
      301
      1592
    Aihe