Biotiini

hevoskuurina?

Hei,

yhdellä keskustelupalstalla kerrottiin kokemuksia biotiinin käytöstä hiustenlähtöön. Porukka oli syönyt eläimille tarkoitettua biotiinia, koska siinä biotiinin määrät ovat huomattavasti suurempia kuin ihmisten vastaavissa (loogista, kyllä!). Jopa lääkäri oli kuulemma suositellut tätä vaihtoehtoa, koska eläinten biotiinissa ei ole muuta eroa ihmisten vastaavaan kuin määrä ja huomattavasti halvempi hinta. Tässä lainaus yhdestä viestistä:
"Minulta hiukset ohenivat e-pillerien lopetuksen jälkeen, tulos oli kamala, koska eivät ne alunperinkään järin tuuheat ja paksut olleet.

Netissä surffailtuani löysin useammastakin paikasta juttua biotiinin vaikutuksesta hiustenkasvuun. Ostin siis sitä piimaxia jossa on myös biotiinia (vai onko niissä kaikissa ehkä?). Sitä on vaan useimmissa valmisteissa aivan liian vähän, että siitä näkyvää hyötyä olisi, niin tuossa piimaxissakin, määrä on mikrogrammoissa.

Ainakin saksalaisissa nettiapteekeissa myydään ihmisille tarkoitettuja tosi vahvoja biotiinivalmisteita, eli 2,5-10 mg. Suomessa myydään myös, lähinnä eläimille. Itse siirryinkin siis kuukausi sitten kissojen biotiini-tablettejen käyttäjäksi Tähän sain vinkin jonkun lehden, olisiko ollut kauneus&terveys tai kotilääkäri, lääkäripalstalta, jossa lääkäri suositteli sormien iho-ongelmista kärsivälle kysyjälle biotiinivalmistetta (2,5 mg/vrk) ja kehotti ostamaan tuota kissojen Biorionia. Biorion on Orionin valmistama ja sisältää 5 mg biotiinia/tabletti, joten puolittamalla tuosta 60 kpl:n purkista riittää pitkäksi aikaa.

Niin, ne tulokset, huomattavissa jo! Juurikasvu on tullut nopeampaan kuin aikaisemmin ja erityisesti hiusrajassa on näkyvillä kokonaan uutta tukkaa."


Onko teistä joku kokeillut vastaavaa hevos- tai kissakuuria?

162

122248

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pera.

      mielenkiintoisesta viestistä! :)
      Meinasin jo tilata tuolta biotiinitapletteja, mutta postikulut tuovat hintaan ihan liikaa extraa, joten taidan etsiä Helsingistä kaupan, josta voin ostaa noit tabujá.
      http://www.rassel.fi/tuotteet/4/52/15903.phtml

      • Nimetön

        Ostin tänään luontaistuotekaupasta Natura Media tabletteja, joissa on pakkauksen mukaan 150mikrogrammaa bioteenia per kapseli. Muissa viesteissä puhutaan vain 5mg:stä tablettia kohti. Tämä tuote on ihan ihmisille tarkoitettu :D En tiedä, onko tästä apua, kun vasta ostin, mutta tiedoksi vain, että tällaistakin on myynnissä. Tyyris oli kyllä noin 20euroa kuukaudeksi riittävä paketti. Suositellaan syömään 3kk.


      • stydinpää tavaraa
        Nimetön kirjoitti:

        Ostin tänään luontaistuotekaupasta Natura Media tabletteja, joissa on pakkauksen mukaan 150mikrogrammaa bioteenia per kapseli. Muissa viesteissä puhutaan vain 5mg:stä tablettia kohti. Tämä tuote on ihan ihmisille tarkoitettu :D En tiedä, onko tästä apua, kun vasta ostin, mutta tiedoksi vain, että tällaistakin on myynnissä. Tyyris oli kyllä noin 20euroa kuukaudeksi riittävä paketti. Suositellaan syömään 3kk.

        Jos kapselissa on 150 mikrogrammaa bioteenia on se _huomattavasti_ vähemmän kuin 5 mg.
        5 milligrammaahan on 5000 mikrogrammaa.

        Eli 1 milligramma = 1000 mikrogrammaa.


      • hahah
        Nimetön kirjoitti:

        Ostin tänään luontaistuotekaupasta Natura Media tabletteja, joissa on pakkauksen mukaan 150mikrogrammaa bioteenia per kapseli. Muissa viesteissä puhutaan vain 5mg:stä tablettia kohti. Tämä tuote on ihan ihmisille tarkoitettu :D En tiedä, onko tästä apua, kun vasta ostin, mutta tiedoksi vain, että tällaistakin on myynnissä. Tyyris oli kyllä noin 20euroa kuukaudeksi riittävä paketti. Suositellaan syömään 3kk.

        150 mikrogrammaa on vain 0,15 milligrammaa:D Eli kyllä ne muiden viestien 5 milligrammaa sisältävät tuotteet ovat reippaasti vahvempia:D


      • eli eli eli
        stydinpää tavaraa kirjoitti:

        Jos kapselissa on 150 mikrogrammaa bioteenia on se _huomattavasti_ vähemmän kuin 5 mg.
        5 milligrammaahan on 5000 mikrogrammaa.

        Eli 1 milligramma = 1000 mikrogrammaa.

        Eli eli eli 150mcg on 0,15mg, siis silkkaa rahastusta, varmaankin apteekin tuote.


      • Anonyymi

      • Anonyymi

    • ..Päivi

      olen jo vuoden verran napsinut "mirri-tabuja", ihan lääkärin ohjeistuksen mukaisesti, eli täällä ainakin yksi käyttäjä.
      Tuote on tosiaankin edullinen, 60 kipaleen purkki maksaa n. 12 euroa. Viimeksi ostin purkin apteekista, eläinkaupat eivät juurikaan tätä tuotetta pidä myynnissä kun on kuulema paljon monipuolisempiakin tuotteita olemassa (en viitsinyt mainita ettei tule mirrille tai mustille vaan itselleni ja ihan kaikkea en minäkään viitsi suuhuni laittaa:DD).

      Suosittelen minäkin Biorionia!

      • .Päivi

        jos et muualta löydä niin ainakin apteekista!


      • Hau

        rohkenen nyt kokeilla kissakuuria ja jos en itse kykene sitä jostain syystä syömään, kotona on onneksi musti, jolle voi syöttää loput - kai se kestää sen minkä kissakin.


      • KissaXX
        Hau kirjoitti:

        rohkenen nyt kokeilla kissakuuria ja jos en itse kykene sitä jostain syystä syömään, kotona on onneksi musti, jolle voi syöttää loput - kai se kestää sen minkä kissakin.

        sitä vain että maistuvatko nuo kissoille tarkoitetut pillerit aivan kauheille? tai että onko ne isoja pillereitä? jos voit niin sano että kuinka isoja... maistuuko pilleri heti kun sen laittaa suuhun??? pitääkö se pureskella vai nielasta jonkun mehun kanssa?????


      • kiinnostunut___

      • käyttäjä
        KissaXX kirjoitti:

        sitä vain että maistuvatko nuo kissoille tarkoitetut pillerit aivan kauheille? tai että onko ne isoja pillereitä? jos voit niin sano että kuinka isoja... maistuuko pilleri heti kun sen laittaa suuhun??? pitääkö se pureskella vai nielasta jonkun mehun kanssa?????

        Ne pillerit maistuu ihan koiranruoalle mutta ovat onneksi pieniä
        Itse otan jogurtin kanssa niin hyvin alas menee :)
        ei niitä kannata pureskella kun ihan nielasta


      • kissanposket
        kiinnostunut___ kirjoitti:

        Eli tätä tuotetta kannattaa kokeilla? http://www.apteekkituotteet.fi/epages/Kaupat.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/Eura/Products/6432100005168

        Ei vaan tämä, ihan immeisille tarkootettu :

        http://www.iherb.com/21st-Century-Health-Care-Biotin-5000-mcg-110-Capsules/41307?ic=44&flt=0000

        5000mcg = 5mg, 110 caps, 3,7e, postikulut 0-4e


      • Anonyymi

        Mikä halpa tuo muka on, jos 60 kpl maksaa 12€, ei ole.


    • sitä kokeilla voisi

      Hmm... joo, ainakin tuolla hairstoren forumeilla monet ovat viestien perusteella syöneet näitä kissoille tarkoitettuja biotiinitabletteja (ovat kuulemma aivan järkyttävän makuisia kylläkin). Kuitenkaan biotiinissa ei ole yliannostuksen vaaraa ja näissä eläintuotteissakaan ei ole (ainakaan yleensä) mitään lisäaineita ohessa, eli siis pelkkää biotiinia sisältävät. Lukemani perusteella joillekin biotiinista on ollut ihan oikeaa, huomattavaakin hyötyä, että mikseipä tuotakin kokeilla voisi. Itse syön piimax C biotiinia ja jo tuollakin tuotteella olen saanut hiuksistani paljon elinvoimaisemmat.

      Sitten vielä mainittakoon, että kunnon tehokuurilaisten kannattaa popsia myös monivitamiinitabletteja, sinkkiä ja ja kalsiumia, koska ne ovat hiusten tärkeimmät ravinneaineet. Esim. vitamiineja ei kannata liikaa nauttia, koska liioista vitamiineista voi olla sitten jo ihan oikeaa haittaa. Sinkin ja kalsiumin yliannostuksesta en osaa sanoa. Mutta sanotaanko nyt näin, että esmes puolikas monivitamiinitabletti varmastikin hienosti täydentää ruokavalioa.

      • Anonyymi

        Luontaistuotemyyjä sanoi, että tuossa mainostamassasi piimaxissa, on niin olemattoman vähän mitään, ettei sillä ole käytännössä mitään merkitystä.


    • Mikko_

      Biotiini on eräs B-ryhmän vitamiini, ja sen lisäksi ainakin kahdesta muustakin B-vitamiinista on väitetty olevan apua hiustenlähtöön... Uskokoot ken tahtoo, mutta mitään dramaattista apua lienee useimmiten turha odottaa.

      Itse syön päivittäin vahvaa B-vitamiinivalmistetta, joka sisältää runsaasti myös biotiinia. Olen tilannut valmistetta ulkomailta, eikä noin vahvoja valmisteita saa Suomesta kunnolla oikein mistään. Mutta vastaavan määrän saa, kun popsii vaikka apteekista ostettua Beroccaa tai vastaavaa 2-3 tablettia päivässä. Ruokakaupoissa myytävillä "Mega B" tms. valmisteilla ei tee yhtään mitään... Noiden pitoisuudet ovat jopa kymmenen tai sata kertaa pienempiä kuin näissä vahvoissa valmisteissa, vähän vitamiinista riippuen.

      En syö B-vitamiinia tai muitakaan vitamiineja niinkään hiustenlähtöön, vaan yleiskuntoon.

      • gchjxrthzdhz

        Mikko_ mistä tilasit ja mitä b-vitamiinia?


    • vois kokeilla

      Taidanpa itsekin mielenkiinnosta kokeilla tuota Biorion-kuuria, kerron tuloksista sitten joskus.

      Menenkö apteekkiin vai eläinkauppaan? ;)

      • puolesta! :)

        Käy ostamassa vaikka apteekista Biorin- tms. tapletteja ja kerro vuoden lopulla oliko niillä mitään vaikutusta hiusten laatuun ja kasvuun.


    • täti X

      Jossain kyllä varoteltiin ihmisiä käyttämästä valmisteita, joissa on eläimille sopivia määriä metioniinia. En tiedä onko tässä valmisteessa sitä, mutta joskus sitä on biotiinin ohella eläimille tarkoitetuissa valmisteissa. Se kai juuri lisää sitä turkin kasvua. En enää muista miksi sitä pidettiin vaarallisena, ja voin tietysti muistaa väärinkin, mutta olen aika varma silti, että metioniini suurina määrinä ei ole turvallista ihmiselle.

      • proteiinia muistaakseni

        Muistelen että tuo metioniini on jotain proteiinia.

        Muuten syömällä kananmunan päivässä saa proteiinia jonka elimistö muuttaa muistaakseni L-kystiiniksi ja metioniiniksi. Lisäksi kananmuna sisältää sinkkiä ja b-ryhmän vitamiineja ja paljon biotiinia eli tuntuu olevan sellainen todellinen terveysruoka-aine. Eikä ihme, onhan siinä kaikki mitä kanan poika tarvitsee.

        Myös teelusikallinen vehnänalkioöljyä on hiuksille hyväksi. Sekä vehnänalkiot. Kyseisiä aineksia käytetään Briorin tuotteeseen mutta näin tulee halvemmaksi ja elimistö saa muutakin vitamiinia luonnollisesti


      • olen samaa mieltä
        proteiinia muistaakseni kirjoitti:

        Muistelen että tuo metioniini on jotain proteiinia.

        Muuten syömällä kananmunan päivässä saa proteiinia jonka elimistö muuttaa muistaakseni L-kystiiniksi ja metioniiniksi. Lisäksi kananmuna sisältää sinkkiä ja b-ryhmän vitamiineja ja paljon biotiinia eli tuntuu olevan sellainen todellinen terveysruoka-aine. Eikä ihme, onhan siinä kaikki mitä kanan poika tarvitsee.

        Myös teelusikallinen vehnänalkioöljyä on hiuksille hyväksi. Sekä vehnänalkiot. Kyseisiä aineksia käytetään Briorin tuotteeseen mutta näin tulee halvemmaksi ja elimistö saa muutakin vitamiinia luonnollisesti

        nyt kerrankin kuuluu järjen ääni edellisestä viestistä!


      • liioittelua

        "Jossain kyllä varoteltiin ihmisiä käyttämästä valmisteita, joissa on eläimille sopivia määriä metioniinia."


        Kohtuuden rajoissa tai ei, en silti usko tuollaisesta määrästä metioniinia olevan mitään merkittävää haittaa. Lähes kaikki aineet ovat haitallisia, jos niitä nautitaan liikaa. Kuka sitten osaa järjestää ruokavalionsa niin täydellisesti, että kaikkia ainaita tulisi juuri optimaalinen määrä terveyden kannalta. Ihan pakostakin ihminen tulee nauttineeksi joskus jotain tiettyä ainetta liian paljon ja tiettyjä aineita taas liian vähän, mutta silti ovat kokonaisuudessaan terveitä.

        Eli, metioniini, ts. proteiini, aminohappo, ei ole riittävä syy minulle jättää tämä tuote väliin. Saatan kyllä joskus harkita tuota ihmisille tarkoitettua Biotisania, jos rahatilanne sen sallii, mutta juuri tällä hetkellä aion ostaa kissojen valmistetta.


      • biotiinibillu
        liioittelua kirjoitti:

        "Jossain kyllä varoteltiin ihmisiä käyttämästä valmisteita, joissa on eläimille sopivia määriä metioniinia."


        Kohtuuden rajoissa tai ei, en silti usko tuollaisesta määrästä metioniinia olevan mitään merkittävää haittaa. Lähes kaikki aineet ovat haitallisia, jos niitä nautitaan liikaa. Kuka sitten osaa järjestää ruokavalionsa niin täydellisesti, että kaikkia ainaita tulisi juuri optimaalinen määrä terveyden kannalta. Ihan pakostakin ihminen tulee nauttineeksi joskus jotain tiettyä ainetta liian paljon ja tiettyjä aineita taas liian vähän, mutta silti ovat kokonaisuudessaan terveitä.

        Eli, metioniini, ts. proteiini, aminohappo, ei ole riittävä syy minulle jättää tämä tuote väliin. Saatan kyllä joskus harkita tuota ihmisille tarkoitettua Biotisania, jos rahatilanne sen sallii, mutta juuri tällä hetkellä aion ostaa kissojen valmistetta.

        eläimille tarkoitetut Biotiini Vet 5mg tabletit ovat myös yksi vaihtoehto jos metioniini pelottaa. Niissähän ei ole muuta kuin biotiinia eikä ollenkaan metioniinia.
        http://www.firmat.fi/vitabalans/index.php?k=1841

        En tiedä onko tosta metioniinista kuinka haittaa.
        Pikaisella googlettamisella löysin tämän:
        http://healthlibrary.epnet.com/GetContent.aspx?token=e0498803-7f62-4563-8d47-5fe33da65dd4&chunkiid=21792

        Itse hommasin noita biorion tabuja, joissa metioniinia myös on.


      • minkä makuista!
        proteiinia muistaakseni kirjoitti:

        Muistelen että tuo metioniini on jotain proteiinia.

        Muuten syömällä kananmunan päivässä saa proteiinia jonka elimistö muuttaa muistaakseni L-kystiiniksi ja metioniiniksi. Lisäksi kananmuna sisältää sinkkiä ja b-ryhmän vitamiineja ja paljon biotiinia eli tuntuu olevan sellainen todellinen terveysruoka-aine. Eikä ihme, onhan siinä kaikki mitä kanan poika tarvitsee.

        Myös teelusikallinen vehnänalkioöljyä on hiuksille hyväksi. Sekä vehnänalkiot. Kyseisiä aineksia käytetään Briorin tuotteeseen mutta näin tulee halvemmaksi ja elimistö saa muutakin vitamiinia luonnollisesti

        Kylmäpuristettu vehnänalkioöljyhän on ihan järkyttävän makuista, laitoin ruoan sekaan ja silti paukkas läpi. eipä siinä, kyllähän sitä syö hiusten takia mut pahaa se silti on.


      • herkkua
        minkä makuista! kirjoitti:

        Kylmäpuristettu vehnänalkioöljyhän on ihan järkyttävän makuista, laitoin ruoan sekaan ja silti paukkas läpi. eipä siinä, kyllähän sitä syö hiusten takia mut pahaa se silti on.

        ole, mutta mulla ainakin on hiukset tosi kiiltävät ja ihokin kosteampi. Ja kerranhan se vain kirpaisee.
        Mulle ainaki aina sanotaa heti ekana "onpa sulla hyväkuntoset hiukset! tosi kiiltävät ja kaikkee."


      • ...

        Metioniini on rikkipitoinen aminohappo. Aminohapot puolestaan ovat proteiinien "rakennuspalikoita".


      • Näin asia on
        ... kirjoitti:

        Metioniini on rikkipitoinen aminohappo. Aminohapot puolestaan ovat proteiinien "rakennuspalikoita".

        Aivan. Se on aminohappo ja aminohappojen syömisestä ei ole suurinakaan määrinä haittaa. Päinvastoin.


      • Anonyymi
        proteiinia muistaakseni kirjoitti:

        Muistelen että tuo metioniini on jotain proteiinia.

        Muuten syömällä kananmunan päivässä saa proteiinia jonka elimistö muuttaa muistaakseni L-kystiiniksi ja metioniiniksi. Lisäksi kananmuna sisältää sinkkiä ja b-ryhmän vitamiineja ja paljon biotiinia eli tuntuu olevan sellainen todellinen terveysruoka-aine. Eikä ihme, onhan siinä kaikki mitä kanan poika tarvitsee.

        Myös teelusikallinen vehnänalkioöljyä on hiuksille hyväksi. Sekä vehnänalkiot. Kyseisiä aineksia käytetään Briorin tuotteeseen mutta näin tulee halvemmaksi ja elimistö saa muutakin vitamiinia luonnollisesti

        Vehnäallergiset älkööt vaivautuko.


    • söisi mitään

      eläimille tarkoitettuja vitamiineja. Miksi ette osta apteekista Biotisan valmistetta. Se on biotiinia ja 2,5mg. Markkinoija on Oriola Oy.

      • on ainakin

        kolme kertaa kalliimpaa kuin esim. Biorion, jossa on 5 mg biotiinia/tapletti.
        Minä ainakin uskallan syödä samaa vitamiinivalmistetta, jota annan kahdelle kissalleni. :)
        Tosin biotiinivalmistetta en ole vielä ostanut, mutta taidanpa hakea sitä lähiapteekista.


      • Keitsi
        on ainakin kirjoitti:

        kolme kertaa kalliimpaa kuin esim. Biorion, jossa on 5 mg biotiinia/tapletti.
        Minä ainakin uskallan syödä samaa vitamiinivalmistetta, jota annan kahdelle kissalleni. :)
        Tosin biotiinivalmistetta en ole vielä ostanut, mutta taidanpa hakea sitä lähiapteekista.

        Suunnittelin Biorionin jo pari vuosikymmentä sitten lähinnä koirien ja hevosten tarpeisiin.
        Se vahvistaa kaikkea sarveiskudoksen kasvua: karva, kynnet, iho,kaviot jne. Se ei siis ole mikään kissavitamiini, vaikka onhan niilläkin välillä vaikeaa karvanlähtöä. Metioniinilisä tehostaa karvan kasvua. Tabletti sopii meille kaikille eläinkunnan edustajille. Biotiini on vesiliukoinen ja se imeytyy nopeasti. Paras teho saavutetaan ottamalla annos aamuin illoin jolloin teho säilyy koko ajan.


      • elsis
        Keitsi kirjoitti:

        Suunnittelin Biorionin jo pari vuosikymmentä sitten lähinnä koirien ja hevosten tarpeisiin.
        Se vahvistaa kaikkea sarveiskudoksen kasvua: karva, kynnet, iho,kaviot jne. Se ei siis ole mikään kissavitamiini, vaikka onhan niilläkin välillä vaikeaa karvanlähtöä. Metioniinilisä tehostaa karvan kasvua. Tabletti sopii meille kaikille eläinkunnan edustajille. Biotiini on vesiliukoinen ja se imeytyy nopeasti. Paras teho saavutetaan ottamalla annos aamuin illoin jolloin teho säilyy koko ajan.

        itse käytän juuri tuota eläimille tarkoitettua BiotiiniForte-valmistetta annoksella 1tbl päivässä. tällöin biotiinin määräksi tulee 5mg päivässä. myös ihmisille on valmisteita missä on suuremmissa määrin biotiinia, esimerkiksi biotisan. siinä on 2,5mg/tbl.


    • ohut tukka

      onko biotiinin syönnistä tullut mitään haittoja?esimerkiksi onko muut karvat alkaneet kasvamaan..mm tyttöillä "viiksi" karvat?

      • Biorionia syövä

        Olen syönyt Biorionia nyt 3-4 kk puolikkaan tabletin (2,5 mg) päivässä. En osaa vielä arvioida, onko hiustenkasvu nopeutunut, mutta olen yhtäkkiä huomannut päässäni kasvavan uutta hiusta! Päässä on kauttaaltaan sellaista 2-3 cm pituista "sänkeä", joka kylläkin raivostuttavasti sojottaa ylöspäin eikä tahdo millään tököteillä pysyä sileänä :D Muutenkin tukka on tuntunut parempikuntoiselta. Minulla on aina ollut tuollaiset "pälvet" ohimoiden kohdalla, ihanaa kun niihinkin kasvaa nyt edes vähän hiuksia!

        Sen sijaan viiksiä, enempää ihokarvoja tms. ei todellakaan ole kasvanut :) Eli ihan huoletta voi syödä tuota biotiinia, eläimillekin tarkoitettua. Suosittelen! On todella edullistakin.


      • kuinka....
        Biorionia syövä kirjoitti:

        Olen syönyt Biorionia nyt 3-4 kk puolikkaan tabletin (2,5 mg) päivässä. En osaa vielä arvioida, onko hiustenkasvu nopeutunut, mutta olen yhtäkkiä huomannut päässäni kasvavan uutta hiusta! Päässä on kauttaaltaan sellaista 2-3 cm pituista "sänkeä", joka kylläkin raivostuttavasti sojottaa ylöspäin eikä tahdo millään tököteillä pysyä sileänä :D Muutenkin tukka on tuntunut parempikuntoiselta. Minulla on aina ollut tuollaiset "pälvet" ohimoiden kohdalla, ihanaa kun niihinkin kasvaa nyt edes vähän hiuksia!

        Sen sijaan viiksiä, enempää ihokarvoja tms. ei todellakaan ole kasvanut :) Eli ihan huoletta voi syödä tuota biotiinia, eläimillekin tarkoitettua. Suosittelen! On todella edullistakin.

        ..paljon sitä uutta hiusta on siis kasvanut? Kauttaaltaan päähän kokonaan vai vain joihinkin kohtiin? Olen aloittamassa juuri noita "mirri-tabuja", joten oisi kiva tietää kuinka paljon sitä hiusten paksuutta noi oikeen lisäävät :)


      • apuaa
        Biorionia syövä kirjoitti:

        Olen syönyt Biorionia nyt 3-4 kk puolikkaan tabletin (2,5 mg) päivässä. En osaa vielä arvioida, onko hiustenkasvu nopeutunut, mutta olen yhtäkkiä huomannut päässäni kasvavan uutta hiusta! Päässä on kauttaaltaan sellaista 2-3 cm pituista "sänkeä", joka kylläkin raivostuttavasti sojottaa ylöspäin eikä tahdo millään tököteillä pysyä sileänä :D Muutenkin tukka on tuntunut parempikuntoiselta. Minulla on aina ollut tuollaiset "pälvet" ohimoiden kohdalla, ihanaa kun niihinkin kasvaa nyt edes vähän hiuksia!

        Sen sijaan viiksiä, enempää ihokarvoja tms. ei todellakaan ole kasvanut :) Eli ihan huoletta voi syödä tuota biotiinia, eläimillekin tarkoitettua. Suosittelen! On todella edullistakin.

        Siis onko sitä uutta hiusta sitten paljon että näkykö oikeen hyvin sellasia hiusten pätkiö kun sanoit että ovat 2-3 cm pitkiä , pitääkö laittaa hiukset joka päivä kiinni vai näkyvätlö hyvin jos ovat auki ?


    • ...

      Oletteko biorionia käyttäneet huomanneet vaikutuksia kynsiin? Kun Piimax C Biotiini -paketissa luvataan myös kynsien kunnon paranemista biotiinin voimasta.

    • kokeillut

      Biorionia olen myös kokeillut- mutta siinä on metioniinia jota
      ihmisen elimistöön voi kertyä liikaa. Biorion kannattaa siis ottaa kuureina eikä jatkuvasti jottei elimistö kärsi, verisuonet ym.

      • Mennu'

      • Mennu'

      • sirimamma

      • hullutesteri
        sirimamma kirjoitti:

        ostin juuri tänään apteekista sitä Biotisan (hupner) 30tab 11.70e

        Innostuin niin luettuani ketjun jutut että menin päätä pahkaa apteekkiin ja ostin Biotisan valmistetta 2.5mg.
        Katsotaanpa nyt kuinka tämä alkaa vaikuttamaan ,vai alkaako?
        Antaakapa kuulua ketkä ovat pidempään kokeileet että tuleeko tulosta,ja missä ajassa.
        Palaan itsekkin kertomaan kunhan olen kuurin syönyt loppuun.


    • Heikkuhei

      "Biotiinilla ei ole mitään sivuvaikutuksia eikä sitä voi yliannostella. Siksi se sopii myös lapsille." noin lukee tuolla

      http://www.biovita.fi/suomi/tuotteet/biotiini.html

      Laitoin tämän vain siksi että jos jollakin pelottaa kokeilla.

      • hevonenko?

        olen käyttänyt hevosille tarkoitettua biotiinivalmistetta,siis puhdasta biotiinia.sain vihjeen hevosharrastajalta,oli kysynyt ihmislääkäriltä voiko käyttää,vaaratonta sanoi lääkäri.saa kaupoista jotka myyvät erilaisia hevosvarusteita ym.tuotteita.muista pienempi annos riittää,lisäksi jauhe on hyvän makuista.(on vesiliukoista,ylimääräinen poistuu virtsan mukana)


    • -Nina-

      Biotiini eli H-vitamiini on tärkeä rasvahappojen aineenvaihdunnassa. Biotiinin mittayksikkö on mikrogramma (mikrog).

      Vaikutus

      Biotiini toimii koentsyyminä lukuisten entsymaattisten karboksylaatiotapahtumien katalysaattorina. Se osallistuu hiilihydraattien ja rasvojen metaboliaan.

      Tarve

      Biotiinin (H-vitamiinin) vähimmäistarve on
      aikuisilla: 30-100 mikrog/vrk
      lapsilla: 20-30 mikrog/vrk


      Puutos

      Varsinaista puutostilaa ei tunneta, mutta kokeellisesti aiheutetussa puutoksessa seuraavia oireita esiintyy: ihomuutoksia, suun limakalvon muutoksia, lihaskipuja ja pahoinvointia.

      Myrkyllisiä vaikutuksia ole kyetty osoittamaan niinkään suurilla annoksilla kuin 10 mg/vrk.

      Saanti

      Biotiinia saadaan lähes kaikista ruuista, erityisen runsaasti sitä saa
      * maksasta,
      * munuaisista,
      * lihasta,
      * maidosta,
      * hiivasta ja kananmunasta
      * sekä myös kaurasta
      * soijasta ja herneestä.

      Paksusuolen mikrobifloora syntetisoi huomattavan osan elimistön tarvitsemasta biotiinista.

      Lähde: http://www.tohtori.fi/?page=6746948&id=5122696

      • vielä löytyy...

      • luigerooouh
        vielä löytyy... kirjoitti:

        googlettamalla molempia löytyy vielä ainakin tuolta ja hintakin kohdallaan...

        http://www.sinunapteekki.fi/catalog/advanced_search_result.php?keywords=biotiini&osCsid=046a2bc06976cac787eed8521fb5a410

        MOI! Olen tässä miettinyt ton mirri kuurin alottamista, mutta mun ongelmana ei ole niinkään hiusten lähteminen(vaikka sekin hieman) vaan se,että on niin ohuet hiukset! Saako näillä paksummat hiukset. Ois tosi kiva jos joku viittisi vastata! :) Ps. mulla on vähän yli olkapään pituset hiukset ja aijon kasvattaaa melkee tisseihin asti olevat,mutta näyttävät vaan tosi hölmöiltä jos on nii kauheen ohuet.. ja ponnari on hirveä kerjäläisen kengän nauha!


      • Biotin fortea käyttävä
        luigerooouh kirjoitti:

        MOI! Olen tässä miettinyt ton mirri kuurin alottamista, mutta mun ongelmana ei ole niinkään hiusten lähteminen(vaikka sekin hieman) vaan se,että on niin ohuet hiukset! Saako näillä paksummat hiukset. Ois tosi kiva jos joku viittisi vastata! :) Ps. mulla on vähän yli olkapään pituset hiukset ja aijon kasvattaaa melkee tisseihin asti olevat,mutta näyttävät vaan tosi hölmöiltä jos on nii kauheen ohuet.. ja ponnari on hirveä kerjäläisen kengän nauha!

        Jo olemassa olevien hiusten kuntoonhan ei millään aineilla voi vaikuttaa. Hius on kuollutta jo silloin, kun se sun päästäsi putkahtaa. Hyvillä shampoilla ja hoitoaineilla on tietysti vaikutuksensa, mutta muuten ei.


    • mirrwi

      eli oon käyttäny noita Biotiini forte ( http://www.vitabalans.fi/fi2.php?k=1842 )
      tabuja noin 2 viikkoa, 1-2 tabua päivässä ja nyt jo olen huomannut vaikutuksen.
      hiusten kasvussa en tosin juurikaan suurta vaikutusta, kun mulla muutenkin kasvaa nopeesti kun on lyhyet hiukset

      mutta mulla on tosi paksut hiukset luonnostaan ja nyt niistä on tullut vielä paksummat, sileämmät ja kiltävämmät ja kynnetki on vahvistunu
      että olen kyllä tyytyväinen ja aion jatkaa käyttöä :)

      mitään sivuvaikutuksia ei ole ilmennyt, eikä noista voi tullakkaan mitään yliannostusta tai sivuvaikutuksia

      pahan makuisia ja hajuisia tosin ovat... haisevat ihan koiranruoalle
      mutta ruoan yhteydessä menee helposti

      • jvc888

        Ai kokonaista 1-2 tabua päivässä? Varo kuule ettet saa yliannostusta. Voit yks aamu herätä ja oletkin täysin uusien hiusten peittämänä yltä päältä! Näkee taas et on lapsi joka siellä kirjoittelee mut eihän siinä mitään kun saahan joku avun tähtien asennostakin.. Eli kahden viikon kuuri ihan mitä tahansa ainetta siis vaikka happoa käyttämällä ei muuta hiuksia mihinkään! Hiukset ovat kuollutta solukkoa, samoin kynnet etkä voi niihin millään aineilla vaikuttaa enää kun päänahasta ovat ulos kasvaneet! Kahdessa viikossa hius kasvaa vain n.3-4mm joten oletko aivan varma ettei äitisi ole yön pimeinä hetkinä laittanut peruukkiaan päähäsi tietämättäsi joten älä ihmettele hihittelyä taustalla......


      • ei käsitä
        jvc888 kirjoitti:

        Ai kokonaista 1-2 tabua päivässä? Varo kuule ettet saa yliannostusta. Voit yks aamu herätä ja oletkin täysin uusien hiusten peittämänä yltä päältä! Näkee taas et on lapsi joka siellä kirjoittelee mut eihän siinä mitään kun saahan joku avun tähtien asennostakin.. Eli kahden viikon kuuri ihan mitä tahansa ainetta siis vaikka happoa käyttämällä ei muuta hiuksia mihinkään! Hiukset ovat kuollutta solukkoa, samoin kynnet etkä voi niihin millään aineilla vaikuttaa enää kun päänahasta ovat ulos kasvaneet! Kahdessa viikossa hius kasvaa vain n.3-4mm joten oletko aivan varma ettei äitisi ole yön pimeinä hetkinä laittanut peruukkiaan päähäsi tietämättäsi joten älä ihmettele hihittelyä taustalla......

        Olipas harvinaisen töykeä viesti.


    • Kiitollinen olen

      Kyseinen keskustelun aihe oli sen verran kiinnostava ja toden tuntuinen että päätin ostaa Biotisania apteekista(2,5mg).
      Te jotka olette biotinia käyttäneet,kertokaa uskallanko ottaa kaksi tablettia päivässä näin alkuun,silloinhan siitä tulisi se 5mg annos,onko liäyksestä sitten mitään hyötyä kumminkaan jos biotinin häviää luonnollista tietä ylimääräisenä pois?
      Toinen kysymys,onhan täällä palstalla annettu paljon puolesta ja vastaan noista hivenaineista ja ilman reseptiä saatavista lääkkeistä kaikenlaista tietoa mutta päteekö tähän hevoskuuriin samat säännöt kuin muihinkin vitamiineihin että tuloksia alkaa näkymään vasta vuoden päästä,vai tuleeko jotain positiivista jo heti ensimmäisillä viikoilla?
      Olen ymmärtänyt että biotinia pitäisi ottaa ns.kuurien muodossa ,ei siis jatkuvana .
      Kyseiset kirjoittelut vaikutti niin uskottavilta että päätin kokeilla.
      Antakaa nyt kokemuksienne puhua ketkä kyseisestä asiasta oikeasti tietdätte.

      • lindaana

        Aloitin 5millisten biotiinien napsimisen keväällä. Olen 48-vuotias 4 lapsen äiti. Jokainen lapsi on vienyt hiukseni ohuemmiksi. Paksut ne eivät ole koskaan edes olleet. Huomasin n. 4kk kuluttua käytöstä sinnikästä uusiskasvua sängen muodossa putkahtaneen päänahastani. Aina silloin tällöin pidän pieniä n. 1-2kk taukoja, joten en ihan koko aikaa napsi niitä. Aina aloitettuani huomaan uuden pienen sängen pilkistävän esiin. Tällä hetkellä päässäni on oman ohuen, kiharan tukan lisäksi 5cm ja 1.2 cm pituista hiusta. Ehkä myös hiustenlähtö on vähentynyt. Hiukset eivät vielä näytä paksummilta juurikaan kuin ennenkään. Huomaan sen varmaan ensi kesän korvilla, kun olen leikannut ohuet latvat pois. Leikkelen latvojani parin kk:n välein 1 cm, jotta eivät kokonaisuudessaan ainakaan lyhentyisi.

        Toistaiseksi ainakin suosittelen. Kukaties vaikka ehkäisisi myös osteoporoosia.

        Pienessä ajassa ei mitään dramaattista tapahdu, mutta ajan mittaan kuka ties.
        Pienet babyhiuksetkin näyttävät jo ihan elinvoimaisilta.


      • thin
        lindaana kirjoitti:

        Aloitin 5millisten biotiinien napsimisen keväällä. Olen 48-vuotias 4 lapsen äiti. Jokainen lapsi on vienyt hiukseni ohuemmiksi. Paksut ne eivät ole koskaan edes olleet. Huomasin n. 4kk kuluttua käytöstä sinnikästä uusiskasvua sängen muodossa putkahtaneen päänahastani. Aina silloin tällöin pidän pieniä n. 1-2kk taukoja, joten en ihan koko aikaa napsi niitä. Aina aloitettuani huomaan uuden pienen sängen pilkistävän esiin. Tällä hetkellä päässäni on oman ohuen, kiharan tukan lisäksi 5cm ja 1.2 cm pituista hiusta. Ehkä myös hiustenlähtö on vähentynyt. Hiukset eivät vielä näytä paksummilta juurikaan kuin ennenkään. Huomaan sen varmaan ensi kesän korvilla, kun olen leikannut ohuet latvat pois. Leikkelen latvojani parin kk:n välein 1 cm, jotta eivät kokonaisuudessaan ainakaan lyhentyisi.

        Toistaiseksi ainakin suosittelen. Kukaties vaikka ehkäisisi myös osteoporoosia.

        Pienessä ajassa ei mitään dramaattista tapahdu, mutta ajan mittaan kuka ties.
        Pienet babyhiuksetkin näyttävät jo ihan elinvoimaisilta.

        Kokeilinpas minäkin tämän keskustelun innoittamana,nyt olen popsinut tabun päivässä(ihmisten) sitä vahvinta biotinia jota apteekista saa.
        Jaa,mitäkö olen huomannut?
        Hiuksista on vielä vaikea sanoa yhtään mitään,mutta kynnet on paksuuntuneet selvästi,että johonkin se vaikuttaa ainakin.
        Tarkoitus olisi saada päälaen hiukset tuuheammiksi,olisikohan annos määrää hyvä lisätä kahteen tabuun päivässä jos koska ei haittavaikutuksia ole?
        Taitaapa se olla niin että saan ainoastaan vahvat kynnet .
        ps.
        Olisi kiva lukea pidempään syönneiden tuloksia,onko niitä?


    • yli 2kk

      Luin täältä biotiinin vaikutuksista,epäillen mutta kuitenkin toiveikkaana kävin sitä ostamassa.
      Nyt on biotiinia syöty 2,5kuukautta 5mg päiväannoksina.
      TUOMIO,eipähän minulla ainakaan auttanut oheneviin hiuksiin ollenkaan,ainoa mihin aine jätti vaikutuksia oli kynsien paksuuntuminen.
      Että tälläinen kommentti.

      • 34

        mistä saa ostettua tuota eläinten biotiinia ? ja mistä huomaa että se on eläimille eikä ihmisille tarkoitettua? :)


      • tuleva käyttäjä
        34 kirjoitti:

        mistä saa ostettua tuota eläinten biotiinia ? ja mistä huomaa että se on eläimille eikä ihmisille tarkoitettua? :)

        tuskinpa asialla on mitää käytännön merkitystä,mut aattelin silti kysästä,et ootteko pureskellu vai vaa nielly noi pillerit..?


      • fafsafs
        34 kirjoitti:

        mistä saa ostettua tuota eläinten biotiinia ? ja mistä huomaa että se on eläimille eikä ihmisille tarkoitettua? :)

        Apteekista. Löytyy hyllystä, jossa eläimille pillereitä.


      • Kkkaa

    • Karkeakarvainen

      Kyllä, kokeiltu on koirille tarkoitettua valmistetta (biotin fortea) ja karvat kasvaa hurjaa vauhtia ja ne haivenet, jotka ennen tököttivät aina lyhyinä, ovat kasvaneet ja näin ollen koko tukka paksumpi. Niin kuin nuorempana, (tuntui että raskaudet 3 kertaa, ohensivat hiukset). Olen syönyt puolen vuoden teho kuurin ja nyt vain "ylläpito" annos päivittäin.

      • 17

      • näli

        Millainen annostus ja mitä ainetta puolen vuoden tehokuurusi oli? Mikä annostus on ylläpitokuurissasi?


      • ---
        näli kirjoitti:

        Millainen annostus ja mitä ainetta puolen vuoden tehokuurusi oli? Mikä annostus on ylläpitokuurissasi?

        ite oon mussuttanu jo kuukauden näitä piimax tabletteja enkä huomaa mitään eroa. Vaatii varmaan pidemmän aikaa käyttää että huomaisi eroa.


      • Biorionia popsiva
        --- kirjoitti:

        ite oon mussuttanu jo kuukauden näitä piimax tabletteja enkä huomaa mitään eroa. Vaatii varmaan pidemmän aikaa käyttää että huomaisi eroa.

        No, kuukausihan on se minimiaika minkä verran pitää mitä tahansa tällaisia valmisteita syödä että näkyy tulokset. Kyllähän noissa Piimax tableteissa on huomattavasti vähemmän tuota itse biotiinia kuin näissä eläimille tarkoitetuissa. Piimaxissa on jotain 30 mikrogrammaa, kun taas mirritabuissa on 5 milligrammaa. Itse aloitin juuri syömään noita Biorion pillereitä, puolikas tabu päivässä. Saa nähdä sitten vaikuttaako mitenkään.


      • laskinko oikein?
        Biorionia popsiva kirjoitti:

        No, kuukausihan on se minimiaika minkä verran pitää mitä tahansa tällaisia valmisteita syödä että näkyy tulokset. Kyllähän noissa Piimax tableteissa on huomattavasti vähemmän tuota itse biotiinia kuin näissä eläimille tarkoitetuissa. Piimaxissa on jotain 30 mikrogrammaa, kun taas mirritabuissa on 5 milligrammaa. Itse aloitin juuri syömään noita Biorion pillereitä, puolikas tabu päivässä. Saa nähdä sitten vaikuttaako mitenkään.

        Purkissa on 60 tablettia jotka painavat yhteensä 14g. Yksi tabletti painaa näin ollen noin 0.23g.

        Tuotteen ainesosat:
        Kuiva-aine 96 %, raakavalkuainen 10 %, raakakuitu 70 %, tuhka 3,1 %, DL-Metioniini 175 mg/g. Lisäaineet esiseoksesta: Biotiini 22 mg/g.

        Eli yhdessä tabletissa on n. 5mg biotiinia. Syön niitä kaksi päivässä.

        (Koirille suositellaan 1tbl/10kg 3-5 viikon ajan)


      • lasketaanpas oikein
        Biorionia popsiva kirjoitti:

        No, kuukausihan on se minimiaika minkä verran pitää mitä tahansa tällaisia valmisteita syödä että näkyy tulokset. Kyllähän noissa Piimax tableteissa on huomattavasti vähemmän tuota itse biotiinia kuin näissä eläimille tarkoitetuissa. Piimaxissa on jotain 30 mikrogrammaa, kun taas mirritabuissa on 5 milligrammaa. Itse aloitin juuri syömään noita Biorion pillereitä, puolikas tabu päivässä. Saa nähdä sitten vaikuttaako mitenkään.

        1 milligramma on 1000 mikrogrammaa!! Eli 5mg biorionissa on 170 kertaa enemmän biotiinia kuin piimaxissa!! matikka haltuun.


    • kalkkeudunko?

      MSM rikki vahvisti selvästi hiuksia kun sitä söi, biotiinista en ole niin helposti huomannut vaikutuksia.
      Jos vetää hevoskuurin biotiinia ja syö vielä samaan aikaan D-vitamiinia, niin onko terveysriskejä siitä miten kalkki imeytyy elimistöön??? Koska sekä biotiini että D-vitamiini auttaa kalkin imeytymisessä, mutta voiko kalkki alkaa imeytymään väärällä tavalla tai olla haitaksi verisuonille jos sitä tulee liikaa?? Tietääkö joku oikeasti tai löytyykö netistä vastauksia.

      • kohentaja

        Oma päiväannokseni on 10g MSM-jauhetta, ja 2 Biorion-tablettia, 2 Kalcipos-D tablettia 4 e-epaa.

        Kynnet ovat vahvistuneet selvästi (2kk:n käyttö) ja iho sormenpäissä on hyvässä kunnossa, uusia hiuksia, ehkä, ehkä ei... ihon muu karvoitus on pysynyt ihan normaalina, joten ympärikarvaiseksi en ilmeisesti ole muuttumassa.

        En käytä lainkaan maitotuotteita, joten liikakalkkeutuminen tuskin tulee kysymykseen. Mutta jos jollakin on parempaa tietoa asiasta, niin toki olisi mielenkiintoista saada tietää.


      • kalkkeudunko?
        kohentaja kirjoitti:

        Oma päiväannokseni on 10g MSM-jauhetta, ja 2 Biorion-tablettia, 2 Kalcipos-D tablettia 4 e-epaa.

        Kynnet ovat vahvistuneet selvästi (2kk:n käyttö) ja iho sormenpäissä on hyvässä kunnossa, uusia hiuksia, ehkä, ehkä ei... ihon muu karvoitus on pysynyt ihan normaalina, joten ympärikarvaiseksi en ilmeisesti ole muuttumassa.

        En käytä lainkaan maitotuotteita, joten liikakalkkeutuminen tuskin tulee kysymykseen. Mutta jos jollakin on parempaa tietoa asiasta, niin toki olisi mielenkiintoista saada tietää.

        Tämän päivän Hesarissa tutkimus jossa todetaan kalsiumlisien lisäävän sydänkohtausriskiä:
        http://www.hs.fi/ulkomaat/artikkeli/Tutkijat Kalsiumlisät saattavat altistaa sydänkohtauksille/1135259100562

        eli tähän juuri liittyi kysymykseni, koska kalsium on aika tärkeä hivenaine ihmiselle, ja jos syö kalsiumlisiä, ja lisäksi vetää vielä biotiinia ja D-vitamiinia niin luulisi tuon sydänkohtausriskin moninkertaistuvan, koska sekä biotiini että D-vitamiini edesauttaa kalsiumin imeytymistä ja jos kalsiumia tuleekin silloin liikaa??
        Jos joku oikeasti tietäisi näistä olisi mielenkiintoista tietää tai jos joku on läytänyt netistä linkkejä.
        En kyllä suosittele minkään hivenaineen tai vitamiinin "hevoskuuria" koska kyllä ne on nyt monissa tutkimuksissa todistettu että merkittäviä hyötyjä yleensä ei ole voitu osoittaa, pikemminkin haittoja. Kohtuudella voi tietysti syödä esim. omega 3 -rasvoja ja yleisvitamiineja yms.


      • MITÄÄN!
        kalkkeudunko? kirjoitti:

        Tämän päivän Hesarissa tutkimus jossa todetaan kalsiumlisien lisäävän sydänkohtausriskiä:
        http://www.hs.fi/ulkomaat/artikkeli/Tutkijat Kalsiumlisät saattavat altistaa sydänkohtauksille/1135259100562

        eli tähän juuri liittyi kysymykseni, koska kalsium on aika tärkeä hivenaine ihmiselle, ja jos syö kalsiumlisiä, ja lisäksi vetää vielä biotiinia ja D-vitamiinia niin luulisi tuon sydänkohtausriskin moninkertaistuvan, koska sekä biotiini että D-vitamiini edesauttaa kalsiumin imeytymistä ja jos kalsiumia tuleekin silloin liikaa??
        Jos joku oikeasti tietäisi näistä olisi mielenkiintoista tietää tai jos joku on läytänyt netistä linkkejä.
        En kyllä suosittele minkään hivenaineen tai vitamiinin "hevoskuuria" koska kyllä ne on nyt monissa tutkimuksissa todistettu että merkittäviä hyötyjä yleensä ei ole voitu osoittaa, pikemminkin haittoja. Kohtuudella voi tietysti syödä esim. omega 3 -rasvoja ja yleisvitamiineja yms.

        Kalsiumlaskuri / Terveyskeskus.fi:

        Merkitse kuinka monta annosta syöt alla mainittuja ruokia tavallisesti viikossa.

        Ruokalaji Annoksesi/viikko

        Lasillinen maitoa tai piimää (2dl)
        Jogurttia tai viiliä (2dl)
        Juustoa 2-3 viipaletta
        Raejuustoa 1dl
        Jäätelöä 1,5dl
        Lasillinen pirtelöä
        Marjarahkaa 2dl
        Maitoon keitettyä puuroa (lautasellinen)
        Maitoa puuron tai murojen kanssa (1,5dl)
        Mukillinen maitokaakaota (2dl)
        Purkillinen maitovanukasta
        Pala (175g) juustolla kuorrutettua pizzaa
        Juustosalaattia 1dl
        Lautasellinen ruokaa, jossa munamaitoa
        Annos (120g) kirjolohta
        Maapähkinöitä 1dl
        Pala rahkapiirakkaa
        Ohukaisia 3kpl

        Joten eiköhän kalsiumtabletit ole ihan sopiva lisä?


      • har.va.

        Mikä ihmeen MSM rikki??? Miten se vaikuttaa hiusten kasvuun? Mistä sitä saa?


      • har.va.
        har.va. kirjoitti:

        Mikä ihmeen MSM rikki??? Miten se vaikuttaa hiusten kasvuun? Mistä sitä saa?

        Hah! Löysinvastauksen itsekin, tämän sivun alalaidasta. Hyvää mainontaa, menin halpaan. Että ihan rikkiä soluja uudistamaan...


      • Tukkanen
        har.va. kirjoitti:

        Hah! Löysinvastauksen itsekin, tämän sivun alalaidasta. Hyvää mainontaa, menin halpaan. Että ihan rikkiä soluja uudistamaan...

        Kävin ihotautilääkärillä, joka kertoi, ettei suomalaisesta millään ilveelläkään saa paksuhiuksista brasilialaista, mutta kertoi kolmen naispuolisen ystävänsä saaneen apua hiustenlähtöön GEFINA -pillereistä. Lääke on alunperin tarkoitettu miesten eturauhasvaivoihin, mutta samalla aktivoi hiusnystyjäkin. Sitä määräsi minullekin, vaikka nainen olenkin...:) On lisäksi myös edullinen tuote. Noin vuoden käytön jälkeen pitäisi tuloksia näkyä. Kehotti myös jatkamaan jokapäiväistä ROGAINEN käyttöä hiustenkasvun lisäämiseen, vieläpä vahvempaa miehille tarkoiteetua 50 mg:ista. Rogaine on kuulemma tutkitusti AINOA hiustenkasvua aikaansaava lääke markkinoilla. Kaikki muut ovat vain lääketeollisuuden businesta ja rahankeruuta. Minulla on hiukset harventuneet vuosien varrella tasaisesti, mutta nyt pannaan kaikki peliin ja kokeillaan näillä, plus tänään ostamani Biotiini Forten voimalla.


      • lollollol
        har.va. kirjoitti:

        Hah! Löysinvastauksen itsekin, tämän sivun alalaidasta. Hyvää mainontaa, menin halpaan. Että ihan rikkiä soluja uudistamaan...

        Sori vaan mut MSM-jauhe VOI vaikuttaa kiihdyttävästi hiusten kasvuun, samoin kynsien.
        Itse olen ainakin kyseistä jauhetta vetänyt nyt jonkin aikaa, ja hiukset ovat silin nähden vahvemmassa kunnossa.
        Kaverilla ei taida olla hajuakaan mitä rikki on tai mihin se vaikuttaa :D


      • ....
        lollollol kirjoitti:

        Sori vaan mut MSM-jauhe VOI vaikuttaa kiihdyttävästi hiusten kasvuun, samoin kynsien.
        Itse olen ainakin kyseistä jauhetta vetänyt nyt jonkin aikaa, ja hiukset ovat silin nähden vahvemmassa kunnossa.
        Kaverilla ei taida olla hajuakaan mitä rikki on tai mihin se vaikuttaa :D

        ..ja vielä lisäyksenä et noi biotiini-hommat vaikuttaa eniten kynsien kasvuun/vahvuuteen.
        Hiusten kasvu ja vahvuus riippuu siitä mistä hivenaineesta tai vitamiinista henkilöllä on vaje!
        Toisilla hiusten kasvu nopeutuu kalaöljyllä, toisilla sinkillä ja kolmannella esim. tuolla rikillä!
        Riippuu ihan tyypistä.


      • auttaa myös hiuksiin
        har.va. kirjoitti:

        Mikä ihmeen MSM rikki??? Miten se vaikuttaa hiusten kasvuun? Mistä sitä saa?

        Vida MSM, rikki 100 tabletin purkin saa netistä noin 13e ja ovat suomessa valmistettuja ja laadukkaita.


    • !!

      Kynsien liuskottuminen on ollut vaivanani kautta aikain. Söin aikanaan Piimaxia, mutta eipä niistä ollut havaittavaa apua. Näiden vinkkien innoittamana ajattelin nyt kokeilla vahvempaa biotiinia ja tilasin iHerbistä tällaisen purkin 5mg kapseleita:
      http://www.iherb.com/Now-Foods-Biotin-5-000-mcg-120-Vcaps/3319?at=0
      Ei ole ainakaan hinnalla pilattu, kun ensitilaajana saa vielä 5 dollarin alennuksen ja toimituskulutkin ovat tosi edulliset, n. 7 euroa tulee 120 kapselille hintaa, saas nähdä miten kynsien käy :)

      Jos joku intoutuu kokeilemaan iHerbiä niin koodilla ILA701 saa ensitilauksesta 5 dollarin alennuksen.

    • olensokeeeeeeeeee

      Kävin eilen ostamassa tuota kissojen ja koirien nappia, mutta huomasin kotona jo purkin avattuani että otin väärää, Eforion forte nimistä valmistetta.. Sisältää kuitenkin biotiinia että sinkkiä. Mitä mieltä olette, onko ihan ok käyttää?

    • rikkiäpipoon
    • OptiMSM

      Itse suosittelen lämpöisesti Cocovin MSM:ää. Tarjolla kaksi versiota, joista opti MSM:llä on takanaan vahva tieteellinen näyttö toimivuudesta. (Se on siis neljä kertaa puhdistetumpaa kun "tavis" MSM:t)
      Pussit on todella riittoisia ja aine lähes mauton. Vesiliukoinen jauhe helppo nauttia esim vesilasillisen kanssa. En edes lähtisi koittamaan kapseleita.

      http://cocovishop.com/fi/tuotteet/kat/30/msm

    • hlhkö

      Ei ehkä kuitenkaan kannata yltiöpäisesti metioniinia vetää, sitä saa niin paljon jo muista ruuista. 100g:ssa broileria on jo koko metioniinin tarve.
      Ite aattelin alottaa mirrikuurin biotiini fortella max. 1 tabletti päivässä.
      17.2mgx1kg/vkr sais seuraavan artikkelin mukaan aikuinen ihminen syödä metioniinia. Tossa valmisteessa oli vain 40mg sitä, mutta jos sitä saa niin paljon muista elintarvikkeista niin en rupeis mitää 5tablettii päivässä popsimaan...

      "Ylimäärä metioniinia on varsin toksista. Ylimääräinen metioniini päätyy homokysteiiniksi, joka on useille soluille oksidatiivinen rasite. Metioniinin ”terapeuttinen leveys” on varsin kapea, sillä tiedetään että suoneen vahingossa annettu kymmenkertainen (10mg/kg 1mg/kg sijaan) metioniiniannos on aiheuttanut kuolemantapauksen."


      http://terveesti.blogs.fi/2006/09/15/ravinnon_proteiinikoostumus_ja_terveys_o~1129778/

      Seuraavaks vois sit kokeilla sitä MSM:ää....

    • sdfsdf

      Mangoldi eli lehtijuurikas - herkkua hiuksille ja iholle

      Tunnetko mangoldin? Pinaatin tapaaan käytettävää, lehtijuurikkaaksikin kutsuttua mangoldia saa hyvin varustetuista ruokakaupoista. Monipuolinen mangoldi sisältää runsaati biotiinia (H- tai B7-vitamiini), joka hoitaa hiuksia ja ihoa. Kampaamoteollisuus käyttää biotiinia tuotteissaan - mikset söisi sitä suoraan lautaselta? Mangoldi sisältää myös A-, K-, ja C-vitamiineja, joilla kaikilla on ikääntymistä hidastavia vaikutuksia.

      Mistäköhä tota sais... En oo ikinä nähny...

    • Biotin jauhe 600g

      3% biotiinia ja loput 97 % rypälesokeria, hinta noin 17 €, suosittelen. Löytyy Tarjoustalosta hevostarvikkeista.
      http://www.pharmacare.cc/app/product/view/-/id/50

      Aikamoinen laskeminen, mutta itse olen sekoittanut tiivistemehuun ja säilyttänyt jääkaapissa. Toimii yhtä hyvin, kuin kalliit luontaistuotteet, riittää vuosiksi, eikä maksa paljon mitään. Käyttöaikaakin näkyy olevan pari vuotta.

      Halvimmillaan saa ulkomailta 5 mg kapseleitakin melko edullisesti, esim. 100 kpl 11,66 €.
      http://www.vitaviva.com/en/vitamins-basic/vitamin-b/b8.html

    • mirva.
    • KASVA. KASVA. KASVA.

      olen ennenkin kuullut tästä biotiinista. ostin juuri PIIMAX biotiini valmistetta, ja olen käyttänyt nyt alle kuukauden. luuletteko että voin myös hankkia tuon eläimille tarkoitetun valmisteen, ja otan samaan aikaan? PIIMAXissa on vain 60 mikrogrammaa, ja otan kolme tablettia päivässä. Miten suosittelette? Toimiiko eläinten biotiini?

    • biotiinia tänne

      Ei ole mitään järkeä syödä niitä eläinten pillereitä, kun tuolta saa ihan ihmisille tarkoitettuja, jossa on sama määrä biotiinia http://iherb.com/p/3319?at=1&rcode=uti506 . Linkkiä käyttämällä saa vielä 5 dollaria alennusta.

    • tukkaani

      Jos joku vielä kertoo kuinka iherbistä saa jopa 5 dollaria alennusta niin revin itse hiukseni pois päästä...

    • viutin

      Koodilla ENU197 iherbistä jopa 5 dollaria alennusta :P

    • atoopikko

      Olen käyttänyt Biotisania jo muutaman vuoden ajan lähes säännöllisesti. Viikon tauko syksyllä siirsi hiusrajaa ohimoilla selvästi kauemmas. Uuden kuurin aloittaminen sai hiukset kasvamaan uudestaan. Olen atoopikko ja minulla on ilmennyt pälvikaljuisuutta aiemminkin. Tästä päättelen, että kärsin biotiinivajeesta tuntematta syytä siihen. En syö raakoja kananmunia. Niiden runsas syöminen aiheuttaa biotiinivajeen ja sitä kutta kaljuuntumista. Biotiinin syömisestä on hyötyä vain niille, joilla on sen vajausta.

    • mammammamiia
    • Uusi tuote
    • nytlähtee

      Ketjun innoittamana kipitin apteekkiin ja ostin Briorionia.Tabujen haju on maanläheinen... Kuuri alkaa nyt

    • henna

      Minä olen syönyt hevosille tarkoitettua "biomet"ia. Nyt vain alkoi pelottaa, kun siinä on sinkkiä 250mg/g, metioniinia 27mg/g ja biotiinia 1mg/g, niin taitaa tulla sinkin yliannostus aika helposti... pitää ehkä käydä ostamassa jotain paljasta biotiinia. Ja tämä kyllä maistuu ja haiseekin niin hiton pahalta, että ei meinaa alas mennä.

    • Harkitsenpa hankinta

      Onko kenelläkään käsitystä vaikuttavatko nämä hiustenkasvua edistävät tuotteet muuhun ihon karvoitukseen, siis kasvot, sääret, kainalo, jne ?

    • tse__80

      Lisään tekstini tähän myös tähän ketjuun. Kirjoitin jo toiseen biotiinia käsittelevään keskusteluun...Eli sain omat pureskellut nysäkynnet kasvamaan pitkiksi ja erittäin vahvoiksi käyttämällä Biotiini Strongia. Lisäksi käytin D-vitamiinia säännöllisesti. Biotiinia otin kuuriluontoisesti: 2 kk ja kuukauden tauko. Olen syönyt sekä Biotiini Strongia että Biotiini Fortea. Forte on sitä eläimille tarkoitettua siis. Kun katsoin tuotekoostumusta, molemmissa ainesosat samat. Ei siis mitään eroa. Ostin Biotiini Forten apteekista ja sanoin, että tulee omaan käyttöön, eivätkä ainakaan lähteneet käyttöä kieltämään:) Toisaalta nyt olen ostanut tuota Strongia, sillä hintaeroa ei juuri ole. Annostuksesta: En ole lähtenyt vetämään annostusta överiksi, vaan 1-2 tabl per vrk. D-vitamiinia syön talvella kaksinkertaisen annoksen suosituksiin verrattuna, kesällä käyttö on satunnaista. Pari näppyäkin aluksi ilmestyi (biotiini), mutta hävisivät eikä ole uusia ilmaantunut. Ruokavalioon en ole tehnyt mitään muutoksia. Kynnet sain näyttäviksi melko nopeasti, kynsien pureskelu ja repiminen jäi siinä sivussa, kun ei enää tullut liuskottumia tai repeilyitä. Minulta kysytään usein, että onko kynnet oikeasti omat:) Ja ovat ne. Tuo Biotiini Strong vaikuttaa kynsien lisäksi myös hiuksiin, mutta luonnollisestikin hitaammin. Muuhun karvankasvuun en ole huomannut merkittävää muutosta. Karvat kasvavat ehkä vahvempina, mutta sheivaanhan kuitenkin. Tuo käyttämäni Vitabalansin Biotiini strong hair & nail maksaa apteekissa/joissakin luontaistuoteliikkeissä noin 12 e.

    • Biotiini strong

      Itse olen nyt syönyt biotiini strongia 2kk kynnet kasvavat pitkiksi eivätkä enään lohkeile ja minulle on tullut sellaista " vauvan tukkaa" ympäri päätä suosittelen!

    • Brior2

      Tulen juuri kampaajalta ja kampaaja totesi todella yllättyneenä, että minulla kasvaa sellainen n. 3 cm. kerros uutta hiusta, tämä briorinin ansiota! Kävin ostamassa tätä keväällä apteekista kun luin täältä vinkkinä hiusten yllättävään ohenemiseen. Apteekin myyjä totesi, että hyvin monet ostavat eläimille tarkoitettua biotiinia itselle, joten ei siis syytä nolostella :) Minulla ainakin toiminut todella hyvin! Mietin vain, että pitääköhän sitä syödä lisänä koko loppuelämä..? Joudun noudattamaan gluteenitonta ruokavalioa, mutta käytän kyllä nykyään paljon soijatuotteita.

    • ...

      Itte mussuttelin elukoitten biotiinia 3kk ja vaikutukset oli jo 1,5vk alotuksen jälkeen nähtävissä, eli oma hius kasvo ennen jotain 5mm kuussa, biotiinin ansiosta letti venähti 2vk aikana 1,5cm, kynsiä sai olla leikkaamassa parikin kertaa viikossa, koko 3kk aikana hiukset kasvoi melkein 10cm, mittauksessa käytin samaa hius suortuvaa ja samaa mittaa. Lisänä otin monivitamiinitabletteja, niitä pore muodossa olevia ja piimaxia plus kalsium tabuja...Jostakin ketjusta luin että hiukset ohenis "kuurin" myötä mutta en huomannut mitään eroo entiseen, Kannattaa lisänä syyä vitamiinia ja kaikkia muita hiusten rakennusaineita :)

    • Hyvä niin

      Kova tarina ja toivotaan, että on tosi.

      No, eivät ne hiukset ohene. Yksittäiset hiukset paksunevat vain.

    • Reeena

      Luin 7kk sitten näitä kirjoituksia ja paksumpien hiusten toivossa aloitin itsekin syömään biotiinia. Löysin Sokokselta Biotiini strong - nimisen 60 tabletin pakkauksen (pakkaus vaal.sininen/valkoinen). Biotiinia tabletissa on 5mg ja lisänä sinkkiä. Pakkauksessa sanottiin, että yksi tabletti per päivä, mutta otin - ja otan edelleen - kaksi tablettia per päivä eli yhteensä 10mg päivässä.

      Olen ollut äärimmäisen tyytyväinen, olen siis syönyt 7kk ajan päivittäin ne kaksi tablettia. Minulle tämä on todellakin toiminut ja hiukset on paksuuntunut lähes puolet edelliseen "normaaliin" verrattuna ja uusia hiuksia kasvaa jatkuvasti. Pituutta on tullut myös lisää, alkuun tuli kaksi senttiä kuukaudessa, nyt tahti hidastunut. Ajattelin syödä vielä hetken kaksi tablettia päivässä ja sitten hidastaa tahtia yhteen per päivä toukokuuhun saakka, jolloin tämän projektin aloitin.

      Halusin vain kertoa kaikille teille tämän, jotka painitte samojen kysymysten äärellä kuin minä 7kk sitten rohkaisuksi, eli en voi taata, että biotiini toimii juuri sinulla, mutta onnistuneita kokemuksia itseni lisäksi on saanut myös äitini sekä ystävättäreni samalla valmisteella! Koittakaa rohkeasti ja jaksakaa ottaa päivittäin tabletti tai kaksi, koska tulokset ovat ihanat. Suosittelen siis erittäin lämpimästi kaikille!!!

      Ja ai niin, valmisteen hinta vaihtelee n.10-15€ hinnoissa.

    • Pieni lisäys

      ....ja sukupuolesi on nainen.

    • juuull

      Suosittelen minäkin ainakin kokeilemaan! Itselle Biotin forte on toiminut todella hyvin, muutama päivä kuuria takana ja tulokset ovat uskomattoman rohkaisevia, uutta sänkeä on ilmestynyt ja kynnet (ja kynsinauhat) ovat terveemmät kuin ikinä. Mulle näyttäs myöskin olevan kasvamassa uusia ripsikarvoja tosi olemattomien nykyripsieni sekaan. Jos tulokset ei olis näin yksioikoisen positiivisia tämä olis itseasiassa hieman pelottavaa. Todennäköisesti olen kärsinyt aika pitkään jonkinasteisista puutostiloista, muutos on ollut niin dramaattinen.

      • eipäs liioitella

        "muutama päivä kuuria takana ja tulokset ovat uskomattoman rohkaisevia"

        :D Tuskinpa muutamasa päivässä ottamasi biotiinilisä edes on ehtinyt kulkeutua hiustuppiin saakka.


    • Dutaketo

      Hiuksien kunto palautuu yhtä hitaasti kuin se on huonontunutkin.

      Vasta kahdessa vuodessa voi saavuttaa parhaan tasonsa. Muutaman päivän käytöllä ei ole mitään merkitystä.

      Jo kasvanut hius on myös kuollutta osaa. Kunnon paraneminen näkyy vasta uudessa kasvussa. Parempaa kuntoa on havaittavissa aikaisintaan puolen vuoden käytön jälkeen.

    • juuull

      En puhunut olemassaolevien hiusten kunnosta mitään. Puhuin uusien hiusten ja ripsien kasvun alkamisesta, se toki myöhemmin johtaa myös tuuheuteen. Mulla oli tosi lyhyt hiustyyli ennen kuurin aloittamisesta, ja pystyn ihan omin silmin näkemään uuden sängen ilmestymisen.

      • Sinulle juuull

        ihan lyhyesti: IME PARSAA MUUTAMAN PÄIVÄN BIOTIINIA SYÖNYT HÖRHÖ!


      • Puhuithan

        sä jo olemassa olevien kynsien ja kynsinauhojen parantumisesta biotiinin ansiosta muutamassa päivässä! Kynnet ovat kuollutta kudosta kaikki se mikä näkyy ja kasvavat viikossa tyyliin yhden millin niin sitä millin pätkääkö voit muka arvioida kuinka paljon paremmalta se näyttää??! Kynsi vaatii uudestaan kasvaakseen useamman kuukauden joten jos tarkemmin ajattelet niin myönnät varmaan itsekin kuinka epäuskottavaa löpinää juttusi on.


    • Kannustavaa

      Kiitos kannustuksest. Itse aloitin maaliskuun alussa Bio Forten, ja sain toivoa tilanteeseeni. Toivottavasti minullakin kävisi yhtä hyvin kuin Juull:lla.

    • juuull

      Joo tosiaan saatoin erehtyä ainaki siinä että kynsiasia saattaa olla vaan sinkin ansiosta parantunut kynsinauhojen kunto. Tai ehkä mun terveemmiksi muuttuneet elämäntavat alkoivat pikkuhiljaa vaikuttaa ihoon ja päänahkaanki. Tai ehkä yhen ison stressitekijän häviäminen mun elämästä oli suurin syy. Nyt on kyllä kevätkin ja lisääntyneellä auringonvalollaki voi olla merkitystä.

      Unohdin kertoa möys sen että ihottumien ansiosta hiustenkasvuni oli todella hidasta, päässän oli pari kaljua kohtaa yms, joten muutos on ollut lähinä todella huonosta about normaaliksi, kirjoituksestani saattoi saada sen kuvan että on tapahtunut jotain supernopeaa kasvua.

      Joten myönnän että biotiinin vaikutusta koskeva kirjoitukseni oli yliampuva, joskus sitä vaan innostuu. Syyn ja seurauksen osoittaminen on kovin monimutkaista, ajallinen samanaikaisuus ei suoraan kerro siitä.

      Tsemppiä kaikille!

    • Tummatukka 6

      Tietääkö kukaan kasvaako 65 vuotiaalle naiselle millään keinolla uusia hiuksia.? Päälaelta on harventunut paljon. Sairastan kilpirauhasen vajaatoimintaa, liekö se syynä hiusten tippumiseen?Siihen on kyllä lääkitys mutta ei hiuksiin näytä vaikuttavan positiivisesti. Olisikohan vielä toivoa uusista tuuheammista hiuksista jotka nuorena omistin?

      • unnakka

        Unnukka . Kävin kilpirauhasliiton sivuilla ja sieltä sain vinkkiä että biotiinia kannattaa kilpirauhas potilaan käyttää jos on hiusten lähtöä ja kilpirauhanen käy vajaatoiminnalla. Itse olen sairastanut vajaatoimintaa 13 vuotta ja hiukset ovat päästä putoilleet saman verran vuosissa. Ostin tuon biotiini strong kuurin apteekista ja olen käyttänyt sitä n. Vajaan viikon . Hiusten lähtö loppui ja tätä ei meinaa uskoa todeksi. Haron tämän tästä hiuksiani eikä niitä päästä enää irtoa . Suosittelen käydä kilpirauhasliiton sivuilla sieltä saa muutenkin vinkkiä mitä vitamiineja ja ruoka aineita kannattaa käyttää.


      • Taas yksi puhuu
        unnakka kirjoitti:

        Unnukka . Kävin kilpirauhasliiton sivuilla ja sieltä sain vinkkiä että biotiinia kannattaa kilpirauhas potilaan käyttää jos on hiusten lähtöä ja kilpirauhanen käy vajaatoiminnalla. Itse olen sairastanut vajaatoimintaa 13 vuotta ja hiukset ovat päästä putoilleet saman verran vuosissa. Ostin tuon biotiini strong kuurin apteekista ja olen käyttänyt sitä n. Vajaan viikon . Hiusten lähtö loppui ja tätä ei meinaa uskoa todeksi. Haron tämän tästä hiuksiani eikä niitä päästä enää irtoa . Suosittelen käydä kilpirauhasliiton sivuilla sieltä saa muutenkin vinkkiä mitä vitamiineja ja ruoka aineita kannattaa käyttää.

        PASKAA! Viikossa ei mikään lisäravinne tee yhtään mitään!


    • Taunovaax

      Onko se teille jotenkin ylitsepääsemäntöntä ottaa biotiinia ruoasta? Jo kahdesta(2) kananmunaa saa täyden annoksen biotiinia. Voitte syödä vaikka 10000000000000 mg biotiinia päivässä mutta ne tulee kaikki kusen mukana pois eli kallista pissaa.

      • Toi on samaa

        schaissea kuin että päivän c-vitamiinit saa lasillisesta tuoremehua tai syömällä appelsiinin!


    • o69o

      Mieluummin jättäisin sen kanamunien kolestrolin pois ja nauttisin pelkkää
      biotinia.

      Juu,juu tiedän että joidenkin mielestä paljo kolestroli on terveellistä ja tarpeellista
      makkaransyöjille mutta minulla on eri näkemys asiasta.

    • 17dsdsdsad

      Mitäs vitun tietäjää sä o69o leikit täällä? Olet muuten helvetin pihalla asioista. Ruoan kolesterolilla ei ole mitään vaikutusta veren kolesteroliin. Ihminen sitäpaitsi tarvitsee kolesterolia, puhumattakaan muista ravinteista joita kananmunat sisältävät runsaasti.

      • ddddddddds

        Ja sinne toiselle urpolle tiedoksi että sä et ainakaan saa C-vitamiinia niistä apteekin askorbiinihappotableteist. Perehtykää vähän penikat.


    • o69o
    • o69o

      Kolesteroli (C27H45OH) on steroideihin kuuluva tyydyttymätön, rengasrakenteinen, veteen liukenematon kiteinen alkoholi
      ja sitä voi saada myös ravinnosta,[1] erityisesti kananmunasta, mädistä ja maksasta, jotka luontaisesti sisältävät runsaasti kolesterolia. Kolesteroli on keskeisesti eläinkunnan biokemiaan liittyvä aine, kasvikunnassa sitä ei esiinny.

      http://fi.wikipedia.org/wiki/Kolesteroli

    • dsdsdddx

      Hahahha. Eikö palikka sitä edes tiennyt, että maksasi tuottaa 4/5 osaa kolesterolistasi. Voi, voi pikkuista :)

    • gfg6677

      Kas kun ei 100% sun mielestäs varsinkin sun aivorasvas se on muuttanu
      kolestroliks

    • n32

      Ja takaisin aiheeseen. Alotin koirille, kissoille ja hevosille tarkoitetun biotiinin käytön tammikuussa. Siis sitä apteekin kamaa. Nyt vajaan puolen vuoden kohdalla oon huomannut, että lohkeilevat kynnet ei enää lohkeile eikä liuskotu ja uutta tukkaa kasvaa entistä vahvempana. Ei siis mikään viikossa autuaaksi tekevä, vaan hyvä lisä kun malttaa odottaa. Sitä en osaa sanoa onko se nyt tukan kasvunopeuteen vaikuttanut, mutta uutta tukkaa se on innostanut kasvamaan. Ja en tiedä kuvittelenko, mutta ihan ku säärikarvoja sais ajaa useammin :( Lopputulema on siis, että voin suositella, mutta turha odottaa ylihuomenna ihanan pitkiä hiuksia :)

    • Jemmmm

      Käytän biotiini strongta 5mg (3tabl), piimax c (3tabl) sekä syön sinkkitabletteja (3-4tabl) päivässä. Olen syönyt nyt viikon, mutta onko tällä liiallisella käytöllä kuitenkaan mitään haittavaikutuksia?? Minulla on hiukset vähän alle olkapäiden ja haluan pitkät mahdollisimman nopeasti takaisin!

      • Jo yksi Biotin Stron

        antaa sulle hurjan määrän vitamiinia,on sulaa hulluutta popsia noin paljon! Ei taatusti ole mitän hyötyä ainakaan.


    • hasdasdas

      Ei se vaikuta teidän hiuksiinne vaikka söisitte 1000000000000milligrammaa biotiinia päivässä. Ihminen tarvitsee n. 35mikrogrammaa biotiinia päivässä joka saadaa huonommallakin dietillä helposti täytettyä.

    • daria aurora

      Ostin APTEEKISTA purkillisen koirille ja kissoille tarkoitettua biotiinia ( 22mg per tabu). Otan joka aamu yhden samaan aikaan vitamiinien kanssa, kaikki vaan samaan aikaan veden kanssa kurkusta alas. Hyvin toimii ja ihan mistä tahansa apteekista pitäisi löytyä. Sanoin apteekkarille että tarvitsisin eläinten biotiinia itselleni hiusten ja kynsien vahvistukseen. Purkissa on 60 pilleriä ja hintaa oli about 14€.

    • KUSETUSTA TAATANA!

      KÄRMES ÖLJYÄ !

    • alaikäinen

      hei (: saako tuota Biotiini Fortea ostettua alaikainen? vai onko laitonta? ja kumpi olisi parempi tuo Biotiini Fortea 60tablettia vai biotiini strong hair & nail?

      • dammmadad

        Voi kuule lapsi pieni, et tarvitse mitään lisäravinteita! Syöt vaan kunnon ruokaa niin tukka kiittää.


      • Onko laitonta?!

        Saako ostettua?! WTF!?!


    • Saa ostettua

      Apteekki ei ole mikään viinakauppa.

    • 111
    • heppatäti

      Biotiinia taitaa halvimmillaan saada agrimarketin hevosrehuna. 1,2kg maksaa 15 €. Siitä vain kasvattamaan turkkia ja kavioita

    • TAAS
    • 5452
    • Grabbe12

      Hei,


      Nyt on saatavilla Suomesta ihmisille tarkoitettua Biotiiniä. 1 mg, 5 mg ja 10 mg eli 1000 mikrogrammaa, 5000 mikrogrammaa ja 10 000 mikrogrammaa. www.futmed.fi. Tuote löytyy heidän omasta nettikaupastaan tai hyvinvarustetuista apteekeista. Pieni pilleri imeytyy suoraan kielenalta Microlingual tabletti. Imeytyminen tapahtuu suoraan verenkiertoon ja välittömästi. Hinnatkin on aikas kohtuulliset.

    • apteekista

      Suomalaisista apteekeista ihmisille tarkoitettu lisäravinne:

      - BIOTIINI STRONG HAIR & NAIL TABL 60 KPL (14,30€)

      - sisältää samat määrät biotiinia (5 mg), sinkkiä (15 mg), metioniinia (40 mg) kuin "kissatabletit"

    • PoriVirmaori

      Olen syönyt 50g päivässä hevosille tarkoitettua biotiini forttea päivittäin ja voin kyllä sanoa että ukkovarpaani kynsistä on tulleet kaviot ja puheeni on muuttunut hieman oriin hirnunnaksi tukkani harjaksi pakarakarvoitukseni muistuttaa jo hevon häntää ja valmisteessa oleva sinkki biotiinin lisäksi on voimistanut hedelmällisyyttäni toden totta.

    • vastaukseni tähän:

      Naisille voi olla jotain hyötyä, mutta miehille ei.

    • biotiininpissaaja

      Hieno homma että teillä toimii noi hevosannokset kun ihminen tarvitsee ja kykenee hyödyntämään n. 35 mikrogrammaa. Sen saat yhdestä kananmunasta päivässä

      • Hercule Poirot

        meikäläisen pää on kuin kananmuna!


      • höpöhöpö.

        Suolistosta riippuen voi tarvita enemmän jos keho itse pysty tuottamaan ja mikä parasta, ei ole vaaraa liika-annostuksesta ainakaan normaaliannoksilla. Itselle ollut selvästi hyötyä, rauhoittanut vatsaakin ja suvussa tuohon liittyvää sairautta.


      • teryleeni

        "Hieno homma että teillä toimii noi hevosannokset kun ihminen tarvitsee ja kykenee hyödyntämään n. 35 mikrogrammaa. Sen saat yhdestä kananmunasta päivässä"

        Isoista annoksista biotiinia on selvästi hyötyä. Otathan myös huomioon että munan valkuainen sisältää aineita, jotka estävät biotiinin imeytymistä, joten ohjeesi on huono siltäkin osin.


    • mutheisyömitähaluut

      Missä on tutkimukset että hevosannoksista on hyötyä? siis muuallakuin itse myyjän kotisivuilla. Tuskin tuo kauhean terveellistäkään on.

    • miten on

      Onko kukaan huomannut aiheuttaako finnejä selkään? Joissakin keskusteluissa väitetään niin, toisissa taas että vähentäisi. Sinkki ja MSM pitäisi ainakin vähentää, mutta biotiinista on kahdenlaista mielipidettä.

      Itsellä saattaa kylläkin johtua kun olen allerginen propylene glycolille, eikä iho palautunut enää normaaliksi vaikka pahin tulehdus hävisi kun lopetin käyttämästä kaikkea missä sitä on. Kesällä auttaa aurinkokin, nyt pahimmillaan talven jäljiltä.

    • o69o

      Kokeilla voi mutta jos huomaa voinnissaan tai kehossaan jotain
      ei-toivottua muutosta kuten nesteen täyttämiä paiseita jaloissa tai käsissä kuten jollakin käynyt kansainvälisten foorumien mukaan biotin käytön yhteydessä,lopettakaa välittömästi.
      Eikä mikään instanssi korvaa mitään eläimille tarkoitettujen tuotteiden
      käytössä aiheutuneista sivuvaikutuksista,pieni säästö,suuret riskit.

      • kissankarva.

        Hiusten lisääntymistä, pituuskasvua tai paksuutta EI voi lisätä millään aineella.

        Ihan oikeesti, EI voi.

        Jos näin olisi, niin meillä olisi kaikilla paksut hiukset napaan asti aivan varmasti, mutta kun ei ole. Ja missähän ne kaikki pitkäkyntisetkin ovat?

        Rakennekynsiä laitetaan, kun omat ei kasva.

        Älä laita rahojasi humpuukiin.

        http://personal.inet.fi/koti/remeli/hius.htm

        Ja se ihmisten ja eläinten biotiini on sama biotiini. Biotiini on biotiini, vaikka pahvilaatikossa lukisi kalalle tarkoitettu. Ihan sama kemiallinen koostumus.

        Jos biotiini kasvattaa hiusta, niin todellakin se on vain pillerin syöjän subjektiivinen kokemus, koska, jos oikeasti olisi biotiinista puutetta, niin olis paljon muistakin ravintoaineista ja tällöin koko terveys olisi vaakalaudalla ja hiusten kasvatus ihan toisessa vaakakupissa. Tai ainakin pitäisi olla. Tuo biotiini maksaa 10€ kuukaudessa eli todellakin joku rahastaa teitä hyväuskoisia hölmöjä hiustenkasvattajia.

        Voit todellakin kokeilla kaikenlaisia lisäravinne juttuja, mutta niiden vaikutus usein on minimaalinen tai täysin 0. Ne joille ne ovat auttaneet vain pitävät niistä niin kovaa meteliä että kaikki luulevat että niillä on hyväkin teho.


    • jepjepss

      Biotiini edistää hiusten kasvua, tätä väitettä tukee sekä objektiiviset että subjektiiviset tutkimukset ja kokemukset.Suurin vaikutus tulee silloin, kun biotiinin saanti on vähäistä, tai ihmisen luontainen kyky vastaanottaa ja käyttää biotiinia on suurempi.

      Jollakin tietty biotiinitaso elimistössä aiheuttaa puutosoireita, kun taas toisella vastaava taso on normaali tila. Tämä pätee jokaisen muunkin tärkeän ravintoaineen kohdalla. Erilaisia variaatioita elimistön toiminnassa on yhtä paljon kuin ihmisiäkin, kaikkien elimistöt eivät toimi TÄYSIN samalla tavalla, vaikka perus fysiikan lait ym. pätevätkin terveisiin ihmisiin.


      "Ne joille ne ovat auttaneet vain pitävät niistä niin kovaa meteliä että kaikki luulevat että niillä on hyväkin teho."

      Tajuatko itsekään miten järjetön lause tuo on? Ravintolisä siis on tehnyt tehtävänsä, mutta käyttäjä luulee sen tehneen tehtävänsä? Väitätkö että lääkäritkin suosittelevat biotiinilisää aivan turhaan? Yea right.

      Biotiiniakin on aivan naurettavaa demonisoida aivan kuin tämä olisi jokin iso ja paha teollisuusmyrkky. Se on aivan luontainen vitamiini, jota ihminen saa ruoastakin.

    • ohuttukka

      olen käyttänyt priorinia ja biorionia sekä piimaata yli vuoden ajan. mitään tuuhenemista hiuksissa en ole huomannut. ei myöskään hiusten kunto ole yhtään aiempaa parempi- eli ei tehoa ainakaan minulle nämä valmisteet.

    • Anonyymi

      Mulla on pitkät hiukset ollu jo yli kymmenen vuotta. Nyttemmin sit kaljut sivuilta ja päälaella pitkät ponnarilla takana. Sellanen viikinkiletti jos nyt joku haluaa sellaiseksi sitä kutsua. Ei oo hiustenlähtöä suvussa eikä oma tukka ole harva. Paksua jouhea tiheänä ku mikä.

      Ainahan hiuksia irtoilee, se on luonnollinen prosessi mutta nyt kun oon naukkaillu apteekin biotin strongia pian 90 tablettia, yhden päivässä ni oon huomannu että HUOMATTAVASTI vähemmän irtoilee esim suihkussa hiuksia. Ennen niitä saattoi lähteä 10kpl. Nykyään lähtee ihan pari tai kolme. Sama homma myös aamulla ponnaria laittaessa, pari kolme irtoaa.

      Edes partaan läträämäni rogaine ei oo alkanu tiputtamaan hiuksia päästä vaikka niinkin kuulemma voisi käydä. Uusia karvoja tullu poskiin vaikka millä mitalla. Lujaa pistää parran kasvamaan.

      • Anonyymi

        Vaikka onkin vanha postaus niin alkoi naurattamaan. Miten joku kuvittelee pystyvänsä laskemaan hiusten pesun aikana lähteneet hiukset ? Joku kymmenen hiustakin on ihan mitätön määrä lähtemään hiusten pesun yhteydessä. Ja nyt on laskenut, että lähtee enää kolme, LOL ! Kunnon hupiukko !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikka onkin vanha postaus niin alkoi naurattamaan. Miten joku kuvittelee pystyvänsä laskemaan hiusten pesun aikana lähteneet hiukset ? Joku kymmenen hiustakin on ihan mitätön määrä lähtemään hiusten pesun yhteydessä. Ja nyt on laskenut, että lähtee enää kolme, LOL ! Kunnon hupiukko !

        Jos pesee vaikka altaassa niin nehän jää siihen. Itse pesen useimmiten hanan alla niin altaasta huomaa jääkö siihen hiuksia, joskus irtoaa selvästi enemmän, joskus ei näy yhtään, sama suhde on sitten kuivatessa pyyhkeellä. Kesällä kun paljon ulkona, hiuksia irtoaa vähemmän, nyt taas syksyllä eniten.


    • Anonyymi

      jejf

    • Anonyymi

      Kannattaa käyttää ihan ihmiselle tarkoitettuja valmisteita, täältä löytyi hyvä vertailu eri biotiinivalmisteista nimenomaan hiuksille : https://fitones.fi/biotiini-hiuksille/

    • Anonyymi

      Oon kokeillu hevosen kuuria. Kaksikuukautta oon ottanu parturi sanoi että aivan valtava muutos tapahtunu. Hius itessään on ruleet tuuhemmaksl. Pesun jälkeen aivan mahtavan tuntuiset. Suosittelen hevoskuuria muillekkin...... toimii.

    • Anonyymi

      Hei! Söin 4 kuukautta 5mg biotiinia. Ei mitään vaikutusta kynsiin eikä hiuksiin. HUMPUUKIA koko homma. Älkää uskoko. Biotiinia saa ravinnosta minkä elimistö tarvitsee!!

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      49
      5005
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3287
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1412
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1265
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      957
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      878
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      215
      741
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      738
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe