Parantuneita?

Utelias

Heippa! Olisi kiva tietää onko joku parantunut psorista kokonaan? Onko jollain ollut niin hyvä tuuri että läiskät ja muut iho-ongelmat olisi parantunut? Minulla todettiin juuri psoriasis ja olen melko toiveikas että löytyisi hyvä keino saada ihottuma katoamaan, tai ainakin kovasti toivon niin vaikka se onkin levinnyt koko vartaloon, päästä jalkoihin... :(

21

2788

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • keino

      niin varsinaista sellaista ei ole löydetty/olemassa, mutta toki aika pitkälle voi tohon pyrkiä elämäntavoilla ja erityisesti ruokavaliolla vaikuttamaan. Oikean ruokavalion noudattamisella on pystytty pääsemään eroon iho-oireista kokonaan. Tämä ei tosin toimi ihan kaikilla, mutta toivoa on jos vaan äärimmäistä mielenlujuutta löytyy tuon seuraamiseen. Sinällään eri kortisoneilla ym. lääkevoiteilla saa monesti tilapäisesti läiskiä pois, mutta nuo palaavat usein viikon tai korkeintaan parin sisään.

      • General Genious

        Psoriasikseen on olemassa 100 % parannuskeino. Sitä ei vain ole vielä löydetty.

        Tämä ei ole mitään viisastelua, vaan täyttä faktaa. Itse veikkaan, että seuraavan 20 vuoden aikana tauti pystytään parantamaan.

        ... se on vain liian myöhäistä minulle.


    • Miehelläni.......

      On psoriasis. Se sai alkunsa armeijan aikaan ja nyt hänellä on ikää 43v.
      Ei ole parantunut mutta kesäisin ja etelänmatkalta tultuamme, iho on mahtava.
      Rasvailee vain jatkuvasti ja hyvä hygienia on tärkeää.
      Ei parane ( ei voi sanoa koskaan ), mutta tokkopa paranee. On pakosti oppinut elämään sen kanssa, muukaan ei auta.
      Toivottavasti sinä saat hyvät voiteet ja auringonvalo ja suolavesi ovat herkkua psorille !

    • kotimies

      Morjensta. psorista ei parane kunnolla ollenkaan. välillä läiskät ovat hyvin vähissä ja runsaalla rasvauksella sitä vodaan vähän hillitä.rusaalla auringon otolla( ei liikaa)on ainakin minulla ollut parantava vaikutus, näin talviaikana kun aurinko on enimmäkseen piilossa niin on ne valohoidot sitten käytössä.

    • Jenni-82

      Mulla kesäisin pysyy hyvin voiteittein ja auringon kanssa kurissa, mutta kun talvi tulee niin naamaan alkaa heti leviämään...sitten alkaa ravaaminen yleensä valohoidossa. Siellä sitten antavat/laittavat voiteita että olisi pikkasen helpompaa kotona ton rasvaus projektin kanssa :)
      Eli muuten olen jo tottunut vartalossa oleviin läiskiin... kun talvi tosiaan tulee niin alkaa paniikki tämän mun naaman kanssa :(

      • valioko ?

        Ruokavalion merkitystä uskoakseni vähätellään psorin hoidossa.
        Ystävättäreni sairastui akuuttiin paksunsuolen tulehdukseen. Paksusuoli oli vereslihalla ja hän joutui viettämään sairaalassa useita viikkoja.
        Lääkitys oli raju ja kortisonia hän joutui käyttämään kuukausia. Sairaus oli pitkäkestoinen ja toipuminen vei useita vuosia....

        Jos tapauksessa oli jotain hyvää, hän parani psoriaksesta, mitä hän oli sairastanut monta vuotta.

        Suolentoiminnalla ja ruokavaliolla on suuri merkitys kaikissa ihosairauksissa, tarkentamalla ruokavaliota ja katsomalla mitä laittaa suuhunsa saa monen ihosairauden oireettomaksi. Itse olen parantunut atooppisesta ihottumasta, sairastettuani sitä melkein 30-vuotta. Jätin pois vehnäjauhon, sokerin ja hiivatuotteet.


      • aisoihin
        valioko ? kirjoitti:

        Ruokavalion merkitystä uskoakseni vähätellään psorin hoidossa.
        Ystävättäreni sairastui akuuttiin paksunsuolen tulehdukseen. Paksusuoli oli vereslihalla ja hän joutui viettämään sairaalassa useita viikkoja.
        Lääkitys oli raju ja kortisonia hän joutui käyttämään kuukausia. Sairaus oli pitkäkestoinen ja toipuminen vei useita vuosia....

        Jos tapauksessa oli jotain hyvää, hän parani psoriaksesta, mitä hän oli sairastanut monta vuotta.

        Suolentoiminnalla ja ruokavaliolla on suuri merkitys kaikissa ihosairauksissa, tarkentamalla ruokavaliota ja katsomalla mitä laittaa suuhunsa saa monen ihosairauden oireettomaksi. Itse olen parantunut atooppisesta ihottumasta, sairastettuani sitä melkein 30-vuotta. Jätin pois vehnäjauhon, sokerin ja hiivatuotteet.

        SUP superultrapuva
        http://www.psori.fi/index.php
        rasvaus ja pistokset
        http://www.psori.fi/fin/psoriasistietoa/hoitosanastoa/


      • Kutikuti
        valioko ? kirjoitti:

        Ruokavalion merkitystä uskoakseni vähätellään psorin hoidossa.
        Ystävättäreni sairastui akuuttiin paksunsuolen tulehdukseen. Paksusuoli oli vereslihalla ja hän joutui viettämään sairaalassa useita viikkoja.
        Lääkitys oli raju ja kortisonia hän joutui käyttämään kuukausia. Sairaus oli pitkäkestoinen ja toipuminen vei useita vuosia....

        Jos tapauksessa oli jotain hyvää, hän parani psoriaksesta, mitä hän oli sairastanut monta vuotta.

        Suolentoiminnalla ja ruokavaliolla on suuri merkitys kaikissa ihosairauksissa, tarkentamalla ruokavaliota ja katsomalla mitä laittaa suuhunsa saa monen ihosairauden oireettomaksi. Itse olen parantunut atooppisesta ihottumasta, sairastettuani sitä melkein 30-vuotta. Jätin pois vehnäjauhon, sokerin ja hiivatuotteet.

        Ravinnolla on varmasti vaikutusta asiaan. Hyviä rasvoja kannattaa sisällyttää ruokavalioon.
        Itselläni psoriläiskät polvista häipyivät paastolla (ja ovat pysyneet poissa vuosia).
        Ihottuma (en tiedä, oliko psoria vai mitä)korvan takana parani neitsytkookosöljyllä. Tuo ihottuma vaivasi minua pari vuotta kutinallaan, mutta on nyt siis poissa.


    • Toivoaon33

      Moikka!

      Itselläni psori "parani"
      Iho on täysin normaali nykyään, ei läiskiä missään.
      Syön roskaruokaa päivät pitkät ja en ole ollut auringossa vuoteen, kaikki ajat töissä.
      stressaavassa työssä

      Mutta oli aikoinaan paha, koko kroppa täysin niiden peitossa. Lähti pikkuhiljaa häviämään ja nyt ei ole. Rasvailen ihoa satunnaisen epäsäännöllisesti.

      • Ritali

        Minä aloitan biologisen lääkkeen maanantaina ja toivon että "paranen" kokonaan, ainakin olen lukenut niin positiivisia kommentteja lääkkeestä, että on odotukset tosi korkealla:)


      • Jokuhan tuossa

        se parantava tekijä kuitenkin on sen kun keksisit ja meille kertoisit! Sattumalta ei paranemista tapahdu!


    • epa3

      Mä olen saanut psorin tosi hyvin kuriin kun jätin kaiken gluteenin pois ruokavaliosta. Deetä ja hyvä rasvahappoja syön purkista paljon. Nyt iho on kuivuuteen taipuvainen, ja muutama psoriläiskä jäljellä. Mutta esim päänahan valtava talikerros, hilseilevät kulmakarvat, korvat jne ovat kokonaan kunnossa :)

      Vaikka tämä on työlästä, ja välillä rasittavaa, en usko että palaan syömään gluteenia enää. Niin helpottava tilanne ihon kanssa nyt on.

    • Melkein1

      Vastataampa vanhaan juttuun. Itsellä psori parani (oli oireeton) n.15v ja nyt talvella tuli takaisin, silloin aikaisemmin se oli ainoastaa päänahassa ja siihen kokeiltiin kaikkea mahdollisia voiteita mitkä ei auttanut, kunnes leikkasin kesäksi kaljun jolloin muuttui oireettomaksi 15vuodeksi. Nyt kun tuli takaisin olen yrittänyt miettiä mistä se voi johtua, mutta mitään ei tule mieleen, oikeastaan mitään mainittavaa muutosta ei ole elämässä tapahtunut, nyt kuitenkin olen toiveikas jos se vielä häviäisi tai muuttuisi oireettomaksi.

      • ………...

        Mulla oli myös vuosia poissa, mutta kolme vuotta sitten tuli takaisin, pahempana kuin ennen. Itse ajattelisin, että taudin paluu johtui erityisen vaikeasta ja raskaasta elämänvaiheesta - läiskät puhkesivat, kun pahin stressi oli helpottanut.

        Kesäaurinko näyttää auttavan jonkin verran.


    • guttata

      Mulla myös oli 10 vuotta kokonaan pois ja nyt 8 vuotta taasen ollut jatkuvaa hakua.
      Ei auta glut-dietti ,ei rasvat,ei aurinko.
      Pilkkupsoria koko keho täynnä.

      • SATTUMAAHAN

        se 10 vuoden poissaolo ei ollut se on ihan varma. Kun vaan keksisit mikä on viimeiset 8 vuotta ollut toisin.


    • aaaurinko paistaa

      Nyt tuli todettua auringon vaikutus ihoon,
      Kesän helteet voi kun menivät mutta nyt on parantunut äly hyväksi, vielä keväällä oli tosi masentavaa monta rasvausta päivässä. Nyt silloin tällöin ei joka päivä,
      Valohoito lamppuja etsin viimekeväänä ulkomaita myöten löyihän niitä en vielä ostanut, koska valo auttaa mulle niin täytyy panostaa tähän nyt.

    • Jeesus auttoi

      Minulla ollut psori jo vuodesta 1997 asti ja näyttää nyt vihdoin hävinneen. Itse uskon, että Jeesus paransi minut tästäkin sairaudesta. Vaikka osa täällä pilkkaakin tarinaani, toivon, että ne kellä usko riittää, pyytäkää vanhemmistoa voitelemaan ja rukoilremaan parantumista.
      Ihoni on normaalisti tammikuussa ihan verillä, mutta nyt se on terve ja kiitän siitä Parantajaani, apu tuli häneltä!

    • €ero

      Henkiolentoihin tai poppamiehiin en luota.

      Aurinko, sillä saisin psorin poies mutta kun asut näillä leveysasteilla ni ei onnisu kuin osan vuotta.
      Viimekesän kuuma aurinko teki minut oireettomaksi jo tuntui mukavalta, lyhyt aikainen oli ilo, syksymmällä oireet palasi.
      Olisi tuo valohoito mahdollisuus tiedä häntä, kun ei kokemusta

      • Leidi 60+

        Moikka €ero !

        Oletkos SE €ero tuolta 60 palstalta? Mä kirjoittelen sinne, mutta puskasta eli vaihtelevilla nikeillä. Harmittaa kun olen kaunis ikäisekseni, mutta kun tuo psori vaivaa. Kerros että kuinka paljon miehille merkitsee naisen psoriasis? Helpointa tietenkin olis tutustua sellaiseen kumppaniin, jolla itselläkin sama vaiva niin ymmärtäisi paremmin toista eikä tarvitsisi hävetä. Onneksi psorini on vaatteiden alla olevilla alueilla joten ei päällepäin näy kun ei ole onneksi kasvoissa ym.

        Olkavarsissa on, mutta uskoisin että saan hoidettua paremmaksi kunhan raaskin ostaa lääkevoiteen johon mulla on lääkäriltä erityislupa. Elikkäs Daivonex on aikaisemmin ainakin tehonnut. On poistunut valikoimista, mutta saa tosiaankin lääkärin erityisluvalla.Näin hintavaa mutta siihen saa onneksi kelakorvauksen mutta senkin jälkeen maksaa yli 60€:

        http://www.terveyskirjasto.fi/terveysportti/geneerinen.laaketiedot?p_nimi=DAIVONEX


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1920
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1509
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      130
      1307
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1298
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1210
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      270
      1009
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      962
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      107
      925
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      110
      890
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      47
      733
    Aihe