Karakallio

meitsivaa

Moikka

Onkos kellään tietoa millainen asuinpaikka Karakallio on? Siitä Lidlin vierestä olen katsellut kämppää. Ei se ainakaan pahalta näytä, mutta olen kuullut vähemmän mairittelevia juttuja vanhasta Karakalliosta. Lieneekö tuo Lidlin puoli sitten "uutta"?

55

18458

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • VTM

      Karakallio on Espoossa sosialidemokraattien vankinta tukialuetta, ts. siellä asuu aika yksinkertaista porukkaa. Masentava lähiö muutenkin: levähtämispisteessä olevia kerrostaloja, surkeat palvelut, huonot liikenneyhteydet, ym...

      • neropatti ei ole

        näköjään käynyt Karakalliossa. Puoluekantaa kommentoimatta täällä on mainiot peruspalvelut ja joukkoliikenne toimii. Karakallion vanha maine on jo legendaa. Rauhallinen paikka asua.


      • Karakalliolainen

        Karakalliossa on lähikauppa, sellaista ei valitettavsti löydy jokaisesta lähiöstä. Apteekkikin löytyy ja koska posti on R-kioskissa sillä on varsin hyvät aukioloajat. Ruuhka-aikana bussien vuoroväli on 10 min, minusta se on aika hyvä. Olen asunut Karakalliossa yli 10 v., ja rauhallista on ollut.


      • Rastaalan asukas

        Mukavan rauhallista seutua (liikennekkin vähäistä). Hyvät bussiyhteydet leppävaaraan. Ostari on tosi sympaattinen paikka varsinkin kesäisin. Suosittelen :)


      • Anonyymi

        Karakallio on hyvää perussuomalaista aluetta, toisin kuin Leppävaara, joka on täynnä demareita, vassareita ja kaikkea muuta ongelmajätettä


    • 78janne

      Jos etsit hyvää hinta/laatua ja palveluita niin unohda Karakallio ja lyki hakusanoiksi Perkkaa tai Matinkylä.

      Myös Suvela on Tuomarilan aseman lähistöllä ihan ok, mutta kauempana.

      • mitä ihmettä?

        Siis mollaat karakalliota, mutta kehut suvelaa?? Aika erikoinen maku sulla :D

        Kyllä karakalliokin nyt hakkaa suvelan 1000000000-0

        Karakallio on itseasiassa ihan ok alue ikäisekseen. Vanha aluehan se on, mutta ei mitenkään huono. Ja sieltä ei ole kuin parin minuutin dösämatka lepuskiin missä on kutakuinki kaikki palvelut mitä normaalisti tarvitsee.

        Karakallio ei myöskään todellakaan ole sellainen ghetto kuin suvela.


      • daami ?
        mitä ihmettä? kirjoitti:

        Siis mollaat karakalliota, mutta kehut suvelaa?? Aika erikoinen maku sulla :D

        Kyllä karakalliokin nyt hakkaa suvelan 1000000000-0

        Karakallio on itseasiassa ihan ok alue ikäisekseen. Vanha aluehan se on, mutta ei mitenkään huono. Ja sieltä ei ole kuin parin minuutin dösämatka lepuskiin missä on kutakuinki kaikki palvelut mitä normaalisti tarvitsee.

        Karakallio ei myöskään todellakaan ole sellainen ghetto kuin suvela.

        Kertoi totuuden Karakalliosta.


    • mutta..

      Taitaa olla mannet, pakolaiset myös siellä ja eirtyisesti myös siellä. Tiedä sitten onko asiasta haittaa? Eihän maahanmuuttajaista yleensä mitään harmia ole. Enemmän harmia voi olla sellaisista jos alue on vähän asutettu kriminaaleilla yms. Yleensä sellaiset sijoitetaan myös sinne kaupunkien asuntoihin muitten loisten joukkoon.

      • ne mannet ja pakolaiset

        Espoossa asuvat Suvelan ja muun keskustan alueella. Tottakai suomalainen vieraanvaraisuus on tuonut maahanmuuttajia tännekin, mutta manneja ei näy.

        Toinen ja viimeinen kommenttini tähän keskusteluun. Karakallio on oikeasti hyvä paikka asua!


    • asukas

      Lidlin puoli on Rastaspuistoa/tavallaan eri alue kuin Karakallio. Tosi rauhallinen alue kaikin puolin asua. Paljon kolmekymppisiä perheitä, loistavat ulkoilualueet, hyvät kulkuyhteydet. Lidlissä halpaa ruokaa. Kartsun puolelle en muuttaisi,70-luvun luukkuja, paljon mummoja...

      • meitsivaa

        Kiitoksia kommenteista. Tosiaan siitä Lidliä vastapäätä valmistuvasta kerrostalosta ajateltiin ostaa kämppä. Että eiköhän sinne uskalla muuttaa :)


      • ...............
        meitsivaa kirjoitti:

        Kiitoksia kommenteista. Tosiaan siitä Lidliä vastapäätä valmistuvasta kerrostalosta ajateltiin ostaa kämppä. Että eiköhän sinne uskalla muuttaa :)

        Tervetuloa!


      • asukas
        meitsivaa kirjoitti:

        Kiitoksia kommenteista. Tosiaan siitä Lidliä vastapäätä valmistuvasta kerrostalosta ajateltiin ostaa kämppä. Että eiköhän sinne uskalla muuttaa :)

        Haluan muistuttaa, että kyseisissä kerrostaloissa on vuokratontti eli tulee nostamaan jatkossa asunnon kuluja!!meinasin itsekin ostaa siitä, mutta kaupat tulikin muualta,jossa oma tontti.Muutoin olen ollut alueeseen erittäin tyytyväinen.Että ihan huoleti voitte alueelle muuttaa.Kaikki ohiajavat bussit menee lepuskiin siitä tien toiselta puolelta eli kulkuyhteydet erinomaiset.Lisäksi kehä kolmoselle pääsee hyvin Rastaalan läpi ajamalla.


    • asunut..

      Olen asunut vastapäisissä taloissa, siis minne nyt rakennetaan kerrostaloa /-ja. Itse olen tyytyväinen ratkaisuun, että muutin pois. Esim. useiden iltakoneiden reitti menee suoraan yli myöhempään illalla, viimeiseen vapaaseen "plänttiin" tien päässä on jo suunnitelmat rakentamisesta. "Isoa" tietä pitkin menee useita raskaita ajoneuvoja, koska vanhaa turuntietä ei kaikki rekat sovi menemään. Lidlin rakentamisen jälkeen lähti monta turhaa pyyntöä, että rastaspuiston ja rastaalantien risteykseen laitettaisiin valot, mutta ei. Myös joka-aamuinen risteyksen ruuhkautuminenkaan ei anna tarvetta valoille. Huonohermoisen on aivan turha lähteä klo 8:n aikaan minnekään.(Mutta jostain syystä samaan aikaan laitettiin karamalmille ainakin 5 valot, jos ei enemmänkin. No, joo, Inexin ja rekkojen takia, mutta enemmän ruuhkauttaa, kun valoja on pienin välein. Ne tietää sen pätkän, jotka sitä joutuu käyttämään). Ja tulipa vielä mieleen, että mitäs sitten, kun jossain vaiheessa kehä 2 saa jatkoa? Jos en ihan väärin muista, se ja rastaalantie jollain lailla liittyivät toisiinsa. Mutta, mutta; jokainen tekee valintansa itse. Niin myös minä.

      • asukas

        Koneiden ääni, ei niitä edes huomaa, ei edes kesällä kun parvekkeen ovet oli auki.En tiedä missä pellossa olet tottunut asumaan, ettei mitään ääniä saa kuulua. Vantaan puolella Pähkinärinteessa meteli on isompi, mutta Rastaspuiston kohdalla ei todellakaan haitaksi.
        Itse menen kahdeksaksi töihin ja joudun joskus odottamaan risteyksessä peräti 2-3 minuuttia, huh, jollekin se on paljon,minulle ei, eli en ole ilmeisesti heikkohermoinen. Valoja ei todellakaan tarvitse. Juuri tämä älytön hätäileminen ja kiire aiheuttaa nämä lukuisat kolarit täällä pääkaupunkiseudulla.Muualla suomessa naureskellaan kun talvi tulee aina yllättäin pk-seudulle...Ja sitten MITKÄ REKAT?...koska minä en niitä ole nähnyt kuin muutamia.Eli alueessa ei edelleenkään ole mielestäni mitään vikaa.Autoja ei hajoiteta parkkipaikoilla, hiihtolatureitit aivan mahtavat, ratsastuskoulu vieressä, busseja menee todella tiheään jne jne.


    • min vaa

      eli itse asun täällä.loistava paikka.

      olen asunut kilossa,kivenlahdessa,soukkaalla,matinkylässä ja olarissa...tämä ehdottomasti paras ja tänne jään.

      EI OLLENKAAN maahanmuutajia tai mustalaisia.

      loistavat ulkoilumahdollisuudet ja kuitenkin ollaan ihan leppävaaran vieressä jonne pääsee nopeasti hoitamaan melkein minkä vaan asian.

      lapsiperheitä paljon.paikalliset teinit suht normaaleja(ei huumeita)

      ainoat haittapuolet on paikalliset juopot jotka kuitenkin oleskelevat lähes poikkeuksetta omilla pihoillaan sekä "vanhat"kartsilaiset n.24-28vee jätkät jotka sitten taas ovat löytäneet ne huumet joskus aikanaan ja vieläkin ovat pöllyissä..mutta ei heistä haittaa ole ollut.ostarilla asuu hirveästi vanhuksia...täällä on niin rauhallista että vanha"paha"maine välillä jopa naurattaa:D:D

      • tinppa1

        Ketäs sulla on mielessä,kun noin tarkka ikä-haitari?
        Ite olen tollanen "vanha" kartsilainen,joka melkee osuu toho haitariin (29),enkä yhtää tommosta huume hörhöä sieltä tunne.
        Kartsi tosin rauhottunut todella paljon siitä,kun me sitä hallittiin. ;)


    • 17 v asunut

      Moikka,
      Olen asunut pääkaupunkiseudulla hyvin monessa paikkaa, mutta viimeiset 17vuotta olen asustanut Karakalliossa. Minullakin oli ennakkoluulot ennen kuin muutin sinne. Mutta voin ainoastaan kehua paikkaa, hyvin rauhallinen, hyvät yhteydet pääkaupunkiseudun joka kolkkaan ja hyvin harva Karakalliolainen muuttaa sieltä pois. Yleensä vaihtaa vaan isompaan tai pienempään. Tämä politiikka on siellä nykypäivää en tiedä mitä on ollut silloin kuin talot on rakennettu. Voin ja ainonastaan haluan suositella erittäin luonnonläheistä ja rauhallista sekä kaunista asuinpaikkaa. Mikäli muutat sinne et halua koskaan lähteä pois!!

    • tseippari

      olen perheineni asunut karaklliossa reilut 2v ja tyytyväisiä ollemme.palvelut lähellä ja hyvä kulkuyhteys stadiin. aika rauhallinen paikka nykyään,kuulemma joskus ollut levoton paikka

      • emmmeli

        Meidän perhe muutti Karakallioon puoli vuotta sitten kun myimme oman asunnon ja rakennusprojekti meneillään. Alue on osoittautunut todella odotuksia viihtyisämmäksi. Rauhallista, ihan normaalia työssäkäyvää porukkaa, eikä kertaakaan tähän mennessä ole ollut mitään yöälämölöä vaikka asumme vuokrakämpässä. Mainettaan parempi ja yhteydet aivan huiput verrattuna moneen Espoon syrjäkulmaan, alle 25 minuttia Hgin rautatieasemalle.


      • 123
        emmmeli kirjoitti:

        Meidän perhe muutti Karakallioon puoli vuotta sitten kun myimme oman asunnon ja rakennusprojekti meneillään. Alue on osoittautunut todella odotuksia viihtyisämmäksi. Rauhallista, ihan normaalia työssäkäyvää porukkaa, eikä kertaakaan tähän mennessä ole ollut mitään yöälämölöä vaikka asumme vuokrakämpässä. Mainettaan parempi ja yhteydet aivan huiput verrattuna moneen Espoon syrjäkulmaan, alle 25 minuttia Hgin rautatieasemalle.

        Yläkartsissa asustellaan tyytyväisinä. Vanhojen kerrostalojen hyviä puolia: piha-alueet ovat erittäin rauhallisia ja väljiä, puita ja metsää riittää toisin kuin monissa nykyrakentamisen tehotonteissa joista kaikki elävä karsitaan rakennusten ja parkkipaikkojen tieltä pois. Ja ne eläkeläiset ei räyhää kovin paljon, joten jos et kaipaa alko/huumesäpinää ja yöllisiä herätyksiä, muuta Karakallioon.


    • Pekka S

      Karkallio eli tuttavallisemmin kartsi on erittäin mukava paikka asua. Rauhallinen kaupunginosa josta on erinomaiset yhteydet Leppävaaraan ja Helsinkiin. Palvelut on myös hyvät ja jos jotain spesiaalia tarvitsee niin kivenheiton päässä olevasta Sellosta löytyy kaikkea. Leppävaaraan verrattuna asunnot ovat myös kohtuu hintaisia.

    • Helsingistä tullaan

      Entä Karakallion ostari? Luin jostain netistä, että turpiin tulee ja ryöstetään!?
      Olemme muuttamassa..Vielä kaipaisin tietoja miten terveydenhulto kunnallisella puolella toimii Karakalliossa? Jos joku ystävällinen vielä vaivautuu vastaamaan, kiitän ja kumarran:)

    • sdfsdfwergwegweg4wtw

      ei tule turpiin, on siellä kyllä aina kaikennäköstä känniääliötä siellä karkellossa yön tunteina, mutta niilleku huutaa täysii vaikka "moi" ni niillä on jo löysät housussa

    • ahgfgfat

      kuollut mesta. vanhuksia, karkelon spuget, lökäpöksyteinejä, huonot palvelut, vanhoja homeisia kerrostaloja ja meluavat lentokoneet. 10v kartsissa riitti minulle.

      • lidlin naapurissa

        Huonot palvelut?? Noin 3-4min bussilla Sellon palveluihin ja Sellossahan on tosi "huonot" palvelut! Lisäksi on lähikauppa Alepa, R-kiska,pizzeria,videovuokraamo,lidl ja pikkuapteekki ostarilla.


    • Pm

      Sinustakin tulee joskus vanha, vai aiotko ikuisesti olla nuori?

      • Kagirl

        Kohta 2 vuotta Karakalliossa asuneena en ole kyllä kertaakaan joutunut mitään pelkäämään, vaikka iltaisin kävisi yksin lenkillä tai "pahamaineisella" ostarilla kaupassa, videovuokraamossa,ärrällä tai apteekissa. Pitää arvostaa sitä, että peruspalveluja on saatavilla ihan oman asuinpaikan vieressä. Kulkuyhteydet on toki loistavat, voi pyöräillä tai mennä bussilla Leppävaaraan, luonto lähellä eli pääsee lasten ja koirien kanssa lenkkeilemään. Hgin keskustaan pääsee nopeasti ja yöbussilla melkein kotiovelle reilussa puolessa tunnissa. Asukkaat on tavallisia, työssäkäyviä omistusasunnoissa asuvia lapsiperheitä tai vanhuksia, eli rauhallista on ja kaikki tervehtii pihamaalla. Uusi kerrostalo valmistuu ostarin viereen, joten ilmekin uudistuu. Tervetuloa vaan Kartsiin asumaan!


    • Rauhaan muuttanut

      On kyllä ihmeellistä juttua. Olen asunut Matinkylässä ja Olarissa, ja niistä lähdin juurin sen takia, ettei sitä doku/narkkis porukkaa jaksanut katsoa enään ja oli ikävä vihreyttä. Täällä on puita ja metsää, ei tarvitse omasta ikkunasta tuijottaa naapurin keittiöön ("huomenta vaan!") ja tuo ostari on kuolleen rauhallinen jos vertaa Matinkylän ja Olarin ostareihin.

    • vanhoja on

      aika vanhoi on ne jotkut talot Kartsissa.

    • esko

      Karakallio koskaan edes ole ollut levoton. Nukkumalähiö ja loistava sellainen. käsi ylös heti joka on saanut Karakalliossa turpaansa :)

    • hjhgxcn

      80-luvulla oli yksi espoon levottovimmista paikoista. huumeet ja jengitappelut olivat tavallista arkea karakalliossa. eihän tästä kauaa ole kun siellä oli se auto-pommi iskukin. johan siellä taas oli löytynyt jostain kämpästä iso huumeviljelmä.

      • kartsissa 26vuotta

        älä jauha kakkaa,kartsilla koskaan mitään jengitappeluita yms muita ole ollut!


    • onlineplant

      Mamuja tullaan varmaan majoittamaan tyhjiin vuokrakasarmeihin.

    • expk

      oon asunu kartsissa kuin myös mutsinikin ja mitään pahaa paikasta ei oo sanottavaa..ei pelota laisinkaan yö tai päiväs aikaan.noi tappelut yms voi tapahtua ihan missä vaan..rauhallisempaa paikkaa saa hakea.
      En asu enää Espoossa vaan eräässä toisessa isommassa kaupungissa ja voin sanoa että täällä pyörii epämääräisempää väkeä.Ja turha niitä juoppoja tai nistejäon pelätä missään muutenkaan..ne kuuluu Suomen katukuvaan nykyään. Ennemmin pelkäisin muslimi raiskareita yms. et silleen

    • jallupullo2

      kartsin spurgut ottaa nuppiin

    • hsdghgx

      karkelon edustalla aina kovat myllyt kun spurgut ja narkit ottavat mittaa toisistaan.

      • karakake

        onnex liput on vaan femman ja poppariakin on tarjolla!


      • Asuileva

        Karkelossa istuu alkoholisoitunut kantaporukkaa, mutta niin kaikissa lähiökapakeissa.Ikinä en ole törmännyt mihinkään isompaan ja harvoin mihinkään pienempäänkään suukopuun ja asun kutakuinkin nurkalla.Mustalaisia ei ole näkynyt eikä paljon maahanmuuttajiakaan.Eläkeikäisiä on paljon, koska osa vanhojen talojen asukkaista on vielä alkuperäisiä asukkaita ja vanhustentaloja on kaksi.Kun remontteja tehdään ja aluetta uudistetaan, alkaa porukkakin nuorentua.Selloon ja rautatieasemalle on hyvät yhteydet ja urheilupuisto palveluineen kävelymatkan päässä.Peruskoulut löytyvät Karakalliossa ja Karatalon tarjonta,kappelikin löytyy,asukaspuisto on ja rakenteilla uusi päiväkoti.Alepa ja ärkkäri,apteekki ja kampaamo löytyy.


      • Anonyymi

        Rjep,sekaan vaan myllytttää.


    • nindolfin

      Asun Leppäsilan puolella, ja siellä kyllä on niin rauhallista, että oksat pois. 2 v asunut, enkä aio enää täältä muuttaa, jos vain mahdollista. :)

    • Rak.mest-62

      Karakallion vanhat kerrostalot ovat pohjaratkaisultaan hyviä , isot huoneet eikä mitään koppeja.
      Hometta ei kyllä ole tämän ikäisissä taloissa , mutta odottaakaa kun uudet passiivitalot saavat asukkaat , niin homepommi on valmis.

    • jiihoo1

      Ei PRK****...
      Nyt menee jo ns. överiksi tämä Karakallion dissaaminen!
      Itse olen asunut Karakalliossa lapsena vuosina 1988-1999. Ja tähän siis mahtui teini-ikäni Kartsissa. Koskaan ei siellä ole ollut mitään tappeluita silloinkaan. Mitä nyt joskus perus seinien töhrintää jne, muttei koskaan sen kummempaa.
      Asuin välissä Helsingin Kalliossa n. 10 vuotta ja muutin takaisin Kartsiin.
      Rauhallista on. Ja mikä parasta niin täällä jos missä on hyvät kulkuyhteydet. Ennätys Kartsista Pasilaan n. 15min, JULKISILLA.

      Karakalliota parempaa lähiötä saa etsiä. Ei tod mikään ghetto, mutta toisaalta ne mummotkaan ei haittaa. Iiisisti jengi ottaa.

      Muistan vielä kun kartsissa oli "Karahalli". Sellainen sekatavara kauppa. Siinä kohdassa mistä nyt on se Makuuni lähtenyt pois.
      Aikoinaan kartsin ostarin keskellä oli myös sellainen n. 10x10m leveä "uima-allas", jossa lapset kesäisin pulikoivat.

      Kartsin since 1988

    • Punamulkkua

      Kartsi on rauhallinen ja vaikka siellä alkoholisteja asuukin vaikka kuinka niin verrattuna esim. Matinkylään se on paratiisi.

    • katu-make

      Nykyää Kartsii hallitsee KK62-mafia, kamaa liikkuu ja luodit viuhuu... Jos oot stadista ni pidä pää ylhääl!

    • wserfgreeeeee

      Mihin niitä palveluita niin hirveesti tarvitsee?

      Ok, mutta kun eihän meillä missään tehdä enää lähiöitä missä
      olisi kaikki palvelut, poislukien isot lähiöt missä on se prkl kauppakeskus helvetti,
      niihin voi muuttaa ne ketkä haluaa paljon palveluita, ne palvelutkin maksaa jos niitä
      niin paljon pitää olla.

      • jeij

        Heh mitä viestejä :) Tässä Lidlin vieressä asunut kohta 8 vuotta eikä kertaakaan mitään hämminkiä.Ei tullut edes mieleen, että jotakuta vois pelottaa tuolla ostarilla :D Eihän täällä oo ku mummoja ja lapsiperheitä, muutama virolainen raksamies ja siellä karkelossa istuu pari eronnutta, karannutta ja työtöntä.

        En todellakaan muuta täältä pois.


    • Rastaalalainen

      Niin karakalliossa kuin täällä Rastaalan puolella asuu nykyään ulkomaalaisiakin eikä heistä haittaa ole ollut ollenkaan. Mielestäni hyvä paikka asua. Hyvät ulkoilu/urheilu mahdollisuudet ja palvelut mm. Sellossa jos ei yksi Lidl tai Alepa riitä. Lasten koulustakaan ei ole huonoa sanottavaa. Ei koulukiusausta tms.. Voin suositella.

    • Entinen hetero

      Rastaala on kyllä aivan paskaa verrattuna esimerkiksi lähderantaan, pelkästään omakotitaloja/rivitaloja, ihmiset pärjäävät aivan hyvin ilman nurmikkoa ja omaa pihaa joka pitää välillä leikata, itse olen sitä mieltä että koko rastaala voitaisiin purkaa paskaa rastaalan koulua myöten, ja rakentaa kerrostaloja ja moottoritie tilalle. Alepa on aivan liian kallis ja lidlistä saa vain hitlerin myrkyttämää paskaa.

      Joo, mulla on muutenkin huono päivä tänään.

    • KariKallio

      Kartsia mollaavat lähinnä ne, jotka ovat jämähtäneet 70-80-lukujen kaupunkilegendoihin eivätkä itse asu Kartsissa.

      Joo, on täällä Kartsissa hurjaa: Joskus saattaa joku teini heittää karkkipaperin maahan ihan tuosta vaan! Ja mummojakin saa varoa: erehdypä nappaaman jonkun kerrostalon pihaistutuksista kukkanen itsellesi, niin eikö joku mummo tule kurmoottamaan "ei saa ottaa kukkia!" (ja siihen hyväntahtoinen nauru päälle). Että semmoista. Edullisimmat kerrostalokämpät alle 1.600€/m2 (putkiremppojen edellä). Niin, luit oikein, alle 1.600€/m2! Isot, avarat asunnot, todella isot pihat 70-luvun taloissa. Sello 10 min pyörämatkan päässä. Autolla Kehä-1 -->3 min., Kehä-2-->2 min. Hyvät bussiyhteydet. Kohtuulliset palvelut.

    • Asuntoatutkailemassa

      tjaa, siis putkiremppojen edellä.... eli jos n. 100m2 kämppä, saapi ilokseen n. 60000e velan mikä rahoitusvastikkeessa aika iso juttu. Paikkana kuitenkin mitä olen katsellut ok.

    • Karakalliossa

      Olen kohta 10 vuotta asunut täällä. Tässä kokemuksia:

      Karakalliossa on tavallaan kolme erityyppistä aluetta.

      1) Vanha ostari, eli siis Alepan ja r-kioskin nurkilla on ehkä sellaisten ikääntyneempien alkuperäis asukkaiden alue ja uusien kotimaisten muuttajien alue. Täällä ei ole mustalaisia eikä paljoa häiritseviä mamuja. Rauhallinen nukkumalähiö. Iäkkäitä ihmisiä ja kouluikäisiä lapsia lähinnä näkee liikkeessä.

      2) Pientalo Karakallio. Rauhallista. Toisaalta lähellä kaikkea ja toisaalta hiljaista. Joskus saattaa fillari hävitä pihasta tms.

      3) "Uusi karakallio" Lidlin ympäristössä. Täällä on eniten perhe ikäisiä.

      Järjestyshäiriöitä tai väkivaltaa ei näy. Ihmiset eivät käyttäydy täällä toisiaan uhkaavasti. Täällä näkyy myös elämän kiiltokuvan toinen puoli. Tavalla tai toisella kuluneita ihmisiä. Eletty kova työteliäs elämä ja kenties juotu?

    • Anonyymi

      Karakallio on niin kaunis 💖 aa ihana

    • Anonyymi

      Kävin 80 luvulla MPS nimisen joukkueen kanssa pelaamassa jalkapalloa siellä karakalliossa tuli vähän härdelliä pelin jälkeen ja tulin kaataneeksi hartsporttia yhden häirikön päähän. Silloin oli nopeilla jaloilla käyttöä,mutta ei muisteta pahalla.T. Vasen ilkeä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14871
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3059
    3. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3056
    4. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    5. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    6. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3055
    7. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3054
    8. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    9. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3050
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3044
    Aihe