APUA!! vauva ottaa askelia

kohta 6kk

siis ihmettelen kovasti kun tuo ns. askellusheijaste pitäisi olla jo hävinnyt... ja mielestäni se olikin hävinnyt jossain vaiheessa. mutta nyt neiti ottaa askelia. Huomasin kun pidin häntä hoitopöydällä pystyssä niin johan alkoivat jalat ottaa askelia!!! IHAN säikähdin kun tietääkseni tätä ei pitäisi olla tämän ikäisellä. vai kuinka. Vauvani on viikon päästä puolivuotias. Onko jokin vialla?? Kannattaako huolestua??

8

1915

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • realniina

      Olet ymmärtänyt väärin heijasteen.

      Vauva nimenomaan ottaa silloin askelia, kun heijaste on jäänyt pois.Eli ei tarkoita sitä, että heijaste on vielä "päällä" kun ottaa askelia...

      • N31, äiti

        Askellusheijaste on jäänyt pois silloin, kun vauva varaa jaloilleen, kun hänet laittaa alustaa vasten pystyyn.


      • kohta 6kk

        KIITOS!!!! olen siis ymmärtänyt väärin?? miksikähän meidän neuvola täti katto 4kk ikäisenä että vielä on kävelyheijastetta vähän ja että sen pitäs kadota 5kk mennessä.... No mutta toivottavasti meidän kultanuppu on kunnossa eikä mitään syytä huoleen ole. Kiitos vastauksestasi


      • kohta 6kk
        N31, äiti kirjoitti:

        Askellusheijaste on jäänyt pois silloin, kun vauva varaa jaloilleen, kun hänet laittaa alustaa vasten pystyyn.

        siis kyllä miun vauva seisoo napakasti jaloillaan jos laittaa alustalleen.. no välillä nostelee itseään myös varpailleen. Mut otti myös askelia äitiin päin.. oli kiire syliin varmaan =)


      • askelia

        Kyllä vauva ottaa askelia silloin kun heijaste on päällä, mutta sitten heijaste häviää ja jonkin ajan päästä vauva varaa jaloilleen ja ottaa askelia. Mutta tosiaan kyllä heijasteen aikana vauva ottaa askelia.


    • +++

      Tiedän lapsen, joka oppi 7 kk ikäisenä kävelemään ilman tukea.

      • kohta 6kk

        minä jo pelästyin että kohta se neuvolatäti kyllä lähettää neidin jonnekin tutkimuksiin =)


      • 7kk
        kohta 6kk kirjoitti:

        minä jo pelästyin että kohta se neuvolatäti kyllä lähettää neidin jonnekin tutkimuksiin =)

        ja kävelee ympäri pöytää ja joka paikkaan nousee pystyyn,et ei hätää.aikaisemmin vanhin oppi käveleen tuetta 9kk iassä ja 2 muuta 10kk iässä


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka tai ketkä tappo eilen?

      Kenet ja miksi?
      Varkaus
      61
      3188
    2. Kuka varasti Sisun rahat

      Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!
      Sysmä
      16
      1132
    3. Mitä teet mies?

      Oletko jonkun naisen kanssa? 😞
      Ikävä
      89
      1038
    4. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      101
      945
    5. Arvostele kaivattusi

      ulkonäköä, asteikolla 1-10. Perustelut myös 🧢
      Ikävä
      50
      923
    6. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      96
      804
    7. Miten sulla on niin kaunis

      Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t
      Ikävä
      35
      801
    8. Ajattelen sinua

      vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu
      Ikävä
      27
      680
    9. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      89
      668
    10. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      615
    Aihe