APUA!! vauva ottaa askelia

kohta 6kk

siis ihmettelen kovasti kun tuo ns. askellusheijaste pitäisi olla jo hävinnyt... ja mielestäni se olikin hävinnyt jossain vaiheessa. mutta nyt neiti ottaa askelia. Huomasin kun pidin häntä hoitopöydällä pystyssä niin johan alkoivat jalat ottaa askelia!!! IHAN säikähdin kun tietääkseni tätä ei pitäisi olla tämän ikäisellä. vai kuinka. Vauvani on viikon päästä puolivuotias. Onko jokin vialla?? Kannattaako huolestua??

8

1915

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • realniina

      Olet ymmärtänyt väärin heijasteen.

      Vauva nimenomaan ottaa silloin askelia, kun heijaste on jäänyt pois.Eli ei tarkoita sitä, että heijaste on vielä "päällä" kun ottaa askelia...

      • N31, äiti

        Askellusheijaste on jäänyt pois silloin, kun vauva varaa jaloilleen, kun hänet laittaa alustaa vasten pystyyn.


      • kohta 6kk

        KIITOS!!!! olen siis ymmärtänyt väärin?? miksikähän meidän neuvola täti katto 4kk ikäisenä että vielä on kävelyheijastetta vähän ja että sen pitäs kadota 5kk mennessä.... No mutta toivottavasti meidän kultanuppu on kunnossa eikä mitään syytä huoleen ole. Kiitos vastauksestasi


      • kohta 6kk
        N31, äiti kirjoitti:

        Askellusheijaste on jäänyt pois silloin, kun vauva varaa jaloilleen, kun hänet laittaa alustaa vasten pystyyn.

        siis kyllä miun vauva seisoo napakasti jaloillaan jos laittaa alustalleen.. no välillä nostelee itseään myös varpailleen. Mut otti myös askelia äitiin päin.. oli kiire syliin varmaan =)


      • askelia

        Kyllä vauva ottaa askelia silloin kun heijaste on päällä, mutta sitten heijaste häviää ja jonkin ajan päästä vauva varaa jaloilleen ja ottaa askelia. Mutta tosiaan kyllä heijasteen aikana vauva ottaa askelia.


    • +++

      Tiedän lapsen, joka oppi 7 kk ikäisenä kävelemään ilman tukea.

      • kohta 6kk

        minä jo pelästyin että kohta se neuvolatäti kyllä lähettää neidin jonnekin tutkimuksiin =)


      • 7kk
        kohta 6kk kirjoitti:

        minä jo pelästyin että kohta se neuvolatäti kyllä lähettää neidin jonnekin tutkimuksiin =)

        ja kävelee ympäri pöytää ja joka paikkaan nousee pystyyn,et ei hätää.aikaisemmin vanhin oppi käveleen tuetta 9kk iassä ja 2 muuta 10kk iässä


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      104
      991
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      96
      834
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      93
      749
    4. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      635
    5. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      75
      632
    6. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      16
      560
    7. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      34
      486
    8. Kuinka paljon hänestä tykkäät?

      Vai tykkäätkö ollenkaan? 🤣
      Ikävä
      43
      472
    9. Miten j mies

      Sun juhannus meni?
      Ikävä
      44
      459
    10. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      25
      455
    Aihe