Tietääkseni tällä palstalla saa keskustella kaikesta islamiin liittyvästä. Itse olen onnellinen ex-muslimi ja toivottavasti saan sanoa sen täällä ääneen. Onko täällä muita, jotka ovat entisiä muslimeja? Olisi kiva vaihtaa mielipiteitä ja kokemuksia.
Olen ex-muslimi
27
2147
Vastaukset
- muita
;-)
- aika montakin
ex-muslimia, mutta en minä. Olen ex-kristitty, nykyinen ateisti.
- sama
aika montakin kirjoitti:
ex-muslimia, mutta en minä. Olen ex-kristitty, nykyinen ateisti.
persoona eri nikillä.
- itse moninikkinen
sama kirjoitti:
persoona eri nikillä.
Sitä nimittäin helposti epäilee muita omista rötöksistään.
- Jake "Kafir" Waits
Täällä palstalla ei saa keskustella vapaasti. Siitä ovat seriffit pitäneet huolen jo parin vuoden ajan.
Jos esim. edes mainitset nettisivun faithfreedom.org, viesti katoaa välittömästi.
Sellaista se vapaus täällä on.- puhuu...
itsensä kanssa, as usual. ;)
- tosissaan...
puhuu... kirjoitti:
itsensä kanssa, as usual. ;)
harmittaa, että muslimit luopuvat pakotetusta uskostaan kun pääsevät vapaisiin maihin.
Kas kun monelle vapaa elämä on tärkeämpää kuin väkivallalla uhkaavat sukulaiset.
- olet
ex-muslimi miksi olet täällä? Yleensä ex-muslimit eivät viettää aikaa islam-palstalla.
Oletko kristitty nyt?- ex-muslimi
Kyllähän täällä palstalla aikaa viettävät yhtä lailla muslimit, kristityt kuin ateistitkin. Miksi ei siis ex-muslimit? Tietysti aihe välillä masentaa, kun entisenä muslimina ei haluaisi aina islamista kuullakaan, mutta toisaalta asioista on hyvä keskustella ja vaihtaa mielipiteitä.
Kutsun itseäni kristityksi. Vaikka en olekaan muslimi, niin uskon silti Jumalaan. Välillä kuulee puhuttavan tyyliin "mikset usko?" jos ei ole muslimi, mutta se ei tosiaankaan tarkoita sitä. Uskon siis Jumalaan, mutta en islamiin.
- sivustaseuraaja
nykyinen agnostiikko, mutta en minkään uskonnon ex. Naimisissa muslimin kanssa, asun muslimimaassa, kaksi ei mitään uskontoa tunnustavaa lasta (ainakaan vielä), mutta vanhempi selvää ateisti ainesta ja nuorempi kehittymässä samaan suuntaan. Sisareni tullut vastikään vahvasti uskoon (ev-lut) - naimisissa arabi ortodoksin kanssa, isäni ateisti, mummini ja tätini helluntailaisia, toinen tätini vahvasti uskossa (ev-lut) loput omista sukulaisistani tapakristittyjä mieheni taasen tapamuslimeita. Roikun täällä kun olen kiinnostunut kaikenmaailman uskomuksista ja siitä mikä saa ihmisen "uskomaan" kun itse en siihen pysty.
Olipa hauska kuulla "sukuselvityksesi". Enpä voine kieltää olevani utelias.
Toivotaan, että jatkat kirjoittelemista tänne ja toivotaan, että tämäkin ketju säilyisi täällä.- sivustaseuraaja
tuttumies kirjoitti:
Olipa hauska kuulla "sukuselvityksesi". Enpä voine kieltää olevani utelias.
Toivotaan, että jatkat kirjoittelemista tänne ja toivotaan, että tämäkin ketju säilyisi täällä.Kirjoittelin tänne aikaisemmin paljonkin Goharin aikana, mutta kun kaikki poistettiin niin turhauduin enkä viitsinyt vaivautua. Olen nyt seuraillut maltillisempaa Garipia, mutta liikaa poistuu tekstejä vieläkin joten seurailen sivusta...
- ex-muslimi
Kiinnostavaa kuulla :) Kumpa kaikki voisivat hyväksyä toisensa uskonnosta riippumatta kuten teillä.
- tausta
sinulla. Huomasin, että käytät sanoja 'vahvasti uskoon'. On olemassa myös hyvin sivuja kristityille ja muslimeille: www.irrtv.fi Sivusto on kauniisti tehty ja mukana on omat sivunsa muslimeille. Jumalan siunausta sinulle ja läheisillesi.
- saa paljon,
jos googlaa sanaparilla "entinen muslimi". Taisi olla sa-virtue joka sanoi, ettei ole islamista luopuneista kuullutkaan. Suosittelisin, että googlaisit yllämainitun esimerkin mukaisesti.
- uskossa
ovat tulleet uskottomiksi ja sitten yhä yltyvät uskottomuudessaan, niiden kääntymystä ei totisesti hyväksytä; he jäävät eksyneiksi.
Niistä, jotka ovat olleet uskottomia ja kuolevat epäuskossaan, ei yhdenkään sielun lunnaiksi hyväksytä edes koko maailman täyttä kultaa, heitä odottaa tuskallinen rangaistus, eivätkä he löydä ketään puoltajaa. (3:89-90)- jotka
ensin uskoivat ja sitten luopuivat, ja taas kääntyivät, mutta sitten tulivat uskottomiksi ja lopulta paisuivat jumalattomuudessaan, ei Jumala totisesti anna heille anteeksi eikä ohjaa heitä oikealle tielle.(4:137)
- jotka
kuulevat sanani ja sitten parhaansa mukaan sitä toteuttavat; sellaisilla on oleva Jumalan johdatus, sellaiset ovat ymmärtäväisiä.(39:18)
- ex-muslimi
jotka kirjoitti:
kuulevat sanani ja sitten parhaansa mukaan sitä toteuttavat; sellaisilla on oleva Jumalan johdatus, sellaiset ovat ymmärtäväisiä.(39:18)
Muslimit lainaavat haluamiaan kohtia Koraanista islamista eronneita ja muita ihmisiä vastaan. Näiden uhkausten avulla luullaan voivat vaikuttaa toisten ihmisten elämään ja aivopestä heidät. Näihin vedoten tapahtuu myös islamista eroon päässeiden ihmisten uhkailu ja ahdistelu.
- ...
Raamattu sanoo: 'Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että Hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka Häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.'
- menettäväsi
ainokaisen henkesi?
- saanut paljon
vastauksia...Mä olen entinen musliminainen. Palasin Islamiin mieheni vuoksi. Kaikki meni päin... erottiin ja nyt on mennyt siitä kaksi vuotta ja olen vihdoinkin uskaltanut luopua huivin käytöstä. Pelkään oikeasti henkeni puolesta tämän ratkaisun takia, mutta muutakaan en voi tehdä...Sydämessäni uskon Jumalaan ja tiedän Hänen olemassaolostaan. En ole hylännyt Islamia vaan muslimisisaret (jotka eivät ymmärrä tilannettani) ja muslimiveljet (joihin en ole tietysti naisena koskaan edes saanut yhteyttä...)
En ole hylännyt Jumalaa vaan haluan uskoa Häneen oikeasti ja ymmärtää Hänen tahtonsa. Vain Jumala tietää kaiken...muslimit, kristityt, juutalaiset ja kaikki muut uskonnonharjoittajat tekevät omia ratkaisujaan. Haluan itse oppia kuulemaan Jumalan tahdon...- ex-muslimi
Vihdoinkin täällä on myös joku muu, joka myöntää olevansa ex-muslimi. Tilanne on varmaankin hankala jos monet tiesivät siitä, että olet muslimi. Itse en kertonut melkein kenellekään ja normaalisti pukeuduin aivan eri tavalla kuin moskeijassa, joten minua ei välttämättä edes tunnista. Lisäksi tiedän monen muslimin sellaisia salaisuuksia, että jos joku tulisi minulle jotain sanomaan niin käskisin pysymään minusta erossa tai muuten informoisin esim. muutamaa muslimivaimoa heidän miehensä kaksoiselämästä.
Hienoa, että olet uskaltanut luopua huivista! Itse en sitä lähinnä uskaltanut käyttää. Mieheni (joka ei ole muslimi, Luojan kiitos) kieltäytyi ehdottomasti liikkumasta kanssani julkisesti jos pidän huivia, ettei häntäkin luultaisi muslimiksi. Nyt olet vapaa, pukeudu niinkuin haluat ja tee mitä itse katsot parhaaksi! Älä pelkää turhaan. Todennäköisesti kukaan ei tule edes kommentoimaan asiasta. Kuten sinäkin, uskon Jumalaan eikä islamista eroaminen vaikuttanut siihen millään tavalla. Päinvastoin, tunnen nyt että suhteeni Jumalaan on parempi ja aidompi kuin aikaisemmin. - puolesta
aitoa ja todella vakavasti otettavaa?
Onko Suomessa koskaan kukaan muslimi menettänyt henkeään sen tähden, että on jättänyt Islamin? - ex-muslimi
puolesta kirjoitti:
aitoa ja todella vakavasti otettavaa?
Onko Suomessa koskaan kukaan muslimi menettänyt henkeään sen tähden, että on jättänyt Islamin?Itse en pelkää henkeni puolesta lainkaan. Tietysti tämä johtuu myös onnekkaasta tilanteestani, sillä en ole ollut naimisissa muslimin kanssa eikä lähes kukaan edes tiennyt että olin muslimi. En myöskään tutustunut moniin muslimeihin, mikä oli tämän asian kannalta hyvä. En tosin usko että muidenkaan tarvitsisi pelätä henkensä puolesta, koska jopa Suomen muslimeilla on sellainen ajattelutapa ettei puututa juurikaan toisten asioihin eikä haluta joutua ongelmiin. Ehkä ongelmia voisi tulla, jos olisi ollut läheisissä väleissä äärimuslimien kanssa tai jos omat vanhemmat olisivat vanhoillisia muslimeja.
- Esko
>>Haluan itse oppia kuulemaan Jumalan tahdon...
Mikä Jumalan tahto mahtaa olla? Kun tänne on paljon "asiantuntijoita" kokoontunut, voisiko joku tietää sen?
- melkein
Olen jonkin verran eri nimimerkeillä vastaillu jo sulle. Nyt vasta huomasin tän. Mä siis melkein käännyin, koska asuin todella kiihkon kanssa lähes kolme vuotta (sit sai paperit ja heippa). Sen ajan tää mies teki kaikkensa saadakseen mut kovakallon tajuamaan kuinka väärässä kristityt on ja miten hieno ja ihana uskonto on islam. Mua peloteltiin helvetin tulella ja vaikka millä kirouksilla.
Mä mielelläni keskustelisin privaatisti, mut en tiedä, miten se teknisesti käy.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p455030Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1121590Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "481189Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella101119- 131093
81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome17997Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy76969Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v2862Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti
Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah57769Junan alle
Kuka päätti tai yritti päättää päivänsä jäämällä junan alle ja aiheutti sen takia veturikuskille ja muille traumat..?27733