Miele, sittenkään "mersu"..

Paljan pyykkiä pesevä perhe...

Ostin Miele pyykinpesukoneen n.1/2 vuotta sitten.. Luin käyttöohjeet tarkasti ja koetan valita pesuohjelmani pyykin mukaisesti... Aluksi ajattelin että vika oli käyttäjässä kun en ollut tyytyväinen pesutulokseen..... Kaikki värilliset pyykkini ovat "pilalla", kankaan pinta muuttuu järestään nukkaimaiseksi (tosi kuluneen näköiseksi), vaikka koneessa onkin "vaatteita säästävä" kennorumpu vai mikä se nyt olikaan... Olenkin pessyt jo kauan paidat nurin päin käännettynä mutta ei apua... Ja toiseksi; lingotessa/muuten pyöriessä pyykki menee tuhannen solmuun/kierteelle etten tahdo saada niitä pois koneesta muuta kuin yhdessä köntissä.... Kone on asennettu vatupassin kanssa eikä vatkaa yhtään ja on tosi hiljainen... Pyykinpesuaineena olen käyttänyt jo vuosia fosfaatitonta Bio Luvilia (näitä ongelmia ei ollut vanhassa Electro Helios -koneessani)... Vaihdon koneen koska halusin isomman ja halusin edelleen hyvän koneen.... Onko siis vika käyttäjässä vaiko koneessa??? Auttakaa perheen äitiä!!!!

35

23623

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • koneesi

      ja myös pyykkisi, eihän sellaista savea mikään kestä, luovu heti Bio Luvilista!

      • TT-Citikka

        pitää olla edellisen kanssa samaa mieltä, vältä zeoliittia sisältäviä pyykinpesujauheita sellaisissa koneissa, joiden jätevedet menevät kunnalliseen jätevedenpuhdistukseen - siellä kyllä fosfaatit saadaan pois jätevesistä. Zeoliitti taas kertyy koneeseesi hajoittaen sen ja vaatteisiisi aiheuttaen kutinaa, jos olet allerginen.


      • Äippä
        TT-Citikka kirjoitti:

        pitää olla edellisen kanssa samaa mieltä, vältä zeoliittia sisältäviä pyykinpesujauheita sellaisissa koneissa, joiden jätevedet menevät kunnalliseen jätevedenpuhdistukseen - siellä kyllä fosfaatit saadaan pois jätevesistä. Zeoliitti taas kertyy koneeseesi hajoittaen sen ja vaatteisiisi aiheuttaen kutinaa, jos olet allerginen.

        Tein kirjoitukseen kirjoitusvirheen, eli piti sanoa zeoliititonta eikä fosfaatitonta.... Siis olen käyttänyt jo zeoliititonta vuosia.....


      • Washman
        TT-Citikka kirjoitti:

        pitää olla edellisen kanssa samaa mieltä, vältä zeoliittia sisältäviä pyykinpesujauheita sellaisissa koneissa, joiden jätevedet menevät kunnalliseen jätevedenpuhdistukseen - siellä kyllä fosfaatit saadaan pois jätevesistä. Zeoliitti taas kertyy koneeseesi hajoittaen sen ja vaatteisiisi aiheuttaen kutinaa, jos olet allerginen.

        Olen käyttänyt vuosia vain zeoliittipitoisia pesuaineita ja minulla ei ole ollut niiden kanssa minkäänlaisia ongelmia. Pesukone toimii edelleen aivan moitteettomasti ja vaatteissakaan ei ole mitään näkyviä jäämiä eikä vaatteet kutita päällä.


      • TT-Citikka
        Washman kirjoitti:

        Olen käyttänyt vuosia vain zeoliittipitoisia pesuaineita ja minulla ei ole ollut niiden kanssa minkäänlaisia ongelmia. Pesukone toimii edelleen aivan moitteettomasti ja vaatteissakaan ei ole mitään näkyviä jäämiä eikä vaatteet kutita päällä.

        Jos kone käyttää pesemiseen tarpeeksi vettä käyttää tarpeeksi korkeita lämpötiloja (90 astetta) välillä esimerkiksi lakanapyykissä. Ja loppujen lopuksi kyse on aina vähän tuuristakin.


      • Washman
        TT-Citikka kirjoitti:

        Jos kone käyttää pesemiseen tarpeeksi vettä käyttää tarpeeksi korkeita lämpötiloja (90 astetta) välillä esimerkiksi lakanapyykissä. Ja loppujen lopuksi kyse on aina vähän tuuristakin.

        Olen pessyt pyykkiä niin vanhoilla kuin uusillakin koneilla, korkealla ja matalalla vesipinnalla, 30 tai 60 asteessa ja koko ajan olen käyttänyt zeoliittipitoisia tai fosfaattipitoisia pesuaineita, eikä mitään ongelmia ole ollut. Eikä se mitään tuuria ole ollut!! Olen aina satsannut kunnon koneisiin, jotka kestää kovaa käyttöä. Näin se vaan on!!!


      • TT-Citikka
        Washman kirjoitti:

        Olen pessyt pyykkiä niin vanhoilla kuin uusillakin koneilla, korkealla ja matalalla vesipinnalla, 30 tai 60 asteessa ja koko ajan olen käyttänyt zeoliittipitoisia tai fosfaattipitoisia pesuaineita, eikä mitään ongelmia ole ollut. Eikä se mitään tuuria ole ollut!! Olen aina satsannut kunnon koneisiin, jotka kestää kovaa käyttöä. Näin se vaan on!!!

        on savea,joka kertyy koneeseen ajan myötä, jos sitä ei säännöllisesti pestä pois käyttämällä korkeampia lämpötiloja. Ongelma erityisesti nykyisissä vesipiheissä pesukoneissa. Ainakin näin monet "asiantuntijat" väittävät, voivat tietysti olla väärässäkin.


    • mieleen tyytyväinen

      On ihan sama, millä koneella pesee, jos vaatteet ovat huonolaatuisia, sillä surkeasta materiaalista tehdyt vaatteet nukkaantuvat kyllä.

      Itsellä on vain hyviä kokemuksia mielestä. Tosi tyytyväinen olen ollut. Tosin ostan myös korkealaatuisia vaatteita, jotka eivät nukkaannu huonossakaan pesukoneessa. Olen kokeillut joillakin halpisvaatteilla, ja ne menevät kyllä nukkaan ihan kaikenmerkkisissä pesukoneissa.

      • äippä

        Niin, en tiedä sitten, onko vaatteeni ja kaikki värilliset lakanat jotka nyt Miele on saanut nukkaantumaan ja joita olen pessyt vanhalla koneella jo kauan sitten niin huonoja.... Olen alentanut linkoustehoa esim. paitapesuissa, eilen pesin tumman ruskean paidan joka on melko uusi ja 100 % puuvillaa (nurin käännettynä) ja sen pinta myös muuttui nukkamaiseksi ja vaaleammaksi... Ajattelinkin että otan paidan mukaan ja käyn näyttämässä sitä liikkeessä josta koneen ostin...


      • katliisa
        äippä kirjoitti:

        Niin, en tiedä sitten, onko vaatteeni ja kaikki värilliset lakanat jotka nyt Miele on saanut nukkaantumaan ja joita olen pessyt vanhalla koneella jo kauan sitten niin huonoja.... Olen alentanut linkoustehoa esim. paitapesuissa, eilen pesin tumman ruskean paidan joka on melko uusi ja 100 % puuvillaa (nurin käännettynä) ja sen pinta myös muuttui nukkamaiseksi ja vaaleammaksi... Ajattelinkin että otan paidan mukaan ja käyn näyttämässä sitä liikkeessä josta koneen ostin...

        Eikö viisainta olisi nyt ottaa yhteyttä Mieleen ja kysyä heiltä. Oma Mieleni on ainakin ystävällinen vaatteille.


      • äippä
        katliisa kirjoitti:

        Eikö viisainta olisi nyt ottaa yhteyttä Mieleen ja kysyä heiltä. Oma Mieleni on ainakin ystävällinen vaatteille.

        Aivan, olen samaa mieltä... Olenkin tosi pitkään seurannut pyykkiäni ja ajatellutkin että osa voi tietysti olla huonolaatustakin tai että pesijässä on vika.... Kaikkea mahdollista kokeiltuani(matalampaa likkoustehoa, alempaa lämpötilaa, vähemmän pyykkiä) ja tulos ei vaan muutu.... Entä sitten tuo kierteelle pyörittäminen ja toisiinsa solmuuntuminen....??


      • Havainto,

        Voisiko kuivaamisessa olla syy nukkautumiseen?

        Meillä oli lasten vaateita ja ne pestiin normaalisti ja kuivattiin rummussa, pieneksi jäädessään olivat liki uuden veroisia.

        Annettiin pieneksi jääneet vaatteet toiseen perheeseen. Parissa kuukaudessa ne meidän hyväkuntoiset vaatteet olivat ihan nyppäsiä ja nukkasia. Heillä on tapana kuivata pyykki narulla ja olen huomannu että märkä pyykki voi välillä seistä parikin päivää koneessa tai pyykkikorissa.


    • Washman

      Neuvoisin ottamaan yhteyttä Mielen kuluttajapalveluun, auttavat sinua aivan varmasti. Mielen pesukoneita pystyy kyllä hienosäätämään, ja näin mukautuvat paremmin juuri sinun tarpeisiin.

      Kyllä tuo nukkaantumisongelma kuulostaisi pikemminkin siltä, että olet valinnut liian tehokkaan ohjelman, jonka voimakas mekaaninen käsittely saa nukan esiin.

      • äippä

        Kiitos, olenkin jo kirjoittanut suoraan Mielen huoltoon..... Olen ajatellut tuota samaa ja yrittänytkin valita hellempiä ohjelmia (mutta vanhoista lakanoistakin saa nukat esiin normaalissa 40 C kirjo -ohjelmassa vaikka pitäisi olla 60 C) ja alentanutkin linkouksen tehoa.... mutta silti... Entä pesuaine voisiko syy kuitenkin olla siinä, jauhe jota käytän ostan erikoisliikkeestä zeoliititonta.... Ostan kokeeksi jotain muuta välillä..


      • Washman
        äippä kirjoitti:

        Kiitos, olenkin jo kirjoittanut suoraan Mielen huoltoon..... Olen ajatellut tuota samaa ja yrittänytkin valita hellempiä ohjelmia (mutta vanhoista lakanoistakin saa nukat esiin normaalissa 40 C kirjo -ohjelmassa vaikka pitäisi olla 60 C) ja alentanutkin linkouksen tehoa.... mutta silti... Entä pesuaine voisiko syy kuitenkin olla siinä, jauhe jota käytän ostan erikoisliikkeestä zeoliititonta.... Ostan kokeeksi jotain muuta välillä..

        Mikä on pesukoneesi tarkempi mallinumero?

        Nukkaantuminen tulee esiin parhaiten kun pesukoneen mekaniikka on vääränlaista pyykkiin nähden. Valko- ja kirjopesuohjelmissa pesumekaniikka on kovimmillaan ja pesuaikakin on pitkä. Nyky koneissa lämpötilan alentaminen ei välttämättä vaikuta pesuaikaan, esim. normaali valkopesu 90 kestää yhtä pitkään kuin normaali valkopesu 60. Kannattaa kokeilla auttaako lyhennetty pesu- toiminto sekä hieman korkeampi vesimäärä nukkaantumisongelmassa. Linkous ei vaikuta nukkaantumiseen.


      • äippä
        Washman kirjoitti:

        Mikä on pesukoneesi tarkempi mallinumero?

        Nukkaantuminen tulee esiin parhaiten kun pesukoneen mekaniikka on vääränlaista pyykkiin nähden. Valko- ja kirjopesuohjelmissa pesumekaniikka on kovimmillaan ja pesuaikakin on pitkä. Nyky koneissa lämpötilan alentaminen ei välttämättä vaikuta pesuaikaan, esim. normaali valkopesu 90 kestää yhtä pitkään kuin normaali valkopesu 60. Kannattaa kokeilla auttaako lyhennetty pesu- toiminto sekä hieman korkeampi vesimäärä nukkaantumisongelmassa. Linkous ei vaikuta nukkaantumiseen.

        Mallia en nyt muista (olen töissä)... Olen aika usein käyttänyt 40 kirjo-ohjelmassa lyhennetty pesu -toimintoa. Mutta onko vielä liian kova ohjelma normaalipyykille (lasten vaatteita)?? Automatic-ohjelma vaikuttaa kyllä ihan hyvälle paitsi että täyttömäärä max 3 kg (40 kirjossa 6 kg ??). Onko itelläsi Miele?


      • Washman
        äippä kirjoitti:

        Mallia en nyt muista (olen töissä)... Olen aika usein käyttänyt 40 kirjo-ohjelmassa lyhennetty pesu -toimintoa. Mutta onko vielä liian kova ohjelma normaalipyykille (lasten vaatteita)?? Automatic-ohjelma vaikuttaa kyllä ihan hyvälle paitsi että täyttömäärä max 3 kg (40 kirjossa 6 kg ??). Onko itelläsi Miele?

        Oletko aktivoinut koneestasi esim. Hellävarainen- toiminnon päälle? Entä oletko kokeillut siliävien pesuohjelmia, vesiplus- toimintoa lyhennettyä pesua yms.

        Jo nukkaantuneille/kuluneille vaatteille et voi enää tehdä oikein mitään. Kuivausrumpu saattaa auttaa, se irroittaa tekstiilien kuluneet kuidut (nukan) tai sitten ihan nukkaleikkuri. Jos vaatteista on lähtenyt värit, niin siellä puolen uudelleen värjäys.

        Itse käytän korkeita lämpötiloja ( 50-90), pikapesua, lisää vettä toimintoa sekä siliävien pesuohjelmaa, jos pesen vaaleita/arkivaatteita sekä hienopesuohjelmaa tummille ja mustille vaatteille, sielläkin lisää vettä sekä pikapesutoiminto päälle. Vältän myös täyttämästä pesurumpua liian täyteen, jotta pyykki mahtuu liikkumaan siellä hyvin.


      • äippä
        Washman kirjoitti:

        Oletko aktivoinut koneestasi esim. Hellävarainen- toiminnon päälle? Entä oletko kokeillut siliävien pesuohjelmia, vesiplus- toimintoa lyhennettyä pesua yms.

        Jo nukkaantuneille/kuluneille vaatteille et voi enää tehdä oikein mitään. Kuivausrumpu saattaa auttaa, se irroittaa tekstiilien kuluneet kuidut (nukan) tai sitten ihan nukkaleikkuri. Jos vaatteista on lähtenyt värit, niin siellä puolen uudelleen värjäys.

        Itse käytän korkeita lämpötiloja ( 50-90), pikapesua, lisää vettä toimintoa sekä siliävien pesuohjelmaa, jos pesen vaaleita/arkivaatteita sekä hienopesuohjelmaa tummille ja mustille vaatteille, sielläkin lisää vettä sekä pikapesutoiminto päälle. Vältän myös täyttämästä pesurumpua liian täyteen, jotta pyykki mahtuu liikkumaan siellä hyvin.

        Ei ole hellävarainen -nappulaa.. Muita olen käyttänyt, ehkä kuitenkin liian vähän ja liikaa 40 kirjo-ohjelmaa (kylläkin välillä lyhennettynä).. Taitaa olla sit kuitenkin käyttäjässä vika... Eli siis opettelen käyttämään hieno-ohjelmia ja muita "hienouksia" enemmän.. Jotenkin vaan tottu käyttämään vanhassa koneessa sitä 40 kirjoo......... Katsotaan mitä tapahtuu... Kiitos kaikille hyvistä vinkeistä!!!! Nina


      • Washman
        äippä kirjoitti:

        Ei ole hellävarainen -nappulaa.. Muita olen käyttänyt, ehkä kuitenkin liian vähän ja liikaa 40 kirjo-ohjelmaa (kylläkin välillä lyhennettynä).. Taitaa olla sit kuitenkin käyttäjässä vika... Eli siis opettelen käyttämään hieno-ohjelmia ja muita "hienouksia" enemmän.. Jotenkin vaan tottu käyttämään vanhassa koneessa sitä 40 kirjoo......... Katsotaan mitä tapahtuu... Kiitos kaikille hyvistä vinkeistä!!!! Nina

        Mielen pesukoneissa on mahdollisuus itse ohjelmoida erilaisia ominaisuuksia omaan pesukoneeseen. Käyttöohjeen loppuosassa on mainittu näistä ominaisuuksista ja miten ne saa aktivoitua esim. hellävarainen-, pesuveden jäähdytys- tai vesiplus- toiminto.. Kannattaa kokeilla.


      • äippä
        Washman kirjoitti:

        Mielen pesukoneissa on mahdollisuus itse ohjelmoida erilaisia ominaisuuksia omaan pesukoneeseen. Käyttöohjeen loppuosassa on mainittu näistä ominaisuuksista ja miten ne saa aktivoitua esim. hellävarainen-, pesuveden jäähdytys- tai vesiplus- toiminto.. Kannattaa kokeilla.

        Juu, tuossa äsken pesin taas koneellisen ja tutkiskelin ohjevihkosta ja todellakin huomasin nuo lisätoiminnot ja niiden tallentamisen... Tallensin heti tuon hellän pesun... Tällä kertaa ei ollut pyykkikään kovin kierteellä, olisiko vesiplussan ansiota, en tiedä... Eiköhän se tästä vielä iloksi muutu kun vähän vielä harjottelee... Muuten olen kyllä ollut tosi tyytyväinen mm. hiljaiseen ääneen eikä lingotessakaan tärise yhtään.. Kiitos vaivannäöstä!


      • Washman
        äippä kirjoitti:

        Juu, tuossa äsken pesin taas koneellisen ja tutkiskelin ohjevihkosta ja todellakin huomasin nuo lisätoiminnot ja niiden tallentamisen... Tallensin heti tuon hellän pesun... Tällä kertaa ei ollut pyykkikään kovin kierteellä, olisiko vesiplussan ansiota, en tiedä... Eiköhän se tästä vielä iloksi muutu kun vähän vielä harjottelee... Muuten olen kyllä ollut tosi tyytyväinen mm. hiljaiseen ääneen eikä lingotessakaan tärise yhtään.. Kiitos vaivannäöstä!

        Hienoa, että lähdit etsimään ratkaisuja ongelmaan ja laitoit viestiä palstalle. Onnistuneita hetkiä pyykinpesun parissa..=)


    • Rince

      Uudet koneet käyttävät todella vähän vettä verrattuna esim 10 vuotta vanhoihin, johtuen nykyisestä säästämis/ekoloogisuusvimmasta. Minä painan aina sitä "Vesi plus"-nappia omassa Mielessäni, se antaa paremman pesutuloksen.

      Linkousongelma: uudessa koneessa on varmasti tehokkaampi linkous, sen takia vaatteet ovat tiukemmassa mytyssä? Mahdollisesti myös pieni vesimäärä aiheuttaa sen etteivät vaatteet pääse lillumaan irti toisistaan pesun aikana, vaan pysyvät yhdessä mytyssä...

      • äippä

        Ostin koneen viime keväänä (sanoin alussa että ½ vuotta)... Joo, en olekaan käyttänyt vesi plus nappulaa kuin silloin tällöin (harvemmin), täytyypä kokeilla. Eilinen paitapyykki (pesin automatic-ohjelmalla, linkous tais olla 600 tai 900), niin silloin huomasin pyykkiä kuivumaan laittaessa, että lapseni tumman ruskea paita oli mennyt ihan nukkaiseksi ja vaaleammaksi siis melkein pilalle.... Siitä suivaantuneena lähdin tänne kirjoittelemaan.... Kiitos vinkistä...


      • äippä

        14 vuotta


    • Seniori.

      Ostettu 1.10.1999 Malli W844, johon erittäin tyytyväinen.
      Normaali ja luonnollisesti vaatteista irronnut "nöyhtä" jää kuivausrummun sihtiin.
      Eli ei mitään ylimääräistä kulumista!
      Pesukone on kaikkiruokainen Omo, Bio Luvil, Ariel LV. Hajusteilla tai ilman Zeoliitilla tai ilman.
      Allergia ja lapsiperheille tietysti ilman hajusteita.

      http://www.miele.fi/fi/

      Minäkin kysyn että mikä mallinumero on nimim.”äipän” pyykinpesukone Miele?

      Pitää tietysti lukea käyttöhje ennen käyttöä!
      ja ottaa kuljetustuet pois koneen sisältä.
      Uudet "Mielet" kyllä kertoo kuljetustukien poisoton Suomen kielellä

      Tässä W 1734 Pesu- ja erikoisohjelmat
      Automatic
      Puuvilla
      Siliävät kuidut
      Synteettiset kuidut
      Paidat
      Farkut
      Tumma Pyykki
      Käsinpesu-Villa
      Pika
      Erillinen linkous

      Mielen patentoidun kennorummun sileässä ja kaarevassa pinnassa on vain vähän pieniä reikiä.
      Kennorummun ansiosta pyykin käsittely ja pesu on erittäin hellävaraista,
      sillä pesurummun sisäpinnan ja tekstiilien väliin muodostuu vesikalvo,
      jolla tekstiilit liikkuvat pehmeästi. Oivallinen valinta kuluttajalle,
      joka arvostaa hellävaraisen tehokasta pyykin hoitoa matalilla kulutusarvoilla

      Mielen erikoisohjelmat takaavat loistavan pesutuloksen.
      Kiitos patentoidun Automatic-ohjelman, ei ole edes välttämätöntä lajitella puuvillatekstiilejä tai huonosti siliäviä materiaaleja.
      Automatic-ohjelma toimii seuraavasti: anturit määrittävät pyykin laadun, sen imemän vesimäärän sekä imunopeuden.
      Määritellystä täytöstä riippuen sekä pesu- ja huuhteluajat että välilinkousprofiili ja vesipylväs vaihtelevat.
      Loppulinkous on max. 900 kierr./min.
      Jos pesuohjelmaan valitaan ”ilman linkousta” -toiminto, huuhtelee kone automaattisesti yhden kerran normaalia enemmän.
      Tämän vuoksi pesu on taloudellista ja pyykkien kohtelu aina mahdollisimman hellävaraista

    • sambrero

      Hei!
      Minulla on sama ongelma. Pitkään haaveilin Miele-pyykinpesukoneesta, ja kun vihdoin ostin sen, jouduin pettymään. Vaatteet ovat täynnä nukkaa. Tummat vaatteet ovat täynnä valkoista nukkaa, ja vaaleat vaattet tummaa nukkaa. Joudun ravistelemaan vaatteet parvekkeella, tai istun sohvalla, ja nypin sen pois. Olen jopa soittanut Miele-huoltoon, ja sieltä ihmettelivat, että "onpa outo homma, Mielehan poistaa kaiken nukan autommaattisesti". Eikä auta muuten "Vesi Plus"-valitsin. Olen käyttänyt sitä ihan alusta. Aikaisemmissa koneissa olin pettynyt huonoon huuhtelutulokseen, Mielessä taas se huipuuluokkaa, vesihan on ihan kirkasta viimeisessä huuuhtelussa. Olen käyttänyt jo vuosia fosfaattipitoista pulveria "White". Zeoliittipitoiset ovat myrkkyä, ne jättävät valkoisia hiutaleita vaatteisiin. Mutta mitä tehdä sille nukalle, olen jo kyllästynyt nyppimiseen.

      • äippä

        Olen nyt siis pessyt pyykkiäni saamieni ohjeiden mukaisesti.... Mielestäni nukkaantuminen ei ole loppunut ehkä kylläkin vähentynyt, ei ole nyt ollut uusia vaatteita joissa olisin eron nähnyt parhaiten, vanhat kun ovat jo valmiissa nukassa.. Olen nyt yrittänyt olla ajattelematta asiaa ja olla syynämättä vaatteita tarkemmin... Mutta ottaahan se päähän jos se ei asetu.... Mielen huolto ehdotti:

        Hyvää päivää,

        olemme pahoilamme että ostamanne Miele pyykinpesukone ei vastaa odotuksianne.

        Suosittelemme seuraavat toimenpiteet:
        - tarkistaa / puhdistaa roskaloukun nukkasihti ja poistopumpu
        - tehdä puhdistusajo 95 asteisessa ohjelmassa ilman pyykkiä ja sitruunahapolla
        - käyttää Vesiplus -toimintoa (koneesta riippuen, voidaan kytkeä / ohjelmoida lisävettä)
        - pestää tummat ja vaaleat tekstiilit erikseen
        - käyttää tummille tekstiileille niihin tarkoitettua pesuainetta
        - käyttää myös ohjelmat Siliävät kuidut ja Hienopesu ja myös muita erikoisohjelmia käyttöohjeen ohjelmavalintataulukon mukaisesti

        Annamme mielellään lisätietoa myös puhelimitse.

        Ystävällisin terveisin

        _______________________
        Cäcilia Heino
        Miele Oy / Kotitalous / Haushalt
        Tel. 358-9-87597511
        Fax 358-9-87597299
        E-mail:[email protected]
        Internet: www.miele.fi


      • miia suomalainen
        äippä kirjoitti:

        Olen nyt siis pessyt pyykkiäni saamieni ohjeiden mukaisesti.... Mielestäni nukkaantuminen ei ole loppunut ehkä kylläkin vähentynyt, ei ole nyt ollut uusia vaatteita joissa olisin eron nähnyt parhaiten, vanhat kun ovat jo valmiissa nukassa.. Olen nyt yrittänyt olla ajattelematta asiaa ja olla syynämättä vaatteita tarkemmin... Mutta ottaahan se päähän jos se ei asetu.... Mielen huolto ehdotti:

        Hyvää päivää,

        olemme pahoilamme että ostamanne Miele pyykinpesukone ei vastaa odotuksianne.

        Suosittelemme seuraavat toimenpiteet:
        - tarkistaa / puhdistaa roskaloukun nukkasihti ja poistopumpu
        - tehdä puhdistusajo 95 asteisessa ohjelmassa ilman pyykkiä ja sitruunahapolla
        - käyttää Vesiplus -toimintoa (koneesta riippuen, voidaan kytkeä / ohjelmoida lisävettä)
        - pestää tummat ja vaaleat tekstiilit erikseen
        - käyttää tummille tekstiileille niihin tarkoitettua pesuainetta
        - käyttää myös ohjelmat Siliävät kuidut ja Hienopesu ja myös muita erikoisohjelmia käyttöohjeen ohjelmavalintataulukon mukaisesti

        Annamme mielellään lisätietoa myös puhelimitse.

        Ystävällisin terveisin

        _______________________
        Cäcilia Heino
        Miele Oy / Kotitalous / Haushalt
        Tel. 358-9-87597511
        Fax 358-9-87597299
        E-mail:[email protected]
        Internet: www.miele.fi

        Mielen asiakaspalvelusta et helposti saa apua. Itse ostimme tammikuun lopussa kuivausrummun joka ei toimi oikein. Olemme yrittäneet selvittää tilannetta asiakaspalvelun eri henkilöiden kanssa nyt jo yli kolme kuukautta. Asia on vielä kesken.
        Vika on myönnetty ja sitten taas kielletty ja siirretty selvitettäväksi eteenpäin. Mielellä tuntuu vallitsevan kulttuuri jossa lupaus soittaa myöhemmin merkitsee samaa kuin "et kuule minusta enään koskaan".


      • grrrr
        miia suomalainen kirjoitti:

        Mielen asiakaspalvelusta et helposti saa apua. Itse ostimme tammikuun lopussa kuivausrummun joka ei toimi oikein. Olemme yrittäneet selvittää tilannetta asiakaspalvelun eri henkilöiden kanssa nyt jo yli kolme kuukautta. Asia on vielä kesken.
        Vika on myönnetty ja sitten taas kielletty ja siirretty selvitettäväksi eteenpäin. Mielellä tuntuu vallitsevan kulttuuri jossa lupaus soittaa myöhemmin merkitsee samaa kuin "et kuule minusta enään koskaan".

        Olen samaa mieltä Mielen asiakaspalvelusta. Todella surkeaa! Ikävä kyllä olen joutunut olemaan sinne yhteydessä jo liian monta kertaa hajoilevien koneiden kanssa. Aina eri henkilön kanssa joutuu juttelemaan ja samat asiat kertoa uudelleen ja uudelleen. Puhelimessa lisäksi lupailevat maat ja taivaat, mutta kun kysyy varmistaakseen asiat sähköpostilla lupauksista ei ole enää tietoakaan. Onneksi kuluttaja voi äänestää myös jaloillaan. Mieleen en enää koske! Paitsi mitä nyt olen loukussa noihin jo talouteen hankittuihin pesukoneeseen ja kuivausrumpuun.


      • KONEIDEN mersu
        grrrr kirjoitti:

        Olen samaa mieltä Mielen asiakaspalvelusta. Todella surkeaa! Ikävä kyllä olen joutunut olemaan sinne yhteydessä jo liian monta kertaa hajoilevien koneiden kanssa. Aina eri henkilön kanssa joutuu juttelemaan ja samat asiat kertoa uudelleen ja uudelleen. Puhelimessa lisäksi lupailevat maat ja taivaat, mutta kun kysyy varmistaakseen asiat sähköpostilla lupauksista ei ole enää tietoakaan. Onneksi kuluttaja voi äänestää myös jaloillaan. Mieleen en enää koske! Paitsi mitä nyt olen loukussa noihin jo talouteen hankittuihin pesukoneeseen ja kuivausrumpuun.

        Ja minä en osta kuin miele kodinkoneita ja se on varmaa.
        Koneiden Mersu kestää sen 20 vuotta johon moni kone ei pysty ,konemusta jo 30 vuotta .


      • kuten aina
        KONEIDEN mersu kirjoitti:

        Ja minä en osta kuin miele kodinkoneita ja se on varmaa.
        Koneiden Mersu kestää sen 20 vuotta johon moni kone ei pysty ,konemusta jo 30 vuotta .

        Jaaha, Mielpuolella on siis jopa kahdeta koneesta kokemuksia, joiden perusteella voi esittää maailman parasta ansianntuntijaa.

        Ei ihme, että sait pesukonekaupasta potkut - ei kukaan kestä moista tyrkkyä....

        Entäs jääkaapit - näissä taisi olla jo 2 vuoden kokemus, miltä pohjalta saattaakin jo ylivertaista kestävyyttä suitsuttaa?


      • Kalliiksi tuli
        kuten aina kirjoitti:

        Jaaha, Mielpuolella on siis jopa kahdeta koneesta kokemuksia, joiden perusteella voi esittää maailman parasta ansianntuntijaa.

        Ei ihme, että sait pesukonekaupasta potkut - ei kukaan kestä moista tyrkkyä....

        Entäs jääkaapit - näissä taisi olla jo 2 vuoden kokemus, miltä pohjalta saattaakin jo ylivertaista kestävyyttä suitsuttaa?

        Miele kokemusta

        2007 huippumallista irtosi pala tiivisteestä kesken pesun vedet lattialle. Parinsadan lasku tulossa. Joskus luin tätä Miele propagandaa, oli kuulema korjausmies korjannut takuuajan jälkeen ja laskua kysellessä sanoi että Miele ei hajoa. Mulle ei niin käynyt. Tuskin tuo tarinakaan totta on.

        2010 tiskikoneesta hajosi kiertovesipumppu kolmen kuukauden jälkeen. Takuuseen meni. Silloin vähän tietty kärsi luottamus, nyt tuon viimeisen jälkeen ei kyllä Mieleä enää tule.


    • mauri sariola Ähräri

      Ann mun kaiki kestää,vuosi sitten hankittu mielen jääkaappipakastin.
      män rikki ja otimpa yhteyttä liikkeeseen josta ostimme ongemia
      heti myyjä joutui etsimään virman joka hoitaa huollot.
      pohjois suomen sähkö hoitaa,sieltä tuli soitto että he tietävät vian eli
      joku piiri kortti siis minun esittämien vikakommentien perusteella.
      kävipä niin että osaa ei löytynyt sumesta ,aikaa kulunut puolitoista
      viikkoa ja tänään mukamas lähetetty saksasta,käsitykseni mukaan
      sieltä lentää joka päivä kone suomeen.
      täyttä pelleilyä.

    • Minä

      Mielen asiakaspalvelu hoitaa asiansa todella hyvin. Meillä hajosi jää-viileäkaapista kahva ja vaikka takuu on mennyt umpeen jo yli vuosi sitten, lähetti huolto uuden kahvan kotiin toimitetuna ja maksutta. Yritä saada joltain muulta toimittajalta, eipä taida onnistua.

      Meillä on pesukone myös Miele, on pessyt jo seitsemän vuotta ilman minkäänlaista ongelmaa, ei ole nyppyjä eikä muutakaan ongelmaa, kuivausrumpu on myös toiminut saman ajan eikä ongelmia.

      • Kennorumpu=)(/¤¤#"¤%&%/.tää hiukan vanhahko ketju???Löytyykö mistään uudempaa???No meillä ollu parikuukautta Milen kennorumpu tekele.Ei pese puhtaaks ja ja vaikka mitä kokeilis.Nukka ongelma ihan sama kuin muillakin täällä valittaneilla.Ja kissan karvat ne sitten onkin ihan toivoton tapaus.Ja varsinainen antikliimaksi!!!!!Pellava pöytäliinat!!!!!Kone jumissa jo puolessa välissä ohjelmaa!!!!Ja sitä mössökasaa mikä koneen sisällä rummussakin!!!!Roska loukusta puhumattakaan!!!!???
        Entinen Mile pelas 18-19 vuotta kunnes piirikortti sippas mut näppärä huoltomies korjas sen.Eikä maksannu paljoakaan.No siitä nyt jotain 3-4 vuotta no nyt rupes pitään kovaa ryminää lingotessa.Muuten vielä pelitti hyvin.Joten empä sitten muihin merkkeihin paljo viitsinny aikaa tuhlata.Asiaa tarkemmin pohtiessa niin pari tekiää tulee heti mieleen.Elikä onneton vesimäärä vaikka laittas mitä vesi plussia ja ei edes saa niitä kaikille ohjelmille!!!Sekä jauhaa mielettömän pitkään ohjelmalla kuin ohjelmalla.No sitten toinen ja varmaankin koko )(/&¤¤%an perimmäinen syy!!!!??? Muistan kun aikonaan miile mainosti entistä konetta tiheällä reijjityksellä jotta töhnä pääsee hyvin huuhtelujen mukana pois.Nyt muutama onnetoman pieni reikä siellä täällä!!!!Mistä se töhnä mahtuu poistuun???? Ja kun jauhaa onnettomalla vesitilkalla ijäisyyden niin varmast nukka on vaatteissa/vaatteen sisällä oikeen hyvässä tallessa.Entäs sitten lasten hiekkaset vaatteet?????
        Sopii varmaankin hyvin stringien ja muiden hepenien pesuun mutta kun ei ainakaan näin talvisin niillä pelkästään pärjää!!!
        Todellisuudessa tällänen parin reijän kenno viritelmä paljon halvempi ja nopeampi valmistaa.Siinä koko idea!!!Tarvii jotenkin virittää vanha toiseks koneeks että saa muutkin kun hepenet puhtaaks!!!Onneks en vielä heittänny mäkeen!!!Mitenkähän tuosta uudesta )=(/&%%ta pääsis eroon!!!Silleen ettei tarvis maksaa itseään kipeäks?????Voisin myydä vaikka 800€ jollekkin!!!????Olisko kiinostuneita?????


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      147
      10682
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3033
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      206
      2849
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2137
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1888
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1709
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1656
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      18
      1597
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1543
    10. 82
      1478
    Aihe