Kovat ajat Ukrainassa.
Kansallisen turvallisuuden ja puolustuksen
neuvostoa kutsutaan jo koolle käsittelemään
kuivuuden aiheuttaman kadon seurauksia.
Arvattavasti käsittelylistalla tulee olemaan
ruokapaniikin hillintäkeinot.
Vaikka presidentti vakuuttaa valtion tukea
vaikeuksissa oleville viljelijöille, niin
ennustan kuitenkin tulevaisuuden tuovan ainakin
hintasäännöstelyn, eivätkä viljan takavarikotkaan
ole poissa laskuista.
http://www.president.gov.ua/en/news/data/1_16369.html
Venäjällä on kehittymässä yhtä paha tilanne.
Noin 80% venäjän vilja-alasta on samanlaisen
kuivuuden kourissa, erona Ukrainaan on vain kasvuston
kehittymisaste, joka ei ole kaikkialla yhtä pitkällä.
Kuitenkin noin 50% alasta on jo kärsinyt vahinkoa.
Tässä on nyt tulossa senkokoinen kuoppa planeetan
viljantuotantoon että parempi sato jossain muualla
ei enää riitä sitä täyttämään.
Ihmettelen vain tässä sitä missä vaiheessa suomen
tiedonpimittämisvälineet ottavat asian puheeksi.
Jos on tarkoitus ostaa ensin ryöstöhinnalla vilja
viljelijöiltä,ja kertoa asia vasta sitten, niin
eipä tule onnistumaan.
Ranskassa ihmetellään jo että miksi viljelijät
eivät myy varastoissa olevaa vehnää, vikka hinta
hipoo jo ennätystä.
Näkyi olleen eilen 167 euroa tonni, vaan ei ole kauan.
Tässäpä viimeisin kartta sademääristä:
http://www.cpc.ncep.noaa.gov/products/analysis_monitoring/regional_monitoring/wcpcp3.gif
Tilannetta voi alkaa seuraamaan täältä:
http://www.cpc.ncep.noaa.gov/products/analysis_monitoring/regional_monitoring/former_su.html
Ukrainan presidentti pellolla
3
646
Vastaukset
- Kommentti
Kuten vanha kansanperinne kertoo Suomen ilmastosta;Kesä ja talvi ei tule Suomeen ennen kuin venäjän arolla on kelit päällä.
Tuossa itsekin ilmoja seuraavana sanon;Näin tulee käymään,kuten jo nahoissa tunnemmekin. Meinaa se lämpö nousee Suomeenkin,joskin etelässä Suomenlahti hillitsee lämpöaaltoa. Toisaalta Karjala ja Kainuu saa lämmön suoraan Venäjältä,kun se kulkeutuu Karjalan kannasta myöte ja Laatokan ja Äänisen välistä. Meinaa elokuussa lämpötila ei alle 30C° laske.Tää on mun kertomani.- metsäveli
Ennustat katastrofia.
Tuontasoiset lämpötilat ovat viljoille liikaa.
Esimerkiksi vehnän sato laskee noin 10% jokaista
astetta kohden 25 asteen jälkeen.
Tämä seksipuoli takkuilee, -37 astetta ja ei synny
jyviä lainkaan.
"Vilu viljan kasvattaa",-ne oli tarkkoja poikia
nuo entiset jussit.
Paljon mahdollista että tuo ennustus pitää, onhan
noita hellejaksoja ollut ennenkin.
- pahalta
vaikuttaa, vai pitäisikö sanoa että hyvältä vaikuttaa...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1871890
- 1131033
- 99947
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa20717- 52694
ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42588Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä28544Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m174536Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45518Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;199473