Ukrainan presidentti pellolla

metsäveli

Kovat ajat Ukrainassa.
Kansallisen turvallisuuden ja puolustuksen
neuvostoa kutsutaan jo koolle käsittelemään
kuivuuden aiheuttaman kadon seurauksia.

Arvattavasti käsittelylistalla tulee olemaan
ruokapaniikin hillintäkeinot.
Vaikka presidentti vakuuttaa valtion tukea
vaikeuksissa oleville viljelijöille, niin
ennustan kuitenkin tulevaisuuden tuovan ainakin
hintasäännöstelyn, eivätkä viljan takavarikotkaan
ole poissa laskuista.

http://www.president.gov.ua/en/news/data/1_16369.html

Venäjällä on kehittymässä yhtä paha tilanne.
Noin 80% venäjän vilja-alasta on samanlaisen
kuivuuden kourissa, erona Ukrainaan on vain kasvuston
kehittymisaste, joka ei ole kaikkialla yhtä pitkällä.
Kuitenkin noin 50% alasta on jo kärsinyt vahinkoa.

Tässä on nyt tulossa senkokoinen kuoppa planeetan
viljantuotantoon että parempi sato jossain muualla
ei enää riitä sitä täyttämään.

Ihmettelen vain tässä sitä missä vaiheessa suomen
tiedonpimittämisvälineet ottavat asian puheeksi.

Jos on tarkoitus ostaa ensin ryöstöhinnalla vilja
viljelijöiltä,ja kertoa asia vasta sitten, niin
eipä tule onnistumaan.
Ranskassa ihmetellään jo että miksi viljelijät
eivät myy varastoissa olevaa vehnää, vikka hinta
hipoo jo ennätystä.
Näkyi olleen eilen 167 euroa tonni, vaan ei ole kauan.

Tässäpä viimeisin kartta sademääristä:

http://www.cpc.ncep.noaa.gov/products/analysis_monitoring/regional_monitoring/wcpcp3.gif

Tilannetta voi alkaa seuraamaan täältä:

http://www.cpc.ncep.noaa.gov/products/analysis_monitoring/regional_monitoring/former_su.html

3

646

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kommentti

      Kuten vanha kansanperinne kertoo Suomen ilmastosta;Kesä ja talvi ei tule Suomeen ennen kuin venäjän arolla on kelit päällä.
      Tuossa itsekin ilmoja seuraavana sanon;Näin tulee käymään,kuten jo nahoissa tunnemmekin. Meinaa se lämpö nousee Suomeenkin,joskin etelässä Suomenlahti hillitsee lämpöaaltoa. Toisaalta Karjala ja Kainuu saa lämmön suoraan Venäjältä,kun se kulkeutuu Karjalan kannasta myöte ja Laatokan ja Äänisen välistä. Meinaa elokuussa lämpötila ei alle 30C° laske.Tää on mun kertomani.

      • metsäveli

        Ennustat katastrofia.
        Tuontasoiset lämpötilat ovat viljoille liikaa.
        Esimerkiksi vehnän sato laskee noin 10% jokaista
        astetta kohden 25 asteen jälkeen.
        Tämä seksipuoli takkuilee, -37 astetta ja ei synny
        jyviä lainkaan.
        "Vilu viljan kasvattaa",-ne oli tarkkoja poikia
        nuo entiset jussit.
        Paljon mahdollista että tuo ennustus pitää, onhan
        noita hellejaksoja ollut ennenkin.


    • pahalta

      vaikuttaa, vai pitäisikö sanoa että hyvältä vaikuttaa...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      187
      1890
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1033
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      99
      947
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      717
    5. 52
      694
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      588
    7. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      28
      544
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      536
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      199
      473
    Aihe