ei riitaketjuja eikä muitakaan vastaavia, vaan asioita, joita on tehty nuorina tai varhaisessa vanhuudessa.
En muista olenko jo kertonut tämän, mutta olin parikymppisenä kiinnostunut sairaankuljetuksestakin. Silloinhan kokeiltiin vähän kaikkea, ja hyvä olikin.
Ensimmäinen hälytysajoni oli muistorikas. Olin juuri suorittanut vaadittavat (kokonaista viisi) ensiapukurssit ja siis valmis kuljettaja. Potilaan kanssa minä en saanut mennä auton takaosaan, sain siis toimia vain kuljettajana ja antaa ensiapua tapaturmapaikalla.
Vuosi oli -74 ja autona pieni farmarimersu. Tämänpäivän ambulansseihin täysi fiasko, mutta silloin ihan toimiva.
Tultiin liki sadan kilometrin matkan pillit huutaen ja mikä pahinta, ruuhka-aikaan iltapäivällä. Auton sisäpeili osoitti suoraan potilaaseen, ja totta kai minä tapitin sitä peiliä tämän tästä.
Päästiin lopulta perille TAYS:siin ja hoitohenkilökunta tuli ulos vastaanottamaan potilasta. Kerkisin juuri auton takaosaan kun päivystävä lääkäri syöksyi paikalle. Ja kaikesta kiireestään huolimatta hän kysyi auton johtohenkilöltä vilastuaan syrjäsilmin minua: Kumpi on potilas???
Olin todella huonovointinen, mutta minusta se heitto oli kyllä liikaa.
Lopulta olen sitä muistellut hieman eri tavalla kuin silloin paikan päällä.
Muistellaanpa vanhoja...
23
404
Vastaukset
- Kiitos!
Kuulisin näitä mielelläni enemmänkin....mut ei täällä ole muuta kuin kinastelua. Jatka sinä näitä tarinoita....niissä on aina vaikuttava sävy ja elämankokemus.
- hatam
Aika kultaa muistot ja se tekee niistä kerrottavia tarinoita. Ei tälläisiä ennen edes ajatellut, saatika kirjoittanut julki. Minuakin vuosia suorastaan hävetti koko juttu.
Nyt ne ottaa jo eri tavalla, niin kuin sanoinkin ja aihekin sopi viimeaikaisiin viesteihin.
- opettavainen tarina
Kiitos selvennyksestä.
- hatam
sinun opettamisesi on yhtä tyhjän kanssa, niin kuin tuolla jo alenpana sanoinkin. Täysi 0. Mutta toivottavasti edes jostain jotakin opit, vaikka epäilen.
- oppi paljonkin
Ainakin sen, että olet aivan potilaan näköinenkin.
- hatam
mikään opetuskertomus, jos et sitä sattumalta itse huomannut.
Ja sitäpaitsi, teitähän on aivan turha edes koittaa opettaa.
Apinalla on yksi elekieli. Tiedätkö mikä se on???
- VIIKON PARAS
HAHHHHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAa
ET VOI OLLA TOSISSAS!!!!!!!!!
SÄHÄ OLIT SIIS AMMATTIKUSKI, ET AMMATTI A U T T A J A !!!!!! - Kertokaa ?
KUKA ON TUO HATAM ?
- miettiippp
onkoha se sama ku Hatamm....?
- Vanha viesti.
arkipirulainen16.11.2011 12:01
0 Avaa
Sulje Haloo hei!!!!
Kuinka noin paha mieli on kellään tätä palstaa seurannella ja mitenkä sun viestis olis sitten muka asiallisempi kun mun konsanaan?????
Kumpi nyt poistetaan;sun vai mun????
Kyllä mulla kuule on ammattiauttajan koulutus vaikka tosin jo vuosien takaa. ja jos et sitä usko niin käyppä selaamassa vanhoja viestejä. Siellähän sä muutenkin aikaas vietät.- matam!!!!!!!!!!!!!!!
arkipirulainen kirjoitti:
Kerrankin joku lukutaitoinen!
Mikä ammattiauttaja sä oot??????????????????????????????????
Hatamhan se on lanssia ajanut, et sinä!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! matam!!!!!!!!!!!!!!! kirjoitti:
Mikä ammattiauttaja sä oot??????????????????????????????????
Hatamhan se on lanssia ajanut, et sinä!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Mutta mä oon ollut hyvänä kakkosena, vai mitä?
- !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Mutta mä oon ollut hyvänä kakkosena, vai mitä?
Autourheilussa voi tulla toiseks, ambulanssin ajo kun ei ole kilpailulaji.
- de fackta
Mutta mä oon ollut hyvänä kakkosena, vai mitä?
Heh, oot tosi onneton.
Kun soittaa Hatammi :lle, ni sä tuut palstalle raivoon, että sulle on soitettu !
Eikös puhelimet olekaan soittamista ja vastaamista varten, no tietysti nykyään nettiäkin varten. !!!!!!!!!!!!!!!!!!!! kirjoitti:
Autourheilussa voi tulla toiseks, ambulanssin ajo kun ei ole kilpailulaji.
Oot väärässä! Lanssilla ajaminen on aina kilpailua aikaa vastaan ja jos et sitä tajua, niin älä sitten viitsi koskaan häiritä pelastuslaitosta pyytämällä apua sun luokses.
Vaikka kokemuksesta tiedän että ne tulee kuitenkin paikalle, olit miten paska tahansa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa
Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k343532On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole282298Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi802233Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä452111Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma561484- 741386
Kaunein nimi
Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?69947Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?
Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?46913Farmi-Amski ja Jucci Hellström - Sydämiä satelee - Onko tässä jotain enemmän?
Amskidamski Anne-Mari Tarkkio ja Jucci Hellström olivat samaan aikaan Farmi Suomi -realityssä. Nyt somessa on nähty mat9817Rakastan sinua hiljaisuudessa
Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi37813