siis, ongelmani on tämä:
kotonani rehottava viidakko on keskittynyt
lähinnä paljon valoa vaativiin viherkasveihin,
eli ikkunoiden edustoille ja ikkunalaudoille.
mitkä viherkasvit siis viihtyisivät syvemmällä
(kuitenkin melko valoisaa) huonetta? siis
puolivarjossa vähintään, varjossakin?
luin eräästä kirjasta että ainakin kentiapalmut
olisivat tällaisia varjon kasveja, onko
kenelläkään kokemuksia tai uusia ideoita?
varjoisan paikan kasvit?
5
1908
Vastaukset
- Ansku
Olen kysellyt itsekin huonekasveja, jotka
selviäisivät varjoisassa paikassa ja niinpä ostin
traakkipuun. Se on ollut minulla reilun viikon,
ja ei ainakaan vielä ole näyttänyt rupsahtamisen
merkkejä. Jos kuitenkin alkaa näyttää siltä,
ettei se pärjää, ostan kukkavalon. Vehkatkin
kuulemma pärjäävät varjoisassa paikassa =)- kukkakauppias
Vanhanpojankukka,vehkat,rauhankalla,useimmat
dracenat,kyllä se kentiapalmukin,mutta tiukkaa
tekee keskuslämmitystalossa.Myös posliinikukat
ja ne vanhan ajan mönjeliljat ovat verrattomia.
(Taitaa olla ruotsalainen nimi tuo mönjelilja
hae hakemistosta.)Taitaa olla kliivia.Minulla on
myös pari kultaköynnöstä sisällä olohuoneessa.Se
benjaminficus viihtyy myös ihan
erinomaisesti,minulla on pari kappaletta jotka
ovat kattoon asti.Ne kallat ovat sitäpaitsi
terveellisiä kun pitävät sitä huonenilmaa
kunnossa. - Niina
kukkakauppias kirjoitti:
Vanhanpojankukka,vehkat,rauhankalla,useimmat
dracenat,kyllä se kentiapalmukin,mutta tiukkaa
tekee keskuslämmitystalossa.Myös posliinikukat
ja ne vanhan ajan mönjeliljat ovat verrattomia.
(Taitaa olla ruotsalainen nimi tuo mönjelilja
hae hakemistosta.)Taitaa olla kliivia.Minulla on
myös pari kultaköynnöstä sisällä olohuoneessa.Se
benjaminficus viihtyy myös ihan
erinomaisesti,minulla on pari kappaletta jotka
ovat kattoon asti.Ne kallat ovat sitäpaitsi
terveellisiä kun pitävät sitä huonenilmaa
kunnossa.Varjoisan paikan kasvi, taarvitsee erittäin vähän vettä.
- Tietoa löytyy
Huonekasvikirjoista löytyy hyvät tiedot
asiasta. Käy kirjastossa selailemassa. Tai sitten,
aloita vaikka näistä:
anopinkieli, juorut, kentiapalmu, malakanvehka,
muratti, parsat, peikonlehti, pesäraunioinen,
traakkipuut, tuonenkielo!!!erityisesti, vuoripalmu
Parhaiten varjoa sietävät tummanvihreälehtiset
kasvit, kirjavat vaativat enemmän valoa. Anna
kasveille merilevälannoitetta, joko kasteluveteen
tai suihkutellen lehdille, se pitää kasvit
kunnossa pimeänä kautenakin. Muuten ei nyt enää
lannoiteta, sillä talvi on kasvien lepoaikaa. - puutarhurin alku
malakanlaikkuvehka viihtyy myös vähän
varjosammassa..vaikka onkin vähän
kirjavalehtinen.. Ja jättipeikonlehti viihtyy
myös vähän varjosammassa..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 522330
- 85874
- 49856
Kuka varasti Sisun rahat
Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!10822- 69733
Miten sulla on niin kaunis
Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t35731Ajattelen sinua
vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu27630- 48545
Luulet olevasi pidetty
Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap82537- 60497