varjoisan paikan kasvit?

viidakkonainen

siis, ongelmani on tämä:
kotonani rehottava viidakko on keskittynyt
lähinnä paljon valoa vaativiin viherkasveihin,
eli ikkunoiden edustoille ja ikkunalaudoille.
mitkä viherkasvit siis viihtyisivät syvemmällä
(kuitenkin melko valoisaa) huonetta? siis
puolivarjossa vähintään, varjossakin?
luin eräästä kirjasta että ainakin kentiapalmut
olisivat tällaisia varjon kasveja, onko
kenelläkään kokemuksia tai uusia ideoita?

5

1908

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ansku

      Olen kysellyt itsekin huonekasveja, jotka
      selviäisivät varjoisassa paikassa ja niinpä ostin
      traakkipuun. Se on ollut minulla reilun viikon,
      ja ei ainakaan vielä ole näyttänyt rupsahtamisen
      merkkejä. Jos kuitenkin alkaa näyttää siltä,
      ettei se pärjää, ostan kukkavalon. Vehkatkin
      kuulemma pärjäävät varjoisassa paikassa =)

      • kukkakauppias

        Vanhanpojankukka,vehkat,rauhankalla,useimmat
        dracenat,kyllä se kentiapalmukin,mutta tiukkaa
        tekee keskuslämmitystalossa.Myös posliinikukat
        ja ne vanhan ajan mönjeliljat ovat verrattomia.
        (Taitaa olla ruotsalainen nimi tuo mönjelilja
        hae hakemistosta.)Taitaa olla kliivia.Minulla on
        myös pari kultaköynnöstä sisällä olohuoneessa.Se
        benjaminficus viihtyy myös ihan
        erinomaisesti,minulla on pari kappaletta jotka
        ovat kattoon asti.Ne kallat ovat sitäpaitsi
        terveellisiä kun pitävät sitä huonenilmaa
        kunnossa.


      • Niina
        kukkakauppias kirjoitti:

        Vanhanpojankukka,vehkat,rauhankalla,useimmat
        dracenat,kyllä se kentiapalmukin,mutta tiukkaa
        tekee keskuslämmitystalossa.Myös posliinikukat
        ja ne vanhan ajan mönjeliljat ovat verrattomia.
        (Taitaa olla ruotsalainen nimi tuo mönjelilja
        hae hakemistosta.)Taitaa olla kliivia.Minulla on
        myös pari kultaköynnöstä sisällä olohuoneessa.Se
        benjaminficus viihtyy myös ihan
        erinomaisesti,minulla on pari kappaletta jotka
        ovat kattoon asti.Ne kallat ovat sitäpaitsi
        terveellisiä kun pitävät sitä huonenilmaa
        kunnossa.

        Varjoisan paikan kasvi, taarvitsee erittäin vähän vettä.


    • Tietoa löytyy

      Huonekasvikirjoista löytyy hyvät tiedot
      asiasta. Käy kirjastossa selailemassa. Tai sitten,
      aloita vaikka näistä:
      anopinkieli, juorut, kentiapalmu, malakanvehka,
      muratti, parsat, peikonlehti, pesäraunioinen,
      traakkipuut, tuonenkielo!!!erityisesti, vuoripalmu

      Parhaiten varjoa sietävät tummanvihreälehtiset
      kasvit, kirjavat vaativat enemmän valoa. Anna
      kasveille merilevälannoitetta, joko kasteluveteen
      tai suihkutellen lehdille, se pitää kasvit
      kunnossa pimeänä kautenakin. Muuten ei nyt enää
      lannoiteta, sillä talvi on kasvien lepoaikaa.

    • puutarhurin alku

      malakanlaikkuvehka viihtyy myös vähän
      varjosammassa..vaikka onkin vähän
      kirjavalehtinen.. Ja jättipeikonlehti viihtyy
      myös vähän varjosammassa..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka tai ketkä tappo eilen?

      Kenet ja miksi?
      Varkaus
      51
      2243
    2. Mitä teet mies?

      Oletko jonkun naisen kanssa? 😞
      Ikävä
      85
      864
    3. Arvostele kaivattusi

      ulkonäköä, asteikolla 1-10. Perustelut myös 🧢
      Ikävä
      49
      856
    4. Kuka varasti Sisun rahat

      Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!
      Sysmä
      9
      785
    5. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      68
      722
    6. Miten sulla on niin kaunis

      Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t
      Ikävä
      35
      711
    7. Ajattelen sinua

      vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu
      Ikävä
      27
      630
    8. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      45
      523
    9. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      82
      517
    10. Porukkaa ku pipoa

      Olipas iloinen yllätys kun kiertelin ja kaartekin autolla koko päivän pitkin ähtäriä joka paikassa väkeä, leirintäalueel
      Ähtäri
      28
      489
    Aihe